blader eens 1 blz terugSilent Thunder schreef op 02 november 2004 @ 12:03:
deze gast is me al een paar dagen aan het spammen met zijn ''koopje''
[...]
heeft iemand er ook last van; en zijn die betaalde versies veel beter? niet dat ik t ga kopen; als het uberhaupt kan tho
Verwijderd
Waarom zit er eigenlijk geen optie in emule om een user te bannen? Gewoon rechtermuisknop en dan op het lijstje ban this user ofzo 
Want ik ben bijvoorbeeld nu een file aan het downloaden die vrij zeldzaam is (toch nog wel 30 sources ofzo maar is vrij groot kwa bestandsgrootte). Ik heb al iets van 100 MB uploaded naar hem en maar iets van 9 MB downloaded. Dit in een tijdsbestek van 3 dagen ofzo, 1 keer viel het me op dat ik bij hem aan het downloaden was en dat ging met maximaal 200 bytes ofzo... dat soort users wil ik dus gewoon kunnen bannen...
En met 0.44b kan ik ook niet meer view shared files kiezen bij een user zodat je zijn ip krijgt als ie het disabled heeft

//edit: die user heeft wel genoeg stukjes om te kunnen uploaden dus daar zal het niet aan liggen.
Want ik ben bijvoorbeeld nu een file aan het downloaden die vrij zeldzaam is (toch nog wel 30 sources ofzo maar is vrij groot kwa bestandsgrootte). Ik heb al iets van 100 MB uploaded naar hem en maar iets van 9 MB downloaded. Dit in een tijdsbestek van 3 dagen ofzo, 1 keer viel het me op dat ik bij hem aan het downloaden was en dat ging met maximaal 200 bytes ofzo... dat soort users wil ik dus gewoon kunnen bannen...
En met 0.44b kan ik ook niet meer view shared files kiezen bij een user zodat je zijn ip krijgt als ie het disabled heeft
//edit: die user heeft wel genoeg stukjes om te kunnen uploaden dus daar zal het niet aan liggen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 13:14 ]
Dat heet, crappy verbinding (lees ver weg). Ligt waarschijnlijk niet aan die user.
Bannen helpt het netwerk niet. Volgens mij is dat de reden dat het in de officele client bijna niet meer kan. Maar men is wel heel spaarzaam met informatie waarom bepaalde dingen wel of niet kunnen.Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 13:12:
Waarom zit er eigenlijk geen optie in emule om een user te bannen? Gewoon rechtermuisknop en dan op het lijstje ban this user ofzo
tijdsbestek van 3 dagen ofzo, 1 keer viel het me op dat ik bij hem aan het downloaden was en dat ging met maximaal 200 bytes ofzo... dat soort users wil ik dus gewoon kunnen bannen...
Dat 200 bytes/seconden is volgens my een trickle slot. Dat wordt geopend om zodra een andere download is afgelopen de upload vol te houden. Als je alleen maar trickle slots krijgt is het vast niet helemaal goed.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
nu nergens last meer van... alleen vanochten maakte het niet uit wat ik deed, t wou echt niet... maarjah, het zal wel.DJ^ schreef op 02 november 2004 @ 12:37:
[...]
In de thread over v5.6 op het emule board staat er niks over vermeld, wel even registreren/inloggen
Ik krijg alleen nog maar een low-id/firewalled. 
Volgende is gebeurd:
Nieuwe onderdelen, dus opnieuw WindowsXP. Gelijk maar even SP2 er overheen, die stond ervoor niet geïnstalleerd. Ipv Norton 2004, heb ik nu Norton 2005. Daarin zit een soort wormen beveiliging. Die kwam al naar voren met opstarten van emule, dus die heb ik gelijk maar even uitgeschakeld. WinXP firewall is ook uit. Poorten zijn goed geforward in de router. Het moet in mijn installatie zitten, maar ik kan niet vinden waar het in zit helaas. Ik verdenk Norton 2005, maar ik heb alle opties al nagelopen.
Volgende is gebeurd:
Nieuwe onderdelen, dus opnieuw WindowsXP. Gelijk maar even SP2 er overheen, die stond ervoor niet geïnstalleerd. Ipv Norton 2004, heb ik nu Norton 2005. Daarin zit een soort wormen beveiliging. Die kwam al naar voren met opstarten van emule, dus die heb ik gelijk maar even uitgeschakeld. WinXP firewall is ook uit. Poorten zijn goed geforward in de router. Het moet in mijn installatie zitten, maar ik kan niet vinden waar het in zit helaas. Ik verdenk Norton 2005, maar ik heb alle opties al nagelopen.
daar heb ik hier: bigfoot1942 in "eMule opensource eDonkey, deel 12" ook last van gehad...
tis vanzelf overgegaan, rebootje was mogelijk de oplossing.
Ik ga het even proberen, thanks.bigfoot1942 schreef op 03 november 2004 @ 17:46:
daar heb ik hier: bigfoot1942 in "eMule opensource eDonkey, deel 12" ook last van gehad...
Helpt dus niets. Ik gebruik nog Morph 5.1 trouwens. Eens kijken wat 5.6 doet, maar dat zou niets uit moeten maken denk ik.
Al gevonden. Toch niet goed geforward in mijn router. Andere netwerkkaart geeft ander ip in de router. Ik routerde nog naar me oude ip, die pc had namelijk dezelfde netwerknaam. Duidelijk dus, nu werkt alles wel.
[ Voor 41% gewijzigd door Muse op 03-11-2004 18:21 ]
Uninstall Norton 2005 eens helemaal. Puur uitsluiten van opties en dit is een goede mogelijkheid natuurlijk, succes!
hmmz
Alles werkt weer naar behoren. Mijn oude pc stond nog in de router samen met mijn nieuwe. Allebei dezelfde naam, maar een ander intern ip. Gewoon even verkeerd gekeken. Ik heb wel die bemoeizuchtige anti-wormzooi van Norton uitgelaten hoor.DJ^ schreef op 03 november 2004 @ 18:25:
Uninstall Norton 2005 eens helemaal. Puur uitsluiten van opties en dit is een goede mogelijkheid natuurlijk, succes!
Laat ik mezelf nog maar een keer quoten. Mijn probleem is niet verholpen ik ben inmiddels al wel geupgraded naar Morph XT v5.6. Oplossingen? Hoe zijn jullie instellingen?Gerwin schreef op 18 oktober 2004 @ 11:29:
Iemand ook problemen met de Lineare order in MorphXT v5.1. Ik heb een aantal categorieren, met daarin verschillende bestanden die ik allemaal een apart (oplopend) nummer heb gegeven. Deze zouden dan in theorie achter elkaar moeten lopen als de vorige klaar is met downloaden. Echter dit gaat niet, het lijkt wel of hij gewoon random de bestanden laat lopen. Iemand dit probleem ook gehad? Hoe dit op te lossen?
ik zal een poging wagen.
misschien moet je instellen dat je je bronnen wilt verdelen als "stacked sources" ipv "balanced sources".
kijk je preferences ff na, die optie zit nl in morph
misschien moet je instellen dat je je bronnen wilt verdelen als "stacked sources" ipv "balanced sources".
kijk je preferences ff na, die optie zit nl in morph
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Mr. Nobody, dank voor je tip, ik heb het ingesteld en dit schijnt vooralsnog het probleem op te lossen. Hier was ik zelf echt niet opgekomen, als je het weet dan is het makkelijk... bedankt...
Hihoo,
Kan iemand me zeggen of die BIG file werkt? Als ik er op duw knippert emule wel maar er staat geen file bij de downloads....
Wat is de filename er eigenlijk van?
Kan iemand me zeggen of die BIG file werkt? Als ik er op duw knippert emule wel maar er staat geen file bij de downloads....
Wat is de filename er eigenlijk van?
Als je het over die communigty got big file gaat. Ja, die hoort te werken, waarschijnlijk produceert emule een popup die vraagt in welke categorie hij moet downloaden.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Ja er gebeurde toch niet echt veel, dus heb ik die link maar in zoeken geduwd bij emule en kheb de GOT Big file gevonden
!
ik wist het niet, was een gokjeGerwin schreef op 04 november 2004 @ 23:47:
Mr. Nobody, dank voor je tip, ik heb het ingesteld en dit schijnt vooralsnog het probleem op te lossen. Hier was ik zelf echt niet opgekomen, als je het weet dan is het makkelijk... bedankt...
eerlijk gezegt was dat de enige optie die ik kon bedenken, of het zou natuurlijk een bug kunnen zijn, maar dan had je er vast iets overkunnen vinden op het emuleforum
hallo allemaal
misschien is deze vraag al een keer gesteld maar ik heb niet zo'n zin om door 12 volle topics te zoeken
ik heb een etech router, en daarbij heb ik e-mule bij de special apps gezet.
op mijn pc werkt emule nu ook goed met een hoog id.
maar op de pc van mijn broertje blijft emule maar steeds een laag id houden.....
ik heb daar al andere poorten proberen in te stellen maar dat lijkt niks uit te maken.
dus heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden zodat wij hier allemaal op een hoog id kunnen emulen???
misschien is deze vraag al een keer gesteld maar ik heb niet zo'n zin om door 12 volle topics te zoeken
ik heb een etech router, en daarbij heb ik e-mule bij de special apps gezet.
op mijn pc werkt emule nu ook goed met een hoog id.
maar op de pc van mijn broertje blijft emule maar steeds een laag id houden.....
ik heb daar al andere poorten proberen in te stellen maar dat lijkt niks uit te maken.
dus heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden zodat wij hier allemaal op een hoog id kunnen emulen???
Het Grote PoortmappingsverhaalNEOeo schreef op 06 november 2004 @ 13:54:
poorten die je bij je broertje hebt ingesteld forwarden naar zijn pc.
ik heb de hele reeks 4660 - 4672 open voor emule dus daar ken het niet aan liggen lijkt me
Misschien vanwege dat je nu met 2 computers gebruik maakt van emule? Je kan achter een router een specifieke poort maar naar 1 ip-adres tegelijkertijd forwarden.
Gebruikers van nLite trouwens opgepast: verwijderen van Windows Firewall zorgt ook voor connectieproblemen met P2P-applicaties
Gebruikers van nLite trouwens opgepast: verwijderen van Windows Firewall zorgt ook voor connectieproblemen met P2P-applicaties
[ Voor 30% gewijzigd door Acheron op 06-11-2004 16:32 ]
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Verwijderd
Is er een manier om emule bestanden niet te sharen, maar ze wel bij de search als "downloaded" weer te geven. O.i.d.
Ik heb namelijk een hoop bestanden, van wie ik niet kan onthouden of ik ze zelf wel heb gedownload ooit. En dan kom ik er een week later achter dat ik ze allemaal dubbel heb gedownload....
tnx
Ik heb namelijk een hoop bestanden, van wie ik niet kan onthouden of ik ze zelf wel heb gedownload ooit. En dan kom ik er een week later achter dat ik ze allemaal dubbel heb gedownload....
tnx
als je NeoMule gebruikt, vanaf het beginVerwijderd schreef op 06 november 2004 @ 20:04:
Is er een manier om emule bestanden niet te sharen, maar ze wel bij de search als "downloaded" weer te geven. O.i.d.
tnx
(wel eerst ff backuppen hè)
no comment
Binnenkort krijg ik een server hier, en daar wil ik (o.a.) een eMule download server van maken. Maar ik ben nu al een paar best grote bestanden aan het downloaden, en die wou ik dan graag voortzetten op de server. Maar moet ik dan de files hebben die in de map temp staan? of andere?
mja, die bestanden moet je idd hebben.LifeTecH schreef op 06 november 2004 @ 23:33:
Binnenkort krijg ik een server hier, en daar wil ik (o.a.) een eMule download server van maken. Maar ik ben nu al een paar best grote bestanden aan het downloaden, en die wou ik dan graag voortzetten op de server. Maar moet ik dan de files hebben die in de map temp staan? of andere?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Klopt.... je hele temp dir kopieren naar de server straks,en met je eMule versie weer daarnaar verwijzen.
Lijkt me handig als je gewoon je eMule dir ook compleet kopieert.
Even de wizzard runnen en je directories kiezen,en dan zou het weer moeten werken.
Lijkt me handig als je gewoon je eMule dir ook compleet kopieert.
Even de wizzard runnen en je directories kiezen,en dan zou het weer moeten werken.
Verwijderd
Ik heb emule v0.44b geinstalleerd, alleen heb ik een upload van ca. 500b/s en upload van 15 kb/s. Echter download de ander computer wel gewoon met 100 kb/s, hoe kan ik de dowload op een beetje fatsoenlijk niveau krijgen?
Zweven hier niet echt veel fans van emuleplus rond, of wel. Is de MorphXT mod zo veel sneller, het is toch hetzelfde netwerk. Of zijn het soms die mod-gebruikers die m'n log volplakken met "aggresive client is banned" etc.
[ Voor 5% gewijzigd door wagenveld op 07-11-2004 03:08 ]
ik heb nou toch wat aparts:
als ik "find best upload limit automatiscally" aanvink, staat er onderin "preparing..." maar hierna verdwijnt dat weer en gaat het vinkje weer uit...
weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan fixen?
edit: dit is dus zo bij USS, stel ik m in op SUC dan werkt dat wel...
als ik "find best upload limit automatiscally" aanvink, staat er onderin "preparing..." maar hierna verdwijnt dat weer en gaat het vinkje weer uit...
weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan fixen?
edit: dit is dus zo bij USS, stel ik m in op SUC dan werkt dat wel...
[ Voor 19% gewijzigd door bigfoot1942 op 08-11-2004 02:02 ]
Moet je geloof ik voor kunnen pingen. Als emule niet kan pingen of de provider niet kan vinden (router aan de ander kant van de lijn) dat werkt het niet. (maar je hebt zelf al een workarround). Kijk ook eens in je verbose log.bigfoot1942 schreef op 08 november 2004 @ 02:00:
is het mogelijk als ik emule aan hebt dat het de internet verbinding dan zo verslechtert dan mijn msn om de 2 minuten offline gaat?
ik heb de chello classic.
de upload van emule heb ik meestal op 15 kb staan.
en ik download gemiddelt zeg maar met 45 kb.
en mijn msn gaat dus om de 2 minuten offline
ligt dit gewoon aan chello of komt dit door emule???
en mijn msn gaat dus om de 2 minuten offline
Dat ligt dan aan je modem en/of router, maar de oorzaak is het grote aantal verbindingen dat Emule gebruikt. Hier is weinig aan te doen behalve Emule zwaarder begrenzen (vooral minder nieuwe connections per 5 secondes is van belang) of een nieuw modem en/of router kopen.NEOeo schreef op 08 november 2004 @ 19:35:
is het mogelijk als ik emule aan hebt dat het de internet verbinding dan zo verslechtert dan mijn msn om de 2 minuten offline gaat?
en mijn msn gaat dus om de 2 minuten offline![]()
waar pingt emule dan naartoe?leuk_he schreef op 08 november 2004 @ 09:44:
[...]
Moet je geloof ik voor kunnen pingen. Als emule niet kan pingen of de provider niet kan vinden (router aan de ander kant van de lijn) dat werkt het niet. (maar je hebt zelf al een workarround). Kijk ook eens in je verbose log.
(ik heb zoveel mogelijk de ip-range van mijn ISP geblockt in mijn p2p blocklist.)
Emule draait hier 24/7 maar ik moet iedere morgen de pc opnieuw opstarten omdat het cpu gebruik op 100% staat en alles wat ik dan nog wil openen rete lang duurd.
Iemand een idee wat ik daar aan kan doen behalve opnieuw opstarten dan natuurlijk?
Ik had al gekeken of er een instelling bij emule zelf staat maar kon niets vinden.
