Nieuwe jewel notebook? Jewel Diamond 2500 Centrino

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Er werd hier wel eens verteld dat de service van Jewel niet goed was. Ik vind hem super! IK belde ze net op met het probleem van het scherm, ik kan hem opsturen of komen brengen en binnen 3 dagen heb ik een nieuw scherm.

Dit noem ik service!

Verwijderd

Hmmmm klinkt goed ik zat een beetje in twijfel of ik wel een jewel zou kopen.
Nu weet ik het zeker, deze wordt het:
Centrino Intel Pentium M 735 1,7 GHz, 15,4" WXGA TFT, 512 MB (1x512), 80 GB (5400rpm), ATI M11 Radeon 256 MB, 8x Dual Layer DVD-RW (+/-), Intel 2200 802.11B+G Wireless Lan 11 + 54 MB, TV Out, SD Cardreader
1249 eurotjes ex btw
Of toch een 60 GB (7200rpm)???

Verwijderd

Ik heb hem met precies dezelfde specs gekocht.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb hem zojuist bij Computerland besteld :*)

Intel Pentium M 745 1.8 GHz
15,4" WXGA
1x 512MB PC2700
80GB 5400rpm HDD
ATI M11 256MB
8x DL DVD+/-RW
Intel 2200BG 54mbit WiFi
Jewel Mini-PCI TV-tuner
Cardreader
3 jaar carry-in garantie
Pixelgarantie

Oh, en een gratis muis! 8) :+

1518 Euro incl btw :)

Ik hoop em aankomende maandag te hebben (kan mee voorstellen dat het een dagje langer kan duren) en dan maak ik wel een uitgebreide review, ook over het scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-11-2004 16:51 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaat945
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

blaaat945

..?

Ik heb min puntje ontdekt aan deze laptop.. ;( er zit geen infrarood poort op.. terwijl ze hier wel mee hebben geadverteerd op hun site.. Gebeld hoe dit precies zat, helaas een foutje, en een excusses, verder kon er niks aan gebeuren want onder aan de pagina staat: "specificaties, prijzen en afbeeldingen onder voorbehoud..." :(

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow dan heb ik dat vast ook niet :-) Naja shit happens.

Over dat scherm, ik heb hem nog eens grondig getest met wat andere games. En wat blijkt het probleem van het wazig worden (ghosting) doet zich alleen voor bij Fifa2005. Bij bijvoorbeeld GTA vice city, Wolfestein castle en Need for speed underground heb ik er geen last van. Gelukkig maar! Begin volgende week review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaat945

blaaat945

..?

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:44:
Ow dan heb ik dat vast ook niet :-) Naja shit happens.

Over dat scherm, ik heb hem nog eens grondig getest met wat andere games. En wat blijkt het probleem van het wazig worden (ghosting) doet zich alleen voor bij Fifa2005. Bij bijvoorbeeld GTA vice city, Wolfestein castle en Need for speed underground heb ik er geen last van. Gelukkig maar! Begin volgende week review!
Hee das appart, want ik heb de demo van fifa 2005 gedownload en getest of het beeld bij mij ook wazig werd maar dit is niet het geval? Heb je de demo gespeeld of de volledige versie? want met de demo gebruikt ie standaard instellingen? want ik kan verder niks instellen...

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volledige versie gespeeld. Als ik de laptop aansloot op een CRT scherm gaf hij ook waas. Maar heb dus een aantal games getest die misschien nog wel meer verlangen van je cpu/videokaart en die gaven geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een kloon van deze notebook die ik bij een ander forum vond:

http://www.itchannel.net.au/Products/Millennia-6200.asp

De volledige specificaties van deze vind je hier:
http://www.p4laptops.com.au/6200-spec-full.htm

ik vraag mij af of deze jewel (diamond 2500) ook deze hardware-merken bevat
(vermoedelijk wel)

(dat ander forum vind je via http://www.notebookreview....asp?TOPIC_ID=7910&#33705)

er zijn nog verscheidene klonen van dit type laptop (zoals bv ook bij diabloo)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eenn andere kloon is Cebop Top.......www.cebop.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 01:35:
I have the Diamond 2500 for three days now...

-If you buy one, don't forget to put something soft between the keyboard and the screen each time you close the unit because the keyboard marks the screen very dangerously.
Hebben meer bezitters van deze laptop dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaat945

blaaat945

..?

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:06:
[...]

Hebben meer bezitters van deze laptop dezelfde ervaring?
Nee.
Want als je hem gewoon dicht doet en je legt er niks boven op legt of drukt op de deksel raakt het beeldscherm het toetsenbord niet. Alleen waarneer je de laptop mee neemt ergens naar toe in een laptoptas, kan er druk op de deskel komen waar door het beeldscherm kan beschadigden.

Volgens mij komt dit wel bij meerdere laptops voor?

Apple heeft er bijvoorbeeld speciale bescherming voor die je over je toetsenbord legt:
Afbeeldingslocatie: http://www.macintoys.nl/images/product-screensavrz-laptop.jpg

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

blaaat schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:34:
[...]

Nee.
Want als je hem gewoon dicht doet en je legt er niks boven op legt of drukt op de deksel raakt het beeldscherm het toetsenbord niet. Alleen waarneer je de laptop mee neemt ergens naar toe in een laptoptas, kan er druk op de deskel komen waar door het beeldscherm kan beschadigden.

Volgens mij komt dit wel bij meerdere laptops voor?

Apple heeft er bijvoorbeeld speciale bescherming voor die je over je toetsenbord legt:
[afbeelding]
Wel verstandig om zoiets te gebruiken inderdaad :)

Mijn laptop is helaas iets vertraagd, hoop em nu woensdag te hebben, de review laat dus nog wel ff op zich wachten. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
--MeAngry-- schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:20:
Mijn laptop is helaas iets vertraagd, hoop em nu woensdag te hebben, de review laat dus nog wel ff op zich wachten. ;)
Hopen dat het niet nog een extra dag duurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

KillerDream schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:30:
[...]
Hopen dat het niet nog een extra dag duurt. :)
Hoop het ook niet, hij moet overigens wel voor half3 binnenkomen bij Computerland, want anders haal ik het ook niet en wordt het donderdag ofzo. Kben vandaag wel de 2500 posts gebaseerd, dus dat moet helemaal goed komen. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Helaas dus deze week nog geen review :/

Ik word onderhand wel ziek van dit wachten, eerst al 4 weken gewacht op de Fujitsu-Siemens, en nu dit weer!? Dat wordt dus op z'n vroegst vrijdag ik voordat ik die laptop heb, en dan heb ik alweer ruim een week gewacht! Dit is echt niet leuk meer! :(

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
--MeAngry-- schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:05:
Dat wordt dus op z'n vroegst vrijdag ik voordat ik die laptop heb, en dan heb ik alweer ruim een week gewacht! Dit is echt niet leuk meer! :(
Dit ken ik namelijk, wandaar ook mijn vorige reactie. ;)

Ik had namelijk (als weer een jaar geleden) een notebook besteld bij Funprice van Jewel. Deze zou deze zelfde week binnen komen. Dit werd dus 2 weken later!

