Konica Minolta Dynax 5D

Pagina: 1
Acties:
  • 1.165 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
In de immer groeiende markt van budget-dSLRs zal Konica Minolta morgen een nieuwe deelnemer aankondigen :)

Het gaat om de Dynax 5D, die op moet gaan boksen tegen oa de 350D van Canon, D50/D70s van Nikon. Qua grootte valt de camera netjes tussen de A2 en de 7D, een eindje verder staat een visuele vergelijking.

Voorlopige Specs:

Same CCD as 7D (6MP)
ISO 100~3200 same as 7D
2.5" LCD but with lower resolution
Same AF system as 7D
Same viewfinder as 7D (Same magnification and frame coverage etc.)
No Vertical Grip
One control dial for adjusting Aperture and Shutter
One Drive mode dial (Exposure compenstation and Mode selection)
Built in AS
Has FUNC button (Similar to A200)
Small and light
MSRP in Japan 99800 Yen or US$891 or 799 Euro

Afmetingen: 130,5 x 92,5 x 66,5mm
Kitlens: 18-70mm f/3.5-5.6

Opslag is CF. Waarschijnlijk zal het september/oktober worden voor hij (goed) op de markt beschikbaar is.

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/cams/km5d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/5d_details.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/5d_hand.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/A2_5D_7D.jpg

Zilveren versie:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/5dzilver01tmb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/5dzilver02tmb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/5dzilver03tmb.jpg

Links:

DPReview
Dynax Digital forum - 5D topic
Minolta TW forum
DPReview topic
FP item

[ Voor 23% gewijzigd door Zoefff op 25-08-2005 20:59 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:53

Garyu

WW

Hrm, ik zou wel eens foto's van de vergelijkbare apparaten op een rijtje willen zien. Hoe verhoudt deze zich precies qua grootte tot de Canon 350D en de Nikon D50 en D70?

Overigens misschien deze ook nog ff in de topicstart zetten: nieuws: Specificaties Konica Minolta Dynax 5D uitgelekt :)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Voor zover ik kan zien aan die 5D in die man z'n hand is hij ongeveer even groot als een 350D: redelijk klein maatje dus. Zie ook de afmetingen bij de specs :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hrm, balen. Die 350d is mij iets te klein namelijk, terwijl de extra features van deze 5D mij wel erg aanspreken, met name de stabilisatie-feature is erg goed. Verder zullen ze in kwaliteit weinig voor elkaar onderdoen verwacht ik.

Ik denk dat de keuze vooral blijft hangen op deze stabilisatie vs ergonomie in mijn afweging welke camera ik zou moeten kopen... (kan altijd nog voor de 7D gaan, maar die is meteen weer zo lomp ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

De 350D heeft dan nog als voordeel dat je een grip eronder kan schroeven waardoor het geheel veel beter vast te houden is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broer heeft een 350D, deze schiet echt hele mooie plaatjes maar ik vind dat ding echt niet vast te houden, zelfs niet met de grip. Het uitstekende gedeelte (naar voren zeg maar) is gewoon te smal (en bij de grip weer te lomp...). Ik vind mijn Dimage A1 echt veel fijner, niet alleen qua vasthouden (OK hij is wat laag waardoor je pink onder de camera uit komt, maar dit heb ik bij de 350D ook) maar ook qua knoppen etc, bij de 350D moet je bijna overal voor in de menu's.

Ik denk dat dit qua bediening en ergonomie echt een topding is, al denk ik niet dat de CCD het zal redden ten opzichte van de CMOS van de 350D.

(ik heb de 350D pas een paar keer vast gehad, dus het kan zijn dat dat van die knoppen niet helemaal zo is zoals ik het hier vertel, maar de aanpassingen die ik wilde doen, moesten via een menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Beaves schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:01:
De 350D heeft dan nog als voordeel dat je een grip eronder kan schroeven waardoor het geheel veel beter vast te houden is.
Mjah, hij blijft erg klein. En dat geldt zo te zien voor die 5D al helemaal.... Toch is het best een mooie camera, met name door de geïntegreerde IS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:01:
Is het al bevestigd dat de 5D geen batterygrip krijgt dan? ;) Mij lijkt deze camera veel lekkerder om vast te houden, met name door de dikkere grip.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:32:
[...]

Is het al bevestigd dat de 5D geen batterygrip krijgt dan? ;) Mij lijkt deze camera veel lekkerder om vast te houden, met name door de dikkere grip.
Uit het 7D topic:
EXX schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:42:
[rumour mode]

Dit stond op het dpreview KM SLR forum:

1. Same CCD as 7D (6MP)
2. ISO 100~3200 same as 7D
3. 2.5" LCD but with lower resolution
4. Same AF system as 7D
5. Same viewfinder as 7D (Same magnification and frame coverage etc.)
4. No Vertical Grip
5. One control dial for adjusting Aperture and Shutter
6. One Drive mode dial (Exposure compenstation and Mode selection)
7. Built in AS
8. Has FUNC button (Similar to A200)
9. Small and light
10. MSRP in Japan 99800 Yen or US$891 or 739 Euro
[/rumour mode]
Dus, inderdaad, geen vertical grip :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Garyu schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:46:
Hrm, ik zou wel eens foto's van de vergelijkbare apparaten op een rijtje willen zien. Hoe verhoudt deze zich precies qua grootte tot de Canon 350D en de Nikon D50 en D70?

Overigens misschien deze ook nog ff in de topicstart zetten: nieuws: Specificaties Konica Minolta Dynax 5D uitgelekt :)
De fotootjes in de tabel in de nieuwspost zijn op schaal gemaakt (heb ik nog veel moeite voor moeten doen :) ):

Dynax 5D (130,5 x 92,5 x 66,5mm):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1121265058.png

D50 (133 x 102 x 76mm):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1121265057.png

350D (127 x 94 x 64mm):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1121265059.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook nergens een AF-assistlampje ontdekken... of ligt het aan mij? Inderdaad alleen een pre-flash.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Uit het verhaaltje in deze post:
AF illuminator Available. (with preflash) 1.0 - 5.0m (3.3 - 16.4ft.). (TBD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Da's dan geen AF-lampje, maar dan flitst de flitser een paar keer - waarna dan gefocust wordt. Zeer effectief (heb het ook op mijn Dynax 5) maar storend als je mensen op de foto wil zetten. Dan kun je toch beter met een AF lampje schijnen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Dat lijkt me een zeer mooie camera te worden, zeker voor dat prijsje van 799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55

Metten

ik hou het graag simpel

Stereotomy schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:16:
Da's dan geen AF-lampje, maar dan flitst de flitser een paar keer - waarna dan gefocust wordt. Zeer effectief (heb het ook op mijn Dynax 5) maar storend als je mensen op de foto wil zetten. Dan kun je toch beter met een AF lampje schijnen.
Idd, hoewel ik ook vaak genoeg mensen heb horen klagen over het AF assist lampje van mijn Nikon F65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Femme schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:44:
[...]

De fotootjes in de tabel in de nieuwspost zijn op schaal gemaakt (heb ik nog veel moeite voor moeten doen :) ):

Dynax 5D (130,5 x 92,5 x 66,5mm):

[afbeelding]

D50 (133 x 102 x 76mm):

[afbeelding]

350D (127 x 94 x 64mm):

[afbeelding]
Ah, onwetend geef ik dus eigenlijk het antwoord zelf al. Thanks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat die afmeting betreft moet je eens goed kijken naar de grip van de 5D ten opzichte van de 350D. Wat de 350D zo moeilijk te hanteren maakt voor veel mensen is dat er:
a)weinig ruimte zit tussen grip en lensmount (nagels krassen er tegen)
b)de ontspanknop zit op een behoorlijk schuin vlakje. Daardoor is de effectieve ruimte op de grip voor je vingers kleiner. De 5D heeft dat niet. Ik heb het nagemeten op mijn A1 (net zo groot als de A2) en zelfs daar heb ik ruim een centimeter meer ruimte als op een 350D. Ik denk dus dat het op de D5D best mee zal vallen. Je moet het echt gewoon proberen, want die afmetingen zeggen niets. Het gaat om vorm en plaats van de bodyparts.

Verder op zich een leuke cam. Alleen mis ik zelf de geweldige interface van de D7D. Logisch dat dat sneuvelt, want KM wil een entry level cam en met al die 'knupkes' schrik je alleen maar mensen af. Bovendien denk ik dat de D7D tegen kerst/sinterklaas al tegen de €800 zal zitten. En als de D5D op die prijs geïntroduceerd wordt kun je nog even wachten voor ie op een acceptabel nivo is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De officiële persrelease is er, de produktpagina en meer produktfoto's

Klik op de thumbnail voor een download link van de foto (ong 1 MB per foto)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62510/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62509/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62508/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62511/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62507/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 11:23 . Reden: imagefix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let's go digital heeft al een previewartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel appart, de meeste artikelen worden aangeprezen door "niet al te lelijke dames... :P " bij minolta hebben ze..... een man met een rose overhemd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:35:
Wel appart, de meeste artikelen worden aangeprezen door "niet al te lelijke dames... :P " bij minolta hebben ze..... een man met een rose overhemd |:(
Haha ik vind die foto's sowieso altijd al belachelijk, want het is altijd overduidelijk dat het geen fotografen zijn. Ik bedoel: kijk hoe deze kerel en al die overige dames de camera vasthouden |:(
Zo kan je toch geen foto's maken?
Als ik een dergelijke product foto moest maken met mensen zou ik het 10x beter doen. Zorg in ieder geval voor iemand die kan fotograferen en weet hoe hij zo'n camera vasthoudt.

dpreview press release
Konica Minolta introduces new DT series lenses (DT = designed for digital SLR)
Konica Minolta AF DT Zoom 18 -70 mm F3.5 to 5.6 (D)
Konica Minolta AF DT Zoom 11-18 mm F4.5 to 5.6 (D)
Konica Minolta AF DT Zoom 18-200 mm F3.5 to 6.3 (D)

Konica Minolta AF 35 mm F1.4G D lens
The AF 35 mm F1.4G D is designed for the Dynax/Maxxum series of SLRs and features distance encoding which enables the more advanced ADI flash metering, it is also claimed to have a rounder aperture for an improved bokeh (defocused area) appearance. This lens is due to be launched in 'Spring 2006' (read PMA).

