Nieuwe jewel notebook? Jewel Diamond 2500 Centrino

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.108 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Nee, er is een duidelijk verschil in de aanslagen op de linkerkant van het toetsenbord en de rechterkant.

Nog een kleine toevoeging:

Ik was vanmorgen een dvd-tje aan het branden en de dvd-brander maakte tijdens het branden een klein licht trillend geluid (als een kat die spint). Ik heb geen ervaring met laptops en ben alleen de branders van desktops gewend, iemand al cd's en dvd's gebrand? of dit geluid normaal??? (verders is het branden goed gegaan)

thx alot

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
haal de brander er eens uit en stop 'm erop nieuw in, soms helpt dat

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:25:
Heb de wireless knop aangezet maar hielp niet zal zo nog even firewall uit proberen te zetten.

Als ik IE open probeert ie de proxy settings te zoeken.

Als ik probeer om het ip adres te refreshen zegt ie:

Windows could not finish repairing the problem because the following actie cannot be completed:

TCP/IP is not enabled for this connection. Cannot proceed.

Verder word de realtek kaart gebruikt voor local area network en de 1394 net adapter voor het internet klopt dit ook?
Is er nou echt niemand hier die de foutmelding gelezen heeft? :?
Het enige wat je moet doen is bij 'Netwerkverbindingen' de eigenschappen van de betreffende netwerkverbinding opvragen en het TCP/IP protocool toevoegen, of als het al toegevoegd is even het vinkje ernaast aanzetten.
OMG, Windows opnieuw installeren... :z

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vinkje staat gewoon naast TCP/IP en alles staat op automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

kan iemand een schema maken/geven van de layout van deze laptop want ik wil precies weten wat waar zit.

Ik heb trouwens een vreemd probleem:
ik ging benchmarken met 3dmark03 en ik kwam maar tot een score van 967 :( .. dit is trouwens wel standaard dus ik heb in de bios nog nix op full performance gezet, maar voglens mij klopt deze score nog niet. Jullie halen met gemak 3000 :'( ..Iemand hier ook ervaring mee??

Ik heb nu in de bios alles op full performance gezet en long time battery. Kga zo ff weer benchmarken.

-edit-
3dMark03 v 3.5.0 en ik gebruik nog de standaard meegeleverde ati drivers (notebook driver cd ver 1.1)

WIllen jullie ff zeggen welke driver + versie nummer jullie gebruiken

-edit2-
ik heb nu een score van 2896 met de standaard drivers :9~.. Maaakt het wat uit als ik de omega drivers installeer??

-edit3-
Net ff 3dMark05 v 1.0.0 en een score van 1137 gehaald :)

[ Voor 32% gewijzigd door crzyhiphopazn op 28-12-2004 14:52 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
omega drivers schijnen beter te zijn, hogere scores

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Mailtje gestuurd naar computerland ivm toetsenbord en brander... |:(

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Als ik de Omega drivers wil installeren, is het dan het beste om eerst de normale drivers weg te halen of gewoon de omega drivers gelijk te installeren??

En welke omega driver is de beste op dit moment??

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niemand verder hier problemen met de Alpha om hem op internet te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

AzN_cRzY schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:54:
Als ik de Omega drivers wil installeren, is het dan het beste om eerst de normale drivers weg te halen of gewoon de omega drivers gelijk te installeren??

En welke omega driver is de beste op dit moment??
Gewoon oude altijd deinstalleren en daarna de Omega drivers installeren, klik hier voor de drivers.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:27:
Heeft niemand verder hier problemen met de Alpha om hem op internet te krijgen?
Ruilen tegen toetsbord en dvd-brander die lichtelijk rattelt? hehehehe.

Maar effe serieus, hoe maak je verbinding met internet: via wireless, usb modem, kabel modem... geef is wat meer info.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak verbinding via Internet zonder de wireless kaart nog, dus die andere kaart die erin zit? Ik heb een utp kabel van de laptop naar de kabelmodem of van de laptop naar de router maar iedere x is er no connectivity... ik krijg geen ip adres door, kan niet ip adres refreshen.

Dit is dezelfde kabel die ik op mijn pc ook aansluit en waar ik nu normaal via internet....

Ik vraag me af of wireless het probleem wel oplost meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Zit m dus eerder in een instelling, mits je ethernetpoortje kaduk is.
Misschien kan je het probleem eerder neerleggen een andere stukje hier in GoT (Network Troubleshooting) Network Troubleshooting.

ps. probeer je ethernetpoortje eens te testen met iets anders om te kijken of het werkt.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
MSmit, je stelt hier een beetje vragen waarop je in andere topics het antwoord kan vinden zoals hoe je windows eraf haalt... Installeer windows maar gewoon opnieuw, dat helpt vrijwel altijd en anders goed rondzoeken op tweakers of google. veel succes in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het probleem is opgelost...

wat bleek het te zijn,

Het ip adres van mijn pc moest ik vrijgeven/releashen, router een uurtje uitgedaan en daarna op de laptop ipadres renewt, en voila het werkt.

Wat ben ik blij! :D

Alles werkt perfect nu!

Bedankt voor de hulp, met name Puter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken mensen hier omega drivers? Zo ja zijn deze veel beter dan de standaard drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:55:
Gebruiken mensen hier omega drivers? Zo ja zijn deze veel beter dan de standaard drivers?
omega zijn beter, goede beeldkwaliteit en betere uitslagen in de benchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PASware schreef op woensdag 29 december 2004 @ 01:51:
[...]

omega zijn beter, goede beeldkwaliteit en betere uitslagen in de benchmarks
waar kan ik de juiste omega drivers vinden voor de Pro9700 mobility 256 mb? en levert dit geen gevaar :p of risico's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:44:
[...]

waar kan ik de juiste omega drivers vinden voor de Pro9700 mobility 256 mb? en levert dit geen gevaar :p of risico's?
Gewoon een beetje op internet zoeken, dat kan jij ook ;)

@ Google: Omega drivers.

Er bestaat maar 1 soort driver voor alle ATI kaarten van OMEGA.

Dus gewoon de nieuwste versie aanklikken.

Verder zijn het gewoon aangepaste drivers, je laptop zal niet gelijk exploderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzN_cRzY schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:25:

-edit2-
ik heb nu een score van 2896 met de standaard drivers :9~.. Maaakt het wat uit als ik de omega drivers installeer??

