Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.731 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyrofielo schreef op 26 september 2004 @ 01:51:
Mijn setup: [afbeelding]

rear speakers: [afbeelding]

nog een keer tv +fronts: [afbeelding]

mijn fok hoekje: [afbeelding]

tv uit andere hoek: [afbeelding]

en nog eentje met kastjes en stereo erbij: [afbeelding]

specs:
tv: Philips 28PW8608 70cm 100 hertz
Stereo: sony mhc RX1120AV met pro logic
Ik heb naar de fronts toe 6mm2 gebruikt en dat scheelt een stuk met het standaard draadje wat erbij zat.

voor de rears moet ik nog ander draad halen vandaar dat het nog niet weggewerkt is :)

ben best tevreden over me set het geluid vind ik goed zo (ik heb toch geen geld voor wat beters) verder ben ik nog op zoek naar een dvd spelertje (kheb die tv ook nog maar net).
Ik heb die fronts ook (gebruik ze sinds kort als rear :) ) en daar zit vind ik een ontzettend lekker geluidje in >:)
Helemaal niet sofisticated, maar wel erg leuke speakers met een verassende diepgang O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 20:16:
[...]
Àlleen niet echt home-cinema hé? ;)
Eigenlijk ging ik ook opzoek naar een AV-reciever(denon 1803/1804/2803) maar toen kwam ik per ongeluk deze versterker tegen :)
Een week later zag ik hem voor een mooie prijs, toen kon ik hem niet laten staan.

Ik ben wel nog op zoek naar nieuwe speakers, deze jbl's kocht ik samen met m'n vorige denon set (df-88).
Die hele hap ga ik, denk ik, verkopen en het geld in nieuwe speakers steken.
Deze versterker heb ik beluisterd op een stel Xanadu AW16AL speakers en dat klonk echt precies goed, maar die zijn best aan de prijs.
Gelukkig heb ik geen haast ;)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheel mee eens

Heb nu een 5.1 set staan maar ik ben toch van plan om terug te gaan naar stereo omdat het 5.1 naar mijn smaak niet de emotie kan neer zetten als een stereo set.

Kijk het is best leuk als je een concert op dvd afspeeld dan zit je midden in het stadion en het geluid komt van alle kanten .
Maar op een gegeven moment is het niet leuk meer dan wordt het te druk in je oren terwijl muziek bedoelt is om rustig te worden en te kunnen genieten van een bepaald muziek stuk waar hij of zij van houdt .

Er gaat niets boven een stukje Jazz of Blues in stereo of een ander soort muziek en de muziek liefhebber zal dit onderbouwen .

Dus hoe mooi en luxe de nieuwe 5.1 setjes ook worden STEREO ZAL BLIJVEN BESTAAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
Een uitbreiding:

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/t20.gif

Ik had al eerder een tuner (Rotel RT1080) maar deed deze weg omdat ik en mijn Rotel set ging verkopen en omdat ik nooit radio luisterde. Echter na verloop van tijd begon ik wel wat te missen.

Jammer genoeg zijn de TAG McLaren tuners uiterst zeldzaam, maar ik kwam er een tegen en die is nu van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
ziet er goed uit, heb je ook nog een foto van jou eigen exemplaar?
ik vindt dit soort foto's altijd zo sfeerloos (bestaat dat woord eigenlijk wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 07:32
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 21:21:
[...]

Mooi man :9

Is dat trouwens een jamo subwoofer?
Heb ik nl ook.. bij extreme scenes is de mijne redelijk snel uitgeput.. :(
Is idd een jamo sub. Heb de mijne alleen helaas niet extreem afgesteld aangezien hij wat lucht verliest. Beetje te lomp neerzetten en een te zware driver deden het hout barsten ..... Dit moet ik dus nog steeds afkitten, maar vind het zo wel voldoende werken.

Heb wel een voordeel met houten vloeren dus trillingen worden veel beter versterkt dus sub wordt niet veel van gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op 26 september 2004 @ 21:38:
Een uitbreiding:

[afbeelding]

Ik had al eerder een tuner (Rotel RT1080) maar deed deze weg omdat ik en mijn Rotel set ging verkopen en omdat ik nooit radio luisterde. Echter na verloop van tijd begon ik wel wat te missen.

Jammer genoeg zijn de TAG McLaren tuners uiterst zeldzaam, maar ik kwam er een tegen en die is nu van mij ;)
ziet er appetijtelijk uit... maar kan iemand mij mischien uitleggen, waarom je tuners in verschillende (soms extreme) prijsklassen hebt? ik bedoel ik mag toch aannemen dat je kabel hebt. zijn ze krachtiger en picken ze meer op ofzo?

kan iemand dat helder maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
De mijne heeft RDS/EON :Y)

:9

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 22:21:
[...]

ziet er appetijtelijk uit... maar kan iemand mij mischien uitleggen, waarom je tuners in verschillende (soms extreme) prijsklassen hebt? ik bedoel ik mag toch aannemen dat je kabel hebt. zijn ze krachtiger en picken ze meer op ofzo?

kan iemand dat helder maken?
Waarom heb je verschillende CD-spelers? Waarom heb je verschillende DVD-spelers? Waarom heb je verschillende platenspelers? Waarom heb je verschillende versterkers? Etc. etc.

Bij CD-spelers en DVD-spelers en platenspelers heb je toch ook hetzelfde schijfje? En bij versterkers heb je toch ook hetzelfde signaal?

Nu kan je de rest zelf wel invullen denk ik..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Blue Eyes schreef op 26 september 2004 @ 21:38:
Een uitbreiding:

[afbeelding]

Leuk, een tuner die perfect bij de rest van je set past. Op zich zou ik dat ook wel willen, maar ik vind het net even te duur. Heb nu een schattige onkyo. Als ik straks wat makkelijker geld kan uitgeven koop ik wel een (tweedehands) Linn.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zimbab schreef op 26 september 2004 @ 22:43:
[...]

Waarom heb je verschillende CD-spelers? Waarom heb je verschillende DVD-spelers? Waarom heb je verschillende platenspelers? Waarom heb je verschillende versterkers? Etc. etc.

Bij CD-spelers en DVD-spelers en platenspelers heb je toch ook hetzelfde schijfje? En bij versterkers heb je toch ook hetzelfde signaal?

Nu kan je de rest zelf wel invullen denk ik..........
Mjah, maar de kwaliteit van cd is vele malen beter dan de kwaliteit van kabel. Dus op een gegeven moment heeft het voor kabel niet veel zin meer om een betere tuner te kopen lijkt mij... Cd/DVD is clean van ruis en dat soort spul, kabel verre van dat... Dus ik zie inderdaad wel wat in zijn vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Je kan het ook zo zien dat het voor CD-spelers veel makkelijker is om een bepaald top-niveau te halen omdat de bron van zichzelf al zo goed is. Dan zou je dure CD-spelers minder goed kunnen rechtvaardigen dan dure tuners.
Maar goed....er is met veel geld gewoon meer uit een kabelsignaal te halen dan met minder geld en zolang er klanten voor zijn zullen er ook bedrijven zijn die er veel geld in zullen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
zimbab schreef op 26 september 2004 @ 23:44:
Je kan het ook zo zien dat het voor CD-spelers veel makkelijker is om een bepaald top-niveau te halen omdat de bron van zichzelf al zo goed is. Dan zou je dure CD-spelers minder goed kunnen rechtvaardigen dan dure tuners.
Maar goed....er is met veel geld gewoon meer uit een kabelsignaal te halen dan met minder geld en zolang er klanten voor zijn zullen er ook bedrijven zijn die er veel geld in zullen steken.
Het is onzin om te zeggen dat het makkelijker is voor cd-spelers om top-niveau te halen dan voor tuners. Top-niveau ligt voor cd-spelers gewoon veel hoger dan bij tuners. Absoluut gezien is er met cd's veel sneller 'top-niveau' (in geluidskwaliteit) te halen, maar relatief gezien (tuners vergelijken met tuners en cd-spelers met cd-spelers) is het voor beide eigenlijk even 'moeilijk'.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
Een van de nadelen van de TAG: de TAG heeft dat niet. Evenals het ontbreken van AB.........

De vraag waarom tuners ontzettend duur kunnen zijn: net als in cd spelers en versterkers etc. zit daar gewoon heelveel kwaliteit verschil in. Je weet zelf al dat een transistor radio'tje voor in de tuin een slechter ontvangst heeft dan je tuner in je stereo. Dit geld ook voor de top tuners (ettelijke duizenden euro's). Heel kort door de bocht kan je scherper afstellen en is je ontvangst beter.

Gelukkig heb ik niet de hoofdprijs betaald ;)

Gevraagde foto: als ik terug ben van vakantie (ga over 2 uurtjes) en als het meubel klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zonet mn utp cat5e kabel afgebouwt(6 draden), er moet allen nog even banene pluggen op anders zijn ze zo moeilijk in te pluggen!
Btw; BE hoest met je meubel? En is het ht forum bij jou ook down??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

htforum is hier ook down ja..

mijn eerstvolgende aanwinst zal trouwens een nieuwe subwoofer zijn :) De spullen zijn al binnen maar ik heb nog even geen tijd om hem te bouwen (Adire Shiva + PR15 met een Hypex HS200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn nieuwe aanwinst worden boxen en als die af zijn zal ik totaal plaatje posten, nog 3 weekjes ofzo even w8en tot de herfstvakantie, kan ik dan rustig aan het DIY-en ;):D

Btw waarom heb je voor adire shiva gekozen? heb je niet gedacht aan de peerles sub ?? of een svs oid ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:54

Imhotep

The Dark Side

ToniBraxton schreef op 26 september 2004 @ 20:06:
Weliswaar stereo maar toch maar gepost :)

[afbeelding]

Denon pma-1500r, Denon dcd-1450AR en een laagje stof
aangesloten op JBL MX-1000
Hey, die heb ik ook :P
Ik heb er 4 van als surround en heb van een andere (goedkope) dolby-set de center en de sub gehouden.
heb dus alleen de surround vervangen door de JBL :P

Moet zeggen dat het wel al veel beter klinkt, maar kan natuurlijk niet tippen aan al dat moois wat ik hiero voorbij zie komen _/-\o_ _/-\o_

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

SVS had ik bijna gekocht zelfs :P (via een powerbuy).
Toen kon ik echter via htforum een 2ehands Hypex kopen voor de helf van de nieuwwaarde, en dat was voor mij genoeg reden om toch voor zelfbouw te gaan (geld is een belangrijk argument bij de keuze voor mij ;))

Ik heb toen heel veel verschillende op een rijtje gehad, Peerless+PR, Shiva(+PR), Seas en ook een Monacor uit de K+T. Uiteindelijk kon ik voor de Shiva een aardige prijs krijgen dus ben ik daarvoor gegaan. Ook omdat er zo vreselijk veel goede ervaringen over te lezen zijn (geldt ook voor de Peerless)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Htforum ligt heel de dag al plat door een update, die overigens erg lang duurt als je t mij vraagt.

Ga zelf overigens of een nieuwe dvd-speler kopen of nieuwe speakers, zit nog een beetje te twijfelen. Maar denk dat het een dvd-speler word, waarschijnlijk een denon dvd-2900.

heb wel al mijn eigen dvdspeler in de verkoop staan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Laatst online: 09:06
Vraagje: Ik heb zojuist een nieuwe sub aangeschaft (JBL Xti 300). Voor deze sub heb ik een tulp kabel nodig met een y splitsing. Nu ben ik naar een goede hifi zaak gegaan en daar heb ik een kabel gekocht van Ultralink en die was nu afgeprijsd naar 59 euries voor 4m (normaal 89). Het is wel de 1 naar duurste serie van Ultralink.

Nu is mijn vraag: HOOR je dit verschil ook? (ik heb een marantz sr4200 en dus die JBL Xti 300wattjes erop hangen). Is het misschien slimmer om een normale tulpkabel te halen met een y splitsing?

1 dezer dagen post ik nieuwe pics want ik ben nu een maandje alleen thuis en heb dus ff m'n HIFI beneden gezet :-D...

THX vast voor de reacties!!!

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Razorfist schreef op 27 september 2004 @ 22:32:
SVS had ik bijna gekocht zelfs :P (via een powerbuy).
Toen kon ik echter via htforum een 2ehands Hypex kopen voor de helf van de nieuwwaarde, en dat was voor mij genoeg reden om toch voor zelfbouw te gaan (geld is een belangrijk argument bij de keuze voor mij ;))

Ik heb toen heel veel verschillende op een rijtje gehad, Peerless+PR, Shiva(+PR), Seas en ook een Monacor uit de K+T. Uiteindelijk kon ik voor de Shiva een aardige prijs krijgen dus ben ik daarvoor gegaan. Ook omdat er zo vreselijk veel goede ervaringen over te lezen zijn (geldt ook voor de Peerless)
Zou ik misschien mogen vragen welke Seas je in gedachten had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Road-runner83 schreef op 27 september 2004 @ 23:01:
Vraagje: Ik heb zojuist een nieuwe sub aangeschaft (JBL Xti 300). Voor deze sub heb ik een tulp kabel nodig met een y splitsing. Nu ben ik naar een goede hifi zaak gegaan en daar heb ik een kabel gekocht van Ultralink en die was nu afgeprijsd naar 59 euries voor 4m (normaal 89). Het is wel de 1 naar duurste serie van Ultralink.

Nu is mijn vraag: HOOR je dit verschil ook? (ik heb een marantz sr4200 en dus die JBL Xti 300wattjes erop hangen). Is het misschien slimmer om een normale tulpkabel te halen met een y splitsing?

1 dezer dagen post ik nieuwe pics want ik ben nu een maandje alleen thuis en heb dus ff m'n HIFI beneden gezet :-D...

Groetjes!
Eh, beluister het zelf en trek je eigen conclusies? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Groetjes!
Je hebt helemaal geen y-kabel nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

zimbab schreef op 27 september 2004 @ 23:03:
[...]

Zou ik misschien mogen vragen welke Seas je in gedachten had?
De naam weet ik niet uit mijn hoofd, maar de 10" alu cone. Ik heb hem nooit gehoord, alleen een keer zien staan bij Speaker en Co in Rotterdam.
Hij schijnt zeer muziekaal te zijn, en ik heb tot nu toe erg goede ervaringen met Seas. Ik heb echter gekozen voor een wat geweldadigere subwoofer ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.klingtgut-lsv.de/shop/images/big/seas_h_1209_1.jpg
Deze is het geweest volgens mij. De W260AL

offtopic:
Deze lijkt me ook ERG gaaf:
Afbeeldingslocatie: http://www.klingtgut-lsv.de/shop/images/big/wild_thing.jpg
4x 6" high-excursion woofers.

[ Voor 24% gewijzigd door Blamm op 28-09-2004 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
XanderH schreef op 27 september 2004 @ 23:03:
[...]

Eh, beluister het zelf en trek je eigen conclusies? :)
Dan kan ik nog een tulp kabel kopen en heb ik er dus 1 over.
Jag schreef op 28 september 2004 @ 00:35:
[...]
Je hebt helemaal geen y-kabel nodig :).
Mijn receiver heeft 1 pre-out voor de sub (tulp) en mijn sub heeft 2 ingangen.

Ik dacht misschien kan iemand het mij vertellen die het al weleens getest heeft of er verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:25

PnD

like in Pinda ^_^

Alleen in de L ingang heb ik em bij mijn magnat motion 25A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Razorfist schreef op 28 september 2004 @ 00:41:
De naam weet ik niet uit mijn hoofd, maar de 10" alu cone. Ik heb hem nooit gehoord, alleen een keer zien staan bij Speaker en Co in Rotterdam.
Hij schijnt zeer muziekaal te zijn, en ik heb tot nu toe erg goede ervaringen met Seas. Ik heb echter gekozen voor een wat geweldadigere subwoofer ;)
Nou....ik zit wel eens na te denken over een sub voor muziek en heb dus ook serieus aan die Seas zitten denken (http://seas.no/seas_line/H1209.pdf). Daar zou ik er dan twee van nemen ofzo. Het enige punt is echter dat ik de kast klein en gesloten wil houden en dan moet je actief corrigeren. Als je dan nog echt lage tonen er uit wilt halen dan kom je snel aan zijn (X)max denk ik....ook al heb je er twee. Was dat ook een reden voor jou om het maar niet te doen of zal dat nog wel meevallen denk je?

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 28-09-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06

Groetjes!
Ik meende iets verschil te horen toen ik mijn sub met een y kabel aansloot en wanneer ik dit niet had. Met laag volume leek het iets voller te klinken. Ik weet vrij zeker dat ik dit dubbel blind niet zou redden :)

Er zijn mensen die zeggen dat dit 6 db verschil oplevert (Nieuwe woofer, y-kabel of juist niet?).

Hier kan ik het niet mee eens zijn 6 db verschil hoort iedereen!

Een erg goedkope dropveter of erg dure kabel gebruiken blijft een eeuwige discussie. Vind jij dat je het hoort dan moet je het doen. Ik heb een kabel van $90 gekocht omdat ik die veel goedkoper kon krijgen en 6 meter was en een Y spliiter had met gouden randjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Deze is het geweest volgens mij. De W260AL

offtopic:
[afbeelding]
De alu serie van Seas is erg fraai, maar kan bij hoge SPL al vrij snel tegen de poolplaat knallen. Dus voor HT moet je m.i. omzien naar een andere woofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
PnD schreef op 28 september 2004 @ 09:15:
Alleen in de L ingang heb ik em bij mijn magnat motion 25A
Mijn sub heeft dus een L en R ingang en het boekje geeft ook aan dat wanneer je receiver 1 sub uitgang heeft dat je voor deze sub dan een y splitser nodig hebt die niet meegeleverd is. Ik zal vandaag even een foto van de achterkant maken.

Maar de vraag heeft heel ergens anders mee te maken: HOOR je het verschil tussen een goekope TULP kabel en een dure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:25

PnD

like in Pinda ^_^

Je lokt een kabeldiscussie uit.. de een hoort het wel, de andere niet.. oordeel dus zelf, dit kunnen we niet voor jou doen..

Mijne heeft ook een L & R ingang en op advies v/d mensen hier heb ik alleen de L ingang aangesloten en het werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Road-runner83 schreef op 28 september 2004 @ 09:40:
[...]
...

Maar de vraag heeft heel ergens anders mee te maken: HOOR je het verschil tussen een goekope TULP kabel en een dure?
Antwoord: Misschien.

Wij weten toch niet of jij misschien wel bijna doof bent of dat je het allerbeste gehoor ter wereld hebt. Sommigen zweren bij een betere kabel anderen vinden het de grootste onzin. Dit is GOT dus meerendeel gaat zeggen niet nodig. Post je vraag op www.htforum.nl en de meesten zeggen dat je wel verschil hoort.
Kan je een duurdere kabel lenen, dan kan je het zelf testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Road-runner83 schreef op 28 september 2004 @ 09:40:
[...]

Mijn sub heeft dus een L en R ingang en het boekje geeft ook aan dat wanneer je receiver 1 sub uitgang heeft dat je voor deze sub dan een y splitser nodig hebt die niet meegeleverd is.
Maar dat is onzin, kan je ook heel makkelijk bedenken. Een sub heeft maar 1 versterkerkanaal, daar kan dus ook echt maar 1 signaal in. Wat er gebeurt als je een y-kabel gebruikt, is dat je het signaal eerst split en dan wordt het elektronisch weer bij elkaar opgeteld. Daar heb je dus niks aan.
De reden dat er twee inputs op zitten, is dat je een sub ook in een stereo opstelling kan gebruiken waarbij je dan zowel het linker als rechter signaal de sub in wilt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

zimbab schreef op 28 september 2004 @ 09:23:
[...]
Was dat ook een reden voor jou om het maar niet te doen of zal dat nog wel meevallen denk je?
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 09:37:
[...]
De alu serie van Seas is erg fraai, maar kan bij hoge SPL al vrij snel tegen de poolplaat knallen. Dus voor HT moet je m.i. omzien naar een andere woofer.
Precies wat jullie zeggen.. ik wil toch meer een subwoofer om in films goed te kunnen knallen af en toe, en daar leek hij me minder geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Ok dan zal ik erover ophouden maar ik dacht misschien is het op FEITEN gebaseerd dat een DUURDERE kabel beter is en dat je het verschil dus echt hoort!

Ik heb nu een duurdere kabel ertussen maar ik zou idd voor de gein nog een goedkope tulp kabel kunnen proberen om te kijken of ik het verschil hoor!

Discussie gesloten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 09:15

voodooless

Sound is no voodoo!

[afbeelding]
Monacor Wind Thing met Raptors idd. Gaat hard, maar helaas niet al te diep.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Linkwitz Transform :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

het vervelende van een aantal kleinere drivers is wel dat ze allemaal een relatief hoge Fs hebben. Deze althans wel.
Dacht ik ergens gezien te hebben tenminste....kan het ff niet vinden.

Ah....een Fs van 53Hz.

[ Voor 31% gewijzigd door zimbab op 28-09-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

zimbab schreef op 28 september 2004 @ 13:03:
het vervelende van een aantal kleinere drivers is wel dat ze allemaal een relatief hoge Fs hebben. Deze althans wel.
Dacht ik ergens gezien te hebben tenminste....kan het ff niet vinden.
Yep 51 Hz fs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

What is it gonna be lady's :P Anyway, dat zuigt idd hard, ik zie geen reden om voor zoiets te gaan in plaats van 4 Shiva's ofzo :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Neemt niet weg dat hij er extreem gaaf uit ziet, en op zn kant een hele mooie aanvulling voor je centerspeaker is ;) O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Blamm op 28-09-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, kan je hem op je tv leggen onder je center 8)7

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

JT schreef op 28 september 2004 @ 14:12:
Ja, kan je hem op je tv leggen onder je center 8)7
Ik zie nu al groen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Die woofers zijn zwart en de behuizing is ook niet groen :?

8)7

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Mar zijn freaky center zou dat eigenlijk wel worden. Maar nu wordt ie blauw.....toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

:/ Blauw heeft ie van mij :/ Dat wou ik gaan gebruiken :/

Edit: laten we nu maar weer ontopic gaan :P Wat kosten die Raptors per stuk?

[ Voor 42% gewijzigd door JT op 28-09-2004 14:52 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

JT schreef op 28 september 2004 @ 14:39:
Die woofers zijn zwart en de behuizing is ook niet groen :?

8)7
Nee gek, de TV wordt dat groen (en paars en roze en rood) :+

Mijn freaky center word idd blauw ;)

De raptors kosten rond de 125 euro/stuk

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 28-09-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ontopic slet, wat kost die Raptor ?

Edit: 125e ?!?! WTF ! Das gewoon in totaal 1000e voor die 2 subs ! Das gewoon 6 Shiva's :D

[ Voor 58% gewijzigd door JT op 28-09-2004 14:55 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ze zijn hier 110 en de Shiva is toch 200? Dus dan valt het nog wel mee. :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

200 ? 150 als je een beetje zoekt en als je er echt 6 wilt hebben dan krijg je ze vast wel voor 900 totaal :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ah zo......ik denk (bescheiden als ik ben) altijd in 1 of 2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

zimbab schreef op 28 september 2004 @ 14:57:
Ze zijn hier 110 en de Shiva is toch 200? Dus dan valt het nog wel mee. :+ :D
Tja, dat is natuurlijk niet eerlijk, jou goedkope prijs met een dure shiva prijs vergelijken! Daarnaast, 1 Shiva zal waarschijnlijk die Raptors een poepje laten ruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Voor €649 heb je hem compleet, met Monacor subamp erbij twv 279 euro. HEEL duur is hij dus niet, wel kinky ;)
Ik heb het artikel een opgezocht in de Klang+Ton van april/mei dit jaar, en hij loopt nog aardig diep door zie ik. Geen -3dB bij 19Hz ofzo, maar lang niet gek. Ongeveer 30Hz zo te zien, wel actief gecorrigeerd al met de sub-boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dat skiet dus niet op met mijn speakers. Ik wil eigenlijk een sub voor 20-40 ofzo. Maar was toch al niet van plan die te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Zoals beloofd nog foto's van mijn HT die nu in de woonkamer staat (heerlijk een maandje alleen thuis :-)....vanaaf weer!!! filmavond :-D)...

Als eerst een overzicht van de TV, frontspeakers en centerspeaker (+ de tuin op de achtergrond :-)...)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/roadrunner83/KamerJoost/Overzicht2.jpg

Hieronder een overzicht van de PC, Receiver en dvd-speler.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/roadrunner83/KamerJoost/Overzicht.jpg

Nu een overzichtje vanuit de TV gezien.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/roadrunner83/KamerJoost/Overzicht3.jpg

Achterkant van de Receiver :-)...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/roadrunner83/KamerJoost/Achterkant%20Marantz.jpg

Achterkant nog geen week oude SUB...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/roadrunner83/KamerJoost/Achterkant%20SUB.jpg

Voorkant SUB...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/roadrunner83/KamerJoost/SUB.jpg

DVD verzameling die steeds verder uitbreidt :-)...voor een lijstje mail me ff!
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/roadrunner83/KamerJoost/Dvd's.jpg

Specificaties op een rijtje:

Receiver: Marantz SR4200
DVD-Speler: Cyberhome (van m'n ouders), ik gebruik zelf m'n PC
Front: Quadral QLX-205, 120 Watt RMS (28-22.000 HZ)
Center: Sony, 70 Watt (geen RMS) van m'n ouders (nog vervangen dus!)
Achter: 2 oude bosejes van m'n vader, 50 Watt (ook nog vervangen!)
SUB: JBL Xti 300, 300 Watt (25-130 HZ)

PC (voor de geïnteresseerden):

Behuizing: Thermaltake V7000 A met sidewindow
Proc: P4 2,8 Ghz @ 3,6 Ghz
Mobo: Abit IC7-G
Mem: 2x 512 Kingston DDR400 draaiend op Dual
GK: Club3D Ati Radeon 9800 Pro ook overgeklokt :-) (ik gebruik zalman
coolers voor GK en Proc)
HDD: Maxtor 200Gig SATA
SK: Terratec Sixpack 5.1 (die is dus via de optische uitgang verbonden met
de Marantz)
DVD: DVD-Speler van LG en DVD-Brander van NEC (2500 met firmware
upgrade voor Dual layer)

Dit was het wel zo'n beetje :-)...

Als alles (op de sub na) op mijn kamer staat ziet het er zo uit:
HT op mijn kamer!

Mazzels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Mooie set! Die woofer in die Jbl kast: is dat soms de CS-12?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 28 september 2004 @ 17:29:
Denk niet dat ie hem heeft opengeschroeft om te kijken, zo'n nieuw ding :+
(als je dat wel hebt gedaan; ik zei niks O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hij lijkt verdacht veel op mijn subbie. De mijne is eigenlijk een autowoofer. Het enige verschil in het design is de ''Jbl'' opdruk, mijn letters zijn namelijk rood.

[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 28-09-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Barry|IA schreef op 28 september 2004 @ 17:29:
Ik zou echt niet weten welke woofer het is. Heb hem zeker nog niet opengemaakt en ben dat eigenlijk ook niet van plan ;-)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road-runner83 schreef op 28 september 2004 @ 18:38:
[...]

Ik zou echt niet weten welke woofer het is. Heb hem zeker nog niet opengemaakt en ben dat eigenlijk ook niet van plan ;-)...
Begrijpelijk..precies wat ik ook al dacht :)

Anyway; ziet er gaaf uit >:)
Nieuw fenomeen: 'Drive in' theatre :+

PS. ik zit te jagen op de opvolger van die marantz die jij hebt (SR4400).. hopelijk gaat het door :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 21:31 ]

Verwijderd

Vraagje:
Mijn Receiver Marantz SR-5300 en cd/dvd DV6400 aangesloten via een coaxkabel.
Dus het signaal van CD en DVD gaat dus digitaal.

Is het verstandig om het signaal van de DVD digitaal te houden en van de CD analoog? Wat is het verschil en is dus analoog voor CD beter dan digitaal?

geroeten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 08:21:
Vraagje:

Is het verstandig om het signaal van de DVD digitaal te houden en van de CD analoog? Wat is het verschil en is dus analoog voor CD beter dan digitaal?

geroeten
Digitale verbindingen zijn minder storing-gevoelig dan analoge. Een analoge verbinding kan gaan ruisen of brommen als ie te dicht langs een andere kabel wordt gelegt. Bij digitale verbindingen heb je daar geen last van.

Aan de D/A converter van je cd-speler en je receiver kun je zien wat in jou geval de beste oplossing is. De sr5300 heeft een D/A converter van 24bit-192kHz geloof ik, als die van je cd speler lager is kun je hem denk ik beter digitaal aansluiten, als de converter in je cd speler hoger is kun je hem weer beter analoog aansluiten :)
(Je zou het ook eens kunnen proberen.. kijk maar wat je het mooiste vind klinken ;) )

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 09:10:
(..)
Aan de D/A converter van je cd-speler en je receiver kun je zien wat in jou geval de beste oplossing is. De sr5300 heeft een D/A converter van 24bit-192kHz geloof ik, als die van je cd speler lager is kun je hem denk ik beter digitaal aansluiten, als de converter in je cd speler hoger is kun je hem weer beter analoog aansluiten :)
Wat een onzin! Ter illustratie: Een Athlon en een P4 werken allebei op dezelfde kloksnelheid, de specificatie is hetzelfde. Toch presteert de één veel beter dan de ander. Kortom:
(Je zou het ook eens kunnen proberen.. kijk maar wat je het mooiste vind klinken ;) )
Dit klinkt al een stuk beter.

Great minds think alike!

Verwijderd

Verbal Kint schreef op 29 september 2004 @ 09:56:
[...]
Wat een onzin! Ter illustratie: Een Athlon en een P4 werken allebei op dezelfde kloksnelheid, de specificatie is hetzelfde. Toch presteert de één veel beter dan de ander. Kortom:

[...]
Dit klinkt al een stuk beter.
Ik dacht écht dat het zo was :)
Ik had het van iemand gehoord (ik zou bijna zeggen op dit forum :o ).

Nou ja, hasmit kan idd gewoon ff 'experimenteren' wat ie het lekkerst vind klinken :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 10:51:
[...]

Ik dacht écht dat het zo was :)
Ik had het van iemand gehoord (ik zou bijna zeggen op dit forum :o ).

Nou ja, hasmit kan idd gewoon ff 'experimenteren' wat ie het lekkerst vind klinken :)
Op dit forum is ook wel onzin te vinden :D (bv. deze post).

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

inderdaad :P

heb je weleens gehoord dat bij verschillende kloksnelheden het geluid ook behoorlijk beroerd is.. dat digitaal is mooi, maar wel als alles constant en synchroon is..
je kunt nog zulke moioe waardes hebben, maar als het niet goed loopt, heb je er nog niets aan.

en jongens , vergeet niet.. analoog is ALTIJD beter... alleen wat gevoeliger.

offtopic:
Hey Taco, ik heb een tijdje geenicq meer, moet eens weer installeren)

[ Voor 11% gewijzigd door gitaarwerk op 29-09-2004 13:37 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
ja want bij digitale signalen zit je altijd met een bepaalde resolutie en een bepaald frequentie bereik. bij analoog is dit allebei oneindig.

daarom zijn er ook zoveel HIFI freaks die nog steeds naar platen luisteren ipv cd's oid...

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

De verschillen worden echter steeds kleiner en eigenlijk zijn er tegenwoordig niet zo gigantisch veel rationele redenen meer om voor platen te gaan. Maar die zogenaamde hifi-freaks hebben vaak nog heel veel platen van vroeger en die gooi je niet weg natuurlijk. Daarom hebben ze vaak ook nog een hele goede platenspeler en dan koop je ook wel eens een nieuw plaatje ja. Maar natuurlijk heb je ook de echte freaks.

Verwijderd

Mijn Beeld/Geluid setje:

TV en Sterio
http://members.home.nl/hooydonk/IMG_0065.JPG

Specs Sharp Sterio:
Ingebouwde versterker
Ingebouwde woofer
3 cd's wisselaar

Sharp Breedbeeld tv

PlayStation2 en DVD speler en VHS
http://members.home.nl/hooydonk/IMG_0069.JPG

Paar Matrix posters!
http://members.home.nl/hooydonk/IMG_0072.JPG

Case + Soundcardbox
http://members.home.nl/hooydonk/IMG_0074.JPG
Soundcard is verbonden met sterio en videokaart is verbonden via S-video met TV

Specs: http://specs.tweak.to/9611

Monitor
http://members.home.nl/hooydonk/IMG_0073.JPG

Mijn DVD collectie
http://members.home.nl/hooydonk/IMG_0075.JPG

Mijn filmkijk stoel en anders lig op lekker in bed.. Zie de eerste foto van view vanuit bed.. 8)7
http://members.home.nl/hooydonk/IMG_0077.JPG

Helaas is me kamer maar klein en kan ik niet optimaal geluid opzetten. Maar er staan 4 creative soundworks boxjes en 4 speakers van me sterio. Als ik geld heb schaf ik ander geluid aan en een andere versterker.

Zodra alles klaar is post ik het.

Modbreak, zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Je hebt bijna 5!! Mb nodig voor 7 kleine foto's. Eerst resizen en dan kun je opnieuw je foto's posten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 18:33 ]

• Barry|IA
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 08:21:
Vraagje:

geroeten
Even een antwoord op je vraag (in plaats van een discussie :P ).

Het is volgens mij verstandiger om je dvd-speler digitaal aan te sluiten, dit omdat je dan kan genieten van DTS geluid. Echter kan je de cd-speler het beste analoog aansluiten omdat je dan de DAC van de cd-speler gebruikt, die meestal toch wat exacter is dan de DAC in de receiver. Het woordje Digital/AnaloogConverter zegt het in feite al: het digitale signaal wordt omgezet naar een anoloog signaal, in feite komt het geluid er dus altijd anoloog uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 16:44:
Mijn Beeld/Geluid setje:

TV en Sterio
[afbeelding][/url]

Specs Sharp Sterio:
Ingebouwde versterker
Ingebouwde woofer
3 cd's wisselaar

Sharp Breedbeeld tv

PlayStation2 en DVD speler en VHS
[afbeelding][/url]

Paar Matrix posters!
[afbeelding][/url]

Case + Soundcardbox
[afbeelding][/url]
Soundcard is verbonden met sterio en videokaart is verbonden via S-video met TV

Specs: http://specs.tweak.to/9611

Monitor
[afbeelding][/url]

Mijn DVD collectie
[afbeelding][/url]

Mijn filmkijk stoel en anders lig op lekker in bed.. Zie de eerste foto van view vanuit bed.. 8)7
[afbeelding][/url]

Helaas is me kamer maar klein en kan ik niet optimaal geluid opzetten. Maar er staan 4 creative soundworks boxjes en 4 speakers van me sterio. Als ik geld heb schaf ik ander geluid aan en een andere versterker.

Zodra alles klaar is post ik het.
Waar koop je zo'n sterio ?

• Barry|IA
In de sterio zaak, duhhhh!! :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 18:18:
[...]

Waar koop je zo'n sterio ?
4 jaar geleden bij de wehkamp, maar ik zie dat Wehkamp geen sharp meer verkoopt.

Verwijderd

Ik ben van plan om een nieuwe speaker set aan te schaffen voor relatief weinig geld.

Afbeeldingslocatie: http://www.dvdpascher.net/image/matos/jvc_sxf300wd.jpg
Deze 2 front speakers!
Prijs: € 153,31

Afbeeldingslocatie: http://www.dvdpascher.net/image/matos/jvc_spcr300wd.jpg
En dan deze centre speakers en 2 surround speakers.
Prijs: € 82,45

Is dit een redelijke prijs kwaliteitsverhouding? Zo ja, is het aan te sluiten met de spullen die ik nu bezit.

http://members.home.nl/hooydonk/IMG_00100.JPG
Dit is mijn sterio met ingebouwde versterker :?

Ik heb ook nog een simpel dvd spelertje maar dat is alleen rood/wit tullip

Subwoofer creative soundworks system:
http://members.home.nl/hooydonk/IMG_0079.JPG
4 tullip stekkertjes: links voor en achter en rechts voor en achter.. 1x rear uitgang en de andere 3 zijn voor connectie met soundcard.
Ik denk dus dat ik het hierop zeker kan aansluiten... Is dat ook zo :?

Is hier deze set op aan te sluiten of is het noodzakelijk om een receiver te kopen? Ik weet dat een receiver wel betere kwaliteit zal geven als wat ik nu heb maar kan nie alles tegelijk kopen.

Greets

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 18:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 18:25:
[...]

4 jaar geleden bij de wehkamp, maar ik zie dat Wehkamp geen sharp meer verkoopt.
LOL :)
Waar taco op doelde is dat de juiste spelling stereo is :P

Verwijderd

Waarom koop je het niet in fasen? Dan begin je met de 2 frontspeakers. Die kun je op je Sharp aansluiten, vervolgens koop je een goede receiver waarop je dan ook surround speakers kan aansluiten. Als laatste kun je dan een simpele DVD-speler kopen met digitale uitgang.

Zo spreid je je uitgaven en heb je aan het einde van de rit een mooi surround installatie. :)

Overigens post je continu een veels te grote foto (zowel kwa bytes als pixels) welke je vervolgens resized. Dit is erg vervelend voor de mensen met een datalimiet want zo halen ze nogal veel overbodige data binnen. Je zal echt je foto's moeten verkleinen anders blijf ik ze verwijderen.

Dat verkleinen kun je bijvoorbeeld prima met Paint doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 18:39 ]

• Xander
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 18:26:
Ik ben van plan om een nieuwe speaker set aan te schaffen voor relatief weinig geld.

[afbeelding]
Deze 2 front speakers!
Prijs: € 153,31

[afbeelding]
En dan deze centre speakers en 2 surround speakers.
Prijs: € 82,45

Is dit een redelijke prijs kwaliteitsverhouding? Zo ja, is het aan te sluiten met de spullen die ik nu bezit.

http://members.home.nl/hooydonk/IMG_00100.JPG
Dit is mijn sterio met ingebouwde versterker :?

Ik heb ook nog een simpel dvd spelertje maar dat is alleen rood/wit tullip

Subwoofer creative soundworks system:
http://members.home.nl/hooydonk/IMG_0079.JPG
4 tullip stekkertjes: links voor en achter en rechts voor en achter.. 1x rear uitgang en de andere 3 zijn voor connectie met soundcard.
Ik denk dus dat ik het hierop zeker kan aansluiten... Is dat ook zo :?

Is hier deze set op aan te sluiten of is het noodzakelijk om een receiver te kopen? Ik weet dat een receiver wel betere kwaliteit zal geven als wat ik nu heb maar kan nie alles tegelijk kopen.

Greets
Je kunt sowieso vrij weinig met een 5.0 (geen sub?) setje op een stereo-versterker....

De center kun je iig niet gebruiken, en de rears kun je hooguit als 2e speakerpaar aansluiten... ook niet echt ideaal.

• Barry|IA
Volgens mij heeft hij pro-logic op zijn tv (?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 18:37:

Dat verkleinen kun je bijvoorbeeld prima met Paint doen.
Hoe doe je dat dan ? kheb vanmiddag hiervoor speciaal ps geinstalleerd ;):P

En wat waren die sites waar je plaatje skon uploaden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 20:45:
[...]

Hoe doe je dat dan ? kheb vanmiddag hiervoor speciaal ps geinstalleerd ;):P

En wat waren die sites waar je plaatje skon uploaden?
Gewoon plakken ik paint, en dan linksboven bij de 'functie's' een gestippeld vierkantje selecteren, en dan zou je je plaatje bij een punt kunnen pakken en inkleinen :) Wel even het venster vanaf rechtsonder 'meeverkleinen' want als je anders je plaatje upload heb je er eentje die voor de helft wit is :P

Uploaden kan hier

• Xander
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 21:04:
[...]

Gewoon plakken ik paint, en dan linksboven bij de 'functie's' een gestippeld vierkantje selecteren, en dan zou je je plaatje bij een punt kunnen pakken en inkleinen :) Wel even het venster vanaf rechtsonder 'meeverkleinen' want als je anders je plaatje upload heb je er eentje die voor de helft wit is :P
als je ps toch al installed hebt, gebruik dat dan alsjeblieft... ;)

Verwijderd

Mijn home cinema:

4 aldi zuiltjes
een koda 5.1 receiver. Type 3680
Aldi divx speler
h&b 3110 divx speler
samsung 55 cm vlak beeld.
en een 170 liter visaton subwoofer 6'pass ontwerp

Dit klinkt allemaal geweldig. Zeer strakke en lage bassen :)

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Voor de mensen die dat hele resize gedoe niet snappen:
www.irfanview.com

Heerlijk eenvoudig programma om foto's te vergroten, comprimeren...
Voor op GoT: open je originele plaatje, kies Image en dan resize/resample. Als je je foto's net wil laten passen in de layout, dan kies je best voor 600 pixels width, hoogte wordt automatisch aangepast, ok klikken, en je bestand saven. LET OP, je bestand niet overschrijven, want dan ben je je originele foto kwijt!, dus een nieuw mapje maken met thumbs of iets in die aard. :)

• Xander
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 21:13:
Mijn home cinema:

4 aldi zuiltjes
een koda 5.1 receiver. Type 3680
Aldi divx speler
h&b 3110 divx speler
samsung 55 cm vlak beeld.
en een 170 liter visaton subwoofer 6'pass ontwerp

Dit klinkt allemaal geweldig. Zeer strakke en lage bassen :)
Heb je misschien ook foto's? Foto's van hoe een set is opgesteld interesseren mij persoonlijk veel meer dan een lijstje specs :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 21:04:
[...]

Uploaden kan hier
Paint :r

Als je het gratis wil, gebruik dan Gimp ofzo...

Verwijderd

deepspace schreef op 29 september 2004 @ 21:18:
[...]

Paint :r

Als je het gratis wil, gebruik dan Gimp ofzo...
Ach ja.. ik had iets beter moeten lezen, dan wist ik nl dat yash al ps had.. ;)

ik heb 't net ook ff snel geprobeert, en de kwaliteit valt idd vies tegen :r
Forget about paint :|

Verwijderd

Genoeg geluld, foto's >:)

Tijdje geleden een REL Strata III gekocht.
Nu eindelijk ff wat pics geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/288/rel1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/470/rel2.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/433/rel3.th.jpg

Vorige week kwam m'n Epson Tw10h binnen :7
Eerst de doos uitpakken
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/9755/epson1.th.jpg

Manual & remote
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/5181/epson2.th.jpg

De remote is _klein_ . ben hem al diverse keren effe kwijt geraakt :P
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/3408/epson3.th.jpg

De epson zelf.
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/577/epson4.th.jpg

Het kontje.
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/4665/epson5.th.jpg

Zo moet ie nu ff staan, totdat ie aan het plafond vastgenageld word >:)
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/1282/epson6.th.jpg

Het bestelde doek voor het scherm was nog niet binnen, dus ik moest nog even op de muur projecteren, behang met bobbeltjes en zwarte spikkels :o

Plaatjes van het beeld, geen scherpe foto's :P
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/6131/beeldbefore3.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/8240/beeldbefore4.th.jpg

En nu met het licht aan :X
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/6206/beeldbefore5.th.jpg

En het doek was binnen, duzzz: schermpie maken 8)
Gelijk 's avonds hout halen en zagen en timmeren :)
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/1075/scherm1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/8053/scherm2.th.jpg

Tada!
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/3403/scherm3.th.jpg

De volgende dag het doek eromheen spannen, wat een kutwerk is dat zeg.
Je moet echt uitkijken dat je geen bobbeltjes achterlaat.
Met een nietapparaat om de paar cm een nietje erin stampen.
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/4774/scherm4.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/465/scherm5.th.jpg

En zo hangt ie nu op 2 blokjes, waterpas :7
Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/623/scherm6.th.jpg

Binnenkort een frame maken met zwart vilt. Dan schuif ik dat frame er zo overheen 8)

Vandaag kwam er nog wat moois binnen:

35 foot (10.6m) BlueJeans Component Cable, besteld uit de USA.
Schijnt super kabel te zijn, zeker voor die prijs. $83 + $38 shipping :X , had het wel binnen 4 -5 dagen ofzo, anders zou het wel 10 weken kunnen duren.

3x Belden 1694A

Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/1217/BlueJeansCable1.th.jpg

+ Canare RCAP RCA plugs, 'the best RCA plugs available anywhere'
Afbeeldingslocatie: http://img11.exs.cx/img11/959/BlueJeansCable2.th.jpg

Ziet er erg netjes afgewerkt uit. Erg mooie kabel en RCA connectors. _/-\o_

Als het goed is komt er nog een Marantz DV4300 dvd speler binnen en heb mijn oog laten vallen op een SVS 20-39 PCi sub :o

Als alles hangt, klaar is, geïnstalleerd is, meer pics :9

Wat ben ik modem-friendly trouwens :P

Verwijderd

Hey mooie set, en die kabels zien er ook zeer schón uit.
Waar heb je die Epson TW10H trouwens bestelt? Ben ook opzoek naar die projector weet alleen nog niet bij welke shop ik m ga bestellen..

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Hey mooie set! Zijn die Rel subs nou zo krachtig dan? Dat 'iedereen' het erover heeft :P

offtopic:
Is het aansluiten van een beamer eigelijk een eitje? Ik heb nl een filmmarathon van scouting dit weekend en ik organiseer dat. Nu ken ik iemand die er 1 heeft, omdat zijn broer aan het backpacken is(half jaar) en van die broer was die beamer dus....maar diegene heeft geen idee hoe die werkt. Ik heb er ook nog nooit 1 aangesloten of wat dan ook :P . Maar is het gewoon het gele tulpje erin voor het beeld en dat ik dan de rood/witte gewoon in mijn mengpaneel plug? thanx alvast,vond het een beetje onzinnig om er een topic over te beginnen... in de search staan wel veel topic over't aansluiten met computers enzo,maar het is de bedoeling hem direct op een dvd speler aan te sluiten...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, tkan vast ook met zo'n geel kabeltje... Maar als het ff kan zou ik iig een s-video kabel gebruiken, of eventueel zoals hierboven component... Maar verder is het echt niet moeilijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 23:10:
Hey mooie set, en die kabels zien er ook zeer schón uit.
Waar heb je die Epson TW10H trouwens bestelt? Ben ook opzoek naar die projector weet alleen nog niet bij welke shop ik m ga bestellen..
Ik heb mijn beamer bij www.obcs.nl besteld, voor €965 incl verzenden.
Binnen enkele dagen in huis. Het is wel een dozenschuiver dus als je pech hebt, heb je een dode pixel en dan moet je zelf met epson bellen, zoals ik.
Je kunt ook wat meer uitgeven voor meer service en hem bij Frank van ITC bestellen, hij checkt hem op dode of actieve pixel, calibreert hem en stuurt hem dan op. Het kan dan wel 1-2 weken duren voordat je hem hebt, en je bent ook 150 euro meer kwijt. Maar dan heb je wel een stukje zekerheid en service.
Het kan je een hoop gezeur besparen :)
Waypoint schreef op 29 september 2004 @ 23:23:
Hey mooie set! Zijn die Rel subs nou zo krachtig dan? Dat 'iedereen' het erover heeft :P

Nee zijn niet 'krachtig', de ST-serie van REL is erg mooi voor muziek niet zozeer voor LFE. Behalve dan de echt grote, maar dan bestaal je je scheel voor.
Voor die prijs kun je heel wat anders moois voor kopen, voor LFE dan ;)

offtopic:
Is het aansluiten van een beamer eigelijk een eitje? Ik heb nl een filmmarathon van scouting dit weekend en ik organiseer dat. Nu ken ik iemand die er 1 heeft, omdat zijn broer aan het backpacken is(half jaar) en van die broer was die beamer dus....maar diegene heeft geen idee hoe die werkt. Ik heb er ook nog nooit 1 aangesloten of wat dan ook :P . Maar is het gewoon het gele tulpje erin voor het beeld en dat ik dan de rood/witte gewoon in mijn mengpaneel plug? thanx alvast,vond het een beetje onzinnig om er een topic over te beginnen... in de search staan wel veel topic over't aansluiten met computers enzo,maar het is de bedoeling hem direct op een dvd speler aan te sluiten...

Makkelijk? Tsja, je kan hem op verschillende manieren aansluiten.

Composiet - 1 zo'n geel kabeltje, niet doen, slechte kwaliteit

Scart - dat weet je wel, zo'n blokje, best redelijk maar dan moet de beamer wel eens scart ingang hebben :)

Component - 3 connectors (zoals die in mijn post hierboven. lijkt op composiet, alleen dat zijn 3 aparte RCA pluggen voor Rood Groen Blauw. Is erg goed.

Dan hem je ook nog DVI, is ook erg goed. maar niet veel dvd spelers hebben zo'n uitgang.

Zorg iig voor een goede verduistering, dat is het belangrijkste. Als het niet echt donker is, wordt het beeld stukken minder. Het beste is echt pikdonker, door het licht van de beamer wordt het wel een btje lichter in de kamer dus je kan nog wel wat zien dan :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 21:28:
Genoeg geluld, foto's >:)

Tijdje geleden een REL Strata III gekocht.
Nu eindelijk ff wat pics geschoten:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vorige week kwam m'n Epson Tw10h binnen :7
Eerst de doos uitpakken
[afbeelding]

Manual & remote
[afbeelding]

De remote is _klein_ . ben hem al diverse keren effe kwijt geraakt :P
[afbeelding]

De epson zelf.
[afbeelding]

Het kontje.
[afbeelding]

Zo moet ie nu ff staan, totdat ie aan het plafond vastgenageld word >:)
[afbeelding]

Het bestelde doek voor het scherm was nog niet binnen, dus ik moest nog even op de muur projecteren, behang met bobbeltjes en zwarte spikkels :o

Plaatjes van het beeld, geen scherpe foto's :P
[afbeelding]

[afbeelding]

En nu met het licht aan :X
[afbeelding]

En het doek was binnen, duzzz: schermpie maken 8)
Gelijk 's avonds hout halen en zagen en timmeren :)
[afbeelding]

[afbeelding]

Tada!
[afbeelding]

De volgende dag het doek eromheen spannen, wat een kutwerk is dat zeg.
Je moet echt uitkijken dat je geen bobbeltjes achterlaat.
Met een nietapparaat om de paar cm een nietje erin stampen.
[afbeelding]
[afbeelding]

En zo hangt ie nu op 2 blokjes, waterpas :7
[afbeelding]

Binnenkort een frame maken met zwart vilt. Dan schuif ik dat frame er zo overheen 8)

Vandaag kwam er nog wat moois binnen:

35 foot (10.6m) BlueJeans Component Cable, besteld uit de USA.
Schijnt super kabel te zijn, zeker voor die prijs. $83 + $38 shipping :X , had het wel binnen 4 -5 dagen ofzo, anders zou het wel 10 weken kunnen duren.

3x Belden 1694A

[afbeelding]

+ Canare RCAP RCA plugs, 'the best RCA plugs available anywhere'
[afbeelding]

Ziet er erg netjes afgewerkt uit. Erg mooie kabel en RCA connectors. _/-\o_

Als het goed is komt er nog een Marantz DV4300 dvd speler binnen en heb mijn oog laten vallen op een SVS 20-39 PCi sub :o

Als alles hangt, klaar is, geïnstalleerd is, meer pics :9

Wat ben ik modem-friendly trouwens :P
Hele vette shit heb je daar staan. Als ik het geld had en een grote kamer had ik ook zo'n beamer aangeschaft! :9

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zimbab schreef op 29 september 2004 @ 16:42:
De verschillen worden echter steeds kleiner en eigenlijk zijn er tegenwoordig niet zo gigantisch veel rationele redenen meer om voor platen te gaan. Maar die zogenaamde hifi-freaks hebben vaak nog heel veel platen van vroeger en die gooi je niet weg natuurlijk. Daarom hebben ze vaak ook nog een hele goede platenspeler en dan koop je ook wel eens een nieuw plaatje ja. Maar natuurlijk heb je ook de echte freaks.
inderdaad..dat is zeker waar... :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

@ DA MAN

Fijn die REL subs hey :)
Ik heb er zelf ook een. De Stadium 2. Heerlijk ding voor films/muziek. Fijne aan deze aardappelkisten vind ik dat ze zo precies af te stemmen zijn! (in begin ruk maar hoe mee je speelt)

Ontopic!
Mijn HC-setup is nog niet bij elkaar gezet. Flatscreen / dvd beneden. Rest boven op de speciale HC-kamer.

TV: Philips 9969 (type kan nie kloppe) 42ich Plasma, met de Pixelplus etc en andere meuk.
Decoder: Philips Digital recevier px450
Versterker: Denon avc a10se black
Dvd: Denon DV 1600 black
Cd: Philips CD789 Digital Black
Radio: Teac (nogwattus) :P
Alles aangesloten met Monstercable meuk
Front: Audiolab Donia's
Rear: Audiolab Forto
Fronter Audiolab Forto Dubble
Sub: Rel Staduim II

Leuk spel allemaal :) ben er ook heeeel blij mee :+

(ik zal deze week nog pix posten als ik mijn digicam trug krijg :( :( :( !!! )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 00:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 00:29:
@ DA MAN

Ik heb er zelf ook een. De Stadium 2. Heerlijk ding voor films/muziek. Fijne aan deze aardappelkisten vind ik dat ze zo precies af te stemmen zijn! (in begin ruk maar hoe mee je speelt)

Ontopic!
Mijn HC-setup is nog niet bij elkaar gezet. Flatscreen / dvd beneden. Rest boven op de speciale HC-kamer.

TV: Philips 9969 (type kan nie kloppe) 42ich Plasma, met de Pixelplus etc en andere meuk.
Decoder: Philips Digital recevier px450
Versterker: Denon avc a10se black
Dvd: Denon DV 1600 black
Cd: Philips CD789 Digital Black
Radio: Teac (nogwattus) :P
Alles aangesloten met Monstercable meuk
Front: Audiolab Donia's
Rear: Audiolab Forto
Fronter Audiolab Forto Dubble
Sub: Rel Staduim II

Leuk spel allemaal :) ben er ook heeeel blij mee :+

(ik zal deze week nog pix posten als ik mijn digicam trug krijg :( :( :( !!! )
daar mag je idd wel even foto's van gaan maken ja :D

klinkt erg leuk.

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 00:29:
Ik weet niet of het voor alle REL systemen geldt, maar mijn strata III vond ik wel lastig af te stellen.. Het duurt weken voordat je een instelling hebt gevonden die je tot volle tevredenheid kan stemmen! En zelfs na een paar maanden blijf ik me af en toe afvragen of de plek wel goed is, en de overgangsfrequentie, en de fase, en het lo-level volume, en het hi-level volume.. Hij kan heel goed afgesteld worden, om hem aan te passen aan een ieders smaak, maar neem daar wel genoeg tijd voor!

Zeker voor de strata 3 geldt; wil je rampestampen; koop een andere (basreflex) sub. Wil je zuivere en strakke lage tonen die niet vermoeiend worden maar keurig integreren in het geluid van de luidsprekers; koop een strata..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Da_man & MikeyMan thanx _/-\o_

Ik zal toch v/d week ook eens wat posten... Niet dat het veel bijzonders is, maar ik heb hier nog bijna geen Syrincs gezien ('t is maar een stereo setje maarja O-) )

[ Voor 9% gewijzigd door Waypoint op 30-09-2004 15:14 ]

• The Eagle
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Da_man: Voor het verliezen van die AB hebben ze van die sleutelhangers uitgevonden...die beginnen te piepen als je naar ze fluit :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vaak ook (en vooral) als je er niet naar fluit :X
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.