De Grote GoT FotoContest [September '04]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.550 views sinds 30-01-2008

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

www: de 2e dan voor mij, maar euh... Ik vind het wat ver gezocht nog eigenlijk :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Leuk al die archief foto´s :/ , ik ga eens iets bedenken :).

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:30:
Leuk al die archief foto´s :/ , ik ga eens iets bedenken :).
Dat doen er meer hoor :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 20:33
Vandaag nog 2 verschillende foto's geschoten voor de contest. Ben er alleen nog niet uit welke ik prefereer..

Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private/light-dark.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private/light-dark-2.jpg

Voorkeuren?

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-02 14:16

lux

de zwart wit foto krijgt mijn voorkeur

Verwijderd

same here, die zwart-wit is echt erg mooi!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

De eerste. De tweede vind ik eigenlijk niks, omdat a/ het geen mooi glas in lood is b/ het er nogal rommelig opstaat, met ondefinieerbare dingen op de voorgrond. De eerste vind ik een mooie foto, maar zijn er nou druppels of lensflare op de foto te zien?

edit: en ik dacht dat ik snel reageerde :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rudedadude op 07-09-2004 23:02 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

wiewatwaar schreef op 07 september 2004 @ 21:08:
Affin, halve avond bezig geweest, bijna mijn vinger verbrand maar goed...
Dit is mijn idee:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De tweede foto is de beste in mijn ogen.
Jasper schreef op 07 september 2004 @ 22:58:
Vandaag nog 2 verschillende foto's geschoten voor de contest. Ben er alleen nog niet uit welke ik prefereer..
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie foto die zwart wit. Duidelijke overgang van het donker naar het lichte.

[ Voor 31% gewijzigd door Ebayzo op 08-09-2004 21:57 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Heb je inspiratie uit het Sony F717 eBook gehaald Jasper? :P

Daar staat namelijk dit compositievoorbeeld in:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mj.vanthoor/fotoforum/ebookpic.jpg

En jouw foto:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mj.vanthoor/fotoforum/light-dark.jpg

Hmmm... hersenspinsel :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 23:18 ]

• Jasper
Tnx all. De 2de was ik zelf ook al niet al te zeker over. Nu alleen nog kijken of ik hem beter vind dan de huiskamer buitenshuis.
wiewatwaar schreef op 07 september 2004 @ 21:08:
Affin, halve avond bezig geweest, bijna mijn vinger verbrand maar goed...
De 2de vind ik ook het lekkerste!
Rudedadude schreef op 07 september 2004 @ 23:02:
.., maar zijn er nou druppels of lensflare op de foto te zien?
Stofjes :X
sssssst, niet doorvertellen ;)
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 23:14:
Heb je inspiratie uit het Sony F717 eBook gehaald Jasper? :P

Daar staat namelijk dit compositievoorbeeld in:

[afbeelding]

En jouw foto:

[afbeelding]
Geweldig :D
Nee dat boek ken ik serieus niet :)

[ Voor 30% gewijzigd door Jasper op 07-09-2004 23:19 ]

Verwijderd

Ik dacht eerst serieus dat je die foto had ingescand ut dat boek :X ; ik wist in eerste instantie niet in welk boek ik die had gezien, tot het me te binnen schoot... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 00:15 ]

Verwijderd

@firepower: lol! ik hoop niet dat er zúlke zielige mensen rondhupsen hier! (alhoewel.. zie BacardiBreezer..)

/offtopic:
@Ebayzo: 1-0

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 23:24:
@firepower: lol! ik hoop niet dat er zúlke zielige mensen rondhupsen hier! (alhoewel.. zie BacardiBreezer..)

/offtopic:
Dank u dank u...maar enough offtopic gelul :)
(Heb btw wel even mijn icoon geupgrade :P)

Default blanke hetero

Verwijderd

1 woord, 3 lettergrepen: FAN-TAS-TISCH ;)

Back ontopic: ik heb een idee, maar.. moet ik wel een filmscanner zien te versieren voor de contest afloopt.. damn, ik kan niet wachten tot ik mn DSLR heb..:|

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 15:02
Rudedadude schreef op 07 september 2004 @ 14:09:

@ klaasbram: ik heb het idee dat de panoramafoto net iets scheef staat, aan het hoge gebouw te zien. Verder zit er ruidelijk wat ruis in de foto (welke iso stand?), daar valt misschien met noiseninja of neatimage wat aan te doen. Bij de fontein zou ik een uitsnede maken, dus zonder al teveel lucht of mensen op de voorgrond. De ruis lijkt hier ook minder te zijn.
Het kan zijn dat de panorame en de fontein scheef zijn gekomen omdat bij de 1e foto de camera op een paaltje ruste en bij de fonteinen op me knie :X
Beide foto's zijn via auto stand gemaakt en exif info zegt dat het iso-200 was (minolta dimage F100).
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 12:17:
[...]

Probeer eens te omschrijven waarom ze onder het thema vallen?
Waar foto 1 onder het onderwerp zou vallen:
Het was mooi donker(schemer) buiten en op de foto komt 1 van de winkelstraten er zeer verlicht uit.

de fonteinen foto: Weerderom ongeveer hetzelfde als de 1e argumentatie; maar hier is er alleen meer omgeving licht vanwege andere bezienswaardigeheden (welke achter me waren) waardoor de andere mensen ook "verlicht" zijn.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• BacardiBreezer
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 23:24:

/offtopic:
Jij neemt vast alles te Serieus ! Zeker een nerd die nooit uitgaat ofzo en GOT als zijn mama ziet ? Kom op zeg...... beetje LOL mag wel in het leven :) Best mooie foto was het namelijk :D

Zo mijn zegje gedaan :)

edit:
@EbAyzo: Gelukkig verschillen meningen in dat opzicht ;)

P.S. dat je hier je waar moet laten zien zeg..... patser :p

[ Voor 14% gewijzigd door BacardiBreezer op 08-09-2004 10:33 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

BacardiBreezer schreef op 08 september 2004 @ 10:31:
[...]

Jij neemt vast alles te Serieus ! Zeker een nerd die nooit uitgaat ofzo en GOT als zijn mama ziet ? Kom op zeg...... beetje LOL mag wel in het leven :) Best mooie foto was het namelijk :D

Zo mijn zegje gedaan :)

edit:

@EbAyzo: Gelukkig verschillen meningen in dat opzicht ;)

P.S. dat je hier je waar moet laten zien zeg..... patser :p

Foto sloeg nergens op! Was geen enkele link met het thema...

offtopic:
Zegt het jochie dat met zijn denkbeeldige vriendinnen patst.....meningen verschillen inderdaad maar ik moet nog maar zien wat bij jou in bed kruipt! :Y)

Ga a.u.b. even lekker buitenspelen. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Ebayzo op 08-09-2004 11:12 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Ebayzo, maak je niet druk, dat is alleen maar slecht voor je bloeddruk. B) BB is waarschijnlijk een jaar of 13; dat hoort nou eenmaal zo op die leeftijd :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 13:11 ]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 20:26:
Misschien doe ik ook eens een keertje mee, geschoten deze zomer in Bordeaux op m´n eerste reis mét digitale camera (Fuji S5000). Foto is onbewerkt enkel geresized.
[afbeelding]
Ziet er leuk uit. :) Voor mijn gevoel is de foto echter 'scheef'. Hij hangt naar links over. En misschien net wat te weinig details: onderaan is het bijna zwart.

@wiewatwaar: mooie foto's. Ik zou voor de tweede gaan. Schaduw en lichtval voldoende lijkt me zo, al heb ik nog niet echt het gevoel dat deze foto er erg 'uitspringt'...

@Jasper: #1 zou ik voor gaan. Kun je de foto niet nemen met wat minder tegenlicht? Is nu erg veel... Misschien 's avonds proberen?

-

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 13:10:
Ebayzo, maak je niet druk, dat is alleen maar slecht voor je bloeddruk. B) BB is waarschijnlijk een jaar of 13; dat hoort nou eenmaal zo op die leeftijd :)
:) Vind het alleen maar leuk...

Default blanke hetero

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
EbAyzo waarom doe jij niet mee met deze foto Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aakuip/best.jpg miss geen schaduw maar wel contrast licht donker. Of heb jij deze niet gemaakt?

offtopic:
hoe gaat het met je verbouwing :+?

[ Voor 27% gewijzigd door Micha op 08-09-2004 16:37 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

micdis schreef op 08 september 2004 @ 16:35:
EbAyzo waarom doe jij niet mee met deze foto [afbeelding] miss geen schaduw maar wel contrast licht donker. Of heb jij deze niet gemaakt?

offtopic:
hoe gaat het met je verbouwing :+?
Omdat ik 101% tegen archief foto's ben. Maar die heb ik inderdaad wel gemaakt! Kwaliteit van de full-res is ook niet echt best (ruis en Z1 paarse randen effect :( )

Jah verbouwing gaat goed :) huis staat nog met de muur eruit :P

[ Voor 9% gewijzigd door Ebayzo op 08-09-2004 16:45 ]

Default blanke hetero

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Paar posts getrashed, hou het alsjeblieft ontopic graag :)

LinkedIn
Instagram

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~uitze033/pics/GOT.jpg

Ik heb zelf de laatste tijd veel foto's geschoten en deze vond ik toch het beste bij deze contest passen.

Ja op de foto ben ik zelf :X

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
titel: Awaiting sunrise
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v418/seiko4pulsar/003.jpg

Uit mijn archief, genomen met een Fuji S1 pro op statief (zit zelf namelijk in de stoel).

graag reacties! :)

Verwijderd

Heb maar een nieuwe foto gemaakt voor de contest,
ik hoop dat deze wel te zien is.

[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 15:32 ]

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 10:57

wiewatwaar

whatever

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:04:
Luchtballon, een van de eerste foto's met de 400, in 2003 gemaakt :)

[afbeelding]
Klikbaar
Ik zie niks en als ik klik zie ik nog niets... :?

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• E-Rick
  • Laatst online: 09:00

E-Rick

I love it :7

Bij deze presenteer ik mijn idee voor deze contest. het is een uitloper van een plant, die, wanneer deze in de grond wordt gestopt, een nieuwe plant vormt. De plant staat op een kruk, en met behulp van een spiegel heb ik een straal zonlicht op de uitloper laten schijnen. Het bleek uiteindelijk nog best lastig te zijn om de belichting goed te krijgen, zoals al eerder genoemd kunnen digicams niet bijzonder goed overweg met extreem veel contrast. Daar kwam bij dat ik plat op mijn rug moest liggen om dit beeld zo te krijgen, wat het geheel niet bepaald comfortabeler maakte :)

Ik ben erg benieuwd naar jullie commentaar en natuurlijk ook naar jullie tips om deze foto te verbeteren!

De foto is klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io9709063/img/tweakers/plantXtension_thumb.jpg

Choose life

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

E-Rick schreef op 09 september 2004 @ 14:59:
Bij deze presenteer ik mijn idee voor deze contest. het is een uitloper van een plant, die, wanneer deze in de grond wordt gestopt, een nieuwe plant vormt. De plant staat op een kruk, en met behulp van een spiegel heb ik een straal zonlicht op de uitloper laten schijnen. Het bleek uiteindelijk nog best lastig te zijn om de belichting goed te krijgen, zoals al eerder genoemd kunnen digicams niet bijzonder goed overweg met extreem veel contrast. Daar kwam bij dat ik plat op mijn rug moest liggen om dit beeld zo te krijgen, wat het geheel niet bepaald comfortabeler maakte :)

Ik ben erg benieuwd naar jullie commentaar en natuurlijk ook naar jullie tips om deze foto te verbeteren!

De foto is klikbaar
[afbeelding]
Meesterlijk! 5 punten... _/-\o_

Erg mooi idee en ook erg mooi uitgevoerd! Klasse (8>

Default blanke hetero

Verwijderd

offtopic:
He wat leuk een oudere student aan de TU dan ik ;)

Ik vind de foto leuk bedacht, maar ondanks al je inspanningen niet bijzonder. Den aan je dynamische bereik. Je foto is overbelicht op de uitloper! Daarnaast is de foto qua compositie goed uitgedacht, alleen is de invulling ervan lelijk. Die bloempot is nou niet echt de mooiste die je in Delft hebt kunnen kopen! :) Daarnaast is door je inspanning het perspectief heel raar vertekend en is de achtergrond verre van spannend. Kortom: probeer te werken met iets minder zon, op een andere locatie (achtergrond) waar je meer werkruimte hebt (perspectief).

Persoonlijk vind ik het wel erg lijken op de gegeven voorbeelden en daarvan de meest uitvoerbare gekozen. Originaliteit vind ik derhalve niet zo hoog.

• E-Rick

E-Rick

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 16:28:
offtopic:
He wat leuk een oudere student aan de TU dan ik ;)

Ik vind de foto leuk bedacht, maar ondanks al je inspanningen niet bijzonder. Den aan je dynamische bereik. Je foto is overbelicht op de uitloper! Daarnaast is de foto qua compositie goed uitgedacht, alleen is de invulling ervan lelijk. Die bloempot is nou niet echt de mooiste die je in Delft hebt kunnen kopen! :) Daarnaast is door je inspanning het perspectief heel raar vertekend en is de achtergrond verre van spannend. Kortom: probeer te werken met iets minder zon, op een andere locatie (achtergrond) waar je meer werkruimte hebt (perspectief).

Persoonlijk vind ik het wel erg lijken op de gegeven voorbeelden en daarvan de meest uitvoerbare gekozen. Originaliteit vind ik derhalve niet zo hoog.
Tja dat vertekende perspectief heb ik expres gedaan, de uitloper is maar een paar centimeter groot, om dan toch de nadruk op de jonge scheut te leggen leek mij dit een fijne oplossing. Ik heb genoeg andere composities geprobeerd, maar deze was toch echt de sterkste.

Ik zal eens kijken of ik ergens anders een betere plaat kan schieten, waarbij de scheut wat minder overbelicht is.

En over die bloempot: je weet toch dat delftsch blauw alleen maar voor toeristen is ;)

oh trouwens, welke voorbeelden bedoel je eigenlijk?

Choose life

Verwijderd

wiewatwaar schreef op 09 september 2004 @ 14:45:
[...]

Ik zie niks en als ik klik zie ik nog niets... :?
Ik zie ze wel, ook als ik klik, hoe kan dat? ik ben hier nieuw,
heb ik iets fout gedaan? O-)

• E-Rick

E-Rick

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:04:
Luchtballon, een van de eerste foto's met de 400, in 2003 gemaakt :)

[afbeelding]
Klikbaar
Zo zou het moeten werken:
[url=http://www.zippyimages.com/files/105520/LuchtBallon.jpg][img=500]
http://www.zippyimages.com/files/105520/LuchtBallon.jpg[/img][/url]
maar om de een of andere reden werkt het dus niet. Misschien iets aan de hand met je hosting? Als ik op de link klik zie ik niets totdat ik LuchtBallon.jpg verander in een totaal random naam. Daarna werkt Luchtballon.jpg weer wel... Vaag.

Choose life

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
Nog maar eentje :)
Zou het trouwens wel tof vinden als er ook een beetje gereageerd wordt op mijn foto's. Ben nog een beetje een newbie hier.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v418/seiko4pulsar/071.jpg

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Kwintessens schreef op 09 september 2004 @ 20:33:
Nog maar eentje :)
Zou het trouwens wel tof vinden als er ook een beetje gereageerd wordt op mijn foto's. Ben nog een beetje een newbie hier.
[afbeelding]
Kap eens met zomaar je archief foto's een beetje neer dumpen!!

Denk je nou echt dat mensen veel reacties gaan geven op iets dat jij zomaar uit je archief trekt? :X

En dan nog wat! Quote uit regels:
Zet ook de datum waarop je de foto hebt gemaakt bij de toelichting. Stemmers kunnen zo zelf bepalen of ze punten willen toereiken aan zogenaamde "archieffoto's". Wees eerlijk bij het vermelden van de datum. Vertrouwen is een belangrijk punt bij deze contest.
Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Daarom: eerst goed nadenken over jouw invulling van het onderwerp en de uitvoering ervan, daarna pas posten in dit topic.

Het wordt wel gedoogd wanneer je na het posten van een foto bruikbare tips leest en daarna evt. iets verandert, maar het is dus niet de bedoeling dat iedereen 20 foto's gaat posten

Brainstormen in dit topic kan uiteraard wel, maar houd er dan wel rekening mee dat anderen jouw idee kunnen gaan uitvoeren
Kappen dus met die foto spam!

Om even te reageren op beide foto's:
Foto #1: Idee is goed (hoewel het een archieffoto is) maar uitwerking is erg zwak! Irriteer me mateloos aan die vieze spiegel..
Foto #2: De link met het thema is ver te zoeken

Default blanke hetero

• Floor-is

Floor-is

5.2

EbYyzo: Volgens mij is het een raam en zie je een straatlantaarn, maar dat kan aan mij liggen :P

Ik heb gisteren wat foto's gemaakt voor de leuk, wellicht dat er iets tussenzit, maar ik weet niet wanneer ik er aan toe kom om dit eens goed te bekijken :)

Bericht hierboven

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Floris schreef op 09 september 2004 @ 21:12:
EbYyzo: Volgens mij is het een raam en zie je een straatlantaarn, maar dat kan aan mij liggen :P

Ik heb gisteren wat foto's gemaakt voor de leuk, wellicht dat er iets tussenzit, maar ik weet niet wanneer ik er aan toe kom om dit eens goed te bekijken :)
Ja dat zie ik ook máár....het contrast van licht en donker vind ik te zwak.

Default blanke hetero

Verwijderd

Bobby in het oranjewoud, gemaakt:10-09-04 met ixus 400 (onbewerkt)

Ons zonnetje
Afbeeldingslocatie: http://www.zippyimages.com/files/106076/Bobby9.jpg

Ixus 400, beetje met de knopjes gespeeld, graag reacties?

http://www.zippyimages.com/files/106076/Bobby9.jpg

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 15:38 ]

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

WieWatWaar: Ik zou de eerste pakken, ik vind daar de verhoudingen licht/donker iets prettiger (puur persoonlijk)
Hier niet in ieder geval...
Ben ondertussen wel nieuwsgierig geworden...

Zeer veel archieffoto's. E-Rick kanshebber, maar ik vind ook de overbelichting idd net iets té erg... op deze manier is eigenlijk de gehele foto nergens écht scherp.
Overigens de type pot maakt me geen @#@ uit... misschien alleen dat je de rand van de binnenpot niet meer ziet zou wel prettig zijn ;)

[ Voor 11% gewijzigd door 2bme op 09-09-2004 22:57 ]

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik krijg op de fotosite de foto's niet te zien, alleen van die gebroken fototekentjes (hoe moet ik dat zeggen? Als ik IE zou gebruiken zouden het rode kruisjes zijn... maja, ik gebruik geen IE ;))

Ben ik de enige of hebben meer mensen hier last van? Als ik op het kader klik waar de foto's in zouden moeten staan krijg ik een grotere versie van een leeg kader. Alleen als ik op de titel van de foto klik krijg ik een foto te zien. Voor de rest werkt de site gewoon normaal, ik krijg ook info te zien als ik over het kader ga hangen met het muispijltje.

Ik gebruik overigens Mozilla 1.7.1 :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• E-Rick

E-Rick

mAdRaZ0r schreef op 09 september 2004 @ 22:55:
[...]

E-Rick kanshebber, maar ik vind ook de overbelichting idd net iets té erg... op deze manier is eigenlijk de gehele foto nergens écht scherp.
Overigens de type pot maakt me geen @#@ uit... misschien alleen dat je de rand van de binnenpot niet meer ziet zou wel prettig zijn ;)
Okee een snufje photoshop voor iets minder overbelichting en iets meer scherpte. Lichtelijk burn tool en USM toegepast. Ik denk dat ik m gewoon zo ga plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io9709063/img/tweakers/plantXtension_thumb2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door E-Rick op 10-09-2004 00:00 ]

Choose life

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Ok, mijn inzending deze maand:

Het Regent Zonnestralen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/pmudde/Lucht1.jpg

Gemaakt met:
Minolta Z1
Focal Length: 6 mm
F-Number: F/5,6
Exposure Time: 1/400 sec.
ISO Speed: ISO-50
Date: 24-8-2004

Ik heb een klein beetje met photoshop de levels veranderd. Voor de rest orgineel.

[ Voor 8% gewijzigd door mycosis op 10-09-2004 01:55 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

mycosis schreef op 10 september 2004 @ 01:31:
Ok, mijn inzending deze maand:

Het Regent Zonnestralen
[afbeelding]

Gemaakt met:
Minolta Z1
Focal Length: 6 mm
F-Number: F/5,6
Exposure Time: 1/400 sec.
ISO Speed: ISO-50
Date: 24-8-2004

Ik heb een klein beetje met photoshop de levels veranderd. Voor de rest orgineel.
Mooie foto! Maar ik vind de link met het thema weer niet helemaal volledig.

Default blanke hetero

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.munck/GOTFC01.jpg
Onderweg naar 'het licht' (helaas geen schaduw op de foto)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.munck/GOTFC02.jpg
Dé clichéfoto, die wel aan het onderwerp van de contest voldoet.

/me twijfelt nog over zijn inzending

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 11:26:
[afbeelding]
Onderweg naar 'het licht' (helaas geen schaduw op de foto)

[afbeelding]
Dé clichéfoto, die wel aan het onderwerp van de contest voldoet.

/me twijfelt nog over zijn inzending
Die eerste vind ik erg cool! Jammer dat hij een beetje scheef staat (of sta ik scheef) en dat er geen zon ofzo staat...dan zou hij perfect zijn _/-\o_

Default blanke hetero

Verwijderd

@GGG03:

Die eerste foto is veel leuker dan de tweede. Zo te zien is hij genomen bij een dijk. Als je in de buurt bent kun je er misschien rond de klok van 1800 a 1900 uur langsgaan (op een zonnige dag) om de foto opnieuw te nemen. Waarschijnlijk krijg je dan wel schaduw op de foto. Kijk ook eens of je de foto schuin kunt nemen (dus een compositie waarbij de trap schuin wegloopt door links onderaan de trap te gaan zitten). Misschien dat dat leuke resultaten oplevert.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Uit m'n archief van vakantiefoto's (2001 USA zuid-west tour) is deze wel toepasselijk.
Het gaat om de Ghost-Tree (echte naam van dit dooie boompje) aan de 17 miles-drive langs de kust bij Montery. Foto is gemaakt met m'n 'oude' Nikon F-50 (analoog).

Ghost Tree
Afbeeldingslocatie: http://uttnl151.tn.utwente.nl/~mvh/troep/film14_f18.jpg

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Ik zit er ook aan te twijfelen om eens mee te doen aan de fotocontest.
Ik weet alleen nog niet welke met welke foto.

Datum: 10-9-04
Tijd: 14:30
Camera: Ixus 430
Belichting: -2
ISO: 50
Filter: zwat/wit

In photoshop heb ik met levels de foto's een klein beetje donkerder gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.kuiper55/foto/SN1110041427.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.kuiper55/foto/SN1110041429.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.kuiper55/foto/SN1110041430.jpg

Verwijderd

Kijk nog eens naar de datum, want ik vind archieffoto's makkelijk kunnen, maar foto's uit de toekomst vind ik een beetje spooky!

• Micha
  • Niet online
camera datum staat beetje verkeerd denk ik ;)

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 15:20:

Datum: 11-10-04

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow! Foto's uit de toekomst! _/-\o_
Edit: maar liefst twee mensen zijn me voor :X

[ Voor 5% gewijzigd door WoWo op 10-09-2004 15:32 ]

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Datum: 11-10-04

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Toekomstfoto's? Mooi, dan blijft het morgen toch nog droog :+

Heb hier op 't werk een flutmonitor, maar ik zou bijna zeggen dat ze iets té donker zijn..

*edit... spuit 11.... driedubbelpost dus ;)
Overigens, voorkeur zou uitgaan naar 1, daar valt het licht mooier op de tak... en misschien nog iets van een motivatie bij de foto(s)?

[ Voor 12% gewijzigd door 2bme op 10-09-2004 15:35 . Reden: anderen waren sneller ;-) ]

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Verwijderd

Op mijn camera staat ie goed. Alleen mijn PC loopt wat uurtjes voor.

Verwijderd

WoWo schreef op 10 september 2004 @ 15:31:
[...]

Wow! Foto's uit de toekomst! _/-\o_
Edit: maar liefst twee mensen zijn me voor :X
en ik was je ook maar net voor :X :+

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 15:35:
[...]

en ik was je ook maar net voor :X :+
Ik F5 te weinig :)

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Ook een uit de oude doos, maar vond m wel erg mooi.

De zon die door de schaduw (silhouet) probeert te schijnen...

Afbeeldingslocatie: http://www.ramses.cistron.nl/heide1c.jpg

Gadgets FTW!

Verwijderd

Datum: 10-10-04

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg leuke foto's, vooral dat je nu al weet dat je ze volgende maand gaat maken :P (dat dat nog niemand is opgevallen :) of je hebt alleen de dag aangepast..... )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 01:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 01:33:
[...]

Erg leuke foto's, vooral dat je nu al weet dat je ze volgende maand gaat maken :P (dat dat nog niemand is opgevallen :) of je hebt alleen de dag aangepast..... )
Huh? Er zijn toch al een paar mensen je voor geweest hoor! B)

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/agulien/vakantie/19.jpg

Firecow gaat even over deze nadenken, Gemaakt op vakantie afgelopen week

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Floor-is

Floor-is

5.2

Van week een foto gemaakt die ook wel bizar cliche is eigenlijk, heb wel iets in gedachten, maar ook dat is al zo clichematig...

Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/fotos/GF6N7954.jpg

BTW: Afgelopen woensdag gemaakt bij Muiden/Muiderberg, tijdens opdracht voor klant.
(ISO125, f/8, 1s. 1D2+70-200LIS)

Bericht hierboven

• flagnite
  • Niet online
Wat zijn die vegen in de lucht Floris? Hopelijk toch geen vieze vingers op je lenzen gezet he?

Verwijderd

*gaat zich rot laggen als flors jawel zegt :p

ik kan het me niet voorstellen, waarschijnlijk gewoon de lucht.. wel een mooi plaatje floris!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 04-02 14:55

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb een stapel Foto's proberen te maken voor deze contest.
De volgende 2 vind ik zelf het best gelukt, maar ik weet niet welke van de 2 ik moet posten.
Ze zijn mischien een beetje cliche, maar wat vinden jullie ervan?
(dit zijn de verkleinde versies)

Foto's weggehaald

[ Voor 22% gewijzigd door Mud.Starrr op 13-09-2004 12:18 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Zie 2e bericht van deze topic..... geld voor vele foto's weer (helaas).

Goed heb zelf ook (nog) geen foto, wel een idee, maar zit nog te wachten op HET moment.

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 04-02 14:55

Mud.Starrr

I shoot people for money

Just_I schreef op 01 september 2004 @ 16:38:
*Bookmarked

Ikke ga even een brainstorm houden en zie wel weer of er wat uit gaat komen. Hopelijk een beter resultaat dit keer (al hoewel ik ook tevreden ben met mijn behaalde punten hoor :*) )
Dat is het 2e bericht?

Wat is daarmee???

Edit: Of bedoel je dat je niet zomaar een aantal foto's mag posten om te vragen wat anderen er van vinden?
MMh, maar ik heb er wel goed over nagedacht maar kan uit deze 2 niet kiezen, maar als het niet mag wil ik ze wel weghalen.

[ Voor 26% gewijzigd door Mud.Starrr op 11-09-2004 23:05 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Mud starrr schreef op 11 september 2004 @ 23:03:
[...]

Dat is het 2e bericht?

Wat is daarmee???

Edit: Of bedoel je dat je niet zomaar een aantal foto's mag posten om te vragen wat anderen er van vinden?
MMh, maar ik heb er wel goed over nagedacht maar kan uit deze 2 niet kiezen, maar als het niet mag wil ik ze wel weghalen.
Die jij citeert is de derde volgens mij.....
Maar goed, ik bedoelde te zeggen dat er veel foto's voorbij komen die mijns inziens niet aan het onderwerp van de contest voldoen, maar ja wie ben ik......?

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Verwijderd

hallo, hier is mijn foto dan :) paardagen geleden gemaakt in de achtertuin. vind hem zelf erg mooi. nu dus even kijken wat jullie ervan vinden!
Afbeeldingslocatie: http://img14.exs.cx/img14/520/PICT107.jpg
nouja nog maar eentje dan
Afbeeldingslocatie: http://img14.exs.cx/img14/4829/PICT108.jpg

ook diezelfde dag gemaakt in de tuin.
foto's gemaakt met een Minolta Dimage Z1.

p.s: ben 15, dus zo veel gevoel voor moois heb ik nog niet ;)

Verwijderd

Ik denk dat ik met deze ga meedoen

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wilco.karin/Wesp%20in%20Web.jpg

graag reacties

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 12:10:
hallo, hier is mijn foto dan :) paardagen geleden gemaakt in de achtertuin. vind hem zelf erg mooi. nu dus even kijken wat jullie ervan vinden!
[afbeelding]
nouja nog maar eentje dan
[afbeelding]

ook diezelfde dag gemaakt in de tuin.
foto's gemaakt met een Minolta Dimage Z1.

p.s: ben 15, dus zo veel gevoel voor moois heb ik nog niet ;)
vind ze niet echt in het thema passen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Gezien de foto's van Mud Starr en Slak12345 vind ik dat we een beetje van het onderwerp afdwalen...
Uit de schaduw, ín het licht... dat is echt niet 'schaduw en licht' of 'schaduwwerking' of 'licht en donker'. Ik snap dat deze foto moeilijk is maar je moet creatief zijn!

Ik heb zelf afgelopen woensdag in Insel Hombroich (D'ld) rondgelopen en daar enkele mooie platen gekiekt voor deze contest. Overigens ook een geweldig park / museum om gewoon heen te gaan bij lekker zonnig weer :Y) 8)

Ik post ze zo snel mogelijk, ik kan niet kiezen, en moet nog croppen :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

ooo sorry was het thema helemaal vergeten |:( 8)7

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 13:10:
ooo sorry was het thema helemaal vergeten |:( 8)7
Oh my god :(

Default blanke hetero

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 19:45:
*gaat zich rot laggen als flors jawel zegt :p

ik kan het me niet voorstellen, waarschijnlijk gewoon de lucht.. wel een mooi plaatje floris!
Nee het is nog erger: Canon heeft mijn 1D2 een beetje viesgemaakt :X

Ook wel: lever hem met een schone sensor in, krijg hem met een supergore terug. Deze foto is op f/9 ofzo, dan zie je het al een beetje, wacht maar tot je diafragma kleiner wordt, dan zie je het nog veel duidelijker. :/

De lenzen waren dus gewoon schoon, daar zorg ik echt wel voor. :)

Bericht hierboven

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 22:32

Just_I

What did you just say?

* Just_I wants proof !!!! ... Kan je nog naar een foto (recente) linken waarop hetzelfde effect te zien is O-) ?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

ugh, das kut floris.. wat heb je eraan gedaan? (op zn minst bellen ofzo gok ik..?)

Verwijderd

Just_I schreef op 12 september 2004 @ 18:02:
* Just_I wants proof !!!! ... Kan je nog naar een foto (recente) linken waarop hetzelfde effect te zien is O-) ?
Ik denk dat hij hem gewoon heeft schoongemaakt ondertussen ;)

Wat betreft deze contest: als "licht en donker" en "schaduwwerking" en dergelijke al niet meer aan het onderwerp voldoen, dan denk ik niet dat ik nog iets inlever deze maand. Het onderwerp wordt me te vaag.

Ik ben toch al meer voor de "een-woord" onderwerpen zoals de PBase / DPReview contests: "Gesteente", "Liefde", en dergelijke. Dan hoef je ook niet zo te emmeren of een foto wel in het thema past. Om een breed onderwerp te hebben hoeft het niet altijd vaag te zijn ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 18:51 ]

• Jasper
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 18:51:
Ik ben toch al meer voor de "een-woord" onderwerpen zoals de PBase / DPReview contests: "Gesteente", "Liefde", en dergelijke. Dan hoef je ook niet zo te emmeren of een foto wel in het thema past. Om een breed onderwerp te hebben hoeft het niet altijd vaag te zijn ;)
Schiet en plaats een winnende foto en bepaald volgende maand het thema ;)

[/inkoppertje]

[ Voor 5% gewijzigd door Jasper op 12-09-2004 19:10 ]

Verwijderd

Ik zou wel willen, maar als "licht en donker" en "schaduwwerking" en dergelijke al twijfelachtig zijn betreffende het thema... ik heb in 1 klap dan geen ideeën meer (En ik had er een stuk of 4 :X)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 19:57 ]

Verwijderd

Even wat commentaar van mij.

GGGo3, op jouw foto van de bakstenen trap zit wél een schaduw...kijk maar eens goed naar de rechter en linkerkant van de trap, dan zie je rechts een rand schaduw.

Vuurkoe, oftewel Firecow jouw foto vind ik echt super met die éne bundel zonlicht op de huizen op die heuvel!
Heel mooi krijgt van mij 5 punten.

E-rick: jammer dat je die "overbelichting" bij je plant hebt weggewerkt. Juist dát trok de aandacht naar de jonge scheut, met minder licht vind ik hem erg doods.

Mycosis "Het regent zonnestralen" vind ik heel mooi. Miischien voor anderen cliché maar ik vind 'em mooi.

Rudadude : Jij bent grappig zeg, met je Awakenings. Dat ben je toch zelf??
Leuk bedacht.

Play: Je fontein in Bordeaux vind ik wel wat hebben, maar hij is een beetje vaag. Van dat gevecht waar jij het over hebt is niks te zien.

Zooooo nou voorlopig weer genoeg hè.

• mycosis
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Firecow schreef op 11 september 2004 @ 12:32:
[afbeelding]

Firecow gaat even over deze nadenken, Gemaakt op vakantie afgelopen week
Wat een bizarre foto zeg. :9~

nix aan gesoept?

Nadenken? |:( ;)

Trouwens, het Thema muziek lijkt me ook wel kik. Lekker breed, maar toch wel gaaf om geluid in beeld te brengen ofziets :P

[ Voor 17% gewijzigd door mycosis op 13-09-2004 01:56 ]

• E-Rick

E-Rick

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 20:11:
Even wat commentaar van mij.

E-rick: jammer dat je die "overbelichting" bij je plant hebt weggewerkt. Juist dát trok de aandacht naar de jonge scheut, met minder licht vind ik hem erg doods.
Tja, het is een beetje kiezen of delen. De tweede versie is iets minder overbelicht, daardoor is ook een klein beetje meer detail te zien, maar zoals je zegt komt de jonge scheut iets minder sprankelend over. Ik vond aanvankelijk de tweede iets beter, maar nu ik er over nadenk en ze nog even goed vergelijk, begin ik toch weer aardig te twijfelen.

Wie helpt me uit de brand?
eerste versie
of
donkerder gesoepte versie

Choose life

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 19:57:
Ik zou wel willen, maar als "licht en donker" en "schaduwwerking" en dergelijke al twijfelachtig zijn betreffende het thema... ik heb in 1 klap dan geen ideeën meer (En ik had er een stuk of 4 :X)
Het draait er allemaal om hoe de stemmers jouw foto beoordelen. Aan de tot nu toe ingeleverde foto's te zien zijn er meer die gebruik maken van licht en donker schaduwwerking en contrasten, dus als je een goede foto maakt zijn er zeker kansen; ongeacht van wat hier beweerd wordt...

@ Musje: Ja dat ben ik zelf. Ik heb helaas nog niet veel feedback op die foto gehad, zodat ik nog niet weet of ik mijn eerste foto moet laten staan of toch moet vervangen door deze, of toch nog even verder op zoek moet.

@ E-rick: Ik vind het verschil eigenlijk maar heel minimaal. Ik zou voor de donkere gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Rudedadude op 13-09-2004 10:58 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:45

vanDaal

-ismeereentje

Laat ik weer eens meedoen (voor het eerst sinds een jaar of zo)

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/albums/2004-04-04-MaasWaal/IMG_3189.jpg

Afgelopen april geschoten toen het behoorlijk waaierig weer was. De zon kwam er maar sporadisch doorheen. Bij deze foto is dat goed te zien. Het enige zonnestraaltje op deze foto was toevallig net gericht op de boerderij, waardoor er een mooi contrast ontstond tussen de schaduwrijke omgeving.

Gemaakt met een Canon EOS 10D, 28mm, 1/60, f9.5

-edit-
Beetje breed nu, kan hem nu even niet resizen helaas
-/edit-

[ Voor 7% gewijzigd door vanDaal op 13-09-2004 15:01 ]

Verwijderd

De hele foto is vrij licht. Dus die boerderij valt eigenlijk niet eens op met de zonnestraal erop gericht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 12:15:
Ik denk dat ik met deze ga meedoen

[afbeelding]

graag reacties
Zou toch graag willen weten wat jullie er van vinden!!!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Ik was zelf toch niet tevreden met de vinger van een week geleden. Gisteren aan het wandelen en daar zag ik deze weer. Deze roestbak staat er al een groot aantal jaren en wordt steeds fotogenieker. Het was even onkruid wieden om hen weer zichtbaar te maken en toen kwam de gedachte. In zekere zin vond ik ook wel geschikt voor de opdracht van deze maand. Ik moest hem uit het verborgen duister halen en keek in het licht. Overigens vind ik het gewoon een mooie foto.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/albert.schweitzer/040912_Loenen_41.JPG

Als mensen problemen met het kader hebben is dat jammer dan. Zonder vloekt hij zo fantastisch tegen het fraaie paars van het forum dat het echt niet om aan te zien is.

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:31:
[...]

Zou toch graag willen weten wat jullie er van vinden!!!
Zelf start je al niet helemaal goed door geen omschrijving, techniek en motivatie bij je foto te zetten.

Maar goed, ik vind de foto wat kleurloos. Het is een contrastfoto, maar er is niet echt contrast, gezien de niet zo bijzondere lucht op de achtergrond. Verder hangt het onderwerp van de foto precies in het midden van de foto, wat de compositie er niet spannender op maakt. De huizen op de achtergrond geven de foto ook geen 'wrede natuur' element mee. Tenslotte heb ik de vraag hoe ik de foto moet linken met het thema 'uit de schaduw, in het licht' .

@ wiewatwaar: is dat zo'n fantastische citroën-bus?

[ Voor 6% gewijzigd door Rudedadude op 13-09-2004 20:13 ]

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Rudedadude schreef op 13 september 2004 @ 20:12:
[...]

Zelf start je al niet helemaal goed door geen omschrijving, techniek en motivatie bij je foto te zetten.

Maar goed, ik vind de foto wat kleurloos. Het is een contrastfoto, maar er is niet echt contrast, gezien de niet zo bijzondere lucht op de achtergrond. Verder hangt het onderwerp van de foto precies in het midden van de foto, wat de compositie er niet spannender op maakt. De huizen op de achtergrond geven de foto ook geen 'wrede natuur' element mee. Tenslotte heb ik de vraag hoe ik de foto moet linken met het thema 'uit de schaduw, in het licht' .

@ wiewatwaar: is dat zo'n fantastische citroën-bus?
Yep, geen bus die zo mooi oud word..

• Bzzje
  • Laatst online: 28-11-2025

Bzzje

Negeren is vooruitzien

uiteindelijk toch maar weer eens meedoen:

Afbeeldingslocatie: http://alsikmaarinbeeld.com/albums/eos/bluemoon.sized.jpg

Camera :
Canon - eos 300D

Mpix :
1, afmeting jpg: 2048x1360

Iso & Brandpunts afstand :
100 , 20 mm

Sluiter tijd & Diafragma :
1 / 6 sec , F3.6

Omschrijving :
Op zondag 12 september gemaakt in blijdorp. Van onder af in de kwallenbak gemaakt, waardoor het licht wel de bak en de kwallen verlicht, maar de ruimte er omheen gewoon zwart is gebleven.
Er is _geen_ bewerking op losgelaten, behalve het schalen van de volledige foto.

Negeren is vooruitzien

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

wiewatwaar schreef op 13 september 2004 @ 19:40:
Ik was zelf toch niet tevreden met de vinger van een week geleden. Gisteren aan het wandelen en daar zag ik deze weer. Deze roestbak staat er al een groot aantal jaren en wordt steeds fotogenieker. Het was even onkruid wieden om hen weer zichtbaar te maken en toen kwam de gedachte. In zekere zin vond ik ook wel geschikt voor de opdracht van deze maand. Ik moest hem uit het verborgen duister halen en keek in het licht. Overigens vind ik het gewoon een mooie foto.

[afbeelding]

Als mensen problemen met het kader hebben is dat jammer dan. Zonder vloekt hij zo fantastisch tegen het fraaie paars van het forum dat het echt niet om aan te zien is.
Maak geen kaders rond je foto. Dat is een leuke manier om je foto indrukwekkender te laten lijken, maar dat is bij de contest niet de bedoeling. Hier gaat het puur om de foto, in vergelijking met andere foto's.
Haal het kader dus maar snel weg! Jammer voor jou dan...

Vind de link met het thema zowiezo alweer erg ver gezocht! Er is in iedergeval niks van te zien op de foto! Ik kan ook mijn pen fotograferen en zeggen dat ik hem zojuist uit de schaduw in het licht heb gelegd. Zelfde idee....
vanDaal schreef op 13 september 2004 @ 15:00:
Laat ik weer eens meedoen (voor het eerst sinds een jaar of zo)

[afbeelding]

Afgelopen april geschoten toen het behoorlijk waaierig weer was. De zon kwam er maar sporadisch doorheen. Bij deze foto is dat goed te zien. Het enige zonnestraaltje op deze foto was toevallig net gericht op de boerderij, waardoor er een mooi contrast ontstond tussen de schaduwrijke omgeving.

Gemaakt met een Canon EOS 10D, 28mm, 1/60, f9.5

-edit-
Beetje breed nu, kan hem nu even niet resizen helaas
-/edit-
Hetzelfde geldt dus voor deze foto; Kader weg....

Wel leuke foto! Alleen viel me de link met de contest pas op na het lezen van je verhaaltje. Dat vind ik erg jammer...je moet het eigenlijk direct kunnen zien.

[ Voor 26% gewijzigd door Ebayzo op 14-09-2004 08:53 ]

Default blanke hetero

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Bzzje schreef op 13 september 2004 @ 21:34:
uiteindelijk toch maar weer eens meedoen:

Omschrijving :
Op zondag 12 september gemaakt in blijdorp. Van onder af in de kwallenbak gemaakt, waardoor het licht wel de bak en de kwallen verlicht, maar de ruimte er omheen gewoon zwart is gebleven.
Er is _geen_ bewerking op losgelaten, behalve het schalen van de volledige foto.
persoonlijk vind ik hem niet zo in de contest passen
er is wel een stukje donker een een stukje licht, maar dat is het dan ook

bij die boerderij hier een stukje boven heb je bvb nog dat lichtstraaltje dat precies op de boerderij neerdaalt, wat een beetje een hemels effect geeft... maar hier heb je gewoon een stuk normaal een een stuk zwart... niet helemaal mijn smaak dus

offtopic:
Ebayzo: wanneer hou jij in godsnaam op met politiemannetje spelen?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Yoeri schreef op 14 september 2004 @ 09:05:
[...]

persoonlijk vind ik hem niet zo in de contest passen
er is wel een stukje donker een een stukje licht, maar dat is het dan ook

bij die boerderij hier een stukje boven heb je bvb nog dat lichtstraaltje dat precies op de boerderij neerdaalt, wat een beetje een hemels effect geeft... maar hier heb je gewoon een stuk normaal een een stuk zwart... niet helemaal mijn smaak dus

offtopic:
Ebayzo: wanneer hou jij in godsnaam op met politiemannetje spelen?
Als mensen nadenken (en de regels lezen) voordat ze posten.

Quote van wiewatwaar:
Sorry hoor! Het staat duidelijk in de regels dat het niet mag. Doe het dan ook niet!

Default blanke hetero

• joostingh
  • Laatst online: 16-05-2025
EbAyzo schreef op 14 september 2004 @ 14:58:
[...]
Als mensen nadenken (en de regels lezen) voordat ze posten.

Quote van wiewatwaar:
[...]
Sorry hoor! Het staat duidelijk in de regels dat het niet mag. Doe het dan ook niet!
Houd eens op met zeiken man. Het is alsof iedereen naar jouw pijpen moet dansen... Als je het niet eens bent met een foto dan moet je er niet op stemmen. En diegene die de wedstrijd start die houd het verder allemaal wel in de gaten en zal ook zekers wel zeggen dat het kader eraf moet. Maar aangezien de kleur op de foto misschien enorm vloekt met de kleur van het forum dat hij er zo een betere kijk op kan laten geven omdat over het algemeen een foto op een witte achtergrond in het boek zit...

Dus ga ook eens wat maken en posten in plaats van alleen maar te zeuren dat het niet goed is etc want dat zijn feitelijk al jouw berichten.

• David
  • Laatst online: 05-02 13:48
'Silhouetfotografen in actie'. Archieffoto van mei dit jaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.camelon.nl/GoT/silhouet.jpg

Geschoten met de Pentax MG van m'n zusje (1979 ofzo) met een SMC Pentax f/1.4 50mm-lens op Agfa ISO 200 film (waardeloos spul), foto ingescand met 'n Canon flatbedscanner. Lang leve lo-fi :)

Dato DUO synth voor twee

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 21:42
DiMension schreef op 14 september 2004 @ 17:01:
'Silhouetfotografen in actie'. Archieffoto van mei dit jaar:
[afbeelding]

Geschoten met de Pentax MG van m'n zusje (1979 ofzo) met een SMC Pentax f/1.4 50mm-lens op Agfa ISO 200 film (waardeloos spul), foto ingescand met 'n Canon flatbedscanner. Lang leve lo-fi :)
Cool! Heb je de tegenhanger van het andere toestel ook?

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Mijn 'eerste ooit' bijdrage

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~fjm/GoT/20.jpg

Ik vondt de lcuth die avond heel mooi, en dit is het beste schot waarmee ik het erop kon krijgen, hij is op het resizen helemaal photosoepvrij! niks geedit ofzo :)

geschoten met een minolta dimage z2 op manual settings weet ik zogauw niet :)

EDIT: foto lihnk gefix

[ Voor 7% gewijzigd door semicon op 14-09-2004 18:06 ]

Verwijderd

Ik twijfel of ik hiermee ga meedoen. Heb hem ook al in het "[Verzamel] landschappen en natuur" topic geplaatst een aantal dagen geleden.
Gemaakt op 3 september, 's morgens vroeg toen de zon eindelijk door de nevel brak.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/3562G14D25D0/256/p.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 18:33 ]

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Meedoen, ik vind hem prachtig!

• Bzzje
  • Laatst online: 28-11-2025

Bzzje

Negeren is vooruitzien

EbAyzo schreef op 14 september 2004 @ 08:50:
[...]

[...]

[...]
Hetzelfde geldt dus voor deze foto; Kader weg....

Wel leuke foto! Alleen viel me de link met de contest pas op na het lezen van je verhaaltje. Dat vind ik erg jammer...je moet het eigenlijk direct kunnen zien.
Volgens mij is er een verschil tussen kader en kader
Kader: - een of andere later toegevoegde rand om de foto
Kader: - door compositie uitsnijding van een onderwerp in de foto.

In mijn foto is geen bewerking, de omgeving was gewoon dermate donker dat het als zwart uit komt. Persoonlijk kreeg ik meteen het idee dat ik erbij omschreven heb. Helaas krijg jij dat idee er niet meteen bij

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Tijdens het scrollen door dit topic werd ik verrast door fel zonnestraaltje dat plotseling mijn kamer binnenkwam. Die mocht ik niet laten gaan. Gedurende de zoektocht naar mijn camera kwam ik een paar witte A4'tjes en mijn zonnebril tegen en had gelijk inspiratie voor mijn deelname. Na wat driftig klikken had ik een paar 'mooie' foto's te veel. Daarom vraag ik jullie advies.
De enige bewerkingen: "croppen en resizen".
Doordat de zon, ondanks dat 'ie al mooi oranje werd, behoorlijk fel was, werd het papier behoorlijk opgelicht. Hierdoor heb ik de sluitertijd lekker kort kunnen houden en werd de achtergrond (de ik behoorlijk weggecropt heb) donder. En daarmee heb ik als het ware uit de schaduw naar het licht geklikt B).
1:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/amsoldaat/bmp/bril/PICT0599b.jpg
2:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/amsoldaat/bmp/bril/PICT0602b.jpg
de opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/amsoldaat/bmp/bril/PICT0603b.jpg
je moet wat hé, als amateur... :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.