[D-SLR] Konica Minolta Dynax 7D

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 8.354 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116136

Topicstarter
@agiessen: het is idd niet NODIG om een dure lens te kopen, maar als je 1500 euro voor een body neerlegt e er een les van 100 euro op zet, is dit een beetje zonde. De body kan dan gewoon niet laten zien waar hij toe in staat is :)

@japie: de DYnax 5 is net als de D7D en de gewone DYax 7/9 een minolta A vatting, dit gaat dus prima passen en je kan deze lenzen gewoon gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
Misschien heb ik mezelf niet helemaal goed uitgedrukt. Ik wil zeker geen 'baggerlens' voor m'n camera willen hangen. Ik krijg echter wel het idee dat alleen het beste goed genoeg is voor enkelen hier. Daar is helemaal niet mis mee, begrijp me niet verkeerd, maar ik vraag me nog steeds af of dat nou echt voor mij (en vele anderen) geldt. Bestaat er geen middenklasse dan, die goede resultaten geeft voor een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
agiessen schreef op 06 oktober 2004 @ 11:57:
Misschien heb ik mezelf niet helemaal goed uitgedrukt. Ik wil zeker geen 'baggerlens' voor m'n camera willen hangen. Ik krijg echter wel het idee dat alleen het beste goed genoeg is voor enkelen hier. Daar is helemaal niet mis mee, begrijp me niet verkeerd, maar ik vraag me nog steeds af of dat nou echt voor mij (en vele anderen) geldt. Bestaat er geen middenklasse dan, die goede resultaten geeft voor een redelijke prijs?
Tuurlijk bestaat er wel een goede lens voor een goede prijs, ik hoef persoonlijk ook geen Uberlens, anders zou ik ook geen 7D kopen maar een 1Ds MKII ofzo. Je hebt een hoop soorten glas, je hebt glas van bijv. 100 euro, 300-600 euro en je hebt glas van 1000+. je hebt gelijk, voor sommigen hier is alleen die laatste catagorie goed genoeg. Ik zelf ben ook geen miljardair, sterker nog, ik ben een scholiertje :P ik zelf heb zitten kijken naar de KM 24-105 als lens voor de 7D, die is zo'n 500 euro. Een flink stukkie beter dan de 28-100 kitlens, maar ik ga ook echt geen "Minolta AF 17-35/3.5 APO G + zonnekap ø 77mm 12 1575.00€" kopen ofzo.. er is dus idd gewoon een goede middenweg, maar wat mensen zoals mig bedoelen is dat je geen lensje voor 100 euro moet kopen en daar wonderen van moet verwachten op je body van dik 1000 euro meer :) (dan krijg je zoiets ofzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De eerste pricewatch vermelding is een feit! zowel de body, de 17-35 als de 28-100 kit zijn vermeldin de pricewatch, tot nu toe alleen van kamera express, maar er zijn al veel meer prijzen bekend (konijnenberg en verkoop.net bijvoorbeeld) misschien kan iemand even gaan zoeken en toevoegen, ik heb geen tweakers.net account :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Weet iemand nog een goede webshop voor de aanschaf van objectieven van Minolta? Hoeft van mij niet in Nederland te zijn. USA/ Duitsland of waar dan ook in Europa zijn geen probleem, als je maar met creditcard kunt betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-06 11:48

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kamera Express heeft best wel veel objectieven van Sigma, Tamron en Konica Minolta zelf.

Ik zit zelf te denken aan het volgende setje:

- sigma 12-24/4.5-5.6 maf ex dg asp € 669,00
- sigma 24-135/2.8-4.5 maf, asf if € 349,00
- sigma 135-400/4.5-5.6 maf, apo asf € 449,00

De kitlenzen vind ik niet erg praktisch dus ik denk dat ik maar de kale body ga aanschaffen. De 28-100mm heeft geen groothoek. De 17-35mm is duur (je koopt er bijna een Sigma 12-24mm voor) en onpraktisch met z'n kleine bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaja, KE ken ik wel, maar is af en toe niet zo goedkoop en ik vind het geen fijne winkel. Ik twijfel momenteel nog heel erg tussen de Tokina AT-X Pro 28-70/2.8 en de Minolta 28-70/ 2.8 G (niet de nieuwe 28-75). Er zit erg veel prijsverschil tussen en het liefste koop ik uiteraard de originele Minolta, maar helaas ben ik niet de schepper van een zeer druk bezochte internet site en moet ik het met mijn stufi + karig part-time baantje doen....

Ik ben nog een beetje aan het rondneuzen waar ik voor een mooie prijs die Minolta kan krijgen en anders koop ik voor weinig die Tokina, die een stuk beter schijnt te zijn dan de Sigma en Tamron varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zijn idd alle 3 mooie stukjes glas femme, ik zelf zat meer te denken aan idd die tokina waar mig het over heeft, of de 24-105 van KM zelf, ook erg positief beoordeeld op een hoop sites en niet heel erg duur (495 bij kam. express en 518 bij konijnenberg) of de Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF MACRO model A09 -> €395 @ konijnenberg, supergoed uit de reviews, eise award gewonnen, wint op dpreview EN photozone op sommige aspecten van de CANON 24-70L en de 17-35L :) klinkt ook veelbelovend dus, maar eerst maar eens kijken wat er van mn budget ovoerblijft na het kopen vd body :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125650

Hallo allemaal,

Ik ben dus Ton de Goijer en ook aan het kijken naar een 7D. Ik ben in het bezit van een Minolta 800SI als analoge camera.

Ik lees mee tot ik wat zinnigs te zeggen heb. Ik heb wel al wat prijzen aan tweakers toegevoegd.

Gr.
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Femme schreef op 09 oktober 2004 @ 20:09:
Hoe het met de kwaliteit zit, zoals scherpte en dergelijke weet ik niet, maar je hebt geen enkele lens erbij die over de hele lengte lichtsterk is.... bij mijn overstap naar DSLR ga ik in elk geval een poging doen alleen maar lenzen te kopen die f/2.8 hebben over de hele lengte, en als dat voor een lens niet kan om welke reden dan ook, dan toch wel f/4 over de hele lengte... de enige lens die bij mij gerust f/4.5-5.6 ofzo mag zijn is een groothoeklens voor landschappen; dan gebruik ikzelf toch meestal een statief. Telelenzen wil ik zo sterk mogelijk proberen te houden, omdat ik het meeslepen van een statief lastig vind, in bijvoorbeeld een dierentuin of bij het fotograferen van sportevenementen waarop je veel rondloopt.

Binnenkort heb ik een Taekwondo toernooi waarop ik ga fotograferen... met een F717 + 1.85 teleconvertor op ISO400 (waarschijnlijk; 800 is een beetje not-done op een niet-SLR), en daar _moet_ ik wel een statief gaan gebruiken omdat ik niet sneller dan 1/100ste of 1/125ste kan gaan met de sluitertijd... ik zie wel hoe het gaat. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 09-10-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 125650 schreef op 09 oktober 2004 @ 21:59:
Hallo allemaal,

Ik ben dus Ton de Goijer en ook aan het kijken naar een 7D. Ik ben in het bezit van een Minolta 800SI als analoge camera.

