Al eens aan de Sigma 20 f/1.8 gedacht?
Eerlijk gezegd niet nee

Maar ik begin nu ook naar sigma lenzen te kijken iig

Die 1600ISO is leuk, maar als je wilt afdrukken (en dan wel op A3) dan zie je het helaas allemaal wel erg duidelijk... Daarom dus de L-lenzen en de primes, die veel meer licht doorlaten dan de kitlens. Kan je je ISO omlaag gooien en toch goed afdrukken.
Tja, op het moment moet ik roeien met de riemen die ik heb, en als ik op iso 800 ga fotograferen, dan krijg ik NET niet die shots die ik wil hebben. Dus ik zal voorlopig wel op iso 1600 moeten fotograferen, wil ik een beetje licht sterke foto's krijgen die tevens ook scherp zijn

Die 70-200 zou ik nog ff niet doen als ik jou was, maar ik zou als ik jou was naar de Tamron kijken, heb je nog mooi geld over voor en de 50/1.4 en je flitser!
Nee, die 70-200 ga ik ook pas halen zodra ik OP Z'N MINST een paar maanden ervaring heb met de 20D

Sowiesow is die 70-200 ook niet echt goedkoop, dus dat scheelt een hoop

De 550 werkt prima met mijn 10D en mijn 1D2, geen noemenswaardige problemen door de cropfactor. Je moet wel een ietsje de EV bijstellen op de flitser (naar behoeven). Ik ken best een paar mensen met een 300D of een 10D en een 420 of 550: niks aan de hand
Hhm.. EV Bijstellen zal geen probleem worden iig. In het begin ms wel, maar goed, dat is een kwestie van oefenen

Je mag wel een keer mijn 24-70 naast jouw kitlensje houden, dan merk je het echt snel genoeg. Ja het scheelt en ja het scheelt best veel zelfs, maar als je nu tevreden bent met deze AF, ga jezelf dan nog niet verwennen met USM... Als je eenmaal gewend bent.
Tja, ik was de auto-focus van de sony gewend... dat is pas een drama vergeleken met een standaard kit lens op een 20D

Dus vandaar dat ik op het moment erg snel tevreden ben

De 50/1.8 is ongeveer net zo snel als je kitlens inderdaad. Ik zou je overigens aanraden om niet de Canon fisheye te nemen, maar de Sigma. Die is ongeveer de helft van het geld (zag hem pas voor 380) en minstens net zo goed, hoewel met een (nog) tragere AF-motor.
Tja. Ik denk dat het idd beter is om voor die sigma fish eye te gaan. Over die af-motor zal ik niet al snel klagen denk ik zo , dus dat zit wel goed

Die EF-S 10-22 zou ik overigens mooi laten liggen, niet lichtsterk genoeg.
Ik wil sowiesow geen EF-S lenzen halen, tenzij het echt aantrekkelijk word kwa kwaliteit/prijs verhouding

De 24-70 gebruik je voor overzicht, DJ's, wat lichtwerk etc. etc. En wordt je meestgebruikte lens. De 50/1.4 gebruik je vrij weinig, maar voor DJ's blijft hij leuk. Je fisheye gebruik je ook maar relatief weinig, meer om overzichten te maken en wat rare effecten te verkrijgen. Ik gebruik hem ook om mee rond te rennen en gewoon rare shots te maken, overzichtjes ook wel, maar relatief weinig
Mjaw. Toch twijfel ik nog over die tamron, want ik wil niet met een diafragma van F/4.0 zitten als ik op 70 mm zit. Dan zal ik toch weer terug moeten schakelen op ISo 1600, en ik weet niet of ik daar zo'n trek in heb

Maar ik denk dat ik dan ook zoiets zal krijgen van, dat ik zal moeten roeien met de riemen die ik heb...
Ik wil dingen te snel, te graag, en dat moet ik van me af zetten want het zal nog een tijdje duren voordat ik gelijkwaardige lenzen zoals jou heb

Ik kan eindelijk eens iemand echt advies geven over waar ik echt veel van weet, dat is leuk!
Tja, Daarom zat ik eigenlijk ook te wachten op een reply van jou

Ik weet dat jij er veel van af weet, en dat je in hetzelfde genre zit als mij zeg maar. Daarnaaast heb ik erg veel respect voor jouw foto's, dus vind ik het ook geweldig als je me goed advies weet te geven, zodat ik iig zeker weet dat ik een goede keuze kwa lenzen zal maken , en dat ik niet naderhand spijt ga krijgen ervan

Ik weet wat hij doet, ik ken zijn stijl en ik weet bovendien erg goed hoe lenzen presteren onder de omstandigheden waarmee hij werkt
Tja, alleen ik wil mijn stijl dus uitbreiden. Mind the wordjoke, want ik wil juist meer groothoek

Ik vind het al geweldig dat ik nu al een grotere hoek heb om dj's mee te fotograferen, was gister in de streetwave om wat foto's te schieten van paar vrienden van me die draaide, en ik kon ze beter op de foto zetten omdat die hoek gewoon vele malen groter was dan mijn 717 op volledig wide

Als ik kijk naar hoe hij foto's maakt en wat voor foto's, dan ben ik er heel zeker van dat de range ~24 tot ~75 het meest gebruikt zal worden. Tenzij hij echt heel wijd-geil wordt zie ik weinig reden om een wijdere lens dan dat te kopen. Ik raad het daarnaast aan omdat je eerst met een bepaalde lens ervaring op moet doen om dan te bepalen in welke richting je uit wilt breiden: wil je meer tele of meer WA? Dan is het wederom deze range waaruit je wilt uitbreiden
Mjaw, Ik weet nu al dat ik aardig wijd-geil zal worden. Tele zal ik altijd wel leuk vinden, maar als ik moet kiezen, dan ga ik meer voor WA foto's van voor tele foto's. Maar het zou makkelijk kunnen dat ik daar anders over ga denken als ik een fatsoenlijke zoomlens in mijn handen krijg

Maar goed, ik weet wel ongeveer wat voor soort foto's ik het liefst wil maken, en als ik daar naar kijk denk ik dat ik dus wel wijd-geil zal worden
Ik weet iig wel dat ik nu ik een 20D heb, eindelijk eens meer vrijheid zal krijgen kwa keuze met foto's (zeker als ik een leuke keuze uit lenzen heb!). En dat ik minder moeite hoef te doen om "die shot" te krijgen. Als ik nu al kijk wat voor een verschil het is om met een 20D rond te lopen, i.p.v een 717, dan word ik al helemaal vrolijk