[SP2] Windows XP ervaringen met NLse SP2 :)

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 6.329 views sinds 30-01-2008

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:22

Acheron

updatepack.nl

Windows SP-2 staat maar toe 10 verbindingen tegelijkertijd te initiëren.
Om dit obstakel weg te nemen gebruik ik nLite. Ik heb nu weer de beschikking over maximaal 9999 verbindingen die tegelijkertijd geinitiëerd mogen worden :)

offtopic:
Handig voor al m'n ddos attacks :P

[ Voor 59% gewijzigd door Acheron op 12-09-2004 13:24 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:22

Acheron

updatepack.nl

:>

[ Voor 255% gewijzigd door Acheron op 12-09-2004 13:42 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Bij mijn vaders computer moet service pack 2 ernog op maar kan het bij het installeren fout gaan zodat je hem moet formateren????
Hij heeft namelijk emails enzo erop staan die hij nog nodig heeft...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 19:36:
Bij mijn vaders computer moet service pack 2 ernog op maar kan het bij het installeren fout gaan zodat je hem moet formateren????
Hij heeft namelijk emails enzo erop staan die hij nog nodig heeft...
backuppen ;) dan maar

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
hp38guser schreef op 11 september 2004 @ 19:29:
Windows SP-2 staat maar 10 actieve verbindingen toe. Met Samurize had ik ingesteld hoeveel actieve verbindingen er openstaan tijdens p2p: tussen de 100 en 300.

Er zijjn inderdaad illegale patches voor, ik gebruik nLite voor dit probleem. Heb nu de beschikking over maximaal 9999 actieve verbindingen :)
Dat er nog steeds mensen geloven in die hoax over maximaal aantal connecties :?
Lees eens de volgende schitterende post van Ryokurin op Ars Technica:
Ok, this weekend we saw a bunch of fud on the issue of the 10 connections through TCP/IP in windows XP sp2 and how some people thought that it would limit their connections to P2P applications. Alot of the infomation that was spreaded was not true, in fact it was very similar to the similar fud that came out about QoS in windows XP in how it allegedly limited bandwidth for itself (news flash, it dosn't) so im here to set the record straight. Feel free to archive this in a faq somewhere.

1. First order of business. the new TCPIP.sys file DOES NOT LIMIT MAX CONNECTIONS OUT! I dont care if you connected to kazaa before and after you did the patch it wont make any difference on the amount of people you are connected to. Likely the people who saw a drop in connections are having issues with the new XP firewall. if you need proof do the following.

surf for a while. go to a command prompt and type in 'netstat -a' a lot more than 10 connections eh?

What actually is going on is that windows is now queueing up the amount of connections it will make in a second. an example of this is say that program X wants to make 100 connections in one second, but the max allowed out is 25, windows will send out 25 per opening. To tell you the truth a fair amount of modems in general do the same thing in hardware. its not createing lag, it wont prevent you from connecting, its all to prevent network congestion. Did you know that some Blaster infected machine sent out as many as 3,000 connections per second? Now you see why they did it. now the possibility of millions of XP machines online all broadcasting a virus wont slow the entire web down similar to what happened then.

2. But Event 4226 is filling out my logs, that must be bad right? NO. its fine. what the event is telling you is that its queueing connections. Use this as a tool, if you see this coming often and you are not doing anything that can cause it to sometimes occur like P2P apps check your system out! I can guarantee that half the people who say "I use common sense so I dont need AV" were most of the people coming here crying because their machine was rebooting when blaster hit. Be a responsible Netizen and keep your machine in check!

3. I dont care, I still want to patch. Thats fine. just remember to keep your system in check, if you are running a server you probably definitely want to do it if you want to maximize capacity. The widely circulated way of going into the registry to fix the problem does not work as its for something entirely different and only deals with Internet Explorer. The only way that you can change this is to edit out tcpip.sys. The site at the moment that has correct info is http://www.lvllord.de/index2.htm He provides a patch that you must run in safe mode that will update the stop to 50 connections. For most people even hardcore users this is good enough. it wont help you if you go to unlimited connections and will only cause you to spread whatever you have if your caught unpatched on the next big virus. He also provides the correct keys if you still want to go unlimited.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik las dit laatst op de internetsite van Planet:
Zo is het aan te raden om vóór installatie van Service Pack 2 de online instructie voor USB-modems uit te printen, mocht u gebruik maken van dit type modem. Met een USB-modem kan het namelijk gebeuren dat deze na installatie problemen heeft met verbinding maken met het internet. Overige modems zijn tot nu toe probleemloos getest.
Bestaande ADSL verbindingen zullen geen problemen ondervinden. Wanneer echter een nieuwe ADSL verbinding wordt aangelegd, kunnen er na installatie van Service Pack 2 wel problemen voorkomen. De Firewall van Service Pack 2 zorgt er namelijk voor dat het modem niet herkend word. Dit geldt specifiek voor USB-modems.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
hp38guser schreef op 11 september 2004 @ 19:29:
Windows SP-2 staat maar 10 actieve verbindingen toe. Met Samurize had ik ingesteld hoeveel actieve verbindingen er openstaan tijdens p2p: tussen de 100 en 300.

Er zijjn inderdaad illegale patches voor, ik gebruik nLite voor dit probleem. Heb nu de beschikking over maximaal 9999 actieve verbindingen :)
Klok en klepel. Het is al zo lang bekend dat het een onzin verhaaltje is over die actieve verbindigen. Ach ja, zolang jij blij bent met je 9999 verbindingen maakt het eigenlijk ook niet uit :)

edit:
En ik moet geen scherm te lang open laten staan zie ik niet

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 11-09-2004 20:22 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Tijdens het back-up gedeelte van de systeembestanden in de installatie van SP2 komt hij ineens met de foutmelding dat hij atapi.sys niet kan kopiëren. :?
Ik heb even gezocht met "Bestanden en mappen zoeken", maar hij staat gewoon op de juiste plek en zodra ik die nog eens handmatig invoer en op OK klik, kan ie em nog steeds niet vinden... :/
Wat kan ik hier mee het beste doen?