Thuis gekomen bleek ook nog een de CD-rom drive defect te zijn! :(
Heb de koop toen ontbonden en ergens anders een notebook gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2004 @ 16:08:
[...]

Dat viel mij inderdaad ook op op de officiele Jewel-site staat het plaatje wat ik hierboven gepost heb.
Maar op sommige andere site's staat ook dit plaatje:

Dit lijkt mij een geheel ander model?
Ik ben van plan hierover een winkel te e-mailen.
Je kan beter Jewel rechtstreeks mailen support@jewelnotebooks.nl, dan krijg je snel en het juiste antwoord. Anders moet de winkel ons weer een belletje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:05:
Helaas dus deze week nog geen review :/

Ik word onderhand wel ziek van dit wachten, eerst al 4 weken gewacht op de Fujitsu-Siemens, en nu dit weer!? Dat wordt dus op z'n vroegst vrijdag ik voordat ik die laptop heb, en dan heb ik alweer ruim een week gewacht! Dit is echt niet leuk meer! :(
Helaas heeft Jewel de notebooks veeeeeeeeeeeeeeeel te laat binnen gekregen, maar nu zijn ze vol op leverbaar. De interne TV Tuner komen mondjes maat binnen. Zal binnen kort wel even een 2500 met TV Tuner uitproberen en er een review over schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2004 @ 19:54:
Ja, dat is weer erg uitgebreid. Jewel neemt echt de tijd voor de klanten.
Niet dus. Maar goed.
Zoals ik al eerder zei, de SKY gebruikt dezelfde barebon (100 procent zeker, zie folder) En verder nog niet tegen gekomen.

Nog even een reactie op Kramon, dit is inderdaad een heel andere barebone, ik lees wel vaak dat de barebone van Uniwill zou komen, bevestiging? Geen.

Ik hoop snel de notebook te kunnen zien in de shop, of die van sky misschien volgende week in de buurt ff checken, is nota bene hetzelfde kassie, en beeld waaschijnlijk ook. Daar heb ik weinig over kunnen vinden trouwens....
Notebook bekijken? Computerland heeft altijd alle modellen in de winkel staan, dus dan kan je het bekijken en voelen. Wel zo leuk als je ruim 1000,- gaat uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:12:
[...]

Notebook bekijken? Computerland heeft altijd alle modellen in de winkel staan, dus dan kan je het bekijken en voelen. Wel zo leuk als je ruim 1000,- gaat uitgeven.
En jij werkt voor? .... ;)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een sales medewerker van Jewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Piet,

hopelijk kan je binnenkort wat meer vertellen over je ervaringen met de diamond 2500.

Want ik wil er binnenkort 1 gaan kopen :)

Dus ik hoop op een uitgebreide review :P

Tnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een sales medewerker van Jewel.
In dat geval even een vraag.. (offtopic wellicht, sorry)

Verwacht Jewel de Diamond 2500 ook te gaan leveren met een wsxga+ scherm? Hij wordt door Uniwill (link) al gemaakt en is ook bij De Laptopper te krijgen onder de naam Diabloo W2600.

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eergisteren de Alpha 2500 (=Diamond 2500) bij Computerland kunnen bemachtigen.

Paar zaken die mij zijn opgevallen:
1) het systeem is standaard 10% overgeclockt.
2) de bezel rondom het lcd is zwart ipv zilver zoals ik hier op foto's zie. En ik moet zeggen dat ziet er gelikt uit.
3) geen handleiding aanwezig (er is er wel 1 te dl op de site van Uniwill).
4) tot zo ver geen dode pixel.
5) DVD RW zat er niet goed in. Eruit gehaald en opnieuw gemonteerd en hij doet het nu goed.
6) Bijgeleverde drivers zijn voor merendeel al achterhaald.

Enige probleem wat ik nu heb is connectie krijgen met mijn wireless router (Asus WL500G). Hij ziet em wel maar communicatie lukt (nog) niet. En ik kon gister niet echt veel documentatie op internet vinden om dit euvel op te lossen.

Gisteren ca. 3,5 uur op battery gewerkt (installeren en wireless proberen werkend te krijgen). Toen ik stopte was nog 30% battery over. Heb nog geen speedstep geinstalleerd dus dat is positief.

Zodra wireless is opgelost en ik nieuwe drivers heb geinstalleerd zal ik gaan benchmarken.

Greetz
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:27:
[...]

Gisteren ca. 3,5 uur op battery gewerkt (installeren en wireless proberen werkend te krijgen). Toen ik stopte was nog 30% battery over. Heb nog geen speedstep geinstalleerd dus dat is positief.

Zodra wireless is opgelost en ik nieuwe drivers heb geinstalleerd zal ik gaan benchmarken.

Greetz
Ron
Speedstep hoef je niet te installeren en kun je niet installeren volgens mij omdat dat al in Windows XP (als je dat gebruikt tenminste) zit ingebouwd, dus verwacht niet nog meer uit je accu te kunnen halen.
Die 10% overclock vind ik wel vreemd overigens, maar de Jewel Jade 8080 heeft hier ook al 'last' van, als het stabiel werkt vind ik het prima, maar zou je dit niet in het BIOS uit kunnen schakelen?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha 2500 en de info uit Everest. Standaard overclock van 10%

CPU-Eigenschappen
CPU Type Mobile Intel Pentium M-A
CPU Aanduiding Dothan
Engineering Sample Nee
CPUID CPU Naam Intel(R) Pentium(R) M processor 1.60GHz
CPUID Revisie 000006D6h

CPU snelheid
CPU Klok 1756.28 MHz (origineel: 1600 MHz, overclock: 10%)
CPU Multiplier 16.0x
CPU FSB 109.77 MHz (origineel: 100 MHz, overclock: 10%)
Geheugenbus 182.95 MHz

CPU Cache
L1 Code Cache 32 KB
L1 Data-cache 32 KB
L2 Cache 2 MB (On-Die, ATC, Full-Speed)

Chipseteigenschappen
Moederbord Chipset Intel Odem i855PM-333
Geheugeninstellingen 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)

SPD Geheugenmodules
DIMM2: Apacer Tech. 512 MB PC2700 DDR SDRAM (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz)
(2.0-3-3-6 @ 133 Mhz)
Deze Computer PC2900 DDR SDRAM 2669 MB/s

Grafische Processor Eigenschappen
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Video kaart ATI Mobility Radeon 9600/9700 (M10/M11)
GPU Codename M10/M11 (AGP 4x 1002 / 4E50, Rev 00)
GPU Kloksnelheid 398 Mhz (origineel: 400 MHz)
Geheugenklok 216 Mhz (origineel: 216 MHz)
Effectieve kloksnelheid 432 Mhz
Bandbreedte 6912 MB/s

Ik gebruik XP pro SP2.
Speedstep werkt m.i. niet CPU blijft continue op dezelfde Mhz draaien. Ik bedoelde het installeren Speedstep -> SpeedswitchXP.
Systeem is (nog) stabiel. ben benieuwd of dat nog zo is bij benchmarken..later meer hierover.
Ik zal de bios eens bestuderen of er een optie is om die overclock aan te passen.

Computerland kon de TV tuner niet meeleveren........wordt alsnog ingebouwd zodra ie beschikbaar is. Zij meldden dat lappie misschien wel naar Jewel terug moet voor inbouw :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Met welke tool lees je deze informatie uit??

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tool = Everest Home Edition (de opvolger van AIDA32)

Hier kan je het downloaden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wireless is werkend en ontvangst is uitstekend B)
Zal het weekend gaan benchmarken en opslaan in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazzzup my bitchas ! >:)

Ik ben zaterdag middag ff langs de computerland in Amsterdam geweest , om te kijken of het nou echt wat is die Diamond 2500 :D

Nou hij ziet er in het echt nog beter uit als op de foto's hier :Y)

Hij ziet er gelikt uit ! :D

Ik heb ook op zon zelfde laptop het geluid getest ... en het geluid is gewoon perfect ! ... ik heb met en zonder koptelefoon geluisterd ... en ik heb geen kraakie gehoord of wat dan ook.

Het beeld zag er ook gewoon lekker strak EN scherp uit.

Ook vond ik het breedbeeld scherm er mooi en groot ... ( niet al te groot ) uitzien.

Dat EN de supersnelle componenten die er in zitten ... lijkt het me een TOP laptop :*)

Ik ga em zelf waarschijnlijk maandag bestellen.

Meer kan ik er nu nog niet over zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ben van plan deze laptop ook te kopen maar zou eerst es wat benches willen zien. Niemand die es 3dmark03 kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal eerdaags de benchmark doen. De download van 3dmark 03 was afgelopen weekend niet succesvol. Ga vanavond wederom een poging ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds drie dagen een Jewel 2500. Fijne machine.

Nu had ik zojuist echter iets vreemds. Tijdens het surfen kreeg mijn scherm een fade-out, werd helemaal wit. Daarna ging het apparaat vanzelf uit. :?

Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb zojuist telefoon gekregen dat m'n laptop er eindelijk is! :*)
Als het goed is zit de TV-tuner er ook al in dus zal ik 1 dezer dagen uitgebreid verslag doen en een zooi benches plaatsen. :) Helaas moet ik wel veel werken deze week, maar ik houd nog wel genoeg tijd over denk ik (hoop ik :P )

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:18:
Ik heb zojuist telefoon gekregen dat m'n laptop er eindelijk is! :*)
*Jaloers is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen , na veel problemen met aanmelden is het eindelijk gelukt om me aan te melden. ( betaalde emailprovider)

Hierbij doe ik een oproep aan alle mensen die deze laptop hebben een reactie te geven over de laptop. Ik zit in over :

- de hitte van de grafische kaart (daar hoorde ik iemand over op het form)
- kwaliteit beeldscherm (uitvallen,vaag, etc)
- kwaliteit frame (stevigheid, barsten etc)

Ik kan ook een laptop via me pa zijn werk krijgen , een IBM T40 of was het nou een T41, ik weet het niet meer , ook een mooi ding maar wel kleinere harde schijf , geen dvd brander , ati radeon 7500 (minder dus).

Wat zijn jullie bevindingen over de de laptop en de verhouding met die T40/T41 van IBM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:55:
mensen , na veel problemen met aanmelden is het eindelijk gelukt om me aan te melden. ( betaalde emailprovider)

Hierbij doe ik een oproep aan alle mensen die deze laptop hebben een reactie te geven over de laptop. Ik zit in over :

- de hitte van de grafische kaart (daar hoorde ik iemand over op het form)
- kwaliteit beeldscherm (uitvallen,vaag, etc)
- kwaliteit frame (stevigheid, barsten etc)

Ik kan ook een laptop via me pa zijn werk krijgen , een IBM T40 of was het nou een T41, ik weet het niet meer , ook een mooi ding maar wel kleinere harde schijf , geen dvd brander , ati radeon 7500 (minder dus).

Wat zijn jullie bevindingen over de de laptop en de verhouding met die T40/T41 van IBM ?
Een IBM lijkt mij veel beter dan "merken" zoals Jewel. Ik vind dat je ze ook haast niet met elkaar kunt vergelijken. Als je een IBM kunt krijgen tegen een goede prijs, dan zou ik dat kiezen. Waarschijnlijk betere service en je laptop zal het nog doen over 5 jaar. Dus niet alleen kijken naar specificaties van de hardware, maar ook naar service en garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik ben nu Windows XP MCE 2005 aan het installeren en ik ben blij dat de TV-tuner er al inzit zodat ik die vanavond ook meteen kan testen. (Wordt wel na 11 uur!) Ik kan al wel zeggen dat ik erg ben te spreken over de stilte van het apparaat, er komt werkelijk geen geluid vanaf! De fan sprong net heel eventjes aan, maar dat was ook maar voor 5 sec. ofzo. :P
Verder is het scherm erg helder en doet het lagere resoluties erg netjes interpoleren. :)
Zodra Windows geinstalleerd is laat ik nog wel meer weten.

