Nooit gehad, algen hebben zonlicht nodig, en mijn pc staat niet direct in de zonnestralen. Alleen maar indirect licht van buiten
Status Update van mn waterkoelingssysteempje 
Ik heb sinds kort een tweede heatercore erbij gekocht. Nu mn huidige kast niet genoeg plek heeft voor een tweede heatercore, heb ik mn huidige tijdelijk vervangen.
Huidig
DangerDen Heatercore
DangerDen Plexi Fan shroud
120mm Ace Fan
Nieuw
D-tek Customs Pro Heatercore
Dual Fan Shroud (Push Pull setup)
2x 120mm Ys Tech fan
Mn idle + stressed temps zijn +-2 graden gedaald, geluidsproductie is ietsjes gestegen (heel weinig)
Ik ben benieuwd als ik een nieuwe case heb, wat 2 heatercores dan gaan doen voor mij
Ik heb sinds kort een tweede heatercore erbij gekocht. Nu mn huidige kast niet genoeg plek heeft voor een tweede heatercore, heb ik mn huidige tijdelijk vervangen.
Huidig
DangerDen Heatercore
DangerDen Plexi Fan shroud
120mm Ace Fan
Nieuw
D-tek Customs Pro Heatercore
Dual Fan Shroud (Push Pull setup)
2x 120mm Ys Tech fan
Mn idle + stressed temps zijn +-2 graden gedaald, geluidsproductie is ietsjes gestegen (heel weinig)
Ik ben benieuwd als ik een nieuwe case heb, wat 2 heatercores dan gaan doen voor mij
[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 02-09-2004 17:26 ]
Anoniem: 101112
Heb nog een vraagje.
Kan het kwaad dat de rad op zijn kop staat,of gaat dit echt teveel vragen van de pomp,k'bedoel dus dat de slangpilaren vanboven staan,normaal staan die vanonderen hè,zou da lukken zo op zijn kop.
Kan het kwaad dat de rad op zijn kop staat,of gaat dit echt teveel vragen van de pomp,k'bedoel dus dat de slangpilaren vanboven staan,normaal staan die vanonderen hè,zou da lukken zo op zijn kop.
Dan moet je eens op de site van http://www.xice.de kijken, die hebben gpu-koelblokken die er in een shuttle passenNoTo schreef op 01 september 2004 @ 00:40:
* NoTo zit met een klein probleem
Ik ben aan het plannen om waterkoeling in m'n barebone te bouwen, met een stillere pc als doel. Daarom wil ik ook de heatsink van m'n 9800 pro afslopen... Nu komt het minder leuke deel.... ik heb tussen de 1.5 en 2 cm ruimte tussen de core en de case. Maar ik kan geen koelblok vinden dat zo dun is
iemand een idee? (behalve zelf maken)
Ik heb wat problemen met mijn Sicce Idra.
Hij maakt meer lawaai dan normaal en na een minuut of 5 slaat ie uit en is ie erg heet (een stuk warmer dan normaal iig).
Ik heb hem al eventjes schoon gemaakt (in een koudwaterbad gelegd en dan laten pompen met een beetje zeep), maar ook dan valt ie uit.
Ik heb in andere topics mensen gezien met dezelfde symptonen, maar daar heb ik geen oplossing kunnen vinden.
Hij maakt meer lawaai dan normaal en na een minuut of 5 slaat ie uit en is ie erg heet (een stuk warmer dan normaal iig).
Ik heb hem al eventjes schoon gemaakt (in een koudwaterbad gelegd en dan laten pompen met een beetje zeep), maar ook dan valt ie uit.
Ik heb in andere topics mensen gezien met dezelfde symptonen, maar daar heb ik geen oplossing kunnen vinden.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Natuurlijk lukt dat! De pomp moet evenveel werken héAnoniem: 101112 schreef op 02 september 2004 @ 19:17:
Heb nog een vraagje.
stome vraag en is al vaker gesteld maar weet echt niemand een andere winkel naast de tweakstore die heatercores verkoopt of D-tek Customs Pro Heatercore zoals Aramdin die heeft?
http://www.gammabouwmarkt.nl/elements/p1gn36.jpg
dat ding rechtsonder.... leuk om je case een beetje extra te koelen
Niet erg bevordelijk voor de hardware, je blaast namelijk waterdamp je kast in. Het is geen airco maar een bak met water waar een ventilator overheen blaast. Doordat het water verdampt onttrekt dat warmte uit de lucht. Maar het is niet bevordelijkVandread schreef op 03 september 2004 @ 10:41:
http://www.gammabouwmarkt.nl/elements/p1gn36.jpg
Dat probleem had ik dus ook en er zit niets anders op dan zelf een blokje maken. Ik heb ook gezocht en er zijn alleen alu blokken, blokken die erg klein zijn of 13mm aansluitingen hebben. Waar de Silverprop nog het dichts bij kwam.NoTo schreef op 01 september 2004 @ 00:40:
* NoTo zit met een klein probleem
Ik ben aan het plannen om waterkoeling in m'n barebone te bouwen, met een stillere pc als doel. Daarom wil ik ook de heatsink van m'n 9800 pro afslopen... Nu komt het minder leuke deel.... ik heb tussen de 1.5 en 2 cm ruimte tussen de core en de case. Maar ik kan geen koelblok vinden dat zo dun is
iemand een idee? (behalve zelf maken)
Dus zelf maar een blokje gemaakt:

[ Voor 70% gewijzigd door Epsilon op 03-09-2004 11:38 ]
ehe... oopsEpsilon schreef op 03 september 2004 @ 11:14:
Niet erg bevordelijk voor de hardware, je blaast namelijk waterdamp je kast in. Het is geen airco maar een bak met water waar een ventilator overheen blaast. Doordat het water verdampt onttrekt dat warmte uit de lucht. Maar het is niet bevordelijk

heb zelf hier een mobiele airco staan, binnekort maar es mee spelen (en wss opletten of er geen condens vormt maar dat zal wel mee vallen denk ik
(ennuh, nee ik mag em niet slopen
Als je de koude lucht zo de PC in blaast zal je geen condens hebben op de onderdelen. Hoogstens op de buitenkant. Omdat de lucht kouder is dan de onderdelen kan dat simpelweg nietVandread schreef op 03 september 2004 @ 12:32:
[...]
ehe... oops![]()
heb zelf hier een mobiele airco staan, binnekort maar es mee spelen (en wss opletten of er geen condens vormt maar dat zal wel mee vallen denk ik
(ennuh, nee ik mag em niet slopen)
Zorg wel dat je alle andere gaten afsluit in je kast en alleen de airco als inlaat hebt.
Het zal dus wel werken
Ik heb inmiddels een reservoir van 8mm dik plexi voor een klein waterchiller projectje waar ik mee bezig ben. De stukken plexi zijn met plexilijm (van die superdunne lijm die het plexi blijkbaar oplost) aan elkaar gelijmt. Vervolgens zijn alle stukken met M3 inbusboutjes verstevigd en zijn de naden aan de binnenkant met van het res afgedicht met siliconenkit.
In dit reservoir komt een oplossing van demiwater en pure methanol in een verhouding van 1:3.
Is er een kans dat het res op den duur kan gaan lekken?
Op dit moment is het res echt waterdicht (twee weken langs getest met normaal water).
Vraag me af hoe aggressief methanol is na vermenging.
In dit reservoir komt een oplossing van demiwater en pure methanol in een verhouding van 1:3.
Op dit moment is het res echt waterdicht (twee weken langs getest met normaal water).
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
ik heb mijn asetek set binnen maar waar haal ik demi water? bij de Dirk van de broek hebben ze alleen gedistileerd water...
is toch allebei goed of niet?jeehaa schreef op 03 september 2004 @ 14:45:
ik heb mijn asetek set binnen maar waar haal ik demi water? bij de Dirk van de broek hebben ze alleen gedistileerd water...
Gedestilleerd water is nog zuiverder dan gedemineraliseerd water, dus in princiepe kan je zelfs beter gedestilleerd water halen. In de practijk is het meestal zo dat gedestilleerd water wat in de winkels ligt gewoon gedemineraliseerd water is....jeehaa schreef op 03 september 2004 @ 14:45:
Je kan dus gewoon gedestilleerd water gebruiken.... ik zou wel een beetje antivries erindoen tegen de algen.... ik was zo dom om een flesje "innovaprotect" te kopen.. dit blijkt gewoon pure antivries te zijn.. maar dan á 7 euro per 250ml...
...
ja er zit zo'n flesje waterwetter bij dus dat zal wel goed zijn.Labman schreef op 03 september 2004 @ 15:14:
[...]
Gedestilleerd water is nog zuiverder dan gedemineraliseerd water, dus in princiepe kan je zelfs beter gedestilleerd water halen. In de practijk is het meestal zo dat gedestilleerd water wat in de winkels ligt gewoon gedemineraliseerd water is....
Je kan dus gewoon gedestilleerd water gebruiken.... ik zou wel een beetje antivries erindoen tegen de algen.... ik was zo dom om een flesje "innovaprotect" te kopen.. dit blijkt gewoon pure antivries te zijn.. maar dan á 7 euro per 250ml...
Anoniem: 99584
Ik wil binnen kort me DD heatercore dual radiator aan me case bevestigen heeft er iemand plaatjes, ideeen, fotos of wat dan ook? 
Zat zelf te denken om hem boven op mijn case te plaatsen maar dan met een tussen ruimte zodat ie goed koude lucht kan krijgen
Heb ooit van iemand zon zelfde idee gezien maar dat was met een trippel radiator en een chieftec kast.(komt iemand bekent voor?)
Zat zelf te denken om hem boven op mijn case te plaatsen maar dan met een tussen ruimte zodat ie goed koude lucht kan krijgen
Heb ooit van iemand zon zelfde idee gezien maar dat was met een trippel radiator en een chieftec kast.(komt iemand bekent voor?)
Yo Tweakers,
ik loop al een tijdje rond met de vraag of de oude ZM-WB2 (dus niet de gold van nu) ook compatible is met de "nieuwe" socket 939. Die zou op de MSI K8N Neo2 Platinum moeten komen.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
ik loop al een tijdje rond met de vraag of de oude ZM-WB2 (dus niet de gold van nu) ook compatible is met de "nieuwe" socket 939. Die zou op de MSI K8N Neo2 Platinum moeten komen.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case
Ik heb een Asetek Waterchill Chipset Cooler DYO.
Allemaal leuk en aardig maar nu weet ik pas dat ik dat ding vast moet maken met tighrips (of hoe je dat ook typt, van die een keer vast niet weer los plastic stripjes). Weet iemand ook een betere manier. Dat zal wel niet maar ik heb het gevoel dat hij echt niet goed koelt. Mijn proc word 24/25 graden en system (nu weet ik niet of dat de chipset is maar ik heb een goed gekoelde kast dus neem aan van wel) word 36 graden. (af te lezen op mijn AI booster van Asus) Dit lijkt me dus niet goed en waarschijnlijk dus de chipset (intel).
Ik was gewoon iets te voorbarig met kopen van een chipset waterkoeling en zag dat deze paste op een intel maar dat valt vies tegen.
Zeggen jullie van koop een nieuwe of dat ik gewoon beter vast moet proberen te maken met tighrips. als ik em beter vast wil hebben dan moet mijn MoBo er waarschijnlijk uit en daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Allemaal leuk en aardig maar nu weet ik pas dat ik dat ding vast moet maken met tighrips (of hoe je dat ook typt, van die een keer vast niet weer los plastic stripjes). Weet iemand ook een betere manier. Dat zal wel niet maar ik heb het gevoel dat hij echt niet goed koelt. Mijn proc word 24/25 graden en system (nu weet ik niet of dat de chipset is maar ik heb een goed gekoelde kast dus neem aan van wel) word 36 graden. (af te lezen op mijn AI booster van Asus) Dit lijkt me dus niet goed en waarschijnlijk dus de chipset (intel).
Ik was gewoon iets te voorbarig met kopen van een chipset waterkoeling en zag dat deze paste op een intel maar dat valt vies tegen.
Zeggen jullie van koop een nieuwe of dat ik gewoon beter vast moet proberen te maken met tighrips. als ik em beter vast wil hebben dan moet mijn MoBo er waarschijnlijk uit en daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Soms zit het mee, Soms zit het tegen.
Heb ook m'n rad bovenop, misschien was dat de kast die je bedoelde? (check m'n homepage).Anoniem: 99584 schreef op 03 september 2004 @ 17:16:
die was het niet maar thanks voor de link want zoiets bedoel ik wel.

Die Thermaltake is trouwens wel zeer vet gedaan
[ Voor 35% gewijzigd door _XipHiaS_ op 04-09-2004 11:04 ]
Heb je de fans op het radje eigenlijk blazen of zuigen ?
* Smarron heeft eindelijk alle onderdelen binnen (ook een 3*120mm rad
, blijken de slangen niet op de pomp te passen.
* Smarron heeft eindelijk alle onderdelen binnen (ook een 3*120mm rad

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
iemand een idee over het volgende?
Ik heb inmiddels een reservoir van 8mm dik plexi voor een klein waterchiller projectje waar ik mee bezig ben. De stukken plexi zijn met plexilijm (van die superdunne lijm die het plexi blijkbaar oplost) aan elkaar gelijmt. Vervolgens zijn alle stukken met M3 inbusboutjes verstevigd en zijn de naden aan de binnenkant met van het res afgedicht met siliconenkit.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Als je mij bedoeld: De fan's zuigen de lucht door het rad heen naar boven.Smarron schreef op 04 september 2004 @ 12:45:
Heb je de fans op het radje eigenlijk blazen of zuigen ?
* Smarron heeft eindelijk alle onderdelen binnen (ook een 3*120mm rad, blijken de slangen niet op de pomp te passen.
Als het koud is in de kamer, rond de 18 a 19c, kan ik zelfs passief draaien, gaat alleen wel de temp richting de 40c
De fan's draaien minimale rpm's, bij nog minder stroom starten ze niet eens op, zou ik eens wat aan moeten doen, dan is 't geheel nog stiller
Waarom passen je slangen niet, te ruim of te krap?
[ Voor 23% gewijzigd door _XipHiaS_ op 04-09-2004 12:52 ]
Ik zit een beetje te twisten of ik een Evo 240 zal gaan halen. Ik heb nu een Black Ice Extreme 2 radiator met een Evo 240 radiator grill , maar nu heb ik liever een Evo 240 omdat die makkelijker te bevestigen (gewoon 8 moertje aan de radiator vastdraaien en dan hangt ie inclusief fans) valt dan een Black Ice Extreme 2.
Alleen nu vraag ik me af of ik veel performance verlies zal hebben als ik met een RBX of Anartatica blok ga draaien met mijn Eheim 1048. Omdat de flow van de Black Ice Extreme 2 veel groter is dan de Evo 240. Zou dat meer dan 5 graden kunnen schele ?
Alleen nu vraag ik me af of ik veel performance verlies zal hebben als ik met een RBX of Anartatica blok ga draaien met mijn Eheim 1048. Omdat de flow van de Black Ice Extreme 2 veel groter is dan de Evo 240. Zou dat meer dan 5 graden kunnen schele ?
Mooi, ga ik het ook zo doen._XipHiaS_ schreef op 04 september 2004 @ 12:48:
Als je mij bedoeld: De fan's zuigen de lucht door het rad heen naar boven.
Als het koud is in de kamer, rond de 18 a 19c, kan ik zelfs passief draaien, gaat alleen wel de temp richting de 40c.
De fan's draaien minimale rpm's, bij nog minder stroom starten ze niet eens op, zou ik eens wat aan moeten doen, dan is 't geheel nog stiller.
Te krap. Ik heb de Swiftech MCP-650. Deze vereisen 1/2" slangen. Ik had alles 10/14mm gehaald (Bij Frigus Engineering). Beetje dom, maar goed. Ik kan evt. wel een verbindingsstukje halen, maar ik heb nu liever ook Tygon 1/2" en nieuwe verloopstukjes, dan is alles in 1x perfect. Helaas alleen bij Tweakstore te koop. Daar ga ik dus niet bestellen. Ik hoop binnenkort daar in de buurt te zijn, dan ga ik wel langs.Waarom passen je slangen niet, te ruim of te krap?
Waar heb je deze pomp gekocht? En nog belangrijker; kan je de specs posten + hoe de pomp bevalt, kan maybe zo meegenomen worden in de startpost!Smarron schreef op 04 september 2004 @ 14:12:
Ik heb de Swiftech MCP-650.
Ik kan je helaas hiermee niet helpen...Hoop dat iemand anders je vraag wel kan beantwoorden...Demon_Eyez schreef op 04 september 2004 @ 12:48:
iemand een idee over het volgende?
Suc6!
Moet dus eerst ff nieuwe slangen hebben, dan kan ik echt beginnen.aramdin schreef op 04 september 2004 @ 14:26:
Waar heb je deze pomp gekocht? En nog belangrijker; kan je de specs posten + hoe de pomp bevalt, kan maybe zo meegenomen worden in de startpost!
Heb hem trouwens besteld via de IA, de MCP-600 zou geleverd worden. Het duurde allemaal veel te lang, maar uiteindelijk dus de 650 gekregen! Ik zal van de week ff de exacte specs posten. Maar volgens mij is dit gewoon een versie waar alle mankementen van gefixed zijn. Verder zit er om de pomp heen wel een sterke plastic-bescherming en kan worden opgehangen in de case dmv schroeven of via een plaklaag. In z'n geheel voelt het erg stevig aan. Pics post ik van de week ook nog wel ff. Nu bbq-en.
Zou je een kleine cv verwarmings radiator als fanloze radiator kunnen gebruiken voor je WC? Koelt dat een beetje?
Best kans dat dat z'n werk doet, of het ook efficient is is de vraag.pleasure schreef op 05 september 2004 @ 00:09:
Zou je een kleine cv verwarmings radiator als fanloze radiator kunnen gebruiken voor je WC? Koelt dat een beetje?
Maar ik denk dat je nogal een vlinke pomp nodig hebt door de nogal grove doorvoer van zo'n radiator. Dan valt de stilte daarmee ook weer deels weg, als het je daar om ging tenminste.
Als je zoiets passiefs zoekt zou je misschien ook eens naar de Innovatek Konvekt serie's kunnen kijken: http://www.innovatek.de/c...k.de/index.php?StoryID=29

[ Voor 23% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-09-2004 11:48 ]
Ik heb mijn zelfbouw WCtje hier te draaien.
Werkt allemaal perfect. Proc op 26 graden maar met mijn AI booster lees ik af dat mijn systeem op 40 graden zit. Dit lijkt me niet echt goed ik heb ook even gevoelt maar inderdaad onder de AGP is het loeiheet. komt dit door de 20% overclock of moet dat ergens anders door komen.
Ik heb ook de northbridge watergekoeld dus dat is het niet lijkt me toe.
Werkt allemaal perfect. Proc op 26 graden maar met mijn AI booster lees ik af dat mijn systeem op 40 graden zit. Dit lijkt me niet echt goed ik heb ook even gevoelt maar inderdaad onder de AGP is het loeiheet. komt dit door de 20% overclock of moet dat ergens anders door komen.
Ik heb ook de northbridge watergekoeld dus dat is het niet lijkt me toe.
Soms zit het mee, Soms zit het tegen.
Is dat niet in een vorig deel voorbij gekomen? Daar had iemand ook zo'n grote huiskamer radiator achter z'n bureau staan.pleasure schreef op 05 september 2004 @ 00:09:
Maar gaat het ijzer niet met het koper reageren? omdat het onedeler is..._XipHiaS_ schreef op 05 september 2004 @ 11:45:
[...]
Best kans dat dat z'n werk doet, of het ook efficient is is de vraag.
Maar ik denk dat je nogal een vlinke pomp nodig hebt door de nogal grove doorvoer van zo'n radiator. Dan valt de stilte daarmee ook weer deels weg, als het je daar om ging tenminste.
Als je zoiets passiefs zoekt zou je misschien ook eens naar de Innovatek Konvekt serie's kunnen kijken: http://www.innovatek.de/c...k.de/index.php?StoryID=29
[afbeelding].
Fuck zeg, waterkoeling ingebouwd maar koelen ho maar 
Ik heb de volgende setup:
• Eheim 1048
• Dangerden Heatercore Dual
• Dangerden Maze-4
• Dangerden GPU blokje
Op 1.95V word mn Barton 53C in windows! Ik heb een temp sensor in de radiator (tussen die ribben gedaan) die zegt dat de rad 34C is. Dat kan kloppen want het is hier op zolder ook flink heet. Ik heb een 120 mm fan met een blowhole zowel blazend als zuigend gehad maar dit maakt eigenlijk weinig verschil...
Het blokje op de proc word ook flink warm, ik ben zelf geen n00b oid en ik weet wel dat het blokje er dus goed opzit. Helaas moest ik vanwege ruimte gebrek ed eerst de GPU coolen en daarna de CPU maar k heb gelezen dat dit niet zoveel mag uitmaken toch?
De radiator voelt niet heel warm aan, het cpu blokje is veel warmer... dat zou dus kunnen betekenen dat mn flow niet goed is, zou dit kunnen komen door de hoekstukjes die ik gebruikt heb? Deze hebben een opening van 8 mm?
Mijn pomp staat op het laagste punt, ik denk dat dit ook wel iets scheelt maar dat mag toch nooit zoveel schelen?
Ik heb zelf het idee dat ik niet de minste waterkoel onderdelen heb gekocht en het geheel toch een stuk beter zou moeten presteren. Door een voltmod kan ik niet lager als 1.8 Vcore maar dan is de processor nog 48C idle.
Als jullie mijn vermoedens een beetje kunnen bevestigen, of een ander probleem zien dan ga ik denk ik morgen de pomp morgen boven in de kast hangen en die hoekjes niet gebruiken.
* ephymerous kan wel wat hints en tips gebruiken...
• Eheim 1048
• Dangerden Maze-4
• Dangerden GPU blokje
Op 1.95V word mn Barton 53C in windows! Ik heb een temp sensor in de radiator (tussen die ribben gedaan) die zegt dat de rad 34C is. Dat kan kloppen want het is hier op zolder ook flink heet. Ik heb een 120 mm fan met een blowhole zowel blazend als zuigend gehad maar dit maakt eigenlijk weinig verschil...
Het blokje op de proc word ook flink warm, ik ben zelf geen n00b oid en ik weet wel dat het blokje er dus goed opzit. Helaas moest ik vanwege ruimte gebrek ed eerst de GPU coolen en daarna de CPU maar k heb gelezen dat dit niet zoveel mag uitmaken toch?
De radiator voelt niet heel warm aan, het cpu blokje is veel warmer... dat zou dus kunnen betekenen dat mn flow niet goed is, zou dit kunnen komen door de hoekstukjes die ik gebruikt heb? Deze hebben een opening van 8 mm?
Mijn pomp staat op het laagste punt, ik denk dat dit ook wel iets scheelt maar dat mag toch nooit zoveel schelen?
Ik heb zelf het idee dat ik niet de minste waterkoel onderdelen heb gekocht en het geheel toch een stuk beter zou moeten presteren. Door een voltmod kan ik niet lager als 1.8 Vcore maar dan is de processor nog 48C idle.
Als jullie mijn vermoedens een beetje kunnen bevestigen, of een ander probleem zien dan ga ik denk ik morgen de pomp morgen boven in de kast hangen en die hoekjes niet gebruiken.

XXXVI
Klopt ja.Demon_Eyez schreef op 05 september 2004 @ 16:10:
[...]
Is dat niet in een vorig deel voorbij gekomen? Daar had iemand ook zo'n grote huiskamer radiator achter z'n bureau staan.
En daar stond ook bij dat het staal van de radiator inderdaad reageert met het koperpleasure schreef op 05 september 2004 @ 18:12:
[...]
Maar gaat het ijzer niet met het koper reageren? omdat het onedeler is...
heb je 2 radsephymerous schreef op 05 september 2004 @ 21:09:
Ik heb een temp sensor in de black ice extreem (tussen die ribben gedaan) die zegt dat de rad 34C is.

Damnz... foutje... hoek er zo op komgeforce666 schreef op 05 september 2004 @ 21:57:
[...]
heb je 2 radsje hebt een heatercore + een black ice extreme, of ben ik nou gek vat em effe niet

XXXVI
Waarom methanol? Ik weet dat methanol "beter" is dan water voor de opname en afgifte van warmte. Maar er zijn toch ook nadelen aan?Demon_Eyez schreef op 03 september 2004 @ 14:25:
1. Brandbaar
2. Zachte PVC wordt na een tijdje harder. Dus geen PVC-slangen gebruiken. Methanol ontrekt namelijk de weekmakers uit de slangen. Heel erg is het niet omdat dit een proces is van lange duur. Maar toch. Hoe het precies zit met siliconenslangen en tygon, weet ik niet. Ik weet wel dat siliconenslangen heel veel kunnen hebben en dus denk ik dat ze ook wel beter tegen methanol kunnen.
3. Het voordeel van de methanol gaat toch deels verloren door de vermenging met water?
4. Een verhoudig 1/3 is nog steeds een redelijke groot percentage methanol. Ik weet wel dat het een gesloten systeem is maar eventuele dampen kunnen toch wel een barstende koppijn veroorzaken?
Maar waarschijnlijk weet je gewoon veel beter dan ik wat je aan het doen bent
Ik heb ook blokjes van frigus en dus ook bijhorende slangen. Maar op mijn pompje heb ik een 1/2" aansluiting gemonteerd. Het is met toch gelukt om de slang er over te krijgen. Ik heb de slang in kokend water gehouden om ze wat "rekbaarder" te maken. Ik ben er wel even mee bezig geweest omdat het niet onmiddellijk lukte. Het is me dan toch gelukt door eerst de slang zo ver mogelijk schuin op de aansluiting te duwen en dan met een kleine schroevendraaider de slang iets verder open te rekken en zo over de aansluitigen te trekken. Sorry maar ik kan het niet beter uitleggenSmarron schreef op 04 september 2004 @ 14:12:
[...]
Te krap. Ik heb de Swiftech MCP-650. Deze vereisen 1/2" slangen. Ik had alles 10/14mm gehaald (Bij Frigus Engineering). Beetje dom, maar goed. Ik kan evt. wel een verbindingsstukje halen, maar ik heb nu liever ook Tygon 1/2" en nieuwe verloopstukjes, dan is alles in 1x perfect. Helaas alleen bij Tweakstore te koop. Daar ga ik dus niet bestellen. Ik hoop binnenkort daar in de buurt te zijn, dan ga ik wel langs.
offtopic:
Hebben we gisteren ook gedaan
Ideaal met zo'n mooi september-weer!! 
Hebben we gisteren ook gedaan
Had die persoon dan niet zelf een soort van grote radiator gemaakt met behulp van koperen buizen en profielen?Exigence schreef op 05 september 2004 @ 21:24:
[...]
En daar stond ook bij dat het staal van de radiator inderdaad reageert met het koper
Het lijkt me dat er nog ergens lucht zit. Zou dit kunnen?ephymerous schreef op 05 september 2004 @ 21:09:
[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 05-09-2004 22:44 ]
Nadat hij er achter kwam dat het staal met het koper van de blokken reageerde jaLaagvliegerke schreef op 05 september 2004 @ 22:43:
[...]
Had die persoon dan niet zelf een soort van grote radiator gemaakt met behulp van koperen buizen en profielen?
Om jullie uit de brand te helpen:Exigence schreef op 05 september 2004 @ 22:50:
[...]
Nadat hij er achter kwam dat het staal met het koper van de blokken reageerde ja
http://users.pandora.be/inox

[ Voor 21% gewijzigd door El Snorro op 06-09-2004 11:32 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
1. Na vermenging met de juiste hoeveelheid demi-water is Methanol niet meer brandbaar (heb ik al getest, zittend achter een muurtje met een aansteeklont, een bakje methanol en ovenhandschoenen aanLaagvliegerke schreef op 05 september 2004 @ 22:43:
[...]
Waarom methanol? Ik weet dat methanol "beter" is dan water voor de opname en afgifte van warmte. Maar er zijn toch ook nadelen aan?
1. Brandbaar
2. Zachte PVC wordt na een tijdje harder. Dus geen PVC-slangen gebruiken. Methanol ontrekt namelijk de weekmakers uit de slangen. Heel erg is het niet omdat dit een proces is van lange duur. Maar toch. Hoe het precies zit met siliconenslangen en tygon, weet ik niet. Ik weet wel dat siliconenslangen heel veel kunnen hebben en dus denk ik dat ze ook wel beter tegen methanol kunnen.
3. Het voordeel van de methanol gaat toch deels verloren door de vermenging met water?
4. Een verhoudig 1/3 is nog steeds een redelijke groot percentage methanol. Ik weet wel dat het een gesloten systeem is maar eventuele dampen kunnen toch wel een barstende koppijn veroorzaken?
Maar waarschijnlijk weet je gewoon veel beter dan ik wat je aan het doen bent
2. Ik gebruik Siliconen slang 10/14. Het zijn 2 stukjes van elk 5 cm lang, die verbonden zijn met koperen pijpjes in de deskel van reservoir en de Black Ice Micro rad die ondergedompeld is in de oplossing in het reservoir.
3. Gaat deels verloren ja, maar dan nog, methanol heeft een vriespunt ergens in de buurt van de -70. Zolang de oplossing maar niet bevriest bij -15 ben ik al blij
4. Het is een gesloten systeem. Alleen in de plexi res ( 8mm dik) zit 2.8liter oplossing. Daaromheen zit weer een piepschuim wandje van 8mm dik. In de desksel zitten drie pijpjes. 2 voor de aan/afvoer van bestaande waterketen en een vuldop. Alles is afgedicht met polyurethaan lijm aan onder en bovenkant en daaroverheen weer siliconenkit. Tot nu toe nog geen hoofdpijn
schopjezoeperman schreef op 02 september 2004 @ 15:21:
misschien dom vraagje, maar ik kwam er net achter dat mijn flesje waterwetter die ik een hele tijd geleden al gekocht heb met een kapotte dop stond. Is het nog te gebruiken of is het niet meer goed?
Ah, je gaat met die oplossing dus jouw rad koelen?? Interessant. Heb je een linkje met foto's ofzo?Demon_Eyez schreef op 06 september 2004 @ 11:48:
[...]
1. Na vermenging met de juiste hoeveelheid demi-water is Methanol niet meer brandbaar (heb ik al getest, zittend achter een muurtje met een aansteeklont, een bakje methanol en ovenhandschoenen aan![]()
2. Ik gebruik Siliconen slang 10/14. Het zijn 2 stukjes van elk 5 cm lang, die verbonden zijn met koperen pijpjes in de deskel van reservoir en de Black Ice Micro rad die ondergedompeld is in de oplossing in het reservoir.
3. Gaat deels verloren ja, maar dan nog, methanol heeft een vriespunt ergens in de buurt van de -70. Zolang de oplossing maar niet bevriest bij -15 ben ik al blij
4. Het is een gesloten systeem. Alleen in de plexi res ( 8mm dik) zit 2.8liter oplossing. Daaromheen zit weer een piepschuim wandje van 8mm dik. In de desksel zitten drie pijpjes. 2 voor de aan/afvoer van bestaande waterketen en een vuldop. Alles is afgedicht met polyurethaan lijm aan onder en bovenkant en daaroverheen weer siliconenkit. Tot nu toe nog geen hoofdpijn
Het zit zo: Mijn huidige waterkoeling bestaat uit een Eheim 1048, Maze4, Twinplex GPU, Twinplex NB, een innovatek Res en een BlackICE Extreme 2 met 2x 120mm papst (zuigen met een 4cm fanduct), de slangen zijn 10/14mm.Laagvliegerke schreef op 06 september 2004 @ 20:55:
[...]
Ah, je gaat met die oplossing dus jouw rad koelen?? Interessant. Heb je een linkje met foto's ofzo?
Koelt op zich aardig hoor, maar wil wat meer experimenteren. Een TEC gebruiken om water te chillen leek me wel geinig om mee te klooien.
De huidige keten wordt aangesloten op de Black Ice Micro die in het reservoir met methanol ligt. De oplossing wordt gekoeld door een 243W Tec (15,6V/26A) die op zijn beurt weer wordt gekoeld door een tweede WC-keten bestaande uit:
een Maze3, HydorL20 en een BlackICE Pro 2 met 2x 120mm papst (zuigen met een 4cm fanduct), de slangen zijn 10/14mm.
De TEC wordt aangesloten op gemodde EYE-T 550W, da' s een ATX voeding die 35A kan leveren op de 12v lijn en kan onafhankelijk van de rest van mijn systeem aan/uit worden geschakeld. Op de EYE-T zit alleen de TEC. Ik gebruik een Enermax 465W voor alle 'droge hardware' die in m'n Xaser II zit
Het hele waterkoelings gebeuren (de twee ketens van pompen,radiatoren en reservoirs zit in een ander kast. En dat past maar net.
Via de PCI brackets van beide kasten lopen twee slangen voor de aan en afvoer van het water voor de koelblokken. Dus het is niet een systeem om naar een LAN-partry mee te nemen (maar daar kom ik niet)
Alles is al aangesloten en de huidige keten doet het ook gewoon als de TEC niet draait. Ik wacht momenteel nog op m'n TEC via een inkoopactie.
De bedoeling is dat als de TEC draait, dat de fans van m'n BlackIce Extreme 2 niet draaien.
Via deze manier stroomt er straks chilled water door alle drie de blokken (CPU, GPU en NB en eventeel strakz ook door de ram blokken (zie Aqua site) op m'n aanstaande X800Pro.
Mochten de resultaten tegenvallen dan verhuist de TEC alsog naar m'n CPU, alleen wil ik dat in eerste instantie niet doen, omdat er nogal veel van processors wordt gewisseld en ik het niet zie zitten elke keer alles in te smeren met vaseline , neopreen, enzovoort
Pics volgen nog, moet ze nog ontwikkelen deze week, heb geen digicam helaas
Ik heb dus nu de bochtjes eruit gehaald, ik weet 100% zeker dat het blokje goed op de cpu zit. Idle temp is nu 45C... das toch niet normaal? Iemand enig idee?ephymerous schreef op 05 september 2004 @ 21:09:
Fuck zeg, waterkoeling ingebouwd maar koelen ho maar
• Eheim 1048
• Dangerden Maze-4
• Dangerden GPU blokje
XXXVI
Hieruit begrijp ik dat je de BlackIce Extreme 2 in de kring wilt laten zitten? Dat zou ik niet doen. De radiator zal namelijk jouw water opwarmen, zelfs als de fans uitschakeld zijn. Een radiator kan ook passief water koelen, dus in jouw geval zal de BIX2 passief het water opwarmen.Demon_Eyez schreef op 07 september 2004 @ 10:16:
Alles is al aangesloten en de huidige keten doet het ook gewoon als de TEC niet draait. Ik wacht momenteel nog op m'n TEC via een inkoopactie.
De bedoeling is dat als de TEC draait, dat de fans van m'n BlackIce Extreme 2 niet draaien.
Via deze manier stroomt er straks chilled water door alle drie de blokken (CPU, GPU en NB en eventeel strakz ook door de ram blokken (zie Aqua site) op m'n aanstaande X800Pro.
Hoe zit je loop in elkaar? (Dus, de volgorde van je wc componenten)ephymerous schreef op 07 september 2004 @ 10:47:
Ik heb dus nu de bochtjes eruit gehaald, ik weet 100% zeker dat het blokje goed op de cpu zit. Idle temp is nu 45C... das toch niet normaal? Iemand enig idee?
1.95v is wel veel, dus denk dat je temps nog best reeel kunnen zijn...Welke proc heb je? Een normale desktop proc of de Mobile Athlon?
Het is trouwens geen slecht idee om je pomp op het laagste punt te houden, ivm onluchting e.d. Lucht in je slangen stijgt namelijk
Dat probleem was ik ook al tegengekomen. Toch ga ik het eerst eens proberen. Het wordt wel geroepen, maar ik kom nagenoeg niemend tegen die het in de praktijk ondervonden heeft en hoe groot de invloed van de radiator is.Laagvliegerke schreef op 07 september 2004 @ 12:44:
[...]
Hieruit begrijp ik dat je de BlackIce Extreme 2 in de kring wilt laten zitten? Dat zou ik niet doen. De radiator zal namelijk jouw water opwarmen, zelfs als de fans uitschakeld zijn. Een radiator kan ook passief water koelen, dus in jouw geval zal de BIX2 passief het water opwarmen.
De volgorde van de keten is trouwens:
Pomp -> Methanol Reservor + TEC en Rad -> CPU ->GPU ->NB-> BlackIce Extreme 2 Rad -> Reservoir ->Pomp.
Mochten de resulaten tegenvallen door een te grote invloed van de Black Ice Extreme 2 terwijl te TEC draait, dan wil ik eventueel de keten spitsen voor de radiator met een T-kraantje.
Staat de TEC uit dan stroomt het water wel door de radiator.
Staat de TEC aan dan stroomt het water via een by-pass niet door de radiator
Ik zat me af te vragen hoe de koelprestaties afnemen als je een klein pompje neemt. De kleinere pompjes zijn stiller, en geven minder energie af aan het water, daarnaast zijn ze goedkoper en voor een systeem waar het vooral om stilte gaat, zijn dat dus grote voordelen; Ik zat te denken aan bij voorbeeld:
Eheim 1005 270 L/uur 75 CM
Hydor Pico 400 430 L/uur 70 CM
Op zich is de hoeveelheid gepompt water ruim voldoende om een computer koel te houden mits er in de praktijk nog wat van overblijft want de opvoerhoogte is niet echt hoog. Is er iemand die ervaring heeft met een van deze pompjes, of iemand die er serieus meer over kan zeggen?
Eheim 1005 270 L/uur 75 CM
Hydor Pico 400 430 L/uur 70 CM
Op zich is de hoeveelheid gepompt water ruim voldoende om een computer koel te houden mits er in de praktijk nog wat van overblijft want de opvoerhoogte is niet echt hoog. Is er iemand die ervaring heeft met een van deze pompjes, of iemand die er serieus meer over kan zeggen?
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Hydor l20 is ook stil en voor normaal WC werkt ie prima
en zo duur istie ook niet
en zo duur istie ook niet
Anoniem: 44203
Waarom is dat niet normaal? Een CPU op 1,95V wordt bloedheet. Heb hier een setup met een RBX, BI eXtreme en een Swifttech 600-II. Dat moet een mobile koelen welke 2500MHz doet op 1,775V. De temp met de 120mm Enermax op max is 43 graden idle. Ik moet de boel nog ff nalopen, maar jouw temps zijn niet zo slecht. Je water is normaal zo'n 5-7 graden warmer dan je kamertemp en je CPU 12-18 graden boven watertemp. Met dit rekensommetje zou je kunnen zien of alles klopt.ephymerous schreef op 07 september 2004 @ 10:47:
[...]
Ik heb dus nu de bochtjes eruit gehaald, ik weet 100% zeker dat het blokje goed op de cpu zit. Idle temp is nu 45C... das toch niet normaal? Iemand enig idee?
Anoniem: 122087
Gegroet beste lezer!
Ik ben momenteel druk bezig een systeem te bouwen, ben gister tot ontdekking gekomen dat ik (dom dom dom) in het bezit was van blokjes met verschillende fittingsmaten.
Lekker suf dus..
Heb nu gekozen voor 10mm blokjes, overal. (omruilen
)
Ik vraag me af of mijn pomp voldoende kracht heeft om rond te pompen, al lees ik hier en daar dat 't geen probleem moet zijn...
Voordat ik de pomp ga gebruiken wil ik er zeker genoeg van zijn dat ik goed zit.
Graag hoor ik wat jullie hier van denken
Systeem..
Koolance PC2-601BW
Intel P4 3.2GHz 800fsb L2 cache
MSI 875p FISR neo
Corsair TwinX1024-4400PT
MSI RX800Pro 256Mb VTD
2x WD Raptor 36Gb S-ATA
Enermax 420W noisetaker
Koeling.. (10mm tubing)
Eheim HPPS pomp 12v
Asetek Waterchill Antartica CPU
Asetek Waterchill VGA
Asetek Waterchill NB
2x Asetek HD cooler 3 1/2' bay
Bij voorbaat dank
Ik ben momenteel druk bezig een systeem te bouwen, ben gister tot ontdekking gekomen dat ik (dom dom dom) in het bezit was van blokjes met verschillende fittingsmaten.

Lekker suf dus..
Heb nu gekozen voor 10mm blokjes, overal. (omruilen

Ik vraag me af of mijn pomp voldoende kracht heeft om rond te pompen, al lees ik hier en daar dat 't geen probleem moet zijn...
Voordat ik de pomp ga gebruiken wil ik er zeker genoeg van zijn dat ik goed zit.
Graag hoor ik wat jullie hier van denken
Systeem..
Koolance PC2-601BW
Intel P4 3.2GHz 800fsb L2 cache
MSI 875p FISR neo
Corsair TwinX1024-4400PT
MSI RX800Pro 256Mb VTD
2x WD Raptor 36Gb S-ATA
Enermax 420W noisetaker
Koeling.. (10mm tubing)
Eheim HPPS pomp 12v
Asetek Waterchill Antartica CPU
Asetek Waterchill VGA
Asetek Waterchill NB
2x Asetek HD cooler 3 1/2' bay
Bij voorbaat dank
Voor zoveel meuk zou ik maar es naar een swiftech pomp gaan kijken
Want die 12v eheim lijkt me veel te slap, zeker omdat dat antartica blok wel van wat stevige flow houd
Nadeel is dat ze wel wat kosten.... geloof dat er eentje 2e hands te koop staat
Want die 12v eheim lijkt me veel te slap, zeker omdat dat antartica blok wel van wat stevige flow houd
Nadeel is dat ze wel wat kosten.... geloof dat er eentje 2e hands te koop staat
Had vrijdag mijn Swiftech set binnengekregen van de oc-shop met daarin;
Swiftech MCW6000-64 CPU blok
Swiftech MCW50 GPU Blok
Swiftech MCP650 Pomp
Black Ice Pro Radiator
Enermax 120mm rpm adjustable-fan
Engine Ice koelwater
Wat nadelen van de set:
Blokken zijn 3/8 fittings, terwijl de pomp + rad 1/2 fittings zijn en je maar 3/8 slang krijgt. Uiteindelijk de slang erop gekregen door die te verwarmen met een verfbrander.
Verder heb je ook geen T-stuk om het vullen of iets dergelijks dus daar moest ik nog apart voor zorgen. En de swiftech pomp onderdompelen is volgens mij niet mogelijk.
Verder vindt ik de pomp zeker niet stil in verglijking met een eheim 1048 wat ik vroeger had.
Kwa prestaties ben ik best te spreken. Haal een stress temp van 55graden op de cpu @ 2500mhz 1.9v en mijn x800xt blijft 52 graden @ 600mhz 1.8v
Swiftech MCW6000-64 CPU blok
Swiftech MCW50 GPU Blok
Swiftech MCP650 Pomp
Black Ice Pro Radiator
Enermax 120mm rpm adjustable-fan
Engine Ice koelwater
Wat nadelen van de set:
Blokken zijn 3/8 fittings, terwijl de pomp + rad 1/2 fittings zijn en je maar 3/8 slang krijgt. Uiteindelijk de slang erop gekregen door die te verwarmen met een verfbrander.
Verder heb je ook geen T-stuk om het vullen of iets dergelijks dus daar moest ik nog apart voor zorgen. En de swiftech pomp onderdompelen is volgens mij niet mogelijk.
Verder vindt ik de pomp zeker niet stil in verglijking met een eheim 1048 wat ik vroeger had.
Kwa prestaties ben ik best te spreken. Haal een stress temp van 55graden op de cpu @ 2500mhz 1.9v en mijn x800xt blijft 52 graden @ 600mhz 1.8v
[ Voor 8% gewijzigd door PhuSioN op 07-09-2004 18:37 ]
Ik heb een tijdje terug ook een aantal watercooling onderdelen gekocht,maar ik kom er nog niet helemaal uit , mijn probleem :
Ik heb een hydor l20 pompje met daarop van die zwarte opschroef dingen op (ik geloof dat somminge bedrijven ze ''plug en cool-fittingen'' noemen) die een doorsnee hebben 10 MM. Ook heb ik een Cuplex 1.3 blokje (www.aquacomputer.de) met een schroefdraad om fittingen op de schroeven, en de schroefdraad heeft een doorsnee van 8 MM.
Nou neem ik aan dat ik deze moet verbinden met 10/8 mm slangen (10 buiten, 8 binnen).
Maar welke opschroefstukjes kan ik dan het best kopen voor mijn cuplex blokje ?
edit : evt kan ik wel foto's maken, als dit mijn verhaal misschien verduidelijkt
Ik heb een hydor l20 pompje met daarop van die zwarte opschroef dingen op (ik geloof dat somminge bedrijven ze ''plug en cool-fittingen'' noemen) die een doorsnee hebben 10 MM. Ook heb ik een Cuplex 1.3 blokje (www.aquacomputer.de) met een schroefdraad om fittingen op de schroeven, en de schroefdraad heeft een doorsnee van 8 MM.
Nou neem ik aan dat ik deze moet verbinden met 10/8 mm slangen (10 buiten, 8 binnen).
edit : evt kan ik wel foto's maken, als dit mijn verhaal misschien verduidelijkt
[ Voor 9% gewijzigd door HeepH op 07-09-2004 19:31 ]
Anoniem: 80011
Ik heb een klein vraagje:
hoeveel liter demiwater heb ik ongeveer nodig voor een waterkoelings setup?
ligt een beetje aan de setup, maar bij mij gaat er ongeveer een halve liter in (asetek antartica l30)Anoniem: 80011 schreef op 07 september 2004 @ 20:28:
Ik heb een klein vraagje:
hiermee is m'n cpu stressed 31-32 graden....gpu: 40-42 graden.....
p4 3.4 @ 3.76 (220fsb)
eerder met luchtkoeling (zalman cu7000...) was m'n cpu 50-55 graden stressed (40-42 idle)...en m'n gpu 60-65 stresed (50-55 idle)
scheelt dus aanzienlijk bij mij...
[ Voor 30% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-09-2004 21:04 ]
Anoniem: 83626
Ben ik nou een idioot of hoe zit het? Ik lees (op meerdere plekken) dat met een goed WC-blok het temp-verschil tussen cpu en water al minimaal 10 graden is (met stevige pomp)... Dan is er nog een graad of 5 tussen water en lucht (of misschien 2 a 3 als je een hele grote rad hebt of twee of VEEL lucht pompt).Mr. Detonator schreef op 07 september 2004 @ 21:00:
[...]
....
hiermee is m'n cpu stressed 31-32 graden....gpu: 40-42 graden.....
p4 3.4 @ 3.76 (220fsb)
...
Dan is jouw kamer dus 31-10-5 = 16 graden ?!?!?! Midden in de nacht met het raam open ofzo??
Ik lees vaak mensen die een WC hebben en roepen dat ze hun cpu warm vinden alsie 45 graden is.. maar met een niet-geweldige WC is dit toch normaal? Geven al die bios-sensors dan te weinig aan?
Ik heb dus Swiftec spul + Eheim 1048 + heel grote rad (wel heel weinig lucht erdoor).. water wordt ongeveer 6 a 7 graden warmer dan mn kamer, dus cpu een graad of 18 warmer dan mn kamer.. als die 27 is (zoals ie vanmiddag was) , is mn cpu dus 45 graden.. en jij hebt een overgeklokte P4 op 31 graden, sure!
ik zal straks (als ik thuis ben) wel effe wat screens posten 
eerst met luchtkoeling gaf m'n sensor 50-55...en de koeler voelde toen ook warm aan.....nou voel ik niks geen warmte als ik aan m'n slangen/reservoir/pomp/koelblokken voel....dus volgens mij klopt de temp redelijk
ohja....ik heb ook airco thuis, dus 't word al nooit warmer dan 22 graden in m'n kamer
eerst met luchtkoeling gaf m'n sensor 50-55...en de koeler voelde toen ook warm aan.....nou voel ik niks geen warmte als ik aan m'n slangen/reservoir/pomp/koelblokken voel....dus volgens mij klopt de temp redelijk
ohja....ik heb ook airco thuis, dus 't word al nooit warmer dan 22 graden in m'n kamer
[ Voor 80% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-09-2004 22:34 ]
Ik geloof heus wel dat er 31 graden op dat screen staat, ik geloof alleen niet dat die sensor klopt.... doe voor de grap eens een bios update.Mr. Detonator schreef op 07 september 2004 @ 22:31:
ik zal straks (als ik thuis ben) wel effe wat screens posten
Bij de weg: mijn slangen/blokken/rad/pomp voelt ook niet echt warm aan hoor... koper op 30 graden voelt eerder `normaal` dan warm aan.
Maar goed, ik reken alleen maar: je kamer is 22 graden + 10 graden (als je een optimaal wc-blok zou hebben + goede flow) + 2 graden (grote rad buiten kast + veel lucht erdoor) = 34 graden minimaal...
Edit: bij de meesten: kamer 25 gr + 12 gr + 5 graden = 42 graden ofzo... en dan heb je nog een prima WC... bijvoorbeeld aqaurius-spul kan volgens mij nooit onder de 45 zitten als je ook een VGA en NB aansluit..
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 07-09-2004 22:47 ]
http://members.lycos.nl/weertdebeste/temps.JPG
deze heb ik genomen vlak na een 3dmark test....in m'n kamer is 't 22 graden
bios update heb ik pas nog gedaan...revisie 1017 heb ik volgens mij (p4c800-e deluxe)Anoniem: 83626 schreef op 07 september 2004 @ 22:42:
[...]
Ik geloof heus wel dat er 31 graden op dat screen staat, ik geloof alleen niet dat die sensor klopt.... doe voor de grap eens een bios update.
ik heb alledrie aangeloten, en m'n water is 100% zeker geen 45 graden (rad. voelt gewoon aan als kamertemperatuur)Edit: bij de meesten: kamer 25 gr + 12 gr + 5 graden = 42 graden ofzo... en dan heb je nog een prima WC... bijvoorbeeld aqaurius-spul kan volgens mij nooit onder de 45 zitten als je ook een VGA en NB aansluit..
ik heb de radiateur onderin gebouwd zoals je ziet.....mijn kast (cm-stacker) heeft daar standaard een rooster zitten.....deze heb ik eraf gedraaid, en daar de radiateur opgelegd...bovenop zie je 2x120mm fans
pomp zit rechtsonderin......
volgorde is: pomp > radiateur > cpu > nb > gpu > reservoir
[ Voor 18% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-09-2004 23:56 ]
Meuk:Vandread schreef op 07 september 2004 @ 17:41:
Voor zoveel meuk zou ik maar es naar een swiftech pomp gaan kijken
Eheim HPPS 12v pomp (10mm tubing)
Asetek Antartica CPU
Asetek VGA
Asetek NB
2x Asetek HD cooler 3 1/2 bay
Zijn er meer mensen die er zo over denken? (liefst uit eigen eigen ervaring..)
Want dan moet ik op zoek naar een alternatief..
Alvast bedankt
zou je niet de fans van het rad anders plaatsen? nu zuig je de warme lucht van het rad je kast binnen. lijkt me niet echt bevordelijk voor je temps omdat dan de kast temp stijgt.Mr. Detonator schreef op 07 september 2004 @ 23:52:
[...]
bios update heb ik pas nog gedaan...revisie 1017 heb ik volgens mij (p4c800-e deluxe)
[...]
ik heb alledrie aangeloten, en m'n water is 100% zeker geen 45 graden (rad. voelt gewoon aan als kamertemperatuur)
[afbeelding]
ik heb de radiateur onderin gebouwd zoals je ziet.....mijn kast (cm-stacker) heeft daar standaard een rooster zitten.....deze heb ik eraf gedraaid, en daar de radiateur opgelegd...bovenop zie je 2x120mm fans
pomp zit rechtsonderin......
volgorde is: pomp > radiateur > cpu > nb > gpu > reservoir
@Mr. Detonator
als jouw volgorde echt pomp > radiateur > cpu > nb > gpu > reservoir is dan heb je denk ik de CPU blok verkeerd aangesloten.
het water moet in het midden erop gespoten worden en de 2 slangen aan de kanten moeten het water afvoren en via de t splitter komen de slangen samen en leiden dan het water door aan het northbridge blokje.
dit zou de hoge temp kunen verklaren
als jouw volgorde echt pomp > radiateur > cpu > nb > gpu > reservoir is dan heb je denk ik de CPU blok verkeerd aangesloten.
het water moet in het midden erop gespoten worden en de 2 slangen aan de kanten moeten het water afvoren en via de t splitter komen de slangen samen en leiden dan het water door aan het northbridge blokje.
dit zou de hoge temp kunen verklaren
[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 08-09-2004 00:32 ]
Ik ook, die alle Asetek blokjes zijn best Flow Restrictive, dat ga je niet redden met die pomp...Goede alternatieven zijn bv. Hydor L30, Eheim 1250 en natuurlijk de Swiftech 600/650. Laatstgenoemde zijn kleiner dan de Eheim/Hydor & presteren daarnaast ook beterAnoniem: 122087 schreef op 08 september 2004 @ 00:04:
Meuk:
Eheim HPPS 12v pomp (10mm tubing)
Asetek Antartica CPU
Asetek VGA
Asetek NB
2x Asetek HD cooler 3 1/2 bay
Zijn er meer mensen die er zo over denken? (liefst uit eigen eigen ervaring..)
Enigste nadeel; de prijs...
volgens mij maakt 't niet veel uit hoe dat koelblok is aangesloten.Bigbot schreef op 08 september 2004 @ 00:30:
@Mr. Detonator
rekensommetje: 1200ltr/uur pomp, en er zit een halve liter water in, dus 't water gaat 2400keer per uur rond....laten we zeggen 25% verlies...hou je nog 1800/uur over...dat is dus 30x per minuut, en 1x per 2 seconden...helemaal rond welteverstaan.....het water warmt nog geen halve graad op hoor in zo'n snelle cyclus...laat staan 't verschil tussen de 2 buitenste/binnenste ingangen van 't koelblok
ik heb juist lage temperaturen !dit zou de hoge temp kunen verklaren
alleen m'n kast-temperatuur is hetzelfde gebleven, maar dat zal wel door die radiateur komen die de lucht m'n kast inblaast.....maar ik wil perse alles in m'n kast hebben zitten.....
misshien dat ik daar een of andere kap voor ga maken ofzo, zodat de lucht gelijk door 2x80mm naarbuiten wordt geblazen (je ziet er al eentje zitten)
[ Voor 54% gewijzigd door Mr. Detonator op 08-09-2004 01:08 ]
ThnX!aramdin schreef op 08 september 2004 @ 00:30:
[...]
Ik ook, die alle Asetek blokjes zijn best Flow Restrictive, dat ga je niet redden met die pomp...Goede alternatieven zijn bv. Hydor L30, Eheim 1250 en natuurlijk de Swiftech 600/650. Laatstgenoemde zijn kleiner dan de Eheim/Hydor & presteren daarnaast ook beter
Enigste nadeel; de prijs...
Ik ga er morgen meteen mee aan de slag.
Nu hopen dat ik de pomp kan ruilen, zo niet.. dan lever ik de HD coolers in

Anoniem: 110226
De invoer maakt juist heel veel uit, dit blok is zo gemaakt dat het water precies op de plek waar de DIE zit wordt gespoten. Het water word op die plek tegen het koper geperst en zorgt voor een goede afvoer van al het water dat daar word opgewarmd.Mr. Detonator schreef op 08 september 2004 @ 00:52:
[...]
volgens mij maakt 't niet veel uit hoe dat koelblok is aangesloten.
rekensommetje: 1200ltr/uur pomp, en er zit een halve liter water in, dus 't water gaat 2400keer per uur rond....laten we zeggen 25% verlies...hou je nog 1800/uur over...dat is dus 30x per minuut, en 1x per 2 seconden...helemaal rond welteverstaan.....het water warmt nog geen halve graad op hoor in zo'n snelle cyclus...laat staan 't verschil tussen de 2 buitenste/binnenste ingangen van 't koelblok
[...]
ik heb juist lage temperaturen !
alleen m'n kast-temperatuur is hetzelfde gebleven, maar dat zal wel door die radiateur komen die de lucht m'n kast inblaast.....maar ik wil perse alles in m'n kast hebben zitten.....
misshien dat ik daar een of andere kap voor ga maken ofzo, zodat de lucht gelijk door 2x80mm naarbuiten wordt geblazen (je ziet er al eentje zitten)
Als je het water via de 2 uitgangen laat binnenikomen, ontstaat er een lage druk ter hoogte van de DIE en blijft het opgewarmde water daar juist hangen. wat zal zrogen voor een CPU temp die hoger ligt dan bij een flow die via de centrale ingang komt en via de 2 buitenste barbs weer het blok verlaat.
Verder maakt de volgorde van CPU-GPU-chipset block in zoverre uit dat bij een grote delta T er meer warmte uitwisseling is. aangezien je chipset en GPU minder warm zijn dan je CPU zal het voor het totaal plaatje idd beter zijn als het koelste water via chipset en gpu naar je cpu gaat.
Vraag hierbij is welke compnent de grootste koeling nodig heeft om stabiel te kunnen fungeren bij bijvoorbeeld overclocken.
ik heb laatst uv dye blue gebruikt in mijn watercooling maar ik kreeg last van troep in mijn slangen. echt een soort aanslag.
ik heb daarbij ook zerex super coolant gebruikt dat tegen algen enz enz werkt.
maar nou hoorde ik van syzzer dat het komt door de uv toevoeging.
maar ja dat hoort wel bij mijn casemod dus zijn er nog andere uv toevoegingen die wel goed werken en niet voor troep in wc zorgen? dus in de kleur UV BLUE!
ik heb daarbij ook zerex super coolant gebruikt dat tegen algen enz enz werkt.
maar nou hoorde ik van syzzer dat het komt door de uv toevoeging.
maar ja dat hoort wel bij mijn casemod dus zijn er nog andere uv toevoegingen die wel goed werken en niet voor troep in wc zorgen? dus in de kleur UV BLUE!
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Danku aramdin.... fijn dat het nog lijkt alsof weet waar ik het over hebAnoniem: 122087 schreef op 08 september 2004 @ 01:33:
[...]
ThnX!![]()
Ik ga er morgen meteen mee aan de slag.
Nu hopen dat ik de pomp kan ruilen, zo niet.. dan lever ik de HD coolers in
ennuh..... ik vind hd coolers altijd al zonde in een WC setup.... zorgt alleen maar weer voor warmer water en restricted flow.
Fannetje doet wonderen
ps: meuk =liev bedoelt
@mydog
zerex= ongeveer hetzelfde als waterwetter? dat ook bekend staat om aanslag op je slangen... ?
[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 08-09-2004 09:16 ]
Oke thanks, dan koop ik wel één 1Liter fles demiwater, zal wel genoeg zijn.Mr. Detonator schreef op 07 september 2004 @ 21:00:
[...]
ligt een beetje aan de setup, maar bij mij gaat er ongeveer een halve liter in (asetek antartica l30)
Hehe, Meuk deLuxe
.. HD coolers ingeleverd, 2 nexus fans aangeschaft.
Nogmaals bedankt
k ik heb een volvo rad wat vollop groot is (27x17,5x5) en net past in me chieftec
nou ben ik alleen nog een manier aan het bedenken om hem op te hangen dus een beetje als:
-> dak case
-> fans
-> fanshroud achtige constructie
-> rad
alleen heb ik geen idee hoe ik dit voor elkaar gaat krijgen
wat crappy pics

http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/r1.jpg
http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/r2.jpg
http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/r3.jpg
http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/rad.jpg
iemand suggesties? (maak het me niet al te moeilijk
)
nou ben ik alleen nog een manier aan het bedenken om hem op te hangen dus een beetje als:
-> dak case
-> fans
-> rad
wat crappy pics

http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/r1.jpg
http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/r2.jpg
http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/r3.jpg
http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/rad.jpg
iemand suggesties? (maak het me niet al te moeilijk
Argh
Mensen, * De_Bastaard heeft n probleem
Heb nu eindelijk mn waterkoeling weer gemaakt, omdat net voor de zomer mijn radiator/pomp en fan begonnen te trippen.
Heb dus bij een inkoopactie een airplex evo, noise isolator reservoir en wat tygon besteld. (Nu heb ik Tygon slang + Siliconen slang gemixt omdat ik vond dat ik te weinig tygon had, moest ook nog wat verloopstukjes kopen voor mn pomp bij freezing hardware dus heb meteen daar wat siliconen slang bij besteld, kosten besparend..).
Nu heb ik dus alles in mijn kast gekregen, vul het reservoir bij. Kom ik erachter, dat de pomp eigenlijk te laag zit!
Ik heb een yeong yang cube, en de pomp zit zeg maar onder de cd-rom spelers. Mn reservoir zit in het andere gedeelte, boven in.
Nu wilt het water dus niet stromen, heb de kast al wat scheef gehouden kwam er een beetje beweging in, maar het flowt nog steeds niet
Heb btw een Eheim 1048.
Ideen iemand?
Mensen, * De_Bastaard heeft n probleem

Heb nu eindelijk mn waterkoeling weer gemaakt, omdat net voor de zomer mijn radiator/pomp en fan begonnen te trippen.
Heb dus bij een inkoopactie een airplex evo, noise isolator reservoir en wat tygon besteld. (Nu heb ik Tygon slang + Siliconen slang gemixt omdat ik vond dat ik te weinig tygon had, moest ook nog wat verloopstukjes kopen voor mn pomp bij freezing hardware dus heb meteen daar wat siliconen slang bij besteld, kosten besparend..).
Nu heb ik dus alles in mijn kast gekregen, vul het reservoir bij. Kom ik erachter, dat de pomp eigenlijk te laag zit!
Ik heb een yeong yang cube, en de pomp zit zeg maar onder de cd-rom spelers. Mn reservoir zit in het andere gedeelte, boven in.
Nu wilt het water dus niet stromen, heb de kast al wat scheef gehouden kwam er een beetje beweging in, maar het flowt nog steeds niet
Heb btw een Eheim 1048.
Ideen iemand?
[ Voor 15% gewijzigd door De_Bastaard op 08-09-2004 10:15 ]
gewoon kloten?
kast onder andere hoek?
pomp even aan zetten?
(met 2 mensen is het makkelijker om dit te doen, ene bedient de pomp de ander vult het water bij)
kast onder andere hoek?
pomp even aan zetten?
(met 2 mensen is het makkelijker om dit te doen, ene bedient de pomp de ander vult het water bij)
Mja bedenk me net dat het misschien niet zo'n goed idee is geweest om
Reservoir-> Cpu te doen?
Denk dat ik het effe omwissel ofzo...
Omgewisseld, still no succes...
En ja, mn pomp doet het (hij bromt iig)..
Reservoir-> Cpu te doen?
Denk dat ik het effe omwissel ofzo...
Omgewisseld, still no succes...
En ja, mn pomp doet het (hij bromt iig)..
[ Voor 26% gewijzigd door De_Bastaard op 08-09-2004 10:55 ]
dat is idd wel vaag ja.
normaal giet je eerst water in je res, dan wacht je ff totdat het water ook wat in de slangen gezakt is, dan vul je je res weer bij, en dan zet je je pomp aan. als alles goed is zou het water nu door het systeem moeten gaan en kun je je res weer wat bijvullen.
normaal giet je eerst water in je res, dan wacht je ff totdat het water ook wat in de slangen gezakt is, dan vul je je res weer bij, en dan zet je je pomp aan. als alles goed is zou het water nu door het systeem moeten gaan en kun je je res weer wat bijvullen.
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]
Heb ik ook gedaan, alleen doordat die slangen omhoog lopen , kan het water niet richting pomp lopen volgens mijTheWizzard schreef op 08 september 2004 @ 12:34:
dat is idd wel vaag ja.
Ga nu eens testen of de pomp het uberhaupt doet, lijkt me wel aangezien hij voor mn grote mod-actie gewoon nog pompte.
Heb nu even de pomp en het reservoir los van alle andere spullen aangesloten. Heb het even gefilmt met de digicam dus nie klagen over de kwaliteit

Check vooral hoe het water gaat en het geluid dat de pomp maakt (gebrom op de achtergrond).
http://www.xs4all.nl/~van...Waterkoeling/PICT1919.AVI
Zou het dan toch aan de pomp liggen

[ Voor 23% gewijzigd door De_Bastaard op 08-09-2004 13:23 ]
Misschien beetje primitief maar waarschijnlijk wel effectief...Vandread schreef op 08 september 2004 @ 10:00:
k ik heb een volvo rad wat vollop groot is (27x17,5x5) en net past in me chieftec
-> dak case
-> fans
-> rad
wat crappy pics
Gewoon een soort hang-contructie van Tie-Wraps (o.i.d.) maken zodat je radiator kan hangen.
Ik heb persoonlijk ook de radiator bovenin mijn case (Aopen H600 --> Volledig gemod), alleen mijn case is niet zo hoog, ik heb namelijk van mijn UVPlexiglas een... ehm... soort brug gemaakt waar de radiator op ligt, beetje moeilijk uit te leggen, kzal wel een foto`tje proberen te schieten.
Edit:
Beschik op dit moment niet over de digitale camera, wordt door het hele gezin gebruikt namelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 08-09-2004 14:23 ]
Ik heb ook een kachelrad gehad ... die had ik tussen mn voeding en bovenkant van mn kast geklemd! Toen aan de bovenkant met tiewraps aan de kast vastgemaakt.
Tis alleen k*t om daar een koeler fatsoenlijk op vast te krijgen
Tis alleen k*t om daar een koeler fatsoenlijk op vast te krijgen
[ Voor 19% gewijzigd door De_Bastaard op 08-09-2004 14:20 ]
Het ligt niet aan de pomp, maar omdat er HEEL veel lucht in je systeem zit geeft deze een enorme tegendruk die het pompje niet aankan. Probeer een manier te vinden die lucht eruit te halen (slang ff rechttrekken) en dan alle lucht uit het systeem te laten. Ik had dit eerst ook en na wat (paar uur) gepingel was alle lucht eruit en ging het systeem als een sneltrein. Je moet ook zorgen dat het water uit je res zo het pompje inkan, zodat er zo min mogelijk lucht in het syteem kan komen.De_Bastaard schreef op 08 september 2004 @ 12:57:
[...]
::blah blah blah::
http://www.xs4all.nl/~van...Waterkoeling/PICT1919.AVI
Zou het dan toch aan de pomp liggen![]()
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
De tijd is eindelijk gekomen om radiator te zoeken voor me wc setup.
Ik twijfel nu tussen een evo 360 en een dangerden dual heatcore.
Als ik voor de heatcore ga dan hang ik aan de voor en aan de achterkant van het rad 2 120mm fans en bij de evo alleen aan 1 kant.
Ben gewoon opzoek naar radiator die me systeem het koelste houd.
Als ik voor de heatcore ga dan hang ik aan de voor en aan de achterkant van het rad 2 120mm fans en bij de evo alleen aan 1 kant.
Mja dat kan dus niet heSwandertj schreef op 08 september 2004 @ 15:23:
[...]
Het ligt niet aan de pomp, maar omdat er HEEL veel lucht in je systeem zit geeft deze een enorme tegendruk die het pompje niet aankan. Probeer een manier te vinden die lucht eruit te halen (slang ff rechttrekken) en dan alle lucht uit het systeem te laten. Ik had dit eerst ook en na wat (paar uur) gepingel was alle lucht eruit en ging het systeem als een sneltrein. Je moet ook zorgen dat het water uit je res zo het pompje inkan, zodat er zo min mogelijk lucht in het syteem kan komen.
Die slang van het reservoir MOET omhoog

Nu zit er idd ook veel lucht in, hij pomp heeel langzaam wat water door. KAn zo wel even kloten aan dat ding zonder de pomp te beschadigen? (omdat ie niet echt veel water pompt)
Edit:
Works now
Bedankt =)
[ Voor 3% gewijzigd door De_Bastaard op 08-09-2004 17:08 ]
Ja gast, in die plaat van je zie je dat je cpu 24 graden zou zijn.. je zegt dat je kamer 22 graden is.. dat is dus echt niet waar!! Dat kan niet met de beste uber WC aller tijden...
Ik zeg ook niet dat je water 45 graden is... das bullshit, dan heb je een hele slechte WC, ik zeg dat bij de meesten 25 (kamer) + 12 (cpu-water barriere) + 5 (rad- lucht barriere) = 42 graden (CPU temp) is...
Jij hebt nu een delta T van 2 graden tussen cpu en Kamer.. dat kan niet!
Of heb je stiekem een Peltier element? Zie ik niet op je pic..
Het water zal iid maar een paar graden boven kamer temp zijn, maar je CPU is zeker 10C boven de water temp. (zie http://www.procooling.com/html/pro_testing.php)Mr. Detonator schreef op 07 september 2004 @ 23:52:
[...]
ik heb alledrie aangeloten, en m'n water is 100% zeker geen 45 graden (rad. voelt gewoon aan als kamertemperatuur)
en de temp metingen van mobos zijn niet erg betrouwbaar (zeker als de socket temp wordt gemeten. zie: http://www.bleedinedge.co...s/abit_asus_temps_01.html)
~**~
Anoniem: 120057
ff redelijk offtopic: k wil wat meer weten over phase change en waterchillers, voor ik eraan begin, weet iemand waar ik ergens wat info kan krijgen over "het hoe en wat van phase change en waterchillers?" Bij voorbaat dank.
Op het forum van http://www.phase-change.com staat ook veel nuttige informatie.
Op DaBit's site http://www.icecoldcomputing.com staat ook vanalles.
Op DaBit's site http://www.icecoldcomputing.com staat ook vanalles.
Ik heb ook nooit gezegd dat de watertemp 45 graden is, das veel te hoog..Niels_0 schreef op 08 september 2004 @ 17:56:
[...]
Het water zal iid maar een paar graden boven kamer temp zijn, maar je CPU is zeker 10C boven de water temp. (zie http://www.procooling.com/html/pro_testing.php)
en de temp metingen van mobos zijn niet erg betrouwbaar (zeker als de socket temp wordt gemeten. zie: http://www.bleedinedge.co...s/abit_asus_temps_01.html)
Volgens die tweede link geeft de asus sensor op dat mobo 8 graden te weinig aan onder stress, ten opzichte van een sensor GEMETEN DIGITAAL IN DE HEATSINK
In hoofdletters, omdat de core zelf nog wel een paar graden warmer is dan de heatsink...
Kortom die sensor zou best eens een graad of 10 ernaast kunnen zitten. als het al niet meer is.
Hoeveel amp trekt een peltier @ 226 watt ?
Bl44t
25A geloof ik....
hier is trouwes wat meer info in de pelt faq
[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI[/rml]
er hoort ook bij een pelt te staan hoeveel amp die trekt...
verschilt soms namelijk (12 volt/15/24 enzo)
hier is trouwes wat meer info in de pelt faq
[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI[/rml]
er hoort ook bij een pelt te staan hoeveel amp die trekt...
verschilt soms namelijk (12 volt/15/24 enzo)
HeefStan schreef op 07 september 2004 @ 19:30:
Ik heb een tijdje terug ook een aantal watercooling onderdelen gekocht,maar ik kom er nog niet helemaal uit , mijn probleem :
Schopje voor mij probleempje, na nog meer zoekwerk ben ik geen steek verder gekomen, dus wie het weet mag het zeggen.Universal Creations schreef op 02 september 2004 @ 20:52:
Ik heb wat problemen met mijn Sicce Idra.
bvd
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik kon me nog herinneren dat dit blokje zelf ook plug&cool fittingen had & volgens mij is dat de oplossing voor jouw probleem...

Bron: http://www.aqua-computer.de/content/cpukuehler.htm
Post ook eens de rest van je specs enzo, denk dat we dan makkelijker 1vd2 kunnen aanbevelen!eltinio schreef op 08 september 2004 @ 16:12:
De tijd is eindelijk gekomen om radiator te zoeken voor me wc setup.
ik zou voor de dual heatercore gaan
[ Voor 47% gewijzigd door aramdin op 08-09-2004 21:28 . Reden: Extra ]
Waarom zijn die fanshrouds zo belangrijk?
Betere koeling ofzo?
Betere koeling ofzo?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
die zorgen er voor dat alle lucht door je rad word gezogen / geblaast.El Snorro schreef op 08 september 2004 @ 21:39:
Waarom zijn die fanshrouds zo belangrijk?
Betere koeling ofzo?
en beter koeling.
[ Voor 5% gewijzigd door ikman op 08-09-2004 21:59 ]
Dit topic is gesloten.