Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik gebruik m'n DB nu iets langer dan een maand icm een eXactmat. Ben super tevreden met beide =)
(nog) geen slijtage merkbaar, nooit last van gehad ook, ja ik speel FPS
plaatjes

[ Voor 20% gewijzigd door Selachii op 15-12-2004 12:22 ]

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Simpel, je hebt dat spul (glijmiddel ja :P) in vloeibare (vloeistof) en vaste (teflonstrips/voetjes) vorm...

@Selachii: Hoe is die ExactMat? Hij is tweezijdig zo te zien (ani-slipvoetjes aan boven- en onderkant).

[ Voor 34% gewijzigd door Aham brahmasmi op 15-12-2004 19:23 ]

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:20:
Simpel, je hebt dat spul (glijmiddel ja :P) in vloeibare (vloeistof) en vaste (teflonstrips/voetjes) vorm...

@Selachii: Hoe is die ExactMat? Hij is tweezijdig zo te zien (ani-slipvoetjes aan boven- en onderkant).
Dat is niet het zelfde spul hoor... fUnc Liquid is een siliconen emulsie (tapes/muisvoetjes teflon/PTFE)
Je hebt t ook in spray vorm... siliconenspray.. maar al die produkten zijn niet allemaal t zelfde

Ik gebruik zelf fUnc Liquid en schafte het ook aan met een soort gevoel van "stop maar bij de bestelling, doe ns gek en probeer t". Maar het blijkt zeer degelijk spul te zijn en zeker erg bruikbaar. Hier mee krijg je dat gevoel van een net nieuwe muismat weer terug. Er komt een nieuw glad laagje overheen. En bij fUnc hebben er speciaal op gelet dat t geen zooi is wat achter blijft en ophoopt. Het is niet vet, op waterbasis en bruikbaar op allerlei harde oppervlakken. En je doet verbasingwekkend lang met zo`n flesje! Bovendien helpt het voorkomen dat je muismat aan gort komt. Ik heb hier 2 Everglide Ricochet muismatten waarvan er 1 een beetje afgeschuurde plekken vertoonde waar veel gemuist werd. Toen heb ik m`n broertje de 2de gegeven en Liquid laten gebruiken. Nu zien we daar nu nog geen slijtage op :)

Voor meer info over muismatten, teflon produkten en allerlei ander spul om beter te muizen, zie Mousepads & stuff

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 01:21 ]

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Ik verbaasde mij inderdaad ook zo over fUnc Liquid!
Had nooit verwacht dat het zo goed zou werken.
Was eerst nogal sceptisch over dat spul, of het zou werken, of het geen troep achter zou laten enz., maar m'n muis glijdt als nooit tevoren! (MX1000 @ fUnc 1030)

Carpe Noctem

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 01:13:
[...]

Dat is niet het zelfde spul hoor... fUnc Liquid is een siliconen emulsie (tapes/muisvoetjes teflon/PTFE)
Je hebt t ook in spray vorm... siliconenspray.. maar al die produkten zijn niet allemaal t zelfde

Ik gebruik zelf fUnc Liquid en schafte het ook aan met een soort gevoel van "stop maar bij de bestelling, doe ns gek en probeer t". Maar het blijkt zeer degelijk spul te zijn en zeker erg bruikbaar.
Ja dat wist ik wel dat het geen vloeibare teflon was, het was bij wijze van spreken. ;)

Ik heb er ook wel eens over gedacht om dat spul bij m'n bestelling te doen maar heb het nooit daadwerkelijk gekocht. Hoe lang blijft dat spul nou zitten? Blijft het effect lang merkbaar? Teflonspray die je gebruikt om je fietsketting of scharnieren van deuren te smeren ofzo lijkt me trouwens niet echt bruikbaar voor dit soort doeleinden... :?

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op donderdag 16 december 2004 @ 01:53:
[...]
......
Hoe lang blijft dat spul nou zitten? Blijft het effect lang merkbaar? Teflonspray die je gebruikt om je fietsketting of scharnieren van deuren te smeren ofzo lijkt me trouwens niet echt bruikbaar voor dit soort doeleinden... :?
Persoonlijk smeer ik elke middag/avond voor ik begin aan zo`n 4 uur UT2004 spelen 8-10 druppels op mijn mat. Ik heb met mijn setup (Steelpad S&S + Teflon voetjes ("S&S padsurfers") + fUnc Liquid) daar na geen behoefte meer tot opnieuw aanbrengen.
Hoe lang je precies doet met zo`n flesje durf ik niet te gokken, dat hangt natuurlijk ook van je gebruiksgedrag af. Maar toch zeker een paar maanden.

Over dat "huis-tuin&keuken siliconenspray".. ooit heb ik t ns geprobeerd op een Steelpad 4S + teflontape (mouseskatez). Dat werkte opzich best ok, maar m`n muis (MS Intelli 3.0) kon de mat vlak na het opspuiten niet (goed) meer lezen. Dat spul gaat namelijk glanzen en bovendien denk ik idd dat je je mat dan veel moet schoon maken steeds.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 03:01 ]

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Maar kan iemand nog wat vergelijking geven? Ik had indertijd MX1000 aangeschaft omdat het beter zou presteren dan MX510 maar het was een diepe teleurstelling. Dus ik zou graag willen weten of deze echt beter presteert dan MX510 :)

Lucky Goldstar

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:23

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
DJkim schreef op donderdag 16 december 2004 @ 03:36:
Maar kan iemand nog wat vergelijking geven? Ik had indertijd MX1000 aangeschaft omdat het beter zou presteren dan MX510 maar het was een diepe teleurstelling. Dus ik zou graag willen weten of deze echt beter presteert dan MX510 :)
Ik zou niet van een MX510 naar een Diamondback gaan. De Diamondback is technisch gezien beter dan de MX510, maar om daar nu 59 euro voor uit te gaan geven terwijl je al een erg goede muis hebt, lijkt mij onzinnnig.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

THW Arie schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:17:
[...]

Ik zou niet van een MX510 naar een Diamondback gaan. De Diamondback is technisch gezien beter dan de MX510, maar om daar nu 59 euro voor uit te gaan geven terwijl je al een erg goede muis hebt, lijkt mij onzinnnig.
Plus dat je opnieuw moet wennen aan je muis, wat nog meer impact heeft op je "aim" dan die technologische hoogstandjes

Verwijderd

THW Arie schreef op zondag 05 december 2004 @ 01:48:
[...]

Geen Razer drivers gebruiken. Die hebben op het moment altijd acceleratie aanstaan, dit wordt er uit gehaald in de volgende driver die als het goed is volgende week gereleased wordt.

Zelf heb ik nergens acceleratie.
Ik heb bij de razer drivers acceleratie uitgezet (bij advanced), en volgens mij werkt dat gewoon..

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:07:
[...]

Ik heb bij de razer drivers acceleratie uitgezet (bij advanced), en volgens mij werkt dat gewoon..
Op het moment dat razer sensitivity niet op 10 staat krijg je last van acceleration.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Aham brahmasmi
THW Arie schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:43:
[...]

Op het moment dat razer sensitivity niet op 10 staat krijg je last van acceleration.
Wat echter bij de volgende driver release gefixt zou moeten zijn. :)

Als je nergens acceleratie hebt zonder Razer drivers dan heb speel je toevallig games waarbij dat niet ingebouwd is, want dat is bij diverse spellen toch het geval (Halo dacht ik). De extra knoppen zul je ook niet kunnen gebruiken neem ik aan... en on-the-fly sens veranderen.

Verwijderd

Je kunt met je mx510 'gewoon' de usb speed hack doorvoeren om zo met hogere 'rate' te gamen.

zie: http://www.warleagues.com/viewnews.asp?view=45&page=1

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
THW Arie schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:43:
[...]
Ik heb al een aantal keer gekeken of in m'n spelletjes en windows configuratie de muisacceleratie wel uit stond, maar sinds ik m'n DB heb, was er altijd iets "vreemds" met mijn bewegingen en de reactie op het scherm. Ik heb zelfs in de faqs van razor gekeken, maar was dit niet tegengekomen, hoewel het een goede verklaring is natuurlijk...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Infinitive schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:37:
[...]

Ik heb al een aantal keer gekeken of in m'n spelletjes en windows configuratie de muisacceleratie wel uit stond, maar sinds ik m'n DB heb, was er altijd iets "vreemds" met mijn bewegingen en de reactie op het scherm. Ik heb zelfs in de faqs van razor gekeken, maar was dit niet tegengekomen, hoewel het een goede verklaring is natuurlijk...
Razer heef toegegeven dat er een vorm van acceleratie in de razer drivers zit gebakken, behalve wanneer deze op 10 staat.
Wat echter bij de volgende driver release gefixt zou moeten zijn. :)

Als je nergens acceleratie hebt zonder Razer drivers dan heb speel je toevallig games waarbij dat niet ingebouwd is, want dat is bij diverse spellen toch het geval (Halo dacht ik). De extra knoppen zul je ook niet kunnen gebruiken neem ik aan... en on-the-fly sens veranderen.
Razerguy heeft op het Razer Blueprints forum aangegeven dat de eerstkomende driver release niet de updates bevat met betrekking tot acceleration en mouse jitter correction.
Het ziet er dus naar uit dat ik voorlopig nog gewoon de standaard XP mouse driver gebruik (die overigens perfect z'n werk doet).

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:47:
Je kunt met je mx510 'gewoon' de usb speed hack doorvoeren om zo met hogere 'rate' te gamen.

zie: http://www.warleagues.com/viewnews.asp?view=45&page=1
Ik kan alleen niet vinden waar je kunt zien waarop die polling rate is ingesteld. Ik heb voor mijn MX500 de 500 Hz fix gedaan en het lijkt inderdaad al nauwkeuriger. Straks in Quake 3 testen. :)

Helaas is de site van Str offline, die heeft plaatjes en zelf gemodde drivers gemaakt... lees maar in de reacties daar.

Als iemand de fix ook wil doen en geen hex-editor heeft, dit is een goeie simpele die meteen werkt: Freeware Hex Editor XVI32 .

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:53:
[...]

Ik kan alleen niet vinden waar je kunt zien waarop die polling rate is ingesteld. Ik heb voor mijn MX500 de 500 Hz fix gedaan en het lijkt inderdaad al nauwkeuriger. Straks in Quake 3 testen. :)

Helaas is de site van Str offline, die heeft plaatjes en zelf gemodde drivers gemaakt... lees maar in de reacties daar.

Als iemand de fix ook wil doen en geen hex-editor heeft, dit is een goeie simpele die meteen werkt: Freeware Hex Editor XVI32 .
Je kan de polling rate testen met het programma: PS2 Rate Adjuster Plus.

• Aham brahmasmi
THW Arie schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:57:
[...]

Je kan de polling rate testen met het programma: PS2 Rate Adjuster Plus.
Ehh nee. Da's om de PS/2 rate in te stellen en ik zie geen test mogelijkheid (bovendien werkt het hele geval niet :X). Volgens mij bedoel je dit: http://tscherwitschke.de/download/mouserate.zip Hier zie ik alleen nog 125 Hz staan. ;(

Edit: ik zie in de hex-editor dat het tweede getal weer op 08 staat, 8 ms => 125 Hz. 8)7 Niet goed geüpdate dus... Nog een keertje proberen. :7

Edit2: yeuh! 500 Hz! Het werkt voor m'n MX500 en de muiscursor ziet er echt supersoepel uit nu. :) Hetzelfde als wat ik wel mij Apple's gezien heb, dat je de muiscursor veel beter met je ogen kunt volgen omdat hij minder flikkert.

[ Voor 34% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-12-2004 17:34 ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
EINDELIJK lekker optisch muizen met een vertrouwd gamers fabrikanten muisje. Moet nog ZEER wennen aan hoe die in de hand ligt ( stap af van BoomSlang 1k ... hand is er naar gegroeit denk ik :+ )

Nog wel even wat moeite met precies onderscheid te maken van de 2 zijknopjes met m'n pinkie, maar voor de rest muist hij prima :Y)

Nu nog even aan de hevige game test onderwerpen en wat plaatjes uitknippen in photoshop voordat ik een beetje een totaalbeeld heb.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:08:
[...]
Ehh nee. Da's om de PS/2 rate in te stellen en ik zie geen test mogelijkheid (bovendien werkt het hele geval niet :X). Volgens mij bedoel je dit: http://tscherwitschke.de/download/mouserate.zip Hier zie ik alleen nog 125 Hz staan. ;(

Edit: ik zie in de hex-editor dat het tweede getal weer op 08 staat, 8 ms => 125 Hz. 8)7 Niet goed geüpdate dus... Nog een keertje proberen. :7

Edit2: yeuh! 500 Hz! Het werkt voor m'n MX500 en de muiscursor ziet er echt supersoepel uit nu. :) Hetzelfde als wat ik wel mij Apple's gezien heb, dat je de muiscursor veel beter met je ogen kunt volgen omdat hij minder flikkert.
PS/2 Rate Adjuster Plus bestaat uit twee delen:
PS2Rate.exe
en
mouserate.exe

Met PS2Rate.exe kan je inderdaad je PS/2 poort refresh rate aanpassen, maar met mouserate.exe kan je de muisrefreshrate controleren.
Met mouserate.exe kun je dus ook de USB bus controleren.

• Aham brahmasmi
@ Arie: bij mij zat mouserate er niet bij maar dat programma'tje had ik dus al los ergens anders een keer gedownload...

Ik moet zeggen dat het wel iets anders aanvoelt op 500 Hz met m'n MX500 in Quake 3. :o Het was even wennen het eerste potje instagib CTF maar daarna ging het echt lekker. Het lijkt inderdaad nauwkeuriger te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle positieve verhalen en reviews over de Razer diamondback chameleon en de Razer Exactmat heb ik deze maar besteld.
Ik ben er benieuwd.

Ik heb nu een MX500 en een Steelpad 4S, maar me MX500 valt af en toe gewoon uit, dus die is aan vervanging toe.
Me Steelpad 4S ga ik denk verkopen omdat ik gewoon meteen een complete Razer set wil. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Net een Razer Diamondback Magma + Steelpad QCK (textiel) gekocht bij steelpad.be. Hij zal het vast prima doen op textiel matjes, maar ben benieuwd. Wassen heb ik geen probleem mee, gewoon niet vies maken :)

Na de MX510 killer komt Logitech trouwens misschien weer met een Diamondback killer, waarschijnlijk de MX518: nieuws: Prototype Logitech-muis met 1600dpi gesignaleerd

[ Voor 28% gewijzigd door Yokozuna op 27-12-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Yokozuna schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:50:
Net een Razer Diamondback Magma + Steelpad QCK (textiel) gekocht bij steelpad.be. Hij zal het vast prima doen op textiel matjes, maar ben benieuwd. Wassen heb ik geen probleem mee, gewoon niet vies maken :)

Na de MX510 killer komt Logitech trouwens misschien weer met een Diamondback killer, waarschijnlijk de MX518: nieuws: Prototype Logitech-muis met 1600dpi gesignaleerd
De Logitech muis gaat zeer waarschijnlijk gebruik maken van dezelfde Agilent sensor als de Diamondback.

Waarschijnlijk zal de keuze tussen Diamondback en Logitech dus vooral gemaakt gaan worden op vorm en driver support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nog een vraagje over die 1600DPI waar fabrikanten altijd mee pronken.

Van de ene hoor je dat de nauwkeurigheid hoger wordt, net alsof 400DPI muizen merkbaar onnauwkeurig waren. Van de ander hoor je dat een 1600DPI muis simpelweg 2 of 4 keer gevoeliger is omdat de cursor dan 1600 ipv. 800 of 400 pixels beweegt als jij je muis 1 inch verleept (bij full windows sensitivity). Dan zou je met een 1600DPI muis je sensitivity wel extreem laag moeten zetten? Dat lijkt me ook vreemd.

Hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Yokozuna schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:43:
Nog een vraagje over die 1600DPI waar fabrikanten altijd mee pronken.

Van de ene hoor je dat de nauwkeurigheid hoger wordt, net alsof 400DPI muizen merkbaar onnauwkeurig waren. Van de ander hoor je dat een 1600DPI muis simpelweg 2 of 4 keer gevoeliger is omdat de cursor dan 1600 ipv. 800 of 400 pixels beweegt als jij je muis 1 inch verleept (bij full windows sensitivity). Dan zou je met een 1600DPI muis je sensitivity wel extreem laag moeten zetten? Dat lijkt me ook vreemd.

Hoe zit dat precies?
Precies zo als je nu zegt.

Een 1600 DPI sensor laat de cursor verder bewegen per centimeter beweging dan een 400 DPI muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad.

Maareh, dit is misschien handig voor de Razer users:
Daar is btw een simpel tootlje voor, genaamd "USB Mouserate Switcher" en is van TechConnect ofzo..
WinXP SP2 ENGLISH is vereist staat erbij, heb niet geprobeerd of het toevallig werkt op andere configuraties.

Het doet lijken alsof dit alleen met de nieuwe muizen kan, maar ik heb een oldskool Razer Boomslang 1000dpi eraan hangen, nu op 500Hz, ook gecheckt met mouserate proggie, werkt perfect! Doet weer denken aan die goeie oude PS2 tijd, dit gaat echt HEERLIJK

Je moet et proggie in safemode runnen, tis heel simpel, aanrader!

http://www.tcmagazine.inf...odid=4&action=show&id=172
Ik snap alleen nog niet waarom men de USB rate niet gewoon op 1KHz (suf) zet? Als de cpu er niet enorm door belast wordt, waarom niet?

[ Voor 109% gewijzigd door Yokozuna op 29-12-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
Yokozuna schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:06:
Inderdaad.

Maareh, dit is misschien handig voor de Razer users:

[...]

Ik snap alleen nog niet waarom men de USB rate niet gewoon op 1GHz zet? Als de cpu er niet enorm door belast wordt, waarom niet?
HuH?
offtopic:
1Ghz :9~

Zeker weten dat je niet 1Khz bedoelde :Y)
Kilo-Mega-Giga-Penta ... vertroebeld zo nu en dan :( ...

[ Voor 7% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-12-2004 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net me Razer diamondback chameleon en Razer exactmat binnen.
Heb er ff een spelletje mee gedaan en het speelt erg lekker, een hele verbetering tov van mijn oude MX500 en Steelpad 4S.
De muis ligt lekker in de hand, reageerd erg fel en precies, en ziet er mooi uit.
De exactmat ziet er ook mooi uit, is erg stevig en schuift gewoon lekker.
Ik ben wel tevreden met dit setje. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de diamondback compatible is met deze icemat? Afbeeldingslocatie: http://www.atruereview.com/icemat/4icemat.jpg

Anders moet ik een steelpad oid. erbij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:49:
Weet iemand of de diamondback compatible is met deze icemat? [afbeelding]

Anders moet ik een steelpad oid. erbij bestellen.
Jup geen probleem, heb em zelf getest op m'n Icemat Black 1st edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

PoweRoy

funky!

kheb ze beide :) werkt super

enigste nadeel is dat de icemat koud glas is :P
na een tijdje koude poten maar de mat wordt wel weer warm :)

weer ontopic werkt goed ja :)

2nd edition

[ Voor 5% gewijzigd door PoweRoy op 29-12-2004 12:15 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
LinuX-TUX schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 02:13:
[...]

HuH?
offtopic:
1Ghz :9~

Zeker weten dat je niet 1Khz bedoelde :Y)
Kilo-Mega-Giga-Penta ... vertroebeld zo nu en dan :( ...
Eh ja, 1KHz :) Maargoed, waarom niet 1000Hz ipv. 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend verhaal. Door reclamestunt van Razer (lees: leugens), heeft iedereen het idee dat het apparaat consistent met 1000 Hz posities kan doorgeven. Nu blijkt dat dit niet klopt. Wanneer je elke milliseconde 'pollt', stuurt de muis om de 2 resultaten 1maal niets terug, waardoor je uiteindelijk rond de 750 Hz gemiddeld zult halen. Alsnog soepeler dan constant 500 Hz, maar dan weer minder stabiel.

http://razer.tigga.org/phpBB2/index.php <-- meer info van

Sowieso is het natuurlijk al smerig dat ze het ding uitbrengen onder voorwendsel dat het in windows 2000 kant en klaar op 1000 Hz draait, maar dat even terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:42:
Bekend verhaal. Door reclamestunt van Razer (lees: leugens), heeft iedereen het idee dat het apparaat consistent met 1000 Hz posities kan doorgeven. Nu blijkt dat dit niet klopt. Wanneer je elke milliseconde 'pollt', stuurt de muis om de 2 resultaten 1maal niets terug, waardoor je uiteindelijk rond de 750 Hz gemiddeld zult halen. Alsnog soepeler dan constant 500 Hz, maar dan weer minder stabiel.

http://razer.tigga.org/phpBB2/index.php <-- meer info van

Sowieso is het natuurlijk al smerig dat ze het ding uitbrengen onder voorwendsel dat het in windows 2000 kant en klaar op 1000 Hz draait, maar dat even terzijde.
Als je het officiele papierwerk bekijkt van Razer maken ze nergens de beloofte van 1000Hz.
Razerguy heeft alleen op het forum van Razer Blueprints dat er 1000Hz implementatie zou komen voor Win2k.

De 'reclamestunt' die jij beschrijft is dus niet van een officeel kanaal van razer.

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:24:
Ik heb net me Razer diamondback chameleon en Razer exactmat binnen.
Heb er ff een spelletje mee gedaan en het speelt erg lekker, een hele verbetering tov van mijn oude MX500 en Steelpad 4S.
De muis ligt lekker in de hand, reageerd erg fel en precies, en ziet er mooi uit.
De exactmat ziet er ook mooi uit, is erg stevig en schuift gewoon lekker.
Ik ben wel tevreden met dit setje. :P
Hmm... klinkt goed, alleen heb ik net mijn MX500 'herontdekt' op 500 Hz USB polling rate en weer ff nieuwe teflonvoetjes eronder gedaan en ik ben op zich wel erg tevreden met deze muis in combi met m'n mTw pad. :) En 55 euro is toch geen geringe investering alhoewel er een muismat bij zit. Misschien dat ik m'n MX500 maar wat harder moet laten slijten zodat ik 'm kan vervangen door een DB. :Y)
LinuX-TUX schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 02:13:
[...]

Kilo-Mega-Giga-Penta ... vertroebelt zo nu en dan :( ...[/offtopic]
Niet Penta maar Peta (1015). Zijn ook mensen die er Petta van maken of iets anders... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 30-12-2004 00:16 ]

• Selachii

Selachii

gamedev

Aham brahmasmi schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:20:

Perfect, nooit meer een ander.
er zit een 'speed' kant en een 'control' kant op. Waarbij de control kant een beetje zoals de traditionele everglide/ratpad aanvoelt, iets fijnkorreliger, maar daar lijkt het mees top. De 'speed' kant gebruik ik, die is gewoon supersmooth. Op andere fora schrijven mensen dat ze die _te_ glad vinden, maar dat vind ik wel meevallen.
Tis een muismat die 100 jaar meegaat, mooi afgewerkt aluminium, en het formaat is PRECIES zoals ik het zou willen. De vorm is ook nuttig, bij m'n ratpad kon ik me er niet zo goed in vinden.

In combinatie met de Diamondback is het geheel compleet, maintainance en carefree.
Ik heb trouwen totaal _geen_ problemen met die side buttons. De bolletjes die erop zitten zijn erg goed te vinden omdat de knoppen op zich goed geplaatst zijn.

De gegolvde muisknoppen zijn ook ideaal, je kan je vingers op meerdere manier goed schrap zetten op de muis. Een aspect waar ik eerder nooit bij stil heb gestaan.
Het feit dat je deze muis op zoveel manieren vast kan houden zonder controle te verliezen zorgt ook dat je moeiteloos lang kan gamen zonder dat je vingers in een positie vast gaan zitten oid. (Mensen die '2x' uur lange (LAN)marathons houden weten waar ik het over heb)

De instellingen waren ff wennen, (instellen duimknop als 'forward' en 'back' in je browser moet via de 'macro' optie).
On the fly sensitivity is uitermate fijn, niet een functie die je iedere dag gebruikt, maar wel een functie die je een hele hoop frustratie bespaard.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Razer Diamondback + Steelpad QCK (textiel) nu binnen. Heb geen drivers geinstalleerd, wel de usbrate op 500Hz gezet met de hexeditor, werkt perfect. Ik dacht dat 125Hz al hoog genoeg was maar toch merk je nog enig verschil tussen 125Hz en 500Hz, ookal is 125Hz hoger dan de refreshrate van je monitor. Wel grappig dat het ledje altijd aan blijft, kun je hem nog eens als zaklamp gebruiken tijdens lan parties :)

De 2 duimknopjes zijn vrij goed geplaats. De 2 zijknopjes aan de rechterkant drukken alleen wat te moeilijk in voor m'n pink, maar dat krijg je met een muis voor rechts- EN linkshandigen. Hopelijk een kwestie van gewenning. Nu maar wachten tot er Razer drivers uitkomen met acceleratie uit, standaard uit. Ik snap niet welke gamer acceleratie aan wil hebben, het is gewoon onnatuurlijk.

Verder werkt de muis op de Steelpad QCK erg stil en toch nog redelijk smooth, soepeler dan m'n oude Logitech Mouseman. Lage gewicht voelt ook fijn. Zometeen nog ff spellen testen, kijken of de acceleratie echt uitstaat zonder drivers.

Maareh, DPI staat inderdaad gewoon voor de gevoeligheid van de mens, de mensen die anders beweren moeten niet zeiken. Bij deze 1600DPI muis moest ik de windows sensitivity op het 1 na laagste streepje zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 31-12-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 11:38:
Wel grappig dat het ledje altijd aan blijft, kun je hem nog eens als zaklamp gebruiken tijdens lan parties :)
is die beam zo krachtig dan ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Voor degene die geen zin hebben in HEX editen, hier een programma'tje om je USB rate te laten veranderen in 250/500/1000Hz:

http://home.arcor.de/_aero/xp-usbport_sys/XP-USB-Patcher.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 20:51
Het vreemde is dat zodra je 500hz gebruikt (icm dual optical, en mx d8 ik) dat dan je cpu load sporadisch boven de 20% schiet. Echter als je 250hz gebruikt komt deze zelden boven de 5%. Heeft de diamondback hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerraNova schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:07:
Het vreemde is dat zodra je 500hz gebruikt (icm dual optical, en mx d8 ik) dat dan je cpu load sporadisch boven de 20% schiet. Echter als je 250hz gebruikt komt deze zelden boven de 5%. Heeft de diamondback hier ook last van?
Bij mij heeft de diamondback er geen last van, maar met mijn oude logitech mx500 had ik ook geen last van hoge cpu loads op 500Hz.

[Edit]
Op 1000Hz met de diamondback heb ik 0 of 1% cpu load als ik me muis beweeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb het net getest met de Diamondback. Alle programma's uitgeschakeld, cpu load 0%. Daarna met mouserate 500Hz de muis bewogen als een gek en de load bleef op 0% maar nu af en toe 'uitschieters' naar 1 tot 4%. In spellen valt een framerate vermindering ook niet waar te nemen.

Bij de dual optical is het trouwens een bekend probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 31-12-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Als ik op de desktop m'n MX500 redelijk snel beweeg zit ik op een constante load van 7% en soms een uitschieter naar 8%. Dit met een USB rate van 500 Hz. Ik zal het op m'n andere pc ook eens testen.
Yokozuna schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 11:38:
Ik dacht dat 125Hz al hoog genoeg was maar toch merk je nog enig verschil tussen 125Hz en 500Hz, ookal is 125Hz hoger dan de refreshrate van je monitor.

Nu maar wachten tot er Razer drivers uitkomen met acceleratie uit, standaard uit. Ik snap niet welke gamer acceleratie aan wil hebben, het is gewoon onnatuurlijk.

Zometeen nog ff spellen testen, kijken of de acceleratie echt uitstaat zonder drivers.
Van de verhoging 125 naar 500 Hz merk je in windows niet veel; in een spel als Quake 3 valt het verschil pas op! Ik heb gewoon merkbaar meer controle gekregen, d.w.z. het is makkelijker geworden om m'n crosshair op m'n doelwit te krijgen/houden. Kleine handbewegingen worden beter opgepikt denk ik en het speelt gewoon fijner. :)

Niet iedere FPS'er wil trouwens per se zonder acceleratie spelen hoor. Ik heb het in Windows ook uitgezet (advanced mouseware) maar in Quake 3 heb ik een lage accel ingesteld (cl_mouseaccel 0.25) zodat ik m'n sensitivity iets naar beneden kan zetten; kleine bewegingen worden dan dus nauwkeuriger en snelle bewegingen kun je toch nog maken dankzij de mouseaccel. Dit is vooral nuttig voor low sens spelers.

Met m'n MX500 had ik trouwens in Q3 verschrikkelijk hoge acceleratie toen ik geen drivers had geïnstalleerd en het in Windows uitstond... Ik heb geen ervaring met de Razor drivers, maar de Logitech drivers zijn goed wat de acceleratie betreft, alleen die extra knoppen hebben wel eens kuren in games (werken de ene keer wel, dan weer niet).

[ Voor 24% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-01-2005 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Welke zouden jullie aanraden prijs/kwalitiets gezien?

Ik heb nu een doodgewone, muis(bal-muis) van microsoft met snoer.

Dus gewoon de meetst standaart muis die je je kunt bedenken.

Voor welke zou ik "moete" gaan, een MX510(of die 518ofzoiets die uitkomt) of de DB?

bedankt voor de info alvast!

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hangt er vanaf. Beide muizen hebben geen problemen om zeer snelle bewegingen goed te tracken, dus daarvoor hoef je de een of de ander niet af te wijzen.

Uiteindelijk komt het meer neer op smaak: welk gewicht en welke vorm staat je beter aan. Ikzelf vind de DB fijner, omdat hij lichter is. De vorm was even wennen, want ik had voorheen een Logitech Mouseman (waar de MX510 van afgeleid is). Maar ik ben er nu behoorlijk aan de vorm gehecht, vooral de inhammen in de 2 hoofdknoppen voelen gewoon geweldig. Ander voordeel van de DB is dat de muis op 500Hz bijna geen extra CPU kracht verbruikt (1 of 2 procent hier). Bij de MX510 was de CPU belasting bij een usbrate van 500Hz volgens mij hoger.

Probleem is dat je de DB niet even kunt uitproberen, een Dixons of Dynabyte verkoopt de DB niet.
Niet iedere FPS'er wil trouwens per se zonder acceleratie spelen hoor. Ik heb het in Windows ook uitgezet (advanced mouseware) maar in Quake 3 heb ik een lage accel ingesteld (cl_mouseaccel 0.25)
Ja ok, maar de standaard windows acceleratie is gewoon te onnatuurlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 01-01-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Mja ik weet dat mediamarkt ze heeft maarja. of je ze mag proberen ...

en que precisie? ik bedoel, ik doe soms ook wel eens aan foto's bijwerken en ik Model ook (3D) en soms heb ik het probleem dat deze muis niet precies genoeg is ombv zo net goed op die lijn te zetten, dus dat is wel een probleem soms. maarja, beide zijn een grote verbeteren t.o.v wat ik nu heb natuurlijk

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het optisch werk van de rest van de muizen is inferieur aan die van de Diamondback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Yokozuna schreef op zondag 02 januari 2005 @ 11:59:
Het optisch werk van de rest van de muizen is inferieur aan die van de Diamondback.
Dus? 't Zal mij eerlijk gezegd een worst wezen, als de MX5xx lekkerder zou muizen, maar het is alhoewel de Razer DB momenteel de beste specs heeft toch meer een kwestie van smaak. Ik zou de DB ook graag eens uitproberen, te meer omdat ik net van iemand heb gehoord die met een MX510 speelt dat hij de vorm van de DB helemaal niet fijn vindt.

Het enige wat ik wel jammer vind van zowel de MX510/518 en de DB is dat ze een gladde bovenkant hebben, in tegenstelling tot de matte MX500. Het is natuurlijk niet zo'n groot probleem, maar het voelt gewoon minder lekker omdat je hand een beetje aan die superglad gelakte bovenkant plakt, tenzij je hand bepoedert met magnesiet of talkpoeder ofzo... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-01-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:47:
[...]
Dus? 't Zal mij eerlijk gezegd een worst wezen, als de MX5xx lekkerder zou muizen, maar het is alhoewel de Razer DB momenteel de beste specs heeft toch meer een kwestie van smaak. Ik zou de DB ook graag eens uitproberen, te meer omdat ik net van iemand heb gehoord die met een MX510 speelt dat hij de vorm van de DB helemaal niet fijn vindt.

Het enige wat ik wel jammer vind van zowel de MX510/518 en de DB is dat ze een gladde bovenkant hebben, in tegenstelling tot de matte MX500. Het is natuurlijk niet zo'n groot probleem, maar het voelt gewoon minder lekker omdat je hand een beetje aan die superglad gelakte bovenkant plakt, tenzij je hand bepoedert met magnesiet of talkpoeder ofzo... 8)7
Wat een onzin over dat gladde oppervlak, ik vind het echt veel beter aanvoelen als het oppervlak van mijn oude mx500.
Ik heb er echt totaal geen plakkende handen mee gehad, terwijl ik al heel doom3 ermee heb uitgespeeld heb op hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik raak de oppervlakte van de muis nieteens voor een groot deel aan, alleen een stukje huid onder m'n pink+ringvinger raken af en toe de muis.
Ik heb er echt totaal geen plakkende handen mee gehad, terwijl ik al heel doom3 ermee heb uitgespeeld heb op hard.
Misschien heeft Aham zweethanden :)

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 02-01-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
Aham brahmasmi schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:47:
[...]

Ik heb een DB en ik weet wat je bedoeld :) Maar heb z'n Steel Grip pakketje gekocht en werkt perfect nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik snap trouwens niet waar die nieuwe gamers-handschoen voor is, beperkt toch alleen maar je bewegingsvrijheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hebben jullie die USB overgeclockt? Mij lukt het dus niet
met een mx1000 winxp sp 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:21:
Hoe hebben jullie die USB overgeclockt? Mij lukt het dus niet
met een mx1000 winxp sp 2
MX1000 gebruikt FastRF draadloze technologie, dat is je bottleneck. Die FastRF verbinding werkt namelijk op 125Hz (dacht ik).
Dus kan je je muis niet sneller verversen dan de maximale snelheid van FastRF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat is juist, ik heb zelfs gehoord dat de mouserate van de FastRF muizen in de praktijk maar tussen de 70 en 95Hz ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:19:
Ik snap trouwens niet waar die nieuwe gamers-handschoen voor is, beperkt toch alleen maar je bewegingsvrijheid?
Lees er over in Mousepads & stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Die gaming glove beperkt je bewegingsvrijheid inderdaad. :| Ik had 'm gekocht omdat ik last kreeg van een eeltplekje op m'n hand (vanwege scherpe rand van m'n bureau) maar ik heb 'm maar een of twee keer aangehad. Het ding zit vrij goed, maar het voelt anders en je moet eigenlijk opnieuw leren om te gaan met je muis, vergelijkbaar met als je net een nieuwe muis hebt maar dan nog iets erger...

@Mito: Over het 'nadeel' van de gladde bovenkant van de MX5xx en de DB. Ik gaf aan dat ik die gladde lak van de MX510 niet prettig aan vind voelen dus dat is geen onzin maar gewoon een mening. Als ik niet besluit om een Razer DB te kopen maar later misschien een MX518, dan overweeg ik wel om die over te zetten in de behuizing van m'n MX500 (moet kunnen als de schroeven op dezelfde plek zitten. :) Het is idd wel zo dat ik net als wat Yokozuna zegt m'n handpalm zelf meestal niet op m'n muis heb rusten, en bij de DB zijn de knoppen gelukkig wel anti-slip en niet ook glad.

offtopic:
D3 had ik ook al met hard uitgespeeld met m'n MX500. :P Komt wel goed uit trouwens als je door Quake 3 kunt strafejumpen. Die Cyberdemon kwam nooit dichtbij genoeg om me te raken omdat ik te snel was. :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door Aham brahmasmi op 04-01-2005 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaming glove??

Word steeds gekker :D Dalijk gaan ze nog gaan de muizen nog extra stroomlijnen om zo weinig mogelijk luchtweerstand te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:53:
Gaming glove??

Word steeds gekker :D Dalijk gaan ze nog gaan de muizen nog extra stroomlijnen om zo weinig mogelijk luchtweerstand te krijgen.
Verlagingssetje op je muis? :P

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:53:
Gaming glove??

Dat heeft toch geen nut want je hand ligt er toch overheen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_SouLmaN_ schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:46:
[...]

Voor het grootste gedeelte wel, maar dan kan je nog denken aan flaps enzo aan de zijkanten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

_SouLmaN_ schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:46:
[...]

Uhm, daarvoor heb je dan toch ook weer die handschoen...

"Neon" heb ik dr al onder

Dit gaat weer nergens over (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:01:
[...]

Uhm, daarvoor heb je dan toch ook weer die handschoen...

"Neon" heb ik dr al onder

Dit gaat weer nergens over (8>
Ok, spoilertje en zijvleugels op je handschoentje monteren dan (8>

Mijn DB is binnen btw., vanmiddag maar is even op de testbank leggen :9

edit:

De DB werkt trouwens geweldig in combinatie met een icemat! Ontzettend accuraat en snel. Enigste probleem is soms nog het plotseling omkeren als je achter iets dringend moet knallen, dat gaat zo snel dat de focus een beetje weg is.

Heeft iemand enig idee hoe je de led uit kan schakelen? heb geen zin om voor het slapen dat ding uit de usb poort te rukken ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Enigste probleem is soms nog het plotseling omkeren als je achter iets dringend moet knallen, dat gaat zo snel dat de focus een beetje weg is.
Dat is juist heel belangrijk bij een muismat, dat je muis niet gaat flippen bij snelle bewegingen.
Heeft iemand enig idee hoe je de led uit kan schakelen? heb geen zin om voor het slapen dat ding uit de usb poort te rukken
Nou heb je er zo'n prachtig opbergzakje bijgekregen, laat dat daar uitstekend geschikt voor zijn :)

[ Voor 32% gewijzigd door Yokozuna op 04-01-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:03:
[...]

Dat is juist heel belangrijk bij een muismat, dat je muis niet gaat flippen bij snelle bewegingen.

[...]

Nou heb je er zo'n prachtig opbergzakje bijgekregen, laat dat daar uitstekend geschikt voor zijn :)
Heb vandaag de tijd gekregen om me wat meer te verdiepen in de opties, en het is een kwestie van de acceleratiesnelheid verlagen (duh) Het koste alleen wat tijd om het te vinden.

Wat betreft het opbergzakje, is uiteraard een oplossing, maar mooier is nog om het softwarematisch te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:53:
[...]

Voor het grootste gedeelte wel, maar dan kan je nog denken aan flaps enzo aan de zijkanten >:)
Of aan elke kan een mini straalmotor zodat ie nog soepeler over de muismat glijd :P
zo kan ik nog wel ff doorgaan :D

btw iemand al iets meer over de nieuwe driver die binnenkort zou uitkomen ? Ik wil acceleratie helemaal kunnen uitzetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zorgen dat je Razer sensitivity op 10 staat (voluit) -- dan heb je geen accel. Nieuwe drivers zullen nog wel ff duren, die jongens zijn niet echt flitsend snel bij die tent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Je kunt toch ook gewoon een XP acceleratie fix installeren? Verandert een stukje van de registry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Yokozuna schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:52:
Je kunt toch ook gewoon een XP acceleratie fix installeren? Verandert een stukje van de registry.
Ja, maar de standaard Razer drivers hebben acceleratie als de Razer Sensitivity niet op 10 (maximaal) staat. Dit komt dus nog een keer bij de windows acceleratie, die je inderdaad kunt fixen met de registry file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar voor de MX510 gegaan ipv de Razor. Bevalt me goed tot nu toe. Mijn oude mx500 was gister niet geslaagd voor zijn zwemdiploma :(. Hij lijkt iets nauwkeuriger bij het trekken van strepen in bv. paint, dat kwam denk ik door mijn buro, en deze heeft er dus minder last van.

Misschien is het al kort langs gekomen hoor, maar mij is het niet gelukt:
Ik had dat mouseware geinstalleerd (nieuwste versie), en dan krijg je zon muisje in je desktop. Daarna voor nieuwe logitech media keyboard setppoint (ook nieuwste versie) erop gezet. Hier hoor je ook je muis dmv muis tabblad in te kunnen stellen. Maar dat hele tabblad is er niet! Ook het muisje is verwenen uit de taakbalk (ook niet onder verborgen items). Alle software eraf gehaald, toen eerst setpoint erop gezet en daarna pas mouseware.... maar geen kans mijn muis in te stellen. Ook via configuratiescherm kom ik niet bij uitgebreide instellingen.
Hebben meer mensen hier last van of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
offtopic:
Beetje offtopic eigenlijk, lol. :X Jammer dat je niet je eigen berichten kunt verwijderen hier...

[ Voor 125% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-01-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 18:35:
Toch maar voor de MX510 gegaan ipv de Razor. Bevalt me goed tot nu toe. Mijn oude mx500 was gister niet geslaagd voor zijn zwemdiploma :(. Hij lijkt iets nauwkeuriger bij het trekken van strepen in bv. paint, dat kwam denk ik door mijn buro, en deze heeft er dus minder last van.

Misschien is het al kort langs gekomen hoor, maar mij is het niet gelukt:
Ik had dat mouseware geinstalleerd (nieuwste versie), en dan krijg je zon muisje in je desktop. Daarna voor nieuwe logitech media keyboard setppoint (ook nieuwste versie) erop gezet. Hier hoor je ook je muis dmv muis tabblad in te kunnen stellen. Maar dat hele tabblad is er niet! Ook het muisje is verwenen uit de taakbalk (ook niet onder verborgen items). Alle software eraf gehaald, toen eerst setpoint erop gezet en daarna pas mouseware.... maar geen kans mijn muis in te stellen. Ook via configuratiescherm kom ik niet bij uitgebreide instellingen.
Hebben meer mensen hier last van of zie ik iets over het hoofd?
Precies een van de redenen dat ik gestopt ben met logitech muizen, de drivers van logitech zijn altijd een grote ellende, ze hebben bij mij nooit 100% goed gewerkt.
De standaard windows drivers werken dan nog het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Standaard windows drivers vind ik bagger. Met mijn MX500 wel iig. Accelleration klopte geen reet van (had ik uitgezet in XP maar in Quake 3 had ik enorme accel). Het enige wat niet altijd even lekker werkt is de extra knopjes maar die heb je met windows drivers sowieso niet. Logitech tobo drivers heb ik nooit hoeven gebruiken (geen Logitech tobo) dus daar kan ik niets over zeggen.

Bij als je bij de windows drivers de snelheid/gevoeligheid één streepje boven de middelste stand zet zie je dat je cursor onnauwkeuriger begint te bewegen. Bij de Logitech drivers is dit wel even wat beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
Entity_Razer schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:25:
Mja ik weet dat mediamarkt ze heeft maarja. of je ze mag proberen ...

en que precisie? ik bedoel, ik doe soms ook wel eens aan foto's bijwerken en ik Model ook (3D) en soms heb ik het probleem dat deze muis niet precies genoeg is ombv zo net goed op die lijn te zetten, dus dat is wel een probleem soms. maarja, beide zijn een grote verbeteren t.o.v wat ik nu heb natuurlijk
MediaMarkt Maastricht heeft een testpc staan speciaal voor de razer :)

mn oog viel meteen op die roodverlichte vette muis....wat dat betreft wel slim gedaan dus, ze valt meteen op ;)
ff gaan testen en het lag zo goed in de hand dat ik m denk ik komende week ga halen........

ik kan alleen maar vooruit gaan, zit nu nog met een oude balletjes MS muis

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Ik vind de MX-510 toch beter in de hand liggen dan de Razer. Ook is hij wat zwaarder wat lekkerder aanvoelt

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Coldcat schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:39:
Ik vind de MX-510 toch beter in de hand liggen dan de Razer. Ook is hij wat zwaarder wat lekkerder aanvoelt
Ik wil juist een zo licht mogelijke muis hebben. Heb voor m'n Diamondback de MX300 (zonder gewichtje) en MX310 gebruikt.

En tegen persoonlijke voorkeur kunnen geen specificaties op. Wanneer de ene muis beter in jouw handen ligt is de keuze vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
idd....ik hou nu eenmaal van een lichte muis...puur persoonlijk dus
ik til ze ook altijd een beetje op tijdens het gamen.. 8)7

moet nog ff testen of de razer dan niet gaat verspringen?

[ Voor 7% gewijzigd door Noedelsupke op 08-01-2005 20:13 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

bij mij niet iig

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Je kunt bij de MX-510 het gewichtje er eenvoudig uitschroeven. Dan is hij ook heel licht.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb gewicht uit mijn MX510 geschroefd en moet zeggen voelt niet echt bepaald lichter (persoonlijk dan) ik heb deze muis dan ook bijna 1 jaar anders doe het niet.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

ViperGTS schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:13:
idd....ik hou nu eenmaal van een lichte muis...puur persoonlijk dus
ik til ze ook altijd een beetje op tijdens het gamen.. 8)7

moet nog ff testen of de razer dan niet gaat verspringen?
Dit vind ik een groot voordeel van de DB.
Je kan hem een behoorlijk stuk optillen dat hij toch nog accuraat blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
THW Arie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:54:
[...]

Ja, maar de standaard Razer drivers hebben acceleratie als de Razer Sensitivity niet op 10 (maximaal) staat. Dit komt dus nog een keer bij de windows acceleratie, die je inderdaad kunt fixen met de registry file.
Ja, of je gebruikt gewoon geen Razer drivers :) Standaard windows drivers + accelatie fix en alles werkt prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Yokozuna op 09-01-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Linkje: http://www.hardcoreware.net/files/mouse_fix.reg

En als die niet werkt: http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=mouse_fix.reg&lr= :)

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-01-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Ik kom net thuis met de Razer :)

kon nog net 1 zwarte vinden tussen alle chameleons :P

wat raden jullie me nu aan? via standaard windows drivers te werken of toch de razers installeren??

of zoals hierboven staat alleen die regfix? wat doe ik dan precies?

ik heb het gevoel dat ie nu met alleen de windows drivers een beetje 'stresserig' is namelijk (heb de sensitivity al flink teruggeschroefd) :?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik gebruikt

* windows drivers
* acceleratiefix (bestandje wat je registry verandert, dubbelklikken is genoeg)
* USB rate op 500Hz =

alles werkt optimaal

[ Voor 31% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
hmmz ik heb Master Acceleration Control uitgezet in de drivers, weg acceleratie ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
ja dat ding vliegt standaard :o

mn andere muis is niet meer vooruit te branden met deze instelling

;waar kan ik usb rate aanpassen :?

[ Voor 16% gewijzigd door Noedelsupke op 10-01-2005 22:58 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
ViperGTS schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:56:
ja dat ding vliegt standaard :o

mn andere muis is niet meer vooruit te branden met deze instelling

;waar kan ik usb rate aanpassen :?
Tweak je muis refresh rate naar 500Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
hoe kan ik die fix ongedaan maken :?

kan nu niet meer ' on-the-fly' wisselen, en het voelt gewoon niet zo lekker

tevens vliegt de muis in spellen nog steeds ontiegelijk over het scherm :{

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
ViperGTS schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:55:
[...]

hoe kan ik die fix ongedaan maken :?
Te lui om even te googlen? :z

Hier is 't te vinden, maar ik zou het zo laten en desnoods de Razer driver weer installeren (en wachten op een driver update met die fix):

http://forums.thecpl.com/...b=get_topic;f=21;t=000102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Razer doet er trouwens wel ERG lang over om een een nieuw drivertje uit te brengen zonder acceleratie.

Ik kan m'n mouse5,6 en 7 nu niet in spellen gebruiken, wel de mouse4 (onderste duimknop). Ik wil deze graag binden aan wat letters waarna ik die letters in spellen weer aan wapen selecties/USE of andere handelingen kan binden. Met de Razer drivers kan dat gewoon neem ik aan.

[ Voor 61% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:50:
Razer doet er trouwens wel ERG lang over om een een nieuw drivertje uit te brengen zonder acceleratie.

Ik kan m'n mouse5,6 en 7 nu niet in spellen gebruiken, wel de mouse4 (onderste duimknop). Ik wil deze graag binden aan wat letters waarna ik die letters in spellen weer aan wapen selecties/USE of andere handelingen kan binden. Met de Razer drivers kan dat gewoon neem ik aan.
razer control panel
sensitvity
advanced
rechts boven acceleration uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik wil acceleration VOLLEDIG uit, niet een beetje.

[ Voor 78% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:50:

Ik wacht met `t kopen v/d muis tot er een goeie driver gemaakt is. Dus dat alle knoppen werken en de acceleratie volledig uit kan. Als iemand `t zou willen posten wanneer t zo ver is, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 01:40:
[...]

Ik wacht met `t kopen v/d muis tot er een goeie driver gemaakt is. Dus dat alle knoppen werken en de acceleratie volledig uit kan. Als iemand `t zou willen posten wanneer t zo ver is, graag.
Dan kan je hem nu al kopen, bij mij gaat de acceleratie gewoon volledig uit als acceleratie uitzet in de drivers.
En verder werken alle knoppen perfect, ik gebruik ze vaak in spellen met keybinds, en ook in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 01:40:
[...]

Installeer geen drivers.

Dan werken alle knoppen in games en er is geen acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
THW Arie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:52:
[...]

Installeer geen drivers.

Dan werken alle knoppen in games en er is geen acceleratie.
Ohja? Bij welke spellen heb je dat zoal geprobeerd? Spellen van een paar jaar oud (zoals Quake 3, wat ik alleen speel) herkent maar 3 muisknoppen (mouse1 2 en 3) en niet meer. Misschien dat bij de nieuwere spellen die extra knoppen wel herkend worden maar daar heb je ook niets aan als je die niet speelt...

En acceleratie is er dus wél tenzij je die registry fix gebruikt of nog met Win98 werkt. :z

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-01-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:50:
[...]
Ohja? Bij welke spellen heb je dat zoal geprobeerd? Spellen van een paar jaar oud (zoals Quake 3, wat ik alleen speel) herkent maar 3 muisknoppen (mouse1 2 en 3) en niet meer. Misschien dat bij de nieuwere spellen die extra knoppen wel herkend worden maar daar heb je ook niets aan als je die niet speelt...

En acceleratie is er dus wél tenzij je die registry fix gebruikt of nog met Win98 werkt. :z
De acceleratie waar jij op doelt is een standaard 'feature' van Windows XP. Als iemand die al uitgeschakeld heeft zal deze niet spontaan weer aangaan na het kopen van een nieuwe muis :)

Elk spel dat op een juist manier muisknoppen herkent zal gebruik kunnen maken van de knoppen op een Diamondback.
Dat zijn dus niet alleen nieuwe spellen, maar ook bijvoorbeeld games gebaseerd op de Half-Life engine (Counter-Strike, Day Of Defeat, Natural Selection).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mouse1,2,3,4 maar ook mouse 5,6 en7 kunnen allemaal gebruikt worden zonder Razer drivers?

Bij Fuhquake alleen de eerste 4.
En acceleratie is er dus wél tenzij je die registry fix gebruikt
Ja, net alsof dat zo moeilijk is, even dubbelklikken op een bestandje :)

[ Voor 62% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 16:15 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste