[HDD] Creative Zen Touch

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 12.687 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/products/images/sku/prod_10274.jpg
Zo, het duurt effe maar hier is hij dan: mijn inniemini review van de Creative Zen Touch. Deze is pas sinds deze week uit, en ik heb m vrijdag binnen gekregen. Ik kan hierdoor alleen mijn eerste bevindingen vertellen. Ik kan dus nog niet vertellen hoe de batterijen het doen, hoe goed hij tegen schokken kan ed.
Inhoudsopgave
Inhoudsopgave
0) Specs ;)
1) Inhoud doos
2) Data-transfer
3) Afspelen muziek
4) Geluidskwaliteit
5) Instellingen
6) Software
7) Pics

0) Specs ;)
Features

* Up to 24 hour(2) battery life at 128kbps MP3 or 32 hour(2) at 48kbps MP3 continuous playback
* Up to 97dB Signal-to-Noise Ratio - as good as expensive hi-fi systems!
* 20GB hard drive holds up to 10,000 WMA or 5,000 MP3 songs(3)
* Create and customize playlists on-the-go
* Unique search function locates any song, album or artist
* USB 2.0 for faster transfer
* 4-band custom equalizer and advanced EQ presets let you customize your music playback
* AudioSync™ lets you seamlessly update your Creative Zen Touch with your latest music on your PC at the touch of a button
* FM radio, voice and FM recording via optional wired remote control (available separately)

1) Inhoud van de doos
* Zen Touch
* Oordoppen (niet gehoord nog)
* Adapter + stroomkabel
* USB kabel
* Handleiding
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00381-t.jpg

2) Data transfer
USB 1.0
Het overzetten van muziek met USB 1.0 gaat bij mij vrij langzaam, zo`n 0.8 MB per seconde. 10 GB overzetten duurde heel erg lang. Ongeveer 3,5 tot 4 uren.

USB 2.0
Hiermee gaat het uiteraard een stuk sneller: een album van 40 MB is in ongeveer 7 seconden overgezet. Dat is ruim 4 tot 5 MB per seconden.

Het overzetten doe je via de explorer (nomad explorer) of via andere software van creative (zie 6) software). Je kan bestanden en mappen naar de zen 'audio' of 'data' map slepen zoals je normaal ook doet in windows. Voor verdere uitleg zie 6) software.

3) Afspelen van muziek
Dit gaat heel erg lekker. Je ziet genoeg info op het scherm. Fijn is ook wel dat hij niet lang hoeft te laden voor een nummer. Als je een nieuw nummer zoekt, duurt het ongeveer een halve seconde. Bij het door laten spelen van een nummer naar het volgende nummer zit er totaal geen tijd tussen de nummers: perfect dus :)
Bij het drukken op 'next track' heb je om de 4/5 nummers een halve seconden laadtijd. Dat is dus alles behalve storend :) Bij het aandoen van het apparaat begint hij praktisch per direct te spelen.
Het spoelen door nummers is erg goed, hij begint langzaam, en gaat steeds sneller. Je bent dus zomaar in het midden, maar hij is zeker niet onnauwkeurig als je 20 sec. wilt spoelen.

De knop [random] die voorop zit, is ook erg handig. Dan speelt ie geshuffeld al je nummers die er op staan. Heel handig :)

Zoeken naar nummers gaat makkelijk, en kan via vele wegen.
Bijv, zoeken op artiest, dan de daarbij behorende albums, dan nummers.
Je kan altijd ook op 'spelen' drukken, waarbij hij alle nummers van die selectie afspeelt.
Je kan ook zoeken op letter. Maar al is de lijst nog zo lang, als je op zn snelst scrolt, ben je zo benee.
Ik heb nu 1500 mp3 erop en dat gaat wel vrij rap.

Uitleg in pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00406-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00407-t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00401-t.jpg

Filmpje
Hier een filmpje van hoe (goed) de touchpad werkt.
Touchpad

4) Geluidskwaliteit
Ik heb nooit een andere MP3 speler beluisterd, dus ik kan niet objectief zijn. Maar vergeleken bij mijn discman is hij erg goed. Het is fijn dat je zelf de equalizer kan aanpassen. 1 nadeel, hij is zo zuiver (in combinatie met Soney EX 71) dat je erg goed hoort dat sommige MP3`s vrij brak zijn. Het is dus aan te raden om hoge bitrates te gebruiken als je in het vervolg gaat rippen van een CD.
Hij kan erg hard, dat is ook fijn om te weten. Bij 18 is hij echt hard, 20 is eigelijk voor veel nummers te hard. Hij gaat tot 25. Maar dit alles ligt ook heel sterk aan welke oordopjes je gebruikt uiteraard.

5) Instellingen
Ook hier ben ik nog niet veel in bezig geweest. Een paar opties:
* Equalizer, hier kan je veel soorten kiezen, zoals pop, rock, classical en uiteraard een custom. Verschil hoor je zeer zeker wel, en dat is goed.
* Touchpad, je kan hier aangeven of hij bij een tik op de touchpad een [enter] geeft (net als bij een laptop), of niet. Ik had m meteen aangezet, maar na een tijdje is het toch fijner om dat uit te zetten, omdat je vaak perongeluk de [enter] aanroept. Je kan ook de gevoeligheid aangeven, maar hier zie ik nog niet het verschil tussen.
Verder kan je de taal, het contrast van het LCD aanpassen. Je kan aangeven na hoeveel tijd de LCD danwel het hele apparaat uitgaat.

6) Software
De software heb je wel degelijk nodig voor elk soort communicatie met de PC. Na de installatie komt er een mapje in 'deze computer' bij, dus dan werkt het alsof het een stationsletter is. Nouja niet helemaal, maar wel ongeveer :)
De software is redelijk, het doet zijn werk. Overigens kreeg ik het in XP niet aan de praat. In XP zet ik de muziek er met behulp van een andere tool van creative: Creative MediaSource Organizer

Notmad explorer werkt beter naar verluid, deze ga ik binnenkort hopelijk testen ;)
Een nadeel van Nomad (software die er bij zit): als ik nu een mappen sleep naar de Zen, dan pakt ie ook alle andere bestanden (covers.jpg, bladmuziek.pdf etc) en dan geeft ie een foutmelding als hij zo`n bestand tegenkomt ("Unsupported filetype .jpg"). Hij gaat welliswaar gewoon door na een druk op de OK knop, maar aangezien 10gig kopieren een uur of 4 duurt, blijf je daar het liefste niet bij zitten.
Een tip hiervoor:
Zoek in je mp3 map naar alle bestanden => bestandsnaam *.mp3
Plaats daarna alle gevonden resultaten in de 'zen' audio map. Scheelt een hoop gezeul.

Nog een nadeel (voor mij dan) van het apparaat is dat het geen map ondersteuning heeft.
Alle nummers komen dus door elkaar te staan, en worden gesorteerd aan de hand van de Mp3 id tags (artiest, album etc).
Dus ik ben een complete middag bezig geweest om alle m3u tags goed te zetten. Goeie programma`s daarvoor zijn Mp3TagEditor en TagM3u
1e om per folder de artiest en album goed te zetten, de 2e om de lege Mp3 id tags op te vullen aan de hand van de filename (erg handig tooltje)

Een klein pakketje met alle drivers en benodigdheden in 1: (gemaakt door ReV_)
Zen driver pack.exe

7) Pics!
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00384-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00385-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00399-t.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Guillome op 03-09-2004 15:06 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxs
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

lxs

Nice review.
Heb deze morgen in huis, zal dan ook even mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
* sOid wacht nog ff paar ervaringen af en gaat dan waarschijnlijk ook bestellen :)

mits de ervaringen allemaal positief zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Mooi dingetje! Jammer dat hij geen Ogg doet helaas...

Voor tags gebruik ik trouwens http://www.mp3tag.de/
Het programma kan zo'n beetje alles, hoewel het niet altijd even logisch in elkaar zit. Het is wel helemaal gratis :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxs

lxs

De postbode heeft mij m'n creative zen touch rond 11 uur gebracht en hij ligt nu al een uurtje op de oplader, volgens de handleiding moet hij eerst 4 uur opladen dus daar hou ik me even keurig aan... heb al slechte ervaringen gehad met een nokia die niet helemaal opgeladen was. :p

Hij is nog kleiner dan ik dacht, 't gewicht valt me nog mee.
En hij ziet er in 't echt ook zo mooi uit! :9~

Ik heb de creative software al geinstalleerd, en nu even afwachten totdat hij aankan.
Heb gistermiddag bijna al m'n Mp3 tags geordend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lxs schreef op 30 augustus 2004 @ 18:54:
Nice review.
Heb deze morgen in huis, zal dan ook even mijn ervaringen posten.
heb jij hem ook bij mp3spelers.nl besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Hij ondersteund geen mappen? Dus der kan 10gig aan mp3's op, en die worden allemaal op 1 hoop gegooid!?
Alleen daarom zou ik hem al niet kopen. :/
Ziet er voor de rest nochtans een heel leuk bakje uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Fire69 schreef op 31 augustus 2004 @ 13:58:
Hij ondersteund geen mappen? Dus der kan 10gig aan mp3's op, en die worden allemaal op 1 hoop gegooid!?
Alleen daarom zou ik hem al niet kopen. :/
Ziet er voor de rest nochtans een heel leuk bakje uit!
Lezen svp!
De MP3tjes staan in mappen, bij het afspelen kan niet voor het afspelen van 1 map gekozen worden....... (Dus per map afspelen)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nog een nadeel (voor mij dan) van het apparaat is dat het geen map ondersteuning heeft.
Alle nummers komen dus door elkaar te staan, en worden gesorteerd aan de hand van de Mp3 id tags (artiest, album etc).
Daaruit versta ik dat alles op 1 hoop staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Fire69 schreef op 31 augustus 2004 @ 14:15:
[...]

Daaruit versta ik dat alles op 1 hoop staat...
En ik lees dat dat het geval is bij het selecteren van welke bestanden je wilt afspelen. Ze staan echter in mappen op de disk.

Maar ach, who cares, ik heb een iBead.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
ajhaverkamp schreef op 31 augustus 2004 @ 14:23:
[...]

[...]

Maar ach, who cares, ik heb een iBead.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Replie dan niet :|
Nog 1 keer duidelijk (hoop ik):
De Zen Touch ondersteund geen mappen, dus al je mp3`s komen idd op 1 hoop erop te staan. Maar! Daar heb je totaal geen last van. Je zoekt namelijk op artiest, album, afspeellijst of genre.
Ik heb bijv oa een mapje top 40, overige etc.
Deze liedjes hierin hebben normaal gesproken allemaal een eigen album. Maar ik heb alle liedjes in top 40 het album top 40 gegeven, idem bij overige en bij de andere mappen.
Dan kan je ze toch goed terug vinden.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxs

lxs

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 13:41:
[...]

heb jij hem ook bij mp3spelers.nl besteld ?
Ja ik heb hem bij Mp3spelers.nl besteld, had er alleen wat moeite mee omdat mijn browser (mozilla firefox) de javascript van hun bestellingen niet zo goed pakte, dacht niet echt na en stuurde hun een e-mailtje dat hun script ff nagekeken moest worden |:( .

Ze hadden binnen 30 minuten replied, en dat om half 12 's nachts! :+
Service is goed, was na 2 dagen binnen, maar als je voor 17 uur besteld, is hij er de volgende dag al.

Ik ben er erg tevreden mee, ik werd er alleen niet zo vrolijk van toen ik xlerator hoorde praten over een ontbrekende mappen ondersteuning, maar ik heb zelf gemerkt dat als je alles goed renamed en retagged je alle albums erop gooit en tegelijk met de Creative Mediasource (meegeleverde software) een afspeellijst per album kan maken!
Hun software werkt goed, is overzichtelijk maar heeft toch ook wat geavanceerde opties.

Het gebruiksgemak van de zen is erg hoog, de overdracht gaat snel met de software en het wennen aan de touch-scroll gaat erg snel.
Verder geven de oordopjes een kristalhelder geluid, vond de muziek duidelijker op de creative + eigen-creative-oordopjes dan op m'n pc waar ik een sb audigy platinum en een sennheiser hd 570 heb.
Ook handig om te weten is dat de stofjes om de oordopjes precies pasten op m'n oude sennheiser mx400 oordopjes, waarvan ik ze kwijt was :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lxs schreef op 31 augustus 2004 @ 14:57:
[...]

Ja ik heb hem bij Mp3spelers.nl besteld, had er alleen wat moeite mee omdat mijn browser (mozilla firefox) de javascript van hun bestellingen niet zo goed pakte, dacht niet echt na en stuurde hun een e-mailtje dat hun script ff nagekeken moest worden |:( .

Ze hadden binnen 30 minuten replied, en dat om half 12 's nachts! :+
Service is goed, was na 2 dagen binnen, maar als je voor 17 uur besteld, is hij er de volgende dag al.

Ik ben er erg tevreden mee, ik werd er alleen niet zo vrolijk van toen ik xlerator hoorde praten over een ontbrekende mappen ondersteuning, maar ik heb zelf gemerkt dat als je alles goed renamed en retagged je alle albums erop gooit en tegelijk met de Creative Mediasource (meegeleverde software) een afspeellijst per album kan maken!
Hun software werkt goed, is overzichtelijk maar heeft toch ook wat geavanceerde opties.

Het gebruiksgemak van de zen is erg hoog, de overdracht gaat snel met de software en het wennen aan de touch-scroll gaat erg snel.
Verder geven de oordopjes een kristalhelder geluid, vond de muziek duidelijker op de creative + eigen-creative-oordopjes dan op m'n pc waar ik een sb audigy platinum en een sennheiser hd 570 heb.
Ook handig om te weten is dat de stofjes om de oordopjes precies pasten op m'n oude sennheiser mx400 oordopjes, waarvan ik ze kwijt was :D .
Wel eens gehoord van een automatische orderbevestiging ? Die gasten zitten echt niet om 23:30 te mailen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
XLerator schreef op 31 augustus 2004 @ 14:33:
(...)
Ik heb bijv oa een mapje top 40, overige etc.
Deze liedjes hierin hebben normaal gesproken allemaal een eigen album. Maar ik heb alle liedjes in top 40 het album top 40 gegeven, idem bij overige en bij de andere mappen.
Dan kan je ze toch goed terug vinden.
Misschien is dit een domme vraag
Waarom zou je je files in mappen zetten, als de speler ze toch niet uit elkaar houdt? (lees: niet ziet) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:54
Vandaag kwam de postbode bij mij thuis met mijn Zen Touch, was ik net weg. Kan hem morgen pas na 10 uur ophalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 15:29:
[...]

Wel eens gehoord van een automatische orderbevestiging ? Die gasten zitten echt niet om 23:30 te mailen 8)
Ik denk niet dat ie autoreplyer antwoord geeft op een vraag over hun javascript icm mozilla firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

lxs schreef op 31 augustus 2004 @ 12:28:
...volgens de handleiding moet hij eerst 4 uur opladen dus daar hou ik me even keurig aan...
Ja dat las ik ook....maar na minder dan twee uur was die van mij al vol volgens de indicator....
Zou het dan nog nut hebben hem er langer op te laden, of zou het vol=vol zijn?

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:54
Minder dan 2 uur is wel heel snel, die van mij deed er 3 1/2 uur over. Hij is pas vol als er een stekkertje in beeld staat. Dat betekent dat de accu vol is en hij op een externe voedingsbron speelt.
Als je gewoon 3 blokjes zit betekent dat dat de accu voor 70% (uit mijn hoofd) of meer vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Misschien wel handig om te vermelden... de grootte van de harde schijf. Er staat wel ergens dat 10GB erop zetten vrij lang duurde via USB1 maar niet wat de capiciteit is van de harde schijf. Op de Creative site staat dus dat hij 20GB is.
Features

* Up to 24 hour(2) battery life at 128kbps MP3 or 32 hour(2) at 48kbps MP3 continuous playback
* Up to 97dB Signal-to-Noise Ratio - as good as expensive hi-fi systems!
* 20GB hard drive holds up to 10,000 WMA or 5,000 MP3 songs(3)
* Create and customize playlists on-the-go
* Unique search function locates any song, album or artist
* USB 2.0 for faster transfer
* 4-band custom equalizer and advanced EQ presets let you customize your music playback
* AudioSync™ lets you seamlessly update your Creative Zen Touch with your latest music on your PC at the touch of a button
* FM radio, voice and FM recording via optional wired remote control (available separately)
voor de rest wel een mooie review :)

[ Voor 3% gewijzigd door MortalPiso op 01-09-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
ty :) toegevoegd :D

Verwijderd

Enkele dagen geleden heb ik geprobeerd om een zo klein mogelijk pakket van de drivers en Nomad Explorer samen te stellen, om zo op elke pc gemakkelijk deze speler te installeren.

Nu werkt dit bij een herinstallatie plots niet meer en ben ik dus tijdelijk genoodzaakt om de bijgeleverde cd te gebruiken.

Zijn er nog mensen geïnteresseerd in zo'n compact installatiepakket? Met verenigde krachten zou het misschien wel mogelijk zijn om een werkend installatiebestand in elkaar te knutselen.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat zoeken heb ik een bestand gemaakt, vertrekkende van de software te vinden op deze pagina.

ZenTouch_Software.exe - 2,29mb

Eerst wordt 'ZenSetup.exe' uitgevoerd. Deze installeert drivers en Nomad Explorer. Wanneer de Zen Touch toch nog niet herkend wordt, gebruik dan 'ExtraDriver.exe'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Ideaal :) Ik zet m ook in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hoe werkt het eigenlijk met een Mac? is daar ook software voor beschikbaar of niet? (werk op school veel met Macs...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Valt het bij jullie (diegenen die m nu ook hebben) ook op dat hij eigelijk helemaal niet zo hard kan? Ik heb m vaak op 22/25 tot 24/25 staan en dat lijkt me niet echt de bedoeling.
Hij vervormt btw niet als je m zo hard doet, maar sommige muziek (pianomuziek) is niet hard opgenomen dus die wil je liever harder doen dan 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet de speler nooit harder zetten dan 15-20, dus waarschijnlijk ligt het probleem eerder bij het volume van de mp3's in kwestie. Bestaan er geen tools om het volume van digitale muziek te normaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Zouden al mijn 1600 mp3`s te zacht zijn?
Ik heb m bijna altijd boven de 20 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
XLerator schreef op 03 september 2004 @ 18:58:
Zouden al mijn 1600 mp3`s te zacht zijn?
Ik heb m bijna altijd boven de 20 staan.
Misschien heb je de mp3's genormalised (oid). Bij mijn speler kan je nl aangeven hoe "hard" je alle mp3's wil. (ok beetje lompe uitleg maar kan het niet anders verwoorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het misschien aan de oortjes? Al een ander setje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Ik heb niets speciaals aan mijn mp3s gedaan. En ik heb de Sony EX 71 doppen, maar andere sony dopjes zijn ook niet echt luid.
Het is opzich net genoeg hoor. Als ie harder kon, deed ik dat maar spooradisch. Maar het lijkt me wel wat appart dat hij contstant bijna op zn hardst moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

ProGo schreef op 01 september 2004 @ 16:38:
Minder dan 2 uur is wel heel snel, die van mij deed er 3 1/2 uur over. Hij is pas vol als er een stekkertje in beeld staat. Dat betekent dat de accu vol is en hij op een externe voedingsbron speelt.
Als je gewoon 3 blokjes zit betekent dat dat de accu voor 70% (uit mijn hoofd) of meer vol zit.
Nou, de speler stond uit tijdens het opladen....
Na iets minder dan twee uur verdween de indicator. Ik dacht eerst dat misschien de adaptor niet goed zat aangesloten, dus ik haalde hem uit de zen en deed hem er weer in. De unit ging automatisch aan en er was toen inderdaad een stekkertje te zien. Het zal wel goed zijn dan...alleen raar dat de batterij zo snel vol was dan..

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderdag middag (na 5en) besteld op MP3spelers.nl, zou er dan nu toch moeten zijn.. of leveren ze niet op zaterdag (niet via TPG post?).

Ben mijn MP3s eens aan het opschonen en te voorzien van tags om straks zo snel mogelijk aan de slag te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Wees daar maar wel precies mee. Anders heb je artiest Alanis Morissette en alanis_Morissette en Alanis Morisette, das niet leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het dopjes probleem, je hebt geen in-line volumeregelaar bij je dopjes? Dat heb ik namelijk, er zit een schuifweerstand in de draad, waarmee je dus het volume regelt. Als die helemaal dichtstaat, hoor ik op mijn echt niet zacht aangelegd discman vrijwel niets meer, ook niet als ik de discman zelf helemaal openzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Dat zit er bij mij niet op :) Zo`n een heb ik ook gehad. Maar ik heb nu de Sony EX71 die hebben dat niet. Toch????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze speler lijkt me erg relaxt en ik zit dan ook te denken om hem te gaan bestellen....(2 stuks) Goeie prijs, genoeg opslagruimte (voor mij ) en hij lijkt kwalitatief ook best goed.
Ik ga samen met m'n vriendin 6 mnd backpacken in ZO-Azie :) (per 1 oktober), en ik vind het erg belangrijk om m'n muziek mee te nemen, zonder hele pakken cd's mee te moeten sjouwen.

Nu vraag ik me alleen af, is de firmware een beetje stabiel? (met de I-bead 100 had ik bijvoorbeeld namelijk steeds problemen) Ik wil gewoon 20GB thuis volladen aan MP3's en gedurende de reis alleen afspelen, zonder dat ik direct toegang heb tot een PC . Hij moet dus wel rete stabiel zijn en geen problemen geven....
Wat denken jullie? Is deze speler een beetje geschikt of raden jullie toch een andere aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34
En hoe zit het eigenlijk met het gewicht, hoeveel weegt ie nu precies? staat nl niet in de specs, ook niet bij nomadworld.com....

Ik begin nu weer te twijfelen: Ik ging eerst volledig voor de muvo2 4gb (229 eur), maar nu deze er weer is (289 eur geloof ik), is dit toch eigenlijk ook wel een aantrekkelijk apparaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 02:35:
Deze speler lijkt me erg relaxt en ik zit dan ook te denken om hem te gaan bestellen....(2 stuks) Goeie prijs, genoeg opslagruimte (voor mij ) en hij lijkt kwalitatief ook best goed.
Ik ga samen met m'n vriendin 6 mnd backpacken in ZO-Azie :) (per 1 oktober), en ik vind het erg belangrijk om m'n muziek mee te nemen, zonder hele pakken cd's mee te moeten sjouwen.

Nu vraag ik me alleen af, is de firmware een beetje stabiel? (met de I-bead 100 had ik bijvoorbeeld namelijk steeds problemen) Ik wil gewoon 20GB thuis volladen aan MP3's en gedurende de reis alleen afspelen, zonder dat ik direct toegang heb tot een PC . Hij moet dus wel rete stabiel zijn en geen problemen geven....
Wat denken jullie? Is deze speler een beetje geschikt of raden jullie toch een andere aan?
Ik weet het antwoord op je vraag niet maar ik kan wel zeggen dat ik jaloers op je ben :P
Alleen hoe wil je dat met de stroom gaan doen? (weet niet waar je verblijfd) want 6 maanden op 1x opladen lukt dus niet :P Als je in hotels ofzo zit moet je ook waarschijnlijk een ander stekkertje hebben, dus let daar ff op...

Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de thread weer wat leven in te blazen: nieuwe reviews:

Cnet.com

ZDNet.nl

Belangrijkste nieuwigheden:

- Een nieuwe Firmware wordt verwacht. Deze zou ondersteuning voor nieuwe audio formaten (MTP, Janus) met zich meebrengen.

Ook zou de update ervoor zorgen dat de Zen Touch gebruikt kan worden als een echte externe harde schijf, dus volledige plug 'n play capaciteit (geen extra software of drivers vereist).

- In een van bovenvermelde reviews staat ook te lezen dat de batterij opgeladen kan worden via USB.

Dit laatste wist ik eerst niet maar heb ik nu dus ontdekt: je plugt de usb kabel in het apparaat en gebruikt daarna de knop om de speler af te zetten. Hoe vlug het toestel dan weer is opgeladen heb ik nog niet kunnen testen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markman85
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:47
Dit lijkt me een zeer goede mp3 speler. Heb 2 maandjes terug nog getwijfeld om de Creative Zen Xtra 30 gb te kopen, maar ben toen toch niet tot aankoop overgegaan door de prijs. Dat is en blijft natuurlijk het grootste nadeel aan die mp3 spelers.

Maar nu met deze nieuwe mp3 speler en nieuwe technieken en dan ook nog die mogelijke firmware, maakt het een zeer aantrekkelijke mp3 speler.

Dus wat zal ik doen, ik snap dat het natuurlijk mijn eigen keuze blijft, maar ik ben benieuwd of er ook nog negatieve kanten aan deze speler zitten, want ik heb eigenlijk alleen nog maar positieve punten gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Dat zou een enorme goede update zijn.
Wat ik verder nog mis: ik dacht dat de speler de EAX effecten zou ondersteunen (hall, stadion, chamber etc), maar dat vind ik nergens meer terug. Hoe kan dit??

Negatieve punten van de speler (tot nu toe):
* Volume. Ik vind dat het apparaat niet echt hard kan. Hij is bijna altijd net hard genoeg, mara dan staat hij wel op 23/25. En iets zachtere muziek is dus vaak niet hard genoeg.
* Kwaliteit. Als je Mp3`s hebt van 192kbs of meer kan je dit vergeten overslaan :P. Maar 192 is ECHT eigenlijk wel het minimum wat je moet hebben. Met goede oordoppen zijn de meeste 128kbps mp3tjes niet echt mooi meer om naar te luisteren. Op 'drukke' stukken hoor je echt dat het 128kbps is. Het geeft wel aan hoe zuiver de speler is: met 256kbps mp3 is het écht een genot.
* Bass. Ik vind dat er relatief weinig bass in zit. Ik heb in de equalizer al op +7, -2, -1, -1 staan (100hz, 1kz, 10kz, 20kz ofzo). Maar m`n mp3 speler met bassboost aan geeft toch een voller geluid lijkt het wel. Mede hierdoor hoop ik dat die AEX effecten nog komen. Een hall effect lijkt me vaak wel fijn bij de nummers.
* Scrollen. Het scrollen vergt enig oefening. Het is dus niet echt een nadeel, maar wel iets om te weten :). Vooral 1 item naar beneden of boven is in het begin lastig. Je moet er dan even een klein veegje overheen halen, dat is de truk :P

Nog een voordeel: Batterij gaat erg lang mee. Ik schat zo`n 15-18 uur op zn hardst dus

[ Voor 4% gewijzigd door Guillome op 07-09-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Oh en btw. de prijs is 'slechts' 289 euro bij mp3spelers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markman85
Ik ben ook van plan om hem daar te bestellen, met een beetje geluk heb ik hem donderdag al als ik morgen bestel.

Nou ik kijk het nog even aan, maar denk dat deze mp3 speler m'n packard bell audiokey wel in het stof kan laten happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Ik ben hier de laatste tijd ook flink wat topics aan het doorspitten, omdat ik van plan ben binnenkort een HDD MP3-speler aan te schaffen. Die discman is onderhand behoorlijk uit de tijd hè... :P Al zoekende leek me de Zen Touch één van de opties. Een andere optie is wat mij betreft de iRiver H120.

Nadelen van de Zen Touch, waardoor ik toch geneigd ben voor de iRiver te gaan zijn:
- WinAmp playlist zijn niet supported
- Mappen zijn niet supported
--> deze twee opties zijn vanwege de manier van ordenen van m'n collectie eigenlijk wel noodzakelijk
- Geen plug&play (maar dit komt dus misschien nog)

Voordelen vind ik:
- Gapless playback (ivm. livesets, mix-cd's)
- battery-life is erg goed
- hij is erg mooi :)

Twee vraagjes waarop ik nog geen antwoord heb kunnen lezen hier:
1. Hoe shock-proof is de Touch? Ik ga er niet mee joggen, maar wil hem wel meenemen tijdens lange fietstochten, waarbij ik deels over hobbelige wegen zal rijden.
2. Is die batterij door jezelf te vervangen? Of moet je hem opsturen als hij versleten is?

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markman85
NrG_82 schreef op 07 september 2004 @ 23:53:
Twee vraagjes waarop ik nog geen antwoord heb kunnen lezen hier:
1. Hoe shock-proof is de Touch? Ik ga er niet mee joggen, maar wil hem wel meenemen tijdens lange fietstochten, waarbij ik deels over hobbelige wegen zal rijden.
2. Is die batterij door jezelf te vervangen? Of moet je hem opsturen als hij versleten is?
Met die laatste vraag zit ik zelf ook nog, dat schijnt bij iRiver goed geregeld te zijn. Bij Creative zit er maar 1 jaar fabrieksgarantie op en aangezien de batterij niet verwisseld kan worden, ben je dus redelijk de cigaar alstie daarna op gaat.

Heeft iemand enig idee hoe dit zit?

• Markman85
Op onderstaande link die eerder al vermeld is geweest, staat weer een link naar een site die aparta accu's verkoopt voor de Creative Zen Touch, die je dan zelf kunt inbouwen. Dus bij een kapotte accu is er nog hoop.

http://www.jumpingcholla.com/jce_nomad_ZEN.htm

Ik heb inmiddels m'n Creative Zen Touch besteld bij mp3spelers.nl.

• Guillome
  • Niet online
ZEN Touch Playback Time
Tests are done with different bit rates :

128 CBR = 26 hours 27 minutes

192 CBR = 25 hours 13 minutes

192 VBR = 24 hours 45 minutes
Zou dit met hun nieuwe accu zijn of met de huidige? Als het met de huidige is neemt de LCD wel heel veel stroom, aangezien ik zo`n 15-18 uur kan. Ik zal het eens opmeten, dit is namelijk wel een hele ruwe schatting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Vanwege de nog geldende aanbieding bij de Media Markt voor de iRiver H340 voor € 444,- heb ik deze besteld. Ik vind het feit dat je op de Touch geen Mappen-ondersteuning en geen .m3u-ondersteuning hebt echt té lastig. Heb m'n 25 gig aan MP3's vrij netjes in mappen staan, maar ze zijn niet erg goed en consequent getagged, en om nou al die dingen te gaan renamen/taggen, daar heb ik geen zin in. Verder is USB OTG voor mij wel handig, omdat ik vrij veel digitale foto's maak. Ook Plug&Play vind ik toch wel erg handig.

[ Voor 4% gewijzigd door NrG_82 op 10-09-2004 12:58 ]

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
hij is echter wel bijna 2 keer zo duur :P
Ik heb tot zover nog geen nadelen gezien van geen mappen ondersteuning. Als je de tags goed zet (1700 nummers in 4 uurtjes) dan is het totaal geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

En 2x zoveel gig ;)

Ik moet zeggen dat ik er ook wel sterk aan gedacht heb de Touch te kiezen. 't Is gewoon een mooi apparaat. :) Maar om nou 3000+ nummers te gaan retaggen vind ik iets te ver gaan. Ik wil als ik spul download (ik rip zelf weinig) dat gewoon in een map kunnen pleuren en klaar. Maar als de H340 niet voor € 444,- te krijgen was geweest, maar 'gewoon' voor boven de 500 euri, dan was de de voordelen van de Touch tov. de H120 gaan afwegen en was ik misschien wel op de Touch uitgekomen. Maar dan ben je wel weer € 50,- kwijt voor een remote en dan zit je toch op behoorlijk meer dan de helft van 444 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:41

Nanax

Ik ben sjaak niet

Voor dat retagen heb je anders een zeer handig programma genoemt musicbrainz wat automatisch op basis van de kenmerken van het mp3 tje het album, artiest trakcnummer etc schrijft. werkt echt als een tierelier (:P). veel veel sneller dan zelf doen. soms moet je hem natuurlijk helpen maar als hij er niet uitkomt geeft hij het aan en kun je zeer makkelijk ze3l f wel de goede selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
is het ook mogelijk om een mp3 te deleten als juist die mp3 afgespeeld wordt?

voorbeeld: op het moment dat de mp3 verwijderd wordt speelt in shuffle mode met een andere mp3?

of is het mogelijk de mp3 te markeren en deze later via een pc te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Je kan mp3`s op de speler zelf verwijderen uiteraard :)

• circumsonus
  • Laatst online: 31-08 17:21
een nieuwe firmware helpt voor veel dingen... vooral ook de geluidssterkte waarmee ie afspeeld...
heb net de zen xtra 30gig bij Paradigit gekocht voor 259 euro, erg goede geluidskwaliteit (op minimaal 192kb/ps)

Verwijderd

Grappig was vanmiddag even in Eindhoven in de stad om de Zen Touch te bekijken geen 1 winkel had ze in voorraad alleen Dixons voor 369,- EURO !! dat is 110,- euro meer dan online. Ook een digitale camera die ik wil kopen was 38,-euro duurder , ohh wat ben ik blij met internet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 14:07 ]

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

Nietzman

Woei!

XLerator schreef op 30 augustus 2004 @ 17:35:
Filmpje
Hier een filmpje van hoe (goed) de touchpad werkt.
Touchpad
:D.

Zelfs het klikje is gejat, geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 17:39:
Grappig was vanmiddag even in Eindhoven in de stad om de Zen Touch te bekijken geen 1 winkel had ze in voorraad alleen Dixons voor 369,- EURO !! dat is 110,- euro meer als bij MP3spelers.nl . Ook een digitale camera die ik wil kopen was 38,-euro duurder , ohh wat ben ik blij met internet.
Klopt ja, ik was afgelopen donderdag ook ff bij de Dixons, wat een afzetters zeg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Is er al iets meer bekend omtrent de update waarbij je geen drivers oid moet installeren om de speler als externe hd te gebruiken?

Kan men ook opladen (via usb) en de speler gebruiken tegelijkertijd?

Ben nu aan het twijfelen tussen deze speler en de Muvo 2 4GB, al neig ik meer naar deze: 5 x meer gb's en maar €50 duurder.

[ Voor 5% gewijzigd door pisart op 12-09-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
circumsonus schreef op 11 september 2004 @ 17:20:
een nieuwe firmware helpt voor veel dingen... vooral ook de geluidssterkte waarmee ie afspeeld...
heb net de zen xtra 30gig bij Paradigit gekocht voor 259 euro, erg goede geluidskwaliteit (op minimaal 192kb/ps)
Meen je dat, van de geluidssterkte? Waar las je dat??
Dan hoef ik geen mailtje meer te sturen naar creative. Ik vind namelijk dat hij zeker harder moet kunnen dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb de Creative Touch (20Gb) ook gehaald niet bij mp3spelers.nl

bij de plaatselijke Pc Boer :-)

heb er zo 1000 nr's op staan , alleen vanmiddag sloeg hij vast

het apparaat reageerde nergens meer op , ook niet op de aan en uit knop

aleen als ik op volume drukte , dat scrolde de naam even verder en stopte weer !

na een reset met een paperclip , begon hij spelen bij de laatste cd die ik geluisterd had voor hij vast sloeg in het nr van de cd daarna !

heeft iemand dit eerder gehad ? zou dit aan het nr kunnen liggen (daarna hetzelfde nr afgespeeld en deed het gewoon goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me dat dat lig aan het apparaat zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met de geluidssterkte komt omdat creative zich aan de europese norm moet houden (geloof max. 100db of zoiets). Dit is te omzeilen door amerikaanse firmware to installeren. Dit werkte bij mijn zen xtra 30gb prima. Heb alleen nog niet gekeken naar amerikaanse firmware voor de zen touch (deze heb ik nu sinds 3 dagen). Suc6 met flashen zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Oh hopelijk is die dan te vinden als de nieuwe firmware komt. 100db is niet altijd 100db namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dingetje :9~ Vooral nu hij ook als externe harde schijf bruikbaar is (dat was een van de grootste minpunten vond ik). Verkopen ze dit soort dingen ook op de hcc dagen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:01:
Mooi dingetje :9~ Vooral nu hij ook als externe harde schijf bruikbaar is (dat was een van de grootste minpunten vond ik). Verkopen ze dit soort dingen ook op de hcc dagen trouwens?
Ja, verkopen ze ook. Alleen schiet je er weinig mee op... Is 30 euro goedkoper ofzo, maar moet je ook nog naat utrecht toe, je wil daar ook nog wat eten etc.

Verwacht iig niet dat je m daar voor 100 euro goedkoper kan aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Note: hij IS nog niet plug&play hoor. Na de update, maar dat is ook alleen een gerucht. Ik heb nergens een bron gezien ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Zen toch zal niet plug&pay worden zoals in de Znet review staat.
op nomadness.net is de vraag ook gesteld, en een gast van creative zegt dat Znet een fout heeft gemaakt, de Zen zal wel met windows media player 10 berijkbaar worden

http://nomadness.net/modu...ms&file=viewtopic&t=12406

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Spijtig, maar dan ga ik wel een andere mp3 speler/externe hd zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
Heel irritant dat je bij dit soort apparaten eerst software moet installeren en het niet gelijk een HD is.. Dit is voor mij al de reden om hem niet te kopen...

Hij is trouwens bij Mycom in de aanbieding voor 279 euro..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turnpike
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

Ik vind het een beetje raar dat de zen touch begrensd is.
Er wordt toch echt 2 x 30 mW aangegeven als uitgangsvermogen.

Nou ja, ik heb de speler gisteren besteld, eerst maar eens afwachten. Ik wil namelijk wel m'n px200 kunnen gebruiken. Van mij hoeft het allemaal niet zo hard, maar ik wil wel een mooi vol geluid.

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macer schreef op 14 september 2004 @ 07:49:
Heel irritant dat je bij dit soort apparaten eerst software moet installeren en het niet gelijk een HD is.. Dit is voor mij al de reden om hem niet te kopen...

Hij is in de aanbieding voor 279 euro..
nog 44,- GULDEN te duur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Macer schreef op 14 september 2004 @ 07:49:

Hij is trouwens bij Mycom in de aanbieding voor 279 euro..
Andere merken, bv de Iriver H1xx reeks ondersteunt het wel. De Creative zen xtra oid kan het dan weer niet. Lijkt me toch iets aan Creative te liggen.
De Muvo 2 reeks kan het dan weer wel :?

[ Voor 5% gewijzigd door pisart op 14-09-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Software installeren is voor mij niet zo'n probleem. 1 keer ff het cd'tje erin, installeren, en klaar.
Wel lastig natuurlijk als je je data naar vrienden versleept, of waar dan ook heen, maar ik zou em toch hoofdzakelijk gebruiken om muziek mee te luisteren :)

hij staat nu trouwens in de Pricewatch voor ~240 euro.. leuk prijsje voor een goeie kwaliteit hdd player ;)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Drie kleine vraagjes:
1) Kan je deze speler als externe dataopslag gebruiken (om er bijvoorbeeld een paar divx'jes mee te vervoeren) :?

2) Wanneer je alle vervorm opties uitzet en dus pure muziek beluisterd, mis je dan duidelijk de bass waarover XLerator het al had? (Voor xlerator, zijn je sony ex71 oordopjes al ingespeeld?)

3) Ik heb hier zo'n 15 GB aan muziek liggen, waarvan een paar GB van online radio stations komen. Dit is dus van veel verschillende artiesten, zonder dat er een album bij hoort. Nu is dit netjes per radio station geordend in een map. Maar hoe orden ik dit netjes zonder maps :? Het genre is namelijk voor alle nummers hetzelfde.

• Nietzman

Nietzman

Woei!

wwillem schreef op 15 september 2004 @ 19:35:
Drie kleine vraagjes:
1) Kan je deze speler als externe dataopslag gebruiken (om er bijvoorbeeld een paar divx'jes mee te vervoeren) :?
Kom op, ik lees dit topic alleen maar om te zien of er nog iemand op mijn flame reageert, en zelfs ik heb het antwoord op die vraag tien keer langs zien komen.

• dr snuggles
  • Niet online
Nietzman schreef op 15 september 2004 @ 20:34:
Kom op, ik lees dit topic alleen maar om te zien of er nog iemand op mijn flame reageert, en zelfs ik heb het antwoord op die vraag tien keer langs zien komen.
Super, dankje wel!

Ow wacht, je post mist een antwoord ;). Ik heb speciaal voor jou het topic nog een keer door gelezen (2e keer, 't zijn toch maar 3 pagina's) en ik ben geen nieuwe informatie tegen gekomen. Er staat:
1) Niet plug & play, je hebt software nodig.
2) De nomad software accepteert alleen *.mp3 files.

Beide punten impliceren dus NIET dat het onmogelijk is om divx'jes op je speler te gooien, want:
a) Er is andere software beschikbaar, waarvan ik niet weet of deze ook alleen .mp3 files door laat.
b) Misschien werkt het wel als je een .avi tijdelijk hernoemt naar .mp3 zodat je hem wel kunt vervoeren.

Dus als je nog steeds zeker bent dat het antwoord al gegeven is en ik dus iets over het hoofd heb gezien, dan vraag ik je hierbij om dit dan ook even te posten. Heb je meteen wat zinnigs te doen ;).

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

volgens de handleiding kan het igg

handleiding: hier (rechtsklik opslaan als werkt beste ;) )

als je hem wil kopen en vragen hebt kun je daar opzoeken of het kan :p

[ Voor 76% gewijzigd door Nanax op 15-09-2004 21:41 ]

• Guillome
  • Niet online
wwillem schreef op 15 september 2004 @ 19:35:
Drie kleine vraagjes:

2) Wanneer je alle vervorm opties uitzet en dus pure muziek beluisterd, mis je dan duidelijk de bass waarover XLerator het al had? (Voor xlerator, zijn je sony ex71 oordopjes al ingespeeld?)

3) Ik heb hier zo'n 15 GB aan muziek liggen, waarvan een paar GB van online radio stations komen. Dit is dus van veel verschillende artiesten, zonder dat er een album bij hoort. Nu is dit netjes per radio station geordend in een map. Maar hoe orden ik dit netjes zonder maps :? Het genre is namelijk voor alle nummers hetzelfde.
1) Ja dat kan :) Moet je uiteraard wel de software voor gebruiken.
2) Ze zijn ingespeeld. Op mijn sony discman heb ik met bassboost op +2 (max) een fantastisch mooi volle bas. Als ik die op puur zet heb ik ietsje minder als met de zen op puur.
Ik heb de Zen nu op +7, -8, -8, -7 staan ofzo, wat ook een hele mooie volle bas geeft. Echter... omdat alles -8 is, is het max volume echt niet genoeg bij sommige nummers. De rustige nummers, en vooral pianomuziek (chopin enzo) is gewoon veel te zacht. Je beleeft het niet, je hoort het alleen. Daar zit wel een verschil in.
3) Gewoon het album per station aanpassen aan de naam van dat station.
Ik heb ook van dat soort mappen met random muziek, namelijk popmuziek, overige (themes, oude muziek etc). Daarbij heb ik het album op die namen gezet.

@Nietsman, als je niets te zeggen hebt, doe dat dan ook niet. Een ja was korter dan die onnuttige zinnen van jou. Evenals deze 2 laatste onnuttige zinnen.

[ Voor 39% gewijzigd door Guillome op 15-09-2004 21:44 ]

• dr snuggles
  • Niet online
XLerator schreef op 15 september 2004 @ 21:41:
1) Ja dat kan :) Moet je uiteraard wel de software voor gebruiken.
2) Ze zijn ingespeeld. Op mijn sony discman heb ik met bassboost op +2 (max) een fantastisch mooi volle bas. Als ik die op puur zet heb ik ietsje minder als met de zen op puur.
Ik heb de Zen nu op +7, -8, -8, -7 staan ofzo, wat ook een hele mooie volle bas geeft. Echter... omdat alles -8 is, is het max volume echt niet genoeg bij sommige nummers. De rustige nummers, en vooral pianomuziek (chopin enzo) is gewoon veel te zacht. Je beleeft het niet, je hoort het alleen. Daar zit wel een verschil in.
3) Gewoon het album per station aanpassen aan de naam van dat station.
Ik heb ook van dat soort mappen met random muziek, namelijk popmuziek, overige (themes, oude muziek etc). Daarbij heb ik het album op die namen gezet.
Harstikke bedankt voor je antwoord.

Naar aanleiding van de lage bass / laag max volume heb ik nog een vraagje (laatste :P), zou je een sample willen maken van 30 sec van de output van je creative. Dus:
Mp3'je (geen vbr) -> geen equalizer -> Zen touch koptelefoonuitgang -> kabel -> line-in geluidskaart -> wave -> normalizen -> mp3 (op zelfde codering als origineel).

Vervolgens het origineel (30 sec) en de sample (30 sec) even uploaden. Als je er geen zin in hebt vind ik het ook goed hoor, maar het zou wel leuk zijn :).

Met Cooledit 96 kun je opnemen, wave files in stukken hakken en normalizen. Met lame icm lamer kun je wave converten naar mp3 op hoge kwaliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 15-09-2004 22:33 ]

• Nietzman

Nietzman

Woei!

wwillem schreef op 15 september 2004 @ 20:57:
Dus als je nog steeds zeker bent dat het antwoord al gegeven is...
Mag ik ook gewoon mijn fout inzien en terug in mijn schulp kruipen? :').

• SeeS
  • Laatst online: 21:12
zo, hijs in de bestelling... :P

Maar het is dus aan te raden om niet de standaard doppen te gebruiken maar andere... ? Of kunnen alleen de geoefende luisteraars de verschillen ontdekker (ik ben nogal een leek op dit gebied ;) )

• dr snuggles
  • Niet online
SeeS schreef op 16 september 2004 @ 20:07:
zo, hijs in de bestelling... :P

Maar het is dus aan te raden om niet de standaard doppen te gebruiken maar andere... ? Of kunnen alleen de geoefende luisteraars de verschillen ontdekker (ik ben nogal een leek op dit gebied ;) )
Zeker doen, bekijk ook het grote oordopjes topic: Wat zijn goede oordopjes? Deel 2 en dan vooral naar de sony ex71 :).

• sOid
  • Niet online
Ik snap echt niet wat iedereen met die in-ear dingen heeft :X
Zelf heb ik gewoon zo'n groter ding zegmaar, was niet duur, 30 euro bij mediamarkt maar de bass is prachtig, en hoge tonen heb ik weinig in mn muziek dus ach...

Panasonic Dj100 is het geloof ik :) Met lekkere zachte oorwarm dingen, en hij is opvouwbaar :) Perfect voor in de winter dus ;)

• Guillome
  • Niet online
Ik heb een Senheiser van 250 peik (of euro???) hier liggen en dat geeft idd een overweldigend geluid. Daar kan geen oordopje tegenop. Maar op mijn discman en mp3speler is hij veeeel te zacht. Die hebben lang niet genoeg output voor dat ding. Heel jammer, en die senheiser is ook wat onpraktisch om mee te nemen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turnpike
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

sOidivUs schreef op 16 september 2004 @ 22:14:
Ik snap echt niet wat iedereen met die in-ear dingen heeft :X
Zelf heb ik gewoon zo'n groter ding zegmaar, was niet duur, 30 euro bij mediamarkt maar de bass is prachtig, en hoge tonen heb ik weinig in mn muziek dus ach...

Panasonic Dj100 is het geloof ik :) Met lekkere zachte oorwarm dingen, en hij is opvouwbaar :) Perfect voor in de winter dus ;)
Ik heb sennheiser px200 maar die zijn weer scheisse voor op de fiets, veel last van windgeruis, dus ik heb er een setje mx450 bij gekocht, veel praktischer voor op de fiets.

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 17:33
ik heb hem nog maar een uurtje ofzo, toch al veel zitten proberen (ja weet het, eigenlijk eerst 4u opladen, maar wilde meteen speler)....

geluid klinkt echt lekker... de EQ kan je zo instellen precies naar je eigen smaak, zit idd geen DBB op, maarals je wil kan je het toch best lekker maken...

vraagje voor mensen: is er ergens een plaats waar je firmware's kan downloaden?! alvast voor in de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
boemboem schreef op 17 september 2004 @ 14:27:
ik heb hem nog maar een uurtje ofzo, toch al veel zitten proberen (ja weet het, eigenlijk eerst 4u opladen, maar wilde meteen speler)....

geluid klinkt echt lekker... de EQ kan je zo instellen precies naar je eigen smaak, zit idd geen DBB op, maarals je wil kan je het toch best lekker maken...

vraagje voor mensen: is er ergens een plaats waar je firmware's kan downloaden?! alvast voor in de toekomst...
Misschien worden er nog gecrackte firmwares gemaakt waardoor er wel plug&play compatibilety is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
sOidivUs schreef op 17 september 2004 @ 15:39:
[...]

Misschien worden er nog gecrackte firmwares gemaakt waardoor er wel plug&play compatibilety is! :)
mag het hopen, want tis echt wel gave player, alleen vind muziek overzetten beetje lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Lastig? Waarom? Ipv dat je deze computer opent, open je het programma. Verder werkt het het zelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

nou als je iets naar school wil mee slepen bijv. je kunt er geen drivers installen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
Nanax schreef op 17 september 2004 @ 17:24:
nou als je iets naar school wil mee slepen bijv. je kunt er geen drivers installen etc
meeste scholen bezitten vort internet op snelle wijze, dus kan je het altijd van creative's site downloaden....

gelukkig heb ik dat probleem niet met mijn laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

uit de raad, maar moet je nou een driver installen of aleen een progsel, als er een driver bij zit krijg je dat echt niet geflikt bij ons op school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Je moet creative software installeren voordat de hd herkent wordt... Dus als je geen admin rechten hebt, kan je het vergeten.
Is voor mij al genoeg om een andere speler te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

okee dan heb ik er niks aan op school maar ja voor het prijs verschil koop ik wel een usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Lees net ook op een site dat geen enkele zen ondersteuning heeft voor macs... Klopt dit of niet? Want dan kan ik ook opzoek gaan naar een andere, aangezien ik op school bijna alleen maar met macs werk :P (grafische opleiding)

@ Nanax,
Ik kan hem waarschijnlijk van mn ouders krijgen, als ik hem ook kan gebruiken als plug&play ding op de mac :P Omdat het dan ook voor school is ;)

[ Voor 27% gewijzigd door sOid op 17-09-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
hmmm wou dat mijn ouders er zo over dachten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

chee, er was enige onenigheid over het volume van het desbetreffende apparaat.
ik heb die zen touch ook sinds vrijdag, bij alle mp3tjes voldoet het volume op 13 uitstekend. :/
wel ff wenne die touchpad 8)7

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
uberotto2086 schreef op 20 september 2004 @ 12:34:
chee, er was enige onenigheid over het volume van het desbetreffende apparaat.
ik heb die zen touch ook sinds vrijdag, bij alle mp3tjes voldoet het volume op 13 uitstekend. :/
wel ff wenne die touchpad 8)7
ja bij mij ook, rond de 19 is het lekker :P maar ben wel bang dat ik binnenkort dan doof ben :D

enige nadeel wel is dat hij op mijn autoradio niet zo lekker klinkt :( bas is slecht daarbij...

[ Voor 11% gewijzigd door JM83 op 20-09-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Hoe kan dat nou? Kan je eens een MP3 sturen die voor jullie op 19 goed hard is? Welke oordoppen hebben jullie dan? Ik moet m vaak op 25 zetten en dan is het nog maar net hard genoeg. Ik hoop toch niet dat ik doof ben

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast