[D-SLR] Konica Minolta Dynax 7D

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 8.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Anoniem: 42880 schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:10:
Voor wie een voorbeeld van ISO 100 t/m ISO 3200 wil zien op de Dynax 7D:

hier
Leuk. Maar omdat het verkleind is zegt het nog helemaal niks....

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116136

Topicstarter
hier vind je nog een paar testshots van de D7D, allemaal wildlife shots in de buurt van waar die kerel woont. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben, maar dat er 2 dingen zijn die wel opvallen:
1. Hij heeft heel veel op f/2.8 geschoten met de sigma 70-200 f/2.8 EX, en ik vind het er erg.. heel erg goed uitzien, niet echt soft zoals veel mensen zeggen!
2. Hij gebruikt heel erg veel spot metering.. ik heb zelf dus nu een analoge cam )KM srt-101 (8> ) zonder spotmetering dus, ik moet me hier nog maar eens goed in gaan verdiepen, want ik snap wel hoe het werkt, maar echt helemaal begrijpen doe ik nog niet!

@tazzman: wat een zalig nuchtere kijk :) ik neem idd de dpreview fora met een flinke korrel -lees een vrachtwagen- zout, maarja, ik wilde eigenlijk meer speculaties voorkomen hier op GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 12:39

tazzman

a real boardmonkey

Ziet er goed uit maar waar zie je dat ze met de Sigma 70-200mm f/2.8 EX geschoten zijn ipv een Minolta G serie objectief? ;) Volgens mij was er geen 70-200mm f/2.8 EX voor de Minolta mount of toch wel? Zou wel mooi zijn - het is een heel mooi objectief.

Alleen deze shots opzich zeggen niet al te veel - geen idee wat voor post-processing er overheen getrokken is.. zou graag de 100% crops willen zien. Maar ik geloof wel dat de D7D een zeer goede DSLR is waar prima platen mee te trekken valt.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Tuurlijk is er wel een Sigma 70-200/ 2.8 EX Apo voor Minolta... Waarschijnlijk kom je teveel bij Corne, die heeft alleen Canon/ Nikon shit. Minolta heeft als tegenhanger de 80-200/ 2.8 G. Ook wel een aardig objectiefje (staat op wishlist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is de sigma, dat stond in zn post op het forum, quote van dpreview:
Well, as I announced yesterday morning, to all my fellow KM family members here, and the newbies (welcome!), I got my new Maxxum 7D via the big brown delivery truck, @ 10:33 am. Thus my complete absence from this forum for the last 24+ hours.
First of all, simply put: I LOVE THIS CAMERA!!!!!

I went out last night at dusk, and this morning at daybreak. Shot some of my local visiting wildlife.

There were a few learning curve issues with the 7D, but man, this camera is just an outstanding pleasure to shoot.
The samples are marked as to which lenses were used.

For the most part, they're mostly shot with the Sigma 70-200 2.8. There are a few with the 100 2.8 macro, and the 300 2.8. And one with the Sigma 12-24. Check the EXIF data.

Sorry, but for now, they're just web size. I'm leaving town monday morning, and will be gone for a week, so that will have to do for now.
I think you can still certainly get a feel for what this camera can do.

All images were shot in RAW + JPE. What minimal was PP that was done, was done to a copy of the jpg.

None of the pictures have been color corrected at all. Pretty much used "AWB" for all of this batch. A quick PS sharpening was done on many of them.
The first image, for example, has no post-sharpening applied at all.
Only a couple were cropped. They should be obvious by their shapes.
Anyways, Enjoy all!
Did I mention, I LOVE THIS CAMERA!!!!!!!!
--
Sol

'Charter Member of the Konica Minolta 7D Adoption Society'
_/-\o_ tip voor moooooooooody, mocht hij nog twijfelen, dit laat de optische kwaliteiten van de sigma goed zien :)

Back on track:
iemand hier al wat? >:)

PS. startpost is half klaar, heel misschien vanavond, anders morgen online! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Anoniem: 22659 schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:46:
Tuurlijk is er wel een Sigma 70-200/ 2.8 EX Apo voor Minolta... Waarschijnlijk kom je teveel bij Corne, die heeft alleen Canon/ Nikon shit. Minolta heeft als tegenhanger de 80-200/ 2.8 G. Ook wel een aardig objectiefje (staat op wishlist).
Ja ik weet dat de lens zelf wel bestaat - alleen niet de HSM varianten. Deze zijn niet voor de Minolta en Pentax mount beschikbaar.

En Canon spul is geen shit, thank zou very much :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tazzman schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:13:
Ziet er goed uit maar waar zie je dat ze met de Sigma 70-200mm f/2.8 EX geschoten zijn ipv een Minolta G serie objectief? ;) Volgens mij was er geen 70-200mm f/2.8 EX voor de Minolta mount of toch wel? Zou wel mooi zijn - het is een heel mooi objectief.
Dan moet je wel opschrijven dat je bedoelt dat je je afvraagt of die een HSM motor hebben ;) . Zoals je zelf al aangeeft hebben zij dat nog niet, hoewel ik met de introductie van de SSM motoren van Minolta, ze er wel snel gaan komen,

Over die Canon/ Nikon shit;
wacht maar tot je de D7D in handen hebt gehad, dan piep je wel anders ;)

(uiteraard zijn er body's verkrijgbaar met betere specs, maar body's met een betere layout van toetsen heb ik nog niet in handen gehad. Ik vind hem persoonlijk betere bediening hebben dan de 1D Mark II bijv. Het gaat mij dus puur om de bediening en om de zoeker!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 15:50
Ik weet niet of er een Sigma HSM voor Minolta gaat komen, volgens Minolta is hun eigen focus motor sneller. HSM is wel stiller, maar dat is nauwelijks de moeite als daarna de klap van de spiegel volgt :).

Ik hoop wel dat Sigma, net als Minolta bij hun D lenzen, de focus ring los kan koppelen zodat hij niet meedraait met de autofocus.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Anoniem: 22659 schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:59:
Over die Canon/ Nikon shit;
wacht maar tot je de D7D in handen hebt gehad, dan piep je wel anders ;)
Maar wat gaat KonicaMinolta nu doen? Ze hebben nu een camera die concureert met de 20D en (later) met de opvolger van de Nikon D100. KonicaMinolta was laat met het uitbrengen van een DSLR; met wat pech laten ze nu ook weer erg lang op zich wachten, mochten ze over een tijdje overtroffen worden....

En wat betreft layout: daar valt altijd over te twisten hè :P Dat is puur smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is waar. Ik ben voorlopig van mening dat ze nu een goed product op de markt hebben gezet in de categorie D100/ 20D. Juist omdat ze laat zijn, moeten zij zich onderscheiden van de andere merken met hun eerste cam. Het is onmogelijk om je in de markt te knokken als je met een soort 10D verschijnt. KM heeft dat in dit geval naar mijn mening erg goed gedaan door:

-die grooooote zoeker (als je erover twijfelt, ga naar een winkel en vraag om even door de zoeker te kijken van zowel de KM als een willekeurige andere DSLR)
-de AS in de body
-de fantastische bediening op de body.

Dit zijn dingen die een consument aanspreken en ook verdomd handig zijn met fotograferen. Ik denk dat de meeste mensen geen 5 fps nodig hebben (het blijft natuurlijk wel erg kewl, maar kom op maar een enkeling gebruikt het). Hetzelfde geldt voor die waanzinnige resolutie. Deze twee zaken zijn toch de speerpunten van de 20D! Ik denk dat de gemiddelde consument meer heeft aan AS in de body, fantastische bediening en een grote zoeker dan eerder genoemde zaken.

Disclaimer: dit alles geldt uiteraard wel bij een goede fotokwaliteit. Laten we daarvoor de eerste reviews maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb zeker wel baat bij 5 fps. Ik heb ook baat bij een GROTE buffer voor langere RAW sequences. En dat vind ik erg jammer dat de 20D daar een steek laat vallen (en mijn 10D is ook al niet geweldig)... dat is voor mij een serieuze reden om naar een 1D te gaan kijken - de D70 schijnt qua buffering ook fantastisch te moeten zijn.

Ik hoop dat de D7D gewoon lekker SNEL is met een grote buffer. Dat zou gewoon echt helemaal top zijn.

En MiGje, je hoeft mij niet te overtuigen - ik heb 6-7 jaar lang met Minolta bodies geschoten (twee 7Xi's en regelmatig ook met de 7) - ik vond ze qua bediening en layout gewoon geweldig. Ook qua zoekerinfo is het helemaal top!

Alleen de AF was niet zo snel als ik altijd wilde ;) Was de D7D beschikbaar geweest in Dec 2003 - Jan 2004, dan was ik wellicht niet overgestapt naar Canon .. maar gewoon de D7D gekocht en wat goed G glas.

Ik ben overigens benieuwd of KM ook zit te broeden op een D9D...Dat zou wel een _/-\o_ body worden dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind zelf de 7 een veel fijnere body hebben dan de 9. Ik vraag me af wat voor 9D het dan zou moeten worden. Dan ga je denken aan een ingebouwde grip, 100% zoeker, 5.5 fps.... Ik denk dat de markt daarvoor verzadigd is. In het kb tijdperk heeft Minolta het professionele segment een beetje verwaarloosd waardoor de profs zijn overgestapt op Canon/ Nikon. Ik denk dat je wel heel erg je best moet doen om dan nog terug te komen. Ik denk dat KM er meer bij is gebaad om een 60D/ 5D te lanceren dan om een 9D te gaan introduceren. KM moet weer marktaandeel opbouwen vanaf de onderkant van de markt. Men koopt een instapmodel en gaat dan doorgroeien. Mocht er vraag naar een echt topmodel komen dan kan men altijd nog een 9D introduceren.

Vraagje; heeft de kb 7 ook een display dat roteert in de zoeker (dus het verplaatsen van de zoekerinfo, zoals gebeurt met het scherm achterop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Nee, de info in de zoeker blijft altijd op dezelfde plaats staan, de onderkant (als je in landscape werkt dan). Dat werkt ook prima, zo heel veel info staat daar ook niet.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das waar, maar wel bijv je sluitertijd en das wel een van de dingen waar ik graag even naar kijk als ik uit de hand fotografeer. Is ook erg makkelijk wanneer je op A fotografeert en wilt weten wat je optimale diafragma moet zijn (qua scherpte). Uiteraard lukt dit ook wanneer de info aan de onderkant staat, maar het is wel makkelijk als die info meeroteert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:06:
Het is onmogelijk om je in de markt te knokken als je met een soort 10D verschijnt.
Nou, ik ben toch serieus bezig met het zoeken naar, en het overstappen op een niet te oude en misbruikte tweedehands 10D. Laten we zeggen... 900 euro, inclusief grip. (Ik heb verdraaid NET, maar dan ook maar NET een dergelijke aanbieding bij Corné gemist. Ik heb hem gevraagd om de eerstvolgende 10D voor mij te reserveren, desnoods met aanbetaling.)

Waarom 10D?
1. Ik heb nog geen superdure lenzen. Ik zit dus niet vast aan een merk.
2. 300D: vind ik niet goed genoeg. Plastic body. "Kreupel" in mogelijkheden.
3. D70: Start bij ISO200. Plastic body. Geen werkelijk duidelijk upgrade pad.
4. Nikon D100, Canon D60/D30: Te oud.
5. KM D7D, Canon 20D: Te duur.

Nou... dan blijft een 10D ongeveer als enige over. Een fabrikant die met een 10D-alike zou komen, voor een 750 euro en een grip van 150 (900 in totaal), zou bij mij zeker eenkans maken.... als was het alleen maar omdat ik dan een nieuwe camera zou hebben, en geen tweedehands. Ik ga ervan uit dat elke fabrikant wel goed glas te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Lees je wel even in in de nadelen van de 10D zou ik zeggen, zoals de gebrekkige autofocus. Tenzij eventueel wachten op een "betere" 2e hands camera echt geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

FirePower: Dit gaat over de KM 7D, discussie is leuk maar je betrekt alles op je eigen keuze voor Canon en loopt dat overal te verkondigen... :/

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij reageerde op mijn stelling denk ik. Alleen bedoelde ik niet te zeggen dat de 10D een slechte camera is, maar mijn stelling was dat het geen wijze beslissing van KM zou zijn geweest om een body te introduceren die erg lijkt op de 10D zonder duidelijke functies die deze camera zouden onderscheiden. De reden hiervoor is dat de concurrentie (Canon in dit geval) namelijk al een betere camera hiervoor hebben geintroduceerd.

Nu weer back naar de D7D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oxigun schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:59:
FirePower: Dit gaat over de KM 7D, discussie is leuk maar je betrekt alles op je eigen keuze voor Canon en loopt dat overal te verkondigen... :/
Ik kies niet voor Canon omdat het Canon is, Oxigun ;)

Indien iemand mij een Dynax 7D in de schoot gooit voor 850-900 euro, ga ik met liefde voor KonicaMinolta :) Ik ben ondertussen wel "genezen" van mijn hang naar een bepaald merk. :)
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 18:03:
dat het geen wijze beslissing van KM zou zijn geweest om een body te introduceren die erg lijkt op de 10D zonder duidelijke functies die deze camera zouden onderscheiden.
Als eerste camera moet je proberen om met een donderende klap op de markt te komen, inderdaad :) Het lijkt erop dat dit met de D7D goed is gelukt. Het zou echter wel prettig zijn als er 10D-alikes (qua features en bouw) op de markt zouden komen voor relatief lage bedragen (< 1000 euro), die dan de 300D en de D70 verder in prijs laten dalen of hen zelfs van de markt kunnen drukken. Welke fabrikant deze nieuwe camera's maakt zal worst zijn; het zorgt er in elk geval voor dat het instappen in de digitale spiegelreflexwereld een stuk goedkoper wordt; zeker als je al lenzen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Er gaan genoeg geruchten over een 5D en 9D voor volgend jaar, maar om daar nu op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Jiriki schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:45:
Lees je wel even in in de nadelen van de 10D zou ik zeggen, zoals de gebrekkige autofocus. Tenzij eventueel wachten op een "betere" 2e hands camera echt geen optie is.
Gebrekkig? Dan mag je dat mijn 10D gaan vertellen dat ie even moet ophouden haarscherpe foto's te maken.

De AF van de 10D is wellicht niet zo snel als dat van een 1-serie body maar een stuk beter dan dat van bv. een Minolta Dynax 7Xi (niet te verwarren met de Dynax 7). Ja het kan een stuk beter en ja de 20D heeft betere AF. Maar gebrekkig? Nee, zo zou ik zeker de AF van de 10D niet omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
laten we even kappen met de merken-discussie en elkaar/elkaars cam afzeiken :)

waar blijven de got-reviews over de D7D? :9~
startpost is onderweg, maar ik heb het druk op school dus niet echt veel tijd..sorry :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Ik heb tot nu toe nog maar weinig reviews gezien, terwijl er al best veel mensen de camera thuis hebben. Hopelijk dat een dezer dagen de grote sites er iets meer over te vertellen hebben.

Ik wil 'm nog steeds een keer in handen hebben voor ik 'm zelf aanschaf, maar de prijs is al gedaald tot 1288 euro intussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

1200 euro??? Dat is echt een zeer goede prijs voor zo'n DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Nee, helaas nog 1288, geen 1200. Bij 1200 koop ik 'm blind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tis een foutje in de pricewatch gok ik, als je naar de topvision site gaat krijg je dit te zien, wat aangeeft dat hij daar nog €1333 kost..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Via deze link kost ie 1288 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm dank je, grappig :p nouja, wel 1288 dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Via de link van Gapster kost ie nu 1299, via de andere links nog steeds 1288. Niet echt een hele consequente website dus, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gewoon de goeie aanklikken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik hoop dat goede leveranciers zoals Corne van Iperen en Crown in de toekomst ook Minolta G (D)SSM objectieven gaan verkopen. Deze zijn nogal moeilijk te krijgen in Nederland - voor een goede prijs.

Anoniem: 129204

Iemand in België die hem al heeft?zoja voor hoeveel gekocht
of als er iemand mooie prijzen weet in België en omstreken die up to date zijn ...geen bestel prijzen van 3mand geleden want iedereen weet dat die niet reeël, ik betwijfel dan ook die prijs van 1299€ uit Duitsland

• Jiriki
TopVision is wel een betrouwbare partij. Ik ken zelfs iemand die er langs is geweest :) Als er 1288 op hun website staat ga ik er van uit dat ze voor die prijs leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb 'm :) .

Gekocht bij Combi Boekhorst in Utrecht na een tip van iemand op de forums van DPReview. De prijs was 1465 euro. Omdat ik nog dit weekend iets nodig heb voor portret- en macrofotografie heb ik bij dezelfde zaak een Minolta 50/1.7 en een Voigtländer Macro-Dynar 100mm gehaald. Geen idee of het goed is, duur was het in ieder geval niet. Verder had ik eerder deze week al een Sigma 24-135mm gekocht. Hier moet binnenkort nog een Sigma 12-24mm bij komen.

Ik heb nog geen tijd gehad om serieuze platen te schieten. Hier zijn twee pics van de Dynax 7D met de Voigtländer close-up lens:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45362/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45363/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooie kleuren! Onbewerkt? Wanneer krijgen we de eerste (mini-)review? Ga je vanavond nog slapen? :P

Gefeliciteerd met je aankoop. :)

[ Voor 70% gewijzigd door Stereotomy op 19-11-2004 01:08 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou je wat platen met die Sigma kunnen schieten, op verschillende f/waarden en zoomafstanden? Betreffende f/waarden ben ik vooral in f/2.8 geïnteresseerd. Graag zou ik zien dat je de camera "standaard" laat, wat betreft sharpening. Ik overweeg deze lens namelijk, op een 10D, maar kan er niet echt concrete informatie over vinden. De informatie die ik wél vind, is erg tegenstrijdig. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Gefeliciteerd Femme! Mooie prijs ook... Ik hoop dat als je tijd hebt een stukje te schrijven over de camera dat je dan ook de 50mm lens meeneemt. Ik gebruik deze ook al een aantal jaar op mijn Dynax 7, maar op de 7D wordt het meer een portretlens dan een standaardlens lijkt me.

Ik moet maar eens uit de automatisering, ik baal ervan dat ik of moet wachten en nog sparen of 'm ergens echt goedkoop tegen moet komen en dat na al die tijd wachten. Mijn vriendin in de gezondheidszorg krijgt nog beter betaald en die wil niet eens een 7D :(

Die kleuren zijn trouwens geweldig, ik ben benieuwd hoe huidskleuren over gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:46
Ik zie dat hij bij Combi Huizen 1379 euro is,
dat is volgens mij een hele mooie prijs voor een 'gewone' winkel.

Gefeliciteerd met je camera!
Ik hoop dat dit topic een lekker levendige wordt met mooie foto's, zodat ik mijn toekomstige aankoop kan verantwoorden...

[ Voor 45% gewijzigd door ikmattie op 19-11-2004 09:09 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 23:17
De officiele site is ook weer geupdate met wat extra info, zie:

http://konicaminolta.com/.../slr/maxxum-7d/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129372

Ik ga hem vanavond ophalen bij de fotograaf :-)
ik kan niet wachten

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Ik begrijp nu de verwarring met de prijzen bij Topvision. Het scheelt namelijk in prijs wel land je kiest op de openingspagina. Kies je luxemburg dan kun je niet naar Nederland laten versturen, maar de prijzen zijn wel lager. Je moet dan wel gaan afhalen. Kies je Nederland dan kun je je spullen wel op laten sturen, maar betaal je behalve de verzendkosten dus ook hogere prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 09:23
Overgins voor de mensen die hem nog zoeken, ik heb er 2 zien staan bij een foto winkel in breda, geen idee wat de naam was, de winkel zat wel in de buurt van een parkeer garage. (kom nooit in breda, dus kan ook niet nog een keer langs gaan)

Heb ook geen idee meer wat de prijs was (sorry, jullie hebben niet echt veel aan me :P)

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129204

Ik ben van plan de dynax 7D te kopen ergens eind januari omdat mij dit dan financieel beter uitkomt.

Wat denken jullie dan dat de winkelprijs zal zijn?
ik weet dat die prijzen achter een paar maand droppen maar ik volg de digitale markt te weinig om dit te kunnen beoordelen.

bedankt é })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129475

Hoi Allemaal, Leuk zo'n forum over de camera waar ik al twee jaar op gewacht heb. Toch wil ik hem eerst proberen voordat ik 1200,- of meer uitgeef. Weet iemand een firma de ze ook verhuurt voordat je ze aanschaft? Groetjes, Adinda :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129479

Zag de camera vanmiddag bij de MediaMarkt in Antwerpen liggen voor de prijs van (schrik niet) 1699 euro!
En dat was alleen de body, als ie nou 1200 was geweest voor alleen de body had ik 'm meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Femme, Gefeliciteerd met jouw aankoop. Ik had wel het vermoeden dat jij een van de eersten, zo niet de eerste op dit forum zou zijn die deze camera zou aanschaffen :).
Het lijkt er overigens op dat KM de gewone fotozaken als eerste heeft bevoorraad. Dat is voor hen een logische stap omdat deze fotozaken kleine hoeveelheden afnemen tegen de minimale kortingen. Bij mij in Tilburg heeft Foto Jans vrijdag 5 exemplaren gekregen die voor € 1.700 de deur uitgaan.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129479

Anoniem: 129479 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:26:
Zag de camera vanmiddag bij de MediaMarkt in Antwerpen liggen voor de prijs van (schrik niet) 1699 euro!
En dat was alleen de body, als ie nou 1200 was geweest voor alleen de body had ik 'm meegenomen.
Dezelfde prijs voor alleen de body bij de MediaMarkt in Rotterdam, volgens de medewerker daar zou hij geen 7D's meer krijgen van KM als hij ze verkocht onder deze prijs. En tevens zouden volgens hem alle andere bedrijven in Nederland die ze voor prijzen van ong. 1300 euro verkopen deze vanuit het buitenland importeren en er een gekopieerde of helemaal geen nederlandse handleiding bijdoen, vandaar de lage prijs.

Helaas was er geen andere fotozaak open die de camera had, dus prijsvergelijk in Rotterdam heb ik nog niet kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

jwpmzijl schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:00:
Femme, Gefeliciteerd met jouw aankoop. Ik had wel het vermoeden dat jij een van de eersten, zo niet de eerste op dit forum zou zijn die deze camera zou aanschaffen :).
Het lijkt er overigens op dat KM de gewone fotozaken als eerste heeft bevoorraad. Dat is voor hen een logische stap omdat deze fotozaken kleine hoeveelheden afnemen tegen de minimale kortingen. Bij mij in Tilburg heeft Foto Jans vrijdag 5 exemplaren gekregen die voor € 1.700 de deur uitgaan.
Dat is zonder lens neem ik aan?
Want Foto Jans is ERG duur heb ik al gemerkt :/
Toen ik mijn A1 online via een respectabele fotozaak bestelde scheelde het mij dik €300,- (40% vd prijs toen).

Maar ik ga er eens naar kijken en dat ding vasthouden, zoekertje kijken enzo. Koop em voorlopig niet maar wil het maar eens zien :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier wat test foto's

http://84.29.253.165/

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Heel netjes, bedankt dat je dit hier post! _/-\o_

Twee verzoekjes:

Zou je, als je tijd hebt, in het kort je eerste ervaringen kunnen opschrijven? En, zou het mogelijk zijn om een 100% crop van de 3200 ISO shot te zien? Die ziet er erg goed uit ondanks de verkleining, de ruis is gelijkmatig verdeeld, zonder patronen of uitschietende hot pixels.

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 21-11-2004 19:19 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stereotomy schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:18:
[...]

Heel netjes, bedankt dat je dit hier post! _/-\o_

Twee verzoekjes:

Zou je, als je tijd hebt, in het kort je eerste ervaringen kunnen opschrijven? En, zou het mogelijk zijn om een 100% crop van de 3200 ISO shot te zien? Die ziet er erg goed uit ondanks de verkleining, de ruis is gelijkmatig verdeeld, zonder patronen of uitschietende hot pixels.
Hi Stereotomy

de hele foto staat nu op

http://www.audiodirectory.nl/dynax7d/PICT0008.JPG

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 129479 schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:43:
[...]

En tevens zouden volgens hem alle andere bedrijven in Nederland die ze voor prijzen van ong. 1300 euro verkopen deze vanuit het buitenland importeren en er een gekopieerde of helemaal geen nederlandse handleiding bijdoen, vandaar de lage prijs.
Ik heb geen Nederlandse handleiding op papier gekregen bij mijn exemplaar. De beknopte hoe-kom-ik-op-weg-handleiding is in het Engels, Duits, Frans en Spaans. De volledige handleiding wordt alleen in PDF-formaat op cd geleverd en is wel in het Nederlands beschikbaar.

Na drie dagen ben ik overigens zeer enthousiast over de camera. Het is een fantastisch apparaat. Zeer robuus, degelijk en een heerlijke bediening. Ik heb geen serieuze ervaring met spiegelreflexen (dwz nooit langdurig een dergelijke camera gebruikt) waardoor ik geen vastgeroestte gewoontes of ideeën over hoe zo'n camera bediend hoort te worden. Overstappen van de Dimage A2 naar de Dynax 7D vergde nauwelijks gewenning. Gaandeweg ontdek je vanzelf waar de knoppen zijn, welke knoppen er zijn en waar ze voor dienen. Het gebruik van een optische zoeker vraagt een wat andere werkwijze dan een EVF in verband met het inschatten van de juistheid van de belichting. Diafragma vraagt meer omdat de scherptediepte al snel te klein wordt, iets wat bij de sensors van compactcamera's niet snel het geval zal zijn.

De camera heeft de neiging om snel onder te belichten waardoor je vaak de belichting met +0,6 tot +1 stop moet compenseren. Dit gaat erg eenvoudig met de daarvoor bestemde knop op de body. De witbalans kan vaak verbeterd worden door handmatige aanpassing. De zes mogelijkheden (daylight, shade, cloudy, tungsten, fluoresnt en flas) kunnen in vijf stappen (-2 tot +2) getweakt worden en daarnaast is het mogelijk om de kleurtemperatuur in stappen van 100 Kelvin op te geven.

Het ontbreken van de status LCD op de bovenkant van de behuizing stoort mij totaal niet. Alle benodigde informatie wordt overzichtelijker en completer op de LCD monitor getoond. Wat betreft de bediening zit mij eigenlijk maar één ding soms in de weg en dat is de knop waarmee het objectief los gedraaid kan worden. Die knop wil ik per ongeluk wel eens indrukken bij het bekijken van foto's of het instellen van de camera. De body ligt geweldig in de hand. De opstarttijd van de camera is geen issue. Knop omzetten en hij staat paraat tegen de tijd dat je 'm voor je ogen hebt. Er zijn eerder al berichten geweest over een wat hoger stroomverbruik. Dit is waarschijnlijk wel juist. Met één acculading kun je zo'n 350 tot 400 foto's maken (zonder flits).

De eerste situatie waar de Dynax 7D zich mocht beproeven was gisteren tijdens een miniatuurbeurs. De combinatie met de Sigma 24-135mm werkte daar prima. Scherpstellen vanaf zo'n 40cm was geen probleem. De meeste foto's heb ik met sluitertijden van 1/20 tot 1/10s gemaakt bij ISO 800 en diafragma 4.5. De scherptediepte was te weinig maar verder leverde het geslaagde plaatjes op. Anti-shake was weer eens mijn redding. Helaas heb ik nog geen kans gezien om buitenshuis bij optimaal licht aan de slag te gaan.

Hier zijn nog wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45553/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45554/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45555/full.jpg

Hondje bij 1/20s, ISO 800, ingeflitst met popup flash:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45556/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45557/full.jpg

ISO 3200, hier toch wel veel ruis zichtbaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45558/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Heel mooi, bedankt.

Zo op het eerste gezicht is het nog zeer acceptabel, geen irritante patronen of veel uitschietende pixels. Tenminste, als je dat stukje onder de letter G van Sangria kijkt, is dat een naar beneden gericht patroontje of zat dat op de fles?

@ Femme: 1/20s en 1/10s is fantastisch, ongelovelijk haast.

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 21-11-2004 21:15 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129566

Hallo,

ik ben nu maar lid van het forum geworden, want ik volg het draadje al een hele tijd. Dat komt omdat ik vrijdag mijn 7D heb afgehaald bij de fotovakhandel. Prijs € 1550 voor de body - glas en andere spullen heb ik al genoeg voor Minolta. Heb ondanks het rotweer lekker lopen schieten en bewerken dit weekend en ben zeer enthousiast! De AS werkt bij mij tot ong. 1/20 uit de hand met de 300 mm f4 APO, toch echt geen lichte jongen!

ik weet niet hoe ik hier foto's kan plaatsen anders kon ik wat laten zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 24-135 pics zien er goed uit, Femme :) Als je 100% crops bekijkt, hoe is het dan met de scherpte op verschillende diafragma's? (Dan moet je wel een korte sluitertijd gebruiken om helemaal zeker te zijn dat het niet aan cameratrilling ligt, ondanks de anti-shake.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb hier nog twee pics met ISO 3200. In de eerste stoort de ruis niet zoveel, bij de tweede is het nadrukkelijker aanwezig:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45566/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45568/full.png

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45567/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45569/full.png
Anoniem: 41851 schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:08:
Die 24-135 pics zien er goed uit, Femme :) Als je 100% crops bekijkt, hoe is het dan met de scherpte op verschillende diafragma's? (Dan moet je wel een korte sluitertijd gebruiken om helemaal zeker te zijn dat het niet aan cameratrilling ligt, ondanks de anti-shake.)
Ik ben eigenlijk alleen nog maar binnen geweest waar ik vanwege het geringe licht het diafragma niet verder dicht kon knijpen dan zo'n f/5.6 (en dat bij zodanig lange sluitertijden dat er snel trillingsonscherpte ontstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En foto's schieten met f/2.8, ISO1600, dat zou toch moeten kunnen?
Dan kun je voor de kleinere diafragma's vanaf f/8 enzo toch de ingebouwde flits gebruiken?

ik zie het wel :P De D7D is me een paar honderd euro te duur, maar in de prestaties van de 24-135 ben ik wel erg geïnteresseerd. Hoe is de focussnelheid van die lens, en maakt hij veel of weinig lawaai ?

Sorry voor de hoeveelheid vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Scherptediepte:
Spiegelreflex camera's hebben in verhouding tot digicams een zéér beperkte scherptediepte. Er is een relatie tussen de diameter van de achterkant van het lensoppervlak en de scherptediepte die je kunt verkrijgen. Naarmate het oppervlak groter wordt zal de scherptediepte kleiner worden (dit is een behoorlijke vereenvoudiging van de optische wetten omdat afstand van de Ccd/film t.o.v. de achterkant van de lens ook een rol speelt). Uiteraard hangt de scherptediepte bij een spiegelreflex ook af van de gebruikte lens :)

Wie gewend is om met digicams te fotograferen zal hier inderdaad aan moeten wennen. Maar de kunst is om de beperkte scherptediepte te gebruiken om het onderwerp los te laten komen van voor en/of achtergrond.

[ Voor 3% gewijzigd door jwpmzijl op 21-11-2004 22:58 ]

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Femme, jouw crops van de hond tonen aan dat je bij 1600 ISO inderdaad ruis krijgt maar "who cares". Vergeleken met ISO 800 van de A2 is het 4x beter.
Vraagje? Betreft het hier foto's die je als jpg rechtstreeks uit de camera hebt gehaald, of zijn dit RAW's die je met DiVu hebt omgezet naar jpg. Ik ben best benieuwd wat het resultaat is als je de RAW (16 bit!!) van een 1600 ISO plaatje door Neat Image haalt.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 41851 schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:51:
En foto's schieten met f/2.8, ISO1600, dat zou toch moeten kunnen?
Dan kun je voor de kleinere diafragma's vanaf f/8 enzo toch de ingebouwde flits gebruiken?
Dan krijg je geen foto's die goed vergelijkbaar zijn. Die Sigma gaat trouwens tot f/32. Een diafragma van f/5,6 stelt niks voor qua scherptediepte.
ik zie het wel :P De D7D is me een paar honderd euro te duur, maar in de prestaties van de 24-135 ben ik wel erg geïnteresseerd. Hoe is de focussnelheid van die lens, en maakt hij veel of weinig lawaai?
Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal waarop ik een oordeel over de focussnelheid en het geluid kan baseren. Ik vind 'm vlot genoeg. Je hoort 'm goed hoewel hij iets stiller is dan de Minolta 50/1.7.
jwpmzijl schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:02:
Femme, jouw crops van de hond tonen aan dat je bij 1600 ISO inderdaad ruis krijgt maar "who cares". Vergeleken met ISO 800 van de A2 is het 4x beter.
Vraagje? Betreft het hier foto's die je als jpg rechtstreeks uit de camera hebt gehaald, of zijn dit RAW's die je met DiVu hebt omgezet naar jpg. Ik ben best benieuwd wat het resultaat is als je de RAW (16 bit!!) van een 1600 ISO plaatje door Neat Image haalt.
De crops zijn van foto's in de hoogste JPEG-kwaliteit (extra fine). RAWs heb ik nog niet gemaakt met de Dynax 7D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Femme schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:41:
Dan krijg je geen foto's die goed vergelijkbaar zijn. Die Sigma gaat trouwens tot f/32. Een diafragma van f/5,6 stelt niks voor qua scherptediepte.
:X

Is dat verschil dan werkelijk zó groot ? Ook als je ver van je onderwerp afstaat en niet tever inzoomt? Ik moet werkelijk worstelen met mijn F717 om een kleine scherptediepte te krijgen... f/2.0, inzoomen, en dan zo kort mogelijk bij gaan. Dan heb ik nog énige blurring van de achtergrond... en dan is dat al een van de betere camera's wat betreft het maken van een kleine scherptediepte.

Het lijkt erop dat ik op mijn toekomstige SLR moet gaan worstelen om de scherptediepte groot genoeg te krijgen, én nog genoeg licht over te houden om zonder flitser te werken :P
Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal waarop ik een oordeel over de focussnelheid en het geluid kan baseren. Ik vind 'm vlot genoeg. Je hoort 'm goed hoewel hij iets stiller is dan de Minolta 50/1.7.
Ah, ok. Met "goed horen", bedoel je daarmee dan je hem gewoon hoort (zoals de lens van de PowerShot S1-IS, die hoorbaar is, maar niet vervelend), of dat hij redelijk lawaai maakt (zoals de lens van de Fuji S602z, die hard genoeg klinkt om ervan te schrikken als het stil is) ? De F717 heeft overigens een werkelijk fluisterstille lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Femme schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:41:
[...]

De kwaliteit op f/32 zal niet geweldig zijn - de prestaties van de meeste lenzen zijn bell-curves, wide-open veelal soft en 1 of 2 stops gedrukt naderen ze vaak het scherpste punt, veelal rond f/11 - waarna de kwaliteit weer achteruit gaat als je verder gaat richting de f/22 en beyond.

Je DOF op f/5.6 is ook geheel afhankelijk van de brandpuntafstand - op f/5.6 krijg ik namelijk op 300mm genoeg scheptediepte om een complete F-4 Phantom II in kwijt te kunnen ;) Op 24mm is dat natuurlijk weer anders.

Ik zou wel aanraden om RAW te overwegen. Net zoals AS je al een paar keer heeft kunnen redden, zal RAW je redding zijn om verkeerd belichte foto's te redden - of foto's met een verkeeerde White Balance setting :) Ik kan tijdens RAW conversie makkelijk een volledige stop of meer over/onderbelichten zonder dat de kwaliteit echt onderuit gaat. Zodra je hetzelfde wilt doen in Photoshop met een JPEG, dan ga je al veel sneller afbreuk doen aan de kwaliteit. Laat staan proberen een foto te redden met verkeerde WB setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 22659 heeft ook even kunnen spelen met de D7D :P

hier een paar voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://www.noizycows.nl/mig29/d7d/kleiniso100aan.jpg
iso 100, 50 mm, f/5,6, 1/60 sec

Afbeeldingslocatie: http://www.noizycows.nl/mig29/d7d/kleiniso800aan.jpg
iso 800, 50 mm, f/9, 1/160 sec

Afbeeldingslocatie: http://www.noizycows.nl/mig29/d7d/kleiniso1600aan.jpg
iso 1600, 50 mm, f/9 , 1/300 sec

En nog eentje met noise reduction aan!
Afbeeldingslocatie: http://www.noizycows.nl/mig29/d7d/kleiniso1600aanaan.jpg
iso 1600, NR aan, 50 mm, f/10, 1/200 sec

Bonusmateriaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.noizycows.nl/mig29/d7d/kleinblauw.jpg
iso 100, 70 mm, f/2.8, 1/160 sec

Afbeeldingslocatie: http://www.noizycows.nl/mig29/d7d/kleinbram.jpg
iso 100, 45 mm, f/5.6, 1/125 sec

Afbeeldingslocatie: http://www.noizycows.nl/mig29/d7d/kleinflat.jpg
iso 100, 50 mm, f/4.5, 1/125 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

tazzman schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:29:
[...]
Je DOF op f/5.6 is ook geheel afhankelijk van de brandpuntafstand - op f/5.6 krijg ik namelijk op 300mm genoeg scheptediepte om een complete F-4 Phantom II in kwijt te kunnen ;) Op 24mm is dat natuurlijk weer anders.
Even voor de duidelijkheid (DOF is al ingewikkeld genoeg): :)
Je bedoelt dat het scherpe gebied bij een hogere brandpuntsafstand op bepaalde afstand gefocused kleiner is dan bij een kleiner brandpunt op die afstand gefocussed, bij gelijk diafragma? (lees deze zin gerust twee maal) ;)

Zo zit het namelijk wel. Daarnaast hangt de scherptediepte (het gebied wat scherp is) ook nog af van de grote van je beeld, de sensor in het geval van een camera. Zie ook een calculator zoals onder andere hier.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Aan de hand van de calculator van Furball ;) even uitgerekend hoever die Phantom dan van je af moet staan. Uitgaande dat dat apparaat 25 meter lang is, moet ie 100 meter van je afstaan.

Staat er echter iets op 5 meter, dan is op 300 mm met f/5.6 de scherptediepte slechts 6 cm!

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ja dat bedoelde ik ook, ik had alleen de calculator niet bij de hand zo snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zich is dat ook nog wel een probleem, want het zichtbare vlak op 100 meter afstand met een 300 mm objectief is slechts 14 meter. Die F4 past daar dus niet helemaal in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

Ik zou wel aanraden om RAW te overwegen. Net zoals AS je al een paar keer heeft kunnen redden, zal RAW je redding zijn om verkeerd belichte foto's te redden - of foto's met een verkeeerde White Balance setting :) Ik kan tijdens RAW conversie makkelijk een volledige stop of meer over/onderbelichten zonder dat de kwaliteit echt onderuit gaat. Zodra je hetzelfde wilt doen in Photoshop met een JPEG, dan ga je al veel sneller afbreuk doen aan de kwaliteit. Laat staan proberen een foto te redden met verkeerde WB setting.
RAW ga ik ook wel gebruiken voor het serieuze fotowerk. Dat deed ik ook al met de Dimage A2 die goed met RAW overweg kan (voor een compactcamera). De mogelijkheid om de witbalans te kunnen corrigeren is inderdaad ideaal (ook voor oneigenlijke doelen, zoals wat warmere kleuren creeëren op dagen met een egaal wit bewolkte hemel waar weinig mee te beginnen valt).

Mensen die geïnteresseerd zijn in de Sigma 12-24mm moeten hier eens kijken naar intererieurfoto's met die lens. Erg weinig vervorming en wat een kijkhoek!:

http://solarviewphoto.com/maxxum7d_samples.2/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Anoniem: 22659 schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:21:
Op zich is dat ook nog wel een probleem, want het zichtbare vlak op 100 meter afstand met een 300 mm objectief is slechts 14 meter. Die F4 past daar dus niet helemaal in....
hmm ik heb toch een F-4F onlangs nog op minder dan 10 meter afstand met 200mm op f/6.7 haarscherp erop gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er érg mooi uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mj.vanthoor/gotpics/pic1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mj.vanthoor/gotpics/pic2.jpg

Maar... dit lijken al bijna 3D renders dan foto's :P De kleuren zijn gewoon té perfect, de foto is té strak. Net legde ik hem voor aan iemand, en die dacht ook al dat het gerendered was...
[02:01:02] xyz says:
http://solarviewphoto.com...004.11.19.sol.sims.09.jpg
[02:01:05] xyz says:
Moet je dit zien
[02:01:17] xyz says:
Is een foto... lijkt echter al bijna een 3d render :X
[02:01:41] abc says:
nogal :X
[02:02:01] abc says:
dat IS een render man? :|
[02:02:26] xyz says:
http://solarviewphoto.com/maxxum7d_samples.2/index.htm
[02:02:30] xyz says:
Blijkbaar niet...
[02:03:38] abc says:
damn

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 23-11-2004 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

FP: hebbie nou eindelijk al een camera gekocht of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal nog wel ff duren ben ik bang. Anoniem: 41851 in "Nieuwe Canon modellen: 20D, G6, S70, A95..." : zijn eerste post over de aanschaf van een eventuele DSLR. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Bij dpnow hebben ze een productiemodel getest en de resultaten zijn toegevoegd aan het bestaande artikel van het pre-productie model

http://new.dpnow.com/1241c.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tazzman schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:26:
FP: hebbie nou eindelijk al een camera gekocht of niet? :P
Ik heb besloten om een tweedehands 10D (als het kan met grip) aan te schaffen. Ik heb Van Iperen en Crown gevraagd om de eerstvolgende camera die binnenkomt te reserveren, mits deze in goede staat verkeert. (Dus niet: 1.5 jaar oud, 80k foto's achter de rug, op de meest wilde houseparties... dat zal toch wel te zien zijn denk ik op de een of andere manier, aan het uiterlijk en/of mechaniek?)

edit: wie het eerst komt, het eerst verkoopt dus. Ik neem ze niet alle twee, mochten er 2 tegelijk beschikbaar komen. :P De lens wordt een 24-135 2.8-4 van Sigma. De resultaten die Femme hier heeft neergezet leken me aardig genoeg. Het lijkt me een leuke allround startlens. Nu nog effe beslissen tussen de 550EX en 500SG Super van Sigma. (God, wat haat ik die "Super", "Ultra" en "Mega" benamingen in producten.)

En wat betreft de Dynax 7D: Jammer dat die niet uit te halen is voor 900 euro... anders zou ik die ook wel lusten. :9 Maar ja, 1375 euro + een grip (is die er al? Dan zal die wel rond de 250 euro zitten), is jammer genoeg teveel geld voor alléén de body. Daarnaast ben ik niet zo zeker van mijn upgradepad op DSLR gebied bij Minolta... misschien komt er over 1,5 jaar een opvolger, misschien duurt dat nog 3 of 4 jaar, gezien Minolta vaker "laat" is :'(

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 24-11-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb vandaag nog even een 5600HS flitser gescoord en een gebruikte Minolta 75-210 f/4.0. Ik heb geen zin om op dit moment veel uit te geven aan het bereik voorbij 200mm (35mm equivalent) omdat ik daar met de Dimage A2 en de teleconverter nauwelijks iets mee deed. De 75-210 doet het prima en is met een diafragma van f/4.0 bij 210mm nog aardig lichtsterk. De Sigma 12-24mm is volgens Kamera Express op dit moment niet leverbaar. Foto Konijnenberg heeft 'm ook niet.

Vanmiddag een paar foto's gemaakt met de flits en de Minolta AF 50/1.7. Gezien het feit dat ik nooit portretten doe en nooit iets anders gebruikt heb dan de ingebouwde flits ben ik met het resultaat niet ontevreden. De foto's zijn gemaakt met twee stops overbelichting van de flits en het contrast op +2. In de tweede foto is een bloemetje uit de achtergrond weggeshopt, afgezien daarvan is er niet aan gesleuteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45732/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45731/full.jpg

In Photoshop zien de kleuren er een stuk beter uit dan in FireFox en Explorer (zal wel komen door Embedded AdobeRGB colorspace?).

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 24-11-2004 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129823

Ik ben nieuw op dit forum en zit er over na te denken om de Dynax 7D te kopen, dus heb er veel over gelezen en ik zou graag willen horen van mensen die hem hebben aangeschaft - positieve en negatieve ervaringen.

Iemand had het er over dat hij voor 1288 te koop was, waar was dat? Ik heb nl gezocht en het laagste wat ik gezien heb is 1380.

Bedankt voor de moeite alvast.

Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De prijs van 1288 euro was bij Topvision, maar alleen als je vanuit Duitsland of Luxemburg (?) bestelde. Inmiddels is de prijs verhoogd: 1339 voor Duitsers, 1328 voor Luxemburgers en 1374 voor Nederlanders. Als je er de shop survey van Topvision op na slaat zie je dat mensen zijn met positieve ervaringen en mensen die heel lang op hun bestelling hebben moeten wachten. Het is een gok die je neemt. Ik heb ooit een Nikon Coolpix 4500 bij Topvision besteld en die arriveerde gewoon binnen een paar dagen.

Volgens de Pricewatch heeft Combi Huizen de camera voor 1375 euro. Dat lijkt me een hele nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Als ik het geld heb, dan ga ik ook voor deze cam. Wat een prachtding.

En ik kan mijn oude lenzen weer gebruiken die op mijn Dynax 505si zitten.
Ik heb ook een Minolta 50mm 1.7; een geweldig ding, en zo lichtsterk. Dan nog mijn Metz flitser met minolta voetje. Kan ik verder mijn Tamron 80-210 en Minolta 28-80 weer gebruiken.

Als ik hem heb, ben ik weer helemaal gelukkig. Kan mijn Fuji s602z naar mijn vriendin toe.

Nu maar even verder sparen :)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mooie plaatjes femme, je laat het er niet bij zitten he? een 7D, leuk standaard zoompje, macrolensje, flitsertje, mooi telezoom speeltje erbij.. ik heb nog een Srt-101 in de aanbieding.. ruilen? :+

nog een paar maandjes sparen, en dan is het zover.. ik kan niet wachten *rub* :*)

hoe zit het trouwens met glas.. ik zit nogsteeds serieus te denken aan de tamron 28-75 f/2.8 [knip-blablabla] maar ik ben bang dat ik wat groothoek ga missen dan.. als je dan de 17-35 neemt, kan ik weer niet ver genoeg komen.. pfft moeilijk..
nouja, ik kan gelukkig nog ff denken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Krypt,
verwacht niet al te veel van de bruikbaarheid van de Metz flitser. Alleen een paar heel recente modellen van Metz werken goed samen met de A1/A2/7D. Ik ben bang dat je alleen redelijke resultaten mag verwachten als je de flitser handmatig insteld. Jouw flitser moet dat ondersteunen en jij moet daar bij iedere foto aandacht aan besteden. Veel mensen vinden dat te veel van het goede.

Femme,
Jouw portretjes zijn nog niet zo verkeerd :) al verdenk ik je (wellicht onterecht) van het gebruik van dodging/buring. In ieder geval hoor ik over de 5600HS alleen maar goede geluiden. Dat mag voor die prijs overigens ook wel (€ 399,00)

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
jwpmzijl; fijn dat je het meldt. Heb even op de Metz site gekeken.

Bij de D7 geeft ie aan dat het voetje (ik heb een SCA-3000/SCA-300 systeem flitser waarbij ik dus nieuwe SCA voetjes in kan schuiven) nog ontwikkeld wordt, maar dat er voor de A1 en A2 al een voetje is. Op een paar sites staat dat dit voetje ook op de D7 werkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45773/full.jpg

tzt is er misschien al een voetje specifiek voor de D7

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nu maar even verder sparen :)[/quote]
Anoniem: 116136 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:30:
mooie plaatjes femme, je laat het er niet bij zitten he? een 7D, leuk standaard zoompje, macrolensje, flitsertje, mooi telezoom speeltje erbij.. ik heb nog een Srt-101 in de aanbieding.. ruilen? :+
Beetje veel geld uitgegeven de laatste tijd :o . Volgende maand de Sigma 12-24mm en de VC-7D grip erbij kopen en dan ben ik voorlopig wel tevreden.
nog een paar maandjes sparen, en dan is het zover.. ik kan niet wachten *rub* :*)
Hou vol!

Ook na een week blij ik haar een onwijs lekker ding vinden :) .
hoe zit het trouwens met glas.. ik zit nogsteeds serieus te denken aan de tamron 28-75 f/2.8 [knip-blablabla] maar ik ben bang dat ik wat groothoek ga missen dan.. als je dan de 17-35 neemt, kan ik weer niet ver genoeg komen.. pfft moeilijk..
nouja, ik kan gelukkig nog ff denken 8)7
Op zich zou de Tamron 28-75 en de Minolta/Tamron 17-35 een goede combinatie kunnen zijn, hoewel je dan nog steeds een vrij beperkte groothoek hebt. Wellicht is de Sigma 15-30 iets?
jwpmzijl schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:58:

Femme,
Jouw portretjes zijn nog niet zo verkeerd :) al verdenk ik je (wellicht onterecht) van het gebruik van dodging/buring. In ieder geval hoor ik over de 5600HS alleen maar goede geluiden. Dat mag voor die prijs overigens ook wel (€ 399,00)
Dodging/burning (een tool in Photoshop?) heb ik nog nooit gebruikt (ik heb ook geen idee wat het doet :) ). De scherpe delen in de foto's zijn wel gesharpened na het resizen maar dat zou een standaard procedure voor iedereen moeten zijn.

Hier wat pics van vandaag met de Minolta 70-210 f/4.0. Hier is wel aan gephotoshopt, voornamelijk om de luchten goed te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45772/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45767/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45766/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45765/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45764/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45763/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45761/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45760/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45759/full.jpg

En twee met de Sigma 24-135. Helaas wat strepen in de lucht. Bij lange belichtingen neemt de ruis toe en is nabewerking in een ruisverwijderen aan te bevelen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45771/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45770/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Allemaal,

Zojuist ff een USB2 Snelheids tesje gedaan...

Ik gebruik een sandisk ultra II card van 1 Gb,dynax 7d en apple powerbook

als ik de Dynax 7d aansluit op mijn Powerbook, die ook een usb2 port heeft, dan kost het copieren van 527Mb ongeveer 6-7 minuten :-(

Als ik het zelfde kaartje via een bij de ALDI gekochte Medion card-reader aansluit op de powerbook.
dan gaat het copieren een VEEL SNELLER 527 Mb in iets minder dan 2 minuten.

Zijn er meer gebruikers met dit probleem...

Groet

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*fluistermode* Psst Femme, notabene een super-mod die de nummering vergeet? :P */fluistermode*

heerlijk die plaatjes, jammer van de strepen bij de laatste 2 :( enig idee waar het aan ligt? !, 4 en 7 vind ik fantastisch! Mooi glaasje is dat..
De sigma 15-30 is misschien wel wat, maar ik ben maar een arm scholiertje..:P en als ik dan echt geld heb en een mooie groothoek wil, neem ik een 12-24 :o

En trouwens, mag ik zo brutaal zijn te vragen wat je voor die 2e hands 70-210 hebt betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 116136 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:48:
*fluistermode* Psst Femme, notabene een super-mod die de nummering vergeet? :P */fluistermode*
Modereren doe ik eigenlijk niet :) .
heerlijk die plaatjes, jammer van de strepen bij de laatste 2 :( enig idee waar het aan ligt? !, 4 en 7 vind ik fantastisch! Mooi glaasje is dat..
De strepen waren gewoon condens van een vliegtuig.
En trouwens, mag ik zo brutaal zijn te vragen wat je voor die 2e hands 70-210 hebt betaald?
150 euro. Op Marktplaats kun je 'm denk ik wel voor onder de 100 euro krijgen. Hij ziet er wel wat gedateerd uit met een soort hoogglans zwart plastic (zie bijv. deze pic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een 70-210 f/4 voor 100-150 euro ?! :X

Hoe kan het dan dat een 70-200 f/4L van Canon nog rond de 500 euro hangt als je hem gebruikt koopt; of is die Minolta een MF-lens? (Ik weet weinig van Nikon lenzen, en nog minder van Minolta...)

Edit: ik heb hem opgezocht, en het is een AF-lens. Hij is op marktplaats te halen voor slechts 115 euro. Samen met een 24-70 f/2.8 (of f/2.8-4) erbij is die prijs héél aantrekkelijk; zo wordt de Dynax 7D met 2 lenzen misschien nog betaalbaar.... :X (Sorry Mig29 :X)

Edit 2: Die 70-210 f/4 wordt op MarktPlaats massaal gedumpt, voor prijzen vanaf 75 euro. Waarom ?

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 24-11-2004 23:34 ]

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik weet niet hoe de optische kwaliteit van de Minolta 70-210 f/4 zich verhoudt ten opzichte van de Canon. Het is een vrij oude lens. Ik heb usenet threads gevonden uit 1998 waarin werd geschreven dat de lens niet meer door Minolta geleverd werd. In zijn tijd schijnt ie wel goed te zijn geweest ("The optics of the orig f:4 are hard to equal"). Hier zijn ook wat positieve opmerkingen te vinden.

Er zullen ongetwijfeld betere lenzen verkrijgbaar zijn, maar ik ben niet ontevreden met het resultaat. Toen ik bij Konijn in de winkel wat testshots aan het maken was, hoorde ik wel opmerkingen van andere wachtende klanten over nieuwe camera's met oude lenzen. Of ze dat nou kneuzerig vonden of er wel door gecharmeerd waren, kon ik er niet uit opmaken ;) . Door nieuwe lenzen te gebruiken voor het bereik dat je het meest gebruikt en tweedehands lenzen voor het bereik dat je weinig nodig hebt, kun je voor relatief weinig centen een leuke beginnersset samenstellen.

Topicstarter
yummie, voor 150 piek heb je een fraai stukkie glas in je handen!! ik ben toch wel benieuwd waarom ze idd zo makkelijk te krijgen zijn.. maargoed, de resultaten liegen er niet om, erg mooie plaatjes!

Anoniem: 129884

Ook ik ben nieuw op dit forum en volg de discussie al een tijdje met grote belangstelling.
Aangezien ik een trouwe en tevreden minoltagebruiker ben (spxi / 7000i / 700si) en inmiddels de nodige objectieven e.d. bij elkaar gespaard heb, kan ik bijna niet wachten tot ik de D7D mag gaan kopen. Ik probeer mijn enthousiasme echter nog even in bedwang te houden. Eerst zoveel mogelijk kennis nemen van testen / gebruikerservaringen ed.

Ik moet bekennen dat ik al wel redelijk onder de indruk ben van de eerste resultaten die jullie op dit forum gepost hebben.

De afgelopen tijd heb ik ook enkele keren mogen spelen met een Canon 20D. Dat is ook een geweldige camera (lekker snel!) Alleen is/was dat voor mij niet echt een optie omdat ik dan weer flink moet gaan investeren in kwaliteitsobjectieven.

Voor de Minolta heb ik al een aantal fantastische objectieven.
Van 1 ding baal ik momenteel een beetje: als ik het goed heb begrepen is mijn 5400HS flitser niet volledig compatibel. Ik had verwacht dat hij goed met de D7D zou samenwerken en dat alleen de ADI niet zou werken. Maar nu meen ik uit diverse informatie opgemaakt te hebben dat de 5400HS wel past, maar dat hij in principe altijd op volle kracht zal flitsen tenzij je de flitskracht handmatig aanpast! :'(

Heeft iemand al ervaring met de combinatie D7D- 5400HS?
Moet ik straks echt 400 euro extra gaan investeren?

Martijn

Topicstarter
Allereerst, welkom op GoT Fotografie! :D Ik heb geen concreet antwoord op je vraag over de 5400-d7d combo, omdat ik beide niet heb :P kijk eens op dpreview fora rond ofzo, vast wel wat over te vinden!

Femme schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:10:
Of ze dat nou kneuzerig vonden of er wel door gecharmeerd waren, kon ik er niet uit opmaken ;) . Door nieuwe lenzen te gebruiken voor het bereik dat je het meest gebruikt en tweedehands lenzen voor het bereik dat je weinig nodig hebt, kun je voor relatief weinig centen een leuke beginnersset samenstellen.
Waarom kneuzerig?

Er komen misschien "betere" lenzen uit, maar als een lens 95% perfect is in 1998, is hij dat in 2004 nog... hij wordt optisch niet minder. Een goede DSLR uit 2003 is in 2006 nog steeds goed. (Al zijn er misschien beteren.) Deze spullen verouderen niet zo snel als PC's. Zeker de lenzen niet. Een brillenglas wordt toch ook niet slechter, als je er goed mee omgaat?

Topicstarter
helemaal mee eens firepower.. ik heb net nog ff zitten zoeken op marktplaats.nl etc, je vind er wel ee paar.. ik weet niet precies in welk jaar ze voor t laatst zijn gebouwd, maar als je m niet als hamer gebruikt, gaat de optische kwaliteit in principe niet achteruit natuurlijk :Y) als je het zo bekijkt heb je prachtig glas voor je geld! Als je overgens nu kijkt naar het KM glas, zie je dat er behalve de 70-200 G (á €2000) niets is in deze range, en je dus naar sigma ofzo moet. Dat maakt deze lens alleen maar aantrekkelijker, maar het raadsel alleen maar groter waarom ze zoveel en zo goedkoop te krijgen zijn! :?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In het Minolta SLR-forum van DPReview is nog wat info van gebruikers te vinden. Hij schijnt destijds door Minolta onder de kostprijs te zijn verkocht en is ook in een variant voor Leica geproduceerd.

Mja... Maar zóver onder de kostprijs dat hij nu voor 75 euro van de hand gaat? Dat is écht een belachelijk laag bedrag voor een dergelijke lens :| Ik overweeg al bijna om er een of andere 24-70 bij te zoeken, en voor een D7D te gaan... ware het niet dat ik ook nog een flitser hebben wil die ik dan niet meer kan aanschaffen. (Althans niet in de nabije toekomst.)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39

Beaves

Usque ad Finem

Anoniem: 41851 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 02:12:
Mja... Maar zóver onder de kostprijs dat hij nu voor 75 euro van de hand gaat? Dat is écht een belachelijk laag bedrag voor een dergelijke lens :| Ik overweeg al bijna om er een of andere 24-70 bij te zoeken, en voor een D7D te gaan... ware het niet dat ik ook nog een flitser hebben wil die ik dan niet meer kan aanschaffen. (Althans niet in de nabije toekomst.)
Volgens mij basseer jij je keuze op hoe duur een body is, je kan beter kijken tot welk systeem je aangetrokken wordt en daar dan een body in uitzoeken. Als je bijvoorbeeld voor EOS kiest kan je daarna kijken welke body de beste keuze voor je is. Bijvoorbeeld een 2de hands 10D of een nieuwe 300D.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Minolta 100-300 APO f/4.5 - 5.6 schijnt ook een goede optische kwaliteit te hebben. Op eBay zijn nieuwe exemplaren te vinden voor 270 dollar. AF is wel traag net als bij de 70-210 f/4.

Beaves schreef op donderdag 25 november 2004 @ 02:16:
Volgens mij basseer jij je keuze op hoe duur een body is, je kan beter kijken tot welk systeem je aangetrokken wordt en daar dan een body in uitzoeken. Als je bijvoorbeeld voor EOS kiest kan je daarna kijken welke body de beste keuze voor je is. Bijvoorbeeld een 2de hands 10D of een nieuwe 300D.
Als ik eerlijk moet zijn: iedere fabrikant heeft goede lenzen zo te zien. Er zijn een aantal Sigma lenzen die me wel bevallen, en die zijn leverbaar voor elk systeem.

En moge het nou zo zijn dat het systeem mij eigenlijk weinig boeit... al trekt Canon me op het moment het meest. Waarom? Ik vind persoonlijk dat Nikon altijd een stapje achterligt, en dat Minolta wat lang heeft laten wachten met hun eerste DSLR, waardoor het merk nu geen duidelijk upgradepad biedt.

• Pelle
  • Laatst online: 17:02

Pelle

🚴‍♂️

Anoniem: 41851 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 01:15:
[...]

Zou je wat platen met die Sigma kunnen schieten, op verschillende f/waarden en zoomafstanden? Betreffende f/waarden ben ik vooral in f/2.8 geïnteresseerd. Graag zou ik zien dat je de camera "standaard" laat, wat betreft sharpening. Ik overweeg deze lens namelijk, op een 10D, maar kan er niet echt concrete informatie over vinden. De informatie die ik wél vind, is erg tegenstrijdig. Alvast bedankt :)
Tweede hit op Google als ik naar 'Sigma 24-135' zoek :Y)

http://morrobayphotos.com/Sigma/24-135/

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Anoniem: 41851 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:48:
Een 70-210 f/4 voor 100-150 euro ?! :X

Hoe kan het dan dat een 70-200 f/4L van Canon nog rond de 500 euro hangt als je hem gebruikt koopt; of is die Minolta een MF-lens? (Ik weet weinig van Nikon lenzen, en nog minder van Minolta...)
(..)

Edit 2: Die 70-210 f/4 wordt op MarktPlaats massaal gedumpt, voor prijzen vanaf 75 euro. Waarom ?
Welkom in de wondere wereld van Minolta. ;)

Dit is volgens mij puur vanwege het feit dat veel mensen hun Minolta spul verkopen omdat ze inmiddels een andere dSLR hebben gekocht én nu misschien ook omdat de mensen die hem al lang in hun bezit hadden upgraden naar een 70-210 F2.8, tegelijk met de aankoop van hun 7D. Een prima lens is het in ieder geval wel, kijk ook maar in de bekende databases. Een vriend van mij heeft hem ook, ik heb alleen wat resultaten op 10x15 gezien, maar zag je al duidelijk veel meer scherpte dan met de kitlens ( :X ). Persoonlijk vind ik een dergelijke f4.0 nuttiger dan een f2.8, vanwege de praktische handzaamheid, dit is een lens die je ook nog meeneemt als je niet alleen op pad gaat om te fotografen. Overigens bestaat er natuurlijk een kans dat hij weer duurder wordt nu Minolta weer wat meer in de picture komt, maar de tweedehands markt is altijd lastig te voorspellen.

Great minds think alike!

Als je de Minolta 70-210/ 4.0 overweegt kun je misschien ook nog de Minolta AF 70-210mm /3.5-4.5 overwegen, misschien niet dezelfde lichtsterkte over het hele bereik, maar hij presteert beter op 210 mm dan de eerste die weer beter presteert op 70 mm. Daarnaast is van het laatste objectief de AF sneller. Ze staan op eBay voor ongeveer dezelfde prijs.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.