[ Voor 63% gewijzigd door T.T. op 15-07-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Wat is eigenlijk het verschil tussen Maxxum en Dynax? Is dat Europa en VS ofzo? Bij dat artikel van letsgodigital staat het ook redelijk door elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Garyu schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:45:
Wat is eigenlijk het verschil tussen Maxxum en Dynax? Is dat Europa en VS ofzo? Bij dat artikel van letsgodigital staat het ook redelijk door elkaar..
Je hebt gelijk, overal in de press-release wordt ook gesproken over Dynax5D/Maxxum5D.
Maxxum = Amerika
Dynax = Europa

[ Voor 8% gewijzigd door T.T. op 15-07-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik denk dat ik maar blij moet zijn dat ik al een D70 heb, scheelt een hoop nadenken, intressante camera nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Remy schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:34:
Small and light
MSRP in Japan 99800 Yen or US$891 or 799 Euro
Hmm, zou me niet wagen aan $891=€799. Zou me nix verbazen als gewoon €999 voor dit apparaat wordt gevraagd. Maar goed, in Engeland mogen ze meestal één Pound per Dollar betalen en dat is al net zo onrechtvaardig.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welnee, dan is hij helemaal niet concurerend genoeg met de e-300 en de 350d, zo erg zullen ze zich niet in de vingers snijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou me nix verbazen als gewoon €999 voor dit apparaat wordt gevraagd. Maar goed, in Engeland mogen ze meestal één Pound per Dollar betalen en dat is al net zo onrechtvaardig.
Als dat inderdaad de prijs gaat worden dan kun je net zo goed een 7D kopen, die staat voor een body-only al voor lager in de pricewatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

Deze dSLR doet mij helemaal twijfelen:
- het is ongeveer even klein als die Canon 350D
- ISO 3200 tov de ISO 1600, 1 stop meer voor concertfotografie
- Image Stabilisatie in de camera, bij Canon kunnen alleen de dure lenzen dat
- kunnen mijn ouwe MF Minolta MC lenzen nog erop?
- lenzen populairiteit is wel beperkter, Canon/Nikon heeft een grotere aanbod op de tweedehandse markt

Ik ben benieuwd hoe de review eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

kunnen mijn ouwe MF Minolta MC lenzen nog erop?
Neen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
rapture schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:03:
- kunnen mijn ouwe MF Minolta MC lenzen nog erop?
Alleen met (moeilijk verkrijgbare) convertor. Je hebt dan ook nog eens een extra verlenginsfactor, 1,4x of 2x dacht ik. Ik heb zelf de 2x versie, kwaliteit is aardig maar de bruikbaarheid is maar beperkt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel erg jammer dat er maar een wieltje op zit (werkt zooo fijn op mijn Dynax 7 (helaas nog niet D))

De product folder staat nu ook online voor geinteresserden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:08:
Wel erg jammer dat er maar een wieltje op zit (werkt zooo fijn op mijn Dynax 7 (helaas nog niet D))
Ik heb dat ook op mijn A1tje. Ik ben wat dat betreft wel een zeurpiet vwb makkelijke bediening. Als ik zie hoe snel je die D7D kunt bedienen... Ze zeggen dat het op een Canon 20D ook al snel/makkelijk gaat, maar met die harde schakelaars is dat natuurlijk nóg lekkerder. Voorlopig spaar ik nog eventjes door en pak straks een D7D. Die 5D, hoewel beslist geen slechte cam, is toch te magertjes naar mijn smaak.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Als je die DT lenzen gebruikt, heb je dan nog steeds te maken met de Focal Length Multiplier?
Bijvoorbeeld de AF DT Zoom 18-200 mm F3.5 to 6.3
Is dit dan ook echt 18-200 of wordt het weer x 1.5 ? (dat wordt dus 27-300mm)

edit: laat maar ik heb het gevonden in het pdf'je. Ook bij die DT lenzen heb je te maken met de 1.5 factor.

[ Voor 38% gewijzigd door T.T. op 15-07-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Is het mogelijk om Tokina AF SD 70-210 lens er op te schroeven? Deze en nog een zijn voor een aneloog slr minolta maar zouden deze dan ook op de 5D kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

T.T. schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:16:
Als je die DT lenzen gebruikt, heb je dan nog steeds te maken met de Focal Length Multiplier?
Bijvoorbeeld de AF DT Zoom 18-200 mm F3.5 to 6.3
Is dit dan ook echt 18-200 of wordt het weer x 1.5 ? (dat wordt dus 27-300mm)

edit: laat maar ik heb het gevonden in het pdf'je. Ook bij die DT lenzen heb je te maken met de 1.5 factor.
Je hebt dat natuurlijk met iedere lens. Wat je weer wel hebt, is dat ze bepaalde lenzen maken met het oog op die multiplier. Kijk maar naar de 35mm die Minolta ook heeft aangekondigd. Dat is iets meer als 50mm. En dat is een populaire lens omdat 50mm overeenkomt met wat wij zien met onze ogen. De 35mm is daar dan een soort digitaal equivalent van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Dagg schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:54:
Is het mogelijk om Tokina AF SD 70-210 lens er op te schroeven? Deze en nog een zijn voor een aneloog slr minolta maar zouden deze dan ook op de 5D kunnen?
over het algemeen kun je zeggen dat alle minolta autofocus op alle moderne autofocus camera's kan.
Dus ook op de DSLR's.

Hoewel er van sommige oudere modellen een 'software'' probleem kan zijn, maar dat is meestal beperkt tot de eerste generatie van dat model.

De oude mechanische focus lenzen kunnen alleen overgezet worden met converter, maar die is met goed zoeken ook terug te vinden voor andere vattingen (maar ook vaak veel functionaliteitsverlies)

Maar wil je het zeker weten, probeer je lens op één van de nieuwst generatie (d)SLR's van minolta en als ie daarop werkt werkt ie ook op de D5D of D7D

(iig geld dit voor al mijn lenzen van de maxxum 7000)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 18:43
Eindelijk daar is hij dan!

Dit gaat zekerweten mijn eerste DSRL worden! Wat een pracht beestje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Ik weet niet wat de verhoudingen zijn tussen een digitale camera en een digitale SLR camera wat scherpte diepte erhoudingen betreft. Ik heb momenteel een S5500 en deze gaat tot f9 en als ik de D5 zo bekijk gaat deze max tot f6,3 afhankelijk van de lens. Hoe zit dit alles in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dagg schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:03:
Ik weet niet wat de verhoudingen zijn tussen een digitale camera en een digitale SLR camera wat scherpte diepte erhoudingen betreft. Ik heb momenteel een S5500 en deze gaat tot f9 en als ik de D5 zo bekijk gaat deze max tot f6,3 afhankelijk van de lens. Hoe zit dit alles in elkaar?
:? waar haal je die 6.3 vandaan, dat lijkt me onzin nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dagg schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:03:
Eh. Dat zijn diafragmawaardes. Geen "scherpte diepte verhoudingen" oid. :/

Diafragmawaardes zijn gewoon afhankelijk van de lens die je erop schroeft.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Stereotomy schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:12:
[...]

Eh. Dat zijn diafragmawaardes. Geen "scherpte diepte verhoudingen" oid. :/

Diafragmawaardes zijn gewoon afhankelijk van de lens die je erop schroeft.
Dat is de minder subtiele manier inderdaad :P Maar het ligt inderdaad aan je lens hoever je hem open / dicht kan knijpen, en daaruit volgt je scherptediepte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Built-in Anti-Shake Performance with All Dynax/Maxxum System Lenses*1

The Dynax5D/Maxxum5D inherits the revolutionary technology of the Dynax7D/Maxxum7D – the world’s first*3 digital SLR with built-in Anti-Shake technology and CCD Shift mechanism that is compatible with all Dynax/Maxxum system lenses*1.

This award winning Anti-shake technology was selected as “European Photo Innovation of the Year 2004 – 2005” by EISA*4 and provides the equivalent compensation effect with a shutter speed 2 - 3 stops slower*2

Now it's possible to reduce blur caused by camera shake, even when taking photos in dimly lit or twilight scenes, in natural light with a telephoto lens, as well as macro shots - without relying on a higher ISO setting, the aid of a flash or tripod. Anti-shake responds quickly to both broad, slow-swaying motion of the camera body and the higher frequency shaking typical of camera shake caused by the photographer's hands.

The Anti-shake technology can be switched on or off via a dedicated switch on the camera's back, and an Anti-shake indicator is displayed on the viewfinder to keep the user informed when it's active..
Dpreview

Hoe verhoudt zoiets zich tot beeldstabilisatie die in de lens zit zoals IS bij Canon??

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
bombadil schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:21:
[...]
Hoe verhoudt zoiets zich tot beeldstabilisatie die in de lens zit zoals IS bij Canon??
Ongeveer hetzelfde, maar dan werkt het met elke lens.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bombadil schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:21:
[...]

Dpreview
Dat is heel moeilijk vast te stellen omdat 'men' er nog geen echte objectieve test voor ontwikkeld heeft. In het algemeen kun je zeggen dat het elkaar weinig ontloopt, al meen ik begrepen te hebben dat AS bij langere focale lengtes iets minder presteert.

Ik schiet nu een jaar of anderhalf met een A1 die dat ook heeft en ik moet zeggen dat ik er wild van ben. Ik zou niet meer anders willen. En aangezien je voor Canon/Nikon IS/VR erg veel moet betalen voor één enkele gestabiliseerde lens vind ik Minolta's systeem veel interessanter. Ook al presteert ie misschien ietsje minder (en dat is echt heel lastig vast te stellen), het fijne van dit systeem is dat het echt op elke lens zit. Zonder AS/IS/VR kun je gewoon bepaalde shots niet maken...punt. Ik heb wel eens shots gemaakt met 1 sec sluitertijd... Welliswaar ondersteund, maar dat lukt zonder AS ook maar zelden of nooit. Nu wat vaker zullen we maar zeggen.

Wat test betreft denk ik overigens dat het te doen moet zijn om een opstelling te maken waar de camera op een plank staat waar een speaker een signaal van een bepaalde frequentie produceert. Minolta heeft namelijk gespecificeerd welke frequenties door de AS worden opgevangen. Als je een beetje experimenteert kun je wel een bepaald volume vaststellen dat overeenkomt met trillingen uit de losse hand. Heb je dat eenmaal gemaakt, kun je verschillende systemen objectief testen. Nu is het meer de willekeur van het moment. Als ik een flinke avond doorgezakt ben, kan ik denk ik ook die cam niet stilhouden en al ik op dat moment AS moet demonstreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
neographikal schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:14:
[...]

Dat is de minder subtiele manier inderdaad :P Maar het ligt inderdaad aan je lens hoever je hem open / dicht kan knijpen, en daaruit volgt je scherptediepte :)
Dat snap ik maar maakt het wat uit dan dat diafragma bij de 5D tot 6,3 gaat tenopzichte van 9 bij de s5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze de 5D voor 999 € uitbrengen, dan gaan ze toch de prijs van de 7D ook moeten fors terugtrekken. Want voor 999 € heb je hem bij boxx.nl... ;) Hopelijk doen ze dit ook, dan koop ik mij direct die 7D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Dagg schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:09:
[...]
Dat snap ik maar maakt het wat uit dan dat diafragma bij de 5D tot 6,3 gaat tenopzichte van 9 bij de s5500
Nee, dat is afhankelijk van de lens die je er opzet. Het kan f/1,0 zijn, of f/32, of wat je er maar op schroeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
[...]

Lees je uberhaupt wel? Dat is per lens verschillend, meestal iets van f/22 of f/32 als maximum...
Jiriki schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:11:
[...]

Nee, dat is afhankelijk van de lens die je er opzet. Het kan f/1,0 zijn, of f/32, of wat je er maar op schroeft :)
Met stupide is dus :)

[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 18-07-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
[...]

Hallo Dagg. We hebben hier op dit forum trouwens een FAQ :| . Scherptediepte heeft trouwens ook met je brandpuntsafstand te maken (f = je brandpuntsafstand); het is een combinatie van brandpuntsafstand/diafragma.

Met jouw normale digitale compactcam (die S5500) kun je in veel gevallen niet spelen met je scherptediepte, omdat de daadwerkelijke brandpuntsafstanden van jouw (in verhouding kleine) lens kleiner zijn dan die van een willekeurige lens van een SLR. Jouw compactcam lens heeft die kleinere brandpuntstafstanden, doordat het beeld geprojecteerd wordt op een veel kleinere sensor dan die van een DSLR. De enige manieren om nog tot een kleine scherptediepte te komen is d.m.v. volledig inzoomen en zo dus het brandpuntsafstand te verlengen, gebruik te maken van een tele conversie lens of bijv macro-foto's te maken.

Maar goed, een beetje gebruik maken van de zoekfunctie en je zou dit verhaal zelf al hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's een preview, en die had ik al gepost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiriki schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:16:
[...]

Alleen met (moeilijk verkrijgbare) convertor. Je hebt dan ook nog eens een extra verlenginsfactor, 1,4x of 2x dacht ik. Ik heb zelf de 2x versie, kwaliteit is aardig maar de bruikbaarheid is maar beperkt.
Onlangs de MF>AF converter gevonden die (vrijwel) geen vermenigvuldigingsfactor heeft! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:26:
[...]

Da's een preview, en die had ik al gepost :P
Knudde, heb ik dat weer over het hoofd gezien. ;)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle geintresseerden: http://www.photohobby.net...?Category=alldata&No=5613

Dat is een kleine preview van iemand die er even mee heeft mogen spelen, inclusief sample foto's en foto's van het apparaat zelf :) Intressant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:57:
Voor alle geintresseerden: http://www.photohobby.net...?Category=alldata&No=5613

Dat is een kleine preview van iemand die er even mee heeft mogen spelen, inclusief sample foto's en foto's van het apparaat zelf :) Intressant om te lezen.
Woah, cool, dat ziet er -echt- goed uit!

* Garyu is impressed

Afbeeldingslocatie: http://www.photohobby.net/webboard/picture/T5613.jpg
Klein verschil in formaat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

T.T. schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:37:
[...]

site is nu een beetje dood? :/
Een mirrortje op mijn (naja, ook niet al te snelle) host: http://garyu.tomaatnet.nl/show.php.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Garyu schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:53:
Een mirrortje op mijn (naja, ook niet al te snelle) host: http://garyu.tomaatnet.nl/show.php.html
Super! ziet er erg goed uit! Geduchte concurrent voor Canon en Nikon als de prijs goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:12:
[...]

Woah, cool, dat ziet er -echt- goed uit!

* Garyu is impressed

[afbeelding]
Klein verschil in formaat ;).
Inderdaad. Het enige wat me ervan weerhouden heeft om de 350D te kopen is de brakke kitlens. Ik koop graag in een keer het juiste pakket, dus met een goede kitlens omdat ik niet nog meer geld aan een vervanger daarvoor wil uitgeven. Gelukkig ziet deze kitlens er tot nu toe erg goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:50:
[...]

Inderdaad. Het enige wat me ervan weerhouden heeft om de 350D te kopen is de brakke kitlens. Ik koop graag in een keer het juiste pakket, dus met een goede kitlens omdat ik niet nog meer geld aan een vervanger daarvoor wil uitgeven. Gelukkig ziet deze kitlens er tot nu toe erg goed uit :)
Maar jij had toch al canon lenzen? Je had toch een analoge canon waarvan de sluiter kapot was ofzo? of verwar ik je nu met iemand anders? :+

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elite_Dead schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:21:
[...]

Maar jij had toch al canon lenzen? Je had toch een analoge canon waarvan de sluiter kapot was ofzo? of verwar ik je nu met iemand anders? :+
Nee, dat was ik :) Ik heb inderdaad twee EF-lenzen, maar over de kwaliteit daarvan was ik op mijn analoge body al niet zo te spreken. Daarom zat het er toch al in dat ze 'one way or the other' vervangen werden :) Ik wil trouwens niemand tegen het hoofd stoten met mijn opmerking over de kitlens van de 350D, maar feit is gewoon dat hij teleurstellend zacht is en last van ghosting heeft bij grote apertures (F/3,5 maximaal dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Er is nu ook een zilveren versie aangekondigd: zie de topicstart voor pics :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:00:
Er is nu ook een zilveren versie aangekondigd: zie de topicstart voor pics :)
En ook de zonnekap voor de nieuwe 18-70 zo te zien. Beetje jammer, ik had wel een flowerhood verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Is wel erg klein voor een zonnekap, zelfs op 18mm lijkt me. Is het niet een extra randje dat vast op de lens zit zodat mensen 'm niet op de verkeerde kant neer kunnen zetten?

Edit: nee, uit het hele kleine plaatje op de Minolta site lijkt het er inderdaad standaard niet op te zitten. Ik denk ook niet dat het een erg efficiente vorm is op een groothoeklens.

[ Voor 38% gewijzigd door Jiriki op 01-08-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net foto's gevonden van de 7D (zonder VC-7D dit keer) en 5D. Het verschil is niet enorm groot. (En toch wil ik een 7D)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63599/thumb.jpg <- klik (link naar website)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63600/thumb.jpg <- klik (link naar website)

"α-7 digital" en "α sweet digital" zijn de japanse namen voor de 7D en 5D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:40:
Net foto's gevonden van de 7D (zonder VC-7D dit keer) en 5D. Het verschil is niet enorm groot. (En toch wil ik een 7D)
Al die knupkes op de D7D...geil man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een idee hoe de prijzen van 2ehands lenzen van minolta zich verhouden tot canon en nikon lenzen in hetzelfde bereik (bijv 50mm)? Tuurlijk heb ik wel op ebay enzo gekeken maar dat zijn niet per se relevante prijzen om te vergelijken misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
heh, zit er geen 2e lcd op die dingen? Dat lijkt me toch best onhandig :/ Ik vind trouwens al die knoppen achterop de d7d er niet uitzien, maar goed... :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:34:
heeft iemand een idee hoe de prijzen van 2ehands lenzen van minolta zich verhouden tot canon en nikon lenzen in hetzelfde bereik (bijv 50mm)? Tuurlijk heb ik wel op ebay enzo gekeken maar dat zijn niet per se relevante prijzen om te vergelijken misschien.
relatief goedkoop, daar bijna alles vanuit de body gebeurt, en er veel minder vraag naar is. (hoewel er de laatste tijd een best wel stijging qua prijs is, sinds dat de digitale body uitgekomen is.

(er was iig altijd een groot aanbod van mensen die van analoog op digitaal overstapten, en minolta had nog niets, dus werd al het spul weg gedaan voor een ander merk digitale cam)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:42:
heh, zit er geen 2e lcd op die dingen? Dat lijkt me toch best onhandig :/ Ik vind trouwens al die knoppen achterop de d7d er niet uitzien, maar goed... :p
Valt volgens mij hardstikke mee. Op het grote 2,5" LCD wordt alle informatie in een keer weergegeven. Dit lijkt mij een stuk handiger werken dan met die twee kleine schermpjes van een 350D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:57:
[...]

Valt volgens mij hardstikke mee. Op het grote 2,5" LCD wordt alle informatie in een keer weergegeven. Dit lijkt mij een stuk handiger werken dan met die twee kleine schermpjes van een 350D :P
nog zeker niet echt mee gewerkt? :P Het fijne is dat je niet die giga lcd lap gebruikt voor die info, en makkelijk snel, en goed leesbaar meteen kan aflezen, het scheelt veel in energie en is ten alle tijde bruikbaar. Je kan heel snel zien wat je moet weten, niets hoef je in te drukken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Simon schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:00:
[...]

nog zeker niet echt mee gewerkt? :P Het fijne is dat je niet die giga lcd lap gebruikt voor die info, en makkelijk snel, en goed leesbaar meteen kan aflezen, het scheelt veel in energie en is ten alle tijde bruikbaar. Je kan heel snel zien wat je moet weten, niets hoef je in te drukken.
bij de dynaxen gaat het scherm automatisch uit als je je oog bij de zoeker brengt. Dat bespaart al best wat energie. Ook lijkt me dat infoschermpje op een 350d erg slecht leesbaar als het wat donkerder is.
Ook hoef je bij een dynax nergens op te drukken hoor? Standaard staat de info er, totdat je op de menu op playback knop drukt.

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Elite_Dead schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:05:
[...]

bij de dynaxen gaat het scherm automatisch uit als je je oog bij de zoeker brengt. Dat bespaart al best wat energie. Ook lijkt me dat infoschermpje op een 350d erg slecht leesbaar als het wat donkerder is.
Ook hoef je bij een dynax nergens op te drukken hoor? Standaard staat de info er, totdat je op de menu op playback knop drukt.
dat slurpt toch energie, en bij donkerdere omstandigheden druk je op het backlit knopje, werkt fantastisch :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind de weergave van de settings op het grote lcd schermp erg handig werken bij de Dynax 7D. Er past lekker veel informatie op en het is ook nog beter leesbaar omdat de karakters groter zijn. Als de camera om je nek bungelt of als je 'm een stukje voor je ogen houdt dan heb je bovendien eerder de lcd monitor in zicht dan een schermpje op de bovenkant van de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
Kan aan mij liggen, maar mij lijkt het verschil niet zo belangrijk. Met beide systemen kun je goed werken. Als je het één gewend bent, zul je aan het andere moeten wennen...

@Simon: Dat je batterij sneller op is, is waar. Maar aangezien je altijd de kans loopt (ook al kun je 10.000 foto's met een opgelade batterij maken) dat je batterij leeg is tijdens een shoot, zijn twee batterijen wel (bijna) een must ongeacht je merk/type camera. Mij stoort 't in ieder geval niet tijdens het fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik werk dan wel analoog met oude minolta´s maar dat LCD scherm boven op gebruik ik eigenlijk alleen om te zien op welke stand de teller staat, alle andere info is in de zoeker te zien. Ik verwacht eigenlijk niet zoveel verschil daarin met de digitale variant... Een zeer kleine kans dat ik het ga missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

De analoge D7 van Minolta heeft ook geen schermpje boven. De digitale versie is vrijwel een 1:1 kopie van de analoge. Die had ook aan de achterkant een schermpje voor belichting en info denk ik. Net als de digitale. Alleen was dat een mono LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 08:02:
De analoge D7 van Minolta heeft ook geen schermpje boven. De digitale versie is vrijwel een 1:1 kopie van de analoge. Die had ook aan de achterkant een schermpje voor belichting en info denk ik. Net als de digitale. Alleen was dat een mono LCD.
Dat heeft ie wel }) , het is een klein status LCD-tje waarop je de filmpositie ziet als de camera uit staat en de sluitertijd/diafragma combinatie als de camera aan staat. In sommige gevallen is het toch wel handig.
Het scherm achterop is idd een mono LCD. Zie foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63637/thumb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:10:
[...]
Dat heeft ie wel }) , het is een klein status LCD-tje waarop je de filmpositie ziet als de camera uit staat en de sluitertijd/diafragma combinatie als de camera aan staat. In sommige gevallen is het toch wel handig.
Oh...dat was me niet opgevallen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gespot op Dpreview: de man die al eerder een mini-preview gemaakt had heeft nu een wat uitgebreider artikel geschreven.

http://www.photohobby.net...?Category=alldata&No=5659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Iemand enig idee over een NL release datum ?
Ik kan namelijk niet wachten op dit mooie beestje!

*Me hoopt heel erg hard op een prijs onder de €800,- (internet price that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Kleine kick... de 5D is inmiddels tekoop in Hong Kong!

Afbeeldingslocatie: http://www.dchome.net/attachments/forumid_52/D5D_03_sK9n3jQ87BBf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dchome.net/attachments/forumid_52/D5D_08_BJS8Zh7VEF9i.jpg

En volgens deze thread op DP:http://forums.dpreview.co...rum=1035&message=14511357 komen volgende week de eerste leveringen in de VS!

Iemand al enige bericht over leveringen in NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wild pigeon schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:52:
Iemand al enige bericht over leveringen in NL ?
Volgens Minolta.nl "Leverbaar vanaf begin september 2005". Een week of wat geduld nog...

Wel grappig: op de hoofdpagina van Minolta.nl geen woord over de 5D. Daar is de D7D nog hot news...Ga je naar producten->digitaal->actueel krijg je ineens de 5D als *nieuw*. Je zou zeggen dat ze tijd zat hebben gehad om de hoofdpagina aan te passen...

Verwijderd

Ik heb deze camera overigens inmiddels in mijn handen gehad in MM Rotterdam. Verkoopprijs is 999,- incl 18-70 mm lensje. Het lensje voelt plastic aan (minder plastic dan de 18-55 van Canon though), maar de camera ligt wel lekker in de hand. Hij is iets te klein voor mijn handen, maar dat was de 350D zeker. De zoeker is wat groter, het LCD scherm is supergroot (en kantelt weer lekker mee) en natuurlijk AS. Ben benieuwd wanneer de reviews op gaan duiken!

Overigens stond die andere nieuwe KM er ook al (de X1 ofzo). Superplat, 8 mp en met dock. Gewoon leuk.

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

mphilipp schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 01:34:

Volgens Minolta.nl "Leverbaar vanaf begin september 2005". Een week of wat geduld nog...

(..)
Hij is nu al reeds, zoals mijn bovenbuurman zegt, bij de MediaMarkt Rotterdam centrum te bewonderen.

Great minds think alike!

Verwijderd

Verbal Kint schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:45:
[...]

Hij is nu al reeds, zoals mijn bovenbuurman zegt, bij de MediaMarkt Rotterdam centrum te bewonderen.
offtopic:
Ehh Furball, check de data eens....

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:57:
[...]

offtopic:
Ehh Furball, check de data eens....
Je bedoelt dat hij minstens een week eerder is dan de (Minolta) site vermeld, maar dat dat niet interessant is voor de mensen hier, die er naar smachten om een glimp van het apparaat op te vangen?

:+

Great minds think alike!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
In de pricewatch staat hij ook al bij een aantal winkels en deze beweren hem ook al op voorraad te hebben. Overigens voor een wat schappelijkere prijs dan bij de MM, nl. € 899,- of zelfs minder

Zie bijvoorbeeld camerakoning of fotobooms

En op het forum van dpreview.com staat al iemand die hem in bestelling heeft en hem a.s. dinsdag in ontvangst hoopt te nemen.

[ Voor 52% gewijzigd door a3konijn op 25-08-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Bij een fotozaak in Aachen (Photo Prien oid) stonden de 5D's woensdag in de etalage: een hele stapel dozen en 1 uitgepakt exemplaar. Er stond geen prijs bij. Van de 7D wel, die kost daar 1048 Euro (IIRC met kitlens). Deze zaak gaat altijd 1 euro onder de prijzen van MM en co zitten.

Ik kan geen website vinden maar het e-mail was volgens mij info@prien.ac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
EXX schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:07:
Bij een fotozaak in Aachen (Photo Prien oid) stonden de 5D's woensdag in de etalage: een hele stapel dozen en 1 uitgepakt exemplaar. Er stond geen prijs bij. Van de 7D wel, die kost daar 1048 Euro (IIRC met kitlens). Deze zaak gaat altijd 1 euro onder de prijzen van MM en co zitten.

Ik kan geen website vinden maar het e-mail was volgens mij info@prien.ac
FF in de duitse goudengids lopen zoeken maar kan geen foto Prien vinden in Aachen. Wel ergens anders in Kiel ofzo. Maar die hebben geen KM DSLR's.

Heb je een adres o.i.d.? Ben volgende week ws. in de buurt daar en als hij daar al een stuk voordeliger is dan neem ik hem misschien mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

I goofed: het blijft foto Preim te heten!

Het adres was google me geeft is:

Foto Preim
Ursulinerstr. 43-5
D-52062 Aachen
Telefon 0241-406606
Fax 0241-33710
http://www.fotohaus-preim.de/

Een andere shop die de 5D verkoopt:

AC- Foto GmbH
Annuntiatenbach 30
52062 Aachen
Germany

Telefon: +49 (0) 241-30007
Telefax: +49 (0) 241-24608
E-Mail: info@ac-foto.com
www.ac-foto.com

Dynax 7 DIGITAL Body = € 999,00
Dynax 5 DIGITAL Body = € 848,00
Dynax 5 DIGITAL Body+ 18-70/3.5-5.6 = € 949,00

Beide shops zijn op een of andere manier met elkaar verbonden, want de eerste heeft een link naar de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeCool
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 10:56
*schopje*

Zijn er inmiddels meer mensen die met deze camera werken. Ik heb ook interesse in de minolta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribbles
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53
Net gekocht - heb een Dynax 7000i en wil niet al mijn AF lenzen weggooien.. Heb 'm toch met de kitlens gekocht aangezien ik er goede dingen over gelezen heb. Laat wel weten hoe het gaat. Tot nu toe voldoet ie aan al mijn eisen... Dingen zoals langzame opstarttijd ben ik niet tegengekomen.

Live long and Prosper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Eh, d'r is al een tijdje een topic over de 5d en 7d 8)7. En die stond ten tijde van deze kick ook gewoon in de topiclisting hier... Nogal nutteloze schop dit dus...

[ Voor 32% gewijzigd door Tonio op 04-11-2005 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Tonio: maak dan ook een TR aan, zoals ik net gedaan heb, dat is wat nuttiger dan zo'n post ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Remy schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:06:
Tonio: maak dan ook een TR aan, zoals ik net gedaan heb, dat is wat nuttiger dan zo'n post ;)
Had ik ook meteen gedaan :) Idd beetje nutteloze post, was iets te happerig met reageren.

[ Voor 4% gewijzigd door Tonio op 04-11-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.