Ik lees mee tot ik wat zinnigs te zeggen heb. Ik heb wel al wat prijzen aan tweakers toegevoegd.

Gr.
Ton
Welkom Ton! :*) gewoon een beetje rondneuzen door de verschillende foto-fora, de faq lezen enzo en de aangestipte showcases in de sticky ff bekijken, daar leer je al een hele hoop van zou k zeggen :) we zitten hier allemaal met smacht te wachten tot er iemand met ee 7D review op de proppen komt, dus je komt op het goede moment binnenvallen denk ik zo :)

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 41851 schreef op 09 oktober 2004 @ 22:21:
[...]

Hoe het met de kwaliteit zit, zoals scherpte en dergelijke weet ik niet, maar je hebt geen enkele lens erbij die over de hele lengte lichtsterk is.... bij mijn overstap naar DSLR ga ik in elk geval een poging doen alleen maar lenzen te kopen die f/2.8 hebben over de hele lengte, en als dat voor een lens niet kan om welke reden dan ook, dan toch wel f/4 over de hele lengte... de enige lens die bij mij gerust f/4.5-5.6 ofzo mag zijn is een groothoeklens voor landschappen; dan gebruik ikzelf toch meestal een statief. Telelenzen wil ik zo sterk mogelijk proberen te houden, omdat ik het meeslepen van een statief lastig vind, in bijvoorbeeld een dierentuin of bij het fotograferen van sportevenementen waarop je veel rondloopt.

Binnenkort heb ik een Taekwondo toernooi waarop ik ga fotograferen... met een F717 + 1.85 teleconvertor op ISO400 (waarschijnlijk; 800 is een beetje not-done op een niet-SLR), en daar _moet_ ik wel een statief gaan gebruiken omdat ik niet sneller dan 1/100ste of 1/125ste kan gaan met de sluitertijd... ik zie wel hoe het gaat. :)
Lenzen die f/2.8 doen over het hele bereik zijn schaars en erg prijzig. Voor echt lichtsterke lenzen kom je meestal uit bij een prime die ik persoonlijk niet flexibel genoeg vind (ik zou er overigens op termijn best een paar willen hebben).

Ik doe vooral niet-bewegende objecten bij daglicht. Daar heb je IMO geen super lichtsterke lenzen voor nodig. De Dynax 7D maakt het zo makkelijk mogelijk met AS en weinig ruis bij een hoge lichtgevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Femme schreef op 10 oktober 2004 @ 02:08:
Ik doe vooral niet-bewegende objecten bij daglicht. Daar heb je IMO geen super lichtsterke lenzen voor nodig. De Dynax 7D maakt het zo makkelijk mogelijk met AS en weinig ruis bij een hoge lichtgevoeligheid.
Ah, ok. Als je vooral buiten fotografeert, en dan ook nog stilstaande objecten, dan is een f/2.8 lens inderdaad niet direct nodig.

Ikzelf daarentegen fotografeer het grootste deel van mijn tijd binnen. Ik wil proberen om "ertussen" te komen en regelmatig Taekwondo toernooien en trainingsstages te gaan fotograferen. Nu, met mijn F717, kan ik alleen de relatief trage stijltoernooien doen, maar "later" wil ik ook proberen om ook sparringtoernooien te doen.

Bij dit soort activiteiten is enige lichtsterkte en hogere ISO toch wel gewenst, omdat een korte sluitertijd nodig hebt; AS biedt hier weinig tot geen voordeel. Langere sluitertijd+AS levert wellicht net zoveel licht op als f/2.8, maar het is natuurlijk niet hetzelfde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:39
AFgelopen weekend ben ik een Fotospeciaalzaak binnengestapt om eens te vragen naar prijs/levertijd/specs e.d. van de KM 7D, dit omdat ik nu een Minolta 505si heb met 2 objectieven (een 28-80 van Minolta en een 70-210 van Cosina geloof ik). Ik hoef dus niet meteen objectieven erbij te kopen. (zal later wel gebeuren omdat ik toch wel wat meer wide-angle zal willen hebben)
De vriendelijke meneer in de winkel vertelde mij dat je voor een digitale SLR toch echt digitaal gecorrigeerde lensen moet nemen, en raadde mij toch aan een Nikon D70 met lens of een Canon kit te nemen. (of natuurlijk de 7D met lens, maar daar had hij nog geen mening over, omdat die nog niet op de markt zijn)
Digitaal gecorrigeerde lensen? Wat houdt dat precies in?
Is het verhaaltje wat hij heeft gehouden een beetje plausibel, of kan ik prima mijn huidige objectieven gebruiken en nog lekker doorsparen voor een mooi objectief zoals er in dit topic al verschillende voorbij zijn gekomen?

[ Voor 6% gewijzigd door ikmattie op 11-10-2004 10:12 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27539

Ik heb er niet echt veel verstand van maar ik heb er wel wat over gelezen in fotobladen. Vanwege een andere manier van licht opvangen schijnen digitale slr's sneller chromatische abberatie te krijgen.
Wat die verkoper zegt heb ik al in meerdere bladen gelezen en het is allemaal nogal afhankelijk van de kwaliteitseissen.
Aangezien de minolta 7D toch wel op min 1500 euro terecht zal komen moet je die kwaliteit dus ook wel gebruiken, anders is het nooit zo veel geld waard. Wanneer je dus idd zoveel geld voor een camera over hebt zou je wel serieus moeten nadenken over betere, meer digitaal gerichte objectieven.
Persoonlijk denk ik wel dat je om wat tijd te overbruggen best met je huidige objectiefen kunt werken, maar dan haal je dus niet uit de (megadure) body wat er in zit.

Johannes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En datzelfde gaat ook op als je bijv een D70 kit koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Anoniem: 22659 schreef op 11 oktober 2004 @ 10:47:
En datzelfde gaat ook op als je bijv een D70 kit koopt.
Dat daar dus eigenlijk gewoon een minderwaardige lens bij zit,
net zo goed als bv de lensen die ik inmiddels heb?

Dan maar eens even de 1e echte reviews/testen afwachten en kijken hoe hij presteert ivm de vergelijkbare camera's van de concurrenten.

[ Voor 3% gewijzigd door ikmattie op 11-10-2004 11:00 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 14:27

Beaves

Usque ad Finem

[b][message=21854685,noline]Femme schreef op 10 oktober 2004 @
Als je een snel bewegend iets in zijn beweging wilt bevriezen heb je niets aan IS/AS, je hebt daardoor wel een foto zonder wegegingsonscherpte, maar de beweging kan je niet bevriezen door de relatief lange sluitertijd.

