[D-SLR] Konica Minolta Dynax 7D

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 8.425 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agiessen schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:54:
Als je de P-mode gebruikt (dat klopt toch?), en de camera kiest zelf z'n sluitertijd en diafragma, dan mag er toch nog steeds niet zo'n overbelichte foto uitkomen. Ik vind het verschil bijzonder extreem...

Ik zou ermee naar de winkel gaan, wellicht kun je daar je 28-70G eens op een andere 7D testen.
Dat is ook mijn idee.
Mogelijk krijg ik wel een correcte belichting als ik in de M-stand de waarden van de 24-105 invoer. Maar de camera zou toch in de P-stand niet zulke verschillen mogen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nieuwe firmware geplaatst.
Duurde een RAW wegschrijven op een Sandisk Ultra II 1G eerst zo'n 8 a 9 sec., nu is het 2 a 3 sec.

Nu alleen nog die transfer software vinden, dan kun je de camera rechtstreeks aan de pc koppelen tijden fotograferen.
DiMAGE Transfer for studio shooting
DiMAGE Transfer software, available as a free download from the Konica Minolta website, makes it possible to transfer images directly to a computer as you shoot, over high-speed USB 2.0. In addition, you can also review your images at full-size, allowing a more in-depth check of the composition and focus. This means you can shoot a large number of high-resolution images without worrying about memory capacity.

Ok, gevonden op de USA website.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:53:
De Europese firmware (voor de echte Dynax 7D dus) is ook uit schijnbaar:

Dit is um

Link deed het net alleen niet :/ Maar de Konica Minolta Europa site is zowieso nu heel traag (bij mij tenminste)
Agent done :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:21:
Eh, de lichtmeting geschiet alleen door de lens en niet door de lens. ;) Je camera meet dus het licht en niet je lens. Hier kan dus geen verschil optreden bij de lichtmeting.
Mee eens, maar toch kan de lens er debet aan zijn dat de belichting verkeerd uitvalt. Het meten gebeurt namelijk op volledige lensopening, maar bij het maken van de foto wordt het diafragma (in de lens) geknepen naar de ingestelde waarde. Als dit niet goed werkt (wat zeker door een defect in de lens kan worden veroorzaakt), zal de belichting verkeerd uitvallen. Of dit aan de hand is, is simpel te testen. Op volledige lensopening zou namelijk de belichting dan wél goed moeten zijn. Dus stel de camera in op aperture priority en wel op de grootste diafragma-opening en maak dan een foto (laat de sluitertijd door de camera bepalen). Als de belichting bij deze test wél goed is, dan weet je dat er een probleem is met het diafragma-mechanisme.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed punt koraks, of het diafragma uberhaupt sluit, kun je ook testen met de scherptedieptecontroletoets (scrabbletime!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De nieuwe firmware noemt wel een correctie met betrekking tot het in zeldzame gevallen vol afgaan van de flitser, op een moment dat dit niet nodig is. Is dit niet de verwachte/beloofde correctie wat betreft de flitsbelichting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:39:
Goed punt koraks, of het diafragma uberhaupt sluit, kun je ook testen met de scherptedieptecontroletoets (scrabbletime!).
Zowel de tip van koraks als van Mig29 uitgevoerd. De diafragmering werkt inderdaad niet meer.
Even (met flits) getest in de M-stand: op F2.8 goede belichting op F22 zwaar overbelicht.
Bij gebruik van de scherptedieptecontroletoets zie ik ook niets veranderen in de zoeker.

Bij het 24-105 objectief geven bovengenoemde testen wel goede resultaten.

Morgen maar eens Konica-Minolta bellen. Eens vragen of dit gerepareerd kan worden.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de bijdragen. Het probleem lijkt gelokaliseerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Zie je aan de binnenkant van de lens-mount wel het diafragma palletje zitten? Dit zou bij het opzetten van de achterste beschermdop moeten verschuiven en dan zie je het diafragma sluiten. Met een pen kun je 'm ook verschuiven, werkt dat nog wel met je lens?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het ja.

Gisteren heb ik um wel gedownload, deze link doet het bij mij wel (duurt wel een minuut of 5 voordat de site verschijnt :O :( )

Firmware Europees model Dynax 7D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiriki schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:32:
Zie je aan de binnenkant van de lens-mount wel het diafragma palletje zitten? Dit zou bij het opzetten van de achterste beschermdop moeten verschuiven en dan zie je het diafragma sluiten. Met een pen kun je 'm ook verschuiven, werkt dat nog wel met je lens?
Ja, dat werkt wel. Als ik het palletje naar links schuif dan wordt het diafragma kleiner. Als ik de beschermdop er op draai, dan wordt het diafragma weer groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond ook de Dimage Transfer software geïnstalleerd en getest.
Dat werkt prachtig. De foto's verschijnen razendsnel op de monitor.

Het kan voor sommige situaties zeer bruikbaar zijn. Laptop naast de camera en schieten maar! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik heb helaas de Transfer software nog niet voor Mac OS X kunnen vinden.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook Vuescan van Hamrick versie 8.1.34 kent nu de RAW files van de 7D.
Makkelijke interface, als je het programma reeds gebruikte om te scannen, is het natuurlijk ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Moeilijke keuze. Ik heb een 7D ter vervanging van een 9Xi. Hierbij heb ik ook een 5600 flitser gekocht en heb een 24-105 in bestelling. Ik fotografeer nu nog met de 28-105, die ik had met de 9Xi. De 24-105 is voorlopig niet leverbaar hoorde ik en nu was ik laatst in een museum en stoorde mij aan het feit dat ik de objecten niet volleig in beeld kreeg. 28MM was dus te krap. Het liefst loop ik met max. 2 lenzen rond (heb nog een 100-300). Ik twijfel nu of ik ipv de 24-105 toch maar de 17-35 moet bestellen (of allebei). Is deze lens de moeite waard om erbij te hebben of maakt het weinig verschil met de 24mm. Het scheelt maar 7mm, maar heb nu het gevoel dat de 17-35 een goede binnenlens is en de 24-105mm een buitenlens. Please advise :?

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik fotografeerde jaren met Minolta analoog en met veel plezier met de 24-105
echter toen ik de 7D kocht wilde ik terug naar mijn 24mm ivm landschappen enzo.
Ik heb nu de sigma 12-24 erbij gekocht, is wel weer een extra (zware) lens maar toch.
Dat groothoek bereik is voor mij heel belangrijk, voor een ander misschien niet.
Sigma heeft ook nog een 15-30.

ik denk dat het moeilijk adviseren is, het zal liggen aan je eigen behoeften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 7D gekocht met 17-35 F2.8-4 kitlens en heb daarnaast eenTamron SP 28-75 F2.8 XR Di enz. Samen een aardig bereik en haarscherpe foto's.

Vorige week dit aangevuld met een Sigma 70-200 F2.8 EX APO en nog plannen om hierbij een 2xTC aan te schaffen.
(70-200 ben ik nog niet helemaal tevreden mee :(, maar zou ook haarscherp moeten zijn. Sigma QC is niet altijd even goed, dus even terug deze week)

PS. Kitlens is ook door Tamron gemaakt, maar door Minolta afgewerkt ;)

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Thx voor de input. Ik denk dan toch dat ik voor de 17-35 en de 24-105 zal kiezen. Weliswaar iets meer dan begroot, maar heb dan wel een bereik van 17-300 in totaal (met cropfactor is dit 26-450 en dat is een mooi bereik)

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:49:
Ik heb de 7D gekocht met 17-35 F2.8-4 kitlens en heb daarnaast eenTamron SP 28-75 F2.8 XR Di enz. Samen een aardig bereik en haarscherpe foto's.

Vorige week dit aangevuld met een Sigma 70-200 F2.8 EX APO en nog plannen om hierbij een 2xTC aan te schaffen.
(70-200 ben ik nog niet helemaal tevreden mee :(, maar zou ook haarscherp moeten zijn. Sigma QC is niet altijd even goed, dus even terug deze week)

PS. Kitlens is ook door Tamron gemaakt, maar door Minolta afgewerkt ;)
2x TC zou ik niet doen. Zonde van je geld. Is totaal niet bruikbaar op een zoom.

Verwijderd

Dan zullen we het eerst eens even proberen. ;)

Thx for the tip.

Verwijderd

Een tijd geleden zag ik op dit forum een link staan naar een site waar je een goede verzekering voor je camera kan afsluiten, maar ik kan het niet meer terug vinden. Heeft iemand van jullie een verzekering afgesloten voor je camera en zo ja, waar ?
Bedankt alvast.
Annemarie

Verwijderd

Gewoon een verzekering van waardevolle spullen buitenshuis. Iedere verzekeraar heeft zoiets wel in het pakket zitten; bv Ohra, NN, Interpolis, etc.

Verwijderd

Ik heb een verzekering afgesloten bij aankoop.
Deze is tegen verlies/diefstal, defecten etc.
Maar heel belangrijk als hij gestolen word na 2 jaar krijg ik het aankoopbedrag terug, niet de waarde van het apparaat op dat moment.
veel verzekeringen krijg je een restwaarde terug, en digitale camera's schrijven snel af.
het gaat hier om een verzekeing via europafoto, deze loopt bij actua assurantien te rotterdam
Moest echter wel binnen enkele weken naa aankoop worden afgesloten.
Mijn zus werkt bij een Grote Bank, deze hebben speciale kostbaarheden verzekeringen, maar zij adviseerde deze, zowel kwa prijs, als uitbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Ik ben zelf een A2 gebruiker, die gebruikt hetzelfde type accu als die D7D. Naast het origineel heb ik er eentje van Haehnel (42 euro) en merkloos van Ebay (15,95). Een grove capaciteitstest (ontladen over een lampje) geeft aan dat de originele het beste is, de Haehnel op zo'n 90% daarvan zit, en de Ebay op 75%. Bij de Ebay geeft de camera ook eerder aan dat de batterij half leeg is dan bij de anderen (het lampje brandde ook langere tijd wat minder fel met dit exemplaar), maar je kan wel een hele tijd doorschieten tot hij echt op is (bij de andere 2 is die tijd korter).

Zijn er meer ervaringen met NP-400 klonen? Scoffie misschien al ervaringen opgedaan met zijn accu's van akkuinternational.de?

De A2 is een redelijke batterijvreter, als je wat aan review, histogram bekijken doet en zo af en toe eens wat speelt met scherpstellen, haal ik de 100 RAW opnamen niet met 1 batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bij akkuinternational kosten die namaak accu's nu 7,99 euro.
Iemand ervaringen hiermee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb laatst np-400 merkloze accu's gekocht voor mijn dynax 7d op

www.rundumdieuhreinkaufen.de/
2 x MINOLTA NP 400 Akku kompatibel 1500 mAh voor 31 euro inc verzend kosten.
Perfect snel geleverd en ik merk geen verschil met de orginale accu

afgelopen maandag de hele dag ongeveer 200's foto's geschoten in RAW.
en geen acuu hoeven de wisselen...

voor de geintreseerde een paar foto's staan op

http://bram-inge.homeip.n...nails.php?album=40&page=1

gemaakt met 7d + 400mm apo G en 2 keer converter..is 1200mm f8 ;-)

Groet Bram jacobse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osovega
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-07 18:43
Ik heb ook een extra kostbaarheden verzekering afgesloten. Kost me 1,5 euro per maand. Dus dat valt alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osovega schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:30:
Ik heb ook een extra kostbaarheden verzekering afgesloten. Kost me 1,5 euro per maand. Dus dat valt alles mee.
Zou je me willen vertellen welke verzekering enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osovega
  • Laatst online: 11-07 18:43
Het is de kostbaarheden verzekering van Interpolis. Deze kun je alleen afsluiten als je ook een inboedelverzekering bij Interpolis hebt lopen. Hij is verzekerd tegen nieuwwaarde tot de huidige nieuwwaarde onder 50% (volgens mij) van de aanschafwaarde zit. Dit wil zeggen dat je ingeval dat hij wordt gestolen of je laat hem vallen ofzo je de aanschafwaarde terug krijgt, totdat hij in de winkels de helft goedkoper is.
Ik heb mijn camera en een lens voor samen 1700 euro verzekerd, en gelukkig nog niet nodig gehad.

Het beste kun je eens navragen bij de verzekeraar waar je inboedel is verzekerd. Een camera alleen verzekeren is voor een verzekeringsmaatschappij niet echt aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Osovega schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:23:
Het is de kostbaarheden verzekering van Interpolis. Deze kun je alleen afsluiten als je ook een inboedelverzekering bij Interpolis hebt lopen. Hij is verzekerd tegen nieuwwaarde tot de huidige nieuwwaarde onder 50% (volgens mij) van de aanschafwaarde zit. Dit wil zeggen dat je ingeval dat hij wordt gestolen of je laat hem vallen ofzo je de aanschafwaarde terug krijgt, totdat hij in de winkels de helft goedkoper is.
Ik heb mijn camera en een lens voor samen 1700 euro verzekerd, en gelukkig nog niet nodig gehad.
Ik heb dezelfde verzekering lopen (ook bij Interpolis dus). Ik heb hem ook nog niet nodig gehad, dus ik heb geen idee of ie goed is. :P
Het beste kun je eens navragen bij de verzekeraar waar je inboedel is verzekerd. Een camera alleen verzekeren is voor een verzekeringsmaatschappij niet echt aantrekkelijk.
Sterker nog: het valt niet mee om überhaupt een verzekeraar te vinden die enkel een kostbaarhedenverzekering voor je wil afsluiten. Ik heb vorig jaar stad en land afgebeld om een viool verzekerd te krijgen. Bleek dat het echt alleen maar kon icm een inboedelverzekering. Dit gold overigens voor elke maatschappij die ik aan de lijn kreeg: sluit een inboedelverzekering bij ze af, en dán pas 'mag' je een kostbaarhedenverzekering afsluiten.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DPreview heeft hun review aangepast naar aanleiding van de nieuwe firmware.
Just before PMA Konica Minolta announced a firmware update for the Maxxum 7D digital SLR. This firmware update was of special interest to us because (a) it appeared not long after we had posted our review and (b) it addresses several performance issues raised in our review. Hence we have now updated our 7D review with results from our 7D with the new firmware. The main highlights are improved USB 2.0 transfer (3.4x faster) and much faster CF throughput (between 3.2x and 6.8x faster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
De 7D is nu enkele maanden op de markt; sinds enkele weken met de vernieuwde firmware, waarbij de trage CF-werking verleden tijd is. Wat ik graag wil weten van 7D eigenaars zijn de grootste voor- en nadelen die ze tot nu toe zijn tegengekomen in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem sinds 9? februari en ben tot nu toe niet iets tegen wat me echt irriteerd 8)7 . Er zijn natuurlijk altijd dingen waarvan je zegt "zat daar maar een knoppie voor op", maar dat zijn er hier maar heel weinig en er kunnen niet meer knoppen op ;).

Bediening vindt ik zelf fantastisch _/-\o_ . Had hiervoor een D70 en die werkt prima, maar de 7D heeft een betere bediening voor mij.

Vaak vindt iedereen iets anders belangrijk, maar dat moet je dus voor jezelf bekijken. Snelheid is iig aanzienlijk verbeterd, maar nog lager dan bijv. de D70. Voor mij is dit geen probleem (maar ben toch blij met de hogere snelheid :D ), maar voor anderen is dit heel belangrijk.

Enige nadeel wat ik zo kan bedenken is het gewicht 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds december ook een Dynax 7D.
Ik heb regelmatig problemen met de automatische scherpstelling, en met name als het wat donkerder wordt.
Mijn vorige Minolta 505 SI deed het prima.
Heeft iemand hier suggesties voor om dit aan te pakken?

Bedankt, Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen ze nu mee :'( :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt er al bijna twee maanden plezier van, dus niet klagen maar lekker fotograferen. Zie het als een potentiele uitbreiding van de Dynax familie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dat is pech hebben. Als je nog een half jaar wacht, krijg je hem nog 100 euro onder de prijs die je betaalt na de teruggave... en over een jaar krijg je hem voor 999 euro, en over anderhalf jaar voor 899 ofzo. Dat is gewoon zo met techniek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
Als je vroeg koopt, dan betaal je altijd de hoofdprijs. De vraag is: had je echt willen wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

10 dagen stil?? Tijd voor een schopje! Na wat eerste indrukken, vind ik het nu wel tijd worden voor wat meer onderbouwde statements en vooral pics. Vind het nml erg omslachtig om tussen alle info die Inet te bieden heeft pcs de D7D-pics eruit te filteren 8)7

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
Na lang wikken en wegen de 7D gekocht, in combinatie met de KM 28-75/2.8. Mijn eerste bevindingen zijn:
  • Wauw!
  • Camera voelt zeer degelijk aan en ligt lekker in de hand.
  • Ik vind de zoeker heerlijk; zowel (relatief) groot als duidelijk.
  • Binnenshuis moet je - als je JPG schiet - wel de witbalans op tungsten instellen. Dat herkende de 7D in mijn geval niet.
  • Ik vraag me af hoe goed je de focus kunt beoordelen; daar moet ik nog 's goed naar kijken.
  • Het histogram en de foto zijn groot genoeg om tegelijkertijd te kunnen zien na het maken van een foto. Het om de beurt knipperen van de te donkere en lichte delen is zeer bruikbaar.
  • Opstarttijd is kort. Tegen de tijd dat je klaar bent om een foto te maken, is de 7D al lang klaar.
Hieronder enkele foto's. Allen verkleind naar 600 pixels breed, verscherpt, levels aangepast en kadertje toegevoegd.

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54053/full.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54054/full.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54055/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook wat plaatjes uit mijn D7D. Gemaakt op de AutoRAI, maar dat lijkt me duidelijk ;) :

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~jmelis/Files/Pics/Rai2005/Rai%207.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~jmelis/Files/Pics/Rai2005/Rai%2010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~jmelis/Files/Pics/Rai2005/Rai%2011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~jmelis/Files/Pics/Rai2005/Rai%2012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~jmelis/Files/Pics/Rai2005/Rai%2016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~jmelis/Files/Pics/Rai2005/Rai%2017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~jmelis/Files/Pics/Rai2005/Rai%2021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~jmelis/Files/Pics/Rai2005/Rai%2024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~jmelis/Files/Pics/Rai2005/Rai%2025.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

agiessen schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:24:

• Ik vraag me af hoe goed je de focus kunt beoordelen; daar moet ik nog 's goed naar kijken.

Wat bedoel je hier precies mee? Scherp is scherp toch?

@JMR2
Mooie pics, met name de eerste(al komt dat ook deels door de auto).

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agiessen schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:24:

Kijk eens naar http://www.photo.net/learn/focustest/. Er staat een kaart die je kunt printen en een procedure om te kijken hoe goed je AF-sensor het doet (d.w.z. hoe precies er scherpgesteld wordt op het punt dat jij uitkiest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
onsgeluk schreef op maandag 14 maart 2005 @ 09:10:
Wat bedoel je hier precies mee? Scherp is scherp toch?
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik me afvraag of de foto zo gedetailleerd en waarheidsgetrouw worden weergegeven op het LCD-scherm dat je betrouwbaar kunt controleren of de focus daar ligt waar je 'm bedoelde. Kortom: zijn scherpe foto's van onscherpe te onderscheiden? Op m'n oude cam ging dit wel 's fout. Dan dacht ik dat de AF goed had gewerkt, maar dat bleek op mijn PC-monitor dan toch niet zo te zijn. Da's zonde van een foto...

Overigens verwacht ik hier geen probleem mee, het is meer iets waar ik de volgende keer dat ik foto's ga maken nog 's naar wil kijken.

@Lascap: bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Ok, nu begrijp ik wat je bedoeld!

Wellicht in het prille bezit aan je aandacht ontsnapt, maar in de viewfinder geeft de cam aan op welk punt in het gezichtsveld scherpgesteld word. Anders is daar nog de optie tot DOF-preview. Ik denk dat met name die laatste gedurende het shooten een praktisch hulpmiddel kan zijn om een idee te krijgen waarop gefocussed word.

Ik ben al enige tijd aan het bedenken welke camera bij mijn behoeftes past. Denk dat het tussen de 20D en de D7D gaat. Zal wss wel de laatste worden daar ik reeds over minolta glas beschik. Wat ik me echter afvraag en nergens terug kan vinden is hoelang de shutter meegaat....Voor veel cams is dit probleemloos terug te vinden, maar niet voor dit model :?

[ Voor 41% gewijzigd door onsgeluk op 17-03-2005 09:13 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Voor eventuele twijfelaars onder ons;

Zojuist bij mn vaste fotoboer/oplichter geweest, welke mij wist te vertellen dat er binnen afzienbare tijd een leuke actie aankomt(dus niet een paar euro terug via KM!). Dit zou de D7D weer wat aantrekkelijker moeten maken tov de concurrentie.

Desondanks zijn de twijfels er niet minder om, de 20D blijft een zeer aantrekkelijk alternatief. Alleen die verrekte knoppen op de D7D lijken me net iets fijner in gebruik....

[ Voor 5% gewijzigd door onsgeluk op 17-03-2005 17:56 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is al een actie: 100 euro retour bij aankoop body en 200 euro retour bij aankoop body + lens
Das wel iets meer dan een paar euro toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Nee, die (tijdelijke)actie bedoel ik niet....Naar het schijnt gaat KM de prijzen verlagen op het moment dat de nieuwe rebel goed verkrijgbaar is. Ruwe schatting op basis van gevoerde gesprekken zou zijn 1000€ max voor de body.

Maar zien is pas geloven!!

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmmm...ik denk het ook.
Betekent nu dus dat ze nog eens dik €100 van de prijs af halen met die cash-back actie in verhouding tot de laagste prijs (€1245). Klinkt net op het randje van geloofwaardigheid. Ik ga mijn 350D plannen dan toch ernstig bijstellen als dat zo is. Toch iets meer camera voor een beetje meer. En op voorhand al een paar honderd € bespaard op IS lenzen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens ingewijden komt er dit jaar ook een D5D, wat zou die dan moeten gaan kosten?
de D7D staat naast de Canon 20D en de D5D zou naast de Canon 350D moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Geloofwaardig....Het is maar hoe je het bekijkt!

Gerucht dat ik hier opving dat Canon in navolging van andere elektronicafabrikanten met vastgestelde prijzen gaat werken wordt bevestigd(wederom fotoboer[aka lokale oplichter]). De kans is immens dat andere fabrikanten dit voorbeeld gaan volgen. Waarom? vermoedelijk om oa garantieperikelen(en dus ontevreden klanten) te voorkomen. Het stunten met buitenlandse versies zou dus een aflopende zaak moeten zijn. Wellicht dat KM hierin op korte termijn gaat volgen...

Daarnaast kan je zeggen wat je wil, maar de 20D is qua specs net even beter als de D7D(ondanks de unieke features/bediening van de KM). Desondanks staat de KM een fractie hoger in de pricewatch....Wat zullen de meeste digi-wannabees(met gevulde borstzak) dus hoogstwaarschijnlijk gaan aanschaffen?

Denk dat KM idd iets zal moeten gaan ondernemen om hun(imho briljante cam) beter en vooral breder in de markt te zetten. Dus zo ongeloofwaardig vind ik het niet eerlijk gezegd.....

D5D, weet niet of daar nu nog wel ruimte voor is, de instapcam van Canon is reeds 8Mp! Of de D5D moet op 6Mp instappen en de D7D opgetrokken worden naar 8Mp :? Kweet niet, blijft toch een beetje koffieprutje draaien...

[ Voor 11% gewijzigd door onsgeluk op 18-03-2005 17:16 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

onsgeluk schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 17:13:
Daarnaast kan je zeggen wat je wil, maar de 20D is qua specs net even beter als de D7D(ondanks de unieke features/bediening van de KM).[/small]
Dat kan, maar het hangt er maar net vanaf hoe belangrijk die features voor je zijn. Als je die hogere framerate niet spannend vind blijft er al niet veel meer over. En (je zegt het zelf al) de ingebouwde AS kan afhankelijk van de lenzen die je denkt te gaan kopen al gauw enkele honderden euro's schelen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
onsgeluk schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 17:13:
Gerucht dat ik hier opving dat Canon in navolging van andere elektronicafabrikanten met vastgestelde prijzen gaat werken...
Ik vraag me af of dat mag. De fabrikanten dwingen zo de winkels om mee te doen aan een prijskartel. Concurrentie op prijs is hét middel wat webwinkels hebben om hun producten te verkopen. "Gewone" winkels kunnen nog concurreren met aanbiedingen, persoonlijk advies, snelle afhandeling.... en dat kunnen de webwinkels vaak niet (zo goed). Die prijsafspraken maken dat webwinkels op cameragebied onderuit gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

@mphilipp
Voor bewegende kinderen heb je nimmer genoeg snelheid! Daarnaast toch 2 hele Mp's meer. Dit incombinatie met de gladde praat van een verkoper/winkelier die ongetwijfeld zoveel mogelijk van één merk wil verkopen(is goed voor inkoopkorting).....Kom ik toch weer op die vervloekte Canon terwijl mn hart zegt de KM te kopen.

@Katsunami
Denk niet dat ze met vastgestelde verkoopprijzen gaan werken, maar over heel westeuropa met een vaste inkoopprijs. Alles wat er dus gerommeld kan worden gaat dan ten koste van eigen marge en is niet te danken aan grijze import.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

onsgeluk schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:30:
@mphilipp
Voor bewegende kinderen heb je nimmer genoeg snelheid! Daarnaast toch 2 hele Mp's meer.
Onzin! Tenzij je de kinderen van M.Schumacher bedoelt... ;-)
En die MP's...get serious...wie merkt dat nou? Alleen die pixelnökers van DPReview toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hehe... als "2 MP meer" nooit gemerkt zou worden, dan zou je de overstap van 2 naar 4 naar 6 naar 8 MP nooit hebben gemerkt, en hadden we nu nog allemaal 2 MP camera's :P

Het is inderdaad niet verstandig om je keuze te laten bepalen door een 6.1 of 8.0 MP sensor op dit moment, maar als je bijvoorbeeld moet gaan kiezen tussen een 4 en 8 MP camera, dan gaat het toch wel weer meespelen... niet voor 15x10, want dat gaat ook al goed met 2 en zelfs 1,3 MP, maar op A4 (30x20) wil je toch wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Vwb die pixels, zie de stompzinnige discussies omtrent de snelste proc(Intel vs AMD) op sommige fora. Ging ook over een stom cijfer terwijl in de praktijk het cijfer nietszeggend bleek. Intel werd en wordt desondanks nog steeds in grotere aantallen verkocht....En ik ben eerlijk gezegd wel voornemens om eea op full size te laten afdrukken, het is zonde om een paar duizend € uit te geven en dan alles op je HDD te laten staan of hooguit op fotoalbumformaat te printen. Dan kan ik net zo goed een Ixus kopen(als voorbeeld).

Snelheid daarentegen is wel een issue(de AF dan!), mijn zoon is namelijk vele malen sneller dan Schumi :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door onsgeluk op 19-03-2005 16:55 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Huh, bekijk deze prijs: http://foto.2dehands.nl/m...Ultra_KIT_The_Konica.html
klopt dit wel?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Er staan fouten in de specs. De prijs is veel, en veel te laag. Zelfs de oudere 10D, die nu gezakt is naar 1.000 euro (zelfs in Nederland), doet nog 600-700 op Marktplaats.

Er is geen mens die een 7D voor die prijs zou wegdoen. Een 2dehands 7D zou nog 900 euro moeten vangen, en met een béétje geluk, 1.000. Ik denk dat dit of een poging tot oplichting is, of een gestolen camera.

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 19-03-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Optie 1: oplichting :(

Of optie 3: een kapotte camera

[ Voor 54% gewijzigd door onsgeluk op 19-03-2005 20:34 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:31:
Volgens ingewijden komt er dit jaar ook een D5D, wat zou die dan moeten gaan kosten?
de D7D staat naast de Canon 20D en de D5D zou naast de Canon 350D moeten staan.
Dat roept inderdaad iedereen. Zoals je zelf al aangeeft lijkt dat steeds onwaarschijnlijker te worden. Immers, een uitgeklede 7D zou maar met heel veel moeite kunnen concurreren met de 350D bijvoorbeeld. Wat slimmer zou zijn is de 7D goedkoper maken en straks een 9D lanceren met 8MP's, hogere snelheid, betere sensor en een prijs die de 20D aankan...
Je ziet gewoon dat Minolta het aflegt tegen het marketinggeweld van Canon. De 7D is een hele goede camera, maar spreekt eigenlijk alleen de mensen aan die al Minolta hebben en/of de features van de 7D kunnen waarderen. De 20D is natuurlijk ook een hele goede camera, maar heeft de de voor de consument belangrijke punten gewoon een streepje voor op Minolta. En je ziet ook meer Canons, wat het altijd moeilijk maakt voor een concurrent. Laten we wel wezen: qua beeld zit er gewoon te weinig verschil in. Alleen met vergrootglazen zie je subtiele verschillen. Heel normaal dat mensen dan gaan zemelen over miliseconden opstarttijd, buffers en MP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Dat is wat volgens mij ook gaat gebeuren. Je hebt nu al de 7D kortingsactie van KM. Als vervolg daarop verwacht ik een verdere prijsdaling van de 7D. Net als met de A2. Die is ook lang niet meer zo duur als de eerste maanden na zijn introductie.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik heb mijn A2 nu een maandje of 9 en gebruik deze cam met veel plezier. Ook voor het doel waarvoor de cam is aangeschaft (concertfotografie) voldoet ie redelijk tot goed. Laatst zat ik echter in een situatie die met de A2 ondoenlijk waren: tijdens een concert zat ik gewoonweg te ver weg. Zelfs met de 200 mm zoom kwam ik nog niet in de buurt. Om bij het aanwezige licht nog met korte sluitertijden te kunnen werken moest ik op zijn minst ISO400 gebruiken. Het resultaat: onbruikbare foto's. Normaliter kun je met een noise reduction programma nog een heel eind komen, maar niet als je nog moet gaan croppen; dan zijn alle details weg.

Nu overweeg ik dus om op de langere termijn toch over te stapen op de Dynax 7D. Nu heb ik eens gekeken wat er zo aan telelenzen op de markt is, maar wat me opvalt is dat je bij bv. een 300 mm zoom veel licht verliest. Neem bv. de nieuwe AF DT Zoom 18-200mm f3.5 -6.3(D) (27 - 300 mm equiv) die KM dit najaar gaat uitbrengen. Bij 300 mm heb je dan een f van 6.3.

De lens van de A2 is bij 200 mm f 3.5. De bovenstaande lens zit bij 27 mm al op f 3.5, bij 300 mm op f 6.3. Als je zo een telelens op een 7D zet, moet je dan bij 300 mm weer niet op een hele hoge ISO (= meer ruis) gaan fotograferen? Dan schiet ik er niet zoveel mee op.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

EXX schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:19:
Ik heb mijn A2 nu een maandje of 9 en gebruik deze cam met veel plezier. Ook voor het doel waarvoor de cam is aangeschaft (concertfotografie) voldoet ie redelijk tot goed.
[knip]
De lens van de A2 is bij 200 mm f 3.5. De bovenstaande lens zit bij 27 mm al op f 3.5, bij 300 mm op f 6.3. Als je zo een telelens op een 7D zet, moet je dan bij 300 mm weer niet op een hele hoge ISO (= meer ruis) gaan fotograferen? Dan schiet ik er niet zoveel mee op.
Dichterbij gaan zitten/staan? Concertfoto's met een tele is altijd tricky... Lichtsterke tele's zullen er wel zijn, maar tegen een prijs. Ik vraag me overigens af of een ISO1600 of zelfs 3200 plaatje van een 7D niet alleszins redelijk te noemen is? Je moet natuurlijk geen 100% crop uit een hoekje bekijken, maar volgens mij maakt ie best goede plaatjes. Als die camera op 1600 geen bruikbare foto's produceert, kun je je afvragen of ie zijn geld wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EXX: en daarom zal de prijs van het objectief er ook naar zijn. Dit wordt een instapobjectief van 3 a 400 euro in de vorm van een superzoom. Lichtsterke zooms of lichtsterke primes zijn hiervoor beter geschikt, maar wel een stuk duurder. (denk bijvoorbeeld aan de Sigma 70-200/2.8 EX APO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dichterbij gaat niet altijd (genummerde plaatsen).

Oops, die Sigma lens kost zo een 750 euro. Dat is niet mis. En dan heb ik nog steeds "maar" een 200 mm zoom. De wat minder lichtsterke 28 - 300 mm telelenzen (bv. SIGMA 28 - 300mm f3.5-6.3 AF IF APO lens) zijn wat vriendelijker aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forum,wie kan mijn helpen met een flitsprobleem en wel deze. Ik gebruik op mijn d7 de 3600 hs en mij viel op dat het groene ledje van auto niet branden ook niet in de p-mode. Is dit normaal bij de d7 of herkent hij hem niet.? Bij mijn analoge camera werkt het gewoon wel,zijn er problemen me in de praktijk met deze combinatie of is dit het volgende mankement aan mijn camera. Hoe wel mijn camera meer in Duitsland is dan ik er mee heb kunnen werken, ben ik toch tevreden over het de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

EXX schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:19:

Nu overweeg ik dus om op de langere termijn toch over te stapen op de Dynax 7D. Nu heb ik eens gekeken wat er zo aan telelenzen op de markt is, maar wat me opvalt is dat je bij bv. een 300 mm zoom veel licht verliest. Neem bv. de nieuwe AF DT Zoom 18-200mm f3.5 -6.3(D) (27 - 300 mm equiv) die KM dit najaar gaat uitbrengen. Bij 300 mm heb je dan een f van 6.3.

Je moet niet verwachten dat een budgetlens als de 18-200 f3.5/6.3 erg lichtsterk zal zijn. Er zijn ook 70-210mm lenzen die over hele bereik een diafragma van f/2.8 hebben.

ISO 1600 op de Dynax 7D is goed bruikbaar. Plaatjes voor het web zul je wel met een ruisverwijderaar willen bewerken om een perfecte prent te krijgen (ruis is op print vaak een minder zichtbaar probleem).
mphilipp schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:37:
[...]

Dat roept inderdaad iedereen. Zoals je zelf al aangeeft lijkt dat steeds onwaarschijnlijker te worden. Immers, een uitgeklede 7D zou maar met heel veel moeite kunnen concurreren met de 350D bijvoorbeeld. Wat slimmer zou zijn is de 7D goedkoper maken en straks een 9D lanceren met 8MP's, hogere snelheid, betere sensor en een prijs die de 20D aankan...
Je ziet gewoon dat Minolta het aflegt tegen het marketinggeweld van Canon. De 7D is een hele goede camera, maar spreekt eigenlijk alleen de mensen aan die al Minolta hebben en/of de features van de 7D kunnen waarderen. De 20D is natuurlijk ook een hele goede camera, maar heeft de de voor de consument belangrijke punten gewoon een streepje voor op Minolta. En je ziet ook meer Canons, wat het altijd moeilijk maakt voor een concurrent. Laten we wel wezen: qua beeld zit er gewoon te weinig verschil in. Alleen met vergrootglazen zie je subtiele verschillen. Heel normaal dat mensen dan gaan zemelen over miliseconden opstarttijd, buffers en MP's.
KM heeft hard een budgetcamera nodig en de Dynax 7D is géén budgetcamera (te dure body). De succesvolle budgetcamera is enorm belangrijk voor elke fabrikant omdat het voor veel doorstroom naar duurdere modellen zorgt (zie de massale overstap van de Canon 300D naar de 20D). Mijn inziens kan KM beter een 8MP budgetcamera met een eenvoudige body op de markt brengen om daarna zo snel mogelijk een verbeterde Dynax 7D met minimaal 8MP maar liever 12MP te introduceren. De verbeterde D7D kan geïntroduceerd worden op het originele prijsniveau van de oude D7D, die nog wel een tijdje met een aantrekkelijke prijssteling in productie kan blijven. Bij de Dynax 9D denk ik aan een high-end opvolger voor de analoge Dynax 9. Het zou natuurlijk mooi zijn als er een dergelijke camera komt, maar momenteel zou een budgetcamera meer prioriteit moeten hebben.

Het aan de man brengen van de camera's zal altijd moeilijk zolang zaken als Foto Konijnenberg met enkel eenzijdige argumentatie Canon-camera's adviseren aan klanten die de keuze willen maken tussen de 20D en de D7D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:02:

KM heeft hard een budgetcamera nodig en de Dynax 7D is géén budgetcamera (te dure body). De succesvolle budgetcamera is enorm belangrijk voor elke fabrikant omdat het voor veel doorstroom naar duurdere modellen zorgt (zie de massale overstap van de Canon 300D naar de 20D). Mijn inziens kan KM beter een 8MP budgetcamera met een eenvoudige body op de markt brengen om daarna zo snel mogelijk een verbeterde Dynax 7D met minimaal 8MP maar liever 12MP te introduceren. De verbeterde D7D kan geïntroduceerd worden op het originele prijsniveau van de oude D7D, die nog wel een tijdje met een aantrekkelijke prijssteling in productie kan blijven. Bij de Dynax 9D denk ik aan een high-end opvolger voor de analoge Dynax 9. Het zou natuurlijk mooi zijn als er een dergelijke camera komt, maar momenteel zou een budgetcamera meer prioriteit moeten hebben.

Het aan de man brengen van de camera's zal altijd moeilijk zolang zaken als Foto Konijnenberg met enkel eenzijdige argumentatie Canon-camera's adviseren aan klanten die de keuze willen maken tussen de 20D en de D7D.
Ik ben het absoluut met je eens dat een instapmodel meer prioriteit heeft dan een topmodel. Zoals je al aangeeft onstaat er een enorme doorgroeimarkt. Echter vraag ik mij af wat het nut is van een D9D. Ik denk dat veel fotografen al overgestapt zijn naar Canon/ Nikon in dit segment. Ik ben bang dat Minolta de overstap naar digitaal toch echt te laat heeft gemaakt om een D9D te rechtvaardigen. Tenzij de D9D niet een soort 1D MKII kloon wordt maar meer een robuuste 7D met ingebouwde grip en wat meer pixels (dus niet die allerhoogste snelheid). Daarnaast vind ik dat Minolta vanaf heden alleen maar SSM objectieven moet produceren en andere merken moet vertellen hoe zij dit moeten doen om de kloof naar Canon en Nikon te dichten.

Tot slot denk ik dat het aandeel van Konijn klanten een druppel op een gloeiende plaat is. Dergelijke zaken zijn groot onder fotogeeks, maar niet bekend onder normale consumenten. Zij gaan gewoon naar een normale winkel en laten zich daar voorlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Femme schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:02:
[...]
KM heeft hard een budgetcamera nodig en de Dynax 7D is géén budgetcamera (te dure body). De succesvolle budgetcamera is enorm belangrijk voor elke fabrikant omdat het voor veel doorstroom naar duurdere modellen zorgt (zie de massale overstap van de Canon 300D naar de 20D). Mijn inziens kan KM beter een 8MP budgetcamera met een eenvoudige body op de markt brengen om daarna zo snel mogelijk een verbeterde Dynax 7D met minimaal 8MP maar liever 12MP te introduceren.
Klinkt leuk en logisch, maar wat is een instapbody? Wat moeten ze dan allemaal van de 7D af halen om 'm een instapbody te maken? Als je AS eraf haalt, heb je dus een body waar geen enkele vorm van AS/IS op mogelijk is. Tenminste...ik geloof niet dat dat er is voor KM. Verder kan je dus wat knoppies eraf halen, maar of dát veel oplevert...ik weet het niet. Kijk voor de gein eens naar de Canon 350D. Als je die qua plaatjes naast de 7D legt, zul je niet veel mensen zijn die zonder flinke loupe echt een verschil gaan zien. Dus moet je het van de features hebben. Ik zie ze dat echt niet bereiken. De 'appeal' zo je wilt van KM is dat ze hele degelijke 'fotografen' camera's maken. Als ze een 5D introduceren die net zo gecastreerd is als de A200 zie ik het somber in. Alles wat de A2 bijzonder en praktisch maakte haalden ze eraf. Ik denk eerlijk gezegd dat je dan inderdaad beter een Canon 350D kan kopen.

Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik zie Minolta op de dSLR markt langzaam maar zeker wegzakken richting WordPerfect, Lotus en al die bedrijven die de Windows boot niet op tijd hebben zien aankomen en falikant gemist hebben. Geen van die bedrijven is er ooit in geslaagd een succesvolle come-back te maken. Een 72% inkomstendaling voor KM zal daar zeker niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:11:

Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik zie Minolta op de dSLR markt langzaam maar zeker wegzakken richting WordPerfect, Lotus en al die bedrijven die de Windows boot niet op tijd hebben zien aankomen en falikant gemist hebben. Geen van die bedrijven is er ooit in geslaagd een succesvolle come-back te maken. Een 72% inkomstendaling voor KM zal daar zeker niet bij helpen.
Ik neem aan dat je dit bedoelt? Dan moet je nog even goed lezen. De omzet daalt met 3.6% en het netto inkomen wordt gecorrigeerd met 72% mede als gevolg van een ongelooflijk hoge afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:11:
[...]
Ik neem aan dat je dit bedoelt? Dan moet je nog even goed lezen. De omzet daalt met 3.6% en het netto inkomen wordt gecorrigeerd met 72% mede als gevolg van een ongelooflijk hoge afschrijving.
Ik heb dat ook goed gelezen. Ik zei ook dat het een inkomstendaling is, en dat staat ook in het artikel. Naast die afschrijving is ook de hoge concurrentie op de digitale cameramarkt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

mphilipp schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:11:
[...]

Klinkt leuk en logisch, maar wat is een instapbody? Wat moeten ze dan allemaal van de 7D af halen om 'm een instapbody te maken? Als je AS eraf haalt, heb je dus een body waar geen enkele vorm van AS/IS op mogelijk is. Tenminste...ik geloof niet dat dat er is voor KM. Verder kan je dus wat knoppies eraf halen, maar of dát veel oplevert...ik weet het niet. Kijk voor de gein eens naar de Canon 350D. Als je die qua plaatjes naast de 7D legt, zul je niet veel mensen zijn die zonder flinke loupe echt een verschil gaan zien. Dus moet je het van de features hebben. Ik zie ze dat echt niet bereiken. De 'appeal' zo je wilt van KM is dat ze hele degelijke 'fotografen' camera's maken. Als ze een 5D introduceren die net zo gecastreerd is als de A200 zie ik het somber in. Alles wat de A2 bijzonder en praktisch maakte haalden ze eraf. Ik denk eerlijk gezegd dat je dan inderdaad beter een Canon 350D kan kopen.
Toch is dat preceis wat KM moet doen: een afgeslanke D7. Ook 6 MP met AS, maar een goedkopere body en een bediening die meer via het menu werkt. Dus idd net als de A200 tov de A2.

Waarom denk je dat KM met de A200 is gekomen: omdat de A2 te duur was en uit de markt werd gedrukt door de budget DSLRs. De A2 was in productie door zijn vele features (zoals de high res EVF) gewoonweg te duur geworden.

Nu is het dus voor de 7D hetzelfde verhaal: downsizen naar een 5D. Dat gaat prima. Veel van het "Media-Markt publiek" en nieuwkomers in DSLR land zijn lang niet zo kritisch als de tweakers hier en zullen best wel vallen voor die anti-wiebel DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

EXX schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:19:
[...]
Nu is het dus voor de 7D hetzelfde verhaal: downsizen naar een 5D. Dat gaat prima. Veel van het "Media-Markt publiek" en nieuwkomers in DSLR land zijn lang niet zo kritisch als de tweakers hier en zullen best wel vallen voor die anti-wiebel DSLR.
Ik hoop dan maar dat het niet 'too little, too late..' zal zijn. Volgens mij is die 350D moeilijk te overtreffen in dat segment. Je zult juist moeten proberen een publiek over te halen dat heel gevoelig is voor marketingbabbel en dát is het terrein van Canon. Volgens mij worden er ook veel meer Axx van Canon verkocht dat Zxx van Minolta.

Maar goed...we wachten het af. Stranger things have happened. Wanneer zou Minolta die 5D overigens kunnen lanceren? Komen er nog grote beurzen aan? Of wacht men nooit daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer er een Nederlandse handleiding op de site van Minolta gaat verschijnen voor de D7D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Nu heb ik eens op marktplaats rondgeneusd, en daar is redelijk wat aanbod van lenzen van Tamron, Sigma en Minolta. De prijzen zijn nog niet eens zo gek hoog. Moet je voor gebruik op de 7D bij deze lenzen de cropfactor van 1.5 toepassen (dus een 75-300 mm wordt bij de 7D een 100-400 mm lens?)

Waaraan moet de lens nog aan voldoen om op een 7D gebruikt te kunnen worden (behalve dan dat die mechanisch moet passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:25:
Weet iemand wanneer er een Nederlandse handleiding op de site van Minolta gaat verschijnen voor de D7D?
Naar verwachting zal dit niet gaan plaatsvinden ter bescherming van de producten op de Nederlandse markt tegen buitenlandse import. Immers, een van de voordelen van de aanschaf van een camera in een winkel is het verkrijgen van een Nederlandse handleiding.
Nu heb ik eens op marktplaats rondgeneusd, en daar is redelijk wat aanbod van lenzen van Tamron, Sigma en Minolta. De prijzen zijn nog niet eens zo gek hoog. Moet je voor gebruik op de 7D bij deze lenzen de cropfactor van 1.5 toepassen (dus een 75-300 mm wordt bij de 7D een 100-400 mm lens?)

Waaraan moet de lens nog aan voldoen om op een 7D gebruikt te kunnen worden (behalve dan dat die mechanisch moet passen)
Om te beginnen passen alle objectieven met de Minolta A bajonet op de D7D. In het kort zijn dat eigenlijk alle AF objectieven. Al deze objectieven hebben te maken met een cropfactor van 1.5x Dit betekent dat je groothoek verliest, maar tele wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Wat is eigenlijk het grote voordeel van de "digitale" lenzen , zoals deze.

[ Voor 5% gewijzigd door EXX op 22-03-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

EXX schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:38:
Wat is eigenlijk het grote voordeel van de "digitale" lenzen , zoals deze.
Note 1: Optics have been optimized for a small diameter image circle in order to work with the APS-C size CCD, therefore the lenses cannot be used with 35mm AF SLR film cameras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Noem je dat een voordeel >:) :P

Ff serieus, wat is in de praktijk het voordeel van de kleinere image circle? Een kleinere/lichtere lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, daarnaast zegt de fabrikant dat de lichtstralen rechter op de sensor vallen, het laatste element een andere coating heeft om terugkaatsing van licht vanaf de CCD te voorkomen, maar het belangrijkste is dat het objectief goedkoper te produceren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of jullie het toevallig ook al gevonden hebben maar...
Nu is er officieel een nieuwe firmware uit ! :)
Ik kreeg net een mailtje van minolta dat er nieuwe firmware beschikbaar is voor deze cam:
Dynax 7 Digital Firmware Update 1.10
An important firmware update for the digital Dynax 7D is now available.
The update increases the performance of the Dynax 7D and enables more interesting features and can be downloaded now.
http://www.konicaminoltaphotoworld.com

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die versie 1.10 is er al enkele weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:42:
Ik weet niet of jullie het toevallig ook al gevonden hebben maar...
Nu is er officieel een nieuwe firmware uit ! :)
Ik kreeg net een mailtje van minolta dat er nieuwe firmware beschikbaar is voor deze cam:

[...]
Haha, dat meen je niet, is al een paar keer gepost hier in dit draadje, kijk maar eens een paar reacties terug :)

Snelle reactie btw van Minolta dat ze nu al een mailtje sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of er goede ervaringen zijn met het in Duitsland kopen van een Digitale camera, en dan bedoel ik de 7D daarmee?
Ik zag op topvision een zeer leuke prijs voor de body, en daar gaat dan de korting ook nog eens af van Minolta. De camera is zo ff dik 200 euro goedkoper dan in Nederland, al betaal je wel wat meer verzendkosten, maar dan nog...

- Is provision betrouwbaar, kan iemand dat vertellen?
- Is de 7D direct alleen in het Duitstalig, of kan je de firmware in Engels zetten?
- Hoe zit het met de garantie? Kan ik hier in Nederland ook garantie claimen op de camera?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik heb mijn 7D ook besteld bij TopVision (er werd volgens mij geleverd vanuit luxemburg ipv duitsland). Levering was na een week, betaling was aan de man van UPC die 'm kwam brengen. Voor garantie kun je aankloppen bij Minolta Nederland (die had je ook ff kunnen bellen natuurlijk).

Check de Shop Survey voor commentaren op TopVision en beoordeel dan voor jezelf of je daar wilt bestellen.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
FendtVario schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:56:
Ik heb mijn 7D ook besteld bij TopVision (er werd volgens mij geleverd vanuit luxemburg ipv duitsland). Levering was na een week, betaling was aan de man van UPC die 'm kwam brengen. Voor garantie kun je aankloppen bij Minolta Nederland (die had je ook ff kunnen bellen natuurlijk).
Ik heb minolta NL gebeld aangezien ik hetzelfde van plan was. Volgens hen is het NIET mogelijk om direct bij minolta aan te kloppen voor de garantie en moet je terug gaan naar de winkel waar je het apparaat gekocht hebt.
Vandaar dat ik uiteindelijk besloten heb om hem bij digitalstreet.nl te kopen, scheelde helaas wel 65 euri :(

Verder nog even een vraag: ik heb een Engelse manual bij mijn D7D gekregen. Nou kan ik die zelf prima lezen maar mijn vader helaas niet. Is het mogelijk ergens een NL handleiding te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:48:
[...]

Zowel de tip van koraks als van Mig29 uitgevoerd. De diafragmering werkt inderdaad niet meer.
Even (met flits) getest in de M-stand: op F2.8 goede belichting op F22 zwaar overbelicht.
Bij gebruik van de scherptedieptecontroletoets zie ik ook niets veranderen in de zoeker.

Bij het 24-105 objectief geven bovengenoemde testen wel goede resultaten.

Morgen maar eens Konica-Minolta bellen. Eens vragen of dit gerepareerd kan worden.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de bijdragen. Het probleem lijkt gelokaliseerd te zijn.
Het is Inmiddels bijna 2 maand geleden dat ik m.b.v. tips in dit topic erachter ben gekomen dat de overbelichte foto's veroorzaakt werden door een defect diafragma en niet door een compatibiliteitsprobleem tussen de 7D en de 28-70G.

Deze week eindelijk mijn objectief weer gerepareerd retour ontvangen (heeft wat langer geduurd doordat hij zoek was geraakt bij KM). Het diaframa is inderdaad het probleem geweest. De belichting is weer dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Laatst online: 14-05-2023

711

ik fotografeer regelmatig met mijn 800si in zwart/wit. Nou zag ik dat de 20d een monochrome modus heeft waarmee direct in zw/wi kan fotograferen incl. toepassing van specifieke zw/wi filters.
Nou vraag ik me af of de 7d ook een dergelijke feature heeft. Heb reeds op google, minolta site en tweakers gezocht maar niet iets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vaak het idee dat de licht compensatie niet echt of helemaal niet werkt op mijn 7D. Als ik van een bepaalde situatie twee dezelfde foto's maak, maar de ene bijvoorbeeld 3 stops onderbelicht vergeleken met de ander dan zie ik geen noemenswaardig verschil. Weet iemand een manier om de werking van de onderbelichting/overbelichting echt goed te testen? Ik heb het dus niet over de flitscompensatie, want die werkt perfect.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
711 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:29:
ik fotografeer regelmatig met mijn 800si in zwart/wit. Nou zag ik dat de 20d een monochrome modus heeft waarmee direct in zw/wi kan fotograferen incl. toepassing van specifieke zw/wi filters.
Nou vraag ik me af of de 7d ook een dergelijke feature heeft. Heb reeds op google, minolta site en tweakers gezocht maar niet iets gevonden.
Waarom zou je dit niet gewoon later op de pc doen? Ik zou gewoon alles in kleur schieten, en dan kan je later altijd kijken of een bepaalde foto niet mooier is in zwart/wit. Hier vind je een goede tutorial voor het omzetten van een een kleurenfoto naar een zwart/wit foto

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Elite_Dead schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:41:
[...]

Waarom zou je dit niet gewoon later op de pc doen? Ik zou gewoon alles in kleur schieten, en dan kan je later altijd kijken of een bepaalde foto niet mooier is in zwart/wit. Hier vind je een goede tutorial voor het omzetten van een een kleurenfoto naar een zwart/wit foto
Convert to B/W Pro van The Image Factory is ook een hele goede. Biedt ook de filtercapaciteiten die de D20 (en mijn A1 ook ;-) ) heeft én nog een soort filmemulatie. Je kunt de kleurresponse van bepaalde Ilford films nabootsen. Erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

Op zich kan dat nabewerken op de pc wel, maar daar heb ik niet altijd even veel zin in. Daarnaast zit er geen verschil in daadwerkelijk zw/wi fotograferen en achteraf een kleurfoto bewerken? Ik meen dit ergens een keer in Practical Photography gelezen te hebben (maar ik kan me vergissen). Misschien dat ze de compositie bedoelden, in kleur ben je toch gauwer tevreden dan wanneer je in zw/wi schiet.

Anyway, vraag blijft nog openstaan of je direct met de 7d zw/wi kan schieten. Any1 ?

p.s. dat je ilford na kan bootsen klinkt op zich wel erg goed. In ieder geval bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
711 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:22:
Op zich kan dat nabewerken op de pc wel, maar daar heb ik niet altijd even veel zin in. Daarnaast zit er geen verschil in daadwerkelijk zw/wi fotograferen en achteraf een kleurfoto bewerken?
Het voordeel van achteraf nabewerken is dat je niet op het moment dat je de foto neemt hoeft beslissen of je de foto in z/w of kleur neemt, maar dat achteraf kan doen. Daarnaast neem ik aan dat je sowieso wel wat nabewerking doet op de pc, dus dan kan het naar z/w veranderen er toch ook wel bij.
Er zit idd geen verschil in het daadwerkelijk z/w fotograferen en het dmv nabewerking te doen, aangezien de handeling die je op de pc zou doen in de camera zelf wordt gedaan.
Ik zou niet weten of je die optie hebt, aangezien ik zelf geen 7D heb, ben nog aan het twijfelen tussen de 7D en de 20D :)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, die optie zit er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

dito keuzeprobleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
Elite_Dead schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:48:
[...]
Er zit idd geen verschil in het daadwerkelijk z/w fotograferen en het dmv nabewerking te doen, aangezien de handeling die je op de pc zou doen in de camera zelf wordt gedaan.
Daar denk ik anders over. Je hebt namelijk meer vrijheid bij het z/w bewerken op de PC. Je kunt dan zelf bepalen hoe je de conversie naar z/w wilt uitvoeren. Misschien dat het volgende artikel je meer inzicht geeft: http://www.luminous-landscape.com/tutorials/b-w_better.shtml

Als je niet veel moeite wilt doen, kun je ook met Photoshop (Elements) in 5 seconden van kleur naar z/w, dus de hoeveelheid tijd die de nabewerking kost hoeft geen bezwaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

hey, tof ! dat ziet er al beter uit. De standaard b/w conversie vind ik niet zo bijzonder in PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terpie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 19:11
De website dewinkel.nl heeft een Sigma 18-50mm lens voor Minolta te koop. Zie hier
Is die lens te gebruiken voor de 7D ? Zijn er ervaringen met deze lens ?

Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 18:32
Ik ben geen Minolta shooter, maar ik kwam iets tegen wat misschien interessant is voor de mensen hiero;

Bij Boxx electronics in Kampen bieden ze de 7D vandaag aan voor 999 euro, incl. een sigma objectief (waar je niet zoveel aan hebt).

Op hun site www.boxx.nl kun je de hier vinden: http://www.boxx.nl/advertenties/zaterdagaktie.pdf.

Nee, ik ben er geen verkoper, en heb verder niks te maken met die zaak. Maar volgens mij is het een actie die alleen vandaag geldig is, dus ik dacht; ik meld het ff. :)

greetz.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.