Tweakert, kan jij me ook vertellen of ik die satellieten zo kan aansluiten zoals ik hierboven heb beschreven ?
[Voor 30% gewijzigd door JT op 19-10-2004 23:33]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[Voor 30% gewijzigd door JT op 19-10-2004 23:33]
Anoniem: 74112
Hoe bevallen jou de E80's met die reciever?Anoniem: 118966 schreef op 19 oktober 2004 @ 22:37:
Hallo,
Hierbij een paar foto's van mijn set;
Setup
tv SONY Kv-28FX68B
receiver DENON AVR 1404
dvd SONY DVP-NS355
Front JBL northridge E80
rear Mission 760i
center oud jvc speakertje (nog te vervangen)
ovrzicht tv + receiver + fronts
[afbeelding]
[afbeelding]
oude missions rear;
[afbeelding]
Gelijk ff een vraagje;
Ik wil mijn center vervangen voor een JBL northrige EC25. Deze past precies in het vak boven mijn receiver. Hij ligt dan helaas wel net iets naast het midden van mij tv. Is dit duidelijk merkbaar?.... ik leg hem liever niet op de tv namelijk.
Je hebt nog 20 minuten-ThUnDeR- schreef op 18 oktober 2004 @ 23:23:
Morgen kom en er foto;s waar jullie versteld van gaan staan
kidding
Maar als ik het red laat ik me set weer opnieuw zien maar dan in nette staat en zonder troep enzo
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Anoniem: 97007
Het was de bedoeling dat mijn subs een beetje de fronts overlappen [het lagere gedeelte overnemen] en mijn fronts minder bass te verduren krijgen. De sony is een subwoofer van maar 50w en niet zulke topprestaties maar voegt toch wat toe. Op vol bereik (tot 200hz) staat het volume ook iets zachter, anders gaat hij wel aanwezig zijn.Anoniem: 100860 schreef op 19 oktober 2004 @ 21:21:
[...]
Je zegt het heel goed "tot aan"![]()
Nee geintje, maar het is wel goed, want dan neemt de sub al een gedeelte van je
fronts over alvorens alles door de sub gedaan wordt, mijn sub staat ook op max.
alleen is dat dan 150 Hz
Anoniem: 50944
Ik ben juist een groot voorstander van de center op de tv. Dit omdat ik het geluid van mijn center drastisch slechter vindt onder in de kast dan boven vrij in de lucht. Daarbij is het gewoon theoretisch beter om de center op dezelfde hoogte te hebben als de tweeters in je fronts. Dat geeft een betere coherentie.Anoniem: 118966 schreef op 19 oktober 2004 @ 23:17:
Ik wil de center liever niet boven de tv omdat ik hem best groot vind. Hij zou erg dominant aanwezig zijn boven de tv. Daar komt bij dat ik hem dus precies boven de receiver kwijt kan. Ik zit overigens op ruim 4 meter van de tv. Daarbij komt ook nog dat ik wel eens gehoord dat het beter klinkt als je de center onder de tv plaatst ipv erboven.
Ik ben het eens met Play, beter op de tv dan in een kast. In een kast krijg je alleen maar een boost in het laag/midlaag waardoor het wollig gaat klinken en de spraakverstaanbaarheid minder wordt. En met een beetje pech gaat je kast ook nog irritant mee resoneren ook.Anoniem: 118966 schreef op 19 oktober 2004 @ 23:17:
Ik wil de center liever niet boven de tv omdat ik hem best groot vind. Hij zou erg dominant aanwezig zijn boven de tv. Daar komt bij dat ik hem dus precies boven de receiver kwijt kan. Ik zit overigens op ruim 4 meter van de tv. Daarbij komt ook nog dat ik wel eens gehoord dat het beter klinkt als je de center onder de tv plaatst ipv erboven.
Anoniem: 101556
Het resoneren verhaal klopt vooral het schuif deurtje van de tv meubel (IKEA)resoneerd ten alle tijden en is soms erg aanwezig.Jag schreef op 20 oktober 2004 @ 01:07:
[...]
Ik ben het eens met Play, beter op de tv dan in een kast. In een kast krijg je alleen maar een boost in het laag/midlaag waardoor het wollig gaat klinken en de spraakverstaanbaarheid minder wordt. En met een beetje pech gaat je kast ook nog irritant mee resoneren ook.
[Voor 33% gewijzigd door JT op 20-10-2004 01:34]
Beide fronts hebben een flinke subwoofer in zich. Eén van de vereisten van een THX speakerset-up is dat er 2 subwoofers aanwezig zijn.......Ik vind het persoonlijk een mooiere basweergave opleveren (alhoewel men zeg dat deze lage tonen niet lokaliseerbaar zijn, merk ik toch echt dat het totale geluidsbeeld 'dunner' wordt als ik één sub uitzet...)Dr.Schizo schreef op 19 oktober 2004 @ 23:57 heel veel, maar voornamelijk:
[...]
@ communicator
Nog even over de 500 thx serie... zit er daarom geen sub in die serie? Kan die daar niks aan toevoegen?
Gaat zo'n sub een beetje mee met een losse sub? want daar heb ik soms nogal mijn twijfels over. Ik heb tot nu toe enkel de niet THX uitvoering gehoord. Daar zat ook een sub in maar hij kwam niet zo mooi naar voren.Communicator schreef op 20 oktober 2004 @ 09:31:
[...]
Beide fronts hebben een flinke subwoofer in zich. Eén van de vereisten van een THX speakerset-up is dat er 2 subwoofers aanwezig zijn.......Ik vind het persoonlijk een mooiere basweergave opleveren (alhoewel men zeg dat deze lage tonen niet lokaliseerbaar zijn, merk ik toch echt dat het totale geluidsbeeld 'dunner' wordt als ik één sub uitzet...)
Zolang dat ding actief is zal het vast niet mee kunnen met een gewone sub (of je moet een echt flinke amp hebben (wil natuurlijk niet zeggen dat het slechte dingen zijn). Ik zou er in ieder geval altijd nog een mooi subje bij zetten. Het ZIJN active units, dus dat gaat dan wel goed komenAnoniem: 97007 schreef op 20 oktober 2004 @ 11:45:
[...]
Gaat zo'n sub een beetje mee met een losse sub? want daar heb ik soms nogal mijn twijfels over. Ik heb tot nu toe enkel de niet THX uitvoering gehoord. Daar zat ook een sub in maar hij kwam niet zo mooi naar voren.
ff offtopic.. Schrijf ik echt zo veel?
[Voor 17% gewijzigd door voodooless op 20-10-2004 12:22]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Met naar voren komen bedoelde ik het "gevoel", het geluid... aagh...deepspace schreef op 20 oktober 2004 @ 12:20:
[...]
Zolang dat ding actief is zal het vast niet mee kunnen met een gewone sub (of je moet een echt flinke amp hebben (wil natuurlijk niet zeggen dat het slechte dingen zijn). Ik zou er in ieder geval altijd nog een mooi subje bij zetten. Het ZIJN active units, dus dat gaat dan wel goed komen. Een sub moet btw niet "naar voren komen"! Hij moet er gewoon onmerkbaar zijn. Je mag hem pas missen als je hem uitzet.
Anoniem: 111211
Als je een echte bass-lover bent maakt het natuurlijk niet zoveel uit als de sub harder klinkt dan de rest (als je dat bedoeld met 'naar voren komen'), al lijkt het me niet echt mooiAnoniem: 97007 schreef op 20 oktober 2004 @ 13:03:
[...]
Met naar voren komen bedoelde ik het "gevoel", het geluid... aagh...
Wanneer hij harder gaat moet ik hem dus ook voelen![]()
kweenie hoe ik het moet zeggen, kan er mijn vinger niet op leggen.
Anoniem: 41252
En zeker nog langer geleden dat je voor het laatst afstofte?Lennieboy83 schreef op 20 oktober 2004 @ 15:10:
Het is zolang geleden dat ik mijn HT heb gepost, .......
Wouw, dat is vast mooi film kijken. Wil je ook met ons delen waarom je omruilde? Is dit een mooier scherm?Anoniem: 41252 schreef op 20 oktober 2004 @ 15:04:
Had laatst al eens mijn pics gepost en leit toen ook mijn 30 inch lcd tv van thomson zien.
Kleine update nu:heb namelijk de thomson teruggebracht om bep redenen en heb nu de 32PF9976 is de opvolger voor de 30PF9975.
Hier de pic's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is zeer snel supermooi beeld zowel met kabel als dvd gewoon fatastisch!
Heb je al geprobeerd de stekker van je rechter speaker erin te doen? misschien helpt hetLennieboy83 schreef op 20 oktober 2004 @ 15:10:
Het is zolang geleden dat ik mijn HT heb gepost, dus ik doe het bij deze weer eens een keer
Die ander had een defect._XipHiaS_ schreef op 20 oktober 2004 @ 15:25:
[...]
Wouw, dat is vast mooi film kijken. Wil je ook met ons delen waarom je omruilde? Is dit een mooier scherm?
Heb je ook aansluitingen als DVI of d-SUB15 om direct een PC op zo'n ding aan te sluiten, lijkt mij een meesterlijk beeldje dan. Wat is de res. 1280x720?
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 41252 op 20-10-2004 15:59]
Ja idd_XipHiaS_ schreef op 20 oktober 2004 @ 15:22:
En zeker nog langer geleden dat je voor het laatst afstofte?.
Maar, mooie set hoor. Daar sluit die TV wel het mooist bij aan denk itt de TV die je nu hebt. Nice.
Alles werkt hoorMikeyMan schreef op 20 oktober 2004 @ 15:49:
Heb je al geprobeerd de stekker van je rechter speaker erin te doen? misschien helpt het
[Voor 4% gewijzigd door Lennieboy83 op 20-10-2004 16:13]
Nee hij moet niet overheersen, maar ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Bij zachte lage tonen moet je het al kunnen horen. Maar bij luide geluiden (bv. explosies) moet hij mee kunnen. En toch misschien wel een beetje mijn kamer doen schudden. Wat ik bedoel is dat ik niet weet of ik dan aan die subs in de MS-502's genoeg. Zijn dat ook echt volwaardige subwoofers? Of is een aparte sub toch niet net ff lekkerder?Anoniem: 111211 schreef op 20 oktober 2004 @ 13:20:
[...]
Als je een echte bass-lover bent maakt het natuurlijk niet zoveel uit als de sub harder klinkt dan de rest (als je dat bedoeld met 'naar voren komen'), al lijkt het me niet echt mooi
Ik durf het bijna niet te vragen...Anoniem: 41252 schreef op 20 oktober 2004 @ 15:04:
Had laatst al eens mijn pics gepost en leit toen ook mijn 30 inch lcd tv van thomson zien.
Kleine update nu:heb namelijk de thomson teruggebracht om bep redenen en heb nu de 32PF9976 is de opvolger voor de 30PF9975.
Hier de pic's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is zeer snel supermooi beeld zowel met kabel als dvd gewoon fatastisch!
[Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 20-10-2004 16:47]
2799 bij bccMikeyMan schreef op 20 oktober 2004 @ 16:46:
Eerste hit in google (gaat wel over een philips met hetzelfde typenummer, maargoed):
http://www.pixmania.be/be...elevisie-16-9-32pf99.html
3034euro... volgens die jongens...
http://www.hermeselectron...880_philips_32pf9976.html
2899 bij hermes
Oei, da's prijzigMikeyMan schreef op 20 oktober 2004 @ 16:46:
Eerste hit in google (gaat wel over een philips met hetzelfde typenummer, maargoed):
http://www.pixmania.be/be...elevisie-16-9-32pf99.html
3034euro... volgens die jongens...
http://www.hermeselectron...880_philips_32pf9976.html
2899 bij hermes
...call for a Big Lebowski
Kan inderdaad, maar daar moet je natuurlijk ruimte voor hebben, een scherm ophangen, en rekening houden met de kosten van nieuwe lampen, en die zijn ook niet goedkoop...Da_man schreef op 20 oktober 2004 @ 16:50:
[...]
Oei, da's prijzig![]()
Daar kun je ook een hele mooie projector van kopen![]()
Maar wel mooi ding hoor![]()
[Voor 12% gewijzigd door JvS op 20-10-2004 22:33]
Dat heb ik dus ook, maar ik hou er toch wel weer van als de sub een beetje overheerst ten opzichte van de rest, ik hou wel van een beetje gedreunAnoniem: 97007 schreef op 20 oktober 2004 @ 16:22:
Nee hij moet niet overheersen, maar ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Bij zachte lage tonen moet je het al kunnen horen. Maar bij luide geluiden (bv. explosies) moet hij mee kunnen. En toch misschien wel een beetje mijn kamer doen schudden. Wat ik bedoel is dat ik niet weet of ik dan aan die subs in de MS-502's genoeg. Zijn dat ook echt volwaardige subwoofers? Of is een aparte sub toch niet net ff lekkerder?(Of werkt het samen weer mooier? Iemand zijn idee/mening?)
Het verschil ligt een beetje tussen muziek en film. Ik luister graag hardstyle/trance, zulke muziek heeft toch vaak een beete eigen bass. Die moet gewoon lekker klinken. De bass in een film moet ook mooi klinken, ook de achtergrond tonen (heb je soms zelfs al als iemand een autodeur dichtslaat in een film, een bescheiden bassje) tot nu toe heb ik bij muziek en film nog geen problemen gehad.
Moeilijk he rotatenAbaddon1 schreef op 20 oktober 2004 @ 16:57:
Hierbij eff een update van mn HT. Laatste aanschaf is een nieuwe center: Heco signature center by D'appolito. de pics:
Overzicht van de ruimte (witte vlekken op het scherm zijn van de flits die weerkaatst op de discobol):
[afbeelding]
Center met front lekker dof zwart dan krijg je tenminste geen weerkaatsing met de projector.
[afbeelding]
Center zonder front:
[afbeelding]
Yammie RX-V440
[afbeelding]
Philips 963SA gebruik ik voor alles DVD SACD en CD (nu zie ik pas dat ik um moet afstoffen)
[afbeelding]
Fronts zonder kap Sony SS-F5 ES
[afbeelding]
Rears ALDI vermoedelijk Eltax
[afbeelding]
SUB DIY Shiva 80 liter gesloten met DT300
[afbeelding]
Beamer Panasonic PT-AE500 de voorkant is hier al een paarkeer geshowed hier voor de geinteresseerden de achterkant
[afbeelding]
Overzichtje van de kabels Van links naar rechts: Optical cable gebruik ik bijna nooit, 5.1 out: Straight wire Symphony2, Audioquest YIQ A voor component, voor de fronts en center Kimber 4VS, Sub Oehlbach en rears no name kabel.
[afbeelding]
Plaatjes zijn Clickable..
Dit vind ik echt een van de betere setsAbaddon1 schreef op 20 oktober 2004 @ 16:57:
Hierbij eff een update van mn HT. Laatste aanschaf is een nieuwe center: Heco signature center by D'appolito. de pics:
Overzicht van de ruimte (witte vlekken op het scherm zijn van de flits die weerkaatst op de discobol):
[afbeelding]
Center met front lekker dof zwart dan krijg je tenminste geen weerkaatsing met de projector.
[afbeelding]
Center zonder front:
[afbeelding]
Yammie RX-V440
[afbeelding]
Philips 963SA gebruik ik voor alles DVD SACD en CD (nu zie ik pas dat ik um moet afstoffen)
[afbeelding]
Fronts zonder kap Sony SS-F5 ES
[afbeelding]
Rears ALDI vermoedelijk Eltax
[afbeelding]
SUB DIY Shiva 80 liter gesloten met DT300
[afbeelding]
Beamer Panasonic PT-AE500 de voorkant is hier al een paarkeer geshowed hier voor de geinteresseerden de achterkant
[afbeelding]
Overzichtje van de kabels Van links naar rechts: Optical cable gebruik ik bijna nooit, 5.1 out: Straight wire Symphony2, Audioquest YIQ A voor component, voor de fronts en center Kimber 4VS, Sub Oehlbach en rears no name kabel.
[afbeelding]
Plaatjes zijn Clickable..
[Voor 29% gewijzigd door @baddon op 20-10-2004 17:49]
Anoniem: 118966
Sorry voor de late reactie,Anoniem: 74112 schreef op 19 oktober 2004 @ 23:41:
[...]
Hoe bevallen jou de E80's met die reciever?
Heb je nog betere foto's van je fronts?
En waar heb je deze zwarte E80's gehaald?.
Anoniem: 118966
Ok. dat is duidelijk... Ik ga zeker heroverwegen hem erboven te gaan plaatsen. Alhoewel het resonantie verhaal bij mij niet opgaat, althans niet met de huidige center die er in het kastje ligt. Dat deurtje zou er ook eventueel uitgehaald kunnen worden.Jag schreef op 20 oktober 2004 @ 01:07:
[...]
Ik ben het eens met Play, beter op de tv dan in een kast. In een kast krijg je alleen maar een boost in het laag/midlaag waardoor het wollig gaat klinken en de spraakverstaanbaarheid minder wordt. En met een beetje pech gaat je kast ook nog irritant mee resoneren ook.
Je kan het natuurlijk altijd gewoon proberen. Ook kan een receiver met wat EQ mogelijkheden op het center kanaal helpen.Anoniem: 118966 schreef op 20 oktober 2004 @ 21:29:
[...]
Ok. dat is duidelijk... Ik ga zeker heroverwegen hem erboven te gaan plaatsen. Alhoewel het resonantie verhaal bij mij niet opgaat, althans niet met de huidige center die er in het kastje ligt. Dat deurtje zou er ook eventueel uitgehaald kunnen worden.
Ok, ik ga er eens over denken, vond ze alleen nogal prijzig. Ik woon nog thuis en ik weet niet of ik m'n ouders dat kan aandoen. Maar kan nog even sparen dus. (denk wel dat die er komenCommunicator schreef op 20 oktober 2004 @ 20:06:
@Dr.Schizo
Die subs in de fronts zijn zeker zéér volwaardige subs! De hele set is op elkaar afgestemd.....De fronts gaan zelf al aardig diep, en de subs springen vanaf 80 Hz er volaan in (terwijl de fronts dit zelf ook aankunnen...). De subs zijn 10" actieve subs, aangestuurd door een 150W versterker per kant.....
Geloof me: Je wilt ECHT geen andere sub meer.....;)
offtopic: Neee......zoveel schrijf je niet!
Is het niet beter om je centre onder je TV te plaatsen? Dan liggen de tweeters (fronts + centre) nagenoeg op één lijn. Dat komt een vloeiende surround sound ten goede. Sowieso zit de tweeter dan ook nog eens op oorhoogte (tenzij je staand films kijkt natuurlijkLennieboy83 schreef op 20 oktober 2004 @ 15:10:
Het is zolang geleden dat ik mijn HT heb gepost, dus ik doe het bij deze weer eens een keer
Great minds think alike!
Mooi zitten? Barcelona chair!
Google en gij zult vinden. Dynaudio heeft speciaal wandbevestigingsmateriaal in het assortiment. Ik zou dit echter nooit gebruiken, speakers klinken vrijwel altijd beter als ze 'vrij' staan.MikeyMan schreef op 21 oktober 2004 @ 15:58:
Ben gistermiddag bij multifoon in Rotterdam Alexandrium geweest om eens wat speakers te gaan beluisteren. Ben daar toch wel erg gecharmeerd geraakt van de Dynaudio Audience 52SE. Moet natuurlijk nog veel meer gaan beluisteren, en zeker ook met mijn eigen versterker, maar ze maken een goede kans.
Maar waar ik nu mee zit... Hoe ga ik ze ophangen...
Toen ik uberhaupt zei dat ik ze wou gaan ophangen kregen die gasten daar bijkans een hartaanval... Opzich hebben ze gelijk, en is het mooier om ze neer te zetten, maar als ik daar ruimte voor had, kocht ik wel een mooie zuilspeaker. Want dat neemt net zoveel ruimte in als een monitor op een stand.
Maar nu is mijn vraag... Weet iemand toevallig wat kant en klaar oplossingen om die speakers op te hangen? Of moet ik zelf gaan knutselen?
Mooi zitten? Barcelona chair!
Anoniem: 100231
[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100231 op 21-10-2004 16:12]
[Voor 16% gewijzigd door Bram77 op 21-10-2004 16:19]
Jah, dat weet ik, maar dan moet ik in m'n speakers gaan boren, vind ik niet echt een oplossing... En vrij komt opzich ook wel goed hoor, aan de achterkant hebben ze sowieso 90 cm ruimte... Heb alleen een erg lastige kamer (2x6m), dus kan ze gewoon niet neerzetten.Mosez schreef op 21 oktober 2004 @ 16:11:
[...]
Google en gij zult vinden. Dynaudio heeft speciaal wandbevestigingsmateriaal in het assortiment. Ik zou dit echter nooit gebruiken, speakers klinken vrijwel altijd beter als ze 'vrij' staan.
Dat er úberhaupt nog mensen zijn die in deze onzin gelovenMosez schreef op 21 oktober 2004 @ 15:41:
Klein upgrade-tje: Vibrapods.
Deze nemen naar het schijnt hinderlijke trillingen weg, wat de geluidskwaliteit ten goede zou moeten komen. Aangezien mijn componenten gestapeld op de vloer staan (2x bah), leek het me geen slechte investering.
Ik heb ze overigens besteld bij Antique Electronic Supply voor $4,95 per stuk. Laten bezorgen in de VS (daar was ik vorige week weer ff).
Model 1 (tussen 0.90 en 1.36 KG per stuk) en model 2 (1.81 - 3.62 KG):
[afbeelding]
'Gemonteerd':
[afbeelding]
Ik had verwacht dat de pods met name in het laag verschil zouden maken, maar mijn eerste indruk is dat vooral het hoog beter klinkt, minder scherp. Kan dat niet direct verklaren. Eerst nog maar eens wat luisteren dan...
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
[Voor 13% gewijzigd door Lennieboy83 op 21-10-2004 18:54]
Leuke setLennieboy83 schreef op 21 oktober 2004 @ 18:52:
Ik heb eerder dan verwacht mn nieuwe televisie binnen (Sony KV-28CS70 100hz digital scan 71cm bb)hier een foto van hoe het nu is:
[afbeelding]
Ik had niet verwacht dat ie vandaag al zou komen, al met al heel erg blij natuurlijk![]()
Ik heb al weer een aantal films achter de rug
edit:
wie wil zien wat ik nog meer in huis heb die moet even terugbladeren naar pagina 37![]()
Ziet er idd een beetje donker uit. Wat voor projector heb je staan? En is dat Dust to Glory die aanstaat (toevallig in High Def)?Bram77 schreef op 21 oktober 2004 @ 16:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje donker niet ?
+ Zo'n 800Watt verdeeld over 4 speakers (2 maal zelfbouw + 2 maal B&W) op een 600Watt gewoon ouderwetse stereo versterker.
Maar in het laag kan je wel verklarenBram77 schreef op 21 oktober 2004 @ 16:18:Ik had verwacht dat de pods met name in het laag verschil zouden maken, maar mijn eerste indruk is dat vooral het hoog beter klinkt, minder scherp. Kan dat niet direct verklaren. Eerst nog maar eens wat luisteren dan...
Harddisk recorderDa_man schreef op 21 oktober 2004 @ 18:57:
Leuke set![]()
Wat wordt de volgende upgrade? Nieuwe cd- of dvdspeler?
Ik weet eigenlijk niet meer welke film. In ieder geval geen High Def...gewoon een Xvid'jeJag schreef op 21 oktober 2004 @ 19:22:
[...]
Ziet er idd een beetje donker uit. Wat voor projector heb je staan? En is dat Dust to Glory die aanstaat (toevallig in High Def)?
Vermogen is het enige wat nog een beetje indrukwekend is aan m'n stereo
Anoniem: 114139
Nou, wat er door fabrikanten en fanatiekelingen word beweerd is dus dat de voetjes trillingen absorberen, en dat daardoor de cp soepeler draait in de speler, Dit zou dan de kleine afwijkinkjes van de laser op het oppervlak verminderen, waardoor de speler elektronisch minder hoeft te compenseren/corrigeren. En dat zou dan weer beter zijn voor het geluidJag schreef op 21 oktober 2004 @ 19:22:
Maar in het laag kan je wel verklaren? Beetje zonde om aan dit soort voodoo praktijken je zuur verdiende centjes uit te geven.
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 114139 op 21-10-2004 19:55]
Ik heb je post gemistVerbal Kint schreef op 21 oktober 2004 @ 09:10:
[...]
Is het niet beter om je centre onder je TV te plaatsen? Dan liggen de tweeters (fronts + centre) nagenoeg op één lijn. Dat komt een vloeiende surround sound ten goede. Sowieso zit de tweeter dan ook nog eens op oorhoogte (tenzij je staand films kijkt natuurlijk).
Als ik jou was had ik gewoon een paar zwarte squash-balletjes (doormidden zagen/snijden en onder je equipment) geprobeerd... werkt waarschijnlijk net zo goedModel 1 (tussen 0.90 en 1.36 KG per stuk) en model 2 (1.81 - 3.62 KG):
[afbeelding]
'Gemonteerd':
[afbeelding]
Ik had verwacht dat de pods met name in het laag verschil zouden maken, maar mijn eerste indruk is dat vooral het hoog beter klinkt, minder scherp. Kan dat niet direct verklaren. Eerst nog maar eens wat luisteren dan...
There's no such thing as idiotproof - because idiots are so ingenious
[Voor 7% gewijzigd door xdc op 22-10-2004 02:34]
slimmehotspot.nl
[Voor 3% gewijzigd door Waypoint op 22-10-2004 02:43]
Mooi spul maar GA eens groter wonen. Mooie spullen verdienen ook de ruimte.xdc schreef op 22 oktober 2004 @ 02:28:
wilde eigenlijk even wachten tot een vers nieuw topicdeel 12 komt er weer bijna aan ...
Maar mijn set heeft zoveel uitbreidingen de laaste tijd dat ik jullie de pics niet wil onthouden !
De volgende onderdelen zijn Nieuw / 2e hands aangekocht):
-Rotel Rmb 1075 en de RSP 1066 (voor en eindversterker)
-Nordost Red Dawn ver I Speakerwire,
-Nordost Blueheaven Interlink
-Schroers & Schroers Audiomeubel
Virapods noem je voodoo praktijken?Jag schreef op 21 oktober 2004 @ 19:22:
Maar in het laag kan je wel verklaren? Beetje zonde om aan dit soort voodoo praktijken je zuur verdiende centjes uit te geven.
Anoniem: 50944
Was het maar zo makkelijk.tatata schreef op 22 oktober 2004 @ 08:27:
[...]
Mooi spul maar GA eens groter wonen. Mooie spullen verdienen ook de ruimte.
Dit is GoT en over audiofiele middeltjes lopen de meningen nogal uitéén. dat is alleen maar leuk als beide kampen met repect met elkaar omgaan.tatata schreef op 22 oktober 2004 @ 08:38:
[...]
Virapods noem je voodoo praktijken?
Als iets toch wel lovende reviews al jaren heeft en voor weinig geld net je set extra tweakt. Maar ja dit is GOT en als de boer het niet kent...
Op het GOT zijn ze nogal op de centjes, Vibrapods horen meer op htforum thuis waar ook bijna iedereen ze heeft. Daar ligt het budget iets hogerAnoniem: 50944 schreef op 22 oktober 2004 @ 09:15:
[...]
Was het maar zo makkelijk.![]()
[...]
Dit is GoT en over audiofiele middeltjes lopen de meningen nogal uitéén. dat is alleen maar leuk als beide kampen met repect met elkaar omgaan.
Nee, het moet zijn: Als de wetenschap het niet kent.... (in ieder geval geldt dat voor mij)tatata schreef op 22 oktober 2004 @ 08:38:
Virapods noem je voodoo praktijken?
Als iets toch wel lovende reviews al jaren heeft en voor weinig geld net je set extra tweakt. Maar ja dit is GOT en als de boer het niet kent...
Anoniem: 105626
Volgens mij gewoon: wat de boer niet kent vreet ie niet, toch?deepspace schreef op 22 oktober 2004 @ 09:36:
[...]
Nee, het moet zijn: Als de wetenschap het niet kent.... (in ieder geval geldt dat voor mij)
Zeker! Ook mensen met een Vibapod kunnen een prachtige set hebben!Anoniem: 105626 schreef op 22 oktober 2004 @ 10:28:
Maar zoals iedereen weet: laat iedereen nou geloven wat hij wil, zolang we allemaal maar gelukkig zijn met onze set, dan is er toch niks aan de hand?
Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080
Hoe bevalt die RSP-1066? Ik ben ook bezig over zo'n apparaat, maar is het ook in stereo een beetje te pruimen, of is het vooral voor meerkanaals? ik neem aan dat bij deze voorversterker WEL een a.b. zit? (in tegenstelling tot de vincent voorversterker die ik laatst al bijna gekocht had..)xdc schreef op 22 oktober 2004 @ 02:28:-Rotel Rmb 1075 en de RSP 1066 (voor en eindversterker)
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Om eerlijk te zijn ben ik er nog niet uit of het ook *Echt* goed is voor stereo weergave, ik heb hem nog maar net .....Gemineye schreef op 22 oktober 2004 @ 13:28:
[...]
Hoe bevalt die RSP-1066? Ik ben ook bezig over zo'n apparaat, maar is het ook in stereo een beetje te pruimen, of is het vooral voor meerkanaals? ik neem aan dat bij deze voorversterker WEL een a.b. zit? (in tegenstelling tot de vincent voorversterker die ik laatst al bijna gekocht had..)
Die stenen onder de fronts zijn niet voor het geluidsoverlast naar de benedenverdieping , maar voor verbetering van de weergave van de fronts , of het daadwerkelijk helpt , weet ik nietWaypoint schreef op 22 oktober 2004 @ 02:42:
whoei mooie set man. Alleen waarom ook stenen onder de fronts? Ik heb het eens getest, stenen onder me sub. Maar je hoort het even goed beneden bij ons... dus het heeft geen enkele zin. Mijn ouders hoorden geen verschil en ik ook niet. Maarja.
offtopic:
Hebbie geld over ofzo:P?? Die CSI series kost per box zo'n 30 euro kwam ik achter toen ik ze ook wilde halen
Enne ik zie helemaal geen specs over de speakers?? Alleen over de interlinks en kabels?
helemaal vergetenAbaddon1 schreef op 22 oktober 2004 @ 09:52:
XDC mooie set hoor! Wel op audio direct douwen op je 963 als je muziek luisterd
was het inderdaad maar zo makkelijk , het is wat behelpen in de kleine kamer.tatata schreef op 22 oktober 2004 @ 08:27:
[...]
Mooi spul maar GA eens groter wonen. Mooie spullen verdienen ook de ruimte.
[Voor 60% gewijzigd door xdc op 22-10-2004 14:49]
slimmehotspot.nl
Zeeeeer mooie set. Alleen een beetje krap, zoals al meer mensen opmerkte.xdc schreef op 22 oktober 2004 @ 02:28:
Een set waar ik de komende jaren jaloers op zal zijn...
[Voor 17% gewijzigd door Trasos op 22-10-2004 16:12]
Met geld heeft het niets te maken. Je kan moeilijk beweren dat ik een budget setje heb staan. Ik leg alleen de accenten wat andersAnoniem: 69145 schreef op 22 oktober 2004 @ 09:25:
[...]
Op het GOT zijn ze nogal op de centjes, Vibrapods horen meer op htforum thuis waar ook bijna iedereen ze heeft. Daar ligt het budget iets hoger
Welke projector heb je staan?xdc schreef op 22 oktober 2004 @ 02:28:Maar mijn set heeft zoveel uitbreidingen de laaste tijd dat ik jullie de pics niet wil onthouden !
[Voor 22% gewijzigd door Jag op 22-10-2004 16:46]
[Voor 6% gewijzigd door @baddon op 22-10-2004 17:51]
xdc schreef op 22 oktober 2004 @ 14:42:
De speakers specs staan in mijn sig ....
Is het tegenwoordig teveel moeite om het er ff bij te zetten?Abaddon1 schreef op 22 oktober 2004 @ 17:50:
Zie zn sig Sanyo Z1
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pioneer VSX-D*14-K ?Anoniem: 111211 schreef op 22 oktober 2004 @ 20:55:
*sneak preview van mijn nieuwe prooi*
[afbeelding]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Spelbreker
Anoniem: 61495
Heb ik ook even gedaan, meteen een wereld van verschil in positieve vormJag schreef op 19 oktober 2004 @ 17:27:
[...]
Ik zou je speakers naar binnen draaien, zeker als je ook achter de pc zittend er naar luistert.
home chinema? waar is het beeld dan?Anoniem: 61495 schreef op 22 oktober 2004 @ 21:53:
Het is dan wel niet me eigen home cinema maar vond em toch wel leuk te posten hier in dit topic
[afbeelding]
[Voor 22% gewijzigd door _ferry_ op 22-10-2004 21:56]
Ja vervelend he?Anoniem: 100231 schreef op 22 oktober 2004 @ 21:51:
Lijkt wel wat op marantz met dat brushed metal
Zou je denken dat ze daar staan, dit plaatje komt uit japan..Anoniem: 61495 schreef op 22 oktober 2004 @ 21:59:
Nou ok niet echt home cinema maar dit mooie plaatje wou ik jullie niet onthouden .
Ik heb deze speakers bij de Mediamarkt in amsterdam zien staan het is zeker een apart gezicht om dat te hebben maar dan zal je toch een loterij moeten winnen
|>
geloof mij, dat waren deze niet.. die waren veel kleiner.. (hoewel nog steeds best groot..) Niet elke speaker met van die hoorns is dezelfde.. Hij leek er wel op, ben ik met je eens..Anoniem: 61495 schreef op 22 oktober 2004 @ 22:14:
Die grote Speakers heb ik zelf daar gezien in dat Showroom gedeelte .
Dat weet ik wel honder procent zeker en die dingen kosten toen iets van 15000 gulden.
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Hmm in Zwolle hadden we eerst ook van die grote hoorn's bij de luidsprekers staan @ de mediamarkt... De eerste keer dat ik die zag, dacht ik echt zo van WTFGemineye schreef op 22 oktober 2004 @ 22:18:
[...]
geloof mij, dat waren deze niet.. die waren veel kleiner.. (hoewel nog steeds best groot..) Niet elke speaker met van die hoorns is dezelfde.. Hij leek er wel op, ben ik met je eens..
Leuk ding, ik heb hier vd week de VSX-D814 om te proberen, en ik moet zeggen, voor het geld zit klinken ze gewoon erg goed.Anoniem: 111211 schreef op 22 oktober 2004 @ 21:07:
[...]Ja idd het is de VSX-D714.
Met meer details ga ik niet lopen gooien, want ik heb 'm nog niet..
NOG niet
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details