Nieuwe jewel notebook? Jewel Diamond 2500 Centrino

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.106 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05-2023

711

@medici: ik heb hem in Amsterdam aan de ceintuurbaan gehaald.

wat betreft het trillend geluid in de linker speaker. Dit trillen hoor je niet altijd, kennelijk alleen bij bepaalde frequenties of zo. Heb nu een paar muzieknummers waar die trilt. Lijkt me niet dat het te maken heeft met een overstuurt signaal ofzo aangezien het volume niet op max staat, maar al bij 3/4 stand van de schuif. Vrijdag ga ik even langs bij de winkel om het te laten horen. De technische dienst vertelde me dat het in principe niet normaal is.

Op zich valt het wel mee, maar in bv Star Wars: KOTR hoor ik het ook bij gesproken tekst en dat is toch wel een beetje irri.

Allemaal in ieder geval bedankt voor de snelle reacties, ben nu wel gerustgesteld wat betreft TFT en toetsenbord. :)

Voor de twijfelaars wil ik nogmaals benadrukken dat het ECHT een fijne laptop is. Hardstikke scherp beeld, DVDs kijken is echt een lust voor het oog.

Wat betreft de diabloo w3000 heb ik in dit forum en op notebookforum toch wel een aantal draadjes gelezen waarin toch wel geklaagd werd over het beeldscherm (met name beeldhoek).
Een van de redenen waarom ik toch voor de 2500 heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

dat stekkertje ziet er erg hetzelfde uit als de stekker waarmee je een digicam aansluit. Aan het kabeltje zitten 3 tulpstekkertjes een witte, een rode en een gele. wit/rood is voor audio en geel is voor beeld. Dus volgens mij kan je hem aansluiten via dit kabeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

@Gameshop: wat betreft de dvd brander. Volgens de advertentie van computerland hoort er een dual layer dvd brander in te zitten 8x speed. En dit is mij ook mondeling verteld.
Wellicht is het een ander merk ? Met welk programma heb jij gecontroleerd welke dvd brander erin zit ? welke snelheid geeft hij bij jou aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

nog een laatste vraag aan de andere 2500 owners. wat voor gebruiksduur halen jullie op jullie batterij met wifi aan en gewoon surfen ? Ik heb het idee dat ie van mij na 2 uur toch op zon 20% zit (zal nog eens goed timen). Dit lijkt me een beetje weinig met in relatie tot de 4 uur die elders werd genoemd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

711 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:25:
nog een laatste vraag aan de andere 2500 owners. wat voor gebruiksduur halen jullie op jullie batterij met wifi aan en gewoon surfen ? Ik heb het idee dat ie van mij na 2 uur toch op zon 20% zit (zal nog eens goed timen). Dit lijkt me een beetje weinig met in relatie tot de 4 uur die elders werd genoemd ?
Ik (in het bezit van een alpha 2500) heb d'r ook een probleem mee, heb m'n laptop nou twee weken en echt veel langer dan 1,5 uur doe ik er niet mee. Het is een 4400mAh accu... , wil dus gewoon een nieuwe. Als je accu het al slecht doet als tie net nieuw is, hoe staat het er dan mee over een jaar?

Iemand anders nog ideeën hierover? Wat is een redelijke tijd voor een nieuwe 4400mAh accu, en dan onder normaal gebruik(surfen, mailen, beetje office etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
er is ook een edit knop hoor :)

2 uur is weinig
- heb je instellingen op max battery?
- install speedswitchxp en verlaag daarmee de cpu snelheid
- verlaag snelheid van de gpu en bij behorende geheugen (in 2d staat dat normaal op 100/100 ofzo, maar lager wil ook wel)
- brightness van tft scherm zo laag mogelijk (schijnt aardig wat te schelen).
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:49:
[...]

Ik (in het bezit van een alpha 2500) heb d'r ook een probleem mee, heb m'n laptop nou twee weken en echt veel langer dan 1,5 uur doe ik er niet mee. Het is een 4400mAh accu... , wil dus gewoon een nieuwe. Als je accu het al slecht doet als tie net nieuw is, hoe staat het er dan mee over een jaar?

Iemand anders nog ideeën hierover? Wat is een redelijke tijd voor een nieuwe 4400mAh accu, en dan onder normaal gebruik(surfen, mailen, beetje office etc.)
1.5 uur is weinig, bekijk ff het stukje erboven voor mogelijke tips.

4400mAh moet het zeker wel langer uithouden, maar voltage maakt ook uit, in de 2500 zit een 10,8v 4400mAh (48WHr) en die zou wel richting de 4 uur meoten kunnen uithouden. Laptops met een 14,8v 4400mA houden het stukje lager uit, tussen de 5 en 6 uur, maar dan moet je echt alles goed afstellen wat betreft energiebesparen.

[ Voor 40% gewijzigd door PASware op 11-01-2005 23:53 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al speedswitch aanstaan, scherm laag, ati powerplay aan en in de bios iets van battery saving enabled.

Weet niet precies wat voor batterij ik heb, zie niet echt een voltage staan wel 11.1Vdc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

711 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:54:
@Gameshop: wat betreft de dvd brander. Volgens de advertentie van computerland hoort er een dual layer dvd brander in te zitten 8x speed. En dit is mij ook mondeling verteld.
Wellicht is het een ander merk ? Met welk programma heb jij gecontroleerd welke dvd brander erin zit ? welke snelheid geeft hij bij jou aan ?
Bij mij zit er ook gewoon een ND 6500a in ofzow ... maar ik reageerde op een berichtje van iemand anders die een samsung erin had zitten.

Ik heb die van mij gecontroleerd in hardware management en met Nero.

En bij allebei geeft hij ND-6500a ofzow gewoon aan.

Met Nero info tool heb ik de snelheden bekeken. Ik heb tot nu toe nog geen dvds gebrand met die laptop.

De snelheden die die aangaf waren:

8x voor DVD-R en DVD+R
4x voor DVD-RW en DVD+RW
2,3x voor DVD-9 ( Dual Layer )

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:02:
Heb al speedswitch aanstaan, scherm laag, ati powerplay aan en in de bios iets van battery saving enabled.

Weet niet precies wat voor batterij ik heb, zie niet echt een voltage staan wel 11.1Vdc?
dan is het dus 11.1v ipv 10,8v zoals ik eerst dacht. CPU werkt ook maar op 600mhz in windows?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scherm brightness op de laagste stand,
bios op max prestaties en max battarijlevensduur ingesteld
gpu met atitool op 200/200 gezet, en powerplay op maximale spaarstand
GEEN SPEEDSTEPXP NODIG, windows/bios regelt zelf processor lager HET IS EEN PENTIUM-M.. die zijn daar juist voor ontworpen

oja, gebruik GEEN optische muis als je op battarij werkt.. die dingen vreten voortdurend stroom }) , er zijn energie zuinige optische muizen voor laptops maar deze gebruiken nog steeds iets van:
5v x 100mA = 500 mW das al meer als 10% van het vermogen dat je accu kan leveren in een uur..

heb wifi ingeschakeld en halflife 2 gaan downloaden met bitcomet (140kb/s) en schermbeveiliging ingeschakeld (aquarium) geen energie saver (power-off) van het scherm gebruikt..

2 uur en 58 minuten gedownload en de hele tijd de vissies over t scherm laten zwemmen.. toen viel ie uit omdat battarij op 4% was en t systeem zichzelf uitschakelde :O

maar vind 3 uur best wel lang.. m'n vorige pc, n toshiba A60 redde dit lang niet met de wifi kaart aan..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 16:54 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren ik krijg mijn tv tuner niet aan de praat. Heb hier ook weinig verstand van moet ik zeggen hoor. Is er iemand die ervaring heeft met de tv-tuner in de alpha 2500?
En welke stappen heb je genomen om dit ding aan de praat te krijgen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:51:
[...]

gpu met atitool op 200/200 gezet, en powerplay op maximale spaarstand

oja, gebruik GEEN optische muis als je op battarij werkt.. die dingen vreten voortdurend stroom }) , er zijn energie zuinige optische muizen voor laptops maar deze gebruiken nog steeds iets van:
5v x 100mA = 500 mW das al meer als 10% van het vermogen dat je accu kan leveren in een uur..
..
Goeie muistip, gebruik inderdaad een optische.
Wat bedoel je precies met je gpu op 200/200 zetten?

en ja, proc draait netjes 600mhz, soms zelfs minder

sorry medici81heb d'r geen tv-tuner inzitten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:14:
[...]
Goeie muistip, gebruik inderdaad een optische.
Wat bedoel je precies met je gpu op 200/200 zetten?
en ja, proc draait netjes 600mhz, soms zelfs minder
sorry medici81heb d'r geen tv-tuner inzitten
je kunt met ati-tool of ati-tray of een ander dergelijk programma je kaart overklokken.. maar dus ook lager regelen.. als je nu de 2d setting op 200mhz core en 200mhz mem speed (200/200 dus) zet, zal ie stroom sparen omdat de gpu dan niet zo warm wordt.. :P

ik draai nu al een tijdje in 2D-mode op 100mhz core en 100mhz mem snelheid en t loopt prima, met deze lage snelheden worden de gpu en de geheugenbank nog veel minder warm en spaar je dus stroom.. hoeveel dit is.. dat weet niemand.. :?
maar t is leuk om te proberen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

- Tjek deze er past gewoon een doodnormale BluetoothUSB stickie in de LapToppie. Ik heb alle schroeven verwijderd. De onderkant van de behuizing is een * Klik* systeem, maar om de behuizing echt weg te halen moet je de sticker die in de holte van de batterij zit verwijderen. Hierdoor vervalt dan wel je garantie:(..

- Ik heb ook de TSST (Toshiba Samsung) brander. Volgens mij is die niet een Europese versie aangezien hij bij mij op Regio 1 !! staat. Ik ga Computerland bellen (kep hem hier vandaan) en vragen wat er nou mee aan de hand is.

- kep mn InstantOn cd + kabels nog steeds neit gehad. Kan iemand pics van die kabeltjes + cd misshcen ff posten. Hierover ga ik Computerland ook bellen

Morgen horen jullie het van me wat hun reactie is

Iemand die trouwens zn TSST brander heeft omgeruild bij Computerland voor de ND6500 net als die van Gameshop.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:19:
[...]
je kunt met ati-tool of ati-tray of een ander dergelijk programma je kaart overklokken.. maar dus ook lager regelen.. als je nu de 2d setting op 200mhz core en 200mhz mem speed (200/200 dus) zet, zal ie stroom sparen omdat de gpu dan niet zo warm wordt.. :P
Ga vanavond(zal wel vannacht worden) eens proberen, kan je met ati-tool toevallig meteen de temp van je gpu zien? // edit: nee dus "Temperature monitoring: not supported" :|

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:19:
[...]

ik draai nu al een tijdje in 2D-mode op 100mhz core en 100mhz mem snelheid en t loopt prima, met deze lage snelheden worden de gpu en de geheugenbank nog veel minder warm en spaar je dus stroom.. hoeveel dit is.. dat weet niemand.. :?
maar t is leuk om te proberen.. :+
heb ooit eens op de FP een reactie gezien dat iemand met het verlagen van GPU/MEM (van gpu dus) naar 75/75 ongeveer 15 a 20min tijd won

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
Ik weet niet of het al algemeen bekend is, maar als je onderaan je touchpad van links naar rechts beweegt scroll je horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

check dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.dbo.demon.nl/brander2.JPG

hoe kan het nou wanneer ik een dvdtje brand op 8x speed ...

dat ie em eigenlijk op 4x speed brand ???

Ik gebruik: PLATINUM DVD+R 8 SPEED dvds.

De brander kan ook zoals aangegeven op het plaatje: 8x speed branden.

Tijdens het branden staat er ook een: REMAINING TIME van ongeveer 7 minuten.

Maar toch deed hij er uiteindelijk 13 minuten over....

RARARA ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzN_cRzY schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:23:
- Tjek deze er past gewoon een doodnormale BluetoothUSB stickie in de LapToppie. Ik heb alle schroeven verwijderd. De onderkant van de behuizing is een * Klik* systeem, maar om de behuizing echt weg te halen moet je de sticker die in de holte van de batterij zit verwijderen. Hierdoor vervalt dan wel je garantie:(..

- Ik heb ook de TSST (Toshiba Samsung) brander. Volgens mij is die niet een Europese versie aangezien hij bij mij op Regio 1 !! staat. Ik ga Computerland bellen (kep hem hier vandaan) en vragen wat er nou mee aan de hand is.

- kep mn InstantOn cd + kabels nog steeds neit gehad. Kan iemand pics van die kabeltjes + cd misshcen ff posten. Hierover ga ik Computerland ook bellen
Een bluetooth stickje in je laptoppie inbouwen? USB dingetje aan de binnenkant?

Ik heb ook de TSST maar je kan de regio toch instellen?

Volgens mij heb ik ook geen kabeltjes gehad voor die instant on, wat heb je precies aan die kabeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

[quote]PASware schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:51:
[...]
2 uur is weinig
vind ik ook....
- heb je instellingen op max battery?
thx heb hem nu hierop ingesteld, ben benieuwd wat het uitmaakt. had hem op laptop staan.

- install speedswitchxp en verlaag daarmee de cpu snelheid
dit hoef ik toch niet te installeren aangezien het een pentium M is ? of vergis ik me nu ?

- verlaag snelheid van de gpu en bij behorende geheugen (in 2d staat dat normaal op 100/100 ofzo, maar lager wil ook wel)
Hoe doe ik dat dan ? Heb geen Ati software beschikbaar om snelheid te verlagen. Catalyst drivers wil hij niet installeren.

- brightness van tft scherm zo laag mogelijk (schijnt aardig wat te schelen).
Standaard springt hij automatisch naar vrij licht beeld. Zal dit ook eens checken.

In de bios kun je ook nog twee dingen enablen. iets van max performance en nog wat. Waar hebben jullie dit op staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

gebruik trouwens geen muis, maar gewoon het touchpad.

Ik heb een tv tuner erin zitten, maar ik heb helemaal geen speciale dingen gedaan om die aan de praat te krijgen. Windows xp pro geinstalleerd en vervolgens de cd met meegeleverde drivers volautomatisch laten installeren.

Het kabeltje krijg je alleen maar als je een tv tuner er in hebt laten bouwen en anders niet. Heb geen dig. camera dus foto's kan helaas niet. Zie eerdere post van mij met wat voor stekkers er aan dit kabeltje zitten.

Vrijdag ga ik even naar Compuland voor mijn speaker en dan zal ik ook even navragen omtrent de dvd brander. Via Jewel in ieder geval een mailtje gehad met als antwoord dat zij geen firmware leveren voor de optical drive en dat ik bij de fabrikant moet zijn van de optical drive. Maar ja die kan ik dus niet vinden, Samsung geeft ook al aan dat ik bij de bouwer van het notebook moet zijn.
Echt een kastje muur verhaal dus .... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

hoe kun je in nero info de snelheid voor de verschillende media zien ?

zie nu dat nero info afhankelijk van de schijf die er in zit een de write speed aangeeft.
Oeps... 8)7
Net een ander schijfje er in gestopt en daarvan gaf ie aan 4x speed, conform de snelheid van de dvd.

de mensen met een nd 6500 er, hebben jullie een jewel of een alpha 2500 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als antwoord op 711

- speedswitch heeft nog wat extra instellingen zoals dynamic switching
- gpu clock kan je veranderen met ATI-TOOL (even zoeken op google)
- ik heb in de bios allebei (max.perfomance en iets van battery saving mode??) op enabled staan

En nog steeds ruim onder de 2 uur op accu...... :(

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superlaptop het enige nadeel aan de laptop is het scherm. ik haattttt het dat de nieuwe laptops allemaal met een wxga scherm gemaakt worden => breedbeeld

Voor alles wat met grafische vormgeving te maken heeft => zeker af te raden omdat alle beelden vervormen. Een goede interface maken die op elk normaal scherm er goed uitziet + op zo een breedbeeld is niet gemakkelijk :s ook de pictures worden slecht weergegeven van alle websites, soort van blurry rand ik weet niet wat het is ma tis toch da nie.

Conclusie: superlaptop, klotescherm...

myspecs:

Dell inspiron 5160
Mobile Intel® Pentium® 4 538 Processor met HT Technologie (3.20GHz, 533MHz FSB, 1MB Cache)
1024MB Dual Channel DDR RAM
15" TFT SXGA+ LCD-beeldscherm (1400x1050)
64MB nVidia GeForce FX Go 5200
60GB ATA-100 harde schijf
8x DVD+/-RW Drive Dual Layer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:33:
[...]

Een bluetooth stickje in je laptoppie inbouwen? USB dingetje aan de binnenkant?

Ik heb ook de TSST maar je kan de regio toch instellen?

Volgens mij heb ik ook geen kabeltjes gehad voor die instant on, wat heb je precies aan die kabeltjes?
1. Jah een Bluetooth stickie in je LAptoppie bouwen. Als je de laptop omdraait dan zie je een heel kleine kllpeje met 1 schroef erop dat is de klep boven op de ingang waar de bluetooth stickie ingebouwd kan worden.

2. Die TSST is volgens mij gewoon een Amerikaanse dvd brander. Ik niet 1400 betaald om een amerikaanse versie brander te krijgen:P en hij brandt ook weer neit eens op 8x maar slechts op 4x!!!

3. Met die kabeltjes en CD die je erbij krijgt kan je ten 1ste muziek afspelen zonder je OS te booten gaat vanaf Linux :) en met die kabeltjes kan je zelfs je PS2 erop aansluiten!!

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yessss! mijn Jewel Alpha 2500 (Computerland R'dam) is binnen! _/-\o_

Kheb hem met de volgende specs:
* Intel Pentium-M 1.6 GHz (Dothan)
* 512 MB RAM
* ATI Mobility Radeon 9700, 256 MB
* 60GB 7200rpm
* 8x DVD+RW Double-Layer brander
* 3-in-1 cardreader (MMC, SD, MS (-Pro))
* TV-Tuner
* de rest standaard.

Staat nu een partitie te formatteren... (NTSC voor Win XP Pro) wat me eigenlijk wel beetje tegen valt qua snelheid :O
Voor de rest is alles compleet geleverd en heb ik nog geen dode pixels kunnen ontdekken.

Ik heb daarnet als eerste InstantON 1.4.3 van de bijgeleverde cd-rom geïnstalleerd.
Kan iemand mij nu uitleggen hoe dit precies werkt en wat ik er aan heb?
Start dit vanzelf op als je er een DVD of (MP3)CD in doet of moet je er een speciale toets voor indrukken om het op te starten?

Op de website van Jewel kan ik trouwens nergens de nieuwste drivers en/of BIOS van de Jewel 2500 vinden. Weet iemand waar deze staan of moet ik gewoon de drivers van de bijgeleverde cd-rom installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ff 1 vraagje over deze laptop, ik heb de thread helemaal doorgelezen lol:P maar ik ben toch benieuwd hoe ie call of duty draait en battle for middle earth, misschien iemand geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:32:
ik heb ff 1 vraagje over deze laptop, ik heb de thread helemaal doorgelezen lol:P maar ik ben toch benieuwd hoe ie call of duty draait en battle for middle earth, misschien iemand geprobeerd?
ik ben klaar met t downloaden, moet nog ff branden, installeren en dan ff testen.. maar hij draait halflife2, nfs underground 2 en doom3 prima dus verwacht geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:45:
[...]

ik ben klaar met t downloaden, moet nog ff branden, installeren en dan ff testen.. maar hij draait halflife2, nfs underground 2 en doom3 prima dus verwacht geen problemen..
Welke game moet je installeren, Call Of Duty of Battle For Middle Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]711 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:49:
gebruik trouwens geen muis, maar gewoon het touchpad.

Ik heb een tv tuner erin zitten, maar ik heb helemaal geen speciale dingen gedaan om die aan de praat te krijgen. Windows xp pro geinstalleerd en vervolgens de cd met meegeleverde drivers volautomatisch laten installeren.

quote]

Geeft home theater aan dat je tv kunt kijken dan?? dit doet ie bij mij namelijk niet en ik heb het gevoel dat ik dus de verkeerde cd meegeleverd heb gekregen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal;

morgen kan ik mijn laptop ophalen bij alternate.nl :Y) :Y)
Ik heb hier twee weken op moeten wachten, maar morgen is het dan eindelijk zover :P

Ik zal morgenavond gelijk Call Of Duty uitproberen...
Ook zal ik wel een paar foto's van de lap plaatsen..
ik weet niet of iemand hier behoefte aan heeft?

Ik hoor et wel....

Have Fun met je Juweel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazeker, ik wil dat dingetje van jou wel ff zien, als je cod speelt, zet dan vertical sync uit en tik in de console /cg_drawfps 1 dan zie je het aantal fps, kan niet meer dan 90 worden omdat de framelimit van het spel nog wel gewoon aanstaat, vertical sync laat 30 fps meer toe dan normaal (met cod dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:30:
jazeker, ik wil dat dingetje van jou wel ff zien, als je cod speelt, zet dan vertical sync uit en tik in de console /cg_drawfps 1 dan zie je het aantal fps, kan niet meer dan 90 worden omdat de framelimit van het spel nog wel gewoon aanstaat, vertical sync laat 30 fps meer toe dan normaal (met cod dan :P)
hoe kom ik in de console? heb al geprobeerd -console achter het exe bestand te zetten maar kom er dan niet in met het ~ knoppie.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]AzN_cRzY schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:48:
[...]

1. Jah een Bluetooth stickie in je LAptoppie bouwen. Als je de laptop omdraait dan zie je een heel kleine kllpeje met 1 schroef erop dat is de klep boven op de ingang waar de bluetooth stickie ingebouwd kan worden.

2. Die TSST is volgens mij gewoon een Amerikaanse dvd brander. Ik niet 1400 betaald om een amerikaanse versie brander te krijgen:P en hij brandt ook weer neit eens op 8x maar slechts op 4x!!!

quote]

Past elke willekeurige bleutooth stick erin?

Die dvd brander ken je toch op regio 2 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:57:
[...]

hoe kom ik in de console? heb al geprobeerd -console achter het exe bestand te zetten maar kom er dan niet in met het ~ knoppie.. :o
dat kan je bij 1 van de settings dingen doen dan kan je aanklikken enable console en dan druk je ingame op ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

@medici: ja HT geeft gelijk in het eerste scherm aan wat je allemaal kunt doen, dus dvd , tv, audio, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:17:
AzN_cRzY schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:48:
[...]

quote]

Past elke willekeurige bleutooth stick erin?

Die dvd brander ken je toch op regio 2 zetten?
Ik zou niet weten of elk willekeurige bluetooth USB stickie erin past maar als je het klepje weghaald (wat overigens gewoon mag!!) dan kan je kijken of het past. Die van mij moet erin gebouwd worden omdat het niet gewoon past zonder de behuizing eraf te halen:)

Ik kan die DVD regio wel veranderen maar dat is niet standaard de bedoeling tog en overigens brandt hij maar op 4x -R en +R terwijl dit tog echt 8x hoort te zijn :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een goedkope Sitecom Buetooth dongle, haalde het plastic kapje eraf en met een dun stukje plastic erom zit het gebakken....zonder iets van de computer te slopen.
Als je naar die Computerland toestanden gaat hebben ze nooit iets voorraad...5x om iets gebeld...5x gehoord (het ligt op hun lippen): "Nee, we hebben het niet in voorraad maar morgen komt het....misschien..."
Dus daarom deze oplossing om wachtergernissen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan alle bleu-toothers, klinkt goed, had al naar een bluetooth muis gekeken maar dacht dat je dan nog steeds zo'n stick aan de buitenkant had zitten.

Kunnen jullie even posten wat voor BT dongle, wat voor muis etc? En zijn er eigenlijk mensen die m'n wel in hebben laten bouwen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:47:
aan alle bleu-toothers, klinkt goed, had al naar een bluetooth muis gekeken maar dacht dat je dan nog steeds zo'n stick aan de buitenkant had zitten.

Kunnen jullie even posten wat voor BT dongle, wat voor muis etc? En zijn er eigenlijk mensen die m'n wel in hebben laten bouwen?
Als je een BlueTooth muis koop is het goed om er een aan te schaffen met schakelaar om de batterij uit te schakelen. Ik heb snel even een Logitech gekocht maar daar zijn de oplaadbare batterijen snel van leeg.

Dit is bijvoorbeeld een muis met schakelaar:

http://www.acesdirect.nl/...&opties=prod=111218&k=yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:47:

Even voor het goede begrip...

Een BlueTooth muis werkt met elke Bluetooth dongle...
Logitech levert een enorm oplaadapparaat met ingebouwde bluetooth ontvanger bij de muis.
Dit is eigenlijk meer geschikt voor een desktop computer.
Maar je kunt een aparte dongle kopen, de kleinste die je ziet en zet die onderin de laptop.
Ik weet niet of deze dongle onderin de laptop past:
http://www.acesdirect.nl/...&opties=prod=111218&k=yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, dus eerst maar eens schroeven, kijken meten en dan een muis met kleine dongle kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben je de cod console al binnen ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

wat betreft de blue tooth usb module. was vandaag bij computerland, hier hadden ze daar nog nooit van gehoord, ze hadden alleen van die grote sticks. heb bij hardware discount op de website wel een usb mini bluetooth stick gezien van Acer. Ik neem aan dat mini aangeeft dat ie extra compact is. wellicht past deze ?

heb ze bij CL naar mijn speaker laten luisteren, volgens hen was het normaal, na het horen van een andere 2500 lappie was ik het wel met ze eens. De 2 uur draaitijd op de batterij vond een van de medewerkers daar niet echt normaal, maar helaas zijn baas vond van wel. Dus geen andere batterij voor mij. Heb nog geinformeerd naar de 9 cels batterij, maar die was volgens jewel nog niet leverbaar. Wat betreft de draaitijd op de batterij ga ik nog wel ff informeren bij jewel zelf, want ik vind het toch wel krap. Mijn laptop van het werk draaide al langer op een batterij (toshiba tecra 8000) en dat was niet speciaal een energiezuinig platvorm a la Centrino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:25:
ben je de cod console al binnen ? 8)
gelukt... 1024x768 resolutie, alles op xtra, textures high, als ik recht de zon in kijk dan is t iets van 79 fps... maar kijk ik gewoon rond (en de soldaten vallen ondertussen aan hun parashuten uit de lucht) dan draait ie 110 fps... ga ik met me smoel tegen een muur aan staan dan draait ie 200 tot 250 fps

Afbeeldingslocatie: http://fantasy.onfirehosting.net/picserver/img.php?/8Z3ODW406I69/QV6F1B3S31CH/JPEG/1105714414//kx39

_/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:43:
[...]

gelukt... als ik recht de zon in kijk dan is t iets van 79 fps... maar kijk ik gewoon rond (en de soldaten vallen ondertussen aan hun parashuten uit de lucht) dan draait ie 110 fps... ga ik met me smoel tegen een muur aan staan dan draait ie 200 tot 250 fps

[afbeelding]

_/-\o_
heerlijk, en dit alles op extra en wat voor reso, als het op extra draait is de kaart net zo goed in cod als mijn FX 5900 !!! (bijna dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
Het rechter van die drie knopjes boven je keyboard, met die ventilator erboven, wat doet ie als je daarop drukt. De fan gaat langzamer draaien bij 1 keer klikken of juist weer sneller, begrijp er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
hallo allemaal,

ik heb een probleempje met mn draadloze netwerk. Ik heb een linksys draadloze router BEFW11S4 en mijn draadloze internet verbinding loopt met mn alpha 2500 de hele tijd met ups en downs. Dan weer is de snelheid 11mbps dan weer 1mbps en alles wat ertussen ligt. Dit terwijl ik toch echt naast mn draadloze router zit voor controle. Ik heb de laatste drivers van intel nl de 2200BG versie 9.0.1.0.
Zit er wellicht een foute instelling in mijn draadloze router of zit er wellicht iets mis in mn notebook?

Thx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paoloA schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:01:
hallo allemaal,

ik heb een probleempje met mn draadloze netwerk. Ik heb een linksys draadloze router BEFW11S4 en mijn draadloze internet verbinding loopt met mn alpha 2500 de hele tijd met ups en downs. Dan weer is de snelheid 11mbps dan weer 1mbps en alles wat ertussen ligt. Dit terwijl ik toch echt naast mn draadloze router zit voor controle. Ik heb de laatste drivers van intel nl de 2200BG versie 9.0.1.0.
Zit er wellicht een foute instelling in mijn draadloze router of zit er wellicht iets mis in mn notebook?

Thx in advance!
probeer eens een andere channel in je linksys router, ik heb zelf ook een draadloos router van linksys ik zit op channel 1 geloof ik, kan zijn dat als je wat channels probeert dat het draadloos netwerk niet meer doet, dan moet je even netwerk kabel eraan doen en de channel weer veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
dat heb ik al geprobeerd maar dat hielp niet echt. Wat wel raar is, is dat als ik de notebook bijna tegen de router aan heb staan dat hij dan 5 volle streepjes bij windows draadloze netwerk verbindingen aangeeft. Loop ik dan 5 stappen daar vandaan dan valt ie terug naar 2 streepjes. Wat ook raar is, is dat als ik de schuif voor draadloos internet aan zet op de notebook, dan detecteert intel Proset wireless direct de router met een uitstekende verbinding met alle streepjes groen. Dan zoekt hij naar een netwerk adres in de windows draadloze netwerk verbindingen en als hij dan verbonden is, dan vallen alle streepjes dus weer terug naar 2 streepjes en valt de verbinding terug naar 1mbps. Soms komt hij wel op 11mbps maar daar is niets van te merken want de sites laden heel traag. Zou er iets mis zijn met mn router of met mn notebook? Heb ik eigenlijk wel de goede drivers erop staan? heb nu namelijk Intel 2200BG maar moet dit misschien een andere zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het gemakkelijk checken als je nog een andere notebook/desktop hebt met draadloos netwerk erop, gaat dat ook langzaam dan zal het waarschijnlijk aan je router liggen, en die 2200BG is volgens mij wel goed, waarom zou het niet goed werken, je zou eventueel nog andere drivers kunnen proberen, of een mailtje sturen naar jewel als het probleem er dan nog steeds is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik ook n draadloze router (in mijn geval n speedtouch) maar heb verder op mijn laptop geen drivers voor de wifi kaart geinstalleerd (ook niet van de bijgeleverde cd's) de standaard drivers van windows voldoen prima en je hebt niet allemaal van die irri icons in je tray staan...
oja, en zou de verbinding daadwerkelijk 1mbps zijn dan zullen sites wel degelijk snel laden omdat dit toch zo'n 125 kilobyte per sec is... misschien is er meer aan de hand?? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he peter79 ff een vraagje...

hoe draait cod als je bijv door een bosje loopt (fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

vandaag een bluetooth usb stickje gehaald bij mycom en hij past en functioneert prima.
heb het stickje een beetje smaller gemaakt door links en rechts een paar milimeter af te schuren. Het stickje is is in totaal 5 cm lang, hoogte is precies goed alleen de breedte is 2 milimeter te groot. Verder geen breekwerk in de laptop, gewoon klepje open schroeven en inpluggen maar.

Mycom verkoopt het onder de eigen naam en kost 24,95. Het is een class 1 apparaat zie bijgaande link voor specs en plaatje. hier

ondersteunde functies:
1. file transfer
2. dial up networking
3. network access
4. fax
5. information exchange
6. SPP
7. GAP

er zit een blauwe led in. Nou nog even kijken of ik de fotos in mijn telefoon kan overschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:05:
he peter79 ff een vraagje...

hoe draait cod als je bijv door een bosje loopt (fps)
79 ofzo, maar heb t spel niet meer gedaan.. te druk met Riddick, escape from butchers bay.. wel veeleisend spel wat systeem betreft.. kan niet alles op hoog zetten wil ik t smooth laten lopen bij een resolutie van 1280x800.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k, maar ik wil een goede desktop vervanging hebben, ik heb nu een p4 3.2 1024 ddr en een FX 5900, en ik wil niet al te veel achteruit gaan, ik heb een keer een 512 bankje er bij in gekocht maar merkte geen zak verschil dus dat boeit me niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Een echte desktop vervanging vind je denk ik niet in de Alpha2500. Alhoewel het wel een dijk van een laptop is is het geen Desktop Replacement. (mijn persoonlijke mening.)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:22:
Een echte desktop vervanging vind je denk ik niet in de Alpha2500. Alhoewel het wel een dijk van een laptop is is het geen Desktop Replacement. (mijn persoonlijke mening.)
ben t volledig met zosas eens.. een laptop is nooit een echte desktop replacement omdat het eenvoudig weg niet de performance kan leveren.. al zou je een Toshiba Qosmio G10-104 voor een slordige 2500 euro kopen, het blijft een laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk voor de algemene ontwikkeling...

Laptop of Desktop via Bluetooth (dus draadloos en redelijk beveiligd) op TV.

Enkele URLS:

NL: http://www.expansys.nl/product.asp?code=113667

http://www.mobile.daimler...p?Action=Details&Item=165

http://www.anycom.com/any...php?lang=pt&prodid=CC3088

http://www.blueunplugged....h_TV_Adapter_TV_BT04.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:22:
Loop je soms ook met je auto als "replacement" sorry vervanging onder je arm?

Met een normaal toetsenbord en beeldscherm is de Alpha 2500 een doodgewone computer...of invalide uitgedrukt: "Desktop replacement"...

OK alles kan beter en groter...wat is een doodgewone computer?...met een 1.20 m Plasma scherm?...dat kan de Alpha ook best aan...lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat een gewone desktop pc niet kan worden vervangen door een laptop, maar ik ben gewoon flauw van dat bakbeest en die monitor op me bureau, en als ik een keer in de woonkamer wil kan dat niet, kortom een laptop vind ik gewoon veel handiger, maar wil wel goed games kunnen spelen met acceptabele fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:23:
ik weet dat een gewone desktop pc niet kan worden vervangen door een laptop, maar ik ben gewoon flauw van dat bakbeest en die monitor op me bureau, en als ik een keer in de woonkamer wil kan dat niet, kortom een laptop vind ik gewoon veel handiger, maar wil wel goed games kunnen spelen met acceptabele fps
Ik gebruik de laptop onderweg en ik vind dat kleine toetsenbord een ramp ...en dat touchpath geklungel! ...hou op!
Maar ja...het scheelt je veel gesjouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar!
Heb bios ge-update naar versie 1.6 omdat ik met 1.5 een cmos error kreeg, speedswitch xp 1.4 geinstalleerd en speedswitch zegt nu wanneer ik op "detect max cpu speed" klik dat ie maar tot 541 mhz gaat!!!! :? WTF dit trek ik dus echt niet.
Bios zegt trouwens 600 mhz, maar ik dacht dat ie dat deed door dat speedstepping verhaal.
Weet iemand hoe dit te verhelpen is?
tnx,
Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:43:
[...]

Ik gebruik de laptop onderweg en ik vind dat kleine toetsenbord een ramp ...en dat touchpath geklungel! ...hou op!
Maar ja...het scheelt je veel gesjouw...
ja ma k heb zelf nog draadloos toetsenbord en muis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

711 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:29:
vandaag een bluetooth usb stickje gehaald bij mycom en hij past en functioneert prima.
heb het stickje een beetje smaller gemaakt door links en rechts een paar milimeter af te schuren. Het stickje is is in totaal 5 cm lang, hoogte is precies goed alleen de breedte is 2 milimeter te groot. Verder geen breekwerk in de laptop, gewoon klepje open schroeven en inpluggen maar.

Mycom verkoopt het onder de eigen naam en kost 24,95. Het is een class 1 apparaat zie bijgaande link voor specs en plaatje. hier

ondersteunde functies:
1. file transfer
2. dial up networking
3. network access
4. fax
5. information exchange
6. SPP
7. GAP

er zit een blauwe led in. Nou nog even kijken of ik de fotos in mijn telefoon kan overschieten.
Hey 711 is het nu gelukt met dat ding installeren in je laptop en werkt het naar behoren??
Class 1 betekent toch 100m bereik ofsjow??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik bios versie 1.4 kan vinden?
Krijg m met geen mogelijkheid meer over 600 mhz...

tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:46:
Weet iemand waar ik bios versie 1.4 kan vinden?
Krijg m met geen mogelijkheid meer over 600 mhz...

tnx.
Kweet niet wat je met je laptop hebt uitgespookt, maar bij mij doet versie 1.6 het gewoon. krijg gewoon netjes 1870 MHz tezien (1.7GHz standaard)

kjijk ff op www.uniwill.com voor de bios en probeer dat opnieuw te isntalleren en dan te kijken of het goed weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:17:
[...]

Loop je soms ook met je auto als "replacement" sorry vervanging onder je arm?

Met een normaal toetsenbord en beeldscherm is de Alpha 2500 een doodgewone computer...of invalide uitgedrukt: "Desktop replacement"...

OK alles kan beter en groter...wat is een doodgewone computer?...met een 1.20 m Plasma scherm?...dat kan de Alpha ook best aan...lol
Bedankt voor deze zeer constructieve bijdrage over het feit dat ik de laptop geen "desktop replacement" noem.

:O

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mssn tog ma de Sager 9860 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik ga van de week ff terug met m'n Alpha 2500, er is iets niet helemaal goed met m'n wireless verbinding. Het schuifje aan de voorkant van m'n laptop werkt namelijk niet, en de ontvangst is gewoon super belabberd, zelfs als ik echt naast m'n router ga zitten. :?
Khad al ff in de laptop zelf gekeken, en daar zag ik dat maar 1 van de 2 connectoren op het WiFi Mini-PCI kaartje zijn aangesloten. Volgens een Computerland medewerker hoorde dit toch niet, magoed, we zullen zien wat ze kunnen doen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

--MeAngry-- schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:31:
Ik ga van de week ff terug met m'n Alpha 2500, er is iets niet helemaal goed met m'n wireless verbinding. Het schuifje aan de voorkant van m'n laptop werkt namelijk niet, en de ontvangst is gewoon super belabberd, zelfs als ik echt naast m'n router ga zitten. :?
Khad al ff in de laptop zelf gekeken, en daar zag ik dat maar 1 van de 2 connectoren op het WiFi Mini-PCI kaartje zijn aangesloten. Volgens een Computerland medewerker hoorde dit toch niet, magoed, we zullen zien wat ze kunnen doen. :)
hey MeAngry welke Compuland heb je gesproken?? over je wifi, heb de intel software al geinstalleerd?? Ik heb mn notebook weereens open gemaakt en ik zag dat er ook geen kabel op de AUX-poort aangesloten is. Deze AUX poort is voor het gebruik met een externe antenne. Hierover ga ik jewel bellen want ik wil toch wel een antenne gebruiken (voor 100% signaal)..
Ik denk dat er bij jou iets heel erg mis is met je wifikaartje, want ik heb wel bereik alhoewel het helemaal neit optimaal is:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

AzN_cRzY schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:10:
[...]

hey MeAngry welke Compuland heb je gesproken?? over je wifi, heb de intel software al geinstalleerd?? Ik heb mn notebook weereens open gemaakt en ik zag dat er ook geen kabel op de AUX-poort aangesloten is. Deze AUX poort is voor het gebruik met een externe antenne. Hierover ga ik jewel bellen want ik wil toch wel een antenne gebruiken (voor 100% signaal)..
Ik denk dat er bij jou iets heel erg mis is met je wifikaartje, want ik heb wel bereik alhoewel het helemaal neit optimaal is:(
Ja, hier dus hetzelfde, alleen de AUX-aansluiting is niet aangesloten, en ik heb ook wel bereik en het werkt wel, maar met een cheapo SWEEX-kaartje van 2 tientjes heb ik een veel beter bereik! :?
Heb al verschillende kanalen geprobeerd, alle instellingen van m'n router 3 keer doorlopen, en de laatste drivers van Intel zelf geinstalleerd van hun website. Snap dus ook niet echt wat het probleem is, daarnaast hoort dat schuifje aan de voorkant van m'n laptop het toch ook echt te doen volgens mij.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al wat meer te vertellen over de TSSTcorp CD/DVDW TS-L532A DVD-brander die in de Computerland Alpha 2500 laptops zit. Ik ben namelijk benieuwd van welk merk deze is, waar ik juiste firmware kan vinden zodat Nero hem als 8x DVD herkent i.p.v. 2x en welke regiomogelijkheden deze speler heeft. Op dit moment heb ik zelf Firmware revision SB00.

Over regiomogelijkheden gesproken. Ik probeerde gisteren met InstantON een originele regio 2 ICE Age DVD af te spelen. Deze werd echter geweigerd omdat het niet de juiste regio zou zijn. Weet iemand dit te verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TSSTcorp staat trouwens voor: Toshiba Samsung Storage Technology Corporation
Dit heb ik via google gevonden onder deze url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:18:
Weet iemand al wat meer te vertellen over de TSSTcorp CD/DVDW TS-L532A DVD-brander die in de Computerland Alpha 2500 laptops zit. Ik ben namelijk benieuwd van welk merk deze is, waar ik juiste firmware kan vinden zodat Nero hem als 8x DVD herkent i.p.v. 2x en welke regiomogelijkheden deze speler heeft. Op dit moment heb ik zelf Firmware revision SB00.

Over regiomogelijkheden gesproken. Ik probeerde gisteren met InstantON een originele regio 2 ICE Age DVD af te spelen. Deze werd echter geweigerd omdat het niet de juiste regio zou zijn. Weet iemand dit te verklaren?
Ik kan er niet veel over zeggen, ik heb er een NEC ND-6500A in gekregen waar ik zeer tevreden over ben! :*) Die brandt tenminste netjes op 8x op de goede DVD's. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eens gaan zoeken op de sites van Toshiba en Samsung en volgens mij is de TSSTcorp CD/DVDW TS-L532A DVD-brander uit de Alpha 2500 laptops van Computerland een Toshiba Mobile TS-L532L.

Specs:
DVD LightScribe Rewriteable Mobile Computer Drive
OEM Drive
8X DVD±R Write
4X DVD±RW Write
2.4X DVD+R Double Layer Write
8X DVD-ROM Read
24X CD-R Write
10X CD-RW Write US
24X CD-ROM Read
Horizontal or Vertical Mount
External Dimensions (W x H x D):
128mm x 12.7mm x 126.1mm
Weight: 0.19 kg

Voor meer info kunnen jullie op de volgende url op de officiele Toshiba website klikken.

Ik heb echter nog geen firmware updates kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:07:
[...]

Ik kan er niet veel over zeggen, ik heb er een NEC ND-6500A in gekregen waar ik zeer tevreden over ben! :*) Die brandt tenminste netjes op 8x op de goede DVD's. :)
Heb jij hem ook bij Computerland gehaald?

Zo ja bij welke computerlandlocatie?

Tussen de Alpha en de Jewel notebooks zit volgens mij toch enig verschil.
De behuizing van mijn Alpha 2500 is anders dan die van een Jewel 2500.
Bij mijn Alpha 2500 is waar het zwarte gedeelte rond het toetsenbord bij de Jewel 2500 zit zilver en de zilveren rand van de Jewel 2500 rond het scherm is bij mijn Alpha 2500 zwart. Persoonlijk vind ik de Alpha 2500 mooier maar dat is natuurlijk een bijzaak. Had liever een NED ND-6500A gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

--MeAngry-- schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:50:
[...]

Ja, hier dus hetzelfde, alleen de AUX-aansluiting is niet aangesloten, en ik heb ook wel bereik en het werkt wel, maar met een cheapo SWEEX-kaartje van 2 tientjes heb ik een veel beter bereik! :?
Heb al verschillende kanalen geprobeerd, alle instellingen van m'n router 3 keer doorlopen, en de laatste drivers van Intel zelf geinstalleerd van hun website. Snap dus ook niet echt wat het probleem is, daarnaast hoort dat schuifje aan de voorkant van m'n laptop het toch ook echt te doen volgens mij.
Dit heeft duidelijk te maken mt het feit dat de laptop wifi kaart niet krachtig is om een sterke signaal uit te sturen vergeleken met de sweex (Die overigens ook no eens een antenne!! heeft)
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:18:

Je kan in apparaatbeheer de regio code in 2 wijzigen of had je dat al gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:28:
[...]

Heb jij hem ook bij Computerland gehaald?

Zo ja bij welke computerlandlocatie?

Tussen de Alpha en de Jewel notebooks zit volgens mij toch enig verschil.
De behuizing van mijn Alpha 2500 is anders dan die van een Jewel 2500.
Bij mijn Alpha 2500 is waar het zwarte gedeelte rond het toetsenbord bij de Jewel 2500 zit zilver en de zilveren rand van de Jewel 2500 rond het scherm is bij mijn Alpha 2500 zwart. Persoonlijk vind ik de Alpha 2500 mooier maar dat is natuurlijk een bijzaak. Had liever een NED ND-6500A gehad ;)
Ik heb ook een Alpha 2500, die heb ik gehaald in Eindhoven, en het maakt geen bal uit! ;)
Alpha en Jewel laptops komen vanuit elk Computerland/Computerpirates/Trendtek/...... filiaal vanaf Jewel Nederland. Die Jewel's hebben ook allemaal een zwarte rand rond het scherm, de foto's op de site van Jewel zijn alleen van een pre-productie model.
De reden dat er in jouw notebook een andere brander zit is misschien alleen dat de NEC (tijdelijk) slecht leverbaar is/was, of iets dergelijks, dus ik vrees dat je gewoon pech hebt gehad en misschien even contact moet opnemen met Computerland/Jewel over opheldering, waarom je brander maar op 2x wil bijvoorbeeld. Misschien is het enkel kwestie van wachten op een firmware-update of een update van je brandprogramma. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:18:
Ik heb 'n 2,0 GHz proc 1024 MB ram en 60 gig 7200 rpm HD heb alleen nog 3Dmark 05 gedaan, daar is mijn score 1145 punten
Edit: 3Dmark 03 scoor ik 2917 (alles met standaard drivers)
Hmmm.... met standaard power modus (overclocked) krijg ik heel weinig winst, slechts 4 punten winst! |:(
Hey Grote,

mag ik jou vragen hoeveel je kwijt was voor jouw lappie? 1024 mb Ram en de 7200 rpm spreken me erg aan. Maar dat zal wel wat gekost hebben :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

OK ik heb eindelijk me Sitecom bluetooth USB stickie erin gekregen:D.. Ik heb hiervoor wel de bluetooth behuizing meoten wegslopen. Mijn vraag nu is:
Kan het kwaad voor mijn laptoppie dat ik die bezhuiing van mn sitecom bluetooth eraf heb gesloopt?? (bv straling :? )

Khad al op GoT gezocht maar kon niet 1 2 3 iets vinden, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Grote,

mag ik jou vragen hoeveel je kwijt was voor jouw lappie? 1024 mb Ram en de 7200 rpm spreken me erg aan. Maar dat zal wel wat gekost hebben :-(
Dat was € 1991,- incl BTW. Wat, als je naar vergelijkbaar geconfigureerde A merken kijkt, echt een schijntje is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thanx....nou dat wordt nog ff sparen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 20:47
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:55:
[...]
Hey Grote,

Ik heb vandaag een laptop bij Informatique besteld, daar kan je een 'Informatique laptop' kopen wat erop neer komt dat je 'm zelf kan samenstellen. Ik heb er daar een samengesteld voor 1350 euro (incl BTW) met de volgende specs:
Aopen behuizing met SXGA scherm
Ati Radeon 9700 met 128 Mb geheugen
1024 Mb Ram
Intel Pentium M 1,6 Ghz met 2 Mb cache
CDRW/DVDROM
Hitachi 60 Gb 7200 RPM
Intel Prowireless 54 Mbit

Misschien is dit dus iets voor je.

(nee, ik werk niet bij Informatique ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn notebook moet nu voor de tweede keer terug naar Jewel voor reparatie. :( :(
Sinds ik 'm heb, heb ik hetzelfde probleem. Op volkomen willekeurige momenten wordt het scherm wit gaat de ventilator op volle toeren en kan ik niks meer met het apparaat dan uitzetten.

Zijn er meer mensen met dit aanhoudende probleem? Ik heb wel gelezen dat er meer mensen waren met soortgelijke problemen. Zijn de problemen opgelost? Zo ja hoe? :?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:36:
Mijn notebook moet nu voor de tweede keer terug naar Jewel voor reparatie. :( :(
Sinds ik 'm heb, heb ik hetzelfde probleem. Op volkomen willekeurige momenten wordt het scherm wit gaat de ventilator op volle toeren en kan ik niks meer met het apparaat dan uitzetten.

Zijn er meer mensen met dit aanhoudende probleem? Ik heb wel gelezen dat er meer mensen waren met soortgelijke problemen. Zijn de problemen opgelost? Zo ja hoe? :?

Groeten
Nope, mijn scherm wordt niet spontaan wit. De ventilator daarintegen wil tijdens het gamen (Battle for middle earth) wel flink loeien, maar dat vind ik niet zo vreemd. Tijdens het surfen, msn-en etc blijft ie stil

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigben04 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:10:
[...]

Ik heb vandaag een laptop bij Informatique besteld, daar kan je een 'Informatique laptop' kopen wat erop neer komt dat je 'm zelf kan samenstellen. Ik heb er daar een samengesteld voor 1350 euro (incl BTW) met de volgende specs:
1024 Mb Ram
CDRW/DVDROM
Hitachi 60 Gb 7200 RPM

Als je pixelgarantie belangrijk vind zodat er niet opeens een dode pixel in het midden verschijnt zoals ik wat vaker bij die informatique modellen heb gehoord ...

zou ik niet bij Informatique bestellen want die hebben geen pixelgarantie ... :|

Verder is het een goede zaak en zijn die laptops inderdaad ook niet zo duur ... maar je hebt daar geen garantie op je scherm helaas...

Bij de Computerland krijg je voor een Jewell 2 weken of meer. :*)

Ik had gelukkig helemaal geen dode pixels ofzo met de Diamond 2500 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1024 Mb Ram
CDRW/DVDROM
Hitachi 60 Gb 7200 RPM

Op zich geen slecht systeem, maar toch een stuk duurder dan Alpha! Let wel op dat in mijn systeem veel meer extra zit:
2.0 Ghz proc
8x +/- Dual layer brander
265 mb grafisch geheugen ipv 128
TV-tuner
Dode pixel garantie
EN een legale Engelse versie van XP-pro
Ik heb natuurlijk voor het kopen van mijn Alpha ook bij Informatique gekeken, maar met de specs die ik wilde, waren ze veel te duur! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 10:16:
[...]

Nope, mijn scherm wordt niet spontaan wit. De ventilator daarintegen wil tijdens het gamen (Battle for middle earth) wel flink loeien, maar dat vind ik niet zo vreemd. Tijdens het surfen, msn-en etc blijft ie stil
Hey Zosas,

Hoe draait LOTR Battle or Middle Earth bij jouw?

Ik draai deze game op 1024 x 800, details hoog en heb hiermee af en toe wat haperingen en de game is bij mij 2 x blijven hangen. Ik maak by the way gebruik van een virtuele LOTR cd-rom via Alcohol 120% en draai met een Alpha 2500 met een 60 GB 7200 rpm i.p.v. 80 GB 5400 rpm.

Is 512 mb intern geheugen te weinig om deze game vloeiend te kunnen draaien?

Weet iemand trouwens of de Alpha 2500 ook PC 3200 (DDR400) geheugen ondersteunt? Op dit moment worden ze namelijk geleverd met PC 2700 (DDR333). Dit wil ik weten i.v.m. eventuele toekomstige upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunt de Alpha 2500 trouwens ook een Pentium M met 533 Mhz FSB i.p.v. 400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat er rechts onder zit als je de laptop omdraait? De hardeschijf?

Ik heb nog even 2 andere vragen:

het geheugen zit onder de grote klep?

Nog iets... kun je de laptop verantwoord zo uit elkaar sleutelen dat je dat stof uit die roosters goed kan weghalen, want dat vind ik behoorlijk vervelend?

Hoor het wel van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Gaat niet werken, er zit een i855 chipset in, die werkt officieel alleen met 400MHz Dothan's (hoewel dit misschien in de toekomst toch wel gaat werken op een onofficiele manier).
DDR400 kan er trouwens ook wel in, maar dat zal dan maar op 166 (333) MHz werken, omdat de chipset officieel ook gewoon niet meer ondersteunt. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711

711

@aZnCRY: ja blue tooth stick werkt perfect. Kan nu bv bellen met mijn laptop via miijn mobiel. Of bijvoorbeeld de telefoon opnemen met mijn laptop en dan gewoon praten. Ook mijn fotos kan ik nu gewoon downloaden. Werkt allemaal erg leuk. Volgens mij staat er bij de specs dat het inderdaad 100 meter bereik is voor class 1.

Vandaag een memorystickje gehaald hi-speed usb, krijg de melding dat er geen hi-speed controller in de laptop zit. Weet iemand of dit zo is of moet ik andere drivers installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 16:39

Zijn er meer mensen met dit aanhoudende probleem? Ik heb wel gelezen dat er meer mensen waren met soortgelijke problemen. Zijn de problemen opgelost? Zo ja hoe?
Dr.Pepper ik heb hetzelfde probleem. Mijn Alpha is nu ook voor de tweede keer terug naar Jewel. De eerste keer hebben ze wat stekers aangedrukt. Dat hielp dus niet. Kennis van me had een Fuijtsu Siemens met hetzelfde probleem. Die kreeg een nieuwe laptop van de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:53:
Kan iemand mij vertellen wat er rechts onder zit als je de laptop omdraait? De hardeschijf?

Ik heb nog even 2 andere vragen:

het geheugen zit onder de grote klep?

Nog iets... kun je de laptop verantwoord zo uit elkaar sleutelen dat je dat stof uit die roosters goed kan weghalen, want dat vind ik behoorlijk vervelend?

Hoor het wel van jullie?
Iemand die ook veel stof in zijn roosters heeft en dit heeft weggehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: stomme vraag

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon een serieuse vraag waar ik een serieus antwoord op wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 22:56:
Het is gewoon een serieuse vraag waar ik een serieus antwoord op wil...
onder de grote klep zit je proc, geheugen, tv-tuner en wifi-kaart., als je de laptop op zn kop hebt links zit een klein klepje waar een interne usb-poort onder zit, hierop kan je een bleutooth dongle pluggen..

stof in je laptop?? das geen goede zaak.. stofdeeltjes kunnen statisch geladen raken.. spanning op je mobo of geheugen is nooit goed.. grote klep aan de onderzijde verwijderen en VOORZICHTIG met compressor uitblazen.. niet met 10 bar er vol op knallen.. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie peter!

Onder het kleine klepje van de usb ingang zit nog een klepje zit daar de hdd?

Nog even een andere vraag over stof, bij de bovenste knoppen in het ''dashboard'' hebben jullie daar ook last van en kun je de laptop zo open krijgen dat je van achter het stof er uit kan blazen?

Denk dat dit moeilijk zal worden maar had liever niet zon roostertje gehad waar het stof in gaat zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clog schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:53:
[...]

Dr.Pepper ik heb hetzelfde probleem. Mijn Alpha is nu ook voor de tweede keer terug naar Jewel. De eerste keer hebben ze wat stekers aangedrukt. Dat hielp dus niet. Kennis van me had een Fuijtsu Siemens met hetzelfde probleem. Die kreeg een nieuwe laptop van de Mediamarkt.
@clog De eerste keer hebben ze bij mijn Jewel een bios-update en heat sink gedaan :? (Weet btw niet wat dat precies inhoud). Ben benieuwd waar ze nu mee gaan komen. Laat ff weten wat er met je notebook gebeurt?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.