Ik gebruik Morph v 5.1
Bij morph 4.0 en 4.2 had ik hetzelfde probleem.
Iemand een idee wat ik daar aan kan doen behalve opnieuw opstarten dan natuurlijk?
Ik had al gekeken of er een instelling bij emule zelf staat maar kon niets vinden.
Ik gebruik Morph v 5.1
Gebruik je toevallig een (oudere) versie van ZoneAlarm?
eMule=>preferences=>connection=>network=>KAD uitzetten zou het moeten oplossen. Op de een of andere manier zit er een geheugenlek in de afhandeling van alle verkeer bij ZoneAlarm en P2P. Als je KAD niet gebruikt zou vsmon.exe netjes onder 10MB moeten blijven. Doe je dat niet, staat ie aan het eind van de dag op 100-150MB.Artwido schreef op 10 november 2004 @ 10:15:
Emule draait hier 24/7 maar ik moet iedere morgen de pc opnieuw opstarten omdat het cpu gebruik op 100% staat en alles wat ik dan nog wil openen rete lang duurd.
Ik gebruik Morph v 5.1
[ Voor 3% gewijzigd door Compunologist op 10-11-2004 10:42 ]
Of je neemt een fatsoenlijke firewall. KAD niet gebruiken levert meer en meer nadelen op imho.Compunologist schreef op 10 november 2004 @ 10:41:
eMule=>preferences=>connection=>network=>KAD uitzetten zou het moeten oplossen. Op de een of andere manier zit er een geheugenlek in de afhandeling van alle verkeer bij ZoneAlarm en P2P. Als je KAD niet gebruikt zou vsmon.exe netjes onder 10MB moeten blijven. Doe je dat niet, staat ie aan het eind van de dag op 100-150MB.
Idd, je kan beter een andere firewall zoeken dan KAD niet gebruiken. Ik gebruik overigens wel gewoon ZoneAlarm, en meestal gaat het uitstekend, maar soms piekt ie idd ineens op 100% CPU. Gewoon ZoneAlarm afsluiten en weer opstarten is dan trouwens voldoende. Ben verder erg tevree met ZoneAlarm, dus was niet van plan te switchen
Verwijderd
Sorry dat ik mijzelf moet quoten, maar ik zou toch erg graag een antwoord op mijn vraag willen. Het zou best kunnen dat dit onderwerp al uitgebreid besproken is, maar in ieder geval niet in deel 12 (dit deel). Dit deel heb ik namelijk al helemaal door gelezen.Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 23:43:
Hebben jullie wel eens de Max sources/files limiet van 500 (default) omhoog gegooid? Heeft dat zin bij populaire bestanden? En hoeveel extra bandbreedte kost dat?
Het voordeel van het omhoog gooien van de limiet lijkt mij dat je een populair bestand sneller kan downloaden. Maar wat zijn de nadelen?
Max sources kan duidelijk hoger dan 500. Zeker met nieuwe populaire bestanden zijn er meer dan 500 man die hem aan het downloaden zijn. De limiet hoger instellen resulteert er dus in dat je gewoon meer sources hebt (dus meer kans op een verbinding met iemand
).
Nadeel is dat het meer connecties trekt.
Persoonlijk heb ik max sources op 4000 staan en max connections op 250 (anders klapt mijn router
). Die 4000 sources haal ik nog wel eens maar die 250 connections maar zelden. Gewoon omhoog doen dus imho.
Nadeel is dat het meer connecties trekt.
Persoonlijk heb ik max sources op 4000 staan en max connections op 250 (anders klapt mijn router
ik gebruik geen zone alarm meer sinds ik mijn router heb.
Ik gebruik de firewall van mijn router.
Maar kan de hoog opgelopen cpu-gebruik te maken hebben met de firewall?
Ik gebruik de firewall van mijn router.
Maar kan de hoog opgelopen cpu-gebruik te maken hebben met de firewall?
Nou, niet met de firewall van je router denk ik.
Kijk eens naar de lopende processen op het moment dat er 100% verbruikt word, en zoek het proces dat het meeste in beslag neemt
Kijk eens naar de lopende processen op het moment dat er 100% verbruikt word, en zoek het proces dat het meeste in beslag neemt
- heb jij je compu 24/7 aan staan?Zoefff schreef op 10 november 2004 @ 10:48:
Idd, je kan beter een andere firewall zoeken dan KAD niet gebruiken. Ik gebruik overigens wel gewoon ZoneAlarm, en meestal gaat het uitstekend, maar soms piekt ie idd ineens op 100% CPU. Gewoon ZoneAlarm afsluiten en weer opstarten is dan trouwens voldoende. Ben verder erg tevree met ZoneAlarm, dus was niet van plan te switchen
- Loopt bij jou het geheugengebruik van vsmon.exe niet enorm op?
- ZoneAlarm afsluiten betekent tijdelijk openstellen voor allerlei gespuis?
- Welke versie van ZoneAlarm gebruik je? De laatste?
Ik ben namelijk ook nog steeds erg te spreken over ZoneAlarm. Ik test ieder keer de laatste Kerio of Sygate maar ik vind ZoneAlarm toch het duidelijkst voor de gebruiker. Ik heb alleen problemen met KAD in combinatie met ZoneAlarm. Ik volg ook dit draadje waaruit blijkt dat de problemen vaker gesignaleerd worden.
Mn router vind Kademlia niet zo leuk
Ik heb een Draytek 2200e, als ik kademlia gebruik klapt mn router er om de zoveel tijd uit. Ik dacht dat het aan het aantal connecties e.d. lag, die al lopen verlagen, maar gebeurde nog steeds. Hetzelfde geprobeerd met Webcache, maar tevergeefs. Na een tijdje gezocht te hebben, deed ik KAD uit en hop hij liep, ook als ik mn pc de hele dag aan laat staan 
Setup:
Draytek Vigor 2200e
eMule MorphXT v5.6
Upload lim. van 16kb/s
Max connections 400
Max Sources 777
Setup:
Draytek Vigor 2200e
eMule MorphXT v5.6
Upload lim. van 16kb/s
Max connections 400
Max Sources 777
[ Voor 6% gewijzigd door aramdin op 11-11-2004 00:06 ]
Ik heb een vraag. Ik gebruik nu emule 0.44 b. Ik heb sinds kort 120 kb down en 60 kb up. Maar de upload komt niet boven de 28 kb uit. Hoe kan dat?? Ik heb hem op 50 kb up gezet. EN op hoeveel verbindingen moet je emule instellen, want mijn Msn gaat de laatste tijd ook erg raar doen. alvast bedankt
Leg je thuissituatie wat meer uit, dus bvchrisborst schreef op 10 november 2004 @ 22:54:
Ik heb een vraag. Ik gebruik nu emule 0.44 b. Ik heb sinds kort 120 kb down en 60 kb up. Maar de upload komt niet boven de 28 kb uit. Hoe kan dat?? Ik heb hem op 50 kb up gezet. EN op hoeveel verbindingen moet je emule instellen, want mijn Msn gaat de laatste tijd ook erg raar doen. alvast bedankt
Heb je kabel of ADSL? Welk abo?
Heb je een Router, zoja welk merk?
Welke OS gebruik je, WinXP of iets anders?
etc etc
Dan kan men hier ook gericht antwoord geven begrijp je?
Ik heb niet zo veel verstand van routers en verschillende type's, maar heb je een nieuwe router, of is ie al wat ouder?aramdin schreef op 10 november 2004 @ 22:45:
Mn router vind Kademlia niet zo leukIk heb een Draytek 2200e, als ik kademlia gebruik klapt mn router er om de zoveel tijd uit. Ik dacht dat het aan het aantal connecties e.d. lag, die al lopen verlagen, maar gebeurde nog steeds. Hetzelfde geprobeerd met Webcache, maar tevergeefs. Na een tijdje gezocht te hebben, deed ik KAD uit en hop hij liep, ook als ik mn pc de hele dag aan laat staan
Setup:
Draytek Vigor 2200e
eMule MorphXT v5.6
Upload lim. van 16kb/s
Max connections 400
Max Sources 777
Bij oudere routers is het namelijk zo dat ze maximaal +-255 connecties aan kunnen. Probeer je Max Connections eens onder dat getal te zetten, en kijk wat er gebeurt?
Wellicht kan je even kijken op de site van je fabrikan of ze een firmware upadat hebben
Ik heb demon dsl express de 1024/512. Dus ik heb een zyxel modem met daarachter een smc router. Ik heb xp pro.aramdin schreef op 11 november 2004 @ 00:08:
[...]
Leg je thuissituatie wat meer uit, dus bv
Heb je kabel of ADSL? Welk abo?
Heb je een Router, zoja welk merk?
Welke OS gebruik je, WinXP of iets anders?
etc etc
Dan kan men hier ook gericht antwoord geven begrijp je?
van die zyxel is een nieuwe firm ware te krijgen:
[google=demon ZyXEL Prestige 650R-31] Zie verhaal 1e link. Als ik het goed lees kan die zyxel ook als NAT device dienen. heb je hem in bridge of in nat mode staan?
Wellicht eens goed je netwerk configuratie door de searchhier halen en als het dan nog niet opgelost hebt eens een topic in NT starten(inclusief veel meer info over je netwerk dan je hier hebt staan) ?
( en geen zonealarm op je pc? dat werkt niet met emule)
[google=demon ZyXEL Prestige 650R-31] Zie verhaal 1e link. Als ik het goed lees kan die zyxel ook als NAT device dienen. heb je hem in bridge of in nat mode staan?
Wellicht eens goed je netwerk configuratie door de searchhier halen en als het dan nog niet opgelost hebt eens een topic in NT starten(inclusief veel meer info over je netwerk dan je hier hebt staan) ?
( en geen zonealarm op je pc? dat werkt niet met emule)
Even een vraag over de WebCache. Ik zou deze graag enablen maar het lukt me niet. Dat komt omdat emule mijn proxy niet in z'n lijst heeft en ik hem zelf niet kan vinden.
Ik heb ADSL van Zonnet en gebruik eMule 0.44b MorphXT v5.6. Kan het adres van de proxy niet vinden met de site van Zonnet en Google.
Ik weet niet of hier mensen zijn die ook Zonnet hebben en hun WebCache gebruiken maar het leek me het proberen waard. Of dat iemand weet hoe ik aan het adres van die proxy kan komen?
Ik heb ADSL van Zonnet en gebruik eMule 0.44b MorphXT v5.6. Kan het adres van de proxy niet vinden met de site van Zonnet en Google.
Ik weet niet of hier mensen zijn die ook Zonnet hebben en hun WebCache gebruiken maar het leek me het proberen waard. Of dat iemand weet hoe ik aan het adres van die proxy kan komen?
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik heb deze router alweer een tijdje, sowieso langer dan 1 jaar, weet het niet meer precies. Goed dat je het zegt, ik heb inmiddels al de laaste firmware, zie hieronderZoefff schreef op 11 november 2004 @ 07:44:
[...]
Ik heb niet zo veel verstand van routers en verschillende type's, maar heb je een nieuwe router, of is ie al wat ouder?
Bij oudere routers is het namelijk zo dat ze maximaal +-255 connecties aan kunnen. Probeer je Max Connections eens onder dat getal te zetten, en kijk wat er gebeurt?
Wellicht kan je even kijken op de site van je fabrikan of ze een firmware upadat hebben
code:
1
2
3
| Model : Vigor2200 Series Firmware Version : v2.3.11 Build Date/Time : Fri Sep 10 16:0:0.36 2004 |
Link naar Draytek Web SupportVan de Draytek Site
Bij de server zijn niet meer dan 165 gelijktijdige verbindingen mogelijk onder firmware versie 1.08. Vanaf firmware versie 2.00 is deze begrenzing verwijderd. De gelijktijdige verbindingen zijn getest op een DrayTek Vigor 2200 en 2300 tot 1200 verbindingen. Voor een router is 1200 verbindingen al zware arbeid. Veel andere router fabrikanten hebben al een begrenzing op het aantal op te bouwen verbindingen welke tussen de 300 en 500 verbindingen ligt. Het moge duidelijk zijn wat 1200 verbindingen voor een router aan werk betekent. Naar verluid ondersteunt de DrayTek Vigor 2600 2500 verbindingen. Helaas hebben wij dit (nog) niet kunnen testen.
Ik ga nog ffies je tip proberen,
Thx
als proxy.versatel.net of proxy.versatel.nl of 212.041.157.225 niet werken (test deze effe) dan denk ik niet dat het werkt. (eerlijk gezegt heb ik nog maar een heel klein beetje data via webcache binnen gekregen, ik zit NIET bij zonnet.)cybersteef schreef op 11 november 2004 @ 16:26:
Even een vraag over de WebCache. Ik zou deze graag enablen maar het lukt me niet.
Ik weet niet of hier mensen zijn die ook Zonnet hebben
[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 11-11-2004 17:16 ]
als een gebruiker die bij zonnet zit, een client gebruikt die webcache heeft, de juiste proxy ingesteld heeft en hetzelfde bestand binnen niet al te lange tijd nadat jij hem gedownload hebt wil downloaden, dan kan hij er wel gebruik van maken. die kans is dus erg klein. ik heb dus ook 0 Kb via webcache gekregen. concept is leuk, maar volgens mij werkt het niet echt (op dit moment)
Ja dat wist ik, ik ken het princiepe van WebCache en het lijkt mij wel grappigMr.Nobody schreef op 11 november 2004 @ 18:20:
als een gebruiker die bij zonnet zit, een client gebruikt die webcache heeft, de juiste proxy ingesteld heeft en hetzelfde bestand binnen niet al te lange tijd nadat jij hem gedownload hebt wil downloaden, dan kan hij er wel gebruik van maken. die kans is dus erg klein. ik heb dus ook 0 Kb via webcache gekregen. concept is leuk, maar volgens mij werkt het niet echt (op dit moment)
@Leuk hè: Hartstikke bedankt voor de proxy adressen. Ik ga ze proberen, post wel of het gelukt is ja of nee. Poort 8080 neem ik aan?
[Update]
Als ik invoer bij het Proxy Adress: proxy.versatel.net en proxy.versatel.nl krijg ik een error. (Proxy Test Error)
212.041.157.225 met port 8080 gaat hij wel testen maar dan krijg ik in het Log een test failed.
Dus misschien zijn het of niet werkende adressen, mijn poort is niet goed of Webcache is niet mogelijk
Meer ideeën?
[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 11-11-2004 18:33 ]
helpdesk zonnet? ander poorten (8000 & 80 kom fewel eens tegen) , maar veel kans geef ik het niet.cybersteef schreef op 11 november 2004 @ 18:25:
[...]
Dus misschien zijn het of niet werkende adressen, mijn poort is niet goed of Webcache is niet mogelijk
Meer ideeën?
/Edit inderdaad bellen/mailen. Ik zat aan versatel te denken aangezien het hetzelfde netwerk is. zonnet zelf heeft geen proxy.
[ Voor 32% gewijzigd door leuk_he op 12-11-2004 08:49 ]
Ik neem aan dat je dan bellen bedoelt aangezien de online helpdesk geen soelaas biedt. En ik denk niet dat ik ze ga bellen enkel om het proxy adres te vragen voor eMule. Ik zal nog wel wat proberen en ja anders pech gehad he. Iig bedankt.leuk_he schreef op 11 november 2004 @ 21:14:
[...]
helpdesk zonnet? ander poorten (8000 & 80 kom fewel eens tegen) , maar veel kans geef ik het niet.
[Update]
Net ontdekt dat Zonnet GEEN proxy server heeft. Gevonden op het forum van zonnet na een tijd zoeken. Lekker dan...
Thx voor de replys anyways.
[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 11-11-2004 22:51 ]
Ik heb flink gezocht maar kan iemand me ook vertellen of het normaal is dat je na elke herstart weer een low id hebt en je dus alles weer moet opbouwen
I'm not as think as you stoned I am
Een lowid is nooit normaalWooK schreef op 12 november 2004 @ 10:47:
Ik heb flink gezocht maar kan iemand me ook vertellen of het normaal is dat je na elke herstart weer een low id hebt en je dus alles weer moet opbouwen
Ik heb de portforwarding wel goed ingesteld volgens mij, ook getest nl maar ik zal nog eens kijken.IceStorm schreef op 12 november 2004 @ 10:48:
[...]
Een lowid is nooit normaalKijk je portforwards eens goed na.
Het vreemde is dat hij wel telkens oploopt maar zoals gezegd, na een herstart staat hij weer op 0 (%)
Wat bedoel je met opnieuw opbouwen? Halve gedownloade files staan gewoon in je temp dir van emule. En na een restart duurt het altijd weer even voordat je weer op volle snelheid aan het downloaden bent (dat is wel normaal).WooK schreef op 12 november 2004 @ 10:47:
En krijg je na een tijdje een high id? --> Heb je wel een statisch ip adres in je eigen netwerk?
(een uitgebreider beschijving van je probleem, en wat je al geprobeerd hebt, in nijntjes nederlands kan geen kwaad)
EDIT: je ID zie je in je servers scherm. het "opbouwen" van je id ken ik niet. Gebruik je iets wat veel op de orignele emule 0.44b lijkt?
[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 12-11-2004 11:34 ]
edit:
Hmm volgens mij zit ik gewoon verkeerd te kijken? Ik zie nu dat ik als id ; 3962260306 heb. Ik dacht dat ik bij stats mijn id kon zien maar dat is waarschijnlijk de fout
Hmm volgens mij zit ik gewoon verkeerd te kijken? Ik zie nu dat ik als id ; 3962260306 heb. Ik dacht dat ik bij stats mijn id kon zien maar dat is waarschijnlijk de fout

met opnieuw opbouwen bedoel ik niet de bestanden maar het percentage van je id. Ik heb idd een statisch ip ingesteld. Op de router heb ik het volgende ingesteld mbt forwarden;leuk_he schreef op 12 november 2004 @ 11:05:
[...]
Wat bedoel je met opnieuw opbouwen? Halve gedownloade files staan gewoon in je temp dir van emule. En na een restart duurt het altijd weer even voordat je weer op volle snelheid aan het downloaden bent (dat is wel normaal).
En krijg je na een tijdje een high id? --> Heb je wel een statisch ip adres in je eigen netwerk?
(een uitgebreider beschijving van je probleem, en wat je al geprobeerd hebt, in nijntjes nederlands kan geen kwaad)

Ik heb daarnaast alle instellingen al doorlopen vanaf de faq op de nederlandse emule site in de topicstart
[ Voor 11% gewijzigd door WooK op 12-11-2004 11:24 ]
eMule v0.44b MorphXT v5.7
Description:
FIXED : The AutoSetResumeOrder have been corrected to work properly in all case [SiRoB]
FIXED : zz Upload System have been reviewed to properly remove WebCache Socket from standardOrderList [SiRoB]
FIXED : WebCache Fix arround the test of valide blockrequest range [SiRoB]
FIXED : Legend Graph are now correctly drawn in case of wide caractere language use [SiRoB]
FIXED : ResortUploadSlot Fix in some case socket event can disturb the uploadinglist [SiRoB]
FIXED : The first and last chunk download should be ok now [SiRoB]
CHANGED: Now we allways use the most recent credit.met file if it's corrupted use backup one [SiRoB]
CHANGED: Rewritten some code [SiRoB]
CHANGED: zz Trickle slot now set @1kB/s to avoid some possible timeout [SiRoB]
CHANGED: Right Align Upload speed column [SiRoB]
ADDED : New option in Download Morph preferency to use or not the Intelligent Chunk Selection (ICS) for next block request [SiRoB]
TWEAKED: Display the new version when we manualy update a file in morph preferency [SiRoB]
TWEAKED: Improve credit.met loading [SiRoB]
TWEAKED: Avoid call SavePartFile when UpdateAutoUpPriority() is called, just call when m_bAutoUpPriority trigger false to true [SiRoB]
TWEAKED: Lowering opened trickel slot [SiRoB]
Version: 5.7 Filesize: 3.32 MB
DL hier
Description:
FIXED : The AutoSetResumeOrder have been corrected to work properly in all case [SiRoB]
FIXED : zz Upload System have been reviewed to properly remove WebCache Socket from standardOrderList [SiRoB]
FIXED : WebCache Fix arround the test of valide blockrequest range [SiRoB]
FIXED : Legend Graph are now correctly drawn in case of wide caractere language use [SiRoB]
FIXED : ResortUploadSlot Fix in some case socket event can disturb the uploadinglist [SiRoB]
FIXED : The first and last chunk download should be ok now [SiRoB]
CHANGED: Now we allways use the most recent credit.met file if it's corrupted use backup one [SiRoB]
CHANGED: Rewritten some code [SiRoB]
CHANGED: zz Trickle slot now set @1kB/s to avoid some possible timeout [SiRoB]
CHANGED: Right Align Upload speed column [SiRoB]
ADDED : New option in Download Morph preferency to use or not the Intelligent Chunk Selection (ICS) for next block request [SiRoB]
TWEAKED: Display the new version when we manualy update a file in morph preferency [SiRoB]
TWEAKED: Improve credit.met loading [SiRoB]
TWEAKED: Avoid call SavePartFile when UpdateAutoUpPriority() is called, just call when m_bAutoUpPriority trigger false to true [SiRoB]
TWEAKED: Lowering opened trickel slot [SiRoB]
Version: 5.7 Filesize: 3.32 MB
DL hier
Verwijderd
Gebruik al 2 jaar emule maar plotseling is mijn download begrenst op 88/89 kbps, terwijl ik voorheen uitschieters had tot 160/180 kbps.
Mijn dl graph is nu ook een vrijwel horizontale lijn, waar die voorheen sterk schommelde.
Ik heb Planet Internet comfort (2240/416), emule MorphXT 5.7 (ook oudere versies geprobeerd, zelfde probleem), laatste zone alarm (zelfde probleem als ie uitstaat).
Als ik speedtest gebruik komen daar normale waarden te staan: 2150/400. Als ik emule opstart gaat ie ook wel even over de 120, maar na een paar minuten stabilseert hij dus op 88/89 kbps.
Kan Planet me zo strak begrenzen ??
amor
Mijn dl graph is nu ook een vrijwel horizontale lijn, waar die voorheen sterk schommelde.
Ik heb Planet Internet comfort (2240/416), emule MorphXT 5.7 (ook oudere versies geprobeerd, zelfde probleem), laatste zone alarm (zelfde probleem als ie uitstaat).
Als ik speedtest gebruik komen daar normale waarden te staan: 2150/400. Als ik emule opstart gaat ie ook wel even over de 120, maar na een paar minuten stabilseert hij dus op 88/89 kbps.
amor
adsl planet begrend toch helemaal niet?Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:18:
Gebruik al 2 jaar emule maar plotseling is mijn download begrenst op 88/89 kbps, terwijl ik voorheen uitschieters had tot 160/180 kbps.
maar nog even voor de zekerheid:
-gebruik een niet standaard poort (dus niet 4662, maar verzin zelf iets > 10000)
-begrens de upload op 80% van het maximum
-begrens de download NIET (alleen leuk als je met datalimieten te maken hebt of effe een spelletje speelt) dus ook niet op 100% van je maximale download.
-Geen Antivirus software die al je online verkeer scant? (en je processor usage is laag? )
[ Voor 34% gewijzigd door leuk_he op 13-11-2004 23:13 ]
volgens mij is emule gewoon zelf aan het begrenzen.... je mag sowieso niet meer dan 4x zoveel downloaden als je upload...Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:18:
amor
Waar haal je die info vandaan? Die downloadbegrenzing geldt namelijk alleen als je minder dan 10kb/sec upload. Upload je meer dan 10kb/sec, dan is er in theorie geen grens aan je downloadsnelheid.bigfoot1942 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:14:
[...]
volgens mij is emule gewoon zelf aan het begrenzen.... je mag sowieso niet meer dan 4x zoveel downloaden als je upload...
de snelheid wordt in dit geval duidelijk door emule begrenst.Zoefff schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:41:
[...]
Waar haal je die info vandaan? Die downloadbegrenzing geldt namelijk alleen als je minder dan 10kb/sec upload. Upload je meer dan 10kb/sec, dan is er in theorie geen grens aan je downloadsnelheid.
en wanneer Amor69 erachter komt dat in zijn statistieken een dl/ul ratio van strak 4:1 of 3,999:1 staat, heb ik dus gelijk.
Anders heb jij inderdaat gelijk.
Maar we zullen zien.
het ZZ systeem begrenst je download als je 4x zoveel gedownload hebt als geupload.Zoefff schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:41:
[...]
Waar haal je die info vandaan? Die downloadbegrenzing geldt namelijk alleen als je minder dan 10kb/sec upload. Upload je meer dan 10kb/sec, dan is er in theorie geen grens aan je downloadsnelheid.
als je je dl lager dan 10 kB hebt staan, kun je ook niet op volle snelheid dl, dat klopt. kom je dan toch nog over de 4:1 D:U verhouding heen, krijg je ook nog deze beperking.
Woei, eMule 0.44c is uit!
De linkjes:
http://prdownloads.sf.net/emule/eMule0.44c-Installer.exe
http://prdownloads.sf.net/emule/eMule0.44c.zip
De changelog:
De linkjes:
http://prdownloads.sf.net/emule/eMule0.44c-Installer.exe
http://prdownloads.sf.net/emule/eMule0.44c.zip
De changelog:
Persoonlijk ben ik vooral nogal gecharmeerd van het verder uitbreiden van AICH, het plaatsen van logs in 1 dir en de betere performance mbt tot het hashen- eMule is now able to detect which clients sent corrupt data and bans those if a threshold is reached (based on AICH)
- Fixed counter overflows for some cumulative statistics. [thx BinGordon]
- Fixed bug with max. download rate. [thx ChrisV]
- Fixed bug with "Needed Spaced for Downloads" stats for NTFS compressed and sparse files.
- Brushed up preferences dialog.
- Added icons to most contextmenus [thanks Daan for providing the icons]
- Fixed a unicode bug in the MobileMule server
- added commands (show details and add as friend) to the contextmenu for tabs in the chatwindow
- view filer now available for all category tabs
- imported part files will be shared immediately if possible
- Fixed memory leaks, exception handling and tag list reading of Kad tags.
- Fixed bug in some log panes which were not obeying the max. log buffer limit.
- Added support for NTFS sparse files for new created part files.
- Fixed bug in client download data rate computation [thx Aw3]
- Optimized MD4 and SHA1 hashing code to a total increase of hashing performance by 50% [thx Camper(Shareaza)]
- Fixed default font selection for some GUI elements for locales with multibyte character fonts.
- Reawakening of search parameters restoring. Double-Click or Ctrl+Click on Search Result tab to restore all parameters used for that particular search.
- All eMule*.log files are stored in .\logs directory. Already existing log files are automatically moved there.
- Fixed duplicate scroll bar problem in search dialog for low screen resolutions.
- Fixed bug with queued thread log messages which could lead to a crash in some cases.
- Fixed Unicode bug in Statistics HTML file export function.
- Added:Errors/Warnings/Success messages are shown in log panes with dedicated colors.
- Reworked ID3 tag reading code for Media Info dialog to show more proper information.
- Added tooltip for "Connected" pane in status bar which shows the currently connected eD2K server and server users.
Verwijderd
Zoals ik eerder meldde kan ik bijna niet surfen als eMule draait: ik moet een webpagina >10 keer héél snel refreshen/reloaden voordat hij laadt. (Maar dan laadt hij wél op normale snelheid!)
Ik heb alle instellingen geprobeerd - ook alles op 1, en ook andere poorten (ook geforward), maar zelfs dan werkt het surfen niet. Anderen zeggen dat het aan Zonealarm ligt, maar waarom heb ik dan geen problemen met andere p2p-programma's? Vroeger had ik Chello kabel-internet, en totaal geen problemen met eMule.
Wat kan er mis zijn?
Kan het zijn dat eMule mijn DNS-verbinding blokkeert o.i.d.?
Ik heb trouwens ook vaak disconnects van servers.
WinXP sr1,
Zonealarm,
Tiscali ADSL,
Zyxel 650R-31
Firefox
High ID
Kad connected
Ik heb alle instellingen geprobeerd - ook alles op 1, en ook andere poorten (ook geforward), maar zelfs dan werkt het surfen niet. Anderen zeggen dat het aan Zonealarm ligt, maar waarom heb ik dan geen problemen met andere p2p-programma's? Vroeger had ik Chello kabel-internet, en totaal geen problemen met eMule.
Wat kan er mis zijn?
WinXP sr1,
Zonealarm,
Tiscali ADSL,
Zyxel 650R-31
Firefox
High ID
Kad connected
het is algemeen bekend dat Morph een download begrenzer in zijn mods heeft en dit komt niet door ZZ.bigfoot1942 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:14:
[...]
volgens mij is emule gewoon zelf aan het begrenzen.... je mag sowieso niet meer dan 4x zoveel downloaden als je upload...
De ratio is 1: 4 en heeft betrekking op de sessie waar je inzit, het is een soort teller zorgt ervoor dat je nooit meer dan 4 x je up kan downloaden (is ook gek genoeg?).
De gewone ratio onder de 10k geldt nog steeds.
Dit betekend dus dat je onder de 10 een bepreking van je ratio hebt en dat je boven de 10 een beperking in je sessie-download(hoeveelheid) hebt, 2 verschillende dingen.
no comment
-Gebruik anders een een mod (pawcio b.v.) die surf detect heeft, als je aan het surfen gaat met ander programma's zet hij automatisch de upload speed terug. En hij schroeft hem ook weer automatisch omhoog.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 00:56:
Zoals ik eerder meldde kan ik bijna niet surfen als eMule draait:
ZOnealarm
Kad connected
-Of zet met de hand de download speed/upload speed terug als je gaat surfen.
-En zonealarm is berucht ..... geloof dat maar. ander p2p applicaties doen gewoon iets anders.
b.v. Bittorrent gebruikt (meestal) alleen tcp/ip , kad gebruikt heeft veel udp, waar je zonealarm (en router???) in kunnen verdrinken.
Verwijderd
Kheb een probleem, met de nieuwe c en d versie van emule krijg ik alleen maar meldingen van mijn norton internet worm protection. Ik doe steeds Permit, maar hij blijft vragen of ik wel toegang wil geven (ook in program control geprobeerd). Ik wil graag allebei houden (nieuwe versie emule en norton als firewall). Weet iemand een oplossing.
Met de vorige versies van emule geen problemen dus.
Met de vorige versies van emule geen problemen dus.
Klinkt meer als een te hoge upload.
Welke versie van emule draai je?
In bijvoorbeeld MorphXT kun je de First RunTime Wizard draaien.
Als je de vaste gegevens correct invult dan kan er gewoon niets mis gaan.
ik heb er veel baat bij gehad.
Daarnaast is de mod die surfgedrag waarneemt alleen leuk als je emule-pctje niet in een netwerk zit.
Lijkt me heel vervelend als je pc op full speed aan het uploaden is terwijl je meisje op die andere pc probeert te surfen....
Welke versie van emule draai je?
In bijvoorbeeld MorphXT kun je de First RunTime Wizard draaien.
Als je de vaste gegevens correct invult dan kan er gewoon niets mis gaan.
ik heb er veel baat bij gehad.
Daarnaast is de mod die surfgedrag waarneemt alleen leuk als je emule-pctje niet in een netwerk zit.
Lijkt me heel vervelend als je pc op full speed aan het uploaden is terwijl je meisje op die andere pc probeert te surfen....
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 00:56:
Zoals ik eerder meldde kan ik bijna niet surfen als eMule draait: ik moet een webpagina >10 keer héél snel refreshen/reloaden voordat hij laadt. (Maar dan laadt hij wél op normale snelheid!)
Wat kan er mis zijn?
WinXP sr1,
Zonealarm,
Tiscali ADSL,
Zyxel 650R-31
Firefox
High ID
Kad connected
Bugfix voor Win9x gebruikersVerwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:41:
Heeft iemand enig idee waarom er zo snel na de release van .44c, .44d uit is gebracht?
Update 11/14/2004: Version 0.44d solves a problem with the new icons for Win98 user. If you use 0.44c and do not use Win98 there is no need to update.
The following has to be installed on Win9x / ME only -- it enables the Unicode functionality for eMule on those OSes.[/ME]
Microsoft Layer for Unicode on Windows 95/98/ ME Systems (MSLU) version 1.0[/ME]
Also, if you are running eMule on Win95 or Win98, make sure your system contains at least version 5.80.2614.3600 of Comctl32.dll (located in Windows-System folder). To update this DLL go to Platform SDK Comctl32 Redistributables 5.80.2614.3600 and follow the download and installations instructions there.
Verwijderd
Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen zin om ZoneAlarm er na vijf jaar af te gooien. Andere firewalls moet ik dan weer opnieuw leren te gebruiken...
Ik herinner me niet dat ik met Chello kabelinternet (een half jaar geleden) eMule-problemen had.
Dus vraag ik me af of het met Tiscali te maken heeft, of met het ADSL-modem.
Zijn er hier Tiscalisten met een Zyxel die géén eMule-problemen hebben?
eMule 0.44a
N.B.: ook Outlook Express en Newsgrabbers zijn geblokkeerd als eMule draait.
Ik herinner me niet dat ik met Chello kabelinternet (een half jaar geleden) eMule-problemen had.
eMule 0.44a
Ik heb de combinatie zonealarm & emule eens goed door google heen gehaald, en men is het er over vaak over eens dat het UDP verkeer van emule veel CPU /resources kost in zonealarm. Dus als je UDP blockt / kad uitzet zou het wel eens goed kunnen werken. (met zonealarm > 5.5 pro lees ik dat het wel goed zou gaan, maar ik neem aandat je niet wil upgraden. dan verander de user interface weer).Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:38:
Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen zin om ZoneAlarm er na vijf jaar af te gooien.
s6
Ik heb een Zyxel modem (650r-33 isdn) maar geen Tiscali maar BBned,en geen problemen met m'n ezel (0.44b MorphXT v5.7)Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:38:
Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen zin om ZoneAlarm er na vijf jaar af te gooien. Andere firewalls moet ik dan weer opnieuw leren te gebruiken...
eMule 0.44a
Vreemd, na mijn laatste crash (met neomule 2.55, ben nu geupgrade naar 3.00) beginnen mijn downloads niet meer.
Iemand een ideetje?
Ik heb wel 1 of 2 keer een melding gehad dat mn kredietbestand corrupt was en opnieuw is aangemaakt, maar dat kan geen invloed hebben op mn downloads, toch?
Ik zit altijd op Razorback2, dus dat lijkt me ook wel okee.
Als er staat bij 'sources': 1/500 (0)
..zijn er dan 500 mensen online die dit bestand delen en eentje die in staat is te uploaden (dus vrije slots)? Waar staat die (0) dan voor ? Heb ik niks over kunnen vinden in de faqs
(die verder perfekt zijn
)
Iemand een ideetje?
Ik heb wel 1 of 2 keer een melding gehad dat mn kredietbestand corrupt was en opnieuw is aangemaakt, maar dat kan geen invloed hebben op mn downloads, toch?
Ik zit altijd op Razorback2, dus dat lijkt me ook wel okee.
Als er staat bij 'sources': 1/500 (0)
..zijn er dan 500 mensen online die dit bestand delen en eentje die in staat is te uploaden (dus vrije slots)? Waar staat die (0) dan voor ? Heb ik niks over kunnen vinden in de faqs
[ Voor 30% gewijzigd door YoG op 17-11-2004 13:53 ]
Ik ben eigenlijk best wel een beetje jaloers.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:18:
Al jaren heb ik een schommelende dowload met een grafiek die niet om aan te zien is.
Ik moet zeggen dat de grafiek na het draaien van de "eMule First Runtime Wizard" wel een stuk vlakker is geworden.
Wat is je gemiddelde nu?
Okay, ben vorige week over gestapt van Chello Classic naar ADSL Light, powered by XS4All. Alleen sindsdien krijg ik geen High ID meer. Ik heb voor de rest weinig veranderd in mijn router, maar volgens mij is het speedtouch modem de boosdoener.
Om het even uit te leggen hier wat screenshots:
De opbouw van mijn netwerk:

Door mijn router wordt via DHCP adressen uitgedeeld, behalve aan mijn eMule / FTP / Print server. Die heeft het volgende ip: 192.168.2.10
De poortmapping in mijn modem:

Ik laat alles forwarden naar de ip van mijn router, nl. 192.168.2.1, zodat hij het verder distribueert. Wat ik overigens heel raar vind is dat de status van alle porten staat op: None. Dit heb ik aan de hand gedaan van topics die ik hier gevonden had, en van Zoeffs guide.
De poortmapping in mijn router:

Volgens mij staat alles zo goed, eMule werkt ook wel maar ik krijg geen High ID, please review your network config.
Wie kan mij helpen om mijn ezeltje weer een hoog id te laten verkrijgen ?
Om het even uit te leggen hier wat screenshots:
De opbouw van mijn netwerk:

Door mijn router wordt via DHCP adressen uitgedeeld, behalve aan mijn eMule / FTP / Print server. Die heeft het volgende ip: 192.168.2.10
De poortmapping in mijn modem:
Ik laat alles forwarden naar de ip van mijn router, nl. 192.168.2.1, zodat hij het verder distribueert. Wat ik overigens heel raar vind is dat de status van alle porten staat op: None. Dit heb ik aan de hand gedaan van topics die ik hier gevonden had, en van Zoeffs guide.
De poortmapping in mijn router:
Volgens mij staat alles zo goed, eMule werkt ook wel maar ik krijg geen High ID, please review your network config.
offtopic:
overigens is hierdoor ook mijn ftp niet meer benaderbaar van buitenaf.....
overigens is hierdoor ook mijn ftp niet meer benaderbaar van buitenaf.....
Wie kan mij helpen om mijn ezeltje weer een hoog id te laten verkrijgen ?
vul bij het "default server" menu (zie je eigen screenshot) van de speedtouch het ip in van je router, je hebt nu twee routers achter elkaar, dat werkt niet echt lekker, klein foutje is genoeg om het niet te laten werken. als je het zo verandert, werk het weer zoals je had met je kabelmodem aan je router.
edit: dus nog wel poorten mappen van je router naar je pc's
edit: dus nog wel poorten mappen van je router naar je pc's
[ Voor 15% gewijzigd door Mr.Nobody op 18-11-2004 07:46 . Reden: typo in tag ]
Een vraagje. Ik werk al een tijdje met eMule 0.44b, en ik heb gemerkt dat er een nieuwe versie (0.44d) uit is, met een paar interessante verbeteringen. Als ik die nieuwe versie installeer, verlies ik dan mijn credits, of hoe zit dat? Ik weet dat die niet op jouw pc worden opgeslagen, maar voor de rest... Alvast bedankt voor de hulp.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
http://fearworks.net/hosted/emulefaq/faq/?id=18#4 
Je verliest dus niets aan credits of andere instelligen
Je verliest dus niets aan credits of andere instelligen
Ik heb de laatste paar dagen iets vreemds: als eMule een tijdje aan staat zegt hij bij de meeste sources van de files in de downloadlijst "Too many connections", met als resultaat dat er helemaal niet meer gedownload wordt.

Ik draai overigens eMule 0.44d.
Wat zou dit kunnen zijn?

Wat zou dit kunnen zijn?
[ Voor 11% gewijzigd door posttoast op 18-11-2004 15:55 ]
Dit betekent dat emule op het moment het maximale aantal connecties heeft en niet meer connecties kan openen. Dit is normaal bij nieuwe bronnen. Echter dit zou na een poosje(minuut of 5-10 bij mij bij veel bronnen) bij moeten trekken.Vincent Bovelander schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:55:
Ik heb de laatste paar dagen iets vreemds: als eMule een tijdje aan staat zegt hij bij de meeste sources van de files in de downloadlijst "Too many connections", met als resultaat dat er helemaal niet meer gedownload wordt.
[afbeelding]
Hoe staan je statiestieken erbij? (wat betreft aantal open connecties)
hoe staan je "max connection in 5 sec" (in advanced ) en "MAX connections"(~400) ?
Het kan ook zijn dat je upload + overhead groter is dan je lijn aankan, en emule vastloopt op de upload. Draai in dit jeval je startup wizard opnieuw en stel de bandbreedte van je lijn naar benden bij.
(en uiteraard kan het ook een bug zijn in combinatie met jouw isp + emule. probeer ook eens een emule mod)
[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 18-11-2004 16:42 ]
Ja, maar dan zou dit moeten gebeuren als ik eMule net heb aangezet. Maar dan gaat het juist wel goed. Na een paar uur echter lijkt het alsof de boel inklapt.leuk_he schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:21:
[...]
Dit betekend dat emule op het moment het maximale aantal conencties heeft en eniet meer connecties kan openen. Echter dit zou na een poosje(minuut of 5-10 bij mij bij veel bronnen) bij moeten trekken.
Waar moet ik dan precies naar kijken in mijn statistieken? Het aantal Active Connections (estimate) staat nu, na eMule opnieuw opgestart te hebben, op 53.Hoe staan je statiestieken erbij? (wat betreft aantal open connecties)
Nope, niets veranderd. Dit probleem deed zich opeens voor. Max sources en Max connections staan beiden op 800 en dat staan ze al heel lang. Max new connections / 5sec staat op 20 en dat staat ie ook al vanaf het begin.Heb je aan "max connection in 5 sec" en "MAX connections gezeten"?
Ik kan me niet voorstellen dit dit van toepassing is aangezien ik eMule al heel lang draai met dezelfde verbinding en nu pas deze problemen heb...Het kan ook zijn dat je upload + overhead groter is dan je lijn aankan, en emule vastloopt op de upload. Draai in dit jeval je startup wizard opnieuw en stel de bandbreedt van je lijn naar benden bij.
(en uiteraard kan het ook een bug zijn in combinatie met jouw isp + emule. probeer ook eens een emule mod)
En als je terug gaat naar de vorige versie ? is dat geen optie?Vincent Bovelander schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:29:
Ik kan me niet voorstellen dit dit van toepassing is aangezien ik eMule al heel lang draai met dezelfde verbinding en nu pas deze problemen heb...
Misschien wel de moeite waard om te proberen ja. Mocht het daarmee opgelost zijn dan laat ik het wel horen.leuk_he schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:44:
[...]
En als je terug gaat naar de vorige versie ? is dat geen optie?
Beetje offtopic,maar ik zag zonet toch wel een van de leukste [FunnyNick] nicks:
[FunnyNick] Kentucky Fried Donkey
Verzint de eMule versie dit nu zelf,of hoe zat het nou ookweer ?
Ik kom er wel weer veel tegen de laatste tijd eigenlijk.
[FunnyNick] Kentucky Fried Donkey

Volgens mij verzint emule die zelf ipv de standaard http://www.emule-project.net nicks.MarElo schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 00:21:
Beetje offtopic,maar ik zag zonet toch wel een van de leukste [FunnyNick] nicks:
[FunnyNick] Kentucky Fried Donkey![]()
Vaag, ik heb nu opeens precies het zelfde probleem. Ik ga het even aankijken maar het is wel weird.Vincent Bovelander schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:55:
[afbeelding]
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik heb de oude versie nog niet terug gezet en nu al eventjes niet meer dit probleem. Maar misschien toch ergens een nog onbekende bug?IceStorm schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:27:
[...]
Vaag, ik heb nu opeens precies het zelfde probleem. Ik ga het even aankijken maar het is wel weird.
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd last van een vreemd probleem. Wanneer ik in de instellingen geen download limiet aangeef, dan slibt de lijn enigszins dicht, maar wanneer ik wel een download limiet (bijvoorbeeld 90 procent van maximaal) aangeef, dan gebruikt emule maar 50-60 procent van de beschikbare bandbreedte. Met andere woorden, het lijkt wel alles of niets te zijn.
Hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik heb het een nachtje aangekeken maar hij stond vanmorgen nog steeds op 'too many connections' (voor eigenlijk al mijn downloads en uploads, dus er was gewoon geen traffic). Even eMule opnieuw gestart en het probleem lijkt verholpen.Vincent Bovelander schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:43:
Ik heb de oude versie nog niet terug gezet en nu al eventjes niet meer dit probleem. Maar misschien toch ergens een nog onbekende bug?
Preferences -> Extended settings -> Max. Half open connections op ongeveer de helft zetten van wat je maximaal als connections aankan.
Ik zet mijn max. conn. op 255 (limiet router) en de half-open op 160, en max. new conn. op 47/5sec (limiet volgens speedtest), en dat gaat goed, bij de stats tikt het aantal connections nét aan de 255 (en zakt dan snel weer in)
Ik ben bezig met zo'n 40 downloads, die ieder zo'n 75 sources hebben, ik weet niet of dit dus ook goed gaat als ik meer sources heb. Download zat gisteren niet onder de 90KB/s, dus mijn down is wel goed (met dynamic 30KB up)
-edit-
Ow nee, ik heb nog MorphXT v5.7, 0.44b, ik wacht dus even met upgraden.
Ik zet mijn max. conn. op 255 (limiet router) en de half-open op 160, en max. new conn. op 47/5sec (limiet volgens speedtest), en dat gaat goed, bij de stats tikt het aantal connections nét aan de 255 (en zakt dan snel weer in)
Ik ben bezig met zo'n 40 downloads, die ieder zo'n 75 sources hebben, ik weet niet of dit dus ook goed gaat als ik meer sources heb. Download zat gisteren niet onder de 90KB/s, dus mijn down is wel goed (met dynamic 30KB up)
-edit-
Ow nee, ik heb nog MorphXT v5.7, 0.44b, ik wacht dus even met upgraden.
[ Voor 12% gewijzigd door Resistor op 20-11-2004 11:20 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Hier hetzelfde: het gaat een hele tijd goed tot na een tijd dit probleem opspeelt. Als ik dan eMule opnieuw start gaat het weer een hele tijd goed.IceStorm schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:06:
[...]
Ik heb het een nachtje aangekeken maar hij stond vanmorgen nog steeds op 'too many connections' (voor eigenlijk al mijn downloads en uploads, dus er was gewoon geen traffic). Even eMule opnieuw gestart en het probleem lijkt verholpen.
Bepaalde mod's/versie van official hebben dit probleem (in combinatie met beaaplde providers) . Dus ander mod /versie proberen (pawcio heeft een andere download stategie met Download peed senseVerwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:42:
emule maar 50-60 procent van de beschikbare bandbreedte. Met andere woorden, het lijkt wel alles of niets te zijn.
Wat is het probleem met dicht slibben? Als je surft /gamed zet je er een limiet op, en anders download je toch zoeel als maar lukt?
Dit topic is gesloten.