Waarom ga je niet voor de 70-200 f/2.8 van Sigma, goede lens tegen een schappelijke prijs.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hai,

Hmm, hopelijk is dit niet dubbel anders sorry, volgens mij is de vorige post verloren gegaan.

Ik heb gisteren wat prijsonderzoek gedaan alhoewel het natuurlijk nog steeds virtueel is. Ik ontdekte in Zwitserland een prijs van 1288 voor de body. Het zou dus heel goed kunnen dat de prijs voor de body rond de 1250 a 1300 gaat uitkomen bij de werkelijke introductie. Dat klopt ook goed met de 1349 voor de EOS 20D die als in hetzelfde segment wordt gezien.

Overigens mis ik ook een overlap naar groothoek bij een crop factor van 1.5. Ik gebruik nu als ik ga wandelen of fietsen een KM 28-105 en een Sigma 70-300 APO, dat wordt allemaal wat langer. Ook ik zou dus graag een lens van 17 a 20 tot 70 a 80 willen hebben. Ik probeer om nooit meer dan twee lenzen bij me te hebben.

Hopelijk gaat Minolta dat nog opvullen, we zullen zien.

Gr,
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Beaves schreef op 11 oktober 2004 @ 11:05:
[...]

Als je een snel bewegend iets in zijn beweging wilt bevriezen heb je niets aan IS/AS, je hebt daardoor wel een foto zonder wegegingsonscherpte, maar de beweging kan je niet bevriezen door de relatief lange sluitertijd.

Waarom ga je niet voor de 70-200 f/2.8 van Sigma, goede lens tegen een schappelijke prijs.
Een iets minder sterke lens gaat er niet meteen voor zorgen dat ik geen bewegende objecten meer kan vastleggen. Die 70-200 betekent wel weer een extra lens die ik moet meesjouwen en de prijs is met 800 euro ook nog eens erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Femme schreef op 11 oktober 2004 @ 13:49:
[...]

Een iets minder sterke lens gaat er niet meteen voor zorgen dat ik geen bewegende objecten meer kan vastleggen.
Goed gezien Femme en zo snel rennen die schapen nou ook weer niet >:) ;)

Maar even serieus, ipv die sigma 135-400/4.5-5.6 maf, apo asf € 449,00, zou ik persoonlijk eerder voor een sigma 100-300/4.0 ex maf d, apo if € 999,00 gaan.

Toegegeven dat de prijs een stuk hoger ligt, maar ik denk dat die lens beter past bij de andere lenzen die je genoemt hebt.
En als je wel 400mm nodig hebt, dan kun je er altijd nog een 1,4 TC opzetten.

Ik zit zelf ook naar die 100-300 lens te kijken en als ik de reviews lees dan komt die er erg goed uit.
Wellicht een betere investering voor de toekomst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
De handleiding is beschikbaar! Ben je geïnteresseerd, kijk dan op http://kmpi.konicaminolta...Maxxum_7D?mDetail=Manuals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zone matching lijkt me wel een hele interessante feature. Uit de handleiding:
ZONE MATCHING

Zone Matching is used for recording high-key or low-key scenes. Zone Matching is activated in section 4 of the custom menu. To set Zone Matching, press the ISO button (1) to open the setup screen. The left/right keys of the controller and the control dials change between high (key) and low (key). Press the central button of the controller or the shutter-release button to complete the operation. Zone Matching indicator When selected, an indicator is displayed on the monitor. The camera sensitivity is fixed at ISO 250 for high and ISO 100 for low. The color mode is fixed at Natural. Contrast cannot be changed with the Digital Effect Control. A high-key scene is made up of predominately light tones and colors. A low-key scene is made up of dark tones and colors. Zone Matching controls exposure and contrast to improve reproduction of these scenes."
Uit de press release:
-comprehensive Image Adjustment and Control for Creative Picture Capture

c) Zone Matching A new technology that allows the precise reproduction of tonal gradations in highlights and shadows; essential in difficult shooting conditions with predominant highlights and helps ensure noise free lowlight images. The Zone Matching system permits effective control of high and low key tone capture; the former important for highlight capture in shots such as white of a wedding dress; the latter for low light situations.
Het klinkt als een methode om het dynamisch bereik te vergroten door twee belichtingen te doen en die samen te voegen? Dat zou erg cool zijn omdat het beperkte dynamisch bereik tot op heden één van de voornaamste nadelen is van digitale fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Femme schreef op 12 oktober 2004 @ 23:16:
Zone matching lijkt me wel een hele interessante feature. Uit de handleiding:

[...]

Uit de press release:

[...]

Het klinkt als een methode om het dynamisch bereik te vergroten door twee belichtingen te doen en die samen te voegen? Dat zou erg cool zijn omdat het beperkte dynamisch bereik tot op heden één van de voornaamste nadelen is van digitale fotografie.
Als ik het zo lees denk ik van wel ja, ongeveer net zoals je nu doet met RAW. Van een RAW maak je twee foto's, een waarbij de donkere partijen goed zijn en een waar het lichte deel goed is. Die voeg je weer samen in Photoshop.

Deze manier is natuurlijk veel handiger, maar het blijft helaas nog steeds wachten op de eerste review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Imaging Resource heeft een paar nieuwe samples van een productie-exemplaar gepost:

http://www.imaging-resource.com/NEWS/1097620071.html
http://www.digital-photog...y/showgallery.php?cat=582

Sommigen zijn gemaakt met een polfilter waardoor de kleurverzadiging wat hoger is dan normaal gesproken het geval zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1 woord: sexy! :9~ ik kan niet wachten tot ik geld heb, en hij leverbaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12397

Hey allemaal,

Er zijn op 14-10-2004 op de Konica Minolta Dynax 7D website 2 update toegevoegd.

1. 360° View
2. Uitgebreidere info over het Anti-Shake systeem.

http://konicaminolta.com/...a/slr/dynax-7d/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
Weet iemand al wanneer de D7D verkocht gaat worden in Nederland (heb nog geen datum gezien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126678

Minolta gaat uitleveren vanaf 10 november. Daarna gaan er natuurlijk nog paar dagen overheen vanwege tussenschijven als transport en inkooporganisaties ed.

Groeten,

Marcel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Femme schreef op 09 oktober 2004 @ 20:09:
Kamera Express heeft best wel veel objectieven van Sigma, Tamron en Konica Minolta zelf.

Ik zit zelf te denken aan het volgende setje:

De kitlenzen vind ik niet erg praktisch dus ik denk dat ik maar de kale body ga aanschaffen. De 28-100mm heeft geen groothoek. De 17-35mm is duur (je koopt er bijna een Sigma 12-24mm voor) en onpraktisch met z'n kleine bereik.
Tja dan zit je toch aan 3 lenzen vast, voor het hele bereik. Mijn vrouw had gehoopt om terug te kunnen naar 2 lenzen. Mijn huidige set is nu 19-35, 35-80, 100-300 (Dat gat van 80-100 is best irritant) en gaan dus zeker in de verkoop.
Deze set lenzen kost totaal net zoveel als de body, maar een bereik van 18-600 (incl. crop) is best wel wreed.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hai,

Ik heb vanavond weer wat leveranciers toegevoegd aan Tweakers. Het zijn er nu zo'n 8 voor de body. (Nee geen lagere prijzen ;) Er komen dus meer aanbieders, ik ben benieuwd wat er gebeurt als de cam er echt is. Wat in ieder geval duidelijk is, er is beweging in de markt.

Groet,
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27539

Waar kan ik die leveranciers vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit ook al een hele tijd te wachten op deze cam.
Ik koop denk ik de Kit.
Ik heb nu een dynax 505si super twin zoomkit, dus kan ik die lenzen mooi gebruiken.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

De eerste (?) review!

De conclusie:
The Konica Minolta Maxxum 7D has come late to the party, but, if I may be allowed to torture the analogy a bit, it is one of the most attractive dates to show up. It is priced just slightly above its competitors, and even this is likely to smooth out as the pipeline gets filled, and the initial feeding frenzy settles down.

In terms of features, the Maxxum 7D is loaded. Just about every control and gizmo that one could want is included, and even some that no other manufacturer offers, such as Anti-Shake in the body, and a truly huge rear LCD screen.

Build quality appears to be very fine, and image quality is comparable to that of any other comparably equipped and priced camera to be found on dealers shelves.

Photographers who appreciate mechanical controls as opposed to buttons and menus will thrill to the Maxxum 7D.

Downsides? A few.

The lack of a monochrome top-panel LCD for displaying camera status information is only partially compensated for with the rear colour LCD. It has got to be a source of additional battery usage, and also can be distracting. I am also sure that Anti-Shake, as valuable as it is, also contributes to the less than stellar battery performance that I experienced.

Of course, compared to the Canon 20D, the Maxxum 7D has a 6MP chip vs. the Canon's 8MP. Is that a big factor? Not likely for most people, since a 6MP camera can produce roughly an 8X13" on a print at 240 PPI, while an 8MP camera can produce approximately a 10X15" print at the same resolution. A noticeable difference, but not huge.

In the end, anyone committed to Minolta lenses will likely find the Maxxum 7D to be an excellent choice – fully competitive with other camera maker's digital SLR offerings. For those choosing a new digital camera who are without a legacy lens collection to sway their choice, the Maxxum 7D will be seen as a worthy alternative to its competitors.
Het lijkt er dus op dat Minolta bezitters die het wachten vol hebben weten te houden nu worden beloond met een prima camera.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verbal Kint schreef op 28 oktober 2004 @ 00:56:
De eerste (?) review!

De conclusie:

[...]

Het lijkt er dus op dat Minolta bezitters die het wachten vol hebben weten te houden nu worden beloond met een prima camera.
Hmm, tks.
Zier er interesant uit,
Kan iemand me vertellen waarbij je het verschil tussen 6mp en 8mp goed kan merken?
Is dat alleen wanneer je groot gaat printen?

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op 09 oktober 2004 @ 21:11:
Jaja, KE ken ik wel, maar is af en toe niet zo goedkoop en ik vind het geen fijne winkel. Ik twijfel momenteel nog heel erg tussen de Tokina AT-X Pro 28-70/2.8 en de Minolta 28-70/ 2.8 G (niet de nieuwe 28-75). Er zit erg veel prijsverschil tussen en het liefste koop ik uiteraard de originele Minolta, maar helaas ben ik niet de schepper van een zeer druk bezochte internet site en moet ik het met mijn stufi + karig part-time baantje doen....

Ik ben nog een beetje aan het rondneuzen waar ik voor een mooie prijs die Minolta kan krijgen en anders koop ik voor weinig die Tokina, die een stuk beter schijnt te zijn dan de Sigma en Tamron varianten.
Aan mijn twijfel is een einde gekomen. Zie nieuwe ondertitel :9~
Hmm, tks.
Zier er interesant uit,
Kan iemand me vertellen waarbij je het verschil tussen 6mp en 8mp goed kan merken?
Is dat alleen wanneer je groot gaat printen?
Check of wanneer je een uitsnede wilt maken. Voor normale afdrukken (zeker de afdrukken kleiner dan A4) zie je geen verschil. Dan is 8mp eigenlijk alleen maar een nadeel omdat het meer geheugen vreet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42880

Nog een review http://new.dpnow.com/1241.html
We put a pre-production Konica Minolta Dynax 7D through its paces at one of the biggest sporting events of the year
Met o.a. uitgebreide foto's van de menu's. Helaas mochten ze de gemaakte foto's niet laten zien van KM.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 42880 op 28-10-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Van DPReview: "Konica Minolta Japan has today announced that the Maxxum / Dynax / Alpha 7D digital SLR will go on sale there on November 19th."

http://www.dpreview.com/news/0410/04102901kmjapanprice.asp

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000

tazzman

a real boardmonkey

Afbeeldingslocatie: http://new.dpnow.com/archives/KM-dynax-rugby01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://new.dpnow.com/archives/KM-dynax-rugby04.jpg

Is dit een nieuwe 300 f/2.8 G van Minolta?

Afbeeldingslocatie: http://new.dpnow.com/archives/KM-dynax-rugby08.jpg

Dit is ook niet de 80-200 f/2.8 G - enig idee wat dit is?

Het mooie van de Minolta G-serie is dat deze lens (gebruikt) behoorlijk betaalbaar zijn! De 80-200 f/2.8 G HS kost gebruikt 800 USD, een 300 f/2.8 G HS kan je rond de 1500 USD krijgen, een 200 f/2.8 G HS is ongeveer 600 USD en een 400 f/4.5 G HS heb je voor zo'n 1200 USD!

Afbeeldingslocatie: http://www.keh.com/images/fullsize/MA07999022894.jpg

80-200mm f/2.8 G HS

Afbeeldingslocatie: http://www.keh.com/images/fullsize/MA06999033787.jpg

200mm f/2.8 G HS

Afbeeldingslocatie: http://www.keh.com/images/fullsize/MA06999029685.jpg

300mm f/2.8 G HS

Afbeeldingslocatie: http://www.keh.com/images/fullsize/MA06999054836.jpg

400mm f/4.5 G HS

Gaaf spul hoor, je ziet die lenzen in NL ook erg weinig (althans ik dan). Optisch is het allemaal uitstekend spul, wellicht dat de AF iets achter de top Nikon/Canon prestaties liggen - door het afwijkende AF systeem van Minolta. Maar toch zijn dit hele mooie lenzen om te gebruiken i.c.m. met de 7D - en je ziet dat ze veelal goedkoper zijn dan de Canon tegenhangers.

[ Voor 10% gewijzigd door tazzman op 29-10-2004 12:31 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je vergeet de 300/ 4.0 G HS. Dat lijkt mij wel een mooi objectief. Niet zo ongelooflijk log als de 300/ 2.8 en toch een fantastische beeldkwaliteit. Maar wat je zegt over gebruikte G objectieven klopt. Ze zijn een stuk goedkoper dan tweedehands Canon/ Nikon topobjectieven. Jammer dat dit voor de nieuwprijzen niet geldt ;)

* Anoniem: 22659 geniet nog na van de aanschaf van zijn nieuwe Minolta 28-70/ 2.8 G :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Komt er ook een grip voor de 7D en zoja, zijn daar al foto's van gezien?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja er komt een grip en dat wordt net zo'n briljante als die voor de normale 7.

Foto:
Wel een beetje naar beneden scrollen Niet erg duidelijke foto, maar de ontspanner zit op de hoogte van het oculair. Geloof me, als je dat eens hebt vastgehouden dan wil je nooit meer terug naar een Canon/ Nikon grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ik vind em niet zo mooi, vooral die hele grote knop aan de linkerkant ziet er echt niet uit :/ Ik denk niet dat het hier allemaal zo makkelijk mee gaat als bv op de D70, die kon ik zo uit de doos gebruiken (niet alles, maar wel de meest gebruikte en belangrijke functies). Ben benieuwd of dat bij deze cam ook zo is :)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Wat heeft die schakelaar daar onder de lens mount voor nut? of je aan manual of automatisch focussen doet bepaal je toch op de lens?

Nou heb ik ergens in een review gelezen dat het focussen ook op/via de body gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Zelfs beter.. gewoon je EV direct kunnen instellen en *vast houden*. Bij mijn 10D verschuift het nog wel eens .. tenzij ik het grote wiel 'vast zet'.... en dat is erg lastig wanneer ik snel weer wat moet wijzigen.

Hoe die body eruit ziet zal mij werkelijk worst zijn - als hij maar goed in de hand ligt, stevig is en makkelijk te bedienen. De Dynax 7 is een wereldbody om mee te werken..en dat is de 7D zo te zien ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Beaves schreef op 29 oktober 2004 @ 14:58:
Wat heeft die schakelaar daar onder de lens mount voor nut? of je aan manual of automatisch focussen doet bepaal je toch op de lens?

Nou heb ik ergens in een review gelezen dat het focussen ook op/via de body gebeurd?
Bij mijn analoge minolta SLR zit MF/AF knop gewoon op de body en niet op de objectieven.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Beaves schreef op 29 oktober 2004 @ 14:58:

Nee - bij Minolta lenzen zit de AF/MF schakelaar op de BODY. Bij Canon zit deze op de lens. Dat komt omdat bij Minolta de AF 'motor' in de body zit ipv de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tazzman schreef op 29 oktober 2004 @ 15:02:
[...]
Nee - bij Minolta lenzen zit de AF/MF schakelaar op de BODY. Bij Canon zit deze op de lens. Dat komt omdat bij Minolta de AF 'motor' in de body zit ipv de lens.
Voorbeeld:
24-105mm objectief
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44229/thumb.jpg
D7 met VC7
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44228/thumb.jpg

Gewoon een palletje in de camera dat in de groef van het objectief kan grijpen.

Alleen de nieuwe SSM lenzen (vgl USM en HSM van Canon en Sigma) hebben een extra AF/MF knop op het objectief zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 42880 op 29-10-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Canon heeft er niets mee te maken - Canon EOS bodies gebruiken een geheel ander focus systeem namelijk dan Minolta.

Bij ook mijn oudere Canon lenzen voor de EOS mount (o.a. mijn 35-70mm uit 1992 en mijn 50mm f/1.8 MkI - beide geen USM) zit de AF/MF schakelaar op de lens .. er zit geen schakelaar op geen enkele van mijn EOS bodies.

Bij mijn Minolta en Sigma lenzen zaten (ff in mijn geheugen graven)... nee.. daar zaten GEEN AF/MF schakelaars op de lens maar die zaten op de body van mijn Dynax 7Xi bodies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 23:17
kick topic :)
Is er al wat nieuws over de 7D in de zin van leverbaarheid en echte reviews!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
Wild pigeon schreef op 06 november 2004 @ 16:18:
Is er al wat nieuws over de 7D in de zin van leverbaarheid en echte reviews!?
De introductie van de 7D is met zo'n twee weken uitgesteld. Op 19 november wordt hij in Japans geïntroduceerd, van andere landen heb ik geen officële introductiedatums gelezen. Reken vooralsnog op de tweede helft van november. Er schijnt iets niet goed te zijn met de huidige firmware, en KM wil zeker zijn dat ze meteen een goede versie uitzetten. Ze kunnen zich geen akkefietje veroorloven zoals Canon met de 20D had, dat zou de verkoop zeker schaden.

Ik lees trouwens meningen van diverse personen dat ze het ontbreken van de top-LCD een gemis vinden op de camera. Een enkeling koopt alleen daarom de camera niet. Mis je nou echt zoveel?

Er zijn twee previews die ik heb gezien:
- www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/minolta-7d.shtml
- www.dpnow.com/1241.html

De 1e link is geloof ik al eerder gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb net de lumnious landscape review uitgebreid zitten lezen, en ik was vooral onder de indruk van deze plaat: Afbeeldingslocatie: http://www.luminous-landscape.com/images-24/pipes.jpg
opzich niet zo indrukwekkend, maar de exif wel.. dit is iso 800!

dit is een 100% cropje, hier kun je de ruis wel duidelijk zien, maar toch is het nogsteeds erg indrukwekkend. Ook ben ik er onder de indruk van de beeldkwaliteit van de 24-85 lens die ze in de test gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Anoniem: 116136 schreef op 07 november 2004 @ 12:11:
dit is een 100% cropje, hier kun je de ruis wel duidelijk zien, maar toch is het nogsteeds erg indrukwekkend.
Een EOS300D van Canon heeft evenveel of minder ruis denk ik op iso800. Echt indrukwekkend kan ik het niet noemen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de kleur van de ruis in ieder geval wel heel erg netjes. Ik wacht iig eerst de gebruikerservaringen even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Ik kan aan 2 lenzen komen te weten de Minolta 28-80mm en 75-300mm lens.
Deze zitten momenteel op een Dynax 5 geschroeft.
Nu heb ik 3 vraagjes:
- Klopt het dat deze op de Dynax 7D gaan werken !?
- Wat is een redelijke prijs voor deze 2 lenzen als set.
- Wat zijn de ervaringen met deze lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Ja, geen enkel probleem
-nieuw circa 250 euro, tweedehands denk ik 125 a 150 euro.
-het zijn de goedkoopste objectieven van Minolta. Ze zijn dus gemaakt voor de consument die een spiegelreflex wil hebben en daar leuke en mooie foto's mee wil maken, maar niet voor de veeleisende amateur/ pro. Vergelijk dat maar met het objectief in mijn ondertitel en dan begrijp je dat de kwaliteit van de door jouw genoemde objectieven wat minder is (en als je hem voelt dan weet je het zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
In dat geval valt die lens af.

Ik ben ff aan het rond kijken en kwam ook langs deze lens:
Minolta 24-105mm f3.5-4.5 (D) AF zoom lens... deze leek mij al een stuk aantrekkelijker (dan koop ik er later wel een 100-300 mm bij)

Verder nog tips om naar bepaalde lensen (of andere merken?) te kijken ? (ik wil eigenlijk met 2 lenzen ongeveer 24-300 hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedoel je dat je objectieven wilt hebben van 24-300 mm (zoals ik een 28-70 heb) of bedoel je omgerekend naar digitaal (dus effectief 42-105)?

Wat een waanzinnig mooi objectief is, is de Tamron 28-75/2.8. Kost 400 euro, lichtsterk en een fantastische beeldkwaliteit. De nieuwe 28-75/ 2.8 van Minolta zal ook wel niet slecht zijn en ik gok dat die wat duurder zal zijn. Een verschil tussen beide objectieven is wel dat de KM ook op kb camera's te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Anoniem: 22659 schreef op 08 november 2004 @ 10:01:
Bedoel je dat je objectieven wilt hebben van 24-300 mm (zoals ik een 28-70 heb) of bedoel je omgerekend naar digitaal (dus effectief 42-105)?

Wat een waanzinnig mooi objectief is, is de Tamron 28-75/2.8. Kost 400 euro, lichtsterk en een fantastische beeldkwaliteit. De nieuwe 28-75/ 2.8 van Minolta zal ook wel niet slecht zijn en ik gok dat die wat duurder zal zijn. Een verschil tussen beide objectieven is wel dat de KM ook op kb camera's te gebruiken is.
Die Tamron is ook voor "oude" analoge camera's te gebruiken, het is geen EF-S of DC "meuk" die alleen maar op APS-C camera's kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SP AF28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF)
Let even op het "Di" Digitally Integrated.

Klik

Het is dus overduilijk wel EF-S of DC meuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Anoniem: 22659 schreef op 08 november 2004 @ 10:54:
[...]

Let even op het "Di" Digitally Integrated.

Klik

Het is dus overduilijk wel EF-S of DC meuk ;)
Dat Di zegt niets over de mount, ik heb de 17-35, ook een Di, en die is perfect toepasbaar op een analoge body.

Kijk bijvoorbeeld naar de 17-35 van Tamron, ook een Di lens, maar dit staat er op de site:
Tamron's new ultra wide-angle zoom lens starts at 17mm when used with a conventional 35mm SLR camera. When mounted on an APS-size digital SLR camera, it provides a focal length coverage equivalent to a 28-55mm (on a 35mm format camera), covering the sesirable wide-angle to
standard range.

[ Voor 39% gewijzigd door Beaves op 08-11-2004 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

My bad, ik zie het staan.... dat maakt het objectief wel weer aantrekkelijk voor andere doeleinden.
* Anoniem: 22659 gaat graven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Anoniem: 22659 schreef op 08 november 2004 @ 11:03:
My bad, ik zie het staan.... dat maakt het objectief wel weer aantrekkelijk voor andere doeleinden.
* Anoniem: 22659 gaat graven....
Klopt, ik heb het niet zo op APS-C lenzen en de Tamron 28-75 is dat gelukkig ook niet. Daarnaast is de beeldkwaliteit erg goed en dus een goede vervanger voor de dure Canon lenzen. Die zijn wel beter, vooral kwa bouw en zoomsnelheden, maar ook 3x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Ik zal even iets duidelijker zijn en mijn eisen iets meer toespitsen.

1) Ik wil graag een (35mm) bereik van min +- 24 tot 200mm met 1 of 2 lenzen.
2) Ik heb hier maximaal 500 euro voor over.
3) Merk maakt mij niet uit zolang de kwaliteit maar goed is. (ik hoop dat dit mogelijk is voor dit geld)

Voorkeur 1: Nieuwe lenzen, maar eventueel is 2e hands ook goed.
Voorkeur 2: Mijn voorkeur gaat uit naar lenzen die niet alleen voor DSRL is maar ook voor gewone SLR's te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Wild pigeon schreef op 08 november 2004 @ 12:37:

3) Merk maakt mij niet uit zolang de kwaliteit maar goed is. (ik hoop dat dit mogelijk is voor dit geld)

Voorkeur 2: Mijn voorkeur gaat uit naar lenzen die niet alleen voor DSRL is maar ook voor gewone SLR's te gebruiken.
Ik wil ook voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, helaas kan dat niet.

Voor dat bedrag is er weinig. Er is voor zover ik weet geen lens die 24-200 doet en als die al zou bestaan zouden de plaatjes redelijk soft zijn op 200 mm denk ik. Je zult dus 2 lenzen moeten halen en dat is volgens mij onmogelijk voor een dergelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:18
Beaves schreef op 08 november 2004 @ 11:01:
[...]

Dat Di zegt niets over de mount, ik heb de 17-35, ook een Di, en die is perfect toepasbaar op een analoge body.
Dat Di heeft ermee te maken dat de lenzen zijn aangepast op de reflectiviteit van een CCD. Flare en ghosting zijn dus minder bij deze lenzen.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Kan je mij eens uitleggen waarom je 1500 euro gaat uitgeven aan een body - maar vervolgens gaat bezuinigen op het allerbelangrijkste - je lenzen?
Normaal is het zo dat je lenzen gewoon duurder zijn dan je body - alleen nu zijn DSLR's erg duur omdat het nog allemaal erg nieuw is. Maar geloof je me, je kan beter meer uitgeven en gewoon direct goede lenzen kopen dan een dure body aanschaffen en dan met prut lenzen gaan werken.

Want de kwaliteit van je lens zie je direct terug je foto's - heftige CA, vignetting of gewoon softheid - dat zijn gewoon eigenschappen van goedkopere lenzen .. misschien zie je dat op een 10x15 afdruk niet met een analoge camera, met een 100% crop van een 6MP DSLR laat pijnlijk snel de kwaliteit (of het gebrek ervan) van je lenzen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Ok dan beginnen we in dat geval met 1 lens van max 500 euro... nou wil ik wel iig groothoek en dan komt de tele later....
Voor 500 euri moet toch wel een redelijke 24-80/100 lens oid te krijgen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Wild pigeon schreef op 08 november 2004 @ 13:21:
Ok dan beginnen we in dat geval met 1 lens van max 500 euro... nou wil ik wel iig groothoek en dan komt de tele later....
Voor 500 euri moet toch wel een redelijke 24-80/100 lens oid te krijgen zijn ?
Yep, de Tamron 28-75 f/2.8 is dan een uitstekende keus, al heb je op wide dan minder bereik. Daar is een Tamron 17-35 f/2.8 - 4 weer een goede lens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Jawel hoor.

De Tamron 28-75 f/2.8 Di is erg goed en kost iets van 389 euro. De Sigma 24-70mm f/2.8 EX is ook niet slecht (die heb ik) - is wide-open iets softer dan de Tamron maar stopped down gewoon goed scherp en geeft je wel 4mm extra.. dat geeft je net dat tikkeltje meer groothoek en daarom heb ik voor deze lens gekozen. Zou ook iets van 389 - 399 euro moeten zijn? Kijk even bij www.cornevaniperen.nl

De Tamron 17-35 f/2.8 - 4.0 valt ook in die prijs klasse en is een hele mooie groothoek zoomlens. Deze wil ik zeker nog eens aanschaffen, hoewel ik momenteel nog even andere uitgaven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Ok, na veel lezen en doen ben ik op de volgende combo van tamron gekomen (komt wel boven mijn budget uit, dus dat word dan 1 lens en de andere later):

Tamron: 17-35/2,8-4,0 di maf (€519)
Tamron: 28-75/2,8 xr maf asf. Di (€399)
(de prijzen zijn van kamera express)

Dit lijkt me toch wel een perfect setje!

Toch heb ik ook nog 2 vraagjes.... just to check :o

- is er al meer duidelijkheid over de 7D kit lens (de 17-35)... is dit de 2.8 (D)? want deze lijkt weer enorm veel op deze tamron (net zoals de 28-75 tamron en minolta lenzen enorm op elkaar lijken!)
- Deze lenzen zijn allebij toch ook eventueel op een analoge slr te gebruiken !!?

Ik dank u allen voor jullie hulp _/-\o_

[ Voor 111% gewijzigd door Wild pigeon op 09-11-2004 01:32 . Reden: Na wat research was een edit wenselijk! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

www.kamera-express heeft op Tamron gebied veel meer dan Van Iperen. (Dat neemt niet weg dat ik de site van Van Iperen wel prettiger vind :))

• Wild pigeon
Bestaat er eigenlijk voor minolta een goede 20-70 lens ? (of nog liever een 17-80 oid)
Prijs is in dit geval niet belangrijk, ben gewoon nieuwsgierig...

• agiessen
Op www.dpreview.com is te lezen dat de eerste D7D's door hun eigenaar zijn ontvangen. De batterijen worden nu opgeladen :) Hopelijk kunnen we zeer binnenkort de eerste gebruikerservaringen lezen...

Topicstarter
/me G@pster kan niet wachten..

2 antwoorden:
1) onmogelijk :P
2) als je het echt zo wil, zou ik een body kopen met de 24-105 van KM zelf.. dan heb je een kwalitatief aardige lens, en je hebt een bereik van 38-168 in 35mm equivalent. Minolta AF 24-105/3.5-4.5 D ø 62mm 495.00 (bij konijnenberg)

volgens photozone.de is het een hele aardige lens voor zn prijs, een leuk bereik is het zeker ook.. mocht je ooit meer UWA willen dan koop je een van de eerder genoemde wide-zooms, en wil je nog veel meer tele, niet lullen en zet er een bigma op :Y)

• Wild pigeon
Ik ben er wel z'n beetje uit:
Het word een 7D kit met 17/35 + grip.
En dan gaat mijn eerste lens de tamron 28-75/2,8 worden!

Tenzij er een goede (lees: 2.8/scherp) 17-70 lens oid te krijgen is voor onder de €1000,-

*Blij modus aan*
B) DE KONICA MINOLTA DYNAX 7D IS INMIDDELS OP SOMMIGE PLEKKEN LEVERBAAR!!! B)

*sarcastische modus aan*
Alleen is hij volgens mij nog niet in nederland gesignaleerd :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dell.com heeft m "in stock" voor $1599 = 1267 euri, en er zijn inmiddels meer zaken in de states die m op voorraad hebben.. over een paar weekjes zal hij in nederland ook leverbaar zijn op verschillende plaatsen (de eersten worden de 15e verwacht) dus dit gaat helemaal de goede kant op :Y) nu maar wachten op de eerste echte tests etc. ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 15-06 15:50
Op DPreview staan al posts van mensen in de VS, Engeland en Duitsland die 'm hebben :) Tijd dat ie hier ook in de winkel komt.

Voordeel hier is dat de 7D nu voor 1,19 euro in de Pricewatch staat. Zijn winkels verplicht te leveren voor de geadverteerde prijs? Bij deze winkel (ik zal de naam niet noemen) staat hij voor 1,19 op de webshop, dus je kunt 'm echt bestellen >:)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
Jiriki schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:47:
Voordeel hier is dat de 7D nu voor 1,19 euro in de Pricewatch staat. Zijn winkels verplicht te leveren voor de geadverteerde prijs? Bij deze winkel (ik zal de naam niet noemen) staat hij voor 1,19 op de webshop, dus je kunt 'm echt bestellen >:)
Volgens mij moet een artikel geleverd worden voor de weergegeven prijs, tenzij het duidelijk is dat de prijs niet klopt. In dit geval zul je 'm dus wel voor deze prijs meekrijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128694

Hallo, ik ben nieuw hier, maar ik heb m vandaag gekregen :) :) :)
Jawel, hier in nederland! Heb er net lekker mee zitten spelen, wow!
GVH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
Gefeliciteerd!! Laat je binnenkort je ervaringen weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
was jij die gene die op dpreview poste over prijzen/leverbaarheid in nederland? anyway.. lucky fart :o post asap je nieuwe speeltje's kunsten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

agiessen schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:26:
Volgens mij moet een artikel geleverd worden voor de weergegeven prijs, tenzij het duidelijk is dat de prijs niet klopt. In dit geval zul je 'm dus wel voor deze prijs meekrijgen >:)
Er zal vast wel in de kleine lettertjes staan: "Typ- en spelfouten voorbehouden." 1.19 euro voor een DSLR is toch wel duidelijk een "foutje" :P

Aandachttrekkers, op die manier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IK HEB HEM IN MIJN HANDEN GEHAD!!!! Joehoe.....

In Rotterdam welteverstaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
agniessen & Jiriki -> een prijs in een advertentie is juridisch niet meer dan een aanbod om de onderhandelingen te openen. Een winkel is dus niet verplicht om tegen de geadverteerde prijs te leveren!

