offtopic:
Valt me mee dat je niet een 580EX besteld hebt
Valt me mee dat je niet een 580EX besteld hebt
[ Voor 10% gewijzigd door reiker op 28-10-2004 09:09 ]
Zo gezegd, zo gedaan.
[ Voor 10% gewijzigd door reiker op 28-10-2004 09:09 ]
Zo gezegd, zo gedaan.
You're a funny, funny guyRepSLET schreef op 28 oktober 2004 @ 01:47:
Kon het ook niet laten.....
Heb gisteren een 550 EX besteld voor m'n 20D.
En heb bij m'n lokale fotoboer (talens) een 70-200 4L besteld (3 weken levertijd, 780 euro met verzekering).
Ik denk dat ik voortaan gewoon m'n L lenzen bestel (en dus niet bij Konijnenberg ofzo koop) en hem dan meteen laat verzekeren. Voordeel voor mij is dan dat als er iets mis gaat, ik gewoon naar de winkel kan gaan en dat ik eventueel een vervangende lens tijdelijk meekrijg.
Het is wel duurder maar het moet maar.
Behalve pre-orderen kan je hem nergens bestellen voor zover ik weet. Pre-order moet hij rond de 475 doen...
[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 28-10-2004 11:05 ]
Bericht hierboven
Die was nog niet op voorraad
Ga je dan ook studio werk doen?RepSLET schreef op 28 oktober 2004 @ 11:28:
[...]
Die was nog niet op voorraadMaar die komt er wel... en dan wordt m'n 550EX m'n slave flash
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Nou.. ik zit een beetje met een dilemma... sort van.Waarom heb je nog geen 28-75 van Tamron eigenlijk? Die lijkt mij voor jouw feestgeneuzel veel interessanter... ...
Ik heb er een Stofen omnibounceje bij... en er zit gratis een boek over flash-photography bijOh en laat gelijk met die 550EX een Lumiquest omnibounceje meekomen, daar krijg je echt geen spjt van....
Heb me suf gemaild... niemand heeft hem nog.Behalve pre-orderen kan je hem nergens bestellen voor zover ik weet. Pre-order moet hij rond de 475 doen...
Ja... rustig beginnen.
Eerst verkoop je al je 300D spul en wist je niet of fotografie nu wel je hobby was en nu wil je ineens het beste van het beste hebben?
Soms maak je fouten. Ik miste gewoon m'n camera. Nu heb ik hem iedere dag bij me. Daarnaast steunt m'n vriendin me.Beaves schreef op 28 oktober 2004 @ 11:37:
[...]
Eerst verkoop je al je 300D spul en wist je niet of fotografie nu wel je hobby was en nu wil je ineens het beste van het beste hebben?
Ik zou eerst eens fatsoenlijk gaan fotograferen en als je straks weet wat je mist kan je de bijbehorende lenzen kopen.
Pas maar op dat je straks geen karretje nodig hebt met al dat glasRepSLET schreef op 28 oktober 2004 @ 11:40:
[...]
Soms maak je fouten. Ik miste gewoon m'n camera. Nu heb ik hem iedere dag bij me. Daarnaast steunt m'n vriendin me.
Je mag m'n assistent zijn.... 10 euro per dag?Beaves schreef op 28 oktober 2004 @ 11:41:
[...]
Pas maar op dat je straks geen karretje nodig hebt met al dat glas
Aangezien de sluiter goed te horen is als het doodstil is zou ik geen foto's maken als ik dicht bij de mensen sta, ik zou een telelens pakken en op gepaste afstand de foto's maken, zodat de mensen geen last van de sluiter hebben en ook geen last van mij als fotograaf hebben.RepSLET schreef op 28 oktober 2004 @ 11:55:
Heel iets anders.
Ik heb zo m'n eerste "opdrachtje". En eigenlijk zie ik er tegenop.
Het is de bedoeling dat ik foto's maak tijdens een begravenis, dit voor de familie die in het buitenland zit.
Heb nog geen idee hoe ik daar mee om moet gaan. Al die emotionele mensen, en dan loop ik daar rond met m'n camera...
Tips anyone?
[ Voor 30% gewijzigd door GerardHenninger op 28-10-2004 12:04 ]
Je hebt een 70-200 L nu besteld/betaald terwijl je een 70-200 L USM IS (erg leuke lens trouwens) hebt?RepSLET schreef op 28 oktober 2004 @ 11:33:
[...]
