[HDD] Creative Zen Touch

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 12.689 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 16:33
Scotch schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 06:55:
[...]

Jep, echt 20 albums/symphonieen ofzo. Beethoven, Chopin, Debussy, Mozart, noem maar op. Helaas zijn ze allemaal gesneuveld bij de firmware upgrade. :+

En dan ga ik vandaag de zaag maar eens de schuur pakken denk ik. Bedankt :P
Die muziek hoort erop, idd cadeautje van Creative...

Ik heb die clip er met een mesje van een wijnflesopener af gesloopt door gewoon het stiksel door te snijden. Ze hebben er ook nog lijm bij gebruikt. Heel mooi wordt het niet, maar stukken beter wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Zen Touch 20GB, ben er zeer tevreden over! Geluid is goed, alleen laat de menu functionaliteit af en toe een beetje te wensen over.. Maar niet echt een afknappen. Aanrader voor dat geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Nouja "vol" zal ie niet gestaan hebben... ik had er ook een flinke bups op, wou 't er altijd van af halen maar was dan wel weer gelocked.. suf cadeau =|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-04 18:16
Maar als ik het goed begrijp zijn remotes dus niet (meer) verkrijgbaar voor de Touch? Ik zag op Ebay nog wel die FM Tuner staan, maar dat kost al snel 50 euro, das me toch wat te veel van het goede.

Dit vind ik dan toch wel een groot nadeel van dit verder fijne apparaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Scotch op 09-02-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:18
Mijn remote was kapot. ik had nog garantie maar de remote die ik had bestaat niet meer.
ik krijg nu de remote van de creative media center. ze zeggen dat die gewoon werkt op de touch.
er zit alleen geen Mic op, dat vindt ik wel jammer.
Ik ben nu trouwens wel al 2 weken aan het wachten op de nieuwe.. duurt wel lang

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 14-09 16:59
Ik heb een zen touch, enige waar ik niet blij mee ben is die random knop welke ik iets te vaak indruk tijdens het fietsen en het feit dat sommige mp3s helemaal niet willen spelen. Heeft iemand anders dat probleem ook? (van mp3s wel of niet spelen) en zoja heb je dat kunnen oplossen op een of andere manier?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella396
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10-2024

Mawanella396

Sona si latine loqueris

Het per ongeluk indrukken van knoppen kan je voorkomen door de knop hold in te schakelen. Die bevindt zich bovenaan naast de USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een Touch van 20 gig. ik zet zelf mijn muziek er altijd op via de mediasource van creative zelf, omdat ik bijna alleen maar hele albums heb en ik zo ook mijn nummers een tracknummer kan meegeven. als je een format geeft door tijdens het opstarten een paperclip in de reset de stoppen (dan kom je in een noodmenu of zoiets) kan je die klassieke rotzooi eraf gooien. ik heb wel al problemen met de speler gehad, 2x zelfs. de eerste keer was de touchpad kapot en de tweede keer startte hij helemaal niet meer op. wel steeds weer een gloednieuwee gehad dus Creative heeft wel een goede service. ik vind et ook een goede speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 14:53

JorisPenders

Designer & Coder

Het is waarschijnlijk al een keer voorbij gekomen, maar een echt duidelijk antwoord heb ik er nog niet op.

Eergisteren spelertje ontvangen, heerlijk dingetje hoor :)
Firmware upgrade inmiddels ook gedaan.

Maar, is het mogelijk een M3U-playlist via een of andere manier erop te zetten. M3u zelf ondersteund ie niet, daar ben ik al achter. De playlists zijn een *.zpl, een Zen PlayList?
Als ik dat bestandje kopieer naar m'n pc en 't open, is het leeg.

Is er niet iets van een M3U naar ZPL-converter ofzo. Of dat er een programma bestaat dat voor een PlayForSure-apparaat automatisch een M3U-lijst kan omzetten naar de speler.

Voor de rest weinig problemen met dat ding gehad. Wel een beetje de grootte van de koelkast, maar goed :) (40gb en dikke batterij)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet niet. Met de Creative Mediasource software kan je eenvoudig playlists maken en bewerken en met de laatste firmware kan je syncen met Windows mediaspeler en diens playlists.

Op de Creative forums zegt er iemand dit over:
If you have mediasource installed it is easy to import playlists into the library and then transfer them. You can use the import tab on the top panel of mediasouce to import external playlists. I guess this means you can even import from itunes
Probeer het eens.

Ow, die forums kan je vinden op http://forums.creative.com/creativelabs/board?board.id=dap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Volgens mij is mijn Touch overleden :(. Hij hing in eens dus ik even met paperclip in dat kleine gaatje gestoken, en nu wil die niet meer opstarten kom in recovery menu te recht en kan niks doen krijg steeds harddisk problem. En je hooort hem ook ratelen als je hem tegen je oor aan houd. Hoe lang zit daar garantie op eigenlijk want heb hem al best een tijd. Zowat 2 jaar nu (in september)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij geeft Creative maar 1 jaar garantie. Echter, je kunt je proberen te beroepen op het feit dat volgens een EU richtlijn die Nederland overgenomen heeft je 2 jaar garantie moet krijgen op dit soort elektronische apparaten.
Valt in ieder geval te proberen, want zo te horen is je harde schijf naar de kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah daar was ik inderdaad ook al bang voor, probleem is alleen dat zo lang geleden is dat ik hem gekocht heb da tik aankoop bewijs niet meer heb. Dus denk dat er niets anders op zit dan een nieuwe kopen. Een nieuwe is 180 euro op moment nog best prijzig als je het mij vraagt. Maar vond het echt een wereld speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

180 euro voor een hdd mp3speler met 20GB, net geluid en redelijk wat features? Erg goedkoop imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja ik heb geloof ik destijds voor de mijne over de 300 neergeteld. (310 ofzo)
Klinkt idd als een kaduuke HD Hades...ik hoefte geloof ik ook geen aankoopsbewijs te leveren. Wel gedaan, maar vroegen ze neit om. Ik heb echt nog never nooit zulke goede service meegemaakt. Mijne viel dan wel binnen de garantie, dat wel. En ik heb zonder gejengel gewoon een nieuwe gekregen. Lijkt wel alsof er bij creative kleine Zen-Touch boompjes staan waar ze aan groeien O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Haha ok nou bel ze morgen wel op, moet zo naar me werk dus dat houd op. Zal morgen helpdeks wel bellen van creative en het vragen, Maar anders maar sparen voor nieuwe, wil eigenlijk wel weer touch of een sleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey, ik hoop dat deze vraag niet eerder is gesteld: Als ik nou een groot bestand als een film ofzo van iemand op mijn Creative Zen Touch wil zetten (heb hem nog niet, ben net begonnen met reviews te leven over deze, ipod en andere apparaten) moet ik dan speciale software geinstalleerd hebben, of kan ik net zoals bij mijn mp3 speler hem gewoon openene als map en erop gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien herkent iemand het volgende probleem. Ik heb een Creative Zen Touch met een HDD van 40 GB. Als ik met Zen Touch Media Explorer (voor PlaysForSure-apparaten) muziek probeer op te zetten na een format gaat dit goed. In kleine stapjes gaat alles prima. Echter, als er ongeveer 12GB of meer op de speler staat, weigert de Zen Touch bij een nieuwe overdracht sessie er nog muziek bij te zetten. De speler loopt vast tijdens de bestandenoverdracht. Als ik dan de speler formatteer, kan ik er weer muziek bijzetten. Maar als de harde schijf weer goed gevuld is, lukt het niet meer.

Herkent iemand dit probleem? Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het gewoon eens in Windows Explorer. Met de laatste firmware kan je de Zen Touch in explorer selecteren en de mp3's rechtstreeks naar de Music map kopieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik verkoop mijn Creative Zen Touch 20GB.
Omdat dat deze een kleine defect vertoont bij de geluidspoort, misschien voor hobby man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Heel vaak wanneer ik gewoon op next druk, gaat de muziek op pauze. En dat is serieus vervelend. Soms moet ik 10 keer een nummer pauzeren voordat hij eindelijk een skipt. ( Hoe ) is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 14-09 16:59
El-Loco schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:05:
Heel vaak wanneer ik gewoon op next druk, gaat de muziek op pauze. En dat is serieus vervelend. Soms moet ik 10 keer een nummer pauzeren voordat hij eindelijk een skipt. ( Hoe ) is dit op te lossen?
heb het zelf ook, ik druk niet eens meer op next maar gewoon op random, omdat ik het zat was elke keer op pauze te gaan

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
mattttt schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 03:44:
[...]

heb het zelf ook, ik druk niet eens meer op next maar gewoon op random, omdat ik het zat was elke keer op pauze te gaan
Mmm dat is wel jammer. Ik heb random ook aanstaan, maar sommige nummers wil ik dan toch ff skippen... Even koekeloeren naar wat anders dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
het laat zich raden dat dit ding geen id3v2.4 tags ondersteunt? kan iemand een tagging progsel aanraden wat dit wel mogelijkmaakt? foobar .9 ondersteunt geen 2.3 meer namelijk..

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Verwijderd

Firmware vraagje;

Ik heb deze speler als kadootje gegeven aan iemand van wie ik dacht een WXP-gebruiker te zijn, daarom heb ik firmware 2.11.01 erop gezet.
Blijkt dat het een W2000-gebruiker te zijn en de dat speler niet herkend wordt.

Op wat voor manier kan ik de Touch weer in nieuwstaat brengen (is twee weken oud!)

tnx

Verwijderd

Een mooi geschenkje voor de Zen liefhebbers:
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33900

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:31

Piggen

Lekker bakkie

Het zal in ieder geval de winstgevendheid van Creative ten goede komen. Dat ze nu officieel iPod-accessoires mogen verkopen zal ook knaken opleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Piggen op 24-08-2006 10:59 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:41
Topick kick á 200% :D

Neeeeee... Ik wil de nieuwe firmwire er opzetten. Eerst de 10 daarna de 11..

Dat is niet gelukt. Balkje bleef hangen en ik sloot het af.
Nu pakt de pc mn mp3 speler niet meer EN het firmwire updaten doet het ook niet meer omdat hij mn mp3 spele niet vind maar windows doet dat wel!!!

Iemand die hulp kan bieden?
Al vast bedankt want ik ben het een beetje kwijt..

• RoD
  • Niet online

RoD

Erg onhandig van je dat je de firmware upgrade zomaar stopte. Dat kan je speler goed in de war brengen. Misschien dat een format het enige is wat nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jukebox126
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2023
Ook ik heb nu al bijna 2 jaar mijn spelertje, en ik zu er ondertussen voor door het vuur gaan. Wat een geweldig product.

Klein probleempje is alleen dat ik denk ik door enorm veelvuldig gebruik de jack van de earphones heb beschadigd. Ik krijg alleen nog maar in een oor muziek, wat natuurlijk de hele beleving een beetje aantast. Ik heb al geprobeerd om er wat contactspray in te gooien, maar dit had slechts een minieme verbetering tot gevolg, namelijk dat ik van tijd tot tijd weer een beetje muziek heb. Ik neem dus aan dat ik de jack iets te ver het apparaat in heb weten te drukken. Het ligt overigens niet aan de earphones zelf, heb het namelijk al met drie verschillende geprobeerd (sony's en sennheisers).

Iemand hier ervaringen mee? Wordt het tijd om mn speler open te schroeven en kijken of ik hem iets terug kan duwen ofzo? Of wordt het een grote ramp als ik hem open schroef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:52
Zou ik niet doen.Die van mij, hij is toch kapot (harddisk problem) heb ik opengemaakt.Ik kan je zeggen dat de headphone jack stevig is gesoldeerd op de printplaat.Daar kun je niks doen met contactspray.Het beste lijkt me om voorzichtig met een houten lucifer of tandenstoker in de headphone jack te steken en zo het contact weer schoon te maken.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08 21:28

Wiepa

Notoriously ...

PROBLEMEN!

Ik kan niet meer scrollen, ik denk haast wel zeker te weten dat mijn touchpad dood is, hij geeft geen kik meer namelijk. Dus wat nu?

7800 X3D | Phanteks Glacier One 360D30 | Corsair Vengeance RGB 32GB DDR5 6000Mhz | RX 7800 XT Phantom Gaming | Samsung 990 Pro 2TB | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | be quiet! Pure Power 12M 1000W | Phanteks NV5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Xouxic schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:51:
PROBLEMEN!

Ik kan niet meer scrollen, ik denk haast wel zeker te weten dat mijn touchpad dood is, hij geeft geen kik meer namelijk. Dus wat nu?
Zie er niks anders op zitten dan naar Creative sturen. Vraag ze wat de geschatte kosten zijn. Tenzij je garantie hebt natuurlijk. Van daar af aan is creative lang de lulligste niet. Ik had 'm ooit laten kletteren, zelfde probleem, net buiten garantie (uiteraaaaaaaaard, die dingen gebeuren nooit als je vrolijk in je garantieperiode zit) en ik kreeg gratis een nieuwe toegestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Heb je je touchpad al is een keer goed schoongemaakt? Wil ook nog wel eens helpen.

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat valt er schoon aan te maken? Plus hij geeft helemaal geen kik meer zegt ie, als ie vies is reageert ie vast nog wel, alleen schokkerig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je al geprobeerd de speler te resetten? Wil nog wel eens helpen als het een softwarefoutje is, dan weet je in ieder geval of je touchpad echt stuk is.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu de zen touch een klein jaartje maar hij heeft nog nooit 100% goed gewerkt..
nou viel het altijd wel mee, niet zo erg
alleen nu wordt ik er wel gek van, het hele systeem is naar de tyfus
  • als je op pijltje terug drukt, maakt niet uit in welk menu je zit, gaat hij direct terug naar het begin menu, wat dus ook betekend dat als je naar een artiest met een Z wilt en je gebruikt zoeken op letter, je bent bij de z en wilt uit het zoek menu moet je op pijltje terug drukken, dat lukt dus niet, iedere keer moet je dan helemaal naar beneden scrollen :(
  • als je aan het afspelen bent en je drukt op volgende (>) gaat hij alles Random afspelen, heel irritant, vooral als je half slaapt, ambient luisterd en ineens knalt er terror door je oren :(
  • als je menu drukt soms ook (maar dat kan ook wel doordat de knop boven random zit)
  • als je in bijv het menu met alle artiesten zit, en je wilt alles van een bepaalde artiest afspelen, moet je eerst naar Losse Nummers gaan van die artiest, want als je gewoon op play klikt op die artiest krijg je altijd de melding "Muziek Toevoegen. Druk MENU."
  • verder loopt ie zo nu en dan op willekeurige momenten vast en de accu is na een dag school leeg
  • functionaliteid met de pc is ook minder, hij gooit niet altijd meer bestanden weg als je ze uit de automatische-synchronisatie lijsten haalt
is dit ook gewoon op te lossen door nieuwe firm erop te zetten? ik mag het hopen want ik erger me scheel aan dit gekloot de hele tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Wat je zou kunne proberen is om hem te reseten. Aansluiten met kabel. Daarna paperclipje om te reseten en de play knop ingedrukt houden dan kom je in het geheime menu. Hierk an je hem formateren en firmware verwijderen. Diek an je dan als er kabel aanhangt weer uploaden naar je touch. Dat zou moeten werken.

Ik heb trouwens een tijdje terug vermeld dat mijn touch kapot was (de hdd tikte) ik heb van het weekend een tijdje in de vriezer gelegd en daarna keer hard opgeslagen en nu werkt dat ding weer :D. Ik had er 20GB aan mp3 opstaan en luisterde veel random maar denk dat het apparaatje daar niet zo goed tegen kan. Heb er nu 5GB opstaan en vanmorgen naar me werk gelopen en was niks aan de hand verder geen getik gen gestoter.

Wat ik alleen niet helemaal snap is dat als je hem uitzet, dus gewoon dat ie zegt shutdown en ik zet hem weer aan dat je het creative logo niet meer krijg hij gaat gelijk verder met de muziek. Nou maakt dat niet uit maar vraag me af of dit zo hoort.

[ Voor 32% gewijzigd door WeAreLegion op 16-10-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel heb je ooit..
ik druk net effe op de reset knop, hij werkt ineens weer perfect
heel raar, want ik heb al wel vaker de resetknop gebruikt en dan nu ineens werkt alles weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah het zijn wonderbaarlijke apparaatjes lol ik stond ook erg verbaasd te kijken dat hij in eens niet meer werkte denk dat ie al wel half jaar of langer in de kast gelegen heb.

Verwijderd

Het lijkt erop dat ik hetzelfde probleem heb als Jukebox126. Ik ben benieuwd wat jij eraan hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
mijne gaat nu voor de derde keer kapot. het lijkt een beetje op het probleem van Divinius, alleen heb ik het maar af en toe. de eerste keer is mijn touchpad ermee gekapt, hij wou toen alleen nog maar naar beneden, naar winkel terug en gelijk nieuwe in me handen. tweede keer wou hij niet meer opstarten, ook terug naar de winkel, die heeft em opgestuurt, en nu heb ik weer een nieuwe gekregen. ik vind alleen dat 3x in 2 jaar kapot wel veel van het goeie is, en ben daarom nu aan het sparen voor een ipod video van 80 gig, ook omdat ZEN vaak vol zat. zal ik met die niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnies
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09-2013
Ik wil de firmware van m'n creative Zen Touch 20GB updaten. Daarvoor moet ik m'n Zen eerst leeg halen (20GB). Maar als ik dat met de bijgeleverde software Creative MediaSource Organizer wil doen zegt dit programma na ca 3GB over te hebben gezet dat m'n schijf vol is terwijl er nog 155GB vrij is!!!! Ook op een andere pc het zelfde verhaal.
Beats me!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het probleem zit em dus puur en alleen in de software? Ik weet niet of je MTP kunt gebruiken, anders zou je dat eens kunnen proberen. Verder, is er misschien een nieuwe versie van de software die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeeeee... Ik wil de nieuwe firmwire er opzetten.
Maar net zoals Tomino een half jaar geleden is dat niet gelukt. Balkje bleef hangen en ik sloot het af.
Nu pakt de pc mn mp3 speler niet meer EN het firmwire updaten doet het ook niet meer omdat hij mn mp3 spele niet vind maar windows doet dat wel!!!

Heeft Tomino al een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:03:
Maar net zoals Tomino een half jaar geleden is dat niet gelukt. Balkje bleef hangen en ik sloot het af.

pff hoe deed ik dat ook al weer...

Volgens mij op een andere computer gedaan,
zit ook een opening voor rest dacht ik en verder.. ja de winkel ook gebeld..

Probeer het is op een andere computer! en oude/nieuwe firmware.\
Deze touch al weer versleten :P gesloopt en een 18Gb externe hdd van 1,8 van gemaakt. ook handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartmeteenb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:03:

Bijna zelfde probleem hier! Tijdens updaten van firmware liep ie vast, dus ik ben gestopt en gereset.

Niets helpt meer, ik heb meerdere pc's geprobeerd maar in XP (sp2) herkend hij het als MTP apparaat met 20MB opslag, die vervolgens totaal geblokkeerd is (alleen lezen ofzo)... Ook formats helpen niet, als ik 'm opstart krijg ik 'firmware problem'...

Kan iemand een backup maken van z'n firmware en die mailen ofzo? Misschien kan ik dat erop zetten... Ik zou het verder niet weten.

Iemand anders nog ideen?

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
en mijn HDD is gecrashed... bah. hij maakt nu mooie Toink geluidjes.. iemand enig idee of die te vervangen is?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

Hoe lang heb je 'm? (Garantie?) Weet je zeker dat je HD gecrashed is?
Ik weet niet in hoeverre je 'm open kunt schroeven en er een nieuwe in kunt plaatsen, though

edit:
Hier is iemand die het gedaan heeft, trouwens

[ Voor 35% gewijzigd door Mad Marty op 30-05-2007 07:23 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het ''Firmware problem'' Ik leest hier diverse oplossingen en heb ze ook allemaal geprobeerd. Tot nu toe niet het gewenste resultaat. Hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

Welke heb je allemaal geprobeerd? Speler resetten? Oude firmware er weer op? Zo blijft het een beetje gissen namelijk.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:09:
Welke heb je allemaal geprobeerd? Speler resetten? Oude firmware er weer op? Zo blijft het een beetje gissen namelijk.
Al het mogelijke dat hier genoemd is heb ik geprobeerd. Dus ook het resetten en de oude fimware er weer op. Als ik de speler aan zet zegt t scherm ''firmware problem'' en kom dan in een menu met 4 keuzes. Sluit ik de speler aan op de pc dan blijft ie in de recovery mode staan. PC herkent de speler wel als externe opslag maar ik kan geen bestanden naar de speler kopieeren.

Ik las dat het mogelijkw as om nieuwe firmware te installeren en daar is het mee mis gegaan. Tijdens t installeren liep het balkje niet vol en na 8 uur was het nog geen mm opgeschoven. Omdat ik toen naar mn werk moest heb ik de installatie maar afgebroken en sindsdien is het mis. De garantie is 2 maanden verstreken maar ik vindt het ding zo fijn dat ik er nu wel van baal dat ie niet meer doet wat ie moet doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankzij de support afdeling van Creative heb ik mn speler weer in de juiste conditie. In duidelijke bewordingen werd me stap voor stap duidelijk gemaakt hoe ik het euvel op kon lossen. Dat na één mailtje, complimenten voor creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:55:
Dankzij de support afdeling van Creative heb ik mn speler weer in de juiste conditie. In duidelijke bewordingen werd me stap voor stap duidelijk gemaakt hoe ik het euvel op kon lossen. Dat na één mailtje, complimenten voor creative.
Wat is de oplossing dan?? want ik heb ook dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:41:
[...]

Wat is de oplossing dan?? want ik heb ook dat probleem.
zou ik ook wel willen weten inderdaad, ik heb hetzelfde probleem nu om 1 of andere reden de mijne het weer doet.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korras schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:33:
[...]

zou ik ook wel willen weten inderdaad, ik heb hetzelfde probleem nu om 1 of andere reden de mijne het weer doet.
Windows Media player 11 verwijderen, opnieuw opstarten en upgrade firmware uitvoeren werkt weer:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem. Ik kan bij bepaalde nummers niet ffw'en naar het einde. Bijv deze:

http://www.hollywoodsaloon.com/podcast/THS-ep19.mp3
http://meandawg.com/audio/MDTop5_0002.mp3

Als ik naar het einde ga, dan bereik ik de 00:00.00, maar het nummer gaat gewoon door. Heeft iemand hetzelfde probleem? Dit probleem heb ik zowel met de oude firmware als met de PlayForSure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 10:26
Vandaag het 'bekende' firmware probleem opgelopen en snel door de helpdesk te bellen opgelost.

Hun oplossing:
Probeert u het volgende om het probleem mogelijk te verhelpen:

1. Deinstalleer alle creative software en drivers
2. Deinstalleer Media Player 11 en Media Player 11 runtime als u deze
geinstalleerd heeft staan(u zult de>computer dan iedere keer moeten
herstarten). Dit doet u in Configuratiescherm ->Software (dit zal de pc
terug zetten naar wmp10).
3. Herinstalleer de Zen Driver van de creative website en herstart de pc
4. Plug de Zen in.
5. Zorg ervoor dat u de firmware update hiervoor al op uw pc heeft, laat
de firmware update draaien maar klik nog niet op de taal, laat de muis
boven de taal selectie hangen.
6. Op de Zen- selecteer "reload OS" of "reload firmware"
7. Op het momengt dat u ziet "reload new firmware now via USB" klikt u
op de taal selectie
8. Nu zal de pc de speler weer vinden en u de firmware laten bijwerken.
(het kan zijn dat u dit een paar keer moet proberen)
9. Wanneer dit klaar is, restart u de pc en zal de speler weer moeten
werken
10. U kunt nu Windows Media Player 11 herinstalleren, deze zal nu
werken.

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartmeteenb
Hmmzz... tof. Ik ga het even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gewoon een kwestie van het herinstalleren van de software en de firmware dus. Dat lijkt mij het eerste wat je zélf probeert als er iets mis is met je speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartmeteenb
RoD schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:54:
Gewoon een kwestie van het herinstalleren van de software en de firmware dus. Dat lijkt mij het eerste wat je zélf probeert als er iets mis is met je speler...
:S. Alsof geen van ons dat geprobeerd heeft... Ik heb het zelf uiteraard meerdere malen geprobeerd, maar dit is een zeer gedetailleerd beschrijving die aangeeft wat in welke volgorde gedaan moet worden. Mogelijk werkt het nu wel. Er staat ook bij, dit moet u mogelijk meerdere keren proberen (oftewel, het systeem is helemaal perfect :P)

Update: Ik heb 't vaak genoeg geprobeerd, maar heb 't nog niet werkend gekregen. Als ik m'n speler aansluit op de computer herkend hij het wel als creative zen touch, maar verder kan ik er helemaal niets mee. Drivers installeren helpt niet. Ook tijdens update tooltje herkend ie 'm niet. Hopelijk hebben anderen meer suc6 :).

[ Voor 21% gewijzigd door Bartmeteenb op 18-08-2007 00:55 ]

Verwijderd

hellow,

zit met ongeveer het zelfde probleem maar de bovenstaande oplossing helpt voor mij niet.
Als ik de zen touch aansluit hoor ik wel het connectie geluid(wel een ander als normaal) maar ik krijg nergens iets te zien er word maw geen connectie gemaakt. Maar als ik de zen aansluit op een andere pc werkt alles perfect en herkent hij alles. Iemand een idee?

• RoD
  • Niet online

RoD

Bartmeteenb schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:59:
[...]

:S. Alsof geen van ons dat geprobeerd heeft... Ik heb het zelf uiteraard meerdere malen geprobeerd, maar dit is een zeer gedetailleerd beschrijving die aangeeft wat in welke volgorde gedaan moet worden. Mogelijk werkt het nu wel. Er staat ook bij, dit moet u mogelijk meerdere keren proberen (oftewel, het systeem is helemaal perfect :P)
Ik denk niet dat de volgorde ook maar iets uitmaakt eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Zijn er nog remotes beschikbaar? ik ben al een tijdje op zoek naar een remote. En de wired remote van de Portable Media Center schijnt ook gewoon te werken. opzich maakt het me niet uit welke remote het is, zolang die maar werkt. en ergens te koop is.

edit:

De manier waarop het bij mij in de meeste gevallen wel werkte met de Firmware issues:
Windows XP (SP2)
Inloggen als Admin
Windows media player 11 en de betreffende runtime verwijderen
rebooten
creative driver installeren
rebooten
firmware upgrade programmatje starten.
zen bootten in recovery mode
firmware upgrade starten en usb aansluiten
dan moet het werken

in sommige gevallen als je firmware echt naar de klootten is of er een hardwarematig defect is, werkt het dan nog niet. dan kun je het beste de speler gewoon opsturen naar creative.

[ Voor 53% gewijzigd door kid1988 op 04-09-2007 12:30 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Misschien al eerder voorbij gekomen, maar kan het niet helemaal duidelijk vinden.

Hoe krijg ik een Zen Touch 20GB aan de praat onder Vista?

Bij het installeren van het apparaat wordt ik verwezen naar een website van creative met Firmware, echter deze kan ik niet installeren aangezien het apparaat niet wordt herkend. Oftewel de cirkel is rond.

Ik heb gezocht op het forum van creative, maar daar wordt ik niet echt veel wijzer van. Wat ik begrijp is dat ik onder een xp machine mijn firmware moet upgraden en dan zou hij met de laatste tools aangesproken kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je moet geen firmware installeren, maar software. Firmware = de software voor de speler zelf, en je wilt de software die je pc de speler doet laten herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Ik heb de Zen Touch hier onder Vista gewoon als externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

Als je de laatste firmware installeert kun je 'm inderdaad gewoon als externe HDD gebruiken, ik neem aan dat dat onder Vista ook gewoon werkt.

Overigens kun je ook de software van hier downloaden :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
kingtim schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:33:
Vandaag het 'bekende' firmware probleem opgelopen en snel door de helpdesk te bellen opgelost.

Hun oplossing:
Probeert u het volgende om het probleem mogelijk te verhelpen:

1. Deinstalleer alle creative software en drivers
2. Deinstalleer Media Player 11 en Media Player 11 runtime als u deze
geinstalleerd heeft staan(u zult de>computer dan iedere keer moeten
herstarten). Dit doet u in Configuratiescherm ->Software (dit zal de pc
terug zetten naar wmp10).
3. Herinstalleer de Zen Driver van de creative website en herstart de pc
4. Plug de Zen in.
5. Zorg ervoor dat u de firmware update hiervoor al op uw pc heeft, laat
de firmware update draaien maar klik nog niet op de taal, laat de muis
boven de taal selectie hangen.
6. Op de Zen- selecteer "reload OS" of "reload firmware"
7. Op het momengt dat u ziet "reload new firmware now via USB" klikt u
op de taal selectie
8. Nu zal de pc de speler weer vinden en u de firmware laten bijwerken.
(het kan zijn dat u dit een paar keer moet proberen)
9. Wanneer dit klaar is, restart u de pc en zal de speler weer moeten
werken
10. U kunt nu Windows Media Player 11 herinstalleren, deze zal nu
werken.
1000 maal dank voor deze post. Ik stond op het punt om mijn Zen op de schroothoop te gooien, aangezien mijn pc hem laatst ineens niet meer herkende toen ik de USB aansloot, terwijl ik toch de laatste firmware had. Ik vreesde dus dat er gewoon iets met de hardware was, en ik heb 'm nu al een jaar of 4 dus de garantie is al lang en breed afgelopen. Gelukkig probeerde ik nog even wat met de firmware te prutsen; eerst zonder veel succes dus, zoals velen voor mij blijkbaar ook al hebben geprobeerd, want m'n pc herkende de speler nog steeds niet en hij bleef ook nog hangen in de 'vier opties'. Toen deed ik precies wat hier staat en dat werkt dus! Nu alle andere software weer op m'n pc gooien/updaten en ik ben weer klaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
Hier haal ik even een oude koe uit de sloot, maar aangezien ik ook op problemen met mijn ZEN Touch onder Vista stuitte, kon ik het niet laten. Zo hebben anderen er eventueel ook profijt van.
RoD schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:12:
Je moet geen firmware installeren, maar software. Firmware = de software voor de speler zelf, en je wilt de software die je pc de speler doet laten herkennen.
Niet juist. Je moet wel degelijk firmware installeren om je Creative ZEN Touch op Windows Vista aan de praat te krijgen. Anders zal de Sync Manager het apparaat niet detecteren. Download versie 2.01.00, dat is de meest recente.

Het hierboven gemelde stappenplan werkte prima! Hoewel werd aangeraden om alle Creative drivers te verwijderen, besloot ik het te houden bij de ZEN Touch drivers. De drivers van de geluidskaart liet ik er opstaan. De installatie van WMP 11 ongedaan maken is een vereiste. Let wel op dat je bij het terugrollen niet naar WMP 9 gaat, anders zal de firmware-update niet op je aangesloten ZEN Touch reageren. Bij WMP 10 zal het apparaat wel herkend worden. Start de firmware update vanuit je speler en klik op je gewenste taal (ik klikte op English) zodra je apparaat aangeeft dat de update kan worden geïnstalleerd. Klaar is Kees! Alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eyradir schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:52:

Niet juist. Je moet wel degelijk firmware installeren om je Creative ZEN Touch op Windows Vista aan de praat te krijgen. Anders zal de Sync Manager het apparaat niet detecteren. Download versie 2.01.00, dat is de meest recente.
Hoe wil je firmware installeren als het apparaat niet herkend wordt, en je dus de firmware niet op de speler in kunt laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
RoD schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:29:
[...]

Hoe wil je firmware installeren als het apparaat niet herkend wordt, en je dus de firmware niet op de speler in kunt laden?
Het probleem is dat de speler pas herkend wordt als de gebruiker de (nieuwste) firmware op het apparaat installeert. Ik kon de firmware prima inladen. De nieuwste ZEN Touch drivers en WMP 10 zijn vereist. In mijn geval heb ik de firmware update op mijn XP-systeem verricht, omdat ik mijn Vista-systeem wilde ontzien i.v.m. het terugrollen/herinstalleren van allerlei drivers. Als Vista niet werkt, moet men de update maar via XP proberen, hoewel dit nooit de bedoeling van Creative geweest kan zijn. Rare bedoeling zo. Aan de andere kant heb ik over het algemeen slechte ervaringen met support/drivers van Creative, dus het zou me niet zo veel verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Zen van 3 maanden oud is gisteren blijven vasthangen nadat ik een nummer verwijderd had. Hij blijft hangen in "opnw opbouwen" Niks meer werkt. Ook resetten helpt niet, dan verschijnt er na het aanzetten weer "opnw opbouwen" Ik had er al eerder problemen mee. Hij schakelde bijvoorbeeld halverwege een nummer vanzelf uit, alsof de batterij leeg was terwijl dat niet zo was. Mijn vorige Zen die ik kocht nadat mijn MP3 speler het eind november het opeens begaf is 2 weken meegegaan totdat er water over heen ging. Deze Zen die ik nu heb is 3 en een halve maand oud. Drie spelers in 4 maanden tijd naar de knoppen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

Ik neem aan dat dit niet gaat over de Zen Touch van jaren terug (waar dit topic over gaat), maar een andere Zen?

In ieder geval wel vervelend voor je, maar ik ben bang dat je 'm toch weer onder garantie moet laten vervangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mad Marty op 31-03-2010 10:50 ]

Rail Away!

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast