[Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.693 views sinds 30-01-2008

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Ik heb mijn m6700n gisteren opgehaald en het ding werkt super! Op het Power4 Gear+ progje na. Ik kan namelijk alleen maar volgende profielen kiezen:

* Super Performance
* High Performance
* Game

De andere profielen zijn niet beschikbaar vanuit de systray.
Ik werk op netstroom, dus dat kan het probleem niet zijn denk ik.

Kan iemand me een duwtje in de goede richting geven?

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
strek de stekker eens eruit, de andere zijn alleen beschikbaar op batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch

Arioch

<geek>

Ik vind het jammer dat ik die profielen niet op netstroom kan gebruiken om de hittevorming te verminderen maar ja, hopelijk wordt dat nog verholpen in een nieuwere versie.

Ik heb nog een klein probleempje waar ik niet zo direct een oplossing voor kan vinden. Namelijk de e-mail knop. Mijn standaard mail applicatie is ingesteld op Mozilla-mail en ik heb mozilla-chkmail geïnstalleerd. Maar de knop blijft hardnekkig Outlook Express opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:27:
ik zit te twijfelen wat ik zal zal doen....ik zal in de trein te werken en toen begon hij ineens over te skippen van AC Mode naar Battery mode...en dat een half minuutje ofzo...ik kan hem alleen nu moeilijk missen....dus ik weet ff niet wat ik er mee moet...en stel dat ik hem terugstuur ofzo...krijg ik dan een hele nieuwe of vervangen ze dan iets....want er zit een heel klein vlekje op dus vandaar....

bovendien wacht ik nog altijd op de 2,0 dothan en mijn extra accu....die waren niet voorradig dus nu zit er een 1,5 banias in...werkt ook perfect hoor daar niet van...

iemand een goed advies?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja dat zal je echt zelf moeten beslissen, mijn 1.5 dag oude asus gaat terug naar de winkel omdat hij geen cd's speelt nu maar hopen dat ze voor de garantie alleen de dvd-speler willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Bl4cKH4T schreef op 24 september 2004 @ 01:01:
Ik vind het jammer dat ik die profielen niet op netstroom kan gebruiken om de hittevorming te verminderen maar ja, hopelijk wordt dat nog verholpen in een nieuwere versie.
Bij mij klokt 'ie wel gewoon terug naar 600 MHz als 'ie niets te doen heeft... Ik geloof dat er in het contextmenu ergens iets van "Variabel" staat (maar ik zit nu achter m'n desktop :D ). In ieder geval blijft 'ie dan zo koel dat de fan uit kan blijven...
Bl4cKH4T schreef op 24 september 2004 @ 01:01:
Ik heb nog een klein probleempje waar ik niet zo direct een oplossing voor kan vinden. Namelijk de e-mail knop. Mijn standaard mail applicatie is ingesteld op Mozilla-mail en ik heb mozilla-chkmail geïnstalleerd. Maar de knop blijft hardnekkig Outlook Express opstarten.
De chkmail applicatie is puur voor het aansturen van de Email-LED aan de voorkant. Dus dat is onafhankelijk van de software die aan de sneltoetsen hangt... Maar ik ben eigenlijk nog nergens tegen gekomen hoe je die instelling zou kunnen veranderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Das vreemd, bij mij doet het gewoon goed.

Thunderbird als default mail client ingesteld en als ik nu de mail knop naast de power knop indruk wordt gewoon Thunderbird geopend. Daarnaast staat nu Thunderbird in mijn startmenu (xp startbalk onder mijn icoon).

En dat geld ook voor FireFox, die staat als default browser ingesteld en wordt ook gewoon geopend wanneer ik de sneltoets gebruik boven het toestenbord. Staat ook in mijn startmenu (xp startbalk onder mijn icoon).

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even in internet opties instellen dat dat de stnadaard programma's voor die operaties zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem:
Ik heb sinds enkele dagen mijn Asus m6800 laptop en ben er super tevreden mee!
De Laptop is zeer mooi, de beeldkwaliteit is super,...
Toen ik de laptop kocht was windows en de drivers reeds geinstalleerd.
Verder heb ik ms office xp prof, skype, messenger 6.2 & winamp geinstalleerd

Het probleem dat ik nu heb: als ik mijn laptop afsluit wordt er mij drie keer gevraagd om op "nu bëindigen" de klikken, de titel van het venstertje dat dit vraagt is "programma bëindigen: Sample"
Hoe kan ik dit zeer irritante euvel oplossen, ik heb namelijk geen programma dat sample heet??

mercikes,
spike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 14:28
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 20:52:
Probleem:
Ik heb sinds enkele dagen mijn Asus m6800 laptop en ben er super tevreden mee!
De Laptop is zeer mooi, de beeldkwaliteit is super,...
Toen ik de laptop kocht was windows en de drivers reeds geinstalleerd.
Verder heb ik ms office xp prof, skype, messenger 6.2 & winamp geinstalleerd

Het probleem dat ik nu heb: als ik mijn laptop afsluit wordt er mij drie keer gevraagd om op "nu bëindigen" de klikken, de titel van het venstertje dat dit vraagt is "programma bëindigen: Sample"
Hoe kan ik dit zeer irritante euvel oplossen, ik heb namelijk geen programma dat sample heet??

mercikes,
spike
dit gaat over windows ipv over de laptop dus deze vraag hoort hier niet thuis...
maar om er dan toch op de reageren ik zou zeggen kijk je laptop op spyware na 9 van de 10 keer is dat het probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Hoezit het eigenlijk met het geluidsniveau? Als de processor idle is draait er dan hoorbaar een ventilator en gaat deze harder draaien naar mate de cpu meer belast wordt? Ik heb een Dell 510M en die is vrijwel onhoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:01

fly

Live Is Just.........

Hoi allemaal,

Zoals ik al heb gezegt ik zal ff zeggen wat er allemaal nog gebeurt is met mijn laptop. Heb Zzals ik al had gezegt een nieuwe laptop gekregen en hijs perfect nu! Alleen de fan.... ik heb nu mijn laptop al een tijdje aan staan op netspanning. Alleen nu hoor ik de fan echt om de paar min. aan gaan en de lucht die eruit komt is best wel warm.... duur een paar sec en dan is hij weer uit.

Is er niet een manier om die fan gewoon ff paar min aan te laten zodat het allemaal afkoelt... En is dit een normale gedoe? Of mag ik de laptop weer terug brengen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
fly schreef op 24 september 2004 @ 22:06:
Hoi allemaal,

Zoals ik al heb gezegt ik zal ff zeggen wat er allemaal nog gebeurt is met mijn laptop. Heb Zzals ik al had gezegt een nieuwe laptop gekregen en hijs perfect nu! Alleen de fan.... ik heb nu mijn laptop al een tijdje aan staan op netspanning. Alleen nu hoor ik de fan echt om de paar min. aan gaan en de lucht die eruit komt is best wel warm.... duur een paar sec en dan is hij weer uit.

Is er niet een manier om die fan gewoon ff paar min aan te laten zodat het allemaal afkoelt... En is dit een normale gedoe? Of mag ik de laptop weer terug brengen :?
hmm bij mij slaat de fan vrij wel nooit aan.. :?
heel af en toe als ie warm wordt dan gaat ie heel even aan en dan uit meer is niet nodig...
dus t lijkt me dat er (weer) iets niet goed zit (denk ik)

misschien dat iemand anders zijn licht eroverheen kan laten schijnen :)

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Nou bij mij maakt mijn 7200RPM harddisk iets meer lawaai dan de fan, ook wanneer de fan aanslaat en op 3000RPM gaat draaien. Niet meer dan het zacht spinnen van de harddisk platters. Maar als je aan het werken bent merk ik het niet eens.

Welke bios heb je? Als je de laatste versie hebt dan zou je geen problemen moeten hebben met het aanschieten van je fan.

Zoals ik al iets eerder hierboven zei, bij mij is de temp gemiddeld rond de 52 graden op netspanning. De fan schiet bij iets van 55 graden aan als ik het goed heb.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:33

KhaZ

Alfa Romeo

Bij mij gaat de fan ook soms aan.. en als de muis dan toevallig > van de laptop licht voel je een beetje warme lucht eruitkomen.. maar ik merk het iig helemaal niet.

Hij zal bij mij met gewoon office werk ook wel eens in 't kwartier aangaan ofzo.. 't zit wel goed. (Ik heb gewoon de standaard BIOS, niet n upgrade gedaan, t werkt prima zo).

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• fly

fly

Live Is Just.........

FongWan schreef op 25 september 2004 @ 00:37:
Nou bij mij maakt mijn 7200RPM harddisk iets meer lawaai dan de fan, ook wanneer de fan aanslaat en op 3000RPM gaat draaien. Niet meer dan het zacht spinnen van de harddisk platters. Maar als je aan het werken bent merk ik het niet eens.

Welke bios heb je? Als je de laatste versie hebt dan zou je geen problemen moeten hebben met het aanschieten van je fan.

Zoals ik al iets eerder hierboven zei, bij mij is de temp gemiddeld rond de 52 graden op netspanning. De fan schiet bij iets van 55 graden aan als ik het goed heb.
Hmm oke.. jah ik heb hem nu een half uurtje aan, niet eens, en hij blaas al warme lucht uit. tis wel ronde de 45 graden denk ik.
Nieuwe bios erop gooien.. Hmm ff linkje zoeken :)

Verwijderd

hmm, raar FongWan..
touchpad opnieuw geinstalleerd en toen ging de scrollbutton wel.

Echter na een reboot deed ie terug niets meer..

Verder over de temp: daarstrax bij m'n vriendin rond de 40 °C op batterij saving mode, terwijl ik een progje van haar draaide om duits te leren

Hier is de kamer iets warmer en wordt ie ongeveer 50°C bij internet gebruik.
Net effe getest op de "game" performance en na een 10 tal mins Doom 3
is hij rond de 60°C a 65°C
Fan is niet aangeweest tijdens bovenstaande bevindingen geloof ik, wss als ik iets langer gegamed had wel.

Voor iedereen die meer verwacht van z'n mail led: lees dit topic even door
(geeft oa oplossing voor tunderbird etc)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wachten heb ik ook eindelijk mijn m6800ne. Hij loopt als een trein. Toch zijn er twee dingen die ik jullie wilde vragen:

-Wanneer ik de laptop op stand-by wil zetten krijg ik een blauw scherm met memory dump waarbij hij het bestand arp1394.sys aangeeft. Dus ik ging kijken of hij iets vreemds aangaf bij de firewire adapter, maar alles werkt goed. Als ik de firewire adapter echter disable krijg ik ook een blauw scherm. Heeft 1 van jullie dat ook wel eens gehad of weten jullie wat dit is?

-Als ik een cd/dvd in de DVD drive stop maakt hij soms een tikkend geluid, alsof het vanbinnen niet helemaal lekker loopt, maar dat kan aan mij liggen. Maakt de drive dit geluid ook bij jullie? ik heb de dvd-drive met Nero cd-dvd speed getest, maar ik heb geen idee of dit goeie resultaten zijn of niet, misschien dat jullie er eens naar kunnen kijken:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bas8/dvd.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tikkend geluid is wel normaal denk ik.. heb dat hier ook soms, alhoewel ik denk dat het de schijf is :s
Met die memory dump geen ervaring (heb nog altijd factory install)

Verder heb ik mij nog ff bezig gehouden met mijn touchpad probleem.
Als ik boote kreeg ik telkes windows verkenner die als folder c:\program weergaf.
Nadat ik die folder maar eens gewoon verwijdere (was toch leeg) werkte en bleef m'n touchpad werken :)

Maar nu zit ik met een ander probleem.. mijn wifi signaal gaat nooit boven de 11 mbit, maar dat kan ook aan mijn router liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Bij mij heb ik altijd wel excellent en 54mbit speed.

Ik heb een Asus WL500-g router waarbij ik de zendsterkte van 18 naar 38 heb gezet, tevens heb ik ook frame bursting aanstaan (schijnt de verbinding sneller te maken).

Qua touchpad heb ik zelf helemaal nooit problemen gehad dus daar kan ik verder weining over melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat 11 mbit probleem was ik ondertussen al even naar jouw pers. forum uitgewijd. Ook ivm zendsterkte verhogen enzo...

Extreem raar, als ik frame bursting aanzet werkt ook niets meer kwa wifi, het is net alsof ik een 11 mbit router heb met de firmware van een 54 mbit :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
zie het forum voor een antwoord op je vraag
http://gathering.chen.nl/viewtopic.php?t=14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Asus M6800Ne nu ook al bijna een week, hij bevalt echt prima!
Het enigste waar ik me zorgen over maak is de CPU Temperatuur.
De temperatuur ligt op netstroom bij "High Performance" telkens rond de 70 graden. Op accu zit hij dan rond de 60 graden.

Als ik een spel speel, dan zit hij al gauw op de 80/85 graden (op netstroom)
Is dit normaal, of een beetje teveel van het goede...? :?

Verder ben ik ook niet in staat om Doom 3 op m'n laptop te spelen, ik heb de resolutie van het spel zelfs op 800*600 staan, en zelfs dan loopt hij gewoon vast :/
De bijgeleverde drivers voor de videokaart (Ati M11) heb ik geinstalleerd en ik heb zelfs een update gedownload en geinstalleerd, maar tevergeefs....
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch

Arioch

<geek>

Ik heb ook een M6700N met m11 en ik kan doom zelfs op 1024*768 spelen zonder enige problemen. De temperaturen die je haalt lijken me nogal hoog dus dat zou wel eens de oorzaak voor je probleem kunnen zijn. Je zou misschien kunnen proberen om met behulp van rivatuner je clocks van je m11 terug te draaien. Als de crashes daarmee verholpen zijn weet je meteen de oorzaak.
Ik vrees dat dit een RMA case is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 20:17:
Ik heb mijn Asus M6800Ne nu ook al bijna een week, hij bevalt echt prima!
Het enigste waar ik me zorgen over maak is de CPU Temperatuur.
De temperatuur ligt op netstroom bij "High Performance" telkens rond de 70 graden. Op accu zit hij dan rond de 60 graden.

Als ik een spel speel, dan zit hij al gauw op de 80/85 graden (op netstroom)
Is dit normaal, of een beetje teveel van het goede...? :?

Verder ben ik ook niet in staat om Doom 3 op m'n laptop te spelen, ik heb de resolutie van het spel zelfs op 800*600 staan, en zelfs dan loopt hij gewoon vast :/
De bijgeleverde drivers voor de videokaart (Ati M11) heb ik geinstalleerd en ik heb zelfs een update gedownload en geinstalleerd, maar tevergeefs....
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Dat probleem heb ik dus ook.
Als ik op accu werk en power4gear op office zet dan zit ik rond de 50 graden.
maar op netspanning en dan een spel gaan spelen schiet ie naar de 70/80 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 08:29

Bluppy2

Hip!

FLAME Asus!
De winkel waar ik heb besteld wacht al 2 weken op de laptops, Asus beloofd de hele tijd dat ze komen, en trekt dat dan op het laatste moment in.. "Nee sorry, ze komen volgende week..."

Pffff...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
bluppy2 schreef op 27 september 2004 @ 09:45:
FLAME Asus!
De winkel waar ik heb besteld wacht al 2 weken op de laptops, Asus beloofd de hele tijd dat ze komen, en trekt dat dan op het laatste moment in.. "Nee sorry, ze komen volgende week..."

Pffff...
Welke winkel is dat? de laptopper leverd binnen een paar dagen :)
en van die typhoon is al lang geen sprake meer!
dus ik vraag me af wat dan t probleem is... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

low_n_slow schreef op 27 september 2004 @ 11:03:
[...]

Welke winkel is dat? de laptopper leverd binnen een paar dagen :)
en van die typhoon is al lang geen sprake meer!
dus ik vraag me af wat dan t probleem is... :?
4launch.nl: http://www.tweakers.net/shopsurvey/4974

Ik wordt keurig op de hoogte gehouden en dergelijke. Volgens hun is het de schuld van de leverancier die zendingen beloofd, maar ze niet afleverd.
Beetje jammer dus...

Mailtje van hun:
Ten eerste wil ik u melden dat wij deze week geen M6800Ne zullen binnen
krijgen van Asus. Ik vind dit ontzettend vervelend, omdat u dan nog een week
langer moet wachten. Het probleem ligt echter geheel bij de
informatievoorziening vanuit Asus. Deze is zo ontzettend slecht dat ik er
gewoon gefrustreerd van begin te raken. Helaas leveren ze geweldige
producten en dat weten zij ook. Deze machtspositie proberen zij zoveel
mogelijk te misbruiken. Behalve de prijs komen ze eigenlijk geen enkele
afspraak na. Volgende week moet er echt een lading van 16 stuks van deze
notebooks binnenkomen, maar een (uiteraard al wel gevraagde) bevestiging op
papier hebben wij hier nog niet van.
En ik terugmailen met de vraag waarom de laptopper ze wel heeft:
We kunnen de laptop ook uit voorraad leveren van andere leveranciers, maar die zijn 70-80 euro duurder dan rechtstreeks bij Asus...
En dat klopt, want dezelfde laptop is bij de Laptopper 100 euro duurder. (1275 tegen 1393, incl verzendkosten)

(Moet trouwens even melden dat ze verschikkelijk snel terugmailen.. echt letterlijk binnen 10 minuten.)

[ Voor 56% gewijzigd door Bluppy2 op 27-09-2004 11:48 . Reden: Mailtjes toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bl4cKH4T schreef op 26 september 2004 @ 21:43:
Ik heb ook een M6700N met m11 en ik kan doom zelfs op 1024*768 spelen zonder enige problemen. De temperaturen die je haalt lijken me nogal hoog dus dat zou wel eens de oorzaak voor je probleem kunnen zijn. Je zou misschien kunnen proberen om met behulp van rivatuner je clocks van je m11 terug te draaien. Als de crashes daarmee verholpen zijn weet je meteen de oorzaak.
Ik vrees dat dit een RMA case is...
Hoe kan ik aan die rivatuner komen? En wat is een RMA case :?

P.S. weet iemand hoe ik die sneltoetsen kan installeren? (met installatie van bijgeleverde drivers cd doet ie het namelijk ook niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMMMZ mijn laptop moet dus in zijn geheel terug omdat hij geen cd's leest dan wordt hij helemaal vervangen alleen krijg ik pas op 14 oktober op zijn vroegst een nieuwe omdat ze geen voorraad meer hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 14:36:
[...]

Hoe kan ik aan die rivatuner komen? En wat is een RMA case :?

P.S. weet iemand hoe ik die sneltoetsen kan installeren? (met installatie van bijgeleverde drivers cd doet ie het namelijk ook niet...)
rivatuner kun je wel via google vinden.

rma case = je laptop opsturen naar de winkel (of leverancier) waar die vandaan kwam. Want volgens mij zijn je temperaturen te hoog en is dat het probleem. Vandaar dus dat je um beter kunt opsturen

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 19:53
Ik zit te twijfelen om zo'n laptop te kopen. Heb in 1e instantie bij de laptopper gekeken, en zag dat je daar makkelijk een andere hd of extra geheugen kan laten plaatsen. Bovendien kun je er meteen een verzekering afsluiten. Ik ben op zoek naar dit soort specificaties:
Dothan 1.5
1x512MB geheugen
60gb 5400rpm
~15" (sxga+ of wxga+)
wifi
en verzekering.
Waar kan ik die laptop nog meer op een dergelijke manier samenstellen als bij de laptopper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Ik ben nergens anders tegengekomen dat je echt je hele laptop samen kunt stellen. Wel zijn er webwinkels die verschillende configuraties aanbieden. Best kans dus dat daar de configuratie tussen zit die jij wil. O.a. De Greef computers heeft een vrij grote diversiteit aan M6N laptops (verschillende geheugens, HD grootte enz.). Die hebben volgens mij ook wat voorraad, dus snelle levering (in mijn geval wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Eddey schreef op 28 september 2004 @ 12:01:
Ik ben nergens anders tegengekomen dat je echt je hele laptop samen kunt stellen. Wel zijn er webwinkels die verschillende configuraties aanbieden. Best kans dus dat daar de configuratie tussen zit die jij wil. O.a. De Greef computers heeft een vrij grote diversiteit aan M6N laptops (verschillende geheugens, HD grootte enz.). Die hebben volgens mij ook wat voorraad, dus snelle levering (in mijn geval wel).
www.de-laptopper.nl

daar kan je dus wel je eigen laptop samen stellen...
ik weet niet wat jij nog meer wil configureren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wist hij dus ook al, maar ERGENS ANDERS :9

Doom 3 kan ik btw weer spelen m.b.v. de nieuwe omega drivers, en de temperatuur is hierdoor ook stukken gedaald, dus misschien een goede tip voor mensen die ook temperatuur problemen hebben, want het zou dus aan de videokaart kunnen liggen (net zoals bij mij) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff enorme noob vraag.
ik heb dus vandaag mijn laptopje in huis gekregen.
ik had gevraagd of ze deze voor mij wilden installeren maar dat is dus niet gebeurd.
nu geen nood ofzo maar hoe kan ik deze het best installeren. als ik de autorun cd van asus erin gooi dan zegt ie dat system niet klaar is voor pre-installatie

moet ik dan eerst volledige system recovery doen met de bijgeleverde recovery cd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Ik heb nu sinds 2 weken een laptop, namelijk de N-6700-Ne, met 1.7 Ghz dothan proc.
Het enige is dat ik hem wel erg warm vind worden als ik met Photoshop continue aan het soepen ben en verder ook gewoon als ik hem redelijk intensief gebruik.

Wat ik eigenlijk wel jammer vind is dat ik voor de optie Geen WiFi heb gekozen omdat ik dacht dat die standaard in het centrino platform zat. Maar dat is dus helaas niet zo. Dus heb ik geen wlan.

Ik heb wel een dode subpixel dus op zwarte achtergronden zie je soms een rood stipje, overigens niet met alle tinten zwart (klinkt gek :P).

@nembquish, ik ga kijken of het installeren van die drivers nog wat uitmaakt. Dank je wel :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 19:00:
ff enorme noob vraag.
ik heb dus vandaag mijn laptopje in huis gekregen.
ik had gevraagd of ze deze voor mij wilden installeren maar dat is dus niet gebeurd.
nu geen nood ofzo maar hoe kan ik deze het best installeren. als ik de autorun cd van asus erin gooi dan zegt ie dat system niet klaar is voor pre-installatie

moet ik dan eerst volledige system recovery doen met de bijgeleverde recovery cd's
kan echt niemand me ff op weg helpen of zit ik in het verkeerde topic??
het is een 6800ne.
jullie snappen natuurlijk wel dat ik snel aan de gang wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 19:33:
[...]

kan echt niemand me ff op weg helpen of zit ik in het verkeerde topic??
het is een 6800ne.
jullie snappen natuurlijk wel dat ik snel aan de gang wil :)
Ja, inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Eh..., ik heb gewoon meteen windows geinstalleerd en dat is ook gewoon goed gegaan hoor. DUs wat dat betreft.....

Dus of het nou perse nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pic_Art schreef op 28 september 2004 @ 20:09:
[...]

Eh..., ik heb gewoon meteen windows geinstalleerd en dat is ook gewoon goed gegaan hoor. DUs wat dat betreft.....

Dus of het nou perse nodig is?
maar als het goed is staat die toch op de harde schijf?
dan heb ik toch alleen die autorun cd nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als windows idd al voor geinstalleerd is (pre-install) dan moet je dus een recovery uitvoeren m.b.v. de bijgeleverde recovery discs...Vervolgens vraagt 'ie vanzelf om de driver cd (de asus cd dus)

Voor de volgorde van de driver installatie zal ik als ik jou was hier: http://gathering.chen.nl/viewtopic.php?t=5 even kijken. Deze volgorde heb ik namelijk ook aangehouden en 't werk perfect!

Succes...! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook net een gloednieuwe M6800Ne, maar ik heb enkele problemen:
Die stoere knopjes, waarvan ik verwachtte dat ze goed zouden werken met winamp, doen helemaal niets. D.w.z., wanneer ik die knopjes gebruik start WMP9, is er een manier om deze knopjes met winamp werkend te krijgen?

Verder heb ik die asus chkmail geïnstalleert, ik neem aan dat dat is voor dat email ledje? Wanneer ik mail krijg op m'n OE, gaat dat lampje niet aan, ik kan verder ook helemaal nergens iets van een configuratiehokje vinden voor dat ledje, ook vrij jammer. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vroeg ik mezelf pas ook af.....Er moet vast wel iets zijn waarmee je die toetsen kunt programmeren, maar hoe.... :?

• fly

fly

Live Is Just.........

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 23:41:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook.
Als ik op accu werk en power4gear op office zet dan zit ik rond de 50 graden.
maar op netspanning en dan een spel gaan spelen schiet ie naar de 70/80 toe.
zelfde probleem hiero.
via asus probe zie ik dat mijn temp 85 is
en dan springt de Fan aan en daalt het naar 75.
En dat is op netspanning
Ik heb ook de laatste versie van bios geupdate maar dat heeft ook geen nut...

btw ik denk dat dit komt omdat hij bij netspanning hem op 100% load zet.. ipv dat die speedstepdingen werkt van nix te doen niet zoveel stroom...

Maarja als iemand oplosing heeft voor langer :)

[ Voor 22% gewijzigd door fly op 29-09-2004 14:17 ]

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 22:23:
Dat vroeg ik mezelf pas ook af.....Er moet vast wel iets zijn waarmee je die toetsen kunt programmeren, maar hoe.... :?
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 22:20:
Ik heb hier ook net een gloednieuwe M6800Ne, maar ik heb enkele problemen:
Die stoere knopjes, waarvan ik verwachtte dat ze goed zouden werken met winamp, doen helemaal niets. D.w.z., wanneer ik die knopjes gebruik start WMP9, is er een manier om deze knopjes met winamp werkend te krijgen?
Dat zal waarschijnlijk met een extern programma moeten gebeuren die de dll aanstuurd voor de knoppen. Iemand zou er naar gaan kijken of dat te programmeren was maar ik heb verder niets meer vernomen van dat initiatief.
Dus als iemand handigs is met programmeren en tijd over heeft, ga je gang. Mocht je het werkend hebben dan graag hier melden.
Verder heb ik die asus chkmail geïnstalleert, ik neem aan dat dat is voor dat email ledje? Wanneer ik mail krijg op m'n OE, gaat dat lampje niet aan, ik kan verder ook helemaal nergens iets van een configuratiehokje vinden voor dat ledje, ook vrij jammer. Weet iemand hier meer van?
hmm das vreemd, als het goed is moet je ledje gewoon werken als je chkmail hebt geinstalleerd, heb je wel OE als standaard mail client ingesteld? Misschien ligt het daaraan. Wordt OE geopend als je je mail sneltoets gebruikt boven je toetsenbord?

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
fly schreef op 29 september 2004 @ 13:49:
[...]

zelfde probleem hiero.
via asus probe zie ik dat mijn temp 85 is
en dan springt de Fan aan en daalt het naar 75.
En dat is op netspanning
Ik heb ook de laatste versie van bios geupdate maar dat heeft ook geen nut...

btw ik denk dat dit komt omdat hij bij netspanning hem op 100% load zet.. ipv dat die speedstepdingen werkt van nix te doen niet zoveel stroom...

Maarja als iemand oplosing heeft voor langer :)
hmmm ik snap die problemen niet, bij mij wordt mijn notebook op netspanning en op super performance niet warmer dan rond de 57 graden bij simpel office werk, afspelen van video files en muziek.

Pas bij gamen wordt hij rond de 60 a 70 graden.

edit:
Probeer eens de nieuwste Omega drivers de installeren voor je M9700. Misschien dat je video kaart gewoon veel trekt vanwege de OUDE drivers. De oude zijn volgens mij gebaseerd op de 4,6 catalyst drivers en de nieuwste omega op de 4,9 catalyst drivers.

Stappenplan:
1) download de nieuwste omega drivers van http://www.omegadrivers.net
2) control panel, en remove alles waar ati in staat, drivers, ati control panel en de rest van de meuk.
3) reboot
4) installeer de nieuwste omega drivers
5) reboot
6) uitproberen en kijken of hoog je temps worden.

Laat het resultaat even weten hier want dan is dit namelijk de standaard oplossing voor de te hoge temps en kan ik dat toevoegen in de FAQ en troubleshooting.

[ Voor 33% gewijzigd door FongWan op 29-09-2004 14:29 ]

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
oops, quote ipv edit 8)7 |:(

[ Voor 98% gewijzigd door FongWan op 29-09-2004 14:30 ]

• fly

fly

Live Is Just.........

Hmm net dus alles uninstalled
nieuwe Omega drivers geinstalled.
Temp is nog steeds rond de 75~77 graden... :(

Mischien omdat de hele laptop nog warm is van daarnet...
Zal morgen wel een nieuwe post geven of het nog steeds hetzelfde is...

Hmm nog een benchmarkscore voor de geintresserde

3dmark03 Voor Nieuwe Omega drivers 2665
3dmark03 Na Nieuwe Omega drivers 2677

Mijn laptop M6700Ne:
1,5 Ghz, 2X256mb ram, 40gb 4200rpm Hdd.

[ Voor 31% gewijzigd door fly op 29-09-2004 17:03 ]

Verwijderd

vreemd, ik heb m gerecoverd op 2 partities.
dan doe ik de driver cd erin.
start ie zo'n dosprompt. installeert ie verder.
start ie automatisch opnieuw op.
begint ie weer met de pre-installation dos prompt

dan geeft ie een bericht>

System was ready for preInstallation
Press "OK" to restart the system
please remove driver cd from the device during os installation.

als ik m dan opnieuw boot zonder driver cd krijg ik het bericht.

select proper boot device or insert boot media...

Iemand die me kan helpen?? please :'(
dit is al mijn 2de laptop. de 1ste gaf problemen bij het recoveren

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 17:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 17:03:
vreemd, ik heb m gerecoverd op 2 partities.
dan doe ik de driver cd erin.
start ie zo'n dosprompt. installeert ie verder.
start ie automatisch opnieuw op.
begint ie weer met de pre-installation dos prompt

dan geeft ie een bericht>

System was ready for preInstallation
Press "OK" to restart the system
please remove driver cd from the device during os installation.

als ik m dan opnieuw boot zonder driver cd krijg ik het bericht.

select proper boot device or insert boot media...

Iemand die me kan helpen?? please :'(
dit is al mijn 2de laptop. de 1ste gaf problemen bij het recoveren
Dat is idd raar, windows zou automatisch de boot van de hdd af moeten halen bij het opstarten, maar je kan die ook zelf doen via je BIOS

Dan moet je naar "select boot device" ofzo gaan en dan op HDD zetten (harddisk)

Dan zou die het niet meer moeten vragen, en automatisch de boot van je hdd afhalen.... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 19:46:
[...]

Dat is idd raar, windows zou automatisch de boot van de hdd af moeten halen bij het opstarten, maar je kan die ook zelf doen via je BIOS

Dan moet je naar "select boot device" ofzo gaan en dan op HDD zetten (harddisk)

Dan zou die het niet meer moeten vragen, en automatisch de boot van je hdd afhalen.... ;)
heb ik al geprobeerd.
ik probeer m nu maar eens op 1 partitie te installeren. niet dat dat gaat helpen maarja. krijg als het goed is morgen nieuwe hdd.

wel zuur zeg 2 niet goed functionerende laptops

Verwijderd

helpt dus niet. op een 1 of andere manier raadpleegd hij bij het booten dus niet mijn hdd. zou deze dan kapot zijn of wat anders. anders helpt een nieuwe hdd ook niet en word ik er echt ziek van.

• fly

fly

Live Is Just.........

Zo vandaag met een fresh start begonnen. hij begon met 55 bij opstart en steeg als maar omhoog. Wat ik nu zie met de nieuwe Omega drivers is nog frustrereder :( ... De temp hangt een beetje op 82 graden :'( . En dan gaat het naar de 90 graden. Ventilator gaat aan. temp daalt weer naar 82 ong. En zo gaat het de hele tijd.....
Hij staat op Super preformance btw

Edit:

Ik heb hem nu op game gezet en tot mijn verbazing daalde de temp naar 68 graden.
blijkbaar is er toch verschil in cpu preformance met die power 4 gear.

En bij High performance gaat hij ook weer terug naar 82 graden :(

[ Voor 30% gewijzigd door fly op 30-09-2004 10:10 ]

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Draai anders eens wat benchmarks in de verschillende modussen, ik ben wel benieuwd of er ook doodwerkelijk verschil in performance is (en hoeveel dat dan is).

Verwijderd

Ik heb mijn M6Ne bestelt bij www.de-laptopper.nl, inclusief de 3 jaar onsite garantie. Is het nu verstandig om het garantieregistratiekaartje van asus nog op te sturen, of is dit niet nodig of zelfs dom om te doen?

• Rev!
  • Niet online
lak van dit ding is wel _ontzettend_ slecht zeg, me laptop tas was ff in reparatie dus ik had hem in me eastpak tas bij de boeken gedaan.

Resultaat
http://home.hccnet.nl/bobz/pics/asus_deksel_krassen.jpg

:( :( :(

fucking waardeloos....

Verwijderd

da's van je kaftpapier joh, doekje overheen hale en this weg (hoop ik voor jou)

• Rev!
  • Niet online
nou nee, heb dat hele ding al afgeboend, tis echt de lak

Verwijderd

das klote :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 17:30:
Ik heb mijn M6Ne bestelt bij www.de-laptopper.nl, inclusief de 3 jaar onsite garantie. Is het nu verstandig om het garantieregistratiekaartje van asus nog op te sturen, of is dit niet nodig of zelfs dom om te doen?

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

bluppy2 schreef op 30 september 2004 @ 12:24:
Draai anders eens wat benchmarks in de verschillende modussen, ik ben wel benieuwd of er ook doodwerkelijk verschil in performance is (en hoeveel dat dan is).
Hmm, ik merk hier écht geen verschil in de standen. Het is alleenzo dat volgensmij de videokaart hoger wordt geclockt. Alleen speel ik geen spelletjes dus heb ik ook geen bevindingen.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Hoe kan je zien of ze een Centrino 1.7 of een Dothan M735 in mijn laptop hebben gezet?

• The.Force
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

@ wrcveen: centrino is geen processor!

(Gewoon een combinatie van elementen : chipset/processor/wifi)

Dan heb je keuze tussen ofwel een Banias (1 Mb Cache) & de Dothan (2 Mb Cache).

Verder kan je dat met verschillende progjes zien: vb. cpu-z, sisoft sandra,...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f*ck man, kom er net achter dat ik een rode (dode) pixel op mijn scherm heb..... :'( en net 2 weken oud :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

He, verrek. Die heb ik ook maar die zag ik al meteen toen ik hem aanzette. Waar zit hij zo ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly

fly

Live Is Just.........

Hmmm..
Merkte op dat mijn laptop zo verrekt traag opstart. Mijn Pc (800mhz) start zelfs sneller op (zoeen halve min verschil) Dus ging ik ff in Msconfig diggen. Niet veel uitgezet.. had nerocheck uitgezet en die asusckmail.
Ff gereboot en nu blijft de temp. stabiel rond de 60 ~65 graden. Ga ik stressen dan stijgt het wel naar 80 ~ 90 . Een enorme vooruitgang :*) Ik hou jullie nog wel op de hoogte.

Btw. die instellingen hebben niet veel invloed op benchmarks want als de cpu krach nodig heeft gaat hij naar max.

Misschien dat ik die home zooi eraf pleur en Prof erop zet. Iemand anders nog tips om de temp laag te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pic_Art schreef op 01 oktober 2004 @ 07:17:
He, verrek. Die heb ik ook maar die zag ik al meteen toen ik hem aanzette. Waar zit hij zo ongeveer?
Als ik grofweg een lineaal langs het scherm leg (15,1" scherm) is het 5,7 cm van links en 10,2 cm van boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Heb net een Asus M6800NE. Lang getwijfeld, maar toch de knoop maar doorgehakt. Vond hem toch wel erg mooi voor de prijs (1268E bij 4launch). Helaas wel 2x256 (had liever 1x512 ivm evt uitbreiding) en een 4200rpm schijf, maar dat kan ik later evt zelf wel veranderen.

Andere vraag, weet iemand waar ik mijn laptop kan verzekeren? Bij de-laptopper kan dat via hun zelf, maar 4launch boodt die service niet.

Btw, hoe zit het met dode pixels bij deze laptop, komt dat vaak voor?

[ Voor 9% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 01-10-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had toen hij mij geleverd werd 0 dode pixels (speciaal gechecked) maar nu na een week heb ik 2 paarse & 2 iets lichtere pixels, maar stoort eigelijk niet zo erg als het klinkt.. ik denk dat ik na een jaar intensief gebruik er meer & storender ga krijgen..

Ik zou niet bereid zijn om m'n laptop daar nu voor in te leveren want ben er net helemaal op ingewerkt. Moet verdomt goed kijke om de pixels te zien.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Die dode pixels die komen in principe niet zomaar ineens tevoorschijn toch? Ik heb op mn huidige laptop 1 dode pixel en die zie ik eigenlijk niet eens, dus als het er niet teveel zijn, dan zal het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je met de restore cd windows alleen op één partitie kan zetten? Ik heb nu een C: en een D:, en ik wil die restore cd best eens proberen, maar hierbij de data op D: behouden. Gaat dat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, ik zie de dode subpixel want is alleen de rode kleur die ik zie, alleen op een donkere ondergrond. op lichte ondergrond niet. maar toch geeft het me een klote gevoel dat ik er een ondekt hebt. scherm is dus niet helemaal gaaf:(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Naar aanleiding van de goede berichten hierzo heb ik een m6800ne aangeschaft (webshop). Vanaf het moment dat ik het ding voor het eerste aanzette was ik ontevreden over de verlichting van het beeldscherm, een beeldscherm hoort toch egaal verlicht te zijn? Hoe dan ook: na het ding een aantal keer te hebben teruggezonden kwam de leverancier tot de conclusie dat dit volgens de specificaties is, bij vergelijking gaf een tweede notebook hetzelfde effect te zien. Hij wil het notebook dan ook niet ruilen oid.

Dit is hoe het scherm eruit ziet rechtvoor:
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/image/34510604.jpg

en een vergelijking met het desktop scherm (iiyama 19"), het notebookscherm ziet er dan al iets beter uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/image/34510659.jpg

En dan wat ik graag zou willen weten: is het scherm bij jullie ook zo ongelijk verlicht?

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:33

KhaZ

Alfa Romeo

Ik denk het wel.. is volgens mij zo bij heel veel laptops. Alleen bv een Sony Vaio heeft een prachtscherm, deze laptop is daar zegmaar 90%van. De kleurdiepte en scherpte is allemaal top, maar de verlichting is dus ietsjepietsjie minder :/

[ Voor 5% gewijzigd door KhaZ op 02-10-2004 11:29 ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 18:38:
Weet iemand of je met de restore cd windows alleen op één partitie kan zetten? Ik heb nu een C: en een D:, en ik wil die restore cd best eens proberen, maar hierbij de data op D: behouden. Gaat dat lukken?
Dat gaat zeker lukken, voordat 'ie het systeem recoverd, vraagt ie waar je wilt recoveren: 1e partitie, laatste partitie, gehele harde schijf

Suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Hmm, ik had wel wat verhalen gehoord dat de Asus M6 serie qua helderheid wel eens wat te wensen liet, maar die plaatjes zijn wel heel erg extreem. Het wordt alleen pas echt zichtbaar als de omgeving donker is..

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
bij mij is het toch echt 10x egaler verlicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rev! schreef op 02 oktober 2004 @ 16:05:
bij mij is het toch echt 10x egaler verlicht
volgens mij bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
zouden de mensen met een mobile9700 hun 3dmark05 scores eens willen posten? Ik haal namelijk maar 760 3dmarks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 09:35
Heeft iemand ook al de WSXGA+ versie want ik zit te twijfelen tussen deze en de w1 maar heb liever de ati radeon 9700 dan de 9600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Heeft iemand ook al de WSXGA+ versie want ik zit te twijfelen tussen deze en de w1 maar heb liever de ati radeon 9700 dan de 9600.
Ik heb hem over een goede week binnen. (crossed fingers)

Ik heb daarvoor gekozen omdat de w1 te duur was voor de config die ik wilde.
Maar nu de wsxga+ voor de m6 serie kwam was men besluit al snel gemaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-10-2004 21:17 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch

Arioch

<geek>

Rev! schreef op 02 oktober 2004 @ 18:22:
zouden de mensen met een mobile9700 hun 3dmark05 scores eens willen posten? Ik haal namelijk maar 760 3dmarks...
Ik haal 770 marks hier... Omega 2576. Met versie 2590 heb ik last van vermiste texturen bij verschillende spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Hoe komt het dat jullie dat kunnen draaien dan? Bij mij zegt hij na het laden van de tweede test dat ik te weinig geheugen heb op mijn kaart. Nu is dit wel 64mB maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 09:35
martinho schreef op 02 oktober 2004 @ 21:16:
[...]

Ik heb hem over een goede week binnen. (crossed fingers)

Ik heb daarvoor gekozen omdat de w1 te duur was voor de config die ik wilde.
Maar nu de wsxga+ voor de m6 serie kwam was men besluit al snel gemaakt.
Nice ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch

Arioch

<geek>

Pic_Art schreef op 02 oktober 2004 @ 22:35:
Hoe komt het dat jullie dat kunnen draaien dan? Bij mij zegt hij na het laden van de tweede test dat ik te weinig geheugen heb op mijn kaart. Nu is dit wel 64mB maar toch.
Heb je de hotfix al geïnstalleerd? Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Ik heb het nog niet getest zonder de hotfix, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat het daarmee zou opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

De CPU Hotfix bedoel je? Als ik die wilde installeren dan zei hij (de installer) Dat hij niet geinstalleerd kon worden daar er al een nieuwere .sys versie opstond. Maar die moet dus wel geinstalleerd zijn?

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://spockz.gotdns.com/images/cpuhotfix.jpg
Edit2: Dit is dus met SP2

[ Voor 21% gewijzigd door Spockz op 03-10-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ik haal met 3dmark05 de volgende scores, met de omega 2.5.76 drivers.

746 3dmark score en 2753 cpu score

GT1 = 3.0 fps
GT2 = 2.6 fps
GT3 = 3.4 fps

CPU test 1 = 1.4 fps
CPU test 2 = 2.4 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch

Arioch

<geek>

Pic_Art schreef op 03 oktober 2004 @ 00:39:
De CPU Hotfix bedoel je? Als ik die wilde installeren dan zei hij (de installer) Dat hij niet geinstalleerd kon worden daar er al een nieuwere .sys versie opstond. Maar die moet dus wel geinstalleerd zijn?

Dit dus:
[afbeelding]
Edit2: Dit is dus met SP2
Ik had het over de hotfix van 3dmark05: linkje naar de meuktracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb de laptop nu een week, prima dingetje behalve de warmte. Na een uurtje draaien haalt ie gewoon de 70 à 80 graden. Voor mijn part draait die fan de hele tijd, als ie 'm maar koeler houdt dan nu. Hebben jullie oplossingen voor dit probleem gevonden? Ik heb de Omega drivers al geinstalleerd maar tot nu toe weinig resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Heeft er hier iemand toevallig ook de M6800NE besteld bij 4Launch? Ik heb hem van de week besteld, en hoop em over een week of 2 binnen te krijgen. Duurt misschien wel redelijk lang, maar voor 1268E wil ik daar wel even op wachten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Dr_Frickin_Evil schreef op 04 oktober 2004 @ 12:43:
Heeft er hier iemand toevallig ook de M6800NE besteld bij 4Launch? Ik heb hem van de week besteld, en hoop em over een week of 2 binnen te krijgen. Duurt misschien wel redelijk lang, maar voor 1268E wil ik daar wel even op wachten,
Ik wacht nu al bijna 3 weken, dus je moet daar wel geduld hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat de fan vaker cq constant aan staat. Volgens mij is mijn laptop daarom zo warm: die fan slaat nooit maar dan ook nooit aan :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Kan je dat niet via motherboard monitor regelen ofzo. Er is iig zo'n programma voor de desks. Misschien dat dat hier ook op werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Niet online
Pic_Art schreef op 04 oktober 2004 @ 20:14:
Kan je dat niet via motherboard monitor regelen ofzo. Er is iig zo'n programma voor de desks. Misschien dat dat hier ook op werkt?
Motherboard monitor? Die zit er volgens mij niet op.

Had ik nog een ander vraagje. Het beeldscherm is prima maar via de netstroom wordt het beeld minder verlicht, ook al staat ie op High performance. Haal ik de stroomkabel eruit en dan op high performance, dan is het scherm wel weer helemaal verlicht. Ook weer zoiets lekker vreemd, dat Power4gear werkt echt voor geen meter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fn + F5 drukken om het beeld ook vollop verlicht te krijgen op netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petor schreef op 04 oktober 2004 @ 20:31:
[...]

Motherboard monitor? Die zit er volgens mij niet op.

...
Als hij er niet op zit, dan moet je hem installeren als je het programma wilt. Je kan misschien je fan aan laten gaan bij een bepaalde temperatuur, bijvoorbeeld al bij 20 graden celsius, dan staat ie dus altijd aan.

Of het werkt moet je zelf uitproberen, opzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluppy2 schreef op 04 oktober 2004 @ 18:18:
[...]

Ik wacht nu al bijna 3 weken, dus je moet daar wel geduld hebben :P
Ik wacht nu ook al paar weken en ik zie zojuist dat de m6800ne nu bij 4launch alleen nog maar met 735 wordt geleverd en niet meer met 715! B)

als ie nu nog maar wel komt dan. anders :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Niet online
Uhm, ik heb motherboard monitor gedownload maar die ondersteunt mijn moederbord niet :{ Anders programma's misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is er een Asus PC Probe voor laptops? Of misschien werkt die PC Probe ook op notebooks..
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.