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
jwpmzijl schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:35:
agniessen & Jiriki -> een prijs in een advertentie is juridisch niet meer dan een aanbod om de onderhandelingen te openen. Een winkel is dus niet verplicht om tegen de geadverteerde prijs te leveren!
Dat betwijfel ik ten zeerste: als een bedrijf een prijs aan een artikel hangt, dient zij het artikel voor die prijs te leveren. Dit tenzij je had kunnen weten dat het om een fout ging. Kennelijk is mijn sarcasme niet goed overgekomen (vandaar 't duivel-icoontje): het is hier heel erg duidelijk dat het om een fout gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Het was inderdaad wel heel duidelijk, maar prijzen in een winkel zijn zeker wel bindend. Een tankstation hier in de buurt is een keer een heel rek zonnebrillen op die manier kwijtgeraakt, omdat ze adverteerden met "alle zonnebrillen voor 10 gulden". Best goedkoop, stuk of 60 zonnebrillen voor 10 gulden. Een schrijffoutje, maar het bleek wel bindend.

Website zal wel weer een ander verhaal zijn. Jammer...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Anoniem: 22659 schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:46:
IK HEB HEM IN MIJN HANDEN GEHAD!!!! Joehoe.....

In Rotterdam welteverstaan....
Bij een winkel? (Zo ja, welke?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128694

was jij die gene die op dpreview poste over prijzen/leverbaarheid in nederland?

Nee, ik weet verder niet veel over prijzen en leverbaarheid, dus dat was ik niet, maar ik heb er fijn mee gespeeld dit weekend, en ik ben tot nu toe erg tevreden.
Even wennen aan alle knoppen, ik was een dynax 500 si gewend, maar dat went wel snel, het zit logisch in elkaar. Op het scherm zien de foto's er goed uit, morgen een aantal afdrukken maken, kijken hoe dat er uit ziet.
Ik ben in elk geval erg blij met mijn 7d!

GVH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
/me G@pster kan voorlopig alleen maar (dag)dromen...

gaaf man! post eens wat spulletjes aub? we zijn allemaal eeerg benieuwd uiteraard!
Op dpreview fora is heel veel te zien hoe goed de dynamic range is, en dat de AS super werkt. Maar je ziet er wel veel bedenkingen en vragen rond de scherpte.. heb jij hier ook last van of niet? en watvoor glas gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem zien staan bij MM centrum in R'dam. Zal als ik van de week in de buurt ben eens mijn objectief meenemen en eens een paar voorbeeldplaten schieten. (als ze hem dan nog hebben)

Wat mij zo snel opviel: Die zoeker: WOW, das wat anders dan al die kleine kutzoekertjes. Wat een groot stuk glas waar je doorheen kijkt! Super duidelijke lay-out van alle knoppen: WB, lichtmeting, filmtransport, onder- overbelichten (ook van flits), selecteren van AF punt , echt alles is voorhanden. En dan dat scherm -> WOW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm, als ze m bij MM vestigingen hebben.. ik ga ook maar eens op strooptocht uit binnenkort :P hier in rijswijk/den haag zitten er 2, allebij binnen een half uurtje.. daar dus maar even kijk dan:) en ik ga andere fotozaken ook maar gewoon langs, wie weet watvoor aangename verrassingen je tegenkomt.. ik ben erg benieuwd naar de eerste -wat diepere- gebruikerstest op dpreview ofzo!

PS: ik ben eindelijk begonnen aan de startpost update }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
Anoniem: 116136 schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:06:
hmm, als ze m bij MM vestigingen hebben.. ik ga ook maar eens op strooptocht uit binnenkort :P hier in rijswijk/den haag zitten er 2, allebij binnen een half uurtje.. daar dus maar even kijk dan:) en ik ga andere fotozaken ook maar gewoon langs, wie weet watvoor aangename verrassingen je tegenkomt..
Als je de mijne maar laat staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
no worries, ik voorlopig het geld nog niet :'( ben al een paar maanden kutwerk aan het doen op koopavond en zaterdag, maar er zullen nog wel een paar maandjes moeten volgen wil ik er een complete set uit kunnen halen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
op deze scherpte-test op pbase kun je goed zien (het zijn 100% cropjes) dat met sharpness op default er wel wat op aan te merken.. als ze echter de sharpness op +2 zetten, vind ik het er prima uitzien! het is nog koffiedik kijken, maar dit geeft voorlopig aan dat er toch geen probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Gapster. Op de scherpte is niets aan te merken. Digitale camera's zijn per definitie onscherp (vanwege het bayerpatroon in de CCD). De scherpte van de afbeelding is dan ook voor een heel groot deel afhankelijk van de bewerkingen die de fotocamera na de opname uitvoert.

KM biedt je de mogelijkheid om zelf naar eigen wens de scherpte aan te passen. Met de verschermmethodes van Photoshop zijn namelijk betere resultaten te krijgen dan met automatische in-camera methodes. De onscherpe vaas wordt na behandeling met USM in Photoshop haarscherp en m.i. beter dan de +2 instelling van de camera.

Voor wie niet elke foto zelf wil bewerken is er de mogelijkheid om het verscherpen van de camera aan te passen.

Kortom voor ieder wat wils.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
daar heb je zeker gelijk in, ik schiet ook niet meteen in de stress hoor :7 er waren alleen op dpreview tig posts over "sucky sharpness" en mensen die gelijk al riepen "if my D7D turns out to be this unsharp, ill return it asap and get a 20D!" dus, ik wilde eigenlijk meer datsoort onzin fabeltjes voorkomen door hier gelijk te laten zien dat als je je cam goed instelt er niets aan de hand is! Dat het met PS ook altijd netjes te maken is, is natuurlijk ook waar. Ik zou zeggen, bedankt voor je aanvullende info :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dpreview forum= 90% paniek en onzin en 10% relevante informatie.

Neem dat volk daar alsjeblieft met een berg zout. In tegenstelling tot o.a. Fredmiranda.com, zijn de meeste mensen op DPReview geen ervaren fotografen - veel van hen hebben net hun eerste (d)SLR aangeschaft en verwachten daar point en shoot resultaten van.

Je moest eens horen toen de 10D net uit was.. als je het DPReview Canon forum mocht geloven waren alle 10D's kapot en geen enkele kon normaal focussen. Nu was het wel zo dat de allereerste batch 10D's enige problemen hadden .. maar ineens had iedereen dat soort problemen. Probleem lag daar echt meer bij de 'fotografen' dan bij de 10D .... geen kennis van sluitertijden (op 1/15 onscherp - raar he?), geen kennis van diafragma, DOF of lenzen kwaliteit (achterkant van het gebouw is onscherp bij f/2.8 - raar he? Wide-open is mijn 100$ USD Sigma 75-300 f/5.6 niet scherp - raar he?) .. etc. Ipv na te gaan WAAR het probleem zat (sluitertijden, te krappe DOF, crappy lenzen wide open gebruiken) wees men daar direct naar de 10D.

Hoewel de reviews van DPR wel goed zijn, vind ik de fora vaak van jammerlijk lage kwaliteit - veel flamewars, veel zelf uitgeroepen "experts" en gewoon veel respectloze opmerkingen over en weer. Jammer, heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor wie een voorbeeld van ISO 100 t/m ISO 3200 wil zien op de Dynax 7D:

hier
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.