[HDD] Creative Zen Touch

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 12.693 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:49:
...behalve dat je in de player zelf moeilijk een playlist kan aanmaken (ik zoek nog druk maar nergens gevonden)...
Je kan eenvoudig met de bijgeleverde software, of die van redchair, je eigen playlists aanmaken. Idd jammer dat dat niet op de player een playlist kan aanmaken. Die optie mis ik ook. Zal wel niet bijgeleverd worden met de nieuwe firmware, die overigens ook nog niet uit is.

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zen touch liep vast en ik reset hem
nadat hij hem rebootte kwam hij ineens in recoverymode
en bij elke functie die ik kies krijg ik de melding "harddisk problem"
en ik kan niet meer in de zen
is er een oplossing of moet ik hem terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, waar zit het groote verschil nou in tussen de Creative Zen Extra 30 GB en de Creative Zen Touch, naast die 10 GB extra HD ruimte en kortere accuduur op de Zen Extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:37:
Vraagje, waar zit het groote verschil nou in tussen de Creative Zen Extra 30 GB en de Creative Zen Touch, naast die 10 GB extra HD ruimte en kortere accuduur op de Zen Extra?
De Zen Extra is groter.

Ik moet zeggen dat deze speler mij heel erg trekt, naast een aantrekkelijke prijs is ook de accuduur super, ik ga regelmatig voor langere tijd met de bus (denk dan aan een uur of 12-16) en het is zwaar kut als dan op 2/3 je Ipod er mee op zou houden. Dat is eigenlijk wat mij er van weerhouden heeft dat ding te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Heb sinds een paar dagen ook een Creative Zen Touch 20 GB. Dit is de eerste keer dat ik een mp3 speler heb gekocht. Heb nog niet alle opties van de speler en software uitgeprobeerd maargoed.

Ik heb ook ervaren dat als je em aan een versterker koppelt, je het geluid van de versterker en van de Zen hoger moet zetten voor een acceptabel volume. Is dit te verhelpen met firmware?

Tevens is dit de eerste keer dat ik echt moet werken met id3 tags. Wel handig dat je dat in de bijgeleverde software aan kunt passen. Wat ik wel jammer vind is dat je op de speler zelf geen mappen(structuur) kan aanmaken en daar je nummers in zetten.
Voor bijv. alle dance nummers zet ik in de id3 tag bij album bijv. 'dance diversen'. Dat is dan mijn "map" zegmaar.

Nou khoop er nog plezier aan te beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

LeMerchant schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:44:

Voor bijv. alle dance nummers zet ik in de id3 tag bij album bijv. 'dance diversen'. Dat is dan mijn "map" zegmaar.
Wat je zou kunnen doen is je losse nummers allemaal de zelfde album naam geven, dan houd je dat aan als map. Zo doe ik dat met mijn dj sets. Zijn ze toch allemaal goed geordend, en je bent van die waslijst van nummers af in je albums categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat eerst met de vraag of ik de zen touch via de USB aansluiting op mijn creative T7700 volume controller kon aansluiten maarre...heb hem getest... hij doet het niet :/ ;(
dus werkt alleen via de USB aansluiting die in de compu kast zit (of usb hub ofso)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:23

Guldan

Thee-Nerd

Misschien dat de USB poort van je 7700 niet genoeg power kan geven zodat het niet werkt Word het ding wel herkend in Windows dan?of helemaal niets?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:45

delorean7

Let's take the Aston toni

Heb dit ding ook sinds een paar dagen. Stelletje randdebielen dat ze geen mapstructuren begrijpen - geldt overigens voor nagenoeg alle HD spelers, niet specifiek deze.

Dell schijnt een goedkope afstandsbediening te hebben voor 20 eip die werkt met de Zen Touch (bron verkoper MyCom).

Ik heb nu eindelijk mijn hele collectie een beetje op orde, althans de ID3 tags - filenames waren altijd al goed.

Tips voor de ID3 renamende mensjes:

De meegeleverde software organiser is best handig om even snel genres/albums/artists aan te passen. Mocht je Mp3 albums hebben zonder deze gegevens dan zou je foobar eens kunnen proberen - die heeft ook een mass tag optie en ook een optie om titels in freedb op te zoeken (ook multi album), handig!

Het uploaden naar het apparaat vind ik nog steeds waardeloos, ik had de drivers uit dit topic gepakt waarna het mogelijk is om files via een driveletter up te loaden. Inmiddels is die kant van de driver al helemaal stuk in mijn XP sp2 installatie - als de Zen aan mijn pc hangt en ik open 'my computer' (of een ander appie dat wil gaan bladeren) dan krijg ik een 100% CPU load van de Creative driver zonder resultaat. Het gevolg is dat ik alleen nog maar kan uploaden door te synchronizen via de Creative organizer - dat gaat wel goed.
Sync via Windows Media Player 10 zorgt voor een cold freeze van mijn pc na 10-15 minuten.