-edit3-
Net ff 3dMark05 v 1.0.0 en een score van 1137 gehaald :)
Hey AzN_cRzY,

zou je misschien volgende keer ook bij je 3dmark03 score je systeem specs kunnen neerzetten ? :D

Dan kan ik ook een beetje vergelijken. >:)

Tnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:10:
[...]

Hey AzN_cRzY,

zou je misschien volgende keer ook bij je 3dmark03 score je systeem specs kunnen neerzetten ? :D

Dan kan ik ook een beetje vergelijken. >:)

Tnx !
1,7GHz
512 mb Ram
de rest standaard incl. TV-Tuner

Bios ingesteld op full performance en long time battery:)

Denk dat jij dik over de 3000 moet gaan _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door crzyhiphopazn op 29-12-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:59:
[...]

bij computerland word de laptop toch geleverd met 2x 256 Mb? Volgens mij is dat ook een belangrijk verschil
nee hoor, bij computerland zit er gewoon één apacer 512mb module in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzN_cRzY schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:31:
[...]

1,7GHz
512 mb Ram
de rest standaard incl. TV-Tuner

Bios ingesteld op full performance en long time battery:)

Denk dat jij dik over de 3000 moet gaan _/-\o_
Jah kweet et ook niet hor met dat 3dmark03 .... 8)7

ik haal nu iets van 3100 als ik de memory van videokaart van : 216 naar 229 zet.

Dat is nog wel redelijk maarja...

Voor de rest hebben we allemaal hier bijna hetzelfde systeem:

Ik heb dan een Dothan 2.0 ghz erin zitten maarja ik weet niet of dat voor 3dmark03 veel uitmaakt die 0,3 verschil met jouwe bijvoorbeeld.

Verder zit er in die van mij ook gewoon 512 mb en ATI 9700 256mb.

Dus jah .... :D

Maargoed ik maak me niet zo druk om die 3dmark03 score .... ik kan alles op high spelen .... gister half life 2 deathmatch alles op high gespeeld.

En ook Battlefield 1942: Desert Combat draait gewoon goed met alles op high _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
jammer van weinig aantal gb's in laptops, want je kunt er retegoed mee gamen (wat eerder eigenlijk een groot nadeel was van laptops). Ik zit nog steeds te twijfelen of ik een 2500 ga kopen, geld is het probleem, heb het wel, maar het is enblijft veel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

80 GB is genoeg voor een laptop om te gamen lijkt me. :p

Je kan altijd nog een externe drive nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal waarom sommige zich zo bezig houden met die benchmarks... als alles perfect draait en met games ook op high, whats the problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:57:
Ik begrijp niet helemaal waarom sommige zich zo bezig houden met die benchmarks... als alles perfect draait en met games ook op high, whats the problem?
Er is geen probleem :D

Maar het is toch altijd wel cool om te proberen een hoge score te halen in 3dmark

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:56:
80 GB is genoeg voor een laptop om te gamen lijkt me. :p

Je kan altijd nog een externe drive nemen?
ja hardeschijfruimte heeft weinig met games te maken (naja moderne games nemen ook al teveel in), maja 160gb in me desktop vind ik wel erg fijn en externe schijf is idd erg handig ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie heeft de omega drivers er al op staan? Tot nu toe doen alle spellen het gewoon goed op high dus waarom omega drivers? :9

Kan iemand wat goede voordelen er van noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:30
Ik heb deze laptop nu twee weken. Dat wil zeggen de versie van Computerland die onder de naam Alpha 2500 wordt geleverd. De laptop bevalt me prima op 1 punt na. Het is me al een aantal keren overkomen dat het scherm tijdens het werken helemaal spierwit wordt. Windows bevriest dan compleet en het enige dat helpt is een harde reset. Als je niet gelijk reset en je wacht even gaat de fan ook op volle toeren draaien. :(
Heeft iemand dit ook gehad of een idee waar het aan kan liggen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clog schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:29:
Ik heb deze laptop nu twee weken. Dat wil zeggen de versie van Computerland die onder de naam Alpha 2500 wordt geleverd. De laptop bevalt me prima op 1 punt na. Het is me al een aantal keren overkomen dat het scherm tijdens het werken helemaal spierwit wordt. Windows bevriest dan compleet en het enige dat helpt is een harde reset. Als je niet gelijk reset en je wacht even gaat de fan ook op volle toeren draaien. :(
Heeft iemand dit ook gehad of een idee waar het aan kan liggen ??
Even bellen met Jewell en scherm laten fixen.

Ik heb de Alpha 2500 van computerland nu ook 1 a 2 weken.

En heb nog geen problemen gehad.

Volgens mij is dat ook niet normaal dat het scherm zomaar wit wordt.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:59:
Wie van jullie heeft de omega drivers er al op staan? Tot nu toe doen alle spellen het gewoon goed op high dus waarom omega drivers? :9

Kan iemand wat goede voordelen er van noemen?
ik heb de omega drivers erop gehad.. kan geen voordelen noemen.. alleen maar nadelen zelfs.. ik kreeg tijdens 3dweergave problemen met bijv het on screen display als ik het geluid harder of zachter zette.. ook in 3dmark krijg ik maar minimale verschillen in score, varieerend van 2890 tot 3000.. alleen met overclocken haal ik dikke winst met max score van 35xx in 3dmark03..

heb ivm met overclocken wel extra koeling aangebracht.. zal zometeen ff foto posten })

[edit]

fotos extra koeling, ik heb een platform geknutseld waarin ik een fan in geplaatst heb (fan sluit aan op rooster aan de onderkant van de laptop) ...dan laptop erop zetten en overclocken maar... the sky's the limit!!!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6053282GUE4P/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0QY65VBM103B/p.jpeg

ps... de laptop behuizing blijft zelfs na uurtje doom3 op high spelen superrr cooooollllll _/-\o_

>:) >:) >:) >:) >:) >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje.

Ik heb mijn Alpha binnen en ik denk dat ik een tv-kaart erin heb!
Ik heb namenlijk een extra aansluiting achter op de laptop zitten ( maar geen kabeltje ).
Heeft iedereen dit of klopt mijn vermoeden dat ze bij Jewel een foutje hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:57:
Fijn dat het internet werkt msmit!

Betreffende die Benchmark frustratie...dat heeft te maken met de puberteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:23:
[...]

Fijn dat het internet werkt msmit!

Betreffende die Benchmark frustratie...dat heeft te maken met de puberteit...
denk eerder de drang tot perfectionisme.. er uit halen wat er in zit!! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Diamond / Alpha 2500 bezitters,

Ik weet niet of het normaal is bij Laptops maar veel mensen hebben wel ergens problemen mee (van blauwe en witte schermen, tot piepende dvdwriters en los zittende toetsenborden etc. Mijn idee is dat de kwaliteit dus wel wat te wensen overlaat (alhoewel Jewel volgens sommige wel een goede klantenservice en garantie heeft) Of is dit ook zo bij bv Toshiba en HP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:43:
Even een vraagje.

Ik heb mijn Alpha binnen en ik denk dat ik een tv-kaart erin heb!
Ik heb namenlijk een extra aansluiting achter op de laptop zitten ( maar geen kabeltje ).
Heeft iedereen dit of klopt mijn vermoeden dat ze bij Jewel een foutje hebben gemaakt?
Daarmee kun je de computer aansluiten op een tv...en bijvoorbeeld dvd's weergeven via de laptop op een groot tv scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:27:
Beste Diamond / Alpha 2500 bezitters,

Ik weet niet of het normaal is bij Laptops maar veel mensen hebben wel ergens problemen mee (van blauwe en witte schermen, tot piepende dvdwriters en los zittende toetsenborden etc. Mijn idee is dat de kwaliteit dus wel wat te wensen overlaat (alhoewel Jewel volgens sommige wel een goede klantenservice en garantie heeft) Of is dit ook zo bij bv Toshiba en HP ?
Ik ben tevreden met mijn Alpha 2500 - ik heb geen klachten, alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:25:
[...]

denk eerder de drang tot perfectionisme.. er uit halen wat er in zit!! })
Da's wat pubers ook doen met bromfietsen...lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:35:
[...]

ik heb de omega drivers erop gehad.. kan geen voordelen noemen.. alleen maar nadelen zelfs.. ik kreeg tijdens 3dweergave problemen met bijv het on screen display als ik het geluid harder of zachter zette.. ook in 3dmark krijg ik maar minimale verschillen in score, varieerend van 2890 tot 3000.. alleen met overclocken haal ik dikke winst met max score van 35xx in 3dmark03..

heb ivm met overclocken wel extra koeling aangebracht.. zal zometeen ff foto posten })

[edit]

fotos extra koeling, ik heb een platform geknutseld waarin ik een fan in geplaatst heb (fan sluit aan op rooster aan de onderkant van de laptop) ...dan laptop erop zetten en overclocken maar... the sky's the limit!!!

[afbeelding]

[afbeelding]

ps... de laptop behuizing blijft zelfs na uurtje doom3 op high spelen superrr cooooollllll _/-\o_

>:) >:) >:) >:) >:) >:)
Ik heb de mijne in de diepvries gezet...en koel dat ie blijft!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En tot hoever kwam je met de benchmark scores Puter? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Pounder 323,

Achter zit naast de externe 15-pin analoge VGA poort de aansluiting voor de antennekabel op de TV-tuner Er moet nog wel een speciaal kabeltje tussen.
In mijn verpakking zat een stencil met de mededeling dat bij de levering van de notebooks de fabriek per ongeluk vergeten was dat kabeltje + de software (InterVideo Home Theater) te versturen.
De optie is dan wachten tot je setje t.z.t. bij Computerland aankomt en dit ophalen of het stencil naar het hoofdkantoor sturen met je gegevens en het t.z.t. opgestuurd krijgen.
In de verpakking zit wel alvast een kopie van de software met een serienummer voor installatie.
Ik denk dat elke behuizing wel zo'n aansluiting heeft maar de TV-tuner blijft optioneel.
Succes

Peter-z

Verwijderd

Hoi,

nou heb hem dan ook eindelijk maar aangeschaft :D en wat voor een laptop is 't zeg, lekker stil, super scherm en met de basic drivers al 2910 in 3dmark03, voor mij is ie zeker degelijk genoeg gebouwd ;)

Heb nog wel 2 kleine vraagjes, hoop dat jullie me hierbij wat kunnen helpen. Ik heb XP geinstalleerd maar dit wat snel gedaan nu kan ik dus in XP via computerbeheer geen primaire partitie meer aanmaken voor die instant-on. Iemand die nog een oplossing hiervoor weet zonder m'n hele laptop opnieuw te installeren.??

Waar kun je je TV tuner vinden in Everest? Onder beeldscherm of video??

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:35:
[...]

Dat geval waar die laptop op staat lijkt wel op een zooi legoblokjes :D

Maar verder vind ik het wel strak gemaakt hor _/-\o_

Maarja ik haalde zonder extra koeling of wat dan ook.... alleen met een KLEINE geheugen overclock van : 216 naar 229 al : 3dmark03: 3100 score.

Dat verschilt dan nog niet zoveel met die 35xx die jij haalt.

Ik vind het alleen een beetje zonde als je eens een keer je laptop meeneemt naar de buren en je vergeet je ondersteuntje :*)

Nou dan is die radeon 9700 mooi chicken tonight. :9

Maargoed verder vind ik het een coole overclock _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:26:
En tot hoever kwam je met de benchmark scores Puter? :+
Ik kwam hoger dan de golven msmit...echter het werd zo heet dat zelfs de diepvriezer een waterkoeler nodig had en de waterkoeler een diepvriezer.

Om de prestaties nog meer te verhogen defragmenteer ik 50x per dag, heb ik 25 partities, natuurlijk geformateerd in diverse cluster groottes en wisselbestanden op verschillende harde schijven...dat scheelt zeker 1/10 coole seconde!!!!!

Vanzelfsprekend zijn bijna alle services uitgeschakeld...daar win ik weer 1/100 seconde mee...

Momenteel gebruik ik mijn GSM als afstandsbediening via BlueTooth...om nog sneller te zijn.

Zie: http://www.christersson.o...p?page=software_pccontrol

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:42:
[...]

Dat geval waar die laptop op staat lijkt wel op een zooi legoblokjes :D

Maar verder vind ik het wel strak gemaakt hor _/-\o_

Maarja ik haalde zonder extra koeling of wat dan ook.... alleen met een KLEINE geheugen overclock van : 216 naar 229 al : 3dmark03: 3100 score.

Dat verschilt dan nog niet zoveel met die 35xx die jij haalt.

Ik vind het alleen een beetje zonde als je eens een keer je laptop meeneemt naar de buren en je vergeet je ondersteuntje :*)

Nou dan is die radeon 9700 mooi chicken tonight. :9

Maargoed verder vind ik het een coole overclock _/-\o_
die steun is idd gemaakt van lego ;) maar ben niet de enigste (volwassen) designer die daar nog mee werkt.. deze steun is bedoeld als een mal, ik ben nu bezig met het maken van een steun uit plexiglas (cool transparant/zilver design) ook komt er een stillere trillingsvrije en iets minder krachtige fan op.. en wat het overclocken betreft, ik zocht alleen het maximum op, gebruik verschillende profielen, beetje extra koeling bij standaard instellingen verlengt alleen maar de levensduur en de behuizing voelt niet zo warm aan.. beeldscherm staat overigens ook op een betere hoogte..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:36:
Hallo Pounder 323,

Achter zit naast de externe 15-pin analoge VGA poort de aansluiting voor de antennekabel op de TV-tuner Er moet nog wel een speciaal kabeltje tussen.
In mijn verpakking zat een stencil met de mededeling dat bij de levering van de notebooks de fabriek per ongeluk vergeten was dat kabeltje + de software (InterVideo Home Theater) te versturen.
De optie is dan wachten tot je setje t.z.t. bij Computerland aankomt en dit ophalen of het stencil naar het hoofdkantoor sturen met je gegevens en het t.z.t. opgestuurd krijgen.
In de verpakking zit wel alvast een kopie van de software met een serienummer voor installatie.
Ik denk dat elke behuizing wel zo'n aansluiting heeft maar de TV-tuner blijft optioneel.
Succes

Peter-z
Bedankt voor de reply,

Ik vroeg me af of iedereen die geen TV-Tuner kaart heeft toch die aansluiting heeft achter op zijn laptop? ( in de handleiding staat namenlijk dat dat niet zo is ).

Verwijderd

mijn lappie was geleverd zonder instant-on cd.. deze heb ik nu ontvangen (wel een kopie) en heb t geinstalleerd op een al eerder gereserveerd stukje schijf. de installatie werkte goed, het systeem start ook op naar het intervideo menu, het foto menu (ctrl+p) werkt ook kan ik door het muziek en dvd menu (resp. ctrl+m en ctrl+d) browsen, maar zodra ik iets af wil spelen (met spatie) dan pleurt het systeem uit.. :o mijn versie van instant-on is 2.4.3

zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben??

dit is overigens het eerste mankementje wat ik tegen gekomen ben na 3 weken intensief gebruik.. super apparaat..

• Shoppie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:31
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:54:
mijn lappie was geleverd zonder instant-on cd.. deze heb ik nu ontvangen (wel een kopie) en heb t geinstalleerd op een al eerder gereserveerd stukje schijf. de installatie werkte goed, het systeem start ook op naar het intervideo menu, het foto menu (ctrl+p) werkt ook kan ik door het muziek en dvd menu (resp. ctrl+m en ctrl+d) browsen, maar zodra ik iets af wil spelen (met spatie) dan pleurt het systeem uit.. :o mijn versie van instant-on is 2.4.3

zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben??

dit is overigens het eerste mankementje wat ik tegen gekomen ben na 3 weken intensief gebruik.. super apparaat..
Hier liep hij ook wel eens vast met een reboot :( .
Maar ik heb de install opnieuw gedaan door eerst met PM8 een lege partitie van 600MB helemaal 'vooraan' op de schijf te zetten. Ik denk dat de harddisk een bad sector had o.i.d., nu loopt het perfect. :)

Ik moet alleen nog eens een goed overzicht van de toetsen zien te vinden want dat blijft niet handig zonder goede help functie

Verwijderd

Heb nog wel 2 kleine vraagjes, hoop dat jullie me hierbij wat kunnen helpen.
** Ik heb XP geinstalleerd maar dit wat snel gedaan nu kan ik dus in XP via computerbeheer geen primaire partitie meer aanmaken voor die instant-on. Iemand die nog een oplossing hiervoor weet zonder m'n hele laptop opnieuw te installeren.??

** Waar kun je je TV tuner vinden in Everest? Onder beeldscherm of video??
Iemand die deze vragen nog zou willen beantwoorden?

• Shoppie
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:02:
[...]

Iemand die deze vragen nog zou willen beantwoorden?
Doe een resize via Partition Magic 8.0 ;)
Zorg daarna dat je een nieuwe primaire partitie aanmaakt van 600mb.
Daarna kan je de install CD zo runnen....

Verwijderd

Heb je onscreen display met knoppen dacht dat ik dat ergens las :S

Verwijderd

Shoppie schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:39:
[...]

Hier liep hij ook wel eens vast met een reboot :( .
Maar ik heb de install opnieuw gedaan door eerst met PM8 een lege partitie van 600MB helemaal 'vooraan' op de schijf te zetten. Ik denk dat de harddisk een bad sector had o.i.d., nu loopt het perfect. :)

Ik moet alleen nog eens een goed overzicht van de toetsen zien te vinden want dat blijft niet handig zonder goede help functie
Hier een overzicht van de toetsen!

Keys Usage Notes Keyboard Mapping Setup
To call the Setup menu = “O,” “o”
Switch to DVD mode = Ctrl + d
Switch to music mode = Ctrl + m
Switch to photo mode = Ctrl + p
Play = “Space”
Stop = “End”
Pause = “Space”
Eject/load Eject/load disc tray (not allowed with slim type) = “E,“ “e”
Fast forward 2X, 4X, 8X, 20X, 30Xforward = “F,” “f”
Fast reverse 2X, 4X, 8X, 20X, 30Xbackward = “R,” “r”
Next Go to next track/song = “Page Down”
Previous Go to previous track/song = “Page Up”
Volume + Increase volume = “Shift” + “↑”
Volume - Decrease volume = “Shift” + “↓”
Mute Silence = “M,” “m”
OK Selection for menu items = Enter
Arrows Navigate the UI and menus = ↑↓←→
Repeat all Music, Photo view Repeat all songs/pictures = “Shift” + “R”
Shuffle Music mode Shuffle all songs = “Shift” + “S”

Verwijderd

ik heb met partition magic de partitie verschoven naar t begin van de schijf, ik kan daarna keurig installeren en t linux systeem start ook netjes op alleen zodra ik iets wil afspelen pleurt het systeem uit.. :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoppie
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:40:
ik heb met partition magic de partitie verschoven naar t begin van de schijf, ik kan daarna keurig installeren en t linux systeem start ook netjes op alleen zodra ik iets wil afspelen pleurt het systeem uit.. :O :O
Dat klinkt niet OK.
Ik gebruik ook dezelfde versie van instant-on nl. 2.4.3 dus dat mag het niet zijn.

Ik heb bij het maken van de partitie ervoor gekozen om deze niet te formateren omdat de install CD van instant-on dit zou moeten doen. Verder is deze partitie ook als primaire ingesteld. Ik vrees dat ik verder geen idee heb hoe je dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shoppie schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:52:
[...]

Dat klinkt niet OK.
Ik gebruik ook dezelfde versie van instant-on nl. 2.4.3 dus dat mag het niet zijn.

Ik heb bij het maken van de partitie ervoor gekozen om deze niet te formateren omdat de install CD van instant-on dit zou moeten doen. Verder is deze partitie ook als primaire ingesteld. Ik vrees dat ik verder geen idee heb hoe je dit kan oplossen.
Vreemd, ik heb versie 1.4.3 (misschien de versie voor de laptop zonder TV-tuner?).
Het merkwaardige is dat:
A. de installatie duidelijk anders verloopt dan in Appendix C wordt beschreven.
B. het programma zelfstandig een eigen partitie aanmaakt van 204Mb, niet 550.
C. wanneer ik een DVD wil afspelen de melding "Regio is ongel" in beeld krijg. Dat zal wel "ongeldig" moeten zijn, maar t'is toch echt een regio 2.
Voor de rest schijnt het wel te werken, maar heb het nog niet grondig uitgeprobeerd.

Nog meer mensen met deze afwijkende versie?

Elck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:41:
[...]

Vreemd, ik heb versie 1.4.3 (misschien de versie voor de laptop zonder TV-tuner?).
Het merkwaardige is dat:
A. de installatie duidelijk anders verloopt dan in Appendix C wordt beschreven.
B. het programma zelfstandig een eigen partitie aanmaakt van 204Mb, niet 550.
C. wanneer ik een DVD wil afspelen de melding "Regio is ongel" in beeld krijg. Dat zal wel "ongeldig" moeten zijn, maar t'is toch echt een regio 2.
Voor de rest schijnt het wel te werken, maar heb het nog niet grondig uitgeprobeerd.

Nog meer mensen met deze afwijkende versie?

Elck
Jah hier ! :D hier ! :D

Het is gewoon een gammel programmatje.

Ik had ook netjes een partitie aangemaakt van 1 gig en nu blijkt in windows dat ik 3 partities heb: 1 van 73 gig, 1 van 204 mb, en 1 met de rest.

Verder krijg ik niet eens zon opstart menutje ofzow van instant on ... maar dat zal wel komen omdat ie nog niet als primary staat.

Gebruiken jullie fdisk ofzo om hem als primary in te stellen ? Of kan dat ook in windows maar heb ik dan een aparte tool zoals partitie magie nodig ???

>:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 08:33:
[...]

Ik had ook netjes een partitie aangemaakt van 1 gig en nu blijkt in windows dat ik 3 partities heb: 1 van 73 gig, 1 van 204 mb, en 1 met de rest.

Verder krijg ik niet eens zon opstart menutje ofzow van instant on ... maar dat zal wel komen omdat ie nog niet als primary staat.

Gebruiken jullie fdisk ofzo om hem als primary in te stellen ? Of kan dat ook in windows maar heb ik dan een aparte tool zoals partitie magie nodig ???

idd een gammel programma...

bij mij gaat instant-on nu instant-off |:( |:( bespaart me ook weer n halve gig harddisk.. 8)7

verder doet ie t prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan alle xxxx 2500 bezitters, wat voor bios zit er op jullie ati m11?

SiSoft geeft bij mij aan dat 't videobios meer dan drie jaar oud is...
Heb (met omega drivers) nog geen problemen met de videokaart, zou ik met een nieuwer bios prestatiewinst kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 08:33:
[...]

InstantOn maakt er bij het installeren zelf al een primary partitie van. In mijn geval wel tenminste met versie 1.3.4. Dus daar kan het niet aan liggen.
Omdat het een op linux gebaseerde installatie is herkent Windows het type niet (Windows is een beetje eenkennig en erkent geen besturingssysteem behalve zichzelf ). Hij geeft het bij mij wel weer als primay partitie ('onbekend type') en 100% vrij (wat niet correct is).

Normaal gesproken kan je een partitie niet wijzigen (hooguit verwijderen en opnieuw aanmaken, met verlies van data), maar met sommige programma's kan zoiets wel met behoud van gegevens (PM).
Als InstantOn niet werkt zou ik het gewoon opnieuw installeren, zo gebeurd en minder rompslomp.

Elck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we eventueel een vergelijkingstabel hier aanmaken. Als nou iedereen zijn 3dmark2003 (of ook 2005) resultaten hier zet, alsook de processorsnelheid en hoeveelheid RAM, gewoon in 't klein anders word 't een vol topic 8)7 . Zit eigenlijk te twijfelen namelijk tussen:

of 1024MB RAM (als de HD minder werk heeft zal de batterij langer meegaan denk ik, de andere "niet officiele uitleg" is: en dan gaan spellen ook lekker sneller)

of een 7200 toeren schijf (windows start sneller, programma's draaien sneller, als ik wil gaan video capturen via firewire volgt de harde schijf makkelijker mee)

of een grotere schijf (80 GB i.p.v. 60). Door de hogere datadichtheid zou ie theoretisch ook iets sneller al moeten zijn.

Trouwens, heeft er iemand ervaring met het gebruik van de tuner in combinatie met andere HTPC programma's zoals mediaportal, sagetv of andere.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al later 512 mb laten inzetten in de alpha 2500? Zo ja wat voor geheugen precies en wat heeft het gekost en zo ja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'n 2,0 GHz proc 1024 MB ram en 60 gig 7200 rpm HD heb alleen nog 3Dmark 05 gedaan, daar is mijn score 1145 punten
Edit: 3Dmark 03 scoor ik 2917 (alles met standaard drivers)
Hmmm.... met standaard power modus (overclocked) krijg ik heel weinig winst, slechts 4 punten winst! |:(

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'n 1,7 GHz proc 1024 MB ram en 80 gig 5400 rpm HD heb alleen nog 3Dmark 03 gedaan, daar is mijn score 2917 punten met DNA drivers (niet overclocked)

overclocked (mem: 229 en core: 550) een score van 3500

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 01:56:
Heeft iemand al later 512 mb laten inzetten in de alpha 2500? Zo ja wat voor geheugen precies en wat heeft het gekost en zo ja waar?
ik heb t bij mycom laten doen, 512MB module kost 105 euro (PC2700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:18:
Ik heb 'n 2,0 GHz proc 1024 MB ram en 60 gig 7200 rpm HD heb alleen nog 3Dmark 05 gedaan, daar is mijn score 1145 punten
Edit: 3Dmark 03 scoor ik 2917 (alles met standaard drivers)
Dan maakt dat extra stukje geheugen van 512mb en die 7200 rpm schijf toch niet uit voor 3dmark03 iig.

Ik haalde standaard ook rond : 2917 en overclocked ( memory: 216 ==> 229 ) 3100 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop mijn alpha-tje vandaag op te kunnen halen....zal wel niets worden als ik die levertijden zo hoor. Wacht namelijk pas 3 dagen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hij is idd niet binnen gekomen. }) |:( |:( |:( stelletje }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem voor de kerst op vrijdag besteld na het weekend gewoon opgehaald en betaald, had geen zin n om te bestellen omdat je het dan niet meteen ter beschikking heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:53:
[...]

ik heb t bij mycom laten doen, 512MB module kost 105 euro (PC2700)
wat heb je met die ombouw erbij voor die laptop totaal betaald als ik het vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:26:
[...]

wat heb je met die ombouw erbij voor die laptop totaal betaald als ik het vragen mag ?
1299 voor de laptop, 105 voor de geheugenverdubbeling, dus totaal 1400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is netjes. Ik kan nu precies hetzelfde als die van jou (met ombouw) en originele XP voor 1498 euro's kopen. Denk dat ik dat maar ga doen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo die 2500 heb ik al een tijd in mijn lock on, maar ik heb ik een paar vraagjes voor de LUCKY owners, mischien kan iemand antwoorden?

- Heeft de tv tuner ook een composite ingang? om eventueel een ps2 aan te sluiten ?

- de 512mb ram die standaard worden geleverd bestaan uit 1 of 2 modules?

- Ik heb een reply gezien eerder in deze topic waar iemand zei dat ie de Tv Tuner met Media center aan de praat kreeg? Hij word dus WEL ondersteund door MCE?

Dat is het!!!

Als iemand zo vriendelijk kan zijn aub :D?

Alvast bedankt!

TopForum hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

weet iemand toevallig waarom de laptop minder presteert ... bijvoorbeeld met

spelletjes als ik alleen op de battarij werk ?

Ik heb in de BIOS:

High Performance Mode: Enabled
en
Long Battery Life Mode: Enabled

En in windows heb ik bij : POWER OPTIONS ingesteld op: MAX BATTERY.

Als ik dan spelletjes ga spelen kan je goed merken dat hij minder presteert als dan wanneer ik op netstroom ga spelen.

Iemand een idee waarom dit zo is ?

Alvast bedankt ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:20:
Hey mensen,

Ik heb in de BIOS:

en

Als ik dan spelletjes ga spelen kan je goed merken dat hij minder presteert als dan wanneer ik op netstroom ga spelen.

Alvast bedankt ! _/-\o_
Kijk eens bij de geavanceerde eigenschappen van je Radeon 9700 bij de beeldscherm-instellingen. Daar staan namelijk ook de PowerPlay opties, en daar staat ws nog ingesteld datie Optimale Levensduur van de Accu moet gebruiken.

Daarnaast weet ik ook niet of je processor ooit helemaal op volle toeren gaat draaien zonder adapter aangezien je je batterij echt heel snel uitput op deze manier.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mss helpt het als je long battery life mode disabled !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05-2023

711

gisteren mijn 2500 gehaald bij computerland. ze hadden net weer nieuwe binnengekregen dus ik had geluk. Ben tot nu toe erg tevreden over de compu. Build is goed, geen gekraak van de kast of scherm en hij is bovendien ook erg stil en wordt niet al te warm.

mijn setup: 1.6 Ghz, 1GB, 80 GB 5400, tv tuner, 8 x dual layer DVD. rest standaard. Ik heb geen 7200 HD gekozen omdat de wachttijd hierop langs was. Tot nu toe ben ik tevreden over de snelheid van het systeem.

heb net met de standaard drivers 3dmark03 gedraaid:
Benchmark Settings
Program Version 3DMark03 Revision 5 Build 0
Resolution 1024x768@32 bit
Texture Filtering Optimal l
Pixel Processing / Antialiasing None
Post Processing false
Vertex Shaders Optimal

haalde 2880 3d marks. Heb geen idee of dit uberhaupt goed is of niet qua score.

toch heb ik nog wel vraagjes voor de andere owners:
1. mijn linkerspeaker zit een "trillend" geluid in wanneer ik het geluid iets harder zet (niet voluit). Het is net alsof de tweater los zit of zo of dat er iets tegen aan trilt. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee. Is dit normaal of kan ik het beste toch even bij Computerland langs gaan?
2. mijn toetsenbord klinkt linksboven in enigszins hol. Net of er wat speling onder zit of dat ie niet helemaal goed vast zit. Hebben anderen ook deze ervaring en wat heb je er aan gedaan ?
3. wat betreft het scherm. Prima beeld en goed contrast. Toch heb ik bij het surfen met name bij het op en neer scrollen enige waas te zien. Is dit ook jullie ervaring (ik zie dit met name bij donkerblauw op witte achtergrond duidelijk). Echter totaal niet zichtbaar bij het scrollen in bv wordpad. Ik draai in native mode (1280 x 800).
4. wifi: ik heb bij intel de laatste drivers gedownload voor de 2200bg interne wifi adapter. Echter ik kan alleen maar 64 en 128 bit wepkey selecteren. Is er ook een mogelijkheid om 256 bit te kiezen, aangezien mijn huidige AP dit ondersteunt?

ok zover mijn ervaringen en probleempjes met de 2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

@nideru: die van mij kwam standaard met x1x512 reepje. 512 extra kost bij computerland 99 euro.

De tv tuner komt met een kabeltje met diverse stekkers eraan:
- coax
- rgb
- s-video? plug ziet er hetzelfde uit als de s-video uit die in de laptop zit. Ik heb niet in de handleiding kunnen vinden wat deze stekker is. Ik vermoed s-video aangezien hij hetzelfde is als de s-video out in de laptop zelf. Hoe ziet zon composite plug eruit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:20:
Hey mensen,

Ik heb in de BIOS:

en

Alvast bedankt ! _/-\o_
check even de power play instelling van de videokaart (stroom-spaar-stand van de gpu)
is te vinden bij de geavanceerd de instellingen van de beeldscherm opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal;

Ik heb anderhalve week geleden ook de Jewel Diamond 2500 besteld bij
Alternate.nl

Deze heeft de volgende specs:
* Intel Pentium-M 1.6 GHz (Dothan) >:)
* 512 MB RAM
* ATI Mobility Radeon 9700, 256 MB >:)
* 60GB 5400rpm
* DVD+RW Double-Layer brander
* 3-in-1 cardreader (MMC, SD, MS (-Pro))
* de rest standaard.

Over enkele dagen verwacht ik hem op te kunnen halen,
aangezien de levertijd rond de 2 weken ligt.

Als iemand nog vragen heeft, zou ik wellicht kunnen helpen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

nog een vraagje: volgens nero info zit er een 2x dvd brander in. Volgens de advertentie van computerland moet er een 8x in zitten. Lijkt me dat nero het verkeerd aangeeft. Hoe kom ik er nu achter wat er echt in zit ? Ik heb al gezocht naar nieuwe firmware, maar ik kan via google niets vinden. Volgens Everest zit er een TSSTcorp CD/DVDW TS-L532A in. Tsstcorp is samsung, maar het model kan ik helemaal niet vinden.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey 711,
waar heb je je lappie gehaald.
zit namelijk al een week op de door mij identieke bestelde te wachten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

711 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:36:
...Volgens de advertentie van computerland...
Het lijkt mij heel logisch waar hij zijn klapboek heeft gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:40:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

711 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:36:
nog een vraagje: volgens nero info zit er een 2x dvd brander in. Volgens de advertentie van computerland moet er een 8x in zitten. Lijkt me dat nero het verkeerd aangeeft. Hoe kom ik er nu achter wat er echt in zit ? Ik heb al gezocht naar nieuwe firmware, maar ik kan via google niets vinden. Volgens Everest zit er een TSSTcorp CD/DVDW TS-L532A in. Tsstcorp is samsung, maar het model kan ik helemaal niet vinden.

thx
En volgens mij klopt er helemaal geen hout van wat Nero EN Everest aangeven...

in die diamond 2500 hier wordt gewoon aangegeven dat er een: ND-6500A inzit.

Dat is dan ook een dual layer brander van het merk: NEC.

Ik weet niet of jij ook een dual layer brander erbij besteld had ???

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Oke, ik post um hier maar,

Ik ben van plan om een laptop te kopen, maar nu twijfel ik nog tussen deze jewel 2500:
- Centrino 1.7
- 1 GB DDR ram
- 256 mb Ati mobility Radeon 9700
- 60 GB 7200 rpm HDD
- 15,4" WXGA TFT
- 8x Dual Layer DVD-RW (+/-)
- Intel 2200 802.11B+G Wireless Lan 11 + 54 MB
- TV Out
- SD Cardreader
-Gratis Pixelgarantie

Of deze Diabloo w3000 met:
- AMD Athlon64 Mobile 3400+
- 60 GB 7200RPM HDD
- 1024MB DDR333 SDRAM
- ATI Mobility Radeon 9700 128MB VGA
- DVD/CDRW ~ DVD+/-RW
- 17" WXGA TFT (1440 x 900)
- Interne TV-Tuner
- Interne Webcam
- Optioneel interne W-LAN/ Bluetooth
- 2 jaar pick up & return garantie

Ik wil er vooral mee gaan gamen.
Nu is mijn vraag: Welke van de twee laptops geeft een betere prestatie in games, is dat de Jewel, met de centrino en 256 MB graka of is het de diabloo met de amd mobile en de 128 MB graka?

Alvast bedankt! _/-\o_

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huig schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:57:

Ik ben van plan om een laptop te kopen, maar nu twijfel ik nog
Bovenste centrino zal minder warm worden dan de AMD.

Bovenste heeft dubbele aan videogeheugen wat handig kan zijn.

Bovenste heeft Dual Layer brander. ( Onderste zoals jij zegt niet ? )

Bovenste + Bovenste + Bovenste = ? ....................... _/-\o_

Ik denk dat als je de 1.7 centrino zou vergelijken met de AMD 3400+ dat de: AMD sneller is ....

maar ik denk ook dat de AMD een stuk sneller warmer wordt en dat dat weer een nadeel is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een laptop te kopen, maar nu twijfel ik nog tussen deze jewel 2500:
- Centrino 1.7
- 1 GB DDR ram
- 60 GB 7200 rpm HDD
- 15,4" WXGA TFT
- TV Out
- SD Cardreader
-Gratis Pixelgarantie

- 60 GB 7200RPM HDD
- 1024MB DDR333 SDRAM
- DVD/CDRW ~ DVD+/-RW
- Interne TV-Tuner
- Interne Webcam

Nu is mijn vraag: Welke van de twee laptops geeft een betere prestatie in games, is dat de Jewel, met de centrino en 256 MB graka of is het de diabloo met de amd mobile en de 128 MB graka?

Alvast bedankt! _/-\o_
ik denk dat dat af zal hangen van het data transport tussen t mobo en de videokaart.. in het geval van de Alpha is het AGP 4x, als het bij de diablo AGP 8x is dan zal deze met de helft van t geheugen een vergelijkbare prestatie kunnen leveren.. (het is ook nog eens afhankelijk van de core en mem speed van de videokaart maar omdat t beide ati 9700's zijn dan ligt dat niet al te ver uit elkaar)

het beste is 3dmark te draaien op beide machines en de gegevens te vergelijken, ik heb op de site van de-laptopper.nl een bench gevonden van de diabloo 3100 (ook met de zelfde ati 128mb videokaart) en die had een score van 2746, terwijl de Alpha direct uit de doos 2927 klokt

maar een 17 inch laptop kopen?? die diabloo dingen wegen bijna 4kg en dat zonder battarij!!!!!! is iets van 4.2kg met battarij.. de alpha is met z'n 2,9kg (incl battarij) al geen lichtgewicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

- Centrino 1.7
- 1 GB DDR ram
- 60 GB 7200 rpm HDD
- 15,4" WXGA TFT
- TV Out
- SD Cardreader
-Gratis Pixelgarantie

- 60 GB 7200RPM HDD
- 1024MB DDR333 SDRAM
- DVD/CDRW ~ DVD+/-RW
- Interne TV-Tuner
- Interne Webcam

Alvast bedankt! _/-\o_
Ik heb al een paar keer de Acer 17" in mn handen gehad en als die Diabloo net zo zwaar is dan zou ik er niet aan beginnen. Of laat je je notebook alleen maar thuis staan? Dan kan een 17" wel plezierig zijn. In prestatie ontlopen ze elkaar niet al te veel volgens mij, t zijn allebei beesten :9

Deliriant isti Romani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Wat ik me nog steeds afvraag is waarom we met de laptop zulke lage scores met de rad.mob. 9700 256MB halen. De desktop versie halen met gemak het dubbele?? -> 3dMark03

Op welke core versie is onze gpu gebaseerd?? :)

[ Voor 3% gewijzigd door crzyhiphopazn op 10-01-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzN_cRzY schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:20:
Wat ik me nog steeds afvraag is waarom we met de laptop zulke lage scores met de rad.mob. 9700 256MB halen. De desktop versie halen met gemak het dubbele?? -> 3dMark03

Op welke core versie is onze gpu gebaseerd?? :)
de 9700 mobile of ook wel m11 is t broertje van de 9600 (m10) desktop versie, vaak hebben die systemen een 8x AGP datatransport.. in t geval van de Alpha en Jewel is dit (maar) 4x AGP :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:40:
[...]

Ja dat begrijp ik ook nog net maar WAAAAAAR compuland heeft meerdere vestigingen nl 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

711 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:06:
@nideru: die van mij kwam standaard met x1x512 reepje. 512 extra kost bij computerland 99 euro.

De tv tuner komt met een kabeltje met diverse stekkers eraan:
- coax
- rgb
- s-video? plug ziet er hetzelfde uit als de s-video uit die in de laptop zit. Ik heb niet in de handleiding kunnen vinden wat deze stekker is. Ik vermoed s-video aangezien hij hetzelfde is als de s-video out in de laptop zelf. Hoe ziet zon composite plug eruit ?
Het is zo een albekende plugje:

Afbeeldingslocatie: http://www.toco-systems.nl/cursus/images/tv-out2.jpg

Maar als er eventueel een andere soort "ingang" is, zo het met een adapter kunnen werken, ik wil gewoon weten of ik er een ps2 aan kan hangen :S

Voor de rest bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een otolader te krijgen? Zo niet, kan er een universele 20 volt op?
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

711 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:00:
1. mijn linkerspeaker zit een "trillend" geluid in wanneer ik het geluid iets harder zet (niet voluit). Het is net alsof de tweater los zit of zo of dat er iets tegen aan trilt. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee. Is dit normaal of kan ik het beste toch even bij Computerland langs gaan?
2. mijn toetsenbord klinkt linksboven in enigszins hol. Net of er wat speling onder zit of dat ie niet helemaal goed vast zit. Hebben anderen ook deze ervaring en wat heb je er aan gedaan ?
3. wat betreft het scherm. Prima beeld en goed contrast. Toch heb ik bij het surfen met name bij het op en neer scrollen enige waas te zien. Is dit ook jullie ervaring (ik zie dit met name bij donkerblauw op witte achtergrond duidelijk). Echter totaal niet zichtbaar bij het scrollen in bv wordpad. Ik draai in native mode (1280 x 800).
4. wifi: ik heb bij intel de laatste drivers gedownload voor de 2200bg interne wifi adapter. Echter ik kan alleen maar 64 en 128 bit wepkey selecteren. Is er ook een mogelijkheid om 256 bit te kiezen, aangezien mijn huidige AP dit ondersteunt?

1) Goed luisteren! zit er echt iets los of zit er een scheurtje in de speaker dan zou ik hem laten maken.
2) Dat is normaal. Linksboven en rechtsboven veert meestal iets meer. Is trouwens niet alleen bij Jewel en Alpha maar ook bij andere merken.
3) Is ook normaal, het blijft TFT!
4) Heb ik geen verstand van!

Groeten,

Pounder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
711 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:00:

1. geen idee, nooit eigenlijk die speakers gebruikt, gebruik altijd koptelefoon
2. Same here! Hoort blijkbaar en ligt waarschijnlijk omdat links er meer "ruimte" is dan rechts.
3. Eerlijk gezegd niet op gelet noch opgevallen, maar heb dan ook de drivers van internet gebruikt, maar dat zullen wel de dezelfde zijn.
4. Ik wacht nog op mijn wireless router :( dus nog niet kunnen testen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:01:
Is er al een otolader te krijgen? Zo niet, kan er een universele 20 volt op?
tnx
ja, kijk ff op deze link: http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=pricing2 kost iets van 65 euro

ik zou geen universele lader gebruiken.. het voltage moet stabiel zijn en het max uitvoer vermogen van de adapter moet ook goed zijn om beschadigingen te voorkomen. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
Hallo mensen,

op de site van Uniwill.com staat weer een nieuwe Bios versie voor de 259ia3 (1.6)! Ik weet niet wat ie precies anders is, maar dat weten jullie mij hopelijk wel te vertellen!

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paoloA schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:14:
Hallo mensen,

op de site van Uniwill.com staat weer een nieuwe Bios versie voor de 259ia3 (1.6)! Ik weet niet wat ie precies anders is, maar dat weten jullie mij hopelijk wel te vertellen!

Greetz
de aanpassingen van 1.6 tov 1.5 zijn:

Bios Release Notes
BIOS:1.06
===============================================
1. Solved battery drain issue.
2. Fixed QKey Email & Browser function.

nix bijzonders dus :X
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.