De nieuwe Fuji Finepix S serie

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.718 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Koffie schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:55:
[...]

Ik heb zelf een S7000 en deze is USB2.0 , ik weet niet hoe dat met die S5500 zit, maar als die ook USB2.0 is, verbaasd het me niets dat een laptop er problemen mee heeft, die hebben vaak niet voldoende stroom voor USB2.0 ;)
Na even te telefoneren met Acer heeft Acer gezegt; hier heb je een UPS label, inpakken, label erop, UPS bellen en hij wordt gratis opgehaald :D

Dus hij gaat even weg ter reperatie (de laptop he voor de duidelijkheid ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door EEKthecat op 29-12-2004 22:36 ]

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Koffie schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:55:
[...]

Ik heb zelf een S7000 en deze is USB2.0 , ik weet niet hoe dat met die S5500 zit, maar als die ook USB2.0 is, verbaasd het me niets dat een laptop er problemen mee heeft, die hebben vaak niet voldoende stroom voor USB2.0 ;)
Ik gebruik de S5500 (deze is idd ook USB2.0) ook gewoon op mijn laptop (zonder netstroom) en heb dit probleem niet.

Zou USB2.0 dan dit soort problemen kunnen geven op een laptop?? Ik kan op mijn laptop (zonder netstroom) gewoon een externe 2,5" HD aansluiten die volledig op USB2.0 draait (ik bedoel 1 USB kabel voor data en 1 USB kabel voor stroom die beide naar mijn laptop gaan) en die gewoon gebruiken tot mijn accu leeg is (gaat wel iets sneller leeg natuurlijk maar geen disconnects zoals eerder beschreven). Dat lijkt me nog wel iets meer stroom te vreten dan een camera voor zo'n korte periode :?

[ Voor 1% gewijzigd door S913 op 30-12-2004 11:26 . Reden: typo ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

heeft iemand hier een B&W UV filter er op zitten.
B&W UV 010 MRC 55
Zo ja mijn vraag:

past t originele lenskapje er dan nog op?
of heb je dan een andere kap/dop nodig.

Verwijderd

heb mijn s5500 nu een week, en merk op dat ik enorm problemen heb met bewegende beelden te fotograferen... heb zowat alle verschillende modes geprobeerd, maar geen enkel deftig resultaat... daarbij komt nog eens dat ik niets van digitale fotografie afken EN dat ze mij een duitste handleiding mee hebben opgestuurd... dus als er iemand enkele instellingen kan zeggen die goed zijn...

foto's getrokken met mijn s5500:
001
002
003
004
005

ah ja nog iets: als ik mijn camera aansluit aan mijn laptop dan zie ik in mijn explorer de camera wel en de foto's erop, maar de filmpjes zijn spoorloos... en met de finepix viewer die erbij zat zie ik de camera al helemaal niet staan :s zowel op netstroom als op batterij ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 13:27 . Reden: den helft vergeten :p ]

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

dat je geen scherpe foto's kan maken heeft toch te maken met dat je beweegt tijdens het nemen van de foto. een statief kan hierbij natuurlijk helpen. Je zou natuurlijk ook met de sluitertijd en de diafragma kunnen spelen. door een kortere sluitertijd te nemen krijg je strakkere foto's. en vergeet ook niet dat je de camera goed moet vastpakken. er zit een groot verschil in met foto's maken met het display(wat niet op schiet), of foto's maken door de zoeker kijken.
Houd de camera altijd stevig tegen je lichaam aan en als je wilt bewegen met de camera doe dat dan vanuit je heupen en niet met je armen. dit houdt het een stuk stabieler.

Veel succes er mee
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:25:
heb mijn s5500 nu een week, en merk op dat ik enorm problemen heb met bewegende beelden te fotograferen... heb zowat alle verschillende modes geprobeerd, maar geen enkel deftig resultaat... daarbij komt nog eens dat ik niets van digitale fotografie afken EN dat ze mij een duitste handleiding mee hebben opgestuurd... dus als er iemand enkele instellingen kan zeggen die goed zijn...

001
002
003
004
005

ah ja nog iets: als ik mijn camera aansluit aan mijn laptop dan zie ik in mijn explorer de camera wel en de foto's erop, maar de filmpjes zijn spoorloos... en met de finepix viewer die erbij zat zie ik de camera al helemaal niet staan :s zowel op netstroom als op batterij ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een andere tip is proberen een pic te maken met de flitser (indien mogelijk).
zoals gezegd heb ik zelf de S7000 en sinds kort maak ik foto's met een externe flitser welke ik naar boven kan richten.
Je krijgt dan nog veel mooiere pics (goed belicht zonder dat je echt kan zien dat er geflitst is) en vrijwel nooit bewogen :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

• S913

S913

Abusus non tollit usum

True, maar een nadeel van de S5500 is dat er geen externe flitser op kan :'(

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

valt het niet te modden met een externe flitser, ik bedoel daarmee, dat je ipv de externe flitser erop zet, via een ander aansluitcontac 1 in je hand kan houden?
Of mag ik verderdromen ;)

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
foutje,bovenstaande post is van mij 8)7
Had gewoon gepost op vriend z'n pc
Met die flitser bedoel ik wel zo'n model dat je op je cam kan zetten, maar dan gewoon via een systeempje in je hand kan laten flitsen.

Ofwel, de flits met een spiegel naar het plafond richten?
Heb ik nog gedaan bij een Sony F828, vond het wel prettige resultaten geven (wel zonder spiegel)
Iemand al geprobeerd?

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Nohead schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:25:
heeft iemand hier een B&W UV filter er op zitten.
B&W UV 010 MRC 55
Zo ja mijn vraag:

past t originele lenskapje er dan nog op?
of heb je dan een andere kap/dop nodig.
Ik heb die B + W UV filter erop zitten. Je moet inderdaad een ander lenskapje hebben. De meeste winkels geven je dat er gratis bij als je je probleem uitlegt :)

001
002
003
004
005
Het is een kwestie van oefenen. Gebruik met bewegende beelden bij voorkeur een manuele stand (of de P stand). Goed en gelijktijdig met meebewegen met het voorwerp.
Oefening baart kunst!
Je kan trouwens de ISO op 200 zetten (ipv 64) om zo een wat snellere sluitertijd te creeeren. Fotografeer via de zoeker!
Als laatste, werkt goed bij auto's. Als je weet hoe de auto van tevoren rijdt, stel scherp op die plek, houdt dan de knop half ingedrukt, volg de auto in je zoeker, als die op de plek rijdt waarop je heb scherp gesteld, maak je de foto. Dit bespaart je focus-tijd :)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx allemaal! vanavond nieuwejaar, dus zal uitgebreid de kans hebben om da allemaal uit te testen!!! (als ik nog in staat ben mijn camera vast te houden ;))
ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies een jaar geleden een S5000 gekocht. Geen spijt van... wel affentoe wat ruis maar als je goed met de cam om kan gaan valt dat heel erg mee... Overigens zit er ook een 6MP optie op welke volgensmij geinterpoleerd is maar een erg prettig resultaat geeft als je poster afdrukken nodig hebt. Samen met de RAW funktie helemaal :) Het enige wat ik wel erg moeilijk vind is om bijv. een vliegende vogel te fotograferen. Ook met de sport stand is dit erg moeilijk... heb me altijd al afgevraagd hoe sommige tweakers dat voor elkaar krijgen.

Verder vind ik de S5500 niet echt een hele grote vooruitgang. Alleen de grote video res. is wel prettig samen met de 4mp. Misschien kan je het voor elkaar krijgen om de "software" van de camera aan te passen en hem zelf te tweaken die S5000 zodat je er meer mee kan :) De S5000 scoort op menige tests zeer zeker bovengemiddeld en vaker zelfs als beste boven andere camera's. Ik ben er nogsteeds zeer tevreden over.

Ik wens jullie allen een goed uiteinde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Hallo mensen ik heb me HP 945 camera verkocht en ben met spoed (wil morgen bestellen ;) )
op zoek naar een vervanger.

Nu heb ik de keuze beperkt tot de S5500 en de DX7590 van Kodak.
De Kodak heeft 5 mp ipv de 4 van de fuji maar dat is niet zo erg belangrijk wat mij betreft.

Ik fotografeer over het algemeen macro en wat hobby gebruik, kleuren zijn heel belangrijk.
Als het onderdelen van pcs betreft weet ik nagenoeg alles maar dit gaat mijn petje te boven wat is de beste keus. jongens ?

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
:)
SmokeyTheBandit schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:39:
Hallo mensen ik heb me HP 945 camera verkocht en ben met spoed (wil morgen bestellen ;) )
op zoek naar een vervanger.

Nu heb ik de keuze beperkt tot de S5500 en de DX7590 van Kodak.
De Kodak heeft 5 mp ipv de 4 van de fuji maar dat is niet zo erg belangrijk wat mij betreft.

Ik fotografeer over het algemeen macro en wat hobby gebruik, kleuren zijn heel belangrijk.
Als het onderdelen van pcs betreft weet ik nagenoeg alles maar dit gaat mijn petje te boven wat is de beste keus. jongens ?
Als ik eerlijk ben is de Maco-functie op m'n S5500 niet de allerbeste. Vanaf 10 cm presteert íe redelijk tot goed. Ik denk dat een camera als een KM Z-2 of Z-3 betere resultaten geeft op Macro gebied. Voor de rest weet ik dat de Kodak geen AF-hulplicht heeft wat scherpstellen in het donker bemoeilijkt.
Ze maken allebei prima foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Je kijkt anders best op http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/fuji_s5100.html

Daar kun je sample foto's vinden, maar ook van andere camera's.
Ik heb verschillende gedownload en vergeleken. Ik vond dat de s5500 er in het algemeen het beste uitkwam.
De Z3 vind ik een vergeelde indruk nalaten.

Binnen 2 dagen kan ik het allemaal vertellen,want dan ben ik ook een gelukkige eigenaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Er bestaat naar mijn inziens geen twijfel, de Fuji vind ik gewoon de best. Alleen de vraag van SmokeyTheBandit ging over de Macro-functie. M'n S5500 blinkt daar gewoon niet in uit. De rest van de camera is fantastisch :)
Zal binnenkort nog ff wat nieuwe picca''s uploaden

[ Voor 5% gewijzigd door Nielsracing op 03-01-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Zoals gezegd... Foto's gemaakt in IJmuiden

Afbeeldingslocatie: http://img80.exs.cx/img80/6174/dscf1336filteredborder6jn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img80.exs.cx/img80/7148/dscf1338filteredborder6sl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img80.exs.cx/img80/776/dscf1343filteredborder0nj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img80.exs.cx/img80/5319/dscf1344filteredborder5gc.jpg

Ze zijn verkleint naar 800x600, maar geloof me, op 4MP formaat zijn ze ook haarscherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werk jij met een statief?
mooie foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou ik heb de knoop doorgehakt.

Ik ga voor de S5500 met de nodige acc. 512 mb XD etc.
Het prijsverschil wat er tussen zit kan ik nu mooi gebruiken voor acc.

Als ik ook de sample pix bekijk op de site van steve vind ik de S5500 wat natuurlijkere kleuren geven dan de DX7590.

Oh oh oh wat een mooie pics op 800x600 :9

[ Voor 36% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 03-01-2005 13:23 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:29:
Er bestaat naar mijn inziens geen twijfel, de Fuji vind ik gewoon de best. Alleen de vraag van SmokeyTheBandit ging over de Macro-functie. M'n S5500 blinkt daar gewoon niet in uit. De rest van de camera is fantastisch :)
Zal binnenkort nog ff wat nieuwe picca''s uploaden
Al ben ik niet zo tevreden over de kleuren, is bij mijn S7000 ook het geval, moet veel foto's bijwerken met Photoshop om de kleuren er niet flets uit te laten zien.
Ook lijken de Fuji camera's meer dan normaal last te hebben van een blauwzweem, om deze redenen stap ik binnenkort over op een Nikon D70.
Zie mijn site voor meer foto's van de Fuji S7000 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
ik vind ze juist net de betere kleuren weer te geven ivl met andere cam's.
Ik heb verschillende sample's genomen vanop steve's en verkleind naar 1240* ++++
Zo vond ik in de prijsklasse <500€ de fuji de beste.

smokey, waar haal jeje cam & geheugen? en what price?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:46:
werk jij met een statief?
mooie foto's!
Dank je ;)
Ik werk soms met een statief (bijvoorbeeld 's avonds). Deze foto's zijn geleund genomen in m'n auto.
Nou ik heb de knoop doorgehakt.

Ik ga voor de S5500 met de nodige acc. 512 mb XD etc.
Het prijsverschil wat er tussen zit kan ik nu mooi gebruiken voor acc.
Goede keus, wat ik je zeker kan aanraden is een goed stel oplaadbare batterijen (GP Batteries, 2100mAh en een UV filter van B+W)
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:17:
[...]

Al ben ik niet zo tevreden over de kleuren, is bij mijn S7000 ook het geval, moet veel foto's bijwerken met Photoshop om de kleuren er niet flets uit te laten zien.
Ook lijken de Fuji camera's meer dan normaal last te hebben van een blauwzweem, om deze redenen stap ik binnenkort over op een Nikon D70.
Zie mijn site voor meer foto's van de Fuji S7000 O-)

Ik moet zeggen dat ik weinig met PS hoef te bewerken en heb totaal geen last van blauwzeem.
Een Nikon D70 is een SLR en in dat opzicht niet echt te vergelijken, de D70 is een rete-goede camera :)

P.S. Leuk om te zien dat toch een aantal mensen voor de S5500 gaan, na 3 maanden ben ik er meer dan tevreden over. Vooral de 10x zoom is perfect, zo heb je een brede keus qua compositie etc. Ik gebruik trouwens altijd de Manuele Av Sv of P standen om m'n foto's te maken. Ook de witbalans stel ik zelf in. Hoe vaker je die manuele standen gebruikt, des te beter begrijp je hoe je mooie foto's kan maken. Ik weet ook niet waarom ik dit typ, maar dat wilde ik ff kwijt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Nielsracing op 03-01-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
thanks voor de tip!
Want meestal krijg ik niet wat ik wil met die automatische standen.
Kga er ook een stel gp's instoppen, heb nog 1800's liggen.

Kzal laatst op dpreview dat ze met 1800's 250 foto's konden schieten,dus dit lijkt me niet mis _/-\o_
Hij blijkt 1 van de zuinigste cam's te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
DeNB3rt schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:27:
thanks voor de tip!
Want meestal krijg ik niet wat ik wil met die automatische standen.
Kga er ook een stel gp's instoppen, heb nog 1800's liggen.

Kzal laatst op dpreview dat ze met 1800's 250 foto's konden schieten,dus dit lijkt me niet mis _/-\o_
Hij blijkt 1 van de zuinigste cam's te zijn.
Ik heb de 1800 en de 2100 van GP, met de 1800 kun je inderdaad makkelijk 250 foto's schieten :) Ruim voldoende dacht ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
ik heb op het forum van steve wel gelezen (weet niet of de s5500 hier last van heeft) maar dat de ccd na verloop van tijd (een paar jaar) meer ruis krijgt op hogere iso's?
Weet er iemand hoe dit komt en/of de s5500 hier ook last van zal krijgen binnen een paar jaar?
Maw, kan een ccd "verslijten"

ivm GP's, mss haal ik wel 2300's :9~
die kosten toch niet meer zoveel >:)

en ivm 250 foto's schieten met 1800 GP's, dat past net, een 512xD'tje kan 250 foto's in 4MP fine aan :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door DeNB3rt op 04-01-2005 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke manier doe jij dit?
Als ik aan zee ben en maak foto's zijn deze niet om aan te zien zo blauw :r en welke witbalans ik ook instel het helpt niets, alles blijft een blauwzweem behouden.
Duidelijk een groot nadeel van deze camera.
Zie hier de voorbeelden:
http://members.home.nl/rogerwierike/Vlissingen4.jpg
http://members.home.nl/rogerwierike/Vlissingen12.jpg
http://members.home.nl/rogerwierike/Vlissingen15.jpg
http://members.home.nl/rogerwierike/Vlissingen38.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Heb zelf ook geen last van blauwzeem .. ik vind foto's binnen juist vaak wat rood.

[edit]Owww, had niet gelezen dat jij een S7000 had 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door S913 op 04-01-2005 12:48 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
ligt dat niet aan die s7000 zelf, het is een volledige andere camera, hij bezit namelijk zo'n super CCD of ligt het daar niet aan? (dat hij niet te vergelijken valt met de s5500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:19:
ligt dat niet aan die s7000 zelf, het is een volledige andere camera, hij bezit namelijk zo'n super CCD of ligt het daar niet aan? (dat hij niet te vergelijken valt met de s5500)
Geen idee, ik weet wel dat ie hier problemen mee heeft in zonnige omstandigheden, in andere situaties is ie gewoon goed, zie de foto's op mijn site maar.
Het Awacsalbum daarintegen heeft weer last van blauwzweem al heb ik het wat kunnen wegwerken met PS.

Ik heb al diverse instellingen getest maar de blauwzweem bij zon blijft, misschien is zo'n zonnekap wel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:23:
[...]

Op welke manier doe jij dit?
Als ik aan zee ben en maak foto's zijn deze niet om aan te zien zo blauw :r en welke witbalans ik ook instel het helpt niets, alles blijft een blauwzweem behouden.
Duidelijk een groot nadeel van deze camera.
Zie hier de voorbeelden:
http://members.home.nl/rogerwierike/Vlissingen4.jpg
http://members.home.nl/rogerwierike/Vlissingen12.jpg
http://members.home.nl/rogerwierike/Vlissingen15.jpg
http://members.home.nl/rogerwierike/Vlissingen38.jpg
Ik moet zeggen dat de blauwzeem wel meevalt...
Maar hoe ik dit doe, vrij simpel, menu -> witbalans -> dan krijg je een aantal opties zoals het zonnetje, wolk+zonnetje etc etc tot gloeilamp.
Als je dit niet genoeg vind kun je de volledig handmatige witbalans instelling gebruiken. Je richt je camera op iets wits (ik heb gehoord dat de dop van Pringles chips perfect werkt) en vervolgens de witbalans optimaal is...
Als je foto's op je computerscherm bekijkt, moet je beeldscherm wel goed gekalibreerd zijn! Dit scheelt een hoop. Ik gebruik hiervoor Adobe Gamma.
Zoals ik al zei, ik vind de blauwzeem meevallen...maar ik ben ook aardig kleurenblind 8)7

:/ Niet lachen! :P

Wat ik net zit te bedenken.... je moet inderdaad eigenlijk altijd je zonnekap erop zetten. Ik heb dat uitgebreid met een B+W UV-filter... Die filtert een deel van de ongewenste reflecties weg :) misschien is dat dus de oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na een beetje rondkijken en lezen op internet de Fuji S5500 gekocht. Het blijft altijd een lastige keuze, de bekende appels met peren vergelijken. Zo zijn de foto's op "Steve's digicams" niet altijd onderling vergelijkbaar aangezien ze op verschillende dagen gemaakt zijn.

Ik bezit al een tijdje de Minolta F200. Hoewel dit kleine cameraatje meer opties heeft dan de S5500, zeker wat betreft de autofocus, is de auto-witbalans niet altijd even geweldig en is het objectiefje minder lichtsterk.

Ik heb vlak na elkaar met beide camera's een foto gemaakt op de laagste iso-waarde (64 bij Fuji, 100 bij Minolta) en de overige instellingen op automaat (de foto's zijn verkleind, maar de kleuren zijn zoals uit de camera).

Fuji S5500
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.debode1/images/s5500.jpg

Minolta F200
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.debode1/images/f200.jpg

Ik vind de kleuren van de P stand bij de Fuji S5500 mooier dan bij de Minolta F200.
Beide camera's zijn volledig uitgezoomd. Ik zie geen/nauwelijks lichtafval in de hoeken. Terwijl dat als minpunt in de review van Steve's Digicams naar voren komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Het is een beetje appels met peren vergelijken, een Minolta F200 en een Finepix S5500...
Neemt niet weg dat de Fuji veel mooiere kleuren weergeeft dan de Minolta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
kun je soms es een linkje posten van de orginele formaten aub?
Ik vergelijk graag op de orginele pixels :*)

Oja, en nielsracing, heb je ook wat orginele formaten?

Ik kan gewoon niet wachten op die cam,normaal heb ik morgen men xD geheugen,
hoop dat het hetzelfde is met de cam :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Omdat mijn minolta z1 is gestolen, en omdat ik vond dat deze teveel CA had, heb ik maar een s7000 gekocht, als nog een stap dichterbij de dslr (die echt niet te betalen zijn voor armzalige studentjes). :) Helaas kreeg ik het apparaat pas om 19.00 binnen, en was het al donker, dus kon nog geen foto's maken. De s7000 is echt een lekker ding :P lekker zwaar, stabiel, maar door de lichtomstandigheden heb ik nog niet echt kunnen testen. Morgen moet ik een aantal musea in en dan kan ik gelijk een paar pics maken & posten. Voor nu moeten we t doen met een nachtpicture (15 sec, iso 200, f8)

Afbeeldingslocatie: http://84.41.160.218/DSCF0193.JPG

Wat me wel tegenvalt, en waar ik waarschijnlijk gewoon aan moet wennen is dat ik in manual weinig aan m'n iso waarde kan doen & resolutie. iso gaat niet lager dan 200, en jpeg compressie is ook erg vaag. Wanneer ik de cam in RAW mode zet, dan maakt hij beelden van 12MP maar de ccd is zelf maar 6 MP, dus zou ik bestanden van 6 mb moeten verwachten, maar niet dus .

Ruis en CA is veeeeel minder dan bij m'n oude cam, de Z1, maar da's weer een peer vergelijking met deze appel :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DeNB3rt schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:19:
Hmm .. misschien anders ook eens een S7000 topic starten ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Erikie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 02:16:
maar door de lichtomstandigheden heb ik nog niet echt kunnen testen. Morgen moet ik een aantal musea in en dan kan ik gelijk een paar pics maken & posten. Voor nu moeten we t doen met een nachtpicture (15 sec, iso 200, f8)

[afbeelding]
Pssst .. d'r zit een flitser op dat ding :P
Wat me wel tegenvalt, en waar ik waarschijnlijk gewoon aan moet wennen is dat ik in manual weinig aan m'n iso waarde kan doen & resolutie. iso gaat niet lager dan 200, en jpeg compressie is ook erg vaag. Wanneer ik de cam in RAW mode zet, dan maakt hij beelden van 12MP maar de ccd is zelf maar 6 MP, dus zou ik bestanden van 6 mb moeten verwachten, maar niet dus .
De S7000 Heeft een honingraad SuperCCD.
Hoewel het een 6Mp camera is, maakt hij 12Mp foto's vanwege de bouw van die CCD (krom uitgelegd).
ELKEE foto op de S7000 word op 12Mp geschoten, afhankelijk van je settings word deze terug geresized naar de Mp setting die je wilt (een 3Mp foto word dus op 12Mp gemaakt, en naar 3Mp teruggebracht).

Overigens is het mij tot nu toe alleen nog maar gelukt om de volle foto uit de RAF te krijgen met de op de bijgeleverde CD RAW converter, elke andere tool die RAW aankan maakt er 1280*960 of met moeite iets richting de 2190*x van, de tool van van de CD doet het netjes op 4048*x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

arw, ik had een andere ra(f)w convertor gevonden, helaas weet ik de link niet meer maar het is freeware, en best wel in orde.

Download nog ff van mijn site voordat ik hem weer terug heb gevonden op internet :)

http://84.41.160.218/s7raw.0.3.3.zip

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

de s7000 heeft toch het zelfde type ccd als de s5500??
mn vriendin wil graag een nieuwe compact kopen en ik twijfel tussen de s5500 en de s7000
vind het erg jammer dat de s7000 geen 10 optische zoom heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MantaMania schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:09:
de s7000 heeft toch het zelfde type ccd als de s5500??
mn vriendin wil graag een nieuwe compact kopen en ik twijfel tussen de s5500 en de s7000
vind het erg jammer dat de s7000 geen 10 optische zoom heeft.
Wees maar blij want de "gewone" Sony CCD van de S5500 is beter dan die van de 7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

De ccd van de s5500 beter dan die van de s7000 en volgens letsgodigital hebben ze allebei een
Super CCD IV HR alleen de 7000 heeft een grotere sensor, dus die 7000 zou toch beter moeten zijn?
en jij zegt sony hebben die fuji's een sony ccd ik dacht jij dat fuji alleen die speciale ccd's had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MantaMania schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:22:
De ccd van de s5500 beter dan die van de s7000 en volgens letsgodigital hebben ze allebei een
Super CCD IV HR alleen de 7000 heeft een grotere sensor, dus die 7000 zou toch beter moeten zijn?
en jij zegt sony hebben die fuji's een sony ccd ik dacht jij dat fuji alleen die speciale ccd's had?
De S5000 had die superCCD maar het was niet zo'n succes zodat men de S5500 maar weer de standaard 1/2,7 "Sony CCD heeft gegeven.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
zit er daar een sony ccd in??

Kvind nogtans de foto's die uit de s5500 komen beter dan alle sony's (uitgezonderd de F828,...)
Zelfs die 7MP camera's verslaat hij, de s5500 moet dan toch wel een stukken betere lens hebben O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:58:
zit er daar een sony ccd in??

Kvind nogtans de foto's die uit de s5500 komen beter dan alle sony's (uitgezonderd de F828,...)
Zelfs die 7MP camera's verslaat hij, de s5500 moet dan toch wel een stukken betere lens hebben O+
80% van alle digicompacten hebben een Sony CCD.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:28:
[...]

De S5000 had die superCCD maar het was niet zo'n succes zodat men de S5500 maar weer de standaard 1/2,7 "Sony CCD heeft gegeven.................
weet je dat zeker want er staat overal dat die s5500 en die s7000 een super ccd hebben. en jij zegt dus dat die s5500 een gewone heeft en die s7000 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MantaMania schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:10:
[...]

weet je dat zeker want er staat overal dat die s5500 en die s7000 een super ccd hebben. en jij zegt dus dat die s5500 een gewone heeft en die s7000 niet?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

oke duidelijk ;)
maar die s7000 heeft wel een grotere sensor dan zou die toch oook beter moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MantaMania schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:33:
oke duidelijk ;)
maar die s7000 heeft wel een grotere sensor dan zou die toch oook beter moeten zijn?
De sensor alleen is niet bepalend, er zijn zoveel onderdelen , zowel optische als electronische die invloed hebben, bij de S7000 gaat het toch niet super, gezien de geweldige specs vallen de plaatjes wat tegen, zie ook het review op www.megapixel.net
Mijn schoonzoon heeft er ook een, toe ie de eerste foto's per E-mail (weliswaar in 3 MP ) stuurde schrok ik van de kwaliteit, dacht dat ie defect was, bleek dat ie de ISO buiten in de zon op 800 had gezet, en dan is 1/1000 niet genoeg> zwaar overbelicht..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
DeNB3rt schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:25:
kun je soms es een linkje posten van de orginele formaten aub?
Ik vergelijk graag op de orginele pixels :*)

Oja, en nielsracing, heb je ook wat orginele formaten?

~
Ik heb wel wat originele formaten alleen geen server/internetpagina waar ik ze kan uploaden :(
Ik ga morgen wel ff mn multikabel ruimte gebruiken om wat foto's online te zetten.
Erikie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 02:16:

Ruis en CA is veeeeel minder dan bij m'n oude cam, de Z1, maar da's weer een peer vergelijking met deze appel :)
De laagste ISO waarde van de S7000 is 200. Dat is wel raar omdat de S5500 (de goedkopere) een ISO van 64 heeft. Zelf ben ik niet zo dol op een honinggraad sensor :) 4MP is zat voor "normale foto's terwijl je met 4MP makkelijk grotere formaten kunt afdrukken.
Het hele Megapixel verhaal moet je een beetje op een korreltje zout nemen. Een trust van 6mp maakt minder mooie foto's dan een Canon A60 met 2,1 MP en zo zijn er nog zat voorbeelden.
De ruis op de Minolta Z1 (en Z2) is (zeker s'nachts) storend te noemen. Blij dat ik toch voor de Fuji heb gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:42:
[...]

De sensor alleen is niet bepalend, er zijn zoveel onderdelen , zowel optische als electronische die invloed hebben, bij de S7000 gaat het toch niet super, gezien de geweldige specs vallen de plaatjes wat tegen, zie ook het review op www.megapixel.net
Mijn schoonzoon heeft er ook een, toe ie de eerste foto's per E-mail (weliswaar in 3 MP ) stuurde schrok ik van de kwaliteit, dacht dat ie defect was, bleek dat ie de ISO buiten in de zon op 800 had gezet, en dan is 1/1000 niet genoeg> zwaar overbelicht..............
nee oke de sensor alleen niet maar ik bedoel met zo een vergelijkbare camera (zelfde lens enzo) en de review is ook niet super slecht jammer dat de s5500 er niet bij staat dat vergelijk had ik dan wel willen zien. En ja van die foto is dat niet meer de fout van je schoonzoon??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MantaMania schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:14:
[...]

nee oke de sensor alleen niet maar ik bedoel met zo een vergelijkbare camera (zelfde lens enzo) en de review is ook niet super slecht jammer dat de s5500 er niet bij staat dat vergelijk had ik dan wel willen zien. En ja van die foto is dat niet meer de fout van je schoonzoon??
Ja ,dat was een beginnersfout, de plaatjes daarna waren wel wat beter, maar op de een of andere manier zien de foto's er altijd wat kunstmatig uit, alsof er overmatig veel bewerkt wordt IN de camera en dat beeld komt overeen met de wat te hoge compressie die in diverse reviews ook wordt opgemerkt, jammer, want anders had ik ook wel trek in dat ding gehad......
Met de 4 of 5 MP 1/1,8"CCD van Sony was het voor mij de ultieme goedkope prosumer geweest.
Los van voorgaande opmerkingen is het toch best wel waar voor het geld, maar ik zou dan liever kiezen voor de 5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

die word het dan denk ik ook wel alleen jammer van de minder macro functie. iemand schreef over een opzet filter/lens van 35 euro is dat nou echt nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Tijdens mijn zoektocht naar een ideale cam heb ik dus ook foto's vergeleken van duurdere cams zoals de s7000 vs s5500 en ik vind de kleuren beter op de s5500( en de prijs ook natuurlijk)

Heb vandaag men olympus 512 xD mem gekregen van memory+!
Echt, zo klein dat dit chippie is, had het groter voorgesteld _/-\o_
Nu nog de cam >:)

Blijkbaar hebben ze mijn betaling nog niet ontvangen (terwijl ik op zelfde dag betaald heb als aan memory+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
DeNB3rt schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:20:
Tijdens mijn zoektocht naar een ideale cam heb ik dus ook foto's vergeleken van duurdere cams zoals de s7000 vs s5500 en ik vind de kleuren beter op de s5500( en de prijs ook natuurlijk)

Heb vandaag men olympus 512 xD mem gekregen van memory+!
Echt, zo klein dat dit chippie is, had het groter voorgesteld _/-\o_
Nu nog de cam >:)

Blijkbaar hebben ze mijn betaling nog niet ontvangen (terwijl ik op zelfde dag betaald heb als aan memory+)
Haha, spannend!
Alleen beetje k#t dat je nu wel het geheugenkaartje hebt en niet de camera... ;)
MantaMania schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:20:
die word het dan denk ik ook wel alleen jammer van de minder macro functie. iemand schreef over een opzet filter/lens van 35 euro is dat nou echt nog wat?
De Macro functie is op m'n S5500 niet te gebruiken met een afstand van minder dan 10cm.
Dat houdt dus in theorie in, dat je met een macro-lens een stuk dichterbij kan fotograferen. Zelf heb ik wel een UV en een Pola-filter (allebei zeer aan te raden, zeker het pola-filter i.c.m. blauwe lucht en felle zon...prachtig) alleen een Macro-lens gaat me te ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:28:
[...]

Waar heb je dit gegeven vandaan?
Ik neem niet zomaar iets voor waar aan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Nou, ben wel blij met m'n s7000 hoor :) goeie cam toch wel, en in vergelijking met m'n oude Z1 veeeel betere pics in donkere omstandigheden. Ik moest :| vandaag het museum in voor een paar suffe foto's voor kunstgeschiedenis :O te schieten. Hier een paar resultaatjes. Alles zonder flits (anders wordt je eruit gekickt door een suppoost haha) en iso 200. Wel gecropped & sharpenfilter eroverheen. Voor de rest nog niks.

Afbeeldingslocatie: http://84.41.160.218/4images/data/media/25/04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://84.41.160.218/4images/data/media/25/03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://84.41.160.218/4images/data/media/25/01.jpg

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:45:
[...]

Waar heb je dit gegeven vandaan?
Ik neem niet zomaar iets voor waar aan namelijk.
ik las op de fuji site tot mijn schande dat daar inderdaad bij de s7000 wel een super ccd (volgens mij wel een verbeterde versie van de s5000) in zit en dat dat bij de s5500 die er niet inzet. vaag dat wel bv letsgotdigtal wel zegt dat er 1 inzit maar oke ik neem aan dat fuji het beter weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel dat er werdt beweert dat er in S5500 een Sony CCd zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de S5500 gekocht :D Ben er heel blij mee, dit is mijn eerste 'echte' digicam, hiervoor had ik alleen een hele simpele sony cam met 1 Megapixel, waarop helemaal niets in te stellen was.

Mijn eerste foto:

Afbeeldingslocatie: http://62.194.153.149/more/sambucasmall.jpg

Groot, 200KB, 1024*768 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Nice pics, mijne is op de post gegaan,mss hebik hem morgen :9

(edit:s5500)

[ Voor 13% gewijzigd door DeNB3rt op 07-01-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

welke S ?

5000 / 5500 / 7000 :)

anyway, macro fotografie werkt ook verbluffend op deze cam.. op 1 cm van de neus van m'n kat, iso 200, 1/3 belichting f2.8

Afbeeldingslocatie: http://84.41.160.218/kat.jpg

zwaar gecropped van 6mp (2800x 2100 ofzo) naar 1024.

[ Voor 81% gewijzigd door Erikie op 07-01-2005 04:01 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Erikie, het is de s5500 waar ik op wacht :9
Heb net eff op je webspace gekeken in je portfolio, zag ik dat je daar die bootjes had getekend (die heb ik al es tegen gekomen in de 3d contest :> )

Er staan best wel mooie pics op je webspace, zijn die met de Z1 genomen? Of heb je enkel nog maar die kat en die muzeum spullen met de s7000?

En ondertussen is hij binnen!
Super camera! jammer dat het al zo donker is buiten,maar de flits & assist lampje maken zelfs deftige foto's in donkere kamer!

In 4MP normal kan ik zelfs 500 foto's maken, en de aansuiting op TV is ook heeel erg vet >:)
Nu nog de handleiding lezen :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door DeNB3rt op 07-01-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Modbreak:post foto's van een normaal formaat (max 575px) of thumbs van max 575px met een link naar een groter formaat foto graag.

Om maar eens een ID te geven van de 10x optische zoom, pics!!! :9

De kerktoren vanuit men kamer
hieronder op volledig uitgezoomd:

Hier de toren mooi in beeld:

Volledig ingezoomd op de klok (zonder statief, kan dus nog beter ;) )

[ Voor 38% gewijzigd door Remy op 11-01-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik zit nu zwaar te overwegen of ik een s5500 ga bestellen.

Ik wil de cam voornamelijk voor partypics gebruiken (dus vaak in donkere ruimtes!), en vakanties e.d.

Is dit een goeie keuze, of kan ik beter voor een andere cam kiezen?? de 10x zoom spreekt me zowiezo aan, en omdat er zo'n grote lens op zit, moet dit in het donker toch beter foto's opleveren als mn huidige sony 1.3mp lijkt me! ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
RonnieB82 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:04:
Ik zit nu zwaar te overwegen of ik een s5500 ga bestellen.

Ik wil de cam voornamelijk voor partypics gebruiken (dus vaak in donkere ruimtes!), en vakanties e.d.

Is dit een goeie keuze, of kan ik beter voor een andere cam kiezen?? de 10x zoom spreekt me zowiezo aan, en omdat er zo'n grote lens op zit, moet dit in het donker toch beter foto's opleveren als mn huidige sony 1.3mp lijkt me! ;) :D
Hou er rekening mee dat je geen externe flitser erop kan schroeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

donkere ruimtes is altijd ontzettend moeilijk zeker met een point en shoot zonder externe flitster wat niels al zegt. tis wel een hele mooie camera maar als je hem echt koop voor parry fotos zou ik opzoek gaan naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

tja, een externe flitser vind ik ook niet nodig, word de camera te lomp/te zwaar, en dat gaat me dan ook teveel geld kosten... het probleem is dat mijn huidige sony, teveel moeite heeft met scherp stellen, en te donkere foto's maakt. ook pikt hij in het donker veel te veel ruis op.

voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.hulcky.nl/got.jpg

toch jammer als dat soort foto's dan weer mislukken... (en dit is natuurlijk echt niet de enigste!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Los gezien van het feit dat een externe flitser beter is voor party-pictures is de standaard flitser van de S5500 toch wel erg goed te noemen. 't Nadeel als je party-pics maakt met een flits is dat het een soort van "kil" gevoel geeft als je een foto heb die totaal verlicht is en zonder sfeer wordt weergeven. Maarja... met een beetje spelen en vogelen kunnen er zeker wel mooie pics uit rollen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Partypics?
U vraagt, ik schiet (foto's) >:)
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/lens/lrrp/scharnier/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/lens/lrrp/scharnier/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/lens/lrrp/scharnier/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/lens/lrrp/scharnier/4.jpg

Vind deze wel redelijk goed gelukt, genomen in redelijk donkere&berookte :7 omstandigheden 8)

[ Voor 5% gewijzigd door DeNB3rt op 09-01-2005 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

zo, ff een paar nachtfototjes gemaakt voor m'n studie. Moet zeggen, valt me helemaaaaal niet tegen!! volgende pics zijn geschoten op f5.6 - f8 / iso 400 / 5 - 10 sec.

Afbeeldingslocatie: http://84.41.160.218/4images/data/media/27/fiets_1024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://84.41.160.218/4images/data/media/27/uitprinten_01_1024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://84.41.160.218/4images/data/media/27/uitprinten_03_1024.jpg

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij iemand op een simpele manier uitleggen hoe ik hier foto,s kan posten?
Heb wat voorbeelden van de fuji s 5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
@ Erikie; Waarom heb je ISO 400 gekozen? Wilde je expres ruis hebben op de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:11:
Om maar eens een ID te geven van de 10x optische zoom, pics!!! :9

De kerktoren vanuit men kamer
hieronder op volledig uitgezoomd:
[afbeelding]

Hier de toren mooi in beeld:
[afbeelding]

Volledig ingezoomd op de klok (zonder statief, kan dus nog beter ;) )
[afbeelding]
Is die laatste niet misschien een flinke crop, je had immers al op de tweede foto volledig ingezoomd schreef je B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Nielsracing schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:48:
@ Erikie; Waarom heb je ISO 400 gekozen? Wilde je expres ruis hebben op de foto's?
iso 400, betekend kortere belichtingstijd, op hogere diafragma waarden, en branden die lichten niet zoveel in op je film, uuh, ccd :) . Als je een lagere iso waarde neemt (200iso) dan moet je al gauw een lagere diafragma waarde hebben en betekend dus dat je pic iets meer blurred is, niet alles even scherp (t is maar waar je voor kiest) en je lichtbronnen zwemen uit. en iso 800 heeft voor mij gevoel TE veel ruis.

Ook is de ruis van iso 400 op m'n s7000 vergelijkbaar met een foto geschoten op een analoge spiegelreflex met een iso 400 filmpje op a4 formaat. Zeker in mono of duotone (of zwart wit :) ) is het verschil niet te zien. Druk deze platen trouwens ook af op a4 formaat (20x30cm) op een res van 3543 x 2362px afdrukken (300dpi op 20x30cm).

Acceptabele ruis mag vanmij, mits je op kijk afstand blijft (+30 cm). Anyway, spiegelreflex bljift rulen natuurlijk, vanwege z'n grotere en lichtgevoeligere ccd en kleurbereik :)

maar wou alleen ff zeggen dat het me absoluut meevalt :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:13:
Kan er mij iemand op een simpele manier uitleggen hoe ik hier foto,s kan posten?
Heb wat voorbeelden van de fuji s 5500.
kijk anders in de FAQ, maar simpelweg gewoon [img] http://naar_je_foto.jpg[/im g]

Verder, die autosnelweg foto is wel prachtig!
& die 3e foto van kerktoren is met full zoom, de 2e was gewoon gezoomd tot die toren er volledig opstond (in de helft van de zoom ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
Voor party's is de S5500 super hoor! als je aan het begin onder P even de juiste instelling maakt dan is het Piont and Shoot.. vorrige week nog m'n 512 kaarte vol gechoten op een feestje .. ging prima.

Oja tipje misschien voor op feestjes, meestal zit je dicht op de mensen, stel de flitser onder P dus wat softer in.. dat werkt goed, oja gebruik een kleine sluitertijd om vervaging en beweging tegen te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ik dacht dat ik vrijwel alles wist over m'n S5500... niet dus.
Ik vond foto's (party-pics) met flits altijd zo flets, en ik dacht dat als ik de flitser wat softer zou zetten, 't niet zoveel uit zou maken...
WEL DUS!
Nadat ik 'm wat softer zette maakte hij veel betere en kleurrijkere foto's dan eerst. Bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Vraagje ivm aansluiten op het net van de s5500:

Er staat op de onderkant 5V / 4W
als je dit omrekent kom je aan 0.8A.

Nu is de vraag,mag je hier een voeding op aansluiten van 5V / 2A?
De ene zegt dat het kan,de andere niet, zelf denk ik dat het kan?

Of moet ik een andere voeding kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
Ik heb gewoon zo'n standaard multi volt voeding eraan hangen. staat op 4.5 Volt 1000mA .. werkt perfect hoor.
DeNB3rt schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:55:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

DeNB3rt schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:55:

kan wel, maximale ampere wat dat ding kan leveren = 2 ampere, dus dat lukt wel :P. 't wordt pas een probleem wanneer je meer spanning (V) op je cam zet.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Weet er iemand waar je een nederlandse handleiding van de s5500 kan downloaden,want ik vind enkel de engelse (en de duitse zat bij men camera=goedkoper, why? i don't knwo ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het weekend tijd gehad om een beetje met de S5500 te stoeien in combinatie met enkele goedkope slave-flitsers. Je hebt dan veel meer licht. Het resultaat is nog niet helemaal geweldig, maar deze poging geeft wel aan dat het werkt.

De bovenste twee zijn alleen gecropped, verkleind en daarna verscherpt. Verder niets aan veranderd. De onderste is bewerkt naar een wallpaper. De link naar het origineel staat er onder.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.debode1/images/klein2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.debode1/images/klein1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.debode1/images/wallpap.jpg
Bewerkt, Originele opname

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Coowle foto's!!!
Hoe heb je dat gedaan qua opzet met die slave-flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

:^^

Dacht dat je geen externe flitsers kon gebruiken?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

misschien bedoelt ie gewoon studio flitsers. anyway, the s7000 heeft gewoon een hete schoen :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm Studioflitsers zijn waarschijnlijk niet per definitie slave flitsers. Anyway, ik bedoel gewoon goedkope flitsertjes met een lichtsensor. Gaat de flitser af van je camera, dan volgt de slave flitser automatisch. Dit gaat zo snel dat de synchronisatie aardig klopt.

Ik heb bij de foto's 1 flitser achter een laken gezet, en 2 kleinere flitsers (richtgetal 12 ofzo) links en rechts aan de voorkant (bij gebrek aan reflectieschermen). Plus de flitser van de camera zelf.

Dit is een voorbeeld van een flitser die in een lampfitting past, maar je hebt er ook gewoon op batterijen. Die zien er uit als een gewone flitser, ik vind zo snel geen voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
Ow cool ik wist nie eens dat die er waren die slave-flitsers!
Zijn er ook geen ronde slave-flitsers voor om je lens? :D dat zou heel cool zijn op mijn S5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die zijn er. Ik weet dat het merk Sunpack ze heeft, maar er zijn er vast meer.

(Overigens: je kunt bijna alle standaard flitsers goedkoop dedicated maken door een slave-schoentje te kopen. Een grote Metz staafflitser werkt dus ook met een Finepix :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.pixagogo.com/4191795152
voorbeeld macro functie fuji s5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
De Macro functie is helemaal niet slecht hoor, alleen je moet de camera uitgezoomd, minstens 10cm op afstand van het object houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

s7000 heeft ook een functie van 1cm - 10cm. Zeer goede scherptediepte zit er in !

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Erikie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:36:
s7000 heeft ook een functie van 1cm - 10cm. Zeer goede scherptediepte zit er in !
Ga je nou elke keer als we een bepaalde feature v/d 5500 bespreken die niet helemaal top-of-the-line is, melden dat jouw 7000 er wel o zo goed in is :? We kennen de 7000 allemaal, maar 't gaat even over de 5500 ;)

Back ontopic, ben persoonlijk wel erg benieuwd wat die snap-on macro lens van Raynox voor (goede?) invloed op de macro functie van de 5500 heeft. (Linkie zoals het zou moeten werken)

[ Voor 35% gewijzigd door S913 op 14-01-2005 18:20 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

ik heb hem in de winkel even mogen proberen en viel mij behoorlijk mee heb natuurlijk de uit eindelijk foto niet gezien. heb het lensje thuis liggen alleen de camera nog niet die staat nog in bestelling helaas zo gauw ik hem heb post ik wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

MantaMania schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:58:
ik heb hem in de winkel even mogen proberen en viel mij behoorlijk mee heb natuurlijk de uit eindelijk foto niet gezien. heb het lensje thuis liggen alleen de camera nog niet die staat nog in bestelling helaas zo gauw ik hem heb post ik wel wat
Cool, welke winkel? Heb hem tot nu toe alleen online kunnen vinden!

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

S913 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:15:
[...]
Ga je nou elke keer als we een bepaalde feature v/d 5500 bespreken die niet helemaal top-of-the-line is, melden dat jouw 7000 er wel o zo goed in is :? We kennen de 7000 allemaal,
neehoor, deel het alleen maar even mee :>

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:36:
Verder enig idee wat scherptediepte betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

gewoon je dof duh :S (depth of field). dus een erg kleine scherpte diepte op de macrostand zelf :S. Ik vergelijk dit met mijn oude minolta z1, want die had een grotere scherptediepte op macrostand dan deze.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

S913 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:26:
[...]
Cool, welke winkel? Heb hem tot nu toe alleen online kunnen vinden!
foto konijnenberg was wel ff een stukje rijden maar ik wilde de winkel toch even gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die Raynox macro lens kan ik helaas weinig zeggen. Zelf heb ik een Fisheye 0.42x :) op m'n s5500 geschroefd en dat geeft een sterke macro verbetering. Hieronder wat impressies.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.m.vandenbrink/DSCF0790s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.m.vandenbrink/DSCF0943s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.m.vandenbrink/DSCF0931s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.m.vandenbrink/DSCF0843s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Leuk effect geeft zo'n fisheye.
Heb je er ook software bij zitten die alles weer rechtzet (ge-defished)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Net eff op dpreview gezien dat ze een review hebben over de s5100/s5500 (stond er nog niet toen ik mijn s5500 heb aangeschaft)

Misschien in de start post zetten?
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5100/

hier de conclussie:

When we reviewed the S5500/5100's predecessor a year ago, Phil commented 'Throughout my time with the S5000 I was left wondering what would have been like had Fujifilm used a standard four or five megapixel CCD'. Well now we know; a lot better. All the positive attributes of the S5000, from the good design and handling to the impressive zoom range and wealth of photographic controls are now married to a sensor capable of doing them justice. And the result is a camera that offers an compelling option for those wanting a big-zoom camera on a tight budget.

Like the models that came before it, the S5500/5100 is designed to be a true 'photographer's camera'; offering true SLR-like handling, fuss-free operation, and plenty of options and controls, whilst remaining perfectly usable as a 'point-and-shoot'. The screen could be bigger, the EVF brighter and smoother, and the vignetting is something Fujifilm needs to address in the S5100's successor, but overall this is a significant upgrade to the promising, but flawed, S5000.

Finally, of course, image stabilization would be a seriously useful addition; albeit one that would almost certainly lead to a significant cost increase. As it stands the combination of price, features and reliable focus & exposure stsyems mean the S5100/5500 is pretty easy to recommend.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.