Maar ach als de muziek er eenmaal opstaat op een beetje nette manier is het een best apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delorean, ik zou proberen de software/drivers dan integraal te verwijderen, ook alle registry keys, en dan opnieuw te installeren. Dat al eens geprobeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld de nummers van maar twee albums random af te spelen?

Als ik in het menu albums zit en ik hightlight een album en druk op ok, dan krijg ik o.a. een optie 'Toev. aan selectie'. Waar voeg'tie em dan aan toe? En is het uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:20:
delorean, ik zou proberen de software/drivers dan integraal te verwijderen, ook alle registry keys, en dan opnieuw te installeren. Dat al eens geprobeerd :?
Kijk natuurlijk lopen 'wij tweakers' al wat langer in de grote boze wereld rond die windows heet. Ik vind het alleen een beetje jammer dat ik weer moet gaan prutsen omdat Creative faalt een beetje degelijke drivers te bakken. Er draaien geen gekke dingen op mijn systeem en toch loop ik tegen meerdere problemen aan... oh well, het werkt wel met wat workarounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik ga met sinterklaas/kerst rond die tijd denk ik een creative zen kopen, maar ik ben nog aan het twijfelen of ik de micro of de touch neem..
opzich heeft de touch wel betere specs, maar is wel weer groter..en 't
design is misschien iets zakelijker. prijs is ongeveer gelijk, dat tientje maakt dan ook niet meer uit. hmmm moeilijk.. :/

edit: hmm je kunt met deze dingen toch wel goed naar school fietsen als ie in je zak zit en speelt ??(omdat het hdd's zijn)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:00:
hmm ik ga met sinterklaas/kerst rond die tijd denk ik een creative zen kopen, maar ik ben nog aan het twijfelen of ik de micro of de touch neem..
opzich heeft de touch wel betere specs, maar is wel weer groter..en 't
design is misschien iets zakelijker. prijs is ongeveer gelijk, dat tientje maakt dan ook niet meer uit. hmmm moeilijk.. :/

edit: hmm je kunt met deze dingen toch wel goed naar school fietsen als ie in je zak zit en speelt ??(omdat het hdd's zijn)
Gewoon fietsen moet volgens de handleiding geen probleem zijn. Echt ermee joggen raden ze af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is bij mij echt nog nooit geskipt!
Zelfs als ik af en toe weer een fijne trein van de NS moet halen en ik dus aan het rennen ben met dat ding in me zak functioneerd hij perfect!

Met de firmware update (die voor het nieuwe jaar toch echt moet komen) blijkt WMP10 de Zen te herkennen zonder software.
Dat zou wel een fijne bijkomstigheid zijn.

Op pixmaniapro.com ligt ie nu voor 200 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:18
Als je snel die mp3 tags wil aanpassen gebruik dan Tag&Rename, werkt er perfect voor. Verder heb ik ook nog nooit last gehad van skippen bij dat ding. In de handleiding staat ook dat hij een buffer heeft van 15 minuten ofzo dus overslaan zal niet echt snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:18
DIt is gewoon een goed ding werkt prima. ik heb em nu een week en nog geen problemen gehad .
al vind ik wel het draag tasje een beetje irritant want je moet de speler er uit halen om een ander nummer op te zetten .
weet iemand of er een ander tasje waarmee dat wel kan?

en hoe zit het met die AB van dell werkt die echt op de zen 20gig ?

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hoesje maakt hem veels te dik naar mijn mening.
In me broekzak doe ik het gewoon zonder.
Gebruik hem alleen om in me tas op te bergen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:48:
Dat hoesje maakt hem veels te dik naar mijn mening.
In me broekzak doe ik het gewoon zonder.
Gebruik hem alleen om in me tas op te bergen enzo.
doe ik niet (bang om krassen op het scherm te krijgen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als je spijkers in je zak hebt zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

nienix schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:28:
[...]

doe ik niet (bang om krassen op het scherm te krijgen :) )
Pcies, dat heb ik ook. Ik heb daarom het plastice afdeklaagje er maar op laten zitten om krasjes te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:21
Dan krijg je dus krasjes op dat plasticje, wat er ook lelijk (lelijker) uit ziet. Zowieso zie je het hele scherm dan minder scherp. Vriend van me doet dat ook maar ik vind het nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

Nee hoor valt mee, ik heb liever de krasjes op een laagje plastic zitten dan op mijn scherm zelf. Dat is ook de reden dat ik hem er oplaat zitten.

En idd het ziet er wat minder aantrekkelijk uit, maar dat liever dan beschadegingen op mijn display!
De teksten in het display zijn nog perfect te lezen. Onscherp? Valt mee hoor! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo snel komen er toch geen krasjes op het scherm of wel soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

Valt mee idd. Maar om hem te behouden van krassen kun je hem er op laten zitten en het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe je er mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb hem nu ruim een week en hij is al 3 keer vastgelopen.
Een beetje jammer maar ik kon er mee leven aangezien de reset knop gewoon zijn werk deed.
Nu was gister de accu op en ging ik hem fijn opladen. Hij zit er nu bijna 4 uur in (met 4 uur moet ie weer helemaal opgeladen zijn) alleen hij gaat gewoon niet meer aan! De batterij geeft nog steeds maar 1 streepje weer (ook vastgelopen denk ik) en als ik de reset knop indruk gebeurd er niks.

Iemand met tips om hem weer aan te krijgen?!

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:45:
Ok ik heb hem nu ruim een week en hij is al 3 keer vastgelopen.

Iemand met tips om hem weer aan te krijgen?!

Bedankt.
Beetje vervelende tip... Breng hem terug, want dit klinkt niet goed. 3x in 1 week vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee ik heb hem uiteindelijk weer aangekregen nadat ik hem via de usb kabel had aangesloten aan de comp en toen gereset.

Ik wacht nog ff met terug gaan...

Hoop dat de aankomende(?) firmware de touch een beetje stabieler maakt EN dat WMP10 hem herkend zonder software te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markman85
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:47
Heej dat probleem van Percell heb ik ook gehad.
Bij mij deed ie het 2 weken niet. Toen heb ik rma aangevraagd bij Creative.
Ik testte hem nog een keer, en opeens begon die weer te draaien. Ik had er niets mee gedaan, niet opnieuw opgeladen, niet aan usb poort, gewoon aanzetten en opeens reageerde die weer. Nogal vreemde zaak dus. Gelijk Creative gemaild, en verteld hoe de vork in de steel zat. Die raadden mij aan om dan nog maar even te wachten met RMA tot ie weer dezelfde problemen gaf.

Tot op de dag van vandaag nog steeds geen probleem. Je raakt wel een beetje je vertrouwen kwijt in zo'n duur apparaatje, maarja ik ben er toch ook wel blij mee. Vind het wel een uitkomst om al m'n muziek bij me te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:23

Guldan

Thee-Nerd

HIij is bij mij ook maar 2 keer vastgelopen. Ik heb het ding nu vanaf de HCC en bevalt echt super. Een tasje waardoor je de touchpad kun aanraken en de knoppen kunt bedienen zou wel handig zijn. Ik heb trws wel ondekt dat als je bijv hem niet uitkrijgt terwijl je hem in dat hoesje hebt, je hem er dan ff uit moet halen omdat ie anders een of andere vage knop indrukt waardoor ie niet uit wil.
Verder ben i geheel tevreden... moet alleen nog wel een paar cd's omzetten... :);)..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoelen ze met: "nog maar even te wachten met RMA"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:04:
Okee ik heb hem uiteindelijk weer aangekregen nadat ik hem via de usb kabel had aangesloten aan de comp en toen gereset.

Ik wacht nog ff met terug gaan...

Hoop dat de aankomende(?) firmware de touch een beetje stabieler maakt EN dat WMP10 hem herkend zonder software te installeren.
Ik weet niet of jouw probleem opgelost zal worden met een FirmWare update. Ik heb dat ding nu al eh, een maand of 3 en ik heb pas 1x een vastloper gehad. Vandaar dat ik denk dat jij wellicht een kniftige versie hebt, en lijkt het me verstandig om hem binnen 8 dagen terug te brengen, of zenden.

Vandaar mijn reactie.

Ik denk dat je nu te laat bent, en dan moet je eventueel het gewone reguliere reparatie-traject in gaan.

Overigens staat er ergens in dit Topic een link naar de huidige firmware, misschien kan je die nog proberen te flashen?

[ Voor 1% gewijzigd door NaN op 06-12-2004 11:53 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:46:
Wat bedoelen ze met: "nog maar even te wachten met RMA"?
Eh, dat hij nog even moet wachten met het opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markman85
Sangroid schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:50:
[...]

Eh, dat hij nog even moet wachten met het opsturen?
ja idd, ik vond het zelf ook een beetje een vreemd idee om een werkend apparaat op te sturen, en zij raadden mij dus ook aan om hem dan nog maar te gebruiken. Als er weer problemen optreden neem ik weer contact met ze op en dan zie we wel verder. Maar voorlopig werkt ie weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel aan mij liggen, maar ik heb hem nu 3 maanden en nog geen een keer vastgelopen! En dat beschermhoesje maakt hem idd veel te groot, past hij niet meer in m'n broekzak, zonde.. komt er ooit een dunnere?, of is die er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het niet mogelijk om die bass flink op te pompen zonder dat ie gaat kraken, want mijn disc man produceerd nog een betere bass als de zen touch. ik heb trouwens een goede hoofdtelefoon (30,- philips). is er mischien software voor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is een onnatuurlijke bass en betere bass dan ;)
ik heb de zen nu sinds een weekje en het bevalt echt super :)
eindelijk geen MD's meer meeslepen en omwisselen \o/
vinde die touchpad fijn werken was wel ff wennen in het begin maar als je er eenmaal aan gewend bent \o/

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Ik heb dit apperaat nu ook een aantal weken in bezit en ben er vol lof over. In de gehele tijdsspan heb ik nog geen enkele vastloper gehad en is er verder niets vreemds gebeurt

Positief

- Makkelijk nummers opzoeken / sorteren
- Erg goede geluidskwaliteit met andere koptelefoon
- Duidelijk beeldscherm
- Accuduur
- Snelheid

Nadelen

- Waar is de bass? :? (zeker in vergleijking met m'n eerdere discmans)
- krasgevoelig
- Hold knopje is een beetje fragiel

Ik kan iedereen die zit te twijfelen zonder meer ook aanraden om een exemplaar aan te schaffen, het is gewoon een gruwelijk goed apperaat dat z'n prijs volledig waar maakt. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

Ik kwam net op de site van Creative de nieuwe Nomad software tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dit is gaar. De 8 dagen zijn inderdaag verlopen.
Ik moet nu elke keer iets van 5 tot 10 keer de aanknop ingedrukt houden voordat ie eindelijk aan gaat. Mag hem zeker fijn opsturen nu en jaren wachten ):(
Heel jammer voor zo'n redelijk duur product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markman85
Zo begonnen bij mij de problemen ook. Dan reageerde die niet bij het opstarten, en dat werd steeds meer, uiteindelijk kreeg ik hem gewoon niet meer aan, en zogezegd, na die 2 weken deed ie het ineens weer. Dus er is nog hoop, maar het is wel heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Ik heb sinds gisteren deze Creative Zen Touch en ben er zeer tevreden mee. Heb hem voor €169,- aan weten te schaffen (compleet nieuw), en dat is natuurlijk niet veel geld :). Toch blijf ik bij Creative altijd balen van de garantie die ze bieden. Eigenlijk moeten ze, zoals bijna elke fabrikant dat doet, de garantie overlaten aan de winkel waarbij het apparaat gekocht is. Maar goed, we hopen maar dat hij niet defect gaan.

Positief:
  • Accuduur
  • Touchpad werkt erg fijn (wel even wennen, maar goed).
  • Duidelijk scherm met ruim voldoende informatie.
  • Snelle overdracht van MP3's en WMA bestanden via Nomad Explorer, gaat sneller dan ik had verwacht.
  • Goede kwaliteit geluid, goed volume.
  • Snel in het zoeken van audio en snel in de overgang van song naar song.
Negatief:
  • Hoesje is te groot voor in de broekzak.
  • Speler is helaas niet meteen als harde schijf te gebruiken, moet perse de software installeren om dit te kunnen.
  • Bijgeleverde oordopjes zijn niet helemaal lekker om te dragen.
  • Bijgeleverde oordopjes hebben niet de hoogste kwaliteit (maar ook niet slecht, beetje matig geluid).

[ Voor 47% gewijzigd door Godjira op 08-12-2004 11:20 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Godjira schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:13:

• Bijgeleverde oordopjes zijn niet helemaal lekker om te dragen.
• Bijgeleverde oordopjes hebben niet de hoogste kwaliteit (maar ook niet slecht, beetje matig geluid).[/list]
Lol, erm dit zijn werkelijk de slechtste oordopjes voortgebracht op deze aardkloot. Daar hoef je echt niet omheen te draaien. Gelukkig is een dom setje MX300's voor geen geld zo aangeschaft - en als je echt leuk geluid wil hebben zijn altijd mooie Sony's voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

delorean7 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:50:
[...]

Lol, erm dit zijn werkelijk de slechtste oordopjes voortgebracht op deze aardkloot. Daar hoef je echt niet omheen te draaien. Gelukkig is een dom setje MX300's voor geen geld zo aangeschaft - en als je echt leuk geluid wil hebben zijn altijd mooie Sony's voorhanden.
Als ik oordopjes koop, dan koop ik altijd Sony inderdaad, die bevallen altijd goed :). Ook zeker iets dat nog op mijn 'nog te doen' lijstje staat ;).

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Ander vraagje, iemand een goede manier om de track order goed te krijgen, in filenames is alles ok, maar op de Zen is het hier en daar een zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

delorean7 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:50:
[...]

Vreemd, ik ben juist zeer tevreden over de oordopjes die meegeleverd worden. Ik luister voornamelijk hard house en trance en kan zeggen dat ik een zeer scherpe bas ervaar met deze oordopjes. Ik heb van het merk Minestry of Sound voor 30 euro een setje aangeschaft, maar de bas is lang zo scherp niet als bij die van creative zelf. Ik heb wel bij de equalizer de 100Hz. tonen op +8 gezet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap echt niet hoe mensen met oordopjes het muziek luisteren durven te noemen.
Neem een koptelefoon! Dat scheelt echt zo veel!
100x betere bas en alles klinkt gewoon voller en lekkerder.
Oordopjes zijn een schande voor de muziek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:16:
Ik snap echt niet hoe mensen met oordopjes het muziek luisteren durven te noemen.
Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk. Alleen wil niet iedereen met een koptelefoon op lopen natuurlijk. Voor mij helaas niet handig, omdat ik groot en deels op mijn werk naar muziek luister, dus dan is een oortje in wat makkelijker dan een koptelefoon op hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wel aal een firmware update uit voor de zen Micro maar nog niet voor de touch :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markman85
Volgens mij is dit toch echt een nieuwe firmware

http://www.nomadworld.com...od=Creative%20Zen%20Touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd :) heb hem net geupgrade maar ja zoveel is er niet aan veranderd :P :

Creative Zen Touch Firmware Upgrade version 1.01.03

This firmware upgrades your Creative Zen Touch player for improved functionality.
Fixes:

1. Improves player functionality when the Random and Next buttons are pressed.
2. Resets the Custom EQ settings when resetting your player's settings.
3. Improves the display order of the Touch Pad sensitivity settings.
4. Improves the continuous playback of WMA and MP3 tracks.

Requirements:

Microsoft® Windows® XP, Windows 2000, Windows Millennium Edition (Me)or Windows 98 Second Edition (SE)
Available USB port (version 1.1 or higher)
Creative Zen Touch installed
Note:

To install this firmware update, do the following:
1. Download the ZenTouch_PCFW_L4_1_01_03.exe file into your local hard disk.
2. Connect the player to your computer.
3. Double-click the firmware upgrade file and follow the instructions on the screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Ze hebben voor een heleboel spelers nieuwe firmware uitgebracht... De mini, de extra en nu ook de touch :)

Mijn (Xtra) gaf alleen hang-ups toen ik hem aansloot op pc van vriend, en dat leek aan de frontusb hub van zijn pc te liggen. Voor de rest nooit problemen mee gehad

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:16:
Het best kan je natuurlijk je versterker en je boxen a 1500 t stuk meenemen ;)
hangt helemaal van de kwaliteit van je dopjes af net als met hoofdtelefoons en boxen.
btw heeft iemand zn hoesje al gemod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

Ik krijg de melding dat mijn batterij-level te laag is. Opnieuw opladen en nog eens proberen is volgens de firmware de oplossing, maar mijn zen touch is bijna vol! Iemand anders dit zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markman85
jup, heb ik ook. Ik laat hem vandaag hele tijd aanstaan om hem leeg te trekken, dan vanavond ff 4 uurtjes in de oplader, proberen firmware te upgraden en dan anders gaat er maar weer een mailtje naar creative. Maar ik denk dat het vanavond wel lukt, nu is de batterij redelijk leeg, dus is geen onzin wat ie zegt bij mij.
Ik had trouwens wel iets gelezen over het resetten van het geheugen van de accu. Want door af en toe niet helemaal op te laden zou die de status niet meer goed kunnen weergeven. Heeft iemand dit ook gelezen en zo ja, enig idee hoe dit moest? Kan het namelijk ff nie meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merkt iemand veel verschil met deze Firmware update?
Verschil in de gevoeligheid van de touchepad merk ik echt voor geen meter. (nee ook niet voor 3cm)
Ik heb nu wel de Amerikaanse firmware versie waardoor die veel harder kan (niet dat dat echt nodig was maar goed).
En de optie dat als je hem reset de EQ ook reset gaat echt nergens over naar mijn mening. Wat is daar nou zo vet aan dat ze dat helemaal als punt bij de firmware upgrade zetten haha.
Volgens mij wordt ie ook nog niet in WMP10 gezien zonder software. Misschien wachten op WMP10/2?
Maargoed, dat wassem wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Als je de speler nou aan je PC hangt, kan je dan alleen de data overzetten dmv de creative software?? Of kan dat ook via de verkenner, zodat je hem ook als externeHD kan gebruiken. (of moet je de data dan ook overzetten dmv creative software)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

Als je de Nomad software installeerd kun je gewoon data op je speler zetten. Het is helaas niet zo dat hij als externe hd wordt gezien (mass storage), je hebt dus de software nodig om er bij te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:21
Kan er iemand een paar fotos maken van de zilvere micro? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
als ie niet wordt hekend in verkenner, betekent dit dan ook dat dit niet het geval is in WMP 10 ?
Hopelijk komt dit nog want die software van creative :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Ik begrijp echt niet wat iedereen zo erg vind aan Nomad explorer. Mediasource gebruik ik niet, maar met nomad explorer is niks mis vind ik hoor, je kunt gewoon met copy/paste data overzetten, snel bij veel mp3s tegelijk artiest en genre wijzigen, je muziek makkelijk terugvinden.

En is bij mij nog nooit vastgelopen oid. Nomad explorer is niet uitgebreid maar voldoet voor mij in alles wat ik zou willen voor de zen touch, en dat is muziek/data erop kopieren en incidenteel eens een tag wijzigen, zonder verdere overbodige functies die je systeem alleen maar belasten en die je toch niet nodig hebt.

Soms kopieer ik ook muziek erop via wmp10, werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je de muziek die erop staat sorteren op naam ( dus in de sub-mappen van de speler). En dat mappen-gedoe, je kan er toch mappen opzetten en via software daar playlists van maken. Dit wil dus zeggen dat er wel mappen op kunnen maar dat de speler die mappen dan niet ziet en dat je daardoor playlists moet maken om die map te kunnen beluisteren. Hoe zit dit nou?

• Markman85
De speler ziet idd geen mappen, maar je kunt er ook geen mappen op plaatsen. Alle mp3's staan dus in 1 grote lijst. Als je de mp3's goed getagged hebt geeft dit geen probleem, omdat je kan zoeken op artiest, album, genre of alle nummers. Op mijn pc heb ik per album een map, en in de Zen touch kan ik gewoon op dat album selecteren, dus die mappen-ondersteuning mis ik echt niet.

• Roland

Roland

Schnitt!

Ik wil graag een aantal mp3's overzetten naar mijn HD. Echter selecteerd de speler, of nomad, een map in de temp dir om daat tijdelijk de mp3's neer te zetten. Is het mogelijk om deze doelmap te weizigen?

[ Voor 15% gewijzigd door Roland op 16-12-2004 09:43 ]

• jap85
Je wilt ze dus van de speler naar de pc? dan kun je gewoon naar de muziekbibliotheek gaan (in nomad explorer) daar selecteer je de betreffende mp3's, en dan gewoon copy/paste in de map op de pc waar je ze wilt hebben. Heel simpel. Of bedoel je wat anders?

• Roland

Roland

Schnitt!

Dat doet hij ook wel, maar hij zet ze eerst in een temp dir neer. Als ik al mijn mp3's selecteer en die wil kopieren, wordt het overzetten onderbroken omdat de temp dir vol zit. Logisch, mijn c schijf is vol!

• Nienix
Dan moet je je c schijf maar wat groter houden he als je je OS erop zet :-) loopt alles meteen een beetje vlotter

• Roland

Roland

Schnitt!

Ik ben helaas in de nomad software nog niet de mogelijk tegengekomen waar ik de temp dir kan weizigen.

• FoOnEeN
Het irritante is dat Nomad Explorer inderdaad met een temp dir gebruikt op je windows partitie. Dit zou niet zo'n probleem zijn ware het niet dat als je speler vol zit terwijl je er dingen heen aan het kopieren bent, hij dit wel meld maar vervolgens niet de dingen in de temp dir delete. Ik merkte dat mijn C: wel erg snel vol liep en heb toen ff gekeken waar die temp dir zich dan bevond en wat er in stond. Bleek er iets van 4 gig aan films en iso's in te staan die niet naarde speler konden worden gekopieerd. Mocht iemand hier ook last van hebben, de map staat ergens in je user direcotry in documents and settings, bij een van de mappen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:13
Ik ga denk ik mijn philips hdd120 terugbrengen naar de mediamarkt, en krijg dan mijn geld terug. Ik zat er over na te denken om dan de touch te kopen. maar weet iemand of de zen touch bij de media markt in utrecht te koop is? en hoeveel hij kost? of anders een andere winkel in utrecht?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaguarxj16 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:20:
Ik ga denk ik mijn philips hdd120 terugbrengen naar de mediamarkt, en krijg dan mijn geld terug. Ik zat er over na te denken om dan de touch te kopen. maar weet iemand of de zen touch bij de media markt in utrecht te koop is? en hoeveel hij kost? of anders een andere winkel in utrecht?
Alvast bedankt!
Volgens mij is hij 279 bij de mediamarkt maar bij de BCC is hij goedkoper ik had hem daar voor 255 en je hebt daar ook nog de garantie dat als hij ergens goedkoper is dat je hem daar dan tog voor die prijs krijgt en nog 10% lager zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je de muziek die erop staat sorteren op naam. Bij mijn Creative Rhomba 256 heb ik bijv. 2 nummers erop staan, nummer A en de ander Z. Als ik dan nummer L pas na de eerste 2 nummers erop zet, komt L achter nummer Z. hoop dat het duidelijk is. hoe werkt dit bij de Zen. het lijkt me eg een top ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus aan het twijfelen tuusen de creative zen touch, creative zen micro en ipod mini.

Welke speler is nouw het beste en vershilt de grootte heel veel met de zen en zen micro?
En heeft de zen touch fm?

Ze vallen alle 3 rond de €230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:45:
kan je de muziek die erop staat sorteren op naam. Bij mijn Creative Rhomba 256 heb ik bijv. 2 nummers erop staan, nummer A en de ander Z. Als ik dan nummer L pas na de eerste 2 nummers erop zet, komt L achter nummer Z. hoop dat het duidelijk is. hoe werkt dit bij de Zen. het lijkt me eg een top ding.
jij studeerd wiskunde zeker :)

je kunt de nummers in ed mp3 tag een volgorde geven dan staan ze in volgorde op de speler. als je dat niet in de mp3tag zet dan zet de speler ze gewoon op alfabetise volgorde en is dus L+2Z=-A (of was het nou wat anders?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit erg te twijfelen welk product ik ga kopen. Dit hele topic heb ik doorgelezen maar kheb toch nog een vraagje. Waarom zou ik de Creative zen touch moeten kopen en niet Creative zen micro? ik twijfel namelijk heel erg veel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te twijfelen. Een creative zen/ zen micro of ipod mini.

Nou vind ik het desig van de touch het mooiste en ik heb net in media markt even naar de grootte gekeken maar de maten vielen mee met wat ik eigenlijk dacht. Micro viel ook veel kleiner uit dan ik dacht.

Dus ik neig naar de touch te gaan door batterij en design. Maar wat zou nog meer een meerwaarde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

creative staat ook garrant voor goede geluidskwaliteit. En in vergelijking met de micro/ipod mini is hij 4x zo groot (ooit zal ie vol raken) en in vergelijking met de ipod 20gb is hij 60-70 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 22:12
Is het ook mogelijk om een winamp playlist erop te zetten (net zoals bij de muvo2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 22:12
Niemand die het antwoord even kan geven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Laatst online: 15:57
Ik had ook eventjes een vraagje :)

Ik had niet echt zin om alles door te gaan lezen. Dus misschien is het al eens beantwoord.

Maar hoe zit het nou als ik hem helemaal vol stop met mp3s. Dus 20GB vol. Werkt het dan nog een beetje goed met zoeken? Want ik ben dit dus zeker wel van plan. Maar omdat het geen mapping ondersteund ben ik nogal bang dat het een zootje word in dat ding. Alle ID3 tags zijn wel goed ingesteld dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Dus wie kan het me duidelijk maken ?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het uploaden van MP3's gaat heel makkelijk met de meegeleverde software. Je maakt daar op je lokale PC een muziekbibliotheek aan, met als bestandirectory je eigen MP3 folder. Vervolgens importeer je al je mp3's met de Creative software in de database van de muziekbibliotheek.

De software maakt leest je ID3 tags af waarop de player je nummers sorteert. Vervolgens kun je nog editen om bijvoorbeeld artiest, album en genre te defineren voor een aantal MP3's die niet goed zijn geimporteerd in de database.

Totaal was ik een uurtje bezig om mijn MP3 folder van 7 gig te importeren en goed te zetten. Vervolgens synchroniseer je je Zen met je biblotheek en een paar uur verder is alles overgepompt op je Zen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier ook gelezen dat de zen wel is vast kon lopen. Ze geven dan aan dat je het ding kan resetten met een paperclip. Maar hoe doe je dit en waar? Voor het geval het gebeurt ik gelijk kan handelen.

Sorry voor de post, heb het al gevonden. pfff

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 23:50 . Reden: was een beetje... moe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook als je hem helemaal vol propt doet ie het goed.mischien dat ie een paar miliseconden langer doet om de lijst met alle nummer te laden, maar dat moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
blackraid3r schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:06:
Ik had ook eventjes een vraagje :)

Ik had niet echt zin om alles door te gaan lezen. Dus misschien is het al eens beantwoord.

Maar hoe zit het nou als ik hem helemaal vol stop met mp3s. Dus 20GB vol. Werkt het dan nog een beetje goed met zoeken? Want ik ben dit dus zeker wel van plan. Maar omdat het geen mapping ondersteund ben ik nogal bang dat het een zootje word in dat ding. Alle ID3 tags zijn wel goed ingesteld dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Dus wie kan het me duidelijk maken ?

Bedankt
Je kunt ze gewoon weer selecteren op album, artiest, genre. Dus het is afhankenlijk van je tags of het een zootje wordt. Als je alle albumtags goed hebt is het net zo goed geordend als dat je het op een player krijgt die mappenstructuur ondersteund, en voor de losse nummers is het systeem zelfs nog makkelijker dan mappenstructuur. (je hoeft niet uit je hoofd te weten waar ze staan) dit was juist mijn reden om een zen te kopen ipv bijv. een m3L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Laatst online: 15:57
Ik denk dan toch dat ik voor de iRiver h120 ga. Vooral omdat die mappen ondersteund. Ik heb nu alles netjes in mappen en het lijk me echt super relaxed als dat ook op me mp3 speler zit. Tenzij iemand me kan overtuigen dat dit beter werkt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackraid3r schreef op zondag 26 december 2004 @ 00:12:
Ik denk dan toch dat ik voor de iRiver h120 ga. Vooral omdat die mappen ondersteund. Ik heb nu alles netjes in mappen en het lijk me echt super relaxed als dat ook op me mp3 speler zit. Tenzij iemand me kan overtuigen dat dit beter werkt natuurlijk :)
Ik was hier ook nog al huiverig voor maar nu ik hem eenmaal heb werkt het gewoon heel goed. als jij albums erop wil gooien en je tags zijn goed (dus alles wat bij het liedje staat, als je rechtermuisknop en dan eigenschappen kiest, geen programma voor nodig) dan zoekt de zen de nummers van een album bij elkaar en zet de naam van het album wat jij geeft op de zen bij "albums".

En op je pc kan het ook een zooitje zijn als je er veel albums op heb staan, je zoek functie is alleen wat anders. maar het werkt verder prima die zoekfunctie op de zen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. nog wel een vraag. ik heb hem dus voor de eerste keer opgeladen, maar tegerlijkertijd (na 2 uur ofzo) ook al wat nummers opgezet. Toen stond er op de zen "docked" en na het overzetten ging dit weer terug naar het "now playing scherm". Maar toen ik dit nog een keer had gedaan bleef ie op "docked" staan, wil dit zeggen dat ie dan klaar is met helemaal opladen ofniet.

2. Want als ik de 3 streepjes aanhou, dan zou ik al +/- 8 uur geluisterd hebben want er staan nu nog maar 2 streepjes, maar ik weet zeker dat ik nog geen acht uur geluisterd heb. hoe zit de berekening van de streepjes.

3. En heeft dit ook effect voor het later opladen van de batterij dat ie niet meer voor 100% kan worden opgeladen. Ik kom hierop omdat je de batterij eerst helemaal moet opladen en daarna helemaal moet laten leeglopen, en ik denk nu dus dat de zen nu maar oplaad tot het punt waar die bij mij opgeladen heeft (misschien zit ie wel helemaal vol maar weet het dus niet zeker).

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

Willybubba

Nut up or shut up.

Die nieuwe bios, die hier te downen staat vanaf nomadworld, is dat de US versie of de EU?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
Volle streepjes (3) staat geloof ik voor 100% vol, 2 voor 60% en 1 voor 30%. De hoeveelheid batterijvermogen wat jij nu had dat klopt wel hoor. Het kost namelijk erg veel energie om dingen heen en weer te zenden en op de schijf van dat ding te zetten. Een gigabyte of 5 kan al goed 30 procent of meer kosten naar mijn idee.

Edit: Ik zie trouwens net dat er een nieuwe bios uitgekomen is voor de Zen Micro, waardoordat ding nu ondersteuning heeft in windows zonder enige vorm van drivers die je moet installeren. Ik hoop dat ze dit ook gaan invoeren voor de Zen Touch. Zijn er mensen die hier misschien iets vanaf weten?

[ Voor 32% gewijzigd door FoOnEeN op 30-12-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx fooneen,

ik heb trouwens voor de liefhebbers op mp3spelers.nl gezien dat de zen touch nu ook verkrijgbaar is in 40GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke software moet je dan gebruiken om de zen te gebruiken als externe harde schijf
met nomad explorer en media source organizer lukt het me niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Normaal gezien komt ie vandaag binnen :), als de postbode eens doordoet ;(