Sp2 draait goed bij mij maar alleen een klein probleempje. Rechts in de taakbalk kun je werkbalkjes neerzetten. Maar wanneer ik de volgende keer in windows zit kan ik die werkbalkjes niet meer openen.
Beetje vreemd
KMD Lite( KAza) werkt hier niet meer, iemand daar al last van gehad, zoja de oplossing daarvoor al voor handen?
Straks maar eens even zoeken op Google, nu maar eens even naar het werk, dus als er iemand iets eerder weet.
Verrder nog geen probemen, Shareaza werkt wel
Straks maar eens even zoeken op Google, nu maar eens even naar het werk, dus als er iemand iets eerder weet.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Niet mogelijk; zodra ik remote inlog op mijn SP2 pc wordt de normaal ingelogde gebruikerssessie gelocked.IceM schreef op 07 september 2004 @ 13:27:
Iemand enig idee of het met dit service pack mogelijk is 2 users (sessies) tegelijk te hebben waardoor het dus mogelijk om terminal service te gebruiken wanneer er lokaal een gebruiker is ingelogt?
edit : heb het al
[ Voor 85% gewijzigd door rudyman85 op 07-09-2004 13:55 ]
Welke versie? KaZaA Lite K++ 2.43NL doet het hier gewoon...Flame17 schreef op 07 september 2004 @ 13:50:
KMD Lite( KAza) werkt hier niet meer, iemand daar al last van gehad, zoja de oplossing daarvoor al voor handen?
Straks maar eens even zoeken op Google, nu maar eens even naar het werk, dus als er iemand iets eerder weet.![]()
ok
[ Voor 27% gewijzigd door Pinobigbird op 07-09-2004 13:57 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Hmm, ik dacht dat dat nou juist een van de verbeterpunten in SP2 was, die twee congruent sessions. Jammer dat dat er nou weer net niet in zit...Dennis schreef op 07 september 2004 @ 13:52:
[...]
Niet mogelijk; zodra ik remote inlog op mijn SP2 pc wordt de normaal ingelogde gebruikerssessie gelocked.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Vraagje: in de Windowsmap heb ik de backup-bestanden van SP1 staan ($NtServicePackUninstall$) voor het geval ik terug zou willen naar SP1. Evenzo staan er back-ups van windowsupdates onder SP1 ($NtUninstallKB......$) die nu ook in SP2 ingebakken zitten. Kan ik deze back-up-files zomaar weggooien om ruimte te winnen. Dat gaat al snel een 1/2 Gig schelen denk ik...
Teruggaan of uninstallen wil ik niet omdat ik daar mijn Ghost-images wel voor gebruik...
Teruggaan of uninstallen wil ik niet omdat ik daar mijn Ghost-images wel voor gebruik...
Wil iemand hier plz op reageren?w0w schreef op 07 september 2004 @ 00:27:
Bij mij werken sommige flash spelletjes niet meer. Als ik op de link klik met CTRL dan vraagt hij of ik een .dcr bestandje wil downloaden. Als ik dit doe kan ik er niks meeHeeft iemand dit nog meer?
linkje: http://www.gamehol.nl/out...l.nl%2Fopen.php%3Fid%3D77
Verwijderd
@pastapappie ik snap het nut van isobuster in je artikel niet zo goed? op neowin kan je zo xpboot.bin downen. ik heb geen isobuster iig en is ook onnodig die te gaan downen/gebruiken...
Verwijderd
Ik heb eerst mijn systeem op spy/adware/virus gescand,
niets gevonden want dit doe ik minimaal wekelijks.
Zoveel mogelijk resident programma's uitgeschakeld,
alleen Nav2004 laten draaien, verder niets.
Service pack 2 geinstalleerd en dit ging allemaal goed
totdat ik voor de eerste keer moest herstarten, hierna
startte mijn pc niet meer door naar windows, na een keer
of 10 op reset gedrukt te hebben ging hij wel door.
Ik heb toen even alle 'nieuwe' opties gecheckt en dit leek
allemaal goed te zijn totdat ik weer een keer herstartte,
nu kan ik helemaal niet meer in windows komen, hij laadt
een klein stukje en hangt dan weer, nu helpt een reset niet.
Overigens zie ik onder mijn winxp logo geen proffesional meer staan.
Dit zal waarschijnlijk een nieuwe herinstall worden van Winxp met
service pack 2 geslipstreamd, of heeft iemand nog een idee.
Opstarten in veilige modus en 'laatste goede config' lukt ook niet.
niets gevonden want dit doe ik minimaal wekelijks.
Zoveel mogelijk resident programma's uitgeschakeld,
alleen Nav2004 laten draaien, verder niets.
Service pack 2 geinstalleerd en dit ging allemaal goed
totdat ik voor de eerste keer moest herstarten, hierna
startte mijn pc niet meer door naar windows, na een keer
of 10 op reset gedrukt te hebben ging hij wel door.
Ik heb toen even alle 'nieuwe' opties gecheckt en dit leek
allemaal goed te zijn totdat ik weer een keer herstartte,
nu kan ik helemaal niet meer in windows komen, hij laadt
een klein stukje en hangt dan weer, nu helpt een reset niet.
Overigens zie ik onder mijn winxp logo geen proffesional meer staan.
Dit zal waarschijnlijk een nieuwe herinstall worden van Winxp met
service pack 2 geslipstreamd, of heeft iemand nog een idee.
Opstarten in veilige modus en 'laatste goede config' lukt ook niet.
Verwijderd
zie http://support.microsoft.com/?kbid=329260jfeelders schreef op 07 september 2004 @ 14:06:
Vraagje: in de Windowsmap heb ik de backup-bestanden van SP1 staan ($NtServicePackUninstall$) voor het geval ik terug zou willen naar SP1. Evenzo staan er back-ups van windowsupdates onder SP1 ($NtUninstallKB......$) die nu ook in SP2 ingebakken zitten. Kan ik deze back-up-files zomaar weggooien om ruimte te winnen. Dat gaat al snel een 1/2 Gig schelen denk ik...
pop-up blocker werkt best aardig, maar merk wel dat wanneer je in Adobe Imageready rollovers aanmaakt en die daarna exporteert, IE deze rollovers nu blokt. Hij zegt dan dat je ActiveX component wil uitvoeren en daarom deze blokt
Kan ook best zijn dat ie deze specifieke javacode niet wil uitvoeren, maar ik vind het wel irritant, de google-blocker deed dit tenminste niet.
Anderen dit ook meegemaakt op bepaalde websites?
Kan ook best zijn dat ie deze specifieke javacode niet wil uitvoeren, maar ik vind het wel irritant, de google-blocker deed dit tenminste niet.
Anderen dit ook meegemaakt op bepaalde websites?
Verwijderd
De installatie van SP2 NL verliep hier als een zonnetje.
Ook het slipstreamen van de cd.
De enige incompatibiliteit, die ik ben tegengekomen, was met Nero Burning Rom. Ik gebruikte nog steeds versie 6.0.0.1.9. Na upgraden van Nero was dat verholpen.
De service "Security Center" heb ik uitgeschakeld, waardoor het icoontje niet meer op de taakbalk verschijnt.
Alle afzonderlijke beveiligings-instellingen blijven gewoon werken en zijn benaderbaar.
De popup-blokker heb ik uitgeschakeld in IE. Ik gebruik daarvoor een andere (Popup-killer), die IMO véél beter werkt. Ik kan nu ook weer gewoon doorklikken zoals ik gewend was
Wat me wel opvalt is, dat opstarten ietsje trager is (2½x het balkje in het logo-scherm i.p.v. 1x
).
Ook het laden van het bureaublad ging een stuk trager, maar dat was weer even snel, nadat ik gedefragmenteerd had met Diskeeper (versie 8.0.478.0).
Defragmenteer dus na de installatie van SP2
Ook het slipstreamen van de cd.
De enige incompatibiliteit, die ik ben tegengekomen, was met Nero Burning Rom. Ik gebruikte nog steeds versie 6.0.0.1.9. Na upgraden van Nero was dat verholpen.
De service "Security Center" heb ik uitgeschakeld, waardoor het icoontje niet meer op de taakbalk verschijnt.
Alle afzonderlijke beveiligings-instellingen blijven gewoon werken en zijn benaderbaar.
De popup-blokker heb ik uitgeschakeld in IE. Ik gebruik daarvoor een andere (Popup-killer), die IMO véél beter werkt. Ik kan nu ook weer gewoon doorklikken zoals ik gewend was
Wat me wel opvalt is, dat opstarten ietsje trager is (2½x het balkje in het logo-scherm i.p.v. 1x
Ook het laden van het bureaublad ging een stuk trager, maar dat was weer even snel, nadat ik gedefragmenteerd had met Diskeeper (versie 8.0.478.0).
Defragmenteer dus na de installatie van SP2
Ik snel voor ik sp2 ging installeren ff deamon tools gedeinstalleerd. Toen de installatie begonnen van SP2. hij was ongeveer op de helft en ik d8 bij mezelf.... YES !!! geen error... en jahoro daar kwam ie.. stomme atapy.sys error maar voor de rest gaat het tot nu toe nog goed... hoop dat de isntallatie snel voorbij is... kan ik kijken of alles nog werkt....
ben benieuwd
Hehe eindelijk klaar..... kijken of hij het doet ff rebooten ....
ben benieuwd
Hehe eindelijk klaar..... kijken of hij het doet ff rebooten ....
[ Voor 17% gewijzigd door Vernie op 07-09-2004 15:43 ]
Free your mind and your OS will follow.
Hmm, dit was nogal raar. Ik start MSN 6.2 (Schermpje komt netjes tevoorschijn) en klik op Aanmelden, maar i.p.v. dat ie zich eigen aanmeld hoor ik mijn PC het ''Restart Geluidje'' maken en dat terwijl mijn muziek (die opdat moment aan stond) nog doorspeelde, MSN nog aanstond (maar niet aangemeld) en ik mijn muis nog kon bewegen, maar dat duurde niet voor lang of hij sloeg vast. En dit gebeurd dus elke keer als ik MSN 6.2 wil starten.....misschien ligt het aan de SP2, want daarvoor deed MSN het gewoon goed en nee, ik ben niet van plan om met andere instant messengers te gaan werken
Het zit er officieel niet in, maar het kan wel.ralpje schreef op 07 september 2004 @ 14:03:
[...]
Hmm, ik dacht dat dat nou juist een van de verbeterpunten in SP2 was, die twee congruent sessions. Jammer dat dat er nou weer net niet in zit...
Kijk : [rml][ XP SP2] meerdere remote desktop users[/rml]
Werkt hier perfect !
Werkt dat ook probleemloos met de NL SP2?_SouLmaN_ schreef op 07 september 2004 @ 14:52:
[...]
Het zit er officieel niet in, maar het kan wel.
Kijk : [rml][ XP SP2] meerdere remote desktop users[/rml]
Werkt hier perfect !
Krijg je verder dan ook geen engelse foutmeldingen i.p.v. nederlandse bij gebruik van RDP?
[ Voor 3% gewijzigd door Gaitman op 07-09-2004 14:57 ]
Wellicht een probleem ontdekt..
Laptop, gaat normaal in standby.
Normaal is het zo dat ik mijn laptop open klap, op power druk en dat ik weer in windows kom. Nu met SP2 is het zo dat hij dus opstart, en waar normaal windows tevoor schijn komt, start hij nu opnieuw op... dus zwart scherm, en bios start op.
Laptop, gaat normaal in standby.
Normaal is het zo dat ik mijn laptop open klap, op power druk en dat ik weer in windows kom. Nu met SP2 is het zo dat hij dus opstart, en waar normaal windows tevoor schijn komt, start hij nu opnieuw op... dus zwart scherm, en bios start op.
Verwijderd
Wat zijn de systeemeisen voor Windows XP SP2?
Voor de gewone Windows XP is het een P2 300 met 128 Mb RAM. Thuis staat hier een P3 500 met 256 Mb RAM en daar draait XP SP1 nog wel redelijk op. Maar is het aan te raden om voor SP2 wat geheugen bij te prikken? Of is het nog wel te doen?
Voor de gewone Windows XP is het een P2 300 met 128 Mb RAM. Thuis staat hier een P3 500 met 256 Mb RAM en daar draait XP SP1 nog wel redelijk op. Maar is het aan te raden om voor SP2 wat geheugen bij te prikken? Of is het nog wel te doen?
Ik gebruik het pas 1 dag, maar ben nog geen rare dingen tegengekomen. Ik was net remote ingelogd en me broertje was Jedi Knight aan het spelen op lokale account ging perfect. Je hebt alleen wel genoeg geheugen nodigGJAman schreef op 07 september 2004 @ 14:56:
[...]
Werkt dat ook probleemloos met de NL SP2?
Krijg je verder dan ook geen engelse foutmeldingen i.p.v. nederlandse bij gebruik van RDP?
[ Voor 19% gewijzigd door SouLmaN op 07-09-2004 15:17 ]
Nu heb ik Windows XP SP2 als het ware verwijderd (Gewoon Systeem Herstel gebruikt, en naar een punt gezet voordat ik SP2 ging installeren) en ik kan weer aanmelden met MSN 6.2
Eventjes over de firewall in SP2, ik was al Sygate aan het downloaden maar besloot toch eventjes de eigen XP firewall te gebruiken. Na wat tests, oa. scan van de eerste 1054 poorten, netbios etc.... blijkt deze firewall niet onder te doen voor de bekendere firewalls. Je kunt ook poorten configgen, verschillende andere opties zoals echo gebeuren etc. blokkeren. Uitzonderingen maken voor lokale lans. Ongelooflijk maar perfect! Waarom zou je dan nog een aparte firewall installeren, gebruikt alleen maar ram geheugen. SP2 firewall is top!
Hier had uw reclame kunnen staan.
Zoals al eerder gemeld, de build-in windows vuurmuur controleert geen uitgaande verbindingen, zodat een onverhoopt geinfecteerde machine vrolijk kan gaan verspreiden zonder dat de user het doorheeft.Eiríkr schreef op 07 september 2004 @ 15:20:
Eventjes over de firewall in SP2, ik was al Sygate aan het downloaden maar besloot toch eventjes de eigen XP firewall te gebruiken. Na wat tests, oa. scan van de eerste 1054 poorten, netbios etc.... blijkt deze firewall niet onder te doen voor de bekendere firewalls. Je kunt ook poorten configgen, verschillende andere opties zoals echo gebeuren etc. blokkeren. Uitzonderingen maken voor lokale lans. Ongelooflijk maar perfect! Waarom zou je dan nog een aparte firewall installeren, gebruikt alleen maar ram geheugen. SP2 firewall is top!
edit:
he, die quote-waarschuwing is wel handig
[ Voor 4% gewijzigd door ralpje op 07-09-2004 15:29 . Reden: typo ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Verwijderd
Met WinXP SP2 en MSN 6.2 kan ik makkelijk msnen. De eerste keer dat ik het toen opstarte ging die het opnieuw configureren voor het eerst gebruik ofzo stond er. En daarna was alles ok.Yonix schreef op 07 september 2004 @ 15:13:
Nu heb ik Windows XP SP2 als het ware verwijderd (Gewoon Systeem Herstel gebruikt, en naar een punt gezet voordat ik SP2 ging installeren) en ik kan weer aanmelden met MSN 6.2
Mja maar ik weet waar ik mee bezig ben en ik ga dus echt niet een aparte firewall downloadenralpje schreef op 07 september 2004 @ 15:28:
[...]
Zoals al eerder gemeld, de build-in windows vuurmuur controleert geen uitgaande verbindingen, zodat een onverhoopt geinfecteerde machine vrolijk kan gaan verspreiden zonder dat de user het doorheeft.
edit:
Hmmm heb SP-2 nu op een bakkie of 7 draaien, geen vage dingen, behalve dattie tijdens het backuppen van bestanden gedurende de install atapi.sys niet kon vinden...
Voor de rest draait alles stabiel en doet alle sowftware het netjes
Voor de rest draait alles stabiel en doet alle sowftware het netjes
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Verwijderd
en toch is het geen aanrader aan de gemiddelde internetter...Eiríkr schreef op 07 september 2004 @ 15:35:
Mja maar ik weet waar ik mee bezig ben en ik ga dus echt niet een aparte firewall downloaden
Daar geef ik je gelijk in, maar hier lopen geen gemiddelde internetters rond, toch?Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:41:
[...]
en toch is het geen aanrader aan de gemiddelde internetter...
Ik vind jullie opmerkingen zeer zeker juist hoor. Graag zou ik de startpost editten...maar ik zie dat dit me niet lukt...het edit knopje is verandert en een ander knopke blijkbaar? zou het komen doordat er een modbreak achter staat? Anders moet ik maar eens een mailtje sturen naar de moderator om het te mogen wijzigen...Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 10:09:
[...]
he? wat zeggie? je KAN je startpost editten ja... en deze topics in 1 half dagje 9 paginas volgeluld terwijl de 1e 4 paginas vragen voorbij kwamen die men op ze minst hadden moeten weten of op ze minst in de startpost opgenomen zouden moeten zijn...
ligt het nu aan mij of doet niemand moeite meer de postjes nog ff te lezen vlak na het posten?
[...]
nee diegeen die de first post deed is laisor en alleen hij of een moderator kan dat nog editten, ik heb al voorgesteld dat ie de startpost iets uitgebreider maakt dan dit maar je kan hem ook niet dwingen dat te doen...
Als jullie me even hierin kunnen wegwijzen ben ik zeer blij....en natuurlijk ook blij met jullie reactie hoor!
* MADG0BLIN heeft hem nu ook op de laptop draaien. Na de deinstallatie van alchol 120% werkte hij prima. Daarvoor gaf hij de bekende fout hij atapi.sys niet kon kopieren. Eens kijken of hij zo goed blijft draaien.
klein foutje gemaakt met uitpakken en geschikt maken voor netwerk...
bestandsnaam -q was stil installeren en niet uit pakken
inloggen na installatie was geen enkel probleem (XP met 2k3 DC)
nou nog even de adm`s opsnorren
bestandsnaam -q was stil installeren en niet uit pakken

inloggen na installatie was geen enkel probleem (XP met 2k3 DC)
nou nog even de adm`s opsnorren
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
Echt super bedankt!!!!!!!!Nielson schreef op 06 september 2004 @ 22:27:
[...]
Het probleem is bekend, en er is ook al een oplossing :
[...]
staat er ergens een lijst waar duidelijk staat wat de wijzigingen + veranderingen + toevoegingen zijn?
alvast bedankt.
alvast bedankt.
Bedankt alvast
Windows XP draait past lekker bij ± 1 GHz en 512 MB is ook geen overbodige luxe.Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:12:
Wat zijn de systeemeisen voor Windows XP SP2?
Dus ik denk toch dat je moet gaan upgraden of een oudere Windows versie nemen.
Download tijden willen we niet, en ofdat je warez nog werkt mag je zelf uitzoeken :)
[ Voor 19% gewijzigd door elevator op 07-09-2004 16:29 ]
heeft iemand al ervaring met die MSI installatie voor je server...
ben benieuwd of huidige adm files worden overschreven
ben benieuwd of huidige adm files worden overschreven
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
/me houd wijselijk zijn mond dichtEiríkr schreef op 07 september 2004 @ 15:44:
Daar geef ik je gelijk in, maar hier lopen geen gemiddelde internetters rond, toch?
SP2 net geinstalleerd, naast het bekende atapi probleem ging alles goed
Draait lekker en systeem lijkt iets sneller
ff crack site bezocht en popup blocker doet z'n werk
Een moderator heeft je bericht gewijzigd (die modbreak die er in staat), en daardoor kan je hem niet meer wijzigenVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:46:
Ik vind jullie opmerkingen zeer zeker juist hoor. Graag zou ik de startpost editten...maar ik zie dat dit me niet lukt...het edit knopje is verandert en een ander knopke blijkbaar? zou het komen doordat er een modbreak achter staat? Anders moet ik maar eens een mailtje sturen naar de moderator om het te mogen wijzigen...
Als jullie me even hierin kunnen wegwijzen ben ik zeer blij....en natuurlijk ook blij met jullie reactie hoor!
Als je even een opzetje maakt wat je er in wil hebben en dit in een topic report zet of in een post hier plaats en een topic report er bij maakt dan zullen wij de topicstart aanpassen
Ik krijg steeds de fout dat hij het bestand dataspec.xml niet kan kopïeren, terwijl hij wel in de map staat in de map C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386 en in de map waar hij vandaan moet kopïeren.
Weet iemand hier een oplossing voor? Trouwens ik heb hem al 2x gedownload, dus het lijkt me sterk dat ze beide corrupt zijn.
SP2 draait hier perfect. 
Alleen Style XP moest ik na de install van SP2 even updaten naar de laatste versie. Overige programma's blijven gewoon werken tot dusver.
Ook heb ik de Windows Firewall maar uitgeschakeld in de Security Center en in services.msc, want daar heb ik m'n Panda Platinum al voor draaien. In het Security Center werd netjes aangegeven dat er meerdere firewalls aanstonden en dat dat niet nodig was. Na het uitschakelen van de Windows Firewall werd Panda gewoon weer herkend als de enige Firewall.
Windows Messenger had zich zoals verwacht weer lekker ingeschakeld dus die heb ik ook maar weer uitgezet. Dat ding vertraagt de boel nogal bij het opstarten van Outlook Express.
Alleen Style XP moest ik na de install van SP2 even updaten naar de laatste versie. Overige programma's blijven gewoon werken tot dusver.
Ook heb ik de Windows Firewall maar uitgeschakeld in de Security Center en in services.msc, want daar heb ik m'n Panda Platinum al voor draaien. In het Security Center werd netjes aangegeven dat er meerdere firewalls aanstonden en dat dat niet nodig was. Na het uitschakelen van de Windows Firewall werd Panda gewoon weer herkend als de enige Firewall.
Windows Messenger had zich zoals verwacht weer lekker ingeschakeld dus die heb ik ook maar weer uitgezet. Dat ding vertraagt de boel nogal bij het opstarten van Outlook Express.
Verwijderd
Ik heb gisteren met behulp van nLite SP2 geslipstreamd en dat ging vlekkeloos, maar ik heb toch een vraagje: Zou het veilig zijn om ZoneAlarm uit te schakelen en de standaard windows firewall te gebruiken als je geen belang hecht aan outbound verkeer?
Verwijderd
het wordt niet echt met klem afgeraden (MS doet wel vaker bombastischer dan strikt noodzakelijk), maar het is gewoon niet zinnig. met een beetje up-to-date systeem sta je namelijk een dikke 200 MB voor jan met de korte achternaam te downloaden. voor mensen met een analoog modem vind ik zo'n waarschuwing dan wel op zijn plaats.Drrrk schreef op 07 september 2004 @ 10:33:
Hoewel er toch met klem werd afgeraden om deze versie van SP2 op een standalone pc te installeren, werkt het allemaal vlekkeloos.
(alleen jammer dat de WU versie volgende week pas uitkomt).
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 17:06 ]
Cut past hem ff naar een andere locatie. Install dan sp2, zet hem dan terug (als hij er niet al instaat)FF1987 schreef op 07 september 2004 @ 16:38:
Ik krijg steeds de fout dat hij het bestand dataspec.xml niet kan kopïeren, terwijl hij wel in de map staat in de map C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386 en in de map waar hij vandaan moet kopïeren.Weet iemand hier een oplossing voor? Trouwens ik heb hem al 2x gedownload, dus het lijkt me sterk dat ze beide corrupt zijn.
Ja, dat is veilig. Volgens ShieldsUp! van GRC zijn alle poorten stealth als je geen server hebt draaien... Ik hecht echter in elk geval aan een firewall die ook uitgaand verkeer scanned. Een ongeluk zit in een klein hoekje en je hebt in dat geval niet alleen jezelf ermee maar ook andere internetgebruikers. Virusontwikkelingen gaan snel...Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 17:05:
...maar ik heb toch een vraagje: Zou het veilig zijn om ZoneAlarm uit te schakelen en de standaard windows firewall te gebruiken als je geen belang hecht aan outbound verkeer?
[ Voor 4% gewijzigd door jfeelders op 07-09-2004 17:29 ]
Verwijderd
Ja dat kan, de slipstream heb ik al klaar.rikgoodhart schreef op 06 september 2004 @ 19:40:
dit netwerkinstallatie pakket is ook te slipstreamen?
sp2 werkt prefect!! ik merk niet echt het verschil als ervoor maar alles doet het alcohol en norton en msn helemaal nergens problemen mee!!! ik vind het trouwens wel raar dat als ik mijn systeem boot hij eerst winxp boot laat zien effe snel een daarna degene die ik heb gekozen!! maar daar kan ik mee leven.. verder oppi toppie
Damnit, nu heb ik het probleem dat soms m'n muiscursor zonder dat ik iets doe naar links moved
3 cm per seconde ofzo.
Heb een logitech optical met draad.

Verwijderd
ligt aan je ondergrond waar de muis overheen gaat. heb ik ooit ook eens gehad... ff schoonmaken dusdbzfan schreef op 07 september 2004 @ 17:42:
Damnit, nu heb ik het probleem dat soms m'n muiscursor zonder dat ik iets doe naar links moved3 cm per seconde ofzo.
Tja, okay. Dat "met klem" had ik op zich ook wel weg kunnen laten.
Overigens is er wel meer verwarring. Op webwereld staat een stukje waarin wordt gesteld dat er maar een paar duizend mensen het hebben gedownload.
Very funny Scotty, now beam back my clothes...
Ik heb vanmorgen een clean install gedaan met een geslipstreamde cd met sp2.
Het enigste dat ik tegen kwam is dat hij de netwerkkaart niet goed detecteerde wat die bij sp1 en de originele versie wel deed.
Voor de rest was het een kwestie van drivers installeren en de pc deed het goed,
morgen moet ik 3 a64 pc's bouwen wie ik uiteraard ga installeren met een geslipstreamde sp2.
Ik neem aan dat ik geen problemen ondervind.
SP2 is iig een hele vooruitgang wat betreft noob beveiliging, ons tweakers vinden de opties die er in zitten overbodig denk ik.
Het enigste dat ik tegen kwam is dat hij de netwerkkaart niet goed detecteerde wat die bij sp1 en de originele versie wel deed.
Voor de rest was het een kwestie van drivers installeren en de pc deed het goed,
morgen moet ik 3 a64 pc's bouwen wie ik uiteraard ga installeren met een geslipstreamde sp2.
SP2 is iig een hele vooruitgang wat betreft noob beveiliging, ons tweakers vinden de opties die er in zitten overbodig denk ik.
Verwijderd
Wat is "Slipstreamen" eigenlijk?Robthebest schreef op 07 september 2004 @ 18:18:
Ik heb vanmorgen een clean install gedaan met een geslipstreamde cd met sp2.
Slipstreamen is het intergreren van het servicepack in je bestaande windows cd, deze brand je vervolgens weer op een cd en dan als je windows installeert heb je meteen sp2 geinstalleerd,
hoe je zoiets maak, daar zijn guides voor, in dit topic word je ergens doorverwezen naar een how-to
Verwijderd
Ik vraag me af welke virusscanner je beter kunt gebruiken met SP2?
1. standaard virusscanner van SP2
2. Norton antivirus 2004
Misschien dat die standaard SP2 virusscanner minder geheugen gebruikt dan de Norton? Dus ook sneller opstarten?
2. Norton antivirus 2004
Misschien dat die standaard SP2 virusscanner minder geheugen gebruikt dan de Norton? Dus ook sneller opstarten?
Winxp SP2 heeft geen virusscannerVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 18:37:
2. Norton antivirus 2004
[rml]aardbeix15 in "[ SP2] Windows XP ervaringen met NLse SP2..."[/rml] dat heb ik dus ook met Home, 'Home Edition' is verdwenen echter het laadbalkje is niet groter volgens mij wel van geel naar blauw geswitcht.Brickman schreef op 07 september 2004 @ 11:53:
Het boot is erg veranderd. Krijg nu eerst een balk met
code:
1 íííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí
En er staat geen Professional maar bij.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Verwijderd
Dit is een duidelijke guide: http://unattended.msfn.org/Robthebest schreef op 07 september 2004 @ 18:27:
hoe je zoiets maakt, daar zijn guides voor, in dit topic word je ergens doorverwezen naar een how-to
en voor SP2: http://www.msfn.org/artic...ction=show&showarticle=49
Je kan alles integreren in de installatie: service packs, programma's, drivers, registerinstellingen, scripts,... zonder je toetsenbord aan te raken tijdens de installatie.
Kan je trouwens ook gewoon testen op een CD-RW en met behulp van VMWare, dan kan je je al eens een foutje permitteren.
Ik heb nu nog steeds een icoontje in mijn balk van de LAN verbinding met een uitroepteken, status: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 11:38:
[...]
die vinkjes zijn maar een tip om je veiligheid te vergroten. de daadwerkelijke probleem is dat je beter zelf een IP kan opgeven. als windows net is opgestart moet je nogal lang wachten voordat je wat kan doen, dat komt door de dhcpserver die niet gevonden kan worden en windows maar besluit zelf een ip te geven.
in mijn eerdere post staat ongeveer hoe je het oplost...
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:53
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Je bent al de zoveelste die ik dat hoor zeggenVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 18:37:
2. Norton antivirus 2004
Verwijderd
Ik heb zonet de service pack geinstalleerd.
Maar helaas kreeg ik naar het opnieuw opstarten een foutmelding van explorer.exe.
Een Programma kon niet naar geheugen schrijven.
Na wat zoeken bleek dat het programma TSC (d2ol) voor het probleem zorgde.
Hebben meer mensen met tsc geinstalleerd deze foutmeldingen?
(installCommunityTSC.exe bestandversie 5.0.0.0)
Maar helaas kreeg ik naar het opnieuw opstarten een foutmelding van explorer.exe.
nLiteVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 19:09:
weet iemand dat handige slipstream proggie nog ? paar weken geleden in de meuktracker ?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
nee, maar wel met TSC, en zonder foutmeldingVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 19:15:
Ik heb zonet de service pack geinstalleerd.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
heeft iemand nog getest met Hauppauge WinTV PCI-FM? met Creative SBlive, niemand problemen met die kaart? want de mijne werkte niet op non-SP1 en wil graag dat die het nog doet na de update
... en was er nou een probleem met P2P programma's? of kan ik gewoon die poorten openen in de windows firewall? zodat ze gewoon goed werken...?
Nope, tis iets anders.. Zeer irritant.Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 17:46:
[...]
ligt aan je ondergrond waar de muis overheen gaat. heb ik ooit ook eens gehad... ff schoonmaken dus
ik geloof dat je door hebt dat bij sp2 geen virus scan is maar ik heb norton ook en het werkt prima en hij doet er verder niet moelijk over!!! dus ik zou voor die gaan of van macafee want die schijnt minder werkgeheugen te gebruiken..
Verwijderd
Ja: http://unattended.msfn.org/files/UXTHEME.DL_savale schreef op 07 september 2004 @ 19:19:
is er al een uxtheme.dll voor deze nl sp2?
Ik heb hem zelf gemaakt en die was 112 kB ipv 99 kB maar hij werkt ook.
Verwijderd
En nu nog! Hier slipstream gemaakt met CD waarin SP1 al in zat en daaruit rolt keurig CD met SP2 integrated.utilman schreef op 06 september 2004 @ 23:12:
[...]
Je moet ook wel de originele XP pakken, en wel ZONDER de SP1 er al in geslipstreamed. Dit vreet SP2 niet om hier nog een keer SP2 in te donderen.
Vreemd, want met SP's van W2K werkt dit altijd prima.
Precies, dat is mij ook prima gelukt. Ik had alleen maar een Windows XP CD met SP1 er al inVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 20:01:
En nu nog! Hier slipstream gemaakt met CD waarin SP1 al in zat en daaruit rolt keurig CD met SP2 integrated.
Handig slipstream tooltje:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=188337
Download: http://mhtools.knoware.nl...streamer/AutoStreamer.zip
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=188337
Download: http://mhtools.knoware.nl...streamer/AutoStreamer.zip
Voorheen de installatie van SP2 kon ik, als ik in een map met foto's, in mijn afbeeldingen bladeren (dus een foto openen en dan vanonder via de pijltjes naar de volgende afbeelding gaan)...Sinds de installatie van SP2 merk ik dit niet meer op...(vind ik wel vervelend)..
Nu wordt "Microsoft Photo Editor" geopend. Of dit voorheen ook dit programma was weet ik eigenlijk niet.
Ben ik de enigste?
Nu wordt "Microsoft Photo Editor" geopend. Of dit voorheen ook dit programma was weet ik eigenlijk niet.
Ben ik de enigste?
Zojuist SP2 geinstalleerd op m'n desktop, en behalve ff de eerste keer traag opstarten geen enkel probleem.
Heb de installatie 'gewoon' gerunned dus niet via slipstream over m'n XP Home met SP1 en het werkte direct goed, geen foutmeldingen tijdens de installatie en geen daarna. Automatische updates uitgezet (doe ik zelf wel
) en aan de slag. De meeste software lijkt zonder problemen te werken, pda en ipod zijn alweer gesynct 
Nu alleen ff het automatisch runnen van msn messenger uitzetten
Heb de installatie 'gewoon' gerunned dus niet via slipstream over m'n XP Home met SP1 en het werkte direct goed, geen foutmeldingen tijdens de installatie en geen daarna. Automatische updates uitgezet (doe ik zelf wel
Nu alleen ff het automatisch runnen van msn messenger uitzetten
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Bij mijn SP2 slipstreamed installatie met winnt.sif op de cd wordt de link naar Windows Movie Maker niet meer in Bureau-accessoires geplaatst, maar direct in het start menu. Hebben meer mensen dit?
Als oplossing ga ik het login script van het domein aanpassen maar ik vind het toch vreemd.
Als oplossing ga ik het login script van het domein aanpassen maar ik vind het toch vreemd.
Verwijderd
het begint met een T en eindigt op OEVAL.Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 21:15:
Voorheen de installatie van SP2 kon ik, als ik in een map met foto's, in mijn afbeeldingen bladeren (dus een foto openen en dan vanonder via de pijltjes naar de volgende afbeelding gaan)...Sinds de installatie van SP2 merk ik dit niet meer op...(vind ik wel vervelend)..
Ben ik de enigste?
folder options > file types
even alle gewenste extensies terug veranderen in "windows picture and fax viewer"
Verwijderd
meer mensen problemen met Alcohol 120 ?
na sp2 de volgende melding : "internal error" 25001, 25041 (ox61d1) 80 (0x50)
tijdens de installatie van sp2 inderdaad het atapi probleem, (atapi bestand gewijzigd qua naam),
vooraf alcohol 120 eraf gegooid, helaas, nu met Sp2 vertikt die het en krijg ik de genoemde melding.
edit,
op een duits forum staat deze oplossing,
echter ik ben niet zo'n register freak
iemand aanwezig die dit kan inschatten of het onderstaand werkt ?
Hast du folgendes probiert.
1. "regedit" Starten
2. "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{E9F81423-211E-46B6-9AE0-38568BC5CF6F}", suchen und löschen.
3."HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Products\32418F9EE1126B64A90E8365B85CFCF6",suchen und löschen.
Um die Alcohol Trieber zu löschen sie mussen "Regedit" starten, dann gehe zu HKey_Local_Machine\System\CurrentControlSet\Services dort sollt ihr die beiden schlüssel finden für das neuste version (1.9.2.1705) a347bus and a347scsi, diesen schlüssel löschen und die beiden Dateien von Windows\System32\Drivers Ordner entfernen.
Computer neu starten und Alcohol installieren.
na sp2 de volgende melding : "internal error" 25001, 25041 (ox61d1) 80 (0x50)

tijdens de installatie van sp2 inderdaad het atapi probleem, (atapi bestand gewijzigd qua naam),
vooraf alcohol 120 eraf gegooid, helaas, nu met Sp2 vertikt die het en krijg ik de genoemde melding.
edit,
op een duits forum staat deze oplossing,
echter ik ben niet zo'n register freak
iemand aanwezig die dit kan inschatten of het onderstaand werkt ?
Hast du folgendes probiert.
1. "regedit" Starten
2. "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{E9F81423-211E-46B6-9AE0-38568BC5CF6F}", suchen und löschen.
3."HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Products\32418F9EE1126B64A90E8365B85CFCF6",suchen und löschen.
Um die Alcohol Trieber zu löschen sie mussen "Regedit" starten, dann gehe zu HKey_Local_Machine\System\CurrentControlSet\Services dort sollt ihr die beiden schlüssel finden für das neuste version (1.9.2.1705) a347bus and a347scsi, diesen schlüssel löschen und die beiden Dateien von Windows\System32\Drivers Ordner entfernen.
Computer neu starten und Alcohol installieren.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 21:51 ]
Verwijderd
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus het kan zijn dat dit al gevraagd is.
Hoe werkt de Firewall in WinXP. Hij is bij mij geactiveerd en mijn computer zit in een via een Samba server in het domein. Ik kan nog gewoon op shares komen enzo.
Mag alles naar buiten en alleen naar binnen wat aangegeven wordt.
Hoe werkt de Firewall in WinXP. Hij is bij mij geactiveerd en mijn computer zit in een via een Samba server in het domein. Ik kan nog gewoon op shares komen enzo.
Mag alles naar buiten en alleen naar binnen wat aangegeven wordt.
Begint met D en eindigt op ANKUWELVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 21:18:
[...]
het begint met een T en eindigt op OEVAL.
folder options > file types
even alle gewenste extensies terug veranderen in "windows picture and fax viewer"
Iemand een oplossing voor mijn muis? Hij blijft naar links bewegen sinds de install, zeer vervelend. Helemaal omdat het op onberekenbare momenten gebeurd
Gelezen op een ander forum --> iemand heeft hiervoor hulp ingeroepen:dbzfan schreef op 07 september 2004 @ 21:36:
Iemand een oplossing voor mijn muis? Hij blijft naar links bewegen sinds de install, zeer vervelend. Helemaal omdat het op onberekenbare momenten gebeurd
tip 1 was een driver upgrade
tip 2 was alle USB apparaten losmaken en onder Apparaatbeheer de USB connecties verwijderen (en dan waarschijnlijk je muis terug insteken)
Helaas had bij deze persoon niets geholpen....maar lijkt wel het proberen waard he?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 21:48 ]
Zag net dat ik een verloopstekkertje van usb=>muisingang ertussen had zitten. Heb hem er nu uitgehaald, zal nu wel niet meer voorkomenVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 21:42:
[...]
Gelezen op een ander forum --> iemand heeft hiervoor hulp ingeroepen:
tip 1 was een driver upgrade
tip 2 was alle USB apparaten losmaken en onder Apparaatbeheer de USB connecties verwijderen (en dan waarschijnlijk je muis terug insteken)
Helaas had bij deze persoon niets geholpen....maar lijkt wel het proberen waard he?
edit: Hij doet het nog steeds
[ Voor 11% gewijzigd door dbzfan op 07-09-2004 21:55 ]
Ik hoor niemand klagen over die irritante informatiebalk in internet explorer?
Krijg hem niet weg en wordt gestoord van dat plop geluidje
Ben ik nou zo stom?
(Panlat
De popupblocker is fijn, maar dat blocken van activeX scriptjes is vervelend. Plus de balk wil ik niet te zien of te horen)

Ben ik nou zo stom?
(Panlat
De popupblocker is fijn, maar dat blocken van activeX scriptjes is vervelend. Plus de balk wil ik niet te zien of te horen)
[ Voor 44% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 07-09-2004 22:03 ]
Verwijderd
Werkt perfect voor mij, vooral die pop-up blocker werkt perfect voor mij.
Heb alleen 1 dingetje opgemerkt, verschil met de engelse versie is dat er nu in het beveiligingscentrum niks staat over virusprotectie. Wat bij de engelse versie dus wel het geval is.
Iemand een idee waarom?
Heb alleen 1 dingetje opgemerkt, verschil met de engelse versie is dat er nu in het beveiligingscentrum niks staat over virusprotectie. Wat bij de engelse versie dus wel het geval is.
Iemand een idee waarom?
zal waarschijnlijk een driverupdate van je muis mee bedoeld worden...dbzfan schreef op 07 september 2004 @ 21:52:
[...]
Zag net dat ik een verloopstekkertje van usb=>muisingang ertussen had zitten. Heb hem er nu uitgehaald, zal nu wel niet meer voorkomen(niet meer gemerkt nu
) Bedankt, door jou ben ik achter m'n kast gedoken, en heb ik het groene stekkertje gespot.
edit: Hij doet het nog steedsHij deed het dus in de muisingang én de usb poort, tip 2 gaat dus niet op. Welke drivers bedoel je in tip 1?
Als ik zo even google ... ben je niet de enigste met het probleem.
(Ik heb nog iets gelezen van "enhance mouse movements" (hoe zeg je dit in het nederland
Maar eigenlijk neem ik aan dat je al op elk knopje in je instellingenblad van je muis hebt geklikt.
OF MISSCHIEN zijn er nu met SP2 nieuwe drivers geleverd die niet goed werken...kan je terugkeren naar de oudere?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 22:04 ]
Verwijderd
uitzetten in tools ->internet options -> privacy ->settings. (en dan de nederlandse equivalenten daarvan)fRiEtJeSaTe schreef op 07 september 2004 @ 21:53:
Ben ik nou zo stom?
(Panlat
Bij mij staat er toch gewoon netjes dat ik gebruik maak van een bijgewerkte Norman Virus Control...Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 21:56:
Werkt perfect voor mij, vooral die pop-up blocker werkt perfect voor mij.
Iemand een idee waarom?
Volgens mij moet je wel een tweaker zijn om sp2 te kunnen gebruiken gezien alle fouten. Hopelijk is de windows update versie beter
Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT
Werkt voor de popupblocker. Niet voor de activex blocker.Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:16:
[...]
uitzetten in tools ->internet options -> privacy ->settings. (en dan de nederlandse equivalenten daarvan)
Welke fouten? Ik ben geen enkele fout tegen gekomen en alles werkt nog steeds zoals vantevoren...vingerfrits schreef op 07 september 2004 @ 22:19:
Volgens mij moet je wel een tweaker zijn om sp2 te kunnen gebruiken gezien alle fouten. Hopelijk is de windows update versie beter
Ik heb zelfs de atapi.sys error niet gekregen alhoewel Alcohol 120% wel geïnstalleerd is.
In IE: [Extra] - [Pop-upblokkering] - [Instellingen van pop-upblokkering...]fRiEtJeSaTe schreef op 07 september 2004 @ 21:53:
Ben ik nou zo stom?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Doe maar: Extra --> Pop up blokkering --> Instellingen van pop up blokkering ...Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:16:
[...]
uitzetten in tools ->internet options -> privacy ->settings. (en dan de nederlandse equivalenten daarvan)
[Edit: Snetver ... ben ook altijd net te laat]
[ Voor 11% gewijzigd door Plekuz op 07-09-2004 22:24 ]
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Zucht nog 1 keer dan:Weakling schreef op 07 september 2004 @ 22:23:
[...]
Doe maar: Extra --> Pop up blokkering --> Instellingen van pop up blokkering ...
[Edit: Snetver ... ben ook altijd net te laat]
...ActiveX...
Jullie hebben het over popupblokkering. Die krijg ik zelf ook wel uit. Ik heb het over activeX. Die krijg ik met geen mogelijkheid uit. Zelfs niet als ik alles op inschakelen zet.
Verwijderd
misschien is dat wel de bedoelingfRiEtJeSaTe schreef op 07 september 2004 @ 22:32:
[...]
Zucht nog 1 keer dan:
...ActiveX...
Jullie hebben het over popupblokkering. Die krijg ik zelf ook wel uit. Ik heb het over activeX. Die krijg ik met geen mogelijkheid uit. Zelfs niet als ik alles op inschakelen zet.
zou tijd worden imo.
hier ook geen probleem met atapi.sys en alcohol, maar de buren wel.Wildfire schreef op 07 september 2004 @ 22:20:
[...]
Welke fouten? Ik ben geen enkele fout tegen gekomen en alles werkt nog steeds zoals vantevoren...
Ik heb zelfs de atapi.sys error niet gekregen alhoewel Alcohol 120% wel geïnstalleerd is.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Verwijderd
je kan bij een active-x control wel aangeven of je altijd content van een bepaalde website wil trusten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Je hoeft niet je prachtige downloadspeeds te melden in dit topic, dat werkt alleen maar sfeerverpestend. Post inhoudelijk over SP2, of post niet :)
Zoek ook eerst even in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/942134 naar een mogelijke oplossing.
Je hoeft niet je prachtige downloadspeeds te melden in dit topic, dat werkt alleen maar sfeerverpestend. Post inhoudelijk over SP2, of post niet :)
Zoek ook eerst even in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/942134 naar een mogelijke oplossing.