Ik ben aan het twijfelen tussen deze en de IAudio M3

Hij zal wel een Amerikaanse versie hebben dan...XLerator schreef op 21 september 2004 @ 02:19:
Hoe kan dat nou? Kan je eens een MP3 sturen die voor jullie op 19 goed hard is? Welke oordoppen hebben jullie dan? Ik moet m vaak op 25 zetten en dan is het nog maar net hard genoeg. Ik hoop toch niet dat ik doof ben
Life is what you others make it.
ik heb niet de Amerikaanse firmware, gewoon de Nederlandse/originele... weet niet eens waar ik de Amerikaanse kan krijgen...falling_down schreef op 21 september 2004 @ 14:11:
[...]
Hij zal wel een Amerikaanse versie hebben dan...
Download de Amerikaanse firmware en je hebt ook een harder volume.
op wat voor site moet je dan zijn?!Nanax schreef op 21 september 2004 @ 18:06:
dan verlies je neem ik aan ook de nederlandse taal... hacken van de eu firmware zou betere oplossing zijn dan, maar daar kunnen we het hier natuurlijk niet over hebben..
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
help ons ff
[ Voor 41% gewijzigd door JM83 op 21-09-2004 20:02 ]
Verwijderd
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
sony mdr-ed21LP met twin turbo bass boost...mond volXLerator schreef op 21 september 2004 @ 02:19:
Hoe kan dat nou? Kan je eens een MP3 sturen die voor jullie op 19 goed hard is? Welke oordoppen hebben jullie dan? Ik moet m vaak op 25 zetten en dan is het nog maar net hard genoeg. Ik hoop toch niet dat ik doof ben
MSI GX660R for the win!
Die kan ik niet vinden, jij?falling_down schreef op 21 september 2004 @ 14:11:
[...]
Hij zal wel een Amerikaanse versie hebben dan...
Download de Amerikaanse firmware en je hebt ook een harder volume.
[ Voor 12% gewijzigd door Guillome op 22-09-2004 12:00 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 13:37 ]
Lees dit topic eens door....
Life is what you others make it.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
aangezien die software niet als "freeware" op internet te vinden isVerwijderd schreef op 22 september 2004 @ 13:35:Daarom was ik genoodzaakt af te zien van de bijgeleverde Nomad Explorer (die bij het backuppen naar mijn pc de collectie wanordelijk in 1 map gooit) en Notmad Explorer aan te schaffen.
Verwijderd
Het programma vraagt inderdaad redelijk wat activeringboemboem schreef op 22 september 2004 @ 16:39:
[...]aangezien die software niet als "freeware" op internet te vinden iswil ik hem wel kopen, maar welke versie moet ik eigenlijk hebben?!
hmmm er zijn dus ook andere wegen zo te horen, helaas kan ik daar hier niet over pratenVerwijderd schreef op 22 september 2004 @ 23:29:
[...]
Het programma vraagt inderdaad redelijk wat activering
De versie die je zoekt is ofwel de Zen, ofwel de Universal Edition. Let wel: er komt wel nog BTW bij te kijken, dus de $25 voor de Zen Edition maakt, samen met de 21% BTW hier in België, een totaal bedrag van rond de $30.
Verwijderd
Een andere goedkope oplossing is een stukje freeware met de illustere naamThe GodFather. Hier mee kun je aan de hand van IDtags automatisch bestanden hernoemen en een folderstructuur maken. Als je dus een zooi mp3s in één map hebt zoals _ReV is overkomen kun je met de GodFather een nieuwe folderstructuur op bijvoorbeeld genre/artiest/cd creeëren.Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 13:35:
Onlangs ben ik door een hdd crash de backup van mijn gehele muziek collectie verloren. De enige manier om die dus opnieuw te backuppen was het overzetten van mijn Zen Touch naar de computer. Nu is het zo dat het apparaat bij het afspelen en indexeren enkel vertrouwt op de tags (waar voor mij in principe niets mis mee is) en bij het kopiëren naar de Zen Touch de bestandsnamen wijzigt. Daarom was ik genoodzaakt af te zien van de bijgeleverde Nomad Explorer (die bij het backuppen naar mijn pc de collectie wanordelijk in 1 map gooit) en Notmad Explorer aan te schaffen.
