Kickje
* Zegato wilt ook een 7D gaan kopen
De overweging tussen de 20D van Canon en de 7D is in het voordeel van de laatste gevallen door de ingebouwde AS. Ik ben een student en zo'n toestel is toch een hele smak geld. De AS objectieven van Canon zijn érg duur terwijl met de normale objectieven van Minolta + body AS goede resultaten te halen zijn.
Een andere overweging om voor de 7D te gaan is omdat ik nog een Minolta AF 35-70 F/3,5-4,5 en een Minolta AF Macro 75-300 F/4,5-5,6 heb van mijn analoge Minolta Dynax 3xi.
Het verschil tussen de body los en de 28/100 kit is ongeveer €70,- op dit moment.
Ik twijfel een beetje tussen de body los of de kit, wat zouden jullie doen?
Ik wil er ook een
LowePro CompuTrekker (€129) bij kopen gezien ik érg veel reis met mijn laptop en ze allebei in één keer mee wil kunnen nemen in één rugzak. Bovendien kom je de beste fotomogelijkheden op onverwachte momenten tegen. Heeft iemand ervaringen met (deze rugzak van) LowePro of heeft iemand nog een andere laptop-dslr-rugzak combo in gebruik?
Wat geheugen betreft ben ik er ook nog niet helemaal uit. Één ding staat vast; ik wil 1GB CF ivm de snelheid en de beste prijs-kwaliteitverhouding. Maar welk merk en type dat moet worden weet ik nog niet. Wat zijn jullie ervaringen bijvoorbeeld met
1GB SanDisk Ultra II,
1GB SanDisk Extreme III (wat volgens hun
site 133x kan halen) en
1GB Lexar 80X?
En hoe zijn jullie ervaringen met 3rd party
Minolta NP-400 accu's? Ze zijn ongeveer drie keer zo goedkoop als de
orginele Minolta accu's.
Als laatste wil ik er ook nog een Konica Minolta Vertical Control Grip VC-7D bij kopen.
Anyway, voor de liefhebbers heb ik van verschillende zaken toch de prijzen op een rijtje gezet!