PSN: Shiver23
waarom komt de distributie van dat ding zo langzaam op gang?
geen geld ofzo?
en wat is jouw eerste ervaring met die muis?
[ Voor 12% gewijzigd door XPointman op 10-11-2004 13:46 ]
Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
13:37
Anoniem: 62311
Nou, het is vergeleken met de mx310 en de razer viper een beest.
Hij ligt beter in de hand dan beide, en hij gaat een stuk "smoother" over het beeldscherm, serieus, dit is de beste van alles tientallen muizen die ik heb gehad.
Deze ga ik verlopig zeker houden, het is de eerste muis waarmee ik tevreden ben
Feel the power of 1600DPI
ik raad iedereen deze muis aan
+ punten
+ontwerp. Hij ligt erg goed in de hand.
+gewicht. Niet te licht, niet te zwaar. Precies goed.
+knoppen. De knoppen zijn erg "trefzeker". Het kost redelijk wat kracht om de knoppen in te drukken.
+voetjes. De muis glijdt erg fijn over de voetjes.
- punten
- de knoppen aan de zijkant zijn vanaf de "duim"-kant prima te bedienen.
Maar van de andere kant totaal niet goed te bedienen. (zonder vinger-acrobatiek).
- nog geen optie kunnen vinden om de knoppen binnen windows precies te laten doen wat ik wil. (maar dat zal wel aan mij liggen)
[ Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 10-11-2004 17:59 ]
kan je zo vindenShiver23 schreef op 10 november 2004 @ 17:59:
Hij is zeker "smooth".
+ punten
+ontwerp. Hij ligt erg goed in de hand.
+gewicht. Niet te licht, niet te zwaar. Precies goed.
+knoppen. De knoppen zijn erg "trefzeker". Het kost redelijk wat kracht om de knoppen in te drukken.
+voetjes. De muis glijdt erg fijn over de voetjes.
- punten
- de knoppen aan de zijkant zijn vanaf de "duim"-kant prima te bedienen.
Maar van de andere kant totaal niet goed te bedienen. (zonder vinger-acrobatiek).
- nog geen optie kunnen vinden om de knoppen binnen windows precies te laten doen wat ik wil. (maar dat zal wel aan mij liggen)
ga naar je driver menu
klik op buttons
en dan doe je 4 en klik je macro
jep, die knop rechts zit er voor mij ook voor jan lul =)
maar maak ik me niet druk om
Heb nu de Razor Viper nogmaar sinds 15 mei, en die bevalt goed. Moest in het begin wel wennen, want als ik me middelvinger ontspande drukt ik automatisch de rmk in.
Maar dat was fftjes een paar dagen wennen.
[ Voor 5% gewijzigd door Minkie op 10-11-2004 20:23 ]
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
- Wat vinden je van de extra zijknoppen ? Die kregen (als een van de weinige punten trouwens) in een review behoorlijk negatief commentaar, aanslag was niet fijn en plaatsing ook niet optimaal.
- De 2 hoofdknoppen, clicken ze een beetje stil, of zijn ze nogal luid?
- Zijn de extra buttons aan keystrokes te binden? Zoja, ook aan letters, of alleen aan ctrl, alt enz. ?
[ Voor 72% gewijzigd door Yokozuna op 10-11-2004 23:09 ]
Anoniem: 128151
Het enige positieve vond ik de prijs. Ik had verwacht dat hij duurder zou worden. Prestaties kan ik natuurlijk niet over meepraten, ding hing niet aan een PC
- de linker zijknoppen zitten wel lekker, die aan de rechtse kant zijn waardeloos, maar ik maak me er niet druk omYokozuna schreef op 10 november 2004 @ 23:05:
Enkele vraagjes voor de al gelukkige eigenaren:
- Wat vinden je van de extra zijknoppen ? Die kregen (als een van de weinige punten trouwens) in een review behoorlijk negatief commentaar, aanslag was niet fijn en plaatsing ook niet optimaal.
- De 2 hoofdknoppen, clicken ze een beetje stil, of zijn ze nogal luid?
- Zijn de extra buttons aan keystrokes te binden? Zoja, ook aan letters, of alleen aan ctrl, alt enz. ?
- de hoofdknoppen zijn goed, lekker stevig en maken weinig geluid na eigen ervaring
- ja, alle knoppen ctrl, esc, raarste knoppen op je toetsenbord kan je ze binden
Hmm. ik zie nu ook dat de bovenste 2 knoppen makkelijk omhoog buigen. (Dus de verkeerde kant op).
Knoppen zijn ook zo te binden dat ze bij indrukken een bepaalde optie hebben en bij loslaten. Kan me er niet echt een voorstelling van maken waarvoor dit goed kan zijn.
Ook kan je met een knop de sensitivity wisselen. Dit kan dan wel weer handig zijn voor bepaalde games.
[ Voor 38% gewijzigd door Shiver23 op 11-11-2004 00:32 ]
Dat piepende geluid bij een knop komt door het luchttransport waardoor het smeermiddel eraan gegaan is.Shiver23 schreef op 11 november 2004 @ 00:30:
Mijn grote knop maakt na 1 dagje klikken al een raar piepend geluid. Verder maken de knoppen een best duidelijk klik-geluid, vind ik.
Hmm. ik zie nu ook dat de bovenste 2 knoppen makkelijk omhoog buigen. (Dus de verkeerde kant op).
Knoppen zijn ook zo te binden dat ze bij indrukken een bepaalde optie hebben en bij loslaten. Kan me er niet echt een voorstelling van maken waarvoor dit goed kan zijn.
Ook kan je met een knop de sensitivity wisselen. Dit kan dan wel weer handig zijn voor bepaalde games.
Met een beetje smeermiddel is dit op te lossen.
Alle nieuwe muizen die geproduceerd worden zullen dit probleem niet meer hebben.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Waar heb je dit vandaan en wat voor smeermiddel kan ik het beste waar doen? (om even een mooie duidelijke zin te gebruiken)THW Arie schreef op 11 november 2004 @ 09:36:
[...]
Dat piepende geluid bij een knop komt door het luchttransport waardoor het smeermiddel eraan gegaan is.
Met een beetje smeermiddel is dit op te lossen.
Alle nieuwe muizen die geproduceerd worden zullen dit probleem niet meer hebben.
Over het probleem van een piepende muisknop. Ik kan hier zelf eigenlijk niets over vinden. Waar kan ik extra informatie vinden over hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik vind het uiterst zorgelijk als een muis van zoveel geld na 1 dag al kuren gaat vertonen.
Anoniem: 126695
dat ding glijd over je bureau.. 99* zo fijn als een logitech mx 500 of 700
Anoniem: 36690
Wat ik vervelend vind aan de logitechs, of ongeveer elk ander moderne muis, is dat ze zo 'ergonomisch' zijn. Zo om je hand gevormd waardoor je je muis moeilijker kan bewegen, en moeilijker de muis draaien (vraag me niet waarom, maar dat doe ik soms onder het gamen). Ook dat de laser af en toe uitgaat is zeer irritant als je je muis even laat rusten.
Mijn boomslang 1000 heb ik dus weg gedaan, omdat ik gek werd van het balletje. Ook begin de muis te piepen (goedkope onderdelen? ). Toch bevalt mijn mx900 nu niet helemaal voor spelletjes. Voor office gebruik is hij perfect, maar ja. Spelletjes spelen is het belangerijkst
http://razer.tigga.org/ph...0&postorder=asc&start=140Shiver23 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 13:51:
*kick*
Over het probleem van een piepende muisknop. Ik kan hier zelf eigenlijk niets over vinden. Waar kan ik extra informatie vinden over hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik vind het uiterst zorgelijk als een muis van zoveel geld na 1 dag al kuren gaat vertonen.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ze brengen het of het heel uitzonderlijk is dat het gebeurd. Dus heb ik gewoon echt dikke pech gehad?
Ik sta te twijfelen of ik mijn DB moet ruilen? Want ik ben bang dat ik dan weer precies hetzelfde probleem krijg.
Mijn 1e mail naar hun:
Mail terug van Muizenshop:Volgens uw website heeft u deze muis inmiddels op voorraad. Is mijn Diamondback Chameleon inmiddels verzonden en kan ik er dit weekend al van genieten?
Mijn reactie:Helaas niet, we kunnen hem nog niet versturen maandag gaan de muizen op de post.
Dus u heeft de muis dinsdag in huis!
De reactie van MuizenshopDus ik heb de muis een week van tevoren betaald, zou hem inmiddels in mijn woonplaats ook al kunnen kopen, u heeft hem al op voorraad en toch wordt ie maandag pas verstuurd?
Daar ben ik eerlijk gezegd nogal teleurgesteld over.
Een raar verhaal, iemand die ook dit soort signalen krijgt van andere winkels?Ja wij helaas ook, maar er zijn strenge regels voor de nieuwe muis.
Ik ga hier niet te diep op in. Sorry voor de onduidelijkheid, maar
dinsdag heeft u hem in huis.
Ik vanuit Vriezenveen naar de MM in Hengelo tuffen, was die daar uitverkocht.
Maar die knakker in Hengelo zij dat der in Enschede nog 5 waren, dus ik naar Enschede heen tuffen
Kom ik daar, blijken het allemaal magma uitvoeringen te zijn.
En ik wil die met die mooie parelmoer achtige bovenkant.
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
de beste muismat is de razer exactMat, deze is met de diamondback of viper de beste muismat voor die 2 muizen, vindt ik zelf ook en ook vele reviews.Millennium schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 18:36:
Misschien niet helemaal op zijn plaats hier, maar een nieuw topic is zonde. Ik heb wel intresse in deze muis, en zit te denken deze te bestellen bij de MuizenShop. Nu heb ik ook al jaren geen (goede) muismat. Ben al een tijd van plan een funcface muismat te kopen. Maar deze wordt niet verkocht door de Muizenshop. Welke muismat valt aan te raden icm met deze muis ?
hier linkje voor shop van europa: http://razerstore.speed-link.com/
hoi
Alle Diamondbacks zouden met dat zakje moeten komen.Minkie schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 17:42:
Krijg je er ook zo'n zakje voor je muis bij? Die zag ik tenminste wel in de verpakking zitten bij de MM in Enschede.
Ik heb mijn Diamondback dus bij www.ncthestore.nl besteld, en nu ook nog nix binnen. Terwijl ze dachten dat ze het product vorige week dinsdag op voorraad zouden krijgenTHW Arie schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:33:
Een raar verhaal, iemand die ook dit soort signalen krijgt van andere winkels?
na veel proberen en ff ut te doen viel de razor veel meer op.
ik zweef niet met hand boven de mat(icemat) en bij de razor wel(is niet zo hoog) en dat vind ik zeer fijn
daarnaast was de razor precieser. vanaaf ff software instellen en meer fraggen. gisteren moes ik nog ff wennen
kheb de magma versie btw voor 49.50 bij steelpad
[ Voor 4% gewijzigd door PoweRoy op 15-11-2004 12:24 ]
[This space is for rent]
iemand enig idee waar ik dit soort informatie in zou kunnen winnen?
Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
Denk dat onderhand alle Mediamarkten hem wel hebben.XPointman schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:53:
heeft iemand al bericht gekregen dat ie bij de MM in den haag te koop is?
iemand enig idee waar ik dit soort informatie in zou kunnen winnen?
Ben vandaag gaan kijken bij de Mediamarkt in Rotterdam (Beurs). Daar hadden ze nog een aantal Diamondbacks staan. Allemaal de magma versie, dus niet de (in mijn ogen) mooiere Chameleon.
Dat zeg je goed, ergonomie is zeker niet persé een voordeel van een muis. Een vierkante muis is ook weer niks, er moet een balans zitten ergonomie en bewegingsvrijheid gevonden worden. Volgens mij zit dat bij de Diamondback wel goed of niet?Zo om je hand gevormd waardoor je je muis moeilijker kan bewegen, en moeilijker de muis draaien
Ze hadden wel een partijtje muizen, maar die zijn blijkbaar naar andere mensen verstuurd.
Het feit dat ik ruim van tevoren een pre-order geplaatst en betaald had weegt blijkbaar niet zo zwaar.
Erg jammer.
Moet je hem anders bij ncthestore bestellen. Die hadden ook wat problemen, hij zou eigenlijk al vorige week verstuurd worden maar ik heb hem vandaag binnen gekregenTHW Arie schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:53:
Goed, mijn muis is inmiddels nog steeds niet verstuurd. MuizenShop.nl had beloofd dat deze vandaag in mijn bezit zou zijn, maar na even te hebben gemailt blijkt de muis nog niet eens binnen/verzonden te zijn.
Ze hadden wel een partijtje muizen, maar die zijn blijkbaar naar andere mensen verstuurd.
Het feit dat ik ruim van tevoren een pre-order geplaatst en betaald had weegt blijkbaar niet zo zwaar.
Erg jammer.
Anoniem: 126016
Heerlijk ding (1000 hz werkte btw niet ineens onder windows 2000, ondanks beloften van razer, moest er dat recent onlijn gegooide w2k usb hz tooltje voor gebruiken) - verders geweldig apparaat.
ik heb hem gisteren gehaald bij de MM, ze zijn niet aan te slepen, genoeg mensen die er gelijk 3 mee nemen, oftewel--> gaat super daar. ik had overigens de laatste
ik heb ook win2k, maar nog niets gemerkt van de 1000HZ die niet werkt. zal dit vanmiddag eens proberen.
verder vind ik hem wel erg klein(ben boomslang gewend) en moet ik erg zoeken naar de knopjes, maar dit zal wennen, dat heb ik tnt met al mijn muizen gehad, ook al waren dat er maar 3.
ikheb overigens geen probleem met de rechterknoppen(ben zelf rechts), die druk ik gewoon in met het tweede kootje van mijn ringvinger.
het is een heel erg precieze en ook enorm lekker glijende muis, genoeg knoppen,goed scrollwheel, geen last van de draad, want die weegt niets...
ik ben er erg tevreden mee
Hoe wil je het WEL merken met een monitor refreshrate van 100Hz of lager?ik heb ook win2k, maar nog niets gemerkt van de 1000HZ die niet werkt. zal dit vanmiddag eens proberen.
Die 0 comma x procent die je er beter door gaat spelen zul je waarschijnlijk ook niet merken.
[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 17-11-2004 14:30 ]
Ik heb dit ook gehad. Ik durf het nog niet zo goed aan om mijn muis open te maken. Zo zit er een schroef onder de voetjes. Maar als ik dat voetje eraf haal, benik bang dat deze in de toekomst ook niet echt goed blijft plakken._SouLmaN_ schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:35:
Heb mijn muis nu ook binnen, maar na een paar uur hangt/piept de linkermuisknop alLas hier iets over dat je dat kon oplossen met wat smeermiddel, weet iemand hier meer vanaf ?
Knopjes moeten gewoon niet gaan piepen. Dit is echt schandalig bij een muis van 50 euro (110 gulden).
Zelfs een logitech optical muisje van 15 euro heeft hier geen last van. Dan heb ik echt het gevoel, waar betaal ik voor? Voor hoge specificaties (getalletjes) en een leuk design? Een fatsoenlijke afwerking telt niet meer? Een aantal MX1000 muizen waren niet stabiel, ookal zoiets waarbij je het gevoel krijgt dat je net zo goed een goedkoper maar goed afgewerkt muisje kunt kopen.
Is het dan zó moeilijk om na x jaar een optimale muis te fabriceren? "Getest door gamers"? Hoe komt het dan dat bijna iedereen die ringvinger- en pinkknopjes fout geplaatst en moeilijk hanteerbaar vindt bij de Diamondback. Hier nog een stukje uit een review met dezelfde conclusies:
Wanneer komt de tijd dat fabrikanten eens eenmalig een paar uur de tijd nemen om wat forums/reviews te checken wat de belangrijkste kritieken op hun product zijn, en er wat mee doen.Over the last several days I have been trying to get use to the side buttons on this mouse, but have failed to do so. I find the buttons very hard to use and here's why. My thumb and pinky naturally rests on the lower portion of the mouse, while the buttons on the mouse are at the upper portion of the mouse. This makes it very difficult to reach the buttons when gaming or in a situation where you need to be fast.
I also had a problem with how much force was required to push the side buttons. Once you get use to the position of the buttons, if you ever do, then you may find it hard to push the buttons in. [...] overclockersclub.com
Niet dat zijknopjes etc. het allerbelangijkste zijn, maar het het gaat om het idee, je verwacht toch dat fabrikanten naast het uitbrengen van een muis met betere specs ook wat meer hebben geleerd in x jaar.
[ Voor 176% gewijzigd door Yokozuna op 17-11-2004 15:05 ]
waaronder ? Onder de muisknop zelf of moet ik muis open maken en dan binnenin?XPointman schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:33:
klopt soul, even beetje smeermiddeltussen doen(teflon ofzo?)
ok, neem muis, pak vast met je normale muishand. waar zit je duim? daar zitten dan twee knopjes onder, een die je met het kootje kan indrukken, een die je met de top kan indrukken.Yokozuna schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:16:
Verbazing alom.
Knopjes moeten gewoon niet gaan piepen. Dit is echt schandalig bij een muis van 50 euro (110 gulden).
Zelfs een logitech optical muisje van 15 euro heeft hier geen last van. Dan heb ik echt het gevoel, waar betaal ik voor? Voor hoge specificaties (getalletjes) en een leuk design? Een fatsoenlijke afwerking telt niet meer? Een aantal MX1000 muizen waren niet stabiel, ookal zoiets waarbij je het gevoel krijgt dat je net zo goed een goedkoper maar goed afgewerkt muisje kunt kopen.
Is het dan zó moeilijk om na x jaar een optimale muis te fabriceren? "Getest door gamers"? Hoe komt het dan dat bijna iedereen die ringvinger- en pinkknopjes fout geplaatst en moeilijk hanteerbaar vindt bij de Diamondback. Hier nog een stukje uit een review met dezelfde conclusies:
[...]
Wanneer komt de tijd dat fabrikanten eens eenmalig een paar uur de tijd nemen om wat forums/reviews te checken wat de belangrijkste kritieken op hun product zijn, en er wat mee doen.
Niet dat zijknopjes etc. het allerbelangijkste zijn, maar het het gaat om het idee, je verwacht toch dat fabrikanten naast het uitbrengen van een muis met betere specs ook wat meer hebben geleerd in x jaar.
laat muis los
pak muis vast met andere hand. waar zit je duim nu? onder die duim zitten NU WEER twee knopjes, op DEZELFDE plek als net--> muis is voor beide handen geschikt!
als jij betere manier kent om voor en links, en rechtshandige een muis te maken waarbij de zijknoppen met BEIDE handen goed te bedienen zijn(allemaal wel te verstaan, dus ook die met je ringvinger/pink) mag je het zeggen, en stuur razer dan ff een briefje, we hebben allemaal zo onze voorkeuren en er zijn nu eenmaal verschillende maten handen. dus is het maken van een muis die voor iedereen lekker is zo goed als onmogelijk.
de reden dat knopjes piepen is omdat het smeermiddel is bevroren in de laadruimte van het vliegtuig. het is daar nogal koud namelijk. en als dat eenmaal is gebeurd schijnt het niet meer te werken, ik weet daar overigens het fijne niet van. dat die logitech muisjes daar geen last van hebben, is logisch, die zitten niet met een deadline van gisteren. de productieschaal van razer is gewoon veeeeeeel kleiner, en veel mensen willen hem gelijktijdig hebben. vandaar dat ze met het vliegtuig gaan, en niet met een boot(scheelt in tijd weet je) aangezien logitech muisjes van 15 euro al 20 jaar op de markt zijn, hebben die niet te maken met snelle levertijden, die zijn overal al voorradig.
als ik me mening hier mag geven, geef je dom commentaar op basis van onvoldoende informatie.
Hij maakt wel een heel goed punt: Een dure muis mag geen fouten bevatten, dan is de prijs niet gerechtvaardigd. Ongeacht de excuusjes die Razer aandraagt.XPointman schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:58:
[...]
ok, neem muis, pak vast met je normale muishand. waar zit je duim? daar zitten dan twee knopjes onder, een die je met het kootje kan indrukken, een die je met de top kan indrukken.
laat muis los
pak muis vast met andere hand. waar zit je duim nu? onder die duim zitten NU WEER twee knopjes, op DEZELFDE plek als net--> muis is voor beide handen geschikt!
als jij betere manier kent om voor en links, en rechtshandige een muis te maken waarbij de zijknoppen met BEIDE handen goed te bedienen zijn(allemaal wel te verstaan, dus ook die met je ringvinger/pink) mag je het zeggen, en stuur razer dan ff een briefje, we hebben allemaal zo onze voorkeuren en er zijn nu eenmaal verschillende maten handen. dus is het maken van een muis die voor iedereen lekker is zo goed als onmogelijk.
de reden dat knopjes piepen is omdat het smeermiddel is bevroren in de laadruimte van het vliegtuig. het is daar nogal koud namelijk. en als dat eenmaal is gebeurd schijnt het niet meer te werken, ik weet daar overigens het fijne niet van. dat die logitech muisjes daar geen last van hebben, is logisch, die zitten niet met een deadline van gisteren. de productieschaal van razer is gewoon veeeeeeel kleiner, en veel mensen willen hem gelijktijdig hebben. vandaar dat ze met het vliegtuig gaan, en niet met een boot(scheelt in tijd weet je) aangezien logitech muisjes van 15 euro al 20 jaar op de markt zijn, hebben die niet te maken met snelle levertijden, die zijn overal al voorradig.
als ik me mening hier mag geven, geef je dom commentaar op basis van onvoldoende informatie.
Net of een dure auto geen fouten bevat.THW Arie schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:55:
[...]
Hij maakt wel een heel goed punt: Een dure muis mag geen fouten bevatten, dan is de prijs niet gerechtvaardigd. Ongeacht de excuusjes die Razer aandraagt.
Als "early adopter" weet je dat je de kans hebt dat er kleine foutjes in het product kunnen zitten, omdat bepaalde situaties gewoon niet (te) voorzien zijn.
Het enige probleem dat er bij Razer is, is dat ze geen rekening hebben gehouden met de extreem lage temperaturen van het transport.
Ik heb zelf ook last van het probleem en vind het hardstikke vervelend, maar ben ondanks alles erg blij met mijn nieuwe muisje. Het piepen is na een paar dagen alweer een stuk minder geworden trouwens.
Een piepende en hangende muisknop noem je een 'klein foutje'?Shiver23 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:28:
[...]
Net of een dure auto geen fouten bevat.
Als "early adopter" weet je dat je de kans hebt dat er kleine foutjes in het product kunnen zitten, omdat bepaalde situaties gewoon niet (te) voorzien zijn.
Het enige probleem dat er bij Razer is, is dat ze geen rekening hebben gehouden met de extreem lage temperaturen van het transport.
Ik heb zelf ook last van het probleem en vind het hardstikke vervelend, maar ben ondanks alles erg blij met mijn nieuwe muisje. Het piepen is na een paar dagen alweer een stuk minder geworden trouwens.
Dat is als een auto waarvan na 20 kilometer rijden er een wiel leegloopt. Vervolgens mag je het wiel niet zelf oplappen of oppompen, maar moet deze terug naar de fabrikant in Japan, waarvan je zelf de verzendkosten mag betalen.
In andere woorden. Razer maakt misschien wel goede producten, maar hun quality control is echt dramatisch. Dat stamt al vanuit de tijd van de Boomslangs. De viper had dramatische tracking issues, en nu heb je kans (als je een ingevlogen Diamondback koopt) dat de knop gaat piepen/hangen.
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb heel lang met een Boomslang gespeeld, maar op een gegeven moment was ik het constante onderhoud zat. (andere x en y assen gebruiken, andere muisveer, andere muisbal, etc). Vervolgens heb ik een MX310 gekocht en daar heb ik nooit wat aan hoeven doen.
Blijkbaar kan het dus wel, een foutloze muis afleveren. (Hoewel je de negatieve acceleratie in 800 dpi mode van een MX series muis wel een foutje mag noemen. Dit is echter geen kritieke fout, zoals een muis waarvan de knoppen niet goed werken.)
Ondanks dit alles wacht ik met smart op mijn Diamondback Chameleon. Gewoon omdat het de beste optical muis tot nu toe is.
Anoniem: 26987
Nu ik achter mijn backup pc bij mijn ouders zit met een MX500 merk ik toch dat ik de razer stukken fijner in de hand vind liggen.
Een ander voordeel tussen de razer en de logitech zijn inderdaad de drivers. De on-the-fly-sensitivity is echt bijna verslavend
helaas hoor ik inderdaad erg vaak verhalen van razers die overlijden (vaker dan van logitechs, die er toch stukken meer op de markt hebben gebracht).
De prijs vind ik een vooruitgang tov wat ik voor de BS2k heb betaald (een jaar of 5 terug
Mijn advies aan de koper:
voel hoe de betreffende muizen in je hand liggen, en baseer daarop je aankoop.
Nu maar hopen dat ook deze razer het een jaartje of 5 uithoudt
Ik trek m'n conclusies uit ervaringen van mensen in dit topic en enkele reviews, wou je die soms tegenspreken? Het maakt niet uit welke excusen er zijn voor de problemen, het gaat om het eindresultaat. Jij bent klant, je dokt veel, je wilt gewoon fatsoenlijke/degelijke spullen die doen wat je terecht verwacht had.als ik me mening hier mag geven, geef je dom commentaar op basis van onvoldoende informatie.
Razer kan de muis wel in verschillende kleurtjes uitbrengen, maar niet 1 voor rechtshandigen en 1 voor linkshandigen, waarbij de knopjes ALLEMAAL goed zijn geplaats? Wat weegt nou zwaarder? Een iets mooier design, of een maximaal benutbare muis?
[ Voor 60% gewijzigd door Yokozuna op 17-11-2004 22:29 ]
euhm, dat kan bijna niemand, microsoft maakt geen muis voor linkshandigen, logitech ook niet.Yokozuna schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:13:
[...]
Razer kan de muis wel in verschillende kleurtjes uitbrengen, maar niet 1 voor rechtshandigen en 1 voor linkshandigen, waarbij de knopjes ALLEMAAL goed zijn geplaats?
alleen symetrische muizen.
ow en je mening mag je ook op mijn ervaring baseren, mijne werkt perfect. ik zal geluk hebben.
trouwens, ook over andere fabrikanten hoor ik rare dingen--> muis skipped, voetjes zijn niet correct geplaatst en wiebelt dus, lag, drivers, niet instelbare knoppen enz.

klik hier: http://razer.tigga.org/gallery/albums.php
Waarom roept iedereen dit soort nonsens altijd?Yokozuna schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:15:
[...]
Hoe wil je het WEL merken met een monitor refreshrate van 100Hz of lager?
Die 0 comma x procent die je er beter door gaat spelen zul je waarschijnlijk ook niet merken.
Ten eerste zijn de gevolgen van elke meetbare vorm van 'Hz' niet altijd gelijk en is een precieze afstemming op de laagst aanwezige waarde ervan (monitor hz, muis hz etc) zeker niet de beste keus. Dit is veelvuldig en uitgebreid uitgelegd in meerdere GoT topics, dus zet je leesbril op, en ga aan de slag.
Ten tweede zie ik voornamelijk mensen met brakke hardware, slechte ogen of totaal geen ervaring met dit soort tweaks onmiddellijk roepen dat het 'onzin' en 'onmerkbaar' is. En voor het geval iemand met zo'n lulkoek belediging aankomt; ik ben prima in staat fictie en werkelijkheid gescheiden te houden, bedankt alvast.
Mij gaat het zeker niet om de '0 comma x' procent beter spelen. (Hogere DPI speelt hierbij sowieso al een belangijkere rol) Winnen is niet no.1, en winnen door een lagere ping, hogere FPS of wat dan ook is al helemaal droef. Ik wil graag soepele, directe en gladde input. En bij Jupiter, dat heb ik. Waar eerst in FPS-spellen nog zeer duidelijk verschil in gladheid zat tussen het strafen (links/rechts wandelen zonder de muis aan te raken) en het 'rondkijken' met de muis, is nu amper nog verschil te ontdekken.
Ik heb hier een diamondback met 1600 DPI, 1000Hz aan de praat, op een monitor met een refreshrate van 140 in Quake 3, op een snelle computer. Het speelt heerlijk, en als iemand nu wil beweren dat 't allemaal tussen m'n oren zit, kom gerust eens langs, dan bewijs ik 't tegendeel met plezier. Voor die enkeling met de oog- danwel hersenaandoening die zoiets niet kan merken: schuif je eigen beperkingen niet dwars door en over andermans ervaringen.
Ik ben geen fanboy, en de Razer muizen, inclusief deze nieuwste, vertonen allemaal gebreken. Het piepen van knopjes, problemen met drivers en de soms wat extravagante designs kunnen natuurlijk niet door de beugel. De muis is ook te duur.
Ondanks dit alles bijt Razer het spits af, en verwacht ik op z'n minst een nieuwe generatie gamer-muizen.
Over de ergonomie-vs-bewegingsvrijheid: Dat is wel te doen met de DB. Niet ideaal, vooral niet als je veel het scrollwieltje gebruikt, maar mij hoor je niet klagen :]
Ik heb zelf winXP SP2 draaien.XPointman schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:19:
welk sys draai je? en hoe heb je die 1000 hz voor mekaar gekregen?
In veilige modus HIER usbport-patched.rar downloaden.
In ..\windows\system32\drivers het bestand vervangen.
ikdraai win2k... zou dat ook werken dan?Shiver23 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:40:
[...]
Ik heb zelf winXP SP2 draaien.
In veilige modus HIER usbport-patched.rar downloaden.
In ..\windows\system32\drivers het bestand vervangen.
Hier zijn andere patches voor. Zou je even op het forum van razer moeten kijken.
Waarmee ik de Hz op heb geschroefd:
http://www.str.pwp.blueyonder.co.uk/USBHz.zip
Geen vervelende bijwerkingen gemerkt, m'n tablet en scanner draaien nog prima bijv.
Dit geldt echter niet voor iedereen, I quote:
"I tried this, after installing, my Win200SP4 keeps crashing into a blue screen after startup (defective driver). Seems some improvement is needed"
Dus .. succes :]
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 126016 op 19-11-2004 18:07 ]
Heb bij de MM in Enschede maar een chameleon besteld.
Die moet dan nog wel fftjes uit Duitsland komen.
Ja hoor, ik heb vandaag m'n Razer Diamondback Chameleon ontvangen van MuizenShop.nl . Ook www.nc-thestore.nl en www.steelpad.nl schijnen hem te hebben.Minkie schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:29:
Word de chameleon uitvoering wel verkocht in Nederland? Ik ben de muis alleen nog maar bij de MM tegen gekomen, en daar hebben ze standaard de magma uitvoering.
Heb bij de MM in Enschede maar een chameleon besteld.
Die moet dan nog wel fftjes uit Duitsland komen.
Hij schijnt wel redelijk lastig leverbaar te zijn, maar dat geld voor zowel de Magma (zwarte) als de Chameleon (kleurveranderende) versie te zijn.
De MediaMarkt verkoopt alleen de Magma uitvoering omdat dat de eerste lading was die ingevlogen werd naar Speedlink in Duitsland.Minkie schreef op zondag 21 november 2004 @ 02:14:
Nou, voor zover ik weet verkoopt de MM alleen maar de magma uitvoering, en die vliegen met bosjes de deur uit daar.
De MediaMarkt heeft daarom op het moment alleen de Magma uitvoering.
Weet iemand waar ? De pricewatch heeft alleen maar zo een crap winkel die overal teveel voor vraagt
MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X
Lees 3 posts hierboven ?m0n0 schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:24:
Weet iemand ook waa rin in NL deze muis kan kopen ? Heb net weer een Call of Duty toernooi gehad en een van de klanten had dus zo een ding echt aso hoe glad/makkelijk hij glijdt op een 4D, meteen kopen
Weet iemand waar ? De pricewatch heeft alleen maar zo een crap winkel die overal teveel voor vraagt

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X
Anoniem: 93167
verder echt een super muis.
Welk gepiep heb je het nu over? De muis piept niet (1.2.3.haha...) als je hem beweegt over je muismat.Anoniem: 93167 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:28:
Heef iemand al geprobeerd om met teflon ofzow het gepiep te laten verdwijnen?
verder echt een super muis.
Het ginge over het bevriesen in de laadruimte van een vliegtuig waardoor de smering het niet meer deed.
(mijn linker en rechter gaan ook wel even soepel)
magma uitvoering.
Want dan knal ik er ff morgen langs
Ik denk dat de MediaMarkt zelf je dat wel kan vertellenpSycho_Y2K schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:18:
Is er bij iemand bekend of MM in Groningen deze op voorraad hebben?
Want dan knal ik er ff morgen langs
Let wel ff op, bij mijn weten verkoopt de MediaMarkt vooralsnog alleen ingevlogen (oftewel bevroren) Diamondback Magma's.
Deze kunnen last gaan krijgen van een piepende mousebutton.
Als je dus liever de Chameleon wilt, zou ik die bestellen bij een webshop of een winkel bij je in de buurt als die er 1 heeft.
Na een week enthousiast klikken was het wel redelijk voorbij.Anoniem: 93167 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:40:
hoelang duurde het voordat het over was bij jou dan ?
(mijn linker en rechter gaan ook wel even soepel)
magma uitvoering.
Windows sensitivity in het midden (ook wel WS10 genoemd) en geen andere mouse drivers (dus geen Razer drivers). Dan heb je 1 op 1 precisie. Oftewel, je beweegt de muis 1 inch en dan verplaatst de cursor 1600 pixels.XPointman schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:18:
kan iemand overigens uitleggen of het verschil in pricisie veranderd als je de mousespeed op het hoogst of op het laagst zet? dit is iets wat ik niet geheel begrijp.
Als je aan de windows sensitivity gaat zitten verander je die verhouding, je kan bijvoorbeeld de sensitivity verdubbelen, en dan krijg je:
1 inch bewegen , 3200 pixels op het scherm. Dit zorgt er echter wel voor dat je pixels overslaat.
perfecte muis
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Waarom post je dan hier?wesleytjuh schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:24:
ik heb zelf 2 maanden gelede mx510 gekocht
perfecte muismeer zeg ik niet
Dit is het Razer Diamondback topic.
Okay, hij stopt misschien met piepen na een week, maar dan heb je nog steeds het probleem dat er geen lube tussenzit!. Dus je sensor slijt als een gek!
Ik zal vanavond zelf wel eens goed kijken. volgens mij moet het ook mogelijk zijn zonder de muis lost te halen aangezien het 'klik' contactje redelijk vooraan zit en de knoppen redelijk omhoog gebogen kunnen worden.
Misschien met foto's!
[ Voor 4% gewijzigd door McLambo op 26-11-2004 11:20 . Reden: typefoutjes ]
Nou, gisteren ging die weer piepen. Pokke ding.McLambo schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:13:
Over die piepende muisknop, waar ik dus ook last van heb, Waarom kan verdraaid niemand nou eens vertellen waar je teflon spray moet toepassen?????![]()
![]()
![]()
Okay, hij stopt misschien met piepen na een week, maar dan heb je nog steeds het probleem dat er geen lube tussenzit!. Dus je sensor slijt als een gek!
Ik zal vanavond zelf wel eens goed kijken. volgens mij moet het ook mogelijk zijn zonder de muis lost te halen aangezien het 'klik' contactje redelijk vooraan zit en de knoppen redelijk omhoog gebogen kunnen worden.
Misschien met foto's!
Misschien dat ik maar eens terug ga met dat ding. Ben benieuwd hoe de MM hiermee omgaat.
Dit probleem komt alleen voor bij DB's die zijn ingevlogen. Zover ik weet betreft het alleen de Diamondback Magma versie.
Zelf heb ik een Chameleon en heb er geen last van. Ik zou hem gewoon terugbrengen naar de MediaMarkt, als je zelf gaat knutselen ben je je garantie kwijt.
Met een platte schroevendraaier voorzichtig de knop iets omhoog liften.
Daarna met een telfon spuitbus met spuit-tiuitje een heel klein beetje spuiten op het pinnetje wat aan de knop zit, en de muis in gaan, en op het ijzeren glijvlak.
Hierna een stuk of 50 keer de knop in drukken en spuiten herhalen.
Ik moet nog zien hoe lang dit helpt. O ja, keertje sprayen op een doekje en hier de gliders onderaan de muis mee insmeren. zoef zoef
Anoniem: 26987
Razer DB vs MX510 om precies te zijn..THW Arie schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:09:
[...]
Waarom post je dan hier?
Dit is het Razer Diamondback topic.
Heel fijn dat je tevreden bent met je MX510, maar dat er 2 goede muizen het tegen elkaar opnemen lijkt me niet meer dan logisch. Misschien dat je nog iets zinnigs kan zeggen over de MX510 t.o.v. de razer ?wesleytjuh schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:24:
ik heb zelf 2 maanden gelede mx510 gekocht
perfecte muismeer zeg ik niet
(zelf kan ik alleen vergelijken tussen de DB en de MX500, wat niet heel veel zou moeten verschillen met de mx510)
Anoniem: 130649
Ik heb ook nog een vraagje over de kabel, ik las al dat deze behoorlijk ligt was
is deze mening gedeeld of niet?
Alvast bedankt voor de reacties.
De kabel is heel dun en flexibel waardoor je er geen last van hebt.Anoniem: 130649 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:16:
HalloIk heb dit topic eens goed doorgelezen en las dat er veel problemen waren met piepende en hangende knoppen bij de magma uitvoering die de Mediamarkt verkoopt ( of verkocht, als het de eerste lading was ? ) Nu is mijn vraag WIE van jullie dit probleem hebben met een Mediamarkt Diamondback, moet ik mij hierbij 50% van de mensen voorstellen die hem bij de Mediamarkt hebben gekocht, of ligt dit getal juist hoger of lager?
Ik heb ook nog een vraagje over de kabel, ik las al dat deze behoorlijk ligt was
is deze mening gedeeld of niet?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb geen idee hoeveel mensen een piepende Diamondback Magma hebben. Als ik kijk naar het Duitse deel van het Razer Blueprints forum (waar de DB eerder te koop was dan in NL, maar alleen in Magma vorm) val het met het percentage wel mee.
Anders kan ik wel (na de exams) naar MM gaan en eens gaan zien voor zo'n ding
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
De muis kost 59 euro alhoewel ie bij Duitse MediaMarkten voor 39 schijnt te liggenEntity_Razer schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:39:
Dus de kwaliteit is goed vinden jullie? (wil hier geen 70 euro of hoeveel dan ook uitgeven aan iets dat achteraf cr@p blijkt te zijn (wel dan door piepen/ defecten ofzo bedoel ik he)
Anders kan ik wel (na de exams) naar MM gaan en eens gaan zien voor zo'n ding
Ik zou wel een Razer Chameleon nemen, die vind ik mooier, en die hebben niet dat button probleem ;P
Alhoewel ik denk dat de Magma's die nu in de winkel liggen ook niet meer van die 1e lading richting Europa zijn.
Met of zonder drivers ik blijf acceleratie houden in CS ingame (ja heb -noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspd) Weet iemand oplossing hiervoor ?THW Arie schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:09:
[...]
Windows sensitivity in het midden (ook wel WS10 genoemd) en geen andere mouse drivers (dus geen Razer drivers). Dan heb je 1 op 1 precisie. Oftewel, je beweegt de muis 1 inch en dan verplaatst de cursor 1600 pixels.
Als je aan de windows sensitivity gaat zitten verander je die verhouding, je kan bijvoorbeeld de sensitivity verdubbelen, en dan krijg je:
1 inch bewegen , 3200 pixels op het scherm. Dit zorgt er echter wel voor dat je pixels overslaat.
Geen Razer drivers gebruiken. Die hebben op het moment altijd acceleratie aanstaan, dit wordt er uit gehaald in de volgende driver die als het goed is volgende week gereleased wordt._SouLmaN_ schreef op zondag 05 december 2004 @ 01:25:
[...]
Met of zonder drivers ik blijf acceleratie houden in CS ingame (ja heb -noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspd) Weet iemand oplossing hiervoor ?
Zelf heb ik nergens acceleratie.
Haal hem om te gebruiken voor het office gebeuren en foto's bewerken. De Viper gebruik ik voor het gamen. Zat eerst nog te kijken of de diamond black wat was, maar op de site van razer zie ik dat je niet beide driver software geinstalleerd kan hebben voor Viper en DiamondBack?
Anoniem: 16683
Er wordt door Razer ook afgeraden om Logitech en Razer drivers naast elkaar te hebben draaien.dinokiller schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:28:
Morgen de MX 1000 kopen =)
Haal hem om te gebruiken voor het office gebeuren en foto's bewerken. De Viper gebruik ik voor het gamen. Zat eerst nog te kijken of de diamond black wat was, maar op de site van razer zie ik dat je niet beide driver software geinstalleerd kan hebben voor Viper en DiamondBack?
Meerdere muizen aan je pc is ook meerdere softwareAnoniem: 16683 schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:58:
[...]
Er wordt door Razer ook afgeraden om Logitech en Razer drivers naast elkaar te hebben draaien.
Heb hem zonet even getest in een potje Tactical Ops om toch even te vergelijken met de Viper ingame. Moet toch zeggen dat de Viper hier het voordeel heeft omdat als je de mx1000 oppakt en je verzet hem iets en je gaat dan weer verder is het toch niet hetzelfde als de Viper. Viper is direkter.
Ik heb hem gekocht voor het desktop gebruik en daar bevalt de mx1000 me erg goed. Voor het bewerken van wat programmeer code is het erg makkelijk met het opzij scrollen.
Voor firstperson shooters zou ik zeggen een Razer en de rest met de mx1000
Een ander punt is dat ik deze muis gebruik in combinatie met een Icemat 2. In het begin vloog de muis zeer soepel en onhoorbaar over het glasplaatje, maar nu niet meer en maakt het bijna meer herrie dan een stuk schuurpapier. De teflon voetjes zitten er op zich nog wel onder, zouden die afgesleten kunnen zijn? Maar ik dacht juist dat die voetjes nogal slijtvast waren?
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Icemat's zijn echte muisvoetenvreters. Koop een meter teflon tape en je kunt een jaar vooruit op een IcematInfinitive schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:58:
Ik heb een maand of wat terug zo'n Diamondback gekocht bij de mediamarkt en heb ook het probleem met piepende knoppen. In het begin was dat niet zo erg, maar afgelopen week begin in te merken dat de rechterknop blijft hangen en de linker knop af en toe niet meer werkt. Toevallig heb ik nog de kassabon van de mediamarkt, maar de doos heb ik al lang niet meer. Kan ik nu gewoon met alleen het muisje en de kassabon dat ding terugbrengen en hebben ze ondertussen ervoor gezorgt dat recente diamonsbacks het probleem niet meer hebben?
Een ander punt is dat ik deze muis gebruik in combinatie met een Icemat 2. In het begin vloog de muis zeer soepel en onhoorbaar over het glasplaatje, maar nu niet meer en maakt het bijna meer herrie dan een stuk schuurpapier. De teflon voetjes zitten er op zich nog wel onder, zouden die afgesleten kunnen zijn? Maar ik dacht juist dat die voetjes nogal slijtvast waren?
Dit was voor mij de reden om een fUnc1030 te kopen.
Verder heb je ook nog FunC Liquid, een soort (niet vettige) vloeistof die ervoor zorgt dat je minder wrijving hebt tussen je muis en muismat, maar ik heb toch niet zo'n zin om dat te gaan gebruiken (moet je ook steeds opnieuw aanbrengen).
Ik ben wel erg verknocht aan mijn mTw pad (erg degelijk en hij wordt bijna helemaal niet vies), maar misschien is het toch beter om een matje te hebben dat verslijt (FunC 1030 schijnt toch redelijk snel te slijten) dan een mat die je muis verslijt. 'k Weet niet...
Voor mensen die geen MM in de buurt hebben is www.steelpad.com trouwens de goedkoopste optie € 53,50. Ik heb er ook goeie ervaringen mee (snelle verzending).
[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 15-12-2004 02:59 ]
Anoniem: 35054
Ook voor allerlei gaming gear als muismatten, headsets, teflon voetjes, anti-frictie vloeistof etc.
What's in a nameAnoniem: 35054 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 03:49:
Nog een goede winkel waar de Diamond Back te koop is: www.perfect-systems.nl
Ook voor allerlei gaming gear als muismatten, headsets, teflon voetjes, anti-frictie vloeistof etc.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||