Over die 10% overclock kan ik btw zeggen dat dat zo hoort, dat komt door SmartPower2 waar deze laptop gebruik van maakt, in het BIOS kun je dit eventueel uitzetten. Daar staat namelijk een optie High Performance die je enabled of disabled kunt zetten. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ! :D

ik ben vandaag weer naar de computerland in Amsterdam geweest !

en heb em besteld :Y)

Intel Pentium M 755 (Dothan 2.0Ghz, 2MB Cache) _/-\o_
ATI 9700 256MB DDR _/-\o_
80 GB 5400RPM HD
512 MB DDR333
WiFi 54 Mbps
DVD-Dual Layer Writer + / - 8 speed
Blablabla Accesspoint vor wireless lan :>
Met gratis optische muis EN rugtas ! 8)
En 2 weken pixel garantie

_/-\o_ OWNATSJ ! _/-\o_

Hij moest apart besteld worden omdat de 2,0 ghz Dothan er ingezet moest worden ... dus over 1 a 2 weekjes zouden ze een belletje geven _/-\o_

Nu even over de vraagjes:

- de hitte van de grafische kaart

Hij zal bij het gamen vast wel warm worden ... de videokaart zal het enige zijn wat misschien een beetje warm wordt ... maar er zit goede koeling in heb ik begrepen ... dus het zal wel meevallen denk ik ... :7

- kwaliteit beeldscherm

De kwaliteit van het beeldscherm is PERFECT ! ... ik heb het in de winkel goed kunnen bekijken ... en zelfs als je er niet goed recht naartoe kijkt is alles nog goed te bekijken ! ... ( vanaf de zijkant van een halve meter afstand kon ik het nog goed zien ! :*) , natuurlijk zie je het niet zogoed als dat je er recht voor gaat zitten ... maar het scherm is gewoon perfect )

Het uitvallen van het scherm kan ik niets over zeggen ... dat lijkt me niet normaal ... dus ik zou contact opnemen met Jewel.

Het scherm is NIET vaag ... het is duidelijk en lekker scherp !

- kwaliteit frame

Het is natuurlijk niet zon grote bak , maar de kwaliteit lijkt me sterk genoeg... je moet er natuurlijk niet mee gaan frisbiejen :D

Verder heb ik het toetsenbord ook uitgebreid geprobeerd ... en dat was ook goed genoeg ... het zat niet losjes zoals ik wel bij een andere laptop gezien heb ...

suc6 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat was de prijs voor dit geintje???? Gameshop_MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel Pentium M 755 (Dothan 2.0Ghz, 2MB Cache) _/-\o_
ATI 9700 256MB DDR _/-\o_
80 GB 5400RPM HD
512 MB DDR333
WiFi 54 Mbps
DVD-Dual Layer Writer + / - 8 speed
Blablabla Accesspoint vor wireless lan
Met gratis optische muis EN rugtas !
En 2 weken pixel garantie

Prijs: € 1633,00 INCLUSIEF BTW ! :D :Y) (8>

Niet duur dus voor een super systeem in vergelijking met : De Laptopper

Bij de laptopper ( aanbieding ) zelfde systeem voor : € 1.882,58

Maar bij de laptopper krijg je maar 8 dagen pixel garantie en hier 14 ... en in mijn systeem zit ook nog : Accesspoint ingebegrepen ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
Hallo mensen,

weet iemand hoe dat instant-on werkt en of je er ook mp3 mee kunt afspelen?
Mij lukt het alleen om een DVD af te spelen.
In de user-manual stond dat het via de Cyberlink PowerCinema zou gaan, alleen die is dus niet mee geleverd bij de notebook! Het instellen staat in Appendix C, maar het programma zit er niet bij volgens mij??? Beetje Raarrrrrrrr!
Mij lijkt het dat je voor het afspelen van Mp3's, aan moet geven waar die op je harde schijf staan. Weet iemand dus hoe je Instant-on op de meest mogelijke manier moet instellen en gebruiken?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha 2500
M725

3dmark'03 (meegeleverde Ati driver -> dus nog geen omega driver)
Score 2886
resolution: 1280x800 32 bit
Texture filtering: optimal
Max Anisotropy: 4
Vertex Shaders: Optimal

Benchmark: HD Tach
Drive: Samsung MP0804H UE100-11 (5400 RPM)
Random access: 17.8ms
CPU utilizaton: 14%
Average read: 26.3 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paoloA schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:53:
Hallo mensen,

weet iemand hoe dat instant-on werkt en of je er ook mp3 mee kunt afspelen?
Mij lukt het alleen om een DVD af te spelen.
In de user-manual stond dat het via de Cyberlink PowerCinema zou gaan, alleen die is dus niet mee geleverd bij de notebook! Het instellen staat in Appendix C, maar het programma zit er niet bij volgens mij??? Beetje Raarrrrrrrr!
Mij lijkt het dat je voor het afspelen van Mp3's, aan moet geven waar die op je harde schijf staan. Weet iemand dus hoe je Instant-on op de meest mogelijke manier moet instellen en gebruiken?

Thx!
Had hetzelfde probleem en dat is in een andere thread opgelost. :*)
InstanOn op mijn laptop, hoe laat ik het werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 3dmark Score van 2886 valt me een beetje tegen!
Een AOpen 1557 met 1,6 pentium m en 128mb ati 9700 scoort met 3252 al een stuk hoger!
Dan misschien nog ff langer op een systeem als de 2500 wachten, maar dan met een iets snellere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die score valt idd serieus tegen :/
een dell i9200 haalt 3400 met een 9700 128mb
dit brengt me tog nog op nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 07:47
--MeAngry-- schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:21:
Ik ben nu Windows XP MCE 2005 aan het installeren en ik ben blij dat de TV-tuner er al inzit zodat ik die vanavond ook meteen kan testen. . :)
Ik heb gehoord dat er twee type tvkaarten in omloop zijn voor de jewel 2500. Eentje daarvan wordt ondersteund door MCE.

Ben ff benieuwd, welke tv kaart ( type nummer ) jij hebt bij je Jewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
Hallo mensen,

Weet iemand waar de bios-drivers staan voor deze notebook? Ik heb op de site van Uniwill een bios versie gezien van deze compu, maar kun je die ook gebruiken of is dat krek dezelfde?
geloof niet dat deze bios versie echt potten zal breken?

De scores in 3dMark waren niet echt bijster geef ik toe.
Weet iemand wat hier aan te doen is?
Dan is er nog iets, via Everest geeft hij aan dat mijn CPU gebruik 600Mhz is terwijl ik een 1700Mhz erin heb liggen. Komt dit door Speedstep ofzo?
En hoe verander ik dit?

De groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even als reactie op de 3dmark scores, deze zijn toch niet op standaard (benchmark) instellingen gedraaid? Voor onderstaande settings is het niet zo'n heel erg slechte score lijkt me.
resolution: 1280x800 32 bit
Texture filtering: optimal
Max Anisotropy: 4
Vertex Shaders: Optimal
btw ook ik overweeg deze laptop over enkele weken aan te schaffen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paoloA schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:12:
Weet iemand waar de bios-drivers staan voor deze notebook? Ik heb op de site van Uniwill een bios versie gezien van deze compu, maar kun je die ook gebruiken of is dat krek dezelfde?
geloof niet dat deze bios versie echt potten zal breken?

Dan is er nog iets, via Everest geeft hij aan dat mijn CPU gebruik 600Mhz is terwijl ik een 1700Mhz erin heb liggen. Komt dit door Speedstep ofzo?
Mijn Alpha 2500 ging ook niet harder dan 600Mhz, wat ik ook probeerde. Heb toen de Bios van de Uniwill 259IA3 (BIOS 1.05) erop geflashed., had eerst 1.04. Nu loopt hij wel op 1600Mhz :) (M725), als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb mijn laptop even toegevoegd aan de Notebook Benchmark database, na er wat benches op los gelaten te hebben, de score van 3DMark03 valt me een beetje tegen, maar daarentegen kan ik wel weer Half-Life 2 op 1280x800 spelen met alles op High (geen AF/AA) zonder last te hebben van FPS-drops of wat dan ook! :*) Dus voor mij voldoet het wel. :)

Linkje: http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/show/104

Overigens zal ik het BIOS nog proberen te updaten en nog wat tweaken aan de drivers (gebruik Omega Catalyst v4.12 beta), want ik hoop iig nog boven de 3000 3DMark's uit te komen, wat volgens een verkoper bij Computerland makkelijk moet kunnen. (Hij had blijkbaar zelf ook al benches gedraait.)

Over de TV-tuner heb ik wat twijfelachtige gedachtes, hij werkt, PAL B en PAL60 iig, maar de kwaliteit is niet geweldig, daarnaast krijg ik er met geen mogelijkheid geluid uit met DScaler 4.1.8, dus je zit wel vast aan Intervideo HomeTheatre, maar die ondersteunt dus weer geen breedbeeld, zit je lekker te kijken met 4 zwarte balken 8)7
Oplossing die ik daarvoor gevonden heb is DScaler starten voor het beeld, en op de achtergrond HomeTheatre starten voor het geluid :+

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:31:
Ik heb mijn laptop even toegevoegd aan de Notebook Benchmark database, na er wat benches op los gelaten te hebben, de score van 3DMark03 valt me een beetje tegen, maar daarentegen kan ik wel weer Half-Life 2 op 1280x800 spelen met alles op High (geen AF/AA) zonder last te hebben van FPS-drops of wat dan ook! :*) Dus voor mij voldoet het wel. :)
Dat is wel nice : Half Life 2 alles op high :D

Maareh Angry ... hoeveel fps zit je dan zo ongeveer ? >:)

Misschien kan je nog wat meer benchmarks posten ? :D

Ik krijg em pas over een weekje ofzow ... dus moet nog ff wachten :*)

Misschien kan je ook eens testen wanneer je 1 of 2 uurtjes aan het spelen bent of dat ding niet te warm wordt dat ie gaat haperen ??? :X

Dat motten we natuurlijk niet hebben he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Kheb ongeveer een uurtje HL2 gespeeld en dat ging prima, de behuizing werd wel warmer ja, maar de fan bleef dan gewoon netjes op lage toeren de warmte afvoeren, ik had er geen last van iig. :)
Overigens kan ik verder niet veel boeiende benchmarks meer bedenken, ik zal zo ff de FPS meten in HL2 iig.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2900 is een zeer goede score eigenlijk, je moet rekening houden dat je maar beschikt over 512MB ram en een 5400rpm hd. Ik hoop met de mijne die ik van plan ben te bestellen (1024MB ram, 7200rpm hd, dothan 2,0) toch een 3200 punten te halen of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bij computerland ook mogelijk om in een Alpha 2500 een 7200 rpm HD er in te laten zetten?

Zo ja, wat kost dit?

Ik zit zelf te denken aan de Alpha 2500 van € 1299,- bij computerland.
Specs:
15,4” WXGA Breedbeeld
Intel® Pentium® M 725
1,6GHz, 2MB Cache
512MB DDR-RAM geheugen
80GB 5400 rpm 8MB cache HDD
256MB ATi M11 Radeon 9700
DVD +/- R/RW 8x Rewriter
54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
TV-out, 56K modem, 10/100Mbit LAN
3x USB 2.0, Firewire, 4-in-1 cardreader
ingebouwde TV-tuner
SmartPower2 (5-10% meer snelheid)
2 Jaar garantie, carry-in

Wil er alleen nog een 7200 RPM in :)

Is een Asus 6700 serie laptop veel mooier qua design (wil toch ook wel een mooi dingetje hebben en heb daar wel wat meer geld voor over ;) )

Is het trouwens niet zo dat er bij De Laptopper in de Diabloo W2600 een WSXGA-scherm zit en in de Alpha 2500 een WXGA? Maakt dit veel verschil uit of gaat het hier gewoon om hetzelfde scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb daarvoor zelf gemaild en heb een snelle reply gekregen:

Beste Thimo,

Een 1,7GHz (meerprijs is 69,-) is mogelijk en 2x 512Mb ook (meerprijs 512Mb
extra is 119,-).
Een 60GB 7200rpm is ook mogelijk en kost 49,- extra.
Een azerty toetsenbord is ook mogelijk en kost niks extra.
Op http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=diamond-2500 kan je meer
gegevens vinden
over de 2500.
De Alpha is exact hetzelfde qua specificaties die er staan.

Met vriendelijke groet,

Computerland Businesscenter
Weerenweg 12a
1161 AH Zwanenburg
Telefoon: +31(0)20 4970051
Fax : +31(0)20 4970533
ABN-AMRO 42.62.92.952

Het scherm in de diabloo is idd een ander, drm natuurlijk niet direct een beter (kan beter zijn of slechter) maar hij kan wel een hogere resolutie aan maar die van de jewel is voor mij hoog genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:48:
Is het trouwens niet zo dat er bij De Laptopper in de Diabloo W2600 een WSXGA-scherm zit en in de Alpha 2500 een WXGA? Maakt dit veel verschil uit of gaat het hier gewoon om hetzelfde scherm?
Dit maakt natuurlijk uit. WXGA=1280x800, WSXGA+=1680x1400. Lijkt me daarom ook dat de eerdere prijsvergelijking met de Laptopper niet helemaal eerlijk is.

Heb de W2600 besteld, nog geen idee over levertijd. Momenteel is de w2600 trouwens in de aanbieding bij de Laptopper.. als scheelt het niet heel veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn jewel 2500 nu 5 dagen. Ga morgen contact opnemen met Jewel Notebooks want hij is vanavond weer twee keer spontaan uitgevallen op willekeurige momenten. :( (iemand een idee?)

Heb nog een vraag. Als ik op batterijpower werk is het apparaat enorm traag. Is dat normaal bij een notebook? :? Heb nog niet zoveel ervaring met notebooks.

Trouwens mijn score met 3dmark03 is 2839. Alles met standaard instellingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:15:
2900 is een zeer goede score eigenlijk, je moet rekening houden dat je maar beschikt over 512MB ram en een 5400rpm hd. Ik hoop met de mijne die ik van plan ben te bestellen (1024MB ram, 7200rpm hd, dothan 2,0) toch een 3200 punten te halen of meer.
Die 7200rpm maakt bijna geen bal uit omdat 3Dmark alles toch vantevoren laadt en de processor zal ook niet veel schelen omdat m'n proc door dat SmartPower op dat moment toch al op 1.98GHz draaide. De videochip blijft toch hetzelfde, maar ik ga er nog een beetje aan schaven, want het zou toch wel beter moeten kunnen, de GPU draait op 400MHz en het mem op 220MHz en dat is volgens mij standaard voor een Radeon Mobility, zodoende zou het toch wat beter moeten kunnen... Je blijft toch altijd proberen he! >:)

Ik moet btw zeggen, dat HL2 op sommige punten naar 20fps zakt, maar dat gebeurt maar zo wenig dat je het niet eens merkt, en dat kan komen omdat ik dus maar 512MB ram heb. Over een maandje prop ik er toch nog een keer 512MB bij, dus dan gaan we nog es opnieuw testen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:10:
[...]

Ik moet btw zeggen, dat HL2 op sommige punten naar 20fps zakt, maar dat gebeurt maar zo wenig dat je het niet eens merkt, en dat kan komen omdat ik dus maar 512MB ram heb. Over een maandje prop ik er toch nog een keer 512MB bij, dus dan gaan we nog es opnieuw testen. :)
Maareh Angry wat haal je gemiddeld dan voor fps met hl2 alles op high ? :D

50 fps ofzow ???

Anders kan je netzogoed alles iets minder high zetten ... zodat je wat meer fps heb .... dat speelt dan toch wel wat lekkerder... :D

Ik weet nog wel met CS 1.6 , met 100 fps spelen ... dat speelt toch wel lekkerder.

>:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:10:
[...]

Die 7200rpm maakt bijna geen bal uit omdat 3Dmark alles toch vantevoren laadt en de processor zal ook niet veel schelen omdat m'n proc door dat SmartPower op dat moment toch al op 1.98GHz draaide. De videochip blijft toch hetzelfde, maar ik ga er nog een beetje aan schaven, want het zou toch wel beter moeten kunnen, de GPU draait op 400MHz en het mem op 220MHz en dat is volgens mij standaard voor een Radeon Mobility, zodoende zou het toch wat beter moeten kunnen... Je blijft toch altijd proberen he! >:)

Wel dat zei ik tog, ram. De cpu en 7200rpm zulle er in 3dmark idd nie veel tot doen maar in games zal dit wel zijn effect hebben. En met 1024MB ram ipv 512MB zou die tog wel wa hoger moete score denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
Hello guys,

ik vroeg me af of SmartPower altijd aan staat of dat dit een functie is die je zelf moet installeren/aanzetten. Als het snelheids winst betekent wil ik dit namelijk graag aanzetten.
Verder denk ik ook dat er nog wel wat meer resultaat is te behalen in de 3dMark03 scores.
Ik denk dat we niet moeten vergeten dat het op zich natuurlijk wel een redelijke score is voor een notebook en dat games zoals Half life 2 toch wel goed draaien op onze comp!
Groeten

Di Paolo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand ook iets zeggen over de kwaliteit van de tv-tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het zo bekijk zit het met al het grafische geweld van dit beestje wel snor ( wss niet voor de die-hards maar voor mij is het goed, ik heb namelijk nu nog een 166 mhz pentium I ). Alleen maak ik me zorgen over de diverse reacties dat beeldschermen zomaar uitvallen en het bericht dat ie erg traag word als de laptop niet is aangesloten op het stroomnet :'( .

Please some reactions !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:43:
als ik het zo bekijk zit het met al het grafische geweld van dit beestje wel snor ( wss niet voor de die-hards maar voor mij is het goed, ik heb namelijk nu nog een 166 mhz pentium I ). Alleen maak ik me zorgen over de diverse reacties dat beeldschermen zomaar uitvallen en het bericht dat ie erg traag word als de laptop niet is aangesloten op het stroomnet :'( .

Please some reactions !!!
Beeldschermen vallen niet zomaar uit :D

die gast heb waarschijnlijk zitten flippo'en met zn laptop ofzow ... en dan is ie kaduuk.

Maar stel dat er een storing in het scherm is of wat dan ook. Moet je gewoon ff Jewel bellen ... en waarschijnlijk krijg je zonder probleem een ander scherm.

En even over die trage shit:

Als je net je laptop nieuw hebt en je wilt op de battarij gaan werken :

Zorg dan eerst dat je de battarij 24 uur achter elkaar laat opladen in de oplader !

Dit moet je de eerste 2 dagen alleen ff doen voor een lange levensduur van de battarij ! ...

Zo is mij verteld door collega's bij : Logica CMG ... en die hebben daar wel verstand van >:)

Daarna maakt het niet meer zoveel uit of je em helemaal leeg laat lopen en dan pas op gaat laden...

Of dat je em op 50% alweer gaat opladen.

Wat ook belangrijk is : Als je op netstroom gaat werken ... haal dan de battarij eruit ! ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:11:
[...]

Beeldschermen vallen niet zomaar uit :D

die gast heb waarschijnlijk zitten flippo'en met zn laptop ofzow ... en dan is ie kaduuk.

Maar stel dat er een storing in het scherm is of wat dan ook. Moet je gewoon ff Jewel bellen ... en waarschijnlijk krijg je zonder probleem een ander scherm.

En even over die trage shit:

Als je net je laptop nieuw hebt en je wilt op de battarij gaan werken :

Zorg dan eerst dat je de battarij 24 uur achter elkaar laat opladen in de oplader !

Dit moet je de eerste 2 dagen alleen ff doen voor een lange levensduur van de battarij ! ...

Zo is mij verteld door collega's bij : Logica CMG ... en die hebben daar wel verstand van >:)

Daarna maakt het niet meer zoveel uit of je em helemaal leeg laat lopen en dan pas op gaat laden...

Of dat je em op 50% alweer gaat opladen.

Wat ook belangrijk is : Als je op netstroom gaat werken ... haal dan de battarij eruit ! ... ;)
Zeg rekenwonder, gaan we zitten zieken. :(

Dingen gaan kapot en als je pech hebt gaat zelfs iets wat nieuw is kapot. Even wat medegebruikerservaring vragen kan geen kwaad in dat geval. Stel dat er een probleem is met een drivertje of iets dergelijks dan is dat prettig om te weten zodat je zelf iets op kunt lossen. Maar mijn laptopje gaat inderdaad terug naar Jewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:09:
[...]

Zeg rekenwonder, gaan we zitten zieken. :(

Dingen gaan kapot en als je pech hebt gaat zelfs iets wat nieuw is kapot. Even wat medegebruikerservaring vragen kan geen kwaad in dat geval. Stel dat er een probleem is met een drivertje of iets dergelijks dan is dat prettig om te weten zodat je zelf iets op kunt lossen. Maar mijn laptopje gaat inderdaad terug naar Jewel.
Hehehe :D

neeh joh , was maar geintje hor van dat flippo'en :)

je kan inderdaad pech hebben ... dat er gewoon iets mis is met het scherm ...

maar dan moet je gewoon contact opnemen met Jewel.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Over die batterij is btw ook onzin Gameshop_MM, want Li-ion batterijen moet je eigenlijk nooit helemaal leeg laten lopen! Daarmee breng je de levensduur behoorlijk hard naar benenden. Li-ion batterijen moet je eigenlijk weer op gaan laden als ze op 40% van hun capacitieit zitten, dan heb je na een jaar nog 97% van de originele capaciteit over.
Overigens vind ik die performancedrop op batterij wel meevallen, als de CPU echt nodig is wordt die toch wel weer naar boven de 1 GHz geklokt, dus daar zou je niets van moeten kunnen merken.
Hier heb ik verder overigens ook helemaal geen problemen met het scherm, ik zal alleen nog es kijken hoelang de batterij het hier precies volhoudt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:04:
Over die batterij is btw ook onzin Gameshop_MM, want Li-ion batterijen moet je eigenlijk nooit helemaal leeg laten lopen! Daarmee breng je de levensduur behoorlijk hard naar benenden. Li-ion batterijen moet je eigenlijk weer op gaan laden als ze op 40% van hun capacitieit zitten, dan heb je na een jaar nog 97% van de originele capaciteit over.
Dat bedoel ik niet ... ik had aan die gasten van Logica CMG gevraagd wat nou het beste was voor een langere levensduur van de battarij.

En toen zeiden hun dat je em de eerste dag / dagen ... ff 24 uur achter elkaar in de oplader moet laten zitten.

Daarna kan je em op 50 % bijvoorbeeld weer gaan opladen.

Dat bedoel ik eigenlijk :D

En die gasten zullen er heus wel verstand van hebben.

Maargoed ik hoor ook van meerdere kanten allemaal dingen ... en ik denk het is misschien wel handig om dat door te geven in dit topic ...

Het kan natuurlijk wel helemaal fout zijn wat ik zeg ...

Maar het lijkt me dat hun die al vele jaren ervaringen met laptops / computers hebben dat wel weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Jewel vertrouwde ze het uitvallen van mijn notebook niet en dachten dat er hardwarematig iets niet in orde is :'( . Maandag wordt ie opgehaald.

Moet zeggen dat er snel en correct op mijn mailtjes werd gereageerd.Hopen dat ze 'm kunnen repareren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
website over hoe je beste li-ion accu's kunt opladen. Temperatuur is ook heel belangrijkk!!1
http://www.google.nl/sear...com/parttwo-34.htm+&hl=nl

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg maandag m'n alpha 2500.. ze doen er nu trouwens tijdelijk gratis een 1,7 gig processor in ;) heb ik dat in ieder geval al voor nop.. maar mijn vraag is eigenlijk, heeft er iemand een lijstje van welke drivers en/of bios upgrades aan te bevelen zijn en waar die te vinden zijn?? heb nie veel zin om eerst 2 dagen het net af te speuren voordat ik 24:7 kan gaan gamen 8)7

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Peter,

wanneer heb je em besteld je diamond 2500 ?

en bij wie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb m afgelopen vrijdag 10 december bij de computerland winkel in eindhoven besteld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:02:
ik heb m afgelopen vrijdag 10 december bij de computerland winkel in eindhoven besteld _/-\o_
Lekker hor >:)

Ik hoop dat ze deze week een belletje geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:14:
[...]

Lekker hor >:)

Ik hoop dat ze deze week een belletje geven :D
Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/RV67S8FR8R26/N1DB5E76SG73/JPEG/1102931352//57o2

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geen pixelgarantie erbij genomen ???

Ik zie het iig niet op de bon staan ?

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:16:
[...]

Heb je geen pixelgarantie erbij genomen ???

Ik zie het iig niet op de bon staan ?

(8>
ik neem er wel pixelgarantie bij maar dat staat nog niet op deze factuur, dat kan ook nog als ik m af ga halen.. tis jammer dat je die pixelgarantie nodig hebt.. :(

ik denk dat ik xp media center 2005 als besturingssysteem er op ga zetten.. heeft iemand deze er ook op staan ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:36:
[...]
ik neem er wel pixelgarantie bij maar dat staat nog niet op deze factuur, dat kan ook nog als ik m af ga halen.. tis jammer dat je die pixelgarantie nodig hebt.. :(
Je kan er maar beter wel pixelgarantie bij nemen. :D

Wat is 25 euro ( computerland ) nou op een systeem van 1300 - 1600 euro ?

Dan heb je iig wat meer zekerheid dat je geen dode pixels heb. :Y)

En bij de computerland krijg je voor 25 euro: 14 dagen pixel garantie.

En bij de laptopper krijg je voor 49 euro: 8 dagen pixel garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu een paar weken in huis en hij werkt perfect. Vroeg me van de week alleen af wat dat "Instant on" inhoudt? Zat toevallig naar dat stickertje te loeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Alpha 2500 beschikt over Instant On. Met deze nieuwe technologie hoeft het besturings- systeem niet op te starten om bv. DVD’s te kijken of MP3’s te luisteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk aan. Ik dacht ik ga het even proberen, maar ik kan nergens een CD vinden ofzo. Je moet een primary partitie aanmaken van 600 mb, en dan booten met 1 of andere cd ofzo, welke cd moet dat zijn? En is die standaard meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd naar de reviews :) . Heb hem ook in de computerland folder zien staan en denk er ook over hem te gaan kopen. Benchmark score is idd een beetje jammer, maar als hl2 op high goed draait is dat voor mij meer dan voldoende.
Wel vreemd dat er zo weinig mee geleverd wordt en dat er toch aardig wat vreemde klachten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
:o ik krijg al spijt dak zow dure acer heb gekocht (ferrari 3400) al lijkt het me heeel sterk dat je HL2 met alles op high kan speln :? ik haal in 3dmark03 +/- 1620 punten en ik ben blij dat ik alles op medium kan spelen (al is het op resolutie 1400*1050) man man maar wat is die Jewel een beest :9

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:18:
Kijk aan. Ik dacht ik ga het even proberen, maar ik kan nergens een CD vinden ofzo. Je moet een primary partitie aanmaken van 600 mb, en dan booten met 1 of andere cd ofzo, welke cd moet dat zijn? En is die standaard meegeleverd?
Cd zou meegeleverd moeten zijn.

Daar staat volgens mij 1 of andere linux shit op waarmee die dat kan afspelen.

Anders moet je ff naar Jewell / Computerland bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Hee, ik heb een Jewel Diamond 2500 aangeschaft. Ik zit echter met één probleempje:

Af en toe, soms na 10 minuten, soms na 2 uur, word mijn scherm ineens wit. Ik kan dan niets meer doen behalve de laptop uitzetten en weer aanzetten (Fn+CRT/LCD toets werkt ook niet); dan is het weer goed, tot na verloop van tijd het scherm weer wit wordt.

Ik heb de meegeleverde drivers al geprobeerd, alsmede de DNA Radeon Mobility drivers. Bij beide heb ik het probleem.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Is dit een hard- of software probleem?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Knakker schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:10:
Hee, ik heb een Jewel Diamond 2500 aangeschaft. Ik zit echter met één probleempje:

Af en toe, soms na 10 minuten, soms na 2 uur, word mijn scherm ineens wit. Ik kan dan niets meer doen behalve de laptop uitzetten en weer aanzetten (Fn+CRT/LCD toets werkt ook niet); dan is het weer goed, tot na verloop van tijd het scherm weer wit wordt.

Ik heb de meegeleverde drivers al geprobeerd, alsmede de DNA Radeon Mobility drivers. Bij beide heb ik het probleem.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Is dit een hard- of software probleem?
Vrij zeker een hardwareprobleem, er was nog iemand in dit topic met hetzelfde probleem, ik zou even contact opnemen met Jewel iig. :)

Hier nog altijd geen problemen gelukkig, pixelperfect scherm en dergelijke, ik ben zeer tevreden! :*)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de review :9~ ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuperke
  • Laatst online: 25-06-2021
Hallo allemaal,

Ik heb me eindelijk ook maar eens geregistreerd :) ik heb de afgelopen maanden veel op dit forum gelezen omdat ik een laptop wilde aanschaffen. Bedankt voor alle bruikbare informatie nog die ik hier heb gevonden!!! _/-\o_

Ik ben inmiddels in het bezit van een diamond 2500
specs:
15.4" WXGA scherm
Intel Pentium M 735 1.7 GHz Dothan
2 gig DDR RAM
60GB 7200rpm HDD
en natuurlijk die Radeon 9700 256MB :9

Ik moet zeggen dat het een super laptopje is. Ik heb hem nu een paar weekjes en ben zeer tevreden. Het scherm is verassend goed en ook de hardware gaat als een speer.
Ik ben alleen 1 probleempje tegengekomen op dit moment. Ik heb de 2 gig RAM er pas deze week kunnen inzetten (foutje van jewel). Nu blijkt mijn fps in spellen drastisch te dalen! Ik had de eerste weken 512mb RAM in de laptop en had gemiddeld 60-65 fps in verschillende spellen. Nu ik die 2 gig heb is dit nog maar 30-40 fps. Als iemand weet of ik hier nog iets aan kan doen hoor ik dat graag natuurlijk! ;)

Verder heb ik echt geen aanmerkingen op deze laptop. De accutijd, het scherm, de koeling, de prestaties, het uiterlijk en het gewicht... allemaal prima. Ik denk niet dat deze jewel een slechte inverstering is :)

ps. ik heb helaas nog geen benchmark programma's. ik probeer deze spoedig te krijgen zodat ik hier ook wat bruikbare informatie kan dumpen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel gaaf :*) Ik moet toch maar eens goed met mijn vader (de mogelijke sponsor) gaan praten. Als ik dit alles zo hoor is het echt een top ding. Naar de benchmarks met 2 gig ben ik ook wel benieuwd ja, als je tenminste dat vage FPS probleem kan fixen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
kuperke schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:47:
Verder heb ik echt geen aanmerkingen op deze laptop. De accutijd, het scherm, de koeling, de prestaties, het uiterlijk en het gewicht... allemaal prima. Ik denk niet dat deze jewel een slechte inverstering is :)
Hoe is je accutijd? Mijn accu is echt na 2 uur helemaal leeg (beetje Office, MSN, internet, met energiebeheer op minimaal stroomverbruik), snap er niks van.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuperke
  • Laatst online: 25-06-2021
hmm, de mijne houd het dan ongeveer 3,5 uur vol :?

ik heb de accu in het begin wel een paar keer helemaal leeggetrokken en weer volledig opgeladen... maar dat schijnt eigenlijk niet goed te zijn las ik laatst weer? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Laatst online: 24-08 10:55
In t laatste nummer van pc magazine staat de jewel diamond 2500 getest:
Hij komt vrij goed mee in de benchmarks (sneller dan asus M6N, die de test winnaar was)*, alleen batterij leven valt wat tegen (2,5 uur) en de afwerking wordt als 'middelmatig' bekritiseerd.

*hmm ik zie net dat ie een 1,8 Ghz pentium M heeft, asus 1,6 Ghz.

[ Voor 17% gewijzigd door raviculus op 15-12-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een diamond laptop gehad met een p4 3,06ghz maar dat ding werd echt niet normaal zo warm. Ik heb hem daarom weer vekrocht. Maar de specs zijn idd netjes en het zijn net afgewerkte laptops als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raviculus schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:07:
In t laatste nummer van pc magazine staat de jewel diamond 2500 getest:
Hij komt vrij goed mee in de benchmarks (sneller dan asus M6N, die de test winnaar was)*, alleen batterij leven valt wat tegen (2,5 uur) en de afwerking wordt als 'middelmatig' bekritiseerd.

*hmm ik zie net dat ie een 1,8 Ghz pentium M heeft, asus 1,6 Ghz.
is there anyway dat je die review hierop kan zetten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:01:
[...]

is there anyway dat je die review hierop kan zetten..?
*Daniel_ev denkt dat ze daar nou de hele copyright regeling voor hebben uitgevonden

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(slaat zichzelf voor zijn hoofd)

Ik koop het blad wel :9 . Zijn er nog mensen op dit forum die een reviewtje kunnen schrijven? Moet mijn vader namelijk nog even overtuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Laatst online: 24-08 10:55
hmm, t is maar een impressie van wat er precies staat in pc mag, ik had t toevallig net gelezen en dacht dat t wel een nuttige aanvulling voor dit topic was... Maar mensen die precies willen weten wat er staat moeten zelf maar een exemplaar kopen.

[ Voor 31% gewijzigd door raviculus op 15-12-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ik denk dat ik m ook aanschaf!
De enige aanpassing die ik zal nemen is een 1.8Ghz processor :P

Kan mn P3 866 desktop de deur uit :)

editje: vanmiddag maar bestellen _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Valandil op 16-12-2004 07:33 ]

wijze woorden