Canon EOS 20D

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.764 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:21
delict schreef op 30 augustus 2004 @ 07:33:
[...]

Precies.
Ik haal al mijn spullen bij Konijnenberg, en je betaald misschien voor sommige dingen iets meer, maar als er problemen zijn ben je wel verzekerd van een goeie service.
Iets meer??? 50 euro BOVEN de adviesprijs. Zo bont maakt de dixons het niet eens 8)7

Op internet heb je ook shops die betrouwbaar en servicegericht zijn. Niet allemaal maar ze zitten er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje offtopic, maar het moet toch echt even..

Ze zijn soms duurder, maar bijv. met de 300D met 18-55 kitlens zijn ze wel mooi de goedkoopste in de pricewatch! Het is erg verschillend, mensen die snel iets nieuws willen hebben, goede service willen, en mensen voor zich willen met verstand van zaken.. ga naar konijnenberg of Corne/crown ofzo. Voor mensen die bereid zijn te wachten, geen service hoeven, en zelf alles al (denken te) weten, ga naar een webshop en bestel zo'n ding voor 200 euro minder. Ieder z'n keus zou ik zeggen, maar ga er zeker niet over lopen zeiken, het is erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Sorry zeiken :?

Ik begrijp alleen niet dat er tussen konijnenberg en de goedkoopste nedrl. webshop 300 euro vershil zit. Dat is alles.

Verder moet iedereen datgene doen wat hij/zij het beste lijkt.

Ik hoef helemaal geen informatie van een verkoper daar je op het net veel meer informatie kunt vinden zeker met betr. tot nieuwe DSLR's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mediacj schreef op 30 augustus 2004 @ 15:56:
Sorry zeiken :?
Ik begrijp alleen niet dat er tussen konijnenberg en de goedkoopste nedrl. webshop 300 euro vershil zit. Dat is alles.
Dat verschil zul je direct merken zodra er iets stuk is. Of als je iets extra's erbij wilt hebben, een webshop zal je echt niet aan een 1337 USM IS L lens helpen die prima foto's afdrukt, laat staan het verschil tussen EF en EFS uitleggen.

* Delerium kijkt de prijzenslag vrolijk aan.
300D, 10D, 20D en zelfs de D70 knallen allemaal omlaag qua prijs, straks kan ik gewoon uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 10D is al voor een ziek lage nieuwprijs van 1200 euro te vinden...

In Duitsland begint hij al ónder de 1200 te zakken, met 1120 als laagste op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 13:48:
Indeed, ik kan niet wachten tot er wat kits (met de 17-85 :9~ ) in de pricewatch komen.. dit zal wel ergens in oktober gaan gebeuren gok ik. Maar als de prijzen meer dan een maand voordat hij te koop is al zo lekker concurreren op internet.. dat gaat zeker de goeie kant op! :*)
Zo aantrekkelijk is die 17-85 niet vind ik.

Hij is niet echt licht sterk gezien de hoge prijs.
IS is leuk, maar vooral zinvol bij telezooms. Op 17mm kun je in de regel op 1/17e sec. nog goed uit je hand fotograferen.

Neem dan de goedkopere 17-40 F/4L, dan heb je een zeer degelijke L-lens die lichtsterker en waardevaster is. Het bereik 17-40 is ook prima als je bedenkt dat je naast de 17-85 ook een telezoom nodig hebt. (70-200 oid)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het leek mij gewoon een mooie allround lens, met een aardig berreik (27-136 MM effectief) en zeker met de IS erop vond ik het wel wat. Dat hij niet echt lichtsterk is, is waar, maar ik ben maar een arme scholier, dus een 17-40L en dan iets ertussen en dan een 70-200L is toch net ff boven mn bereik :( wie weet.. ooit.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 30 augustus 2004 @ 18:39:
[...]
Neem dan de goedkopere 17-40 F/4L, dan heb je een zeer degelijke L-lens die lichtsterker en waardevaster is.
Euhm, kan je mij zeggen waar jij die goedkoper vindt? Alle plaatsen die ik ken waar ze lenzen verkopen is de 17-40 F/4L ongeveer 100 euro duurder dan de kitlens...
Akkoord, je hebt een L-lens die lichtvast is over heel de lijn maar je hebt wel een veel kleiner bereik. Ja, je moet er uiteindelijk wel een andere lens bij kopen als je een echt groot bereik wlit. Maar met een lens die tot 85mm gaat kan je volgende lens bij 70mm oid beginnen en heb je het hele bereik. Als je eerste lens tot 40mm gaat en de tweede begint pas op 70mm, dan is er 30mm uit je bereik. En net die 30mm die je vaak gebruikt denk ik.
Volgens mij ben je dan toch beter af met die kitlens. Je hebt dan wel niet dezelfde kwaliteit maar wel een iets uitgebreidere zoom waardoor je niet meteen 2 extra lenzen moet kopen wil je redelijk wat telezoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:48
Ik persoonlijk gebruik bijna nooit het gebied tussen mijn 17-40 en 70-200.
Heb daarvoor wel een 50mm 1.8 maar die gebruik ik meestal voor de portretten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb ook alleen de 15-30 Sigma en de 80-200 Canon, dat gebied ertussen gebruik ik zelden tot nooit. Als ik een lens erbij zou willen, zou ik die 10-22 willen, maar ja, dat is ook ff een andere prijs :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht zelf aan een 20D en dan de 17-80 kitlens, met dan als eerste uitbreiding qua glas een 70-200 of een 70-300. dan heb je alles van 17 tot 300mm covered in 2 lensjes. Daarna (lees: over 20 jaar) kan ik gaan denken aan mooi en lichtsterker glas onder de 70mm, maar dan moet ik nog ff doorwerken :P

Offtopic: Gapster.GoT@gmail.com.. death to hotmail!
heb alles uit mn hotmail inbox doorgestuurd naar gmail: You are currently using 0 MB (0%) of your 1000 MB. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Grrrrrene schreef op 30 augustus 2004 @ 21:25:
Ik heb ook alleen de 15-30 Sigma en de 80-200 Canon, dat gebied ertussen gebruik ik zelden tot nooit. Als ik een lens erbij zou willen, zou ik die 10-22 willen, maar ja, dat is ook ff een andere prijs :X
hm ja, zou ook knap zijn als je dat gebied zou gebruiken als je er geen lens voor hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28

Tarin

Just plain weird.

Hm, ik zit nu wel te twijfelen.

Ik heb nog 28-80mm en 80-200mm kitlenzen liggen, niet superstevig of supermooi, maar ach, het is glas. Als ik dan eerst voor de 17-40 mm f/4 L ga, en er later een 28-135mm IS USM bij haal, heb ik een mooier setje dan de 17-85mm kitlens, voor een enigszins vergelijkbaar startbedrag (op dit moment scheelt het €85), wat bovendien uitwisselbaar blijft met andere EOS-camera's. Ik vertrouw het EF-S-systeem toch nog niet helemaal..
Zware L-serie lenzen (lees: 70-200mm IS en dergelijke) ga ik toch niet kopen, want het moet wel enigszins draagbaar (en betaalbaar) blijven.
Wellicht haal ik wel de EF-S 10-22mm, maar dat ligt helemaal aan de prijs, en hoe die bevalt qua reviews. Zo'n bereik laat je toch niet liggen ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff wat voorbeeld pics zitten bekijken van de 20D pre-production : http://www.mrx.no/Terje.html
maar er is 1 pic die me opviel.. http://www.mrx.no/Terje/20D_3200_ISO_test.html WAAR IS DE RUIS?! :o :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 18:36:
De 10D is al voor een ziek lage nieuwprijs van 1200 euro te vinden...

In Duitsland begint hij al ónder de 1200 te zakken, met 1120 als laagste op het moment.
Sterker nog: bij een amerikaanse webshop krijg je de 10D al voor omgerekend 944.45 EUR incl. verzendk. (body only).

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 01-09-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 17:49:
Net ff wat voorbeeld pics zitten bekijken van de 20D pre-production : http://www.mrx.no/Terje.html
maar er is 1 pic die me opviel.. http://www.mrx.no/Terje/20D_3200_ISO_test.html WAAR IS DE RUIS?! :o :9~
Dan vraag ik me af of je die foto wel op volledige grootte hebt bekeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, full size is ie minder mooi, maar nog steeds heel netjes. Echter de genomen foto is ook niet echt briljant om het ruisniveau te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Floris schreef op 27 augustus 2004 @ 10:14:
Lenzen echter zijn veel waardevaster, als je tenminste geen EF-S of DC spulletjes hebt gekocht (die niet op de 10D passen overigens).
Klopt niet helemaal, Sigma DC lenzen passen WEL op een 10D. In ieder geval de elcheapo 18-50 mm DC.

Voor de twijfelende instappers: in plaats van te blijven wachten op de nieuwe superduper 20D, kan je ook een mooie goedkope tweedehands D30, D60 of straks 10D kopen, dit zijn allemaal prachtcamera's. 8 Megapixel is leuk, maar ik schiet met mijn 10D mijn gemiddelde kroeg- en feestshots gewoon op 3 megapixels, zelfs op een 30x45 cm afdruk is de gemiddelde mens niet altijd in staat deze te onderscheiden van eentje van 6 megapixel. Later kan je altijd (en waarschijnlijk flink goedkoper dan een 10D nu) een body kopen waar de 20D bij verbleekt, en dan heb je de lenzen al. Het nieuwste van het nieuwste kopen heeft alleen zin als je zeker weet dat je dikke ISO's en een autofocus die het ook 's nachts doet nodig hebt, of wanneer je graag een hele snelle camera wilt.

Mijn ene cent..

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Silent Thunder schreef op 23 augustus 2004 @ 15:39:
zo'n RAW + Large / Fine shot op de volle 8mp... hoe groot word zo'n bestand ongeveer?
anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die op de EOS 300D, 6.3 MPix, wordt ongeveer 7.5MB. 8.2 MPix is ongeveer 30% meer dan 6.3... dan zou ik zeggen 1,3x7.5=9.75 MB. (Of je zou zo niet mogen rekenen? Dan moet iemand mij even corrigeren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 17:49:
Fullsize is de ruis wel te zien, maar de foto is zo flets dat ook de ruis flets wordt en dus niet zo erg opvalt. Maak met je eigen cam maar 's een flink overbelichte foto en vergelijk daar de ruis met een goed belichte foto. Of resize een foto naar 1/4e van z'n originele formaat: weg ruis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

Floor-is

5.2

Mijn 1D2 vind dat ik er dan welgeteld 48 kan maken op 512MB (bij ISO200), you do the math :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Prijzen zijn al aan het dalen in de pricewatch.. Ik ben benieuwd wat straks de uiteindelijke introductieprijs zal gaan worden!
Volg de prijsdaling ook op http://www.tweakers.net/p...=EOS+20D&show_no_prices=1

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk denk ik dat je ff niet naar die laagste prijzen moet kijken van 1350 euro. Dat is te absurd en alleen bedoeld om mensen naar de site te laten komen. Tegen de tijd dat ie leverbaar is, wordt of de camera duurder of de levertijd wordt 2 jaar. Ik kijk liever naar de prijzen van corne of van Konijnenberg. Dat zijn reeele prijzen en niet van een of andere shop waar men uberhaupt geen idee heeft wat men verkoopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mee eens, zelfde verhaal als rond de introductie van de D70 van Nikon, toen had je ook al webshops die m voor 1300 hadden ofzo maar dan had je wel een levertijd van 6 maanden of meer :+ als je een nieuw product wil, dan ben je toch wel bereid om die 50 of misschien 100 euro meer te betalen voor een snelle levering, door vaklui, en met prima service?

• Grrrrrene
  • Niet online
1331 euro voor een 20D, mijn god zeg, dat slaat echt nergens op. Ik vraag me inderdaad af in hoeverre die webshops hem voor die prijs kunnen leveren, moeten die uit Amerika of Duitsland worden geimporteerd ofzo? Zo ja, dan zal dat dus nog weer ff langer duren.

Persoonlijk hoef ik niet meer service, als er wat mis mee is stuur ik hem zelf wel op naar Canon NL, dat scheelt toch alweer met de reparatietijd als je hem naar een shop moet brengen.

Maar goed, net als Ecteinascidin ga ik lekker op m'n luie r**t zitten wachten wat er gebeurt met de prijzen, ergens in december koop ik die 20D wel voor 1000 euro ;)

Verwijderd

ur damn right! gewoon wachten, geduld loont echt in dit soort dingen! zie hoehard de prijzen van bijv. de 300d zijn gezakt enzo!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat is het zieke trouwens aan deze tijd, er is een ideale prijs (qua prijsniveau zegmaar) om hem te kopen: koop je hem te vroeg, dan koop je hem erg duur of je moet vreselijk lang wachten op je levering (afh. of je voor de allerlaagste prijs of voor een normale prijs gaat). Koop je hem te laat, dan heb je het risico dat Canon een nieuwe cam introduceert en zakken de prijzen na je aanschaf enorm. Iemand die een maand terug een 300D of 10D kocht voor resp. 1100 of 1500 euro, zal nu misschien flink balen, want ze zijn beiden zo'n 300 euro gedaald en tsja, da's echt _geen_ geld voor zo'n cam :)

Ben benieuwd wat dit alles met de prijs van mijn D30 doet trouwens, wat wil iemand nog voor zo'n ding geven? :D

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Een paar maanden geleden zag ik een D30 te koop staan voor ongeveer €550 geloof ik, maar ik denk niet dat je dat er nog voor kan verwachten..
Eigenlijk is die prijzenslag absurd.. maar ik ben wel blij dat ik voorlopig nog geen geld heb (en dat ik mezelf voor heb genomen het ding pas over op z'n vroegst een jaar te kopen.. waarschijnlijk pas over anderhalf jaar, en dan kan ik dus mooi voor de opvolger gaan (of deze voor een heel schappelijk prijsje halen), gezien de tijd die er tussen 2 modellen zit (1,5 jaar)).

[ Voor 24% gewijzigd door Tarin op 11-09-2004 00:34 ]

• Silent Thunder
hehe grappig, op een webshop staat dat 'ie vanaf October 15, 2004 de body only versie van de 20D voor €1221 word verscheept.

aantrekkelijk :P

De 10D voor €1001

[ Voor 29% gewijzigd door Silent Thunder op 11-09-2004 16:47 ]

Verwijderd

gaat de goede kant op!

*wrijft z'n handjes warm

• Mediacj
Silent Thunder schreef op 11 september 2004 @ 16:45:
hehe grappig, op een webshop staat dat 'ie vanaf October 15, 2004 de body only versie van de 20D voor €1221 word verscheept.
Welke webshop is dat? :)

• FragDaddy
  • Laatst online: 14:09
Silent Thunder schreef op 11 september 2004 @ 16:45:
holy shit. nog maar even geduld hebben met het aanschaffen van een DSLR dan :)

het ziet er naar uit dat dit een hele goed cam wordt en de prijs wordt ook bere interessant. vooral als je een snelle cam nodig hebt.

Have a wheelie good weekend!

• Silent Thunder
amazon (bedrag omgerekend naar EUR)

[ Voor 83% gewijzigd door Silent Thunder op 11-09-2004 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, interessant, maarja dan krijg je zeker nog douane belasting en dat soort gezeik? of als je m daar koopt, dan komt hij voor dat bedrag (+verzendkosten uiteraard) naar de voordeur huppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 02:12:
hmm, interessant, maarja dan krijg je zeker nog douane belasting en dat soort gezeik? of als je m daar koopt, dan komt hij voor dat bedrag (+verzendkosten uiteraard) naar de voordeur huppelen?
nope. waarschijnlijk krijg je daar nog verzendkosten, BTW en invoerbelasting overheen. daarbij komt nog dat je waarschijnlijk geen garantie via Canon benelux gaat krijgen omdat het 'grijze import' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Wat is het grote verschil tussen deze 20D en de iets eerder uitgekomen MarkII? Afgezien dat die laatste wat groter gebouwd is

Ze hebben beide 8.xMP enzo; en bij DPreview-side by side zie ik ook niet zoveel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da's net zoiets als vragen wat het verschil is tussen een ferrari en een lamborghini! maargoed, even snel een aantal dingen op een rijtje voor je..

1,3x crop tov. 1,6
built-in batt grip
veel meer instellingsmogelijkheden (lees de full review van de markII maar eens op www.dpreview.com
geen ef-s mount op de markII
de prijs (2000 euro ertussen..)

@fragdaddy: hmm, das wel jammer.. dan wacht ik nog wel ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 20:48
Silent Thunder schreef op 12 september 2004 @ 12:32:
Wat is het grote verschil tussen deze 20D en de iets eerder uitgekomen MarkII? Afgezien dat die laatste wat groter gebouwd is

Ze hebben beide 8.xMP enzo; en bij DPreview-side by side zie ik ook niet zoveel verschillen.
Dan moet je denk ik nog maar ff de review lezen van de 1D MKII..
Er zit wel 'iets' meer verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Phreak schreef op 12 september 2004 @ 13:05:
[...]

Dan moet je denk ik nog maar ff de review lezen van de 1D MKII..
Er zit wel 'iets' meer verschil tussen.
kortgezegd: de 1D MKII is een camera voor de pro-fotograaf met alle mogelijke instellingen en een hele goede kwaliteit.

de 20D is in principe een consumenten camera.

jah. natuurlijk kunnen pro's ook een 20D gebruiken en consumenten ook een 1D kopen. maar in principe wordt het spul op deze manier door Canon op de markt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de eerste userplaatjes zijn uit! :9~

raw format, direct uit de cam: http://home.comcast.net/~gotspeed/index.htm

/me kwijlt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wow, die zien er goed uit, mooie kleuren ook, zo uit de camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
jammer dat er niet bijstaat met welke lens... of zou het de kitlens zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Ziet er wel TOP uit zeg!!! :9~ _/-\o_ :Y)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 12 september 2004 @ 20:05:
jammer dat er niet bijstaat met welke lens... of zou het de kitlens zijn..
hij poste erbij dat het met de 17-85 kitlens was idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Laatst de Eos 30 van iemand overgekocht, die zei dat hij de Eos 20D had gekocht. Nu lees ik hier dat ie nog niet eens te krijgen is. Klopt dat?

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hij kan hem in pre-order hebben gezet, maar voor zover ik weet komt hij pas vanaf de 15e in de US op de markt.

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 12-09-2004 22:45 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
sommige personen hebben 'em al... insiders die hoog zitten op Canon d8 ik; maar dat is maar een klein select groepje :P

ik vond die userfoto's van net niet zo spectaculair hoor. het waren niet echt geweldige onderwerpen die op de plaat werden vastgelegd. als het nou eens een mooie scherpe headshot was of een kleurrijk landscape... maar ipv daarvan o.a. gewoon een slighty overbelicht shot van een of andere miep die een VW Passat reinigd :)

[ Voor 116% gewijzigd door Silent Thunder op 12-09-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Nee landschappen daar zit ik op te wachten. B)

Iedereen zijn voorkeuren, maar inderdaad: hiermee schiet je niet op.

En ja er zullen vast al wel wat mensen zijn die hem hebben, ik niet en ik denk eigenlijk ook niet dat ik er eentje ga kopen... Tenzij... nah nee laat ik mijn geld liever in een mooie 580EX steken, een nieuw statief, een grotere tas, die 200/1.8 en 300/2.8IS waarop ik aan het bieden ben en zo kan ik nog wel even verder gaan. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Floris schreef op 12 september 2004 @ 22:53:
Nee landschappen daar zit ik op te wachten. B)
Het was maar een voorbeeld; ik bedoel ermee.. als je dan een 20D hebt en je bent de eerste die em mag showen... mag je wel wat meer aandacht besteden aan de subjects en compositie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Floris schreef op 12 september 2004 @ 22:44:
Hij kan hem in pre-order hebben gezet, maar voor zover ik weet komt hij pas vanaf de 15e in de US op de markt.
Hmm... dan heeft ie dus mooi een bullshitverhaal lopen verkondigen. Hij zei dat ie al een paar foto's had laten afdrukken.
Bovendien verkocht hij er ook al zijn lenzen bij, dat vond ik ook al 'hoogst opmerkelijk.'
Ach, whatever, nu heb ik er een mooie analoge camera bij.

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat ook al iets over in de 300D topic, maar hier is het zeker zo belangrijk ;)
http://forums.dpreview.co...rum=1029&message=10228051 = een testje met de 18-55, 17-85 en de 18-125 van sigma!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
FragDaddy schreef op 12 september 2004 @ 14:49:
[...]

kortgezegd: de 1D MKII is een camera voor de pro-fotograaf met alle mogelijke instellingen en een hele goede kwaliteit.

de 20D is in principe een consumenten camera.

jah. natuurlijk kunnen pro's ook een 20D gebruiken en consumenten ook een 1D kopen. maar in principe wordt het spul op deze manier door Canon op de markt gebracht.
Belangrijkste verschil tussen de 1D MKII en de 20D is: de snelheid.

Zowel de snelheid van de AutoFocus als de grote en snelheid v.d. buffer (aantal
beeldjes achterelkaar) is bij de 1D MKII echt beduidend beter.

... en de CMOS is groter dus nog minder ruis bij hogere ISO-waardes.

Wel schijnt de A.F. bij de 20D al weer beter en sneller te zijn dan bij de 10D en da's zeker goed nieuws. Blijft jammer dat de grip van de 10D niet op de 20D past.

Volvo V70 D5 my2011

• FragDaddy
FalconM schreef op 15 september 2004 @ 23:53:
[...]

Belangrijkste verschil tussen de 1D MKII en de 20D is: de snelheid.

Zowel de snelheid van de AutoFocus als de grote en snelheid v.d. buffer (aantal
beeldjes achterelkaar) is bij de 1D MKII echt beduidend beter.

... en de CMOS is groter dus nog minder ruis bij hogere ISO-waardes.

Wel schijnt de A.F. bij de 20D al weer beter en sneller te zijn dan bij de 10D en da's zeker goed nieuws. Blijft jammer dat de grip van de 10D niet op de 20D past.
Nou begreep ik dat de 20D weer veel sneller was dan de 10D. komt ie dan niet al akelig dicht in de buurt van de 1D ? misschien wel zover in de buurt dat het gigantische prijsverschil tussen de 1D en de 20D voor veel mensen niet meer te rechtvaardigen is?

• Floor-is

Floor-is

5.2

FragDaddy schreef op 16 september 2004 @ 09:42:
[...]

Nou begreep ik dat de 20D weer veel sneller was dan de 10D. komt ie dan niet al akelig dicht in de buurt van de 1D ? misschien wel zover in de buurt dat het gigantische prijsverschil tussen de 1D en de 20D voor veel mensen niet meer te rechtvaardigen is?
In die zin: 5fps versus 8fps en je mist toch wel een aantal dingen die de 1D-MarkII wel heeft, het verschil is alleen niet zo heel groot meer als tussen de 10D en 1D. Belangrijk gemis: cropfactor, stel personal en custom functions en een ingebouwde handgrip ipv batterygrip. Om er even een paar te noemen.

Ik heb een 1D2, heb natuurlijk naar de 20D gekeken, maar zou de stap 'terug' niet willen maken.

Bericht hierboven

• FragDaddy
Floris schreef op 16 september 2004 @ 10:18:
[...]

In die zin: 5fps versus 8fps en je mist toch wel een aantal dingen die de 1D-MarkII wel heeft, het verschil is alleen niet zo heel groot meer als tussen de 10D en 1D. Belangrijk gemis: cropfactor, stel personal en custom functions en een ingebouwde handgrip ipv batterygrip. Om er even een paar te noemen.

Ik heb een 1D2, heb natuurlijk naar de 20D gekeken, maar zou de stap 'terug' niet willen maken.
logisch. maar die cropfactor is juist erg handig (hey. ik werk toch 80% van de tijd met telelensen) gratis meer tele!

alleen voor de mensen die groothoek willen doen is het erg lastig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 19:40:
de eerste userplaatjes zijn uit! :9~

raw format, direct uit de cam: http://home.comcast.net/~gotspeed/index.htm

/me kwijlt..
de "eerste" van de 6800 die hij met de cam geschoten heeft...

• Mooody

Mooody

elmoody

FragDaddy schreef op 16 september 2004 @ 10:31:
mwah, een 17-40 lens is groothoek genoeg met 1.6 copfactor hoor...

Extreme groothoek (<25mm effectief zullen we maar zeggen) wordt vrijwel alleen gebruikt voor kunstzinnige foto's en niet direct om je brood van je verdienen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 16-09-2004 11:12 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
De 20D is in Nederland aangekomen :)

Zie: http://forums.dpreview.co...rum=1019&message=10317486

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Oeh, dat valt me 100% mee, dat ze nu al min of meer leverbaar zijn, en niet eens grijze import (toch? Ik bedoel.. er zit een NL handleiding bij..).

Maar nu heb ik nog steeds geen geld :D.

• Floor-is

Floor-is

5.2

FragDaddy schreef op 16 september 2004 @ 10:31:
[...]

logisch. maar die cropfactor is juist erg handig (hey. ik werk toch 80% van de tijd met telelensen) gratis meer tele!

1. Zie mijn sig
2. Extra grote crop is voor mij dus juist weer ruk. Voor niet iedereen is het dus handig ;)
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 10:43:
[...]

de "eerste" van de 6800 die hij met de cam geschoten heeft...
Cam begint met tellen op 67xx, don't ask me why, maar het is echt zo. Met mijn 10D was dat ook zo in ieder geval...

Bericht hierboven

Verwijderd

Floris schreef op 18 september 2004 @ 01:14:
[...]

1. Zie mijn sig

[...]
Hahaha, dislektize mensen hebben het zwaar te voorduren hier

idd, canons beginnen bij 67nogwat, vraag niet hoe, maar die gozer heeft niet in 1 dag 7000 plaatjes geschoten hoor :p

Verwijderd

Volgens mijn inkoper zijn ze rond eind spetember leverbaar in Europa....

Verwijderd

klinkt goed! :Y)

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hehe, en die jongen van Foto Klein (onder het Groothandelsgebouw in R'dam) verwachtte dat hij ergens rond februari volgend jaar redelijk leverbaar zou gaan zijn :P.

• Mediacj
Tarin schreef op 18 september 2004 @ 21:10:
Hehe, en die jongen van Foto Klein (onder het Groothandelsgebouw in R'dam) verwachtte dat hij ergens rond februari volgend jaar redelijk leverbaar zou gaan zijn :P.
`

Goedkoopste.nu heeft er al 4 uitgeleverd met nedrl. handleiding etc.

Ik denk dat die "objectieve" verkoper nog wat 10d's kwijt moest.

Verwijderd

Mediacj schreef op 18 september 2004 @ 22:02:
[...]
`

haha, februari.. mooie knakker! het zal idd nog wel ff duren voor hij gewoon voorradig is, maar februari is wel het andere uiterste.. tegen december ofzo zou het toch echt niet moeilijk meer moeten zijn er 1 te krijgen lijkt me..?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32
Mediacj schreef op 18 september 2004 @ 22:02:
[...]
`

Op zich zijn ze inderdaad gewoon leverbaar. Ik kreeg 'm dinsdag binnen, maar dat was wel nog zonder handleiding of software of wat dan ook. Wel inclusief die 17-85 lens... :)

Ik heb er gisteravond op een feest continu mee geschten (in combinatie met een 550EX flitser) en ik moet zeggen dat het een bijzonder prettige cam is. Ik heb de afegelopen week veel geschoten met een Kodak DCS Pro en een Nikon D70 en D2H. De Kodak is fenomenaal maar traag, de D2H is imho superieur, alleen zou ik een iets grotere sensor willen en de D70 is gewoon lekker handig, veelzijdig, maar in vergelijking met de kodak en D2h eigenlijk maar een plastiekerig ding.

Deze 20D valt daar precies mooi tussenin. Niet zo onbetaalbaar als de andere modellen, en net even wat beter en meer solide dan een D70 of 300D.
Daarnaast is de cam goed handelbaar. De oudere D60 van Canon, waar ik ook vaak mee werk, is net te zwaar voor zijn bouw. Je kunt hem net niet lekker vasthouden. Dat is bij deze duidelijk beter.

* dreamscape gaat sparen...

[ Voor 17% gewijzigd door dreamscape op 18-09-2004 22:26 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Mediacj
dreamscape schreef op 18 september 2004 @ 22:21:
[...]

Op zich zijn ze inderdaad gewoon leverbaar. Ik kreeg 'm dinsdag binnen, maar dat was wel nog zonder handleiding of software of wat dan ook. Wel inclusief die 17-85 lens... :)

Ik heb er gisteravond op een feest continu mee geschten (in combinatie met een 550EX flitser) en ik moet zeggen dat het een bijzonder prettige cam is. Ik heb de afegelopen week veel geschoten met een Kodak DCS Pro en een Nikon D70 en D2H. De Kodak is fenomenaal maar traag, de D2H is imho superieur, alleen zou ik een iets grotere sensor willen en de D70 is gewoon lekker handig, veelzijdig, maar in vergelijking met de kodak en D2h eigenlijk maar een plastiekerig ding.

Deze 20D valt daar precies mooi tussenin. Niet zo onbetaalbaar als de andere modellen, en net even wat beter en meer solide dan een D70 of 300D.
Daarnaast is de cam goed handelbaar. De oudere D60 van Canon, waar ik ook vaak mee werk, is net te zwaar voor zijn bouw. Je kunt hem net niet lekker vasthouden. Dat is bij deze duidelijk beter.

vanaf vrijdag zat er wel een nl handleiding bij hoor :-)

En hier zelfs nog op voorraad (lenskit): http://www.camerastore.nl..._info.php?products_id=524

Geen last van err99 gehad? op dpreview wordt daar uitvoerig over gesproken? spontaan vastlopen en door de accu even er uit te halen gaat de cam weer verder.

[ Voor 8% gewijzigd door Mediacj op 18-09-2004 22:57 ]

• dreamscape
Mediacj schreef op 18 september 2004 @ 22:44:
[...]
vanaf vrijdag zat er wel een nl handleiding bij hoor :-)
Ach ja... ik kan lezen en schrijven met die D60... die 20D is niet zo heel erg anders qua bediening... heb er in ieder geval lekker mee kunnen schieten dit weekend, zonder te weten hoe alles werkt :)
En hier zelfs nog op voorraad (lenskit): http://www.camerastore.nl..._info.php?products_id=524
Hmm... leuke prijs, maar dat is toch niet de 18-55 van de 300D, right?
Ik heb gewerkt met die 17-85 er op en met een oudere 24-80 lens. Die 18-55 van de 300D lijkt me niet echt kwalitatief op 20D niveau, of zit er toch iets anders bij, in de kit?
Geen last van err99 gehad? op dpreview wordt daar uitvoerig over gesproken? spontaan vastlopen en door de accu even er uit te halen gaat de cam weer verder.
Mja, één keer. Weet niet meer wat ik aan het doen was, iets met instellingen aan het kloten, dus ik dacht dat het wel aan mij lag. Uitschakelen hielp inderdaad niet (en toen dacht ik niet meer dat het aan mij lag...) en alleen accu er uit en er weer in hielp. Daarna (drie dagen, 150 foto's verder) geen last meer van gehad.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

AFAIK is de 18-55 die in het goedkope 20D-kitje zit dezelfde als die van de 300D-kit.. eigenlijk een beetje jammer dus..

Hoe bevalt de 17-85 jou? Voelt-ie stevig aan, werkt de IS een beetje redelijk?

• dreamscape
Tarin schreef op 18 september 2004 @ 23:35:
AFAIK is de 18-55 die in het goedkope 20D-kitje zit dezelfde als die van de 300D-kit.. eigenlijk een beetje jammer dus..
Een beetje?
Dat ding hoort toch niet bij een 20D :?
Hoe bevalt de 17-85 jou? Voelt-ie stevig aan, werkt de IS een beetje redelijk?
Bevalt prima. Stevige degelijke lens. Voelt veel degelijker aan dan bijvoorbeeld het 18-70 lensje van de D70.
Die IS heb ik niet echt getest. Heb niet het idee dat het heel erg veel doet, maar ik ga de komende dagen nog wat schieten, dus wellicht kan ik er later een beter oordeel over vellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op 18 september 2004 @ 23:42:
[...]

Een beetje?
Dat ding hoort toch niet bij een 20D :?

[...]

Bevalt prima. Stevige degelijke lens. Voelt veel degelijker aan dan bijvoorbeeld het 18-70 lensje van de D70.
Die IS heb ik niet echt getest. Heb niet het idee dat het heel erg veel doet, maar ik ga de komende dagen nog wat schieten, dus wellicht kan ik er later een beter oordeel over vellen...
Hoezo zou een 18-55 niet bij de 20D passen???
Natuurlijk is de kwaliteit minder maar ik ken zat mensen die een 18-50 van sigma (vergelijkbaar met de kitlens) op hun 10D hebben.

Ik hou zelf niet echt van groothoek (kleiner dan 35mm, 35mm tot 50mm nog wel) en zal ook niet zo snel geld uitgeven aan een dure groothoeklens. De 18-55 heeft dan de ideale mix tussen lage prijs en groothoek.

Geef mij maar lichtsterke prime's in plaats van die lichtzwakke zooms met IS :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 20:30:

Geef mij maar lichtsterke prime's in plaats van die lichtzwakke zooms met IS :r
Tuurlijk.
Wie heeft er niet liever een 300 2.8 of 4.0 dan een 70-300 f/4.5-5.6 IS?
Het gaat er om dat je een compromis vindt tussen betaalbaarheid en prestatie, met bijv. in het achterhoofd of je eigenlijk wel een 1200 euro wil uitgeven voor een lens die je alleen in de dierentuin gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Iemand een linkje naar de Nederlandstalige handleiding? Of kan iemand die misschien ff ergens uploaden?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

dreamscape schreef op 18 september 2004 @ 22:21:
[...]

Heb jij geen last gehad van het feit dat foto's die genomen zijn met flash bijna allemaal een of twee stops te donker waren? Op dpreview.com hebben erg veel 20D eigenaren dat probleem namelijk, zie deze draad.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Beaves schreef op 20 september 2004 @ 11:27:
[...]

Heb jij geen last gehad van het feit dat foto's die genomen zijn met flash bijna allemaal een of twee stops te donker waren? Op dpreview.com hebben erg veel 20D eigenaren dat probleem namelijk, zie deze draad.
Ik heb alleen maar geflitst met een externe flitser (550EX) er op. Dit is er een met en matte kap er op en die heb ik standaard op + 2/3 staan.

Met alleen ingeboude flits heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 19 september 2004 @ 23:39:
[...]

Tuurlijk.
Wie heeft er niet liever een 300 2.8 of 4.0 dan een 70-300 f/4.5-5.6 IS?
Het gaat er om dat je een compromis vindt tussen betaalbaarheid en prestatie, met bijv. in het achterhoofd of je eigenlijk wel een 1200 euro wil uitgeven voor een lens die je alleen in de dierentuin gebruikt.
Ik bedoelde vooral op brandpunt afstanden van 20 tot 100mm. In plaats van een nieuwe 18-70 IS een 20mm, 50 en 85mm.
In het extreme telegebied is het natuurlijk ook zo maar daar zijn de prijs verschillen dan ook erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 17:11:
[...]

Ik bedoelde vooral op brandpunt afstanden van 20 tot 100mm. In plaats van een nieuwe 18-70 IS een 20mm, 50 en 85mm.
In het extreme telegebied is het natuurlijk ook zo maar daar zijn de prijs verschillen dan ook erg groot.
Ik vind een zoom gewoon erg relaxed werken, ze zijn dan misschien wel wat minder scherp dan de gemiddelde prime (hoewel daar ook misbaksels bij zitten), maar het werkt zooooveel relaxter. Voorbeeldje: je wil een landschap op de foto zetten, maar de uitsnede is niet zo mooi, moet je dan 500m gaan lopen (wat 9 van de 10 keer niet mogelijk is) of draai je liever aan de zoomring?

Overigens ben ik het ook niet met Mooooody eens, ook < 28mm is best relaxed werken met een DSLR, probeer maar 's in een willekeurige stad rond te lopen en grote gebouwen op de foto te zetten, zonder dat je ergens tegen een muur gedrukt staat, dan kom je er wel achter :)

Ik ben er overigens zelf nog niet uit: 1D 2e hands kopen eind dit jaar of sparen voor een nieuwe 20D, ze hebben beiden hun voordelen: 1D retesnel, robuust en een fijne 1,3x cropfactor. 20D heeft meer MP, minder ruis en is ook wel aardig snel. Die meer MP's heb ik niet nodig en qua groothoek is 1,3x crop wel geinig. 8fps heb ik gemerkt aan Floris' cam is echt krankzinnig snel :9 Hoewel 5 fps ook wel lekker werken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Grrrrrene schreef op 20 september 2004 @ 22:49:
Overigens ben ik het ook niet met Mooooody eens, ook < 28mm is best relaxed werken met een DSLR, probeer maar 's in een willekeurige stad rond te lopen en grote gebouwen op de foto te zetten, zonder dat je ergens tegen een muur gedrukt staat, dan kom je er wel achter :)
Heb ik beweerd dat groothoek niet relaxt is? :P

Denk dat je me verkeerd begrepen hebt, want ik heb ook liever 14mm, dan de 17mm die ik nu heb :) Alleen heb ik, net als jij, liever een zoom, dan een prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk je echt dat de oude 1D opweegt tegen de 20D? Ja, hij heeft op sommige punten wel voordelen natuurlijk (snelheid wellicht), maar ik heb een beetje het gevoel dat de 20D wel een betere beeldkwaliteit moet hebben; hij is tenslotte 3 jaar jonger... ik zou niet zo 1-2-3 willen zeggen dat de 1D beter is dan de 20D. Misschien is hij zelfs wel "slechter", als je zijn sterke punten niet heel erg weet uit te buiten/ niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 23:02:
Denk je echt dat de oude 1D opweegt tegen de 20D? Ja, hij heeft op sommige punten wel voordelen natuurlijk (snelheid wellicht), maar ik heb een beetje het gevoel dat de 20D wel een betere beeldkwaliteit moet hebben; hij is tenslotte 3 jaar jonger... ik zou niet zo 1-2-3 willen zeggen dat de 1D beter is dan de 20D. Misschien is hij zelfs wel "slechter", als je zijn sterke punten niet heel erg weet uit te buiten/ niet nodig hebt.
Ze zijn niet bepaald vergelijkbaar, beide dan wel DSLR, maar de 1D is een van de 1e echt pro-DSLR's en inmiddels meer dan 2 jaar oud. De 20D heeft meer features, meer doordachte menu's, een compleet andere AF, flink andere body (hoezo kleiner?). Om het nog maar niet te hebben over E-TTL, banding, frames/s en andere dingen.

Ik heb van het weekeinde met mijn 1D2 en een 1D rondgehobbeld (paar minuutjes maar), dat is al een wereld van verschil! De 1D is echt gebouwd voor sport, voor snelheid en professioneel gebruik. De 20D is gewoon nieuwer, niet echt pro-sport, wel semi-pro, maar is verder zo ontzettend anders...

[ Voor 35% gewijzigd door Floor-is op 21-09-2004 01:08 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat floris gelijk heeft, als je een cam zoekt voor professionele sportfotografie dan moet je idd een 1D kopen, maar als je nu gewoon een mooie cam wil voor wat de meeste mensen hier doen, dan zou ik zeker gewoon een 20D kopen, veel nieuwer, veel uitgebreider minder ruis etc etc (wat floris ook al opnoemde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Wat een onzin lees ik hier.
99% vd de foto's kun je ook net zo goed schieten met een 20D als met een 1D. Het is maar net wat je denkt/ jezelf aanpraat nodig te hebben.

Ik zou eerder voor een 1D kiezen omdat de bouwkwaliteit veel beter is (zowel body als de sluitergordijnen etc), waar je m.i. echt pas iets aan hebt als je ook daadwerkelijk een pro bent. Niet om de snellere AF ofzo, want die ene keer dat je dat nodig hebt zou mij niet doen aanzetten zo'n grote zware en dure camera te kopen (tenzij je dus echt geld ermee verdient, en dat ding dus gigantisch veel te lijden heeft, en je de aanschaf terugverdient).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, zeg dat niet te hard, ik heb sinds de introductie van de 1D mk2 (of eigenlijk daarvoor al) altijd al stiekem de 1D (oude model dus) in het achterhoofd gehad als opvolger voor mijn D30. Het probleem is alleen dat hij ranzig oud is, ongeveer gelijk met mijn D30 geintroduceerd, dus zo'n 3 jaar oud. Daarbij is de 20D dus gloednieuw, heeft ook een heel goed AF systeem (de een zegt zelfs beter, de ander houdt het op "ook ontzettend goed") en 8MP vs. 4MP voor de 1D. Dan is de 1D wel sneller (8fps), maar 5fps voor de 20D is ook gewoon netjes voor zo'n camera. Qua prijs zit er nogal wat verschil tussen, een 1D brengt 2e hands toch vrij makkelijk 2000 euro op, een 20D is nieuw rond de 1400 euro.

Het zijn dan wel heel verschillende camera's, maar is de 600 euro meer, de oude (gebruikte) body en de "slechts" 4MP van de 1D het waard om te kiezen voor een degelijkere cam met snellere FPS en wat uitgebreidere features (AF linked spotmeting of environmental sealing)? Ik vind het maar moeilijk. De MP's heb ik eigenlijk niet nodig, maar het ruisniveau van de 20D gaat wel erg goed zijn, al baal ik van al dat gezeik wat er nu al is met overbelichting met flitsen enzo, ik geloof daar nooit zoveel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Grrrrrene schreef op 21 september 2004 @ 15:58:
al baal ik van al dat gezeik wat er nu al is met overbelichting met flitsen enzo, ik geloof daar nooit zoveel van :)
Het gaat om onderbelichting en als ik sommige pics zie op dpreview is het geen onterecht gezeik maar echt een probleem.

Ik ga in ieder geval sparen voor een 20D als vervanging voor mijn 300D, o.a. omdat de 300D naar mijn mening te erg gekort is door Canon en ik daardoor functies mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Beaves schreef op 21 september 2004 @ 16:06:
[...]

Het gaat om onderbelichting en als ik sommige pics zie op dpreview is het geen onterecht gezeik maar echt een probleem.

Ik ga in ieder geval sparen voor een 20D als vervanging voor mijn 300D, o.a. omdat de 300D naar mijn mening te erg gekort is door Canon en ik daardoor functies mis.
Hoho, de 300V en de 300D zijn instapcams. Je betaalt geen drol en krijgt nog best wat, het is misschien niet genoeg voor jou, maar het is voor velen meer dan genoeg!

E-TTL2 is een beetje wennen, het nare vind ik dat je ISO-instelling niet afdoende wordt meegenomen in de hoeveelheid licht die mijn 550 afgeeft. Mede daarom neig ik naar zo'n 580-er...
dawg schreef op 21 september 2004 @ 10:32:
Wat een onzin lees ik hier.
99% vd de foto's kun je ook net zo goed schieten met een 20D als met een 1D. Het is maar net wat je denkt/ jezelf aanpraat nodig te hebben.
Een groot deel kan je inderdaad met zowel een 1Ds-MarkII als een 300D schieten. Het gaat alleen om zoveel meer dingen dan je op het eerste oog ziet. Kwaliteit van de body, weatherproof, gebruiksgemak, WhiteBalance, ISO-ruis, Sluitermechanisme, snelheid qua CF, blackout-tijd, opstarttijd, customfunctions, personal functions, flitsmechanisme, duur van de batterijen, hoe hij in de hand ligt, balans met veelgebruikte lenzen etc. etc. etc.
Ik heb een 1D2 en een 10D, met grotere lenzen (zegmaar 24-70L en groter) is de 1D2 veel beter uitgebalanceerd, de 10D lijkt daardoor meer geschikt voor lichtere lenzen en die zijn vaak niet weatherproof, wat ik wel nodig heb. (En de 10D-body ook niet is!)

Hoe de 1D werkt is even wennen voor veel mensen, maar werkt eigenlijk erg goed, tel daarbij alle andere voordelen op en je hebt eigenlijk nog steeds een camera die hardstikke goed is voor wat ze bied.
De 20D is nieuw, is klein, is licht, is snel in opstarten, heeft pictbridge, een andere cropfactor, andere sluitermechaniek, andere AF, andere TTL, DigicII, andere blackout-tijd, geen ingebouwde vertical-grip, andere batterijduur (en goedkopere batterijen) etc. etc. Hij is mij te klein, ik vind mijn 10D nu zelfs al klein en de 20D is nog kleiner en lichter. Hoe moet dat dan als je er een 300/2.8L IS op schroeft of een 50-500Bigma? Die balans is dan toch vreselijk of denk ik dat alleen maar?
Ik zou eerder voor een 1D kiezen omdat de bouwkwaliteit veel beter is (zowel body als de sluitergordijnen etc), waar je m.i. echt pas iets aan hebt als je ook daadwerkelijk een pro bent. Niet om de snellere AF ofzo, want die ene keer dat je dat nodig hebt zou mij niet doen aanzetten zo'n grote zware en dure camera te kopen (tenzij je dus echt geld ermee verdient, en dat ding dus gigantisch veel te lijden heeft, en je de aanschaf terugverdient).
Die snellere AF ga je je wellicht nog in vergissen, ik ben helemaal wild van de AI-servo nu, wat ik met mijn 10D niet was (hoewel de 20D wel beter schijnt te zijn). Als je je camera intensief gebruikt is een weatherproof 1-serie wel erg aan te raden moet ik zeggen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Ik zou graag een 1D-II kopen, alleen staat mijn geldboom al een tijdje droog zeg maar, ik kan echt geen 4000+ Euro uitgeven aan een camera alleen.

Een 20D lost voor mij alle nadelen op die aan de 300D kleven (persoonlijke nadelen dan he), zoals het trage opstarten en het niet kunnen selecteren van de lichtmetering bijvoorbeeld maar tegen een fractie van de prijs van een 1D-II. De keus is voor mij dus niet zo moeilijk, ik koop dan liever goed glas erbij, heb ik heel wat meer aan.

Als ik zou kunnen kiezen zou ik de 1D-II kopen, zeker omdat ik de camera erg intensief gebruik en de 1D-II zoals je al zegt veel beter tegen het Nederlandse weer kan. (Al is de 300D ook zeer goed te noemen, hij is al een paar keer zeiknat geworden door sneeuw en regen, hij is in Mexico geweest met een luchtvochtigheid van 90+% en dat heeft hij zonder problemen overleeft).

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ze hebben hem zowaar op voorraad bij Mediamarkt Rotterdam (centrum), zo'n 3-5 stuks!
De verkoper zei dat 'ze goede vriendjes waren met Canon'.. dat zal dan wel.. maar goed.

Los kost de body daar €1599, de 18-55-kit is €1699.
Over een eventuele 17-85-kit kon hij niets zeggen, maar ze hadden die lens wel los voor €799...

Niet de allergoedkoopste dus (kuch), maar wel een goed teken, hij is in ieder geval beter leverbaar dan de 300D (die overigens €999 was, als 18-55-kit).

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 23-09-2004 16:10 ]

Verwijderd

Well. Ik wou binnenkort al een DLSR van canon gaan halen (de 10D om precies te zijn). Aangezien mijn budget net te klein is om een 1D of iets in die trend te gaan halen. Is een 20D wel een aardige tussen oplossing vind ik zo :)

De 20D zal meer dan genoeg voor mij wezen voor een tijdje :Y)

Aangezien ik pas rond december echt geld heb om een mooie camera te halen + bijbehorende lenzen zal ik dan pas ook mijn besluit nemen maar op het moment kies ik voor de 20D :)

Verwijderd

Misschien een slechte vraag :+ maar,
Heeft iemand een beetje idee (uit ervaring met vorige modellen) hoe lang het duurt eer dat een 20D een normaal leverbaar is bij internetshops of de gewone zaken? Zal dat december zijn of eerder?
Ik hoop eerder eerlijk gezegd... B)

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 22:18:
Misschien een slechte vraag :+ maar,
Heeft iemand een beetje idee (uit ervaring met vorige modellen) hoe lang het duurt eer dat een 20D een normaal leverbaar is bij internetshops of de gewone zaken? Zal dat december zijn of eerder?
Ik hoop eerder eerlijk gezegd... B)
Dat is bij elk model anders, toen de 300D net uit was, was die erg slecht verkrijgbaar doordat hij zo populair was/is. De 20D is naar wat ik nu zie op de diverse site's veel beter leverbaar.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Het feit dat Mediamarkt er een zooi op voorraad heeft zegt al een hele hoop volgens mij..

offtopic:
Kan ook een gekke dag voor mij zijn geweest natuurlijk, de Dixons op de Lijnbaan had ook 6 iPod mini's op voorraad (zilver), meteen maar een meegenomen voor m'n broertje :P.
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 23:25:
Nee, want ik denk dat die verkoper je wel degelijk goed heeft geinformeerd...... :X
Owh. Nu ja, daar kan je eventueel nog iets zeuren over hun (af en toe behoorlijk halfzachte) laagsteprijsgarantie.

[ Voor 40% gewijzigd door Tarin op 24-09-2004 07:28 ]

Verwijderd

Nee, want ik denk dat die verkoper je wel degelijk goed heeft geinformeerd...... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de Canon D20 besteld en gisterenmiddag opgehaald! Dus nu ben ik een zeer trotse bezitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Floris schreef op 21 september 2004 @ 16:49:
[...]

Hoho, de 300V en de 300D zijn instapcams. Je betaalt geen drol en krijgt nog best wat, het is misschien niet genoeg voor jou, maar het is voor velen meer dan genoeg!

E-TTL2 is een beetje wennen, het nare vind ik dat je ISO-instelling niet afdoende wordt meegenomen in de hoeveelheid licht die mijn 550 afgeeft. Mede daarom neig ik naar zo'n 580-er...
[...]

Een groot deel kan je inderdaad met zowel een 1Ds-MarkII als een 300D schieten. Het gaat alleen om zoveel meer dingen dan je op het eerste oog ziet. Kwaliteit van de body, weatherproof, gebruiksgemak, WhiteBalance, ISO-ruis, Sluitermechanisme, snelheid qua CF, blackout-tijd, opstarttijd, customfunctions, personal functions, flitsmechanisme, duur van de batterijen, hoe hij in de hand ligt, balans met veelgebruikte lenzen etc. etc. etc.
Ik heb een 1D2 en een 10D, met grotere lenzen (zegmaar 24-70L en groter) is de 1D2 veel beter uitgebalanceerd, de 10D lijkt daardoor meer geschikt voor lichtere lenzen en die zijn vaak niet weatherproof, wat ik wel nodig heb. (En de 10D-body ook niet is!)

Hoe de 1D werkt is even wennen voor veel mensen, maar werkt eigenlijk erg goed, tel daarbij alle andere voordelen op en je hebt eigenlijk nog steeds een camera die hardstikke goed is voor wat ze bied.
De 20D is nieuw, is klein, is licht, is snel in opstarten, heeft pictbridge, een andere cropfactor, andere sluitermechaniek, andere AF, andere TTL, DigicII, andere blackout-tijd, geen ingebouwde vertical-grip, andere batterijduur (en goedkopere batterijen) etc. etc. Hij is mij te klein, ik vind mijn 10D nu zelfs al klein en de 20D is nog kleiner en lichter. Hoe moet dat dan als je er een 300/2.8L IS op schroeft of een 50-500Bigma? Die balans is dan toch vreselijk of denk ik dat alleen maar?

[...]

Die snellere AF ga je je wellicht nog in vergissen, ik ben helemaal wild van de AI-servo nu, wat ik met mijn 10D niet was (hoewel de 20D wel beter schijnt te zijn). Als je je camera intensief gebruikt is een weatherproof 1-serie wel erg aan te raden moet ik zeggen.
Dat zeg ik toch ook.
Dat jij hem beter wel kunt hebben ipv een 10D/20D etc (ivm jou partyfotografie, waar de omstandigheden voor zo'n camera natuurlijk het meest kut zijn), wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen hem daarom moet hebben.

Ik zeg alleen, dat de hobbyfotograaf bijna geen meerwaarde heeft aan de plussen van de 1D(2). Op DPZ zit bv. iemand die een 1D heeft, en hem inruilt voor een 20D puur omdat hij groot en zwaar is, en hij daardoor niet zovaak meer gaat fotograferen. En ik denk dat dat voor veel hobbyisten opgaat.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Floris: Ik heb trouwens recent een artikel gelezen over iemand die met een 10D de tropen in is geweest. Hoewel hij anders verwachtte was de luchtvochtigheid geen enkel probleem voor de camera (ook niet achter de opklapflitser). Ik denk dat het dus wel meevalt met de weersbestendigheid van deze serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 09:38:
@ Floris: Ik heb trouwens recent een artikel gelezen over iemand die met een 10D de tropen in is geweest. Hoewel hij anders verwachtte was de luchtvochtigheid geen enkel probleem voor de camera (ook niet achter de opklapflitser). Ik denk dat het dus wel meevalt met de weersbestendigheid van deze serie!
Ik ben met een 300D net terug uit Mexico en aangezien het daar midden in het regenseizoen was, met bijbehorende luchtvochtigheid van 90+% heeft die camera veel te lijden gehad. Zeker omdat wij in een hotelkamer zaten met airco waardoor de overgang erg groot is voor een camera, ik moest dan steeds wachten tot de lenzen niet meer beslagen waren.

Daarbij is de camera een keer zeiknat geworden tijdens fotograferen in een sneeuwstorm, ook niet echt iets waar de 300D op berekend is.

Ondanks al die dingen werkt de camera nog steeds perfect, niet slecht voor een instap DSLR toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, en jij praat nu over een plastic camera (no offense), maar de 10D is magnesium. De auteur van het artikel schreef dan ook dat in hotelkamers zijn objectieven idd regelmatig besloegen en zijn tas doorweekt was, maar de 10D gaf geen krimp.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.