Nou de slipstream ging perfect en de installatie was ook een succes. Mijn eerste indruk is dat alles erg snel is geworden in Windows met sp-2. En met de programma's tot nu toe geen problemen gehad op Style XP na. Maar dat is nu al gefixed met die nieuwe update.
Verwijderd
Loop je dan geen risico dat er overbodige bestanden achterblijven? Mijn I386-directory is 393 MB en heeft 6441 bestanden (XP Pro + SP2 geslipstreamd), hoe zit dat bij jou?Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 20:01:
[...]
En nu nog! Hier slipstream gemaakt met CD waarin SP1 al in zat en daaruit rolt keurig CD met SP2 integrated.
Voor mensen die slipstreamen en problemen hebben met StyleXP: gewoon uxtheme.dll gebruiken: http://unattended.msfn.org/xp/hacked_files.htm en je favoriete thema's plaatsen in 'Root\$OEM$\$$\Resources'. Zo hoef je het niet meer te installeren en gebruik je minder resources.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 22:46 ]
Ik heb het al gevonden.Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:37:
je kan bij een active-x control wel aangeven of je altijd content van een bepaalde website wil trusten.
-Internet-opties
-Geavanceerd
"Actieve inhoud mag worden uitgevoerd..."
die firewall en virusscan heb ik het over herikgoodhart schreef op 07 september 2004 @ 13:13:
[...]
als je die zooi van MS er niet op wil hebben, zul je toch een moeten denken aan een ander OS
Ook hier: http://vortex2050.dyndns....Uxtheme/Windows%20XP/SP2/ een gepatchte NL UXTheme.dll te vinden.
Heb hem net zelf in gebruik, en het werkt ok zover.
De gedownloade .dll ff renamen naar .new
Dan in Windows/system32 en Windows/Servicepackfiles/i386 zetten
In save mode opstarten.
De uxtheme.dll in i386 renamen naar .bak en de .new naar .dll
Hetzelfde doen voor die je in system32 zette.
Dan weer gewoon opstarten, theme kiezen en tadaaa
Heb hem net zelf in gebruik, en het werkt ok zover.
De gedownloade .dll ff renamen naar .new
Dan in Windows/system32 en Windows/Servicepackfiles/i386 zetten
In save mode opstarten.
De uxtheme.dll in i386 renamen naar .bak en de .new naar .dll
Hetzelfde doen voor die je in system32 zette.
Dan weer gewoon opstarten, theme kiezen en tadaaa
[ Voor 10% gewijzigd door _XipHiaS_ op 08-09-2004 10:18 ]
Na installatie van SP2 heb ik een probleem met downloaden.
De helft van de download links werken hier niet meer.
Edonkey en Torrent files werken geen een van alle meer
Voorheen klikte je gewoon op de link of met rechtse muisknop doel opslaan en klaar.
Nu krijg ik de wazige melding:
bestand kan niet worden gedownload.
Interface wordt niet ondersteund.
Iemand er ook last van?
En natuurlijk wie heeft er een oplossing?
De helft van de download links werken hier niet meer.
Edonkey en Torrent files werken geen een van alle meer
Voorheen klikte je gewoon op de link of met rechtse muisknop doel opslaan en klaar.
Nu krijg ik de wazige melding:
bestand kan niet worden gedownload.
Interface wordt niet ondersteund.
Iemand er ook last van?
En natuurlijk wie heeft er een oplossing?
Symantec heeft patches uitgebracht voor hun software. Nu wordt NAV wel herkend in het Beveiligingscentrum 

[ Voor 17% gewijzigd door SURFivor op 07-09-2004 23:28 ]
Hey SURFivor,
Welke versie van Norton Antivirus heb jij? 2003? 2004? NL-versie?
Die patches, zijn die via LiveUpdate binnengekomen? Of vanwaar?
Ik heb Norton Antivirus 2003 en het beveiligingscentrum kan de status namelijk niet controleren.
Ik heb Norton Antivirus 2003 en het beveiligingscentrum kan de status namelijk niet controleren.
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Ik heb hem nu ook geinstalleerd over een WinXP SP-1 Unattended Hotfixed installatie:
- Windows is rete traag... boot, post-boot en in reactie tijd (misschien maar een clean WinXP SP-2 (slipstream install), zoals hier al ergens stond. Helpt dat?
- Security Center is vet irritant. Direct uitgezet die handel!
- Mijn statusbalk in explorer weigert terug te komen. Als ik hem aanzet dan is ie weer weg bij een volgend venster en hij wil het niet onthouden.
- Idem met mijn quick launchbar: wil ook niet zelf terug komen na reboot.
- Al mijn uitgeschakelde services waren weer aan en ik kreeg een "al aangemeld" fout bij messenger (nergens anders aangemeld).
Al met al ben ik dus nog niet reuze enthousiast ofzo... heb alle firewall, system restore, index service en geheugenvretende troep nu lekker uit: nog traag!
Iemand die op mijn eerste aandachtspuntje antwoord kan geven?? 
NFI: MS heeft het weer lekker voor elkaar!
wat een annoying waarschuwing bij het (quick) replyen
- Windows is rete traag... boot, post-boot en in reactie tijd (misschien maar een clean WinXP SP-2 (slipstream install), zoals hier al ergens stond. Helpt dat?
- Security Center is vet irritant. Direct uitgezet die handel!
- Mijn statusbalk in explorer weigert terug te komen. Als ik hem aanzet dan is ie weer weg bij een volgend venster en hij wil het niet onthouden.
- Idem met mijn quick launchbar: wil ook niet zelf terug komen na reboot.
- Al mijn uitgeschakelde services waren weer aan en ik kreeg een "al aangemeld" fout bij messenger (nergens anders aangemeld).
Al met al ben ik dus nog niet reuze enthousiast ofzo... heb alle firewall, system restore, index service en geheugenvretende troep nu lekker uit: nog traag!
NFI: MS heeft het weer lekker voor elkaar!
wat een annoying waarschuwing bij het (quick) replyen
[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 07-09-2004 23:38 ]
Nog geen SP2 geinstalleerd, dus weet 't nietIbby2 schreef op 07 september 2004 @ 23:19:
...
Edonkey en Torrent files werken geen een van alle meer![]()
...
Iemand er ook last van?
ed2k links zelf herstellen.En natuurlijk wie heeft er een oplossing?
[search=ed2k]
http://www.amule.org/wiki/index.php/Ed2k_links_handling
Zal voor torrents wel op ongeveer dezelfde manier gaan. Of anders .torrent weer koppelen aan je bittorrent client via Verkenner.
Je moet ff rondzoeken op http://www.symantec.comHey SURFivor,
De enige patch die ik momenteel kan vinden is deze:
Symantec AntiVirus Corporate Edition 9.0 --> ftp://ftp.symantec.com/pu...dates/SAVCE_9.0.0_mp2.zip
E.P.M. Linsen
?Eegee schreef op 07 september 2004 @ 23:38:
[...]
Nog geen SP2 geinstalleerd, dus weet 't niet
[...]
ed2k links zelf herstellen.
[search=ed2k]
http://www.amule.org/wiki/index.php/Ed2k_links_handling
Zal voor torrents wel op ongeveer dezelfde manier gaan. Of anders .torrent weer koppelen aan je bittorrent client via Verkenner.
Heb ik voorheen toch ook niet in hoeven te stellen dit hele verhaal.
En hoe dat ik dat dan met andere files.
Probeer een Bios update binnen te halen op de PC met SP2 nou mooi niet weer diezelfde melding.
PC met SP1 perfect geen enkel probleem.
Iets is er heel erg wazig geworden hiero?
Verwijderd
Via live update ik heb hem ook net binnen werkt bij nav 2004 nl en npf 2004 zodat beide nu herkend worden in het securety centre.
Dries_Aendekerk schreef op 07 september 2004 @ 23:36:
Hey SURFivor,
Zo nu eindelijk mijn download ook binnen.
Duurt even met een ISDN lijntje.
Norton stelde gelijk alles even goed in. ( Norton 2004 - ENG )

Het surfen lijkt nu ook sneller te gaan....maar ik kijk morgen wel even verder.
Ziet er wel leuk uit allemaal, waarom veranderen ze de bootlogo nou weer ?
Duurt even met een ISDN lijntje.
Norton stelde gelijk alles even goed in. ( Norton 2004 - ENG )
Het surfen lijkt nu ook sneller te gaan....maar ik kijk morgen wel even verder.
Ziet er wel leuk uit allemaal, waarom veranderen ze de bootlogo nou weer ?
Verwijderd
SP2 NL geinstalleerd en geen enkel probleem. SP2 herkende NIS 2004 in 1 keer en geen enkele app werd geblokkeerd of werd er gek van.
Alles deed het en doet het. (ongeveer 60 apps een tools erop).
mij hoor je zeker niet klagen. update duurde effe maar geen centje pijn.
install was over XP SP1 van ongeveer 3 maanden oud.
Alles deed het en doet het. (ongeveer 60 apps een tools erop).
mij hoor je zeker niet klagen. update duurde effe maar geen centje pijn.
install was over XP SP1 van ongeveer 3 maanden oud.
Verwijderd
Ik heb zojuist op Norton Antivirus 2004 en Personal Firewall 2004 een tweetal liveupdates kunnen doen. Daarna zegt LiveUpdate dat ie nog een keer moet runnen en vanaf dat moment werkt het beveilingcentrum de status bij.Dries_Aendekerk schreef op 07 september 2004 @ 23:36:
Hey SURFivor,

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 00:23 ]
Verwijderd
Net SP2 op een Windows Xp Home geinstalleerd en wat testjes
gedaan het zag er op het eerste gezicht goed uit, maar als ik
met de firewall *aan* FileZilla opstart krijg ik netjes een window
(Titel van window "Windows-beveiligingsmelding")
van het van het beveiliginscentrum met de vraag of ik het goed
vind dat FileZilla een verbinding naar buiten mag maken, ik
reageer niet meteen op deze vraag en ik zie dat FileZilla
al is ingelogd bij XS4ALL zonder dat ik daar toestemming
voor heb gegeven ik heb dus niet op
"Blijven blokkeren" of "Blokkering opheffen" of "Later opnieuw vragen" ge-clickt
Hebben meer mensen dit?
gedaan het zag er op het eerste gezicht goed uit, maar als ik
met de firewall *aan* FileZilla opstart krijg ik netjes een window
(Titel van window "Windows-beveiligingsmelding")
van het van het beveiliginscentrum met de vraag of ik het goed
vind dat FileZilla een verbinding naar buiten mag maken, ik
reageer niet meteen op deze vraag en ik zie dat FileZilla
al is ingelogd bij XS4ALL zonder dat ik daar toestemming
voor heb gegeven ik heb dus niet op
"Blijven blokkeren" of "Blokkering opheffen" of "Later opnieuw vragen" ge-clickt
Hebben meer mensen dit?
Hier sp2 netwerk package gedownload en geïnstalleerd over een (legale) xp pro NL versie, met SP1a eerder geïnstalleerd.
Ik heb de service pack ingelogd als administrator geinstalleerd. Alvorens tot installatie over te gaan heb ik mijn virus scanner (mcaffee home 7.0 nl) uitgeschakeld.
De installatie ging zonder problemen en na een reboot bleken alle belangrijke programma's nog gewoon en correct te werken. De firewall heeft geen noemenswaardige functie verlies gegeven. Ook DEP (op een pentium 4 overigens) heeft geen invloed op de programma's en hun functie.
Om kort te gaan, mijn angst voor niet functionerende programma's blijkt ongegrond en de backup die ik heb gemaakt is dan ook overbodig. Het lijkt er op dat Microsoft met SP2 een goed stuk werk heeft afgeleverd. Voor een ieder die nog twijfelt:
log in als administrator
stop virus scanners en programma's die met de atapidrivers van doen hebben (alcohol 120%, Deamon tools)
maak van tevoren backups van je documenten (en controleer of deze gelukt zijn!!!)
mak gebruik van de optie om een backup van de oude bestanden te maken, zodat een rollback mogelijk is. Desnoods maak je van te voren een herstel punt.
Veel succes.
Ik heb de service pack ingelogd als administrator geinstalleerd. Alvorens tot installatie over te gaan heb ik mijn virus scanner (mcaffee home 7.0 nl) uitgeschakeld.
De installatie ging zonder problemen en na een reboot bleken alle belangrijke programma's nog gewoon en correct te werken. De firewall heeft geen noemenswaardige functie verlies gegeven. Ook DEP (op een pentium 4 overigens) heeft geen invloed op de programma's en hun functie.
- SPSS 11.5 (uk) werkt
- Firefox 0.93 werkt
- Miranda 0.3.3.1 werkt (maar online awareness van ICQ is uitgeschakeld door de firewall)
- McAfee 7.0 nl werkt (ook update)
- Outlook (XP) werkt, zowel locaal pop, extern pop en extern IMAP.
- Werkgroep functies werken zonder problemen (printer, shares allemaal bereikbaar)
Om kort te gaan, mijn angst voor niet functionerende programma's blijkt ongegrond en de backup die ik heb gemaakt is dan ook overbodig. Het lijkt er op dat Microsoft met SP2 een goed stuk werk heeft afgeleverd. Voor een ieder die nog twijfelt:
log in als administrator
stop virus scanners en programma's die met de atapidrivers van doen hebben (alcohol 120%, Deamon tools)
maak van tevoren backups van je documenten (en controleer of deze gelukt zijn!!!)
mak gebruik van de optie om een backup van de oude bestanden te maken, zodat een rollback mogelijk is. Desnoods maak je van te voren een herstel punt.
Veel succes.
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Ik had vanmiddag op mijn toppie SP2 geinstalleerd en toen kon mijn Norton Systemworks 2004 geen updates vinden.Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 00:11:
[...]
Ik heb zojuist op Norton Antivirus 2004 en Personal Firewall 2004 een tweetal liveupdates kunnen doen. Daarna zegt LiveUpdate dat ie nog een keer moet runnen en vanaf dat moment werkt het beveilingcentrum de status bij.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zetten net mijn toppie aan en wat gaat norton doen...... updaten. en ja hoor na het updaten wou ff rebooten en toen kreeg ik een mooie melding met, uw computer wordt bewaakt door norton systemworks 2004
en voor de rest heb ik tot nu toe alleen maar voordelen gevonden. Mijn toppie loopt stabieler, sneller en nog geen enkele error gehad
Free your mind and your OS will follow.
Verwijderd
Ik heb NAV 2004 NL, net 2x liveupdate gedaan, toen herkende hij 'm wel.
Nu alles groen.
Verder werkt SP2 perfekt, alles lijkt iets sneller te gaan, heb meteen een unattended streamer gemaakt, wel handig.
1 klein probleempje met TV-out van mijn ATI radeon 9600TX gehad, driver volledig uninstalled, daarna opnieuw geïnstalleerd en deed het weer goed.
Nu alles groen.
Verder werkt SP2 perfekt, alles lijkt iets sneller te gaan, heb meteen een unattended streamer gemaakt, wel handig.
1 klein probleempje met TV-out van mijn ATI radeon 9600TX gehad, driver volledig uninstalled, daarna opnieuw geïnstalleerd en deed het weer goed.
elinsen schreef op 07 september 2004 @ 23:45:
[...]
Je moet ff rondzoeken op http://www.symantec.com
De enige patch die ik momenteel kan vinden is deze:
Symantec AntiVirus Corporate Edition 9.0 --> ftp://ftp.symantec.com/pu...dates/SAVCE_9.0.0_mp2.zip
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 01:04 ]
http://www.symantec.com/t...se/sp2/compatibility.html
hier een lijstje met wanneer er een SP2 update komt voor welek norton anti virus.
hier een lijstje met wanneer er een SP2 update komt voor welek norton anti virus.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Verwijderd
Ik heb NAV2003 en na LiveUpdate kan Windows nog steeds niet de status controleren. Uit voorgaande reacties blijkt dat het enkel werkt bij mensen met NAV2004...
<<Windows XP kan de status van Norton 3003 NL niet bepalen.>>
Blijkbaar zijn de gebruikers van Norton 2004 al bediend. Het zal nog even wachten zijn op een update van Norton 2003.
Als ik de installer open, krijg ik de melding dat er geen product kan gevonden worden dat bijgewerkt moet worden en dat ik mogelijk iets anders moet downloaden. Ik dacht Norton Antivirus 9.0 de naam van Norton 2003 was en Norton 10 als Norton 2004 door het leven ging?De enige patch die ik momenteel kan vinden is deze:
Ik vind er niets terug over Norton 2003.http://www.symantec.com/t...se/sp2/compatibility.html

Blijkbaar zijn de gebruikers van Norton 2004 al bediend. Het zal nog even wachten zijn op een update van Norton 2003.
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Verwijderd
Ik heb op mijn probleem een oplossing gevonden, het ligt aan de combinatieIk heb eerst mijn systeem op spy/adware/virus gescand,
niets gevonden want dit doe ik minimaal wekelijks.
Zoveel mogelijk resident programma's uitgeschakeld,
alleen Nav2004 laten draaien, verder niets.
Service pack 2 geinstalleerd en dit ging allemaal goed
totdat ik voor de eerste keer moest herstarten, hierna
startte mijn pc niet meer door naar windows, na een keer
of 10 op reset gedrukt te hebben ging hij wel door.
Ik heb toen even alle 'nieuwe' opties gecheckt en dit leek
allemaal goed te zijn totdat ik weer een keer herstartte,
nu kan ik helemaal niet meer in windows komen, hij laadt
een klein stukje en hangt dan weer, nu helpt een reset niet.
Overigens zie ik onder mijn winxp logo geen proffesional meer staan.
Dit zal waarschijnlijk een nieuwe herinstall worden van Winxp met
service pack 2 geslipstreamd, of heeft iemand nog een idee.
Opstarten in veilige modus en 'laatste goede config' lukt ook niet.
van mijn Cpu en moederbord, Ik heb een 3Gig P4 fsb800 Prescott op een
Soltek 865PE-L moederbord, voor dit moederbord komt binnenkort een
bios update om het probleem op te lossen, in de tussentijd heb ik even een
3Gig P4 fsb533 op mijn bord geplaatst en de problemen zijn weg.
Hieronder een link met meer informatie:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;555185
Verwijderd
Zijn er nog meer mensen met problemen met een Sweex Router?
Ik heb een LB000021 met firmware 2.78
Vóór de installatie van SP2 geen probleem ermee, router gewoon te benaderen, internet werkt prima (Campus@Maastricht = kabel).
Ná de installatie werkt internet ongeveer een minuut, daarna is er wel nog verbinding, maar kan ik nergens meer naartoe surfen. Ook de router is dan ineens niet meer bereikbaar
. Pingen lukt trouwens ook niet.
Als ik dan een iprelease/iprenew doe (cmd), krijg ik gewoon hetzelfde IP toegewezen, doet de verbinding het weer gedurende een minuut ofzo (ook naar de router) en dan, om het even waar ik mee bezig ben, ligt hij er weer uit
.
Toch nog een positief kantje aan het verhaal: de uninstall functie werkt perfect (op moviemaker en MSN messenger na) en na uninstall kan ik weer gewoon alles doen.
Iemand misschien hetzelfde probleem (en misschien een oplossing?
)
Ik heb een LB000021 met firmware 2.78
Vóór de installatie van SP2 geen probleem ermee, router gewoon te benaderen, internet werkt prima (Campus@Maastricht = kabel).
Ná de installatie werkt internet ongeveer een minuut, daarna is er wel nog verbinding, maar kan ik nergens meer naartoe surfen. Ook de router is dan ineens niet meer bereikbaar

Als ik dan een iprelease/iprenew doe (cmd), krijg ik gewoon hetzelfde IP toegewezen, doet de verbinding het weer gedurende een minuut ofzo (ook naar de router) en dan, om het even waar ik mee bezig ben, ligt hij er weer uit
Toch nog een positief kantje aan het verhaal: de uninstall functie werkt perfect (op moviemaker en MSN messenger na) en na uninstall kan ik weer gewoon alles doen.
Iemand misschien hetzelfde probleem (en misschien een oplossing?
Ik heb een probleem dat ik niet kan inloggen op windows met mijn account.
Er staan bij gebruikers gewoon geen profielen. Onder veilige modus zijn ze echter wel aanwezig. Ik kan ook niet inloggen op win xp sp2 bij het inlogscherm.
Iemand een idee hoe dit op te lossen ??
Er staan bij gebruikers gewoon geen profielen. Onder veilige modus zijn ze echter wel aanwezig. Ik kan ook niet inloggen op win xp sp2 bij het inlogscherm.
Iemand een idee hoe dit op te lossen ??
Okee, even een (hoop ik) duidelijk samenvattende post voor Norton AntiVirus 2003 (NAV2003) bezitters;
In tegenstelling tot NAV2004 is er voor NAV2003 nog geen update waardoor hij wordt herkend door Windows Security Centre.
De vraag is dus of en zo ja wanneer deze update beschikbaar komt.
Heeft iemand antwoord op deze vragen?
In tegenstelling tot NAV2004 is er voor NAV2003 nog geen update waardoor hij wordt herkend door Windows Security Centre.
De vraag is dus of en zo ja wanneer deze update beschikbaar komt.
Heeft iemand antwoord op deze vragen?
ik heb hier op mijn werk wel een paar problemen met mijn machine. zo doet uninstall het niet altijd en Adobe Illustrator wil niet correct afsluiten.
Verwijderd
Hier zelfde probleem, hier zat het probleem bij NeroVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 14:17:
Ik heb eerst mijn systeem op spy/adware/virus gescand,
niets gevonden want dit doe ik minimaal wekelijks.
Zoveel mogelijk resident programma's uitgeschakeld,
alleen Nav2004 laten draaien, verder niets.
Service pack 2 geinstalleerd en dit ging allemaal goed
totdat ik voor de eerste keer moest herstarten, hierna
startte mijn pc niet meer door naar windows, na een keer
of 10 op reset gedrukt te hebben ging hij wel door.
Ik heb toen even alle 'nieuwe' opties gecheckt en dit leek
allemaal goed te zijn totdat ik weer een keer herstartte,
nu kan ik helemaal niet meer in windows komen, hij laadt
een klein stukje en hangt dan weer, nu helpt een reset niet.
Overigens zie ik onder mijn winxp logo geen proffesional meer staan.
Dit zal waarschijnlijk een nieuwe herinstall worden van Winxp met
service pack 2 geslipstreamd, of heeft iemand nog een idee.
Opstarten in veilige modus en 'laatste goede config' lukt ook niet.
http://www.nero.com/en/632010523556109.html
Changes from Nero 6.3.1.17h to 6.3.1.20
Release Date: 08-11-2004
New Features
Nero StartSmart:
Support for updated help files has been added
Bug Fixes
Nero StartSmart:
A Windows XP SP2 compatibility problem is solved
Fixed a problem with user profiles
Entering a new serial number was rejected with an error
Resolved a GUI problem when switching languages
Voor mij is het probleem opgelost
Goed, dan bij deze dan ook maar eens een niet zo positieve ervaring met SP2 NL versie die we gisteren op mijn werk hebben gehad. Na installatie van het servicepack (die verder wel goed leek te verlopen) op een WinXP NL systeem wilde dit systeem met geen mogelijkheid meer opstarten. Tijdens het booten (waarbij het XP startscherm in beeld is) bevriest het scherm om verder niks meer te doen. Opstarten in safe mode werkt ook niet, zelfs opstarten in safe mode met command prompt gaat niet meer. Via de recovery console vanuit de Windows XP setup hebben we nog geprobeerd de boel weer aan de praat te krijgen door services uit te schakelen, maar helaas, het systeem was niet meer goed te krijgen. Ik vraag me ook af wat je in zo'n geval aan system restore hebt, want daar kon je in deze situatie dus helemaal niet meer bij komen (vanuit de recovery console kun je geen executables starten...).
Anyway, toen uiteindelijk maar besloten een complete nieuwe installatie van Windows XP te doen (de installatie cd is er eentje waar SP1 al bij in zit), dus na een half uurtje staat er weer een werkende, verse install van Windows op. Nu dan nog maar eens proberen SP2 erop te installeren, wellicht zat er op de vorige installatie brakke software die roet in het eten had gegooid. Maar helaas, ook nu na het installeren van SP2 weer exact hetzelfde probleem als de eerste keer: het systeem is niet meer te booten, ook niet in safe mode of wat voor mode dan ook. Blijkbaar zit er toch iets in deze computer waar SP2 een groot probleem mee heeft, want op een andere pc op kantoor werkte dezelfde download van SP2 wel (de gedownloade versie van het SP is dus niet corrupt of zo). Heel vreemd, want het is verder helemaal geen pc met exotische hardware of zo (een P4 2.8 1mb HT met 1 gb geheugen, Abit moederbord, Geforce FX5900xt kaartje en Seagate sata schijf) en het andere systeem waar we de NL versie van SP2 op hebben geïnstalleerd bevat vrijwel dezelfde hardware. Voorlopig dus nog maar geen SP2 op deze computer..
Anyway, toen uiteindelijk maar besloten een complete nieuwe installatie van Windows XP te doen (de installatie cd is er eentje waar SP1 al bij in zit), dus na een half uurtje staat er weer een werkende, verse install van Windows op. Nu dan nog maar eens proberen SP2 erop te installeren, wellicht zat er op de vorige installatie brakke software die roet in het eten had gegooid. Maar helaas, ook nu na het installeren van SP2 weer exact hetzelfde probleem als de eerste keer: het systeem is niet meer te booten, ook niet in safe mode of wat voor mode dan ook. Blijkbaar zit er toch iets in deze computer waar SP2 een groot probleem mee heeft, want op een andere pc op kantoor werkte dezelfde download van SP2 wel (de gedownloade versie van het SP is dus niet corrupt of zo). Heel vreemd, want het is verder helemaal geen pc met exotische hardware of zo (een P4 2.8 1mb HT met 1 gb geheugen, Abit moederbord, Geforce FX5900xt kaartje en Seagate sata schijf) en het andere systeem waar we de NL versie van SP2 op hebben geïnstalleerd bevat vrijwel dezelfde hardware. Voorlopig dus nog maar geen SP2 op deze computer..
wat voor werk doe je??? gezien je nogal een goeie multimedialejasjenl schreef op 08 september 2004 @ 11:00:Blaat.......verder helemaal geen pc met exotische hardware of zo (een P4 2.8 1mb HT met 1 gb geheugen, Abit moederbord, Geforce FX5900xt kaartje en Seagate sata schijf.
al iemand het volgende gehad : na installatie van SP2 werkt windows update niet meer.
Foutcode erbij (heb ik even niet bij de hand) die terug te vinden is bij microsoft die aangeeft dat er wel iets met een firewall of zo fout zit.
Vóór de update werkte alles nog prima ......
Foutcode erbij (heb ik even niet bij de hand) die terug te vinden is bij microsoft die aangeeft dat er wel iets met een firewall of zo fout zit.
Vóór de update werkte alles nog prima ......
One cookie a day keeps the doctor away !
Verwijderd
2 jasjenl ->
je hebt een Prescott cpu dus je hebt misshien het zelfde probleem als ik:
bij mij draait het inmiddels met een non-prescott-p4 zonder problemen,
soltek heeft me tevens ook al een beta-bios gemaild om dit probleem op
te lossen, deze heb ik nog niet geprobeerd.
Ja, dat artikel heb ik inmiddels ook gevonden. We zullen dit morgen eens proberen, er is een bios update voor dit moederbord dus wellicht helpt dat de problemen de wereld uit.Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 12:01:
2 jasjenl ->
Ik werk bij een gamesbedrijf, dus dat kan wel kloppenrikgoodhart schreef op 08 september 2004 @ 11:41:
wat voor werk doe je??? gezien je nogal een goeie multimedialecomputer heb waar je vooral op kunt gamen
Nog even een melding van deze kant, sinds gister begonnen met de 3 PC's hier te SP2'en en had alleen met Kaza wat problemen en die zijn nu ook opgelost door even een paar verschillende versies te proberen, draai nu dus met de Engelse 2.4.3 en die werkt naar tevredenheid.
PC's zijn alle 3 verschillende, waaronder een P4 2.0ghz en een AMD 2400+ en de andere zie onder aan me post.
Zelfs het netwerk is nog intact, ondanks de Firewall ingeschakeld.
Maw, tevreden gebruiker van het SP2!
PC's zijn alle 3 verschillende, waaronder een P4 2.0ghz en een AMD 2400+ en de andere zie onder aan me post.
Zelfs het netwerk is nog intact, ondanks de Firewall ingeschakeld.
Maw, tevreden gebruiker van het SP2!
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Heb hier ook een geslipstreamde versie geinstalleerd, werkt nagenoeg perfect. Heb alleen soms dat mijn scherm zwart blijft bij het opstarten van Windows. Dit had ik ook toen ik SP2 gewoon installeerde, dus geen slipstream.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
nou vanmorgen ook even slipstream cd gemaakt en voordat die cd erin ging nog ff backup gemaakt maar tot heden nog geen enkel probleem ondervonden met een schone XP SP2 installatie
moest alleen even een port opendoen in de firewall zodat ik de clienttrust key kon laden voor Novell/internet
systeem reageert soepel en eindelijk bluetooth ondersteuning
tot heden blij mee...hopen dat het zo blijft
moest alleen even een port opendoen in de firewall zodat ik de clienttrust key kon laden voor Novell/internet
systeem reageert soepel en eindelijk bluetooth ondersteuning
tot heden blij mee...hopen dat het zo blijft
I don't drive fast, I only fly low!
Ik merk toch dat mijn laptop (acer 663, prof ed.) langzamer is met opstarten, vooral het bootscreen en het WELKOM staan lang in beeld.
Het is niet alleen op de laptop, ook mijn vaste PC (P4 1.6 512mb, home ed.) heeft er last van
Het is niet alleen op de laptop, ook mijn vaste PC (P4 1.6 512mb, home ed.) heeft er last van
misschien helpt bootvis nog om XP sneller te laten booten
I don't drive fast, I only fly low!
Nog niet geprobeerd, maar het is gewoon verdubbeld de opstarttijd.yonexfreak schreef op 08 september 2004 @ 17:44:
misschien helpt bootvis nog om XP sneller te laten booten
Ik betwijfel eigenlijk of het iets gaat uitrichten.
Verwijderd
ik heb net een xp sp 2 bootable cdtje gemaakt en heb hem ff gerunned met deamon tools maar nu is de autorun.exe opeens in het engels maar als ik naar de setup ga is het gewoon nederlands
is dit normaal ofzo
heb geen zin in een halve nl/en xp

is dit normaal ofzo

Ik heb SP2 over een schone installatie van WinXP met SP1 geïnstalleerd. Ik heb een Thomson Multi-PC modem van XS4ALL met een vast toegewezen IP-adres 10.0.0.50 dat niet verloopt. Nu krijg ik elke keer bij het opstarten een icoontje in de tray, waarbij staat dat de status is, een netwerkadres verkrijgen. De firewall van WinXP staat aan. Ik krijg het icoontje alleen weg als ik de firewall van WinXP weer uit en aan zet. Dit vind ik zeer irritant. Weet iemand een oplossing?
Verwijderd
trevanian schreef op 07 september 2004 @ 20:01:
[...]
En nu nog! Hier slipstream gemaakt met CD waarin SP1 al in zat en daaruit rolt keurig CD met SP2 integrated.
Interessant.Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:43:
[...]
Loop je dan geen risico dat er overbodige bestanden achterblijven? Mijn I386-directory is 393 MB en heeft 6441 bestanden (XP Pro + SP2 geslipstreamd), hoe zit dat bij jou?
De complete \I386 bij mijn XP+SP2 is 536MB met 6725 files(160 folders).
Een verschil van 143MB en 284 files met jouw slip.
[iemand moet maar 's uitzoeken waar 'm dat in zit]
Mijn totale cumulatieve CD van XP+SP2 is overigens 594MB.
Mijn totale CD van XP+SP1 is 518MB.
Wil dus zeggen dat ik bij SP4 weer gewoon helemaal opnieuw moet beginnen met slippen vanaf de maagdelijke XP SP0.
Lijkt me overigens geen risico op een gebrande CD, die 'overbodige' bestanden.
D'r wordt bij installatie afgehaald wat nodig is. Het overgrote deel van de CD is toch sowieso nooit nodig.
Slipstream/verse installatie/upgrade liep verder allemaal perfect.
Ik verzin nu terplekke, zonder dat ik het kan onderbouwen, wellicht het 'probleem'.
Het enige wat ik kan verzinnen zijn de s-ata drivers, als die s-ata niet compatible is krijg je inderdaad zulke problemen...
Of zeg ik nu iets doms?
Probeer dus eens een ide schijf
[ Voor 7% gewijzigd door Icey op 08-09-2004 18:50 ]
Verwijderd
Nadat ik SP2 hebt geinstalleerd, doet Firefox en IE het soms niet. Dan blijft het hangen op pagina's en duurt het dan minuten voordat het verder gaat.
IK heb de xp firewall uitgezet en Sygate geinstalleerd. Dat hielp ook niet. IK heb toen ook maar de nieuwste drivers voor mn netwerkkaart geinstalleerd. Dat hielp ook niet.
Het rare is dat het heel lang gewoon goed gaat en alles dan ook normaal werkt, maar dan stopt het ineens met laden. Bittorrent gaat dan gewoon door met downloaden, alleen de browser gaat dan niet laden.
Iemand met dezelfde problemen of met suggesties?
IK heb de xp firewall uitgezet en Sygate geinstalleerd. Dat hielp ook niet. IK heb toen ook maar de nieuwste drivers voor mn netwerkkaart geinstalleerd. Dat hielp ook niet.
Het rare is dat het heel lang gewoon goed gaat en alles dan ook normaal werkt, maar dan stopt het ineens met laden. Bittorrent gaat dan gewoon door met downloaden, alleen de browser gaat dan niet laden.

edit:
Het gaat om Firefox 0.9.3
Het gaat om Firefox 0.9.3
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 19:09 ]
Hier werkt alles prima, zowel Firefox als IE, op 2 pc's met SP2. Versie is 0.8.Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 19:01:
@#)*@&$!@#$
Ik heb de policies bijgewerkt op 2k3 van sp2
dikke ellende... ik hou me hart vast voor morgen
oude adm`s restored... het lijkt weer als van ouds
hoop dat dit voldoende is
Ik heb de policies bijgewerkt op 2k3 van sp2
dikke ellende... ik hou me hart vast voor morgen
oude adm`s restored... het lijkt weer als van ouds
hoop dat dit voldoende is
[ Voor 33% gewijzigd door Duinkonijn op 08-09-2004 19:42 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Gisteravond heb ik -zij het met een streng voorbehouden gevoel- SP2 geïnstalleerd. Alles verliep uitstekend en de enige melding die ik kreeg was dat het Security Centre aangaf dat mijn Norton Anti-Virus wel was geïinstalleerd maar dat de status ervan onbekend is.
Dat probleem is zojuist opgelost en mijn ervaring tot dusver is dat het geheel een behoorlijk solide indruk maakt. Geen vertragingen, geen haperingen, geen BSOD's. Gewoon een nog steeds erg stabiel werkend systeem.
Het enige waar ik nog even mee zit is de mate van betrouwbaarheid van de pop-up-killer, welke is ingebouwd, maar daar moet ik eerst langer ervaring mee hebben alvorens ik er over kan oordelen.
PS
Ik gebruik ook NAV 2004 btw.
Dat probleem is zojuist opgelost en mijn ervaring tot dusver is dat het geheel een behoorlijk solide indruk maakt. Geen vertragingen, geen haperingen, geen BSOD's. Gewoon een nog steeds erg stabiel werkend systeem.
Het enige waar ik nog even mee zit is de mate van betrouwbaarheid van de pop-up-killer, welke is ingebouwd, maar daar moet ik eerst langer ervaring mee hebben alvorens ik er over kan oordelen.
PS
Ik gebruik ook NAV 2004 btw.
[ Voor 5% gewijzigd door Leut op 08-09-2004 19:32 ]
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Verwijderd
m'n laptop is verschrikkelijk instabiel geworden, soms als ie in slaapstand gaat of ontwaakt krijg ik een bsod en ook als ik overschakel van netstroom naar accu

SP2 geinstalleerd, op mijn verse installatie van XP Home (had ik al een paar dagen draaiend), tot nu toe geen problemen. SP2 herkent mijn eTrust Antivirus maar helaas Sygate Personal Firewall niet. Wat me opvalt is dat bij mij het boot venster is veranderd, er staat geen Home edition meer, gewoon alleen Microsoft Windows XP en ipv. van een groen balkje een blauw balkje...raar. Ook was de activatie termijn van 15 dagen die ik had weer terug gezet naar 30 dagen na de installatie van SP2 (inmiddels wel geactiveerd, wou wachten tot SP2 erop zat)
Verwijderd
Ik heb SP2 geïnstalleerd, maar de tijd van de installatie viel me ontzettend tegen, maar ja alles werkt nu goed op het eerste oog
Verwijderd
Alles prima gegaan, moest alleen messenger laten herstellen.
Maar ik loop nu tegen iets raars op.
voorheen kon ik gewoon www.tweakers.net gebruiken om de site te komen.
Nu moet ik http://www.tweakers.net typen, maar http:www.tweakers.net is ook al genoeg ( dus zonder de //..) iemand een idee?
normaal zet hij automatisch de http:// ervoor als je entert,maar nu dus niet.
Nu moet ik http://www.tweakers.net typen, maar http:www.tweakers.net is ook al genoeg ( dus zonder de //..) iemand een idee?
Hmm... M'n Kaspersky wil niet meer starten
Als ik hem probeer te starten geeft ie wel ff running aan maar dan meteen 'failed', gok dat dit te maken heeft met sp2 (hoewel ie m wel herkent, maar loopt te blaten 'de status van de virusbeveiliging is onbekent' blablabla, heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Bij mijn werkt het gewoon als ik www.tweakers.net intyp (met SP2NL)Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 20:34:
Alles prima gegaan, moest alleen messenger laten herstellen.
Verwijderd
Dat zal best, maar bij mij dus niet, en dat is best irri en niet normaal.
nog wat extra info:
normaal gesproken zal windows automatisch het adres willen aanvullen als je bijv bij www.twe... bent vult ie normaal meteen het adres in als je er bent geweest.
Dat doet ie dus ook niet, ik heb gekeken bij "auto aanvullen" en daar staat alles normaal.
nog wat extra info:
normaal gesproken zal windows automatisch het adres willen aanvullen als je bijv bij www.twe... bent vult ie normaal meteen het adres in als je er bent geweest.
Dat doet ie dus ook niet, ik heb gekeken bij "auto aanvullen" en daar staat alles normaal.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 21:07 ]
Verwijderd
lijkt mij een spyware probVerwijderd schreef op 08 september 2004 @ 20:47:
Dat zal best, maar bij mij dus niet, en dat is best irri en niet normaal.
nog wat extra info:
Hmm, gisteren vers XP geinstaleerd en toen SP2 erover, zijn een aantal muziekjes (op andere schijf) van me kaputt.... Heeft er misschien niets mee te maken maar het is wel verdraaid toevallig. De dag ervoor werkten ze nog prima.... Als ik met een hexeditor kijk, lijkt wel of de eerste paar (kilo)bytes eraf zijn.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Hoe heb je dat gedaan? Ik heb hetzelfde probleem namelijk. Ben benieuwd...Leuty schreef op 08 september 2004 @ 19:28:
(...) het Security Centre aangaf dat mijn Norton Anti-Virus wel was geïinstalleerd maar dat de status ervan onbekend is.
Dat probleem is zojuist opgelost (...)

Sorry, had post: 'Door Playboy Mansion - woensdag 08 september 2004 00:11' over het hoofd gezien.
[ Voor 13% gewijzigd door PaulZ op 08-09-2004 21:43 . Reden: Excuus ]
Vlinders moet je volgen, niet vangen...
Verwijderd
Heb Adaware Se er overheen gegooid, en dat auto aanvullen is nu weer gefixxed
was een tracking cookie, webads.
Maar dat http:// gedoe is nog nie opgelost.
ok ik heb SP2 geïnstalleerd op mijn pc'tje (PC2 sig) en alles werkt tot nu toe perfect
die firewall werkt goed, heb hem eiglijk niet nodig omdat ik geen directe connectie maak met inet, gaat door mn hoofd-pc met zone-alarm erop (staat nog SP1 op)
, en mn Hauppauge WinTV-PCI FM werkt gewoon nog steeds perfect
dus ik vind het goede zet van microsoft
nou nog de andere pc's installeren
...
Verwijderd
sinds vandaag sp2 erop gezet,ik had al een cd geslipstreamed ,maar ik dacht laat ik hem zo eens installen
dus op het eerste oog werkte alles goed ,maar nou moest ik wat doen bij mijn netwerkverbindingen,dus ik open mijn netwerkverbindingen en er gebuert niets de explorer blijft blank dus ik kan niet bij mijn NWV
een ander probleem is dat voordat ik sp2 erop zette kon ik gewoon op msn praten ,dat werkt nu ook niet meer
iemand enig idee
dus op het eerste oog werkte alles goed ,maar nou moest ik wat doen bij mijn netwerkverbindingen,dus ik open mijn netwerkverbindingen en er gebuert niets de explorer blijft blank dus ik kan niet bij mijn NWV
een ander probleem is dat voordat ik sp2 erop zette kon ik gewoon op msn praten ,dat werkt nu ook niet meer
iemand enig idee
Ook hier een tevreden SP2 user 
Ik heb echter 1 probleem gehad met Norton Antivirus 2004, die ik overigens wel met de LiveUpdate had bijgewerkt zodat het Beveiligings Centrum hem herkende.
Bij het opstarten van Windows werd soms wel en soms niet de Auto-Protect ingeschakeld. Het tray-icoon verscheen ook niet en ik kon hem niet handmatig aanzetten, hij reageerde simpelweg niet.
Ik heb Norton Antivirus 2004 gedeïnstalleerd en (na een reboot) weer terug geïnstalleerd. Alles werkt nu prima. Waar het dus aan lag weet ik nog niet.
Ik heb nog 1 vraagje:
Klopt het dat de Windows Firewall niet ingeschakeld blijft wanneer ZoneAlarm (Pro 5.1.011.000) ook draait?
In het Beveiligings Centrum staat
Als ik de instellingen van Windows Firewall open, staat er dat deze is uitgeschakeld.
Zodra ik deze inschakel, veranderd de status naar
Op dat moment zijn dus beide firewalls actief.
Tot nu toe klopt het.
Maar:
[list]• Wanneer ik opnieuw opstart, is de Windows Firewall weer uitgeschakeld
• En wanneer beide firewalls zijn uitgeschakeld en ik eerst de Windows Firewall aanzet, wordt deze meteen weer uitgeschakeld wanneer ik ZoneAlarm opstart
Klopt dit?
Ik heb echter 1 probleem gehad met Norton Antivirus 2004, die ik overigens wel met de LiveUpdate had bijgewerkt zodat het Beveiligings Centrum hem herkende.
Bij het opstarten van Windows werd soms wel en soms niet de Auto-Protect ingeschakeld. Het tray-icoon verscheen ook niet en ik kon hem niet handmatig aanzetten, hij reageerde simpelweg niet.
Ik heb Norton Antivirus 2004 gedeïnstalleerd en (na een reboot) weer terug geïnstalleerd. Alles werkt nu prima. Waar het dus aan lag weet ik nog niet.
Ik heb nog 1 vraagje:
Klopt het dat de Windows Firewall niet ingeschakeld blijft wanneer ZoneAlarm (Pro 5.1.011.000) ook draait?
In het Beveiligings Centrum staat
ZoneAlarm Pro Firewall is momenteel ingeschakeld.
Als ik de instellingen van Windows Firewall open, staat er dat deze is uitgeschakeld.
Zodra ik deze inschakel, veranderd de status naar
Ten minste één firewall op deze computer is momenteel ingeschakeld.
Op dat moment zijn dus beide firewalls actief.
Tot nu toe klopt het.
Maar:
[list]• Wanneer ik opnieuw opstart, is de Windows Firewall weer uitgeschakeld
• En wanneer beide firewalls zijn uitgeschakeld en ik eerst de Windows Firewall aanzet, wordt deze meteen weer uitgeschakeld wanneer ik ZoneAlarm opstart
Klopt dit?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
hmz ik heb een probleempje nadat ik SP2 over mijn (legale) Windows XP gezet heb.
Ik krijg een foutmelding bij Outlook Express, hij kan MSOE.DLL niet starten?
Iemand die dit ook heeft of weet hoe ik het kan oplossen? Ik gebruik Outlook Express echt heel vaak en ik wil het graag aan het werken hebben
.
alvast bedankt
ps. het is een clean install van de nederlandse XP zonder SP1. schijf is geformatteerd dus kan er voor de rest niks fout gegaan zijn, Het moet wel SP2 geweest zijn, aangezien ik outlook express eerst gewoon kon configureren
Ik krijg een foutmelding bij Outlook Express, hij kan MSOE.DLL niet starten?
Iemand die dit ook heeft of weet hoe ik het kan oplossen? Ik gebruik Outlook Express echt heel vaak en ik wil het graag aan het werken hebben
alvast bedankt
ps. het is een clean install van de nederlandse XP zonder SP1. schijf is geformatteerd dus kan er voor de rest niks fout gegaan zijn, Het moet wel SP2 geweest zijn, aangezien ik outlook express eerst gewoon kon configureren
[ Voor 30% gewijzigd door TheGHunter op 08-09-2004 22:47 ]
Naast adaware ook even "cwshredder" en "spybot search and destroy" installeren. Alleen ad-aware is niet genoeg.Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 21:28:
Heb Adaware Se er overheen gegooid, en dat auto aanvullen is nu weer gefixxedwas een tracking cookie, webads.
Ik heb trouwens sinds xp sp2nl problemen met het synchronisatie programma van msi dat mijn telefoon SE t610 synchroniseert via de msi-dongle met outlook 2003.
Iedereen heeft zoveel problemen met de Norton Virusscanner, maar hier met McAfee Virusscan Enterprise 7.1 heb ik geen enkel probleem
. Beveiligingscentrum is wel uit trouwens, omdat ik in een domein zit.
Had je eerst de Widcomm Bluetooth Software? Nu zit in SP2 zelf standaard Bluetooth functionaliteit, dus wellicht dat het daar niet goed gaat.Mad_Manic schreef op 08 september 2004 @ 22:50:
Ik heb trouwens sinds xp sp2nl problemen met het synchronisatie programma van msi dat mijn telefoon SE t610 synchroniseert via de msi-dongle met outlook 2003.
Inmiddels SP2 geïnstalleerd, aangezien de firewall een must is
CD is trouwens volledig unattended en inelkaar gezet met nLite.
Met SP-1 had ik met de laatste beveiligingsupdates van Microsoft Internet Explorer dat de activex plug-in van OpenOffice.org 1.1.2 niet meer werktte. Is nu in ieder geval gerepareerd. Verder is de schermopbouw verbeterd. Kortom ik ben tevreden. Security Centre trouwens niet geïnstalleerd
Met SP-1 had ik met de laatste beveiligingsupdates van Microsoft Internet Explorer dat de activex plug-in van OpenOffice.org 1.1.2 niet meer werktte. Is nu in ieder geval gerepareerd. Verder is de schermopbouw verbeterd. Kortom ik ben tevreden. Security Centre trouwens niet geïnstalleerd
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Verwijderd
Het is niet echt een probleem, het beveiligingscentrum ziet hem gewoon niet (alleen 2003 en voorlopig, komt nog een update voor)Dennis schreef op 08 september 2004 @ 23:48:
Iedereen heeft zoveel problemen met de Norton Virusscanner, maar hier met McAfee Virusscan Enterprise 7.1 heb ik geen enkel probleem. Beveiligingscentrum is wel uit trouwens, omdat ik in een domein zit.
Ook het niet-grafische gedeelte? Ondanks dat ik zelf namelijk Autopartition=Yes en FullUnattended heb gespecificeerd in de answer file, wil hij toch niet het eerste gedeelte automatisch doen. Pas na de eerste reboot gaat hij helemaal volledig verder (inclusief aanmelden op domein en daarna alle GPO software installeren).hp38guser schreef op 09 september 2004 @ 00:01:
Verwijderd
mwah, die firewall zat al in windows xp hoor, hij is alleen wat gebruiksvriendelijker gewordenhp38guser schreef op 09 september 2004 @ 00:01:
Inmiddels SP2 geïnstalleerd, aangezien de firewall een must is
ik heb Zone Alarm 5.1.011, volgens mij zouden er met deze versie geen problemen mogen zijn... maar kheb het 'Beveiligingscentrum' al uitgeschakeld bij de services, de SP2firewall staat uit.. maar nog steeds mag ik niet op internet... how come?
Verwijderd
hmmz, dat het "professional"/"home" verdwenen is, is niets nieuws natuurlijk 
maar ik kom er net achter dat de home-versie ook een blauw balkje gekregen heeft, ipv groen. de pro heeft (zoals bekend) zijn blauwe balkje gehouden.
maar ik kom er net achter dat de home-versie ook een blauw balkje gekregen heeft, ipv groen. de pro heeft (zoals bekend) zijn blauwe balkje gehouden.
Dat stond al eerder in het topic genoemd, van dat groene wat nu blauw isVerwijderd schreef op 09 september 2004 @ 00:08:
hmmz, dat het "professional"/"home" verdwenen is, is niets nieuws natuurlijk
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:53
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
"Wat" is een understatementVerwijderd schreef op 09 september 2004 @ 00:04:
[...]
mwah, die firewall zat al in windows xp hoor, hij is alleen wat gebruiksvriendelijker geworden

Ghello, ik heb de SP2 geinstalleerd en ondervind 0,0 problemen met de install. Alles draait als windows geladen is. Echter deed mijn pc er voor sp2 zo een 1,5 minuut erover helemaal start klaar te zijn,,,nu is dat ruim 3,5 minuut geworden. Ik heb al gekeken naar achtergrond scanners oid, maar er draait niks extra's
Ik krijg steeds als windows opstart ook de map mijn documenten geopend in het scherm? Heel raar. Had ik hiervoor nooit.
Iemand een idee hoe dit kan? Tis echt veel te lang wachten voor de boel opgestart is.
Ik krijg steeds als windows opstart ook de map mijn documenten geopend in het scherm? Heel raar. Had ik hiervoor nooit.
Iemand een idee hoe dit kan? Tis echt veel te lang wachten voor de boel opgestart is.
Verwijderd
Wat mij wel opvalt is dat sinds sp2 alles wat 'soepeler' gaat. Weet niet precies wat en waardoor het komt maar het lijkt gewoon net ff een tikkie sneller te gaan. Wat mij wel opvalt is dat als ik Windows XP net opstart dat er rond de 160 MB ram geheugen gebruikt wordt terwijl dat voorheen rond de 200 a 220 was
Voor de gene met NL NAV 2004, die WMI update is daar nu ook voor uit, dus dan kan dat security centere je status uitlezen van je NAV
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Zo, ik heb ook sp2 geinstalleerd het werkt allemaal prima alleen merk ik dat de tijd van het opstarten enorm is verhoogd
Iemand anders hier ook last van??
Het duurt vooral lang om alle bureaublad iconen te laden. Is er misschien wat aan te doen
Iemand anders hier ook last van??
Het duurt vooral lang om alle bureaublad iconen te laden. Is er misschien wat aan te doen
Verwijderd
ik had ook problemen met mijn netwerkverbinding tab dat verschijnde niet en met msn praten dat werkte ook niet ,en de reboot tijden waren enorm
dus ik heb gewoon de geslipstreamde cd geinstalled en weg zijn alle problemen
en het booten gaat als een trein
dus ik heb gewoon de geslipstreamde cd geinstalled en weg zijn alle problemen
en het booten gaat als een trein
Verwijderd
De langere opstarttijd is denk ik gemakkelijk te verklaren: Door de hogere veiligheid zijn er waarschijnlijk meer controles en beter beveiligde code waardoor het laden langer duurt.
En na dat vinkje kan je rechtsonder op instellingen klikkenWe Are Borg schreef op 09 september 2004 @ 00:21:
[...]
"Wat" is een understatementDe vorige firewall was een vinkje en niet meer. Mijn server kon ik dan gelijk niet meer bereiken
Nu is het wat behoorlijks geworden. Ik zeg niet geweldig, want een stand alone stukje software doet veel beter, maar dat boeit niet
(niet echt heel veel in te stellen, maar tis wel meer dan 1 vinkje)
daar staan al een paar programma's tussen die niet gratis zijn...Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 02:07:
Ik zag laatst op het forum www.xxxxxxxx.xxx een bittorrent link van een XP service pack 2 die allerlei voorgebakken info in zich heeft zoals:
- Microsoft office
- Nero
- Ad aware
- DVD decrypter
- Verschillende twee tools
- En nog veel meer !!!
<knip>
Software Automatic Installed:
Office 2003 Professional
TweakUI 2.10 Powertoy
PowerDVD v5 Pro
FairUse v0.44
NOD32 Antivirus System
Ad-aware SE v1.03 Pro
<knip>
Verwijderd
dab vergeet je de leukste:Sir_Killalot schreef op 09 september 2004 @ 02:26:
[...]
daar staan al een paar programma's tussen die niet gratis zijn...
Je hoefde geen code in te geven die zat al ingebakken
Daarna was die klaar dan start xp op
Verwijderd
Daar gaat het hier tocvh niet om mensen het gaat mij om t feit of dit kan !!!
Ik heb die install alleen maar getest !!!
Ik werk zelf bij een winkel en heb dat pakket heel goedkoop kunnen krijgen !!!
Ik wil gewoon een windows versie zelf kunnen maken !!!
Is dat makkelijk en zoja weet iemand hoe dat moet !!!
wat zitten hier toch een hoop moraalridders !!!
Ik heb die install alleen maar getest !!!
Ik werk zelf bij een winkel en heb dat pakket heel goedkoop kunnen krijgen !!!
Ik wil gewoon een windows versie zelf kunnen maken !!!
Is dat makkelijk en zoja weet iemand hoe dat moet !!!
wat zitten hier toch een hoop moraalridders !!!
Verwijderd
nee maar het gaat er wel om dat je niet zo'n aardig linkje post.
ik vind het soms ook maar hypocriet, maar dat is nou eenmaal de policy.
ennem, als je in een computerwinkel werkt vind ik het wel erg vreemd dat je niet eens weet hoe je een unattended cd in elkaar flanst, mgoe.
/me gaat pitten iig
ik vind het soms ook maar hypocriet, maar dat is nou eenmaal de policy.
ennem, als je in een computerwinkel werkt vind ik het wel erg vreemd dat je niet eens weet hoe je een unattended cd in elkaar flanst, mgoe.
/me gaat pitten iig
Verwijderd
Ik werk in een winkel die alleen maar de hardware verkoopt !
Wil gewoon graag weten hoe je zoiets kan maken leek me leuk om zoiets te maken !
Jij weet dus hoe dat moet
Geef de dan eens een link --> PLease !!
Wil gewoon graag weten hoe je zoiets kan maken leek me leuk om zoiets te maken !
Verwijderd
kijk eens in mijn sig?Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 02:49:
Ik werk in een winkel die alleen maar de hardware verkoopt !
heb je nog vragen stel ze dan niet hier in dit topic maar hier --> [rml][ OEMCD] Zin in een project? [ Deel 2][/rml]
wel ff de 1st post doorlezen want jouw eventuele vraag of probleem kan al zijn langsgekomen....
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 03:13 ]
Verwijderd
Kijk daar hebben we wat aan !!!
FF lezen of hier alles duidelijk worsdt uitgelegd thanks man !!!
FF lezen of hier alles duidelijk worsdt uitgelegd thanks man !!!
Diego27,
Je hoeft niet alles met een heleboel !!!!!!!!!!!'s te posten hoor
Je hoeft niet alles met een heleboel !!!!!!!!!!!'s te posten hoor
Verwijderd
Is er een mogelijkheid om dat beveiligingscentrum uit te schakelen?, ik wordt er namelijk helemaal gek van. Hij onthoud mn instellingen niet.... (hij zet firewall weer auto aan, virusscanner wordt weer gecontroleerd...)
Verwijderd
moet je even spysweeper pakkenVerwijderd schreef op 08 september 2004 @ 21:28:
Heb Adaware Se er overheen gegooid, en dat auto aanvullen is nu weer gefixxedwas een tracking cookie, webads.
of in een ander draadje ff je haijckthis log plaatsen
Ik snap niet dat iedereen langere opstarttijden heeft, mijn opstarttijd is juist een enorm stuk verlaagd. Ik schat bijna de helft met wat het eerst was, en ik vind alles ook veel soepeler lopen IMHO.
En ik heb ook geen problemen met aanmelden.
Ik heb ook geen idee waaraan dat zou kunnen liggen eigenlijk.
Ik denk dat je maar eens format en opnieuw moet installeren
Ik ben iig een tevreden SP2 gebruiker
En ik heb ook geen problemen met aanmelden.
Ik heb ook geen idee waaraan dat zou kunnen liggen eigenlijk.
Ik denk dat je maar eens format en opnieuw moet installeren
Ik ben iig een tevreden SP2 gebruiker
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Bij mij werkt alles als een zonnetje ! 
een tikkeltje sneller als normaal net als ik hier vaker las. draadloze support is ook een stukje beter
nu nog een keer me geslipstreamde cd uittesten
misschien een tip voor de gene die nog moeten installeren:
draai eerst wat spy/ad removertjes
en sluit het een en ander af als je gaat upgraden.

een tikkeltje sneller als normaal net als ik hier vaker las. draadloze support is ook een stukje beter
nu nog een keer me geslipstreamde cd uittesten
misschien een tip voor de gene die nog moeten installeren:
draai eerst wat spy/ad removertjes
en sluit het een en ander af als je gaat upgraden.
Verwijderd
heeft iemand ook een manier hoe je realtech netwerkkaarten kan weergeven met SP2 ?
SP2 zou deze niet ondersteunen. dit is vrij lastig als je je netwerk instellingen wilt weizigen!
SP2 zou deze niet ondersteunen. dit is vrij lastig als je je netwerk instellingen wilt weizigen!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Je hoeft niet je prachtige downloadspeeds te melden in dit topic, dat werkt alleen maar sfeerverpestend. Post inhoudelijk over SP2, of post niet :)
Zoek ook eerst even in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/942134 naar een mogelijke oplossing.
Je hoeft niet je prachtige downloadspeeds te melden in dit topic, dat werkt alleen maar sfeerverpestend. Post inhoudelijk over SP2, of post niet :)
Zoek ook eerst even in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/942134 naar een mogelijke oplossing.