Deze laatste klaarde de klus onmiddellijk: aan de hand van de tags kan de gebruiker geheel instellen hoe de mappen en de daarin geplaatste albums genoemd moeten worden, zonder daarbij de tags zelf te verwijderen (wat bij Nomad Explorer wel gebeurde). Ook het transport van en naar het apparaat verloopt vlotter met deze third-party software. Al bij al een goede aankoop dus
Verwijderd
Ja levertijd om 16:47 besteld en om 9:10 via de TPG in huis keurig verpakt in de schuimfolie... sneller kan denk ik niet of je moet hem gaan ophalen, dik tevreden dus. John van mp3spelers.nl vertelde me dat het hun best verkochte mp3speler was van dit moment en dat hij ze niet aangesleept kreeg.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 14:08 ]
Verwijderd
Ter verduidelijking, de activering is in die mate doorgedreven dat er bij mijn weten geen minder legale versie bestaat. Ik weet er dus niets meer over en heb het daarom ook aangeschaft.boemboem schreef op 23 september 2004 @ 10:13:
[...]hmmm er zijn dus ook andere wegen zo te horen, helaas kan ik daar hier niet over pratenals je wat weet, mag je me wel mailen: boemboem1983@hotmail.com
Het probleem was dat Nomad Explorer bij het grootste deel van mijn collectie zelfs de mp3 tags niet kon overzetten, ik bleef dus zitten met een map vol mp3's met nietzeggende bestandsnamen en zonder tags. Daarom heb ik uitgekeken naar andere software.festinalente schreef op 23 september 2004 @ 13:30:
[...]Een andere goedkope oplossing is een stukje freeware met de illustere naamThe GodFather. Hier mee kun je aan de hand van IDtags automatisch bestanden hernoemen en een folderstructuur maken. Als je dus een zooi mp3s in één map hebt zoals _ReV is overkomen kun je met de GodFather een nieuwe folderstructuur op bijvoorbeeld genre/artiest/cd creeëren.
Bovendien kun je playlists direct uit internetdatabases halen (allmusic.com en freedb.org). De gevonden playlists kan worden toegepast op de mp3s, en de tags en de bestandsnamen kunnen met een druk op de linkermuisknop geupdated worden. Scheelt een hoop tikwerk.
De Godfather vind je oa op zdnet of via zhe google.
Heb net de touch bezorgd gekregen, een fijne speler. Wel even wennen aan het klikgedeelte van de touchstrip, ik heb per ongeluk alle klassieke bestanden al gewist met een verkeerd geplaatst klikje
Oh ja -dit is vast al 100x gepost- het kleinste zen driverbestandje wat ik gevonden heb staat hier http://www.jumpingcholla.com/jce_nomad_ZEN.htm
Ik heb gekeken of ik hem kon kopen, maar ik kom er niet echt uit met mijn PayPal... ik heb helaas geen credit-cardVerwijderd schreef op 23 september 2004 @ 14:21:
[...]
Ter verduidelijking, de activering is in die mate doorgedreven dat er bij mijn weten geen minder legale versie bestaat. Ik weet er dus niets meer over en heb het daarom ook aangeschaft.
--> Aha, ok. ik had het zelf ook geprobeerd en de tag kwam gewoon mee. Maar heb het maar 1 bestand overgezet dus het is heel goed mogelijk dat de tag soms ook niet overgezet wordt.Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 14:21:
Het probleem was dat Nomad Explorer bij het grootste deel van mijn collectie zelfs de mp3 tags niet kon overzetten, ik bleef dus zitten met een map vol mp3's met nietzeggende bestandsnamen en zonder tags. Daarom heb ik uitgekeken naar andere software.
--> Hmmm, ik dacht dat het in de startpost om een eerste/oude versie ging (groter bestand). De volgende keer eerst een bestand/driver proberen alvorens er over te postenDat driverbestand dat je vermeldt werkte bij mij niet helemaal, er moest nog een extra driver (te vinden op de bijgeleverd cd) geïnstalleerd worden. Zie de startpost voor een aangepaste versie.
Verwijderd
Op mijn speler staat versie 1.00.0.6, dezelfde versie dus als die van de US firmware die op internet te vinden is.XLerator schreef op 22 september 2004 @ 16:17:
Ik heb m erop gezet. Ik ben alleen vergeten te kijken welke versie ik er al ophadKan iemand anders dat even bekijken? Bij informatie in het hoofdmenu staat het meteen bovenaan: 1.00.1.6 ofzo.
Ik merk geen verschil nog, maar het ging iig goed
Verwijderd
PiM-RuLeZz schreef op 21 september 2004 @ 19:29:
Ik heb onlangs de Creative Zen Xtra 30gb aangeschaft, welke ik ook wel zeer mooi vind
Ik heb daarvan de bijgeleverde Creative-prut oordoppen en voor main use mijn AKG K-501, erg lekker dingetje.
Ik wil nog wel nieuwe doppen kopen want die Creative dingen klinken voor geen micrometer en de AKG gaat jammergenoeg niet hard genoeg. (of bestaan er miniversterkertjes op batterijen/accu)
Nu heb ik zitten kijken naar die Sony, maar die vind ik toch wel prijzig. Denk dat ik toch maar de Senheiser MX-400 ofzo neem.
Als iemand het leuk vind wil ik best een revieuwtje schrijven over Zen Xtra, maar dat wordt pas kerstvakantie (vraag me niet waarom, geloof me nu gewoon).
btw Zen Touch is ook weer een meesterwerkje van de hand van Creative
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 18:11 ]
Verwijderd
Geloof ik wel, de ipod is ook hot en die is duurderVerwijderd schreef op 23 september 2004 @ 14:05:
[...]
Ja levertijd om 16:47 besteld en om 9:10 via de TPG in huis keurig verpakt in de schuimfolie... sneller kan denk ik niet of je moet hem gaan ophalen, dik tevreden dus. John van mp3spelers.nl vertelde me dat het hun best verkochte mp3speler was van dit moment en dat hij ze niet aangesleept kreeg.
Nope, en het was ook niet de us versie neem ik aan: de taal is nog gewoon nederlandsVerwijderd schreef op 23 september 2004 @ 16:15:
[...]
Op mijn speler staat versie 1.00.0.6, dezelfde versie dus als die van de US firmware die op internet te vinden is.
Merk je nu al een verschil in volume tussen de 2 versies?
De a/b is nogal duur hè, het grootste pluspunt van de zen touch is z'n "bang for the buck" die a/b kost nieuw al gauw 60 euro. De zen touch is IMHO ideaal als je geen a/b en fm-radio behoeft. Het liefst had ik er ook een simpele a/b bij, maar die is er helaas niet voor het geld dat ik ervoor over heb.R-Adioactive schreef op 23 september 2004 @ 15:48:
Hoe staat het trouwens met die afstandsbediening die je er bij kunt kopen. Beetje goed spul? En zou ik m er bij kopen als ik de Zen Touch zou willen kopen?
I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!
http://www.nomadness.net/...ewtopic&p=4091736#4091736R-Adioactive schreef op 23 september 2004 @ 15:48:
Hoe staat het trouwens met die afstandsbediening die je er bij kunt kopen. Beetje goed spul? En zou ik m er bij kopen als ik de Zen Touch zou willen kopen?
http://gear.ign.com/articles/383/383460p1.html?fromint=1DiLDoG schreef op 23 september 2004 @ 22:37:
[...]
http://www.nomadness.net/...ewtopic&p=4091736#4091736
en nou we het er toch over hebben... mensen hier die de remote getest hebben? Ik vind een a/b toch wel handig maar die van creative schijnt toch een beetje brak te zijn.
de iRiver heeft wel een leuke, maar de speler zelf schijnt nogal wat bugs te hebben en volgens mij is de navigatie op de Toch ook een stuk beter.
[ Voor 21% gewijzigd door DiLDoG op 24-09-2004 17:49 ]
Verwijderd
Voor zover ik weet is alle creative firmware is beveiligd met private/public key's en checksums. Als je één byte veranderd accepteerd de speler het al niet meer... dus ook al is het leuk in delen opgedeeld, je kan er nog steeds niets in veranderen.Nanax schreef op 24 september 2004 @ 18:07:
ik zeg ook niet dat ze een losse taal flash beschikbaar zullen stellen ofzo, Het is zeer aanmenelijk dat het gedeelte waarin de firmware staat in meerdere delen is opgedeelt, met b.v. een talen sector software sector restrictie sector etc
[ Voor 8% gewijzigd door DiLDoG op 25-09-2004 22:07 ]
ingebouwde mic??? volgens mij heb je daarvoor die extra afstandsbediening voor nodig...Kamikaza schreef op 26 september 2004 @ 22:00:
Hmm, het is zeker een mooi apparaat.
Maar ik heb een vraag over de ingebouwde mic.
Is het zo dat de Zen Touch dat meteen encoded naar mp3 of eerst opneemt in .wav??
en is he ook zo dat je de opspinnende HDD hoort zoals bijde Xclef HD-500??
Verwijderd
Verwijderd
http://gear.ign.com/articles/383/383460p1.htmlVerwijderd schreef op 27 september 2004 @ 10:27:
Waar kan ik een afstandsbediening voor dit ding bestellen?
Maakt het uit of ik de FMafstandsbediening koop. Kan ik hiermee ook de muziekbestanden afspelen of alleen de radio beluisteren?
Verwijderd
Verwijderd
XNJBXNJB is a Cocoa graphical user interface for Mac OS X for the Creative Nomad range of portable MP3 players. It uses the excellent library libnjb for low-level jukebox communication. It is currently in a testing/alpha state so if you have a Mac and a supported Nomad device then please give XNJB a try.
[ Voor 7% gewijzigd door Guillome op 03-10-2004 22:57 ]
Verwijderd
Verkeerde topic geplaatst.Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 11:25:
de ipod kost nu 299 bij de v&d tenminste in heerlen (de 20GB) versie.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 17:34 ]
Verwijderd
Verwijderd
Had jij het zelfde probleem dan? En hoef ik me van je laatste bericht niks meer aan te trekken?XLerator schreef op 03 oktober 2004 @ 12:29:
Bij mij hielp het om de firmware eraf te halen (in de rescue mode. Druk op play als hij uit is, hou deze knop ingedrukt en doe m aan ), en m er dan opnieuw op te zetten vanaf de PC.
Hierergens staat wel een link naar de 1.0.0.0.6 versie
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Guillome op 03-10-2004 23:00 ]
Verwijderd
XLerator schreef op 03 oktober 2004 @ 22:58:
DVerha je hebt gelijk. Dat bericht kan weg. Ookal was hij na de upgrade niet goed meer.
Ik heb namelijk daarna de firmware (OS) verwijderd en die 1.0.06 er opnieuw op gezet, en nu doet ie het weer als vanouds
@Xaro, als het goed is is hij dan al aan het afspelen. Anders druk je in het hoofdmenu op de 2e optie (muziek afspelen ofzo). Of je drukt gewoon op play. Als je in het 'afspeel en informatieweergeven' scherm bentdan kan je ook scrollen of op OK drukken, dan zie je je playlist
Verwijderd
effe je boekje lezen want daar staat in dat er aan de linkerkant een gaatje zit waar je hem met een uitgebogen paperclip kan resetteboemboem schreef op 04 oktober 2004 @ 19:02:
vraagje: mijn zen touch is vastgelopen, hoe kan ik hem resetten?!
3d-en is leuk
3d-en is leuk
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 21:27 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 18:43:
Gegroet allen,
Kheb vorige week mijn Zen ontvangen, net voor de 2e keer opgeladen, en ook bij mij is de speler helemaal vast gelopen toen ik hem weer aanzette. Gekke is dat het 8ergrondlicht wel aan gaat wanneer er een knop/touchpad ingedrukt wordt maar verder lijkt er niets te gebeuren.
Zijn er naast dverha en mijzelf nog mer die dit probleem hebben?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Een 'disk-cleanup' hielp bij mij. Laat even weten of het voor jou ook de oplossing was.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 18:43:
Gegroet allen,
Kheb vorige week mijn Zen ontvangen, net voor de 2e keer opgeladen, en ook bij mij is de speler helemaal vast gelopen toen ik hem weer aanzette. Gekke is dat het 8ergrondlicht wel aan gaat wanneer er een knop/touchpad ingedrukt wordt maar verder lijkt er niets te gebeuren.
Zijn er naast dverha en mijzelf nog mer die dit probleem hebben?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 00:31 ]
Ik denk dat het wel een bug betreft want de speler doet dit ook als je via de muziekbieb - artiest - albums - afspelen dat greatest hits album selecteert kan het gebeuren dat de nummers van een greatest hits cd van een andere artiest erbij geselecteerd worden.Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 17:14:
Dat is inderdaad zo, de zen sorteert je mp3'tjes aan de hand van de mp3-tags (lees de thread) als je dus 2 albums met de titel "Greatest Hits" hebt stopt ie die dus bij elkaar.
Maar om terug te komen op mijn probleem, ik heb de speler weer opgeladen en weer sloeg ie helemaal vast toen ik hem weer aanzette. Na een reboot liep alles weer soepel, alleen het blijft vervelend.
I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 13:12:
Hallo,
ik ben ook van plan om een Creative Zen Touch 20GB aan te schaffen,
raden jullie me dit aan of af? aangezien ik niet te veel wil betalen voor een relatief degelijk/goede HDDmp3-speler,
alvast bedankt
* Euc- fluit richting iRiverVerwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 13:54:
24 Uur is erg lang, en geen enkele andere speler gaat zo lang mee met één oplaadbeurt.
kopen!! ;-)
Daniel
[...]
Heuj!
Verwijderd
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij heb je iets fout getypt. Bij het klikken op je opgegeven link kreeg ik de volgende melding:Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 20:39:
bij www.emtc.nl kan je hem zelfs voor 233 euro kopen![]()
Ik heb hem gister daar besteld en ik kan niet wachten!!!!!!
Verwijderd
Dom dom dom, ik was weer eens te snel.
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 17:16 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq