Storm schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:26:
Hoe is de kwaliteit van deze laptop behuizing en interieur ten opzichte van de wat duurdere merken? Voornamelijk omdat ik er veel mee wil gaan reizen. Ik heb eigenlijk altijd compaq gehad met de gedachte dat de kwaliteit stukken beter was. Maar je krijgt met dit ding toch wel veel leuks voor niet veel geld...

Ik heb de diamond 2500 zelf NOG niet. Maar heb em wel in de winkel mogen proberen.
Ik denk dat het met de behuizing wel goed zit. Het beeld vond ik zelf goed scherp en duidelijk.
Als je gewoon normaal de laptop gebruikt ... en je neemt em mee op reis in een laptop tas ter bescherming dan denk ik niet dat er veel mee kan gebeuren.
Het zal misschien niet de stevigste behuizing zijn. Maarja alles kan stuk.
Het toetsenbord vond ik zelf gewoon goed. Zat niet losjes ofzow ... dus als het bij iemand wel losjes zit is het niet goed vastgemaakt.
Als je echt voor kwaliteit wil gaan. Zou je misschien beter voor IBM kunnen kiezen.
In die laptops T42 zit standaard 1 gig ram. Ook zit er een pentium mobile 1,6 in ofzow.
Als videokaart kan je er volgens mij een ATI Radeon 9600 in krijgen.
Hier bij Logica CMG hebben we net de Thinkpad T42 binnengekregen. Dat ding ziet er van de buitenkant niet erg mooi uit.
Maar de kwaliteit van de behuizing is wel erg goed.
De behuizing is gemaakt van Aluminium / Titanium ofzow dacht ik ?
Ik heb foto's gezien van zon Thinkpad dat ie in de fik had gestaan. En toen door de brandweer uit het raam was gegooit.
Toen ze em later weer open hadden gemaakt kon ie nog gewoon opstarten.
Die Thinkpad heeft ook een speciale beveiliging voor de Harddisk.
Voor mensen die veel reizen is er een optie ingebouwd: Active Protection System: Dat als je onverwachte bewegingen maakt , of em dus ergens tegenaan knalt:
Dat de schrijfkop van de HD tijdelijk vastgezet wordt.
Altijd handig zodat je geen problemen met de hardeschijf krijgt.
Ik heb het mogen testen en dat werkte best goed

.
Ook is het scherm zo gemaakt dat wanneer je em dichtklapt er geen troep zoals : paperclips of stof of troep bij het toetsenbord kan komen, en er zit bovenin het scherm een speciaal lampje voor mensen die ook in het vliegtuig werken, die toetsenbord verlichting nodig hebben.
Er zijn van de Thinkpad 3 versies: X / T / R:
Voor de echte mobiele gebruiker die veel reist: X ( Licht, standaard geen dvd)
Voor de normale office gebruiker: T ( Geen id )
Voor de desktop extender: R ( Geen id )
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 22-12-2004 14:02
]