[SP2] Windows XP ervaringen met NLse SP2 :)

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 6.328 views sinds 30-01-2008

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 12:56
Zoals eerder gemeld nu dus ook bij WindowsUpdate te vinden:

clickable

Afbeeldingslocatie: http://emails.spymac.net/sp2.png

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:25
Ff me mening na een week sp2

Ik had dat Security Center gelijk uitgegooid na installatie verleden week, omdat die bleef zeiken dat me firewall niet goed was . Die heb ik niet, en ik had "ik controleer zelf" aangevinkt, maar dat onthoudt die niet. Nu vraag ik me af of dit een bug is, of dat Ms je gewoon wilt verplichten een firewall te installen of die van Windows te gebruiken. Ik wil een vink-optie: ik gebruik geen firewall, pfff. Dus nu verplicht maar die SC uitzetten in services.
En dan die controle van WindowsUpdate, heb hem op downloaden staan maar ik bepaal wel of het erop komt, geeft die een oranje kleur. Hij moet gewoon blauw geven, ik geef toch aan dat ik het in de gaten hou. Van die dingen , erg irritant.

Ook al een paar dingen uitgezet in IE, bijv, dat je moet klikken op statusbalk als je een bestand gaat downloaden, vermoeiend voor de doorgewinterde computergebruiker(en ik zie het nut er amper van in voor n00bs), en in opties op die statusbalk staat niet hoe je dat uitschakeld, moet je zelf weer uitvogelen. En dan dat ongevraagde softwareinstall-scherm houdt IE nu tegen... bravo! Maar.... dat ok-schermpje onderdrukt die niet |:( (zodat je gevangen blijft, of alt-f4 razendsnel indrukken) , heb ik me pa weer wat uit te leggen voor als die naar "bepaalde sites"surft. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 16-09-2004 01:32 ]

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:33

Corpii

Le Tostie

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 12:03:
over bestaande install heen heb ik absoluut geen snelheidsverlies gemerkt, in tegenstelling zelfs.
Doe je goed, ik heb een aanzienlijk snelheids verlies gemerkt. vanavond word de pc opnieuw geinstalleerd dmv een slipstreamed cdtje, ik post mijn bevindingen later

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:01

henri8096

BIM is not a software!

Heb gisteren ook SP2 over m'n bestaande install heen gezet.
Alles ging goed. . . . tot ik opnieuw opstartte.
Windows gaf een error tijdens het opnieuw opstarten (het "een ogenblik geduld schermpje).

Daarna rebootte hij zich zonder vragen, en was m'n windows installatie onherstelbaar verkl##t. :X :'(

En bedankt he BILL }:O

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Smirnoff
  • Laatst online: 16:40
Gisteren heb ik op de PC bij mijn vriendin thuis SP2 geinstalleerd, dit ging als een tierelier zonder problemen.
Echter toen ik de screensaver veranderde (van standaard windows XP naar 'explosie', werd het beeld 800x600 met 16 kleuren.
Vervolgens startte ik de pc opnieuw op en bleef het beeld weg (de tft monitor gaf 'No Signal').
Uiteindelijk met veilige modus > safe mode een system restore gedaanen we waren wederom terug bij SP1.

Specs: P4 2,8, 512 ddr. asus P800, asus ati videokaart, iiyama 431s tft.

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb ook een probleem met SP2, als ik in de netwerkconfiguratie aangeeft dat ik UPNP apparaten wil zien in de system tray, na reboot doet het opruimen van niet-actieve pictogrammen niet meer. En alle icoontje die in de systeem tray had staan worden niet allemaal geladen. Daarna heb de optie voor UPNP uitgeschakeld een het deed het weer super goed. 8)7

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Het is niet echt een succes hier die firewall van Microsoft aan de reacties te zien. Of de mensen hebben er problemen mee of ze gebruiken al wat anders.

Wat moet ik hier nou van denken? :?

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vandaag, na enkele dagen met aardig resultaat op m'n gewone pc, nu dan ook op het serverende pctje thuis geinstalleerd (waar overigens ook gewoon op wordt gewerkt).
Ging ook daar helemaal zonder echt grote problemen. Alleen stond bij die domme firewall nu ineens file en printersharing over externe netwerk aan bij de firewall settings zelf, en hij reageerde ook braaf op pingen van buitenaf 8)7 .
Maar uiteraard viel hij hiermee snel door de mand, want een servertje test je natuurlijk meteen.
Het domme is wel dat alles voorheen uiteraard wel netjes door de tests kwam, en na install van SP2 niet meer, wat natuurlijk niet zo netjes is.
Dus zoals gewoonlijk niet er van uit gaan dat SP2 al je settings en configuratie netjes overneemt.
Met delen van schijven, printer en internetverbinding overigens verder geen problemen ondervonden, (noch in de verbinding, noch in de snelheid), dus dat vond ik al weer heel wat :).
Het foutje met teveel herhalende karakters in de command promt van NC was ook hier weer raak, dus dat is niet een foutje vd andere pc zelf.

[ Voor 30% gewijzigd door _XipHiaS_ op 16-09-2004 17:04 ]

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:18

KhaZ

Alfa Romeo

Mijn ervaring met SP2 op mijn nieuwe Asus M6800Ne: Met SP2 erop werkt het wlan op HvA niet.. zonder wel :(

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Bladerer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 12:24
Knap waardeloos dat SP2, bij de installatie van de newerk versie is er mogelijk iets mis gegaan. Mogenlijk heeft Spybot Search en destroy een paar register aanpassingen geblokkeerd. wanneer ik nu mijn pc opstart, duurt het 10 minuten voor ik het inlog scherm zie. voor die tijd zie ik alleen het scherm dat windows wordt gestart.

Indien ik dan inlog krijg ik alleen het bureablad te zien, open ik taakbeheer m.b.v ctrl-alt-del dan verschijnt er na een paar tellen al een melding dat het beveiligings subsysteem de computer gaat herstarten omdat er een proces onverwacht is foutgelopen. het bericht geeft dan aan dat RPC is vastgelopen en dat de pc wordt herstart na 60 seconden.

Voor de installatie van SP2 werkte alles prima.
Virus kan het onmogelijk zijn daar ik kerio firewall heb, achter een hardwarematige zyxel zit, norton 2004 heb draaien met laatste updates, regelmatig het systeem scan en ook Spybot Search en Destroy heb draaien om alle mogenlijke registry hacks te voorkomen.

De vraag is nu hoe kan ik het beste handelen om mijn pc weer werkende te krijgen.
De probelemen doen zich voor in de normale modus als de veilige modus.

help!!!

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Bladerer schreef op 16 september 2004 @ 19:29:
[...]
Mogenlijk heeft Spybot Search en destroy een paar register aanpassingen geblokkeerd...
Het is ook verstandig om alle programma's af te sluiten vóórdat je aan de installatie van SP2 begint, zeker Spybot-SD resident, dan vraag je om problemen.

Ik zou SP2 deïnstalleren en daarna nog een overnieuw installeren.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb SP2 op al mijn 3 pc's draaien, en alles werkt perfect, ik heb alleen bij de hoofd-pc de internet verbinding aan de firewall, en alles werkt perfect :) eMule (kon ik poorten openzetten via programma zelf :)) Bittorrent was niet nodig werkte na geaccepteerd te zijn :), en Kazaa werkt ook nog steeds perfect, dus die firewall is goed in te stellen vind ik zelf :), nog geen problemen voor de rest gevonden met SP2, de geslipstreamede versie werkt wel (nog) sneller :), het gaat zoiezo al sneller :P...

Gallery V&A

• _XipHiaS_
  • Niet online
Bladerer schreef op 16 september 2004 @ 19:29:
Knap waardeloos dat SP2, bij de installatie van de newerk versie is er mogelijk iets mis gegaan. Mogenlijk heeft Spybot Search en destroy een paar register aanpassingen geblokkeerd. wanneer ik nu mijn pc opstart, duurt het 10 minuten voor ik het inlog scherm zie. voor die tijd zie ik alleen het scherm dat windows wordt gestart.

Indien ik dan inlog krijg ik alleen het bureablad te zien, open ik taakbeheer m.b.v ctrl-alt-del dan verschijnt er na een paar tellen al een melding dat het beveiligings subsysteem de computer gaat herstarten omdat er een proces onverwacht is foutgelopen. het bericht geeft dan aan dat RPC is vastgelopen en dat de pc wordt herstart na 60 seconden.

Voor de installatie van SP2 werkte alles prima.
Virus kan het onmogelijk zijn daar ik kerio firewall heb, achter een hardwarematige zyxel zit, norton 2004 heb draaien met laatste updates, regelmatig het systeem scan en ook Spybot Search en Destroy heb draaien om alle mogenlijke registry hacks te voorkomen.

De vraag is nu hoe kan ik het beste handelen om mijn pc weer werkende te krijgen.
De probelemen doen zich voor in de normale modus als de veilige modus.

help!!!
Tja, als Bill met alle software/versies rekening moest houden, dan was SP2 er volgend jaar nog niet. En iedereen zou toch wel moeten weten dat je software, die behoorlijk overal tussen zit ter beveiliging, beter kunt uitschakelen of nog beter, deinstalleren. En daarna misschien een nieuwe versie of een update van de programmatuur. Zelfs bij minder ingrijpende installaties van software kan dat daarmee al de mist in gaan, laat staan een SP.
Bij een SP is het ook wel handig de sites ruim van tevoren in de gaten te houden en behoorlijk wat research te doen alvorens het SP op je PC te dumpen. Maar om nou meteen het hele SP af te kraken omdat het bij jou fout gaat... :/

Misschien is het in dat geval netter een Slipstream te maken, met de "hand" of met een tooltje die het werk voor je uit handen neemt ;). Dan werkt het vast in een keer, tenzij je een Prescott hebt en een oud BIOS natuurlijk, want da's natuurlijk wel een behoorlijke misser van Bill, net als de beveiliging van AMD (DEP) die ook wat troubles kan geven :), maarja, het is allemaal nog vers en meestal te voorkomen als je er van op de hoogtte bent.

Als je echt op save wil lees je alle documentatie, en maak je een image. SP2 is nou eenmaal een grondige bezem door XP. Verzamel ook van software die je veel gebruikt, inc. drivers, de laatste versies.

[ Voor 17% gewijzigd door _XipHiaS_ op 16-09-2004 20:53 ]

Verwijderd

SP2 is nou eenmaal een grondige bezem door XP.
goed gezegd _/-\o_

ik heb geen problemen ondervonden met SP2 overigens... wel jammer dat SP2 klaarblijklijk geen ondersteuning bied voor MSI bluetoothdongle pc2pc 100 mtr

heb juist die gekocht omdat dat het me meest bekend leek zodat windows niet moeilijk zou doen...

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 22:12 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:51

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
DeSSie! schreef op 16 september 2004 @ 16:48:
Het is niet echt een succes hier die firewall van Microsoft aan de reacties te zien. Of de mensen hebben er problemen mee of ze gebruiken al wat anders.

Wat moet ik hier nou van denken? :?
Niet zo veel aangezien je hier redelijk wat ervaren pc gebruikers tegen komt. Die hebben routers met ingebouwde firewall, stand alone bakken met linux die als router/firewall fungeert of aparte firewall software draaien. Daarnaast heb je ook nog eens het gros wat gewoon graag op MS zeikt. Kortom, de ervaringen hier zijn niet zo belangrijk als je naar het totale plaatje wilt kijken :)

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 23:47
Post dit namens een vriend :P . Hopelijk is het 'of some assistance' voor jullie :) .
Hallo Tweakerdudes,

zoals velen hiero, had ik na de installatie van Windows XP SP2 geen problemen, maar na 2 dagen, had ik, net zo als de meerderheid hier, wel problemen. MSN messenger 6.2 deed namelijk helemaal niets meer zodra ik me aanmelde. na 2 dagen googlen was ik het zat, en besloot ik om SP2 maar weer van de pc te schoppen. maar helaas, dit leverde (ik denk door het vele de-installeren en installeren en kloten in het register met messenger) niet het gewenste resultaat op. ik voelde me grondig de lul, en besloot toen maar het probleem op te zoeken en op te lossen.
het goede nieuws is: dit is gelukt
het slechte nieuws is: het probleem slaat als een pik op een slagroomtaart, en vraag mij absoluut niet waarom het zo is, ik ben in totaal al ongeveer 6 uur bezig geweest met dit op te lossen, heb er speciaal een 2e pc voor op mn bureau neergezet om mee te kloten enzovoorts.

ok, to the point: het probleem zit em in de services die windows laat. zoals de meesten van jullie wel zullen weten, zijn deze met SP2 flink uitgebreid en geupdate. geen van de services heb je echt heel hard nodig, op DNS/DHCP na om te internetten (zet ze maar is allemaal uit, dan vreet je windows XP nog maar 40 mb intern geheugen, draait als een trein, en kan zelfs werken op een pentium 133 (is me al is gelukt met SP1))
nu is de volgende vraag, welke service is het nou, en hoe kom je daar achter. simpel, neem 2 uur de tijd, zet ze allemaal uit, en ga ze stuk voor stuk weer aanzetten, rebooten en kijken of messenger vastloopt.
de uitkomst was: universele Plug and Play Apparaathost. als deze service aan staat crasht MSN messenger, zoals ik al zei, geen flauw id waarom en het slaat nergens op. als je deze service dus uit zet, werkt MSN weer perfect. het probleem is alleen, dat dit een van de weinige services uit het rijtje is die nog wel nut hebben... het is dus weer is ouderweds kiezen of delen.

hoop dat ik hier wat mensen een plezier mee kan doen, ik ben verder zeer tevreden over SP2

groetjes

Koekiemonster

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
*Belangrijk voor mensen die hun Dell systeem met Windows XP willen updaten met Service Pack 2.*

Na het installeren van SP2 werkt mijn CD-rom speler niet meer, uitspraak Dell Technical Support:

"Daar wij het nog niet aanraden om te updaten naar ServicePack 2 zullen
wij u adviseren om terug te keren naar de oude situatie waarin alle
hardware correct functioneerde. Dell kan nooit verantwoordelijk zijn
wanneer er updates door derden worden uitgebracht welke problemen of
schade ed. veroorzaakt op het Dell systeem.

Daar er geen noodzaak is om het systeem te updaten naar SP2 raden wij
u bij deze aan om te wachten op de noodzakelijk updates van microsoft
voor het oplossen van de diverse storingen/problemen die optreden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 01:37
RonaldM schreef op 16 september 2004 @ 23:40:
*Belangrijk voor mensen die hun Dell systeem met Windows XP willen updaten met Service Pack 2.*

Na het installeren van SP2 werkt mijn CD-rom speler niet meer, uitspraak Dell Technical Support:

Vooral de laatste alinea spant de kroon: " Daar er geen noodzaak is om het systeem te updaten naar SP2" 8)7 :? |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dat klopt toch ook, der worden nog een paar maanden hotfixes gemaakt voor mensen die nog SP1 draaien dus het is nog niet echt uber noodzakelijk om te draaien.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:14:
Na sp2 install gaat het verzenden van bestanden via msn 6.2 zo traag als dikke stront
Hoeft niet persé aan SP2 te liggen, sinds SP2 gaat het sneller bij mij, voor SP2 kreeg ik al gauw de melding dat het traag ging door het gebruik van een firewall (melding bovenaan: 'klik hier als de verbindingssnelheid traag is' oid)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 22:10:
[...]
goed gezegd _/-\o_

ik heb geen problemen ondervonden met SP2 overigens... wel jammer dat SP2 klaarblijklijk geen ondersteuning bied voor MSI bluetoothdongle pc2pc 100 mtr

heb juist die gekocht omdat dat het me meest bekend leek zodat windows niet moeilijk zou doen...
je moet ook gewoon de drivers van MSI/Widcomm gebruiken, volgens mij is dat nog steeds bij de meeste dongles aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sinds een paar dagen geinstalleerd en het werkt prima. Een aantal dingen zijn iets anders geworden en daar zie ik de voordelen ook wel van in.. Bij wijze van test op de PC van een collega geinstalleerd en alle applicaties werken nog gewoon en verder zero problemen.
Een andere collega met nogal een hoog pruts gehalte, extra firewalltje, programmatje zus programmatje zo, heeft wel wat meer moeite. Een kwestie van wennen en de juiste tools uitzoeken.
Zelf heb ik het nu van tijd tot tijd draaien in een vmware sessie onder Linux en perfect hoor, geen problemen. Ik gebruik het om software voor windows te compileren (python + wxWindows) en ook dat verloopt heel gladjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonaldM schreef op 16 september 2004 @ 23:40:

of te wel Dell gaat zich zelf uit de markt prijzen ;)
[off topic]
Dell is like hell [/off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
NoepZor schreef op 15 september 2004 @ 08:35:
Ik heb gister SP2 geinstalleerd, damn wat een crap is dat :(

nu 9/10 opstartbalkjes en dik vet geratel uit me Maxtortje, terwijl die er eerst maar 3 liet zien en weinig geratel. Me HDD zal wel gefragmenteerd zijn door die shit.
na een defragmentatie is ie nog steeds erg traag, hoort gewoon niet, voo SP2 deed ie dit niet, wie weet waaraan dit kan liggen ? het opstarten duurt nu 4x zolang als eerst en dat vind ik niet kunnen!

Specs:

AMD 2000+ @ 2600+
512 MB Ram
1x120Gb Maxtor (7200rpm 8MB cache Diamondmax plus 9) en een 160Gb (idem)
het os draait op de 120gb, het lijkt me sterk dat de oorzaak bij de hardeschijf ligt omdat ie programma's ed wel snel laadt. Alleen het opstarten duurt TE lang naar mijn mening

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 09:16:
heeft iemand ook een manier hoe je realtech netwerkkaarten kan weergeven met SP2 ?

SP2 zou deze niet ondersteunen. dit is vrij lastig als je je netwerk instellingen wilt weizigen! :(
Nog steeds niemand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 17:22
Ik heb nu denk ik ong. een weekje SP2 draaien.

Nog helemaal niks gemerkt wat niet goed zou zijn. Oja toch wel, wanneer ik verbinding maak(lan=>netwerkkabel=>router) sprong er eerst altijd een "Internet Connection" (internet gateway) bij. Maar als ik de firewall aan heb staan gebeurt dat niet. Zet ik de firewall uit dan springt ie wel gewoon weer in beeld 8)7 (Ik denk dat ik iets fout doe. :P )

Verder nergens problemen mee, een vriend had stuk of 7 SP2 cd'tjes besteld, waar ik er dus ook 1tje van kreeg :). Ik heb dus geen Automatische update gebruikt ofzo. Gewoon cd'tje erin en installeren. Oja..had net daarvoor Windows XP pro er opnieuw opgezet. Verder gebruik ik ewl de engelse XP pro en daarom natuurlijk ook de engelse SP2...(ik weet niet of dat nog verschil uitmaakt)

Kortom, ik vind het wel lekker draaien. _/-\o_ :)

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 17-09-2004 13:21 . Reden: toevoeging :P ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Heb je bij mijn netwerk locaties "show icons for networked UPNP devices" aan staan?
(of NL natuurlijk als je NL versie hebt) Dan zie je UPNP icoontjes hier en daar :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Laatst online: 10:33

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Ik heb Sp2 geïnstalleerd op meerdere pc's (mijn eigen thuis en op werk, me vriendin's pc en een paar vrienden) maar op geen enkele pc ook maar 1 foutmelding bespeurt.

Behalve dat vervelende beveiligings centrum dus niks aan op te merken. Maar of het nou beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

SP2 Goed en slecht,

Goed: Windows staart bij mij erg snel, daarvoor deed ie 2 x zo lang over.
Slecht: Ik heb een draadloze netwerk verbinding van us Robotics, die communiceert met Linksys 54, Exhter snids SP2 erop is, kom ik niet hoger dan 200KB/s, overige pc's halen makkelijk ruim 500.

Ik ga nu zoeken voor een oplossing, maar als dat niet is, gaat ie net zo snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 11:09:
je moet ook gewoon de drivers van MSI/Widcomm gebruiken, volgens mij is dat nog steeds bij de meeste dongles aan te raden.
ik maak juist niet gebruik van alle mogelijkheden die BT bied. ik gebruik alleen maar bestandsoverdracht en verder nix. de originele widdcommdrivers zijn belachelijk groot.

overigens kreeg ik linkje van iemand hierzo om windows me BT toch te laten herkennen ---> http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=326&kind=8

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:50

dbzfan

Nee.

Sinds sp2 word mijn klembord vaak vervangen door

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
http://master.mx-targeting.com/mx/servlet/MXTarget?
adcontext=http://gathering.tweakers.net/&contextpeak=
0&contextcount=0&countrycodein=NL&lastAdTime=
0|0|0|0|0|1095428127|0|0|0|&lastAdCode=6&cookie1
=lflshdt%3D1094574778%26capdatedy%3D0917%26
capdate%3D179%26lstlogdt%3D20040917%26capcnt
dy%3D8%26cntp%3Dcable%26capcnt%3D5%26&cookie2
=fstcidt%3D

zoiets. DIt is erg irritant als je iets wilt kopie pasten... Het gebeurd meestal naar 1 minuut, of misschien al sneller. Vrij willekeurig.

Ik heb een vrij simpel logitech toetsenboard met paar knoppen bovenaan...

[ Voor 8% gewijzigd door dbzfan op 17-09-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerer
  • Laatst online: 29-04 12:24
Ja allemaal bedankt voor de reacties, idd ik ben erg stom geweest om de firewall en Spybot S&D niet uit te schakelen. Ik heb echter wel een backup met een herstelpunt laten maken, ik kan echter met geen mogelijkheid meer in mijn installatie komen.
Al 60 seconden na het inloggen wordt de pc al weer afgesloten omdat de RPC een onverwachte fout krijgt.

Is er dan helemaal niemand die me op weg kan helpen mijn systeem weer aan de praat te krijgen zonder dat ik weer een geheel nieuwe installatie van windows hoef uit te voeren? Als er iets is waar ik een hekel aan heb en een flinke poos mee bezig ben is dat het wel

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissels
Bladerer schreef op 17 september 2004 @ 15:47:
Ja allemaal bedankt voor de reacties, idd ik ben erg stom geweest om de firewall en Spybot S&D niet uit te schakelen. Ik heb echter wel een backup met een herstelpunt laten maken, ik kan echter met geen mogelijkheid meer in mijn installatie komen.
Al 60 seconden na het inloggen wordt de pc al weer afgesloten omdat de RPC een onverwachte fout krijgt.

Is er dan helemaal niemand die me op weg kan helpen mijn systeem weer aan de praat te krijgen zonder dat ik weer een geheel nieuwe installatie van windows hoef uit te voeren? Als er iets is waar ik een hekel aan heb en een flinke poos mee bezig ben is dat het wel
Open zodra Windows is opgestart cmd.exe en voer zodra je die melding over het aflsuiten ziet shutdown /a <enter> in. Dat geeft je tijd om de boel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dbzfan schreef op 17 september 2004 @ 15:43:
Sinds sp2 word mijn klembord vaak vervangen door

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
http://master.mx-targeting.com/mx/servlet/MXTarget?
adcontext=http://gathering.tweakers.net/&contextpeak=
0&contextcount=0&countrycodein=NL&lastAdTime=
0|0|0|0|0|1095428127|0|0|0|&lastAdCode=6&cookie1
=lflshdt%3D1094574778%26capdatedy%3D0917%26
capdate%3D179%26lstlogdt%3D20040917%26capcnt
dy%3D8%26cntp%3Dcable%26capcnt%3D5%26&cookie2
=fstcidt%3D

zoiets. DIt is erg irritant als je iets wilt kopie pasten... Het gebeurd meestal naar 1 minuut, of misschien al sneller. Vrij willekeurig.

Ik heb een vrij simpel logitech toetsenboard met paar knoppen bovenaan...
Dat ligt niet aan SP2, maar je hebt spy/adware op je PC. In het beveiligingsforum loopt daar ook al een topic over: [rml][ Malware] master.mx-targeting.com ipv gekopieerde tekst *[/rml]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Nu online
de startpost klopt niet helemaal, want ik heb net via windows update de nederlandse versie geinstalleerd. Ik word niet blij van de plotseling opduikende problemen maar hopelijk is de beveiliging nu wel beter in orde

Problemen na installatie: internet deed het niet meer (netwerkkaart in system verwijderen en daarna opnieuw installeren fixte dat maar hij blijft zeuren dat er een tweede inactieve netwerkkaart in zit die ook al dat IP gebruikt)

opstarten duurt een eeuwigheid, maar de laatste keer leek het wat meer op te schieten. Er staan meer dingen in het menu opstarten van msconfig

ik heb nu een firewall (werkt die een beetje fatsoenlijk?)

bluetooth is ook gestorven, maar eens zien of ik dat ook weer kan fixen

Edit: Raah die EVIL messenger probeert toch op te starten gauw vermoorden

[ Voor 9% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 17-09-2004 16:42 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 19:50

dbzfan

Nee.

wildhagen schreef op 17 september 2004 @ 16:25:
[...]

Dat ligt niet aan SP2, maar je hebt spy/adware op je PC. In het beveiligingsforum loopt daar ook al een topic over: [rml][ Malware] master.mx-targeting.com ipv gekopieerde tekst *[/rml]
Bedankt! Het is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje over SP2.
Sinds ik SP2 heb geistalleerd krijg ik steeds de melding dat mijn virusbeveiliging niet in orde is.
Ik heb Norton Antivirus 2003. De melding die ik krijg is: Norton Antivirus geeft aan dat het geinstalleerd is maar de status in onbekend. Ik heb mn Norton al geupdate naar de laatste versie maar dat helpt niks.

Wie weet de oplossing......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 20:30

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 18:43:
Sinds ik SP2 heb geistalleerd krijg ik steeds de melding dat mijn virusbeveiliging niet in orde is.
Ik heb Norton Antivirus 2003. De melding die ik krijg is: Norton Antivirus geeft aan dat het geinstalleerd is maar de status in onbekend. Ik heb mn Norton al geupdate naar de laatste versie maar dat helpt niks.

De oplossing staat in dit topic, zie:
Dries_Aendekerk schreef op 09 september 2004 @ 12:42:
Norton Antivirus 2003

Hey,
Voorheen was in dit topic gemeld dat het Windows veiligheidscentrum moeilijkheden heeft met de status van Norton 2003 te bepalen.

Dit is een onofficiële patch (gehaald uit de 2004-versie, maar werkt correct):
Norton WMI Patch: Direct download

Hierdoor herkent het veiligheidscentrum de virusscanner zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 18:43:

Norton geeft aan of je aan externe programma's de status van Norton door wil geven, dan moet je dus Ja aangeven, anders herkent het veiligheidscentrum 'm niet.
Zat 2 weken geleden al een update hiervoor in de Live Update. Anders even de opties doorzoeken, daar staat dezelfde optie ook tussen.

Sorry, Norton 2003 dus...ik las 2004

[ Voor 4% gewijzigd door Muse op 17-09-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie_N
  • Laatst online: 17-06-2022
ik wil sp2 nu slipstreamen in een cd die al sp1 geintegreerd heeft, maakt dat iets uit ?? kan gewoon neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gistere SP2 geinstallerd op mijn PC en alles werkte perfect tot vandaag dan.
Ik heb vandaag een probleem met mijn IE & Firefox als ik me PC opstart dan hebt ik ongeveer 30 min dat ik goed op het internet kan na die 30 min kan ik niet meer een site loade met Internet Explorer en met Firefox moet ik een paar keer reloade voor dat ik de site heb, Ik heb van als en nog wat geprobeert met de instelling maar de fout blijft mijn verbinding is het niet omdat ik wal goed kan downlaoden en het licht ook niet aan mijn norton firewall 2004 weet iemand hier wat ik aan dit probleem kan doen??????? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijk voor mensen die hun Dell systeem met Windows XP willen updaten met Service Pack 2.*

Dell verkoopt die rotzooi toch, dan zijn ze toch verantwoordelijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Jij hebt het van hun gekocht en ze leveren slechts de hardware. Van die hardware wist men zeker dat het zou werken met een bepaals besturingssysteem en bepaalde versie.
Omdat zij dus voornamelijk hardware produceren zijn zij dus niet direct verantwoordelijk denk ik voor updates van "derden".
Echter het is wel zo netjes om aan de nieuwste updates te blijven werken.

En wat nou "daarbij is er geen noodzaak om het systeem te updaten naar SP2"? :? Waarom zou Microsoft verdorie nu een Service Pack uitbrengen? Juist om je systeem volledig te patchen en te beveiligen. ;) Mij lijkt de noodzaak er dus wel degelijk. ;)

* Joen heeft trouwens zojuist zowel SP2 Engels als SP2 Nederlands op CD-Rom besteld. :)
Altijd handig voor situaties waarin je geen internet hebt. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Joen op 17-09-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ik wacht nog enkele weken met patchen, aangezien er best wel wat probleempjes zijn m.b.t. SP2. Ik wcht rustig af, en ik zal dit topic _veel_ volgen.

Zijn er nog meer mensen die er zo over denken? Of durft iedereen het aan? En als ik het doe, ga ik eerst een backup maken, en XP opnieuw installeren op een tweede schijf... je weet maar nooit.

Overdrijf ik nu, of ben ik gewoon slim bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Laatst online: 15:42
JeroenM_tbs schreef op 17 september 2004 @ 19:41:

* CyberThijs heeft trouwens zojuist zowel SP2 Engels als SP2 Nederlands op CD-Rom besteld. :)
Altijd handig voor situaties waarin je geen internet hebt. :P
Kan je me de site geven waar je die kan bestellen? Ik kan hem namelijk nergens vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
thijswalc schreef op 17 september 2004 @ 20:35:
[...]

Kan je me de site geven waar je die kan bestellen? Ik kan hem namelijk nergens vinden :(
De nederlandse XP 2 was vanaf 14 september beschikbaar op CD-Rom en ik stond er vandaag toevallig even bij stil dat het al de 14e is geweest en daarom nu maar besteld.

Je vind het gewoon als je op de grote banner klikt bovenaan op http://www.microsoft.nl. :P
Maar om je maar de exacte link te geven:
http://www.microsoft.com/...2/cdorder/nl/default.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissels
Vinnie_N schreef op 17 september 2004 @ 19:16:
ik wil sp2 nu slipstreamen in een cd die al sp1 geintegreerd heeft, maakt dat iets uit ?? kan gewoon neem ik aan?
Zoek en gij zult vinden:
http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden er nog extratjes op de SP2 CD staan ?
Dries_Aendekerk schreef op 09 september 2004 @ 12:42:
Norton Antivirus 2003

Hey,
Voorheen was in dit topic gemeld dat het Windows veiligheidscentrum moeilijkheden heeft met de status van Norton 2003 te bepalen.

Dit is een onofficiële patch (gehaald uit de 2004-versie, maar werkt correct):
Norton WMI Patch: Direct download

Hierdoor herkent het veiligheidscentrum de virusscanner zoals het hoort.
De WMI patch werkt perfect met Nav 2003

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Laatst online: 17:31
@FloraX, hoe heb je dat voor elkaar gekregen met die Norton patch.

Mij is het nog niet gelukt. Waar heb je die bestanden gelaten en moet je nog iets
runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 20:30

Gaitman

The Real One

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met het volgende probleem?
WinXP SP2 krijgt geen IP van DHCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
GJAman schreef op 17 september 2004 @ 22:48:
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met het volgende probleem?
WinXP SP2 krijgt geen IP van DHCP
Nu je het zegt... Vooral met draadloos had ik dat probleem. Voor SP2 had ik dat ook wel, maar kon ik het nog oplossen door het uit en weer inschakelen van de draadloze netwerkkaart. Zelf een IP-adres instellen wilde wel, maar er via internetten, pingen, e.d. wilde dan nog steeds niet. Op mn bedrade netwerk had ik van deze dingen geen last met SP2.
Dat was op XP Home.

Heb nu net XP Professional geïnstalleerd en ben nu bezig met SP2 aan het installeren op de relatief schone Windows.
Vervolgens installeer ik de draadloze netwerkkaart drivers en kijk naar het resultaat.

Bedankt voor de link in ieder geval. :)

Verwijderd

Andre61 schreef op 17 september 2004 @ 22:33:
@FloraX, hoe heb je dat voor elkaar gekregen met die Norton patch.

Mij is het nog niet gelukt. Waar heb je die bestanden gelaten en moet je nog iets
runnen?
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik eerst de WMI patch heb geinstaleerd
en daarna SP2, zo word het ook aangeraden op de symantec website.
Vergeet niet voordat je de WMI patch instaleerd, om even LIVE UPDATE te draaien.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 00:12 ]

• Joen
offtopic:
Dman, verkeerd topic. :X
Sorry :P

[ Voor 87% gewijzigd door Joen op 18-09-2004 00:05 ]

Verwijderd

Kun je sp2 ook gewoon compleet uninstallen door in je configuratie scherm -> software -> service pack 2 aan te klikken ??

Ik heb nl een paar pakketten die altijd gewoon op xp werkten.
Na instal sp2 hing mijn pc als ik die programma's wilde starten.
Toen heb ik sp2 ge-unistalled, maar die pakketen hingen de pc nog steeds op.

Is het dan zo dat er toch delen van sp2 blijven hangen ??
(restoren gaat niet omdat de pc is geinst. met sp2 gestreamd in de install)

Iemand een idee hoe ik van sp2 af kom ??

Verwijderd

Ik heb vorige week SP2 Geinstaleerd en mijn pc`tje er 2 dagen op laten draaien
OS Win xp home trouwens....ik ondervond problemen met het surfen het laden van de pagina`s ging een stuk minder snel dan voorheen :X terwijl ik ruim 2 weken geleden ADSL heb gekregen van wanadoo [Basic]......wel moet ik opmerken\dat het opstarten van UT,Ut2k3/4 en Cs een stuk sneller _/-\o_ ging dan voorheen...... >:)

:9~ :O B) 8)7

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 01:30:
Iemand een idee hoe ik van sp2 af kom ??
Je zal waarschijnlijk een Service Pack 0 of Service Pack 1 installatie moeten doen (Windows XP evt. met geslipstreamde Service Pack 1 dus).

Signature

• EricJH
  • Laatst online: 01:37
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 01:54:
Ik heb vorige week SP2 Geinstaleerd en mijn pc`tje er 2 dagen op laten draaien
OS Win xp home trouwens....ik ondervond problemen met het surfen het laden van de pagina`s ging een stuk minder snel dan voorheen :X terwijl ik ruim 2 weken geleden ADSL heb gekregen van wanadoo [Basic]......wel moet ik opmerken\dat het opstarten van UT,Ut2k3/4 en Cs een stuk sneller _/-\o_ ging dan voorheen...... >:)

:9~ :O B) 8)7
Even je logs checken voor event 4226 i.vm. TCP/IP sinds SP 2. Indien aanwezig dan: http://www.lvllord.de/?url=tools#4226patch . Dit is al diverse malen in de SP 2 forums alhier verschenen. :+

Verwijderd

Bedankt voor de info kerel

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:46
Ben ook wel tevreden eig,

Ben met de netwerkdownload al voordat hij op de win update site kwam aan de gang gegaan. Oa. door een oeverloos geklooi met een bluetooth dongletje wat ik niet aan de praat kreeg.

Na install van sp2 was het met een zucht en een scheet gebeurd, driver gedowned(5Kb ipv nu eens 22 Mb ofzo :) ) en deed wat hij moest doen.

Verder heb ik nu een icoontje van draadloos netwerk verbinding oid aan een van mijn drives hangen, maar dat komt denk doordat windows het overzit over me schijven een beetje kwijt is. Ik weet dat het zou moeten kunnen om tot z: te gaan. Maar met een stuk of tien vermeldingen denk ik dat ie het moeilijk of zo krijgt :?

Maar goed dat BT gebeuren heeft er mede voor gezorgd dat ik best positief er tegenover sta, thumbs up voor MS :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

IS die Firewall wel noodzakelijk, want ik heb een router met NAT er voor zitten?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 11:43:
IS die Firewall wel noodzakelijk, want ik heb een router met NAT er voor zitten?
dan is het in principe niet nodig nee

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 18-09-2004 11:46 ]

A wise man's life is based around fuck you

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Edmund schreef op 15 september 2004 @ 15:45:
[...]

En hier is de mail dan:

-------------------------------------------------------------------
Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw email begrijp ik dat er een probleem is met de beweging van de muis nadat u de pc opnieuw heeft geinstalleerd met Service Pack 2.

Wat u het beste kunt proberen om dit probleem te verhelpen, is de laatste versie van de software opnieuw installeren met behulp van een "cleanboot" situatie. Bij een cleanboot starten er geen andere programma's met windows mee, die de installatie kunnen beinvloeden. Meer informatie over hoe u een cleanboot uitvoert, vind u hier:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;nl-nl;310353

Het is aan te raden om eerst de oude versie van de software te deinstalleren, alvorens u de nieuwe versie installeert. Indien dit niet het probleem oplost, zou ik u willen vragen om de software compleet te verwijderen van het systeem om te kijken of het probleem nog steeds bestaat.

Als het probleem nog steeds bestaat, zou ik u willen vragen om de ontvanger eens op de andere aansluiting aan te sluiten. Dus als hij nu op USB is aangesloten op de PS/2 poort en andersom.

Indien hij hier hetzelfde probleem heeft, zou ik u willen vragen om de muis eens aan te sluiten op een pc zonder Windows XP SP2 geinstalleerd. Dit is omdat er op dit moment zeer veel problemen zijn met SP2 en wij willen uitsluiten dat het probleem aan SP2 ligt of dat er een ander probleem bestaat.

met vriendelijke groet,

Logitech Europe SA Technical Support
-------------------------------------------------------------------

Ik heb het probleem nu nog maar 1 keer waargenomen, maarja dit kan ook toeval zijn. Nu nog maar even afwachten hoe de bewegingen van de muis verder deze dag gaan verlopen.
Ik en mijn broer hadden ook dezelfde problemen en zijn constatering was dat bij het openstaan van veel vensters het probleem zich voor deed. Mijn oplossing was het installeren van de nieuwste mouseware.
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 12:12:
[...]

of te wel Dell gaat zich zelf uit de markt prijzen ;)
[off topic]
Dell is like hell [/off topic]
Easy as Hell :+

• Chrissels
zwelgje schreef op 18 september 2004 @ 11:46:
[...]

dan is het in principe niet nodig nee
Jawel, als je router ook een firewall is, dan blokkeert hij alleen verkeer van buitenaf, het is verstandig ook een firewall op je PC te hebben om het verkeer naar buiten ook te kunnen regelen. (Spyware stuurt bijvoorbeeld gegevens naar buiten.)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat ik jammer vind is dat ze niet wat netwerkdrivers hebben toegevoegd. Als je netwerk het doet kun je de rest wel downloaden. Ik doel hierbij op standaard onboard chipjes van tegenwoordig als de Broadcom 4401, 3Com 940, Intel 100/1000VE. Je moet dus óf de driver bewaard hebben óf hem gaan downloaden op een andere PC en dan op CD of diskette zetten ofzo (op diskette valt nog niet eens mee ook omdat die drivers soms vrolijk een paar MB zijn, dan moet je weer de echt nodige bestanden gaan extracten dan past het wel) Nou ja het had gewoon handig geweest maar het zal wel met licenties of driver signing ofzo te maken hebben.

Uiteraard kun je zelf die drivers toevoegen met een verwijzing in winnt.sif, maar het had leuk geweest als MS er zelf over nagedacht had.

Verder heb ik het idee dat een geslipstreamde SP2 een veel beter idee is dan een SP2 die er achteraf nog eens opgeplempt is. Krijg uit dit topic een beetje de indruk dat dit echt best wel veel uitmaakt. Ik heb zelf al een clean install gedaan met een geslipstreamd CD'tje, ging perfect. Echter ik heb hier ook nog een up to date SP1 bak staan, die laat ik lekker in tact.

[ Voor 11% gewijzigd door smvs op 18-09-2004 12:47 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:02
zwelgje schreef op 15 september 2004 @ 18:26:
[...]

dat heeft dus gewoon absoluut niks met de snelheid te maken

graag eerst je huiswerk doen en dan posten aub
Dat heeft absoluut wél met snelheid te maken. Meerdere connecties naar een server verhoogt de snelheid. Waarom zouden downloadaccelerators dat anders doen? Als het aantal connecties wordt gelimiteerd gaat de snelheid vanzelf omlaag.

^ Wat hij zegt.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:23
Ik heb problemen met internet explorer. Als ik een link met jpeg open dan laadt hij deze heel even zien en sluit het venster waarin de jpeg stond meteen. Ik heb via internet opties alles al standaard gezet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 19:19:
Ik heb gistere SP2 geinstallerd op mijn PC en alles werkte perfect tot vandaag dan.
Ik heb vandaag een probleem met mijn IE & Firefox als ik me PC opstart dan hebt ik ongeveer 30 min dat ik goed op het internet kan na die 30 min kan ik niet meer een site loade met Internet Explorer en met Firefox moet ik een paar keer reloade voor dat ik de site heb, Ik heb van als en nog wat geprobeert met de instelling maar de fout blijft mijn verbinding is het niet omdat ik wal goed kan downlaoden en het licht ook niet aan mijn norton firewall 2004 weet iemand hier wat ik aan dit probleem kan doen??????? :? :?
Weet iemand het een oplossing ?!!!

• CyberThijs
  • Laatst online: 15:42
Nog een probleem waar 'k mee zit: "Uitvoeren als..." werkt niet meer werkt. Ik krijg volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/thijs.walcarius/fout.JPG

Help! Dit is belangrijk, want m'n broer (met beperkt account) gebruikt dat om z'n spelletjes toch aan de praat te krijgen, zonder dat ik verplicht ben hem volledige machtigingen te geven...

P.S. De fout doet zich ook voor als ik (administrator) dat probeer..

• Andre61
  • Laatst online: 17:31
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 00:01:
[...]

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik eerst de WMI patch heb geinstaleerd
en daarna SP2, zo word het ook aangeraden op de symantec website.
Vergeet niet voordat je de WMI patch instaleerd, om even LIVE UPDATE te draaien.
Ok, dat heb ik dus niet zo gedaan.
Maar hoe heb je de WMI patch geinstalleerd, dus waar heb je op geklikt en in welke directory heb je dit geinstalleerd?

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-08 13:00
Vergeef me als het al eerder aan de orde is geweest, maar ik heb geen zin om 31 pagina's door te lezen :P
Maar wat doet die SP2 nou precies, ik had namelijk gelezen, in de PU ( sorry hij was niet van mij :? ) dat SP2 met heel veel programma's conflicten gaf.

Dus is het nou de moeite waard, of verpruts je je hele systeem ermee, en ik ken uhm... ja.... een bepaald persoon die geen originele windows heeft :+ kan die hem ook dl-en?

Trouwens ff off topic: Ligt het aan mij of is XP gewoon belachelijk beveiligd tegen spyware e.d. ik kan me namelijk niet herinderen dat '98 daar ooit (zoveel) problemen mee had.

Afbeeldingslocatie: http://www.formula1.nl/ubb/graemlins/chear.gif

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 14:22

w0w

Bij mij werken sommige flash spelletjes niet meer. Als ik op de link klik met CTRL dan vraagt hij of ik een .dcr bestandje wil downloaden. Als ik dit doe kan ik er niks mee :? Heeft iemand dit nog meer?

linkje: http://www.gamehol.nl/out...l.nl%2Fopen.php%3Fid%3D77

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Uhmm ik hep een vraagie.....

Toen ik net een bestand wou downloaden had ik dat vinkje uitgedaan bij het download schermpje, in dat download schermpje stond "Waarschuw altijd naar dit soort type bestand" < zoiets staat er dan, maar nu is mijn vraag hoe kan ik dat vinkje weer aandoen want al de bestanden die ik nu download worden automatisch in mijn Tijdelijke Map gezet.

Bedankt alvast,

Nick

motabeatz.com

• Zwelgje
NickySantoro schreef op 18 september 2004 @ 21:22:
Uhmm ik hep een vraagie.....

Toen ik net een bestand wou downloaden had ik dat vinkje uitgedaan bij het download schermpje, in dat download schermpje stond "Waarschuw altijd naar dit soort type bestand" < zoiets staat er dan, maar nu is mijn vraag hoe kan ik dat vinkje weer aandoen want al de bestanden die ik nu download worden automatisch in mijn Tijdelijke Map gezet.

Bedankt alvast,

Nick
tapje security, dan security settingss, daar vind je de optie's

kan me moeilijk voorstellen dat je dat niet zelf even had kunnen vinden maar goed

• Zwelgje
Chrissels schreef op 18 september 2004 @ 12:30:
[...]

Jawel, als je router ook een firewall is, dan blokkeert hij alleen verkeer van buitenaf, het is verstandig ook een firewall op je PC te hebben om het verkeer naar buiten ook te kunnen regelen. (Spyware stuurt bijvoorbeeld gegevens naar buiten.)
dat bedoel ik ook met 'in principe' ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 09:41:
Na al jullie berichten gelezen te hebben, ik heb het volgende probleem:

Na de installatie van SP2 op mijn acer travelmate 650 werkt mijn touchpad en toetsenbord niet meer. Opnieuw installeren van drivers heeft geen zin gehad..

Kent iemand het probleem, of heeft iemand een suggestie?

THX
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb Acer al een week geleden om support benaderd, maar nog geen reactie.

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Steph Kai schreef op 18 september 2004 @ 20:29:
Vergeef me als het al eerder aan de orde is geweest, maar ik heb geen zin om 31 pagina's door te lezen :P
Maar wat doet die SP2 nou precies, ik had namelijk gelezen, in de PU ( sorry hij was niet van mij :? ) dat SP2 met heel veel programma's conflicten gaf.

Dus is het nou de moeite waard, of verpruts je je hele systeem ermee, en ik ken uhm... ja.... een bepaald persoon die geen originele windows heeft :+ kan die hem ook dl-en?

Trouwens ff off topic: Ligt het aan mij of is XP gewoon belachelijk beveiligd tegen spyware e.d. ik kan me namelijk niet herinderen dat '98 daar ooit (zoveel) problemen mee had.

[afbeelding]
Toch maar 31 pagina's gaan lezen, dat doet immers iedereen :+

• Steph Kai
Zhadum schreef op 18 september 2004 @ 23:31:
[...]

Toch maar 31 pagina's gaan lezen, dat doet immers iedereen :+
Damn... :P
Niemand zin in een korte samenvatting ;)

• Zwelgje
Steph Kai schreef op 18 september 2004 @ 23:42:
[...]

Damn... :P
Niemand zin in een korte samenvatting ;)
nee, want das niet de mentaliteit hier, eerst zelf zoeken (en dus ergens moeite voor doen!) en dan pas vragen

* Zwelgje mompelt.. jeugd van tegenwoordig..

• Steph Kai
Nee dat snap ik ook wel, maar goed jij spreekt vast niet voor meer dan 100.000 gebruikers, maar het was ook iets wat je met het bekende korreltje zout moest nemen :).

Maar waar ik eigenlijk op hoopte was een linkje ofzo met problemen wat het leverde en met de prestaties die SP2 had, maar Zwelgje dat is er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij meld bij Beveiligings gedoe wel dat mijn virus scanner (Pc cillin 2002) uitgeschakeld is terwijl dit niet zo is...

Dat is het enige wat me tot nu toe is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
Nou aangezien er nogal kinderachtig werd gereageerd op mijn verzoek om even kort en bondig de voor en nadelen te noteren in een aparte topic door een bepaalde mod, vond ik(ik zou te lui zijn om het zelf te zoeken.... tuurlijk). Maar goed iedereen weet hoe traag inbel is, en ik wou het enkel makkelijker maken, maar ja dat wordt dus niet geaccepteerd.
Dus ik zoek het zelf wel uit en kom dan hier wel met een samenvatting van voor en nadelen, om maar even te laten zien dat ik niet "te lui" ben.... wat een onzin en hoe kinderachtig, maar goed, binnenkort een update met voor en nadelen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

Steph Kai schreef op 19 september 2004 @ 00:25:
Nou aangezien er nogal kinderachtig werd gereageerd op mijn verzoek om even kort en bondig de voor en nadelen te noteren in een aparte topic door een bepaalde mod, vond ik(ik zou te lui zijn om het zelf te zoeken.... tuurlijk). Maar goed iedereen weet hoe traag inbel is, en ik wou het enkel makkelijker maken, maar ja dat wordt dus niet geaccepteerd.
Dus ik zoek het zelf wel uit en kom dan hier wel met een samenvatting van voor en nadelen, om maar even te laten zien dat ik niet "te lui" ben.... wat een onzin en hoe kinderachtig, maar goed, binnenkort een update met voor en nadelen hier
Voordelen: veiligheid (bugfixes, verbeterde firewall), directx 9.0c, Windows Media Player 9, uitstekende pop-up killer, vernieuwde drivers voor chipsetondersteuning en draadloze netwerken

Nadelen: geen 8)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Laatst online: 08:14

Remi

Moo!

Sjah schreef op 16 september 2004 @ 01:14:
Ik had dat Security Center gelijk uitgegooid na installatie verleden week, omdat die bleef zeiken dat me firewall niet goed was . Die heb ik niet, en ik had "ik controleer zelf" aangevinkt, maar dat onthoudt die niet. Nu vraag ik me af of dit een bug is, of dat Ms je gewoon wilt verplichten een firewall te installen of die van Windows te gebruiken. Ik wil een vink-optie: ik gebruik geen firewall, pfff. Dus nu verplicht maar die SC uitzetten in services.
En dan die controle van WindowsUpdate, heb hem op downloaden staan maar ik bepaal wel of het erop komt, geeft die een oranje kleur. Hij moet gewoon blauw geven, ik geef toch aan dat ik het in de gaten hou. Van die dingen , erg irritant.
Hier heb ik ook last van, ik krijg elke keer bij het opstarten dus de melding dat m'n firewall niet in orde is. Kan ik dat beveiligingscentrum ook uitschakelen want ik heb er niet echt behoefte aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stond wat huiverachtig tegen SP2 maar na een image heb ik de stap gedaan en heb onmiddellijk 2 zaken moeten doen :
1. de messenger uitschakelen (jawel, die was er weer)
2. het beveiligingscentrum uitschakelen (eenvoudig in prestaties en onderhoud - systeembeheer - services - security centrum handmatig laten opstarten) want die herkende mijn NAV2003 en Sygate pro niet.

Nadien moest ik nog effe mijn ADSL drivers herinstalleren omdat na stap 2 het icoontje rechtsonder weg was.

Verder nog geen nadelen gezien, computer heeft zelfs een iets hogere 3dmark score, dus trager loopt hij in elk geval niet.
Nu nog nagaan of mijn registertweaks niet veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 09:21:
1. de messenger uitschakelen (jawel, die was er weer)
das raar, in SP2 zou dat ding standaard op disabled moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh nee.. nee..
dat vond ik wel het enige minpunt van sp2. Ik begrijp ook echt niet waarom ze dat gedaan hebben. Na de verwijdering van de microsoft messenger ( dus niet de msn versie 6.*) via een script, of hoe je dat ook gedaan hebt. wanneer je dan sp2 installeerd kwam messenger bij mij in beide gevallen dat ik sp2 heb geinstaleerd terug! grrrrr moest ik dus weer dat script draaien.. geen probleem maar gewoon gruwelijk irritant/onbegrijpelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Remi schreef op 19 september 2004 @ 09:15:
[...]

Hier heb ik ook last van, ik krijg elke keer bij het opstarten dus de melding dat m'n firewall niet in orde is. Kan ik dat beveiligingscentrum ook uitschakelen want ik heb er niet echt behoefte aan. :)
Gewoon ff Security Center Service killen. Maar da's alleen voor gevorderde gebruikers aan te raden. Dus als je die service nog niet had gevonden kun je hem misschien beter aan laten staan :P. Is trouwens al langsgekomen hier :D.

[ Voor 17% gewijzigd door _XipHiaS_ op 19-09-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Net even wat gelaser gehad met ons Thuisnetwerk.
Andere users op het netwerk, die op SP1 draaien.. kunnen niet in mijn computerkomen
( shared docs etc,..)

Thuisnetwerk opnieuw instellen heeft geen nut,..

Wat de oplossing is, even firewall van je lanverbinding afhalen.
(heb toch firewall over me Router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
zwelgje schreef op 18 september 2004 @ 21:56:
[...]

tapje security, dan security settingss, daar vind je de optie's

kan me moeilijk voorstellen dat je dat niet zelf even had kunnen vinden maar goed
Ik denk dat 'ie beter ff naar 'Mapopties' / Bestandstype .... kan gaan, daar kun je dat per type extentie regelen. Anders vraagt hij bij sommige 'waar op te slaan..' of gaat 'ie bestanden met andere extenties spontaan downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door _XipHiaS_ op 19-09-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 14:43:
oh nee.. nee..
dat vond ik wel het enige minpunt van sp2. Ik begrijp ook echt niet waarom ze dat gedaan hebben. Na de verwijdering van de microsoft messenger ( dus niet de msn versie 6.*) via een script, of hoe je dat ook gedaan hebt. wanneer je dan sp2 installeerd kwam messenger bij mij in beide gevallen dat ik sp2 heb geinstaleerd terug! grrrrr moest ik dus weer dat script draaien.. geen probleem maar gewoon gruwelijk irritant/onbegrijpelijk
Script? FF RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove in 'uitvoeren' is niet zoveel text denk? :)
Hier stond ie ook weer asociaal geinstalleerd, naast mijn Messenger.OFF map.

Maargoed, messenger taak killen, regeltje in 'uitvoeren' gooien. Dan de map hernoemen, ben je er weer tot SP3 vanaf ;).

Ook dit is al één of meerdere keren langsgekomen, misschien toch een id om dit soort standaard gevallen ff in de startpost te dumpen?
dus: Messenger, TCP/IP doorvoer/sec, Slipstreaming, Security Center, Popup en download -balkjes vragen en meer van dat soort gevallen. Want het lijkt wel of niemand verder leest dan de start en end post, en niet dat wat er tussenin te vinden is, en daar staat gewoon hele goede info.

[ Voor 33% gewijzigd door _XipHiaS_ op 19-09-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Heb SP2 geinstalleerd op mijn laptop geen problemen. McAfee enterprise wordt netjes herkend en in snelheid zie geen verschil maar misschien komt dat wel doordat de snelheid van amd mobile 2400+ nu wel constant op 1800 Mhz blijft draaien maar dat is niet mijn vraag. Ik zie dat mijn windows directory gegroeid is naar 3Gb :| en ik zie ook dat de uninstall informatie van updates van voor SP2 er nog instaan maar geen verwijzingen in Software. Kan ik deze directories nu ongestraft weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Nou ik heb sp2 geinstalleerd en hij start helemaal niet meer op! De Sp2 installatie op zich ging goed, maar aan het eind doet hij een herstart en hij blijft in het scherm staan met het Windows XP logo en dat horizontale balkje waarin zo'n blokje van links naar rechts gaat. Het blokje blijft rechts in de balk staan en de PC staat helemaal vast. Herstarten levert niks op en in veiligheidsmodus gaat ook niet. Ook niet met de laaste instellingen die wel werkte(daaruit kun je kiezen na herstart na het vastzitten)

Ik heb Windowsxp Prof nl met sp1 en ook NAV 2004. Ik heb ongeveer de eerste 10 baldzijden van dit topic gelezen, maar ben dit nog niet tegengekomen.

Was ik er maar niet aan begonnen! Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb kort geleden mijn hele systeem opnieuw geinstalleerd en ook SP2. Mijn probleem is 't volgende:

als ik een url krijg die verwijst naar 'n video-bestand, geeft Internet explorer mij enkel de mogelijkheid om Windows Media Player te installeren. Ik ben helemaal geen fan van WMP dus dit wil ik graag uitzetten. Ik wil graag de keuze of ik zo'n bestand wil downloaden of wil spelen in Media Player Classic.

Ik heb al gekeken in tools/internet options en in tools/manage add-ons en in explorer in tools/folder options/file type, maar kan 't gewoon niet vinden.

Ik heb ook powertools geinstalleerd.

Is er iemand die weet welke optie ik moet aanzetten of uitzetten om wel deze keuze te krijgen?

thnxie

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 19-09-2004 19:54 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond allemaal,

kort vraagje over deze link:
[rml][ Howto] Windows XP Sp2 slipstreamen[/rml]

Als ik dit nou doe, dan heb ik dus een WinXP Pro SP2 CD (duh).
Maar... Alle "losse" patches die tussen SP1 en SP2 gereleased zijn, zitten die er dan ook op? (dmv SP2)? Of moeten die er appart op?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al zo vaak gemeld: SP2 is cumulatief, daar zitten ALLE updates in vanaf de eerste release van XP (dus ook die van SP1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardana schreef op 19 september 2004 @ 19:53:
Ik heb kort geleden mijn hele systeem opnieuw geinstalleerd en ook SP2. Mijn probleem is 't volgende:

als ik een url krijg die verwijst naar 'n video-bestand, geeft Internet explorer mij enkel de mogelijkheid om Windows Media Player te installeren. Ik ben helemaal geen fan van WMP dus dit wil ik graag uitzetten. Ik wil graag de keuze of ik zo'n bestand wil downloaden of wil spelen in Media Player Classic.

Ik heb al gekeken in tools/internet options en in tools/manage add-ons en in explorer in tools/folder options/file type, maar kan 't gewoon niet vinden.

Is er iemand die weet welke optie ik moet aanzetten of uitzetten om wel deze keuze te krijgen?

thnxie
gewoon in WMP alle bestandstypen uitvinken, zodat WMP niet meer is gekoppeld aan die extensies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Toad schreef op 19 september 2004 @ 19:29:
Nou ik heb sp2 geinstalleerd en hij start helemaal niet meer op! De Sp2 installatie op zich ging goed, maar aan het eind doet hij een herstart en hij blijft in het scherm staan met het Windows XP logo en dat horizontale balkje waarin zo'n blokje van links naar rechts gaat. Het blokje blijft rechts in de balk staan en de PC staat helemaal vast. Herstarten levert niks op en in veiligheidsmodus gaat ook niet. Ook niet met de laaste instellingen die wel werkte(daaruit kun je kiezen na herstart na het vastzitten)

Ik heb Windowsxp Prof nl met sp1 en ook NAV 2004. Ik heb ongeveer de eerste 10 baldzijden van dit topic gelezen, maar ben dit nog niet tegengekomen.

Was ik er maar niet aan begonnen! Weet iemand hier een oplossing voor?
Even een reactie op mijn eigen bericht. Ik had nog een 18 GB schijf liggen en heb daar Winxp pro + Sp2 opnieuw op geinstalleerd en hij geeft hetzelfde probleem: hij blijft bij het Winxp pro opstart logo hangen. Het ligt blijkbaar niet aan andere software die ik had geinstalleerd, want er staat op deze 18 GB schijf verder niks. Ik heb een P4S800 Asus moederbord en ik heb de meeste recente bios geflashed(1009). Ik denk dat het toch aan het moederbord ligt.
Ik heb een mailtje naar Asus gestuurd, maar nog geen reactie.

Ik ben nu Winxp pro Sp1 op de 18 GB aan het installeren en wil daarna wat bestanden van mijn originele HD redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Jansen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 09:15
Na installatie van SP2 op XP Home NL grote problemen met gemapte drives: bij elke access komen er foutmeldingen van MrxSmb in het logboek van Windows te staan.
Daarnaast is het enorm traag via VPN: openen van een bestandje van 60 kB van een gemapte drive kost 2MB download en 2MB upload (!) verkeer. En dat is niet prettig over kabel-internet.
Verder blijft Windows Verkenner maar refreshen om de 15 seconden, waardoor er bijna een continue stroom dataverkeer is.

Ik heb in [rml][ XP] ServicePack 2 released to manufacturing[/rml] gevonden dat andere mensen er ook last van hebben, maar geen oplossing gezien.

Is er iemand die na de SP2 install geen problemen heeft met gemapte drives?

Het probleem doet zich trouwens voor bij zowel shares op een Samba 2.2 server als shares op een Windows XP Pro pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardana schreef op 19 september 2004 @ 19:53:

thnxie
Is op te lossen dmv. een registry tweak of het aanpassen de van file types (je kon het niet vinden? maak dan een nieuwe entry aan met wma,avi of wat voor je extensie je videobestand ook heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

SP2 is al weer een tijdje geleden gereleased en ondertussen zijn de 'ervaringen' wel beschreven in een totaal van ongeveer 1500 posts (er is ook nog een 'engelse' SP2 ervaringen topic namelijk) :)

Dit topic begint te verzanden in een groot problemen-met-SP2 topic - en al hoewel dat natuurlijk ook een ervaring is, is het erg moeilijk om dit later nog terug te vinden voor een andere WOS bezoeker, daarom gaat dit topic dicht :)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je hoeft niet je prachtige downloadspeeds te melden in dit topic, dat werkt alleen maar sfeerverpestend. Post inhoudelijk over SP2, of post niet :)

Zoek ook eerst even in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/942134 naar een mogelijke oplossing.