De nieuwe Fuji Finepix S serie

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.717 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou inderdaad, het is natuurlijk wel 100 euro.

Het enige wat me tegen zou spreken zou dan bijvoorbeeld garantie zijn.

Wanneer hij kapot is, loop je even 5 min en het is geregeld. Bij aankoop via internet komt er helaas meer bij kijken.

En ik zou zelf geen idee hebben welke webshop te vertrouwen is.

Wat zijn webshops waar jullie goede ervaringen mee hebben?

Wederom bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 17:10:
Nou inderdaad, het is natuurlijk wel 100 euro.

Het enige wat me tegen zou spreken zou dan bijvoorbeeld garantie zijn.

Wanneer hij kapot is, loop je even 5 min en het is geregeld. Bij aankoop via internet komt er helaas meer bij kijken.

En ik zou zelf geen idee hebben welke webshop te vertrouwen is.

Wat zijn webshops waar jullie goede ervaringen mee hebben?

Wederom bedankt alvast.
ik heb mijn cam bij kamera-express.nl besteld (deze overgens ook een winkel hebben, en een webwinkel er als extra bij)
Ik heb hier hele goeie ervaringen mee,
je krijgt daar gewoon een nederlands model met nederlandse garantie (mits aangegeven andere taal).
Ze hebben een snelle service per mail.
Gewoon een goeie en niet dure winkel, vooral een powerkit versie (met accu's en lader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand voor deze camera al ergens een mooie tas gezien?
Ik heb voor deze camera een finepix tas gekocht alla 25,- maar vind het eigenlijk
een waardeloze tas. je cam schuurt telkens langs die rits enzo.

Laat even weten waar je hem hebt gekocht (online of winkel) en tegen welke prijs,
ik heb gehoord dat er ergens een mooie en goeie Hama tas zou zijn voor maar een kleine 10,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Netlan voor je reactie. Ik heb kamera express even een mailtje gestuurd met een paar kleine vragen.

Ga hem inderdaad dan gewoon daar even bestellen.

Maar om even terug te komen over je vraag over een tas.

Ik zag dat ze bij kamera express ook een lowepro tas verkopen.

Dat is deze:

http://images.imaging-one...0AW-NikonCoolpix950-L.jpg

Voor 44 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Ik ben sinds 2 uur de gelukkige eigenaar van deze S5500
Geweldig ding om te zien, erg robuust, en de foto's zijn ontiegelijk SCHERP.
Ik post binnenkort wel even wat foto's en schrijf er een klein reviewtje over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu ook een tweetal dagen. Erg fijna camera.

Ben er nog een erge n00b in.

Bij veel foto`s die ik maak van bewegende mensen worden ze meteen vaag.

Zal wel te maken hebben met de sluitertijd denk ik.

<-- n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Zo, tijd voor wat foto's, er moet wel bijgezegd worden, ik ben echt nog een nOOb in fotograferen... ;) dus kraak ze niet meteen af >:)
Ze zijn ook niet gefotoshopt of iets dergelijks.
Die koeien-foto kan wel wat meer contrast gebruiken...bij nader inzien.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rcj.draijer/Koe.JPG
[/url]

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rcj.draijer/Macro-element.JPG
[/url]

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rcj.draijer/Plane.jpg
[/url]

[ Voor 16% gewijzigd door Nielsracing op 31-10-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Hallo, was ik ook weer eens.

@ netlan
Ik heb dit tasje gekocht bij kamera express:

en hij is wel prijzig (44,-) maar dan heb je wel wat, super sterk, heel zachte gevoerde binnenkant, veel vakjes, en (ja ja) hij heeft zn eigen regenjas.

het enige wat op deze tas aan te merken valt, is dat tie redelijk groot is.
Maar daar wen je snel aan (vindt het nu eigenlijk wel fijn).
en als je later een andere camera, of zelf miniDV wilt kopen past die er ook wel in.

Dus als je wat extra geld over hebt zou ik het zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Mooi tasje!
Ik heb een soortgelijk tasje gekocht van LowePro.
Ook iets ruimer, is toch wel handig als je wat extra dingetjes mee wilt nemen.
Hoe bevalt de camera?
Mij in ieder geval goed. Ben nog steeds verbaasd wat er al niet mogelijk is met dat ding qua handmatige instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 22:22:
Bedankt Netlan voor je reactie. Ik heb kamera express even een mailtje gestuurd met een paar kleine vragen.

Ga hem inderdaad dan gewoon daar even bestellen.

Maar om even terug te komen over je vraag over een tas.

Ik zag dat ze bij kamera express ook een lowepro tas verkopen.

Dat is deze:

Voor 44 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blah anders ging daar even iets fout.

Maar wat ik dus bedoelde is dat ik zelf die tas ook heb.

Erg fijne tas en ruimte genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Hey mede-S5500 owners.

Zonde dat er niet zoveel actie is op dit forumpje over de S5500...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening over de S5500 na langer dan een maand in bezit te hebben :)
Ik zal zelf een voorzetje geven...

Ik ben zelf nog steeds erg tevreden met de cam. Heb recentelijk een UV-filter (B+W) aangeschaft een een polarisatie-filter (voor mooie wolkies haha lol).
Dat ding blijft perfecte foto's maken. De batterijen gaan zeer lang mee (GP batteries 2100mAh) zo'n 300 foto's.
De 10 x zoomlens is gewoon erg nuttig, gewoon perfect. Heel soms heeft 'ie last van een klein beetje vignettering, maar niet storend.
Wat ik wel zou doen is de Scherpte op NORMAL zetten voor een iets mooiere overgang van de lijnen.
Ik ben nog steeds aan het proberen om de camera nog beter te leren kennen, met name de manuele witbalans en belichting etc.

Hier nog wat voorbeeldfoto'tjes...

#1 portretje
Afbeeldingslocatie: http://img104.exs.cx/img104/1263/Sammie2-800.jpg

#2 snel vanuit m'n raam gemaakt, ik vond de lucht wel mooi...
Afbeeldingslocatie: http://img128.exs.cx/img128/7111/Zon-polar.jpg

#3 Zonnebloem in macro-stand...
Afbeeldingslocatie: http://img31.exs.cx/img31/4619/Z-bloem800.jpg

Ben benieuwd wat jullie zoal hebben geschoten tot nu toe.
Binnenkort zal ik nog wat meer pics laten zien...(als er interesse is... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Fuji's maken idd erg mooie foto's, heb zelf de S7000 waar ik zeer te vreden over ben, alleen jammer dat ie net niet de mogelijkheden bied die een spiegelreflex bied.
Op de S5500 en de S7000 zit trouwens een erg lichtgevoelige lens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
De mogelijkheden van een spiegelreflex zijn natuurlijk wel wat uitgebreider...
Maar je moet ergens een grens trekken. Ik wil gewoon een goede kwaliteit foto kunnen maken van landschappen, objecten en race-auto's etc. Mijn budget reikt niet zover dat ik een D70 of een 300D kan aanschaffen (arme student ;) ) dus zoek je iets uit wat ongeveer in de buurt komt.
Wat voor mij erg belangrijk was, was de 10X zoom, dat is echt geweldig na een jaartje met een Canon A60 gespeeld te hebben (wat overigens geen slechte cam is)
Misschien over een paar jaar koop ik een digitale slr, voorlopig kan ik hiermee aardig uit de voeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De macro stand is toch alleen mogelijk met een macro lens of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 02:10:
Neehoor, de s5500 en de s7000 hebben beide een macrostand waarbij je met de s7000 zelfs supermacro hebt en tot op 1 cm van het object kunt komen.
Zie mijn foto hier:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ochtend/macro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 02:10:
@ Bamboe, nice pic! ;)

De macro stand is gewoon mogelijk met de S5500 hoor, alleen vanaf 10cm.
Wil je echt vanaf 1 cm fotograferen, dan heb je (volgens mij) een macro-filter nodig die rond de 35 Euro kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is (als jullie in RAW schieten) met welk programma jullie de raw-file bewerken (witbalans etc.).
Ik werk met Photoshop CS + 2.3 Raw plugin maar blijft de RAW bestanden van m'n camera gewoon niet openen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:15:
Die Fuji's maken idd erg mooie foto's, heb zelf de S7000 waar ik zeer te vreden over ben, alleen jammer dat ie net niet de mogelijkheden bied die een spiegelreflex bied.
Dat begrijp ik niet goed. Over 't algemeen hebben digicams way more features dan een DSLR. Swiveling LCD, time-lapse recording, 10/2-sec auto-timer, meer controle over lichtmeting/focus-points bijvoorbeeld als ik een willekeurige digicam vergelijk met de afgeknepen 300D.
Op de S5500 en de S7000 zit trouwens een erg lichtgevoelige lens _/-\o_
Alles is relatief... Al eens naar de Panasonic DMC FZ-20 gekeken: 36-432mm (da's 12x zoom, gestabiliseerd) met een constante aperture van F2.8. Dat is lichtgevoelig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:35:
[...]

Dat begrijp ik niet goed. Over 't algemeen hebben digicams way more features dan een DSLR. Swiveling LCD, time-lapse recording, 10/2-sec auto-timer, meer controle over lichtmeting/focus-points bijvoorbeeld als ik een willekeurige digicam vergelijk met de afgeknepen 300D.

Groot gemis vind ik de mogelijkheid tot het spelen met de DOF, zo ook met mijn S7000, het gaat wel enigzins maar niet op de manier waarop ik dat zou willen.
En ander gemis is een echte groothoek, met een DSLR heb je meer mogelijkheden mist je de juiste lenzen hebt.

[...]

Alles is relatief... Al eens naar de Panasonic DMC FZ-20 gekeken: 36-432mm (da's 12x zoom, gestabiliseerd) met een constante aperture van F2.8. Dat is lichtgevoelig :)
F2.8-3.1 over het hele zoombereik(6x) is ook niet mis.
En hoevaak gebruik je nou eigenlijk 12x zoom, zoom is voor mij iets dat duidelijk wordt overgewaardeerd, als ik echt veel zoom wil koop ik een DSLR met een mooie telelens, die is later ook nog eens uit te breiden met allerlei andere lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

[...]

Je spreekt jezelf tegen, eerst zeg je "over het algemeen" en dan pak je er later maar één dSLR uit en dan ook nog eens een geknepen 300D, niet echt eerlijk lijkt mij. Als je echt wilt vergelijken moet je verder kijken naar bijvoorbeeld de 20D of de D70, dat zijn dSLR's die niet geknepen zijn.

Dan zul je zien dat zo'n SLR een berg meer feature's heeft dan een digicam zoals jij bedoeld, ga voor de gein de lijst met feature's maar eens vergelijken. Bij een 20D/D70 of welke SLR dan ook behalve de 300D, heb je bijvoorbeeld volledige controle over lichtmeting en focus points bijvoorbeeld.

En zo'n draaibaar LCD scherm is leuk, maar dat kan dus niet bij een SLR. Maar zo heb je bij een SLR weer geen shutterlag.

[ Voor 12% gewijzigd door Beaves op 24-11-2004 11:11 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:59:
F2.8-3.1 over het hele zoombereik(6x) is ook niet mis.
Klopt... alleen jammer dat ie niet gestabiliseerd is.
En hoevaak gebruik je nou eigenlijk 12x zoom, zoom is voor mij iets dat duidelijk wordt overgewaardeerd
Dat is strikt persoonlijk. Een landschapsfotograaf zal 't waarschijnlijk met je eens zijn. Iemand die graag vogeltjes fotografeert niet.
als ik echt veel zoom wil koop ik een DSLR met een mooie telelens, die is later ook nog eens uit te breiden met allerlei andere lenzen.
Kan. Maar een leuke "compact" met een dikke zoomlens (>300mm, zeer lichtgevoelig, gestabiliseerd) koop je voor nog geen 600 euro. Daar heb je nog geen DSLR body voor, en laat staan een leuke telelens. En dan is de vraag inderdaad of die "overgewaardeerde" tele-zoom je 1500 euro of meer waard is. Maar goed, elke hobby kost geld :) .
Beaves schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:09:
Als je echt wilt vergelijken moet je verder kijken naar bijvoorbeeld de 20D of de D70, dat zijn dSLR's die niet geknepen zijn.

Dan zul je zien dat zo'n SLR een berg meer feature's heeft dan een digicam zoals jij bedoeld, ga voor de gein de lijst met feature's maar eens vergelijken.
Heb ik zojuist gedaan. Mag jij mij gaan vertellen welke "berg" features in mis in m'n Minolta A2 t.o.v. een Canon 20D. En ja ik weet dat een 20D minder ruis heeft op hogere ISO's en dat ie sneller focust, dat zie ik niet als features, dat zijn gewoon dingen die ie beter/sneller doet. Alles heeft z'n prijs.
Bij een 20D/D70 of welke SLR dan ook behalve de 300D, heb je bijvoorbeeld volledige controle over lichtmeting en focus points bijvoorbeeld.
Heb ik ook...
En zo'n draaibaar LCD scherm is leuk, maar dat kan dus niet bij een SLR.
Precies, ik zie zo'n draaibaar scherm als een feature, een prettig feature zelfs, dan hoef je niet in de modder te gaan liggen voor een kikvors-perspectief.
Maar zo heb je bij een SLR weer geen shutterlag.
Je hebt wel shutterlag maar die is te verwaarlozen. Iets doen in 0.0ns kan niet. Bij de huidige generatie "pro-compacts" is shutterlag steeds minder beperkend, zeker als je pre-focussed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

breinonline

Are you afraid to be known?

[...]
En dan heb je de 300D niet goed bekeken:
Swiveling LCD, waar is dat voor nodig op een DSLR? Je kijkt net door de lens, dat is het kenmerk van een SLR. Auto-timer zit ook op de 300D evenals verschillende focuspoints. Inderdaad mist de functie voor verschillende lichtmetingen, dat zit alleen op duurdere DSLR's.
En bovenstaande maakt voor de kwaliteit van de foto's niet echt uit en dat is waar het mij net om gaat. Bij een 300D kan je veel betere lenzen kopen dan die op een compactcamera zit en je foto's bevatten ook veel minder ruis door de grotere sensor. Verdiep je eerst even wat meer voor je een vergelijking gaat maken :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
breinonline schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:40:
En dan heb je de 300D niet goed bekeken:
Heel goed. Heb er in een week >1000 foto's mee geschoten van o.a. een trouwelarij.
Swiveling LCD, waar is dat voor nodig op een DSLR? Je kijkt net door de lens, dat is het kenmerk van een SLR.
Ja, dat heeft z'n voordelen (een heldere optical viewfinder), maar ook VEEL nadelen. Zoals bijvoorbeeld dat je geen live-preview hebt op het LCD, wat je tegenwoordig bij veel camera's kunt draaien zodat je niet op de grond hoeft te gaan liggen om een foto met kikvorsperspectief te gaan maken en niet op goed geluk hoeft te gaan knippen als je een foto wilt maken boven ooghoogte.

Daarbij komt dat je minder info krijgt: het is maar afwachten hoe de belichting uitpakt namelijk. In 't geval van een 300D waarschijnlijk onderbelicht want daar is ie erg goed in. Bij een pro-compact zie je sluitertijd/diafragma-wijzingen gelijk terug in het de EVF/LCD, naast een live-histogram. Maar misschien ben jij al zover gevorderd dat je dat allemaal niet nodig hebt.
Auto-timer zit ook op de 300D
Klopt, met 1 stand: 10 seconden. En dat zuigt als je op een statief/hekje/prullebak/beanbag/... even een foto wilt maken met de self-timer. In 10 seconden kan veel veranderen.
evenals verschillende focuspoints.
Die weer gelocked zijn bij diverse programma-standen.
Inderdaad mist de functie voor verschillende lichtmetingen, dat zit alleen op duurdere DSLR's.
Belachelijk toch. Dat zijn voor fotografie toch KEY-zaken. Elke serieuze compact heeft deze mogelijkheden zelfs.
En bovenstaande maakt voor de kwaliteit van de foto's niet echt uit en dat is waar het mij net om gaat.
Mij ook, maar het moet wel in verhouding staan met de kosten, features en gebruiktsgemak. Een 300D met een leuke set lenzen kost >2000 euro. Boven mijn fotografie-budget. Vervolgens loop je met een tas van meerdere kilo's rond te zeulen en heb je altijd de verkeerde lens op de camera zitten. Niet handig.
Bij een 300D kan je veel betere lenzen kopen dan die op een compactcamera zit en je foto's bevatten ook veel minder ruis door de grotere sensor.
Tuurlijk, met een onbeperkt budget kan alles. Al een tas vol met L-lenzen gekocht?
En wat betreft ruis... jij bekijkt altijd je 6MP foto's op 100% en/of maakt altijd A3-formaat afdrukken? Zonee: waar heb je het over?
Verdiep je eerst even wat meer voor je een vergelijking gaat maken :)
Verdiep jij je maar eerst wat meer in je camera voordat je oordelen gaat vellen over anderen. :)

Maar laten we svp diet niet het zoveelste topic worden wat door een trotse DSLR-bezitter verpest wordt omdat ie kost wat kost z'n dure aanschaf moet verdedigen en het hier weer gewoon over fijne, veelzijdige compacts hebben: zoals de Fuji 5500.

[ Voor 6% gewijzigd door catchingfire op 24-11-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Wat een leuke (en nette) discussie ;)
Ik denk dat de 300D en de Finepix dichter bij elkaar zitten dan de meeste denken....
Je moet het er wel voor over hebben om zeer dure, grote en zware lenzen mee te sjorren om zonodig een beetje rendement uit je dure d-slr te halen.
Veel mensen hebben hier geen zin in en zoeken het in de wat meer compactere modellen (met toch de mogelijkheid om redelijk ver te zoomen) die toch in de buurt komen van de kwaliteit van een d-slr.
Daarvoor is de Finepix S5500 gewoon perfect.
Het is maar waar je de cam voor gaat gebruiken en wat voor budget je vrijmaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

catchingfire schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:14:
Een heel verhaal

[...]

Maar laten we svp diet niet het zoveelste topic worden wat door een trotse DSLR-bezitter verpest wordt omdat ie kost wat kost z'n dure aanschaf moet verdedigen en het hier weer gewoon over fijne, veelzijdige compacts hebben: zoals de Fuji 5500.
Precies, ik zal hier verder niet op in gaan, dat is een hele andere discussie die dan gevoerd gaat worden en dat is niet de bedoeling. Het is overigens nooit mijn bedoeling geweest om jou in je Fuji trots te krenken. En ja, ik voelde me wel een beetje aangevallen. Sorry dat ik me ermee bemoeide O-)

Ik heb overigens ook met de 5500 en 7000 van Fuji mogen fotograferen. Wat mij vooral opviel was een prettige bediening, net niet goed vast te houden voor mij (te licht en gewoon qua model) en wat betreft de foto's: veel ruis. Het zijn gewoon niet de juiste camera's voor mij. Neemt niet weg dat ze zeker veelzijdig zijn en voor veel mensen (die zeker in dit topic rondhangen) prima zijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
s'Avonds treedt een overmatige hoeveelheid ruis pas op bij ISO 400....
Overdag en s'avonds is er prima te fotograferen op ISO 64, 100 & 200 :)
Enne het gewicht van de cam vind ik goed hoor, makkelijk mee te nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
breinonline schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:20:
Precies, ik zal hier verder niet op in gaan, dat is een hele andere discussie die dan gevoerd gaat worden en dat is niet de bedoeling. Het is overigens nooit mijn bedoeling geweest om jou in je Fuji trots te krenken. En ja, ik voelde me wel een beetje aangevallen. Sorry dat ik me ermee bemoeide O-)
Gelukkig :) Ik heb overigens geen Fuji trots hoor, ik heb geen Fuji en ik ben ook niet op zoek naar een Fuji. Ik ben wel een van de velen die in ieder geval aan 't beseffen is dat de oceaan die vroeger tussen "compacts" en "(D)SLR's" lag ondertussen een beekje geworden is. Zie bijvoorbeeld op Luminous Landscape, hij heeft hier een heel verhaal over geschreven.

Maakt helemaal niet uit dat je je ermee bemoeide, gevaar is alleen dat een topic wat over Fuji Finepixen gaat "vervuild" wordt door een discussie over de voors en tegens van een DSLR.
Ik heb overigens ook met de 5500 en 7000 van Fuji mogen fotograferen. Wat mij vooral opviel was een prettige bediening, net niet goed vast te houden voor mij (te licht en gewoon qua model) en wat betreft de foto's: veel ruis. Het zijn gewoon niet de juiste camera's voor mij. Neemt niet weg dat ze zeker veelzijdig zijn en voor veel mensen (die zeker in dit topic rondhangen) prima zijn.
Precies. Ik heb de betreffende camera's nog nooit in de hand gehad. Heb wel eens met een Fuji 602Z en een 5000 gespeeld. Prima camera's, fijne intuitieve bediening, prettig verzadigde foto's en dat allemaal tegen een goede prijs.

Wat jij zegt geldt echter ook voor mij, ze zijn ook voor mij niet wat ik zoek, maar voor vele andere wel. Als je eenmaal een camera hebt gehad met beeldstabilisatie wil je niks anders meer. Jammer dat Fuji dit nog niet toepast. Misschien hebben ze last van de vele patenten die er al zijn op dit gebied.

Las onlangs overigens in een fotoblaadje een vergelijkende test tussen de Minolta Z3 en de Fuji 5500: ze vonden de 5500 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Nielsracing schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:15:
s'Avonds treedt een overmatige hoeveelheid ruis pas op bij ISO 400....
Overdag en s'avonds is er prima te fotograferen op ISO 64, 100 & 200 :)
Enne het gewicht van de cam vind ik goed hoor, makkelijk mee te nemen :9
Pas bij ISO 400? Dat is bij een dSLR pas het begin, ik kan op ISO 3200 nog bruikbare foto's maken.

Maar goed, we hebben het hier niet over dSLR's, en als ik geen zin zou hebben in een tas met lenzen zou ik de diverse top Fuji's zeker uittesten, samen met de Panasonic's :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Nielsracing
Da's inderdaad een groot verschil tussen een d-slr en een normalen digitale. Je kunt met veel hogere ISO-waardes schieten.
:) Maja, alle waar voor z'n geld

• catchingfire
Ik vind persoonlijk dat het hele ruis-gebeuren wordt wat overdreven.

Ik kan me voorstellen dat het een probleem is als NeatImage of NoiseNinja je vreemd zijn, en je je foto's ook nog altijd op 100% bekijkt of op A3-formaat of groter afdrukt... maarehm.. iemand in de zaal die dat doet?

• breinonline

breinonline

Hoewel het voor de uiteidelijke afdrukkwaliteit niet uit hoeft te maken, want ik print ook niet A3+, vind ik het er gewoon storend uit zien op het beeld. Je moet echt wat verderaf gaan staan kijken naar je monitor als er veel ruis in een foto zit om hem goed te bekijken. En om in alle foto's noise te moeten gaan weghalen lijkt me onpraktisch. Maar zo heeft ieder zijn voorkeuren.

edit:
Had ik zo bedacht me hier niet meer mee te bemoeien, doe ik het weer :X

• catchingfire
a) je hoeft niet alle foto's te processen met NeatImage, alleen de ISO200+
b) je kunt NeatImage in batch-mode draaien, map selecteren en op run klikken.
c) ook de foto's van een 300D@ISO400+ kunnen best een NeatImage behandeling gebruiken
d) om het maximale uit een DSLR foto te halen moet je ook met PS aan de slag.. ook onpraktisch dus

• breinonline

breinonline

catchingfire schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:37:
a) je hoeft niet alle foto's te processen met NeatImage, alleen de ISO200+
b) je kunt NeatImage in batch-mode draaien, map selecteren en op run klikken.
c) ook de foto's van een 300D@ISO400+ kunnen best een NeatImage behandeling gebruiken
d) om het maximale uit een DSLR foto te halen moet je ook met PS aan de slag.. ook onpraktisch dus
Best wel waar en toch geeft het me een onprettig gevoel. Het lijkt gewoon onnatuurlijk en het lukt andere fabrikanten om minder noise aan de foto toe te voegen, zeker als het een DSLR betreft. Dus vraag ik mij af waarom dat bij deze Fuji's ook niet kan?

Verwijderd

Ik vind dat gezeur over noise maar mierenneukerij, elke digitale camera genereerd een zekere vorm van noise, de een wat meer dan de ander en dan nog bij de hogere iso waarden.
Mijn S7000 staat bekent om zijn noise maar ik merk er totaal niks van, en al zou er wat noise inzitten, ff door paint shop pro 9 halen met zijn noise filter en weg is je noise.
Als je de S-serie van Fuji moet gaan afkraken om zijn noise ben je gewoon erg zielig bezig, de camera's uit de S-serie zijn gewoon erg goede dingen die ook nog eens prachtige plaatjes schieten en veel instel mogelijkheden bieden.
Ik ben in ieder geval meer dan tevreden met de S7000 al komt er eind dit jaar een spiegelreflex bij, deze S7000 gaat echt niet de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:50
wat maakt de s7000 beter dan de s5500. Het schijnt dat die eerste niet super uit de reviews kwam vegeleken met zijn voorganger en de panasonic fx 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijs_a schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:03:
wat maakt de s7000 beter dan de s5500. Het schijnt dat die eerste niet super uit de reviews kwam vegeleken met zijn voorganger en de panasonic fx 3
De S7000 is niet beter dan de S5500 maar uitgebreider.
http://www.letsgodigital.org/nl/camera/review/14/page_1.html

Hier een vergelijking tussen de S7000, S5000, S5500 en de S602 waarbij de S602 de voorganger van de S7000 is.
http://www.letsgodigital....mpare/262-66-705-263.html

In het vergelijk staat trouwens wel een fout, de S7000 komt niet tot F11 in telestand maar tot F8 en dat op elke stand die de camera bied, M, A, S, P, SP en Auto.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:50
Die s7000 ook mooi. Jammer van die verlaagde optische zoom. Wel handig dat de s7000 ook cf eet. (kunnen er twee tegelijk? in dus xd en cf)
Echter de reviews zijn verschillend van mening. Steve is in ieder geval postief
Maar waarom begint de isowaarde pas bij 160 ipv de 64 van de 5500

[ Voor 137% gewijzigd door Tijs_a op 28-11-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnt trouwens een opvolger te komen voor de S7000 genaamd de S7500, heb er iets over gelezen maar weet ff niet meer waar dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qoute: "64-400 ISO is voor alle instellingen beschikbaar behalve RAW." :?

uit Fotografie nr.11/2004

Kan iemand mij vertellen welke ISO-waarden ik in de RAW-mode kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:38:
Qoute: "64-400 ISO is voor alle instellingen beschikbaar behalve RAW." :?

uit Fotografie nr.11/2004

Kan iemand mij vertellen welke ISO-waarden ik in de RAW-mode kan gebruiken?
Yep, heb 't net uitgeprobeerd met m'n S5500.
Iso 64, 100 en 200 zijn mogelijk als je met RAW fotografeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de S7000 zijn alle beschikbare iso waarden beschikbaar in Raw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
breinonline schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:40:
Best wel waar en toch geeft het me een onprettig gevoel. Het lijkt gewoon onnatuurlijk en het lukt andere fabrikanten om minder noise aan de foto toe te voegen, zeker als het een DSLR betreft. Dus vraag ik mij af waarom dat bij deze Fuji's ook niet kan?
Noise voeg je niet aan een foto toe, noise is een "gegeven" bij het gebruik van kleine sensoren. Vandaar dat een dSLR veel minder last heeft van noise: een dSLR heeft immers een veel grotere sensor en dus veel grotere pixels die veel meer licht op kunnen vangen.

Dat andere merken/typen compacts misschien minder noise in de foto's hebben zie ik eerder als negatief! Dat geeft simpelweg aan dat er in de camera veel post-processing gebeurd op de gemaakte foto. Die doe ik liever zelf, dan heb ik er controle over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ik moet zeggen, de noise valt op m'n S5500 erg mee! Tot 200 Iso merk je het haast niet.
Neem je shots op 400 ISO dan zie je bij de donkere gedeelten wat noise tevoorschijn komen. Probleem...? Absoluut niet, ik draai Neat Image eroverheen en weg is de noise! Perfect gewoon :)
Ben wel benieuwd of je met de S5500 bijvoorbeeld wat goede foto's kan maken bij een F-1 wedstrijd of iets dergelijks.. en wat voor instellingen je ongeveer nodig hebt (met mooi weer)
Ik denk zoiets als ISO 200, f6 1/200 ??? ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Op Imaging Resource is een review verschenen van de S5100. Kwa specificaties is deze gelijk aan de S5500, dus waarschijnlijk dat de S5100 de Amerikaanse versie is van de Europese S5500. Imaging Resource is erg positief over de camera. Het is geen uitblinker, maar biedt gewoon ontzettend veel waar voor zijn geld.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben enkele dagen in het bezit van de S5500.

Ik vind het op de meeste punten een heel fijne camera. Echter de AF bij dimlicht is om te huilen.
Al ik 's avonds bij schemerlicht wat foto's van mijn kat wil maken dan moet ik toch echt de zeer onhandige Manual Focus gebruiken.

Zeer onhandig vind ik dit omdat je met de zoomtoetsen moet focussen.
tevens zie je niet wat je doet, je ziet niet waar de focus op dat moment staat. (ergens in de middenstand, dichtbij of juist veraf) Je moet dus maar op de gok een kant op focussen en dan zien of de afbeelding scherper of juist waziger wordt. Ook vind ik de snelheid van het manual focussen erg langzaam. Je hoort de camera beetje bij beetje de focus aanpassen terwijl je juist met manual focus over een vlugge en accurate bediening wilt beschiukken (een focusring dus ja)
Evenees zie ik niet goed op de lcd wanneer de focus juist is afgesteld, fijner vind ik om dit met de EVF te doen. Ook al bevat deze een veel lagere resolutie. Echter het nadeel van de EVF vind ik weer de positie, vooral bij het manual focussen. ik ben gewent met mijn rechter oog door de viewfinder te kijken. Doe ik dit bij de S550 terijl ik ook de focus wil veranderen dan prik ik met mijn knokkel van mijn duim in mijn gezicht. Handiger is om je linker oog te gebruiken met de evf maar daarbij moet je wel wennen als je rechts gewent bent.

Nu moet ik zeggen dat op alle andere fronten deze camera zeer tot mijn genoegen is. Haarscherpe foto's en een snelle AF onder de juiste lichtomstandigheden.

Ik weet dat ik bij het focussen op een harig beest en onder slechte lichtomstadigheden niet te kritisch mag wezen. (de manual spreekt ook over een minder goed functionerende AF bij een harig object...) Maar toch... Het zou echt een TOP camera zijn geweest wanneer er een focusring op zou hebben gezeten, zoals al meer te lezen valt in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Wat moet je met een focusring als je toch niet precies ziet wat je doet. De viewfinder laat geen veranderingen zien en de lcd heeft een te lage res op goed te zien wanneer je scherp beeld hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjandijk schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:35:
De viewfinder laat geen veranderingen zien
De viewfinder laat wel verandering zien, hoewel niet overdreven duidelijk...
Maar goed, ik vind het een goede camera met als minpunt de auto/manual focus.

(btw, ...was ik ff in de war met rechts/links... ik keek voorheen dus met linker oog terwijl ik met deze camera fijner met het rechter oog kijk...) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:17:
Ik ben enkele dagen in het bezit van de S5500.

Ik vind het op de meeste punten een heel fijne camera. Echter de AF bij dimlicht is om te huilen.
Al ik 's avonds bij schemerlicht wat foto's van mijn kat wil maken dan moet ik toch echt de zeer onhandige Manual Focus gebruiken.

Zeer onhandig vind ik dit omdat je met de zoomtoetsen moet focussen.
tevens zie je niet wat je doet, je ziet niet waar de focus op dat moment staat. (ergens in de middenstand, dichtbij of juist veraf) Je moet dus maar op de gok een kant op focussen en dan zien of de afbeelding scherper of juist waziger wordt. Ook vind ik de snelheid van het manual focussen erg langzaam. Je hoort de camera beetje bij beetje de focus aanpassen terwijl je juist met manual focus over een vlugge en accurate bediening wilt beschiukken (een focusring dus ja)
Evenees zie ik niet goed op de lcd wanneer de focus juist is afgesteld, fijner vind ik om dit met de EVF te doen. Ook al bevat deze een veel lagere resolutie. Echter het nadeel van de EVF vind ik weer de positie, vooral bij het manual focussen. ik ben gewent met mijn rechter oog door de viewfinder te kijken. Doe ik dit bij de S550 terijl ik ook de focus wil veranderen dan prik ik met mijn knokkel van mijn duim in mijn gezicht. Handiger is om je linker oog te gebruiken met de evf maar daarbij moet je wel wennen als je rechts gewent bent.

Nu moet ik zeggen dat op alle andere fronten deze camera zeer tot mijn genoegen is. Haarscherpe foto's en een snelle AF onder de juiste lichtomstandigheden.

Ik weet dat ik bij het focussen op een harig beest en onder slechte lichtomstadigheden niet te kritisch mag wezen. (de manual spreekt ook over een minder goed functionerende AF bij een harig object...) Maar toch... Het zou echt een TOP camera zijn geweest wanneer er een focusring op zou hebben gezeten, zoals al meer te lezen valt in dit topic.
Interessant :) Zelf heb ik niet zo'n last met focussen met dimlicht of donker, dankzij AF-hulplicht.
Wat betreft de manual focus, er is een hulpmiddeltje.
Je ziet in het midden van het beeld dit: [_____]
Dan zie je als je te ver focust of te dichtbij het volgende: >[_____] of [____]<
Als beide pijltjes weg zijn (dus alleen dit overblijft [____] ) dan is 'ie scherp gesteld.
Ook helpt 't als je focust op iets wat niet zo reflecteert... :)
Ik ben trouwens zeer tevreden met de camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:25:

Interessant :) Zelf heb ik niet zo'n last met focussen met dimlicht of donker, dankzij AF-hulplicht.
Er zijn bij mij maar weinig oppervlakten waarop de AF, middels het hullplicht, scherp kan stellen bij weinig licht.
Nielsracing schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:25:
Wat betreft de manual focus, er is een hulpmiddeltje.
Je ziet in het midden van het beeld dit: [_____]
Dan zie je als je te ver focust of te dichtbij het volgende: >[_____] of [____]<
Als beide pijltjes weg zijn (dus alleen dit overblijft [____] ) dan is 'ie scherp gesteld.
Ook helpt 't als je focust op iets wat niet zo reflecteert... :)
Ik ben trouwens zeer tevreden met de camera!
Dit hulpmiddeltje werkt alleen wanneer de camera zelf ziet wanneer het beeld scherp zou moeten zijn. (de AF functie zou op dat moment dus ook goed moeten werken) Wanneer de camera echter niet kan scherp stellen en ook de evf/lcd geven geen beeld dan moet je dus op de gok gaan scherp stellen, een foto maken, en weer bijstellen wanneer/zolang dat nodig is.

Hulpmiddel hierbij is AF scherpstellen op een opbject dat wel dmv het hulplicht kan worden scherp gesteld. Waarbij je ongeveer dezelfde afstand tot dit object en het onderwerp van de te maken foto neemt.

Overigens vind ik de functie om de evf/lcd helder te laten zijn bij weinig licht nagenoeg nutteloos.
Alleen bij de hoeveelheid licht waarbij je nog 'kunt zien' is deze functie enigszins bruikbaar. Het beeld wordt daadwerkelijk iets lichter daar waar licht op het onderwerp valt, echter is het gebruik van deze functie geen noodzaak, zonder deze functie wordt het onderwerp ook nog steeds gezien. En bij nog minder licht geeft ook deze functie geen zichtbaar beeld meer.

Ook ik ben, ondanks ik dit focusprobleem als minpunt ervaar, zeer tevreden met deze camera.

btw: Ik weet eigenlijk niet hoe andere digitale camera's presteren op dit gebied. Ik ben alleen de AF van mijn analoge SLR gewent (Canon EOS300) en die is vele malen beter dan deze S5500. Maarja, waarschijnlijk nit een geheel eerlijk vergelijk

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Je hebt helemaal gelijk wat betreft het AF-verhaal in het donker.
Nu heb ik meerdere cam's in m'n handen gehad, ik moet zeggen dat de AF-focus van de S5500 in vergelijking met andere camera's erg goed werkt hoor!
't Is niet helemaal eerlijk om een SLR te vergelijken met deze cam nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb mijn S5500 nu 2 dagen .. super ding.
Flink aan het testen wat hij allemaal kan.
Heb in Eindhoven een winkel gevonden waar ze xD kaartjes van 256MB voor 54 euro verkopen (Sandisk) dus ff bestellen en ophalen daar volgende week.

Heb hier alvast een test foto gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

EEKzz schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:36:
Ik heb mijn S5500 nu 2 dagen .. super ding.
Flink aan het testen wat hij allemaal kan.
Heb in Eindhoven een winkel gevonden waar ze xD kaartjes van 256MB voor 54 euro verkopen (Sandisk) dus ff bestellen en ophalen daar volgende week.

Heb hier alvast een test foto gemaakt :)
en welke winkel is dat zou je me dat even kunnen doorgeven ;)
mail maar naar kwokch@yahoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

ik heb zelf al een hele goede goedkope webwinkel gevonden denk wel de laagste prijzen die mogelijk zijn. wil je weten waar email naar kwokch@yahoo.com maar 2€ verzend kosten.
XD512 vanaf 76€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ik ben benieuwd, zoals jullie misschien onderhand al weten heb ik de S5500.
Er zit een optie op om in .RAW te schieten.
Alleen met welk programma kun je in g#dsnaam de witbalans aanpassen???
Photoshop herkent de files namelijk niet...
Alle tips zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ze gewoon in Photoshop CS uitlezen hoor................en er zit bij je Fuji software een programma dat dat ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:17:
Ik kan ze gewoon in Photoshop CS uitlezen hoor................en er zit bij je Fuji software een programma dat dat ook kan.
Dat klopt, de S7000 werkt wel met CS (RAW plugin 2.3) maar de S5500 wordt helaas niet ondersteund. Erg jammer want ik heb nu weinig aan schieten met RAW... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Kwam deze thread bij Steve's tegen: http://www.stevesforums.c....php?id=20701&forum_id=16

Hoop persoonlijk dat Adobe in de volgende update v/d RAW plugin de S5500 wel opneemt, geeft me toch een lekkerder gevoel ;)

[n00b-mode]
Maar schieten in RAW, via dat FinePix tooltje naar Tiff ... verlies je daar zo verschrikkelijk veel mee? Of gaat het juist om die instellingen die je met een RAW nog makkelijk kan aanpassen?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
S913 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:39:
Kwam deze thread bij Steve's tegen: http://www.stevesforums.c....php?id=20701&forum_id=16

Hoop persoonlijk dat Adobe in de volgende update v/d RAW plugin de S5500 wel opneemt, geeft me toch een lekkerder gevoel ;)

[n00b-mode]
Maar schieten in RAW, via dat FinePix tooltje naar Tiff ... verlies je daar zo verschrikkelijk veel mee? Of gaat het juist om die instellingen die je met een RAW nog makkelijk kan aanpassen?
Zou inderdaad mooi zijn als de S5500 wordt ondersteund ja...

Nou, ik wil dus in Photoshop CS zo'n RAW image kunnen openen en dan die witbalans en kleuren kunnen regelen etc.
In tiff mode kan je veel aanpassen zonder kwaliteitsverlies maar de witbalans is niet in te stellen...
Maarja, zo erg is t ook weer niet, met Levels kom je een heel end...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Nielsracing schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:28:
[...]
Nou, ik wil dus in Photoshop CS zo'n RAW image kunnen openen en dan die witbalans en kleuren kunnen regelen etc.
Heb hem zelf nog niet getest, maar volgens de screenshot zou dat tooltje uit die thread waar ik naar link dat wel moeten kunnen ... maja, blijft een gok of zo'n feel-free-to-use-tooltje niet hele andere dingen vern**kt ;)

[edit]
Effe iets anders, iemand ervaring met Raynox lenzen/filters/snapons/o.i.d.? Ik kwam deze pagina tegen voor de S5000 en heb voor de zekerheid een mailtje gestuurd om te informeren of deze ook voor de S5100/5500 geschikt zijn, maar was benieuwd of jullie deze kende.

[ Voor 29% gewijzigd door S913 op 15-12-2004 07:59 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ze zijn geschikt voor de S5500.
Hier in deze thread biedt iemand die lens te koop aan:
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=13103 voor 100 Euro per lens.
Ik vind 't trouwens wel een erg grote toeter hoor.....
Fuji heeft zelf een x 1,5 "opzet"lens in z'n productengamma. Die is een stuk kleiner maar vergroot toch 1,5 x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Het zou me dan ook niet om die (idd wel erg grote) toeters gaan (zoom), eerder richting filters en die macro snap-on, misschien een beetje wide angle. Die prijzen vielen met trouwens (bijv bij http://www.budgetfoto.nl) erg mee.

[edit]Wat is overigens je "aankoop van iets geheel anders"?

* S913 is zich aan het verdiepen wat er allemaal voor de S5500 te koop is ;)

[ Voor 24% gewijzigd door S913 op 15-12-2004 14:44 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:41:
Die prijzen vielen met trouwens (bijv bij http://www.budgetfoto.nl) erg mee.
Ehhh, ik ben beneden de 300 euro gebleven met de aanschaf van de (kale) s5500.
welliswaar geen Nederlandse handleiding (is ook geen must voor mij) maar wel met 2 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Voor filters hoef je geen toeter op je watersc.. uhhh camera te nemen hoor.
Ik heb zelf een B+W UV-filter er standaard altijd op.
Als de zon schijnt en ik wil mooie landschapsfoto'tjes schieten dan gebruik ik m'n circulaire polarisatiefilter :)
Vooral de UV-filter is een must, en het beschermt je lens ook nog eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielsracing op 15-12-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:28:
Ik had het over de lenzen en filters ... niet over de camera ;)
Nielsracing schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:53:
Voor filters hoef je geen toeter op je watersc.. uhhh camera te nemen hoor.
Ik heb zelf een B+W UV-filter er standaard altijd op.
Als de zon schijnt en ik wil mooie landschapsfoto'tjes schieten dan gebruik ik m'n circulaire polarisatiefilter :)
Vooral de UV-filter is een must, en het beschermt je lens ook nog eens.
Dat zeg ik ... ik wil ook helemaal geen toeter ;) Maar welke filters gebruik jij dan? Heb je daar een convertor (a la standaard zonnekap) voor zoals Raynox aanbiedt voor filters? Momenteel heb ik altijd de zonnekap erop zitten ter (beetje) bescherming, maar mijn bedoeling is in iedergeval filters te kopen (om de redenen die jij aangeeft).

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:14:
Ik had het over de lenzen en filters ... niet over de camera ;)
/me schaamhaar op de kaken heeft....
...eeehhhh schaamrood

:o

• Nielsracing
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:21:
[...]

/me schaamhaar op de kaken heeft....
...eeehhhh schaamrood

:o
Ik heb m'n zonnekap er altijd omzitten, deels bescherming, en deels voor de "looks". Hij ziet er met zonnekap en UV-filter best wel stoer uit :)

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:28:
[...]

welliswaar geen Nederlandse handleiding (is ook geen must voor mij) maar wel met 2 jaar garantie
waar ize je 300€ staan?

Van de FujiFilm FinePix S5500 is nog geen omschrijving beschikbaar.

<<Al onze producten worden nieuw geleverd, dus in complete, originele verpakking, zoals de fabrikant of Nederlandse importeur deze levert, inclusief Nederlandstalige gebruiksaanwijzing en Nederlands garantiebewijs (tenzij anders aangegeven). De fabrieksgarantie is voor de alle producten minimaal 1 jaar. prijs 360€>>

Ik weet dat voor duitse handleiding,het toestel 30€ minder kost, maar normaal kan je engelse op site downloaden (ga ik dus ook doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Nielsracing schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:07:
[...]

Ik heb m'n zonnekap er altijd omzitten, deels bescherming, en deels voor de "looks". Hij ziet er met zonnekap en UV-filter best wel stoer uit :)
Poser! :+

Maar hebben je toevallig tips (qua merk etc) voor die filters die je eerste aangaf (UV, polarization)? Ben zelf niet veel verder gekomen dan die Raynox of Hama ... Maja, kom op sites waar ik nog nooit geweest ben dus ik blijf leren ;)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Kijk, een UV-filter heb je er eigenlijk altijd op. Neem dat filter dus van een super goed merk, dat is B+W. Dat 55mm filter is rond de 30 Euro.
Dan kun je nog een circulair polarisatiefilter nemen, dit is vooral voor in de zomer als je bijvoorbeeld een landschapje fotografeert. De polarisatie filter creeert dan een mooie blauwe lucht (mooier dan zonder filter). Dat is eigenlijk wat dat filter doet :) Die filter zul je niet elke keer gaan gebruiken dus hoeft 'ie niet zo superduur te zijn (vind ik) Ik heb er een gekocht van HAMA en was ook 30 Euro kwijt. Een circ. pol-filter van B + W is rond de 90 Euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Nielsracing schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:23:
Kijk, een UV-filter heb je er eigenlijk altijd op. Neem dat filter dus van een super goed merk, dat is B+W. Dat 55mm filter is rond de 30 Euro.
[...]
Thnx voor de tips! Maar n00b remember ... B+W?

[edit]Oww :o B+W is het merk ... dacht dat het een mij niet bekende afkorting was van een mij wel bekend merk ;)

* S913 kruipt in een klein hoekje ...

[ Voor 20% gewijzigd door S913 op 19-12-2004 13:19 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
:D
Ach, als iemand een maand geleden B+W typte dacht ik nog aan een automerk 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
ik ga bij camerahuis.nl een s5500 halen voor 320€ en geheugen bij gistron.com voor 512xD @ 75€
en nog een tasje.
Geleverd aan huis in BelgIië, kostprijs 430€
Twijfelde nog eff voor een betere cam,maar voor mij hoeft het eigeniljk niet.

edit:

prijs is idd 320€ :P

[ Voor 9% gewijzigd door DeNB3rt op 20-12-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
120Euro!!! Dat doe je goed 8) (kan nooit...typfoutje)
Je zult er zeker geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
Hey tweakers even de aandacht en medewerking graag (kan ook in jou voordeel gaan werken)

Ik heb zojuist BCC aan de lijn gehad en zij konden mij vertellen dat als je ergens anders in welke winkel dan ook het zelfde product goedkoper tegen komt krijg je van BCC het prijsverschil+25% retour!!!

BCC verkoopt Dane Elec xD 256 en 512 kaarten, er staan geen prijzen online en de prijzen worden alleen in de winkel verschaft.
Maar als je de filter €125> toe past komt de xD picture card van 512MB naar boven, dus ik kan aannemen dat deze meer dan 125 euro kost.

Dus..
Als er een winkel gevonden kan worden waar ze Dane Elec xD 512MB kaartjes verkopen goedkoper dan bij de BCC en vraag je bij die winkel een offerte op en ga je naar de BCC en vraagt jou prijsverschil+25% terug.

Voorwaarden;
BCC garandeert u zwart op wit de laagste prijs. Wanneer u binnen 14 dagen na uw aankoop bij BCC hetzelfde artikel elders voor een lagere prijs kunt kopen, betaalt BCC u

HET PRIJSVERSCHIL + 25% VAN HET VERSCHIL
CONTANT RETOUR !

Voor retourbetaling van het prijsverschil + 25% van het verschil voor een elders goedkoper aangetroffen artikel gelden de volgende voorwaarden:

Het artikel is als nieuw direct leverbaar in de originele gesloten fabrieksverpakking
Het artikel is voorzien van het door de officiële Nederlandse importeur afgegeven garantiebewijs
Het prijsverschil is geconstateerd binnen het BCC advertentie- c.q. verzorgingsgebied
Het artikel moet in de winkel of op het internet duidelijk zijn geprijsd
De verkoopprijs moet door BCC geverifieerd kunnen worden
Bij kortingsacties moet aan dezelfde actievoorwaarden worden voldaan
Het artikel is te koop in een openbaar toegankelijke winkel en/of op de website van 1 van de door BCC geselecteerde collega-aanbieders
Geldt niet voor schadeartikelen en/of tijdens opruimingen

Dus kom maar op met die winkels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Dat van de BCC wist ik al maar voor anderen kan het een goede tip zijn.
Hier nog wat foto'tjes van vandaag, gemaakt met m'n S5500.

#1 Op de Golfbaan
Afbeeldingslocatie: http://img75.exs.cx/img75/7193/dscf1124border1ct.jpg

#2 Molen
Afbeeldingslocatie: http://img29.exs.cx/img29/199/dscf1185border5qd.jpg

#3 Molen close-up
Afbeeldingslocatie: http://img29.exs.cx/img29/1912/dscf1187border9ts.jpg

#4 Zonsondergang
Afbeeldingslocatie: http://img29.exs.cx/img29/51/dscf1211border6cs.jpg

#5 Thuiskomend
Afbeeldingslocatie: http://img29.exs.cx/img29/1498/dscf1219border0fj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Prachtige prachtige en nog eens prachtige foto's _/-\o_
Ik kan niet wachten tot ik hem krijg :D

Ivm bcc, ik heb een kaartje besteld bij gistron, 512xD van fuji of olympus aan 73€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Ik heb al meerdere malen naar gistron gemaild omdat ik daar een kaartje wou bestellen van 512 xD, maar ze hebben mij gezegd dat ze deze niet meer gaan binnen krijgen,(nooit meer eigenlijk)
Khad hen gemaild omdat de prijs heel erg laag was 512@ 71.5€
Geachte heer,

Wij kunnen deze kaartjes niet meer leveren. Waarschijnlijk ook niet meer in de
toekomst.
Kortom, ik kan u hier geen passend antwoord op geven.

Met vriendelijke groet,

Gistron
Is xD nu al aan het wegvallen ofzo? wat dit type is toch betrekkelijk nieuw?
Bij alternate zag ik ze ook goedkoop staan,maar ze scoren niet goed in de shop survey.

Mijn vraag is nu,
1) is deze kaart elders wel leverbaar?
2) Waarom zijn ze zo slecht verkrijgbaar?

Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Volgens mij zijn de xD kaartjes alleen slecht leverbaar voor die prijs, want de prijs waar zij die 512MB voor aanbieden aanboden krijg je bij de middelde andere zaak 256MB ;)
xD kaartjes zijn voor de rest overal wel te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door S913 op 22-12-2004 16:13 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
idd, heb ik ook gezien bij de andere shops.
Kben een belg en wil redelijk weinig geld uitgeven,dus ben ik op NL shops aangewezen.
Hier kosten die dingen soms 200€ :Z

Alternate bied ze ook goedkoop aan,maar de shop servey zet me zeker niet aan om er wat te kopen,heb al gemaild maar natuurlijk geen mailt erug :(

Kzal wel es zien bij een andere shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Uhm ... damn ... ben bang dat ik bij het aanschaffen van mijn kaartje niet écht goed geshopt heb ;( ;)

Check:Fuji 512MB in Pricewatch
of: Olympus 512MB in Pricewatch

Als je bij de Fuji variant kijkt is de eerste shop waar ik goeie ervaringen mee heb Informatique, daar is een xD 512MB van Fuji €85 (komen nog wel verzendkosten bij).

Zou zelf niet zo snel naar Dane-Elec of Sandisk kijken, maar da's geheel gevoelsmatig ;)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
Leuk trucje,

1. beschik over een KVK uittreksel en BTW nummer
2. zoek een mediamarkt in Duitsland
3. ga Tax-free geheugenkaartjes halen

Door het tonen van je KVKtje en BTW nummer kan je heel simpel afrekenen zonder BTW (20 tot 16%) ik dacht dat de BTW in Duitsland nu op de 20% hing.

Ga zelf maar na wat je daarmee kan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
EEKzz schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:05:
Leuk trucje,

1. beschik over een KVK uittreksel en BTW nummer
2. zoek een mediamarkt in Duitsland
3. ga Tax-free geheugenkaartjes halen

Door het tonen van je KVKtje en BTW nummer kan je heel simpel afrekenen zonder BTW (20 tot 16%) ik dacht dat de BTW in Duitsland nu op de 20% hing.

Ga zelf maar na wat je daarmee kan besparen.
Benzine om naar Duitsland te rijden kost ook geld...

Maar er zijn zat internetwinkels met xD cards, zoek gewoon een winkel uit die betrouwbaar is en klaar is kees. Ik zou niet voor 2 Euro meer of minder me helemaal kierewiet gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Kga eens proberen bij memory+,
De schop survey ziet er goed uit,en ze lezen het zelf heb ik gezien (en lossen zo problemen op)
en ze zullen wel geen boze DeNB3rt willen die lang moet wachten op zijn waar :9

Bij memory+ komt het op 69€, en voor mij mogen er gerust wat verzendingkosten bij, als ik maar geen 105€ moet betalen, want de shop waar ik de s5500 haal vragen ze veel te veel :X
edit:
10€ voor tot in België aan mijn deur :9

s931, gij hebt waarschijnlijk ook een s5500?
Post es wat pics aub _/-\o_
en/of wat bevindingen?

[ Voor 6% gewijzigd door DeNB3rt op 22-12-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

DeNB3rt schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:21:
en/of wat bevindingen?
Jup, maar nog nauwelijks tijd gehad om er lekker mee te spelen :( Zodra ik wat heb (behalve familieshots @ X-mas ;)) zal ik wat posten.
Bevindingen so far zijn super, maja .. vorige camera was ook een Sony P5 ... :P

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Om de keuze te maken welke digicam ik wilde, heb ik van steve's digicams verschillende samples gedownload van verschillende zoom camera's.

Zo heb ik besloten dat de fuji scherper en betere beelden levert dan alle andere.
Bij alle olympussen kwam ik vervelende witte sneeuw/ruis tegen.
De minolta (die velen goed vinden) vind ik een vergeeld beeld geven.

om even op even op s913 te reageren, hier een sample van de s5500 en van uw oude sony p5.
Het verschil is duidelijk zichtbaar _/-\o_

De Sony
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/p5/samples/DSC00009.jpg

De s5500
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/s5100/samples/DSCF0041.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
Nielsracing schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:11:
[...]

Benzine om naar Duitsland te rijden kost ook geld...

Maar er zijn zat internetwinkels met xD cards, zoek gewoon een winkel uit die betrouwbaar is en klaar is kees. Ik zou niet voor 2 Euro meer of minder me helemaal kierewiet gaan zoeken.
Lease bak Moehahahaha ;)

• Nielsracing
DeNB3rt schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:21:

edit:
10¤ voor tot in België aan mijn deur :9

en/of wat bevindingen?
Als je deze thread doorneemt zie je van mij ook wat voorbeelden van de S5500... misschien heb je er wat aan...
LOL >:) Neem dan ook op te terugreis wat pics betreft je snelheidsmeter op de AutoBahn _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Nielsracing op 23-12-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Niels,
ik heb uw foto's inderdaad al gezien.
Vind ze erg mooi om te zien.

Heb je er ondertussen al nieuwe?

Ben voor de moment aan het onderhandelen met memory +, of ze mij niet geheugen +s5500 kunnen leveren (zodat ik niet bij camerahuis moet bestellen en 12€ goedkoper zit :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
Even tusendoor,

Ik heb een Acer 661LMi laptop met 4 USB poorten.
Nou heb ik al meer problemen gehad met Mass Storage devices.
Die willen namelijk niet altijd mounten. Haal vaag en nergens iets over te vinden.

Dus nu ook met m'n S5500, als ik hem op xD-card modus zet en ik hang hem aan m'n laptop zie ik een F drive komen (de S5500) maar na ongeveer 1 tot 2 minuten piept m'n camera en is m'n drive weer weg, daarna staat er weer mooi USB op m'n camera schermpje en heb ik weer een hard drive en zo gaat het verder, aan uit aan uit aan uit aan uit enz... wordt er helemaal gek van.

Maar als ik de S5500 op "printer/fax/scanner" modus zet is er geen probleem, ik kan dan ook foto's er vanaf halen maar niet deleten maar hij laat de filmpjes niet zien :(

Weet iemand een oplossing of heeft iemand dit meer meegemaakt??

Echt kut

[ Voor 10% gewijzigd door EEKthecat op 24-12-2004 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Hmm, heb zelf helemaal geen problemen :? Eerst een tijdje de camera aangesloten zonder gebruik te maken van de bijgeleverde drivers, later (toen ik dat FineViewer (o.i.d.) wilde hebben) mét drivers (maar niet die driver geinstalleerd waarbij je een oude Windows 3.11 install schermpje kreeg). Beide keren geen probs.

Heb jij het mét of zonder drivers geprobeerd?
EEKzz schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:32:
Dus nu ook met m'n S5500, als ik hem op xD-card modus zet en ik hang hem aan m'n laptop zie ik een F drive komen (de S5500) maar na ongeveer 1 tot 2 minuten piept m'n camera en is m'n drive weer weg, daarna staat er weer mooi USB op m'n camera schermpje en heb ik weer een hard drive en zo gaat het verder, aan uit aan uit aan uit aan uit enz... wordt er helemaal gek van.
Dus na zeg 2 minuten is je F-schijf weg en "heb ik weer een hard drive"? Wat bedoel je me daarmee?

Feit dat je camera piept lijkt me dat hij ergens een probleem mee heeft, maar aan de andere kant schrijf je dat je ook met andere USB mass storage devices een probleem hebt .. Weird. Welk OS heb je en draai je misschien nog op het pre-installed OS? (Al gaan we nu wel heel off-topic .. ;))

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
S913 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:48:
Hmm, heb zelf helemaal geen problemen :? Eerst een tijdje de camera aangesloten zonder gebruik te maken van de bijgeleverde drivers, later (toen ik dat FineViewer (o.i.d.) wilde hebben) mét drivers (maar niet die driver geinstalleerd waarbij je een oude Windows 3.11 install schermpje kreeg). Beide keren geen probs.

Heb jij het mét of zonder drivers geprobeerd?

[...]
Dus na zeg 2 minuten is je F-schijf weg en "heb ik weer een hard drive"? Wat bedoel je me daarmee?

Feit dat je camera piept lijkt me dat hij ergens een probleem mee heeft, maar aan de andere kant schrijf je dat je ook met andere USB mass storage devices een probleem hebt .. Weird. Welk OS heb je en draai je misschien nog op het pre-installed OS? (Al gaan we nu wel heel off-topic .. ;))
Mijn camera piept omdat mijn laptop om welke rede dan ook de connectie met de camera verbreekt en daarna weer op bouwt.
Wat natuurlijk weer hangt aan het probleem dat de F schijf komt en verdwijnt

Ik heb (zoals aangegeven in de boekjes) eerst de installatie gedraait en daarna pas de camera eraan gehangen, het probleem begon gelijk.

Software gedeinstalleerd maar probleem blijft komen
Win XP pro + build in SP2

Mijn gedachten;
Mijn broer heeft een 880 series laptop, deze heeft geen build-in USB card reader, ik wel ik kan namelijk voor in m'n laptop geheugen kaartjes steken.
Ik denk dat die met elkaar overhoop liggen. Mijn hoop is dus ook dat iemand ergens een goede tip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die fuji s 5500 maakt prachtige foto,s.Wou hier een paar voorbeeldjes plaatsen,maar weet niet hoe ik ze hier krijg :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
doe dit met [img] http://de_link_naar_je_foto.jpg[/img.] =>(laat dit laatste puntje na img wel weg ;) )

of hetzelfde maar dan tussen [url][/url.] ==> (hier hetzelfde,het puntje weglaten)

[ Voor 37% gewijzigd door DeNB3rt op 25-12-2004 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
zijn er zo geen echte duidelijke vergelijkende reviews?
Want kheb al zoveel camera's vergeleken, en zo zag ik vandaag dat de canon powershot A85 iets mooier is in foto's van ongeveer 10m afstand,maar als je dan een foto maakt van een bos of een woonwijk, zijn de details hoger in de s5500.
De S2 & S3 vind ik altijd vergeeld lijken.
En de olympussen hebben witte spikkels als je dicht kijkt op de foto's zelf,wel zijn ze iets scherper,maar witte spikkels vind ik niet echt kunnen.

(dat zijn mijn persoonlijke bevindingen van deze camera's)
Iemand soms ervaring met verschillende van deze?
Of heb ik hier een fout gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ik denk dat een A85 een totaal andere camera is dan de Fuji. De Canon heeft 3x zoom en de Fuji 10x en met meer mogelijkheden tot handmatig instellen.
Mijn conclusie is dat de Fuji gewoon de beste camera is in z'n prijsklasse.
Met Olympus heb ik persoonlijk niet zoveel ervaringen, maar op verschillende reviews zijn de foto's beduidend minder van kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Er is een tooltje genaamd s7raw dat fuji raw files leest en waarmee je diverse dingen kunt aanpassen. Zie: http://www.geocities.co.j...-PaloAlto/9919/s7raw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Klopt, het is het enige programmaatje wat Raw (of raf) files ondersteunt. Je kan vrijwel alles aanpassen, zoals kleurverzadiging, witbalans etc.
Vooralsnog ondersteunt Photoshop de Raw files van de Fuji S5500 nog niet, helaas :)
S7RAW werkt zeker goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Memory+ doet een stunt en heeft de xD 512 kaartjes nog goedkoper gemaakt, 66.5€ en op stock :D

Ivm vergeleiking met canon 85, ik weet dat het idd een verschil is.
Maar qua zoom camera's (6x-12x)is de Fuji echt wel de beste dat je kan kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

EEKzz schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:25:
[...]

Mijn camera piept omdat mijn laptop om welke rede dan ook de connectie met de camera verbreekt en daarna weer op bouwt.
Wat natuurlijk weer hangt aan het probleem dat de F schijf komt en verdwijnt

Ik heb (zoals aangegeven in de boekjes) eerst de installatie gedraait en daarna pas de camera eraan gehangen, het probleem begon gelijk.

Software gedeinstalleerd maar probleem blijft komen
Win XP pro + build in SP2

Mijn gedachten;
Mijn broer heeft een 880 series laptop, deze heeft geen build-in USB card reader, ik wel ik kan namelijk voor in m'n laptop geheugen kaartjes steken.
Ik denk dat die met elkaar overhoop liggen. Mijn hoop is dus ook dat iemand ergens een goede tip heeft.
Ik heb zelf een S7000 en deze is USB2.0 , ik weet niet hoe dat met die S5500 zit, maar als die ook USB2.0 is, verbaasd het me niets dat een laptop er problemen mee heeft, die hebben vaak niet voldoende stroom voor USB2.0 ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.