Heb je wat foto's ? Ben zeer benieuwd over die Silencer... kan je ook wat prestaties/geluid hier neerzetten ?Anoniem: 52305 schreef op 31 augustus 2004 @ 23:17:
*UGH*
XFX 6800 GT in de aanbieding..
http://www.tweakers.net/aanbod/146753
Doe em weg anders ben ik bang dat ik het niet haal dit school jaar
Zegt wel genoeg hoe ik over de prestatie's v/d kaart denk (om iets toetevoegen aan dit topic),
Anoniem: 52305
Ik heb de Artic silencer 5 er nog niet op gemonteerd,.. zit nog in de verpakking.
Via google kun je wel een review vinden.
Via google kun je wel een review vinden.
Anoniem: 58852
En voor de mensen die liefst geen fortuin willen spenderen aan een videokaart maar toch steengoede performance willen in Doom3 en Half-Life is er hier weer nieuws over de 6600GT : http://www.theinquirer.net/?article=18198
Het blijkt dus toch de waarheid te zijn, dat de komende 6600GT mainstream kaart (van rond de 200 €) een score van 8000 punten gaat kunnen halen in 3dMark2003.
Hopelijk brengen ze dan ook snel een AGP versie uit, want in eerste instantie zal de kaart enkel in PCI-Express versie uitkomen.
Het blijkt dus toch de waarheid te zijn, dat de komende 6600GT mainstream kaart (van rond de 200 €) een score van 8000 punten gaat kunnen halen in 3dMark2003.
Hopelijk brengen ze dan ook snel een AGP versie uit, want in eerste instantie zal de kaart enkel in PCI-Express versie uitkomen.
Anoniem: 119772
Ik vraag me dus echt af of 'ze' op deze wijze pci-e, de consument willen forceren.
Dat zou averechts kunnen werken nu er al keuze is voor opgevoerde 6800 kaarten als de Asus 6800GE en de BFG6800OC...
Dat zou averechts kunnen werken nu er al keuze is voor opgevoerde 6800 kaarten als de Asus 6800GE en de BFG6800OC...
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 119772 op 01-09-2004 12:35 ]
ik zie by the way ook dat de XFX GT ook 2xDVI heeft......kep asus, gainward en xfx al gezien die dit doen. maar ja, als je een een CRT monitor hebt, boeit het toch niet veel. moet het signaal toch nog naar digitaal omgezet worden
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
mijn XFX GT heeft en de normale en de DVIDeathchant schreef op 01 september 2004 @ 12:48:
ik zie by the way ook dat de XFX GT ook 2xDVI heeft......kep asus, gainward en xfx al gezien die dit doen. maar ja, als je een een CRT monitor hebt, boeit het toch niet veel. moet het signaal toch nog naar digitaal omgezet worden
pricewatch: XFX GeForce 6800 GT 256MB, PVT40AUAAnoniem: 52305 schreef op 31 augustus 2004 @ 23:17:
*UGH*
XFX 6800 GT in de aanbieding..
http://www.tweakers.net/aanbod/146753
Je bent iets te duur
Anoniem: 97167
Ik vroeg mij af hoe een 6800 non LE non GT en non ultra (bomen, bos
) nou performed t.o.v. van die andere 6800-types.. Heb namelijk een aanbieding gekregen van iemand om deze kaart voor €200,- van hem te kopen. Doen? of niet?
Heb nu een 9700pro overigens..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 97167 op 01-09-2004 16:19 ]
salland heeft de XFX GT met doom3 voor 443 euro en zonder doom3 voor 448 euro 
als je toch al doom3 wilde kopen (a 60 euro).
Heb je nu kaart voor 383 euro
als je toch al doom3 wilde kopen (a 60 euro).
Heb je nu kaart voor 383 euro
[ Voor 35% gewijzigd door M55 op 01-09-2004 16:24 ]
Ik heb een Probleempje:
Ik heb gisteren een 6800GT geinstalleerd van Point of View. Als ik nu 3dMark2001 run, haal ik een score van 13000. als ik Aquamark3 run, haal ik een score van net 40000.
De voltlijnen en temperatuur zijn ok. Hij crasht niet in games, maar loop denk ik niet naar behoren.
Heb de 61.77 Drivers geïnstalleerd. Weet iemand wat er aan de hand is?
Hij loopt trouwens standaard op 350/1000.
Ik heb gisteren een 6800GT geinstalleerd van Point of View. Als ik nu 3dMark2001 run, haal ik een score van 13000. als ik Aquamark3 run, haal ik een score van net 40000.
De voltlijnen en temperatuur zijn ok. Hij crasht niet in games, maar loop denk ik niet naar behoren.
[ Voor 6% gewijzigd door ETzPliskin op 01-09-2004 16:25 ]
Maar als ik de scores vergelijk met iemand anders met ongeveer hetzelfde systeem zijn die hoger...
Ik ga even een format proberen, als ik het probleem niet vind. Want zo heel erg netjes is mijn pc niet meer.
Ik ga even een format proberen, als ik het probleem niet vind. Want zo heel erg netjes is mijn pc niet meer.
Geen V-sync, AF of AA aan?, agp chipsetdrivers geinst.? Het lijkt me idd te laag.-ETz-Memphis Z schreef op 01 september 2004 @ 16:52:
Maar als ik de scores vergelijk met iemand anders met ongeveer hetzelfde systeem zijn die hoger...
Niet op voorraad.
v-sync aa, af staan allemaal uit, drivers van mobo zijn geïnstalleerd.edward2 schreef op 01 september 2004 @ 18:39:
[...]
Geen V-sync, AF of AA aan?, agp chipsetdrivers geinst.? Het lijkt me idd te laag.
Vind het een beetje japper om net meer dan 400€ uit te geven aan een kaart die amper beter presteert. alhoewel, in games presteert ze redelijk, maar ik voel dat het toch nog beter kan, als ik het vergelijk met die scores.
Far cry bijvoorbeeld gaat op sommige stukken onder de 25FPS op 1024 met 2xaa en 4x af.
Toch niet normaal lijkt me
Met mijn Ti4600 haalde ik een score van 11000-12000 in 3dmark2k1, nu 13000 en een beetje...
[ Voor 8% gewijzigd door ETzPliskin op 01-09-2004 19:06 ]
Zal dan even 3dMark2003 proberen
Even zien wat dat geeft.
Even zien wat dat geeft.
lijkt mij geen probleem zo te zien,zijn dat geen normale waarden voor een gt-ETz-Memphis Z schreef op 01 september 2004 @ 16:24:
Ik heb een Probleempje:
draai eens 3DMark 03,volgens mij scoort ie dan ook rond de 13000
Zijn hier mensen met een ASUS Extreme EN5900? Is een PCI-Express kaart. Maar kan op Google echt compleet niks over vinden (op shops na) ik ben beetje aan het orienteren naar PCIe kaarten, maar die X800/XT en 6800 enzo zijn beetje duur ^^' Die EN5900 (met Geforce FX 5900 chip dus) heeft een leuke prijs.
Met GoT search vond ik ook al niks
Met GoT search vond ik ook al niks
10-000-11.000 is normaal voor een gt in 3dmark2k3Fern schreef op 01 september 2004 @ 19:12:
[...]
lijkt mij geen probleem zo te zien,zijn dat geen normale waarden voor een gt![]()
draai eens 3DMark 03,volgens mij scoort ie dan ook rond de 13000
13.000 heb je al een ultra voor nodig
Ik haal een score van 9434 in 3DMark2K3Mr. Detonator schreef op 01 september 2004 @ 21:14:
[...]
10-000-11.000 is normaal voor een gt in rdmark2k3
13.000 heb je al een ultra voor nodig
Niet zo mis, maar kan beter. Denk ik
EDIT: na een lichte OC: 10340
Presteert wel naar behoren
[ Voor 16% gewijzigd door ETzPliskin op 01-09-2004 21:47 ]
Anoniem: 78714
Heeft er hier al iemand ervaring met volgend kaartje?
MSI NX6800 - Geforce 6800 - AGP - 128 MB DDR - TV-out - DVI - 2VGA
Thanks
Thanks
Ja ik heb emAnoniem: 78714 schreef op 01 september 2004 @ 22:10:
Thanks
Ik ben er zeer tevreden mee - ik haal met 3dmark03 ook iets van 10300 ofzo
(er staat een link bij mn specs hieronder)
En games lopen allemaal prima.
De koeler is mooi stil , als je het schuifje tenminste op de langzaamste stand laat staan maar volgens mij maarkt het wat temperatuur maar 1-2 graden uit dus heb ik hem op de 'stilste' stand staan - De kaart is wel erg zwaar trouwens met die dikke koperen plak erop....
Hier staat ook nog een link naar een review bij gamepc :
http://www.gamepc.com/lab...ent.asp?id=msi6800&page=1
wat overclocken betreft heb ik nog niet geprobeerd het maximale eruit te halen maar hij loopt in ieder geval zonder problemen artifacts of merkbare temp. verhoging. op 400/800
Nou nog even wachten op de nieuwe Rivatuner en dan met een beetje geluk wat extra pipes unlocken
[ Voor 19% gewijzigd door Optical op 02-09-2004 09:45 ]
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
@Mr. Detonator
Hoe heb jij op die Ultra die HP80D Zalman bevestigd!? ik heb hier mijn XFX 6800GT en nu blijkt dat de bevestigings boutjes van het GPU koelblok niet door de gaten in het PCB passen
Was dat ook het geval bij jouw Ultra!? en zo ja hoe heb je het opgelost. Voordat ik een boutjes bak ga plunderen
Hoe heb jij op die Ultra die HP80D Zalman bevestigd!? ik heb hier mijn XFX 6800GT en nu blijkt dat de bevestigings boutjes van het GPU koelblok niet door de gaten in het PCB passen

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Dit is op te lossen dor kleinere schroefjes te gebruiken.SmidsY schreef op 02 september 2004 @ 10:46:
@Mr. Detonator
Hoe heb jij op die Ultra die HP80D Zalman bevestigd!? ik heb hier mijn XFX 6800GT en nu blijkt dat de bevestigings boutjes van het GPU koelblok niet door de gaten in het PCB passen![]()
Was dat ook het geval bij jouw Ultra!? en zo ja hoe heb je het opgelost. Voordat ik een boutjes bak ga plunderen
Anoniem: 103735
Gebruik de originele schroeven die er al doorzaten die met die veertjes.
gebruik ook gelijk 4 beugeltjes inplaats de aanbevolen 2.
gebruik ook gelijk 4 beugeltjes inplaats de aanbevolen 2.
Anoniem: 94113
ik heb me kaart binnen geforce 6800 ik ga nu even wat testen doen
julle krijg de test uitslag nog wel te zien :P:P:P:P
julle krijg de test uitslag nog wel te zien :P:P:P:P
@sjek
Joh!? echt zou het dan opgelost zijn!?
@LanVlam
Dat ik daar niet zelf op gekomen ben
maar dat werkt iig wel. De onderkant van de HP wordt nu niet "correct" op zijn plek gehouden maar dankzij de 2 beugels aan de zijkant is er mee te leven
@Zalman
Ben altijd zeer te spreken over hun producten, echter dit vind ik toch wel een flinke blunder hoor. Hoop dat ze hier snel een officiele oplossing voor verzinnen
@de rest
Foto verslag etc. van de zalman "mod" komt nog
Joh!? echt zou het dan opgelost zijn!?
@LanVlam
Dat ik daar niet zelf op gekomen ben
@Zalman
Ben altijd zeer te spreken over hun producten, echter dit vind ik toch wel een flinke blunder hoor. Hoop dat ze hier snel een officiele oplossing voor verzinnen
@de rest
Foto verslag etc. van de zalman "mod" komt nog
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Even iets anders:
Vind iedereen ook de Tech Demo's van nvidia minder geslaagd als vroeger? Dan heb ik het over de Demo's van de 6800.
Vroeger met de FX5900 had je van die prachtige demo's, lekker sfeervol met die wagen en dat tankstation.
Maar nu?
Wat denken jullie er van?
Vind iedereen ook de Tech Demo's van nvidia minder geslaagd als vroeger? Dan heb ik het over de Demo's van de 6800.
Vroeger met de FX5900 had je van die prachtige demo's, lekker sfeervol met die wagen en dat tankstation.
Maar nu?
Wat denken jullie er van?
[ Voor 4% gewijzigd door ETzPliskin op 02-09-2004 14:29 ]
Dat vind ik ook - in vind Ruby van Ati Bijvoorbeeld ook veel mooier dan Nalu 
maar gelukkig loopt die op een 6800 met de laatste wrapper ook redelijk
[ Voor 34% gewijzigd door Optical op 02-09-2004 14:33 ]
Aha! Ik dacht dat het alleen andersom was. Kun je even uitleggen hoe dat moet?Optical schreef op 02 september 2004 @ 14:32:
Dat vind ik ook - in vind Ruby van Ati Bijvoorbeeld ook veel mooier dan Nalu
Hier :
http://www.users.on.net/~triforce/ruby/
Kun je de wrapper vinden van Colourless , zie ook de beyond3d.com forums
Als je een 6800-series kaart hebt moet je wel met Rivatuner 'force 2.0' shaders aanzetten anders werkt ie niet
http://www.users.on.net/~triforce/ruby/
Kun je de wrapper vinden van Colourless , zie ook de beyond3d.com forums
Als je een 6800-series kaart hebt moet je wel met Rivatuner 'force 2.0' shaders aanzetten anders werkt ie niet
Tnx, het is gelukt 
Ruby is al veel leuker dan Nalu. Ik vind echt niks aan Nalu
Het mag dan wel veel snufjes hebben, maar ze vallen niet op.
Hopelijk maakt Nvidia nog een paar demo's
Ruby is al veel leuker dan Nalu. Ik vind echt niks aan Nalu

Het mag dan wel veel snufjes hebben, maar ze vallen niet op.
Hopelijk maakt Nvidia nog een paar demo's
[ Voor 81% gewijzigd door ETzPliskin op 02-09-2004 15:18 ]
Na alle kermis, NWD lan parties, school intro's etc eindelijk tijd gehad eff mn pc goed te instaleren en 3D mark'03 te draaien!
Hier de screen:

Sorry voor grote plaatje, anders is er weinig van te zien
Hier de details download:
http://www.falcon88.com/files/tweakers/score2.3dr
#korte specs Hardware:
- XFX nVidia Geforce 6800 Ultra
- 2x 512 Corssair LL pro (leds)
- Creative Audigy 2 EX
- P4 3.0 Ghz HT (Northwood)
- Asus P4C800 Deluxe-e
- Termaltake Purepower 480 Voeding
#korte specs Software:
- Windows XP Pro Engels + SP1 & SP2
- nVidia Force Ware 61.77
- Futermark 3Dmark 2003 + 340 patch
Hier de screen:

#korte specs Hardware:
- Creative Audigy 2 EX
- Asus P4C800 Deluxe-e
#korte specs Software:
[ Voor 23% gewijzigd door Fr0zenFlame op 02-09-2004 19:35 ]
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
Misschien kon je ook gewoon een linkje posten naar de Futuremark Result browser
Anoniem: 38733
Had er tenminste even wat meer compressie tegenaan gegooid in die jpeg. Nu is tie 'slechts' 4Mb.Sorry voor grote plaatje, anders is er weinig van te zien
[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 02-09-2004 17:01 ]
Anoniem: 78714
Ok, bedankt, kaartje is besteld!.Optical schreef op 02 september 2004 @ 09:38:
[...]
robjee schreef op 01 september 2004 @ 22:10:
Ja ik heb em
Ik ben er zeer tevreden mee - ik haal met 3dmark03 ook iets van 10300 ofzo
Er is blijkbaar een lading slechte kaarten in omloop, vandaar m'n twijfel:
http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=57402
anders gebruik je eens compressie ofzo.. de snelheid dat jouw plaatje op mijn scherm verschijnt deed me weer denken aan het modem tijdperkFr0zenFlame schreef op 02 september 2004 @ 15:22:
Na alle kermis, NWD lan parties, school intro's etc eindelijk tijd gehad eff mn pc goed te instaleren en 3D mark'03 te draaien!
Hier de screen:
[afbeelding]
#korte specs Hardware:
- Creative Audigy 2 EX
- Asus P4C800 Deluxe-e
#korte specs Software:
hahaha zal ik hem dan eff kleiner maken 
Hahah nou ik heb toch 1 mbit up dus zou goed moeten gaan en datalimiet doek niet aan, eigen apache server!
Edit conpressie done! & uhm ik wou ook link plaatzen naar futermarks maar die gaf error ivm met 340 patch ofzo.. naja voor zover ik weet is ie goed gepatched maargoed!
Hahah nou ik heb toch 1 mbit up dus zou goed moeten gaan en datalimiet doek niet aan, eigen apache server!
Edit conpressie done! & uhm ik wou ook link plaatzen naar futermarks maar die gaf error ivm met 340 patch ofzo.. naja voor zover ik weet is ie goed gepatched maargoed!
[ Voor 41% gewijzigd door Fr0zenFlame op 02-09-2004 19:29 ]
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
Het was vandaag de bedoeling "eventjes" een zalman heatpipe koeler te plaatsten op mijn XFX 6800GT. Ik zeg even omdat dit normaal niet meer dan 20 á 30 min duurt. Echter eenmaal de GT uitgekleed kom ik tot de onaangenamen verassing dat de boutjes die worden bijgeleverd van zalman niet door het pcb passen. Nu lijkt boren me geen goed plan dus na een hint van Lanvlam toch weer verder gegaan. Nu foto's meer zeggen dan woorden zie hier,

De XFX 6800GT geheel kaal

Aangezien bij de ZM80HP-D maar 4 ramsinks worden geleverd gaat deze ramsink hergebruikt worden

Het Front blok van de HP voorzien van 4 armpjes en aan de uiteinden de originele schroeven met springveer geplaats. Deze worden op zijn plaats gehouden door de zwarte plaat

Het Back blok van de HP kan dus niet worden vastgehouden omdat er geen boutjes door en door gaan. om de onderkant toch op zijn plaats te houden komen zijn deze op de foto echt noodzakelijk

Het Front blok en ramsink terugeplaatst op de kaart

De gehele bovenkant van de HP geassembleerd

De gehele onderkant van de HP geassembleerd
Zoals ik al reeds eerder vermelde de onderkant (back) zweeft nu enkele milimeters boven de kaart. Echter als de hele HP koeling is geplaatst blijft hij op zijn plaats door de bevestiging aan de zijkanten. Al met al maakt mijn kast nu weer stukken minder lawaai.
Moet wel zeggen waar ik na een uur spelen in het verleden bij mijn Ti4200 de HP koeler sonder problemen kon vastpakken. Is dat hier niet echt (langdurig) aan te raden. Volgens coolbits wordt de GPU na een uur volaan gamen tussen de 85 en 89 graden.
Dit lijkt mij best heet (zeker als je het vergelijkt met een CPU), maar de shutdown temp staat standaard ingesteld op 120 graden (en waarschuwingsmetertje staat precies in het midden). Idle (dus werken in windows) zakt de temp zo ronde de 65 graden. In 2D draait de GT, GT settings (dus 350/1000) en in 3D is hij ingesteld op Ultra setting (400/1100). Zijn dit nu temps waar ik me grondig zorgen over moet maken of valt dit wel mee!?

De XFX 6800GT geheel kaal

Aangezien bij de ZM80HP-D maar 4 ramsinks worden geleverd gaat deze ramsink hergebruikt worden

Het Front blok van de HP voorzien van 4 armpjes en aan de uiteinden de originele schroeven met springveer geplaats. Deze worden op zijn plaats gehouden door de zwarte plaat

Het Back blok van de HP kan dus niet worden vastgehouden omdat er geen boutjes door en door gaan. om de onderkant toch op zijn plaats te houden komen zijn deze op de foto echt noodzakelijk

Het Front blok en ramsink terugeplaatst op de kaart

De gehele bovenkant van de HP geassembleerd

De gehele onderkant van de HP geassembleerd
Zoals ik al reeds eerder vermelde de onderkant (back) zweeft nu enkele milimeters boven de kaart. Echter als de hele HP koeling is geplaatst blijft hij op zijn plaats door de bevestiging aan de zijkanten. Al met al maakt mijn kast nu weer stukken minder lawaai.
Moet wel zeggen waar ik na een uur spelen in het verleden bij mijn Ti4200 de HP koeler sonder problemen kon vastpakken. Is dat hier niet echt (langdurig) aan te raden. Volgens coolbits wordt de GPU na een uur volaan gamen tussen de 85 en 89 graden.
Dit lijkt mij best heet (zeker als je het vergelijkt met een CPU), maar de shutdown temp staat standaard ingesteld op 120 graden (en waarschuwingsmetertje staat precies in het midden). Idle (dus werken in windows) zakt de temp zo ronde de 65 graden. In 2D draait de GT, GT settings (dus 350/1000) en in 3D is hij ingesteld op Ultra setting (400/1100). Zijn dit nu temps waar ik me grondig zorgen over moet maken of valt dit wel mee!?
Gezien dat mijn kaart(xfxultra) met stock koeling max 70C word, denk ik wel dat je mbt de levensduur van je kaart eens de koeling moet herzien.
Van de andere kant is het dan weer zo, dat een kaart toch maar +-2 jaar meegaat en als je verder geen rare artifacts in beeld hebt, het allemaal wel meevalt.
Van de andere kant is het dan weer zo, dat een kaart toch maar +-2 jaar meegaat en als je verder geen rare artifacts in beeld hebt, het allemaal wel meevalt.
Onze systemen doen in de totaalscore weinig van elkaar onder, echter zijn er wel een paar bijzondere verschillen naar mijn mening (bijv. in CPU score). Mijn 3200+ draait op 2,2 GHz, Windows XP niet vers geïnstalleerd, draait nu een half jaar ongeveer.Fr0zenFlame schreef op 02 september 2004 @ 15:22:
Hier de screen:
[afbeelding]
#korte specs Hardware:
- Creative Audigy 2 EX
- Asus P4C800 Deluxe-e

Ik zit me wel behoorlijk te irriteren aan het lawaai van m'n 6800GT, dus komt er binnenkort wel een Zalman op, eerst ff sparen
@ SmidsY
Na de review van jou gelezen te hebben, wacht ik liever op een beter passend model. Mijn XFX GT, die verder identiek is aan die van jou, wordt idle maar 57 graden en stressed nog geen 70. (beide op Ultra speeds; 400/1100) Die hoge temps worden waarschijnlijk veroorzaakt doordat de ZM80HP-D niet ideaal bevestigd is.
[ Voor 20% gewijzigd door NokiaFan op 02-09-2004 20:14 ]
Damm dat had ik niet gezien !Anoniem: 78714 schreef op 02 september 2004 @ 16:58:
[...]
Ok, bedankt, kaartje is besteld!.
Er is blijkbaar een lading slechte kaarten in omloop, vandaar m'n twijfel:
http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=57402
Nouja vervelend voor die mensen maar de mijne zat blijkbaar niet in een slechte batch
kan natuurlijk een keer gebeuren zo iets , maar als het goed is wordt ie dan gewoon omgeruild.
Ik heb m besteld bij Alternate btw. , waar haal jij em ?
Naja mijn windows is ook best gehandicampt hr met SP1 & vooral SP2
hahah en net terug van een LAN dus das ook niet super... Nortin mog dan wel geupdate zijn maar virussen alom daar!
Verder weet ik niet meer precies hoe het zit met hoe die AMD 3200+ van jou werkt tov mijn PIV 3,0Ghz. Ik geloof dat het zo was dat een AMD 3200+ evenveel aan kan als een 3,2 Ghz Intel alleen op een laager aantal MHz... Ik heb nog eff gezocht op internet maar kon het artikel niet meer vinden! Dat de AMD aanduidling van 3200+ niet het aantal mhz aanduid weten we allemaal maar het geeft geloof ik wel iets aan waardoor is zicht in dit geval bijvoorbeeld kan meten met de 3Ghz CPU van intel.
Is er iemand ie dit wat duidelijker kan uitleggen? Persoonlijk blijf ik liever bij intel kea prestaties, stabiliteid & de betere warmte/koeling/power management/meting!
Verder weet ik niet meer precies hoe het zit met hoe die AMD 3200+ van jou werkt tov mijn PIV 3,0Ghz. Ik geloof dat het zo was dat een AMD 3200+ evenveel aan kan als een 3,2 Ghz Intel alleen op een laager aantal MHz... Ik heb nog eff gezocht op internet maar kon het artikel niet meer vinden! Dat de AMD aanduidling van 3200+ niet het aantal mhz aanduid weten we allemaal maar het geeft geloof ik wel iets aan waardoor is zicht in dit geval bijvoorbeeld kan meten met de 3Ghz CPU van intel.
Is er iemand ie dit wat duidelijker kan uitleggen? Persoonlijk blijf ik liever bij intel kea prestaties, stabiliteid & de betere warmte/koeling/power management/meting!
Dit is mijn score met mijn overgeclockte xfx 6800GT:
Haal bijna 14000
Haal bijna 14000

Anoniem: 121083
ik heb een xfx 6800 ultra en haal gemiddeld
6000 !!
in 3dmark 2003.(1024*768, alles uit)(terwijl hij 12k moet kunnen doen!)
verder loopt de computer stabiel.
ik kan doom3 niet op hoogste settings spelen (1280*1024)
-nieuwste drivers
-gedefragmenteerd
-geen schone installatie (maar dat scheelt niet 100% in prestaties
-kast krijgt genoeg lucht (staat open)
configuratie;
amd64 3200+
xfx 6800 ultra
1536 mb ram
raid 0 (sata 7200 rpm)
350 watt aopen voeding
iemand een idee hoe ik aan zo'n lage score kom?
het lijkt geen voeding-probleem, de kaart lijkt gewoon traag.
6000 !!
-nieuwste drivers
-gedefragmenteerd
configuratie;
amd64 3200+
xfx 6800 ultra
1536 mb ram
raid 0 (sata 7200 rpm)
350 watt aopen voeding
Anoniem: 101975
Heb je de chipset drivers geinstalleerd van je moederbord, ik weet niet wat voor een moederbord je hebt, Via/Nvidia chipset, maar ik zou daar de nieuwste drivers van installeren.Anoniem: 121083 schreef op 02 september 2004 @ 21:23:
6000 !!
-nieuwste drivers
-gedefragmenteerd
configuratie;
amd64 3200+
xfx 6800 ultra
1536 mb ram
raid 0 (sata 7200 rpm)
350 watt aopen voeding
hoe ver heb je 'm overgeklokt ??davey s. schreef op 02 september 2004 @ 20:54:
Dit is mijn score met mijn overgeclockte xfx 6800GT:
Haal bijna 14000![]()
[afbeelding]
440/1200 (Watercooling alleen op graka)
Na het tweaken van mijn airflow in de kast wordt de stressed temp nog maar max 80 graden en idle is het 60 geworden. Binnenkort eens gaan kijken naar een nieuwe voeding met betere afzuig "karakteristieken" dan mijn huidige en dan zal het nog wat verder moeten vallen. Ben al op de goede weg. Wacht eingelijk nog op een reactie van Mr. Detonator
heel mooi gedaanSmidsY schreef op 02 september 2004 @ 22:06:
Wacht eingelijk nog op een reactie van Mr. Detonator
alleen die temps moet je wat aan doen.....mijne is 50-55 idle.....65-66 stressed...
zonder memkoeling welteverstaan..
The Inq komt weer met z'n dagelijkse portie geruchten (dus neem het met een flinke korrel zout). Ook nVidia is weer aan de beurt.
De nieuwe WHQL gecertificeerde drivers komen binnenkort uit:
http://www.theinquirer.net/?article=18231
Electronic Arts ontkent dat zij SM3.0 games in ontwikkeling hebben. Volgens EA gebruikt geen enkele game uit hun stal Shader Model 3. Hiermee is de presentatielijst van nVidia opeens meer dan gehalveerd:
http://www.theinquirer.net/?article=18228
De nieuwe WHQL gecertificeerde drivers komen binnenkort uit:
http://www.theinquirer.net/?article=18231
Electronic Arts ontkent dat zij SM3.0 games in ontwikkeling hebben. Volgens EA gebruikt geen enkele game uit hun stal Shader Model 3. Hiermee is de presentatielijst van nVidia opeens meer dan gehalveerd:
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
@Mr. Detonator
Hoe heb jij die Zalman bevestigd!? op een soortgelijke manier als ik hier heb tentoongesteld!? of anders. Als het op een soortgelijke manier is heeft het verder te maken met mijn airflow. Ander misschien met de vage manier van bevestigen.
Hoe heb jij die Zalman bevestigd!? op een soortgelijke manier als ik hier heb tentoongesteld!? of anders. Als het op een soortgelijke manier is heeft het verder te maken met mijn airflow. Ander misschien met de vage manier van bevestigen.
De volgende koeler lijkt me een betere oplossing voor mensen met een 6800GT/Ultra: Arctic Cooling NV Silencer 5, kun je hier kopen.SmidsY schreef op 02 september 2004 @ 22:34:
@Mr. Detonator
die nieuwe LOTR zou toch SM3 ondersteuning hebben?CJ schreef op 02 september 2004 @ 22:27:
en dat was toch van EA?
achja... The Inq...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Tja, geruchten hé? Het geruchtje van EA komt wel héél erg geruchterig over: "...but our understanding was... ...We don’t know... ...was pleased to deny...". Die laatste hoorde hier niet... einde selectieve quote. 
Even een kleine opmerking voor iedereen. We zijn erg blij voor je dat je een goeie score in 3DMark haalt en we vinden het ook erg vervelend dat je niet de score haalt die je had verwacht, maar dit topic is niet bedoeld voor 3DMark gerelateerde vragen. Als je er niet uit komt, kun je dit stukje uit de FAQ lezen. Als je er dan nog niet uitkomt, kun je óf een nieuw topic openen, maar liever eerst alle instellingen goed doornemen en de search gebruiken.
Even een kleine opmerking voor iedereen. We zijn erg blij voor je dat je een goeie score in 3DMark haalt en we vinden het ook erg vervelend dat je niet de score haalt die je had verwacht, maar dit topic is niet bedoeld voor 3DMark gerelateerde vragen. Als je er niet uit komt, kun je dit stukje uit de FAQ lezen. Als je er dan nog niet uitkomt, kun je óf een nieuw topic openen, maar liever eerst alle instellingen goed doornemen en de search gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door IceEyz op 02-09-2004 22:55 ]
mee eens.NokiaFan schreef op 02 september 2004 @ 22:44:
[...]
De volgende koeler lijkt me een betere oplossing voor mensen met een 6800GT/Ultra: Arctic Cooling NV Silencer 5, kun je hier kopen.
Spoedig nieuwe WHQL Forceware !? Cool. Kben benieuwd hoe die scoort in die Source Stresstest.
EA niet mee in SM3.0 gamelijst ? Boeiuh ! Imho is EA al eeuwen lang geen game dev meer, maar louter een stelletje publishing CEO 'suits'.
Belangrijker voor mij is ; Splinter Cell 3 staat er WEL bij. Mijn favoriet ver8te game.
EA niet mee in SM3.0 gamelijst ? Boeiuh ! Imho is EA al eeuwen lang geen game dev meer, maar louter een stelletje publishing CEO 'suits'.
Belangrijker voor mij is ; Splinter Cell 3 staat er WEL bij. Mijn favoriet ver8te game.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 119772 op 02-09-2004 23:23 ]
Anoniem: 38246
zeker bij een oud tijdprek blijven hangenFr0zenFlame schreef op 02 september 2004 @ 20:28:
Naja mijn windows is ook best gehandicampt hr met SP1 & vooral SP2hahah en net terug van een LAN dus das ook niet super... Nortin mog dan wel geupdate zijn maar virussen alom daar!
Sind de athlonXP is de stabiliteid zeker net zo goed als die van intel
En de athlon64 dat is nu gewoon de beste cpu die je nu maar kan krijgen want hij heeft goede prestaties beter dan van intel in de meeste gevallen en vooral in gamen!
De stabiliteid is zeker net goed als van intel.
De warmte is bij de athlon64 echt veel minder dan de nieuwe intel p4! (dus koeling is ook geen probleem
De power management is ook vele male beter want als de proc niks doet clockt hij zig zelf terug naar 800 of 1000mhz
Is dit duidelijker, zo niet dan hoor ik het
niks mis met een intel intel combi, er niks stabieler dan dat! een nforce chipsetje oke, maar liever intel. Iig nooit meer via, dat was rommel en nog steeds
maar goed laten we ontopic blijven
Zeker niks mis mee maar zelfs Via heeft de laatste 2 jaar zeer goede schipsets op de markt gezet die ook rete stabiel beginnen te worden. Als serieuze gamer is er maar 1 keuze en dat is een amd 64 met een kt800 of een nforce chipset.epo schreef op 03 september 2004 @ 00:03:
niks mis met een intel intel combi, er niks stabieler dan dat! een nforce chipsetje oke, maar liever intel. Iig nooit meer via, dat was rommel en nog steedsmaar goed laten we ontopic blijven
Anoniem: 99613
Vraagje..
Heb dus een FX 5900 XT icm een nieuwe monitor (CRT, LG TG910B), op de standaard VGA-poort van de videokaart krijg ik de kleur groen die vaak aan en uit flikkert.. Als ik de DVI-aansluiting gebruik, heb ik dat dus niet.. MAAR, het is niet langer mogelijk om mijn TV te clonen (moet dus switchen tussen displays), ik neem aan dat de encoder/filter dus niet tegelijk uit de DVI-poort en de TV-out output kan geven.. Of is er gewoon iets mis met mijn GPU (omdat hij sowieso kuren vertoont via de reguliere d-sub vga-poort, eerdere monitor vertoonde ook al kuren...)
Edit: ik gebruik gewoon forceware 66.00, andere versies gebruiken maakt niets uit
Heb dus een FX 5900 XT icm een nieuwe monitor (CRT, LG TG910B), op de standaard VGA-poort van de videokaart krijg ik de kleur groen die vaak aan en uit flikkert.. Als ik de DVI-aansluiting gebruik, heb ik dat dus niet.. MAAR, het is niet langer mogelijk om mijn TV te clonen (moet dus switchen tussen displays), ik neem aan dat de encoder/filter dus niet tegelijk uit de DVI-poort en de TV-out output kan geven.. Of is er gewoon iets mis met mijn GPU (omdat hij sowieso kuren vertoont via de reguliere d-sub vga-poort, eerdere monitor vertoonde ook al kuren...)
Edit: ik gebruik gewoon forceware 66.00, andere versies gebruiken maakt niets uit
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 99613 op 03-09-2004 02:34 ]
Nou als het om zn smak geld gaat gaa ik liever voor zekerheid en vertrouw ik liever niet op die warmte diodes van AMD
maar goed On-Topic maar weer!
Ik ga btw van de week eff mn Systeem eff schoon maken, eff mn geheugen, cpu & gpu waat mogelijk wat clocken en eff de nieuwe force ware beta drivers instaleren en nog ff benshen!
Ik ga btw van de week eff mn Systeem eff schoon maken, eff mn geheugen, cpu & gpu waat mogelijk wat clocken en eff de nieuwe force ware beta drivers instaleren en nog ff benshen!
Ik heb 'm bevestigd volgen het boekje....dus gewoon met de originele boutjes/moertjes.....alleen de gaten in de printplaat zijn idd iets te krap.SmidsY schreef op 02 september 2004 @ 22:34:
@Mr. Detonator
Dit heb ik opgelost door héél voorzichtig die gaatjes groter te dremelen .....het zijn een soort van koperen busjes die in de printplaat zitten geperst....
maar ik zie geen fan bij jou erop zitten.....je bent 'm toch niet passief aan het koelen he ??....dat verklaart dan gelijk je temperaturen...

Zo hoort 't er ongeveer uit te zien:
zónder fan koelen kan niet meer vanaf de radeon 9600/nvidia ti42-4400 ongeveer
en áls je er een fan opzet, zit die mem-koeling misshien een beetje in de weg voor een goede airflow...
zo dus:

[ Voor 20% gewijzigd door Mr. Detonator op 03-09-2004 14:53 ]
@Mr Detonator
In eerste instantie passief gekoeld, dit mijn kast ter hoogte van de videokaart een casefan in de zijkant heeft zitten. Gisteren wat zitten proberen met airflow en idd de extra zijfan van zalman geplaatst. Idle zit ik nu op 60 graden en stressed rond de de 80. Het wordt dus al minder.
Binnenkort moet ik toch echt aan een andere voeding, dus wordt het er eentje met 120mm fan aan de onderkant. Want nu blijft er in mijn kast daar nog ardig wat warmte hangen. Ik blijf dus bezig met verbeteren
En wordt het echt niet beter kan ik altijd die zalman dumpen en overschakelen op een NV silencer.
In eerste instantie passief gekoeld, dit mijn kast ter hoogte van de videokaart een casefan in de zijkant heeft zitten. Gisteren wat zitten proberen met airflow en idd de extra zijfan van zalman geplaatst. Idle zit ik nu op 60 graden en stressed rond de de 80. Het wordt dus al minder.
Binnenkort moet ik toch echt aan een andere voeding, dus wordt het er eentje met 120mm fan aan de onderkant. Want nu blijft er in mijn kast daar nog ardig wat warmte hangen. Ik blijf dus bezig met verbeteren
En waarom zijn de amd diodes onbetrouwbaar?? Je hoort op dit moment niks anders als lof voor de nieuwe serie van amd die op bijna elk punt beter is als zijn tegenhanger die op dit moment kampt met een hitte probleem en en slechte schaalbaarheid.Fr0zenFlame schreef op 03 september 2004 @ 02:35:
Nou als het om zn smak geld gaat gaa ik liever voor zekerheid en vertrouw ik liever niet op die warmte diodes van AMDmaar goed On-Topic maar weer!
Ontopic: Probeer anders ook je geheugen timings zo ideaal mogelijk te zetten hiermee kon ik mijn 3dmark score ook aanzienlijk omhoog krijgen.
Zou iemand mij het advies willen geven bij het volgende:
Ik loop al een tijd te wacht op de MSI’s NX6800 GeForce 6800 GT maar deze is bij komplett uitgesteld tot oktober. Ik ben het helemaal zat want ik zit al sinds juni zonder videokaart, dus denk ik er over om de MSI’s NX6800 GeForce 6800 128MB te kopen, aangezien ik toch niet hoger kan met m'n lcd dan 1280 x 1024 . Maar nou wilde ik vragen of iemand ervaringen heeft met die kaart en ook met het activeren van die pipelines.
Ik loop al een tijd te wacht op de MSI’s NX6800 GeForce 6800 GT maar deze is bij komplett uitgesteld tot oktober. Ik ben het helemaal zat want ik zit al sinds juni zonder videokaart, dus denk ik er over om de MSI’s NX6800 GeForce 6800 128MB te kopen, aangezien ik toch niet hoger kan met m'n lcd dan 1280 x 1024 . Maar nou wilde ik vragen of iemand ervaringen heeft met die kaart en ook met het activeren van die pipelines.
[rml]Optical in "[ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 9"[/rml]ronwiel schreef op 03 september 2004 @ 12:15:
Met unlocken van pipes heb ik nog geen ervaring - hardware flash waag ik niet ik wacht wel tot Rivatuner volgende week geupdate wordt
Meneertjes/Vrouwtjes van de Inq hadden een klein beetje gelijk, er zijn nu nieuwe WHQL ForceWare drivers, maar deze zijn bedoeld voor de Quadro-series en niet voor 6800/6600 kaarten. ForceWare 65.90 WHQL
Dan hebben ze bij Guru3D ook een review van de Inno3D GeForce 6800 128MB
Dan hebben ze bij Guru3D ook een review van de Inno3D GeForce 6800 128MB
Nou...bij NVnews forum zijn ze niet kapot van 65.90 kwa game performance.
Iedereen kan dus maar beter w8ten op de spoedig verw8te Forceware.
Ow ja, kga zodalijk es wat foto's maken van de Gainward GT in m'n bakkie.
Ik hoop ze dan volgende week te kunnen posten (jaja, niet iedereen heb een
digi cam....)
Iedereen kan dus maar beter w8ten op de spoedig verw8te Forceware.
Ow ja, kga zodalijk es wat foto's maken van de Gainward GT in m'n bakkie.
Ik hoop ze dan volgende week te kunnen posten (jaja, niet iedereen heb een
digi cam....)
Waarom haal je hem niet bij OCUK,daar hebben ze zat GT's te koop staanronwiel schreef op 03 september 2004 @ 12:15:
LOLZ,
Jeetje hoe kom je er bij om een kaart als zo'n 6800tje passief te koelen, ahahaha, en helemaal dat je nog je zelf zit af te vragen waarom hij zo heet word lol sorry, dat was wel erg funny hoor.
Maar anyways, die zalman coolings blok ziet er gelikt uit, maar hoeveel koelt dat ding beter dan gewoon de normale koelings fan die er op zit?? is het echt een groot verschil??
Jeetje hoe kom je er bij om een kaart als zo'n 6800tje passief te koelen, ahahaha, en helemaal dat je nog je zelf zit af te vragen waarom hij zo heet word lol sorry, dat was wel erg funny hoor.
Maar anyways, die zalman coolings blok ziet er gelikt uit, maar hoeveel koelt dat ding beter dan gewoon de normale koelings fan die er op zit?? is het echt een groot verschil??
Anoniem: 38246
Jah van de athlon xp kon de temp lezing nog wel raar uitvallen daar geef ik je gelijk in.Fr0zenFlame schreef op 03 september 2004 @ 02:35:
Nou als het om zn smak geld gaat gaa ik liever voor zekerheid en vertrouw ik liever niet op die warmte diodes van AMDmaar goed On-Topic maar weer!
Maar maar bij de a64 heb je dat niet meer want de temp diode zit nu in de processor zelf net zoals bij intel
En zoals sjek al zegt is dat VIA met de kt800/pro chip voor amd zeker een hele stabiele chip heeft net zo goed als die van intel
Maarjah als je een intel fan bent moet je gewoon een intel kopen
dat ligt een beetje aan de originele koeling die erop zit...die van xfx is vrij goed...dus 't scheelt een graad of 2-5...niet veel dusDrDeathhand schreef op 03 september 2004 @ 16:17:
LOLZ,
van de week m'n asetec-antartica l30 setje maar eens in gaan bouwen....
He jongen even een vraag.
Ik heb vandag mijn geforce 6800 128 mb binnen gekreegen.
Heb gelijk windows er opnieuwe op gezet.
Toen heb ik twee testen gedaan de 3d mark 2001 en 2003.
Nu haalt hij bij 2001 maar 11009 punten ik haalden bij me 9700 pro nog meer:(
En bij de 2003 maar 7090 punten dit klopt gewoon niet.
Ik heb deze versie drivers 6.1.7.7
wie kan mij helpen
Dit zijn mijn spec
Aopen MX4GR Moederbord
P4 intel 2Gh
2x 256 MB geheugen (512MB)
2x40 Gh maxstor hardenschijf
Geforce 6800 non ultra 128 mb
Ik heb vandag mijn geforce 6800 128 mb binnen gekreegen.
Heb gelijk windows er opnieuwe op gezet.
Toen heb ik twee testen gedaan de 3d mark 2001 en 2003.
Nu haalt hij bij 2001 maar 11009 punten ik haalden bij me 9700 pro nog meer:(
En bij de 2003 maar 7090 punten dit klopt gewoon niet.
Ik heb deze versie drivers 6.1.7.7
wie kan mij helpen
Dit zijn mijn spec
Aopen MX4GR Moederbord
P4 intel 2Gh
2x 256 MB geheugen (512MB)
2x40 Gh maxstor hardenschijf
Geforce 6800 non ultra 128 mb
@ DrDeathhand
Allemaal leuk en aardig maar heb hem nooit passief gekoeld
dit omdat ik de zijkant van mijn kast er precies ter hoogte van de videokaart een fan zit. Tussen de videokaart en kastwand zit ongeveer 5 cm heb er nu dus nog een fan tussen hangen waardoor de temps nog wat zijn gezakt. Dus heb er nu 2 achter elkaar zitten.
Allemaal leuk en aardig maar heb hem nooit passief gekoeld

@gemerden2
heb je wel alle opties op ''prestatie'' gezet....en alle schuiven naar links ??
chipset-driver geinstalleerd ??
ik heb 's op de online-result-browser gekeken.....en zo'n score komt wel ongeveer overeen met wat je hebt.....'t is tenslotte geen gt/ultra
de hoogste score met een 6800 is 11.000...dit is dan wel met een behoorlijk overgeklokte cpu/800fsb..enz..enz....daarna gaan de scores al gauw omlaag....zo tussen de 7000-8000...lijkt mij vrij normaal dus wat je haalt
ik heb 's op de online-result-browser gekeken.....en zo'n score komt wel ongeveer overeen met wat je hebt.....'t is tenslotte geen gt/ultra
de hoogste score met een 6800 is 11.000...dit is dan wel met een behoorlijk overgeklokte cpu/800fsb..enz..enz....daarna gaan de scores al gauw omlaag....zo tussen de 7000-8000...lijkt mij vrij normaal dus wat je haalt
[ Voor 92% gewijzigd door Mr. Detonator op 03-09-2004 17:42 ]
dat is dus niet de bedoeling...die fan moet erop worden gedraaid....SmidsY schreef op 03 september 2004 @ 17:35:
@ DrDeathhand
Allemaal leuk en aardig maar heb hem nooit passief gekoelddit omdat ik de zijkant van mijn kast er precies ter hoogte van de videokaart een fan zit. Tussen de videokaart en kastwand zit ongeveer 5 cm heb er nu dus nog een fan tussen hangen waardoor de temps nog wat zijn gezakt. Dus heb er nu 2 achter elkaar zitten.
zéker omdat die mem-koeling ook nog een beetje in de weg zit
[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Detonator op 03-09-2004 17:43 ]
welke chipset drivers bedoel je van me moederbord of vgaMr. Detonator schreef op 03 september 2004 @ 17:36:
@gemerden2
Hoe kan je trouwen de score zien van anderen ik kan het niet vinden op de site.
Nou het zou me erg verbaazen als hij net zo presteerts als de ati 9700 pro.
Als ik de reviews lees moet hij toch echt wel meer doen
nou 11000 voor 3dmark 2001 is echt niks hoor
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 94113 op 03-09-2004 17:50 ]
DAt Bedoel ik MR Detonator,
Zo'n koelings fan is enorm belangrijk, tis niet voor niks dat die standaard op een vid kaart geleverd word, tis niet zo van oww hij kan ook wel zonder, maar we doen het er maar op als een extratje voor de consument.
Die lucht die er op geblazen word is cruciaal voor de koeling, maar als men het niet geloof draai dan eens de kaart zonder koelings van en blok, dan merk je het snel genoeg.
Daarom ook was de koeling net in het begin van de 6800 wat luidruchtiger , maar dat kunnen ze allemaal aanpassen en dat deden ze dus ook.
In iedergeval, een koelings blok alleen is niet voldoende, en ook niet dat je er een externe fan op laat blazen, hij moet er echt op zitten.
Zo'n koelings fan is enorm belangrijk, tis niet voor niks dat die standaard op een vid kaart geleverd word, tis niet zo van oww hij kan ook wel zonder, maar we doen het er maar op als een extratje voor de consument.
Die lucht die er op geblazen word is cruciaal voor de koeling, maar als men het niet geloof draai dan eens de kaart zonder koelings van en blok, dan merk je het snel genoeg.
Daarom ook was de koeling net in het begin van de 6800 wat luidruchtiger , maar dat kunnen ze allemaal aanpassen en dat deden ze dus ook.
In iedergeval, een koelings blok alleen is niet voldoende, en ook niet dat je er een externe fan op laat blazen, hij moet er echt op zitten.
je had beter eerst wat ''vooronderzoek'' kunnen doen, dan was je er al achter gekomen dat de 6800non maar een kleine vooruitgang is t.o.v je ''oude'' kaartAnoniem: 94113 schreef op 03 september 2004 @ 17:44:
[...]
welke chipset drivers bedoel je van me moederbord of vga
heb je ooit een videokaart gezien met een chipset erop ??
mobo-chipset dus
Hoe kan je trouwen de score zien van anderen ik kan het niet vinden op de site.
Nou het zou me erg verbaazen als hij net zo presteerts als de ati 9700 pro.
Als ik de reviews lees moet hij toch echt wel meer doen
je 3dmark2001 score is ook vrij normaal hoor...je cpu/mem komt niet mee met je videokaart, vandaar die score....ik haal in 2001 ook bijna net zoveel met m'n 9800xt, dan met m'n 6800ultra.....zit iets van 1000-2000 punten verschil tussen..(20.000-22.000)
3dmark 2003 gebruikt bijna alleen je videokaart...vandaar dat je score daar wél hoger is....
je moet wel ingelogd zijn om resultataen te bekijken bij futuremark...bovenin staat ergens ''ORB''....druk daar maar eens op ......enndan links ergens ''comparison'' aanklikken
[ Voor 29% gewijzigd door Mr. Detonator op 03-09-2004 19:13 ]
ja ik heb veel reviews gelezen en met de nieuwe game wat hij echt veel beter dan me ati 9700 pro
en ik heb de scores all gezien ik weet nu waar het staat
en ik heb de scores all gezien ik weet nu waar het staat
Is er ook door een website onderzoek gedaan naar de geluidsproductie van de verschillende kaarten? Ik vind het belangrijk om te weten welke 6800 GT het stilste is. Ik denk dat de MSI wel goed zit.
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Ik denk zelf dat een Albatron 6800GT nog stiller is(denk).de ultra van hun is b.v.stiller dan de asus ultra.
btw.heb ook een Albatron GT in bestelling staan bij PC Globe,ze hadden er 15 op voorraad,deze kaart schijnt het heel goed te doen met oc.
btw.heb ook een Albatron GT in bestelling staan bij PC Globe,ze hadden er 15 op voorraad,deze kaart schijnt het heel goed te doen met oc.
Tis inderdaad niet zo veel maar 3dmark 2001 zegt niet echt meer iets over je videokaart, het is al heel gauw CPU-limited. Die 2 Ghz P4 is niet helemaal state of the art meer..Anoniem: 94113 schreef op 03 september 2004 @ 17:44:
[...]
Yeah well. The Dude abides.
Anoniem: 38733
Alle schuiven op "prestatie", houdt dat niet in dat je bi-lineair filtert i.p.v. tri-lineair? Lijkt me nu ook weer niet de bedoeling.@gemerden2

laat maar was een fout
deze post
[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 94113 op 04-09-2004 08:33 ]
Ik heb geen flauw idee wat nou weer OCUK is maar goed. IK zoek iig de tweede revisie van 6800 GT van MSI, want ik wil die nieuwe koeler van hun hebben.Fern schreef op 03 september 2004 @ 15:49:
[...]
Waarom haal je hem niet bij OCUK,daar hebben ze zat GT's te koop staan
oke maar als ik nu dit koopBiff schreef op 04 september 2004 @ 02:12:
[...]
Tis inderdaad niet zo veel maar 3dmark 2001 zegt niet echt meer iets over je videokaart, het is al heel gauw CPU-limited. Die 2 Ghz P4 is niet helemaal state of the art meer..
moederbord: MSI K8T Neo-FSR (AMD)
CPU: AMD Athlon 64 3000+
en dit geheugen: 512 mb of 1024 mb
gaan mijn scores dan echt een stuk hooger liggen
EDIT: Ik heb net die Nalu demo gedaan maar die loopt zelf kut en die moet nog normaal lopen volgens mij
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 94113 op 04-09-2004 10:56 ]
Als iemand nog een leuke goedkope Geforce 6800NU wil kopen voor weinig dan moet je de Albatron Geforce 6800 AGP kopen voor 292,00 euro.
Staat in de pricewatch bij tweakers.
Staat in de pricewatch bij tweakers.
Antwoord: Ja best wel. Maar op de vraag of een en ander nu onspeelbaar is en dan wel, nou nee, nu is het ook al best speelbaar imho. Maar als je toch al van plan was te upgraden, altijd doen natuurlijk. Wat heb je nou aan geheugen? Als je nu 512 hebt verklaart dat veel, je moet ook zeker 768 of meer hebben in deze tijd vind ik (Doom3 speelt gewoon zout met 512 bijv., hd-swapping als je nieuwe kamer binnengaat).Anoniem: 94113 schreef op 04 september 2004 @ 10:34:
[...]
oke maar als ik nu dit koop
moederbord: MSI K8T Neo-FSR (AMD)
CPU: AMD Athlon 64 3000+
en dit geheugen: 512 mb of 1024 mb
gaan mijn scores dan echt een stuk hooger liggen
EDIT: Ik heb net die Nalu demo gedaan maar die loopt zelf kut en die moet nog normaal lopen volgens mij
[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 04-09-2004 12:27 ]
maar hoe kan het nou dat de techniesen demo van geforce (nalu) nou ook slecht die is gemaakt voor de 6800 serie
tJa de vereiste voor die demo is 512mb, en de minimale vereisten zijn vaak niet perfect om optimaal te genieten.
nee maar als je het all drij mag noemen het is zo slecht dat het net of je naar lossen plaatje aan het kijken bent achter elkaar het is echt slecht
En we kunnen verder in Deeltje 10 
Prijzen zijn weer ff geüpdate en her en der wat kleine, héél erg kleine wijzigingen.
Prijzen zijn weer ff geüpdate en her en der wat kleine, héél erg kleine wijzigingen.
Anoniem: 23009
hmm het zal wel door XP SP2 komen, die moet je niet instaleren!Anoniem: 121083 schreef op 02 september 2004 @ 21:23:
6000 !!
-nieuwste drivers
-gedefragmenteerd
configuratie;
amd64 3200+
xfx 6800 ultra
1536 mb ram
raid 0 (sata 7200 rpm)
350 watt aopen voeding
Het is algemeen bekend als je SP2 installeerd dan gaat je 3D Mark score met 50% omlaag
Zeg slimmerik, dit topic is oud.Anoniem: 23009 schreef op 15 september 2004 @ 13:14:
[...]
hmm het zal wel door XP SP2 komen, die moet je niet instaleren!
Het is algemeen bekend als je SP2 installeerd dan gaat je 3D Mark score met 50% omlaag
[rml][ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 10[/rml]
Je beredenering klopt ook totaal niet, zowel 3Dmark2001 en 2003 bleven bij mij op enkele punten na gelijk na SP2 installatie.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dit topic is gesloten.