><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
srry, dat was ik vergeten te vermelden... Maar het is idd een 4400 mAh batterij.bluppy2 schreef op 17 oktober 2004 @ 18:00:
[...]Kan je dan ff kijken of je ook een 4400mah batterij hebt?
Meteen een vraagje trouwens; is er ook een versie van Power4Gear waarbij je voor de AC-modes de CPU performance kunt instellen? Ik heb nu 1.10 en 1.08 geprobeerd maar daar kan het niet...
Ik moet momenteel nogal veel PDF's lezen. Power4Gear staat op Auto Performance ingesteld. Dus tijdens het lezen staat 'ie op 600 MHz te draaien, en nauwelijks CPU load. Op het moment dat je dan de pagina verschuift gaat de CPU naar 1500 MHz, en even later gaat de fan aan (zit dan net onder de 50 graden). Nou mag 'ie voor mij gewoon op 600 MHz blijven staan, het verschuiven van die PDF-pagina gaat dan soepel genoeg.
Met SpeedSwitch XP kan het wel, dat weet ik. Maar het zou makkelijk zijn als ik 1 van de 3 AC-modes in Power4Gear op 600 MHz kan zetten...
Niet om op te scheppen.. maar ik had toen ik me laptop net binnen had op battery-saving 5:05bluppy2 schreef op 17 oktober 2004 @ 18:00:
[...]
Kan je dan ff kijken of je ook een 4400mah batterij hebt?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Zijn er dan modellen met een andere batterij?bluppy2 schreef op 17 oktober 2004 @ 18:00:
[...]
Kan je dan ff kijken of je ook een 4400mah batterij hebt?
Verwijderd
same hereZemskii schreef op 17 oktober 2004 @ 18:52:
[...]
Niet om op te scheppen.. maar ik had toen ik me laptop net binnen had op battery-saving 5:05
zie screenshot in m'n review:
[rml][ Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 4[/rml]
Klopt ik heb ze allebei (althans de W1000). Waar ik verder nog last van heb op de Asus is dat het scherm piept (soort transitor geluid?) als hij niet op 100% brightness staat en/of hij op de accu draait. Echt niet prettig om er dan mee te werken. Ik neem eens contact op met de leverancier.Oscar Mopperkont schreef op 17 oktober 2004 @ 14:48:
Heb hem trouwens gisteren naast een Dell 510m gezet en het scherm vergeleken. De Dell heeft een beter scherm:
1. De helderheid is beter, wit is witter. Het is net alsof de Dell nog een stand helderder gezet kan worden de de Asus
2. De inkijkhoek is in alle richtingen iets beter.
3. Door de betere inkijkhoek lijkt de lichtverdeling ook iets beter te zijn
4. Op de Dell is een soort raster op het scherm te zien, je ziet de pixels beter, ondanks dat het beide SXGA+ schermen zijn. Dit is op de Asus dus mooier. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, maar dit komt denk ik het beste in de buurt. En op dit punt is de Asus dus beter
Ik heb een verse WinXP Pro install erop gezet, Power4Gear 1.10, de laatste bios, de laatste ATi Omega drivers (met de officiele Asus drivers was er geen verschil), en volgens mij alle updates van Intel. Iemand enig idee?
[ Voor 4% gewijzigd door Bluppy2 op 17-10-2004 22:35 ]
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Ik weet niet wat voor processor Plaagzke heeft, maar ik heb een Banias en die zijn zuiniger... 6W dacht ik op de laagste stand, terwijl de Dothan 12 W doet.bluppy2 schreef op 17 oktober 2004 @ 22:32:
Dan vraag ik me toch af waar het aan ligt.
Anders weet ik het ook niet.
Zelfde probleem hier. Ik zal eens kijken naar een Firmware update. De DVD's van More brandt ie wel.Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 17:15:
Met welke DVD branden jullie allemaal? Ik heb hier een aantal merken liggen, maar geen van allen herkend 'ie![]()
Heb eens nagevraagd en ze zeggen dat je dan een firmware update moet downloaden, maar die is er nog niet......![]()
Ik heb DVD's van 1 of ander "no name" merk en Platinum....
Heb je daar al een reactie op gehad? Er staan wel nieuwe laptops op de site, maar niks echt vergelijkbaars.Mister I schreef op 16 oktober 2004 @ 21:47:
[...]
Ik zit zelf ook te twijvelen wat ik doe, in dat mailtje staat ook dat asus volgende week met een nieuw 688ME komt, heb gevraagd wat de specs en prijzen daarvan zijn en of die wel normaal leverbaar zijn. Daar wacht ik nog even op, en anders wordt het toch wachten. Ze hebben in iedergeval beloofd dat ik de laptop nog krijg
Oh ja sorry, dat ik het niet gepost heb.Dr_Frickin_Evil schreef op 19 oktober 2004 @ 11:13:
[...]
Heb je daar al een reactie op gehad? Er staan wel nieuwe laptops op de site, maar niks echt vergelijkbaars.
Dit was het antwoord:
ik ga ook maar wachten denk ikHet nieuwe assortiment komt de komende 2 weken beschikbaar. Het gaat vooral om laptops in de hogere klassen vanaf 1400 euro. Van de M6800Ne komt geen nieuw type uit zover ik nu heb begrepen. De hele M6800Ne serie is inderdaad niet goed leverbaar geweest, maar dit komt vooral door de schaarste van bepaalde onderdelen die Asus in deze notebook gebruikt. Wij zullen uiteindelijk alle 50 notebooks uitgeleverd krijgen. Zover ik nu kan beoordelen willen de meeste klanten toch nog 2 tot 3 weken extra wachten, omdat in deze prijsklasse geen andere notebook met dergelijke topspecificaties is te krijgen.
Verwijderd
deze brand dvd-ram
weet iemand een mooie tool waarmee ik daarvan de features kan zien, volgens mij ben ik van een 2.4 speed writer naar een 8 speed gegaan, volgens een duitse site iig wel:
Optisches Laufwerk
Matsushita UJ-830S (DVD-R(W)/+R(W)/-RAM/CD-R(W): 8-/4-/8-/4-/3-/24-/10fach)
ik had eerst zon toshiba geval
bron:
http://www.pcwelt.de/test...ebooks/103769/index3.html
[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 17:20 ]
Ze wisten mij te vertellen, dat zij voorrang kregen op andere webshops, en dat er een kleine kans is, dat volgende week de laptops worden afgeleverd
Verwijderd
Ik gebruikte pasgeleden mijn splinternieuwe M6Ne(6800). Net nadat ik mijn adapter en muis had aangesloten en windows was gestart kreeg ik rare rode strepen/plekken op het scherm - hier en daar onderin ook wat trillingen.
Toen ik de laptop opnieuw opstarte was zelfs het hele biosscherm rood en het windows opstartscherm ook.
Herkend iemand dit probleem?
Ik heb alleen de standaard drivers erin zitten > nieuwe drivers downloaden?
Het "rode kwaad" zit ook in de bios...
Of is er misschien iets hardwarematig kapot dus terugsturen naar laptopper.nl?
Reacties zijn meer dan welkom!
Verwijderd
Ik zou het zeggen tegen de laptopper en kijken wat ze zeggen. Het wordt volgens mij terugsturen.
Ik denk dat dat een rma-tje wordt.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 18:34:
Please help !!!
Ik gebruikte pasgeleden mijn splinternieuwe M6Ne(6800). Net nadat ik mijn adapter en muis had aangesloten en windows was gestart kreeg ik rare rode strepen/plekken op het scherm - hier en daar onderin ook wat trillingen.
Toen ik de laptop opnieuw opstarte was zelfs het hele biosscherm rood en het windows opstartscherm ook.
Herkend iemand dit probleem?
Ik heb alleen de standaard drivers erin zitten > nieuwe drivers downloaden?
Het "rode kwaad" zit ook in de bios...
Of is er misschien iets hardwarematig kapot dus terugsturen naar laptopper.nl?
Reacties zijn meer dan welkom!
Verwijderd
Behalve Windowsxppro, standaard drivers en Office niks anders geïnstalleerd
(=dus schoon) en het gebeurde op het moment dat ik heel onschuldig net na het opstarten de muis en adapter inplugde...
-MAARGOED-
Dan zal ik 'm maar moeten terugsturen...
Bummer
mja denk dat ze dat allemaal zeggen want de laptopper zegt dat ook dusja weet niet hoeveel daar van waar isMister I schreef op 19 oktober 2004 @ 17:52:
Heb net telefonisch contact gehad met 4launch.
Ze wisten mij te vertellen, dat zij voorrang kregen op andere webshops, en dat er een kleine kans is, dat volgende week de laptops worden afgeleverd
Ik wacht rustig af, zolang ie er maar voor sinterklaas isMichieleke schreef op 20 oktober 2004 @ 10:27:
[...]
mja denk dat ze dat allemaal zeggen want de laptopper zegt dat ook dusja weet niet hoeveel daar van waar is
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
- Pentium M 735
- 60 GB 7200RPM
- 1x512DDR333 (ipv 2x256)
- 15.4'' WSXGA+ scherm
- pixelgarantie
totaal bedrag (incl remb. kosten): 1.867,11 incl btw
Net even gebeld om winXP pre-install er niet bij te willen hebben
Lijkt me een zeer lekkere laptop. Hoop alleen dat er een fuctie is om het scherm op 4:3 te zetten (dus met zwarte balken aan de zijkant) ivm spellen die (nog) geen widescreen ondersteunen. Medewerker van de-laptopper zegt dat deze functie wel in, maar ben benieuwd
[ Voor 45% gewijzigd door potatox op 20-10-2004 14:32 ]
--
Ik heb dezelfde config besteld. Helaas heeft ie vertraging opgelopen en krijg ik hem als het goed is binnen een week binnen. Anders ist wel weer jammer_PoTaToX_ schreef op 20 oktober 2004 @ 14:29:
2 dagen geleden de Asus M6900-Ne bij de-laptopper besteld.
- Pentium M 735
- 60 GB 7200RPM
- 15.4'' WSXGA+ scherm
- pixelgarantie
Net even gebeld om winXP pre-install er niet bij te willen hebbengelukt, er gaat wat van de prijs af. Ze zeggen dat ze eind deze maand de eerste lading verwachten te ontvangen.
ben benieuwd..
Lijkt me een zeer lekkere laptop. Hoop alleen dat er een fuctie is om het scherm op 4:3 te zetten (dus met zwarte balken aan de zijkant) ivm spellen die (nog) geen widescreen ondersteunen. Medewerker van de-laptopper zegt dat deze functie wel in, maar ben benieuwd
Ik heb ergens gelezen dat die mogelijkheid er inderdaad is._PoTaToX_ schreef op 20 oktober 2004 @ 14:29:
Bijvoorbeeld powerpoint die past zich zoiezo zelf aan, dus daar heb je dat probleem niet
Leuke config
Had je em bij de-laptopper besteld of bij een andere dan?martinho schreef op 20 oktober 2004 @ 14:33:
[...]
Ik heb dezelfde config besteld. Helaas heeft ie vertraging opgelopen en krijg ik hem als het goed is binnen een week binnen. Anders ist wel weer jammer
--
Aangezien Dell ze ook levert en voor maar 56 Euro meer dan een SXGA+ scherm, lijkt me dit Asus dit ook kan en de meerprijs dus niet bizar zal stijgen.
Helaas heb ik hier in de buurt nog nergens een laptop kunnen bezichtigen met deze reso, misschien is het toch te hoog voor 15,4", iemand ervaring hiermee?
De-laptopper_PoTaToX_ schreef op 20 oktober 2004 @ 14:44:
[...]
Had je em bij de-laptopper besteld of bij een andere dan?
Nee heb een 4400mAh batterij, Dothan 715 maar een WXGA scherm...bluppy2 schreef op 17 oktober 2004 @ 15:09:
[...]
Snelle meting:
High performance: 3hr 6 mins
Game: 3hr 21 mins
DVD: 3hr 23 mins
Email/Office: 3hr 23 mins
Presentation: 3hr 31 mins
CD-audio: 3hr 53
Battery Saving: 3hr 40
Heb jij ook een 4400mah batterij, Dothan 715 + SXGA+ scherm?
Sinds ik de Omega drivers geïnstalleerd heb doet de grafische kaart het veel beter met spellen (NFSU doet 't nu wél goed!) maar de batterij-tijd is erop achteruit gegaan... Eerst gaf ie nog maximaal 4.10 uur aan, nu is dat 20 minuten minder.... Al is de praktijk anders...
Met WiFi aan heb maandag van 14.15 tot en met 17.30 gewerkt met Hi-performance aan... Ging goed... Continue geinternet.
Dat was met de nieuwe Omega drivers...
Trouwens over die drivers, wanneer ik deze geïnstalleerd heb blijft de fan continue draaien terwijl dat zonder die drivers juist niet was, toen draaide de fan alleen als ik echt aan het werken was en de proc veel gebruikte...
Vaag...
Maar ik ga d'r binnenkort WinXP Pro build 2525 op gooien (enige die ik hier heb!)
kijken wat hij daarmee gaat doen...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Toen mijn laptop nog niet binnen was na een poosje, zei de laptopper dat ik ook een andere laptop van dezelfde serie kon nemen alleen dan met een 1400*1050 scherm. Voor dezelfde config zou de prijs dan 250€ hoger komten te liggen.ParoXysm schreef op 20 oktober 2004 @ 14:56:
Weet iemand misschien of Asus misschien binnenkort nog van plan is een M6 te releasen met een 15,4"WUXGA scherm?
Aangezien Dell ze ook levert en voor maar 56 Euro meer dan een SXGA+ scherm, lijkt me dit Asus dit ook kan en de meerprijs dus niet bizar zal stijgen.
Helaas heb ik hier in de buurt nog nergens een laptop kunnen bezichtigen met deze reso, misschien is het toch te hoog voor 15,4", iemand ervaring hiermee?
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Hoveel heb je nu betaald dan? Want er zijn twee manieren om deze laptop te configureren_PoTaToX_ schreef op 20 oktober 2004 @ 14:29:
2 dagen geleden de Asus M6900-Ne bij de-laptopper besteld.
- Pentium M 735
- 60 GB 7200RPM
- 15.4'' WSXGA+ scherm
- pixelgarantie
Net even gebeld om winXP pre-install er niet bij te willen hebbengelukt, er gaat wat van de prijs af. Ze zeggen dat ze eind deze maand de eerste lading verwachten te ontvangen.
ben benieuwd..
Als je met de goedkoopste versie begint en deze upgrade naar jouw specs, kom je op 1.808,80. Ik mag hopen dat je niet meer dan dit hebt betaald
Zie hier:
M6900-Ne Centrino/Dothan ATI 9700 64MB DVD+/-RW 15.4"WSXGA+ TFT 1.099,00
Intel Pentium M 735 1700Mhz 2MB Cache (Dothan) 135,00
60GB 7200RPM ipv 40GB 4200RPM 118,00
512MB DDR333 (1x512) 99,00
WiFi 54 Mbps 45,00
4 x DVD+/-RW 0,00
Geen Windows -25,00
Geen extra garantie 0,00
De Laptopper Pixelwarranty 49,00
Geen Laptopverzekering 0,00
Geen extra software 0,00
Geen installatie 0,00
Subtotaal € 1.520,00
BTW € 288,80
Totaal € 1.808,80
Een heel groot en stoer systeem.
Verwijderd
Zal er waarschijnlijk 1 worden uit de m6000 serie.
Ik zit alleen nog even met het beeldscherm.
Wat is het voordeel van bijv wsxga ten opzichte van sxga? is dit alleen een verschil in resolutie?
Verwijderd
ik heb gekozen voor de volgende:
M6700-Ne Centrino/Dothan ATI 9700 64MB DVD+/-RW 15.4"WXGA TFT 1.049,00
Intel Pentium M 725 1600Mhz 2MB Cache (Dothan) 68,00
512MB DDR333 (2x256) 65,00
WiFi 54 Mbps 45,00
4 x DVD+/-RW 0,00
Windows XP Home OEM 0,00
Geen garantie e.d.
Er staan trouwens nu ook weer nieuwe laptops (iig asus m6000 serie) bij op de sitevan de laptopper als ik het goed heb.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 15:11 ]
waarom kijk je niet naar de M6900ne ???? zelfde specs alleen een hogere resolutie beeldscherm en hij kost hetzelfde....Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 14:35:
bedankt voor de info.
ik heb gekozen voor de volgende:
M6700-Ne Centrino/Dothan ATI 9700 64MB DVD+/-RW 15.4"WXGA TFT 1.049,00
Intel Pentium M 725 1600Mhz 2MB Cache (Dothan) 68,00
512MB DDR333 (2x256) 65,00
WiFi 54 Mbps 45,00
4 x DVD+/-RW 0,00
Windows XP Home OEM 0,00
Geen garantie e.d.
Er staan trouwens nu ook weer nieuwe laptops (iig asus m6000 serie) bij op de sitevan de laptopper als ik het goed heb.
Verwijderd
ik zie het inderdaad nu pas.
die 6900 is iets duurder, 26 euro.
Maar mijn dank is heel groot
Gelukkig nog niet definitief besteld.
Verwijderd
zag trouwens dat die asus nagenoeg even duur is als de aldi laptop
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 16:51 ]
Verwijderd
Verwijderd
weet je toevallig ook of de dvd-brander die in de 6900 dual layer kan branden?
Verwijderd
Dus dual betekent niet double layer, enkel dat je + en - dvd's kan writen.
Edit: Er zijn wel dvdbranders voor laptops waar staat dual-layer en dat ze ook echt double-layer dvd's kunnen schrijven (o.a. het merk NEC). Maar wat deze laptop betreft betekent het dus + en - dvd's branden.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 17:08 ]
Verwijderd
Je zou toch verwachten dat hij het wel zou kunnen.
Ik heb dan een stomme aldi laptop op dit moment die het wel kan.. verwacht je toch dat een asus het ook kan. Maar verkeerd gedacht dus. Wel jammer, vind ik een enorme misser voor de 6900:( Jammer want ik wilde hem net gaan bestellen
Verwijderd
Mijn persoonlijke mening is dat die double-layer schijfjes nog veels te duur zijn, voor regelmatig gebruik. En daar hangt het ervan af, hoe vaak je double-layer dvd's brandt.
zal ik eens een geheimpje vertellenVerwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 17:15:
hmm okay vaag...
Je zou toch verwachten dat hij het wel zou kunnen.
Ik heb dan een stomme aldi laptop op dit moment die het wel kan.. verwacht je toch dat een asus het ook kan. Maar verkeerd gedacht dus. Wel jammer, vind ik een enorme misser voor de 6900:( Jammer want ik wilde hem net gaan bestellen
Nog steeds aan het wachten Michieleke?
We hebben hem bijna binnen hopelijk...
Verwijderd
en hier zit een pioneer brander in. In die van asus een panasonic als ik mij niet vergis
kijk dat ze andere onderdelen gebruiken is normaal, moet natuurlijk een prijs/kwaliteits verschil zijn...
http://nostromo.sai.msu.ru/notebooks/tnio.htm
hier is het allemaal te lezen, is best wel een aardig lijstje wat asustek maakt hoor...
Hey, er staan idd meer modellen op, maar kan zo 1,2,3 niet zien dat ie goedkoper is geworden voor het model dat ik heb?Michieleke schreef op 23 oktober 2004 @ 18:56:
ja ben nog steeds aan het wachtenmaareuhm ik ga maandag of dinsdag toch even een belletje plegen
want hij is goedkoper geworden...
M6900-Ne Pentium M 735
15.4"WSXGA+ WXP Home W-LAN
60GB 7200RPM
512MB DDR333 (1 x 512) ipv 2 x 256
Wifi 54Mbps 0,00
4 x DVD+/-RW 0,00
Windows XP Home OEM 0,00
De Laptopper Pixelwarranty
Totaal 1850 euro
Maar wat is dan goedkoper geworden ?
Verwijderd
Vind de laptop wel super overigens van aldi hoor, alleen dode pixels....
Verwijderd
ECHTER, de wireless kaart doet het niet! Ik heb de Intel Wireless BG 2200, en heb de nieuwste drivers van de ASUS site geprobeerd zowel als de nieuwste drivers van de INTEl site, maar telkens krijg ik in systeembeheer de volgende melding:
Dit apparaat start niet. (Code 10)
Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.
Nu is het zo dat er in apparaatbeheer een onbekend apparaat zit, maar hier reageert de driver in ieder geval niet op. Daarnaast werken de knopjes naast de powerknop niet, kan het ermee te maken hebben dat de wireless functie hier is uitgezet? In ieder geval, deze knopjes krijg ik ook niet aan het werk!
Iemand enig idee hoe ik het probleem met de INTEL kaart kan oplossen?
[ Voor 27% gewijzigd door seef op 23-10-2004 20:24 ]
heb de laptop zelf samengesteld! niet zon vooraf gemaakt ding! en die was eerst iets van 1074 en nu issie 1050...martinho schreef op 23 oktober 2004 @ 19:17:
[...]
Hey, er staan idd meer modellen op, maar kan zo 1,2,3 niet zien dat ie goedkoper is geworden voor het model dat ik heb?
M6900-Ne Pentium M 735
15.4"WSXGA+ WXP Home W-LAN
60GB 7200RPM
512MB DDR333 (1 x 512) ipv 2 x 256
Wifi 54Mbps 0,00
4 x DVD+/-RW 0,00
Windows XP Home OEM 0,00
De Laptopper Pixelwarranty
Totaal 1850 euro
Maar wat is dan goedkoper geworden ?
scheelt bij mij na bijtelling van de BTW 31 euro
matsushita = panasonic =matshita (zoals jij zegt want weet niet of deze bestaat)=matsushita = dus allemaal 1 pot nat;)Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 19:20:
In de asus zit een matshita. Is een dochteronderneming van Panasonic? En is matsushita hetzelfde bedrijf als matshita, of is het allemaal één pot nat met die branders.. panasonic matshita matsushita brander zit er dus in.
maar het begint allemaal bij matsushita (panasonic, jvc etc)
Nog 1 vraagje, heb WinXP met SP2 geinstalleeerd, maar kan die CPU hotfix niet meer installeren...is die nog nodig, en zoja, waar kan ik een nieuwere versie downloaden?
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
[edit]
Kan ook die andere computer pingen:
Pinging 192.168.1.11 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.11: bytes=32 time<1ms TTL=128
Ping statistics for 192.168.1.11:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms
[ Voor 86% gewijzigd door Bartistuta op 24-10-2004 01:14 ]
Probeer anders even in decive manager te kijken of je broadcom 1gbit netwerkkaart wel goed is geinstalleerd, zo niet dan even je driver uninstallen en opnieuw installeren.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Verwijderd
wanneer is een M6 nou een 6800 of een 6700 of een 6900?
mn gevoel zegt dat 6700 15.1" is, 6800 15.4" wxga en 6900 15.4" wsxga, maar ik zie dat nergens echt zo expliciet staan.
Je hebt het bijna goedVerwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 18:19:
vraagje omtrent de naamgeving van de laptops?
wanneer is een M6 nou een 6800 of een 6700 of een 6900?
mn gevoel zegt dat 6700 15.1" is, 6800 15.4" wxga en 6900 15.4" wsxga, maar ik zie dat nergens echt zo expliciet staan.
6700 = wxga
6800 = sxga+
6900 = wsxga+
Als ik het goed heb iig
je hebt het goedmartinho schreef op 24 oktober 2004 @ 18:35:
[...]
Je hebt het bijna goed
6700 = wxga
6800 = sxga+
6900 = wsxga+
Als ik het goed heb iig
6700 = 15.4inch wxga
6800 = 15.1inch sxga+
6900 = 15.4inch Wsxga+
zo ist duidelijker
http://de-laptopper.nl/index.php?file_id=2593Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 18:36:
Ik heb een M6800 en die is wxga.
Dit geeft misschien duidelijkheid..
Dat maakt het wel duidelijker iddje hebt het goed bijna dan
6700 = 15.4inch wxga
6800 = 15.1inch sxga+
6900 = 15.4inch Wsxga+
zo ist duidelijker
[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-10-2004 18:45 ]
Verwijderd
Hij is niet van de-laptopper, maar van ISL Automatisering BV.
Verwijderd
haha ook student aan de vu?Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 19:02:
Oh stickertje onder mijn laptop zal wel verkeerd zijn, daar staat type: M6800.
1099 blijft echt opperprima prijs voor het beestje
Verwijderd
neej ISL in een van de importeurs van Asus, ik heb bij een PC shop gewerkt, en wij waren ook klant van ISL...Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 19:02:
Oh stickertje onder mijn laptop zal wel verkeerd zijn, daar staat type: M6800.
ISL kan Asus spul soms goedkoper regelen als Asus zelf!
Hoe ze 't doen, dat weet geen mens, maar goedkoop en snel zijn ze wel...
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
een grote importeur heeft betere betalingscondities en bonusregelingen bij dergelijke bedrijven.zwahiel schreef op 24 oktober 2004 @ 22:48:
[...]
neej ISL in een van de importeurs van Asus, ik heb bij een PC shop gewerkt, en wij waren ook klant van ISL...
ISL kan Asus spul soms goedkoper regelen als Asus zelf!
Hoe ze 't doen, dat weet geen mens, maar goedkoop en snel zijn ze wel...
dat zie je overal bij, niet alleen bij computerspul. ook bij televisies en wasmachines en weet ik wat voor dingen. om dezelfde reden kan bijvoorbeeld een mediamarkt of een BCC goedkoper zijn dan de electronicawinkel om de hoek.
maar als ik me niet vergis doet Asus in NL zelf de import...Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 12:25:
[...]
een grote importeur heeft betere betalingscondities en bonusregelingen bij dergelijke bedrijven.
dat zie je overal bij, niet alleen bij computerspul. ook bij televisies en wasmachines en weet ik wat voor dingen. om dezelfde reden kan bijvoorbeeld een mediamarkt of een BCC goedkoper zijn dan de electronicawinkel om de hoek.
Ook grote bedrijven als McDOS (komt mijn Asus vanaf volgens de doos) óf Compricon zijn goedkoop, maar ISL is veeeeeeel kleiner als hun...
't blijft vaag...

Verwijderd
Het mailtje dat een paar berichten hiervoor stond, heb ik ook gekregen, maar ik begin het wachten ondertussen echt wel zat te worden. Ik begrijp dat deze situatie ook een beetje overmacht is van 4launch, maar toch. Ik las bij de hardwareconcurrent dat de leveringen van asus weer op gang waren gekomen. Zou dat ook gelden voor asus laptops?
Ik verwacht deze week mijn laptop van de-laptopper, dus ik ga ervan uit dat zeer binnenkort de leveringen weer goed zijn..Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 20:55:
Zijn er nog mensen die wachten op hun M6800Ne die ze bij 4launch besteld hebben?
Het mailtje dat een paar berichten hiervoor stond, heb ik ook gekregen, maar ik begin het wachten ondertussen echt wel zat te worden. Ik begrijp dat deze situatie ook een beetje overmacht is van 4launch, maar toch. Ik las bij de hardwareconcurrent dat de leveringen van asus weer op gang waren gekomen. Zou dat ook gelden voor asus laptops?
Ik wacht ook nog steeds. Waarschijnlijk heb je hem volgende week binnenVerwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 20:55:
Zijn er nog mensen die wachten op hun M6800Ne die ze bij 4launch besteld hebben?
Anders stuur je gewoon een mailtje naar 4launch, of ze al wat meer weten.
Tegen mij zeiden ze afgelopen zaterdag dat ze vandaag weer contact zouden hebben met hun contactpersoon.
Als jij een mail wilt sturen en wil je de reactie ook meteen posten hier op het forum, dan zijn we heel blij (degene die hem dan bij 4launch besteld hebben
Ik hoop zelf dat het deze week nog geleverd kan worden, maar ze dachten vorige week dat hier de kans vrij klein voor was, dus reken maar op volgende week.
Verwijderd
nog géén half uur later krijg ik de volgende email
Geachte Klant,
Helaas moet ik u mede delen dat de levering van de Asus laptops op het moment een vertraging hebben opgelopen.
Zoals u in de bijlage kunt zien is er op dit moment een tyfoon actief in het gebied waar de laptops vandaan moeten komen.
Daarom komen er bij de leveranciers voorlopig geen laptops binnen en moeten we even op de levering wachten tot de infrastructuur weer een beetje op orde is in Taiwan.
Wij nemen z.s.m. contact met u op als we ze binnen hebben.
Onze excuses voor dit ongemak.
Menend u hiermee voldoende te hebben geínformeerd,
Met vriendelijke groet,
De Laptopper

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
dit vind ik wel heel erg ver gaanZemskii schreef op 25 oktober 2004 @ 23:45:
ehjuist die tyfoon was 2.5 maand terug in taiwan. Ondertussen zullen ze toch wel de weg of wat dan ook gefixed hebben?
dat mailtje heb ik bijna identiek gekregen 2,5 maand terug

je gaat je toch echt afvragen wat t werkelijke probleem is

Verwijderd
Er is een typhoon geweest een paar dagen geleden. Het gebied wordt veel geteisterd door typhonen. Het zou veel beter zijn als de productie gewoon wordt verplaatst naar het vasteland van China.Zemskii schreef op 25 oktober 2004 @ 23:45:
ehjuist die tyfoon was 2.5 maand terug in taiwan. Ondertussen zullen ze toch wel de weg of wat dan ook gefixed hebben?
Verwijderd
Ook ik heb een M6800Ne besteld bij 4launch (6 oktober) en ben nog steeds wachtende. Helaas is de informatie toevoer vanuit 4launch wat bedroevend. ...Mister I schreef op 25 oktober 2004 @ 21:32:
[...]
Ik wacht ook nog steeds. Waarschijnlijk heb je hem volgende week binnen
Anders stuur je gewoon een mailtje naar 4launch, of ze al wat meer weten.
Tegen mij zeiden ze afgelopen zaterdag dat ze vandaag weer contact zouden hebben met hun contactpersoon.
Als jij een mail wilt sturen en wil je de reactie ook meteen posten hier op het forum, dan zijn we heel blij (degene die hem dan bij 4launch besteld hebben) .
Ik hoop zelf dat het deze week nog geleverd kan worden, maar ze dachten vorige week dat hier de kans vrij klein voor was, dus reken maar op volgende week.
Aangezien de goedkoopste M6800Ne , die van 1268 euro, niet meer te bestellen is bij 4launch ben ik nog op zoek naar een soortgelijk model met dezelfde specificaties en in dezelfde prijsklasse. (Deze zijn voor mijn beide huisgenoten, die het liefst ook een 6800Ne zouden willen hebben ...
Iemand enige ideëen? (graag niet de Acer TM 4000 serie ivm brakke resolutie en geen widescreen modellen ivm lompheid)
@Seef
Misschien sticker-remover ? tekoop bij de bouwmarkten.
@rremzie
Weer vastplakken met secondelijm? Werkte in ieder geval goed bij mijn SonyEricsson K700, waarvan de sticker los liet ...
[ Voor 11% gewijzigd door Pan op 27-10-2004 02:58 ]
GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd
Bij 4launch, zou hij deze week niks meer weten, omdat zijn collega ziek is, en hij dus geen tijd meer heeft om contact op te nemen met asus.Pan schreef op 27 oktober 2004 @ 02:53:
[...]
Ook ik heb een M6800Ne besteld bij 4launch (6 oktober) en ben nog steeds wachtende. Helaas is de informatie toevoer vanuit 4launch wat bedroevend. ...
Aangezien de goedkoopste M6800Ne , die van 1268 euro, niet meer te bestellen is bij 4launch ben ik nog op zoek naar een soortgelijk model met dezelfde specificaties en in dezelfde prijsklasse. (Deze zijn voor mijn beide huisgenoten, die het liefst ook een 6800Ne zouden willen hebben ...)
Iemand enige ideëen? (graag niet de Acer TM 4000 serie ivm brakke resolutie en geen widescreen modellen ivm lompheid)
@Seef
Misschien sticker-remover ? tekoop bij de bouwmarkten.
@rremzie
Weer vastplakken met secondelijm? Werkte in ieder geval goed bij mijn SonyEricsson K700, waarvan de sticker los liet ...
Voor deze prijs zijn er geen soort gelijke laptops op dit moment. Daarom was dit zo'n goede aanbieding.
Ik wacht nog maar even af wanneer ik hem krijg.
Dan moeten er natuurlijk wel informatie zijn, nu wisten ze nog niks.Dr_Frickin_Evil schreef op 27 oktober 2004 @ 09:54:
Ik vind ook dat 4Launch wel wat meer informatie mag geven. Ik heb de laptop nu 3 weken geleden besteld en betaald, en ik moet er steeds achteraan zitten om te vragen hoe het met mijn bestelling zit. Als ze nu even elke week een kort mailtje de deur uit doen naar iedereen die zo'n laptop besteld heeft, dat lijkt mij voor hun ook een stuk makkelijker?
Maar je moet wel inderdaad op het moment zelf een mail sturen of ze al wat meer weten. Ik ben het dus wel met je eens. Bijvoorbeeld elke vrjidag een mail, met of ze al wat meer weten of niet.
Da's dus een M6800Ne met de prijs van een 6700 (4Launch heeft 'm trouwens niet meer op de site staan en zeker niet voor die prijs van €1279,-). Hij heeft dan wel "maar" een 1,5GHz Dothan (P-M 715) en "maar" 40GB harde schijf, maar hij heeft dus wel mooi dat SXGA-scherm

Ik ben wat aan het zoeken geweest, maar ik kan hier niemand vinden die deze uitvoering heeft. Kan iemand hier iets over zeggen? In vergelijking met de andere 6800-modellen scheelt dit toch een flinke slok op 'n borrel.
Wat denken jullie hiervan? Zou je voor laten we zeggen ± €1425,- liever een 6700 nemen met 60GB harde schijf en een 1,6GHz Dothan? Ik neig toch wat sterker naar de 6800 vanwege het prettige scherm
Ik zou graag wat reacties horen
gewoon wachten of overstappen op een andere laptop?
ik weet eerlijk gezegt niet wat ik moet doen...
De 6800 heeft als voordeel ook een videokaart met eigen DDR geheugen, i.t.t. de 6700 die met shared geheugen werkt.ThaWout schreef op 27 oktober 2004 @ 11:19:
In de pricewatch vind ik deze: KLIK!
Da's dus een M6800Ne met de prijs van een 6700 (4Launch heeft 'm trouwens niet meer op de site staan en zeker niet voor die prijs van €1279,-). Hij heeft dan wel "maar" een 1,5GHz Dothan (P-M 715) en "maar" 40GB harde schijf, maar hij heeft dus wel mooi dat SXGA-scherm(en een 4-in-1 kaartlezer i.p.v. een 3-in-1 for what it's worth
).
Wat een situatie heMichieleke schreef op 27 oktober 2004 @ 12:43:
wat doen de mensen die op een asus laptop zitten te wachten nou?
gewoon wachten of overstappen op een andere laptop?
ik weet eerlijk gezegt niet wat ik moet doen...
Ik ga denk ik gewoon wachten, ik heb al zo lang gewacht, dan kan deze week er ook nog bij, want ik ga ervan uit dat het niet meer lang duurt aangezien ze dat indirect tegen me gezegd hebben..
Ik zou het namelijk jammer vinden als ik nu overstap naar een laptop die ik eigenlijk in 1e instantie niet wilde, terwijl misschien over een week de asus wordt geleverd..
Dilemma idd..
tja ze zeiden indirect ook tegen mij dat hij deze week zou komen, half uur later dat mailtje in me inboxmartinho schreef op 27 oktober 2004 @ 12:48:
[...]
Wat een situatie he.
Ik ga denk ik gewoon wachten, ik heb al zo lang gewacht, dan kan deze week er ook nog bij, want ik ga ervan uit dat het niet meer lang duurt aangezien ze dat indirect tegen me gezegd hebben..
Ik zou het namelijk jammer vinden als ik nu overstap naar een laptop die ik eigenlijk in 1e instantie niet wilde, terwijl misschien over een week de asus wordt geleverd..
Dilemma idd..
en nou met die klere zooi in taiwan denk ik niet dat het een week duurt

Ik heb tegen mezelf gezegd dat als ik deze week of volgende week niets binnen krijg gewoon men bestelling probeer te cancelen.Michieleke schreef op 27 oktober 2004 @ 12:51:
[...]
tja ze zeiden indirect ook tegen mij dat hij deze week zou komen, half uur later dat mailtje in me inbox
en nou met die klere zooi in taiwan denk ik niet dat het een week duurt
En dan rustig op zoek ga naar een ndere laptop en dan is de asus misschien weer leverbaar.
Vind t te veel geld om overhaast iets te beslissen ook al heb ik hem wel hard nodig.
Dat is dus de 6800Ne die ik bij 4launch heb besteld. Helaas is deze dus niet meer te bestellen voor die prijs. Maar ja, overstappen na een andere laptop is ook vrij moeilijk, als je weet dat je dan duurder uit bent voor vrijwel dezelfde specificatiesThaWout schreef op 27 oktober 2004 @ 11:19:
In de pricewatch vind ik deze: KLIK!
Da's dus een M6800Ne met de prijs van een 6700 (4Launch heeft 'm trouwens niet meer op de site staan en zeker niet voor die prijs van €1279,-). Hij heeft dan wel "maar" een 1,5GHz Dothan (P-M 715) en "maar" 40GB harde schijf, maar hij heeft dus wel mooi dat SXGA-scherm(en een 4-in-1 kaartlezer i.p.v. een 3-in-1 for what it's worth
).
Ik ben wat aan het zoeken geweest, maar ik kan hier niemand vinden die deze uitvoering heeft. Kan iemand hier iets over zeggen? In vergelijking met de andere 6800-modellen scheelt dit toch een flinke slok op 'n borrel.
Wat denken jullie hiervan? Zou je voor laten we zeggen ± €1425,- liever een 6700 nemen met 60GB harde schijf en een 1,6GHz Dothan? Ik neig toch wat sterker naar de 6800 vanwege het prettige scherm. Dat verschil in processor merk je toch niet? En als je thuis nog 'n desktop hebt is 40GB t.o.v. 60GB toch ook wel te overzien? Eventueel is dat over een jaartje ofzo prima uit te breiden naar 80GB ofzo.
Ik zou graag wat reacties horen

Dus hopen dat 4launch haar belofte nakomt ... en ons (degene die nog wachten bij 4launch) het laptoppie snel toestuurt
GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd
Volgens mij klopt dit niet hoor, de 6700 heeft ook een ATi Mobility Radeon 9700 met 64MB dadicated geheugen volgens de specificaties.seef schreef op 27 oktober 2004 @ 12:47:
[...]
De 6800 heeft als voordeel ook een videokaart met eigen DDR geheugen, i.t.t. de 6700 die met shared geheugen werkt.
Ah okeyPan schreef op 27 oktober 2004 @ 13:10:
[...]
Dat is dus de 6800Ne die ik bij 4launch heb besteld. Helaas is deze dus niet meer te bestellen voor die prijs. Maar ja, overstappen na een andere laptop is ook vrij moeilijk, als je weet dat je dan duurder uit bent voor vrijwel dezelfde specificaties![]()
Dus hopen dat 4launch haar belofte nakomt ... en ons (degene die nog wachten bij 4launch) het laptoppie snel toestuurt
Klopt, foutje van mij. Er is een onderscheid tussen de 6700R en 6700Ne, waarvan de laatste idd dedicated geheugen heeft. Zelf heb ik de eerste, lekker goedkoop en fijn als je niet al teveel waarde aan spellen hechtThaWout schreef op 27 oktober 2004 @ 13:29:
[...]
Volgens mij klopt dit niet hoor, de 6700 heeft ook een ATi Mobility Radeon 9700 met 64MB dadicated geheugen volgens de specificaties.
[rml][ Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 5[/rml]
Verwijderd
vergeet niet dit deel ook op te nemen in de startpost bij 'Vorige delen:'
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 04:18 ]
Dit topic is gesloten.