Nieuwe jewel notebook? Jewel Diamond 2500 Centrino

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Wazzzup ! :D

Net even met de computerland gebeld.

En ze zeiden dat ie waarschijnlijk morgen ochtend / middag binnenkomt :Y)

Ownage ! >:)

:) ;) >:) :> :P :9 :o :*) B) :*) 8) :+ :D (8> :7 _/-\o_

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:39:
Wazzzup ! :D

Net even met de computerland gebeld.

En ze zeiden dat ie waarschijnlijk morgen ochtend / middag binnenkomt :Y)

Ownage ! >:)

:) ;) >:) :> :P :9 :o :*) B) :*) 8) :+ :D (8> :7 _/-\o_
Toch 10 dagen moeten wachten :(

Hoe heb je die muis en rugtas bedongen? Ik ga vanmiddag nl. bestellen alleen een 1.8Ghz processor...

wijze woorden

Verwijderd

Zosas schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:03:
[...]
Toch 10 dagen moeten wachten :(

Hoe heb je die muis en rugtas bedongen? Ik ga vanmiddag nl. bestellen alleen een 1.8Ghz processor...
Ze zeiden al dat het 1 tot 2 weken zou duren voordat ze em binnen kregen :D

Dat komt omdat er geen 1.7 of 1.8 dothan inzit maar een 2.0 _/-\o_

Dat is de enigste reden waarom ik langer moet wachten.

Maarja das voor mij niet zon probleem , als ik em maar voor de kerst heb >:)

En nu kan ik em morgen waarschijnlijk halen. _/-\o_

En als jij een laptop van EUR 1633,- koopt, dan doen ze niet moeilijk over een gratis muis en rugtas hor :D ... dat zijn de kosten niet.

Dus ik heb met die verkoper geregeld dat ie er een muis en rugtas bijdeed (8>

Je kan er in plaats van een rugtas ook een laptop tas bij nemen. Maar zoals ik al zeg: "Laptop Tas".

Iedereen weet hoe een laptop tas eruit ziet, en Ali Illegali op de hoek ook. ;)

Daarom maar een rugtas, dan valt het wat minder op dat je een laptop bij je draagt.

FF voor de info:

Toen ik vanmiddag die verkoper van de Computerland sprak. Zei die ook dat er in mn lappie nu wel een TV-Tuner zit.

Dus die zijn weer leverbaar.

Maarja wat moet je met een TV-Tuner in een lappie ... dan zit je nog met een coax kabel verbonden 8)7 En ben je nog niet erg mobiel.

Daarom heb ik ook tegen die knakker gezegt dat ie TV-Tuner er niet in hoeft.

Omdat ik ook al een paar reacties heb gezien dat de kwaliteit ervan niet super is.

En dat scheelt toch weer 65 euro ... :D

Hopelijk morgen een telefoontje van de Computerland :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 15:01 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:00:
[...]

Ze zeiden al dat het 1 tot 2 weken zou duren voordat ze em binnen kregen :D

Dat komt omdat er geen 1.7 of 1.8 dothan inzit maar een 2.0 _/-\o_

Dat is de enigste reden waarom ik langer moet wachten.

Maarja das voor mij niet zon probleem , als ik em maar voor de kerst heb >:)

En nu kan ik em morgen waarschijnlijk halen. _/-\o_

En als jij een laptop van EUR 1633,- koopt, dan doen ze niet moeilijk over een gratis muis en rugtas hor :D ... dat zijn de kosten niet.

Dus ik heb met die verkoper geregeld dat ie er een muis en rugtas bijdeed (8>

Je kan er in plaats van een rugtas ook een laptop tas bij nemen. Maar zoals ik al zeg: "Laptop Tas".

Iedereen weet hoe een laptop tas eruit ziet, en Ali Illegali op de hoek ook. ;)

Daarom maar een rugtas, dan valt het wat minder op dat je een laptop bij je draagt.

FF voor de info:

Toen ik vanmiddag die verkoper van de Computerland sprak. Zei die ook dat er in mn lappie nu wel een TV-Tuner zit.

Dus die zijn weer leverbaar.

Maarja wat moet je met een TV-Tuner in een lappie ... dan zit je nog met een coax kabel verbonden 8)7 En ben je nog niet erg mobiel.

Daarom heb ik ook tegen die knakker gezegt dat ie TV-Tuner er niet in hoeft.

Omdat ik ook al een paar reacties heb gezien dat de kwaliteit ervan niet super is.

En dat scheelt toch weer 65 euro ... :D

Hopelijk morgen een telefoontje van de Computerland :Y)
Hmm, dat van die TV-tuner vroeg ik dus ook aan die verkoper, maar hij zij dat er dan niets van de prijs afging omdat die in de aanbieding hoort. :? Had ik toch maar extra geheugen genomen, naja, nu heb ik een TV-tuner. :P Overigens toch wel hendig om m'n gamecube af en toe aan te hangen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:43:
[...]

Hmm, dat van die TV-tuner vroeg ik dus ook aan die verkoper, maar hij zij dat er dan niets van de prijs afging omdat die in de aanbieding hoort. :? Had ik toch maar extra geheugen genomen, naja, nu heb ik een TV-tuner. :P Overigens toch wel hendig om m'n gamecube af en toe aan te hangen. :)
ik heb me alpha 2500 thuis, heb er xp media center op geinstalleerd _/-\o_
een korte Review..

De kwaliteit van het beeldscherm is eggt TOP! geen dode pixels en haarscherp..
Het toetsenbord is van redelijke kwaliteit, de ondersteuning is misschien iets aan de lichte kant
tijdens het typen gaat t gehele toetsenbord iets op en neer..
De grafische prestaties van de videokaart zijn zeer indrukwekkend!! een score van 3089 met 3dmark05 is indrukwekkend (1,7gig 1024mb ram) games draaien vlekkenloos op1280x800 met 32bits kleuren, zelfs doom3 loopt goed met gemiddelde kwaliteit bij deze resolutie.
Touchpad werkt goed, tv-tuner heeft matige kwaliteit en wordt beperkt ondersteund door media center..
De laptop doet zijn werk vrij stil al wil de fan nog eens lang draaien als je hem bezighoud, de behuizing wordt echter wel flink warm (lekker tijdens een koude winternacht :) )
Geluidskwaliteit van de speakers is redelijk maar valt niet tegen maar gebruik t toch niet want t systeem hangt aan n bose 501 set })
Draadloosnetwerk kaartje doet z'n werk goed..

over de service / verzorging van computerland/jewel ben ik iets minder te spreken.. Nadat de verkoper in de winkel alles gecontroleerd had bleek thuis de cd voor instant-on te ontbreken en ook de kabel die bij de tv-tuner hoort..

Over de prijs viel weinig te onderhandelen, heb echter wel een doos lege DVD+R gekregen..

Al met al een zeeeer goede aanbieding voor t geld, ik zou echter wel niet alteveel afwijken van het standaard aangeboden product omdat de meerprijzen niet misselijk zijn.. (over een jaartje koop je een Dothan 2,0 gig voor een paar knaken en dan plof je die op t mobo) Meerprijzen van t geheugen zijn ook niet t goedkoopste ten opzichte van de betere net-winkels..

ik denk dat ik deze laptop niet zo snel moe ben als mijn vorige (toshiba A60 8)7 )

kortom: AANRADER.. controleer wel goed de verpakking als je de laptop ophaalt zodat alle cd's en kabels er bij zitten (en laat ook even controleren of de tv-tuner er in zit dmv het paneel aan de onderkant te verwijderen)

Alpha rules voor de mobiele gamer met een bescheiden beurs }:O

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Euhm, hoe heb jij die TV-tuner dan aan de praat gekregen onder MCE? Hier zegt ie toch echt dat er geen TV-tuner hardware is gevonden. Bij mij zit er een MonsterTV in met Philips SAA7133 decoderchip.
Overigens bedoel je ipv 3Dmark05 neem ik aan 3Dmark03 omdat je er anders menig 9800XT kaart uitloopt wat me toch wel sterk lijkt voor een laptop. ;) En die score komt ook wel aardig overeen met de score die ik met mijn laptop haal in 2003. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Valandil
Woehoe!
Vanmiddag besteld:

15,4” WXGA Breedbeeld
Intel® Pentium® M 745
1,8GHz, 2MB Cache _/-\o_
512MB DDR-RAM geheugen
80GB 5400 rpm 8MB cache HDD
256MB ATi M11 Radeon 9700
8x Dual layer DVD +/- R/RW Rewriter
54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
TV-out, 56K modem, 10/100Mbit LAN
3x USB 2.0, Firewire, 4-in-1 cardreader
ingebouwde TV-tuner
SmartPower2 (5-10% meer snelheid)
2 Jaar garantie, carry-in

sweeeeet... :9

verwachte levertijd waarschijnlijk begin januari :/
Ach kan ik mn oude pc opschonen en verkopen

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:00:

verwachte levertijd waarschijnlijk begin januari :/
Ach kan ik mn oude pc opschonen en verkopen
Ik dacht dat computerland zon goede zaak was maarja et
valt me nu weer beetje tegen :|

Ik vanmiddag nog ff gebeld of mn laptop al binnen was gekomen.

Krijg ik te horen: nee dat kan nog wel een maandje duren, want de 2,0 ghz is nu moeilijk leverbaar. :X

Schijnt dat hun leverancier die 2,0 ghz nu nog niet kan leveren ... 8)7

Terwijl ik al 2 weken zit te wachten.

Maarja ik heb nog niemand hier op tweakers gezien die em met een 2,0 besteld heeft ...

Dus ik heb zoiets van: zitten ze daar bij Jewel een beetje te pottebakken ofzow :/

Stelletje }:O 'en ook ! :D ....

Nouja ... dan nog maar even wachten tot begin januari ofzow :Z

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:54:
[...]

Ik dacht dat computerland zon goede zaak was maarja et
valt me nu weer beetje tegen :|

Ik vanmiddag nog ff gebeld of mn laptop al binnen was gekomen.

Krijg ik te horen: nee dat kan nog wel een maandje duren, want de 2,0 ghz is nu moeilijk leverbaar. :X

Schijnt dat hun leverancier die 2,0 ghz nu nog niet kan leveren ... 8)7

Terwijl ik al 2 weken zit te wachten.

Maarja ik heb nog niemand hier op tweakers gezien die em met een 2,0 besteld heeft ...

Dus ik heb zoiets van: zitten ze daar bij Jewel een beetje te pottebakken ofzow :/

Stelletje }:O 'en ook ! :D ....

Nouja ... dan nog maar even wachten tot begin januari ofzow :Z
Join the club :/
hopelijk levert de 1.8 minder problemen!
En het vervelende is... wachten duurt altijd TE lang ;)
Ach, des de blijer zijn we als we de flaptop eenmaal hebben :+

[ Voor 3% gewijzigd door Valandil op 18-12-2004 21:15 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuperke
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-06-2021
ik heb vernomen dat de leveringspoblemen komen door een brand bij het distributiecentrum van Jewel in azië |:(

ik heb mijn 1.7 echter nu toch een klein maandje, had hem besteld bij inside notebooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:30:
[...]

Euhm, hoe heb jij die TV-tuner dan aan de praat gekregen onder MCE? Hier zegt ie toch echt dat er geen TV-tuner hardware is gevonden. Bij mij zit er een MonsterTV in met Philips SAA7133 decoderchip.
Overigens bedoel je ipv 3Dmark05 neem ik aan 3Dmark03 omdat je er anders menig 9800XT kaart uitloopt wat me toch wel sterk lijkt voor een laptop. ;) En die score komt ook wel aardig overeen met de score die ik met mijn laptop haal in 2003. :)
ik bedoelde idd 3dmark03.. heb nu dmv van een patch de laatste ati catalyst driver er op gezet.. heb ook een tool (ATITool) }) erop gezet om te overclocken.. klinkt link in een laptop ivm met de afvoer van de hitte... hier heb ik echter wat op gevonden.. ik heb een oude voeding uit elkaar gedraaid, fan los geschroefd, een passend gat waar de fan in past in mijn bureau gezaagd, die aangesloten op een transformator (in mijn geval een simpele "trein" transformator). ik plaats de laptop met de opening die er aan de onderzijde zit voor het aanzuigen van lucht precies boven de fan in het bureau en koelen maar.. t werkt zo goed dat de ventilator die in de laptop zit nog niet eens meer aan slaat (zo weet je dus ook dat ie niet te warm wordt)

de gpu draaid nu op een core snelheid van 500 ipv 400mhz :P
de mem bussnelheid is beperkt opgeschroefd van 216 naar 225mhz (dit om t zaakje stabiel te houden)

ik ga nu echter wel in de benchmark van 3dmark03 van 3100 zonder overclocken naar 3450 met overclocken!! _/-\o_

oja, als t systeem 8xAGP zou ondersteunen (bij computerland beweren ze dit, het is echter maar 4x AGP :X ) dan zou t systeem nog een stuk sneller zijn...

no pain, no gain

oja als ik de GPU in m'n laptop fry dan laat ik t wel ff weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan nog veel harder ;) mijn mobile (het is wel een acer) draati op 545 en geheugen 248 zonder extra koeling wat goed is voor 3820 puntjes in 3dmark >:)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

langezwieper schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:23:
Kan nog veel harder ;) mijn mobile (het is wel een acer) draati op 545 en geheugen 248 zonder extra koeling wat goed is voor 3820 puntjes in 3dmark >:)
core snelheid van 550 durf ik ook nog wel aan alleen als ik met het geheugen boven de 235 uit kom begint ie fouten te maken.. ik moet atitool nog even de maximale waarden laten berekenen, zal dan opnieuw ff 3dmark03 draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hmz nee... niet met ATI tool werken heb iik ook gedaan en ATI tool ziet geen zichtbare artifacts maar ik zag zelf HEEL duidelijk witte puntjes maar enkel rond letters maar dit verpest wel heel je beeld bij bv Rome Total War. (check mijn topic "rare artifacts" maar is.
Verder notebook wel tevreden over?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm dan ook eindelijk besteld!
De Alpha versie (scheelt toch +/- 250 pleuro)
Intel Pentium M 755 2.0 GHz Dothan
1 gig DDR RAM
60GB 7200rpm HDD
En toch maar wel die tv kaart (al moeten ze hem, vrees ik, alleen later plaatsen).
En nu maar op mijn blote knietjes hopen dat hij er voor de kerst nog is. Want dat hadden ze beloofd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:43:
1 gig DDR RAM
60GB 7200rpm HDD
En toch maar wel die tv kaart (al moeten ze hem, vrees ik, alleen later plaatsen).
En nu maar op mijn blote knietjes hopen dat hij er voor de kerst nog is. Want dat hadden ze beloofd!
Als jij em nog voor de kerst krijgt , pak ik mn honkbal knuppel uit de auto , en gaan we eens zien bij de Computerland waar mijn 2,0 dothan blijft >:)

Neeh maareh: zo zie je maar dat ze jou ook een broodje aap verhaal hebben vertelt. Want over een weekje is het al kerst.

En het bestellen van die shit duurt bijna alleen al een week. ( met verzenden enzovoort erbij )

En mij is gister / eergister gezegt dat die 2,0 ZEKER NIET voor de kerst geleverd zou worden.

Maarja ik hoop het wel natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of comuterland vandaag geopend is?
En of ze ook die alpha en jewels gewoon op voorraad hebben of moeten alle modellen besteld worden?

Thanx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Den Haag hadden ze gisteren nog drie stuks in de winkel zonder tv tuner maar met 1,7 GHz proc. Maar of ze open zijn? Kijk even hier en bel ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag iedereen,
Ik heb de Alpha 2500 notebook nu een paar weken, en sinds ik intensief mijn wireless intel pro 2200 b/g gebruik met wpa en tkip encryptie, krijg ik dus om de zoveel minuten een gezellig blauw scherm en crasht de hele boel (dacht dat dit met xp wel een x over zou zijn).

In het blauwe scherm komt het erop neer dat de wireless netwerkkaart een fout veroorzaakt met het bestand: w22n51.sys Driver_not_less_or_equal ofzoiets.
Dit gebeurt telkens als ik fileshare programmas of winamp streamradio gebruik.

Waar kan ik driver updates voor deze computer vinden?
tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:01:
Dag iedereen,
Ik heb de Alpha 2500 notebook nu een paar weken, en sinds ik intensief mijn wireless intel pro 2200 b/g gebruik met wpa en tkip encryptie, krijg ik dus om de zoveel minuten een gezellig blauw scherm en crasht de hele boel (dacht dat dit met xp wel een x over zou zijn).

In het blauwe scherm komt het erop neer dat de wireless netwerkkaart een fout veroorzaakt met het bestand: w22n51.sys Driver_not_less_or_equal ofzoiets.
Dit gebeurt telkens als ik fileshare programmas of winamp streamradio gebruik.

Waar kan ik driver updates voor deze computer vinden?
tnx.
hier kun je alle drivers vinden.. ze zijn echter niet anders als op de cd (versie 1.1)

http://www.uniwill.com/UserDownload/259IA/259IA.php

Ik gebruik me alpha 2500 intensief en hij bevalt echt goed!! heb voorheen altijd toshiba gehad maar kan met deze krachtpatser ook goed uit de voeten.. half life 2 draait met een resolutie van 1280x800 prima _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels de laatste drivers van intel's site (v.9.0.1.0) geinstalleerd en alles doet t nu prima.
Je kunt ze hier vinden:

http://downloadfinder.int..._90281.exe&ProductID=1637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na de bios ge-update te hebben kom ik niet meer in de setup.. volgens de handleiding moet je aan t begin van de power-up meerdere malen op F2 drukken om in de bios te komen.. heb dit meerdere malen geprobeerd.. doe ik iets fout?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 07:09:
na de bios ge-update te hebben kom ik niet meer in de setup.. volgens de handleiding moet je aan t begin van de power-up meerdere malen op F2 drukken om in de bios te komen.. heb dit meerdere malen geprobeerd.. doe ik iets fout?? :(
Klopt niet, bij de meeste Jewel notebooks is het inderdaad F2, maar bij de 2500 is het gewoon DEL, gewoon daar een paar keer op rammen. :)

En dan blijft nog steeds mijn vraag:
Hoe krijgen jullie die TV-tuner aan het werk in MCE? Ik heb de standaarddrivers die erbij zaten geprobeerd, en algemene Philips drivers, maar beiden willen niet werken. De tuner doet het verder prima onder DScaler of FlyTV enzo, maar dat is niet precies wat ik wil. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Kep hem vorige week dinsdag bij computerland besteld en ik moet hem al1 nog ophalen, maar ik vraag me af wat de temps zijn van dat ding en of het warm aanvoelt.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm ook besteld, na wekenlang getwijfeld te hebben. Toch maar gedaan:

Alpha 2500, zoals aangeboden door ComputerPirates:
Centrino Intel Pentium M 735 1,7 GHz
15,4" WXGA TFT (1280 x 800)
1024MB (2x512) SO-DIMM DDR-PC2700
80 GB Harddisk (5400rpm)
ATI M11 Radeon 256 MB (dedicated)
8x Double Layer DVD-RW (+/-)
etc, etc.
Geen TV-tuner.

Voor 1.189 excl BTW.

De verleiding werd te groot voor die prijs.
Ik hoop hem nog voor de kerst te krijgen. Duimen maar.

Als ik even de tijd heb post ik wel een (amateuristische) review.

Elckerlyc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
wow... kreeg een belletje: hij is binnen, ik heb m pas vorige week besteld met een1.8!!! _/-\o_

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:06:
wow... kreeg een belletje: hij is binnen, ik heb m pas vorige week besteld met een1.8!!! _/-\o_
Bastard ! :D

Hadden die 1.8 processors ook leveringsproblemen dan ???

Volgens mij wel want toen ik de laatste keer computerland belde zei die dat ik in

plaats van een 2.0 wel een 1.6 kon krijgen. Hij had het niet over een 1.8 .

Ik hoop dat die 2.0 ook nog een beetje snel geleverd kan worden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
geen idee, zal vanmiddag is vragen hoe het zit.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 21:19
Hoe is de kwaliteit van deze laptop behuizing en interieur ten opzichte van de wat duurdere merken? Voornamelijk omdat ik er veel mee wil gaan reizen. Ik heb eigenlijk altijd compaq gehad met de gedachte dat de kwaliteit stukken beter was. Maar je krijgt met dit ding toch wel veel leuks voor niet veel geld... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:26:
Hoe is de kwaliteit van deze laptop behuizing en interieur ten opzichte van de wat duurdere merken? Voornamelijk omdat ik er veel mee wil gaan reizen. Ik heb eigenlijk altijd compaq gehad met de gedachte dat de kwaliteit stukken beter was. Maar je krijgt met dit ding toch wel veel leuks voor niet veel geld... :P
Ik heb de diamond 2500 zelf NOG niet. Maar heb em wel in de winkel mogen proberen.

Ik denk dat het met de behuizing wel goed zit. Het beeld vond ik zelf goed scherp en duidelijk.

Als je gewoon normaal de laptop gebruikt ... en je neemt em mee op reis in een laptop tas ter bescherming dan denk ik niet dat er veel mee kan gebeuren.

Het zal misschien niet de stevigste behuizing zijn. Maarja alles kan stuk.

Het toetsenbord vond ik zelf gewoon goed. Zat niet losjes ofzow ... dus als het bij iemand wel losjes zit is het niet goed vastgemaakt.

Als je echt voor kwaliteit wil gaan. Zou je misschien beter voor IBM kunnen kiezen.

In die laptops T42 zit standaard 1 gig ram. Ook zit er een pentium mobile 1,6 in ofzow.

Als videokaart kan je er volgens mij een ATI Radeon 9600 in krijgen.

Hier bij Logica CMG hebben we net de Thinkpad T42 binnengekregen. Dat ding ziet er van de buitenkant niet erg mooi uit.

Maar de kwaliteit van de behuizing is wel erg goed.

De behuizing is gemaakt van Aluminium / Titanium ofzow dacht ik ? :?

Ik heb foto's gezien van zon Thinkpad dat ie in de fik had gestaan. En toen door de brandweer uit het raam was gegooit.

Toen ze em later weer open hadden gemaakt kon ie nog gewoon opstarten.

Die Thinkpad heeft ook een speciale beveiliging voor de Harddisk.

Voor mensen die veel reizen is er een optie ingebouwd: Active Protection System: Dat als je onverwachte bewegingen maakt , of em dus ergens tegenaan knalt:

Dat de schrijfkop van de HD tijdelijk vastgezet wordt.

Altijd handig zodat je geen problemen met de hardeschijf krijgt.

Ik heb het mogen testen en dat werkte best goed :D .

Ook is het scherm zo gemaakt dat wanneer je em dichtklapt er geen troep zoals : paperclips of stof of troep bij het toetsenbord kan komen, en er zit bovenin het scherm een speciaal lampje voor mensen die ook in het vliegtuig werken, die toetsenbord verlichting nodig hebben.

Er zijn van de Thinkpad 3 versies: X / T / R:

Voor de echte mobiele gebruiker die veel reist: X ( Licht, standaard geen dvd)

Voor de normale office gebruiker: T ( Geen id )

Voor de desktop extender: R ( Geen id )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 21:19
Ik ga dan denk ik maar even naar IBM kijken, betrouwbaarheid vind ik wel erg belangrijk.. Bedankt voor alle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over reizen met een jewel 2500 gesproken...
Heb 'm gisteren besteld, en vroeg me af of er mensen zijn die voor dit model een goeie notebook(messenger) tas, second skin of sleeve hebben? Enige kans dat tie in een tucano 17" (eigenlijk voor powerbook) past?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:43:
1 gig DDR RAM
60GB 7200rpm HDD
Waar heb je hem besteld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
alpha;s worden volgens mij alleen bij computerland geleverd, het is hun huismerk

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Valandil
Iemand een idee welke laptoptas hierbij past? Of eigenlijk waar de laptop in past? ;)

Tis toch een breedbeeld en dat zal waarschijnlijk niet standaard in elke tas passen... :(

wijze woorden

Verwijderd

alle notebook tassen waar 15,4 inch schermen/notebooks in passen zijn goed. Moet je in de winkel gewoon vragen welke dat zijn.

Over die IMB notebooks : Mijn broer had ook ooit een IBM (plus minus 4 jaar geleden) maar daar ging alles van kapot, dus hij is niet gek meer van IBM , om maar mee aan te geven dat kwaliteit nooit is gegarandeerd. Wel zijn die laptops super stevig met idd die beveiligingen die GameShop_MM schreef. Ik heb hem ook eventjes (2 dagen) thuis gehad. Ik vond hem niet lelijk maar ook niet mooi. Wel licht. Maar ook zo'n 500 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk is mijn notebookje terug van weggeweest. >:) Had een paar problemen met mijn Jewel.
Af en toe viel hij spontaan uit, soms werd eerst het scherm wit soms niet. Het toetsenbord zat links boven een beetje los en de accu verloor wat spanning terwijl de machine uit stond.

Heb hem opgestuurd naar Tradeland en na een week is ie dan weer terug. Het afhandelingsrapport zegt het volgende:
"Heatsink, accu zijn vervangen, keyboard vastgemaakt, bios reloaded."

Ik hoop dat hij niet meer uitvalt. Mijn toetsenbord zit inderdaad beter vast en rammelt niet meer maar voelt lekker stevig aan. Het verschil dat ik wel merk is dat de ventilator niet meer zo vaak aan gaat als voorheen. Staat nu een half uur aan en is nog niet aangeweest. Heb net gecheckt en de temperatuur is nu 25o.

Laat nog iets weten als er nog problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de alpha 2500 besteld maar zonder windows nu is mijn vraag.

Hoe kan ik windows instaleren vanaf cd rom hier heb ik nog geen ervaring mee, ik deed op mijn desktop altijd eerst zon opstart diskette en dan vanaf cd rom, misschien is dit een domme vraag maar hoop dat iemand me een simpel antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
wat zijn de specificaties van de accu van de jewel 2500?
Op de uniwill site staat:
10.8v x 4400mA (6-cell) or 10.8v 6600mA(9-cell).

De 4400mA lijkt me dus standaard, klopt dit?

Ik wil dit graag weten omdat ik interesse heb in de alpha 2400 en volgens computerland zit er dezelfde accu in als de jewel 2500, maar.....op hun lijstje van de alpha 2400 staat 2200mA(6-cell) en dat is dus de helft van de jewel 2500 :(

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OWNAGE !!!! :D

Laptop is binnen !!! ik kon em vandaag ophalen !!! :D

Intel Pentium M 755 (Dothan 2.0Ghz, 2MB Cache) _/-\o_
ATI 9700 256MB DDR _/-\o_
80 GB 5400RPM HD
512 MB DDR333
WiFi 54 Mbps
DVD-Dual Layer Writer + / - 8 speed _/-\o_
Linksys Wireless G Accesspoint
Met gratis optische muis EN rugtas !
En 2 weken pixel garantie

Ik ga em nu ff installeren :*)

Ik zal binnenkort wel ff wat foto's en benchmarks posten :D _/-\o_

Hehehe :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:09:

80 GB 5400RPM HD
512 MB DDR333
WiFi 54 Mbps

he mooi, heb je lopen zeuren om gratis muis en tas of kreeg je die er zomaar bij?

en specificaties accu? heb je die ook?????? (wil ze heel graag :P 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:18:
Ik heb de alpha 2500 besteld maar zonder windows nu is mijn vraag.

Hoe kan ik windows instaleren vanaf cd rom hier heb ik nog geen ervaring mee, ik deed op mijn desktop altijd eerst zon opstart diskette en dan vanaf cd rom, misschien is dit een domme vraag maar hoop dat iemand me een simpel antwoord kan geven.
Windows eerst installeren en daarna appart de drivers, die naar ik aanneem worden meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Polster schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:54:
[...]

Windows eerst installeren en daarna appart de drivers, die naar ik aanneem worden meegeleverd.
ehm..ik denk meet dat hij bedoelt hoe je de windows installatie moet beginnen

stel in bios in dat hij eerst van cd moet booten en dan pas van hdd/floppy. En zorg ervoor dat je windows installatie cd bootable is (legale versies zijn dat, en illegale niet altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:09:

80 GB 5400RPM HD
512 MB DDR333
WiFi 54 Mbps

Relaxed! Lekker zo vlak voor de kerst!
Veel plezier ermee! :P

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen....... HIJ IS BINNEN!
Jeeeeeeeeeee! Zelfs inclusief de TV-tuner
Ze kregen hem al woensdag binnen maar heb 'm vandaag pas op kunnen halen 8)7

@ Gameshop_MM, ik zie dat gelukkig ook die van jou binnen is gekomen (scheelt weer wat "zinvol" geweld) ;) Maar 'k heb nog wel een vraagje: waarom niet 1 gig geheugen ipv 512? Als je toch die extra duiten investeert in de 2.0 GHz waarom dan niet wat extra geheugen. Ik zal 'm ook snel benchen dan kunnen we het verschil zien.

O-) Nou mensen, een prettige kerst met veel laptop plezier! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaloers op de mensen die de Alha 2500 al binnen hebben. Ik had 'm ook even thuis.
10/12 Besteld en zou tussen 15/12 en 17/12 arriveren en opgehaald kunnen worden.
Dat werd dus 21/12.
De TV-tuner zat er ook al in, al wordt het speciale aansluitkabeltje later geleverd.
Thuis de Alpha aangezet en daar ging het mis. Na opstarten van Windows XP (voorgeInstalleerd)
kwam na het logo de volgende foutmelding;

"Issas.exe Systeemfout > Als deze status wordt opgegeven als u probeert een wachtwoord bij
te werken, betekent dit dat de waarde die u hebt opgegeven voor het huidige wachtwoord niet
juist is"

Daarna lijkt de Alpha in de slaapstand terecht te komen maar start na enkele seconden weer op. Bovenstaande blijft zich vervolgen steeds herhalen.

Weet iemand waar die foutmelding op slaat?
In de BIOS waren geen wachtwoorden ingesteld.
Overigens bleek er maar 1 x 512MB geheugen geïnstalleerd te zijn terwijl ik 2 x besteld had.

De Alpha de volgende dag vroeg teruggebracht en volgens de medewerker was de geheugenmodule defect. Helaas niets in voorraad, dus direkt telefonisch besteld door hem bij Jewel. Zou voor de kerst wel in orde komen.
Helaas 24/12 nog geen belletje gehad, dus kijk ik uit naar volgende week.
Iedereen een prettige kerst, vooral degenen die de Alpha 2500 al binnen hebben al ben ik wel een beetje jalours op jullie.

Groeten,
Peter-z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of er mensen zijn die behoefte hebben aan een goeie topic-start met eventueel. ik heb zelf deze laptop niet dus mocht iemand een topic start willen maken dan kan je via mijn msn/email mijn inlog gegevens even krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

ik had nog wat benchmarks en foto's beloofd, nou hier komen ze:

Ik heb de nieuwste Omega Catalyst drivers geinstalleerd en gister met alles nog standaard ingesteld: 2915 punten gehaald.

Dus niet overgeclockt of wat dan ook. Ik zal later vandaag of morgen nog eens benchen en de boel wat beter instellen misschien.

Dan hier wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/7.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/8.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/9.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/10.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/11.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/12.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/13.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/laptop/14.JPG

Op de vraag hierboven waarom ik maar 512mb erin heb laten zetten:

ik heb waarschijnlijk nu nog niet meer nodig dan 512mb. Je hebt gelijk dat 1024 mb DDR lekkerder is :)

Maar ik vond een meerprijs van 135 euro voor 512 mb bij hun teveel.

Als ik er 512 mb bij zou doen , haal ik dat wel ergens anders goedkoper in de toekomst / wanneer ik het nodig heb :D

Ik zal morgen even wat games testen op FPS enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Je thumbnails linken allemaal naar dezelfde foto :o

Dat scherm van jou is 1280x800 :?

[ Voor 28% gewijzigd door CycloneX op 25-12-2004 12:14 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gameshop MM, heb jij een alpha 2500 of een diamond 2500? (kon het in 't topic zo snel niet vinden) en de reden waarom ik 't vraag is omdat ik alle schermranden van deze laptop nog alleen in het zilver heb gezien en op de foto's van jouw lijken ze donkerder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:38:
Gameshop MM, heb jij een alpha 2500 of een diamond 2500? (kon het in 't topic zo snel niet vinden) en de reden waarom ik 't vraag is omdat ik alle schermranden van deze laptop nog alleen in het zilver heb gezien en op de foto's van jouw lijken ze donkerder..
ze zijn er ook in t zwart.. das de mijne ook... }:O

ps. kwam op alternate.de een 2,1 gig petium M processor tegen.. nu nog wat te prijzig, maar een jaartje w8-en dus en dan processor upgraden!! wat zou de maximale processor snelheid voor t mobo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Ik wil eigenlijk weten of jullie ook een beetje naar de specificaties kijken van de batterijen.
Ik zat eerst naar een Asus M6800 te kijken en die zou een li-ion batterij van 4400mAh hebben met 8 cellen.
Toen zag ik de Diabloo V2250 die een stuk goedkoper is, maar ook maar een Li-ion batterij van 2200 mAh heeft met 6 cellen.
Lijkt me niet geheel onbelangrijk, maar ben nou niet echt een snelle als het op batterijen aankomt.
Het aantal mAh wat zo'n batterij opbrengt bepaalt toch de werkduur van m'n laptop, of nie ?
Euhm ..... Help ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste indruk over de Alpha 2500: Een paar dagen in gebruik en ik kan helemaal niets "slechts" ontdekken.
Geen infraroodpoort (zoals wel beschreven)...en de cardreader leest niet alles wat ik wil...is het enige "slechte".
Machine werkt probleemloos en stil. Geluid is met de juiste drivers redelijk goed,...scherm en toesenbord prima.
Alle drivers werken zonder conflicten en geen blauwe schermen.
Mogelijk is het beter om de juiste drivers te installeren voordat SP2 wordt geinstalleerd.
Ik had een Compaq...en dit is niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Talon schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:35:
Ik wil eigenlijk weten of jullie ook een beetje naar de specificaties kijken van de batterijen.
Ik zat eerst naar een Asus M6800 te kijken en die zou een li-ion batterij van 4400mAh hebben met 8 cellen.
Toen zag ik de Diabloo V2250 die een stuk goedkoper is, maar ook maar een Li-ion batterij van 2200 mAh heeft met 6 cellen.
Lijkt me niet geheel onbelangrijk, maar ben nou niet echt een snelle als het op batterijen aankomt.
Het aantal mAh wat zo'n batterij opbrengt bepaalt toch de werkduur van m'n laptop, of nie ?
Euhm ..... Help ?
hmm ja, de jewel 2500 (wat eigenlijk ook een alpha 2500 is) heeft een 4400mA volgens de fabrikant (uniwell, staat in de manual).
2200mA is de helft dus in theorie ook helft aan werkduur, en de 2500 met 4400mA gaat zo'n 4 uur mee, dus zou het maar 2 uur zijn, wat verrekte weinig is voor een centrino laptop.

Ik heb al 2x gevraagd wat voor accu in de jewel/alpha 2500 zit, maar nog geen antwoord gehad, ook al hebben een paar mensen de laptop al in bezit/gebruik, dus bij deze:

wat voor accu zit er in de jewel/alpha 2500??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jewel 2500 heeft 4400 mah

Tevens de mogelijkheid om bijvoorbeeld Bluetooth in te bouwen (interne usb poort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schreef "Jewel 2500" maar bedoelde Alpha 2500 ....heeft 4400 mah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:52:
Ik schreef "Jewel 2500" maar bedoelde Alpha 2500 ....heeft 4400 mah
he bedenkt, nu heb ik bewijzen tegen computerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CycloneX schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:12:
Je thumbnails linken allemaal naar dezelfde foto :o

Dat scherm van jou is 1280x800 :?
@ CycloneX: Thumbnails aangepast :D , nu werkt het goed. :P

En jah het scherm is 1280 x 800.

Maar op de foto's lijkt het beeld misschien wat minder van kwaliteit .... maar dat is in het echt zeker NIET het geval.

Het beeldscherm is top !

Alleen onze digitale camera niet zo. :P

@ Freestyler: Het is een Alpha 2500 van de computerland :D

Ohja voor de gene die het nog niet wisten of opgevallen was:

Als je op de accu gaat gamen of 3dmark03 benchen ... en je heb em niet op netstroom aangesloten.... dan staat de battarij op: laptop office .... ofzow weet ik veel :D ... dat ie niet full power geeft ....

Omdat ie dan niet genoeg power geeft krijgt volgens mij de videokaart enzo ook niet genoeg power om goed te werken.

Want op de battarij had ik een stuk lagere FPS met 3dmark03 als met netstroom.

Maargoed slimmerikken onder ons was dat al opgevallen denk ik ? :D

Ik zal morgen nog eens wat gaan benchmarken met half life 2 enzovoort _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
hmm half life 2 benchmarks, goed idee

En wil je ook testen hoelang die met accu meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen allereerst een fijne 2e kerstdag allemaal nu heb ik de volgende vraag:

Ik las iets over dat de Alpha bij sommige 600 Mhz draait, is dit standaard bij iedereen zo of hebben alleen de mensen die de Alpha 2500 al een tijdje in bezit hebben.

Nu krijg ik deze laptop morgen maar wil toch even weten wat ik hier aan moet doen als het hij niet boven de 600 Mhz draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:40:
Beste mensen allereerst een fijne 2e kerstdag allemaal nu heb ik de volgende vraag:

Ik las iets over dat de Alpha bij sommige 600 Mhz draait, is dit standaard bij iedereen zo of hebben alleen de mensen die de Alpha 2500 al een tijdje in bezit hebben.

Nu krijg ik deze laptop morgen maar wil toch even weten wat ik hier aan moet doen als het hij niet boven de 600 Mhz draait!
Zoiets heet nou SpeedStep, de kloksnelheid wordt automatisch geregeld, als ie niets aan het uitvoeren is draait ie op 600MHz. In de systeemeigenschappen van Windows kun je dit niet goed volgen, maar Everest geeft het hier wel altijd goed weer, soms staat er 600 MHz, soms 1.8 GHz, en soms 1.98 GHz. (SmartPower doet automatisch overklokken.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles werkt dus gewoon normaal/goed en mensen zeuren maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:11:
Alles werkt dus gewoon normaal/goed en mensen zeuren maar wat?
Nee, wij (ik) zeuren niet maar wat :(

Ik had mijn Alpha 2500 als een van de eersten.
Computerland (Rijnstraat, Amsterdam) had er 2 binnengekregen, waarvan ik er eentje heb kunnen
bemachtigen. Beide waren zonder Tv tuner.
WinXP Pro erop gezet, daarna met Everest en Sandra gekeken wat er precies aan hardware in zat.
Met CPU-Z en Everest gekeken hoe vaak de Alpha nou "schommeld" tussen de Mhz.
Was gewoon benieuwd, aangezien dit mijn eerste Pentium M. is.
De Alpha bleef maar op 600Mhz, terwijl hij al hoger hoord te klokken als je bijv. Winamp opstart.
Benchmarks van Sandra bleef hij ook maar op 600Mhz.
In de bios is er geen mogelijkheid om Speedstep uit te schakelen.
Heb toen de BIOS geflashed van 1.04 naar 1.05
http://uniwill.com/UserDownload/259IA/259IA.php
En rara... Speedstep werkt nou wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een Compaq E700 en daarvan werd (onder garantie) bijna alles vernieuwd wat er te vernieuwen was.

Nieuw Beeldscherm
Nieuw Toetsenbord
Nieuwe Harddisk
Nieuwe Geluidskaart
Nieuwe Videokaart.
Zelfs een deel van de kast vernieuwd...

Dus ik ben aardig getrained ...en was behoorlijk achterdochtig.

Tot nu toe bij de Alpha 2500 nog helemaal niets "rottigs" tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Mijn Alpha 2500 (nu even in reparatie) geeft in de BIOS het volgende aan:

BIOS SETUP UTILITY
MAIN
System overview > Build date : 11/22/04
BIOS version : 1.06
KBC version : 1.04

Wie kan mij vertellen wat KBC version betekent? Heb ik nu wel BIOS versie 1.06 of niet?

Bedankt,

Peter-z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:58:
Hallo

Mijn Alpha 2500 (nu even in reparatie) geeft in de BIOS het volgende aan:

BIOS SETUP UTILITY
MAIN
System overview > Build date : 11/22/04
BIOS version : 1.06
KBC version : 1.04

Wie kan mij vertellen wat KBC version betekent? Heb ik nu wel BIOS versie 1.06 of niet?

Bedankt,

Peter-z
Beetje vreemd verhaal omdat op de site van Uniwill als nieuwste BIOS-versie v1.05 wordt gegeven. :? Zou je dit BIOS misschien kunnen rippen uit je flashROM? Ik heb eigenlijk zo geen idee welk tooltje je daarvoor kunt gebruiken, maar misschien iemand anders hier wel. :) Misschien dat je iets van www.ami.com kunt halen?

Hier geeft ie trouwens bij Build Date 11/15/04 aan en bij KBC v1.03. Dus je hebt weldegelijk een nieuwer BIOS dan op het moment te downloaden is. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe moet je zo'n bios flashen? Ik ben helemaal geen tweaker op dat gebied maar wil het toch graag weten als dit bij mij ook het geval blijkt te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen vrijdag heb ik ook mijn Alpha 2500 binnen ( via Computerpirates ).
Vandaag pas de tijd gehad om er even mee te spelen.

Tot nu toe gaat alles vlekkenloos.
Windows XP en de Drivers er zonder problemen op.
Internet via de WLAN ging ook zonder enig probleem.

Het scherm vind ik echt te gek.... Ik had eerst een Fujitsu-Siemens Amilo 15" maar nadat ik de beeldkwaliteit zag heb ik hem gelijk terug gebracht! Hield even m'n hart vast ( aangezien F-S, Jewel, Alpha etc... ) allemaal dezelfde behuizingen en schermen gebruiken, maar dit scherm is super.

Ik heb trouwens ook Bios V1.06 en KBC V1.04..... Zal wel in de nieuwe modellen zitten!

Maar ik heb wel een paar vragen:

Mijn Alpha is met TV tuner geleverd maar zonder kabeltje..... Ik las in deze Topic dat ze dit vaak vergeten mee te sturen.... Is dit zo en zo ja moet je daar dan lang om zeuren?

De Driver disk is versie 1.2..... Zijn er nieuwere drivers die jullie aanbevelen, of zijn deze wel aardig up to date?

Een andere vraag heb ik over het toetsenboord. Het zit wel goed vast, maar links en rechtsboven zakt het iets meer naar beneden! ( rond de 3 en het + teken ).
Hebben meer mensen hier last van? Of moet de laptop hiervoor terug?

Alvast bedankt voor de hulp,

Pounder.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TV-Tuner heb je die er in laten zetten, want die is toch niet standaard geleverd bij computerpirates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
Bij Computerland is de Jewel Alpha 2500 toch echt iets goedkoper. Computerland levert alleen 1.6 Ghz ipv 1.7Ghz bij computerpirates, en verder is er volgens mij geen verschil. Bovendien kan je bij Computerland de inhoud v/d doos controleren en meteen dode pixels spotten...

[ Voor 3% gewijzigd door Nevie op 26-12-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n alpha 2500 ook van computerland(DH), met 1,7 processor.
Over uitpakken en pixels controleren, houd er rekening mee dat er geen OS opzit, dus je kan 'm in de winkel niet booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevie schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:52:
Bij Computerland is de Jewel Alpha 2500 toch echt iets goedkoper. Computerland levert alleen 1.6 Ghz ipv 1.7Ghz bij computerpirates, en verder is er volgens mij geen verschil. Bovendien kan je bij Computerland de inhoud v/d doos controleren en meteen dode pixels spotten...
bij computerland word de laptop toch geleverd met 2x 256 Mb? Volgens mij is dat ook een belangrijk verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:48:
De TV-Tuner heb je die er in laten zetten, want die is toch niet standaard geleverd bij computerpirates?
Je hebt helemaal gelijk.... Er zijn zoveel opties dat ik niet meer wist of ik hem nou wel of niet met TV-Tuner had besteld.
Het vreemde is wel dat de aansluiting voor de TV-tuner er wel op zit. Heeft iedereen dit? Of zit dat ding er alleen op als er echt een in zit?

Groeten,

Pounder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg problemen met Bootvis op mijn Alpha 2500

Systeem startte niet meer normaal op...en zeker als je de Windows\Prefetch map leegt zit je in de problemen. (heeft mogelijk met de layout.ini te maken?)

Via veilige mode en met HijackThisLog kon ik een Bootvis opstart command verwijderen...en weer normaal opstarten

Mogelijk heeft dit met de chipset te maken...?

Daar kan de arme Alpha niets aan doen...

Volgens Microsoft is Bootvis echter niet nodig omdat de boot optimaliseringen ingebouwd zijn in WinXP en het is niet meer te downloaden:

http://www.microsoft.com/...erf/fastboot/bootvis.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevie schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:52:
Én bij Computerland kun je het er ook gewoon bijbestellen hoor, gewoon een mailtje droppen.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 02:39:
Heb m'n alpha 2500 ook van computerland(DH), met 1,7 processor.
Over uitpakken en pixels controleren, houd er rekening mee dat er geen OS opzit, dus je kan 'm in de winkel niet booten.
Er zit geen OS op, maar je kunt schijnbaar wel gewoon een DVD kijken zonder hem op te starten, toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevie schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:25:
[...]

Er zit geen OS op, maar je kunt schijnbaar wel gewoon een DVD kijken zonder hem op te starten, toch...?
Dat kan, maar ook daarvoor zal je toch eerst aan 't instaleren moeten. 'T is namelijk zo dat er helemaal niks geen software op de notebook staat, behalve de bios(valt dat onder software?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:28:
[...]

Dat kan, maar ook daarvoor zal je toch eerst aan 't instaleren moeten. 'T is namelijk zo dat er helemaal niks geen software op de notebook staat, behalve de bios(valt dat onder software?)
Zal ik eens wat vertellen ? :D

Toen ik em opgehaald had bij de Computerland in Amsterdam. En ik startte em thuis op. Werd gewoon Windows XP Home opgestart STANDAARD.

Ik was dus vergeten de bootdvd erin te stoppen ofzow ... 8)7

Maargoed...

Nog even over de benchmarks enzow:

Vandaag : Half Life 2 alles op HIGH op : 1280 x 800 gedraait ... en dat liep perfect zoals al eerder gezegt... de FPS kon ik niet echt meten want het leek wel of ie niet verder als 60 / 80 wilde ... omdat waarschijnlijk het scherm niet meer wilt weergeven ofzow ???

Want hij had wel steeds uitschieters naar de 100 - 200 ertussen ....

Maargoed verder nog : Unreal Tournament 2004 getest met alles op: HIGHEST en dat liep ook perfect.

Verder Far Cry nog getest met alles op : HIGH en dat ging ook gewoon soepel.

Dus gamen is met deze laptop geen probleem.

Ook heb ik Call of Duty nog lopen testen, en bij mijn vrienden werd de laptop al snel erg HEET ... en ging die haperen....

Maar met deze Diamond 2500 heb ik er geen last van.

Perfect dus.

Straks even : Battlefield: Desert Combat testen :D

Ohja en in 3dmark03 met een kleine overclock van het geheugen van : standaard 216 naar 229 haalde ik : 3015 punten.

Best redelijk dus.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

respect _/-\o_
wat voor proc zit d'r in?
neem trouwens aan dat je proc maximaal draait? Wat heb je voor bios?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn alpha 2500 ook binnen MAAR alles doet het behalve kan ik er niet mee op internet komen. Het geeft iets aan van Limited en no connectivity maar ik weet niet wat ik er aan moet doen om internet via utp kabel te laten werken.

Kan iemand het simpel uitleggen hoe ik op internet kom met de alpha 2500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Werk normaal nooit acher een laptop en deze Alpha is mijn eerste. Maar klopt het dat het linker gedeelte van het toetsenbord " anders klinkt" dat het rechter gedeelte. Met name qwert asd fzxcv. Klinkt holler dan de overige toetsen.

Bovenstaand kan natuurlijk ook komen omdat er waarschijnlijk niks onder het toetsenboard zit op dvd-speler na die "holler" is... :?

Verders bevalt ie UITSTEKEND!!!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:14:
respect _/-\o_
wat voor proc zit d'r in?
neem trouwens aan dat je proc maximaal draait? Wat heb je voor bios?
Processor: Dothan 2.0

Ennuh het lijkt me wel dat ie maximaal draait met games enzow.

Hij klokt em in windows wel netjes terug iig.

Bios versie : 1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:04:
Werk normaal nooit acher een laptop en deze Alpha is mijn eerste. Maar klopt het dat het linker gedeelte van het toetsenbord " anders klinkt" dat het rechter gedeelte. Met name qwert asd fzxcv. Klinkt holler dan de overige toetsen.

Bovenstaand kan natuurlijk ook komen omdat er waarschijnlijk niks onder het toetsenboard zit op dvd-speler na die "holler" is... :?

Misschien zit de linkerkant wat mindergoed vast dan de rechter ???

Zou heel goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Konden de mensen die ook een Alpha 2500 hebben aangeschaft zonder problemen het internet op? Ik heb de drivers geinstalleerd van de WLAN maar weet niet of er ook aparte drivers zijn voor de normale netwerkkaart, in ieder geval het probleem ik kan niet op internet komen, hij geeft iets aan over limited and no connectivity.

Ik weet echt niet wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:33:
Konden de mensen die ook een Alpha 2500 hebben aangeschaft zonder problemen het internet op? Ik heb de drivers geinstalleerd van de WLAN maar weet niet of er ook aparte drivers zijn voor de normale netwerkkaart, in ieder geval het probleem ik kan niet op internet komen, hij geeft iets aan over limited and no connectivity.

Mijn Alpha 2500 kwam zonder problemen op ADSL internet

Via kabelverbinding zonder installatie...gewoon de kabel met de router of het modem verbinden.

Via draadloos netwerk het juist wachtwoord en kanaal aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De schuifknop rechtsvoorop moet wel in de juiste stand staan...hiermee kun je netwerk in of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:04:

Bij mijn jewel diamond klonk en voelde het toetsenbord ook anders aan de linkerkant. Is tegelijkertijd met andere problemen verholpen maar daar moest 'ie wel voor terug naar de importeur. Het toetsenbord zit met klemmetjes vast en die zaten bij mij niet goed vast. Kan me voorstellen dat er iets verschuift bij het monteren van de dvd speler ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende de drivers...

Bij de Alpha 2500 zit een installatie disk.
Selecteer na installatie Windows: "Automatische intallatie"
Alles gaat dan vanzelf en de computer start diverse keren zelf opnieuw op.
Netwerk wordt dan ook geinstalleerd.

Betreffende de bios: In de gebruiksaanwijzing staat dat je er via F2 in moet komen - in mijn geval is dat de "DEL" toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:44:
[...]

De schuifknop rechtsvoorop moet wel in de juiste stand staan...hiermee kun je netwerk in of uitschakelen.
Hij staat op uit maar ik denk dat dat niet uitmaakt ivm internetten met utp kabeltje op de router/modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:05:
[...]

Hij staat op uit maar ik denk dat dat niet uitmaakt ivm internetten met utp kabeltje op de router/modem?
Dat weet ik niet precies uit m'n hoofd omdat ik een draadloze internet verbinding heb.
Zet hem voor de zekerheid op "aan"...

Normaal gesproken moet het via een kabel gewoon werken...tenzij er veranderingen aan de netwerkinstellingen zijn aangebracht.
Gooi voor de zekerheid gewoon de kaart eraf - configscherm/systeem/hardware en start de computer opnieuw op..netwerkkaart wordt dan schoon geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:05:
[...]

Zet voor de zekerheid de eventuele Firewall even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de wireless knop aangezet maar hielp niet zal zo nog even firewall uit proberen te zetten.

Als ik IE open probeert ie de proxy settings te zoeken.

Als ik probeer om het ip adres te refreshen zegt ie:

Windows could not finish repairing the problem because the following actie cannot be completed:

TCP/IP is not enabled for this connection. Cannot proceed.

Verder word de realtek kaart gebruikt voor local area network en de 1394 net adapter voor het internet klopt dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:25:
Heb de wireless knop aangezet maar hielp niet zal zo nog even firewall uit proberen te zetten.

Windows could not finish repairing the problem because the following actie cannot be completed:

Verder word de realtek kaart gebruikt voor local area network en de 1394 net adapter voor het internet klopt dit ook?
Gooi via configscherm/systeem/hardware de hele netwerkkaart eraf en start opnieuw op.

Als TCP/IP is geinstalleerd moet het internet (zonder "firewall eventualiteiten") gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:25:

De Internet-verbindingsgegevens zitten in het modem of de router of router-modem opgeslagen
Bij een verbinding via een kabel zijn er volgens mij geen hindernisssen...tenzij er in een router een barriere is ingesteld.
Bij een draadloze verbvinding heb je te maken met een wachtwoord en router instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het via router en rechstreeks via de kabelmodem geprobeerd maar bij alle 2 no connectivity of limited :S

Heb ook de kaarten er af gegooit nadat ik windows opstartte kreeg ik precies hetzelfde.

Misschien als ik heel windows opnieuw er op zet? Dat het helpt?

Hoe moet ik XP formateren via dos of via windows?

bedankt voor de nodige informatie al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 01:08:
Ik heb het via router en rechstreeks via de kabelmodem geprobeerd maar bij alle 2 no connectivity of limited :S

Heb ook de kaarten er af gegooit nadat ik windows opstartte kreeg ik precies hetzelfde.

Misschien als ik heel windows opnieuw er op zet? Dat het helpt?

Hoe moet ik XP formateren via dos of via windows?

bedankt voor de nodige informatie al
Wat een gedonder!...blijf optimistisch!

Moeilijk om dit via dit geschrijf op te lossen.

Er is iets mis met TCP/IP...en ik weet niet hoe Windows is geinstalleerd...(de netwerkverbindingen)

WindowsXP installeren: Schijf in de cdrom doen en tijdens het opstarten selecteren voor cdrom.
De rest wijst zich vanzelf...formatering etc..

Dos is dood...lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd dos is dood maar deed op de desktop met xp altijd nog via de opstartdiskette, zodat ik in dos kwam en formateren :p

Zou het helpen om windows helemaal opnieuw te instaleren?

Wel raar als alles standaard geinstalleerd is ik geen verbinding kan maken met internet.

Zouden die 2 netwerkkaarten niet door elkaar zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 01:32:
Idd dos is dood maar deed op de desktop met xp altijd nog via de opstartdiskette, zodat ik in dos kwam en formateren :p

Zou het helpen om windows helemaal opnieuw te instaleren?

Wel raar als alles standaard geinstalleerd is ik geen verbinding kan maken met internet.

Zouden die 2 netwerkkaarten niet door elkaar zitten?
Mijn ervaring is dat Windows opnieuw installeren veelt tijd scheelt in zulke situaties.
Dos ondersteunt geen lange bestandsnamen en ook geen NTFS formatering.

Installeer Windows maar opnieuw via de CDrom als opstartschijf...dat scheelt je uren uitzoeken... laat me het resultaat weten via puterpost@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:46:
[...]

Bij mijn jewel diamond klonk en voelde het toetsenbord ook anders aan de linkerkant. Is tegelijkertijd met andere problemen verholpen maar daar moest 'ie wel voor terug naar de importeur. Het toetsenbord zit met klemmetjes vast en die zaten bij mij niet goed vast. Kan me voorstellen dat er iets verschuift bij het monteren van de dvd speler ofzo :?
Hmmm, misschien iets wat ik zelf kan doen?
Zal straks op mn werk eens kijken hoe het klinkt bij de toetsenborden van mijn collega's die op een laptop werken, want eerlijk gezegde stoort het wel een beetje, zekers al je blind typt met veel aanslagen.

ps: meerder mensen met dit probleem????? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Valandil op 28-12-2004 09:10 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 09:07:
[...]

Hmmm, misschien iets wat ik zelf kan doen?
Zal straks op mn werk eens kijken hoe het klinkt bij de toetsenborden van mijn collega's die op een laptop werken, want eerlijk gezegde stoort het wel een beetje, zekers al je blind typt met veel aanslagen.

ps: meerder mensen met dit probleem????? :?
HIer niets aan te merken op het toetsenbord, alleen het aansluiten op internet verloopt moeilijk :'(

Windows opnieuw instaleren hoe doe ik dat? Ik kan alleen repair doen of opnieuw instaleren naast het al bestaande systeem (ook XP dus), nadat ik XP als boot gebruikte...

Of heb ik iets vergeten of nagelaten om windows te instaleren?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.