WOW, die is gaaf! Potentiële winnaar!Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 18:27:
Ik twijfel of ik hiermee ga meedoen. Heb hem ook al in het "[Verzamel] landschappen en natuur" topic geplaatst een aantal dagen geleden.
Gemaakt op 3 september, 's morgens vroeg toen de zon eindelijk door de nevel brak.
[afbeelding]

[edit]
Mijn deelname. Ook uit archief trouwens
De foto is gemaakt in februari 2003 met een Fuji Finepix 6900z.
[ Voor 51% gewijzigd door Dennis op 14-09-2004 20:40 ]
Verwijderd
Deelname waaraan? Aan de contest? Je zegt het zelf al; archief -> forget it. Ondanks dat het best een aardige foto is.
Als je bedoeld: "deelname aan het zet-hier-maar-je-archieffoto's-neer", dan is het je goed gelukt.
Ironie? Mag best
Ik ga de donkere versie van mijn foto insturen. Het verschil is vrij klein maar omdat deze scherper is en meer detail heeft, vind ik m gewoon beter.
Ik weet in ieder geval dat ik deze maand geen punten ga geven aan archieffoto's en ik hoop dat ik door dit te zeggen een aantal mensen motiveer alsnog die camera te pakken en er op uit te trekken!!!
Ik vind het ook jammer dat er deze maand zo weinig mensen zijn die speciaal voor de contest een foto hebben gemaakt. Zo van: oow ik heb nog wel ergens een fotootje liggen, uploaden die hap (en dan ook vaak zonder commentaar) en lekker makkelijk klaar.Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 20:18:
[...]
Deelname waaraan? Aan de contest? Je zegt het zelf al; archief -> forget it. Ondanks dat het best een aardige foto is.
Als je bedoeld: "deelname aan het zet-hier-maar-je-archieffoto's-neer", dan is het je goed gelukt.
Ironie? Mag best
Ik weet in ieder geval dat ik deze maand geen punten ga geven aan archieffoto's en ik hoop dat ik door dit te zeggen een aantal mensen motiveer alsnog die camera te pakken en er op uit te trekken!!!
[ Voor 66% gewijzigd door E-Rick op 14-09-2004 20:34 ]
Choose life
Ook nog even een foto opgeduikeld van een vakantie in Turkije
Gemaakt met Powershot A80 op Auto
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Verwijderd
Wat heb ik nou een half uur geleden gezegd?!?!SlinkingAnt schreef op 14 september 2004 @ 20:34:
Ook nog even een foto opgeduikeld van een vakantie in Turkije
[afbeelding]
Don't start...Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 20:41:
[...]
Wat heb ik nou een half uur geleden gezegd?!?!
Heeft geen nut!
Ik bedoelde niet jou foto met mijn post! Kan ik ook wel zien dat die niet bewerkt isBzzje schreef op 14 september 2004 @ 19:17:
[...]
Volgens mij is er een verschil tussen kader en kader
Kader: - een of andere later toegevoegde rand om de foto
Kader: - door compositie uitsnijding van een onderwerp in de foto.
In mijn foto is geen bewerking, de omgeving was gewoon dermate donker dat het als zwart uit komt. Persoonlijk kreeg ik meteen het idee dat ik erbij omschreven heb. Helaas krijg jij dat idee er niet meteen bij
Default blanke hetero
Eerlijk gezegd vind ik het gezeur over de archieffoto's onderhand nog veel vervelender dan het feit zelf. Zeker met zo'n attitude.
[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 14-09-2004 20:47 ]
Korné : Als mensen mee willen doen met een foto uit hun archief, moeten ze dat zelf weten. Als jij vind dat het niet goed is ga je er ook niet op stemmen (is al vaak over gediscuseerd).
Ik ben het met je eens dat je eigenlijk een foto speciaal voor de contest moet maken in plaats van je archief gelijk er bij te pakken. Daarnaasr vind ik het een minder goede actie om gewoon even je foto hier ner te ploffen zonder enige duidelijk uitleg. Maar om dan erbij te zetten dat je de foto even heb opgeduikeld vind ik toch echt zwaar onder de maat.
Ik ben het met je eens dat je eigenlijk een foto speciaal voor de contest moet maken in plaats van je archief gelijk er bij te pakken. Daarnaasr vind ik het een minder goede actie om gewoon even je foto hier ner te ploffen zonder enige duidelijk uitleg. Maar om dan erbij te zetten dat je de foto even heb opgeduikeld vind ik toch echt zwaar onder de maat.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Jazeker! Die is nog meer 'vintage', geschoten met 'n vooroorlogse spiegelreflex:DaCoTa schreef op 14 september 2004 @ 17:19:
[...]
Cool! Heb je de tegenhanger van het andere toestel ook?
Let niet op de strepen van m'n scanner, die zaten niet in de originele foto uiteraard

Let op! Dit is dus niet mijn eigen foto!
Wauw! NOFI, maar eigenlijk vind ik deze nog mooier. Erg jammer dat je hem niet zelf gemaakt hebt. Misschien wil die fotograaf (zus?) ook meedoen?DiMension schreef op 14 september 2004 @ 20:59:
[...]
Jazeker! Die is nog meer 'vintage', geschoten met 'n vooroorlogse spiegelreflex:
Let niet op de strepen van m'n scanner, die zaten niet in de originele foto uiteraard
[afbeelding]
Let op! Dit is dus niet mijn eigen foto!
Verwijderd
kan je niet vertellen met welke camera je hebt gemaakt?Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 19:40:
Tijdens het scrollen door dit topic werd ik verrast door fel zonnestraaltje dat plotseling mijn kamer binnenkwam. Die mocht ik niet laten gaan. Gedurende de zoektocht naar mijn camera kwam ik een paar witte A4'tjes en mijn zonnebril tegen en had gelijk inspiratie voor mijn deelname. Na wat driftig klikken had ik een paar 'mooie' foto's te veel. Daarom vraag ik jullie advies.
De enige bewerkingen: "croppen en resizen".
Doordat de zon, ondanks dat 'ie al mooi oranje werd, behoorlijk fel was, werd het papier behoorlijk opgelicht. Hierdoor heb ik de sluitertijd lekker kort kunnen houden en werd de achtergrond (de ik behoorlijk weggecropt heb) donder. En daarmee heb ik als het ware uit de schaduw naar het licht geklikt.
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
de opstelling:
[afbeelding]
je moet wat hé, als amateur...
De schaduw op afbeelding 1 vind ik mooier, maar probeer eens de foto met een groter vel papier te maken. De ongedefinieerde zwarte rand onderaan is vrij storend en je kan dus niet de hele schaduw zien. Ik denk niet dat je dan een spannendere foto krijgt, maar dan kan je hem iig croppen zodat je het tafereel beeldvullend hebt, nu verlies je 20% van de foto aan zwarte leegte.

Dit zijn zes foto's die ik heb gemaakt in Insel Hombroich afgelopen woensdag, speciaal voor de contest. Ze zijn nog _niet_ bewerkt, gecropt of bijgekleurd.
Ik weet echt niet welke ik moet kiezen maar het gaat er toch eentje worden.
Jullie gemekker zal van weinig invloed zijn, aangezien ik toch zelf als laatste de keuze wil maken
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Hmm dank voor het idee DB... Eens kijken of ik dat uitgewerkt krijg 
BTW: In je eigen telling nummer 3 gebruiken, die is in mijn ogen het sterkst.
BTW: In je eigen telling nummer 3 gebruiken, die is in mijn ogen het sterkst.
[ Voor 119% gewijzigd door Floor-is op 14-09-2004 23:53 ]
Bericht hierboven
Zal desondanks ff commentaar gevenDark Blue schreef op 14 september 2004 @ 23:46:
[afbeelding]
Dit zijn zes foto's die ik heb gemaakt in Insel Hombroich afgelopen woensdag, speciaal voor de contest. Ze zijn nog _niet_ bewerkt, gecropt of bijgekleurd.
Jullie gemekker zal van weinig invloed zijn, aangezien ik toch zelf als laatste de keuze wil maken
Foto's als volgt geteld:
123
456
Dan vind ik foto 2, 3 en 4 het beste. Vindt het in elk geval leuk dat er toch een aantal mensen zijn die speciaal voor de content foto's maken. Ik vind het idee met de deuren ook wel leuk bedacht! Nu ik nog wat beter kijk gaat mijn voorkeur uit naar 3 en 4.
Omdat ik mijn speciaal gemaakte foto nog wat heb aangepast en graag nog wat feedback hoor, nogmaals mijn foto. Dit keer heb ik wat meer met de kleuren lopen spelen en de titel aangepast 
Rise and shine

Ik heb al een archief foto maar wil een serieuze poging doen om een speciale contest foto te maken. Aan de andere kant voldoet mijn eerdere foto goed en wil ik de beste van de twee kiezen.
@ Dark Blue: absoluut 3 mèhèhèhè
@ -roach- kom jij die mooie foto's nu ook al hier posten
Rise and shine

Ik heb al een archief foto maar wil een serieuze poging doen om een speciale contest foto te maken. Aan de andere kant voldoet mijn eerdere foto goed en wil ik de beste van de twee kiezen.
@ Dark Blue: absoluut 3 mèhèhèhè
@ -roach- kom jij die mooie foto's nu ook al hier posten
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ook al heeft het geen invloed, ik zeg het toch: Absoluut de derde (rechtsboven). Die sprak me meteen het meeste aan en komt ook het meest in de buurt van het thema.Dark Blue schreef op 14 september 2004 @ 23:46:
[afbeelding]
Choose life
Even over dat zeiken: dat is inderdaad nergens voor nodigjoostingh schreef op 14 september 2004 @ 15:22:
[...]
Houd eens op met zeiken man. Het is alsof iedereen naar jouw pijpen moet dansen... Als je het niet eens bent met een foto dan moet je er niet op stemmen. En diegene die de wedstrijd start die houd het verder allemaal wel in de gaten en zal ook zekers wel zeggen dat het kader eraf moet. Maar aangezien de kleur op de foto misschien enorm vloekt met de kleur van het forum dat hij er zo een betere kijk op kan laten geven omdat over het algemeen een foto op een witte achtergrond in het boek zit...
Dus ga ook eens wat maken en posten in plaats van alleen maar te zeuren dat het niet goed is etc want dat zijn feitelijk al jouw berichten.
Daarom wil ik dan ook vragen dat iedereen zich tegenover andere users respectvol gedraagt, en gewoon leuk meedoet. En natuurlijk ook de simpele regels van de contests eerbiedigen, dat maakt de topics zoveel leuker.
Succes

gemaakt in augustus dus wsl wordt dit gezien als een archieffoto
@ Dark Blue : 3, geen twijfel over mogelijk. Staat de deur er bij de fullsize helemaal op?
@ -Roach- : Tweede, lichtwerking op de voorgrond is erg fraai.
@ Rudedadue : Een erg geloofwaardige weergave van het proces van wakker worden. Helaas is het fotografisch alleen niet zo fraai.
@ nimm2 : Op zich leuke schaduwwerking, maar ik krijg erg sterk het gevoel dat die foto gemaakt is om die toren vast te leggen, niet het schaduwspel op de voorgrond. Oftewel, het onderwerp van de foto doet er niet toe in het kader van de contest en het schaduwspel is secundair.
@ -Roach- : Tweede, lichtwerking op de voorgrond is erg fraai.
@ Rudedadue : Een erg geloofwaardige weergave van het proces van wakker worden. Helaas is het fotografisch alleen niet zo fraai.
@ nimm2 : Op zich leuke schaduwwerking, maar ik krijg erg sterk het gevoel dat die foto gemaakt is om die toren vast te leggen, niet het schaduwspel op de voorgrond. Oftewel, het onderwerp van de foto doet er niet toe in het kader van de contest en het schaduwspel is secundair.
@ Rudedadude : Als ik jouw was zou ik de foto wat gaan croppen om een mooier resultaat te krijgen. Dan zou ik iig de hand en het gezicht er voor het grootste gedeelte in houden en daarom heem de crop.
Ga je met deze foto meedoen of blijf je toch voor de kerker gaan, vind ik (afgezien dat het een archief foto is) een zeer geslaagde foto en ook beter dan de tweede.
Ga je met deze foto meedoen of blijf je toch voor de kerker gaan, vind ik (afgezien dat het een archief foto is) een zeer geslaagde foto en ook beter dan de tweede.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
![]() |
![]() |
Deze twee heb ik nu, ik wil diegene die jullie graag willen zien nog wel uitwerken maar ik vind dat schilderij zo super storend! Ik kan het moeilijk wegsoepen, dat vind ik te veel manipulatie.
[ Voor 12% gewijzigd door Dark Blue op 15-09-2004 14:28 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Dat valt op het kleine formaat minder op, maar nu ik terug kijk kan ik me dat goed voorstellen.Dark Blue schreef op 15 september 2004 @ 14:27:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze twee heb ik nu, ik wil diegene die jullie graag willen zien nog wel uitwerken maar ik vind dat schilderij zo super storend! Ik kan het moeilijk wegsoepen, dat vind ik te veel manipulatie.
Dit is 5 met andere kleurbalans en een nieuwe? Die eerste vind ik wel erg blauw/groen, bijna onderwaterkleuren. De tweede is qua compositie net niet lekker (kozijn valt net achter boom, wat storende takjes bovenin). Zou toch de eerste zeggen, maar misschien iets meer natuurlijkere kleuren, of misschien meer de tegenovergestelde kant op, richting high contrast greytone oid.
Ik ben flink aan het nadenken gegaan over hoe ik de letterlijke en de figuurlijke betekenis van het onderwerp in één foto zou kunnen krijgen en dit is er uit gekomen:

Ik ben zelf niet gelovig, maar veel mensen zoeken de verlichting in hun godsdienst. Hopelijk beeld deze foto dat op een duidelijke manier uit.
Ik sta geheel open voor commentaar.

Ik ben zelf niet gelovig, maar veel mensen zoeken de verlichting in hun godsdienst. Hopelijk beeld deze foto dat op een duidelijke manier uit.
[ Voor 8% gewijzigd door Barney op 15-09-2004 22:02 ]
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
Die heb ik er juist expres aan vast geplakt omdat ik het onderwerp niet helemaal in het midden wilde hebben
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
Verwijderd
doe t dan iets netter, want je ziet nu echt een zwarte rand eraan geplaktBarney schreef op 15 september 2004 @ 22:15:
Die heb ik er juist expres aan vast geplakt omdat ik het onderwerp niet helemaal in het midden wilde hebben
Hehe, ik zie 't nu ook 
Als ik de brightness omhoog gooi zie je het inderdaad wel erg goed.
Als ik de brightness omhoog gooi zie je het inderdaad wel erg goed.
Verwijderd
mooie plaat barney, iig heel erg veel met het onderwerp te maken, voor het idee krijg je voorlopig een 8,5 en voor de uitvoering een 8. Als dit het einde van de contest zou zijn, geef ik je een goede kans! complimenten (tevens voor de creatieve uitwerking van het tema!)
Verwijderd
Voorlopige plaat, omdat ik de situatie afgelopen zondag toevallig tegenkwam:
Nieuwe (voorlopige?) plaat; toch meer de figuurlijke kant opgezocht

M'n eigenlijke idee wacht nog even op de juiste tijd, locatie, etc.; hopelijk red ik het voor de 25e...
Sony DSC-F828 f/3.5 1/1000 ISO64 2004:09:12 17:07:10
(Ja, de hond heeft een blauw en een bruin oog)
Sony DSC-F828 f/2.2 1/100 ISO64 2004:09:04 19:00:45
Een nieuwe tak van een varen ontvouwt zich. De eerst nog opgevouwen blaadjes proeven voor het eerst het zonlicht, dat even voor zonsondergang nog net de bladeren raakt.
Grote versie op contestsite.
Nieuwe (voorlopige?) plaat; toch meer de figuurlijke kant opgezocht
M'n eigenlijke idee wacht nog even op de juiste tijd, locatie, etc.; hopelijk red ik het voor de 25e...
Sony DSC-F828 f/3.5 1/1000 ISO64 2004:09:12 17:07:10
(Ja, de hond heeft een blauw en een bruin oog)
Sony DSC-F828 f/2.2 1/100 ISO64 2004:09:04 19:00:45
Een nieuwe tak van een varen ontvouwt zich. De eerst nog opgevouwen blaadjes proeven voor het eerst het zonlicht, dat even voor zonsondergang nog net de bladeren raakt.
Grote versie op contestsite.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 00:07 ]
Verwijderd
Geinig. Is dat een soort Huskey? (Al zijn die zwart/wit voor zover ik weet, maar er kunnen best andere families/verwanten zijn). Die hebben dat vaak, die verschillend gekleurde ogen.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 01:34 ]
Om ff op de archieffoto-discussie in te haken: een foto die voldoet aan het thema, maar in het verleden genomen is, kan toch met precies dát motief in gedachten gemaakt zijn, dat je nu ook had kunnen bedenken als je een nieuwe foto voor deze contest zou willen maken? D.w.z.: je hebt toen je die foto nam erbij stilgestaan dat die licht/schaduw-combinatie een bijzondere foto zou opleveren. Dan zie ik geen bezwaar meer om zo'n foto te accepteren voor de contest.
Het enige verschil wat je dan krijgt is dat de mensen die nog een nieuwe foto moeten maken als het ware op commando creatief moeten zijn (inspiratie op moeten zoeken) en mensen met een archieffoto juist als reactie op eigen waarneming/inspiratie hun foto gemaakt hebben.
Het enige verschil wat je dan krijgt is dat de mensen die nog een nieuwe foto moeten maken als het ware op commando creatief moeten zijn (inspiratie op moeten zoeken) en mensen met een archieffoto juist als reactie op eigen waarneming/inspiratie hun foto gemaakt hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-09-2004 02:43 ]
Na volledig afgefikt te zijn door Ebayzo (en niet geheel onterecht, moet ik eerlijk zeggen; ik had de inleiding niet goed gelezen), nu dan een poging met foto's die ik speciaal heb gemaakt voor deze contest.
Deze drie ideeën heb ik tot nu toe, ik weet nog niet welke ik ga gebruiken dan wel verder uitwerken.
1. toelichting: de foto laat het contrast zien tussen licht en donker, en de seizoensverandering van zomer naar herfst.

2. toelichting: de bladeren werden tussen de regenbuien door sterk verlicht door de laatste zomerzonnestralen.

3. toelichting: sterk contrast tussen lucht en oud kraakpand.

Alledrie de foto's zijn geschoten op woensdag 15 September 2004 met een Canon D30. Bewerkingen in photoshop: foto 1; gecropt, meer contrast, via lagen kleur uit de schaduwpartijen gehaald, foto 2, gecropt, levels aangepast, foto 3; gecropt, perspectief gecorrigeerd, via lagen huis donkerder gemaakt en lucht feller.
Persoonlijke afweging: foto 1 en 2 passen volgens mij het beste bij de contest. Foto 1 wil ik overnieuw maken, deze is niet scherp genoeg. (had diafragma te ver open staan) foto 3 vind ik zelf erg mooi maar voldoet volgens mij nog niet genoeg aan het thema.
Deze drie ideeën heb ik tot nu toe, ik weet nog niet welke ik ga gebruiken dan wel verder uitwerken.
1. toelichting: de foto laat het contrast zien tussen licht en donker, en de seizoensverandering van zomer naar herfst.

2. toelichting: de bladeren werden tussen de regenbuien door sterk verlicht door de laatste zomerzonnestralen.

Alledrie de foto's zijn geschoten op woensdag 15 September 2004 met een Canon D30. Bewerkingen in photoshop: foto 1; gecropt, meer contrast, via lagen kleur uit de schaduwpartijen gehaald, foto 2, gecropt, levels aangepast, foto 3; gecropt, perspectief gecorrigeerd, via lagen huis donkerder gemaakt en lucht feller.
Persoonlijke afweging: foto 1 en 2 passen volgens mij het beste bij de contest. Foto 1 wil ik overnieuw maken, deze is niet scherp genoeg. (had diafragma te ver open staan) foto 3 vind ik zelf erg mooi maar voldoet volgens mij nog niet genoeg aan het thema.
Ik vind één te donker en foto twee iets te simpel. Maar foto drie vindt ik erg cool! Link met het thema vind ik voldoende....Kwintessens schreef op 16 september 2004 @ 02:59:
Na volledig afgefikt te zijn door Ebayzo (en niet geheel onterecht, moet ik eerlijk zeggen; ik had de inleiding niet goed gelezen), nu dan een poging met foto's die ik speciaal heb gemaakt voor deze contest.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou dus voor drie gaan....
Respect voor je reactie op mijn opmerkingen!
[ Voor 4% gewijzigd door Ebayzo op 16-09-2004 10:02 ]
Default blanke hetero
Erg sterk! Mijn complimentenBarney schreef op 15 september 2004 @ 22:01:
Ik ben flink aan het nadenken gegaan over hoe ik de letterlijke en de figuurlijke betekenis van het onderwerp in één foto zou kunnen krijgen en dit is er uit gekomen:
[afbeelding]
Bericht hierboven
Verwijderd
Nope. Is een Border Collie in de kleur Red Merle (geen kruising, gewoon een bestaande, niet alledaagse kleur)Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 01:33:Is dat een soort Huskey?
Verwijderd
Hallo allemaal,
leuk onderwerp, weet helemaal niet of deze nog mag meedoen, maar ik hoor het wel. Dit tafreeltje kwam ik 's ochtends tegen, kwart voor zeven.
exif:
Camera model: Canon EOS 300D DIGITAL
Resolution: 2048 x 1360
Flash used: No
Focal length: 50.0mm (35mm equivalent: 79mm)
CCD width: 22.66mm
Exposure time: 0.0025 s (1/400)
Aperture: f/5.0
ISO equiv.: 400
Metering Mode: matrix
Jpeg process: Baseline

dit is 'm in het groot
leuk onderwerp, weet helemaal niet of deze nog mag meedoen, maar ik hoor het wel. Dit tafreeltje kwam ik 's ochtends tegen, kwart voor zeven.
exif:
Camera model: Canon EOS 300D DIGITAL
Resolution: 2048 x 1360
Flash used: No
Focal length: 50.0mm (35mm equivalent: 79mm)
CCD width: 22.66mm
Exposure time: 0.0025 s (1/400)
Aperture: f/5.0
ISO equiv.: 400
Metering Mode: matrix
Jpeg process: Baseline

dit is 'm in het groot
Ik ben op zoek gegaan naar het contrast donker en licht. Ik heb daarbij ook nog een ander contrast gezocht. "Licht" niet op een figuurlijke manier, maar op een andere letterlijke manier en dit in contrast gebracht met 'zwaar' in de vorm van een zware houten tafel.Zoek het contrast tussen het donkere en het (ver)lichte op een letterlijke of figuurlijke manier
Datum foto : 18-9-2004 (half uur geleden ongeveer)
Toestel: Dimage Z1
ISO 50
Spotmeting gebruikt.
Foto totaal onbewerkt (heb geen PS)
Commentaar welkom, maar ik denk niet dat ik deze plaat nog anders ga schieten (tenzij écht gouden tips
*edit: zal dan de foto ook maar meeposten zeker
.
Grote originele versie
*edit 2 : die tip van hieronder werkt niet geheel
[ Voor 32% gewijzigd door 2bme op 18-09-2004 14:48 ]
I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)
[offtopic]pssst mAdRaZ0r: [plain]
[/][/]
edit:
werkt niet? Als ik de code uit mn post in een reply copy/paste, werkt het gewoon hoor. Niet de code uit de source pakken, als je dat doet moet je de offtopic en plain-tags weglaten (en natuurlijk ook de twee bijbehorende afsluittags)
werkt niet? Als ik de code uit mn post in een reply copy/paste, werkt het gewoon hoor. Niet de code uit de source pakken, als je dat doet moet je de offtopic en plain-tags weglaten (en natuurlijk ook de twee bijbehorende afsluittags)
[ Voor 43% gewijzigd door E-Rick op 19-09-2004 17:34 ]
Choose life
Ben sinds een week of 2 weer flink aan het schieten met mijn A75, nu heb ik afgelopen week deze foto geschoten:
dit word mijn eerste GoT FotoContest inzending.
Elk commentaar is welkom!
[ Voor 3% gewijzigd door Wild pigeon op 19-09-2004 00:15 ]
Verwijderd
Mijn inzending is deze: Green Light

De foto is gemaakt tijdens mijn vakantie op La Gomera, Spanje. Helaas ben ik daarvan gisteren terug gekomen, het had best langer mogen duren want het is een prachtig eiland. Erg handig was het om in het internetcafe gewoon de topic te kunnen lezen :-D en ook nog een inzending te kunnen maken.
De foto toont een lamp (aan de gevel van een kerkje) met haar schaduw.
Licht wat schaduw geeft een beetje dubbele betekenis dus.
Tevens lijkt de schaduw van de lamp zelfs ook licht te geven doordat het glas doorschijnend is.
Reacties natuurlijk altijd welkom en succes aan allen die meedoen.

De foto is gemaakt tijdens mijn vakantie op La Gomera, Spanje. Helaas ben ik daarvan gisteren terug gekomen, het had best langer mogen duren want het is een prachtig eiland. Erg handig was het om in het internetcafe gewoon de topic te kunnen lezen :-D en ook nog een inzending te kunnen maken.
De foto toont een lamp (aan de gevel van een kerkje) met haar schaduw.
Licht wat schaduw geeft een beetje dubbele betekenis dus.
Tevens lijkt de schaduw van de lamp zelfs ook licht te geven doordat het glas doorschijnend is.
Reacties natuurlijk altijd welkom en succes aan allen die meedoen.
Verwijderd
Voor deze foto ben ik even naar de andere kant van de kerk gelopen. Het contrast van de hele kerk, met daaronder het commerciële gebeuren met het toeristenvee (waar ik er dus ook één van was, inderdaad
) onderstreepte voor mij weer het ridicule contrast tussen het licht wat geloof zou moeten brengen, en de duisternis die de kerk er van heeft weten te maken.
[disclaimer] Ik probeer hier niemand voor het hoofd te stoten of te flamen, dit is MIJN visie, als ongelovige, op geloof en kerk [/disclaimdinges]
De foto is niet geheel scherp (statieven en flitsers waren er niet toegestaan), maar ik wil hem vanwege het idee toch inzenden.
[disclaimer] Ik probeer hier niemand voor het hoofd te stoten of te flamen, dit is MIJN visie, als ongelovige, op geloof en kerk [/disclaimdinges]
De foto is niet geheel scherp (statieven en flitsers waren er niet toegestaan), maar ik wil hem vanwege het idee toch inzenden.
Verwijderd
mooie plaat, lekkere kleuren.. zeker als eerste keer in de fotocontest echt een prachtplaat! deze staat hoog in mn top-list tot nu toe!Wild pigeon schreef op 19 september 2004 @ 00:13:
Ben sinds een week of 2 weer flink aan het schieten met mijn A75, nu heb ik afgelopen week deze foto geschoten:
[afbeelding]
Ik had het kader bij het uploaden wel weggehaald hoor. Maar goed, ik ga hem toch niet inzenden, aangezien de FotoContest imho in de tijd een beetje jammerlijk is geworden. Dus ik doe niet mee.EbAyzo schreef op 14 september 2004 @ 08:50:
Hetzelfde geldt dus voor deze foto; Kader weg....
Wel leuke foto! Alleen viel me de link met de contest pas op na het lezen van je verhaaltje. Dat vind ik erg jammer...je moet het eigenlijk direct kunnen zien.
Verwijderd
Toch maar een andere kandidaat op de contest site gezet (zie eerdere posting: hier boven)...
Jammer dat er zoveel gephotoshopt mag worden bij deze wedstrijden. Ik vind het persoonlijk op Fok stukken beter geregeld. Auto-levels en croppen is oke, maar voor de rest niet. Zo kan je van elke foto wel wat aparts maken. Ik vind het dan ook meer een foto/fotoshop-wedstrijd dan een fotowedstrijd.
Groetjes, FaceDown.
Deze discussie is al gevoerd. Als je het photoshoppen niet op prijs stelt, dan stem je op een niet-gephotoshopte foto.FaceDown schreef op 21 september 2004 @ 12:46:
Jammer dat er zoveel gephotoshopt mag worden bij deze wedstrijden. Ik vind het persoonlijk op Fok stukken beter geregeld. Auto-levels en croppen is oke, maar voor de rest niet. Zo kan je van elke foto wel wat aparts maken. Ik vind het dan ook meer een foto/fotoshop-wedstrijd dan een fotowedstrijd.
Ik vind het prima als je met Photoshop je foto een extra 'bite' geeft door te croppen of met de levels te spelen (niet auto-levels), of tekortkomingen van je apparatuur maskeert (sharpening, donkere hoeken of chromatische abberatie verwijderen). Goed photoshoppen kan het beoogde effect van de foto alleen maar verhogen.
Persoonlijk zou ik het ook niet erg vinden als MewBie bijvoorbeeld z'n datum op de foto wegsoept.
zo goed kan ik nou ook weer niet overweg met PSDiMension schreef op 21 september 2004 @ 12:56:
[...]
Deze discussie is al gevoerd. Als je het photoshoppen niet op prijs stelt, dan stem je op een niet-gephotoshopte foto.
Ik vind het prima als je met Photoshop je foto een extra 'bite' geeft door te croppen of met de levels te spelen (niet auto-levels), of tekortkomingen van je apparatuur maskeert (sharpening, donkere hoeken of chromatische abberatie verwijderen). Goed photoshoppen kan het beoogde effect van de foto alleen maar verhogen.
Persoonlijk zou ik het ook niet erg vinden als MewBie bijvoorbeeld z'n datum op de foto wegsoept.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Daar is tie weer... De rotte camper was duidelijk te ver gezocht en toen was de inspiratie even op. Tot ik besefte dat alle planten vanuit het duister in het licht groeien. Maar hoe krijg je dat boeiend op de foto? De eerste series zal ik jullie niet mee vermoeien. Pas met het idee van een overdaad aan licht en de lamp in zicht begon het ergens op te lijken.

Bleef de achtergrond en de dat "duister" Dus, op zoek naar een zwarte achtergrond. Mijn vrouw kreeg zo wat een rotberoerte toen ze haar zijden jasje achter die hete lamp zag maar het functioneerde wel:

Alleen zwart was echter een beetje saai. Een plaat geslepen aluminium was heel geschikt om kleuren op te laten weerspiegelen:

Maar uiteindelijk toch nog een geprobeerd zonder lamp die ik uiteindelijk zelf als compositie het mooist vind

Of in het wit:

Door de andere compositie lijkt hij toch wat automatisch naar het licht toe te groeien.
Allen zijn vanavond gemaakt met een Sony DSC-F707 en afgewerkt met photoshop
Bleef de achtergrond en de dat "duister" Dus, op zoek naar een zwarte achtergrond. Mijn vrouw kreeg zo wat een rotberoerte toen ze haar zijden jasje achter die hete lamp zag maar het functioneerde wel:
Alleen zwart was echter een beetje saai. Een plaat geslepen aluminium was heel geschikt om kleuren op te laten weerspiegelen:
Maar uiteindelijk toch nog een geprobeerd zonder lamp die ik uiteindelijk zelf als compositie het mooist vind
Of in het wit:

Door de andere compositie lijkt hij toch wat automatisch naar het licht toe te groeien.
Allen zijn vanavond gemaakt met een Sony DSC-F707 en afgewerkt met photoshop
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
wiewatwaar schreef op 21 september 2004 @ 21:34:
Mijn vrouw kreeg zo wat een rotberoerte toen ze haar zijden jasje achter die hete lamp zag maar het functioneerde wel:
Verder vond ik de foto met de aluminuimplaat het mooist, alhoewel ik ze allemaal heel mooi van kleur en het thema mooi uitgebeeld vind.
De enige vraag die bij mij bleef hangen: was een vertical compositie in dit geval niet sterker geweest?
Zelf heb ik van het weekend nog een poging gedaan om een foto te maken. Ik had alleen wat weinig tijd om het precies te krijgen zoals ik het wilde. Het basis-idee was om een foto te maken waarin enerzijds een silhouet en anderzijds een verlicht persoon op stond. Naja, ongeveer zo zeg maar:

Ik vind 'em zelf opzich wel wat hebben, maar aan de andere kant niet goed genoeg uitgewerkt om in te sturen.
[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 21-09-2004 22:06 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verticaal is me veel te voor de hand liggend. Bovendien komt het er op een monitor niet zo mooi uit. Ik probeer het 16:9 formaat aan te houden. (Misschien wil ik onbewust gaan filmen)Rudedadude schreef op 21 september 2004 @ 22:02:
[...]
![]()
![]()
Sorry, het zal wel leedvermaak zijn maar ik moest even lachen toen ik het las. Het heeft te maken met de herkenning in het moeite doen om een leuke foto te maken.
Verder vond ik de foto met de aluminuimplaat het mooist, alhoewel ik ze allemaal heel mooi van kleur en het thema mooi uitgebeeld vind.
De enige vraag die bij mij bleef hangen: was een vertical compositie in dit geval niet sterker geweest?
@wiewatwaar: De een na laatste vind ik het best. Geen storende elementen in beeld en tegen een zwarte achtergrond lijkt de roos veel meer op te lichten dan tegen een witte.
Choose life
Goed versus Kwaad
De strijd tussen goed en kwaad.
Het kwaad moet het onderspit delven voor het goede.
Dat op het schaakstuk een kruisje staat, mag een ieder z'n gedachten over hebben...
Geschoten: 22 September
Photoshop:
-Croppen
-Curves
-Neatimage
-Achtergrond "zwarter" gemaakt.
-Een stukje gordijn rechtsboven weggewerkt.
Dat op het schaakstuk een kruisje staat, mag een ieder z'n gedachten over hebben...
Photoshop:
-Croppen
-Curves
-Neatimage
[ Voor 6% gewijzigd door Bl@ckbird op 23-09-2004 16:12 ]
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
@-Blackbird-: Dit idee had ik ook al
Ik heb precies zo'n zelfde setje.
Alleen geen test om een goede opstelling te maken..
Mooie foto trouwens, gaat van mij iig punten krijgen.
Mooie foto trouwens, gaat van mij iig punten krijgen.
[ Voor 20% gewijzigd door SysRq op 23-09-2004 16:11 ]
-
@ SysRq
Ik liep al wat langer met dit idee rond --> de contest was een goede aanleiding om het uit te voeren
Een statief, 2 velletjes zwart karton en een bureau hallogeen lamp
Ik liep al wat langer met dit idee rond --> de contest was een goede aanleiding om het uit te voeren
Een statief, 2 velletjes zwart karton en een bureau hallogeen lamp
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Leuk idee en mooie foto-Blackbird- schreef op 23 september 2004 @ 16:08:
Goed versus Kwaad
[afbeelding]
Photoshop:
-Croppen
-Curves
-Neatimage
Ik ben dus neit de enige die daar een pic van geschoten heeft.
Enkel is de mijne mislukt dus ga ik hem niet inzenden.
[ Voor 39% gewijzigd door Fludizz op 23-09-2004 16:25 ]
SysRq schreef op 23 september 2004 @ 16:11:
-
Oh.. Tijd.. Zeg dat dan...
Hij's fijn! Ik vroeg me alleen af of de foto niet beter zou owrden met een niet reflecterend schaakbord. Door de reflectie van de witte stukken is het nu een beetje rommelig.-Blackbird- schreef op 23 september 2004 @ 16:08:
Goed versus Kwaad
Bij een sollid schaakbord had ik het niet van onderen kunnen belichten.Rudedadude schreef op 23 september 2004 @ 16:48:
[...]
Hij's fijn! Ik vroeg me alleen af of de foto niet beter zou owrden met een niet reflecterend schaakbord. Door de reflectie van de witte stukken is het nu een beetje rommelig.
Ik heb ook een aantal foto's waarbij het schaakbord van de zijkant belicht wordt, maar de compositie is daarvan minder. Het licht wordt er als het ware "ingeblazen." Het zijn mooie plaatjes geworden, maar je mist het licht / donker contrast daarbij.
[ Voor 6% gewijzigd door Bl@ckbird op 23-09-2004 17:22 ]
Originele invulling, dacht ik eerst. Tot je leest dat meer mensen hetzelfde idee hebben. Kijk ik naar de uitwerking dan gaan een paar zaken storen. Doordat niet het hele spel erop staat suggereer je dat je inzoomt op een ander onderwerp dan de heldere partij. Daar staat slechts de koning die in dit geval schijnbaar bijzonder atletisch is daar hij over zijn eigen pionen gesprongen is om de, al even atletische, duistere koningin te slaan. Als grap was hij dan ook bijzonder geslaagt. De relatie met het onderwerp komt met deze compositie minder uit de verf. Voorts vind ik het glas noch wat te weinig sprankelen.-Blackbird- schreef op 23 september 2004 @ 16:08:
Goed versus Kwaad
Dat wisten deze mensen niet van elkaar.wiewatwaar schreef op 23 september 2004 @ 21:09:
Tot je leest dat meer mensen hetzelfde idee hebben
Schaaktechnisch zit het niet optimaal in elkaar, maar dat was ook niet de bedoeling, nog mijn hobby.Daar staat slechts de koning die in dit geval schijnbaar bijzonder atletisch is daar hij over zijn eigen pionen gesprongen is om de, al even atletische, duistere koningin te slaan.
Als grap was hij dan ook bijzonder geslaagt. De relatie met het onderwerp komt met deze compositie minder uit de verf.
Voor christenen is christus het licht van de wereld.Dat op het schaakstuk een kruisje staat, mag een ieder z'n gedachten over hebben...
Daarom heb ik voor de combi Koningin (met kruisje) en Koning gekozen (zonder kruisje)
Had* Bl@ckbird wat dieper moeten uitleggen...
Het is een el cheapo schaakbord... Geen kristal ofzo.Voorts vind ik het glas noch wat te weinig sprankelen.
Verwijderd
Op deze manier krijg je ruzie met mensen die wel kunnen schaken-Blackbird- schreef op 23 september 2004 @ 21:38:
Daarom heb ik voor de combi Koningin (met kruisje) en Koning gekozen (zonder kruisje)
De koning heeft nl een kruisje, de koningin niet
Zo iets heb ik ooit ook gemaakt, maar mijn insteek was anders. Ik wilde vanuit de schaduw naar licht toe werken, daarom heb ik van bovenaf verlicht en een natuurlijke situatie nagebootst. De verlichting zorgt voor een beetje dubbel effect: je ziet haar lach en haar spontaniteit, maar door de donkere ogen is er onduidelijkheid of dat gemeend is of niet. Je weet niet of ze van binnen iets anders denkt: duister en verdorven... Het resultaat is niet helemaal zoals ik het zocht, haar lach en uitdrukking is eigenlijk te echt, te vrolijk en uitbundig. We hadden dus eigenlijk te veel lol, konden hierna ook echt niet serieus meer doenRudedadude schreef op 21 september 2004 @ 22:02:
[...]
Zelf heb ik van het weekend nog een poging gedaan om een foto te maken. Ik had alleen wat weinig tijd om het precies te krijgen zoals ik het wilde. Het basis-idee was om een foto te maken waarin enerzijds een silhouet en anderzijds een verlicht persoon op stond. Naja, ongeveer zo zeg maar:
[afbeelding]
Ik vind 'em zelf opzich wel wat hebben, maar aan de andere kant niet goed genoeg uitgewerkt om in te sturen.
Bericht hierboven
Verwijderd
Zo proller, jij bent overtuigd van jezelf.
Leuke foto indeed, lucky moment tref jij daar. Jammer dat de helft onder zo donker is. Misschien als de uitsnede meer naar de lucht had gelegen dan vond ik hem ook prachtig.
Maar vooral inzenden, past zeker bij t onderwerp.
Dus je werkte met een donkere gedachte die uiteindelijk uitmonde in een vrolijke bui, van het donker naar het licht...Floris schreef op 24 september 2004 @ 05:33:
[...]
De verlichting zorgt voor een beetje dubbel effect: je ziet haar lach en haar spontaniteit, maar door de donkere ogen is er onduidelijkheid of dat gemeend is of niet. Je weet niet of ze van binnen iets anders denkt: duister en verdorven... Het resultaat is niet helemaal zoals ik het zocht, haar lach en uitdrukking is eigenlijk te echt, te vrolijk en uitbundig. We hadden dus eigenlijk te veel lol, konden hierna ook echt niet serieus meer doen
Overtuigd ben ik zeker. Vooral de kwaliteit van de foto valt reuze mee, de Trust is eigenlijk een webcam waarmee je foto's kan maken, geen echte digitale camera zag maarVerwijderd schreef op 24 september 2004 @ 09:01:
Zo proller, jij bent overtuigd van jezelf.Leuke foto indeed, lucky moment tref jij daar. Jammer dat de helft onder zo donker is. Misschien als de uitsnede meer naar de lucht had gelegen dan vond ik hem ook prachtig.
Natuurlijk zijn er veel mooiere foto's in deze contest, maar omdat ik hem zó geweldig vond... Sja, zo'n mooie foto heb ik nog nooit gemaakt.
Onderin is de foto misschien wat donker, maar dat komt omdat het ook écht zo donker was! Ik kan wel gaan photosoepen, maar dat verpest de foto (vind ik). Ik wilde ook express die donkere onderrand houden, vanwege het feit dat het een soort van horizon maakt.
Ach, het zal niet de mooiste foto zijn, maar voor mij is het wel een bijzonder plaatje
Ik wilde een wat schimmiger resultaat, verborgenheid. Maar het werd een grote lolboel en daardoor is in ieder geval dat resultaat niet behaald.Peewee schreef op 24 september 2004 @ 10:19:
[...]
Dus je werkte met een donkere gedachte die uiteindelijk uitmonde in een vrolijke bui, van het donker naar het licht...
Bericht hierboven
Dat is fijn voor je maar laten we eens inhoudelijk naar de foto kijken en niet naar de scherpte e.d.) Ik zie linksboven een lichte plek waar de zon opkomt, rechtsboven een stuk dunnere en dus lichtere bewolking en natuurlijk allereerst die fraaie gevelverlichting in het midden die allereerst de aandacht trekt terwijl hij met het onderwerp niks te maken heeft. (Of zie ik dat verkeerd?) Snij de foto dan zo uit dat het wegvalt. Redt je het daar niet mee dan kan je altijd nog via photoshop de boel verduisteren. Nu blijf je zoeken naar het onderwerp en dat maakt een foto minder.
Wat vind je hier zo bijzonder aan dan?proller schreef op 24 september 2004 @ 08:03:
[afbeelding]
Geweldige foto dit! Vanuit het niets keek ik uit mijn raam vanochtend, en wow wat een geweldig beeld! Meteen de camera erbij gepakt en naar GoT gegaan om hem ergens te kunnen posten. Zo kwam ik op deze contest!
Op mij komt het over alsof je onweer hebt proberen te fotograferen vanuit je raam terwijl er geen flits kwam op dat moment.
Never mind dan... Ieder zijn ding toch? Ik vind het gewoon een zeer gave foto, that's it. En nee, het is geen onweer, het is zonsopgang...
[ Voor 79% gewijzigd door Nik op 24-09-2004 14:03 ]
huh, nu heb je de foto veranderd in een link na wat feedback op de foto? Dat is toch nergens voor nodig? Het blijft een contest met verschillende inzendingen en het idee van de eerste zonnestralen in de ochtend is orgineel. Aangezien het een webcam is neem ik aan dat we al de 100% versie gezien hebben en er weinig van de foto te croppen valt zonder een thumbnail over te houden. Zelf vind ik ook dat het leuke idee iets beter uitgewerkt had kunnen worden, maar dat je waarschijnlijk met de beperkte mogleijkheden van een veredelde webcam het maximale er wel uit hebt gehaald (tenzij het ochtendlicht een kwartiertje later misschien nog wat mooier was geweest, maar dat weet ik niet).
edit: zo te zien heb ik de webcam onderschat, er bestaat wél een grotere versie
In dat geval ga ik trouwens pleiten voor een crop waarbij een stuk van onder en een stukje rechts verdwijnt
edit: zo te zien heb ik de webcam onderschat, er bestaat wél een grotere versie
In dat geval ga ik trouwens pleiten voor een crop waarbij een stuk van onder en een stukje rechts verdwijnt
[ Voor 13% gewijzigd door Rudedadude op 24-09-2004 15:52 ]
Verwijderd
Proller, zet je foto gewoon terug.
Hier plaatsen betekend ook kritiek grijgen (vaak opbouwend)
Hier zijn we om van mekaar te leren en met mekaar te delen.
Echter komt daar ook soms een nootje bij kijken omdat we un 1-maal niet allemaal dezelfde smaak hebben.
Gewoon je foto terugzetten en gewoon meedoen met de contest dus.
Cya soon again we hope.
Hier plaatsen betekend ook kritiek grijgen (vaak opbouwend)
Hier zijn we om van mekaar te leren en met mekaar te delen.
Echter komt daar ook soms een nootje bij kijken omdat we un 1-maal niet allemaal dezelfde smaak hebben.
Gewoon je foto terugzetten en gewoon meedoen met de contest dus.
Cya soon again we hope.
Oke staat weer terug, en ik heb ook nog even de "grote" foto voor de fans 
Zie hier: http://www.fileforum.org/PHTO0013.JPG
Niet slecht voor een webcam, ik heb helaas geen geld voo een "echte" digitale camera.
Niet slecht voor een webcam, ik heb helaas geen geld voo een "echte" digitale camera.
[ Voor 38% gewijzigd door Nik op 24-09-2004 15:47 ]
Even voor de duidelijkheid, is het nou de zon die op de gevelrand reflecteert of is de gevel verlicht met lampjes/lichtslang??proller schreef op 24 september 2004 @ 15:45:
Oke staat weer terug, en ik heb ook nog even de "grote" foto voor de fans
indien dat eerste:
[ Voor 6% gewijzigd door E-Rick op 24-09-2004 16:31 ]
Choose life
Ik _dacht_ dus eerst dat het een lichtslang was, maar ineens werd hij feller. Zo fel dat ik bijna verblind werd. Dus toen goed gekeken, en _nee_ het is geen lichtslang, maar puur de reflectie van de zon! Dus dat maakt de foto voor mij wel bijzonder, plus dat de lucht zeer mooi is, zo die lichte gloed boven dat huis...Kijk ook eens naar de kerktoren, én naar een schoorsteen (even zoeken), dan zie je ook die reflectie!E-Rick schreef op 24 september 2004 @ 16:28:
[...]
Even voor de duidelijkheid, is het nou de zon die op de gevelrand reflecteert of is de gevel verlicht met lampjes/lichtslang??
indien dat eerste:![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Nik op 24-09-2004 16:41 ]
Ik zou toch het onderste onderbelichte stuk eraf croppen. Verder wel een erg mooie toevalstreffer, je bent nog net op tijd dus lekker meedoen 
Ik heb ook ingestuurd. Ik heb hem gisternacht gemaakt en ga nu ff kijken of ik het nog steeds eens ben met m'n inzending, maargoed... ik ben geen hoogvlieger dit keer.
Ik heb ook ingestuurd. Ik heb hem gisternacht gemaakt en ga nu ff kijken of ik het nog steeds eens ben met m'n inzending, maargoed... ik ben geen hoogvlieger dit keer.
* 2bme checkt watch.... 25ste! voten 
Wel erg veel archiefwerk dit keer
I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)
t'is ook net vakantie geweest en soms maak je op je vakantie wel aardige foto'smAdRaZ0r schreef op 25 september 2004 @ 09:30:
* Rudedadude checkt watch.... 25ste! voten
Het stemmen is overigens nog niet geactiveerd. (hint, hint
Verwijderd
Yep! En omdat het niet overal even duidelijk is, toch maar een overzichtje (samengesteld uit hints in de topic, uit de contest site en uit EXIF data):
Oh, corrigeer me a.u.b. als er fouten in staan!
Verlangen naar licht: (archief) begin augustus 2004
Suns Eye: (archief) 26/7/2004
Shadow of memories: (archief) datum?
Hotel in de schaduw: (archief) datum?
Sun and a cloud: (archief) datum?
Clouds from the sky: (archief) datum?
Caught by the Sun: (archief) datum?
Het regent Zonnestralen: (archief) 24/8/2004
Onderweg naar het licht: (archief) 2001
Ghost Tree: (archief) 9/2001
highway: 9/9/2004
Ons zonnetje: 10/9/2004
Leaving Sun: (archief) datum?
Blue moon: 12/9/2004
Dark Forest: 10/9/2004
PlantXtension: 9/9/2004
Einde van de wolken: (archief) datum?
A fern is born: 4/9/2004
Strand: (archief) 18/7
Verlichting?: ?/9/2004
lichtspel: ?
The Tower: ?
Licht of licht?: 18/9/2004
evil vork: ?/9/2004
Green Light: ?/9/2004
Meer en bergen: (archief) 15/8/2004
Doorkijkje: (archief) 1/8/2004
Tunnel vision: 7/9/2004
Landschap vanuit de...: ?/9/2004
Goed versus Kwaad: 22/9/2004
groeiend naar het licht: 21/9/2004
Straal van boven: ?/9/2004
Ante portas: ?/9/2004
evil pumpkin: ?
Ochtendlicht: (archief) 1/2/2003 (exif)
Zon en bergen: 17/9/2004
Het bleek voor velen een lastig thema te zijn. Een compliment voor allen die de extra moeite hebben genomen om speciaal voor de contest een foto te schieten!
Verwijderd
Jigal, je bent een eersteklas kleuter!
Lekker belangrijk dat jij vind dat er geen archieffoto's geplaatst mogen worden, maar ga niet anderen hiermee opstoken. Als iemand niet op een archieffoto wil stemmen moet ie dat vooral niet doen, maar als je dat niet wilt, moet je het zelf maar uitzoeken of het een archieffoto is of niet. Ik kijk veel liever naar een goede archieffoto dan naar een slechte contestfoto, maar dat moge duidelijk zijn.
Bij deze ook even mijn complimenten uitspreken voor degenen die de moeite hebben genomen om hun archief te doorlopen om een mooie foto voor de contest uit te zoeken/ om de foto die zij in gedachten hadden op te zoeken. (<-- beetje vergeten groep IMHO)
Lekker belangrijk dat jij vind dat er geen archieffoto's geplaatst mogen worden, maar ga niet anderen hiermee opstoken. Als iemand niet op een archieffoto wil stemmen moet ie dat vooral niet doen, maar als je dat niet wilt, moet je het zelf maar uitzoeken of het een archieffoto is of niet. Ik kijk veel liever naar een goede archieffoto dan naar een slechte contestfoto, maar dat moge duidelijk zijn.
Bij deze ook even mijn complimenten uitspreken voor degenen die de moeite hebben genomen om hun archief te doorlopen om een mooie foto voor de contest uit te zoeken/ om de foto die zij in gedachten hadden op te zoeken. (<-- beetje vergeten groep IMHO)
Verwijderd
Jigal, goeie zet. Ik zie dat niet als kleuterig gedrag, in tegenstelling tot de poster boven je. Die maakt zich vast druk dat z'n favoriete archieffotootje nu punten misloopt
.
En dan nog, in de openingspost staat duidelijk aangegeven dat je als je een archief foto plaatst je duidelijk moet aangeven dat hij uit het erchief komt en de datum vermeld moet worden. Het grote aantal archieffoto's heeft mij doen besluiten niet mee te doen deze maand; ik vind het niet leuk zo...
En dan nog, in de openingspost staat duidelijk aangegeven dat je als je een archief foto plaatst je duidelijk moet aangeven dat hij uit het erchief komt en de datum vermeld moet worden. Het grote aantal archieffoto's heeft mij doen besluiten niet mee te doen deze maand; ik vind het niet leuk zo...
Ik ben een van de mensen die een archieffoto geplaatst heeft: Shadow of memories is in maart van dit jaar genomen overigens
Ik vind het ook uiterst jammer dat sommige mensen hier per sé hun belerende vingertje omhoog moeten houden en vinden dat ze lekker "foei" moeten roepen en anderen terechtwijzen. Het is ieder zijn keuze of hij op een archieffoto stemt of niet, als iemand dat echt pertinent NIET wenst te doen, dan moet hij daar zelf maar voor zorgen.
Ik vind het ook uiterst jammer dat sommige mensen hier per sé hun belerende vingertje omhoog moeten houden en vinden dat ze lekker "foei" moeten roepen en anderen terechtwijzen. Het is ieder zijn keuze of hij op een archieffoto stemt of niet, als iemand dat echt pertinent NIET wenst te doen, dan moet hij daar zelf maar voor zorgen.
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Verwijderd
En terecht... IMHO.Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 11:06:
Neem aan dat jij ook netjes volgens de regels de datum bij je foto hebt gezetYoeri schreef op 25 september 2004 @ 11:41:
Ik ben een van de mensen die een archieffoto geplaatst heeft: Shadow of memories is in maart van dit jaar genomen overigens
Default blanke hetero
(toevoeging)
geschoten op de dag dat ik 'm voor t eerst heb gepostVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 10:54:
[...]
Oh, corrigeer me a.u.b. als er fouten in staan!
PlantXtension: 9/9/2004
[ Voor 3% gewijzigd door E-Rick op 25-09-2004 12:18 ]
Choose life
Zucht... ik volg deze topic-reeks al een tijdje. Ik had geen digicam (zelfs geen normale) en het leek mij erg leuk eens mee te gaan doen. Totdat een paar maanden geleden het gezeik over archieffoto's begon.Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 11:36:
Jigal, goeie zet. Ik zie dat niet als kleuterig gedrag, in tegenstelling tot de poster boven je. Die maakt zich vast druk dat z'n favoriete archieffotootje nu punten misloopt.
Toen leek de discussie gesloten en nu wordt de boel weer opgerakeld. Ik denk niet dat ik nog ooit mee zal doen, deze maand is mijn humeur alweer verpest. Laat iedereen in hun waarde, dat is toch een van de zaken die de meeste GoTers hoog in het vaandel hebben staan, behalve in dit draadje
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Dit topic is gesloten.
![]()