[Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.693 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 08:29

Bluppy2

Hip!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 22:35:
[...]

Ik wacht nu ook al paar weken en ik zie zojuist dat de m6800ne nu bij 4launch alleen nog maar met 735 wordt geleverd en niet meer met 715! B)

als ie nu nog maar wel komt dan. anders :'(
Jup.. en dat is wel een versie die opeens €600 euro duurder is.. slechte zaak.. :/

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 20:42:
fn + F5 drukken om het beeld ook vollop verlicht te krijgen op netstroom.
Op batterij en 100% volgens fn+f5 is het scherm toch niet volledig aan. Stop ik de netstroom er in dan is het scherm feller. Ook in de configuratie van Power4gear staat het scherm op 100% ingesteld, maar is het dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 19:53
bluppy2 schreef op 05 oktober 2004 @ 09:31:
[...]

Jup.. en dat is wel een versie die opeens €600 euro duurder is.. slechte zaak.. :/
Ik denk dat ze die er tijdelijk afgehaald hebben, om eerst even de huidige bestellingen ervan te kunnen leveren. Hij scheen nogal populair te zijn had ik begrepen. Als ie niet leverbaar was, hadden ze dat echt wel via email laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Dr_Frickin_Evil schreef op 05 oktober 2004 @ 09:59:
[...]

Ik denk dat ze die er tijdelijk afgehaald hebben, om eerst even de huidige bestellingen ervan te kunnen leveren. Hij scheen nogal populair te zijn had ik begrepen. Als ie niet leverbaar was, hadden ze dat echt wel via email laten weten.
idd, 4launch houdt me in ieder geval prima op de hoogte.. Ik hoop dus dat dat zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Btw, wanneer verwacht jij de laptop binnen te krijgen? Ik heb 2-3 weken gehoord, afgelopen vrijdag, ik weet niet of ik em uit dezelfde lading als jij krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Dr_Frickin_Evil schreef op 05 oktober 2004 @ 12:06:
Btw, wanneer verwacht jij de laptop binnen te krijgen? Ik heb 2-3 weken gehoord, afgelopen vrijdag, ik weet niet of ik em uit dezelfde lading als jij krijg?
ik verwacht hem op z'n laatst volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjcra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09-2020
bestaat er eigelijk een software proggie voor het geluid te regelen bij de asus 6800? Want ik heb die van mij aangesloten op een versterker met 4 boxen en zou die achterste wat harder wille zetten, en kan dat niet regelen via de versterker zelf. K had vroeger een dekstop met live 5.1 kaart en kon zo via een proggie het geluid harder en zachter zetten van die achterste boxen. Kent er iemand zo een proggie dat werkt op die geluidskaart, sigmatel ac97, van m6800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik ga hem waarschijnlijk ook bij 4launch bestellen, maar weet nog niet zeker, want dat moet je hem wel snel bestellen, en ik twijfelde nog of ik nu een laptop ging kopen of over een paar maanden. 4launch liet mij wel in ieder geval via de mail weten dat over 1 a 2 weken een lading van 10 laptops binnen kwam, en dat je dus snel moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Het is voor de prijs echt een hele mooie laptop. Vind voor dat geld maar een gelijkwaardige van een "bekend" merk. Ik zag trouwens dat de laptop er inmiddels weer bijstaat. Btw MisterI, er kwamen geloof ik (hoop ik) wel meer als 10 laptops binnen, maar de rest is al verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien stomme vraag maar waar stop ik die RCA kabel in m''n tv.
er zit namelijk alleen een gat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dr_Frickin_Evil schreef op 06 oktober 2004 @ 19:00:
Het is voor de prijs echt een hele mooie laptop. Vind voor dat geld maar een gelijkwaardige van een "bekend" merk. Ik zag trouwens dat de laptop er inmiddels weer bijstaat. Btw MisterI, er kwamen geloof ik (hoop ik) wel meer als 10 laptops binnen, maar de rest is al verkocht.
Ok :)
Had jij al een laptp van hun ontvangen? En was de afhandeling verder prima.
Of is er iemand die al die laptop bij die zaak besteld heeft en ontvangen.
Ben een beetje huiverig om eerst te betalen en dan pas ontvangen. Maar de shopsurvey is prima in orde. Maar het is zo'n laag bedrag, dat je gewoon gaat twijfelen of het wel mogelijk is, en waarom de rest niet zo goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Heb mijn laptop afgelopen vrijdag pas besteld, dus ik moet nog ff wachten. Ik heb ze gevraagd waarom zij zo goedkoop kunnen leveren, en het antwoord was dat zij direct bij Asus inkopen (met als nadeel dat de levertijden zo lang zijn). Ik heb er wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dr_Frickin_Evil schreef op 06 oktober 2004 @ 19:24:
Heb mijn laptop afgelopen vrijdag pas besteld, dus ik moet nog ff wachten. Ik heb ze gevraagd waarom zij zo goedkoop kunnen leveren, en het antwoord was dat zij direct bij Asus inkopen (met als nadeel dat de levertijden zo lang zijn). Ik heb er wel vertrouwen in.
Ik heb hem ook net besteld, en betaald. Dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit eigenlijk met een vraagje...het gaat over de laptopper. Als ik daar een m6800N bestel, zonder pixelgarantie, krijg ik dan zeker een laptop met een dooie pixel??

Laptops met dode pixels, besteld met pixelgarantie, gaan terug naar 'de laptopper'. Zij mogen die laptop niet terugsturen naar Asus, aangezien het er vaak maar één of twee dode pixels zijn. Worden die dan opgestuurd naar de mensen die géén pixelgarantie hebben en hier dus NIETS tegenin kunnen brengen?? Anders blijven zij met een hele berg laptops zitten met dode pixels?

Ik ben dus van plan om daar een laptop te bestellen, maar ik twijfel over de pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Ik heb ook een dode pixel. Maar het is ook niet echt storend daar hij ook alleen maar onder een bepaalde hoek te zien is.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb alles geinstaleerd ook power4gear alleen blijft nu de proccesor op 600 mhz draaien, dit terwijl hij in het begin gewoon goed werkt en zich aanpaste aan de power4gear mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 19:05:
misschien stomme vraag maar waar stop ik die RCA kabel in m''n tv.
er zit namelijk alleen een gat in.
zo'n s-video met rca-vrouwen uitgang die je erbij krijgt bedoel ik.

(misschien is mijn vraag te onduidelijk.

mijn tv heeft 3 van die ingangen voorop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
heb net een M6900Ne met
WSXGA+ scherm
512mb geheugen
40Gb Hd

besteld bij de laptopper ook toch maar met pixel garantie genomen just to be safe

ben benieuwd hij zou volgende week geleverd moeten worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn persoonlijke gedachtegang & bevindingen ivm deze laptop.
Dit kan je als korte (crappy) review beshouwen jah ;)

Begin september: het nieuwe schooljaar komt eraan, en de nood aan een laptop is groot in het 2de jaar communicatie & multimedia design.
Van laptops wist ik niets af, dus op zoek naar informatie op tweakers.net
Al snel bleek dat ook voor mij de asus M6800ne met een 7200 rpm schijfje de beste keuze was.

Waarom de keuze voor de m6?
- Foto & videobewerking, veel (flash)design en php zijn dagelijkse kost op school.
Een hoge resolutie is dan zeer aangenaam. (sxga+)
- Vaak geen stopcontact beschikbaar tijdens sommige theorie lessen omdat ik te ver in het midden van de klas zit. Dan moet het centrino platform zijn doel bewijzen.
- Ik zit in de organisatie van een lanparty en lanparties horen regelmatig ook bij het gebruik van de notebook, waardoor de keuze van het systeem met m11 gpu, gigabit lan & 7200 rpm schijf voor de hand lag.
- Ik ben nogal op luxe gesteld en zou het heerlijk vinden om vanuit m’n waterbed te chatte, surfen etc in mijn vrije tijd. De 54mbit wifi leek me ok.

Verder dacht ik aan gezinsuitbreiding later en opteerde ik voor de 1*512 MB ipv de 2*256.
Tenslotte was het maar een kleine meerprijs tov als ik later 2 volledig nieuwe dimms zou moeten kopen.

Ok all set.. bestellen maar?
Waar? Ik wil geen (anti?)reclame maken voor een bepaalde zaak ofzo, maar ik koos voor cloetens omdat de zaak in België ligt en de prijs gewoon goed was. Pixelgarantie had ik niet, maar voor een azerty keyboard moest ik niet bijbetalen en de upgrade naar snellere schijf en 1 dimm waren spotgoedkoop.

Na wat op een neer mailen bleek dat ze dus alleen maar verkochte aan bedrijve in de IT sector en dat ze eigenlijk hoofddistributeur waren. Mijn vader & moeder zijn beide zelfstandig maar hebben niets met IT te maken. Toch kon ik bestellen na een tijdje op m’n vader zijn btw nummer.

Nu heb ik mijn order enkele malen opnieuw moeten doormailen & bellen omdat ze hem kwijt geraakt waren en er nog wat meuk bijzat die ze blijkbaar moeilijk verwerkt kregen. (asus wifi router, dvd brandertje voor m’n moeder).

Plotse Levering!
Uiteindelijk bleek dan alles in orde te zijn en was er 7 dagen stilte. Plots zonder waarschuwing of afspraak werd alles geleverd. Uiteraard moest er bij levering cash betaald worden, waren we hier niet van op de hoogte en hadden nog geen geld in huis.
Geen probleem, dag erna kwam de man van abx logistics terug met de bestelling en kon alles betaald worden. (geen meerprijs ivm vervoer moeten betalen ofzo)

De dag brak aan, ik had pas om 13.00 les, dus hoopte dat ze hem in de voormiddag leverde zodat ik hem die dag nog kon beginnen gebruiken op school. En idd ik had geluk.
Een vrij grote vrachtwagen voor een vrij kleine bestelling bracht alles ter plekke.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/truck.jpg

Een raar groen blad van amd op de doos van de bestelling viel me als eerste op aangezien ik helemaal niets van amd had besteld.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/amd.jpg

Maar aan de specz op de doos te zien zat alles in de doos wat ik bested had.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/specz.jpg

Verder de laptop uitpakken & testen!
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/inthebox3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/inthebox2.jpg

Mijn oude center parcs tas heeft afgedaan, laptop past er niet eens in. De asus tas ziet en voelt degelijk wordt nieuwe schooltas.
Achteraf blijkt wel dat ik mijn boterhammendoos er toch niet echt in kwijt kan.
Misschien toch maar een rugzak overwegen

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/bagz.jpg

De notebook zelf zit goed ingepakt in de doos.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/inthebox.jpg

Het scherm is beschermd door een soort doekje en er zit nog een plastiekje voor.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/outofthebox2.jpg

Just out of the box ziet hij er dus nog altijd zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/outofthebox.jpg

Na de broodnodige stickerknipbeurt
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/chair.jpg

Sticker maar op de doos geplakt
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/box.jpg

De doos software in zijn volle glorie
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/softwbox.jpg

Bevat de dingen die al in de eerste review besproken zijn, recovery & driver cd’s enkele games, windows xp prof bij mij.. etc.

Ik had dus winxp pro er standaard bij. Deze was preinstalled.
Alles leek goed te werken de eerste keer. Na een paar kleine instellinkjes zoals naam ed. was het test tijd. Nul dode pixels bij de levering vond ik zeer fijn. Echter zijn er ondertussen 2 dood iets buiten het midden van het scherm. Maar zelfs al had ik iets in de trend van pixelgarantie zou ik hem nog niet omruilen denk ik. Ze storen niet en ik moet al verdomd goed kijken om ze te zien. Verder let je er dus nooit op als je aan het werk bent.

Na photoshop & firefox geinstalled te hebben ziet de op softwarelijst er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/standaard_installed.jpg

De batterij geeft maar liefst 5 uur aan op battery saving mode wat wel extreem veel lijkt.
Heb het nooit getimed maar denk dat ie zo’n 4 uur haalt afhankelijk van wat je aan het doen bent.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/batt_life.jpg

Verder nog nog 3D mark ‘03 gedraaid.
(Mijn oud desktop systeem haalde maar 995 punten, dus ik was tevreden)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/naamloos.jpg

M6 vs andere laptops
Verder voelt alles vrij stevig aan, tov andere laptops in de klas. Hij is ook veel mooier kwa design dan de andere systemen (hp, benQ, toshiba,..). Lekker plat enzo.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/plague/m6review/bend.jpg

Enkel de sony viao S1 voelde nog steveriger en strakker aan. Die had ik kunnen testen op een beurs enkele weken voordien. Dat systeem had een gelijkwaardige config en benchmarkte ongeveer dezelfde punten. Maar de minder snelle schijf en het 13” scherm met vrij lage resolutie dede me toch wel kiezen voor de asus.
Ivm het scherm: dat van de viao is zeker beter voor een echt design en gefotosoep, maar kost ook dadelijk een pak meer. De kleuren zijn helder en het beeld was gewoon haarscherp, maar de asus hoeft daar zeker niet veel voor onder te doen. Enkel oogt alles wat matter en is het beeld niet zo egaal belicht als bij de Vaio. (Vanboven is de asus iets donkerder.)

De m6 in gebruik!
Na enkele dagen doken 2 (kleine software) problemen op:
Mijn scrollbutton op touchpad deed het niet & mijn wifi raakte niet hoger als 11 mbit, hoe dicht ik ook bij de router zat. Na lang zoeken de onderdelen eens gewoon hergeïnstalleerd en daarna was het opgelost. Het lijkt alsof in de preinstall toch niet alles correct zat, dus misschien is een format wel nuttig als hij geleverd word.

Verder draaien applicaties zeer goed. Adobe en Macromedia producten starten zeer snel op in de super performance mode.
Ondertussen werk ik een paar weken (intensief) met de laptop en hij is nog nooit gecrashed. Zeer stabiele configuratie zo blijkt. (Niet zoals mijn desktop systeem)
Persoonlijk vind ik dat echt belangrijk. Vaak veel werk verloren door een crash op het foute moment. Als de laptop door lage accuspanning dreigt uit te vallen, wordt dit ruim op voorhand gemeld zodat je nog ruim voldoende tijd hebt om te saven en accu te nemen.

Gamen gaat ook zeer goed. De omega drivers heb ik nog niet geprobeerd, maar met de standaard drivers draait doom 3 en sims 2 ook wel soepel op 1024*768.

Nooit heb ik een hogere temperatuur dan 67°C graden gezien, ook niet na intensief spelen, dus dat zit wel goed. Fan slaat soms aan op 3000 rpm. Bios was geupdate toen ik hem kreeg. Dus dat zal ook wel zo bij jullie zijn als jullie hem ontvangen.

Weekend, filmavond met vriendinnetje..
Let’s role: de tv out van m’n dekstop aan m’n laptop.
Na wat problemen met een te hoge resolutie op TV van m’n laptop en de TV niet als primair scherm ingesteld krijgen (fn + f8) hebben we genoten van haarscherp beeld, ook via de TV out. Mijn creative 2.1 systeempje leverde bovendien ook nog vrij goed geluid uit de headphone out van m’n laptop. Films kijken = dus goedgekeurd hier.

Saaie Les, klasgenootje wil Sims2 “backupje” op dvd.
Ok dvdtje branden voor de eerste keer in mijn leven. Hij gaf me een +R media dvd. DVDtje was volledig (4,9 GB) vol en gebrand op een minuutje of 10.
Thuis was hij dan ook weer perfect leesbaar op zijn desktopsysteem, dus die doet het ook goed. Dit is wel het lawaaierigste onderdeel van je laptop als er een cd of dvd in draait als je opstart. Verder kan er niet veel over vertellen.
Voor de rest hoor ik mijn laptop nooit, tenzij het echt muisstil is in de ruimte waar ik zit.

Conclusie:
Ben enorm blij met m’n laptop en weet ik dat ik er nog lang plezier van zal hebben. Op school gaat alles makkelijker, mijn nota’s en lesse neem & volg ik dagelijks op mijn asus. Ik heb het gevoel dat hij betrouwbaar is en veel presteert op batterij, en dat geeft me een goed gevoel. Het scherm is niet zo goed als dat van de Sony Vaio S1 die ik eerst op oog had, maar daar kan ik mee leven. Hij is dan ook honderden euro’s goedkoper. In ruil heb ik nu een mooi groot sxga+ scherm wat toch zonder overdrijven het mooiste scherm is van de laptops uit mijn klas.

De snellere schijf upgrade is echt wel een aanrader, tijdens het leechen op 100mbit in school kon ik rustig verderwerken terwijl de leecher (klasgenoot) met moeite zijn startmenu openkreeg met zijn 4200 rpm schijf. Het opstarten gebeurd erdoor ook veel sneller volgens mij.

Mijn studies denk ik de volgende 2-3 jaar er makkelijk mee te kunnen afronden, en ook hier is geld dus goed besteed. Iedereen uit mijn klas vind dat ik een enorm groot scherm heb, en het oogt irl ook echt wel groter als op de foto's, maar dat komt vooral door de fijne resolutie denk ik.

Als laatste over de pixelgarantie: Er is ook een sandaard pixelpolicy die verplicht de leverancier de laptop terug te nemen vanaf 5 dode pixels of 3 dode pixels binnen de 1,5 cm. Eigenijk vind ik dat aanvaardbaar, enkele dode pixels zijn onzichtbaar als je geconcentreerd aan het werk ben en zullen je nooit gaan storen. Andere mensen zien ze bovendien niet eens. Je kan dus best voor jezelf uitmaken hoe erg je een dode pixel zou vinden en je beslissing ivm pixelgarantie daarop baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Bravo !
Prachtige review ...
En ook dankzij deze review heb ik besloten om ook een M6800Ne te gaan kopen ...
Ik zal alleen even moeten wachten, aangezien mijn auto net uit de garage komt met een iets te grote rekening :(

Kan iemand nog wat zinnigs opmerken over werkelijk merkbare snelheids verschillen in de 4200, 5400 en 7200 rpm schijven ? Ik wordt er namelijk niet wijzer van ;(
edit:
Ik zit ook niet goed te lezen : Laptop harde schijfjes zoooo traag.

[ Voor 13% gewijzigd door Talon op 07-10-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er geen los programmaatje om die wifiknop werkend te maken samen met het ledje? ik heb nu al die intelmeuk erop, maar alleen de xp wifimanager zou ik ook prima vinden... scheelt toch weer een hoop rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:01

fly

Live Is Just.........

Ik zoek nog steeds een progje die mijn fan veel langer aan kan laten staan. Iemand al zoeen progje gevonden, en ook werkt! _/-\o_
Denk dat de hoge temp ligt aan de hdd miss. 4200 rpm start idd veel langzamer.
Echt aanrader voor andere mensen die nieuwe laptop willen kopen. GEEN 4200 kiezen als het kan.

Na 2 weken uitbundig te hebben getest is mijn enige irritatie de hoge temp.
Bij echt idle is hij rond de 65 graden en ga ik internetten en met files klote. Eigenlijk gewoon normale dingen doen dan stijgt hij naar rond de 80. En af en toe gaat ie naar 90 en dan gaat de fan aan en begint het hele proces weer....... 8)7
Verder is mijn 1 keer iets heel ergs overkomen. ik zat te gamen. en blijkbaar deed de fan niet meer ofzo de laptop ging opeens uit.
Later zag ik dat de temp zoeen 104!! graden was in de logs. (En ik heb alles gewoon op altijd aan staan bij stanby functies...) En dat terwijl de fan op 90 aan moet! :( Gelukkig is alles nog heel nu.

Als ik nu die temp. kan fixen is de laptop perfect.
Wireless kaart is van goede kwaliteit. (of mijn router is gewoon goed :P )
Verder heb ik niet veel op te merken...

Die 2 stickers zijn echt lelijk idd... ik ga die der ook afhalen (wiste namelijk niet of het mocht qua garantie enzo... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellup!
Ik heb de alt-toets gemold volgens mij. Boewaaargh stom, stom stom. Ik ontdekte dat er iets van kruimels onder de alt-toets zaten. Ik dacht die er ff ad te wippen. Nu wil die toets niet meer terug. Weet iemand of toetsen te vervangen zijn? en anders waar ik zou moeten zoeken? (btw asus.nl ligt plat volgens mij). ik wil dit heeel graag herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 22:17:
Hellup!
Ik heb de alt-toets gemold volgens mij. Boewaaargh stom, stom stom. Ik ontdekte dat er iets van kruimels onder de alt-toets zaten. Ik dacht die er ff ad te wippen. Nu wil die toets niet meer terug. Weet iemand of toetsen te vervangen zijn? en anders waar ik zou moeten zoeken? (btw asus.nl ligt plat volgens mij). ik wil dit heeel graag herstellen.
Ik dacht dat er losse tobo's te bestellen zijn voor die laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik loop aan tegen zwart-wit op mijn tv ipv kleur. Ik ga vanuit S-video (of hoe die poort ook mag heten naast de usb) naar de scart in mijn tv. Ik heb al gezocht op internet en wat dingen geprobeerd --> TV instellen bij Configuratiescherm-Beeldscherm-Instellingen-Geavanceerd-Weergaven. Dit lukt echter niet. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 22:17:
Hellup!
Je moet niet www.asus.nl hebben, maar http://nl.asus.com.
De link op splash pagina klopt niet.

Ik meende laatst nog een site te hebben gevonden waarbij ze asus m6n toetsenbordjes verkochten, maar ik kan hem helaas niet meer terugvinden..

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, al iets gerust gesteld, ben al druk aan het zoeken, maar weet je misschien waar?

edit/
Inmiddels op http://www.frontierpc.com...ID=211NB-AS-FRENCH/KB-M6N
een french keyboard gevonden. Is dit gewoon qwerty?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Petor schreef op 07 oktober 2004 @ 22:26:
Ik loop aan tegen zwart-wit op mijn tv ipv kleur. Ik ga vanuit S-video (of hoe die poort ook mag heten naast de usb) naar de scart in mijn tv. Ik heb al gezocht op internet en wat dingen geprobeerd --> TV instellen bij Configuratiescherm-Beeldscherm-Instellingen-Geavanceerd-Weergaven. Dit lukt echter niet. Wat doe ik fout?
Je tv ondersteunt geen NTSC, dit staat ook in de tv-out faq :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly

fly

Live Is Just.........

Petor schreef op 07 oktober 2004 @ 22:26:
Staat hij niet op ntsc ofzo hij moet op pal... En je moet je resolutie van je 2e scherm zetten naar 1024 dan heb je de beste kwalit denk ik (hang me niet op als ik het mis heb... :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Niet online
De TV ondersteunt wel NTSC. Hij staat op PAL-B zie ik nu, hij kan ook nog op PAL G of H.

[ Voor 50% gewijzigd door Petor op 07-10-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly

fly

Live Is Just.........

Hmm alles afgaan miss?
Btw hoe sluit je audio aan eigenlijk?
wat heb je aan beeld als je geen geluid kan afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

fly schreef op 07 oktober 2004 @ 23:03:
Hmm alles afgaan miss?
Btw hoe sluit je audio aan eigenlijk?
wat heb je aan beeld als je geen geluid kan afspelen...
Gewoon koptelefoon uitgang nemen, en die op de tulp ingang van je scart aansluiten.
Dus mini-jag - naar tulp kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 22:29:
Inmiddels op http://www.frontierpc.com...ID=211NB-AS-FRENCH/KB-M6N
een french keyboard gevonden. Is dit gewoon qwerty?
Nee, in Frankrijk gebruikt men de AZERTY indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:53

KhaZ

Alfa Romeo

Petor schreef op 07 oktober 2004 @ 22:53:
De TV ondersteunt wel NTSC. Hij staat op PAL-B zie ik nu, hij kan ook nog op PAL G of H.
Je moet je laptop in je BIOS op PAL zetten ip NTSC.. niet je tv :P

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly

fly

Live Is Just.........

Zemskii schreef op 07 oktober 2004 @ 23:45:
[...]

Je moet je laptop in je BIOS op PAL zetten ip NTSC.. niet je tv :P
Jah dat was het !
Werkte hier in 1 keer goed.. (had die bios al ingesteld een keertje :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ik zag de verkoper wel even in de bios komen. Maar zelf is het mij niet gelukt met de standaard toetsen. (esc, del,f1,f2,f11,f12) Hoe moet je erin komen? het is dan wel een N6700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Pic_Art schreef op 08 oktober 2004 @ 07:23:
Ik zag de verkoper wel even in de bios komen. Maar zelf is het mij niet gelukt met de standaard toetsen. (esc, del,f1,f2,f11,f12) Hoe moet je erin komen? het is dan wel een N6700.
Op wie reageer je nu, want volgens mij vroeg niemand hoe je in het bios kan komen :?

De betaling van de laptp was bevestigd, dus nu wachten op de levering bij 4launch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed lees, dan vraagt ie toch hoe hij in het bios moet komen? Dus volgens mij reageert ie op helemaal niemand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 08:17:
Als ik het goed lees, dan vraagt ie toch hoe hij in het bios moet komen? Dus volgens mij reageert ie op helemaal niemand..
Ja sorry, zie het nu ook. Het was nog vroeg vanmorgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
hahaha lekker handig :P
Hele discussie over wat ie wel of niet bedoelt maar geen antwoord geven op de vraag ;)

Met F2 maar wel meteen indrukken als je iets op je scherm ziet anders ben je te laat.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Niet online
Ik heb in de bios NTSC verandert in PAL, resultaat is 0 :{ Het is nog steeds zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
heb je al met FN+F8 geprobeert te switchen tussen tv en laptop :? Want dat moet je natruurlijk ook doen ... daarnaast moet je de externe monitor op 32bit en 1024x768 instellen.

Heb je op de tv wel de juiste ext. kanaal, sommige tv's hebben meerdere ext kanalen, ook zit er verschil tussen s-vhs en niet s-vhs op hetzelfde ext. kanaal.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Niet online
Nou, ik zie dus wel beeld, maar geen kleurenbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
laat me raden, zwart wit beeld wel scherp ?

Dan ligt het waarschijnlijk aan je tv die geen s-vhs ondersteunt, heb ik ook bij mijn tv op mijn kamer. Sluit ik mijn notebook op de tv van mijn ouders aan dan gewoon goed beeld met kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

FongWan schreef op 08 oktober 2004 @ 11:20:
hahaha lekker handig :P
Hele discussie over wat ie wel of niet bedoelt maar geen antwoord geven op de vraag ;)

Met F2 maar wel meteen indrukken als je iets op je scherm ziet anders ben je te laat.
ah ok mooi, want nu gaat ie eerst lekker op de cd-rom kijken of daar een bootable image inzit. En dat maakt zo'n pokkeherrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel2002
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2021
is er hier iemand die zijn m6 bij 4launch heeft besteld en al binnen heeft? hoe lang duurde dit ongeveer??
ik heb mijne afgelopen dinsdag besteld, hoop dat ik hem volgende week binnen krijg namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
om heel eerlijk te zijn, moet ik wel ff zeggen dat jullie (lees degene die bij 4launch) een laptop hebben besteld wel veel lef hebben. ik durfde het niet omdat je vooraf moet betalen....

respect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er dan geen mogelijkheid om onder rembours te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
nee je moet vooraf betalen, allemaal leuk en aardig maar ze konden mij dus geen levertijd noemen, tja dan doek toch liever niet vooraf betalen als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Michieleke schreef op 08 oktober 2004 @ 22:47:
nee je moet vooraf betalen, allemaal leuk en aardig maar ze konden mij dus geen levertijd noemen, tja dan doek toch liever niet vooraf betalen als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Ja ok, daar heb je gelijk in, maar heb de shop survey gelezen en daar krijgen ze toch een hoog cijfer. KVK klopt gewoon, het bedrijf bestaat ook gewoon. Ze hebben in het verleden altijd zendingen geaccepteerd. En nu moeten ze alleen wachten totdat de levering er van Asus is bij hun. Ik twijfelde ook wel aan het begin, maar ik weet eigenlijk zeker dat het goed komt. En mijn betaling is in ieder geval al bevestigd :)
Wel een hele scherpe prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Mister I schreef op 09 oktober 2004 @ 00:10:
[...]

Ja ok, daar heb je gelijk in, maar heb de shop survey gelezen en daar krijgen ze toch een hoog cijfer. KVK klopt gewoon, het bedrijf bestaat ook gewoon. Ze hebben in het verleden altijd zendingen geaccepteerd. En nu moeten ze alleen wachten totdat de levering er van Asus is bij hun. Ik twijfelde ook wel aan het begin, maar ik weet eigenlijk zeker dat het goed komt. En mijn betaling is in ieder geval al bevestigd :)
Wel een hele scherpe prijs :)
alleen een beetje jammer van die 4200rpm HD.. daar begin ik wel spijt van te krijgen.. maargoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Ik zet er zelf wel een andere in. Voor die prijs vind ik dat niet zo'n probleem. Die 40gb zet ik dan evt wel in een leuk extern behuizinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Zou je je laptopje eens op een weegschaal kunnen leggen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Weet iemand eigenlijk of het vervangen van een harde schijf in de laptop toegestaan is met behoud van garantie?

Edit; heb even de handleiding van de laptop doorgelezen vanaf de site; daar staat dat dat niet mogelijk is, en dat dat door geauthoriseerde bedrijven dient te gebeuren. Is het zichtbaar, wanneer je de harde schijf vervangt? Maw, als ik de harde schijf vervang, en ik bewaar de oorspronkelijke harde schijf, kunnen ze dit bij Asus zien? Eventueel kan ik dit denk ik wel door de-laptopper laten doen met behoud van garantie (ondanks dat ik hem daar niet gekocht heb), maar als ik dit zelf kan doen, dan doe ik dat net zo lief zelf natuurlijk!

[ Voor 72% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 09-10-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

HD erin, garantie weg. Sim-pel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoontje schreef op 09 oktober 2004 @ 11:49:
[...]

Zou je je laptopje eens op een weegschaal kunnen leggen aub?
2,9 kg.

met volle harde schijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dr_Frickin_Evil schreef op 09 oktober 2004 @ 12:51:
Weet iemand eigenlijk of het vervangen van een harde schijf in de laptop toegestaan is met behoud van garantie?

Edit; heb even de handleiding van de laptop doorgelezen vanaf de site; daar staat dat dat niet mogelijk is, en dat dat door geauthoriseerde bedrijven dient te gebeuren. Is het zichtbaar, wanneer je de harde schijf vervangt? Maw, als ik de harde schijf vervang, en ik bewaar de oorspronkelijke harde schijf, kunnen ze dit bij Asus zien? Eventueel kan ik dit denk ik wel door de-laptopper laten doen met behoud van garantie (ondanks dat ik hem daar niet gekocht heb), maar als ik dit zelf kan doen, dan doe ik dat net zo lief zelf natuurlijk!
Hier ook een paar keer gedaan, en daarna toch nog eens een keer garantie geval geweest bij Asus, en ze zien er niks van. Of een computerwinkel het doet of jij, dat maakt niet uit. Zou wel de originele hdd bewaren. Ik ga het zelf waarschijnlijk ook gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
racoontje schreef op 09 oktober 2004 @ 13:35:
HD erin, garantie weg. Sim-pel.
Ja, als je dat erbij vertelt wel ja, mijn vraag was of ze dat zien. Geheugen mag je zelf wel uitbreiden, en dat is toch over het algemeen een stuk gevoeliger als een harde schijf, dus waarom zou het uberhaupt eigenlijk niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Dr_Frickin_Evil schreef op 09 oktober 2004 @ 15:23:
[...]

Ja, als je dat erbij vertelt wel ja, mijn vraag was of ze dat zien. Geheugen mag je zelf wel uitbreiden, en dat is toch over het algemeen een stuk gevoeliger als een harde schijf, dus waarom zou het uberhaupt eigenlijk niet mogen?
Ik denk zij het wettelijk niet hard kunnen maken dat jij je laptop niet open mag maken, aangezien het er gewoon bij hoort. Ik meen me te herninneren dat er ooit een keer bij Kassa of Radar een item was over de Aldi pc's, die ook niet open gemaakt mochten worden. Conclusie was dat het een functie was die gewoon bij het product hoorde, en dus gewoon onder de garantie valt.

Voor de 4launch fans:
Ja. Ze staan nu bij de douane. Ma/di bij ons. U krijgt uiterlijk woensdag geleverd.

Met vriendelijke groet,

Guido Raaijmakers
4Launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Ah relaxt! Had je er een mailtje over gestuurd? Ik hoop dat ik mijn laptop krijg uit dezelfde zending als jij. Wat betreft het inbouwen van zo'n harde schijf, volgens mij is dat inderdaad het geval; ze kunnen zoiets niet zomaar verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelijk hebben en gelijk krijgen is nog een groot verschil in dit soort zaken
Het zelfde geld met de garantie van Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hbe mijn hdd zelf vervangen op aanraden van de laptopper. deze was 0 weken oud dus ik neem aan dat ik nog garantie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 22-09 14:28
bluppy2 schreef op 09 oktober 2004 @ 10:58:
[...]

alleen een beetje jammer van die 4200rpm HD.. daar begin ik wel spijt van te krijgen.. maargoed..
yup ik heb en had er ook spijt van want t is net ff te traag met alles :(
maar ik heb nou een een toshiba 5400 toeren met 16mb cache (60gb) en dat knalt wel :*) (zelf ingebouwd overigens en dat is een eitje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dr_Frickin_Evil schreef op 09 oktober 2004 @ 17:28:
Ah relaxt! Had je er een mailtje over gestuurd? Ik hoop dat ik mijn laptop krijg uit dezelfde zending als jij. Wat betreft het inbouwen van zo'n harde schijf, volgens mij is dat inderdaad het geval; ze kunnen zoiets niet zomaar verbieden.
Ik heb ze net een mail gestuurd, maar ik hoor helaas bij de volgende lichting :(
Die komt een week er na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Ah, dan zal dat voor mij ook wel gelden. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly

fly

Live Is Just.........

Hmm
Ben nog 2 probleempjes tegengekomen. (moet niet nog meer worden natuurlijk...) Namelijk kweenie wat ik deed maar mijn 7 toets werkte gewoon niet meer(je hoorde telkens een piep geluidje als je erop drukte), enige wat lukt om het weer aan de praat te krijgen was een harde reset. Opzich geen probleem maar wel vet irri.
2e probleem, bij het branden van een dvd.. Kweenie of het echt een probleem is, maar als ik een dvd wil branden, brand hij maar op 2,5X in alcohol. En ik meende dat de drive 4X aan kan :? . Iemand ervaring ermee? De drive die nero en alcohol herkent is een Toshiba ODD-DVD SD-R6372. (en dat is wel de goeie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er een programma is waarmee ik de fanspeed kan regelen? mijn cputje wordt namelijk nogal warm :)

en ik heb geen bezwaar tegen het feit dat het fannetje op 4000 rpm fulltime zou draaien

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 22:54

gerhald

:P

ik heb ook een Asus M6 besteld en als ik hem binnen heb dan zal ik mijn bevindingen er over posten.

maar wat ik van de leveransier(groothandel) heb begrepen dat er op het momend een leverings probleem is met asus laptops :( wat minder is maar ik hoop dat ik hem zo snel mogelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
gerhald schreef op 11 oktober 2004 @ 19:41:
ik heb ook een Asus M6 besteld en als ik hem binnen heb dan zal ik mijn bevindingen er over posten.

maar wat ik van de leveransier(groothandel) heb begrepen dat er op het momend een leverings probleem is met asus laptops :( wat minder is maar ik hoop dat ik hem zo snel mogelijk heb.
waar heb je hem gekocht dan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Even een ander offtopic vraagje, ik heb voor het weekend 4launch gemaild met een vraag mbt iets in hun assortiment, daar heb ik nog geen antwoord op gehad, en gisteren heb ik ze gemaild mbt de status van mn laptop. Ook daar heb ik geen reactie op gekregen. Heeft iemand hier wel nog reacties gehad op evt vragen in deze periode? Opzich is het niet zo'n probleem maar ik ben er toch benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Dr_Frickin_Evil schreef op 12 oktober 2004 @ 13:48:
Even een ander offtopic vraagje, ik heb voor het weekend 4launch gemaild met een vraag mbt iets in hun assortiment, daar heb ik nog geen antwoord op gehad, en gisteren heb ik ze gemaild mbt de status van mn laptop. Ook daar heb ik geen reactie op gekregen. Heeft iemand hier wel nog reacties gehad op evt vragen in deze periode? Opzich is het niet zo'n probleem maar ik ben er toch benieuwd naar.
Heb altijd binnen enkele momenten antwoord gehad. Ik heb net gemailt met een vraagje dus ik zie wel wanneer er antwoord komt. Over het algemeen reageren ze heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 30-09 21:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb zondag mijn Asus bij 4launch besteld, gisteren meteen geld overgemaakt (postbank) en vandaag gemaild naar de status, kreeg een kwartiertje later een mailtje terug dat ze 't geld binnen hadden en dat de laptop besteld werd.

Half uurtje later kreeg ik nog een mailtje dat de laptop binnen was.

Nog even wachten op de postbode dus :)

Vind 't tot nu toe een prima zaak :)
Nog even wachten dus :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

zwahiel schreef op 12 oktober 2004 @ 18:39:
Ik heb zondag mijn Asus bij 4launch besteld, gisteren meteen geld overgemaakt (postbank) en vandaag gemaild naar de status, kreeg een kwartiertje later een mailtje terug dat ze 't geld binnen hadden en dat de laptop besteld werd.

Half uurtje later kreeg ik nog een mailtje dat de laptop binnen was.

Nog even wachten op de postbode dus :)

Vind 't tot nu toe een prima zaak :)
Nog even wachten dus :)
HUH,
Hoe kan het dat jij nu al je laptop ontvangt, terwij ik vorige week besteld heb en ik pas bij de volgende lading zit?
Heb trouwens vanmiddag mail gestuurd, nog geen antwoord. Hij zal wel op vakantie zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hmmm vanmiddag gewoon lekker mails terug gehad van hunnie hoor :)

Weet trouwens niet waarheen je mailt, ik mailde de hele tijd naar die Guido.

Ik heb trouwens gewoon een standaard Asus en niet een of andere speciale besteld...
Zou zondag ook nog 4 tot 6 werkdagen duren, maar vandaag kwam ineens dat bericht en stond de status op de site ook op groen, misschien hebben ze die wel meer binnen gekregen vandaag...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Ik heb vandaag gemailt of ze wisten wanneer hij precies afgelverd zou worden. Natuurlijk wisten ze dat niet, maar ik wilde gewoon even weten of hij nog verzonden ging worden (het was tenslotte al 18.15 en ik had nog nix van ze gehoord).
Ik had binnen 20 minuten een reactie. Supersnel dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

zwahiel schreef op 12 oktober 2004 @ 21:13:
Hmmm vanmiddag gewoon lekker mails terug gehad van hunnie hoor :)

Weet trouwens niet waarheen je mailt, ik mailde de hele tijd naar die Guido.

Ik heb trouwens gewoon een standaard Asus en niet een of andere speciale besteld...
Zou zondag ook nog 4 tot 6 werkdagen duren, maar vandaag kwam ineens dat bericht en stond de status op de site ook op groen, misschien hebben ze die wel meer binnen gekregen vandaag...
Ik heb ook gewoon die van 1268,50 euro besteld.
Of heb jij het over een andere versie, want die staat hier gewoon nog in het oranje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ik heb de 1280,50 versie besteld...

die heeft en WXGA scherm...

Die staat gewoon in 't groen, maar wordt volgens mij ook compleet aangeleverd bij hun, staat al WinXP home op en zo...

2x256mb, 60gb, dvd +/- 15,4" WXGA scherm.

Volgens mij heb ik er ook een 4200RPM hdd bij zitten, als me dat te traag is ga ik die volgende maand of zo vervangen, ik kijk wel... Momenteel zijn de euro's even keihard op!

[ Voor 30% gewijzigd door zwahiel op 13-10-2004 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

zwahiel schreef op 13 oktober 2004 @ 10:19:
ik heb de 1280,50 versie besteld...

die heeft en WXGA scherm...

Die staat gewoon in 't groen, maar wordt volgens mij ook compleet aangeleverd bij hun, staat al WinXP home op en zo...

2x256mb, 60gb, dvd +/- 15,4" WXGA scherm.

Volgens mij heb ik er ook een 4200RPM hdd bij zitten, als me dat te traag is ga ik die volgende maand of zo vervangen, ik kijk wel... Momenteel zijn de euro's even keihard op!
Ok, ja, dat is een andere versie. Die heeft een mindere videokaart volgens mji.
Ze reageren trouwens weer gewoon op mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

ik heb net de postbode gemist :(
Morgen vanaf 10.00 uur in het postkantoor dus... Ik heb trouwens de 1268,50 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

bluppy2 schreef op 13 oktober 2004 @ 11:41:
ik heb net de postbode gemist :(
Morgen vanaf 10.00 uur in het postkantoor dus... Ik heb trouwens de 1268,50 besteld.
Wanneer had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Mister I schreef op 13 oktober 2004 @ 11:10:
[...]

Ok, ja, dat is een andere versie. Die heeft een mindere videokaart volgens mji.
Ze reageren trouwens weer gewoon op mail :)
videokaart merk ik niet echt... Ik zit nu thuis op een GeForce 2 MX200 32mb te werken, de enige reden dat ik die ooit aangeschaft had was om de TV out...

Ik speel af en toe NFSU, Unreal en Quake II en III verder niets... Ja Rollercoaster Tycoon en Simcity 2000 maar ja die vergen niets van 't scherm...

Ik wilde wel persé een RadeOn en geen Intel Extreme Graphics hebben, vond die laatste dan wel weer te slecht / onbekend / verkeerde ervaringen ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Mister I schreef op 13 oktober 2004 @ 11:43:
[...]

Wanneer had je hem besteld?
2,5 week geleden ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een Firmware update voor de DVD brander van m'n laptop, maar ik kan het echt nergens vinden. Heb een hele tijd gegoogled maar nix gevonden.....

Gaat om een Toshiba ODD-DVD SD-R6372

Weet iemand waar ik dit zou kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ha heb 'm binnen! Straks even opgehaald en hupla!

Wat een te gek ding zeg, weegt echt helemaal niets! 't is wel wat groot geworden door 't WXGA maar ja boeiend!

Hmmm hij liep net wel vast na de installatie van F-secure, maar dat komt wel vaker voor met deze release... Ik vind 'm tot nu toe aardig snel ook met starten!

Bevalt mij prima hoor deze Asus, ook omdat je 'm tenminste helemaal compleet krijgt, met tas en muis erbij... Scheelt weer een zak duiten als je 't los moest kopen...

Wat me wel opviel is dat 't bestandssysteem in FAT32 was, en dat ik 't handmatig via een proggy op de desktop naar NTFS moet converteren... Maar goed, als dat alles is!

En ow ja, de accu die ik erbij kreeg was al helemaal vol :? Ik kon gelijk werken toen ik 'm per ongeluk aanzette, mooi dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

zwahiel schreef op 13 oktober 2004 @ 21:57:
Ha heb 'm binnen! Straks even opgehaald en hupla!

Wat een te gek ding zeg, weegt echt helemaal niets! 't is wel wat groot geworden door 't WXGA maar ja boeiend!

Hmmm hij liep net wel vast na de installatie van F-secure, maar dat komt wel vaker voor met deze release... Ik vind 'm tot nu toe aardig snel ook met starten!

Bevalt mij prima hoor deze Asus, ook omdat je 'm tenminste helemaal compleet krijgt, met tas en muis erbij... Scheelt weer een zak duiten als je 't los moest kopen...

Wat me wel opviel is dat 't bestandssysteem in FAT32 was, en dat ik 't handmatig via een proggy op de desktop naar NTFS moet converteren... Maar goed, als dat alles is!

En ow ja, de accu die ik erbij kreeg was al helemaal vol :? Ik kon gelijk werken toen ik 'm per ongeluk aanzette, mooi dan!
Dat is mooi :)
We verwachten natuurlijk wel weer een review erbij he ;)
Vaak zit er wel wat in de accu's maar dat is meestal voor een half uurtje max of zo. Misschien dat 4launch erbij jouw laptop nog op gewerkt heeft, en hem meteen maar opgeladen heeft :?
Wat houdt dat fsecure in dan?
Want het zou wel raar zijn als dat "normaal" is met bepaalde revisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Mister I schreef op 13 oktober 2004 @ 22:07:
[...]

Dat is mooi :)
We verwachten natuurlijk wel weer een review erbij he ;)
Vaak zit er wel wat in de accu's maar dat is meestal voor een half uurtje max of zo. Misschien dat 4launch erbij jouw laptop nog op gewerkt heeft, en hem meteen maar opgeladen heeft :?
Neej omdat de doos nog verzegeld was, ze komen trouwens van McDos af, omdat dat op de doos stond met verzegeling van hunnie erbij en verzegeling van Asus...
Wat houdt dat fsecure in dan?
Want het zou wel raar zijn als dat "normaal" is met bepaalde revisies.
[/quote]

F-secure is een anti-virus pakket.
De versie die ik installeer is zelf gecompileerd via de Central Management Console, maar daar staat niet in dat ie andere conflicterende pakketten moet uninstallen en op de notebook stond PC-Cyllinder 2002 geïnstalleerd, ook een anti-viruspakket...

Dus eerst PC-Cyllinder verwijderen en daarna pas F-secure installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 11:10:
weet iemand of er een programma is waarmee ik de fanspeed kan regelen? mijn cputje wordt namelijk nogal warm :)

en ik heb geen bezwaar tegen het feit dat het fannetje op 4000 rpm fulltime zou draaien
any1

zit hier niet iets alla q-fan op, dat zit dus wel op mun desktop mobo (daar staat het uit) en dan heb je het een keer nodig zit het er zeker niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 23:20:
[...]

any1

zit hier niet iets alla q-fan op, dat zit dus wel op mun desktop mobo (daar staat het uit) en dan heb je het een keer nodig zit het er zeker niet op :)
Misschien speedfan? of mbm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
hmm net te horen gekregen van de laptopper dat mijn laptop nog 3 weken opzich laat wachten.

heb hem toch maar geannuleerd... en een andere besteld want dat vind ik toch echt wat teveel...

helaas geen asus voor mij deze keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 18:28:
Ik ben op zoek naar een Firmware update voor de DVD brander van m'n laptop, maar ik kan het echt nergens vinden. Heb een hele tijd gegoogled maar nix gevonden.....

Gaat om een Toshiba ODD-DVD SD-R6372

Weet iemand waar ik dit zou kunnen downloaden?
Weet niemand waar ik dit zou kunnen downloaden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:39

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Heb net van de Laptopper gehoord dat men asus "m6900" 2 weken is uitgesteld :'(
Had er zo op gehoopt deze week te kunnen beginnen..
Maarja, als ie niet langer dan 2 weken uitstel krijgt vind ik het best..
Daarna moet ik het nog ff zien.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-10-2004 13:43 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 22-09 14:28
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 11:46:
[...]

Weet niemand waar ik dit zou kunnen downloaden... :?
als je even de moeite had genomen om terug te bladeren in dit topic dan had je kunnen lezen dat er geen firmware update is en dat tosiba daar nog aan werkt :{

niet zo ongeduldig aub en toon zelf eens initiatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
martinho schreef op 14 oktober 2004 @ 13:43:
Heb net van de Laptopper gehoord dat men asus "m6900" 2 weken is uitgesteld :'(
Had er zo op gehoopt deze week te kunnen beginnen..
Maarja, als ie niet langer dan 2 weken uitstel krijgt vind ik het best..
Daarna moet ik het nog ff zien.. :)
haha ja ik had hetzelfde, dus had ik hem maar afgezegt en een toshiba besteld, maar daarna kreeg ik spijt omdat het toch wel een hele mooie laptop is...

dus ikke de laptopper weer opgebeld van ja kan het nog ongedaan gemaakt worden dat ik gewoon wacht op de asus, na mijn excuses voor alle problemen ging het wel haha. dus ik moet meer geduld opbrengen :+

maar is wel goed klote ja, maar niemand kan schijnbaar de asus leveren ook mycom bv niet moeten allemaal een maand wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:39

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Michieleke schreef op 14 oktober 2004 @ 14:54:
[...]

haha ja ik had hetzelfde, dus had ik hem maar afgezegt en een toshiba besteld, maar daarna kreeg ik spijt omdat het toch wel een hele mooie laptop is...

dus ikke de laptopper weer opgebeld van ja kan het nog ongedaan gemaakt worden dat ik gewoon wacht op de asus, na mijn excuses voor alle problemen ging het wel haha. dus ik moet meer geduld opbrengen :+

maar is wel goed klote ja, maar niemand kan schijnbaar de asus leveren ook mycom bv niet moeten allemaal een maand wachten
Hij zou deze week geleverd worden, dus had gister al een asus wl 500 g gekocht.. :), die kan dus nog ff terug in de doos.

Ben wel erg benieuwd naar dit model, vooral naar het scherm natuurlijk :)
Heb jij al ergens reviews gezien, of niet?

Suc6 met het wachten ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
martinho schreef op 14 oktober 2004 @ 15:53:
[...]

Hij zou deze week geleverd worden, dus had gister al een asus wl 500 g gekocht.. :), die kan dus nog ff terug in de doos.

Ben wel erg benieuwd naar dit model, vooral naar het scherm natuurlijk :)
Heb jij al ergens reviews gezien, of niet?

Suc6 met het wachten ;)
haha neej heb helaas nog geen review gezien nergens, maarja hij is ook nog gloedje nieuw en hun kregen een voorlevering op deze modellen,

ik heb net me oude laptop verkocht in afwachting van de M6900 dus zit nu zonder :'( en wachten is absoluut niet mijn sterkste punt :o haha

maarja zit niets anders op, mocht jij nou nog een review vinden mail me dan ff ofzo want zou hem graag willen lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
In de startpost een review van een W1N met WSXGA+ scherm en een M6N met WSXGA scherm. Dan heb je een idee hoe het scherm is van de W1N en de M6900N aangezien ik zelf denk dat hetzelfde scherm gebruikt gaat worden.

Veel leesplezier.

http://notebookforums.com/showthread.php?t=31066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
FongWan schreef op 15 oktober 2004 @ 12:33:
In de startpost een review van een W1N met WSXGA+ scherm en een M6N met WSXGA scherm. Dan heb je een idee hoe het scherm is van de W1N en de M6900N aangezien ik zelf denk dat hetzelfde scherm gebruikt gaat worden.

Veel leesplezier.

Diezelfde persoon merkt ook op (ik weet alleen niet meer in welke topic), dat WSXGA sterke invloed heeft op de accu duur, i.t.t. de WXGA.

Ik ben benieuwd hoe lang de W1000 scoort op i.e. Mobile Mark.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
FongWan schreef op 15 oktober 2004 @ 12:33:

Veel leesplezier.

bedankt heb ik iig iets te lezen bij het wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze laptop eigenlijk ook te vinden in België? Op de asus site wordt alleen over Nederland gesproken. Graag zou ik dus ergens een lijst van verdelers vinden in België. Zijn er hier Belgen (of Nederlanders) die mij kunnen helpen? Het liefst zou ik ergens in Vlaams-Brabant een winkel vinden die deze mooie laptop verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
wil je niet via internet kopen? want de laptopper verzend ook naar belgie...
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.