Ik vindt overgens wel dat om die ruimte te geven er duidelijk aangegeven moet worden of het een argieffoto is of niet.
Ik vindt daarom die lijst ook wel handig.
Ikzelf ben niet echt tegen argief, maar ik zou een argieffoto wel een puntje minder geven dan als het een voor de wedstrijd gemaakte foto is.
Overgens heb ik zelf een foto geplaatst die ik speciaal gemaakt heb.
(soory voor de typo's, btje haast
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Verwijderd
| Uit de schaduw, in het licht | ||
| Zoek het contrast tussen het donkere en het (ver)lichte op een letterlijke (schaduw en lichtval) of figuurlijke manier (uit de schaduw treden, persoonlijke verlichting, etc.) | ||
| Verlangen naar licht Rudedadude, Canon - Powershot A75 | Suns Eye Terw_Dan, Canon - Powershot A75 | Shadow of memories Yoeri, Konic - KD-300Z |
| Hotel in de schaduw -Mous-, Casio - QV-R4 | Sun and a Cloud Luukwagon, Fuji - S5000 | Clouds from the sky Acqua, Pentax - Optio S |
| Caught by the Sun Jamaicaman, Sony - DSC-P72 | Het Regent Zonnestralen Mycosis, Minolta - Dimage Z1 | Onderweg naar 'het licht' GGG03, Canon - Digital Ixus |
| Ghost Tree FalconM, Canon - Powershot G2 | highway Mud Starrr, Sanyo - xacti j4 | Ons zonnetje DigiFlip, Canon - Digital Ixus |
| Leaving Sun dominic, Canon - Powershot A70 | Blue moon bzzje, canon ixus v / fuji mx700 - twee camera's | Dark Forest NOMYTH, Canon - Digital Ixus 430 |
| PlantXtension E-Rick, Canon - Powershot A60 | Einde van de wolken Semicon, Minolta - Dimage Z2 | A fern is born Jigal, Sony - DSC-F828 |
| Strand Musje, Samsung - Fino 20 S | Verlichting? Barney, Pentax - Optio 330GS | lichtspel machiel, Canon - eos 300D |
| The Tower Carl, Canon - IXUS 400 | Licht of licht? mAdRaZ0r, Minolta - Dimage Z1 | evil vork Wild pigeon, Canon - Powershot A75 |
| Green Light ScSilver, Nikon - D70 kit | Meer en bergen MewBie, Sony - DSC-P93 | Doorkijkje Inzaire, Olympus - C-4000 |
| Tunnel vision Jasper, Sony - DSC-S50 | Landschap vanuit de schaduw Opgezetfan, Fuji - S5000 | Goed versus Kwaad -Blackbird-, Canon - eos 300D |
| groeiend naar het licht wiewatwaar, Sony - DSC-F707 | Straal van boven firecow, Fuji - S602Zoom | Ante Portas Dark Blue, Canon - Powershot S45 |
| evil pumpkin atlonxp1800, Casio - Exilim EX-Z40 | Ochtendlicht proller, Trust - Powerc@m Zoom 750 LCD | Zon en bergen ifdee, Canon - Digital Ixus 430 |
| Zonnebloem Bonzz, Mamiya - onbekend | ||
| GOT digicontest, de site | ||
Verwijderd
En misschien is het ook een idee om het commentaar wat vriendelijker te houden, anders krijgen de mensen veel minder zin om ook een foto te plaatsen of iets aan te nemen van het commentaar. En ja, ik weet het, ik heb nog nooit meegedaan met de fotocontest maar volg het wel elke maand. Zelf ben ik helaas niet zo creatief om iets te verzinnen, dus ik moet het hebben van op het juiste moment op de juiste plaats zijn of een archieffoto.
Maar ja als de deelnemers al niet eens kritisch zijn over hun eigen ingezonden foto, dan mag je ook niet verwachten dat de voters ineens wel kritisch naar de ingezonden pics gaan kijken, en dat wordt idd het aspect archief foto ineens (misschien te) belangrijk. Niks aan te doen, elke maand wordt er toch weer gepost in dit topic, dus kennelijk zijn er zat mensen happy met de huidige situatie.
1) Verlangen naar licht door Rudedadude
2) Goed versus Kwaad door -Blackbird-
3) groeiend naar het licht door wiewatwaar
4) Ante Portas door Dark Blue
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Choose life
Wat is er kleuter aan de post van Jigal? Op de FP van tweakers had ik hem beoordeeld met +1 behulpzaam. Hij geeft een overzicht voor diegene die er waarde aan hechten of iets een archieffoto is of niet... hij geeft er niet bij aan van 'stem niet op deze foto want het is een archieffoto'.Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 11:06:
Jigal, je bent een eersteklas kleuter!
Lekker belangrijk dat jij vind dat er geen archieffoto's geplaatst mogen worden, maar ga niet anderen hiermee opstoken. Als iemand niet op een archieffoto wil stemmen moet ie dat vooral niet doen, maar als je dat niet wilt, moet je het zelf maar uitzoeken of het een archieffoto is of niet. Ik kijk veel liever naar een goede archieffoto dan naar een slechte contestfoto, maar dat moge duidelijk zijn.
Ik vind je reactie nogal overtrokken en nodigt eigenlijk gelijk weer uit voor moddergooien...
I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)
Verwijderd
Ik vind het vergelijkbaar met het posten van tussenstanden van het stemmen. Het draagt niet bij aan de objectiviteit van degene die nog moet stemmen en is dus niet wenselijk. Alles dat niet wenselijk is, nodigt naar mijn mening uit tot discussie (of moddergooien, maar dat zijn twee totaal verschillende dingen) en dat is dit stadium denk ik niet gewenst.
In de startpost is in de regels ook duidelijk aangegeven dat archieffoto's ook toegestaan zijn. Als iemand van mening is dat zijn of haar archieffoto kansen heeft binnen het thema, wie ben jij (lees: iedereen die zich aangesproken voelt) om daarover te oordelen? Als je het niks vindt, stem dan gewoon niet op de foto, maar laat het moddergooien over en weer a.u.b. achterwege. Daar wordt niemand beter van en de sfeer binnen de contest al helemaal niet.
De contest is bedoeld om je eigen artistieke hoogstandjes te vertonen en wat maakt het dan uit dat het moment supreme vandaag is of twee jaar geleden? Uiteindelijk heeft een ieder zijn best gedaan op de al dan niet archieffoto. Kijk dan ook naar de kwaliteit van de foto en niet naar het moment van schieten. We zijn hier met amateurs en (semi)professionals onder elkaar, maar het begint er steeds meer op te lijken, dat enkele 'meubels' binnen deze contest zichzelf boven de rest plaatsen en alleen nog maar bekritiseren om het bekritiseren.
Neem deze foto van Rudedadude. Dit is (naar eigen zeggen) ook een archieffoto, maar hij voldoet uitstekend aan het thema.
Ik haal deze post even aan, want deze geeft mijn gevoelens aardig correct weer. Ik heb een tijdje niet meegedaan aan de contest (meerdere redenen, waaronder tijdsgebrek), maar door het gezeur de laatste tijd, vraag ik mij ook sterk af of ik überhaupt wel weer zin zal krijgen om nog mee te doen.breinonline schreef op 25 september 2004 @ 12:33:
[...]
Zucht... ik volg deze topic-reeks al een tijdje. Ik had geen digicam (zelfs geen normale) en het leek mij erg leuk eens mee te gaan doen. Totdat een paar maanden geleden het gezeik over archieffoto's begon.
Toen leek de discussie gesloten en nu wordt de boel weer opgerakeld. Ik denk niet dat ik nog ooit mee zal doen, deze maand is mijn humeur alweer verpest. Laat iedereen in hun waarde, dat is toch een van de zaken die de meeste GoTers hoog in het vaandel hebben staan, behalve in dit draadje
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
In de regels staat ook dat de datum / plaats bij de archief foto moet staan! En dat staat er vaak niet evenals een goed verhaal!Wok schreef op 25 september 2004 @ 17:09:
Mensen, mensen, kunnen we nu eindelijk eens kappen met dat gejank over het wel of niet posten van archieffoto's ?Dit is al de tweede (derde?) contest op rij die door dit gezeur behoorlijk verziekt wordt
In de startpost is in de regels ook duidelijk aangegeven dat archieffoto's ook toegestaan zijn. Als iemand van mening is dat zijn of haar archieffoto kansen heeft binnen het thema, wie ben jij (lees: iedereen die zich aangesproken voelt) om daarover te oordelen? Als je het niks vindt, stem dan gewoon niet op de foto, maar laat het moddergooien over en weer a.u.b. achterwege. Daar wordt niemand beter van en de sfeer binnen de contest al helemaal niet.
De contest is bedoeld om je eigen artistieke hoogstandjes te vertonen en wat maakt het dan uit dat het moment supreme vandaag is of twee jaar geleden? Uiteindelijk heeft een ieder zijn best gedaan op de al dan niet archieffoto. Kijk dan ook naar de kwaliteit van de foto en niet naar het moment van schieten. We zijn hier met amateurs en (semi)professionals onder elkaar, maar het begint er steeds meer op te lijken, dat enkele 'meubels' binnen deze contest zichzelf boven de rest plaatsen en alleen nog maar bekritiseren om het bekritiseren.
Neem deze foto van Rudedadude. Dit is (naar eigen zeggen) ook een archieffoto, maar hij voldoet uitstekend aan het thema.Jammer genoeg, kan ik nu al voorspellen dat deze foto weinig punten zal scoren, omdat het een archieffoto is. Wat een waardeloos gezeik!
De foto is prachtig en past prima binnen de contest. De foto dient dan ook als zodanig beoordeeld te worden.
[...]
Ik haal deze post even aan, want deze geeft mijn gevoelens aardig correct weer. Ik heb een tijdje niet meegedaan aan de contest (meerdere redenen, waaronder tijdsgebrek), maar door het gezeur de laatste tijd, vraag ik mij ook sterk af of ik überhaupt wel weer zin zal krijgen om nog mee te doen.
Op die manier is het wel erg simpel om even een fototje in te sturen
Default blanke hetero
Ik ben het deels met je eens: een goede motivatie voor de foto is onontbeerlijkEbAyzo schreef op 25 september 2004 @ 19:08:
[...]
In de regels staat ook dat de datum / plaats bij de archief foto moet staan! En dat staat er vaak niet evenals een goed verhaal!
Op die manier is het wel erg simpel om even een fototje in te sturen
Helaas had ik geen tijd en inspiratie meer om ook nog even een foto te schieten. Ik ga overigens niet zeggen op welke foto's ik heb gestemd, omda ik vind dat dat tot competitie vervalsing vind leiden.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Aan de andere kant blijft het gewoon zaak om vriendelijk op deze gebreken te wijzen zonder de sfeer hierbij aan te tasten. Uiteindelijk wordt het merendeel van de 'zomaar' hier even geposte foto's nooit ingeleverd op de fotosite omdat ze bij nader inzien toch kwalitatief niet voldoende zijn of niet voldoende bij de contest passen. En zelfs dan: niemand stemt op een niet geslaagde, niet bij de contest passende foto. Iedereen is hier als beginner binnengekomen en op het moment dat de eerste de beste fout direct genadeloos wordt afgestraft zal niemand de behoefte voelen om in de rest van de maand en de maanden erna zijn of haar best te doen om (alsnog) een betere foto te maken.
*note to myself: laatste keer dat ik inga op deze al uitvoerig gevoerde discussie; laat ik me beperken tot het vriendelijk commentaar geven op foto's
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Gestemd btw..
Verwijderd
Voor de contest had ik uiteindelijk 5 series om uit te kiezen met verschillende ideeen. Uiteindelijk heb ik gekozen om een foto uit mijn serie verlichting/schaduw te gebruiken.
Nu vraag ik mij echter af of dat wel de juiste keuze was (I know, I'm l8 maar twijfel komt altijd te laat
Uit alle 5 de series heb ik nu dus de beste onder mekaar gezet en graag hoor ik wat de beste keus was geweest.
-1-

-2-

-3-

-4-

-5-

Thnx dudes & dudettes
PS: alles is geschoten tijdens mijn vakantie op La Gomera, zowaar met het oog op de contest. Het dagelijks leven biedt veel licht/donker e.d. dus dat was het probleemn niet om er rekening mee te houden op dit overigens prachtige eiland.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 21:42 ]
Verwijderd
Goed, nog even de reden: er is ooit een pol geweest om te zien of archieffoto's werden toegestaan (iets dat in de meeste contests/challenges/etc. *niet* mag!). Er is toen in de regels vermeld dat archieffoto's mogen, maar dat iedereen wel de datum van het maken van de foto (en een motivatie waarom de foto bij het thema hoort) moet vermelden.
Zelf vind ik dat archieffoto's wel moeten mogen (lees goed: hier staat "wel"!), maar dat laat ik bij m'n puntenbeoordeling toch wel meewegen. Een archieffoto moet meer in huis hebben om nog hoog terecht te komen, tenzij de fotograaf bezig was om met het thema iets te doen voordat het een thema van de contest werd; dan is de foto speciaal voor dat onderwerp geschoten, maar op een ander tijdstip. Uit de motivatie zal dit wel blijken.
Helaas kostte het mij voor mijn eigen beoordeling ruim een half uur om uit deze thread, de contestbeschrijvingen en de exif data alles te verzamelen. Zuiver als hulpje voor de andere kiezers (het is zo, maar dat hoef je niet te geloven) heb ik het lijstje gepost
De complimenten waren gewoon voor de extra moeite. Sommigen hebben na het nodige denkwerk hele opstellingen gebouwd of zijn erop uitgetrokken om die ene foto zo te maken zoals ze dat voor ogen hadden. Die moeite kan ik waarderen. Ook de vakantiegangers die het thema hadden meegenomen in hun achterhoofd hebben die extra moeite genomen.
Verwijderd
Pulldown als je er met de muis op wijst.
Succes
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 23:09 ]
* Nik has left de stemhokjes
[ Voor 15% gewijzigd door Nik op 25-09-2004 23:26 ]
Verwijderd
Ofwel, gekeken naar de opdracht, en naar de foto's.
Als iemand me uit kan leggen wat nou het probleem is met archief foto's, dan kan ik er misschien wat mee.
Als de foto's maar gemaakt zijn door degene die ze instuurt toch?
Archief foto's mogen (volgens de regels) maar wel met datum!Wok schreef op 25 september 2004 @ 19:38:
[...]
Ik ben het deels met je eens: een goede motivatie voor de foto is onontbeerlijkDe datum van de foto doet voor mij echter nog steeds niet terzake
Ook maar even gestemd maar zag helaas door de vele bomen (archieffoto's) het bos niet meer...
Heb uiteindelijk gekozen voor:
- Goed versus kwaad
- Ante Portras
- Verlichting
- PlantXtension
Mijn belangrijkste argument was natuurlijk als fel tegenstander van archieffoto's dat ze niet uit een archief getrokken waren. Verder heb ik meer gekeken naar welke me aansprak dan naar de link met het thema want die was inmiddels toch al wazig. Kon niet meer bepalen wat nou wel en niet binnen het thema viel
[ Voor 45% gewijzigd door Ebayzo op 26-09-2004 12:08 ]
Default blanke hetero
Zal het proberen uit te leggen zonder hier opnieuw verhitte discussie's uit te lokken.Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 00:49:
gestemd
Ofwel, gekeken naar de opdracht, en naar de foto's.
Als iemand me uit kan leggen wat nou het probleem is met archief foto's, dan kan ik er misschien wat mee.
Als de foto's maar gemaakt zijn door degene die ze instuurt toch?
Het idee achter een fotocontest is dat je foto's gaat nemen met het onderwerp van de contest in gedachten. Dus op die manier jouw visie laten zien op het onderwerp.
Als je hier archieffoto's voor gaat gebruiken, dan zijn die foto's over het algemeen niet genomen met het onderwerp van de contest in gedachten.
Bovendien, wanneer men al jaren fotografeert kan men een enorm archief aangelegd hebben met waarin de ideale omstandigheden al geweest en gebruikt zijn... het is lastig om hier tegenop te fotograferen.
Vanuit mijn oogpunt is het een contest van wie die maand de beste foto schiet, en niet wie de meest toepasselijke archieffoto heeft.
Wil hier niemand mee tegen de borst stuiten, ik wil alleen mijn visie hieromtrent meegeven.
o wacht, kan dat nog op de site ofnie??? ik zie gene optie staan om de informatie te wijzigen. Nouja.
Gwmaakt bij cafe de bastaard (utrecht) helaas zonder statief met mijn mamiya speigelreflex (anoloog dus) en 1/2.8 lens 185 mm
[ Voor 64% gewijzigd door bonzz.netninja op 26-09-2004 18:14 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Het probleem is een beetje dat het idee van 1 en 4 (wolken met doorbrekend licht en het woud/bos ook al in andere foto's van de contest te zien zijn. Zelf vind ik 3 de kerk het net niet, het is een beetje steriel plaat waarbij de kerk wel errug wit is (wat in werkelijkheid natuurlijk best het geval kan zijn). 2 had ik misschien het beste gevonden er zit namelijk én een lichtval effect in, en het thema van een 'schat'kist die ontdekt wordt zou goed in het thema hebben gepast. Maarja, het blijft een beetje mosterd na de maaltijdVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 21:40:
Ben gewoon eens benieuwd en nieuwsgierig naar mijn "foute" keuzes so please help me out here
Voor de contest had ik uiteindelijk 5 series om uit te kiezen met verschillende ideeen. Uiteindelijk heb ik gekozen om een foto uit mijn serie verlichting/schaduw te gebruiken.
Nu vraag ik mij echter af of dat wel de juiste keuze was (I know, I'm l8 maar twijfel komt altijd te laat) dus nu wil ik eigenlijk checken wat jullie er van vinden.
Uit alle 5 de series heb ik nu dus de beste onder mekaar gezet en graag hoor ik wat de beste keus was geweest.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
De foto is speciaal geschoten voor de contest (op 19-09) , uitgekozen als beste uit een serie van 50 die ik had geschoten.
deze dus:
Verwijderd
Wat mij opvalt in de meeste beoordelingen is dat de foto's zo ontzettend op techniek worden beoordeeld. Ik kijk gewoon met mijn gevoel.
Ik vond de meeste foto's in deze contest veel te donker. Dat spreekt mij niet aan.
Op een foto moet je wat kunnen zien, vind ik, en dat kan hier ook zonder het onderwerp geweld aan te doen.
Maar het is nog niet gedaan.
Ik hoop op nog meer verrassende punten.
Musje: Probeer in ieder geval wel een balans te vinden tussen gevoel en techniek.
Ik kijk gewoon met mijn gevoel.
Dat gaat ook over techniek hoorIk vond de meeste foto's in deze contest veel te donker. Dat spreekt mij niet aan.
Archieffoto's heb ik trouwens geen punten gegeven. (=persoonlijk!)
-
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Gefeliciteerd!
Zou je aub z.s.m. het thema van oktober in dit topic kunnen plaatsen???
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik heb hopelijk voor oktober gekozen voor een onderwerp dat toegankelijk is, maar toch voldoende uitdaging biedt.
Mijn woonplaats
Een onderwerp vinden voor deze contest is simpel: stap je voordeur uit en begin met fotograferen! Hierbij is de link tussen de gemaakte foto en je woonplaats natuurlijk wel de voorwaarde. Dat kan natuurlijk door zoiets als de Dom, Dam of Zwaan op de foto te zetten, maar er zijn ongetwijfeld ook andere creatieve manieren om op treffende wijze een aspect van je eigen woonplaats uit te beelden.
Toen ik "mijn woonplaats" zag, dacht ik aan een foto van een vos die uit zijn hol komt, maar dat bedoel je dus niet
Als je dat voor elkaar krijgt krijg je van mij zeker 5 punten! Dit is juist een harstikke originele manier om het thema te benaderen.Yoeri schreef op 01 oktober 2004 @ 09:54:
Feli rudedadude
Toen ik "mijn woonplaats" zag, dacht ik aan een foto van een vos die uit zijn hol komt, maar dat bedoel je dus nietBoeiend onderwerp, ik doe zeker weer mee
Eindelijk weer een minder vaag thema
[ Voor 11% gewijzigd door Ebayzo op 01-10-2004 10:23 ]
Default blanke hetero
Ja, van de ene kant van je woonplaats naar de andere
Dit is gewoon een verkapte manier om erachter te komen waar iedereen woont
Bovendien viel het me op dat ik eigenlijk nog nooit de moeite had genomen om mijn eigen woonplaats eens serieus op de foto te zetten. Ik heb wel zo'n boekje liggen met allerlei oude foto's van de wijk waar ik woon (Rotterdam-west) en zoiets is een enorm leuk tijdsdocument. Ik heb het nu al wanneer ik bij mijn ouders langsga dat ik soms denk: hoe zag dat er 'in mijn tijd' ook al weer uit, het is alweer zo veranderd.
Ik wil in ieder geval komende maand eens op stap om een leuke serie te schieten.
Ik doe er geen uitspraak over, het is uiteindelijk de stemmer die bepaalt. (En nu hopen dat niet heel je stamcafé op GoT zit
hier in de buurt is een vossehol en daar woont voor zover ik weet momenteel effectief een vos in... vandaarEbAyzo schreef op 01 oktober 2004 @ 10:23:
[...]
Als je dat voor elkaar krijgt krijg je van mij zeker 5 punten! Dit is juist een harstikke originele manier om het thema te benaderen.
Eindelijk weer een minder vaag themaDenk dat ik ook maar weer eens mee doe...
Ik ga het zeker proberen, maar weet nog niet of dat mijn deelnamefoto zal zijn... Ik wil toch een klein beetje in het opgedragen thema blijven
Hmm, waar zal ik beginnen.
In Rotterdam/andere grote steden en je natuurlijk wel een klein voordeeltje bij dit onderwerp... maar overal is eigenlijk wel wat moois te vinden.
-

of toch

beide utrecht... Nog geen officiele inzending, meer een beetje sfeer scheppen
Nouja leuk onderwerp. Ik hoop dat er alleen wat orginele plaatjes komen als mijne. Want een plaatje maken van een stad is natuurlijk een beetje done. Eigenljik zou ik graag zien dat je op een orginele manier het ook daadwerkelijk jouw woonplaats maakt
[ Voor 31% gewijzigd door bonzz.netninja op 01-10-2004 12:24 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Mja, ik verzin er wel wat op...
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
Hier heb ik wel een beetje over nagedacht, of het op deze manier voor sommigen niet veel lastiger is. Aan de andere kant, in een stad als Rotterdam is de kans op cliche's ook een stuk groter. En natuurlijk is een foto met iets herkenbaars erop nog niet automatisch een goede foto. Bovendien kan het ook de kunst zijn om,als je in zo'n betonnen Vinex-lokatie woont juist die 'lelijkheid' geslaagd in beeld te brengen, om maar iets te noemen.SysRq schreef op 01 oktober 2004 @ 11:44:
In Rotterdam/andere grote steden en je natuurlijk wel een klein voordeeltje bij dit onderwerp... maar overal is eigenlijk wel wat moois te vinden.
En als ik in Aerdenhout of een leuk Goois dorp zou wonen zou ik gewoon de buurman vragen zijn 3 Bentleys even mooi op een rijtje te zetten
Gefeliciteerd!!Rudedadude schreef op 01 oktober 2004 @ 09:31:
Bedankt iedereen
Ik heb hopelijk voor oktober gekozen voor een onderwerp dat toegankelijk is, maar toch voldoende uitdaging biedt.
Mijn woonplaats
Een onderwerp vinden voor deze contest is simpel: stap je voordeur uit en begin met fotograferen! Hierbij is de link tussen de gemaakte foto en je woonplaats natuurlijk wel de voorwaarde. Dat kan natuurlijk door zoiets als de Dom, Dam of Zwaan op de foto te zetten, maar er zijn ongetwijfeld ook andere creatieve manieren om op treffende wijze een aspect van je eigen woonplaats uit te beelden.
Maarreh... moeten we nu écht naar BUITEN??
Weet je wel wat dat betekent... zonlicht, frisse lucht en zo... bovendien woon ik in de stad die is bestempeld als saaiste stad van Nederland... damn
Ik woon in een dorp dat voor sommige mensen bekent is om een aantal factoren. eens kijken of ik daarmee wat kan.
PS: Houten, vlinderdorp-> fietsdorp
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Helaas, gewoon rijtjes-huurhuis met gemiddeld 2 auto's per parkeerplek voor de deur.Rudedadude schreef op 01 oktober 2004 @ 12:42:
[...]
En als ik in Aerdenhout of een leuk Goois dorp zou wonen zou ik gewoon de buurman vragen zijn 3 Bentleys even mooi op een rijtje te zetten
Niet echt karakterestiek. Maar we gaan wederom eens een rondje lopen. Ik heb wel een aantal leuke foto's. Ik denk dat ik er eens een paar in het discussietopic over naberken ga plaatsen...
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
Dit is een onderwerp waar het een kleine moeite is om een speciaal op de contest gerichte foto te nemen
En dat was de eerste en laatste post over archieffoto's van mijn kant
Default blanke hetero
Verwijderd
Ik heb al een aardig idee; deze keer doe ik wellicht weer mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 16:08 ]
Woon jij dan ook waar ik woon (Culemborg)mAdRaZ0r schreef op 01 oktober 2004 @ 13:35:
[...]
Gefeliciteerd!!
Maarreh... moeten we nu écht naar BUITEN??![]()
Weet je wel wat dat betekent... zonlicht, frisse lucht en zo... bovendien woon ik in de stad die is bestempeld als saaiste stad van Nederland... damn
Anyways, lijkt me een leuk onderwerp en nu maar hopen dt ik dit keer wel redelijke inspiratie heb.
Een paar ideetjes van (en voor) mij:
[list]• Stadhuis (oude en/of nieuwe)• Een der kerken• Mijn oude school• Centraal boekhuis• Een één of ander oud pand• Enzovoorts
Misschien krijgt iemand anders hier ook nog idee van
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Verwijderd
Een paar ideetjes van (en voor) mij:
- Stadhuis (oude en/of nieuwe)
(Maar áls ik het stadhuis doe, wordt het hopelijk niet standaard
Verwijderd
naja tis leuk onderwerp, zal eens kijken of ik iets moois in onze woonplaats kan vinden
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 18:23 ]
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Verwijderd
Hope ya all don't mind.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/961720
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 20:14 ]
Ik mis ook nog het thema geloof ik.
Is het openen niet de taak van mooody
Hij is er niet overzichtelijker op geworden....
[ Voor 33% gewijzigd door Mooody op 01-10-2004 20:31 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Mooooody: Kun je trouwens niet eens een mooie topicstart maken met tabellen enzo?
-
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 20:44 ]
Verwijderd
Sorry Mood, kill me maar en start jij hem.
Vond alleen dat er al zoveel in de oude kwam te staan dak dacht ik doet ff. Stupid me.
Verwijderd
Kan gebeuren, happen naar de baasVerwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 20:47:
Mijn diepe welgemeende excuses. nOOb on the block.
Vond alleen dat er al zoveel in de oude kwam te staan dak dacht ik doet ff. Stupid me.
< zoveel smilies laat Windows crashen>
Wat doen we hieraan? Wedstrijdje of 36 schorsen ?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 22:08 ]
Betere afsluiter: een levenslange ban voor ScSilver!Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 20:47:
Mijn diepe welgemeende excuses. nOOb on the block.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 02-10-2004 23:37 ]
Verwijderd
Overigens is de tekst "Topicstart versie 1.2" onderaan die topicstart niet best leesbaar hier...
Dit topic is gesloten.
![]()