Verwijderd

pfff die is ook al zoveel langsgekomen.....Deamon tools of alcohol 120 deinstalleen en nog een keer proberen.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

Gaitman

The Real One

JeroenM_tbs schreef op 11 september 2004 @ 20:41:
Tijdens het back-up gedeelte van de systeembestanden in de installatie van SP2 komt hij ineens met de foutmelding dat hij atapi.sys niet kan kopiëren. :?
Ik heb even gezocht met "Bestanden en mappen zoeken", maar hij staat gewoon op de juiste plek en zodra ik die nog eens handmatig invoer en op OK klik, kan ie em nog steeds niet vinden... :/
Wat kan ik hier mee het beste doen?
Zie: http://gathering.tweakers...sys&data%5Bboolean%5D=AND

[ Voor 12% gewijzigd door Gaitman op 11-09-2004 20:48 ]

• Joen
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 20:45:
pfff die is ook al zoveel langsgekomen.....Deamon tools of alcohol 120 deinstalleen en nog een keer proberen.
Owja, kan wel ja. Die heb ik er op staan en die installeerde zeker een atapi.sys voor die virtuele drives?
Na installatie van SP2 kun je Daemon tools er zeker wel weer opknallen?

Mijn excuus. Door een overdaad aan informatie over SP2 op diverse website en honderden pagina's zie je gewoon door de bomen het bos niet meer.

Verwijderd

Ik mis een beetje het knopje "switch to classic view" van het configuratiescherm. Dat vond ik toch wat overzichtelijker dan die kerstboomlook van het XP configuratiescherm....

Of zie ik weer iets over het hoofd....

• Joen
Bedoel je het Windows 2000 uiterlijk, de Windows 2000 style startmenu of de Windows 2000 style inlogvensters e.d.?

Verwijderd

daemon tools kan je inderdaad gewoon weer installeren daarna.

classic view control panel zit er bij mij gewoon wel trouwns.

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 20:52:
Ik mis een beetje het knopje "switch to classic view" van het configuratiescherm. Dat vond ik toch wat overzichtelijker dan die kerstboomlook van het XP configuratiescherm....

Of zie ik weer iets over het hoofd....
Je ziet inderdaad iets over het hoofd, deze url bewijst het.

• Joen
taT0 schreef op 11 september 2004 @ 21:11:
[...]

Je ziet inderdaad iets over het hoofd, deze url bewijst het.
Bij punt 4, linksboven staat het in de afbeelding al aangegeven. ;)

Verwijderd

Vaag, ik kan XP wel naar Classic View schakelen maar bij het configuratiescherm heb ik die optie niet... we zoeken weer door. IIG bedankt.

• Joen
Ik heb SP2 er nu op staan, maar met mijn "Realtek RTL8189L Wireless LAN (mini-)PCI NIC" kan ik via draadloos geen IP-adres meer verkrijgen? :?
De draadloze verbinding wordt verder wel gemaakt, maar hij krijgt geen IP.
Voor SP2 had ik dat probleem ook wel eens en hoefde ik de kaart alleen maar even uit en weer in te schakelen en dan pakte hij wel een IP, maar nu gebeurd dat niet meer. :/
Het accesspoint is een Linksys WAP54G met Firmware 2.07EU en WEP 128 bits key en MAC-filtering ingeschakeld.
Deze hangt weer aan een Sweex 5 poorts switch en die hangt aan een Thomson Alcatel SpeedTouch 510i.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder terug te hoeven naar SP1?

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:16
Als er nog mensen zijn die ook problemen met hun canon smartbase MPC 190 printer zijn onder SP2.

Volg dan het volgende op:

edit the file MPNETIPC.INI, change 127.0.0.2 in this file to 127.0.0.1, this will fix your problems. the file should be located in \windows\system32

Bron: http://forums.whirlpool.n...-replies.cfm?t=228589&p=1

Of gebruik de duitse patch http://support.canon.de/produkte/fax/family/Patch_XPSP2.exe

Dit heeft namelijk voor mij en voor vele andere het probleem verholpen. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door natnek op 11-09-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm mja mijn printserver deed niks meer na SP2, hij pakte printer niet meer. Ik hoop toch dat ze dit bij MS even gaan fixen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnFnF schreef op 09 september 2004 @ 08:36:
Ik snap niet dat iedereen langere opstarttijden heeft, mijn opstarttijd is juist een enorm stuk verlaagd. Ik schat bijna de helft met wat het eerst was, en ik vind alles ook veel soepeler lopen IMHO.

En ik heb ook geen problemen met aanmelden.
Ik heb ook geen idee waaraan dat zou kunnen liggen eigenlijk.
Ik denk dat je maar eens format en opnieuw moet installeren :Y)

Ik ben iig een tevreden SP2 gebruiker :9
Ik dacht in het begin ook dat alles ineens sneller ging.......not.
Als je PC helemaal via windows update bijgewerkt is gaat ie veel trager dan een verse install zonder SP2. Maar als je daarna SP2 installeert dan gaat alles wel wat sneller ja, langzamer kan tenslotte niet hehe.

Ik heb metteen nadat ik SP2 getest heb een WinXP cd gesliptreamd en daarmee een clean winxp sp2 install gedaan, maar ik vond 'm maar mega traag geworden hoor.(voor een verse install)
Ik draai nu gewoon zonder servicepack, zonder updates, stabiel en razendsnel :O)

Ik zit toch achter een NAT dus mij kan nix gebeuren :O)
En die virusscanner houd zichzelf wel bij :P

ajuus

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 07:36
blauw scherm meteen 8)7 :X :X :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 03:45:
[...]

Ik zit toch achter een NAT dus mij kan nix gebeuren :O)
:D

nat is zo onveilig als de pest, zodra spyware/malware op jouw pc een verbinding maakt naar buiten (en dus de verbinding geinitieerd wordt van binnen) staan er allemaal poortjes open (upnp iemand?)

ergo: jij leeft wel erg naief

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 13:08
Ik heb sinds SP2 wel een heel weird probje...

En als ik het goed heb is dit nog niet ter sprake gekomen hier. Ik kan namelijk geen emails met een *.exe als attachment versturen. Verzenden gaat goed, alleen de mail komt nooit toe. Norton toont mooi de progress meter van de verzending maar dat is dan ook het laatste dat ik van die email zie. Ontvangen gaat zonder problemen dus het is wel degelijk bij de verzending dat iets misloopt :( . De firewall staat uit dus die zou het normaal ook niet kunnen zijn.

Hebben jullie der ook problemen mee? Een collega heeft juist het zelfde probleem, maar bij een kameraat gaat het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Ik heb nu sp2 geslipstreemd in mijn windows xp cd moet ik nu nog de andere updates installeren?(die voor windows xp sp2 uit kwamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ik heb ook windows XP SP2 slipstreamed er opgezet, mijn windows update is nu helemaal leeg nadat:

Microsoft Windows Journal Viewer (Windows XP)
Microsoft .NET Framework version 1.1
Update for Windows XP HighMAT Support in CD Writing Wizard (KB831240)

ik deze 3 dingen er opgezet had, behalve frameworks 1.1 moet je zelf maar kijken of je de rest intressant vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtenbos schreef op 12 september 2004 @ 11:51:
Ik heb nu sp2 geslipstreemd in mijn windows xp cd moet ik nu nog de andere updates installeren?(die voor windows xp sp2 uit kwamen)
nee die zitten er al in zoals ook in de openingspost staat. Allle service packs zijn cumulatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mtenbos schreef op 12 september 2004 @ 11:51:
Als je wat beter dit topic had gelezen, had je gezien dat de SP2 netwerkinstall alle updates bevat van Sp1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ok ik heb sp2 ook geinstalleerd en alles loopt soepel op 1 klein dingetje na.
Ik heb hier 4 pc's en alleen die van mij heeft sp2 nu is het zo dat eerst bij alle vier de upload gewoon 85kb was met mijn 8/1 demon adsl abbootje.

Nu is het zo dat alle pc's dat nog steeds hebben behalve ja je raad het al mijn pc met sp2.

Heb het topic aardig doorgelezen maar kan nergens iets hierover vinden.
Nog iemand met dit probleem.

Mijn upload is inplaats van 85 nu nog maar max 63 kb. :'(

alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Heb mijn pc op mijn werk voorzien van SP2, en totaal geen problemen. Alles werkt prima. Kreeg wel meteen een firewall alert van de DE KoffieManager maar je drukt op toestaan en alles werkt. Ook alle Oracle software terwijl dit toch niet de nieuwste versies zijn werken uitstekend. Geen problemen ook met printen naar netwerkprinters etc, alles werkt :)

Verder denk ik dat ik 1 van de weinige ben die vind dat SP2 goed is voor de gebruikers, door de firewall en andere beveiligingen wordt het voor spyware etc een heel stuk moeilijker om binnen te dringen en daardoor ontstaan bij veel gebruikers de problemen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
het is nu makkelijker SP2 te slipstreamen met CD-Key, uxtheme.dll, tcpip.sys.

kijk zelf maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasndw.de/swprojekte/data/xpimage.jpg

Downloadsite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een domme vraag, maar waarom die aparte dll's/sys? dat hoeft toch ook niet als je met de hand slipstreamt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 14:04:
Hallo

kijk zelf maar:

[afbeelding]

Downloadsite
Hadden ze ook wel gelijk de aangepaste termsrv.dll aan toe kunnen voegen :(
(voor 2 Remote Desktop verbindingen i.p.v. 1)

[ Voor 6% gewijzigd door Gaitman op 12-09-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een cd met Windows XP SP2 met gepatchte uxtheme.dll en tcpip.sys files. Je hoeft niet meer met andere patches te doen. Tcpip.sys doet dat program 150 Verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 14:27:
ik heb nu een cd met Windows XP SP2 met gepatchte uxtheme.dll en tcpip.sys files. Je hoeft niet meer met andere patches te doen. Tcpip.sys doet dat program 150 Verbindingen.
Even voor de duidelijkheid de aangepaste termsrv.dll is voor 2 Remote Desktop verbindingen i.p.v. 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Sp2 geinstalleerd en gebruik norton systemworks 2004 NL. Securitycenter van XP herkend norton tot het moment waarom ik de WMI patch van Symantec installeer. Dan herkend het securitycenter geen virusscanner meer.
In de logboeken van services staat fout 1802 dat WMI niet in staat is te commmuniceren. Service is wel gestart.
Overige delen in het center zoals update en firewall communiceren wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet alle posts gelezen dus als het al is gevraagd bied ik hierbij mijn welgemeende excuses aan.

Na sp2 install gaat het verzenden van bestanden via msn 6.2 zo traag als dikke stront :(

Iemand enig idee wat ik daar tegen kan doen?? Heeft het welllicht iets te maken met de klachten dat p2p proggies ook traag zijn??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen antwoord op me vraag gehad,
Kan als je SP2 installeerd windows na het opnieuw opstarten fouten gaat geven zodat je hem moet formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik wil inloggen op m'n router, dan krijg ik de gelegenheid niet om het password in te voeren. Naar http://10.0.0.138 gaan lukt wel gewoon.

code:
1
2
3
4
5
6
7
User :
SpeedTouch (XXXXXXXXXX)
Password : Invalid Password
Closing connection

De verbinding met de host is verbroken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik nu sinds afgelopen maandag SP2 op mebak geinstalleerd, en heb me laten vertellen dat de firewall van windows niet echt super is en dat je die gewoon moet uitschakelen en gewoon je huidige firewall kan gebruiken..is dat waar????Of is het wel handug dat je de firewall van SP2 wel aanzet en ook je andere firewall?.....
Of als je de firewall van xp niet gebruikt, zet ie dan poorten open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ter info: wanneer je de welbekende RAID hack hebt uitgevoerd, dan zullen na het installeren van SP2 de bestaande SWRAID1 en SWRAID5 volumes niet meer bereikbaar worden. De SP2 brengt namelijk geupdate versies van dmadmin.exe, dmboot.sys en dmconfig.dll met zich mee. Maar de hack is eenvoudig te herstellen door diezelfde hack nogmaals op de ge-update bestanden te uitvoeren :) Ik heb het zojuist zelf gedaan en ik kan bevestigen dat de verloren gewaande SWRAID1 en SWRAID5 volumes dan volledig heelhuids in de schijfbeheer terugkeren :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 12-09-2004 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:42:
Nog geen antwoord op me vraag gehad,
Kan als je SP2 installeerd windows na het opnieuw opstarten fouten gaat geven zodat je hem moet formateren?
waarom denk je dat hier geen antwoord op gegeven is? voordat ik jou je antwoord geef wil ik eerst iets weten van je: zal ik morgen lottowinnaar worden van de jackpot... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een verse installatie gedaan van XP en daarna alle updates gedownload via msupdate, en pas daarna servicepack 2 erop gezet.
en het werkt allemaal gewoon perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
achter sp 2 zit weer is meer dan het lijkt: ik was net even op wxs aan het surfen en aag ik een topic over sp2 en waarom die gene het niet nam. ik vol bewondering lezen en kwam tot de conclusie dat het niet eens zo een gek verhaal was!! al helmaal als je er net achter komt dat windows media player9 er expres mee wordt geleverd omdat ms een nieuw soort reklame maken in het verzier heeft: een nieuwe vorm van video adverteren via wm9!

link over video adverteren: http://www.unicast.com/ne...om/pr_releases.asp?id=621

na dit stukje gelezen te hebben begon ik eigenlijk te denken wat voor troep hebben ze er nog meer ingestopt?!
ben ik nouw gewoon panisch of hebben ze er nog meer van sulke grappen in gezet?

link van collum: http://www.wxs.nl/planet/...ontentid=506417/sc=ae5182

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op 11 september 2004 @ 12:39:
ik heb SP2 verwijderd en ik ben op slag van alle problemen af
heerlijk gewoon.
normaal gebruik van msn en het bezoeken van homepages zelfs www.marine.nl werkt weer al heb ik er eingelijk niets te zoeken :)
ik wacht wel af tot de final release op de markt komt
Bij mij werkt SP2 zonder problemen.
Ik heb ook niets te zoeken op www.marine.nl, maar wilde toch even checken of deze bij mij werkt. Niet dus! Krijg alleen een lege pagina. En als ik de bron bekijk zit er ook niet veel in. Op mijn Win2003 laad die site overigens prima.
Weird... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 19:47:
[...]

Bij mij werkt SP2 zonder problemen.
Ik heb ook niets te zoeken op www.marine.nl, maar wilde toch even checken of deze bij mij werkt. Niet dus! Krijg alleen een lege pagina. En als ik de bron bekijk zit er ook niet veel in. Op mijn Win2003 laad die site overigens prima.
Weird... :?
Hetzelfde verhaal hier op verrse instllatie met sp2, onderin staat dat ie www.marine.nl/bil/bil.js wil laden --> die js is zeker een JavaScript die geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 19:31:
ik heb een verse installatie gedaan van XP en daarna alle updates gedownload via msupdate, en pas daarna servicepack 2 erop gezet.
Je had dus beter meteen SP2 kunnen installeren aangezien die bijna alle voorgaande updates al bevat.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27
Bij mij doet de site http://www.marine.nl/index.html het gewoon.
Ik heb overigens wel Firefox als browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met IE blijft hij bij mij ook hangen op datzelfde js.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Net een nieuwe installatie gedaan met Win XP met SP2 erin. Daarna norton antivirus 2004 NL geinstalleerd en liveupdate gedraaid. Maar helaas blijft de beveiligingscentrum nog over de virusbeveiliging zuren...
En ik heb alle update van liveupdate gedowload (er zijn geen meer beschikbaar). Snap er echt niets van!! 8)7 |:( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 01:37
Ik kan na installatie van SP 2 de router niet meer met een browser benaderen. Het gaat om een Speedtouch 510 v4 (2.4.3 firmware). Ook via de uPnP kan ik de openstaande poorten niet bekijken.

Dit geldt voor I.E. Opera en Firefox; firewall speelt geen rol. Heb twee netwerk kaarten geprobeerd en dat maakt ook niets uit.

Als ik de uPnP deinstalleer is de modem/router gewoon te benaderen. Heeft iemand hier iets op aan te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om hier even antwoord op te geven, bij mij was het namelijk precies omgekeerd!

ik had sp2 geinstalleerd.. nav2004 nog niet, security center gaf aan dat er geen virusscanner was geinstalleerd, omdat ik toch met een schone install bezig was heb ik die dus erop gezet, vervolgens herkende security center nav2004 niet tot het moment dat ik de wmi patch installeer, na het installeren van de wmi patch kreeg ik een window van volgens mij symantec en niet van microsoft (als je begrijpt wat ik bedoel) waarin verteld word dat nav2004 beheerd word door norton zelf, ik kon in dit scherm de functie aanzetten dat ik het programma ook beheerbaar wilde maken door security center...

verder ben ik helemaal tevreden over sp2. natuurlijk komen er wat narigheden bij zoals marine.nl die niet meer werkt.. verder geen problemen ondervonden
naar mijn mening ook eindelijk is een firewall waar je ECHT niets van merkt, browsen gaat gewoon net zo snel als gewoonlijk, gamen ook, geen gezeur niets.

natuurlijk is dit weer lekker monopoly.. maar ik ben er erg blij mee, stel dat er een nieuw multiplayer spel word uitgebracht zoals unreal tournament 2005.. dan kunnen ze rekening houden met de windows firewall wat dus probleemloos multiplayergamen kan bezorgen!
het zal een minder geavanceerde firewall zijn, maar hij krijgt van mij toch een dikke 10 voor de gewone standaard thuisgebruikers van computers
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:04:
Ik heb Sp2 geinstalleerd en gebruik norton systemworks 2004 NL. Securitycenter van XP herkend norton tot het moment waarom ik de WMI patch van Symantec installeer. Dan herkend het securitycenter geen virusscanner meer.
In de logboeken van services staat fout 1802 dat WMI niet in staat is te commmuniceren. Service is wel gestart.
Overige delen in het center zoals update en firewall communiceren wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 01:57:
naar mijn mening ook eindelijk is een firewall waar je ECHT niets van merkt, browsen gaat gewoon net zo snel als gewoonlijk, gamen ook, geen gezeur niets.
Het feit of je iets merkt van een firewall zegt natuurlijk helemaal niks over de kwaliteit ervan. Dat browsen e.d. net zo snel gaat is niks bijzonders, een firewall is zelden de bottleneck voor je verbinding.
stel dat er een nieuw multiplayer spel word uitgebracht zoals unreal tournament 2005.. dan kunnen ze rekening houden met de windows firewall wat dus probleemloos multiplayergamen kan bezorgen!
En als unreal tournament het kan dan kan toch ieder stukje software het? Ook virussen e.d. Met een iets kritischere blik naar deze firewall kijken zou geen kwaad kunnen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 01:57:
om hier even antwoord op te geven, bij mij was het namelijk precies omgekeerd!

ik had sp2 geinstalleerd.. nav2004 nog niet, security center gaf aan dat er geen virusscanner was geinstalleerd, omdat ik toch met een schone install bezig was heb ik die dus erop gezet, vervolgens herkende security center nav2004 niet tot het moment dat ik de wmi patch installeer, na het installeren van de wmi patch kreeg ik een window van volgens mij symantec en niet van microsoft (als je begrijpt wat ik bedoel) waarin verteld word dat nav2004 beheerd word door norton zelf, ik kon in dit scherm de functie aanzetten dat ik het programma ook beheerbaar wilde maken door security center...

[...]
kan je dat scherm ook later oproepen in nav2004? of moet je die wmi patch ergens los downloaden? Ik heb alle updates gedraaied maar security center herkent de status van Nav nog steeds niet. Op de site van Norton wordt er gezegd dat je na draaien van de updates het gewoon moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15-09 13:07
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 14:04:
Hallo

kijk zelf maar:

[afbeelding]

Downloadsite
Ziet er zeer handig uit alleen kan ik het niet (meer) downloaden van de site en vraag ik me af of je er ook met met de Nederlandse XP wat aan heb?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet LiveUpdate uitvoeren om de WMI patch te downloaden en installeren.
Ik werk af en toe met WMI vandaar dat ik al wel kon raden waarom deze "WMI update" er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
IorGie schreef op 13 september 2004 @ 02:07:
En als unreal tournament het kan dan kan toch ieder stukje software het? Ook virussen e.d. Met een iets kritischere blik naar deze firewall kijken zou geen kwaad kunnen.
Software bouwers zouden wel een firewall script kunnen meegeven. Die zou je dan handmatig kunnen installeren. Das wel handig van die nieuwe firewall. Je kan er lekker op los scripten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 13 september 2004 @ 11:17:
[...]

Ziet er zeer handig uit alleen kan ik het niet (meer) downloaden van de site en vraag ik me af of je er ook met met de Nederlandse XP wat aan heb?
Hallo
je kan het met alle Talen van Windows XP slipstreamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJtje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08-2024
SP2 NL geinstalleerd, in het thuis netwerk kan ik nu niet meer internetten. Kon wel router bereiken, ook andere pc's prima, alleen internet.... Ho maar. Kon wel pingen naar een IP adres op internet, blijkt dat ik DNS nu handmatig moet instellen, werkt het wel. Voor de rest prima, ook Norton AV ziet ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb nunet een clean install gedaan met een geslipstreamde cd van XP-SP2.

Nu heb ik opeens het probleem dat mijn muis aanwijzer uit zichzelf naar links of naar boven beweegt. Het is exact horizontaal naar links of verticaal naar boven. Niet naar rechts of beneden. Het gaat om een optische Logitech zonder draad en wel de MX700. Ik de drivers van Logitech nog niet geïnstalleerd, omdat ik dit voorheen ook niet had. Andere ondergrond maakt geen enkel verschil.

Meer mensen met dit probleem...

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 13-09-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:11:
[...]

Hallo
je kan het met alle Talen van Windows XP slipstreamen.
Je kan het met alle talen slipstreamen, maar uiteindelijk heb je dan wel een Windows XP die duits getint is. Bijv. bij het installeren van m'n printer was alle teks in het duits. Eenmaal geinstalleerd waren de programma's voor m'n printer in het duits.

Leuk programma, handig. Zou alleen fijner zijn als deze ook in het engels of nederlands verkrijgbaar was.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Geef mij maar slipstreamen met commando's dan weet ik teminsten zeker wat er allemaal gebeurd daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Edmund schreef op 13 september 2004 @ 22:04:

Nu heb ik opeens het probleem dat mijn muis aanwijzer uit zichzelf naar links of naar boven beweegt. Het is exact horizontaal naar links of verticaal naar boven. Niet naar rechts of beneden. Het gaat om een optische Logitech zonder draad en wel de MX700. Ik de drivers van Logitech nog niet geïnstalleerd, omdat ik dit voorheen ook niet had. Andere ondergrond maakt geen enkel verschil.

ja ik alleen gaat hij bij mij naar linksboven. ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd maar het werkt volgens mij niet. in windows heb ik het nog niet gehad maar tijdens het gamen had ik wel de nodige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik zelf 1 dezer dagen de sprong in het diepe ga nemen heb ik een groot deel van het topic doorgelezen om de ervaringen te peilen.

Ik moet zeggen ik wordt er niet echt vrolijk van, maar we zien wel. Ik heb meerdere mensen gezien die problemen hebben met MSN 6.2. Voor zover ik heb kunnen zien heeft niemand hier nog een passende oplossing voor.

Na een googletje stuitte ik op deze informatie welke misschien voor de gebruikers die last hebben van deze bug voor een oplossing kan zorgen:
I have 2 PCs, and I just happen to have installed MSN messenger on one befor e XP SP2, and the other after XP SP2, and I have a delay on both. Ran messe nger with a debugger and discovered it stalled while calling a upnp service. I disabled upnp on my router and delay on log-in reduces dramatically. Th is may be related to the problems that others have seen, or may be a new pro blem. I am not convinced that uPNP connections are being set up, although X P and messenger have both recognised that there is a uPNP symetrical NATing router present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hey dat probleem heb ik ook, alleen volgens mij heeft het weining met upnp en sp2 van doen want op de ene pc heb ik het wel al heel lang trouwens en na sp2 install nog steeds en met UPNP aan ook.

Op andere pc's geen last van en die hebben ook allemaal SP2 en UPNP aan. Dus tja ik heb nog niet kunnen ontdekken waar het nu pcies wel in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Edmund schreef op 13 september 2004 @ 22:04:

Nudat ik hoor dat meer mensen dit probleem hebben heb ik een mail naar logitech gegooid. Nu maar hopen dat ze reageren en een oplossing voor me hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Internet is nog nooit zo rustig geweest dankzij SP2.
(de popupblokker)
De MSN of Google hadden nog wel eens de neiging op niet aan te staan, en vooral die programma's die geinstalleerd moesten worden mis ik als kiespijn dankzij SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 28-08 11:30
Nou, ik heb nog geen enkel probleem gehad met SP2.. Zowel NL als UK... Wel schakel ik standaard de firewall weer keihard uit omdat ik die toch niet nodig heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Geslipstreamde SP2 XP geïnstalleerd zonder problemen. Security center meteen gedeactiveerd. Firewall had ik ook uitgezet maar die staat opeens weer aan... vraagt nu bij elke app. die een internetconnectie wil om te unblocken (valt op zich mee dus ik laat hem waarschijnlijk aan). Tot zover gaat het wel maar de nieuwe veiligheidsfuncties van IE vind ik erg irritant; ik moet nog uitzoeken hoe ik die information bar uit kan schakelen. Ik heb ook een tijdje last gehad van problemen met certificates van t.net, maar dat is opeens weg. :?

Al met al loopt het wel soepel maar IE vind ik erg irritant nu. Ik gebruik nu Maxthon (beter bekend onder de vorige naam MyIE2) i.c.m. de Mozilla ActiveX controls 1.71 (Gecko engine dus).

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-09-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18

Duinkonijn

Huh?

heeft iemand xp naar xp sp2 geslipt streamed met w2k3?

moet het geschikt maken voor ris :|

edit

Slipstreamen leverde geen errors op..

volgende stap. XP sp1 ris backuppen
XP sp2 ris aanmaken

[ Voor 37% gewijzigd door Duinkonijn op 14-09-2004 18:50 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Windows XP SP2 is nu via Windows Update te downloaden in de nederlandse taal.

Ik kreeg hem zojuist op de website van Windows Update als download aangeboden!

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Ben het nu aan het installeren hopenlijk gaat het goed. ;)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
Ik heb gister SP2 geinstalleerd, damn wat een crap is dat :(

nu 9/10 opstartbalkjes en dik vet geratel uit me Maxtortje, terwijl die er eerst maar 3 liet zien en weinig geratel. Me HDD zal wel gefragmenteerd zijn door die shit.

En die irritante firewall zit altijd te zeuren als je een programma start. blegh kutzooi, hoe krijg ik SP1 er weer op ? bevalt me een stukkie beter

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

NoepZor schreef op 15 september 2004 @ 08:35:
Ik heb gister SP2 geinstalleerd, damn wat een crap is dat :(

nu 9/10 opstartbalkjes en dik vet geratel uit me Maxtortje, terwijl die er eerst maar 3 liet zien en weinig geratel. Me HDD zal wel gefragmenteerd zijn door die shit.

En die irritante firewall zit altijd te zeuren als je een programma start. blegh kutzooi, hoe krijg ik SP1 er weer op ? bevalt me een stukkie beter
dan defragmenteer je hem toch? en ELK firewall hoort te zeuren als een programma het net op wilt. ff aanvinken en hij onthoud de instelling 8)7

• SithWarrior

SithWarrior

Dat trekt meestal van zelf wel iets weg dat lange geratel, alleen optimaal is een install over bestaande XP installatie niet nee... Slipstreamed heb ik geen preformance verlies gemerkt (volgens mij draaid ie zelf nog beter dan eerst) Maar er over heen zetten word ie idd beetje trager van.

Verwijderd

over bestaande install heen heb ik absoluut geen snelheidsverlies gemerkt, in tegenstelling zelfs.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb trouwens nog steeds problemen met het verwijderen/hernoemen/verplaatsen van AVI-files. Het vreemde feit wil dat het altijd dezelfde zijn met het opstarten.

Het had leuk geweest als ze dat probleem eens hadden opgelost.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

tranztaz schreef op 15 september 2004 @ 12:12:
Ik heb trouwens nog steeds problemen met het verwijderen/hernoemen/verplaatsen van AVI-files. Het vreemde feit wil dat het altijd dezelfde zijn met het opstarten.

Het had leuk geweest als ze dat probleem eens hadden opgelost.
irrie he....? affijn het komt dus doordat er een plaatje wordt weergegeven en dat zit in de cache.

met dit zorg je ervoor dat het plaatje zwart blijft en geen voorbeeldje wordt gegeven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Windows Registry Editor Version 5.00

;Disables Preview of Movie file formats 
;(allowing you to move/rename/delete without errors)
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.avi\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.mpg\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.mpe\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.mpeg\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.xvid\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.divx\ShellEx]

• The Bluesbro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 18:28
Wij gebruiken op mijn stage het programma netop voor het overnemen van pc's om problemen op te lossen op afstand.
Nu zijn we aan het testen wat het effect is van sp2.
Het programma maakt gewoon verbinding maar de beeldkwaliteit is verschrikkelijk slecht en ook is de snelheid verschrikkelijk lanzaam geworden.

We hebben al geprobeerd de firewal uit te zetten maar dit mocht helaas niet baten.
Heeft iemand enig id waar dit aan kan liggen? 8)7

• mduijvendijk
  • Laatst online: 13-09 13:45

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 13:18:
[...]

irrie he....? affijn het komt dus doordat er een plaatje wordt weergegeven en dat zit in de cache.

met dit zorg je ervoor dat het plaatje zwart blijft en geen voorbeeldje wordt gegeven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Windows Registry Editor Version 5.00

;Disables Preview of Movie file formats 
;(allowing you to move/rename/delete without errors)
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.avi\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.mpg\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.mpe\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.mpeg\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.xvid\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.divx\ShellEx]
Wat omslachtig, gewoon start->uitvoeren en "regsvr32 /u shmedia.dll" intypen en op enter rammen :Y)

Met "regsvr32 shmedia.dll" zet je de media preview weer aan
"regsvr32 /u shimgvw.dll" en "regsvr32 shimgvw.dll" zijn voor de image preview
;)

Sometimes human's are...

Verwijderd

The Bluesbro schreef op 15 september 2004 @ 14:14:
Wij gebruiken op mijn stage het programma netop voor het overnemen van pc's om problemen op te lossen op afstand.
Het programma maakt gewoon verbinding maar de beeldkwaliteit is verschrikkelijk slecht en ook is de snelheid verschrikkelijk lanzaam geworden.

We hebben al geprobeerd de firewal uit te zetten maar dit mocht helaas niet baten.
al de laatste versie geinstalleerd? http://www.crossteccorp.com/news_sept_2004.html

• Edmund
  • Niet online
Edmund schreef op 14 september 2004 @ 16:26:
[...]

Nudat ik hoor dat meer mensen dit probleem hebben heb ik een mail naar logitech gegooid. Nu maar hopen dat ze reageren en een oplossing voor me hebben.
En hier is de mail dan:

-------------------------------------------------------------------
Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw email begrijp ik dat er een probleem is met de beweging van de muis nadat u de pc opnieuw heeft geinstalleerd met Service Pack 2.

Wat u het beste kunt proberen om dit probleem te verhelpen, is de laatste versie van de software opnieuw installeren met behulp van een "cleanboot" situatie. Bij een cleanboot starten er geen andere programma's met windows mee, die de installatie kunnen beinvloeden. Meer informatie over hoe u een cleanboot uitvoert, vind u hier:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;nl-nl;310353

Het is aan te raden om eerst de oude versie van de software te deinstalleren, alvorens u de nieuwe versie installeert. Indien dit niet het probleem oplost, zou ik u willen vragen om de software compleet te verwijderen van het systeem om te kijken of het probleem nog steeds bestaat.

Als het probleem nog steeds bestaat, zou ik u willen vragen om de ontvanger eens op de andere aansluiting aan te sluiten. Dus als hij nu op USB is aangesloten op de PS/2 poort en andersom.

Indien hij hier hetzelfde probleem heeft, zou ik u willen vragen om de muis eens aan te sluiten op een pc zonder Windows XP SP2 geinstalleerd. Dit is omdat er op dit moment zeer veel problemen zijn met SP2 en wij willen uitsluiten dat het probleem aan SP2 ligt of dat er een ander probleem bestaat.

met vriendelijke groet,

Logitech Europe SA Technical Support
-------------------------------------------------------------------

Ik heb het probleem nu nog maar 1 keer waargenomen, maarja dit kan ook toeval zijn. Nu nog maar even afwachten hoe de bewegingen van de muis verder deze dag gaan verlopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 15-09-2004 15:47 ]

• The Bluesbro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 18:28
al de laatste versie geinstalleerd? http://www.crossteccorp.com/news_sept_2004.html
Zonder die laatste versie zou hij niet eens verbinding maken.
We hebben hem dus geupdate alleen is et enorm traag en de beeldkwaliteit erg laag. :?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:46
The Bluesbro schreef op 15 september 2004 @ 14:14:

Zou dat niet te maken kunnen hebben met dat XP SP2 het aantal TCP/IP connecties standaard limiteert tot 10? Daar krijg je niet zo'n vlotte verbinding van... :r

^ Wat hij zegt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
Z-Dragon schreef op 15 september 2004 @ 17:22:
[...]

Zou dat niet te maken kunnen hebben met dat XP SP2 het aantal TCP/IP connecties standaard limiteert tot 10? Daar krijg je niet zo'n vlotte verbinding van... :r
dat heeft dus gewoon absoluut niks met de snelheid te maken

graag eerst je huiswerk doen en dan posten aub

A wise man's life is based around fuck you

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, ik heb deze SP2 net uitgerold bij mijn ouders, en nou vraagt hij om mijn Windows te activeren :?

Kies je daarvoor (via Internet), gaat het fout omdat hij zegt dat hij al geactiveerd is? :? :?

De versie en de gebruikte key is volstrekt legaal, hij is bij de PC mee geleverd (nieuwe PC).

Ik zal morgen eens met MS gaan bellen, maar heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Ik heb SP2 ook op een andere PC uitgerold (met eveneens een legale XP+key), en daar had ik dit probleem niet.

Virussen? Scan ze hier!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

wildhagen schreef op 15 september 2004 @ 21:36:
Hmm, ik heb deze SP2 net uitgerold bij mijn ouders, en nou vraagt hij om mijn Windows te activeren :?

Kies je daarvoor (via Internet), gaat het fout omdat hij zegt dat hij al geactiveerd is? :? :?

De versie en de gebruikte key is volstrekt legaal, hij is bij de PC mee geleverd (nieuwe PC).

Ik zal morgen eens met MS gaan bellen, maar heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Ik heb SP2 ook op een andere PC uitgerold (met eveneens een legale XP+key), en daar had ik dit probleem niet.
En telefonish activeren? (24 uur per dag)

Je hebt toch toevallig niet twee dezelfde keys op beide PC's?

• Edmund
  • Niet online
Ik heb het probleem nog nooit gehad.

Probeer anders eens de key te verwijderen en opnieuw te activeren. Op de volgende link is een handleiding te vinden:

Liever niet :)

[ Voor 18% gewijzigd door leon1e op 16-09-2004 13:18 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

GJAman schreef op 15 september 2004 @ 21:41:
[...]

En telefonish? (24 uur per dag)
Mjah, daar had ik vanavond geen tijd voor, dat ga ik morgen dus nog even doen
Je hebt toch toevallig niet twee dezelfde keys op beide PC's?
Nope, zijn twee aparte keys... de ene is al wat ouder, die had nog geen SP1 geslipstreamed (dit is de PC die wél goed ging), de andere wat nieuwe (wel met SP1 al gestreamed), en die laatste gaat dus fout.

edmund: had ik al geprobeerd (die truc kende ik namelijk) via MSOOBE, en dat maakte geen verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 15-09-2004 21:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 15-09 12:56
Zoals eerder gemeld nu dus ook bij WindowsUpdate te vinden:

clickable

Afbeeldingslocatie: http://emails.spymac.net/sp2.png

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36
Ff me mening na een week sp2

Ik had dat Security Center gelijk uitgegooid na installatie verleden week, omdat die bleef zeiken dat me firewall niet goed was . Die heb ik niet, en ik had "ik controleer zelf" aangevinkt, maar dat onthoudt die niet. Nu vraag ik me af of dit een bug is, of dat Ms je gewoon wilt verplichten een firewall te installen of die van Windows te gebruiken. Ik wil een vink-optie: ik gebruik geen firewall, pfff. Dus nu verplicht maar die SC uitzetten in services.
En dan die controle van WindowsUpdate, heb hem op downloaden staan maar ik bepaal wel of het erop komt, geeft die een oranje kleur. Hij moet gewoon blauw geven, ik geef toch aan dat ik het in de gaten hou. Van die dingen , erg irritant.

Ook al een paar dingen uitgezet in IE, bijv, dat je moet klikken op statusbalk als je een bestand gaat downloaden, vermoeiend voor de doorgewinterde computergebruiker(en ik zie het nut er amper van in voor n00bs), en in opties op die statusbalk staat niet hoe je dat uitschakeld, moet je zelf weer uitvogelen. En dan dat ongevraagde softwareinstall-scherm houdt IE nu tegen... bravo! Maar.... dat ok-schermpje onderdrukt die niet |:( (zodat je gevangen blijft, of alt-f4 razendsnel indrukken) , heb ik me pa weer wat uit te leggen voor als die naar "bepaalde sites"surft. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 16-09-2004 01:32 ]

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:33

Corpii

Le Tostie

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 12:03:
over bestaande install heen heb ik absoluut geen snelheidsverlies gemerkt, in tegenstelling zelfs.
Doe je goed, ik heb een aanzienlijk snelheids verlies gemerkt. vanavond word de pc opnieuw geinstalleerd dmv een slipstreamed cdtje, ik post mijn bevindingen later

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 13:01

henri8096

BIM is not a software!

Heb gisteren ook SP2 over m'n bestaande install heen gezet.
Alles ging goed. . . . tot ik opnieuw opstartte.
Windows gaf een error tijdens het opnieuw opstarten (het "een ogenblik geduld schermpje).

Daarna rebootte hij zich zonder vragen, en was m'n windows installatie onherstelbaar verkl##t. :X :'(

En bedankt he BILL }:O

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Smirnoff
  • Laatst online: 16:40
Gisteren heb ik op de PC bij mijn vriendin thuis SP2 geinstalleerd, dit ging als een tierelier zonder problemen.
Echter toen ik de screensaver veranderde (van standaard windows XP naar 'explosie', werd het beeld 800x600 met 16 kleuren.
Vervolgens startte ik de pc opnieuw op en bleef het beeld weg (de tft monitor gaf 'No Signal').
Uiteindelijk met veilige modus > safe mode een system restore gedaanen we waren wederom terug bij SP1.

Specs: P4 2,8, 512 ddr. asus P800, asus ati videokaart, iiyama 431s tft.

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb ook een probleem met SP2, als ik in de netwerkconfiguratie aangeeft dat ik UPNP apparaten wil zien in de system tray, na reboot doet het opruimen van niet-actieve pictogrammen niet meer. En alle icoontje die in de systeem tray had staan worden niet allemaal geladen. Daarna heb de optie voor UPNP uitgeschakeld een het deed het weer super goed. 8)7

• Dessie
  • Laatst online: 05-03-2024
Het is niet echt een succes hier die firewall van Microsoft aan de reacties te zien. Of de mensen hebben er problemen mee of ze gebruiken al wat anders.

Wat moet ik hier nou van denken? :?

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vandaag, na enkele dagen met aardig resultaat op m'n gewone pc, nu dan ook op het serverende pctje thuis geinstalleerd (waar overigens ook gewoon op wordt gewerkt).
Ging ook daar helemaal zonder echt grote problemen. Alleen stond bij die domme firewall nu ineens file en printersharing over externe netwerk aan bij de firewall settings zelf, en hij reageerde ook braaf op pingen van buitenaf 8)7 .
Maar uiteraard viel hij hiermee snel door de mand, want een servertje test je natuurlijk meteen.
Het domme is wel dat alles voorheen uiteraard wel netjes door de tests kwam, en na install van SP2 niet meer, wat natuurlijk niet zo netjes is.
Dus zoals gewoonlijk niet er van uit gaan dat SP2 al je settings en configuratie netjes overneemt.
Met delen van schijven, printer en internetverbinding overigens verder geen problemen ondervonden, (noch in de verbinding, noch in de snelheid), dus dat vond ik al weer heel wat :).
Het foutje met teveel herhalende karakters in de command promt van NC was ook hier weer raak, dus dat is niet een foutje vd andere pc zelf.

[ Voor 30% gewijzigd door _XipHiaS_ op 16-09-2004 17:04 ]

• KhaZ
  • Laatst online: 16:18

KhaZ

Alfa Romeo

Mijn ervaring met SP2 op mijn nieuwe Asus M6800Ne: Met SP2 erop werkt het wlan op HvA niet.. zonder wel :(

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Bladerer
  • Laatst online: 29-04 12:24
Knap waardeloos dat SP2, bij de installatie van de newerk versie is er mogelijk iets mis gegaan. Mogenlijk heeft Spybot Search en destroy een paar register aanpassingen geblokkeerd. wanneer ik nu mijn pc opstart, duurt het 10 minuten voor ik het inlog scherm zie. voor die tijd zie ik alleen het scherm dat windows wordt gestart.

Indien ik dan inlog krijg ik alleen het bureablad te zien, open ik taakbeheer m.b.v ctrl-alt-del dan verschijnt er na een paar tellen al een melding dat het beveiligings subsysteem de computer gaat herstarten omdat er een proces onverwacht is foutgelopen. het bericht geeft dan aan dat RPC is vastgelopen en dat de pc wordt herstart na 60 seconden.

Voor de installatie van SP2 werkte alles prima.
Virus kan het onmogelijk zijn daar ik kerio firewall heb, achter een hardwarematige zyxel zit, norton 2004 heb draaien met laatste updates, regelmatig het systeem scan en ook Spybot Search en Destroy heb draaien om alle mogenlijke registry hacks te voorkomen.

De vraag is nu hoe kan ik het beste handelen om mijn pc weer werkende te krijgen.
De probelemen doen zich voor in de normale modus als de veilige modus.

help!!!

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Bladerer schreef op 16 september 2004 @ 19:29:
[...]
Mogenlijk heeft Spybot Search en destroy een paar register aanpassingen geblokkeerd...
Het is ook verstandig om alle programma's af te sluiten vóórdat je aan de installatie van SP2 begint, zeker Spybot-SD resident, dan vraag je om problemen.

Ik zou SP2 deïnstalleren en daarna nog een overnieuw installeren.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je hoeft niet je prachtige downloadspeeds te melden in dit topic, dat werkt alleen maar sfeerverpestend. Post inhoudelijk over SP2, of post niet :)

Zoek ook eerst even in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/942134 naar een mogelijke oplossing.