Leuk. Maar omdat het verkleind is zegt het nog helemaal niks....Anoniem: 42880 schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:10:
Voor wie een voorbeeld van ISO 100 t/m ISO 3200 wil zien op de Dynax 7D:
hier
Alors.
Leuk. Maar omdat het verkleind is zegt het nog helemaal niks....Anoniem: 42880 schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:10:
Voor wie een voorbeeld van ISO 100 t/m ISO 3200 wil zien op de Dynax 7D:
hier
Alors.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Anoniem: 22659
Well, as I announced yesterday morning, to all my fellow KM family members here, and the newbies (welcome!), I got my new Maxxum 7D via the big brown delivery truck, @ 10:33 am. Thus my complete absence from this forum for the last 24+ hours.
First of all, simply put: I LOVE THIS CAMERA!!!!!
I went out last night at dusk, and this morning at daybreak. Shot some of my local visiting wildlife.
There were a few learning curve issues with the 7D, but man, this camera is just an outstanding pleasure to shoot.
The samples are marked as to which lenses were used.
For the most part, they're mostly shot with the Sigma 70-200 2.8. There are a few with the 100 2.8 macro, and the 300 2.8. And one with the Sigma 12-24. Check the EXIF data.
Sorry, but for now, they're just web size. I'm leaving town monday morning, and will be gone for a week, so that will have to do for now.
I think you can still certainly get a feel for what this camera can do.
All images were shot in RAW + JPE. What minimal was PP that was done, was done to a copy of the jpg.
None of the pictures have been color corrected at all. Pretty much used "AWB" for all of this batch. A quick PS sharpening was done on many of them.
The first image, for example, has no post-sharpening applied at all.
Only a couple were cropped. They should be obvious by their shapes.
Anyways, Enjoy all!
Did I mention, I LOVE THIS CAMERA!!!!!!!!
--
Sol
'Charter Member of the Konica Minolta 7D Adoption Society'
Ja ik weet dat de lens zelf wel bestaat - alleen niet de HSM varianten. Deze zijn niet voor de Minolta en Pentax mount beschikbaar.Anoniem: 22659 schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:46:
Tuurlijk is er wel een Sigma 70-200/ 2.8 EX Apo voor Minolta... Waarschijnlijk kom je teveel bij Corne, die heeft alleen Canon/ Nikon shit. Minolta heeft als tegenhanger de 80-200/ 2.8 G. Ook wel een aardig objectiefje (staat op wishlist).
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Dan moet je wel opschrijven dat je bedoelt dat je je afvraagt of die een HSM motor hebbentazzman schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:13:
Ziet er goed uit maar waar zie je dat ze met de Sigma 70-200mm f/2.8 EX geschoten zijn ipv een Minolta G serie objectief?Volgens mij was er geen 70-200mm f/2.8 EX voor de Minolta mount of toch wel? Zou wel mooi zijn - het is een heel mooi objectief.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Anoniem: 41851
Maar wat gaat KonicaMinolta nu doen? Ze hebben nu een camera die concureert met de 20D en (later) met de opvolger van de Nikon D100. KonicaMinolta was laat met het uitbrengen van een DSLR; met wat pech laten ze nu ook weer erg lang op zich wachten, mochten ze over een tijdje overtroffen worden....Anoniem: 22659 schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:59:
Over die Canon/ Nikon shit;
wacht maar tot je de D7D in handen hebt gehad, dan piep je wel anders
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Nou, ik ben toch serieus bezig met het zoeken naar, en het overstappen op een niet te oude en misbruikte tweedehands 10D. Laten we zeggen... 900 euro, inclusief grip. (Ik heb verdraaid NET, maar dan ook maar NET een dergelijke aanbieding bij Corné gemist. Ik heb hem gevraagd om de eerstvolgende 10D voor mij te reserveren, desnoods met aanbetaling.)Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:06:
Het is onmogelijk om je in de markt te knokken als je met een soort 10D verschijnt.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ik kies niet voor Canon omdat het Canon is, OxigunOxigun schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:59:
FirePower: Dit gaat over de KM 7D, discussie is leuk maar je betrekt alles op je eigen keuze voor Canon en loopt dat overal te verkondigen...
Als eerste camera moet je proberen om met een donderende klap op de markt te komen, inderdaadAnoniem: 22659 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 18:03:
dat het geen wijze beslissing van KM zou zijn geweest om een body te introduceren die erg lijkt op de 10D zonder duidelijke functies die deze camera zouden onderscheiden.
Gebrekkig? Dan mag je dat mijn 10D gaan vertellen dat ie even moet ophouden haarscherpe foto's te maken.Jiriki schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:45:
Lees je wel even in in de nadelen van de 10D zou ik zeggen, zoals de gebrekkige autofocus. Tenzij eventueel wachten op een "betere" 2e hands camera echt geen optie is.
Anoniem: 129204
[ Voor 70% gewijzigd door Stereotomy op 19-11-2004 01:08 ]
Alors.
Zou je wat platen met die Sigma kunnen schieten, op verschillende f/waarden en zoomafstanden? Betreffende f/waarden ben ik vooral in f/2.8 geïnteresseerd. Graag zou ik zien dat je de camera "standaard" laat, wat betreft sharpening. Ik overweeg deze lens namelijk, op een 10D, maar kan er niet echt concrete informatie over vinden. De informatie die ik wél vind, is erg tegenstrijdig. Alvast bedanktFemme schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 00:48:
Sigma 24-135mm gekocht.
[ Voor 45% gewijzigd door ikmattie op 19-11-2004 09:09 ]
Mijn Flickr; Sony A7iii
Anoniem: 129204
Anoniem: 129475
Anoniem: 129479
Hans van Zijl
Anoniem: 129479
Dezelfde prijs voor alleen de body bij de MediaMarkt in Rotterdam, volgens de medewerker daar zou hij geen 7D's meer krijgen van KM als hij ze verkocht onder deze prijs. En tevens zouden volgens hem alle andere bedrijven in Nederland die ze voor prijzen van ong. 1300 euro verkopen deze vanuit het buitenland importeren en er een gekopieerde of helemaal geen nederlandse handleiding bijdoen, vandaar de lage prijs.Anoniem: 129479 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:26:
Zag de camera vanmiddag bij de MediaMarkt in Antwerpen liggen voor de prijs van (schrik niet) 1699 euro!
En dat was alleen de body, als ie nou 1200 was geweest voor alleen de body had ik 'm meegenomen.
Dat is zonder lens neem ik aan?jwpmzijl schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:00:
Femme, Gefeliciteerd met jouw aankoop. Ik had wel het vermoeden dat jij een van de eersten, zo niet de eerste op dit forum zou zijn die deze camera zou aanschaffen.
Het lijkt er overigens op dat KM de gewone fotozaken als eerste heeft bevoorraad. Dat is voor hen een logische stap omdat deze fotozaken kleine hoeveelheden afnemen tegen de minimale kortingen. Bij mij in Tilburg heeft Foto Jans vrijdag 5 exemplaren gekregen die voor € 1.700 de deur uitgaan.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Heel netjes, bedankt dat je dit hier post!Anoniem: 129372 schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:13:
Hier wat test foto's
http://84.29.253.165/
Bram
[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 21-11-2004 19:19 ]
Alors.
Anoniem: 129372
Hi StereotomyStereotomy schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:18:
[...]
Heel netjes, bedankt dat je dit hier post!![]()
Twee verzoekjes:
Zou je, als je tijd hebt, in het kort je eerste ervaringen kunnen opschrijven? En, zou het mogelijk zijn om een 100% crop van de 3200 ISO shot te zien? Die ziet er erg goed uit ondanks de verkleining, de ruis is gelijkmatig verdeeld, zonder patronen of uitschietende hot pixels.
Ik heb geen Nederlandse handleiding op papier gekregen bij mijn exemplaar. De beknopte hoe-kom-ik-op-weg-handleiding is in het Engels, Duits, Frans en Spaans. De volledige handleiding wordt alleen in PDF-formaat op cd geleverd en is wel in het Nederlands beschikbaar.Anoniem: 129479 schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:43:
[...]
En tevens zouden volgens hem alle andere bedrijven in Nederland die ze voor prijzen van ong. 1300 euro verkopen deze vanuit het buitenland importeren en er een gekopieerde of helemaal geen nederlandse handleiding bijdoen, vandaar de lage prijs.
Heel mooi, bedankt.Anoniem: 129372 schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:01:
[...]
Hi Stereotomy
de hele foto staat nu op
http://www.audiodirectory.nl/dynax7d/PICT0008.JPG
Bram
[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 21-11-2004 21:15 ]
Alors.
Anoniem: 129566
Ik ben eigenlijk alleen nog maar binnen geweest waar ik vanwege het geringe licht het diafragma niet verder dicht kon knijpen dan zo'n f/5.6 (en dat bij zodanig lange sluitertijden dat er snel trillingsonscherpte ontstaat).Anoniem: 41851 schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:08:
Die 24-135 pics zien er goed uit, FemmeAls je 100% crops bekijkt, hoe is het dan met de scherpte op verschillende diafragma's? (Dan moet je wel een korte sluitertijd gebruiken om helemaal zeker te zijn dat het niet aan cameratrilling ligt, ondanks de anti-shake.)
[ Voor 3% gewijzigd door jwpmzijl op 21-11-2004 22:58 ]
Hans van Zijl
Hans van Zijl
Dan krijg je geen foto's die goed vergelijkbaar zijn. Die Sigma gaat trouwens tot f/32. Een diafragma van f/5,6 stelt niks voor qua scherptediepte.Anoniem: 41851 schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:51:
En foto's schieten met f/2.8, ISO1600, dat zou toch moeten kunnen?
Dan kun je voor de kleinere diafragma's vanaf f/8 enzo toch de ingebouwde flits gebruiken?
Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal waarop ik een oordeel over de focussnelheid en het geluid kan baseren. Ik vind 'm vlot genoeg. Je hoort 'm goed hoewel hij iets stiller is dan de Minolta 50/1.7.ik zie het welDe D7D is me een paar honderd euro te duur, maar in de prestaties van de 24-135 ben ik wel erg geïnteresseerd. Hoe is de focussnelheid van die lens, en maakt hij veel of weinig lawaai?
De crops zijn van foto's in de hoogste JPEG-kwaliteit (extra fine). RAWs heb ik nog niet gemaakt met de Dynax 7D.jwpmzijl schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:02:
Femme, jouw crops van de hond tonen aan dat je bij 1600 ISO inderdaad ruis krijgt maar "who cares". Vergeleken met ISO 800 van de A2 is het 4x beter.
Vraagje? Betreft het hier foto's die je als jpg rechtstreeks uit de camera hebt gehaald, of zijn dit RAW's die je met DiVu hebt omgezet naar jpg. Ik ben best benieuwd wat het resultaat is als je de RAW (16 bit!!) van een 1600 ISO plaatje door Neat Image haalt.
Femme schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:41:
Dan krijg je geen foto's die goed vergelijkbaar zijn. Die Sigma gaat trouwens tot f/32. Een diafragma van f/5,6 stelt niks voor qua scherptediepte.
Ah, ok. Met "goed horen", bedoel je daarmee dan je hem gewoon hoort (zoals de lens van de PowerShot S1-IS, die hoorbaar is, maar niet vervelend), of dat hij redelijk lawaai maakt (zoals de lens van de Fuji S602z, die hard genoeg klinkt om ervan te schrikken als het stil is) ? De F717 heeft overigens een werkelijk fluisterstille lens.Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal waarop ik een oordeel over de focussnelheid en het geluid kan baseren. Ik vind 'm vlot genoeg. Je hoort 'm goed hoewel hij iets stiller is dan de Minolta 50/1.7.
De kwaliteit op f/32 zal niet geweldig zijn - de prestaties van de meeste lenzen zijn bell-curves, wide-open veelal soft en 1 of 2 stops gedrukt naderen ze vaak het scherpste punt, veelal rond f/11 - waarna de kwaliteit weer achteruit gaat als je verder gaat richting de f/22 en beyond.Femme schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:41:
[...]
Dan krijg je geen foto's die goed vergelijkbaar zijn. Die Sigma gaat trouwens tot f/32. Een diafragma van f/5,6 stelt niks voor qua scherptediepte.
Even voor de duidelijkheid (DOF is al ingewikkeld genoeg):tazzman schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:29:
[...]
Je DOF op f/5.6 is ook geheel afhankelijk van de brandpuntafstand - op f/5.6 krijg ik namelijk op 300mm genoeg scheptediepte om een complete F-4 Phantom II in kwijt te kunnenOp 24mm is dat natuurlijk weer anders.
Great minds think alike!
Aan de hand van de calculator van Furballtazzman schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:29:
[...]
Je DOF op f/5.6 is ook geheel afhankelijk van de brandpuntafstand - op f/5.6 krijg ik namelijk op 300mm genoeg scheptediepte om een complete F-4 Phantom II in kwijt te kunnenOp 24mm is dat natuurlijk weer anders.
RAW ga ik ook wel gebruiken voor het serieuze fotowerk. Dat deed ik ook al met de Dimage A2 die goed met RAW overweg kan (voor een compactcamera). De mogelijkheid om de witbalans te kunnen corrigeren is inderdaad ideaal (ook voor oneigenlijke doelen, zoals wat warmere kleuren creeëren op dagen met een egaal wit bewolkte hemel waar weinig mee te beginnen valt).tazzman schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:29:
[...]
Ik zou wel aanraden om RAW te overwegen. Net zoals AS je al een paar keer heeft kunnen redden, zal RAW je redding zijn om verkeerd belichte foto's te redden - of foto's met een verkeeerde White Balance settingIk kan tijdens RAW conversie makkelijk een volledige stop of meer over/onderbelichten zonder dat de kwaliteit echt onderuit gaat. Zodra je hetzelfde wilt doen in Photoshop met een JPEG, dan ga je al veel sneller afbreuk doen aan de kwaliteit. Laat staan proberen een foto te redden met verkeerde WB setting.
hmm ik heb toch een F-4F onlangs nog op minder dan 10 meter afstand met 200mm op f/6.7 haarscherp erop gekregen.Anoniem: 22659 schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:21:
Op zich is dat ook nog wel een probleem, want het zichtbare vlak op 100 meter afstand met een 300 mm objectief is slechts 14 meter. Die F4 past daar dus niet helemaal in....
[02:01:02] xyz says:
http://solarviewphoto.com...004.11.19.sol.sims.09.jpg
[02:01:05] xyz says:
Moet je dit zien
[02:01:17] xyz says:
Is een foto... lijkt echter al bijna een 3d render
[02:01:41] abc says:
nogal
[02:02:01] abc says:
dat IS een render man?
[02:02:26] xyz says:
http://solarviewphoto.com/maxxum7d_samples.2/index.htm
[02:02:30] xyz says:
Blijkbaar niet...
[02:03:38] abc says:
damn
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 23-11-2004 02:06 ]
Anoniem: 47828
Ik heb besloten om een tweedehands 10D (als het kan met grip) aan te schaffen. Ik heb Van Iperen en Crown gevraagd om de eerstvolgende camera die binnenkomt te reserveren, mits deze in goede staat verkeert. (Dus niet: 1.5 jaar oud, 80k foto's achter de rug, op de meest wilde houseparties... dat zal toch wel te zien zijn denk ik op de een of andere manier, aan het uiterlijk en/of mechaniek?)tazzman schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:26:
FP: hebbie nou eindelijk al een camera gekocht of niet?
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 24-11-2004 17:34 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 24-11-2004 03:16 ]
Anoniem: 129823
Hans van Zijl
Beetje veel geld uitgegeven de laatste tijdAnoniem: 116136 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:30:
mooie plaatjes femme, je laat het er niet bij zitten he? een 7D, leuk standaard zoompje, macrolensje, flitsertje, mooi telezoom speeltje erbij.. ik heb nog een Srt-101 in de aanbieding.. ruilen?
Hou vol!nog een paar maandjes sparen, en dan is het zover.. ik kan niet wachten *rub*
Op zich zou de Tamron 28-75 en de Minolta/Tamron 17-35 een goede combinatie kunnen zijn, hoewel je dan nog steeds een vrij beperkte groothoek hebt. Wellicht is de Sigma 15-30 iets?hoe zit het trouwens met glas.. ik zit nogsteeds serieus te denken aan de tamron 28-75 f/2.8 [knip-blablabla] maar ik ben bang dat ik wat groothoek ga missen dan.. als je dan de 17-35 neemt, kan ik weer niet ver genoeg komen.. pfft moeilijk..
nouja, ik kan gelukkig nog ff denken
Dodging/burning (een tool in Photoshop?) heb ik nog nooit gebruikt (ik heb ook geen idee wat het doetjwpmzijl schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:58:
Femme,
Jouw portretjes zijn nog niet zo verkeerdal verdenk ik je (wellicht onterecht) van het gebruik van dodging/buring. In ieder geval hoor ik over de 5600HS alleen maar goede geluiden. Dat mag voor die prijs overigens ook wel (€ 399,00)
Anoniem: 129372
Modereren doe ik eigenlijk nietAnoniem: 116136 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:48:
*fluistermode* Psst Femme, notabene een super-mod die de nummering vergeet?*/fluistermode*
De strepen waren gewoon condens van een vliegtuig.heerlijk die plaatjes, jammer van de strepen bij de laatste 2enig idee waar het aan ligt? !, 4 en 7 vind ik fantastisch! Mooi glaasje is dat..
150 euro. Op Marktplaats kun je 'm denk ik wel voor onder de 100 euro krijgen. Hij ziet er wel wat gedateerd uit met een soort hoogglans zwart plastic (zie bijv. deze pic).En trouwens, mag ik zo brutaal zijn te vragen wat je voor die 2e hands 70-210 hebt betaald?
[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 24-11-2004 23:34 ]
Anoniem: 129884
Waarom kneuzerig?Femme schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:10:
Of ze dat nou kneuzerig vonden of er wel door gecharmeerd waren, kon ik er niet uit opmaken. Door nieuwe lenzen te gebruiken voor het bereik dat je het meest gebruikt en tweedehands lenzen voor het bereik dat je weinig nodig hebt, kun je voor relatief weinig centen een leuke beginnersset samenstellen.
Volgens mij basseer jij je keuze op hoe duur een body is, je kan beter kijken tot welk systeem je aangetrokken wordt en daar dan een body in uitzoeken. Als je bijvoorbeeld voor EOS kiest kan je daarna kijken welke body de beste keuze voor je is. Bijvoorbeeld een 2de hands 10D of een nieuwe 300D.Anoniem: 41851 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 02:12:
Mja... Maar zóver onder de kostprijs dat hij nu voor 75 euro van de hand gaat? Dat is écht een belachelijk laag bedrag voor een dergelijke lensIk overweeg al bijna om er een of andere 24-70 bij te zoeken, en voor een D7D te gaan... ware het niet dat ik ook nog een flitser hebben wil die ik dan niet meer kan aanschaffen. (Althans niet in de nabije toekomst.)
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Als ik eerlijk moet zijn: iedere fabrikant heeft goede lenzen zo te zien. Er zijn een aantal Sigma lenzen die me wel bevallen, en die zijn leverbaar voor elk systeem.Beaves schreef op donderdag 25 november 2004 @ 02:16:
Volgens mij basseer jij je keuze op hoe duur een body is, je kan beter kijken tot welk systeem je aangetrokken wordt en daar dan een body in uitzoeken. Als je bijvoorbeeld voor EOS kiest kan je daarna kijken welke body de beste keuze voor je is. Bijvoorbeeld een 2de hands 10D of een nieuwe 300D.
Tweede hit op Google als ik naar 'Sigma 24-135' zoekAnoniem: 41851 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 01:15:
[...]
Zou je wat platen met die Sigma kunnen schieten, op verschillende f/waarden en zoomafstanden? Betreffende f/waarden ben ik vooral in f/2.8 geïnteresseerd. Graag zou ik zien dat je de camera "standaard" laat, wat betreft sharpening. Ik overweeg deze lens namelijk, op een 10D, maar kan er niet echt concrete informatie over vinden. De informatie die ik wél vind, is erg tegenstrijdig. Alvast bedankt
Welkom in de wondere wereld van Minolta.Anoniem: 41851 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:48:
Een 70-210 f/4 voor 100-150 euro ?!
Hoe kan het dan dat een 70-200 f/4L van Canon nog rond de 500 euro hangt als je hem gebruikt koopt; of is die Minolta een MF-lens? (Ik weet weinig van Nikon lenzen, en nog minder van Minolta...)
(..)
Edit 2: Die 70-210 f/4 wordt op MarktPlaats massaal gedumpt, voor prijzen vanaf 75 euro. Waarom ?
Great minds think alike!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq