[D-SLR] Konica Minolta Dynax 7D

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 8.426 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op Dpreview gezocht op Dynax 7D vs 5400HS. Het blijkt inderdaad zo te zijn dat de 5400HS alleen d.m.v. handmatig instellen op de D7D gebruikt kan worden.
Ook wireless werkt niet.

Doordat Minolta adverteerde met: "De Dynax 7 D werkt met Minolta A mount, en is compatible met de gehele serie Minolta AF lenzen en de accessoires van het Dynax systeem". Had ik verwacht dat het allemaal wel zou werken. Helaas.

Nou ja, so be it! Toch maar even doorsparen voor een 5600HS(D).

Verwijderd

Dank je Pelle, maar die plaatjes had ik zelf al gevonden. ;) De meesten zijn op f/8 en hoger geschoten; ik zou graag een rits f/2.8 is zien in verschillende omstanidgheden. De reviews over deze lens op f/2.8 zijn erg tegenstrijdig. De een zegt "meer dan scherp genoeg", de ander zegt "pas scherp vanaf f/11". Femme's plaatjes geven wel goede hoop tot nu toe :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 21:38 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
Hey Femme, is dat de houtmolen in Ruurlo ofzo? Iig lijkt het hier in de buurt. Wat mij zo opviel bij de 7D fotos van de konica minolta site was dat de belichting 'vrij' hard leek, en het onscherpe deel vrij ruig eruit kwam.. Weet iemand meer daarover?

|>

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:18:
Kijk ook eens naar de Sigma EF500 DG Super. Kost officieel €275 en heeft voor zover ik kan vaststellen dezelfde features als de 5600HS(D). Ik heb 'm afgelopen week gekocht voor €197 op eBay via een Duitse dealer (nieuw). Zodra ik 'm binnen heb zal ik wat resultaten posten. klik naar Sigma
Hier zit ie op een Sigma SD9:
Afbeeldingslocatie: http://dizin.co.kr/dipeople/proreview/sd9/design/de16.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 25-11-2004 22:20 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:18:
[...]

Kijk ook eens naar de Sigma EF500 DG Super. Kost officieel €275 en heeft voor zover ik kan vaststellen dezelfde features als de 5600HS(D). Ik heb 'm afgelopen week gekocht voor €197 op eBay via een Duitse dealer (nieuw). Zodra ik 'm binnen heb zal ik wat resultaten posten. klik naar Sigma
Hier zit ie op een Sigma SD9:
[afbeelding]
Dat is inderdaad een aantrekkelijk alternatief. De specificaties zijn redelijk goed vergelijkbaar en de prijs is stukken aantrekkelijker. Het uiterlijk vind ik wat minder, maar dat is van ondergeschikt belang.

Ben benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Die flitser heb ik inmiddels ook besteld voor mijn A1 en verwacht die elk moment voor de deur :)
De specificaties zijn iig goed, nu nog eens kijken naar het resultaat (wat vergelijkbaar zal zijn voor een A1 en 7D).

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Anne

Ook ik ben nieuw in dit forum, ik ben sinds 25-11 in het bezit van een D7D met een Tamron 28-200 mm lens. Hij voelt lekker aan, de menu's werken logisch en soepel.
Wel een indrukwekkende hoeveelheid mogelijkheden
Die zullen mij nog wel wat dagen hoofdbrekens kosten. De eerste plaatjes heb ik geschoten en vallen niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb een Command line RAW converter gecompileerd die werkt onder Apple OS X
het gaat om de " Raw Digital Photo Decoding in Linux " van Dave Coffin
meer info op http://www.cybercom.net/~dcoffin/dcraw/

je kan de OS X versie downloaden op

http://www.audiodirectory.nl/dynax7d/raw-convertor.zip

Groet Bram Jaocbse

Bram jacobse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kesio: welkom zou ik zeggen, en er staat je maar 1 ding te doen.. foto's maken en bevindingen hier posten 8)7 zonder dollen, leuk dat je dat ding gekocht hebt.. zou je wat samples kunnen posten en vertellen wat je ervan vindt? dit zal veel twijfelaars weer kunnen helpen ze over de streep te trekken.

bramjacobse: welkom hier, en gaaf dat je zoiets zosnel voor elkaar hebt en het hier deelt! ik gebruik zelf geen mac, en geen D7D maar als je die combo bezit is dit erg handig. danku!

offtopic:
tnx remy voor het mergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:18:
Op Dpreview gezocht op Dynax 7D vs 5400HS. Het blijkt inderdaad zo te zijn dat de 5400HS alleen d.m.v. handmatig instellen op de D7D gebruikt kan worden.
Ook wireless werkt niet.

Doordat Minolta adverteerde met: "De Dynax 7 D werkt met Minolta A mount, en is compatible met de gehele serie Minolta AF lenzen en de accessoires van het Dynax systeem". Had ik verwacht dat het allemaal wel zou werken. Helaas.

Of je neemt een Metz 54MZ-4

[edit] lees ik net op de Metz site dat die blijkbaar niet werkt met de adapter die voor alle analoge Dynax modellen is???? Iemand daar al info over?

[ Voor 13% gewijzigd door Pino op 29-11-2004 22:49 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik denk dat je bij het openen van RAWs toch liever handmatig aanpassing van witbalans, belichting, contrast, gamma, interpolatiealgoritme etc. wilt doen. Ik gebruik op dit moment de MRWFormat-plugin voor Photoshop. Helemaal tevreden ben ik er niet over omdat ie de witbalansinstellingen van de Dynax 7D niet herkent. Van de DiMAGE Viewer wordt je ook niet erg gelukkig. Het is traag, kent weinig instelmogelijkheden en is niet geïntegreerd met Photoshop.

Ik merk wel dat 1GB CompactFlash te weinig is als je lekker met RAW+JPEG wilt werken. Ik heb een 1GB en een 512MB kaartje en die heb je zo vol. Alleen RAW scheelt wel wat in opslagruimte maar dan kun je niet inzoomen om te checken of de scherpte juist is.

Zaterdag had ik trouwens gebeld naar Konijn over de leverbaarheid van de vertical grip. Ze hadden er een aantal in bestelling maar konden nog niet zeggen wanneer ze geleverd zouden worden. De Sigma 12-24mm (die vorige volgens Kamera Express niet leverbaar was) zou volgens Konijnenberg binnen een paar dagen geleverd moeten kunnen worden. Hopelijk krijg ik 'm dus nog deze week zodat ik weer wat met groothoek kan doen. Met die Sigma 24-135mm kun je niks qua groothoekbereik.

Op de Tokina AT-X 12-24/4 Pro ga ik niet wachten ook al is hij wat lichtsterker en waarschijnlijk minder duur dan de Sigma. Hij zal pas begin volgend jaar leverbaar zijn en is alleen geschikt voor APS-sensorformaat DSLR's.

[ Voor 9% gewijzigd door Femme op 29-11-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Vragen: 1. wat zijn de mogelijkheden en onmogelijkheden van een 5400xi flitser op de 7D?
2. Wat maakt een 'speciale' digitale lens zo anders tov regulier lens en heb je die echt nodig? Dezelfde vraag tevens voor de flitser.
3. Zijn er meer accessoires uit het xi scala wat problemen oplevert bij de 7d?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THEF_Pino schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:48:
[edit] lees ik net op de Metz site dat die blijkbaar niet werkt met de adapter die voor alle analoge Dynax modellen is???? Iemand daar al info over?
Hier vind je meer info: [rml][ Verschil] Metz SCA 3102 en 3102 M2[/rml]

@rduijkeren: de 5400xi flitser werkt zeer waarschijnlijk alleen op vol vermogen, dus via middencontact. Wil je geavanceerde flitsmeting gebruiken (waarbij de flitsintensiteit wordt gestuurd door de body), dan moet je een nieuwe flitser kopen (huidige modellen Minolta 3600HS (D) en de 5600HS (D)). Een speciaal objectief voor digitaal kan twee dingen inhouden:
-Het objectief belicht niet een volledig kleinbeeld negatief, maar slechts APS-C formaat, dit is het formaat van ccd's in camera's. Gebruik je dit objectief toch op een kb camera, dan krijg je veel vignettering (alsof je door een koker fotografeert).
-Het glas van het objectief is speciaal geslepen, zodat de lichtstralen loodrecht op de ccd vallen. CCD's zijn namelijk gevoelig (of beter gezegd ongevoelig) voor schuin invallend licht.
Of je die echt nodig hebt? Nee, alle Minolta AF objectieven werken prima op de 7D. De eerste versie objectieven die ik beschreef worden gemaakt om een speciale reden (omdat ze een minder groot oppervlak moeten uitlichten, kunnen ze kleiner, lichter en dus goedkoper gemaakt worden).

Welke accessoires bedoel je bij vraag 3? Je zou eens in de documentatie moeten kijken of de draadontspanner overeenkomt met die van de xi serie, daar heb ik geen idee van. Voor de rest moet het allemaal wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
Dat gaat over Canon en de verschillende M versies, dus upgrades.

Ik heb hier voor mijn neus een Metz 54MZ-4 met een SCA 3302 M4 adapter. Dat werkt op elke recente Minolta met alle functies. Ik was in de veronderstelling dat die ook met een D7D zou werken, maar blijkbaar dus niet. Dan zou ik eventueel een upgrade naar M5 kunnen halen bij de fotozaak?

[ Voor 7% gewijzigd door Pino op 30-11-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope.
For this camera a new adapter is still in planning. We will inform you as soon as the adapter is available.
Bovendien verwees ik je naar dat topic, zodat duidelijk zou worden dat je kon zien dat je met een nieuwe SCA adapter je flitser weer compatible kunt maken. Daarnaast staat in dit topic het adres van de importeur voor eventuele vragen en de quote van hierboven komt van de Metz site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:44:
Nope.

[...]

Bovendien verwees ik je naar dat topic, zodat duidelijk zou worden dat je kon zien dat je met een nieuwe SCA adapter je flitser weer compatible kunt maken. Daarnaast staat in dit topic het adres van de importeur voor eventuele vragen en de quote van hierboven komt van de Metz site.
Ah, ik zie het net op de site ook. Zat even te spelen met de verschillende digitale kameratypes en de adapters ervoor en toen zag ik het idd. Nouja, dat wordt dan tzt een nieuwe adapter kopen.

Waarom ik het zo verwarrend vind, de 5600HS werkt wel gewoon op al die modellen, dan zou je verwachten dat deze adapter dat ook doet, het ding is tenslotte compatibel.

[edit]
Heb mijn flitser normaal op een Dynax 505si, heb hem nu even op een geleende Z1 gezet, waar volgens de Metz site ook geen adapter voor is en idd, werkt maar half. Springt de flitser ineens in handmatige modus.

[ Voor 13% gewijzigd door Pino op 30-11-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat komt omdat Metz niet werkt met de werkelijke technologie van Minolta/ Nikon/ Canon etc maar met een benadering ervan. Het komt overeen, maar is niet precies hetzelfde. Resultaat hiervan is dat Minolta een nieuwe camera kan produceren binnen de specs van hun flitsers, maar dat voor Metz hier een nieuwe adapter voor moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:36:
[...]
Dat is inderdaad een aantrekkelijk alternatief. De specificaties zijn redelijk goed vergelijkbaar en de prijs is stukken aantrekkelijker. Het uiterlijk vind ik wat minder, maar dat is van ondergeschikt belang.
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Heb 'm net binnen en heb nog niet heel erg veel kunnen doen, maar wat ik zo al heb uitgeprobeerd werkt allemaal perfect. Dit is het nieuwe model, de Sigma EF500 DG Super II. De eerste series hadden een paar probleempjes zodat een aantal functies het niet altijd goed deden (je moest opletten dat je serienummer begon met een 6). Dat is nu opgelost. Met mijn A1 werkt ie volledig als ADI flash, en in de manual of halfautomatische standen (A en S) kan ie ook als manual ingesteld worden. Zo heb je volledige controle over de flitsparameters. Wat ik erg handy vind is de ingebouwde groothoek diffuser. Deze is uitklapbaar en de flitser 'ziet' het dan ook als ie uitgeklapt is en stelt zich meteen terug op 17mm. Ook de moddeling flash functie is handig om te zien of je vervelende schaduwen hebt. Dit is meer voor studiowerk en op zich niet aan te bevelen om vaak te gebruiken. Toch leuk dat ie het kan. Strobe functie werkt ook prima. Wireless heb ik ook uitgeprobeerd. Naast wireless heeft ie ook nog slave flash functie maar ik snap niet goed wat het verschil is. Bijgeleverd is een voetje om 'm op te zetten in wireless mode. Onder dit voetje zit een statief schroefdraad. Handig.
De release gaat nu met een knopje ipv een draaiwieltje.

Kortom: prima ding, ga er zeker nog veel mee doen. Prijs/prestatie is natuurlijk prima: voor de helft van een 5600 dezelfde features. Misschien niet de kwaliteit/stevigheid van een prof.flitser, maar daar is de prijs dan ook naar. Niet teveel laten stuiteren dus... ;-)

Manual kan alleen beter. Sigma volstaat met 3/4 kantjes en legt alles heel summier uit. Maar we hebben internet, dus info is altijd wel te vinden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb vandaag nog wat shots gemaakt in het donker. De ruisvorming valt mee, er kan goed mee gewerkt worden.

De onderstaande pics zijn geconverteerde RAWs met ruisreductie in Neatimage:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46354/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46355/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46356/full.jpg

De eerste foto is niet super scherp omdat m'n statief niet erg stabiel is met de camera in portretmodus. De tweede en de derde foto zijn gemaakt vanuit een leegstaande verdieping van ons kantoorgebouw. De ramen waren al een tijdje niet meer gewassen wat voor enige zichtbare ranzigheid in het derde plaatje zorgde.

Hier twee uitsnedes van de tweede foto, gemaakt met de Sigma 24-135 op f/11, ISO 200 en een sluitertijd van 20 seconden.

JPEG met sharpen +2:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46357/full.png

RAW (geconverteerd met MRWFormat, witbalans is iets afwijkend van de JPEG):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46358/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even iedereen bedanken die gereageerd heeft om mijn e-mail.
Ga hem heel erg waarschijnlijk later deze week kopen (dynax 7d) maar ik ben nieuw tot het digitaal fotograferen en vroeg me af of ik meer nodig had dan:
AV kabel
USB kabel
accu (np-400)
lader (bc-400)
en een memory stick. Ik heb op de pc photoshop en photosuiteIII is dat genoeg?
En zou iemand me kunnen vertellen wat het verschil is tussen een 'gewone' memorystick en een 'ultra' memerystick? De 512 ultra is duurder dan de gewone 512mb.
Ook schreef iemand dat 1 Mg niet genoeg was, hoeveel foto's kan je daarmee opslaan? Ongeveer?
Bedankt alvast.
Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Memory sticks gaan niet werken in de 7D. Er kan Compact Flash (CF) in of, met een adapter, Secure Digital (SD).

Met 512 Mb kom je een heel eind, maar 1 Gb is ook al niet zo duur meer. Persoonlijk vind ik het nadeel van hele grote geheugenkaarten dat je ook meer kwijt bent als er iets mis gaat (defect, diefstal, etc). Je zou ook twee of meer kaarten erbij aan kunnen schaffen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:04:
en een memory stick. Ik heb op de pc photoshop en photosuiteIII is dat genoeg?
En zou iemand me kunnen vertellen wat het verschil is tussen een 'gewone' memorystick en een 'ultra' memerystick? De 512 ultra is duurder dan de gewone 512mb.
Ook schreef iemand dat 1 Mg niet genoeg was, hoeveel foto's kan je daarmee opslaan? Ongeveer?
Dit hangt in feite volledig af van wat je wilt gaan doen met de camera. Ik heb een Minolta A1 en heb aanvankelijk 2x256Mb Ultra II CF kaarten gekocht, Maar toen fotografeerde ik voornamelijk in JPEG (hoogste kwaliteit). Nu doe ik vrijwel alles in RAW en dat kost 7MB per foto. Dus heb ik een Microdrive van 2.2Gb bijgekocht. Ik kan nu een fotoweekendje redelijk overleven... ;-) Een vakantie zal moeilijker worden dus ik denk dat ik volgend jaar zo'n imagetank bijkoop. Ik doe dat volgend jaar want dan zijn de prijzen nóg verder gedaald.

Voor een 7D zou ik denk ik 2x 1Gb kopen. Snelheid maakt eigenlijk niet zoveel uit. Een microdrive is ook niet erg snel, maar de camera heeft een buffer dus snel schrijven is niet eens zo'n issue. Een 'normale' CF kaart van 1Gb kost je zo'n €60-70. Investeer in twee van die dingen en afhankelijk van je wensen misschien nog een imagetank.

Daarnaast heb ik nu in totaal 3 accu's. De 2 extra accu's heb ik bij Accuplus gekocht voor maar €21,95 en het zijn prima accu's. Voor dat geld kun je je geen bult vallen. Origineel kost dacht ik €70-80... Volgens mij kun je met 3 accu's redelijk uit de voeten.

Hopelijk heb je hier wat aan.

[edit]
En koop een USB 2 card reader. Ik haat kabel ellende en steeds de cam met het kabeltje aan de PC hangen zuigt gewoon. Bovendien trek je dan ook weer de accu van de cam leeg. Via een in-of externe cardreader is het net zo makkelijk en retesnel. Kost maar €15.

[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 01-12-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een flashkaart van minimaal 1GB is sterk aan te raden, vooral als RAW wilt gaan gebruiken. Als post-processing een belangrijke plaats heeft in je workflow wil je zeker RAW gaan gebruiken. Ik heb nu 1,5GB totaal en dan loop ik al regelmatig tegen beperkingen aan. Een 512MB kaart heeft plaats voor ongeveer 82 extra fine JPEGs. Niet echt overweldigend.

De snelheid van de flashkaart is alleen belangrijk als je veel gebruik gaat maken van de contineous mode, bijvoorbeeld voor sportfotografie. Ik standaard Sandisk en Dane-Elec kaartjes waarmee ik negen RAWs kan maken @ 3fps voordat de buffer volloopt. In de praktijk doe ik dat nooit waardoor de enige vertraging het wachten is op een uitvergroting in de afspeelmodus. Dit gaat wellicht sneller op een snellere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Er stond een tijdje geleden een testje, ik weet helaas niet meer waar - Luminous Landscape misschien, waar de Sandisk Extreme III heel langzaam bleek te zijn. Dus voor je veel geld uitgeeft aan een kaart die niet zo snel blijkt te zijn als ze beloven, Lexar heeft ook goede kaarten. De 40x was al sneller dan de Sandisk E3, en kost 99 euro. De 80x zal misschien nog sneller zijn, maar is ook een stuk duurder, 123 euro.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Jiriki schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:42:
Er stond een tijdje geleden een testje, ik weet helaas niet meer waar - Luminous Landscape misschien, waar de Sandisk Extreme III heel langzaam bleek te zijn. Dus voor je veel geld uitgeeft aan een kaart die niet zo snel blijkt te zijn als ze beloven, Lexar heeft ook goede kaarten. De 40x was al sneller dan de Sandisk E3, en kost 99 euro. De 80x zal misschien nog sneller zijn, maar is ook een stuk duurder, 123 euro.
Lijkt me sterk, de Extreme III is sneller als de Ultra II en die Ultra II is al een zeer snelle kaart, sneller dan de 40x als ik me niet vergis.

[edit]
Ik vergis me niet, de Extreme III is sneller als de 80x, marginaal, maar dus wel sneller.

[ Voor 12% gewijzigd door Beaves op 01-12-2004 15:23 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jiriki schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:42:
Er stond een tijdje geleden een testje, ik weet helaas niet meer waar - Luminous Landscape misschien, waar de Sandisk Extreme III heel langzaam bleek te zijn.
Dit soort dingen hoor ik vaak. Het enige dat ik kan concluderen uit de verschillende tests is dat het aan de camera ligt. Ik geloof dat een D70 bijzonder snel is met de Ultra II of Extreme. Stop je die kaarten weer in een 300D, zie je dat de Ultra II ineens langzamer is dan een gewone Ultra. Ik zie ook verschillen in de grootte van de kaarten in relatie tot de snelheid. Dit kan erop wijzen dat de verschillende camera's verschillende geoptimaliseerd zijn. Misschien is het de blocksize die default anders is, dat heb ik zelf niet bestudeerd. Maar ik weet wel dat het weinig met de kaarten zelf te maken heeft. Die zijn gewoon fysiek sneller. Maar als ik een heel snel DIMMetje in een oude PC stop, wordt ie ook niet ineens sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik had even een momentje vandaag :X .

Ik was buiten bezig met de camera op een statief en een plu om regen van de camera te houden. Het statief heeft een klip die onder de camera geschroefd kan worden en die je dan makkelijk in en uit het statief kunt klikken. Terwijl ik met de paraplu aan het klooien was duikelt de camera voorover (verticale hoekverstelling was niet goed aangedraaid), klip laat los en camera dondert met de Sigma 24-135 een meter naar beneden op een grintachtig oppervlak. Schade: barst in het klepje van de popup flash en een lens waarvan de mount ontwricht is :/ .

De camera doet het gelukkig nog steeds. Bij thuiskomst bleek dat de schroefdraad van twee van de vier schroefjes die de metalen lensmount bevestigen aan de plastic behuizing van de lens waren afgebroken. Het aandrijfstangetje van de autofocus zat scheef waardoor de focusring niet aangedreven kon worden. Met wat prutswerk en power glue kon dit hersteld worden zodat de lens weer werkt.

En ik was nog van plan om deze week een beter statief aan te schaffen...

De plaats delict (het voorval vond plaats op streng verboden terrein ;) ):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46396/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 01-12-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:08:
[...]

Heb 'm net binnen en heb nog niet heel erg veel kunnen doen, maar wat ik zo al heb uitgeprobeerd werkt allemaal perfect. Dit is het nieuwe model, de Sigma EF500 DG Super II.
....
Kortom: prima ding, ga er zeker nog veel mee doen. ....
Bedankt mphilipp voor dit verslag. Tegen de tijd dat ik de D7D ga aanschaffen zal ik deze flitser zeker overwegen. Kwam jouw flitser trouwens rechtstreeks uit Duitsland?
Op Ebay kom ik namelijk best aantrekkelijke aanbiedingen tegen van de 5600HS. Verscheping vindt echter vaak plaats vanuit landen buiten de EU. De kans is dan dus aanwezig dat de douane er nog een bedrag bovenop zet!
Heeft iemand daar ervaring mee? Hoeveel komt er dan bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:41:
[...]
Bedankt mphilipp voor dit verslag. Tegen de tijd dat ik de D7D ga aanschaffen zal ik deze flitser zeker overwegen. Kwam jouw flitser trouwens rechtstreeks uit Duitsland?
Ja. Gewoon een fotozaak die onder een andere naam op eBay verkoopt.
Voor landen buiten de EU betaal je BTW en nog een beetje invoerrechten. Ik heb het ergens op DPZ gelezen, maar het is afhankelijk van wat het is. Ik meen me te herinneren dat het een procentje of 4-5 is. Kijk voor de gein even op belastingdienst.nl ofzo. Het is niet voor alles hetzelfde. Dus een body heeft een ander tarief als een lens. Over transportkosten mag geen BTW worden geheven dus laat de verzender het er heel duidelijk op vermelden. Houdt dat dan ook in de gaten als je pakje aankomt zodat je meteen bezwaar kunt maken als ze het wél hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:14:

Ik was buiten bezig met de camera op een statief en een plu om regen van de camera te houden. Het statief heeft een klip die onder de camera geschroefd kan worden en die je dan makkelijk in en uit het statief kunt klikken. Terwijl ik met de paraplu aan het klooien was duikelt de camera voorover (verticale hoekverstelling was niet goed aangedraaid), klip laat los en camera dondert met de Sigma 24-135 een meter naar beneden op een grintachtig oppervlak. Schade: barst in het klepje van de popup flash en een lens waarvan de mount ontwricht is :/ .

De camera doet het gelukkig nog steeds. Bij thuiskomst bleek dat de schroefdraad van twee van de vier schroefjes die de metalen lensmount bevestigen aan de plastic behuizing van de lens waren afgebroken. Het aandrijfstangetje van de autofocus zat scheef waardoor de focusring niet aangedreven kon worden. Met wat prutswerk en power glue kon dit hersteld worden zodat de lens weer werkt.