Mijn lijstje met lenzen is :
70-200 L (is al besteld en betaald)
24-70 L 2.8
16-35 (als ik misschien nog groothoek nodig heb)
70-200 L USM IS
je neemt de 70-200L gewoon EN de IS? Kan je dan niet beter gelijk de IS halen? Want als je de IS hebt gebruik je de gewone toch niet meer lijkt me? (Neem em wel over voor een leuk bedragRepSLET schreef op 28 oktober 2004 @ 11:33:
Nou.. ik zit een beetje met een dilemma... sort van.
Ik was eigenlijk van plan om iets langer door te "sparen" iedere keer en om dan een L lens te kopen.
Als ik nu "cheap" lensjes koop.. dan zit ik daar over 2 maanden mee als ik de L versie koop.
70-200 L (is al besteld en betaald)
24-70 L 2.8
70-200 L USM IS
[ Voor 5% gewijzigd door amphora op 28-10-2004 12:06 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Nee, ik denk dat het andersom is, dat hij straks de IS versie wil gaan kopen en de 70-200 f/4 dan weer verkoopt.Tha BasZ schreef op 28 oktober 2004 @ 12:03:
[...]
Je hebt een 70-200 L nu besteld/betaald terwijl je een 70-200 L USM IS (erg leuke lens trouwens) hebt?
Ik snap dat even niet...
Waarom zou je dan nu geen Tamron 28-75 2.8 kopen en die later weer inruilen voor een 24-70L?Beaves schreef op 28 oktober 2004 @ 12:06:
[...]
Nee, ik denk dat het andersom is, dat hij straks de IS versie wil gaan kopen en de 70-200 f/4 dan weer verkoopt.
Ik zou de flitser pas meenemen en gebruiken als ik zou weten hoe het allemaal precies werkt, anders krijg je misschien rare foto's of flisten op momenten dat het erg storend is. Tevens zou ik in RAW schieten.
Heb je eigenlijk de F4 of 2.8 versie besteld?RepSLET schreef op 28 oktober 2004 @ 12:07:
Erm shit.. ik zie het nu ook.
Misverstand!
Ik heb de 70-200 L besteld
en die lensen daarna in het rijtje wil ik in die volgorde hebben... OOIT.
Moet je niet aan mij vragen, ik ga zowiezo voor de Tamron omdat de 24-70L te duur is en omdat de Tamton niet voor niets tot de lens van vorig jaar gekozen is.Amphora schreef op 28 oktober 2004 @ 12:07:
[...]
Waarom zou je dan nu geen Tamron 28-75 2.8 kopen en die later weer inruilen voor een 24-70L?
[ Voor 12% gewijzigd door Beaves op 28-10-2004 12:17 ]
4L
Ja, maar dat botst ook een beetje met het feit dat je de 4L gaat kopen en niet gelijk de 2.8 ISRepSLET schreef op 28 oktober 2004 @ 12:15:
[...]
4L
En misschien ga ik wel eerst voor de Tamron... en dan later voor de L.
Maar heb nu zoiets van : "Laat ik nou maar doorsparen, en dan heb ik meteen het beste"
En je moet ook wel weten wat je met dat "beste" gaat doen natuurlijk.RepSLET schreef op 28 oktober 2004 @ 12:15:
[...]
4L
Maar heb nu zoiets van : "Laat ik nou maar doorsparen, en dan heb ik meteen het beste"
[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 28-10-2004 12:44 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Absoluut niet flitsen en niet te dichtbij komen.RepSLET schreef op 28 oktober 2004 @ 11:55:
Heel iets anders.
Ik heb zo m'n eerste "opdrachtje". En eigenlijk zie ik er tegenop.
Het is de bedoeling dat ik foto's maak tijdens een begravenis, dit voor de familie die in het buitenland zit.
Heb nog geen idee hoe ik daar mee om moet gaan. Al die emotionele mensen, en dan loop ik daar rond met m'n camera...
Tips anyone?
[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 28-10-2004 12:50 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ja, same here!
Verwijderd
Kijk eerst eens wat voor brandpunten je het liefst gebruikt. Kun je later altijd upgraden naar een lichtsterkere lens.RepSLET schreef op 28 oktober 2004 @ 12:15:
[...]
4L
Ik heb de 24-70L, echt een toplens, gebruik hem heel veel. Mijn 17-35 zit daardoor wel weer vrij veel in de tas, maar die gebruik ik nog graag hoor, lekker wijdRepSLET schreef op 28 oktober 2004 @ 11:33:
[...]
Nou.. ik zit een beetje met een dilemma... sort van.
Ik was eigenlijk van plan om iets langer door te "sparen" iedere keer en om dan een L lens te kopen.
Als ik nu "cheap" lensjes koop.. dan zit ik daar over 2 maanden mee als ik de L versie koop.
70-200/4 L (is al besteld en betaald)
24-70 L 2.8
70-200 L USM IS
Ik zou eerst eens kijken hoe de huidige lenzen bevallen, als dat OK is, waarom dan nog een andere kopen? Kijk als je meer licht nodig hebt dan die 70-200/4 L levert en je moet het echt hebben, dan kan je naar de L IS kijken. Als dat niet zo is, waarom zou je dan upgraden? Als je niet meer Wide nodig hebt, zou ik ook geen 16-35 kopen, alleen maar zonde van het geld.Ik kan wel eerst de goedkopere versies kopen van de andere merken.... maar misschien moet ik gewoon geduldig zijn en meteen de L versie kopen.
Die stofen heb ik ook, ben ik niet echt kapot van, ga toch zo'n lumniquest scoren.Ik heb er een Stofen omnibounceje bij... en er zit gratis een boek over flash-photography bij
Dat kon ik je ook wel verklappen, kwestie van 1 belletje[...]
Heb me suf gemaild... niemand heeft hem nog.
Bericht hierboven
Welk Lumiquest product wil je dan.. en waarom?Floris schreef op 28 oktober 2004 @ 23:29:
Die stofen heb ik ook, ben ik niet echt kapot van, ga toch zo'n lumniquest scoren.
Waar koop je die dingen?RepSLET schreef op 29 oktober 2004 @ 00:52:
[...]
Welk Lumiquest product wil je dan.. en waarom?
Ik zat te denken aan een Softbox (II) of een Ultrabounce.
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb mijn 20D ook bij Mediamarkt in Rotterdam vandaan... en je moet gewoon afdingen.Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 16:31:
<-- trotse bezitter van een Canon 20D lenskit
Vanmiddag gehaald bij mediamarkt in rotterdam voor 1649 euro dacht ik. Ik weet het, het kan goedkoper maar goed
Beetje enorm offtopic, maar: hoe ding je in hemelsnaam af bij de MediaMarktRepSLET schreef op 29 oktober 2004 @ 16:45:
[...]
Ik heb mijn 20D ook bij Mediamarkt in Rotterdam vandaan... en je moet gewoon afdingen.
Ik heb gekozen voor alleen de body, en ik was daarvoor 1459 kwijt.
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd
Wehehe... vage verkoper dan. Moet je hier in Heerlen/Herzogenrath eens proberen.RepSLET schreef op 29 oktober 2004 @ 16:54:
Met je vriendin gaan, die vervolgens "nep boos" doet als jij die 20D wilt hebben.
Dan doet ze alsof ze schrikt van de prijs. Dan zeg je tegen de verkoper dat je het toch niet wilt... want hij is te duur. Dan zeggen dat je hem wel online koopt voor veel minder geld. En vervolgens zeggen dat je hem wel kan kopen als hij daalt met z'n prijs....
Zo ging het ongeveer.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 19:04 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 29-10-2004 20:44 ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Nog 1-tje off topic dan ...reiker schreef op 29 oktober 2004 @ 21:55:
Mja, ik pieker er niet over om zoiets te gaan enscènerenDan ga ik wel weer naar "mijn" vertrouwde fotozaakje, die overal een redelijk hoge prijs voor vragen...
Zullen we nu weer on-topic gaan?
-------
Nee, het gaat dus enkel om de tijd die de flits kost, niet de gehele sluitertijd. Door de (korte) flits worden de personen scherp op de foto gezet. De rest van de sluitertijd icm met een klein diafragma zorgt voor het "sfeer"-effect.Grrrrrene schreef op 25 oktober 2004 @ 12:58:
[...]
En denk je dat je mensen op een feest (dansend enzo) 0,6 - 0,8s stil kunt houden? Je zult echt richting de 1/30-1/15e moeten gaan om een klein beetje scherpe pics te krijgen(En dan nog is het verstandig meerdere shots te nemen om een grotere kans te hebben op scherpe pics
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-10-2004 15:18 ]
Zo werkt toch ook het "avond-flits" programma dat tegenwoordig wel op de meeste digitale Canon camera's aanwezig is? Korte flits met een langere sluitertijd zodat voorgrond en achtergrond lichttechnisch meer in evenwicht zijn. Moet je de camera wel even goed stilhouden maar het resultaat is dan ook wel om over naar huis te schrijven.CyBeRSPiN schreef op 30 oktober 2004 @ 15:17:
[...]
Nee, het gaat dus enkel om de tijd die de flits kost, niet de gehele sluitertijd. Door de (korte) flits worden de personen scherp op de foto gezet. De rest van de sluitertijd icm met een klein diafragma zorgt voor het "sfeer"-effect.
Maar idd, bij dansende mensen gaat de vlieger wat minder op, voor groepjes die op de foto willen is het echter ideaal.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Ik weet niet hoor, maar als ik dat doe krijg je van die semi-doorzichtige mensen, die bewogen zijn ook enzo: leuk artsy-fartsy, maar niet heel goed bruikbaar IMNSHO.Dexter schreef op 30 oktober 2004 @ 15:32:
[...]
Zo werkt toch ook het "avond-flits" programma dat tegenwoordig wel op de meeste digitale Canon camera's aanwezig is? Korte flits met een langere sluitertijd zodat voorgrond en achtergrond lichttechnisch meer in evenwicht zijn. Moet je de camera wel even goed stilhouden maar het resultaat is dan ook wel om over naar huis te schrijven.
Bericht hierboven
Haters everywhere but I don’t really care
1e is wel geinig, mede door dat engeltje dat de goede kant op lijkt te kijken.RepSLET schreef op 30 oktober 2004 @ 17:55:
Nouja goed... weer wat "night" shots.
Dit keer met een 50mm 1.8 II. Meeste ISO 1600 en heel soms 800 (soms had ik ineens genoeg licht). Sluitertijd van 1/50 tot 1/100. Diafragma van 1.8 tot 2.8 (zo kon ik 2.8 al testen voor eventuele latere L lenzen).
Hier 4 shots. Meer info op m'n blog.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bericht hierboven
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
ok, dat er kwaliteit verschil tussen zit dat is mij duidelijk, vind je het het prijsverschil ook waard? Ik zit er aan te denken om een 300D te kopen (moet jij de van jou nog kwijt?Beaves schreef op 31 oktober 2004 @ 14:41:
De knoop maar doorgehakt en ook een 20D (body only) gehaald en net mee getest, echt een hele verbetering ten opzichte van de 300D en ik begrijp nu wat mensen met een plastic feel bedoelen als ze het over de 300D hebben
<KNIP>
[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 31-10-2004 16:27 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Het valt op zich nog wel mee. Het probleem is op dit moment dat ik "kut" lenzen heb. Een 28mm 1.8 van Sigma en een Canon 50mm 1.8. Ik heb een 70-200 4L USM besteld.. en daar wacht ik nog op.matthijst schreef op 31 oktober 2004 @ 13:27:
Misschien ligt het aan mij, maar volgens mij heb je voor ik weet niet hoeveel euro's aan foto apparatuur, maar ik vind de partyfoto's nou niet bijster scherp![]()
Misschien door het resizen, kan je niet een paar full size foto's uploaden?
[ Voor 7% gewijzigd door GerardHenninger op 31-10-2004 19:49 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 31-10-2004 20:50 ]
Niet echt. Hij is beter dan de 10D en op dezelfde lijn als de 1D, maar hij haalt het nog niet bij de 1D mark II die ik eigenlijk wel heel graag wilde hebben, maar te duur was
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik zou het niet doen, lens is niet goedkoop en 2de hands brengt die lens ook niet al te veel op denk ik. Voor dat geld kan je het best een 17-40 o.i.d. kopen, heb je minder bereik maar veel meer kwaliteit, zowel kwa bouw als kwa optiek.Phreak schreef op 01 november 2004 @ 10:18:
De 17-85 is een uitstekende all-round lens als je niet veel mee wil zeulen. Als je net begonnen bent met een dSLR dan is dat ook een prima lens. Heeft IS dus dat is ook nog eens makkelijk voor als je een keer wat weinig licht hebt. Ik zou het gewoon doenJe kan later altijd nog wel kijken of je een betere lens wil kopen.
Croppen heeft met de resolutie te maken, niet met de hoeveelheid zoom. Met een zoom lens kan je objecten dichterbij halen. Aangezien de 20D een 8,2 Mpixel sensor heeft kan je genoeg croppenmatthijst schreef op 01 november 2004 @ 11:47:
Maar is een 17-40 ook goed als allrounder?
Je kan achteraf niet echt ver meer croppen als je bijv. een A4 print wilt maken, toch?
Ik denk het niet, krijg er zo weinig voor terug dat ik het zonde van het geld vind. Zeker nu Canon net met die 100 Euro geld terug actie bezig is.Tukk schreef op 31 oktober 2004 @ 16:26:
Ik zit er aan te denken om een 300D te kopen (moet jij de van jou nog kwijt?).
Voor het geld dat een 17-40 kost kan je ook een 17-35 + een 28-70 Tamron halen, dan heb je en optische kwaliteit en bereikGrrrrrene schreef op 01 november 2004 @ 11:58:
Tsja, of je de 17-40/4L moet nemen is natuurlijk je eigen keuze: de 17-85 is een stuk meer zoom natuurlijk en dus de betere startlens. Ik kan me zo voorstellen dat je daar zelfs in de dierentuin nog een paar aardige shots mee kunt maken, maar tegelijkertijd ook een leuk stukje groothoek hebt. De 17-40/4L is zonder twijfel de betere lens, ontzettend scherp en snelle AF, degelijke bouw, stof en waterdicht gesealed. Maar het bereik is er dan ook naar: 40mm wordt 64mm aan het tele-eind, da's niet veel voor je eerste lens. En ik kan het weten, ik ben met een Sigma 15-30 begonnenDat is effectief maar 48mm
Ja, indirect natuurlijk wel, want met de 85 kun je verder inzoomen met de lens dan de 17-40 en dan nog eens bonuscroppen. Bedoelde eigenlijk of je met de 17-40 ongeveer net zover kunt zoomen door te croppen, als dat je de 17-85 alleen maar volledig inzoomt en niks croptCroppen heeft met de resolutie te maken, niet met de hoeveelheid zoom. Met een zoom lens kan je objecten dichterbij halen. Aangezien de 20D een 8,2 Mpixel sensor heeft kan je genoeg croppen
[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 01-11-2004 12:33 ]
Ik zou de contactjes van de lens en de camera even schoon maken !! Ik heb dit ook al eens gehad met een EF 50 f/2.5 CM in een vochtige omgeving, kwestie van even schoonpoetsen ...Beaves schreef op 01 november 2004 @ 13:00:
Woei, ik kan met mijn 20D en 18-55 kitlens geen foto maken, krijg dan meteen error 99, met mijn 50 f/1.8 gaat het wel goed. Kijken wat de laatste firmware doet
-------
Klopt, maar het leuke van een 17-85 lens is dat hij zo lekker veel bereik heeft, dat je dus weinig lenzen hoeft te wisselen, beetje wat een 28-80 lens is op een analoge of fullframe SLRBeaves schreef op 01 november 2004 @ 12:27:
[...]
Voor het geld dat een 17-40 kost kan je ook een 17-35 + een 28-70 Tamron halen, dan heb je en optische kwaliteit en bereik
17-40 kost 725 euroBeaves schreef op 01 november 2004 @ 12:27:
[...]
Voor het geld dat een 17-40 kost kan je ook een 17-35 + een 28-70 Tamron halen, dan heb je en optische kwaliteit en bereik
Klopt, ik kreeg al zo'n vermoeden toen de lens ook niet wilde auto focussen. Inmiddels de nieuwste firmware erop gezet en toen nog steeds de error. Na het schoonmaken is de error wegmjl schreef op 01 november 2004 @ 13:02:
[...]
Ik zou de contactjes van de lens en de camera even schoon maken !! Ik heb dit ook al eens gehad met een EF 50 f/2.5 CM in een vochtige omgeving, kwestie van even schoonpoetsen ...
Klopt, een van de grootste voordelen is dat stof bij de 17-40 geen kans heeft en dat een regenbui ook geen kwaad kan (voor de lens danMooooody schreef op 01 november 2004 @ 13:08:
[...]
17-40 kost 725 euro
17-35 kost 400 euro en de 28-70 500 euro, dus samen 900 euro
De Tamrons komen optisch in de buurt (of zijn gelijkwaardig) aan de 17-40, maar op veel andere vlakken (AF, bouw, waardevastheid etc) is de 17-40 de betere.
Ja maar alleen op een professionele EOS serie, want de andere niet prof. series hebben deze adichting niet !Beaves schreef op 01 november 2004 @ 13:11:
[...]
Klopt, een van de grootste voordelen is dat stof bij de 17-40 geen kans heeft en dat een regenbui ook geen kwaad kan (voor de lens dan)
-------
Klopt, als je zin hebt om elke foto afzonderlijk te bewerken wel, maar aangezien ik geen zin heb om naderhand elke foto aan te gaan passen (en volgens mij hebben meer mensen daar geen zin in), heb ik het in de camera zo ingesteld, met zeer acceptabele resultaten, zelfs als je de scherpte op maximaal zet krijg je geen rare uitgebeten foto's bijvoorbeeld.Mooooody schreef op 02 november 2004 @ 08:41:
parameter 2, dus alles op 0
scherper maken etc. kun je veel beter in PS doen....
Scroll een beetje door de thread, ik heb het pas nog genoemd; heb overigens meer dan 6000 foto's online staan, vaak bij klanten, maar ook in mijn eigen galleries (die niet toegankelijk zijn voor derden).matthijst schreef op 31 oktober 2004 @ 15:46:
Floris, heb jij ergens foto's online staan?
Het is eigenlijk haast raar dat je dat zegt: de 300D doet veel meer in-cam werk (tenzij je dat uitzet) en geeft minder vrijheid in de te gebruiken instellingen. Aan de andere kant: De 10D en 300D hebben dezelfde sensor en zullen derhalve een vergelijkbaar resultaat laten zien. Hoe je tot dat resultaat komt is met een 10D, vind ik, echter wat gemakkelijker te bereiken.Tukk schreef op 31 oktober 2004 @ 16:26:
[...]
ok, dat er kwaliteit verschil tussen zit dat is mij duidelijk, vind je het het prijsverschil ook waard? Ik zit er aan te denken om een 300D te kopen (moet jij de van jou nog kwijt?). Ik verwacht namelijk voor de kwaliteit van de gemaakte foto's weinig verschil.
Bericht hierboven
Normaal gesproken open je toch elke foto in Photoshop (om iets te croppen, contrast te verhogen etc.). Even 2 sec. usm erover gooien is dan ook geen moeite meer en het scheelt toch iets aan beeldkwaliteit als je het al in de camera laat doen.Beaves schreef op 02 november 2004 @ 09:49:
[...]
Klopt, als je zin hebt om elke foto afzonderlijk te bewerken wel, maar aangezien ik geen zin heb om naderhand elke foto aan te gaan passen (en volgens mij hebben meer mensen daar geen zin in), heb ik het in de camera zo ingesteld, met zeer acceptabele resultaten, zelfs als je de scherpte op maximaal zet krijg je geen rare uitgebeten foto's bijvoorbeeld.
Verwijderd
Precies, kost mij weer het bewerken naderhand waar ik niet altijd zin en tijd voor heb. Ik zie in ieder geval geen rare lelijke resultaten met in camera USM.Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 17:08:
Misschien is de USM in de camera tegenwoordig wel goed genoeg om op te wegen tegen die van Photoshop... het is bij verschillende camera's al aangetoond dat hun digitale zoom algoritme beter interpoleert dan een upsize in Photoshop, dus waarom zou het met USM niet kunnen ?
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 19:20 ]
Verwijderd
Echt allemaal met de kitlens ja...Grrrrrene schreef op 02 november 2004 @ 19:26:
Dat ziet er heel erg goed uit zegEn echt alemaal met de kitlens? Erg indrukwekkend. Welke kitlens heb je trouwens? De IS versie of de gewone?
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 23:10 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 03-11-2004 00:53 ]
Bericht hierboven
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq