[Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.693 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter

/me Het Asus M6 N, Ne & R ervaringen topic - Deel 4 *

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Centrino/Centrino.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Centrino/Logo-Pentium-M.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/01b.jpg

Introductie ...

Welkom bij ondertussen alweer het 4e deel van het Asus M6N ervaringen topic. Deel 1 zag het daglicht op 11 december 2003 toen het net bekend was dat Asus dit model uit zou gaan brengen in Januari 2004. Ondertussen heeft de M6N twee broertjes gekregen in de vorm van de M6Ne en de M6R.

Het enigste verschil tussen de twee is dat de M6N een Ati M9600, 64MB heeft en de M6Ne een Ati M9700, 64MB.

De M6R heeft een Ati 9100 chipset en graphocs, deze is iets beter dan de standaard 855GM chipset van Intel, echter als je de M6R koopt heb je geen Centrino notebook omdat je een Ati chipset gebruikt. Maar de processor en de wlan kaart zijn wel onderdeel van het Centrino platvorm. Daarnaast maakt de grafische kaart gebruik van je werkgeheugen (RAM). Deze kan je instellen tussen de 8 en 128 MB. Dus neem in ieder geval 1x512MB werkgeheugen om lekker te kunnen werken. Waarom geen 2x256MB, omdat er geen gebruik gemaakt wordt van dual channel dus echte performance vooruitgang heb je niet en later is het goedkoper om je geheugen uit te breiden, 1x512MB is immers goedkoper dan 2x512MB ;)

Ik ben benieuwd of er ook een versie gaat komen met de pas uitgebrachte Ati M9800, 256MB. De tijd zal het leren.

Aangezien de startpost van deel 3 al heel erg lang werd en een gigantische brok tekst heb ik besloten om de startpost van dit deel anders te maken. De review van mijn eigen Asus M6000Ne, de FAQ, Bekende problemen & How to’s zijn allemaal verhuisd naar een eigen forum. http://gathering.chen.nl Origineel he ;) Ik heb de directe links trouwens ook verwerkt in de startpost, zie onderaan. Je kan het niet missen, het wordt namelijk aangegeven in een andere kleur die maar 2x voor komt. Als er vragen opmerkingen zijn geef het dan even in dit topic door dan kan ik de informatie aanpassen op het forum. Willen jullie toch liever die dingen hier hebben staan dan komen die weer terug hier.

Doel van dit topic:

Lekker ervaringen uitwisselen over deze mooie laptop, aangeven dat er nieuwe drivers uit zijn en troubleshooting. Ik zal proberen de grote & lastige problemen op mijn forum te verwerken. Dan kunnen andere M6 gebruikers makkelijker kijken of hun probleem al besproken is en wat de oplossing kan zijn. Als het daar niet te vinden is dan is het aan te raden om je probleem hier duidelijk te omschrijven zodat dit later verwerkt kan worden.

Makkelijk zoeken in dit topic:

Om iets makkelijk op te zoeken in dit topic en niet alle tig pagina's te hoeven doorzoeken doe het volgende, als je
/?limit=999

achter de thread-url zet krijg je alle posts te zien in dit huidige deel. Vervolgens met Ctrl-F zoeken of scrollen.

Vorige delen:

Notebook benchmark database

Kunnen jullie misschien jullie benchmarks daar posten :? Is namelijk wel een leuke database om jouw scores te vergelijken met de rest van de tweakers hier. :) Mijn score staat er ook tussen, Mijn Score

Voor meer info over de Centrino/Pentium-M:
Voor de mensen die nog niets van het Centrino platform en de Pentium-M afweten verwijs ik naar mijn andere topic. ;)

De specs:

Processor & Cache Memory
Intel® Pentium® M (Banias) processor 1.30GHz-1.70GHz, 1MB On-Die L2 Cache
Intel® Pentium® M (Dothan) processor from 1.80 GHz+, 2MB On-Die L2 Cache

Main Memory
DDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB

Display
14.1" or 15.1" or 15.4" active matrix color TFT
14.1" XGA (1024x768)
15.1" XGA (1024x768) or SXGA+ (1400x1050)
15.4" WXGA (1280x800) or WSXGA+ (1680x1050) 256K Color Max
Dual Channel LVDS I/F

Video Graphics & Memory
ATI Mobility™ Radeon™ 9600 PRO, 64MB VRAM
ATI Mobility™ Radeon™ 9700 PRO, 64MB VRAM

Optical Drive
- Interchangeable 5.25" 24X CD-ROM, 8X DVD-ROM
- Interchangeable 24X/24X/8X/24X DVD+CD-RW Combo module
- Interchangeable 1X2X/16X10X/8X24X DVD-RW module
- Interchangeable 2X(2.4X)4X/24X24X/ 8X24X DVD-RW/DVD+RW Dual/Multi module
- Support Module Hot Swap Function and 2nd HDD/2nd Battery

Card Reader
Build-in card reader support (SD/MMC/MS/MS PRO)

Fax/Modem/ LAN
- AC 97 s/w MODEM and 10/100/ 1000 Base T PCI LAN on board
- Pass and support worldwide regulation

IrDA
SIR-115.2Kbps supported

PC Card Slot
PCMCIA 2.1 compliant
One type II/I

Interface
1 x EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin
1x PortBar III 68-pin Connector
1x Infrared port support IrDA V1.1
1 x TV-Out
1 x Headphone-out combo jack
1 x Microphone-in jack
1 x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor
1 x RJ11 Modem jack for phone line
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port

Audio
AC 97 S/W audio with 3D Effect & Full Duplex
SoundBlaster PRO compatible
Built-in stereo speaker and Microphone

Battery Pack & Life
- Li-Ion 8 cells, 14.8V, 4400mAh, 65WHr battery pack
- Swappable Second Battery Support (Using Optical Drive Bay)
- Run-down life, 5.5 hrs (8.5 hrs with the 2nd Battery)
- Charging time, 2 hrs Quick charge 90% (Power off) / 4hrs (Power on)

AC Adapter
Output: 19 V DC, 3.42 A, 65W
Input: 100—240V AC, 50/60Hz universal

Dimension & Weight
354 x 273 x 22-34 mm(WxDxH,)
2.6 kg (with traveller's drawer)
2.8 kg (with optical drive)

Wireless Connectivity
(optional) Integrated 802.11b
Integrated 802.11 b/g module

Supplied Accessories
Mouse
Carrying bag

Warranty & e-support
- 2-year limited global hardware warranty
- On-line problem resolution through web interface (BIOS, Driver update)
- OS (Microsoft Windows XP) install/uninstall consultation
- Bundled software install/uninstall consultation
- ASUS software supporting (Liveupdate,Power4 Gear+, ASUS Probe)

DRIVERS, BIOS UPDATES, ETC !!!:

Zie hier voor de nieuwste downloads van de Asus site:
Overzicht M6 serie
Downloads M6000N
Downloads M6000Ne

Zie hier voor de nieuwste Omega drivers:
Omega drivers voor je Ati

Zie hier voor de nieuwste Catalyst drivers:
Catalyst drivers, voor de desktop
Hoe je die drivers moet modden voor je mobility lees je hier

Nuttige Links:

Pricewatch Tweakers.net
Pricewatch voor notebooks heel de Benelux
Er zijn 7 versies van de ASUS M6000N in de pricewatch, 14.1", 15.1" en 15.4" in verschillende configs. Dus neem zelf maar een kijkje.

Asus Global site:
M6000N Series
Overview
Specificaties
Downloads

Overige links:
Review van mijn Asus M6000Ne
M6000N vs. M6000Ne
Test van PCM van 11 verschillende Centrino's waarbij de M6000N als beste uit de bus komt :)
Tom’s Hardware review M6000N
AnandTech over de Ati M9700
Tom’s Hardware over de Ati M9700
ATI Mobility Radeon 9600 and NVIDIA GeForce FX Go5650: Taking on DX9
Review tussen de Acer TravelMate 803LCi en de Asus M6B00N bij Xbitlabs
User review tussen de Asus M6 en de Asus W1, met pics

Fast And Furious Notebooks vs. Battery Life Drain, review van 4200, 5400, 7200 RPM notebook harddisks ten opzichte van performance.
[Laptops] Het Centrino topic deel 2

FAQ, Problemen, How to’s:

Plaatjes (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/01a.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/02a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/03a.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/04a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/05a.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/06a.jpg

Disclaimer:

Alle info die ik hier heb gebruikt is afkomstig van de sites die hierboven vermeld staan en info die ik van jullie mede-tweakers heb. Alle plaatjes worden zelf gehost dus als je ze wilt gebruiken vraag het even in verband met traffic.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de info in deze topic.
Veel plezier in dit topic. Enjoy. :*)

Asus M6000Ne Review:
(Geschreven door: FongWan)

Intro
Eindelijk na 6 maanden sinds dit model uitgebracht is heb ik hem zelf in bezit sinds 16-07-2004. Nu twee dagen later heb ik al zeer tevreden zitten werken ermee en dacht ik laat ik maar eens een review schrijven. Voordat ik dieper op deze pracht notebook in ga zal ik eerst even een overzicht geven van mijn configuratie en wat je allemaal in de doos kan verwachten als je hem gekocht hebt.

Tot zover de intro, nu de rest van de review.

De Specs:
  • 15 inch SXGA+ (1400x1040) 1,7 GHz Pentium-M Dothan Ati M9700 64MB 1x512 MB DVD +/- RW combo 54Mbit WLAN (Intel Pro Wireless 2200BG) GEEN OS
Dat zijn de belangrijkste kenmerken van mijn exemplaar. De rest van de specs zijn hier terug te vinden.

Ik heb WinXP dus kaal geinstalleerd.

Ik heb de volgende stappen gedaan om alles werkend te krijgen met zo min mogelijk meuk:
Stap 1) WinXP gevolgd door SP1
Stap 2) Audio, VGA, LAN, WLAN, Modem, Touchpad, IR, Ricoh Media Card drivers installen vanuit de drivercd
Stap 3) Dan pas de Intel INF update (USB 2.0), ATKACPI driver (WLAN knop) en CPU hotfix, ook drivercd.
Stap 4) Tot slot de volgende ATKACPI Utilities: Alleen Power4Gear voor power management, de rest is onzinnige meuk.

(Misschien nog de PC probe als je temp metingen wilt hebben en Check Mail voor de knop maar de rest is not needed.)

WinXP ziet namelijk bijna niets waardoor je stap 2 nodig hebt om alles werkend te krijgen. Na deze 4 stappen heb je WinXP zo kaal mogelijk maar wel dat alles goed werkt in mijn opinie.

Wat krijg je allemaal?

De notebook, handleidingen voor de notebook en de software, de travellers drawer en enkele kabeltjes.

Meegeleverde meuk:
Je krijg van Asus een Shoudertas & Muis met je notebook.

Meegeleverde software & games:
Drivers & Utilities Version 3.0 (wel zo handig als je hardware het doet want WinXP ziet de helft niet dus deze heb je zeker nodig bij een kale install)
Nero 6.0.0.20 OEM (Burn baby burn)
Asus DVD (Power DVD 5 maar dan renamed als Asus DVD)
PowerDirector Pro (Video editing software)
Medi@Show (Let’s you create, show and share multimedia presentations)

Asus V299: Battle Engine Aquila
Asus V300: Gunmetal War Transformed
Asus V301: Games Power (Tom Clansy Splinter Cell, Warcraft 3 Reign Of Chaos, Big Mutha Truckers, BREED, Colin McRae Rally 3, TOCA Race Driver)

Foto's

Heb geen zin gehad om de plaatjes te verkleinen zodat ik ze hier in de review kan gebruiken. Het is wel goed zo naar mijn mening dus bij deze de links naar de foto's.

BTW als het beeldscherm wazig uit ziet of heel erg reflecteerd op de foto dan ligt dat aan de plastic (ziet eruit als een sheet voor de projector) dat erop zat. Dat heb ik er nog op gelaten. Vandaar de 4 stukjes tape die je op het scherm ziet.

01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15

Werktijd met de batterij.

Over de werktijd valt het volgende te zeggen, dat is maximaal grofweg tussen de 3 a 4 uur afhankelijk van wat je doet en hoe je je power settings hebt staan. Zelf ben ik tot deze resultaten gekomen met gebruik van de Power4Gear utility die op de driver cd staat van Asus. Ik heb bestanden van mijn thuis computer zitten kopieren naar de notebook, software zitten installeren, surfen, zowel wireless via kabel, muziek luisteren en overig office werk. Als je de settings op battery saving zet geeft de batterijmeter aan dat je max 4 uur kan werken. Die 4 uur zal je met simpel office werk en surfen wel kunnen halen.

Het is niet de 5 uur die op de Asus site staat aangegeven maar 3 a 4 uur is lang zat in mijn ogen. Met een 2e batterij op de plaats van de optische drive zou je denk ik wel 5 a 6 uur moeten kunnen halen. Dus als je langer dan 3 uur wilt werken is de 2e interne batterij aan de raden. Vooral als je toch weinig tot geen gebruik gaat maken van de interne optische drive.

Beeldscherm:

Qua scherm ben ik zeer tevreden, geen dode pixels (snel afkloppen) en goed helder beeld. De backlight is op 16 standen in te stellen met behulp van FN+F5 en FN+F6. Zelf zet ik hem tussen de 25 a 50% sterkte met power4gear op office stand. Ik vind het scherm in de meeste gevallen dan al voldoende belicht om erop te kunnen werken, naast het feit dat dit meer werktijd op de batterij opleverd. Bij het afspelen van films stel ik power4gear op dvd mode en zit ik zelf tussen de 50 a 100% sterkte van de backlight. Hangt van de type film af. Veel donkere scenes dan zet ik de backlight op iets hogere sterkte en met veel lichte kleuren iets lager.

Over de kwaliteit van het scherm valt het volgende te zeggen. AIDA32 en SiSoft Sandra zeggen jammer genoed niet veel over welk wat voor soort scherm erin zit, merk en model. Of ik kijk niet goed. Ik heb zelf altijd op een resolutie gewerkt van 1024x768, dat geldt zowel voor de monitor van mijn thuis bak als mijn vorige notebook (een Gericom, niet aan te raden als merk maar dat is een ander verhaal) dus ik was een beetje huiverig om naar een hogere resolutie over te stappen. In mijn geval 1400x1050.

Maar ik moet zeggen, op max resolutie ziet alles er haarscherp uit. Qua inkijkhoek is zowel horizontaal als verticaal in orde, beeld blijft leesbaar. Natuurlijk is dit subjectief aangezien iedereen andere ogen heeft. Wanneer ik weer eens op 1024x768 werk op mijn thuis bak dan ziet het er niet uit. Ben in die 3 dagen tijd dat ik de Asus heb zo gewend geraakt aan SXGA+ en het haarscherpe beeld. Werk nu constant op mijn Asus.

Ten slotte ik heb specifiek voor 15 inch gekozen omdat ik in breedbeeld geen toegevoegde waarde zie voor mijn gebruik. SXGA+ is zat genoeg om alles op scherm te krijgen en voor films allen vind ik het niet waard. Maar dat is mijn mening, iedereen zijn of haar ding. Daarnaast is de breedbeeld alleen in WXGA te verkrgijgen en dat is dus een max resolutie van 1280x800. Effectief gezien ga je dus erop achteruit als je voor de breedbeeld versie gaat. Als je breedbeeld nodig hebt of perse wilt dat is een keuze die zelf gemaakt moet worden maar houd in je achterhoofd dat bij gamen vaak genoeg breedbeeld resoluties niet worden ondersteunt waardoor je of terug moet naar 1024x768 of dat je uitgerekt beeld krijgt.

Audio:

Hoewel iedereen geluid anders ervaart en dit iets heel subjectiefs is wil ik toch het volgende kwijt. De kwaliteit van de speakers is in ieder geval een heel stuk beter dan mijn vorige notebook (een Gericom van 3 jaar oud). Ik hoor duidelijk de stemmen bij het afspelen van video en audio bestanden en dat terwijl ik de volume niet op zijn hardst heb staan.

Er zijn 16 standen voor de volume, die kan je aanpassen met FN+F11 en FN+F12. Zelf zit ik altijd tussen de 12,5 en de 37,5%. Moet ik wel erbij vermelden dat ik in WinXP in de sound settings alles op MAX heb staan, dat geld ook voor in Windows Media Player en Winamp. Bij mijn Gericom moet ik het volume vol open hebben staan (dus max in WinXP sound, max in Windows Media Player en de draaiknop aan de behuizing) en dan hoor ik bij video bestanden af en toe nog niet eens goed wat er werd gezegd, vooral bij het afspelen van DVD’s.

Video:

Je kan een extra monitor en een tv aansluiten op de Asus. Het beeld op de monitor is goed en makkelijk in te stellen, echter bij het proberen met de tv-out kreeg ik zeer slecht beeld op de tv. Dat terwijl mijn Riva TNT2 in mijn thuis bak beter beeld doorgeeft. Ik moet hier nog even naar kijken of dit aan de drivers kan liggen of aan de instellingen. In het ergste geval is mijn tv-out brak, I hope not. Als dat het geval is zal het waarschijnlijk een gevalletje RMA worden. :(

edit
FongWan is happy :) 8) :Y) O+ :9~ _/-\o_ Mijn tv out doet het perfect, haarscherp beeld net zoals Oscar al zei. Dus mijn Asus hoeft niet RMA en alles werkt perfect :Y)

Probleem lag gewoon aan mijn tv (een of ander no-name merk). Op de tv in de kamer van mijn ouders (een Sony) krijg ik dus haarscherp beeld in kleur. Je moet inderdaad wel de settings goed hebben staan.

1) In de bios aangeven PAL, stond standaard op NTSC !!!
2) In WinXP settings op 32bit op 1024x768 zetten voor 2e scherm.
3) Op de tv-zelf de juiste scart aansluiting gebruiken (desnoods alle aansluitingen afgaan en alle mogelijke settings van de tv proberen) en dan op ext met s-vhs. Zonder s-vhs kreeg ik zwart-wit beeld, wel haarscherp trouwens. Met s-vhs in kleur en haarscherp.
/edit

Het mooiste vind ik dat je alles tegelijk kan aanzetten waardoor je drie beeldschermen hebt. Je tv en externe monitor laten echter hetzelfde zien, dus het is helaas geen triplehead. Switchen gaat met FN+F8.

LAN, WLAN & Optische drive:

Het overkopiëren van 5GB duurt bij ongeveer 10 minuten, ofwel een doorvoersnelheid van tussen de 8,3 en de 8,6 MB per seconde via een 100Mbit lan (ofwel dat is tussen de 66,4 en de 68,8 Mbit/sec). Ik weet niet of langzamere schijven dit soort snelheden halen maar ik vind dit zeer snel. Ben gewend dat het overpompen van 5GB ongeveer 45minuten duurt (dat was bij mijn oude notebook het geval). Dus die 60GB harddisk @ 7200RPM zal er vast wel iets mee te maken hebben. :) Ik heb zelf geen 1Gbit netwerk en ik ken helaas ook geen mensen die dat wel hebben dus ik weet niet of er een prestatiewinst is bij gebruik van een 1Gbit netwerk. Denk het niet anders zou ik wel hogere snelheden hebben gehaald op mijn netwerk. Of heb je altijd zoveel verlies :? Als je veel verlies hebt door de lange kabels dan zou ik hogere snelheden moeten kunnen halen. Want zo ziet het netwerk eruit dat gebruikt is om die 5GB over te pompen.

Thuisbak -> (Kabel van 5 meter) -> Asus WL500-g router -> (Kabel van 25 meter) -> Asus N6000Ne.

De Intel Pro Wireless 2200BG werkt gewoon meteen na het installeren van de drivers. Ik had geen enkel probleem met het instellen van WEP op 128 bit, gebruik zelf geen WPA maar misschien dat dat nog wel zal gebeuren. Bereik is gewoon goed, heb door het hele huis tussen de 54 en 18 Mbit. De router staat op de begane grond waar mijn kamers zijn. Ik zit voornamelijk op 18 Mbit als ik op de 2e verdieping ben. Betonnen vloeren met zowel op de 1e als op de 2e etage vloerverwarming. Dus dat is niet slecht, maar goed. Ik zit toch nooit op de 2e te werken met mijn notebook, hooguit op de 1e etage in de woonkamer.

Ik heb alleen DVD+R gebrand, dit doet de combo drive op 4x snelheid en duurt 30 minuten. Aangezien de harddisk een doorvoersnelheid van in ieder geval 8,5MB/sec aankan is 4x branden geen probleem. Volgens Nero heb je een doorvoersnelheid van 5,5MB/sec nodig. DVD+/-RW en DVD-R heb ik nog niet geprobeerd maar DVD+/-RW gaat op 2x of 2,4x en DVD-R gaat eveneens op 4x. CD’s branden gaat op max 16x en levert geen problemen.

Hier heb je wat meer info over de DVD combo drive:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/NeroInfo.jpg

Benchmarks:

Dit zijn de resultaten van enkele benchmarks die ik heb uitgevoerd, SiSoft Sandra herkent de 1,7GHz Dothan niet echter staan wel de 1,8 en 2,0 GHz Dothan’s in de lijst. [i]Lekker slim van me 8)7 |:( Ik moet wel refreshen voordat SiSoft gaat benchen. 8)7 |:(
Anyway, bij deze de resultaten van SiSoft, plaatjes zijn clickable voor grotere versies.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/CPU_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/memory_small.jpg

Daarnaast kreeg ik het niet voor elkaar om PCmark04 te draaien. Ik kreeg geen scores toegewezen van dit proggie dus misschien dat de resultaten van beide benchproggies later erbij komen.

De 3d scores zijn verkregen met de Ati driver die op de Drivers & Utilities Version 3.0 staan en heeft de volgende versienummer: 6.14.10.6422 met release date van 27-01-2004. Ik heb verder niet meer gekeken naar andere drivers of gemodde drivers die er voor de Ati M9700 te vinden zijn. Misschien dat met die drivers hogere scores behaald kunnen worden.

Aquamark3:
GFX: 2544
CPU: 8657
Totaal: 22178
Voor screenshots zie hier en hier

3dmark2001se: 10274

3dmark03: 2673

Zelf heb ik dit niet geprobeerd maar voor diegene die echt het maximale uit zijn Ati M9700 wilt halen probeer dit :
Disclaimer: Dit doe je op EIGEN risico, ik geef alleen aan dat het kan, dus als iets kapot is niet mij de schuld geven. Wat ik wel kan waarderen is benchmark resultaten voor en na gebruik en of er problemen waren met de mod. Bij problemen zullen we altijd proberen te helpen en dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of het de moeite waard is.

Gequote uit dit topic: Acer Aspire 2012 Radeon 9700Mobile vraagje...
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 10:51:
Hallo iedereen,
Ik heb de Acer Aspre 2012 met daarin dus de Ati Radeon 9700 Mobile beeldkaart.
Ik heb deze drivers daarvoor geinstalleerd =>ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_2010/driver/vga/ati.zip Deze zijn dus vanop de Acer site zelf.

Maar nu vroeg ik me af of er geen betere drivers zijn zoals de "Catalyst" of "Omega" drivers voor deze radeon 9700 Mobile ?

Met deze standaard drivers kan ik namelijk niets instellen voor een 2de monitor die ik erop aansluit. Heb ook geen TV-out settings ergens...

Dus, zijn er betere drivers voor deze beeldkaart?

Thanks,.

drienties schreef op 15 juli 2004 @ 10:56:
heb dezelfde laptop, gebruik gepatchte catalyst drivers.
dmv van de patcher kun je de reguliere drivers gebruiken(catalyst)

ff googlen op "mobility patch catalyst"

De omega drivers zijn standaard al gepatcht dacht ik maar daar kan ik er naast zitten

de link weer gevonden http://www.driverheaven.net/patje/
Tot slot:

Ik heb nog niet met de notebook zitten gamen, maar als je de benchmark resultaten ziet gaat dat zeker wel goedkomen. Vooral als je ook gaat kijken naar benchmarkresultaten van andere sites waarin de Ati M9700 het zeer goed doet voor een mobile grafische kaart. Het toestenbord tikt lekker weg en de snelknoppen boven bij de aan/uit knop werken zeer handig.

De card reader heb ik nog niet gebruikt aangezien ik Smart Media kaartjes heb voor mijn digicam (wat de card reader niet ondersteund) en ik geen zin heb om mijn MMC kaart uit mijn Nokia 6230 te halen om dit te testen. Ik geloof wel dat dat ding zijn werk doet. WinXP ziet de card reader dus dat moet geen probleem zijn.

Toch enkele punten van kritiek. Ik blijf het jammer vinden dat Asus geen Bluetooth heeft geïntegreerd in de M6 serie en voor zover ik kan zien in alle andere nieuwere series zoals de M5, S5 en W1 series. In hun voorgaande Centrino series (de M2 en M3 series) hadden ze dat namelijk wel. Dat is toch wel iets wat ik mis, vooral nu PDA’s en GSM’s dit ook gaan ondersteunen. Maar ik heb toch al een Bluetooth dongle dus dat is geen probleem.

Daarnaast vind ik het ook wel jammer dat de card reader geen Compact Flash en Smart Media kaartjes ondersteunt. Dan had ik makkelijk mijn foto's van mijn digicam kunnen halen. Ik heb namelijk een Fuji FinePix F601 en die maakt gebruik van Smart Media kaartjes.

Maar voor de rest is het bijna de ultieme notebook voor mij. Jammer van deze twee kleine minpunten maar daar kan ik wel mee leven. Ben zeker dat ik met deze notebook de komende jaartjes weer mee kan dus het geld is goed besteed.

Nou ik hoop dat jullie wat aan mijn review hebben gehad, als er nog vragen of opmerkingen zijn aan de hand van deze review vraag maar raak en ik zal proberen een antwoord te geven.

FongWan

[ Voor 62% gewijzigd door FongWan op 12-09-2004 12:12 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
henk787 schreef op 28 augustus 2004 @ 00:11:
Goed, dit was het topic voor ervaringen, toch?

Mijn ervaring is dat ik een glas wijn (wit) over mijn toetsenboed heb gegooid. Dat was niet slim.

Uiteraard gelijk op de kop gelegd en met veel keukenrol zoveel mogelijk vocht opgevangen. De volgende dag het toetsenbord gedemonteerd en de boel zoveel mogelijk schoon gemaakt. Toen weer opgestart en alles leek goed te gaan, totdat ik ergen begon te typen. Het bleek dat een aantal toetsen 'gekoppeld' waren, bij iedere 'w' kreeg ik een 's' kado en omgekeerd, bij een 'e' een 'r' etc en bij een Enter een ']'.
OK, kortsluiting in het toetsenbord dacht ik toen. Maar na een paar pogingen om het (losse) toetsenbord schoon te maken, inclusief volledige onderdompeling in lauw water met allesreiniger, bleef het probleem.

Vervolgens bij de laptopper een los toetsenbord besteld (dat kan dus, E 72,- inclusief verzendkosten) maar helaas, met dat toetsenbord heb ik nog steeds het zelfde probleem.

Er moet dus een wijnvlek(je) op mijn moederbord zitten dat 2 draadjes van de keyboardconnector kortsluit maar tot nu toe heb ik dat niet kunnen vinden of herstellen.

Ik kan van bovenaf redelijk goed bij die connector en heb hem op diverse manieren geprobeerd schoon te maken en kan, ook met een sterk vergootglas, eigenlijk geen verontreinigen meer ontdekken.

Ik ga binnenkort dus mijn laptopje maar verder demonteren, iemand nog een idee voor meer informatie? Ik heb al de PDF die vervanging van CPU/WLAN etc beschrijft.

Ik zal wat foto's van de vivisectie :| maken.

Affijn, eigen schuld en zo. Maar pas dus een beetje op met drankjes tijdens het internetten in de late uurtjes.
Ai, das niet zo mooi om te horen, maar als het even kan inderdaad zie ik graag een uitgebreide vivisectie hier. Ben wel benieuwd hoe ie helemaal eruit ziet.

Kan je misschien niet via de-laptopper een andere service manual krijgen of zo :? Of misschien loopt er een Asus reparateur hier rond op het forum die je een handje kan helpen .....

Succes met het openschroeven van je Asus.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zijn er alweer mensen die meer weten over de levering van hun bestelde laptop?
Informatique heeft nog niets laten weten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XtremeDesign schreef op 30 augustus 2004 @ 19:43:
Zijn er alweer mensen die meer weten over de levering van hun bestelde laptop?
Informatique heeft nog niets laten weten :(
Ik ga morgen de m6700Ne bestellen, en zal morgen dus ook wel weten wat voor een leveringstermijn er is.

Ik mag hopen dat het niet te lang gaat duuren want men studie wacht. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:52

KhaZ

Alfa Romeo

Gelukkig begint mijn studie met een 3 weken durend intro-project.. waar geen laptop voor nodig is.. oef ;)

Ik verwacht 'm ook niet eerder dan 3 weken hoor.. deadlines/beloften worden altijd overschreden/gebroken..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Nu online
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 21:18:
[...]

Ik ga morgen de m6700Ne bestellen, en zal morgen dus ook wel weten wat voor een leveringstermijn er is.

Ik mag hopen dat het niet te lang gaat duuren want men studie wacht. B)
in de HK staat een topic over de vertraagde levertijd van de Asus laptops door de tyfoon in Taiwan, dus verwacht niet dat hij er snel zal zijn

"tyfoon in taiwan verwoest asus fabriek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Kun je die info hier posten? Ik kan nl niet in het HK forum (wat dat ook is.. :9 )

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
Ok,

Ik heb vanavond maar doorgepakt en het scherm en de bovenkant gedemonteerd. Dat viel eigenlijk best mee. Maar alles weer in elkaar zetten wordt nog wel een klus.

Het scherm moet er dus af om de bovenplaat er af te kunnen pakken.

Ik heb 2 fotootjes op het web gezet. Ik zet de letterlijke URL hier maar neer:
http://www.xs4all.nl/~hholter/m6n/fotos.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27
@henk787
Aangezien jij je laptop open hebt liggen, heb ik een vraag aan jou. Waar bevind de audiochip ergens in dit apparaat? Ik heb er nogal een problemen mee dat deze wat los komt te zitten en dan geen contact meer maakt. Goed aandrukken verhelpt het wel weer, maar aangezien ik geen idee heb waar ie zit, moet ik het hele apparaat aandrukken. Lijkt me wat minder leuk voor de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
Fresh T. schreef op 31 augustus 2004 @ 12:00:
@henk787
Aangezien jij je laptop open hebt liggen, heb ik een vraag aan jou. Waar bevind de audiochip ergens in dit apparaat?
De audio 'chip' kan ik zo niet zeggen maar het audio 'gedeelte' zit linksonder, boven het harde schijf compartiment.

Op de 2e foto kun je bijv. nog net zien hoe een kabeltjje van de rechter speaker langs het batterijvak loopt. Boven op de audiokaart zit het modem onder een witte sticker. De telefoonkabel is ook goed te volgen. Ter orientatie: het ronde dingetje links van het modem is het microfoontje. Daarboven kun je de witte flatcable zien waarmee de audiokaart op het MB is aangeslotn.

Succes, maar ik zou inderdaad voorzichtig zijn met 'aandrukken'.

[ Voor 19% gewijzigd door henk787 op 31-08-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 17:06

the-spawn

.: Dark Storm :.

WHOOT, ME IS HAPPY.

Ik krijg net een telefoontje van de-laptopper, komen hem morgen bij me afgeven :D
Ze hadden er nog een paar kunnen bemachtigen :D

Kan niet wachten tot morgen.

Specs:

6700-Ne
dothan 1,8
1x 512 intern
60GB 7200rpm
15,4"
ati 9700
+ extra garantie

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 14:28
the-spawn schreef op 31 augustus 2004 @ 16:19:
WHOOT, ME IS HAPPY.

Ik krijg net een telefoontje van de-laptopper, komen hem morgen bij me afgeven :D
Ze hadden er nog een paar kunnen bemachtigen :D

Kan niet wachten tot morgen.

Specs:

6700-Ne
dothan 1,8
1x 512 intern
60GB 7200rpm
15,4"
ati 9700
+ extra garantie
dusch :/

meteen gebeld toen ik dit las en zij zeggen dat ze van niks weten en dit bericht als onjuist kan worden beschouwd 8)7

maar ze zeiden wel dat de mensen die al t langst wachten ze het eerst krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

low_n_slow schreef op 31 augustus 2004 @ 16:30:
[...]

dusch :/

meteen gebelt toen ik dit las en zij zeggen dat ze van niks weten en dit bericht als onjuist kan beschouwen 8)7

maar ze zeiden wel dat de mensen die al t langst wachten ze het eerst krijgen...
ACh lijkt me stug als ze van niets weten, ze willen het hooguit niet toegeven omdat anders iedereen komt van hij wel en ik niet, maybe zullen er nog meer tweakers hier zijn, die idd ook lang zitten te wachten (eerste week augustus besteld) en dus GELUK hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door the-spawn op 31-08-2004 16:36 ]

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:59

Wimo.

Shake and Bake!

Nog 1 vraagje. De widescreen editie draait native 1280x800 .. als je games speelt krijg je dan balken of een uitgerekt scherm. Stel dat je de games op 1024x768 instelt.. is het dan opgelost? Ik vind zelf 1024x768 sowieso genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk787 schreef op 31 augustus 2004 @ 00:26:
Ok,

Ik heb vanavond maar doorgepakt en het scherm en de bovenkant gedemonteerd. Dat viel eigenlijk best mee. Maar alles weer in elkaar zetten wordt nog wel een klus.

Het scherm moet er dus af om de bovenplaat er af te kunnen pakken.

Ik heb 2 fotootjes op het web gezet. Ik zet de letterlijke URL hier maar neer:
http://www.xs4all.nl/~hholter/m6n/fotos.html
Dank voor de foto's! Kan je nog tips geven hoe je het stuk om de knoppen het best kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 19:15:
[...]

Dank voor de foto's! Kan je nog tips geven hoe je het stuk om de knoppen het best kan verwijderen?
Als je de bovenlijst met de aan/uit knop bedoelt, je moet daar de 2 uiteinden (bij de naad) omhoog zien te wippen. In het begin was ik ook bang daar wat te beschadigen. Er is ruimte voor een beetje hefboomwerking als je je schroevendraaier schuin naar achteren steekt. Je kunt deze dan laten leunen op de grijze plaat. Een gewoon pincet lijkt me wat te zwak en te dun.
De onderlijst kun je daarna naar achteren schuiven maar ik raad het niet aan, deze zit echt goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk787 schreef op 31 augustus 2004 @ 20:30:
[...]

Als je de bovenlijst met de aan/uit knop bedoelt, je moet daar de 2 uiteinden (bij de naad) omhoog zien te wippen. In het begin was ik ook bang daar wat te beschadigen. Er is ruimte voor een beetje hefboomwerking als je je schroevendraaier schuin naar achteren steekt. Je kunt deze dan laten leunen op de grijze plaat. Een gewoon pincet lijkt me wat te zwak en te dun.
De onderlijst kun je daarna naar achteren schuiven maar ik raad het niet aan, deze zit echt goed vast.
Ok, en dan van binnen naar buiten (nadat je het keyboard hebt omgeklapt) denk he? ZIt het dan vastgeklikt? Kan je een foto maken van de 'click-constructie' en/of dat plaatje waar de knoppen in zitten? In ieder geval dank vast voor deze info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Nu online
Zemskii schreef op 30 augustus 2004 @ 22:10:
Kun je die info hier posten? Ik kan nl niet in het HK forum (wat dat ook is.. :9 )
Mx-KAEY schreef op 27 augustus 2004 @ 15:42:
De-laptopper.nl

zeer goedkope zaak voor laptops. Dus een vriend van mij denkt even, "ja, daar ga ik mijn nieuwe laptop bestellen". De m6000R mooie spex voor een mooie prijs jammie jammie denk je dan. Dus ga je bestellen!
en dan krijg je opeens een mailtje binnen:

Geachte heer/mevrouw,

Conform de afspraak volgt hier de verwachte levertijd.

Wij hebben helaas te horen gekregen dat Asus Holland voorlopig geen Laptops
binnen krijgt vanwege een tyfoon in Taiwan waar de laptops vandaan moeten
komen.

Onze excuses voor dit ongemak.

Wij nemen z.s.m. contact met u op als we iets meer weten.

Menend u hiermee voldoende te hebben geínformeerd,

Met vriendelijke groet,

XXPINOXX
De Laptopper

later kreeg deze vriend van hem een belletje:

"jaahaa dag meneer, de laptop kan niet meer geleverd worden want een tyfoon in taiwan die heeft de asus fabriek verwoest"
vriend van me vond dit al raar, maar ging accoord met een alternatief.

volgens mij lullen die gasten dus totaaaaaaaaaaaaaaal uit hun nek, ze hadden dat ding volgens mij gewoon niet op voorraad en hebben ze dus met een dikke lulsmoes die vriend van me "genaaid". Alternatief schijnt een TM4001 te zijn, lang niet zo goed als die andere vind ik majah. Ik heb dus overal gezocht over een tyfoon die in taiwan asus fabriek heeft verwoest en nix gevonden...

vreeeeeeeeeeeeeeeemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik weet niet meer wié het postte, maar een paar dagen terug zei iemand dat Informatique en PCSNEL.nl ook niet meer leverden. Ook had die persoon met ASUS Holland gebeld, en daar schenen ze de berichten te bevestigen.. of was die persoon stieken iemand van de-laptopper? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 21:35:
[...]

Ok, en dan van binnen naar buiten (nadat je het keyboard hebt omgeklapt) denk he? ZIt het dan vastgeklikt? Kan je een foto maken van de 'click-constructie' en/of dat plaatje waar de knoppen in zitten? In ieder geval dank vast voor deze info!
Ja, ik ga er vanuit dat je de demontage PDF hebt gezien. Die foto's geven wel de goede volgorde en plekken aan maar zijn wat vaag qua details.

Mijn laptop is voorlopig nog niet weer in een toestand dat ik foto's van die handeling kan maken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typhoon in Taiwan http://www.theinquirer.net/?article=18033

Bericht wordt bevestigd door andere laptop leveranciers. Maar ik vond dat de laptopper het bij mij netjes oploste. Ik heb als alternatief een W1n gekregen met 512 mb ram extra en ze deelden het prijsverschil. De laptop werd de dag na het telefoontje geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
Ik heb de fotogalerij ( www.xs4all.nl/~hholter/m6n/fotos.html ) wat uitgebreid. Je kunt op de foto's klikken voor vol formaat (1600x1200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk787 schreef op 01 september 2004 @ 00:14:
[...]

Ja, ik ga er vanuit dat je de demontage PDF hebt gezien. Die foto's geven wel de goede volgorde en plekken aan maar zijn wat vaag qua details.

Mijn laptop is voorlopig nog niet weer in een toestand dat ik foto's van die handeling kan maken ;(
Ok wederom dank! De pdf heb ik hier zelf als eerste gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

@xtremedesign: iemand van de laptopper vertelde mij dat er geen of amper schade was aan de fabriek, maar dat de hele infrastructuur van dat land in puin ligt, en dat het daarom een aantal weken langer duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 19:46

Leon

Rise Of The Robots

henk787 schreef op 31 augustus 2004 @ 20:30:
[...]

Ik heb een tipje waarmee je het absoluut zonder gereedschap kunt.

Als je het toetsenbord, accu('s) en ODD verwijderd (ODD=Optical Disc Drive) dan kun je in het cdrom gedeelte de clip die het toetsengedeelte aan de rechterkant vasthoudt gewoon met je vingers losflippen. Daarna kun je de linkerkant ook vrij eenvoudig losmaken.

(* Leon repareerd o.a. laptops :))

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon schreef op 01 september 2004 @ 20:52:
[...]

Ik heb een tipje waarmee je het absoluut zonder gereedschap kunt.

Als je het toetsenbord, accu('s) en ODD verwijderd (ODD=Optical Disc Drive) dan kun je in het cdrom gedeelte de clip die het toetsengedeelte aan de rechterkant vasthoudt gewoon met je vingers losflippen. Daarna kun je de linkerkant ook vrij eenvoudig losmaken.

(* Leon repareerd o.a. laptops :))
Leon en Henk787, dank! Weer een stapje dichter bij een 2200BG kaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Kan iemand met een Asus M6000Ne zeggen waarom hij niet voor de goedkopere Acer 6003LMi is gegaan?
Ik twijfel zelf namelijk nog tussen deze 2.

Wat is er beter aan de Asus?

[ Voor 44% gewijzigd door Mooody op 01-09-2004 21:54 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 01 september 2004 @ 21:52:
Kan iemand met een Asus M6000Ne zeggen waarom hij niet voor de goedkopere Acer 6003LMi is gegaan?
Ik twijfel zelf namelijk nog tussen deze 2.

Wat is er beter aan de Asus?
Zie het acer-topic. Teveel problemen, oa de 'plakkende muistoetsen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Standaard 2 jaar garantie bij Asus en bij Acer 1 jaar, voor langer moet je bijbetalen. Weet niet hoeveel maar denk iets van tussen de 50 a 100 euro of zo :?

Daarnaast is het natuurlijk een kwestie van smaak, ik vind zelf de M6 mooier dan de TM6000. Ik weet niet, na het lezen van al die verhalen in het Acer TM80x topic ben ik een beetje van Acer afgeschrokken.

Ik zou ook even naar aansluitingen kijken, hoeveel USB 2.0 poorten en derdelijke. Welke van de 2 modellen heeft de aansluitingen die jij gaat gebruiken, hoeveel, 100mbit lan vs 1gbit lan etc. etc.

Een paar neven van mij hebben ook Asus notebooks (de L3 serie als ik het goed heb) en zijn er zeer tevreden over geweest en heb ik zelf ook mee mogen werken dus vandaar dat ik zelf ook eerder voor Asus ben gegaan. Want die vond/vind ik nog steeds zeer degelijk.

Dat waren de voornaamste redenen voor mij om voor de Asus te gaan.

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik vraag het omdat ik zelf al een tijdje een TM 800 heb en er nooit problemen mee gehad had.
Mijn broertje heeft een Asus M2400 en die is nu al 3x terug naar Asus gestuurd.

Maar ik zie dat de Acer 6003 onboard video heeft, dan is de keus dus snel gemaakt :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• XtremeDesign
  • Nu online
Zemskii schreef op 01 september 2004 @ 20:13:
@xtremedesign: iemand van de laptopper vertelde mij dat er geen of amper schade was aan de fabriek, maar dat de hele infrastructuur van dat land in puin ligt, en dat het daarom een aantal weken langer duurt
We wachten af, ikzelf heb hem niet bij de laptopper besteld maar bij Informatique
zal hun eens mailen hoe de stand van zaken is, en of ze niet 'n W1000 als alternatief kunnen leveren als het nog lang duurt.

• XtremeDesign
  • Nu online
Informatique zegt "zeer moeilijk leverbaar" en daardoor is er nu een "onbekende levertijd" ontstaan, op zoek naar een alternatief dus.

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

edit: sorry verkeerde venster / topic :)

[ Voor 73% gewijzigd door Barret op 02-09-2004 14:39 ]

Verwijderd

Heeft iemand al wat meer te horen gekregen over de levertijd van de M6N(e)?
Is er niet een max. levertijd van 4 weken ofzow? Of is het echt nog helemaal onbekend....zit namelijk met m'n studie :? En ik kan ook echt geen alternatief vinden...., tips iemand?

Verwijderd

Barret schreef op 02 september 2004 @ 14:38:
kan iemand mij ook even vertellen wat het verschil is tussen een Dothan en Centrino?
Een Dothan is de nieuwe processor van Intel-M. Dit is ook onderdeel van het centrino platform, net zoals de "oude" processor: de Banias (die jij denkt bedoelt) Het verschil tussen deze processoren is dat de nieuwe Dothan een 2Mb. Cache heeft ipv de 1 Mb. van de Banias.....

Kijk anders even in het Centrino Topic... :9
[rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 15:19 ]

• XtremeDesign
  • Nu online
M6800Ne bestelling geannuleerd en een W1000N besteld ;)
Wel vreemd dat die wel goed leverbaar is

[ Voor 28% gewijzigd door XtremeDesign op 02-09-2004 18:24 ]

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Misschien zijn dat de voorraden die nog in NL of in de Benelux liggen, als iedereen nu inene een W1000N neemt zijn die denk ik ook binnen no time op en heb je hetzelfde verhaal denk ik.

Maar goed, have fun met je W1000N :)

Verwijderd

hallo, ik heb ns een vraagje, ik ben relatief nieuw in het wereldje van laptops, maar in die grafieken die in deel 3 werden weergegeven, doet de laptop daar niet serieus onder ten opzichte van de prestaties van de andere pc's?

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Tja die balkjes had ik logaritmischingesteld volgens mij .... weet het niet meer zeker helemaal.

Maar ik heb de zwaarste cpu's genomen dus dat verklaart de achterstand in prestaties, een Dothan 1,7GHz is te vergelijken met ongeveer een P4-M op 2,8GHz en ik had desktop procs genomen als vergelijkingsmateriaal, een Northwood 3,2GHz, Althlon 3200+ en een Opteron 148. Dus das niet echt eerlijk vergelijken maar ik wou gewoon laten zien hoe de Dothan op 1,7GHz het doet tegenover echte desktop procs. Dus een Mobile cpu vs. de top van de desktop cpu's. Ik vind zelf dat hij het niet slecht doet.

Daarnaast is zal er een achterstand zijn in de chipsets. De chipset voor het Centrino platvorm is ontworpen voor zuinig verbruik dus hierdoor zal je toch iets aan perfomance moeten inleveren. De chipset ondersteunt geen dual channel, de desktop chipsets die ik gekozen heb wel als ik het goed heb. Daarnaast zijn volgens mij de frontsize bussen hoger geclocked op de desktop chipsets (correct me if I'm wrong) en ik weet niet meer wat voor latency mijn ram heeft en zo. Al die factoren spelen een rol in de 2e serie benchmarks van de chipsets.

Het blijf natuurlijk appels met peren vergelijken maar als je bedenkt dat de benchresultaten weergeven hoe een Dothan 1,7GHz het doet in vergelijking met een Opteron 148, Northwood 3,2GHz en een Athlon 3200+ dan ziet de toekomst van deze cpu er goed uit. Vooral als je gaat kijken naar hoeveel watt hij gebruikt om deze resultaten neer te zetten. Max was 25 Watt of zo voor een Dothan als ik het goed heb.

Maar je hebt gelijk in het feit dat deze resultaten achterblijven op de desktop cpu's maar daar koop je een Pentium-M dan ook voor he :)

Goede performance met een lange autonomie ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus qua snelheid en prestaties (3d-toepassingen, zware games, multitasking,...) zou zo een Ne of N niet moeten onderdoen?

In een ander topic over 'hoe de beste notebook te kiezen' vond ik ook een test en die vergeleek de N met de Ne en nog een andere PC, maar dit was ook een desktop dacht ik, kan dat? en daar stak de Ne heel ver bovenuit, of ben ik mis?

(ik ben niet zo vertrouwd met al die hardware termen, is er ergens een verklarende lijst ofzo? want toen je begon over frontsize bussen enzo, verloor ik het even :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ik denk dat je deze review bedoelt:
http://www.digit-life.com/articles2/asus-m6000/asus-m6.html

Inderdaad daar wordt de N en Ne met een notebook vergeleken die een P4 3,2GHz heeft. Daar worden inderdaad verschillende tests uitgevoerd waarbij de Ne enkele wint en de P4 notebook andere tests.

Het hangt echt af van wat je met je notebook gaat doen, net zoals bijvoorbeeld bij de desktops. AMD cpu's het beter doet voor bepaalde toepassingen en Intel cpu's het weer beter doen in andere toepassingen.

Zware games leunen op de grafische kaart en met een Ati M9600 of M9700 gaat dat zeker wel lukken. 3d hetzelfde verhaal. Multitasking, wat versta jij ondermultitasking :? Een dvd op 4x branden met wireless surfen is goed te doen. Net als photoshop, word, acrobat reader, winamp en wireless surfen das ook allemaal goed te doen.

ZOals ik zei met een een Centrino notebook of eentje met een Pentium-M erin (of dat nou de Banias of Dothan generatie is) valt zeer goed te werken.

Qua hardware termen als frontsize bus etc, zou ik de volgende FAQ's doornemen:
PMG FAQ
CSL FAQ
Technische laptop documentatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Willem-Jan van de Laptopper zei dat de nieuwe lichting van de Asus m6n's waarschijnlijk (onder voorbehoud) dinsdag binnekomen bij hen.. yay >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal...ik ben nieuw hier...

ik lees al een tijdje mee maar had me nog niet geregistreerd...ik heb vorige week ook een Asus M6000Ne besteld....

M6700-Ne Centrino/Dothan ATI 9700 64MB DVD+/-RW 15.4"WXGA TFT
Intel Pentium Mobile 755 (Dothan 2.0Ghz, 2MB Cache)
60GB 7200RPM ipv 40GB 4200RPM
1024MB (2 x 512) i.p.v. 256MB
WiFi 54 Mbps
4 x DVD+/-RW
De Laptopper Pixelwarranty
2nd battery pack voor Asus M6N

Totaal € 2.406,18 incl. BTW

ik had ff daarvoor mijn Asus L5800C verkocht...was ik erg tevreden over alleen mijn accutijd was zeer beperkt...dat vondt ik het enigste nadeel...

ik ben trouwens wel benieuwd wanneer hij binnenkomt want Martijn van de-laptopper vertelde me dat het zeker een week of 3 kan duren voor hij er is...dus toen heb ik nog ff zitten twijfelen over een Asus W1000....maar toch maar besloten om deze te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 14:07:
ik ben trouwens wel benieuwd wanneer hij binnenkomt want Martijn van de-laptopper vertelde me dat het zeker een week of 3 kan duren voor hij er is...dus toen heb ik nog ff zitten twijfelen over een Asus W1000....maar toch maar besloten om deze te nemen...
Goede beslissing, want deze Asus is echt... _/-\o_
Ik ga hem binnenkort ook bestellen, zit nog een beetje over de specificaties te denken, heb namelijk niet zo'n groot budget als jij (max. 2000)
Hoop dat 'ie ook weer snel leverbaar is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Op dit moment is de config die FongWan in zen sig heeft staan (die ik ook ontvang binnenkort >:) ) €1959, binnen je budget dus.

Inclusief pix. garantie á €49 ex BTW

[ Voor 3% gewijzigd door KhaZ op 04-09-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier onder een paar reviews die sommige mensen misschien kunnen helpen bij hun keuze, en misschien iets voor in de openingspost?

Review tussen de Acer TravelMate 803LCi en de Asus M6B00N bij Xbitlabs

User review tussen de Asus M6 en de Asus W1, met pics

Hier een site waar je echt heel veel kunt vinden over de M6. Videos, foto's, guides, faqs, en nog veel meer, echt vet :D .

Onofficiële Asus M6 site, wel in het Duits

Je kan hier ook een stap voor stap handleiding downloaden over hoe je een M6 zelf kan upgraden of onderdelen verwisselen, echt handig voor de mensen die vragen hebben als "waar zit de tweede geheugenmodule verstopt" of "Kan ik de hardeschijf later upgraden naar 7200 rpm" :) .

PS. oja niet alles is van deze site, hij heeft ook heel veel links naar andere sites met reviews, vergelijkingen, foto's en video's.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Die 2 links zal ik zometeen wel even bekijken en toevoegen aan de OP.

Die replacement guide had ik ook al verwerkt in mijn OP, zie FAQ How to etc.

Zal ook wel een link zetten naar dat duitse forum, jammer dat ik het niet eerder had gezien. Dan had mijn onofficiele nl M6 forum niet hoeven op te zetten.... Ach ja maakt niet uit.

TNX for the links :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Ik dacht van de week even een paar DVD'tjes weg te branden op me nieuwe aanwinst.
Ik gebruik doorgaans alleen maar Platinum 8x DVD+R om te branden.
Maar tot mijn grootte verbazing, zag mijn Toshiba SD-R6372 DVD+- heb niet :S Hij gaf in nero wel aan een DVD+R te vinden maar kon er niets mee aan :S

Dus ik plaats er een Fuji 2,4 +R in, en deze brande hij meteen weg.

Zijn er meer mensen met deze problemen? is het nog op te lossen?
Zou het komen omdat het een 8x DVD is en hij maar 4x kan branden? nee toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Heb hetzelfde probleem met Platinum 8x +R schijfjes, maar met Philips 4x +R schijfjes totaal geen probleem gehad. Met traxdata 4x -R schijven ook geen problemen tot nu toe.

Weet iemand of er een firmware update is voor de toshiba ? Denk dat het aan de firmware ligt.

Verzoek aan iedereen om even aan te geven of er problemen zijn met bepaalde media en welke goed branden. Kan ik in de faq neerzetten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al toevallig iets meer over de levertijd van de Asus M6 Ne bij de laptopper? Ik heb ze namelijk al een aantal mailtjes gestuurd m.b.t. de levertijd, maar ze reageren niet... :?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Vorige week werd mij gezegd dat "waarschijnlijk" dinsdag (morgen dus) een nieuwe lichting kwam, dit was echter nog niet 100% cker.. ze zijn alleen vandaag niet op msn.. weird :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Beste Brian,

De levertijd is nog steeds ongewijzigd. Ik heb echter al wel 1 zending (van een paar exemplaren) binnen gehad, en die zijn direct naar de eerste backorders gegaan. Ik hoop eind deze week nog een zending te krijgen echter kan ik daar op geen enkele wijze garanties op af geven."

Duurt nog ff dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

hoeveel weken terug heb je m besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zemskii schreef op 06 september 2004 @ 21:10:
hoeveel weken terug heb je m besteld?
vorige week donderdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand of er bluetooth "in'" te bouwen is zegmaar, dus geen stick ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws....!!! Ik sprak zojuist met iemand van de laptopper:

Martijn Phielix - De Laptopper says:
Ik hoor hier net dat ik de M6800 nu toch sneller kan leveren, nieuws vers van de pers

Ja klopt toch echt, we verwachten donderdag/maandag een grote zending....

Is dat goed nieuws of niet? _/-\o_
Ga hem dan toch maar direct bestellen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm ook besteld, wel niet bij de laptopper terwijl ik dat eerst wel van plan was, maar bij cloetens.

Waarom?
- Standaard config prijs zelfde of zelfs iets gunstiger + incl. azerty keyboard layout.
- Upgraden naar 1 * 512 mb koste maar een 15 euro ipv 50 fzo
- Verzending goedkoper (binnen België)
- Cloetens verkoopt enkel aan bedrijven, maar ik moest toch al op factuur kopen.
- Vriendelijk personeel, kreeg onmiddelijk telefoontje na mijn bestelling.
- Nog enkele andere stukke hardware nodig voor desktop pc's hier.

Waarom niet:
- Standaard pixel policy, dus als er 1 knal in't midde van m'n schermpje zit.. auw :(
- Niet in stock atm, 2 weken levertijd. dus ik ga nog 2 weken moeten wachten.
(& schoolt begint al op 20 sept)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Nou eindelijk heb ik ook mn laptop! :*)

maarrrrrrrrrrr

ik heb gelijk dvdtjs gekocht van Philips dvd+r (gekocht bij mycom)
en als ik een dvd wil branden dan zegt zowel nero als windows dat de dvd niet beschrijfbaar is :?
en als ik een cd-rw wil wil leegmaken dan geeft hij een error in nero bij quick format en bij windows en long format (nero) maarkt ie in t begin een raar geluid net alsof er wat aanloopt :/

heb ik een kapotte drive? of zijn die dvdtjes niet geschikt???

denk dat ik morgen maar eens de laptopper opbel of die de drive kunnen omruilen ofzow

beetje kut dit...

anybody knows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

low_n_slow schreef op 07 september 2004 @ 21:30:
Nou eindelijk heb ik ook mn laptop! :*)

maarrrrrrrrrrr

ik heb gelijk dvdtjs gekocht van Philips dvd+r (gekocht bij mycom)
en als ik een dvd wil branden dan zegt zowel nero als windows dat de dvd niet beschrijfbaar is :?
en als ik een cd-rw wil wil leegmaken dan geeft hij een error in nero bij quick format en bij windows en long format (nero) maarkt ie in t begin een raar geluid net alsof er wat aanloopt :/

heb ik een kapotte drive? of zijn die dvdtjes niet geschikt???

denk dat ik morgen maar eens de laptopper opbel of die de drive kunnen omruilen ofzow

beetje kut dit...

anybody knows?
Hoeveel speed zijn de DVDtjes en van welk merk. Ik heb hetzelfde met +R van Platinum van 8x maar die van 4x doen het perfect :S

Maybe firmware probleem, heb er nog niets op gevonden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
the-spawn schreef op 07 september 2004 @ 21:46:
[...]

Hoeveel speed zijn de DVDtjes en van welk merk. Ik heb hetzelfde met +R van Platinum van 8x maar die van 4x doen het perfect :S

Maybe firmware probleem, heb er nog niets op gevonden. :(
idd ook 8 speed dvdtjes maar dan van philips...

en wat word er bij jou als fout melding gegeven???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Draai je WinXP met SP2 :? Want dan moet je even naar de nero site om te updaten, de OEM geeft fouten. Maar met de update geen problemen gehad met Philips DVD+ 4x schijven, herzelfde met Traxdata DVD- 4x schijven.

Heb zelf alleen problemen gehad met Platinum DVD+ 8x schijven.

Gewone cd-r en rw schijven ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
FongWan schreef op 07 september 2004 @ 23:08:
Draai je WinXP met SP2 :? Want dan moet je even naar de nero site om te updaten, de OEM geeft fouten. Maar met de update geen problemen gehad met Philips DVD+ 4x schijven, herzelfde met Traxdata DVD- 4x schijven.

Heb zelf alleen problemen gehad met Platinum DVD+ 8x schijven.

Gewone cd-r en rw schijven ook geen probleem.
winxp + sp2 geinstalleerd en nero heb ik ook met de laatste update....
ik heb helaas geen 4 speed dvdtje liggen...
dus ik ben bang dat het toch echt aan de 8 speed dvdtjes ligt en dat ie dat niet aan kan ofzo :/

beetje schraal ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Rev! schreef op 07 september 2004 @ 15:15:
Weet iemand of er bluetooth "in'" te bouwen is zegmaar, dus geen stick ofzo?
eh iemand ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Misschien zijn of komen er nog bluetooth mini-usb adapters? (Ik weet niet of de Asus een mini-usb slot heeft :?)
Zo niet, dan moet je het doen met een usb dongle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
http://club.cdfreaks.com/lite/t-100308.html

zie link voor meer mensen met het probleem van de 8x dvdtjes... :/
en er staat ook dat toshiba duitsland op een firmware update wacht...

ik heb alleen niks kunnen vinden :?
misschien dat iemand al andere ervaringen heeft???

[edit]

http://www.toshiba-europe...ame=content&model=SDR6372

nou er is idd (nog) geen firmware update dus dan maar afwachten 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door low_n_slow op 08-09-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo....Ik heb mijn laptop ook eindelijk besteld _/-\o_ ;) :P :*) :9~

Asus M6800 Ne

Intel Pentium M 735 1700Mhz 2MB Cache (Dothan)

60GB 7200RPM

512 MB DDR 333 Mhz (1x512)

WiFi 54 Mbps

4 x DVD+/-RW

De Laptopper Pixelwarranty

Laptopverzekering aankoop tm 2.000,-

Windows XP Prof OEM

En nu maar hopen dat 'ie snel en goed geleverd wordt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Die krijg ik ook :P

Waarschijnlijk krijgk m zaterdag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zemskii schreef op 08 september 2004 @ 19:10:
Die krijg ik ook :P

Waarschijnlijk krijgk m zaterdag binnen :)
Levert de laptopper ook zaterdags dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

ze zijn op zaterdag wel geopend, dus ik neem aan dat hun koerier dan ook rijd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:16:
Goed nieuws....!!! Ik sprak zojuist met iemand van de laptopper:

Ik hoor hier net dat ik de M6800 nu toch sneller kan leveren, nieuws vers van de pers

Ja klopt toch echt, we verwachten donderdag/maandag een grote zending....

Is dat goed nieuws of niet? _/-\o_
Ga hem dan toch maar direct bestellen :9~
Nou...laten we het hopen. Ik wacht al vanaf ong. 20-08...

Verwijderd

Ik zit hier met een netwerkprobleempje met mijn asus m6700NE. Ik wil bestanden uitwisselen met mijn PC maar dit wil maar niet lukken. Ik heb zowel in mijn pc als in mijn laptop een draadloze netwerkkaart. Nu krijg ik wel verbinding tussen deze kaarten, alleen is het niet mogelijk om bestanden uit te wisselen, omdat er bij “Mijn netwerklocaties” niets komt te staan. Weet iemand wat ik verkeerd doe. BTW hoef je bij een peer-to-peer WLAN geen ip-adressen op te geven.
:'(

Verwijderd

Dit heeft niks met de Asus M6 N(e) te maken, misschien moet je een andere topic proberen voor netwerkproblemen... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 15:17:
Ik zit hier met een netwerkprobleempje met mijn asus m6700NE. Ik wil bestanden uitwisselen met mijn PC maar dit wil maar niet lukken. Ik heb zowel in mijn pc als in mijn laptop een draadloze netwerkkaart. Nu krijg ik wel verbinding tussen deze kaarten, alleen is het niet mogelijk om bestanden uit te wisselen, omdat er bij “Mijn netwerklocaties” niets komt te staan. Weet iemand wat ik verkeerd doe. BTW hoef je bij een peer-to-peer WLAN geen ip-adressen op te geven.
:'(
LOL p2p wlan bestaat volgens mij helemaal niet, je hebt zoiezo een accespoint nodig :)

ontopic:
ASUS M6700Ne besteld :)

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 07:53

bemeall

Down Under!

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 17:39:
[...]

LOL p2p wlan bestaat volgens mij helemaal niet, je hebt zoiezo een accespoint nodig :)
Als je beide kaarten in ad-hoc modus zet moet dat toch wel werken :)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Verwijderd

Ik heb hem besteld, er staat sinds kort bij optische drive:

Dual DVDRW Brander (DVD-Dual:4x, DVD-R/RW: 4x/2x, DVD+R/RW: 4x/2.4x, CD-R/RW: 16x/10x, DVD: 8x, CD:24x)

Betekent dit nu dat hij ook dual layer dvd's kan branden op 4x speed? Kent iemand een dual layer brander voor een notebook met deze speeds?

Ik ken alleen de ND-6500A van NEC, maar die is iets sneller.

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Ik zou even terugzoeken in de Asus M6N topics...

Maar volgens mij sloeg dat "Dual" op het feit dat je + en - kunt branden. Dual layer voor in notebooks zul je nog niet tegenkomen op het moment (denk ik).

Verwijderd

Ja ik weet dat dual +/- kan betekenen. En dual layer dvd writers voor in notebooks bestaan al o.a. de ND-6500A van NEC. Hij zit in sommige thinkpads.

Dual DVDRW Brander (DVD-Dual:4x, DVD-R/RW: 4x/2x, DVD+R/RW: 4x/2.4x, CD-R/RW: 16x/10x, DVD: 8x, CD:24x)

Voornamelijk door het dikgedrukte vraag ik of hij ook dual layer schijfjes kan schrijven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 18:53:
Ja ik weet dat dual +/- kan betekenen. En dual layer dvd writers voor in notebooks bestaan al o.a. de ND-6500A van NEC. Hij zit in sommige thinkpads.

Voornamelijk door het dikgedrukte vraag ik of hij ook dual layer schijfjes kan schrijven.
Het heet bij Philips in ieder geval double layer...

Verwijderd

De naamgeving maakt me helemaal niks uit, ook al heet het disc-destroyer writer, als het gewoon goed 8 gb schijfjes kan schrijven.

• Rev!
  • Niet online
ik heb nu dus een m6000ne, maar heeft dit ding nou 4 speakers erin zitten?

Verwijderd

Breedbeeld versie wel. Twee voor onderin, luister maar, en twee onder het scherm.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 20:50 ]

• Rev!
  • Niet online
owja dat d8 ik al te horen (heb de breedbeeld versie)

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Rev! schreef op 09 september 2004 @ 20:35:
ik heb nu dus een m6000ne...
Review!! Pics!! :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
DVD-Dual slaat absoluut op Dual Format, en niet Dual Layer.

En 4-speed Dual Layer DVDRWs bestaan niet.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh dus het is double, ok weet ik het ook weer, want op google hebben veel van die sites over dual terwijl ze niet over +/- hebben want ze praten ook over layers. Dus veel van hun zijn ook verward tijdens het schrijven van reviews en koopwaar.

Maar double-layer writers op 4x bestaan wel of de 4x double-layer dvd's al officieel beschikbaar zijn weet ik niet, maar die 2.4x verbatim double-layer schijfjes kunnen 4x aan onofficieel.

Wel interessant om te lezen.

@Zemskii: Ok :), maar voor de pc bestaan ze zeker weten, als de mensen dat maar weten ;) .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

En jullie denken echt dat die ook al in laptop versie (2 of 3x zo klein dus!) beschikbaar is? NOT, en dan zullen ze 'm zeker niet hierin bouwen. 't is gewoon 4x + en -, leg je er maar bij neer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Ik bedoelde ook niet 4x DVD+R DL, maar 4x DVD±RW. Mijn punt was dat er dus geen 4x DVD±R Writers waren die ook nog eens DVD+R DL writing ondersteunen. Immers, DL writing kwam pas na de 8x DVD±R writing generatie.

Je moet simpelweg even geduld hebben voordat DL writers hun intrede doen in het Notebook segment. De Pioneer DVR-108 en andere op NEC DM63635 chipset gebaseerde writers zijn overigens de enigen met 4x DL writing momenteel (voor zover ik weet zijn de Benq 1630 en zijn Philips counterpart nog niet uit). Notebookjes zullen eerst nog met 2.4x DL writers equipped worden.

Tom's Hardware heeft werkelijk verschrikkelijke DVD brander reviews. Judging DVD writers purely on speed shows a complete lack of insight on behalf of the author.

Voor de mensen met problemen met de Toshiba SD-R6372 drive: het gaat niet zozeer om het merk schijfjes wat je gebruikt, maar om de mediacode (en zelfs niet in alle gevallen). Zo te horen kan de Toshiba niet zo goed overweg met RicohJPNR02 en/of CMC MAG E01.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:04
Weet iemand zo of de m6 weer leverbaar is bij de laptopper?
ik ga hem ook bestellen:D

In deze config:

M6700-Ne Centrino/Dothan ATI 9700 64MB DVD+/-RW 15.4"WXGA TFT 1.049,00
Intel Pentium M 1.4 [Centrino 1.4; 1MB L2 Cache] 0,00
60GB 5400RPM ipv 40GB 4200RPM 88,00
512MB DDR333 (2x256) 65,00
Geen WiFi 0,00
4 x DVD+/-RW 0,00
Geen Windows -25,00
Geen extra garantie 0,00
Geen Pixelgarantie 0,00
Geen Laptopverzekering 0,00
Geen extra software 0,00
Geen installatie

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

yep hij is sinds vandaag weer op voorraad.. ik krijg 'm als t goed is dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
GEEN WIFI :?

euhh hoezo niet als ik vragen mag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Idd.. waarvoor koop je anders 'n laptop :9

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:04
FongWan schreef op 10 september 2004 @ 23:00:
GEEN WIFI :?

euhh hoezo niet als ik vragen mag ...
wifi is toch al een onderdeel van centrino of ben ik gek?:S

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Hm nee, centrino = pentium m (banias of dothan) samen met n wlan adapter

Edit: naast de tas en de muis krijg ik er ook n 128mb usb stick bij :>

[ Voor 35% gewijzigd door KhaZ op 11-09-2004 19:56 ]

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
knny schreef op 11 september 2004 @ 19:53:
[...]

wifi is toch al een onderdeel van centrino of ben ik gek?:S
Ja maar bij de-laptopper kan je ook ervoor kiezen om die wlan kaart er niet in te hebben en is het dus officieel geen Centrino notebook. Dus ik zou maar wel voor 54Mbit kiezen als ik jouw was.

Verwijderd

Zemskii schreef op 11 september 2004 @ 19:55:
Hm nee, centrino = pentium m (banias of dothan) samen met n wlan adapter

Edit: naast de tas en de muis krijg ik er ook n 128mb usb stick bij :>
Krijgt iedereen die erbij, of heb jij wat kunnen regelen ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

check de asus laptop sectie, iedereen krijgtem : ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, ik zie het >:)
Maar dat is ook maar sinds kort....Hoop wel dat ik 'm erbij krijg, heb 'm namelijk woensdag besteld... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb 'm 'n maand geleden besteld :+ Krijg m ook, dus jij cker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zemskii schreef op 12 september 2004 @ 13:21:
Ik heb 'm 'n maand geleden besteld :+ Krijg m ook, dus jij cker
Das heel mooi!!! :9

Heb je je laptop al? Zo ja, bevalt 'ie een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Dinsdag pas ;(

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.