[D-SLR] Konica Minolta Dynax 7D

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 8.292 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 23:43
ff een topic-kick.

De aanbieding die ik hierboven genoemd heb, geldt nog steeds.

Jammer dat er niet meer gebeurt op dit KM forum. Lijkt me toch een interessante camera om over te lezen en te spreken.
Maar misschien istie wel zo goed dat jullie allemaal ermee aan het doen zijn waar die voor gemaakt is... :Y)

happy shooting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:32
Ik heb de 7d bij speedtronic in leiden gezien (waar ik net een 350d gekocht heb) voor 999,-... lenzen zou ik daar niet kopen (duur), maar het is geloof ik geen tijdelijke aanbieding.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Vreemd, in hun flyer staat ie voor 1299,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:32
Anoniem: 22659 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:17:
Vreemd, in hun flyer staat ie voor 1299,-
1299 met brokkel lens, 999 body

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn fout, ik zag door de hoeveelheid flyers de camera's niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie net dat Metz voor mijn flitser een nieuwe sca adapter heeft, de SCA 3302 M5. Misschien interessante info voor meerdere mensen. Wel vreemd dat ze mij niet een mailtje hierover hebben gestuurd (zou in een mailinglist staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash42
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07-2024
Weet iemand of de wriststrap/polsband HS-1 op de 7D past of past dat alleen icm met de vertical grip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die past alleen icm de grip aangezien je een tweede aansluitpunt nodig hebt onderaan de body!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118819

Effe noobvraag ;-)

Aangezien ik mij de komende maanden een nieuwe DSLR ga kopen, was ik van plan om de 7D aan te schaffen. Mijn vader heeft nog een ouwe Dynax 7000i liggen met een hele boel lenzen en volgends de specificaties zouden al deze lenzen backwards compatible zijn met de 7D versie? Klopt dit nu helemaal? De lenzen zijn ook niet meer van de nieuwste, ze zijn toch al zo'n 15 jaar oud.. Ik wil me namelijk wat verdiepen in digitale fotografie en had graag een DSLR aangeschaft, maar voor de prijs van een Minolta, kan ik evengoed een EOS+nieuwe sigma lens aanschaffen...

Tia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53
Als het AF objectieven zijn dan zouden ze met de 7D compatible moeten zijn, die non AF oudere objectieven zullen er niet op passen. Voor EOS zijn af en toe wel adapters te krijgen voor verschillende MF systemen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zijn allemaal AF lenzen, grote kans dan dat ik een 7D ga aanschaffen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:26

mphilipp

Romanes eunt domus

Effe ongenegeerd kicken.

Het gaat goed met de prijs van de D7D body...nu al nèt onder een rug. Tegen de kerst schat ik 'm op een honderdje of 8...wordt ie toch heeeel erg interessant. Hij is van mij, hij is van mij! Ik ga alvast een brief aan de kerstman schrijven.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:41:
Effe ongenegeerd kicken.

Het gaat goed met de prijs van de D7D body...nu al nèt onder een rug. Tegen de kerst schat ik 'm op een honderdje of 8...wordt ie toch heeeel erg interessant. Hij is van mij, hij is van mij! Ik ga alvast een brief aan de kerstman schrijven.
De goedkoopste prijs die ik tot nu toe heb gezien is 999 euro en bij top-foto is ie 1099... Beiden zonder kitlens, maar ja die's toch brak heb ik hier gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 118819 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:57:
[...]

De goedkoopste prijs die ik tot nu toe heb gezien is 999 euro en bij top-foto is ie 1099... Beiden zonder kitlens, maar ja die's toch brak heb ik hier gelezen :)
Welke bedoel je dan? Er zijn er 2. Die 17-35 is volgens mij juist een goede. Ook redelijk duâh. Die andere is een stuk goedkoper en dat is de 28-100. Die is idd maar een paar tientjes. Zoiets als de Canon 18-55 kitlens denk ik.

Ik weet nog niet welke lens ik erbij zou nemen. Sigma heeft ook een paar hele leuke jongens liggen. Misschien dat ze ook een hebben die nét zo goed, maar een stukje voordeliger is dan de Minolta lenzen. Ik wil wel graag een beetje lichtsterke lenzen hebben. Een 50mm 1.8 staat al op mijn verlanglijstje.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terpie
  • Laatst online: 05-03 19:40
Ik vind de Sigma 18-50mm F2.8 EX DC wel interessant. Heeft iemand hier ervaringen in combinatie met de D7 mee ?

http://www.sigma-benelux.nl/products/lens/product.php?pid=50

Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76655

Ik heb op bijvoorbeeld www.kieskeurig.nl gelezen dat verschillende mensen problemen hebben met sommige Sigma lenzen. De AF motor zou rara geluiden maken in combinatie met deze lenzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

terpie schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:10:
Ik vind de Sigma 18-50mm F2.8 EX DC wel interessant. Heeft iemand hier ervaringen in combinatie met de D7 mee ?

http://www.sigma-benelux.nl/products/lens/product.php?pid=50
Dat niet (heb die Mino niet eens...) maar het klinkt wél erg interessant. f2.8 over het gehele bereik en ook iets meer bereik als de kitlens (17-35). En een stukje goedkoper (€400 ongeveer). Scheelt toch weer wat centjes. Volgens mij kun je voor wat je overhoudt bv de 50mm f1.8 bijkopen.

Wat die gekker geluiden betreft: ik weet niet hoe dat precies zit, maar kan het niet zijn dat ze het over oudere lenzen hebben? Ik heb wel eens gehoord van lenzen die ze moeten 'omchippen', ofwel updaten. Heb je met Minolta lenzen natuurlijk niet. Ik zou het sowieso dan in de winkel navragen en desnoods uitproberen. Vraag is of die 'gekke geluiden' schadelijk zijn. Loopt de lens misschien wat stroever en is dat het? Ik zou het bij een vakhandel navragen. Zou zonde zijn als je zo je camera sloopt. Een dure manier van geld besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja inderdaad, dat is de vraag; is het schadelijk? Ik heb op dit moment twee lenzen die ik bij mijn Dynax 5 heb gekocht (kit bestaande uit: minolta 28-80 AF en minolta 75-300 AF) die ik op de Dynax 7D gebruik. Ik ben echter van plan om deze twee lenzen te verkopen en hiervoor een Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC te nemen. Of de Tamron variant hiervan. Daarnaast wil ik nog een goeie macro lens aanschaffen.

Nu vraag ik mij dus ook af: is het slim om deze Minolta lenzen inderdaad te verkopen en hiervoor de Sigma/Tamron te nemen? Nu ik die berichten over de geluiden hoor, begin ik te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het financieel mogelijk is zou ik eerder kiezen voor een 18-125 lensje vanwege de betere optische prestaties. Dan je lange tele aanhouden voor een superbereik. Verder zou mijn voorkeur uitgaan naar een merk als Tamron aangezien bij Sigma er in de toekomst de noodzaak bestaat om het objectief te rechippen als er een nieuw model camera uitkomt (en je weet nooit wanneer je een nieuwe body koopt/ moet kopen). Optisch nog beter is een 28-75/ 2.8 van Tamron aan te schaffen (is identiek aan de nieuwe versie van Minolta, aangezien dit objectief hetzelfde objectief is) en dan een 18-55 erbij aan te schaffen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen idee heb van de prijzen van 18-125 of 18-200 objectieven. Ik weet wel dat de Tamron 28-75 in Duitsland verkrijgbaar is voor net over de 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:05:
Als het financieel mogelijk is zou ik eerder kiezen voor een 18-125 lensje vanwege de betere optische prestaties. Dan je lange tele aanhouden voor een superbereik. Verder zou mijn voorkeur uitgaan naar een merk als Tamron aangezien bij Sigma er in de toekomst de noodzaak bestaat om het objectief te rechippen als er een nieuw model camera uitkomt (en je weet nooit wanneer je een nieuwe body koopt/ moet kopen). Optisch nog beter is een 28-75/ 2.8 van Tamron aan te schaffen (is identiek aan de nieuwe versie van Minolta, aangezien dit objectief hetzelfde objectief is) en dan een 18-55 erbij aan te schaffen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen idee heb van de prijzen van 18-125 of 18-200 objectieven. Ik weet wel dat de Tamron 28-75 in Duitsland verkrijgbaar is voor net over de 300 euro.
Wat bedoel je met optisch betere prestaties? Het bereik van het diafragma? Of hoe de lens is opgebouwd?

Mijn tweede vraag is of een macro lens ook goed te gebruiken is als groothoek lens en wat een goeie lens is? Is macro lens te gebruiken om het gat onder de 18mm op te vullen (ik weet natuurlijk dat het hier niet voor bedoeld is ;))? Ik zit zelf te denken aan de Tamron AF SP 90/2.8 Macro DI 1:1

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 76655 op 09-06-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terpie
  • Laatst online: 05-03 19:40
Vandaag de D7 body gekocht bij Media Markt, speciale actie die t/m zaterdag 11 juni duurt waarbij een korting van 19% geldt. Ik heb 1007,- euro voor de body betaald. Nu ergens een lens scoren want ik heb van m'n Dynax 7000 nog een 35-105 (52-157) en een 100-300 (150-450) lens.

Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05-2023

711

wou ff melden dat ik mijn keuze heb gemaakt. en het is niet de 7d geworden (zie sig).
Voorlopig houd ik mijn minolta gear nog ff aan als backup, wellicht als de 7d nog wat verder zakt, koop ik hem er nog bij (voor mijn vriendin, want momenteel is het "vechten"om de digitale cam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139011

Sprak gisteren een fotohandelaar die beweerde dat binnen enkele weken een opvolger van de D7D uitkomt. Is er iemand die dit kan (en mag) bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 139011 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:24:
Sprak gisteren een fotohandelaar die beweerde dat binnen enkele weken een opvolger van de D7D uitkomt. Is er iemand die dit kan (en mag) bevestigen?
Op dpreview is een topic over ene hele rits nieuwe Minolta's. Op zich niet meer dan logisch dat er een keer wat nieuws komt.
Ik weet natuurlijk niet wat Minolta gaat doen en op welke termijn, maar ze moeten commercieel gezien nu wél een keer een lijn opzetten. Dus met ruimte naar onder én naar boven. Er wordt dus gesproken over een D8D met 8mp en een D9D met 12mp. Daarvoor nog een 4 en 5D. Ik ben benieuwd. Het lijkt me slimmer om eerst een voorloopmodel en een hoger model te introduceren voordat je het (enige) bestaande model gaat vervangen.

Op zich allemaal goede ontwikkelingen, want ik wil tegen kersemis een D7D kopen. Ik schat dat ie dan €800 is en dat is het maximale dat ik eraan wil uitgeven. Nieuwe modellen of opvolgers maken 'm alleen maar goedkoper... ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 27-06-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het lijkt me geheel onwaarschijnlijk dat er al binnenkort een opvolger voor de D7D komt. Konica Minolta heeft veel meer aan uitbreiding van het assortiment naar beneden (eerste prioriteit) en naar boven. In de thread op DPReview heeft men het over een D4D en een D5D die in de herfst aangekondigd worden. Dat maakt sense. De opvolger van de D7D komt pas in het voorjaar van 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139011

Minolta heeft in het verleden wel vaker dat kunstje geflikt. Tot het laatste moment niks zeggen en dan ineens een opvolger (Dimage 7i en 7Hi bijvoorbeeld)

Verder lijkt de volgorde meestal Midden-model (iets met 7) gevolgd door lager (5) en hoger (9) model. Ik zou dus een 5 of 9-achtig model verwachten, al klonk die handelaar redelijk overtuigd dat het om de 7 ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42880

Van deze site http://www.amateurphotogr..._MIn_DSLR_news_65507.html
July 4, 2005
A new digital SLR from Konica Minolta will be unveiled to the photographic press on 11 July, the company has announced today.
Indications suggest that the camera will be a budget-priced consumer model.
We will bring you more details as soon as we can.
En van de minolta@yahoogroups mailinglijst:
Van: David Kilpatrick <iconmags3@btconnect.com>
Antwoordadres: Minolta@yahoogroups.com
Aan: Minolta@yahoogroups.com
Datum: 5-jul-2005 10:42
Onderwerp: Re: [Minolta] New KM DSLR

Actually, KM did not announce this. They invited AP to press conference,
and made it clear this was the launch of a new DSLR, and set an embargo
of July 15th on the information, which AP has in effect broken. They are
not supposed to print news about press conferences, any more than the
details of the camera, in advance of an embargo. In theory you will not
hear anything about the new DSLR until July 15th.

I am attending. Since the embargo has been broken, you might as well
know that the DSLR and system accessories will be launched in the
morning, to a guest list interested in cameras at this level, and
further consumer cameras will be launched in the afternoon to a larger
invited list of journos presumed not to be interested in something as
advanced as the new DSLR.

Make of this what you will - new DSLR, new system elements, only of
interest to serious photo press not general consumer. Probably means it
will be entry level with a battery grip :-)

I'm sure that the embargo will be broken by late Monday but not by me.
Check iconpublications website on the 15th.

David
toon volledige bericht
Dus het lijkt er wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben benieuwd :) . Een nieuw pro dslr zou erg cool zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:30

EXX

EXtended eXchange

Leak Photos of Dynax 5D?

Afbeeldingslocatie: http://www.photo4u.it/files/5d_693.jpg

edit:

Dit bericht vond ik ook in 't dpreview KM SLR forum:
OK folks, this is interesting. Popped into a large Dixons store in London yesterday to play with a 7D. (Am still saving up but need to fondle one every few weeks to maintain the lust.) First of all, it was priced WITH the 18-55mm lens at just £899. (Or was it £799, I cannot remember.) Either way, the rep pointed out that it was a discontinued model, and that all Dixons products whose prices ended in '7' had been discontinued by the manufacturer. He was right! There were 6 or 7 other cameras in the display case, mainly Canon and Nikon, and each was an obsolete model, IE, Nikon D70, which has been replaced by the D70s. The 7D price ended in something like .37p. Having had a brief stint in retail I can confirm that such systems are used to help the reps. Anyway, all of this points to an imminent replacement for the 7D. With the price with lens so low, if you're impatient and worried the replacement may cut corners (smaller LCD etc?), it's certainly worth buying a 7D before they sell out. Incidentally, the rep tried to interest me in the Canon 350D. I responded (somewhat aggressively), "have you held a 7D in your hands and then held a 350D?" One is a safe choice for the small fingered snap happy consumer, while the other is a photographer's camera. And I made him hold the 7D. He got my point!
Het begint er dus echt op te lijken dat er wat nieuws in aantocht is.

[ Voor 83% gewijzigd door EXX op 11-07-2005 14:01 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
EXX schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:44:
Leak Photos of Dynax 5D?

[afbeelding]

edit:

Dit bericht vond ik ook in 't dpreview KM SLR forum:

[...]
Het begint er dus echt op te lijken dat er wat nieuws in aantocht is.
Blijf het een erg vage actie vinden als de 7D nu al een opvolger krijgt (en ik heb dat ding verdomme nu net 3 weken :X)

Maar opzich, er zou net zo goed een communicatie fout gemaakt kunnen zijn bij dixons. Is een groot concern enz, en dan loopt de communicatie vaak ietwat stroef :P

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

Elite_Dead schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:13:
[...]

Blijf het een erg vage actie vinden als de 7D nu al een opvolger krijgt (en ik heb dat ding verdomme nu net 3 weken :X)

Maar opzich, er zou net zo goed een communicatie fout gemaakt kunnen zijn bij dixons. Is een groot concern enz, en dan loopt de communicatie vaak ietwat stroef :P
Is de 5D geen budget-SLR dan? Ik denk niet dat het een opvolger is voor de 7D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het lijkt er dus op dat er in ieder geval een Dynax 5D aangekondigd zal worden en waarschijnlijk ook een nieuwe (semi-)professionele camera. Als dat een 9D wordt krijgt ie waarschijnlijk een 12MP sensor, een "8D" zou minimaal een 8MP sensor moeten hebben om mee te kunnen komen met de concurrentie, maar dan vraag ik me af waar die sensor vandaan moet komen.

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je een verkeerde prijs voor de 7D hebt betaald. Een 7D opvolger zal waarschijnlijk weer rond het prijsniveau van 1500 euro op de markt worden gezet, anders zijn verbeterde features zoals een sensor met een hogere resolutie niet mogelijk. De prijs van de Dynax 7D is op dit moment gewoon erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34
Anoniem: 103538 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:22:
[...]

Is de 5D geen budget-SLR dan? Ik denk niet dat het een opvolger is voor de 7D :)
het gaat dan ook niet om het uitkomen van de 5D, die komt er wel,
maar dat ze bij Dixons Engeland zeggen dat de 7d er uit gaat en vervangen zal gaan worden

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 21:51

T.T.

Sowieso

Mijn nichtje gaat vandaag haar Dynax 7D camera terugbrengen en geld terug eisen. Ze heeft de camera al meer dan 3 maanden geleden gekocht en niets dan problemen sindsdien. Ze had al Konica-Minolta lenzen en daarom had ze de 7D gekocht. Echter het eerste model had backfocus problemen, na meerdere zeeeeeer lange reparatie-periodes (meer dan een maand) kreeg ze de camera terug zonder dat er iets verbeterd was. Vervolgens kreeg ze een ander model dat precies hetzelfde probleem vertoonde. Na meer dan 3 maanden zonder werkende camera is ze het nu helemaal zat. Ze gaat nu de 7D kopen bij een winkel waar ze die eerst kan testen, ze wacht op de 5D of ze stapt zelfs helemaal van Konica af vanwege de uiterst slechte technische ondersteuning.
Helaas lees je wel vaker dat mensen problemen hebben met backfocus op de 7D. Alleen al vanwege het imago, kunnen ze er beter voor zorgen dat de 5D dit niet krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door T.T. op 11-07-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Femme schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:27:
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je een verkeerde prijs voor de 7D hebt betaald. Een 7D opvolger zal waarschijnlijk weer rond het prijsniveau van 1500 euro op de markt worden gezet, anders zijn verbeterde features zoals een sensor met een hogere resolutie niet mogelijk. De prijs van de Dynax 7D is op dit moment gewoon erg goed.
Tja, maar als er echt een belangrijke verbetering tussen zit had ik waarschijnlijk wel meer willen uitgeven. Maar het ging me er meer om dat het een rare actie is van minolta om zo snel een opvolger erachter aan te gooien. De huidige 7D is nog lang niet verouderd, en kan nog zeer goed concureren in zijn huidige prijsklasse.
En zo'n opvolger kost weer allemaal extra geld voor minolta, namelijk de ontwikkelings kosten, marketing, etc.
Waarom concentreren ze zich dan niet eerst helemaal op de 5d en 9d, en dan pas beginnen aan de ontwikkeling van een opvolger van de 7D.

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 12:19

tazzman

a real boardmonkey

(jarig!)
T.T. schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:31:
Ze had al Konica-Minolta lenzen en daarom had ze de 7D gekocht. Echter het eerste model had backfocus problemen, na meerdere zeeeeeer lange reparatie-periodes (meer dan een maand) kreeg ze de camera terug zonder dat er iets verbeterd was.
Da's allemaal erg ellendig maar waarschijnlijk heeft niemand d'r verteld dat backfocus problemen echt niet alleen een probleem van de body is.

Een backfocus probleem kan namelijk ook heel goed een combinatie zijn tussen body en lens of alleen de lens zelf. Veelal is er technisch niets defect aan zowel body als lens alleen zijn deze niet of slecht gecalibreerd.

Het opsturen van ZOWEL de body als de lenzen kan wonderen doen - mits Konica-Minolta serieus de tijd neemt om het probleem te achterhalen en zowel lens als body op elkaar af te stemmen.

Bij Canon zijn er ook diverse bodies die in combinatie met bepaalde lenzen ook backfocus problemen opleveren. Als dit zowel Canon bodies als lenzen zijn, dan is het advies van Canon doorgaans ook om zowel body als lens op te sturen en veelal worden de problemen dan verholpen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

tazzman schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:53:
Da's allemaal erg ellendig maar waarschijnlijk heeft niemand d'r verteld dat backfocus problemen echt niet alleen een probleem van de body is.
Dat heb ik haar eerder ook gevraagd inderdaad
Een backfocus probleem kan namelijk ook heel goed een combinatie zijn tussen body en lens of alleen de lens zelf. Veelal is er technisch niets defect aan zowel body als lens alleen zijn deze niet of slecht gecalibreerd.

Het opsturen van ZOWEL de body als de lenzen kan wonderen doen - mits Konica-Minolta serieus de tijd neemt om het probleem te achterhalen en zowel lens als body op elkaar af te stemmen.

Bij Canon zijn er ook diverse bodies die in combinatie met bepaalde lenzen ook backfocus problemen opleveren. Als dit zowel Canon bodies als lenzen zijn, dan is het advies van Canon doorgaans ook om zowel body als lens op te sturen en veelal worden de problemen dan verholpen.
Zij heeft verschillende lenzen, maar bij alle lenzen treedt het probleem op voor zover ik weet.
Tokina AT-X 28-70mm f2.8
Minolta 28-80mm f3.5-5.6
Minolta 70-210mm f4.5-5.6
Minolta 70-210mm f4.0
Minolta 28mm f2.8
Minolta 50mm f1.4
Minolta 50mm f1.7
Minolta 135mm f2.8
Tokina AT-X 400mm f5.6

Ik zal dit topic nog even bij haar onder de aandacht brengen, maar ik verwacht niet dat dat het is.

[ Voor 3% gewijzigd door T.T. op 11-07-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Elite_Dead schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:13:
[...]

Dat hoeft niet zo een probleem te zijn. De 5D wordt een budget DSLR. Van de 7D komt er wellicht een wat verbeterde versie. Vergelijk het met bv. Nikon. Daar werd de D70 vervangen door een D70s en kwam er een D50 voor het budget segment. Voor de bezitters van de "oude" D70 kwam er een firmware upgrade om de camera meer in de richting de D70s te brengen. Iets soortgelijks verwacht ik ook bij KM.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

T.T. schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:31:
Mijn nichtje gaat vandaag haar Dynax 7D camera terugbrengen en geld terug eisen.
Als je de forums op dpreview volgt merk je dat KM in NL een bedenkelijke reputatie heeft. In UK en VS is dat veeel beter. Iemand kreeg zelfs een hele nieuwe D7D nadat ie 'm zelf had laten vallen...nice!

KM kan in Nederland een hoop verbeteren aan de service als ik het zo hoor.

Dat die BF niet opgelost is na reparatie zou best eens aan de lens kunnen liggen zoals Tazz al zei. Bij een hoop D7D's is de oorzaak een misalignment van de sensor en dat zullen ze dan ook gefixed hebben (of gepoogd). Als dat het niet is, ben je de sigaar natuurlijk. Jammer voor je nichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog wat meer info van iemand die nog onder embargo is tot vrijdag, van de minolta@yahoogroups.com mailinglijst:
I have all the info here and it is embargoed until Friday - don't know
who is releasing it, sorry, I can post anything myself and would not
break the embargo.

For what it is worth, the UK launch quite definitely includes an option
for the 18-70mm lens to be included as a kit. The 18-70mm will be the
same price as lenses like the Sigma 18-50mm kit lens or the Canon
18-55mm, and will effectively undercut the rival companies by providing
an 18-70mm at the same price as previous 18-50s. For the kit, this price
will be halved - a very small amount extra will be paid for the
body+lens compared to body alone, which indicates that KM intend to sell
the kit in a big way. And the SRP UK will be much less, before any
future street discounts, than I paid for my A2.

I've looked at the spec in detail and it is all predictable; I am in two
minds as to whether to buy one of these as a second camera, or a second
7D body at the new lowered price. All the basic features I need are
present as far as I can see.

KM have used a material for the body shell which has a long history in
Minolta SLRs and I would reckon from the design, layout and specs that
they really plan to take the market by storm. While the Nikon D50 has a
little trouble competing with the EOS 350D - smaller sensor and no AS -
the KM 5D looks SO friendly for the beginning user and the AS is a
killer feature.

I know you will all have read the entire specification anyway before I
get to be able to talk about it!

David
toon volledige bericht
Misschien toch een (deels) metalen body voor de 5D
David Kilpatrick <iconmags3 at btconnect.com> aan Minolta

I can tell you without breaking confidence that the 7D and 5D appear in
a tpye of logo used in the press material which indicates that far from
being discontinued, the 7D is a marketing partner with the 5D. You may
care to study prices of the 7D closely very soon too. New prices are to
be announced along with the 5D's prices. I won't tell you if it's going
up or down :-)

Rumour is a very bad guide. From what I've got in my hands, along with a
ground-breaking consumer cam launch, KM is just getting into its stride.
If you are looking at the future, think Canon, Konica Minolta, Nikon in
that order.

David
En de 7D zakt waarschijnlijk nog iets verder in prijs! YES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34
Wat wordt nou eigenlijk het verschil tussen de 5D en de 7D?

Of wordt de 5D een 7D in een nieuwe, kleinere body waar ze wat features af hebben gehaald en die goedkoper is en komt er dus een opvolger voor de 7D met een hogere resolutie en andere verbeteringen t.o.v. de huidige 7D?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

[rumour mode]

Dit stond op het dpreview KM SLR forum:
Found the 5D Spec from the following site in Taiwan:

http://www.minolta.club.tw/phpBB2/viewtopic.php?t=15721

Translated below:

1. Same CCD as 7D (6MP)
2. ISO 100~3200 same as 7D
3. 2.5" LCD but with lower resolution
4. Same AF system as 7D
5. Same viewfinder as 7D (Same magnification and frame coverage etc.)
4. No Vertical Grip
5. One control dial for adjusting Aperture and Shutter
6. One Drive mode dial (Exposure compenstation and Mode selection)
7. Built in AS
8. Has FUNC button (Similar to A200)
9. Small and light
10. MSRP in Japan 99800 Yen or US$891 or 739 Euro
toon volledige bericht
[/rumour mode]

[ Voor 3% gewijzigd door EXX op 13-07-2005 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

http://www.onecall.com/PID_29056.htm
Geen officiele site, maar zou kunnen kloppen:
Konica Minolta MAXXUM 5D 6 Megapixel Digital SLR Body

# Body-integral CCD-shift Anti-Shake Technology reduces blur caused by camera shake and supports all Maxxum AF lenses including the upcoming line of “DT” Lenses.
# 6.1-megapixel CCD and Konica Minolta’s original image processing technology CxProcess III renders images in sharp detail
# A large, 2.5-inch color LCD monitor provides clear image viewing and data display
# Comprehensive image adjustment and control for creative applications
# Easy and Intuitive Operation in a stylish, compact and lightweight package

Built-in Anti-Shake Performance with All Maxxum System Lenses
The Maxxum 5D inherits the revolutionary technology of the Maxxum 7D – the world’s first digital SLR with built-in Anti-Shake Technology and CCD Shift mechanism that is compatible with all Maxxum system lenses including Konica Minolta’s soon to be introduced line of Digital Technology “DT” lenses.

This award winning Anti-shake technology was selected as “European Photo Innovation of the Year 2004 – 2005” by EISA and provides the equivalent compensation effect with a shutter speed 2 - 3 stops slower.

Konica Minolta’s Anti-Shake Technology makes it possible to reduce blur caused by camera shake, even when taking photos in dimly lit or twilight scenes, in natural light with a telephoto lens, as well as macro shots – without relying on a higher ISO setting or the aid of a flash or tripod. Anti-Shake responds quickly to both broad, slow-swaying motion of the camera body and the higher frequency shaking typical of camera shake caused by the photographer’s hands.

The Anti-shake Technology can be switched on or off via a dedicated switch on the camera’s back, and an Anti-shake indicator is displayed on the viewfinder to keep the user informed when it’s active.

Large CCD and Advanced Image Processing Technology
Integrating Konica Minolta’s advanced technologies for photo-imaging excellence, the Maxxum 5D boasts an advanced LSI (image processing engine) and CxProcess III technology designed to provide stunning, natural-looking images.

As Konica Minolta’s original image processing technology, CxProcess III optimizes four essential elements:
1) Sharpness to take full advantage of the advanced optical technologies incorporated into the lens, presenting rich detail and realism without losing the quality of defocused images,
2) Color reproduction to ensure that colors are rendered just as the human eye perceives them such as the subtle hues of natural blue, red, and skin tones,
3) Gradation reproduction to render both clearness and deep presentation of gradations for both shadows and highlights, and
4) Noise reduction to achieve a natural, impressive presentation of textured images.

Big, Bright 2.5-inch LCD with Navigation Display
Providing a better view for better photos, the Maxxum 5D incorporates a large, 2.5-inch LCD monitor that also works as a Navigation Display for camera settings. For even greater convenience, the display automatically switches from horizontal to vertical format when shooting in upright “portrait” format and lets users adjust the size of the on-screen text.

Comprehensive image adjustment and control for creative
a) Digital Subject Program Selector
The Digital Subject Program Selector offers photographers five convenient options: portrait, sports, landscape, evening sunset view, and night view. Using the exposure mode dial, users simply select an appropriate option for their chosen scene, and the new Maxxum 5D automatically selects an appropriate exposure control, AF mode, and image-processing program. This function makes it quick and easy for anyone to take beautiful shots without the need for complicated settings.

b) Digital Effect Control
Adding a step of creative flexibility above the Digital Subject Program Selector, the Digital Effect Control lets users select an option among ten scene types, edit the parameters to their preferences, and then store the settings. Once a scene is selected, the Konica Minolta Maxxum 5D automatically sets appropriate image processing and image quality parameters. The exposure can then be manually selected so photographers can customize the contrast and sharpness saturation parameters within five steps from the default values to create the exact look they want.

c) Color temperature setting:
In addition to AWB (auto white balance), PWB (preset white balance), custom white balance and color temperature settings, the Maxxum 5D offers added creative freedom with CC (Color Compensation) filter effects and Color Temperature fine-tuning in 100K increments. And, the camera’s G9 (Green) to M9 (Magenta)
range enables precise white balance adjustments for difficult lighting situations.

d) White-Balance Bracketing:
Offering a new level of convenience and efficiency, this function lets photographers take a shot in differing color temperature settings with two options for their desired color temperature range. Based on the range, the Maxxum 5D records three frames per shutter sequence so users can manually select their favorite frame after the shot.

e) Zone Matching:
An inherited feature of the acclaimed Konica Minolta Maxxum 7D, high-key and low-key tone capture extend CCD dynamic range and adjust tone curves to ensure precise reproduction of gradations and suppress noise in low-lighting shots. For example, using high-key mode to take wedding photos under direct sunlight, the fine details of a bride’s white flowers, gown, and train can be reproduced accurately. In comparison, using low-key mode, the texture of a black dress in a dark room can be captured in detail without noise interference.

Easy and Intuitive Operation
a) High-performance, high-speed autofocus (AF)
The Maxxum 5D’s high-performance AF system offers exceptional accuracy with a central, cross hair type, 9-point and 8 line AF sensor array that enables high-precision Predictive Focus Control as well as high-speed Subject Tracking for accurately focusing on moving subjects – an indispensable asset in action and sportsphotography.

b)Smooth, Responsive Continuous Shooting
The Maxxum 5D lets users capture up to 10 frames at a speed of approximately 3 frames per second (in Large/Fine JPEG mode). The camera’s high recording speed enables users to continue shooting smoothly afterwards.

c) User-friendly dials and controls
The Maxxum 5D offers a simple, user-friendly configuration of dials and controls that even beginner SLR camera users will quickly feel familiar with. Added functions provide users who are moving up from more basic models with intuitive control; for example, the exposure mode dial also operates the five options of the Digital Subject Program Selector, and an independent lever ensures quick and easy white balance control. Electronic menus display adjustable parameters to meet the demands of advanced photographers, and a menu call button simplifies menu navigation. Enhancing ease of use further still, operating procedures that use common keys have been standardized across functions/screens so that users can navigate intuitively without having to refer the instructions.

d) High-performance viewfinder
A bright, clear optical viewfinder displays essential shooting parameters at the bottom of the frame, providing users with all the information they need to make creative adjustments quickly. It also incorporates a spherical acute matte focusing screen for accurate, bright critical focusing assessment. And, to accommodate the camera’s smaller design, the Maxxum 5D employs a newly developed forward-bend finder optical system and roof-mirror type of pentaprism.

Durable, Compact Body and High-Quality Texture
The Maxxum 5D enhances camera reliability through its strong build quality. The body is constructed using sturdy glass fiber plastic, making it lighter and smaller than the Maxxum 7D by about 22% in volume, while a functional rubber grip based on new ergonomic design research provides an ideal hand fit.
MAXXUM 5D Features
General Features
Effective Megapixel Count: 6

Flash: Built-in
LCD Display Size (Inches): 2.5
Dimensions
Weight (Pounds): 1.3

Depth (Inches): 2.6
Height (Inches): 3.6

Width (Inches): 5.1
MAXXUM 5D Supplied Accessories
# Dedicated lithium-ion battery
# Lithium-ion battery charger
# Wide Strap
# Accessory Shoe Cap
# Body Cap
# Eyepiece cap
#
# Video cable
# USB cable
# Digital Camera Software CD-ROM
MAXXUM 5D Specifications
Type Interchangeable-lens digital SLR camera
Lens Minolta A-type bayonet mount
Number of effective pixels Approx. 6.1 million (**3016 x 2008)
CCD Total pixels: 6.3 million, 23.5mm x 15.7mm (APS-C size equivalent) Interline primary-color, interlace scan
Unit cell size **7.8 x 7.8 um
A/D conversion 12 bit
Buffer memory (SDRAM) **64MB

Recording media Type I and Type II CompactFlash cards, Microdrive, SD memory card/ MultiMedia Card (with SD-CF1 in use)
File format JPEG / RAW / RAW+JPEG (DCF 2.0-compliant, DPOF (supported by printing functions in ver. 1.1), Exif 2.21)
Folder name formats Standard, Date
Number of recorded pixels L:3008x2000, M:2256x1496, S:1504x1000
Image quality modes Standard, Fine, Extra-Fine, RAW, RAW+JPEG (Fine)
Aspect ratio 3:2
Delete function Available. Single frame, Marked frames, All frames in folder, or All frames in card can be delated.
Lock function Available. Marked frames, All frames in folder, or All frames in card can be locked
Format function Available (FAT12,16, 32 supported)
Viewfinder type Eye-level fixed pentaprism (** Roof mirror type pentaprism (silver evaporated))
Field of view 95%
Eye-relief Approx. 20 mm from the eyepiece / 16 mm from the eyepiece frame , in -1 diopter (-1 m - 1)
Viewfinder magnification 0.83x (with 50mm lens at infinity, -1m-1)

Diopter control Adjustable from -3.0 to +1.0 diopter
Focusing screen Spherical Acute Matte (G-type) (Interchangeable screen is not available)
LCD monitor 2.5 inch low-temperature polysilicon TFT color, backlight LCD (**with 3 fluorescent lamps). Total pixels: 117,000.
Frame rate (Live view) -
Languages English, German, French, Spanish, Italian, Swedish, Russian, Korean, Japanese, Chinese (Simplified and Traditional)
Other display functions Navigation system (Enlarged display, Automatic rotate function)
Autofocus system TTL phase-detection system with CCD line sensors (9 point 8 lines with center cross-hair sensor)
Autofocus area Wide focus area, Any local focus area is selectable from 9 point sensors.
Autofocus sensitive range EV -1 to +18 (at ISO100)
AF illuminator Available. (with preflash) 1.0 - 5.0m (3.3 - 16.4ft.). (TBD)
Focus mode Autofocus (AF)/ Manual focus (MF) can be selected.
Autofocus mode : Single-shot AF (AF-S), Continuous AF (AF-C), Automatic AF (AF-A), Direct Manual Focus (DMF)
Focus lock Available (by pressing the shutter release button halfway down, Spot AF button)
Exposure mode P/Auto mode (Programmed AE with program shift), A (Aperture priority),S (Shutter priority), M (Manual).
Digital Subject Program Selection Portrait, Sports action, Landscape, Sunset, Night scenes
Metering range EV 0 to +20 (EV +3 to +20 in spot metering) *at ISO100 with f/1.4 lens
Exposure control range -
Metering TTL Metering using 14-segment Honeycomb-pattern SPC. (14-segments Honeycomb-pattern/Center-weighted, Spot metering)
AE lock Available (automatically set at AF lock, AE lock button)
Exposure compensation +/- 2EV in 1/3 increments
Camera sensitivity Auto and 100, 200, 400, 800, 1600 and 3200 ISO equivalents.
Shutter Electronically-controlled, vertical-traverse, focal-plane shutter
Shutter speed range 30s - 1/4000s, Bulb (Flash sync. 1/160s (Anti-shake OFF), 1/125s (Anti-shake ON)
Flash metering ADI, Pre-flash TTL
Flash coverage Equivalent to a 18mm focal-length lens (TBD)

Flash mode
Fill-flash, Red-eye reduction, Rear flash sync, Wireless / Remote off camera flash *, High-speed sync. *
* with ProgramFlash 5600HS(D), 3600HS(D)
Guide number 12 (in meters at ISO100)
Build-in flash range -
Flash compensation +/- 2EV in 1/3 increments
Built-in flash recycling time 3s (approx)
External flashes ProgramFlash 5600HS(D), 3600HS(D), 2500D, Macro Twin Flash 2400, Macro ring Flash 1200
White balance control Automatic, Preset (Daylight, Shade, Cloudy, Flash, Tungsten, Fluorescent), Custom, Color temperature (Color temperature: 2500 to 9900K, CC Index: +/- 9 steps)
Bracketing (Exposure) Exposure: 0.7 / 0.3 Ev increments, Number of brackets: 3frames
Bracketing (Other) White balance bracket(Increment: 2 steps, Number of frames: 3 frames)
Continuous advance Approx. 3 fps, Maximum 5 frames (RAW)
(Maximum 3 frames (RAW+JPEG))
High-speed continuous advance -
UHS continuous advance -
Interval -
Self-timer 10s, 2s (delayed shutter mirror lock-up function)
Indicated with LED.
Color modes / Color space sRGB, Adobe RGB, Adobe RGB (ICC)
Digi-tone function (*1): 8 modes (Natural, Natural+, Portrait, Landscape, Sunset, Night scenes, Night portrait, B/W)
The contrast, color saturation, sharpness are also manually adjustable in +/- 2 steps.
*1: With this function, settings of image processing such as contrast, saturation, sharpness, white balance and a like will be controlled automatically. (When AdobeRGB is selected, Digi-tone function modes cannot be selected.)
*2: When B/W is selected in Digi-tone, optional setting of color saturation is disabled.
Noise reduction Available (at 1s or longer shooting, ON/OFF selectable)

Anti-shake
Available. CCD-shift type Anti-shake system with anti-shake indicator in viewfinder.
**Compensation: With shutter speeds 2 to 3 stops slower. (Actual effect varies depending on shooting conditions and the lens used)
Other recording functions Instant playback, Customizing, Zone matching , Depth-of-field preview
Playback functions Single-frame(Image only, Image and various statuses, Image, Image, various statuses, and Histogram), Index(Selectable from 4/9/16 frames), Enlarged playback (Up to approx. 5x), Luminance limit display, File browser, Slideshow, Auto Rotation playback (ON/OFF selectable)
Audio signals Available during self-timer count down or when focus is locked.
Printing output control Exif Print, PRINT Image Matching lll, PictBridge

Battery One NP-400 lithium-ion battery
Battery condition indication 4 levels
External power source 6V DC (with specified AC adapter AC-11)
Battery performance (still) Approx. number of recorded images: 400 frames.
Conforming to CIPA standard test method with a compact flash card and an NP-400 lithium-ion battery.
PC interface USB 2.0 (Full Speed)
AV output PAL / NTSC

Supported operating system
Windows 98/Me/2000 Professional/XP(Home/Professional), Macintosh OS9.0-9.2.2/OS X v10.1.3-10.1.5/v10.2.1-10.2.8/v10.3-10.3.x
Operating temperature 0-40 degrees centigrade

Optional accessories DiMAGE Master, Remote cable RC-1000S/L, AC adapter AC-11, CompactFlash adapter for SD memory cards SD-CF1, Lithium-ion battery NP-400, Charger BC-400

Auto focusing time ** - (auto focusing time changes with shooting conditions or the lenses.)
Capturing interval **Approximately xxx sec. (L size, Fine, M-mode(1/250s, f/5.6), Manual focus, Instant playback ON) (TBD)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel een officiele site :) over de Dynax 5D (foto's onderaan)

http://www.konicaminolta.de/photo/Produktmerkmale.661.0.html

nog een edit: uit de lucht gehaald!

En dan de specs (in het duits):
KameratypDigitale Spiegelreflexkamera mit Wechselobjektivsystem
BajonettMinolta A-Bajonett
Anzahl effektiver Pixel6,1 Millionen Pixel
CCD-Sensor23,5 x 15,7 mm Aufnahmefläche, Interline CCD mit Primärfarbfilter, Interlaced Scan, und einer Gesamtzahl von 6,3 Millionen Pixel
A/D-Wandlung12 Bit
Anti-ShakeJa (wählbar), gehäuseintegrierter CCD-Shift Mechanismus; Anzeigeskala im Sucher
BereitschaftszeitCa. 1 Sek.
BrennweitenbereichAlle Konica Minolta AF-Objektive sind kompatibel
LCD-Monitor6,3 cm (2,5 Zoll) Farbmonitor, Gesamtanzahl der Pixel: 115.000
SuchertypFest eingebauter, silberverspiegelter Dachkantsucher; Bildfeld: ca. 95 %
EinstellscheibenSphärische Mikrowabeneinstellscheibe (Acute Matte)
Suchervergrößerung0,83fach (mit 50 mm Objektiv auf unendlich)
Dioptrienausgleich– 2,5 ~ +1 Dioptrien
Augenabstand20 mm vom Okular
AugenmuschelAbnehmbar
AF-SystemTTL-Phasendetektionssystem (Through the lens), CCD-Liniensensoren (9 AF-Sensoren, 1 zentraler Kreuzsensor)
AF-Empfindlichkeitsbereich-1 - 18 EV (bei ISO 100)
AF-MessfeldGroßer Fokusbereich, Fokusfeldwahl: jeder der 9 Fokusfelder kann einzeln angewählt werden, Spot-AF
AF-FunktionAutofokus/manueller Fokus können gewählt werden; Autofokusmodi: statischer Autofokus (S), kontinuierlicher Autofokus (C), Automatik (A), DMF-Funktion (Direct Manual Focus im Menü aktivierbar)
AF-HilfslichtMöglich (mit Vorblitz) 1,0 – 5,0 m
SchärfespeicherungMöglich (durch Andrücken des Auslösers)
BelichtungsfunktionVollautomatik (AUTO), Programmautomatik (P) einschließlich Programm-Shift, Zeitautomatik mit Blendenvorwahl (A), Blendenautomatik mit Zeitvorwahl (S) und manuelle Einstellung (M)
Digital-MotivprogrammePortrait, Sport/Action, Landschaft, Sonnenuntergang und Nachtportrait
Belichtungs-Messmethode14-Segment Mehrzonenmessung, mittenbetonte Messung, Spotmessung; TTL-Messung unter Verwendung eines Wabensensors mit 14 Segmenten SPC
BelichtungsmessbereichEV +1 – +20 (EV +4 – +20 bei der Spotmessung) *bei ISO 100 und Lichtstärke 1,4
Belichtungskorrektur± 2 EV in 1/3 Schritten
Abstufung von Verschluss/BlendeIn 1/3 Belichtungsstufen
EmpfindlichkeitAuto, 100, 200, 400, 800, 1600 und 3200 (ISO-Äquiv.)
VerschlussElektronisch gesteuerter, vertikal ablaufender Schlitzverschluss
Verschlusszeiten30 – 1/4.000 Sekunde, Bulb
Blitzsynchronisationszeit1/160 Sek. (Anti-Shake AUS), 1/125 (Anti-Shake EIN)
BelichtungsspeicherungAutomatisch aktiviert bei Schärfespeicherung über den Auslöser oder separat mit AEL-Taste
BlitzlichtmessungADI, Vorblitz TTL-Messung, manuelle Blitzkontrolle
Leitzahl (eingebauter Blitz)Ca. 12 (in Meter bei ISO 100)
Blitzfolgezeit (eingebauter Blitz)Ca. 3 Sek.
BlitzeinstellungenAufhellblitz, Blitz aus, Reduzierung des „Rote-Augen-Effekts“ (durch Vorblitz), drahtloses Blitzen, Synchronisation auf 2ten Vorhang, High-Speed-Synchronisation
Blitz-Belichtungskorrektur± 2 EV in 1/3 Stufen
Unterstützte externe BlitzgeräteAutomatische Blitzsteuerung mit Programmblitz 2500 (D), Programmblitz, 3600HS (D), Programmblitz 5600HS (D), Makro-Zwillingsblitzeinheit 2400*, Makro-Ringblitzeinheit 1200* *Die Makro-Blitzsteuerungseinheit wird für beide Makroblitze benötigt.
WeißlichtabgleichAutomatisch + Voreingestellt (Tageslicht, Schatten, Wolken, Kunstlicht, Leuchtstofflampen, Blitzlicht) + Benutzerdefiniert + Einstellung der Farbtemperaur von 2500 – 9900 K möglich und zusätzliche Magenta/Grün Kompensation von M9 bis G9
RauschunterdrückungJa, bei Verschlusszeiten länger als eine Sekunde wählbar
FarbmodisRGB: natürliche Farben, natürliche Farben +, Porträt, Landschaft, Sonnenuntergang, Nachtaufnahme, Nachtporträt, S/W, Adobe RGB, eingebettetes Adobe RGB
BildkorrekturKontrast, Farbsättigung, Schärfe, Farbton (fünf Stufen)
BildfolgemodiEinzelbild, Serienbild, Selbstauslöser, Belichtungsreihen Einzelbild, Belichtungsreihen Serienbild
SerienbildfunktionCa. 3 Bilder/Sek.
 Max. 3 Bilder (RAW+JPEG), max. 5 Bilder (RAW)
Reihenaufnahmen (Bracketing)Belichtungsreihe: 3 Bilder in 0,7 oder 0,3 EV Stufen
SelbstauslöserCa. 10 oder 2 Sek. Vorlaufzeit
SpiegelvorauslösungJa
WiedergabefunktionenVergrößerte Anzeige, automatisches und manuelles „Bild drehen“, Anzahl angezeigter Bilder: 1, Index (4, 9, 16 wählbar); Anzeigemodi: • Nur Bild, Bild+Text, Bild+Text+Histogramm; Vergrößerte Wiedergabe (bis ca. 5fach); Überbelichtungswarnung; Dateianzeige; Diashow
Weitere FunktionenDirekte Wiedergabe, benutzerdefinierte Einstellung, Zonenwahl, Tiefenschärfevorschau
SpeichermedienCompactFlash-Karte Type I und II, Microdrive (in Verbindung mit dem optional erhältlichen CF-Kartenadapter SD-DF1 auch SD-Speicherkarten (Secure Digital), MMC-Speicherkarten (MultiMediaCard)
DateiformatJPEG, RAW, RAW+JPEG, DCF 2.0-Unterstützung, DPOF-Unterstützung (Druckfunktionen der Version 1.1), Exif 2.2.1
DateisystemeFAT 16 und 32
QualitätsstufenRAW, RAW+JPEG, Extra Fein, Fein, Standard
Auflösung StandbildL: 3008 x 2000, M: 2256 x 1496, S: 1504 x 1000
SpeicherkapazitätZirka-Angaben mit 512 MB CF-Karte bei L: 3008 x 2000
 Standard: 277, Fein: 163, Extra Fine: 82, RAW + JPEG: 39, RAW: 53
 *Die Angaben beziehen sich auf Durchschnittswerte und können je nach Motiv und Speicherkarte schwanken.
Interne SpannungsversorgungEin Lithium-Ionen Akku NP-400
Akkuleistung (Aufnahme)Anzahl aufgenommener Bilder: ca. 550 Bilder
 (Daten basieren auf CIPA -Camera & Imaging Products Association Teststandard mit: NP-400 Akku)
Externe Spannungsversorgung6 V Gleichstrom mit entsprechendem Netzgerät AC-11 (als optionales Zubehör erhältlich)
SchnittstelleUSB Full-speed 12 Mbps mit einem USB 2.0 kompatiblen Computer
VideoausgangNTSC/PAL (an der Kamera wählbar)
Fernauslösung/ FernbedienungAnschluss für Fernauslösekabel RC 1000S und RC 1000L
Betriebstemperatur0 – 40°C
Kontrolle der DruckausgabeExif Print , PRINT Image Matching III, PictBridge
Abmessungen (H x B x T)130,5 x 92,5 x 66,5 mm
GewichtCa. 590 g (ohne Akku und Speicherkarte)
Standardzubehör LieferumfangDigitalkamera CD-ROM (inkl. DiMAGE Master light)
 Lithium-Ionen-Akku NP-400
 Akkuladegerät BC-400
 Umhängeriemen WS-5
 Zubehörschuhdeckel SC-1000
 Okularabdeckung II
 Augenmuschel EC-1500
 Gehäusedeckel BDC-1000
 Zugentlastung
 USB-Kabel USB-2
 AV-Kabel VC-500
 Bedienungsanleitung Handbuch

Optionales ZubehörKameratasche CS-5D
 Netzgerät AC-11
 Fernauslösekabel RC-1000S/L
 CompactFlash-Adapter für SD-Karten SD-CF1
 DiMAGE Master DMA-100

edit: na wat geklooi is de tabel wel leesbaar

Afbeeldingslocatie: http://img303.imageshack.us/img303/3818/d5dvorrueck017kb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img303.imageshack.us/img303/2821/d5dhand026iy.jpg

[ Voor 150% gewijzigd door Anoniem: 42880 op 13-07-2005 14:34 . Reden: fotofix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Cameral x b x h (mm)Gewicht (g)
Konica Minolta Dynax 5D130,5 x 92,5 x 66,5590
Konica Minolta Dynax 7D150 x 106 x 78800
Canon EOS 300D142 x 99 x 72645
Canon EOS 350D127 x 94 x 64540
Pentax *ist DS125 x 93 x 66605
Nikon D50133 x 102 x 76620
Nikon D70s140 x 111 x 78679

[ Voor 84% gewijzigd door T.T. op 13-07-2005 14:42 . Reden: cameras toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 42880 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:50:
Wel een officiele site :) over de Dynax 5D (foto's onderaan)
Leuk ding. Ik denk dat ze best wat mensen enthousiast kunnen maken voor deze cam. Alleen heb ik - persoonlijk dan - het zelfde idee als met de A200: precies dat wat de D7D zo mooi maakt is eraf. Tuurlijk heeft ie anti-shake en de breedbeeld lcd, maar die unieke bediening is er niet meer. Het blijft wel een uniek aparaat vanwege de AS en de grote LCD, dus wat dat betreft hebben de Nikon D50 en de Canon 350D er een geduchte concurrent bij denk ik zo...
Voor mij persoonlijk echter blijf ik bij de D7D en zoals de prijs nu gaat, gaat ie goed. Op naar de €800... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Woei, dat ziet er goed uit. Deze Dynax 5D zou wel eens een hele sterke concurrent voor de Nikon D50 en Canon 350D kunnen worden!

Misschien moeten we dit topic binnenkort gaan renamen naar /me [D-SLR] Konica Minolta Dynax 7D/5D :+ :P

edit:
Het compacte spreekt mij wel aan. Dat is wat ik aan de A2 ook zo fijn vond: veel camera in een compact formaat. Ik vind deze D5D een perfecte opvolger voor mijn A2.

edit2:
De plaatjes zijn nu ook offline gehaald!

Gelukkig was iemand de het dpreview forum zo slim om ze ergens anders te saven >:) :

http://img303.imageshack.us/img303/3818/d5dvorrueck017kb.jpg
http://img303.imageshack.us/img303/2821/d5dhand026iy.jpg

edit3:

T.T. was zo vriendelijk de plaatjes ook al opnieuw hier neer te zetten ;)

[ Voor 61% gewijzigd door EXX op 13-07-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/6672/d5dhand029ld.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/1135/d5dvorrueck017fd.jpg

Ik had de fotos maar even opgeslagen, omdat ik verwachtte dat konica.de ze wel zou verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Tsja, de geest is al uit de fles zullen we maar zeggen >:)

edit:
@mhphilipp: de 5D mist natuurlijk een paar mooie features van de 7D, maar daarvoor is het ook een Budget DSLR. Als je die features wel wil, moet je een 7D kopen (zoals je zelf al aangeeft). Voor veel mensen zijn de features van de 5D echter ruim voldoende.

[ Voor 76% gewijzigd door EXX op 13-07-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Cool, ik ga hier een nieuwpost over bakken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

nu is alleen de vraag nog wat de richtprijs zal zijn. Als deze in de buurt ligt van de 350D of de D50, kan het zeer interessant zijn. Zeker door die lens en AS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik gok op een introductieprijs van € 799 (met kitlens)

[ Voor 18% gewijzigd door EXX op 13-07-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

EXX schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:47:
Ik gok op een introductieprijs van € 799 (met kitlens)
Verrek, ik heb erover heen gelezen in mijn eigen link 8)7
Daar staat dat je hem kan reserveren voor $799.99 (ongeveer 667 euro als je zou importeren vanuit USA) Dit is de prijs voor alleen de body. Voor de lens erbij zal je dus wel gelijk kunnen hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door T.T. op 13-07-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Hier een poging tot vergelijking in afmeting. Van boven naar beneden: de Dimage A2, de Dynax 5D en de Dynax 7D.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~msmh/GoT/A2_5D_7D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb even een apart topic over de 5D gemaakt, zodat het hier gewoon verder kan over de 7D :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Goed nieuws voor ons Konica Minolta DSLR freunde: KM en Sony gaan samen DSLR camera's ontwikkelen. Dat zal betekenen dat we ook in de toekomst over goede sensors zullen kunnen beschikken. Bovendien zullen er meer camera's op de markt komen die gebruik maken van de Minolta lens mount:
Tokyo (July 19, 2005) – Konica Minolta Photo Imaging, Inc. and Sony Corporation have reached an agreement to jointly develop digital Single Lens Reflex (SLR) cameras. Taking full advantages of their respective imaging technologies and key devices, the two companies will develop and commercialize new digital SLR cameras based on and compatible to “Maxxum/Dynax lens mount system.*1”

Konica Minolta has superb autofocus auto-exposure technologies nourished through development of “Maxxum/Dynax series” from the age of film cameras, mechanical electronics technologies indispensable for SLR cameras, and sixteen million units of lens shipped worldwide. In addition, Konica Minolta has enthusiastically innovated cutting edge features, such as, for the first time, incorporating a CCD shift-type body-integral Anti-Shake technology for the Camera Grand Prix awarding “α-7 DIGITAL. *2”

Sony has numerous technologies and devices essential for digital imaging equipment, such as CCD and CMOS imaging sensors, image processing technologies and lithium ion batteries. Moreover, Sony’s strength in product planning, total design and high-density mounting have created a series of breakthrough compact and light digital imaging products. With products such as “Handycam” video cameras, and “Cyber-shot” digital still cameras, Sony has greatly contributed to expanding the digital imaging market.

Both companies, utilizing respective unique technologies, will begin joint development of advanced and feature-rich digital SLR cameras. According to recent CIPA (Camera & Imaging Products Association) data, the digital SLR camera market reached 2.5 million units in 2004, and is expected to further expand to 3.6 million units in 2005. Konica Minolta and Sony see great opportunities and will aggressively promote their businesses in this growing market.

“Sony has powerful devices and technologies essential for digital cameras,” said Tsuyoshi Miyachi, President and Chief Executive Officer of Konica Minolta Photo Imaging, Inc. “I am extremely excited to work with Sony. Together with Sony, we will endeavor to create new value in the field of imaging through increasing attractiveness of digital SLR cameras where we are strongly focused.”

“We are excited to co-develop new products with Konica Minolta’s advanced camera technologies represented by its “Maxxum/Dynax series” and our digital audio visual technologies,” said Yutaka Nakagawa, Sony’s Executive Vice President and Personal Audio Visual Network Company NC President. “Sony will further strengthen its digital imaging business through creating new market opportunities with the digital SLR camera field.”

*1 Konica Minolta’s original lens mount system to connect camera body and lens adopted in its “Maxxum/Dynax series” SLR cameras.
*2 “α-7 DIGITAL is marketed as “Maxxum 7D” in North America and “Dynax 7D” in other regions.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:07

Garyu

WW

Woei! Interessant, weer wat meer innovatie en concurrentie op de entrylevel-dSLR markt? Lijkt me een goeie zaak :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wauw, wat een terugkeer van KM, goede plannen. Er waren mensen die ze 2 jaar geleden al helemaal hadden afgeschreven, maar de plannen zien er goed uit. Hopen dat ze dadelijk ook nog winstgevend gaan worden, dat lijkt me ook noodzakelijk om te overleven. :s

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:04
Ach, alleen de foto divisie van KM maakt (een klein beetje) verlies. Dat zullen ze wel ingecalculeerd hebben, hun eigen voorspellingen tonen een dalend verlies. Onder de fotodivisie vallen ook nog de analoge spullen zoals filmrolletjes die het helaas niet zo goed doen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 16:24

neevedr

Dat was ik niet!

Zou iemand de Nederlandstalige handleiding met mij willen delen? Ik ben hier al een poos naar op zoek maar kan hem niet vinden. Op de site van Minolta wordt hij niet ter download aangeboden en via de welbekende zoekmachines kan ik hem ook niet vinden. Wie heeft hem voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:04
Minolta bellen? Ik ben ooit mijn D7 handleiding kwijtgeraakt, stuurden ze zo op. Misschien dat het tegenwoordig lastiger gaat, met het hele import verhaal maar proberen kan altijd. Verder kan ik je helaas ook niet helpen :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151793

neevedr schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:41:
Zou iemand de Nederlandstalige handleiding met mij willen delen? Ik ben hier al een poos naar op zoek maar kan hem niet vinden. Op de site van Minolta wordt hij niet ter download aangeboden en via de welbekende zoekmachines kan ik hem ook niet vinden. Wie heeft hem voor mij?
Ik heb nog wel een digitale handleiding voor de D7D in de aanbieding. Je kan kiezen welke taal je wilt hebben. Persoonlijk heb ik meestal het liefst de engelse versie van handleidingen, aangezien dit altijd de originele is. Nederlandse handleidingen zijn meestal vertalingen, en bevatten nogal eens foutjes en/of onduidelijkheden is mijn ervaring. Maargoed je kan kiezen, de bestanden zijn ongeveer 7Mb groot.
Laat maar weten waar ik heen kan mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 16:24

neevedr

Dat was ik niet!

Adres staat in mijn profiel. Graag de Nederlandse versie. Alvast bedankt.
Heb hem!

[ Voor 26% gewijzigd door neevedr op 25-08-2005 22:45 . Reden: Is klaar. ]

Anoniem: 23544

@-netraam-: Zou je mij ook een Nederlandse versie van de handleiding willen mailen?
Mailadres in mijn profiel is te gebruiken :)
Of beter: gebruik deze: atmosferic AT gmail DOT com

-GOT IT: TNX A VERY LOT! -

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 23544 op 25-08-2005 20:06 ]

Vanaf 1 september is er een 200$ money rebate voor de Dynax 7D in Amerika. Iemand enig idee of dit hier in Europa zou komen? I sure hope so 8)

Link : http://www.samys.com/pdf_files/Maxxum7D_tearpad_43_Final.pdf

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 118819 op 25-08-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 21:56
Hier spreekt een nieuwe gelukkige KM 7D owner.
De camera heb ik pas sinds eergister maar kan er nu al aardig mee uit de voeten.
Op het eerste gezicht lijken de knoppen zeer ingewikkeld terwijl dit eigenlijk erg overzichtelijk is opgebouwd. Super!
De kitlens 28-100 is ruk. Voelt erg goedkoop en plastic aan.
Daarom heb ik er een Sigma 18-125 bijgekocht. Perfect bereik!
Voorlopig erg tevreden. Nu is mijn vraag waar ik het beste een nep-accu kan kopen?
Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees hier altijd dat die dingen voor 10 a 15 euro op marktplaats verhandeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Nielsracing schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:10:
Hier spreekt een nieuwe gelukkige KM 7D owner.
De camera heb ik pas sinds eergister maar kan er nu al aardig mee uit de voeten.
Op het eerste gezicht lijken de knoppen zeer ingewikkeld terwijl dit eigenlijk erg overzichtelijk is opgebouwd. Super!
De kitlens 28-100 is ruk. Voelt erg goedkoop en plastic aan.
Daarom heb ik er een Sigma 18-125 bijgekocht. Perfect bereik!
Voorlopig erg tevreden. Nu is mijn vraag waar ik het beste een nep-accu kan kopen?
Iemand ervaringen mee?
Ik vind die 28-100 niet echt ruk hoor? Tenminst, ik klaag er niet over. Dat ie goedkoop aanvoelt kan natuurlijk kloppen, want het is gewoon een goedkope lens ;) Maar ik zelf vind het een lekker lensje. Hij is misschien niet superscherp enz, maar ach, ik maak die foto's voor mezelf, en vind de kwaliteit meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:47
Remy, is het misschien niet een goed idee om een nieuw gezamenlijk topic te openen voor de Dynax 5D & 7D met een mooie intro post met specs/ review links e.d. Dit omdat er toch erg veel vergeleken wordt tussen de twee en je zo alle informatie kunt bundelen......

evt. (als er geen andere vrijwilligers zijn) wil ik wel een poging doen voor een mooie openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Wild pigeon schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:35:
Remy, is het misschien niet een goed idee om een nieuw gezamenlijk topic te openen voor de Dynax 5D & 7D met een mooie intro post met specs/ review links e.d. Dit omdat er toch erg veel vergeleken wordt tussen de twee en je zo alle informatie kunt bundelen......

evt. (als er geen andere vrijwilligers zijn) wil ik wel een poging doen voor een mooie openingspost.
Goed idee. Als je de openingspost wilt maken, graag ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Wild pigeon schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:35:

Remy, of andere mod ? toestemming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tuurlijk mag dat, als je er een mooie startpost voor maakt zien we die graag verschijnen :)

Overigens: als je Remy, Zoefff of mij nodig hebt, doe dan even een topicreport. We lezen veel, maar lang niet alles (als we de 25% halen is het veel denk ik :o). Topicreports lezen we altijd en normaalgesproken binnen een dag.

[ Voor 56% gewijzigd door Grrrrrene op 28-08-2005 22:10 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146625

Modbreak:Handleidingrequests zijn niet toegestaan, zie ook Fotografie Policy

[ Voor 85% gewijzigd door Zoefff op 30-08-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Anoniem: 151793 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:48:
[...]

Ik heb nog wel een digitale handleiding voor de D7D in de aanbieding. Je kan kiezen welke taal je wilt hebben. Persoonlijk heb ik meestal het liefst de engelse versie van handleidingen, aangezien dit altijd de originele is. Nederlandse handleidingen zijn meestal vertalingen, en bevatten nogal eens foutjes en/of onduidelijkheden is mijn ervaring. Maargoed je kan kiezen, de bestanden zijn ongeveer 7Mb groot.
Laat maar weten waar ik heen kan mailen.
Als je hem mij zou willen mailen, graag! Ik heb zelf de Engelse handleiding maar aangezien mijn vader niet zo thuis is in het Engels en toch ook graag een manual leest inplaats van mijn wazige uitleg aanhoort....

mailadr: b PUNTJE faas OP edukitty PUNT org

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Grrrrrene schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:08:
Tuurlijk mag dat, als je er een mooie startpost voor maakt zien we die graag verschijnen :)

Overigens: als je Remy, Zoefff of mij nodig hebt, doe dan even een topicreport. We lezen veel, maar lang niet alles (als we de 25% halen is het veel denk ik :o). Topicreports lezen we altijd en normaalgesproken binnen een dag.
Ik ben inmiddels bezig... maar ik moet nu helaas stoppen... hopelijk is hij morgen af...

alleen lukt het mij niet om klikbare links te maken (dus dat je niet de url ziet maar een tekst...) wie o wie kan mij kort uitleggen hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Wild pigeon schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:39:
[...]

Ik ben inmiddels bezig... maar ik moet nu helaas stoppen... hopelijk is hij morgen af...

alleen lukt het mij niet om klikbare links te maken (dus dat je niet de url ziet maar een tekst...) wie o wie kan mij kort uitleggen hoe dit moet?
Bedoel je dit?

[ url=http://www.link.naar.een.site.com] omschrijving van de website [/url]

Als je wat hulp nodig hebt hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing

• Wild pigeon
Het nieuwe Konica Minolta Dynac 5D & 7D is van start.
Vanaf nu graag verder gaan in Dit Topic

hij is niet helemaal geworden zoals mijn bedoelling was... maar ja onderweg leert men :*)

[ Voor 77% gewijzigd door Wild pigeon op 01-09-2005 21:10 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie ^^ dus :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.