Canon EOS 20D

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.766 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 18:55
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 10:01:
Precies, en jij praat nu over een plastic camera (no offense), maar de 10D is magnesium. De auteur van het artikel schreef dan ook dat in hotelkamers zijn objectieven idd regelmatig besloegen en zijn tas doorweekt was, maar de 10D gaf geen krimp.
Lekkere hotelkamers dan...

Hoe dan ook, ik heb sinds gisteren ook een 20D. Bevalt goed al moet ik zeggen dat de underexposure bij flits inderdaad wel een issue is. En laat ik nou net 200 foto's gemaakt hebben met flits gisteravond... Eigenlijk niet naar het histogram gekeken omdat het op het display wel goed leek...

Ach wel... FEC opschroeven dan maar... Maak er niet zo'n enorm punt van als sommigen roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 21 september 2004 @ 16:49:
Hij is mij te klein, ik vind mijn 10D nu zelfs al klein en de 20D is nog kleiner en lichter. Hoe moet dat dan als je er een 300/2.8L IS op schroeft of een 50-500Bigma? Die balans is dan toch vreselijk of denk ik dat alleen maar?
Het ligt eraan. Ik heb een F717, en als ik die optuig met een teleconvertor (290 gram) en mijn externe flitser (250 gram), dan krijgt hij inderdaad flink overgewicht naar links. De (toch al kleine) handgrip kan dat nooit balanceren. Echter, ik leg de camera gewoon in mijn linkerhand, en gebruik de handgreep eigenlijk nauwelijks. Die gebruik ik alleen voor vertikale foto's. Het zal met de 10D/20D niet echt anders zijn denk ik; het kan ook zijn dat ik gewoon een manier heb aangeleerd om met mijn F717 om te gaan.

(Vreemd trouwens dat veel reviewers vonden dat de F717 een grote handgrip en een grote behuizing had. Voor mij hadden beiden best 2x zo groot mogen zijn.)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 08:29:
Ik heb gisteren de Canon D20 besteld en gisterenmiddag opgehaald! Dus nu ben ik een zeer trotse bezitter :)
waar en voor welke prijs, als ik vragen mag? oja, enne... welke lens? :*)

Verwijderd

Ik heb hem besteld bij www.verkoop.net. Deze zitten in Wageningen. Ze kunnen hem bezorgen, maar je kan hem ook tussen 17.00-18.00 ophalen. Als je voor 15.00 besteld, kan je hem dezelfde dag ophalen of hij wordt dezelfde dag verstuurd.

Ik wilde hem liever gisteren dan vandaag hebben, dus ik ben gaan rondbellen, waar ze geen wachtrij hadden en waar je hem meteen kon ophalen. (dus veel eisen ;) ).

Hij was wel iets duurder dan op andere internetwinkels (1579 euro), maar dat had ik er wel voor over. De service daar was echt ok. Ik heb veel mailcontact gehad en de afwikkeling ging heel netjes.....

Ik heb de standaardlens genomen (18-55mm). Ik had al een lens van 70-200mm. Mijn oude camera (analoog Eos 5000) doe ik weg en daar doe ik de (bijbehorende) standaardlens bij, dus dan zou ik geen standaardlens meer hebben.

Het andere pakket (met die duurdere lens) was nogal prijzig (kost ongeveer 300 euro meer).

Nu kan ik me rustig oriënteren welke lenzen ik nog meer wil hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 17:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 16:59:
Ik heb hem besteld bij www.verkoop.net. Deze zitten in Wageningen. Ze kunnen hem bezorgen, maar je kan hem ook tussen 17.00-18.00 ophalen. Als je voor 15.00 besteld, kan je hem dezelfde dag ophalen of hij wordt dezelfde dag verstuurd.

Ik wilde hem liever gisteren dan vandaag hebben, dus ik ben gaan rondbellen, waar ze geen wachtrij hadden en waar je hem meteen kon ophalen. (dus veel eisen ;) ).

Hij was wel iets duurder dan op andere internetwinkels (1579 euro), maar dat had ik er wel voor over. De service daar was echt ok. Ik heb veel mailcontact gehad en de afwikkeling ging heel netjes.....

Ik heb de standaardlens genomen (18-55mm). Ik had al een lens van 70-200mm. Mijn oude camera (analoog Eos 5000) doe ik weg en daar doe ik de (bijbehorende) standaardlens bij, dus dan zou ik geen standaardlens meer hebben.

Het andere pakket (met die duurdere lens) was nogal prijzig (kost ongeveer 300 euro meer).

Nu kan ik me rustig oriënteren welke lenzen ik nog meer wil hebben.
dus, samenvattend, je hebt daar voor 1879 een 20D met de 17-85 IS USM? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ze die combi bij www.verkoop.net hebben. Bij andere (internet) zaken wel. Ik weet niet precies hoeveel duurder, maar zeker 300 euro

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Firmware 1.0.4!!!

Uiterlijk morgen moet hier de nieuwe firmware te downloaden zijn.

Hieronder de veranderingen:
This firmware update (Version 1.0.4) incorporates the following changes:

1. Fixes the issue of the shutter not releasing.
2. Improves communication reliability when using some CF cards.

A full description of the new firmware and a set of installation instructions will be provided at the web site. Customers will be able to download the new firmware after supplying their camera's serial number. Installation procedures will be similar to previous firmware updates with the following exceptions:

The firmware being released on the Web will require a card reader for the update process. Therefore, it will not be possible to perform the update via a USB connection between the camera and the computer.
Once the firmware update operations are finished, it will be necessary to remove the battery from the camera and then reinsert it to have the new firmware take effect. The new firmware version will be displayed as soon as the update is finished, but it will function as the previous version until the battery is removed and replaced.
Misschien ook leuk voor in de startpost? :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 14:39
Hmz, ik vindt het prachtig dat ze het updaten maarre.. if it aint broke dont fix it? De problemen waar ze het over hebben, totaal geen last van. (firmware 1.02)
Heb ik ook bij anderen nog geen problemen over gehoord. Wel over de zogenaamde "lock ups" maar daar hebben ze het niet over.

[ Voor 29% gewijzigd door Banshax op 02-10-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:21
Banshax schreef op 02 oktober 2004 @ 17:58:
Hmz, ik vindt het prachtig dat ze het updaten maarre.. if it aint broke dont fix it? De problemen waar ze het over hebben, totaal geen last van. (firmware 1.02)
Heb ik ook bij anderen nog geen problemen over gehoord. Wel over de zogenaamde "lock ups" maar daar hebben ze het niet over.
Daar hebben ze het wel over hoor: the shutter not releasing is de lockup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bovendien: als jij het probleem nog niet hebt gehad wil dat niet zeggen dat je het niet tegen kunt komen, als je eens in de maand je cam vastgelopen in je handen hebt en de batterijen eruit kunt halen om hem weer aan de slag te krijgen, dan wil je daar toch wel een firmware upgrade voor uitvoeren?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 30 september 2004 @ 19:48:
Firmware 1.0.4!!!

Uiterlijk morgen moet hier de nieuwe firmware te downloaden zijn.

Hieronder de veranderingen:

[...]

Misschien ook leuk voor in de startpost? :)
Vandaag is hij er echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net stukkies zitten lezen over de CFkaartjes en de snelheid ervan. Er wordt heeeel veel over geroepen en beweerd maar wordt er niet echt veel wijzer van. :X
Ik begrijp dat het vooral afhangt van de camera, hoe zit het met de 20D? Die schiet vrij rap continious en moet veel wegschrijven.
Heb je hier dan veel voordeel met een ultra kaartje, ...is het nodig omdat anders het niet werkt bijvoorbeeld of kun je gewoon volstaan met een normale CF?
Ik heb een cardreader en de snelheid van het leeghalen van me camera maakt me niks uit. Het gaat me puur om de 'werk'snelhied zeg maar.
Iemand die me duidelijkheid kan geven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even de snelheid van de 10D voor je opgezocht. Zie de verschillen tussen de verschillende kaartjes. Je wint met name heel veel snelheid als je veel op RAW werkt en vaak een serie achter elkaar neemt. Daarnaast werkt de camera veel fijner als je niet elke keer hoeft te wachten (bijv uitzetten van de camera kun je pas doen als de foto's zijn weggeschreven, mits je ze wilt bewaren natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Firmware niet updaten als je geen probleem hebt, je kan er je camera mee killen: http://www.dpreview.com/n...0403canon_eos20dfw104.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb de waarschuwing toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De firmware is nu ook van de Canon website verwijderd. Er is toch echt iets aan de hand dus. Bij mijn camera is alles overigens goed gegaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

* Floor-is adviseert een firmware rollback

Trust me on this one, bij Canon doen ze dat ook met de cams die nu al stoek terugkomen...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waar kun je dan de oude firmware downloaden?

(overigens net mijn eerste ERR 99 gehad, dus dat hebben ze niet opgelost in firmware 1.0.4 :( )

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets anders dan. Wat ik niet begrijp:

Als ik de camera op een statief zet en dan:

- De sluiter knop half in druk
- De FEL knop indruk
- De sluiter knop volledig indruk.

of

Komt er een volledig andere belichting uit. In het eerste geval (met FEL) is de foto VEEL lichter. Zouden deze twee foto's niet hetzelfde op moeten leveren aangezien ik geen hercompositie heb gedaan na het half indrukken van de sluiter?

Nog iets anders dat me opvalt. Canon maakt reclame voor de 580EX flitser dat hij E-TTL II ondersteunt en ik heb al van een aantal mensen gehoord dat ze daarom die flitser willen kopen. Ik lees echter net dat je er helemaal geen andere flitser voor nodig hebt en dat het om een verschil van algoritmen in de camera inhoudt.

http://photonotes.org/articles/eos-flash/#ettlii
E-TTL II does not require any changes to either the flash units or lenses used with an E-TTL II camera - the changes are all basically internal to the camera body.
Flash units which support E-TTL II:
All EX series Speedlites: 220EX, 380EX, 420EX, 550EX, MR-14EX, MT-24EX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 15:19:
Nog iets anders dat me opvalt. Canon maakt reclame voor de 580EX flitser dat hij E-TTL II ondersteunt en ik heb al van een aantal mensen gehoord dat ze daarom die flitser willen kopen. Ik lees echter net dat je er helemaal geen andere flitser voor nodig hebt en dat het om een verschil van algoritmen in de camera inhoudt.
Wattie ook doet is de cropfactor herkennen en er rekening mee houden, da's wel interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 12:21:
Hier even de snelheid van de 10D voor je opgezocht. Zie de verschillen tussen de verschillende kaartjes. Je wint met name heel veel snelheid als je veel op RAW werkt en vaak een serie achter elkaar neemt. Daarnaast werkt de camera veel fijner als je niet elke keer hoeft te wachten (bijv uitzetten van de camera kun je pas doen als de foto's zijn weggeschreven, mits je ze wilt bewaren natuurlijk).
Ik had al zo'n soort grafiekje gezien bij DPreview geloof ik, ik denk dat ik maar gewoon een kaartje uitkies met de hoogste MB's dus zo'n ULTRA geval van Sandisk ofzo... B) Lijkt me het veiligst.
TnX in ieder geval...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 14:16:
Maar waar kun je dan de oude firmware downloaden?

(overigens net mijn eerste ERR 99 gehad, dus dat hebben ze niet opgelost in firmware 1.0.4 :( )
Wellicht kan iemand de "oude" firmware backupen uit de camera en ergens online zeten ... ?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Deze vastlopers zijn geconstateerd op het forum van dpreview.com. Naar mijn weten het meest jankende forum op aarde :)

Bij 90% van de gebruikers gaat het updaten goed.
Bij 5% gaat het fout, omdat ze de simpele procedure niet volgen. Bij de andere 5% gaat het fout, omdat hun CF kaart conflicten geeft met de camera.
Conclusie: Gewoon updaten dat ding...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 15:19:
Iets anders dan. Wat ik niet begrijp:

Als ik de camera op een statief zet en dan:

- De FEL knop indruk

of

Komt er een volledig andere belichting uit. In het eerste geval (met FEL) is de foto VEEL lichter. Zouden deze twee foto's niet hetzelfde op moeten leveren aangezien ik geen hercompositie heb gedaan na het half indrukken van de sluiter?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Kan het zijn dat de metering methode in beide gevallen ongevraagd anders is?
Kijk even in het menu en blader de instellingen eens door....

Post beide foto's eens, misschien kan iemand er dan wat over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn dan de foto's. De linker gewoon, half en direct volledig indrukken. De rechter half indrukken, FEL en dan volledig indrukken. Mijn theorie is dat de pre-flash van E-TTL dezelfde uitkomst zou moeten hebben als de handmatige FEL meting. FEL zou alleen uit moeten maken bij het opnieuw composeren van je shot.
Volgens de EXIF informatie zijn de metering mode en alle andere gegevens precies hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~bart.belt/IMG_0636%20small.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~bart.belt/IMG_0637%20small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~bart.belt/IMG_0640%20small.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~bart.belt/IMG_0641%20small.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rechts onder is het beste belicht, rechts boven is overbelicht en de 2 linker zijn een beetje onderbelicht, ik weet niet welke techniek waarbij hoort, maar het resultaat is duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

De 2 linker foto's lijken me goed belicht, de 2 rechts zijn iets overbelicht. Het lijkt op de bovenste dat het erg overbelicht is, maar dat komt door de witte ondergrond.

Weet zo niet waar het door komt, maar je weet nu welke methode je moet gebruiken om goed belichte foto's te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf in bezit van de canon 300D maar overweeg straks om een 20D aan te
schaffen.
Aangezien de nieuwe serie's camera's steeds meer geheugen gebruiken, heeft Sandisk een nieuwe cf extreme 3 2GB kaart op de markt gebracht http://www.empc.nl/index....Memory%20Sticks%20/%20MP3 ,mijn vraag is of deze geschikt is voor de 300D en 20D en wie er ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Tuurlijk werkt die in die camera's. Zal je wat voordeel opleveren i.v.m. de al snelle Ultra II kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze werken ja, maar als je U-III kaartjes gaat kopen voor je 300D dan is het eind zoek :+ die dingen zijn echt bedoeld voor professioneel en extreem gebruik, en zullen ook professioneel en extreem geprijsd zijn 8)7
Voor cams als de 300D en de 20D etc is scandisk U-II volgens mij iig prima, lekker snel en toch nog betaalbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mooooody schreef op 06 oktober 2004 @ 23:06:
Tuurlijk werkt die in die camera's. Zal je wat voordeel opleveren i.v.m. de al snelle Ultra II kaarten.
UltraII en Extreme kaarten zijn even snel. Alleen zijn de Extreme kaarten onder wat extremere omstandigheden te gebruiken (erg warm of erg koud). Maar je zult dus geen snelheidsvoordeel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 18:46:
Hier zijn dan de foto's. De linker gewoon, half en direct volledig indrukken. De rechter half indrukken, FEL en dan volledig indrukken. Mijn theorie is dat de pre-flash van E-TTL dezelfde uitkomst zou moeten hebben als de handmatige FEL meting. FEL zou alleen uit moeten maken bij het opnieuw composeren van je shot.
Volgens de EXIF informatie zijn de metering mode en alle andere gegevens precies hetzelfde.

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Kun je dit ook 's doen met een wit object? Het lijkt wel of hij de ene keer alleen in het midden meet en de andere keer over de hele foto :)

Stomme vraag misschien, maar werkt zo'n 580EX ook op oudere camera's of moet je ETTL II hebben? Lijkt me niet, maar je weet maar nooit ;)
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:13:
Ze werken ja, maar als je U-III kaartjes gaat kopen voor je 300D dan is het eind zoek :+ die dingen zijn echt bedoeld voor professioneel en extreem gebruik, en zullen ook professioneel en extreem geprijsd zijn 8)7
Voor cams als de 300D en de 20D etc is scandisk U-II volgens mij iig prima, lekker snel en toch nog betaalbaar!
Die U III dingen zijn natuurlijk vooral voor de 1-lijn van Canon bedoeld, hoewel een 20D er ook wel voordeel uit kan halen. De 1D mk2 maakt nml 8 foto's per seconde op 8MP eventueel in RAW, dus da's een enorme sloot aan data. De 1Ds (mk1 en 2) schrijven 11MP resp. 16MP foto's weg, eventueel in RAW, met 3 foto's per seconde ook een hele sloot data. De 20D heeft ook zo'n 8MP sensor, maar nu met 5fps, denk dat je daar ook wel zult merken dat je een U3 kaartje hebt, hoewel de schrijfsnelheid van de 1-serie altijd al hoger is geweest dan de meer consumer gerichte cams van Canon. Over de schrijfsnelheid van de 20D heb ik nog niks gelezen eerlijk gezegd :)

[ Voor 41% gewijzigd door Grrrrrene op 07-10-2004 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 07 oktober 2004 @ 00:55:
Stomme vraag misschien, maar werkt zo'n 580EX ook op oudere camera's of moet je ETTL II hebben? Lijkt me niet, maar je weet maar nooit ;)
Ik denk dat hij gewoon zal werken, zij het misschien met één of meer uitgeschakelde functies...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

flagnite schreef op 06 oktober 2004 @ 23:29:
[...]

UltraII en Extreme kaarten zijn even snel. Alleen zijn de Extreme kaarten onder wat extremere omstandigheden te gebruiken (erg warm of erg koud). Maar je zult dus geen snelheidsvoordeel krijgen.
We hebben het over de Extreme III, de nieuwste generatie die in theorie 2x zo snel is dan de Ultra II en Extreme.
http://www.sandisk.com/retail/ext3-cf.asp

Zal je zeker gaan merken in de 20D en misschien ook wel iets in de 10D/300D
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:13:
1Gb Extreme III kost 124 euro, dus maar 15 euro meer dan de Ultra II versie :)
http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=6540

Ik heb dat er zeker voor over, zo'n kaartje overleefd 3 of 4 camera's (qua bruikbare opslagruimte), dus 20Mb p/s ipv 10mb p/s zal zeker uitmaken.

[ Voor 43% gewijzigd door Mooody op 07-10-2004 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

Klopt allemaal, maar om je ultra II kaartjes meteen in te gaan ruilen gaat wat ver voor de meeste denk ik. Alleen als je heel vaak veel bursts gaat maken zul je een Extreme nodig hebben.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort niet in dit topic thuis maar om er nu een aparter voor te openen. De 580EX is de opvolger van de 550EX neem ik aan. Weet iemand of er binnenkort een opvolger van de 420EX komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Beaves schreef op 07 oktober 2004 @ 09:26:
[...]

Klopt allemaal, maar om je ultra II kaartjes meteen in te gaan ruilen gaat wat ver voor de meeste denk ik. Alleen als je heel vaak veel bursts gaat maken zul je een Extreme nodig hebben.
Inruilen lijkt me ook onzin, maar de mensen die een nieuw kaartje nodig hebben kunnen nadenken over de extreme III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Mooooody schreef op 07 oktober 2004 @ 11:22:
[...]

Inruilen lijkt me ook onzin, maar de mensen die een nieuw kaartje nodig hebben kunnen nadenken over de extreme III.
Klopt, en dan zou ik het wel doen, de meerprijs is te verwaarlozen terwijl de kaart een stuk sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Firmware 1.0.5
http://web.canon.jp/Imaging/eos20d/eos20d_firmware-e.html
We have discovered that the version 1.0.4 firmware released on October 4 had a bug in the program that handles the update. In cases where the update was performed with a lens attached to the camera, there were situations in which the firmware could not be updated correctly.
The version 1.0.5 firmware fixes the version 1.0.4 bug so that the firmware can be updated correctly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu maar afwachten wat er daar mee aan de hand is :+ Ik heb zelf geen 20D, maar als dat zo was, zou ik lekker even de aap uit de boom kijken en afwachten of het deze keer wel goed gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Een echte tweaker installeert alles ver voordat het op de officiele site staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan maar geen "echte tweaker" ik zou toch liever even checken of deze het wel goed deed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet hem er vanavond direct op. Het ging vorige keer ook goed. Je moet wat risico's nemen in het leven... :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedzo kurzweil, we hebben een voorbeeld hier heren :) nu hopen dat alles goed gaat zodat de rest hier ook z'n lockups kan verhelpen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Grrrrrene schreef op 07 oktober 2004 @ 00:55:

Hij werkt wel, maar je haalt er niet alles uit dat er in zit, op zich niet erg, want je zal op een gegeven moment toch upgraden naar een cam die dat wel kan. Maar in de tussentijd zou je het zonde kunnen vinden van het geld. :)
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 09:54:
Hoort niet in dit topic thuis maar om er nu een aparter voor te openen. De 580EX is de opvolger van de 550EX neem ik aan. Weet iemand of er binnenkort een opvolger van de 420EX komt?
Voor zover op dit moment bekend niet, wellicht op de PMA? Maar dat duurt nog wel even. :)
Mooooody schreef op 06 oktober 2004 @ 14:11:
Deze vastlopers zijn geconstateerd op het forum van dpreview.com. Naar mijn weten het meest jankende forum op aarde :)
Meets jankend wil ik niet zeggen, wel extreem veeleisend.
Bij 90% van de gebruikers gaat het updaten goed.
Bij 5% gaat het fout, omdat ze de simpele procedure niet volgen. Bij de andere 5% gaat het fout, omdat hun CF kaart conflicten geeft met de camera.
Conclusie: Gewoon updaten dat ding...
Mijn conclusie was: niet doen. De 5% kans die jij neerzet is misschien zelfs al over dreven, maar je zal er maar net tussenzitten, zie je mooi met je pik in het zand. :/
Ah zie je, een bug het progje dat update!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 07 oktober 2004 @ 18:17:
Ah zie je, een bug het progje dat update!
Kapot geflashte 20D's zijn Canon's "schuld" vanwege die bug. Ik neem aan dat Canon die kapotte 20D's in elk geval kostenloos repareert? (Lees: de firmwarechip laten flahsen bij een servicecenter oid.)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: ik denk over een 20D > het prijsverschil tussen diverse 'winkels'is echter groot > heeft iemand een tip waar hij voor een redelijk bedrag direct leverbaar is ( afhalen). Op marktplaats begint zo te zien het dumpen van de 10D's. Allemaal zo goed als nieuw en 'weinig gebruikt'. De vraagprijzen zakken per dag. Je zou bijna .... Een lichtere camera dan ik nu gebruik ( 1,8 kg) is overigens wel prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 18:58:
[...]

Kapot geflashte 20D's zijn Canon's "schuld" vanwege die bug. Ik neem aan dat Canon's die kapotte 20D's in elk geval kostenloos repareert? (Lees: de firmwarechip laten flahsen bij een servicecenter oid.)
Yep, hebben ze ook aangegeven. Ik denk dat als je langs het service centrum gaat met je camera dat je meteen geholpen zult worden mocht dat mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 19:00:
vraagje: ik denk over een 20D > het prijsverschil tussen diverse 'winkels'is echter groot > heeft iemand een tip waar hij voor een redelijk bedrag direct leverbaar is ( afhalen).
...
Klik! Gewoon bovenaan beginnen met mailen of ie op voorraad is en of je kunt afhalen. Wil je dat niet, dan moet je gewoon langs een paar winkels gaan. Een winkelprijs van 1649,- is normaal, maar wil je goedkoper dan moet je wachten tot de ultra goedkope webstores hem op voorraad hebben. Hou alleen rekening met je garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 10-09 12:08
OMFG € 1386.35 bij beat it
Maar goed, uiteraard niet op vooraad en het is dus maar de vraag hoeveel jaar je moet wachten voor je em krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook aant mailen. Heb nog weinig respons van die gasten... :/ Ik dacht dat de 20D wel makkelijker leverbaar zou zijn als de 300D vorig jaar? Ik MOET em hebben voor het eind van het jaar... ;) Ik ben bang dat je em nu al moet bestellen dan.. :P
Ik heb overigens geen zin om 1649 eurie neer te leggen bij andere zaken. Voor het verschil koop je tasje en Cfkaartje lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hij is bij meerdere winkels al 1350 euro hoor :)

Zelfs bij een lokale fotoboer is hij 1350 euro, daar ga ik 'm binnenkort dan ook kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 07 oktober 2004 @ 22:17:
Hij is bij meerdere winkels al 1350 euro hoor :)

Zelfs bij een lokale fotoboer is hij 1350 euro, daar ga ik 'm binnenkort dan ook kopen....
Waar woon je?... :P Welke boer?
Ik heb em nog nie in de echte winkels gezien voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Sorry, de naam houd ik liever nog even voor mezelf.
Hij krijgt maar enkele exemplaren, zou lullig zijn dat die door mede-Gotters voor mijn neus weg worden gekaapt :P

http://www.camcorner.nl/ heeft trouwens ook een prijs van 1350 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 07-10-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 07 oktober 2004 @ 22:34:
Sorry, de naam houd ik liever nog even voor mezelf.
Hij krijgt maar enkele exemplaren, zou lullig zijn dat die door mede-Gotters voor mijn neus weg worden gekaapt :P

http://www.camcorner.nl/ heeft trouwens ook een prijs van 1350 euro.
Naaaaa wat flauw?... :P Groot gelijk >:)
Maarre ik dacht dat we het over 'echte winkels hadden?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi verhaal ! ... bij Goedkoopste.Nu is hij €1379,- maar met lange levertijd. Gek genoeg wil Kamera Express in Capelle er ( schrik niet) €1647,- voor hebben. Dat is merkwaardig omdat ze de 300D in een US uitvoering voor €795,-(kit) kunnen leveren. Ik heb geen haast ... ik vertil me nog wel even aan mijn Canon/Kodak DSC 520 pro. Bizar dat deze camera in 1998 rond de 38000 guldentjes kostte.
Mijn D-30 onlangs verkocht; goede camera, maar de 520 is eigenlijk beter.
Waarde momenteel niet meer dan €350,- en veel te bijzonder om in te ruilen.
De vraag blijft waar ik voor rond de €1350 een 20D kan pinnen en meenemen. Moody (blues) wil ze kennelijk allemaal zelf houden . Vraag: welke plaatselijke cameraboer koopt een paar D20's en verkoopt deze vervolgens voor een bodemprijs aan belangstellenden waaronder Moody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

De vraag is of Moody 'm wel zo snel zal krijgen als hij zelf denkt..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody gaat nog een jaar bij zijn 10D blijven. Heeft hij zelf gezegd in dit topic :Y)
En anders heeft hij gelogen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hmm Corne of dhr Ruitenberg maar proberen heren ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Floor-is op 08-10-2004 00:27 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie is Ruiteberg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 00:15:
Mooi verhaal ! ... bij Goedkoopste.Nu is hij €1379,- maar met lange levertijd. Gek genoeg wil Kamera Express in Capelle er ( schrik niet) €1647,- voor hebben. Dat is merkwaardig omdat ze de 300D in een US uitvoering voor €795,-(kit) kunnen leveren. Ik heb geen haast ... ik vertil me nog wel even aan mijn Canon/Kodak DSC 520 pro. Bizar dat deze camera in 1998 rond de 38000 guldentjes kostte.
Mijn D-30 onlangs verkocht; goede camera, maar de 520 is eigenlijk beter.
Waarde momenteel niet meer dan €350,- en veel te bijzonder om in te ruilen.
De vraag blijft waar ik voor rond de €1350 een 20D kan pinnen en meenemen. Moody (blues) wil ze kennelijk allemaal zelf houden . Vraag: welke plaatselijke cameraboer koopt een paar D20's en verkoopt deze vervolgens voor een bodemprijs aan belangstellenden waaronder Moody?
Gelukkig is je 2e post op dit forum geen negatieve ofzo :z

1. De camera is voor 1350 te koop en redelijk snel te leveren bij camcorner.
2. Ik wil ze niet allemaal voor mezelf houden :/ Ik heb uitgelegd, waarom ik de naam niet bekend maak. Dat vind de eigenaar van de kleine fotozaak ook niet prettig, want zijn voorraad is heel beperkt.
3. Als je achter je pc vandaan komt en bij fotozaken gaat vragen, heb je misschien net zoals ik ook het geluk dat ze mee willen gaan met die prijs.

Dat was het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

FaceDown schreef op 08 oktober 2004 @ 00:23:
De vraag is of Moody 'm wel zo snel zal krijgen als hij zelf denkt..
Op zich heb ik er geen haast bij. Volgende week is leuk, over 2 weken ook, over 3 weken is ook prima.... Ik fotografeer zolang met mijn oude A40 :)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 00:24:
Mooooody gaat nog een jaar bij zijn 10D blijven. Heeft hij zelf gezegd in dit topic :Y)
En anders heeft hij gelogen :+
De 20D is gezien het doel dat ik ermee heb (vaak in schemerige plekken foto maken van snel bewegende Nederlanders) een flinke stap vooruit op de 10D. Ik zou mezelf tekort doen als ik deze niet zou kopen :)

[ Voor 41% gewijzigd door Mooody op 08-10-2004 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets, die zijn vaak EN snel EN goedkoop :)
je moet het echt treffen met je lokale fotoboer, hier in wateringen zitten er 2, 1 had het over "voor 2000 euro ga ik nadenken over het bestellen" en de ander zij dat hij eerst nog maar eens moest gaan kijken of hij ooit wel dslr's zou gaan verkopen... wat een prutsers :+ ik ga maar eens in den haag rondneuzen, en anders crown/corner/dhr ruitenberg etc :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ....je hebt 'm dus al gekocht ! Het is niet echt belangrijk, maar waarom moet ik te 12.30 nog achter mijn pc vandaan komen om in de donkere nacht fotowinkels te bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 00:34:
zoiets, die zijn vaak EN snel EN goedkoop :)
je moet het echt treffen met je lokale fotoboer, hier in wateringen zitten er 2, 1 had het over "voor 2000 euro ga ik nadenken over het bestellen" en de ander zij dat hij eerst nog maar eens moest gaan kijken of hij ooit wel dslr's zou gaan verkopen... wat een prutsers :+ ik ga maar eens in den haag rondneuzen, en anders crown/corner/dhr ruitenberg etc :p
Ik zal die gasten ook is bellen maar... :-)
Die camera boeren in de buurt zijn meestal schokkend duur. Ik kan me herinneren met me laatste digitale cameraatje dat het me ruim 200 euro scheelde!... B)
Ik heb gewoon geen zin om te bestellen en dan vervolgens 5 weken te wachten en moeizaam te corresponderen via mail etc... :O Ik wil rijden,pinnen, en meenemen zeg maar :Y) Eet smakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het onderwerp is 20D. Moody merkt op dat mijn 2e bijdrage aan dit forum gelukkig niet negatief is" ( had hij iets anders verwacht?). Verder roept hij mij op om maar eens wat fotowinkels te bezoeken i.p.v. achter mijn pc te blijven zitten.
( hij wel; ik niet?)
Kunnen we terugkeren tot de vraag of een 20D de moeite waard is te kopen en waar dat het beste kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig om te zien dat mensen direct bij introductie al denken de camera te kunnen kopen voor een habbekrats. De winkels die op dit moment de camera's op voorraad hebben zijn de winkels die normaal bestellen bij Canon NL of bij Canon EU. Waarom? Omdat deze camera's in het land blijven waarvoor ze bestemd zijn. De reden dat Kamera-Express de 20D nu verkoopt voor E1649,- is dat zij hem gekocht hebben bij Canon NL en daar afspraken maken mbt de prijs. Zij zijn dus net als andere winkels gebonden aan de prijs die Canon wil. Leveren zij hem onder de marktcomforme prijs dan kunnen zij de volgende levering(en) schudden, evenals andere serviceafhandelingen.

De winkels die hem nu op voorraad hebben, zijn dus de winkels die afspraken nakomen. De webshops zullen moeten wachten tot hun tussenpersonen de camera's geleverd hebben gekregen en dan weer tot zij bij die tussenpersoon aan de beurt zijn. Dit kan mogelijk nog wel een tijdje duren aangezien Canon zelf leveringsproblemen verwacht en zoals ik net uitlegde de winkels met afspraken eerst aan de beurt zijn. Conclusie voor iedereen: als je de camera nu wilt hebben, dan betaal je daar 1649 euro voor. Wil je hem goedkoper, dan moet je wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 14:58:
De reden dat Kamera-Express de 20D nu verkoopt voor E1649,- is dat zij hem gekocht hebben bij Canon NL en daar afspraken maken mbt de prijs. Zij zijn dus net als andere winkels gebonden aan de prijs die Canon wil.
...
Conclusie voor iedereen: als je de camera nu wilt hebben, dan betaal je daar 1649 euro voor. Wil je hem goedkoper, dan moet je wachten.
Ik heb de camera twee weken geleden bij verkoop.net gekocht voor 1579 + 18-55 lens. Nederlands model, nederlandse handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ie van een tussenpersoon komt die er een paar heeft gekregen. Het zal ook niet zijn dat er helemaal geen camera's worden geleverd, maar veel minder dat de reguliere kanalen....

veel plezier met je camera btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 14:58:
Grappig om te zien dat mensen direct bij introductie al denken de camera te kunnen kopen voor een habbekrats. De winkels die op dit moment de camera's op voorraad hebben zijn de winkels die normaal bestellen bij Canon NL of bij Canon EU. Waarom? Omdat deze camera's in het land blijven waarvoor ze bestemd zijn. De reden dat Kamera-Express de 20D nu verkoopt voor E1649,- is dat zij hem gekocht hebben bij Canon NL en daar afspraken maken mbt de prijs. Zij zijn dus net als andere winkels gebonden aan de prijs die Canon wil. Leveren zij hem onder de marktcomforme prijs dan kunnen zij de volgende levering(en) schudden, evenals andere serviceafhandelingen.

De winkels die hem nu op voorraad hebben, zijn dus de winkels die afspraken nakomen. De webshops zullen moeten wachten tot hun tussenpersonen de camera's geleverd hebben gekregen en dan weer tot zij bij die tussenpersoon aan de beurt zijn. Dit kan mogelijk nog wel een tijdje duren aangezien Canon zelf leveringsproblemen verwacht en zoals ik net uitlegde de winkels met afspraken eerst aan de beurt zijn. Conclusie voor iedereen: als je de camera nu wilt hebben, dan betaal je daar 1649 euro voor. Wil je hem goedkoper, dan moet je wachten.
Ik ben blij dat we je vermaken. ;) Ik weet niet niet hoe jouw financiele achtergrond is maar bij mij is 1450 euro niet echt een habbekrats?!
Ik ben op de hoogte van het hele verhaal van tussenpersonen en reguliere leveringen vanuit Canon maar dat veranderd niets aan het verhaal dat ik gewoon een zo goed mogelijke prijs wil hebben? En het liefst zo snel mogelijk.
Ik was niet echt van plan om grappig te zijn...anders doe ik deze wel op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehehe,
1400 euro voor de 20D vind ik wel een habbekrats :+ Wat ik probeer te zeggen is dat ik het niet logisch vind dat men verwacht zo snel na introductie de camera voor een veel lagere prijs dan de reguliere te kunnen kopen bij een leverancier die de camera op voorraad heeft.

/me heeft een beetje het dubbeltje en de eerste rij associatie B)

Ik bedoel daarmee no offense, meer kritisch tov de houding van sommige gebruikers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik kan het me wel voorstellen, maar het is idd een beetje krom. Je kunt niet EN de laagste prijs EN de snelste levertijd verwachten en dan ook nog 's de beste service als het ff kan. Aan de andere kant ben ik net zo: als ik 200 euro korting krijg door 2 weken te wachten op m'n cam zal ik dat niet laten, hell, daar wacht ik zelfs 4 weken op als het moet. Veel langer moet het ook weer niet duren ;)

Maar gelukkig heb ik inmiddels besloten voor een 2e hands 1D te gaan en die zijn wel goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Hmm, wat is verstandiger? de 18-55 F3.5-5.6 of de 17-85 F4.5-5.6?
Ik ben aan het kijken voor een camera om foto's in wat donkere omstandigheden (lichtshows) te maken, maar waar heb je meer aan? IS om wat langere shuttertijden uit de hand te kunnen schieten of de iets lichtsterkere 18-55 lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

_-= Erikje =-_ schreef op 08 oktober 2004 @ 20:41:
Ik ben aan het kijken voor een camera om foto's in wat donkere omstandigheden (lichtshows) te maken, maar waar heb je meer aan? IS om wat langere shuttertijden uit de hand te kunnen schieten of de iets lichtsterkere 18-55 lens?
Je kan ook geen van beide kopen en doorsparen voor een al dan niet tweedehandse 17-40 f/4 van Canon o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik denk dat je meer aan die f3.5 hebt, daarmee neem je al heel wat bewegingsonscherpte weg uit je foto, met een f4.5 zijn je sluitertijden flink langer. IS helpt alleen om je foto's van stilstaande dingen scherp te houden, maar niet bij bewegende onderwerpen. Lichtshows bewegen doorgaans, dus daar heb je hier niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treb
  • Niet online
Beide lenzen eindigen bij F5.6.
Het ligt er dus een beetje aan met hoeveel mm je foto's wilt maken.

Van die 18-55 weet ik de gegevens zo niet, maar van die 17-85 zijn dit de F waarden:
17mm / f4
24mm / f4.5
35mm / f5.0
50mm / f5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

_-= Erikje =-_ schreef op 08 oktober 2004 @ 20:41:
Als jij in het donker wilt fotograferen, dan pak je een 24-70 of 28-70 lens met een diafragma over het gehele bereik van f/2.8. Of je gaat wide: 16-35/17-35 of juist tele: 70-200/2.8 (IS).

Ik fotografeer op housefeesten, popconcerten e.d. en heb een 17-35L, 24-70L en een 70-200L IS en een 15fish en een 50/1.4. Gecombineerd met de cropfactor van mijn camera (1.3) kan ik vaak af met de 24-70 en 70-200, als ik graag wijder wil pak ik de 17-35 erbij en voor portretwerk etc kan ik met de 50/1.4 leuke dingen doen. De 15fish die gebruik ik meer voor leuke effecten :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helemaal waar floris, jij hebt mooi glas, weten we allemaal, maar.. niet iedereen heeft zo'n dikke buidel :/
opzich zou ik zelf ook (als je toch bereid bent om 600 euro neer te leggen voor de 17-85 IS) vooor die 600 euro mooie 28-70 2.8 DG EX van sigma kopen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 19:51:
helemaal waar floris, jij hebt mooi glas, weten we allemaal, maar.. niet iedereen heeft zo'n dikke buidel :/
opzich zou ik zelf ook (als je toch bereid bent om 600 euro neer te leggen voor de 17-85 IS) vooor die 600 euro mooie 28-70 2.8 DG EX van sigma kopen ofzo :)
Of de Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF MACRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, die lens ruled! (zie mn post @ KM-7D topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 20:20:
Of de Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF MACRO
Weet je zeker dat je alle achtervoegsels hebt genoemd? B) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
nee, hij heet "Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF MACRO model A09" ;)

Maar dat is inderdaad misschien een verstandigere keuze (en een stukje vriendelijker voor m'n portemonee :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autofocus
Super perfomance
Extra refractive (minimale abberatie)
Digitally integrated
Low Dispersion
Asferical
Internal focus
macro

FF voor de duidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Grrrrrene schreef op 08 oktober 2004 @ 16:09:
Maar gelukkig heb ik inmiddels besloten voor een 2e hands 1D te gaan en die zijn wel goed te krijgen.
Wat voor meerwaarde heeft het voor jou om een pro camera te nemen i.p.v. een amateur-pro zoals de 10 of 20D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

De 1D is qua AF en interface een stuk sneller dan de 20D.
De 20D heeft daarentegen weer een boel andere voordelen. Tis maar waar je het meeste waarde aan hecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geloof dat in grrrrrr(hoeveel?)rrrrene's geval vooral de robuste bouw en de weather-proof functie nogal belangijk was om voor een 1d te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 10 oktober 2004 @ 17:21:
De 1D is qua AF en interface een stuk sneller dan de 20D.
Weet je dat wel zeker? Van de 1D-II zou ik zeggen "ja inderdaad", maar betreffende de 1D weet ik het niet zo snel; die camera is tenslotten 3 jaar oud ontertussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
wat betreft autofocus wel, dat is gewoon een klasse hoger (20D is wel beter in low light), qua menu's zal de 20D sneller zijn. Gewone bediening weet ik niet want ik heb nog nooit een 1D vastgehouden, maar dat zal weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 19:30:
[...]

Weet je dat wel zeker? Van de 1D-II zou ik zeggen "ja inderdaad", maar betreffende de 1D weet ik het niet zo snel; die camera is tenslotten 3 jaar oud ontertussen. :)
Verwerking binnen de camera is een stuk sneller en de buffer is groter en vergeet het 45-punts AF-systeem niet...

Aantrekkelijk om de 1D voor dezelfde prijs als de 20D te kopen, maar dan gaat mijn voorkeur nog naar de 20D om zijn nieuwere techniek.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 10-10-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Silent Thunder schreef op 10 oktober 2004 @ 14:23:
[...]

Wat voor meerwaarde heeft het voor jou om een pro camera te nemen i.p.v. een amateur-pro zoals de 10 of 20D?
Het is eigenlijk meer andersom: een 20D heeft eigenlijk alleen z'n MP's als voordeel voor mij, hij is me te klein en te licht, dus dat gaat het voor mij niet worden. De 1D mk2 van Floris vond ik _geweldig_. Eigenlijk voor een pro cam best eenvoudig te bedienen hoewel het nog verdomd lastig is om 1 foto te maken in HS burst mode :X

De 1D is mijn keuze geworden (bijna zeker) om de volgende redenen:

- Degelijke cam
- Een van de beste (het beste?) AF systemen van Canon
- weather sealing, niet voor iedere druk naar binnen hoeven (uiteraard met de juiste lenzen)
- Snel!
- 1,3x cropfactor, vind ik toch net wat prettiger dan 1,6x
- stuk zwaarder dan de 20D (goede balans voor m'n 80-200/2.8L)
- 4MP is _zat_ voor wat ik ermee doe, scheelt weer CF kaartjes

Dat is het wel in a nut shell.

Overigens schelen de 20D en de 1D elkaar niet zoveel qua AF, de een beweert dat de 20D zelfs sneller is, zelfs vergeleken met de 1D mk2, de ander zegt dat de 1D nog wel beter is, maar dat het niet zoveel scheelt. Feit blijft dat 45 AF punten gebruiken je 1D ultratraag maakt, dus je kunt beter met 9 (geloof ik?) AF punten werken, dan is hij bijna onverslaanbaar :)

Qua buffer en wegschrijfsnelheid maakt hij ook gehakt van een consumer cam, dus dat zit ook wel goed :)

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 10-10-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan vergeten we de ingebouwde grip nog. Bovendien houdt de hele 1D serie zoveel beter vast dan de 20D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zou sowieso een grip bij de 20D kopen, dus dat argument gaat niet echt op. Enige echt grote nadeel aan de 1D vind ik de NiMH accu, capaciteit is groot, maar NiMH is niet meer van deze tijd als accu in een cam (AA-size daargelaten). Waarom hebben ze nou geen Li-ion gebruikt voor zo'n pro cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 2001 was Ni-MH waarschijnlijk standaard, ook voor dit soort camera's. Ik vind het veel vreemder dat de 1D-II geen Li-Ion heeft. Of, is de 1D-II 100% gebouwd op de 1D body ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
thnx voor de toelichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 00:19:
In 2001 was Ni-MH waarschijnlijk standaard, ook voor dit soort camera's. Ik vind het veel vreemder dat de 1D-II geen Li-Ion heeft. Of, is de 1D-II 100% gebouwd op de 1D body ?
Dat is niet waar, want de D30 had ook al Li-ion batterijen, en dan nog: de 1D, 1Ds, 1D mk2 en 1Ds mk2 gebruiken allemaal dezelfde batterijen: NiMH. Blijft NiMH beter werken in extreme temperaturen, is dat het misschien? Ik dacht van niet, maar je weet maar nooit :)

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 11-10-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Is er radiostilte of heeft iedereen inmiddels een cam?
Waar zijn de eerste GoTter-foto's? ;)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Grrrrrene schreef op 10 oktober 2004 @ 23:34:
[...]

Het is eigenlijk meer andersom: een 20D heeft eigenlijk alleen z'n MP's als voordeel voor mij, hij is me te klein en te licht, dus dat gaat het voor mij niet worden. De 1D mk2 van Floris vond ik _geweldig_. Eigenlijk voor een pro cam best eenvoudig te bedienen hoewel het nog verdomd lastig is om 1 foto te maken in HS burst mode :X
Het went wel hoor, ik schiet er ook nog wel regelmatig 2 ofzo, dan verwijder je er gewoon eentje. (Even snel beste uitkiezen en floep klaar)
De 1D is mijn keuze geworden (bijna zeker) om de volgende redenen:

8<
- Een van de beste (het beste?) AF systemen van Canon
De nieuwere 1D2 heeft een vernieuwd systeem, nog sneller. De 20D heeft een redelijk vergelijkbaar systeem, hoewel iets trager in mijn beleving.
8< Feit blijft dat 45 AF punten gebruiken je 1D ultratraag maakt, dus je kunt beter met 9 (geloof ik?) AF punten werken, dan is hij bijna onverslaanbaar :)
11 dan :)
Qua buffer en wegschrijfsnelheid maakt hij ook gehakt van een consumer cam, dus dat zit ook wel goed :)
Best wel gehakt zelfs :P

Een andere reden om voor een 1D1/1D2 te gaan is eenvoudigweg omdat hij gemaakt is om lang mee te gaan, de sluiter kan veeeel langer mee bijvoorbeeld. Scheelt weer vervangen. :)
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 19:51:
Ik werk me er compleet voor uit de naad, nagenoeg alles dat ik verdien met mijn fotografie gaat weer in de fotografie. Op dit moment ben ik nog euh.. naar mijzelf aan het aflossen. :P
Opzich zou ik zelf ook (als je toch bereid bent om 600 euro neer te leggen voor de 17-85 IS) vooor die 600 euro mooie 28-70 2.8 DG EX van sigma kopen ofzo :)
Ik zou echt heel, heel lang nadenken over een lens die gemaakt is voor de 1.6 cropfactor, als je ooit overstapt (naar een andere crop) of een keer met analoog gaat werken kan je die lens namelijk niet meer gebruiken: ontzettend jammer.

En laten we inderdaad die Tamron niet vergeten! Dat schijnt echt een superlensje te zijn. :)
De sigma vond ik zelf niet erg lekker: slecht locken op je onderwerp, blijven jagen en toch wel erg soft wide-open...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
van wat ik nu gehoord/gelezen heb ga ik denk ik inderdaad voor een tamron, bij konijn staat ie voor 395,00 maar via ebay kun je 'm voor 299 vinden. Affijn, lens hebben we dan, nu nog ff sparen voor de body :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

De 20D heeft ook een paar zeer interessante voordelen op de 1D.

- Veel betere ruisonderdrukking (ISO400 op 1D =~ ISO1600 op 20D)
- 2x zoveel resolutie
- bijna 2x zo snelle bestandsverwerking (check rob gailbraith)
- 1.6 cropfactor is voordeel voor mensen die van tele houden
- Iets betere AF bij weinig licht (EV0 t.o.v. EV-0,5)
- Paar honderd euro goedkoper dan een 2e handse 1D

Ik wil niet zeggen dat de 20D een betere camera is dan de 1D, want deze laatste is gewoon een pro camera en dat verschil zal je echt merken. Ik wil alleen aangeven dat de keus tussen 20D en 1D moeilijker is dan de meeste mensen denken.
Als ik kon kiezen tussen 10D en 1D, dan was de keus makkelijker, maar dit is andere koek.

* Mooody is er zelf ook nog niet voor 100% uit

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 19-10-2004 10:36 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.