[afbeelding]
minder verhaal femme.. stuiteren is niet de grootste hobby van de meeste lenzen :/
maar gelukkig doettie het nog! trouwens.. of het door de val kwam of niet, die foto is wel mega-gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
mphilipp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:15:
[...]
Over transportkosten mag geen BTW worden geheven dus laat de verzender het er heel duidelijk op vermelden. Houdt dat dan ook in de gaten als je pakje aankomt zodat je meteen bezwaar kunt maken als ze het wél hebben gedaan.
Daar is de belastingdienst het anders niet mee eens :( Kijk maar op www.douane.nl, de douaneheffing gaat over de prijs+verzendkosten, en de BTW weer over dat bedrag, dus prijs+verzendkosten+douaneheffing. Wat de heffing op flitsers is staat er trouwens niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
[...]
Ouw, ik geloof dat elke fotograaf dat een keer krijgt maar wel ongeloofelijk kl*te dat dat met je nieuwe cam is :'(

Betere clamps: www.reallyrightstuff.com/clamps
Daar kan het nog mee gebeuren, maar nu weet je waar je op moet letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

EXX

EXtended eXchange

Ik had even een momentje vandaag :X ...........
:o :o :o ;(

Yikes Femme, dat zal wel even fors schrikken zijn geweest zeg! Balen is dat...

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jiriki schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:16:
[...]
Daar is de belastingdienst het anders niet mee eens :( Kijk maar op www.douane.nl, de douaneheffing gaat over de prijs+verzendkosten, en de BTW weer over dat bedrag, dus prijs+verzendkosten+douaneheffing. Wat de heffing op flitsers is staat er trouwens niet bij.
Hmm..I stand corrected. Misschien was het vroeger zo, want ik herinner me een vriend waarbij ze dat per ongeluk hadden gedaan. Maar ja, misschien was hij ook abuis.

Het zou makkelijk zijn als je kennisen hebt in de States, dan zit je niet met die hoge verzendkosten en BTW. Veel bedrijven in Amerika sturen overseas altijd het DHL oid en dat kost je meteen $40-50... Als je nou iemand kent die het als gift kan sturen. Ook geen garantie, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Femme,

Toch maar even een kostbaarhedenverzekering/huis-electronica verzekering met werelddekking afsluiten? ;)

Zo heb ik ook al mijn lenzen en bodies verzekerd tegen ... mijzelf voornamelijk :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

Beaves

Usque ad Finem

tazzman schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:17:
Femme,

Toch maar even een kostbaarhedenverzekering/huis-electronica verzekering met werelddekking afsluiten? ;)

Zo heb ik ook al mijn lenzen en bodies verzekerd tegen ... mijzelf voornamelijk :)
Ik heb nu alleen beide body's van een verzekering voorzien, maar aangezien lenzen vaak net zo veel kosten wil ik ook wel zo'n verzekering. Alleen is het vaak zo dat je zo'n verzekering niet kan afsluiten zonder inboedelverzekering. Waar heb jij jouw spul verzekerd?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk anders even in het volgende topic:

Verzekeren Digitale Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Nationale Nederlanden - via de RVS waar inderdaad ook mijn inboedelverzekering is ondergebracht.

Alles is verzekerd tegen diefstal maar ook (en daar gaat het mij voornamelijk om) schade door mijn eigen onhandigheid. Uiteraard heb je altijd financieel verlies bij zo'n ongeval maar ik weet tenminste dat ik nog in ieder geval *wat* terug krijg. De 10D zal ik wel wat geld op verliezen (maar ik reken erop genoeg terug te krijgen voor een 2e hands 10D of met bijleg een 2e hands 1D) .. maar gelukkig zijn de L-lenzen redelijk waardevast. Dat is ook een voordeel van professioneel, goed glas.

@Femme: Is dat Slot Zeist?

[ Voor 4% gewijzigd door tazzman op 02-12-2004 13:44 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
mphilipp schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:05:Het zou makkelijk zijn als je kennisen hebt in de States, dan zit je niet met die hoge verzendkosten en BTW. Veel bedrijven in Amerika sturen overseas altijd het DHL oid en dat kost je meteen $40-50... Als je nou iemand kent die het als gift kan sturen. Ook geen garantie, maar je weet maar nooit.
Misschien dat www.huifkar.de, in sommige gevallen dan, goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik gok kasteel Ruurlo...Zeist heeft een andere oprijlaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat is kasteel Onstein in Vorden, zo'n 6km van waar ik woon. Vorden heeft acht van dit soort kastelen en als je ook de kastelen van Ruurlo, Hengelo en Lochem meetelt zit je al snel op vijtien stuks. De meeste hebben van dit soort indrukwekkende oprijlanen (de vroegere oprijlaan van Ruurlo is tegenwoordig trouwens de provinciale weg tussen Vorden en Ruurlo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Wel een mooie foto :)
Zou het in zwartwit ook wel goed doen denk ik.

Waarom eigenlijk iso 200 als je toch een statief gebruikt?
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:30:
hoe zit het trouwens met glas.. ik zit nogsteeds serieus te denken aan de tamron 28-75 f/2.8 [knip-blablabla] maar ik ben bang dat ik wat groothoek ga missen dan.. als je dan de 17-35 neemt, kan ik weer niet ver genoeg komen.. pfft moeilijk..
nouja, ik kan gelukkig nog ff denken 8)7
Zou je dan niet de Minolta versies nemen? Optisch gelijk, maar volgens mij geven de Minoltaversies afstandinformatie door aan de body, wel handig bij flitsen.
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:48:
Een 70-210 f/4 voor 100-150 euro ?! :X

Hoe kan het dan dat een 70-200 f/4L van Canon nog rond de 500 euro hangt als je hem gebruikt koopt;
Psst, Canon heeft ook een 70-210/4 die ongeveer hetzelfde doet ;)
Niet echt een toplensje, al kan het slechter.

* Azrael wel aardig jaloers op de IS in de body, hopelijk doet Canon ook nog es zoiets :P

[ Voor 70% gewijzigd door Azrael op 05-12-2004 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon

[afbeelding]
Wow, ik had ook een dergelijk voorval maar dan met een oude SLR (OM2n) die het zonder enige schade overleefde :P

Maar waar is dat, ik heb het gevoel dat dat hier heel dichtbij is (Lochem) :)
Femme schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:45:
Dat is kasteel Onstein in Vorden, zo'n 6km van waar ik woon. Vorden heeft acht van dit soort kastelen en als je ook de kastelen van Ruurlo, Hengelo en Lochem meetelt zit je al snel op vijtien stuks. De meeste hebben van dit soort indrukwekkende oprijlanen (de vroegere oprijlaan van Ruurlo is tegenwoordig trouwens de provinciale weg tussen Vorden en Ruurlo).
Oeh, overheen gelezen :P Ja, het is daar erg mooi :)

In Diepenheim hebben ze ook eeen paar heel schilderachtige plekjes (tip!) :P

[ Voor 17% gewijzigd door simon op 05-12-2004 10:43 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jiriki schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:55:
[...]

Misschien dat www.huifkar.de, in sommige gevallen dan, goedkoper is?
Toptip! Bedankt! Had ik moeten weten toen ik mijn flitser bestelde...nu kreeg ik 'm te laat voor een feest dat ik moest fotograferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat betreft het verzekeringsverhaal. Ik heb voor mijn zomervakantie een verzekering afgesloten voor m'n Dimage A2 en accessories, echter is dat nogal een zuigverzekering. Er wordt niet vergoed in het geval van zichtbare schade of als de spullen uit mijn auto worden gejat. Bij diefstal heb ik bovendien een eigen risico van 500 euro.

Als een compactcamera op de grond valt is de kans vrij groot dat ie het overleeft. Een DSLR met een zware telelens kan meteen flinke schade oplopen. Ik wil zsm een degelijke cameraverzekering afsluiten waar schade en diefstal goed mee gedekt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Femme, jij had nu toch een barst in de behuizing van de D7D ? Wat ga je daarmee doen; heb je die gewoon gelijmd, of ga je hem laten herstellen (al dan niet betaald) ?

Ik zou het besterven indien mijn camera tegen de vlakte zou donderen en ik moest ermee verder fotograferen terwijl ik wist dat het ding een mankement had... dat moet en zou gerepareerd moeten worden op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn eerdere post in dit topic. In dat topic komen een hoop zaken aan bod, evenals verschillende aanbieders van een dergelijke verzekering. De NOB schijnt overigens ook een dergelijke verzekering te hebben (handig als je nog eens in een oorlogsgebied terecht komt, of als de Duitsers het weer op hun heupen krijgen; immers, nieuwe eeuw, nieuwe kansen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Katsunami schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:59:
Femme, jij had nu toch een barst in de behuizing van de D7D ? Wat ga je daarmee doen; heb je die gewoon gelijmd, of ga je hem laten herstellen (al dan niet betaald) ?

Ik zou het besterven indien mijn camera tegen de vlakte zou donderen en ik moest ermee verder fotograferen terwijl ik wist dat het ding een mankement had... dat moet en zou gerepareerd moeten worden op de een of andere manier.
Ik wil het wel een keer laten repareren. Waar ik niet zo blij mee ben is dat je de camera volgens de telonist van de technische dienst van KM in Nederland dan drie tot vier weken kwijt bent. De camera's moeten voor reparatie naar Duitsland en leencamera's hebben ze niet omdat alle nieuwe cams uit België komen. Beetje paupere aanwezigheid van KM in Nederland.

Ik heb nu trouwens de Sigma 12-24 f/4.5 - 5.6 en de Sigma 170-500mm f/5.0 - 6.3 zodat ik nu een 35mm-equivalent bereik van 18 tot 750mm heb :) . De 170-500 is een flink kanon maar ondanks zijn formaat nog relatief licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de camera gisteren bij Foto Peter in Harderwijk even in mijn handen gehad en hij ligt echt perfect in de hand. Helaas was de batterij leeg dus heb ik verder niet kunnen spelen ermee, maar ik ga morgen nog even langs met mijn CF-kaartje, vond de verkoper een goed plan.
Een beetje jammer dat ik op het moment het geld niet heb om de cam te kopen, maar mijn opa is van plan 'm te kopen dus dan kan ik er ook wel vaak genoeg mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vandaag de VC-7D grip binnen gekregen. Helaas zit er geen hand strap bij zoals wel het geval is bij de vertical grip van de Dimage A2. Voor de hand strap mag nog eens 45 euro bijgelegd worden. Beentje zunig vind ik dat, een grip van 195 euro verkopen en dan besparen op een stukje leer. Ik heb nu de tijdelijk hand strap van de vertical grip voor de Dimage A2 gecombineerd met de VC-7D en dat werkt ook.

Op DPReview vinden sommige mensen de VC-7D te lomp maar ik vind 'm wel lekker in de hand liggen. De mogelijkheden zijn heel wat beter dan bij de vertical grip voor de A2. Er zitten twee dials up (diafragma en sluitertijd) en knoppen voor de ontspanner, focus, spot belichting en AF/MF-keuze. Met een iets zwaardere lens erop is de balans in de camera nu ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lekker hoor femme, nu ben je wel binnen gok ik? body + grip, en glas van 12 tot 500 mm? (17-750) met een flitser, een statief.. je laat er geen gras over groeien O+

mogen we een paar fototjes van de body met grip, en misschien een mooie 500mm sigma toeter ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb op dit moment geen camera om een pic te maken van de body + grip. Even wachten tot de Dimage A2 (waarvan de EVF stuk is) terug is.

Ik was plan om geen geld meer uit te geven maar toen kwam ik een gebruikte Tamron 70-210/2.8 SP LD tegen die ik niet kon laten staan. Het ding is zwaar en erg degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ROFL "die ik niet kon laten staan" dus nu heb je 1 prachtig lichtsterk zoompje erbij, toe maar.. gefeliciteerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik voel me zelf ook schuldig hoor. Maar het zou nu echt afgelopen moeten zijn met spenden :) .

Ander probleem: mijn rugzak (Lowpro AW Rover II oid) is te klein (en loodzwaar) geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lol, wat een luxe-problemen kan de mens toch mee te kampen krijgen |:(

dan maar een lensje weg, of toch 1 ander tasje? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een D7 met een 1G lexar 80 speed kaart, ik heb hier geen probleem mee gaat als een speer, maar met de 2,2 microdrive draait de boel in de soep. USB aan de pc en de pc hangt zowel vast als laptop. Iemand een idee. Ps met de kaart lezer werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Femme schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:58:
Ik was plan om geen geld meer uit te geven maar toen kwam ik een gebruikte Tamron 70-210/2.8 SP LD tegen die ik niet kon laten staan. Het ding is zwaar en erg degelijk.
En wat ga je dan nu met die 70-210 f/4 doen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Minolta 70-210 f/4.0 is een stuk lichter en kleiner dan het Tamron-geval dus hij blijft handig voor bepaalde situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vind je trouwens van de plaatsing van de onstpanner op de grip? Ik weet niet of je ervaring hebt met grips van andere merken, maar ik vind de Minolta grip enorm natuurgetrouw in de hand liggen. Erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind de plaatsing uitstekent. De verticale grip heeft ook een uitstekende 'wegligging' met een kleine inkeping voor de middelvinger en op de achterkant een plaats waar de duim kan rusten en waar vanuit de AF, AEL en AF/MF knoppen alsmede het sluitertijdwiel direct voor de duim bereikbaar zijn. Over het redelijk forse formaat van de grip heb ik zoals gezegd weinig te klagen. Er valt ook niet veel anders voor te verzinnen als je er zes AA-batterijen of twee NP400 accu's in wilt opbergen en tegelijkertijd een ergonomische bediening in de portrethouding wilt hebben.

Ik kan later vandaag wel even wat pics maken van de grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hier dan de pics van de grip. De handstrap is afkomstig van de Dimage A2. Binnenkort hoop ik de handstrap voor de 7D te krijgen (de Dimage A2 handstrap heet HS-2, de 7D handstrap HS-1, wat het verschil is weet ik niet. De HS-2 past in ieder geval prima op de 7D).

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47309/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47307/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47308/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47310/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47311/full.jpg

Voor goed geprijsde originele NP-400 accu's voor de Dynax 7D, Dimage A2 en Dimage A1 is www.canadianbattery.com een goed adres. Ik heb er twee NP-400's besteld voor een totaal van 51,50 euro inclusief verzendkosten. Daar zal nog wel BTW en waarschijnlijk invoerrechten overheen komen, maar dan nog zal het een stuk goedkoper zijn dan de 65 tot 100 euro die men hier per accu vraagt.

[ Voor 26% gewijzigd door Femme op 17-12-2004 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ziet er goed uit! :9~ die grip ziet eruit alsof er goed over nagedacht is!

(ja, ik ben nogsteeds bezig met de startpost voor 't geval iemand er weer naar vraagt, zit momenteel in een herkansingsperiode van een aantal tentamens, over een week is het vakantie en dan BELOOF IK plechtig om 'm af te maken :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wow, vette 7D-pics van iemand uit Zwitserland op het forum van DPReview:

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mtf_foto_studies/image/37567695.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/fritzkurt/image/37569072.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/fritzkurt/image/37569079.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd vette pics. Trouwens dan vergeet je wel foto's te nemen van de voorkant van de grip (what were you thinking). Die lock-on knop, is dat voor het activeren van de grip of voor het activeren van de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoffie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08-2023
De Lock knop dient om de toetsen op de verticale handgrip te activeren of uit te schakelen.

@ Femme : heb 2st. NP-400 (niet Minolta) gekocht op http://www.akkuinternational.de/
voor 27.75 euro incl. DHL transport en duitse btw.
Alles was in voorraad, betaling heb ik meteen via paypal geregeld en bestelling is bij hen 18 uur later vertrokken.
Alle batterijen zijn daar biezonder goedkoop, kwaliteit...... zal ik jullie binnen afzienbare tijd kunnen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht ik al, maar ik begon toch te twijfelen, omdat Minolta dezelfde knop gebruikt voor het inschakelen van de camera zelf (iig bij mijn camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Inderdaad, dezelfde knop gebruikt de analoge 7 ook al als aan/uit knop, en ook op de VC-7 handgreep als lock knop om de toetsen te vergrendelen.

De AF Area knop de de 7D grip, is die om de focuspunten te selecteren? Die zit in ieder geval niet op de analoge 7 grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zit wel op de grip van de 800si en dient idd om de focuspunten te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Met de AF area kun je scherpstellen op het ingestelde focuspunt. De functie is gelijk aan de AF-knop tussen de cursorknoppen (die tevens als return/enter fungeert). Focuspunten selecteren moet via de cursorknoppen op de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

scoffie schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 02:00:
De Lock knop dient om de toetsen op de verticale handgrip te activeren of uit te schakelen.

@ Femme : heb 2st. NP-400 (niet Minolta) gekocht op http://www.akkuinternational.de/
voor 27.75 euro incl. DHL transport en duitse btw.
Alles was in voorraad, betaling heb ik meteen via paypal geregeld en bestelling is bij hen 18 uur later vertrokken.
Alle batterijen zijn daar biezonder goedkoop, kwaliteit...... zal ik jullie binnen afzienbare tijd kunnen melden.
Ook in Nederland zijn goedkope accu's te koop: http://www.vimactrading.n...ath=27_35&products_id=122
Ik heb er hier 2 gekocht en tot nu toe doen ze het voorbeeldig. En dat voor maar €21,95...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn voorkeur ging uit naar originele accu's van KM vanwege slechte verhalen over de capaciteit van niet-originele accu's. Die van Canadian Battery zouden originele accu's moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoffie
Beste Femme,

Als ik de prijs zag die je voor de accu's bij Canadian betaalde, dacht ik ook dat het om originele Minolta NP-400 ging.
Het is pas nadat ik op de Canadian site de foto van die NP-400 zag, dat ik bovenstaand bericht geschreven heb.
De label op de NP-400 op de Canadian site is nl. exact hetzelfde label als de NP-400 die ik online in duitsland gekocht heb.
Zelfde schuine hoekjes, zelfde tekst op de label, zelfde kleur van druk, maw identiek.
Nu ik hoop dat jij voor die prijs originele Minolta's heb gevonden, in het andere geval.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoffie
@ mphilipp,

Denk dat je ff niet mee bent.
Jij praat over 21.95 euro voor een NP-400, maar dat is prijs PER STUK.
Op akkuinternaional.de kost een NP-400 : 8,90 euro PER STUK.
De 27.75 euro die ik in bovenstaand bericht aanhaalde, is voor 2 STUKS, incl DHL transportkosten.
Hopelijk begint nu geen enkel forumlid hier te denken dat deze belg aandelen heeft in dat online bedrijf, ik wou het enkel maar aan geinteresseerden laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Ik ben hier vrij nieuw, in het posten iig, ik volg deze thread al een tijdje.

Ik zit met een vraag. Ik wil volgend jaar de "Fotoacademie A'dam" beginnen. Ik wil "mode / reclame" fotograaf worden, ten minste zo kijk ik er nu tegen aan want het schijnt dat nogal wat mensen met een bepaalde richting in gedachte die opleiding instappen dan dat ze er uiteindelijk mee uitkomen.

Oké back on topic: Nou is mijn vraag is de KM D7D (6.1 MP) goed genoeg om werk af te leveren aan opdrachtgevers? (in de mode/reclame branche)

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groetjes,
JERONiMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 01:23:
Oké back on topic: Nou is mijn vraag is de KM D7D (6.1 MP) goed genoeg om werk af te leveren aan opdrachtgevers? (in de mode/reclame branche)
Daar is hij zeer waarschijnlijk meer dan erg goed voor, _mits_ je niet wil gaan afdrukken op posters van het formaat bushalte. Dan zou je wellicht te kort kunnen komen. :) 20x30, en A3 moet zeker weten goed lukken. :)

Tip: Aanhef en groeten is niet nodig, zeker niet dikgedrukt :) We gaan er hier van uit dat je altijd groet als je post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tegen de tijd dat je die opleiding hebt afgerond en professioneel werk gaat afleveren zijn er veel betere camera's op de markt. Ik zou dan maar eens gaan kijken naar een pro camera. In de tussentijd is de Dynax 7D een uitstekende camera om de opleiding te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Adobe Camera RAW 2.4 beta met ondersteuning voor de Dynax 7D is uit. Download 'm hier:

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2682

Ik zie geen grote verschillen met MRWFormat. ACR herkent de witbalans van de Dynax 7D, wat MRWFormat in de huidige versie nog niet doet, maar die laatste heeft een mooie neutralize knop waarmee je de witbalans kunt instellen aan de hand van grijswaarden in de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Vandaag de D7D in handen gehad, wat een fantasties apparaat zeg. Twee vragen voordat ik mijn spaarpot omkeer:

- Volgens de winkel werkt het ADI systeem voor de systeemflitser op eender welk fabrikaat lens (er werd mij een Tamron aanbevolen) omdat de info vanaf de camera wordt verstuurd, niet uit de lens zoals de folder doet vermoeden. Wat is waar?

- Ik ben gewend aan een 28-90mm zoom objectief, bij een analoge EOS 300. Omgerekend zou ik nu dus een 19-60mm moeten zoeken? Zijn er aanraders op dit gebied?

Dank vooruit!

Vandaag geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Laatst online: 14-09 20:01
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 01:23:
Ik zit met een vraag. Ik wil volgend jaar de "Fotoacademie A'dam" beginnen. Ik wil "mode / reclame" fotograaf worden, ten minste zo kijk ik er nu tegen aan want het schijnt dat nogal wat mensen met een bepaalde richting in gedachte die opleiding instappen dan dat ze er uiteindelijk mee uitkomen.

Dat zul je aan je opdrachtgevers moeten vragen. De perswereld is inmiddels wel over op digitaal, maar in de mode- en reclamewereld wordt nog ontzettend veel op film geschoten. Een goede scan van een dia kan gewoon veel meer uitvergroot worden dan een 6MP digitaal bestand. Toch zul je in deze prijsklasse niet veel meer megapixels kunnen vinden.

Zijn er vanuit de opleiding of beroepsorganisaties geen richtlijnen over camerabodies?

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMension schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:48:
[...]

Dat zul je aan je opdrachtgevers moeten vragen. De perswereld is inmiddels wel over op digitaal, maar in de mode- en reclamewereld wordt nog ontzettend veel op film geschoten. Een goede scan van een dia kan gewoon veel meer uitvergroot worden dan een 6MP digitaal bestand. Toch zul je in deze prijsklasse niet veel meer megapixels kunnen vinden.

Zijn er vanuit de opleiding of beroepsorganisaties geen richtlijnen over camerabodies?
Ja er word gezegd een digitale camera met minimaal 5MP maar ik wil natuurlijk niet met het probleem komen te zitten dat ik vrij snel alweer een andere camera nodig heb, ik wil er wel een tijdje mee door kunnen. Uiteindelijk zal ik wel met grootbeeld (middengrootbeeld) camera's (digitaal) gaan werken, maar die zijn voor een individu die nog moet beginnen onbetaalbaar.

Maar ik ben er vrijwel van overtuigd dat dit een goeie DSLR is om mee te beginnen.

Ben alleen benieuwd naar andermans "point of view".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Katsunami schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 02:05:
Daar is hij zeer waarschijnlijk meer dan erg goed voor, _mits_ je niet wil gaan afdrukken op posters van het formaat bushalte.
De resolutie van een bushalte-poster is verbazingwekkend laag. Slechts een paar megapixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:30:
Idd vette pics. Trouwens dan vergeet je wel foto's te nemen van de voorkant van de grip (what were you thinking). Die lock-on knop, is dat voor het activeren van de grip of voor het activeren van de camera?
De camera met de grip van de voorkant was al te zien op deze perspic:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1096632407.jpg

Vandaag nog twee leuke plaatjes geschoten. Door de weersomstandigheden was de oogst nogal mager.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47383/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47384/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Misschien heb je er niet veel geschoten die de moeite waard zijn Femme, maar die twee toch zeker wel; vooral de onderste :9~ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super plaatje })

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47383/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Leuk detail: als de batterijen bijna leeg zijn weigert de camera om een flash kaart te formatteren. Op een setje van zes 2050mAh Duracells heb ik trouwens zo'n 270 foto's kunnen maken. Er waren wat mensen op DPReview die melding maakten van een zeer korte levensduur van NiMH-batterijen in de VC-7D (na 30 of 40 foto's waren de batterijen volgens deze mensen al leeg), maar daar heb ik dus geen last van.

Voor wie nog niet overtuigd is van het nut van Anti-Shake zijn hier twee 100% crops met een Tamron 70-210/2.8 op 210mm, 1/20s sluitertijd en diafragma 7.1:

- Zonder Anti-Shake
- Met Anti-Shake

(Let verder niet op de foute witbalans, hij stond nog handmatig ingesteld op daylight).

[ Voor 9% gewijzigd door Femme op 20-12-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Je foto's zijn alleen maar toegangkelijk voor betalende leden, Femme.

Is dat nu standaard, dat je met een vrij account niet meer in de fotoalbums van frontpage accounts kunt kijken; of is het een foutje aan jouw kant wat betreft posten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Link gefixed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Wat een verschil zeg. Die anti-shake mag er best wezen. Ik zit ook te denken aan een DSLR maar ben er nog niet helemaal uit. De 7D is een mooie cam, maar heeft veel lenzen nodig. De concurrent is de Olympus e-1. Heeft 'slechts' vijf mega pixel en ben niet zo heel enthousiast over de foto's op dpreview die op ISO 800 geschoten zijn. Verder een heel mooie cam waarbij je met 2 lenzen een bereik van 14-200 mm (omgerekend naar 35mm is dat voor de olympus 28-400) hebt.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Kickje :)
* Zegato wilt ook een 7D gaan kopen :)

De overweging tussen de 20D van Canon en de 7D is in het voordeel van de laatste gevallen door de ingebouwde AS. Ik ben een student en zo'n toestel is toch een hele smak geld. De AS objectieven van Canon zijn érg duur terwijl met de normale objectieven van Minolta + body AS goede resultaten te halen zijn.
Een andere overweging om voor de 7D te gaan is omdat ik nog een Minolta AF 35-70 F/3,5-4,5 en een Minolta AF Macro 75-300 F/4,5-5,6 heb van mijn analoge Minolta Dynax 3xi.

Het verschil tussen de body los en de 28/100 kit is ongeveer €70,- op dit moment.
Ik twijfel een beetje tussen de body los of de kit, wat zouden jullie doen?

Ik wil er ook een LowePro CompuTrekker (€129) bij kopen gezien ik érg veel reis met mijn laptop en ze allebei in één keer mee wil kunnen nemen in één rugzak. Bovendien kom je de beste fotomogelijkheden op onverwachte momenten tegen. Heeft iemand ervaringen met (deze rugzak van) LowePro of heeft iemand nog een andere laptop-dslr-rugzak combo in gebruik?

Wat geheugen betreft ben ik er ook nog niet helemaal uit. Één ding staat vast; ik wil 1GB CF ivm de snelheid en de beste prijs-kwaliteitverhouding. Maar welk merk en type dat moet worden weet ik nog niet. Wat zijn jullie ervaringen bijvoorbeeld met 1GB SanDisk Ultra II, 1GB SanDisk Extreme III (wat volgens hun site 133x kan halen) en 1GB Lexar 80X?

En hoe zijn jullie ervaringen met 3rd party Minolta NP-400 accu's? Ze zijn ongeveer drie keer zo goedkoop als de orginele Minolta accu's.

Als laatste wil ik er ook nog een Konica Minolta Vertical Control Grip VC-7D bij kopen.
offtopic:
Helaas mocht ik 'm niet in de pricewatch zetten van Haitse Wiersma omdat het er "simpelweg niet in thuis hoort". Maar wat doen de Canon BG-E1 Multigrip (Voor Canon Eos 300D), Canon BG-ED3 Multigrip] en de Nikon MB-100 Multigrip er dan in? :?

Anyway, voor de liefhebbers heb ik van verschillende zaken toch de prijzen op een rijtje gezet! :)
Konica Minolta Vertical Control Grip VC-7D
WinkelPrijs
Topvision €184,-
Digitalstreet €208,-
Foto Foto Konijnenberg B.V €215,-
Verkoop.net €216,10
PixMania €228,-
Stebis €242,10
Geheugenkaart €249,-

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je student bent,. waarom wil je dan een dure camera kopen met redelijk moeilijke lenzen?? Waarom niet een Eos of een D70 met veel vriendelijke lensen. Besef wel dat je met die Minolta een een beperkte lenzenset zit.
Als student, waarom zo'n camera?? Wat is er mis aan een analoge die nu gewoon niets kost?

Trouwens, AS is geen heilige graal,sterker nog, het maakt de fotofgraaf lui IMHO omdat hij/zij niet kan omgaan met slechte lichtomstandigheden. Leer je camera kennen plus je lenzen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 03:15:
Als je student bent,. waarom wil je dan een dure camera kopen met redelijk moeilijke lenzen??
Voor mijn opleiding (C-MD) moeten we regelmatig fotoshoots maken. De cams die we van school krijgen zijn niet bepaald je-van-het. Maar daar is nog wel overheen te komen.
Het is ook gewoon een grote hobby van me. Mijn vader fotografeert ook veel en wilt 40% betalen van de camera, dus dat is wel een meevallertje.
Waarom niet een Eos of een D70 met veel vriendelijke lensen. Besef wel dat je met die Minolta een een beperkte lenzenset zit.
Omdat ik het zonde vind om mijn huidige lenzen nutteloos in een hoek te laten liggen.
De keuzemogelijkheden voor Minoltalenzen is (denk ik) voorlopig wel groot genoeg lijtk me zo.
Bovendien is het prijsverschil van een D70+ setje lenzen en een 7D body niet dusdanig groot dat ik voor de D70 zou kiezen. De 300D van Canon heb ik in mijn handen gehad, maar het was nou niet bepaald "liefde op het eerste gezicht". De plastic feel etc. Dan spaar ik liever even door voor een 7D. De 10D heb ik ook overwogen, maar dan kom ik op hetzelfde verhaal als de D70 uit.
En bovendien heb ik een voorliefde voor Minolta O+
Als student, waarom zo'n camera?? Wat is er mis aan een analoge die nu gewoon niets kost?
De analoge begint écht oud te worden. Hij gaat al tien jaar mee. Steeds rolletjes kopen en ontwikkelen is ook érg duur, zeker op de lange termijn. Bovendien doe ik érg veel werken in Photoshop (ook voor mijn opleiding) en dan zijn digitale foto's wel zo handig. Het constant scannen gaat érg de keel uit hangen.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik heb sinds een weekje ook de 7D. Kan niet anders zeggen dan dat het een top-cam is. Als je al lenzen hebt liggen dan zou ik zeker de 7D overwegen. Het kost aardig centen maar dan heb je ook wel een mooi en krachtig apparaat. De D70 is vast ook een mooie cam, maar in de winkel vond ik de zoeker erg donker, als je dan door de 7D kijkt is dat echt een bron van licht.

Helaas kan ik je niet vertellen welke geheugenkaart het snel is. Ik heb een SanDisk Extreme |||, af en toe blijft het schijflampje wel lang branden, zeker met schieten op raw. Heb pas ergens gelezen dat CF || toch sneller zou zijn. Is er misschien iemand met meer ervaring hiermee?
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 03:15:Trouwens, AS is geen heilige graal,sterker nog, het maakt de fotofgraaf lui IMHO omdat hij/zij niet kan omgaan met slechte lichtomstandigheden. Leer je camera kennen plus je lenzen.
AS is Anti-Shake en zorgt ervoor dat je geen bewogen foto krijgt. Heeft volgens mij niets te maken met wel of geen slechte lichtomstandigheden. Zie ook de post van Femme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
FendtVario schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:00:
Ik heb sinds een weekje ook de 7D. Kan niet anders zeggen dan dat het een top-cam is. Als je al lenzen hebt liggen dan zou ik zeker de 7D overwegen. Het kost aardig centen maar dan heb je ook wel een mooi en krachtig apparaat. De D70 is vast ook een mooie cam, maar in de winkel vond ik de zoeker erg donker, als je dan door de 7D kijkt is dat echt een bron van licht.

Helaas kan ik je niet vertellen welke geheugenkaart het snel is. Ik heb een SanDisk Extreme |||, af en toe blijft het schijflampje wel lang branden, zeker met schieten op raw. Heb pas ergens gelezen dat CF || toch sneller zou zijn. Is er misschien iemand met meer ervaring hiermee?

[...]

AS is Anti-Shake en zorgt ervoor dat je geen bewogen foto krijgt. Heeft volgens mij niets te maken met wel of geen slechte lichtomstandigheden. Zie ook de post van Femme.
heeft het dus wel, als je weersomstandigheden slecht zijn is er minder licht, gaan de sluitertijden omhoog om onderbelichting te voorkomen en is de kans op bewogen fotos groter omdat de sensor over langere tijd meer licht 'ontvangt'..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 15:30

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 03:15:Trouwens, AS is geen heilige graal,sterker nog, het maakt de fotofgraaf lui IMHO omdat hij/zij niet kan omgaan met slechte lichtomstandigheden.
Dat is niet helemaal waar. AS maakt het ook mogelijk om in slechte lichtomstandigheden nog uit de hand foto's te maken waar je bij een niet AS cam een statief nodig hebt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

AS mag er dan voor zorgen dat je langere sluitertijden kan hebben zonder statief en zonder bewogen foto's, maar heeft volgens mij nog niet zo zeer te maken met het het lui maken. Ook als gevorderde kun je misschien voordeel hebben van AS omdat je net iets verder kan gaan (als het een redelijk AS systeem is). Lui (zoals krusher zegt) wordt je van auto-focus en alle automatische standen op een camera voor diafragma, iso en sluitertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben van plan om een D7D te gaan kopen maar heb nog een vraagje. Ik heb nog een 75-300 F/4,5-5,6 lens en vind dat deze erg traag is op mijn 700si. Kan ik verwachten dat op de D7D de lens sneller scherp stelt of zal hij even traag zijn?

Al iets bekend over welke CF kaartjes het beste zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de snelheden van CF geheugen in DSLR's houd deze site even in de gaten. De D7D staat er helaas nog steeds niet bij, maar hier vind je een goede indicatie van de snelheden van de verschillende geheugenkaarten. Wat je ook kunt doen als de D7D er nog niet bij staat op het moment van aanschaf even kijken bij een professionele camera zoals de 1D MKII en kijken wat hier het snelst in werkt; lijkt me wel maatgevend.

Ik denk zelf dat je objectief iets sneller zal werken op de D7D aangezien deze een snellere motor heeft. Heel snel zal ie niet zijn, daarvoor bestaan de SSM objectieven. Tip: neem je objectief eens mee naar de fotozaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zegato schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 03:03:

Wat geheugen betreft ben ik er ook nog niet helemaal uit. Één ding staat vast; ik wil 1GB CF ivm de snelheid en de beste prijs-kwaliteitverhouding. Maar welk merk en type dat moet worden weet ik nog niet. Wat zijn jullie ervaringen bijvoorbeeld met 1GB SanDisk Ultra II, 1GB SanDisk Extreme III (wat volgens hun site 133x kan halen) en 1GB Lexar 80X?
Ik heb een normaal Dane-Elec 1GB kaartje en een 1GB SanDisk Ultra II kaartje. Ik mek eigenlijk niet veel verschil tussen beide. SanDisk Ultra II is misschien net iets sneller bij het bekijken van pics. Ik schiet bijna nooit in contineous mode en de buffer van de camera komt daardoor nooit vol. De snelheid van de flashkaart maakt dan weinig uit.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 03:15:
Als je student bent,. waarom wil je dan een dure camera kopen met redelijk moeilijke lenzen?? Waarom niet een Eos of een D70 met veel vriendelijke lensen. Besef wel dat je met die Minolta een een beperkte lenzenset zit. Als student, waarom zo'n camera?? Wat is er mis aan een analoge die nu gewoon niets kost?
Zegato kan voor zichzelf wel belissen wat hij wel en niet moet komen. De Dynax 7D is duurder dan een D70, maar daar krijg je ook veel meer camera voor terug. Wat er moeilijk is aan Minolta lenzen begrijp ik niet helemaal. Bijna het complete assortiment van Sigma en Tamron is met een Minolta-vatting verkrijgbaar. Daarnaast maakt o.a. Tokina nog Minolta-lenzen en heb je de professionele lenzen van Konica Minolta zelf. Het aanbod van gebruikte lenzen is ook voldoende.

Analoog is een totaal andere manier van fotograferen. De kosten lopen ook snel uit de hand als je veel foto's maakt. Over een periode van twee jaar is analoog hooguit marginaal goedkoper maar zit je wel met alle nadelen en is de kans bovendien waarschijnlijk dat je op een later moment alsnog een digitale camera aanschaft.
Trouwens, AS is geen heilige graal,sterker nog, het maakt de fotofgraaf lui IMHO omdat hij/zij niet kan omgaan met slechte lichtomstandigheden. Leer je camera kennen plus je lenzen.
Heb je het wel eens in de praktijk uitgeprobeerd. Je reactie klinkt als die van iemand die eigenlijk wel een beetje jaloers is dat hij geen beeldstabilisatie op zijn camera of lenzen heeft en nu zwakke argumenten moet verzinnen om het gebrek aan beeldstabilisatie te verdedigen.
Dat klinkt als een reactie van iemand die eigenlijk wel een beetje jaloers is dat hij geen beeldstabilisatie in zijn camera of lenzen heeft en dat gebrek met zwakke argumenten wil verdedigen. Met beeldstabilisatie kun je foto's maken die anders niet mogelijk waren of waar je een statief voor nodig had gehad. Je kunt lagere sluitertijden maken zodat je bepaalde foto's toch uit de hand kunt schieten, je kunt een kleiner diafragma gebruiken voor grotere scherptediepte of een lagere lichtgevoeligheid voor minder ruis. Beeldstabilisatie verminderd de technische beperkingen. Het kent alleen maar voordelen (zeker bij de D7D waar het nauwelijks extra kosten en gewicht heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast denk ik dat veel mensen die de 7D een vreemde keus vinden hem nog nooit in hun handen hebben gehad. Ik prefereer hem boven de 20D en ik denk zelfs dat de 1D MKII nog wat van de camera kan leren (hoewel ze uiteraard op resolutie en snelheid niet overeen komen). De bouw van de 7D is werkelijk briljant, heerlijk degelijk en van metaal, waardoor de 20D plastic aanvoelt. Daarnaast heb je de bediening die volledig op de body zit ipv in een menu en tot slot van deze lofzang die zoeker. Mijn goede god, die is zoveel helderder dan menig andere dSLR. Ik zou zeggen vergelijk ze eens bij een fotozaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:49:
[...]

Ja er word gezegd een digitale camera met minimaal 5MP maar ik wil natuurlijk niet met het probleem komen te zitten dat ik vrij snel alweer een andere camera nodig heb, ik wil er wel een tijdje mee door kunnen. Uiteindelijk zal ik wel met grootbeeld (middengrootbeeld) camera's (digitaal) gaan werken, maar die zijn voor een individu die nog moet beginnen onbetaalbaar.

Maar ik ben er vrijwel van overtuigd dat dit een goeie DSLR is om mee te beginnen.

Ben alleen benieuwd naar andermans "point of view".
Ik zou zeker kiezen voor Canon of Nikon.
Aangezien je nu al een lenzenset gaat opbouwen. In de reclame/modefotografie (ik doe fotovakschool, heb dus ook al veel mensen/fotografen daarover gesproken, ik wil nml. specialiseren in mode/portret/beeldbewerking) is het zaak dat je hoge resoluties/kwaliteit kunt schieten. Of middenformaat zelfs. Echter, als je digitaal wilt schieten, kun je nu al beter kiezen voor een systeem waarmee je over een tijd kunt upgraden naar profi camera's met veel MP's (Canon 1Ds mark II of de Nikon D2x). Aan dit soort camera's moet je dus denken. Minolta heeft nog geen camera's in dit segment. En zowiezo hebben Canon en Nikon zich al bewezen met hun vorige studiocamera's (Canon 1Ds en Nikon D1x).

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 14-01-2005 12:26 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.