[Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.493 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Waar maken jullie je allemaal druk om.....................
Als je een beetje logisch nadenkt kom je erachter dat je een vidkaart voor de beste prijs koopt als de 2 concurrenten een beetje met elkaar in evenwicht zijn.
Vanwaar dan de enorme blijheid van zogenoemde "NV-fans" bij een eventuele voorsprong van nvidia qua vidkaarten??

Zonde, dat het informatieve gedeelte, waar dit topic ALLEEN over zou moeten gaan allang weer ondergesneeuwd is door het gegooi met modder naar elkaar...............beetje kinderachtig.
Deez topic kan in ieder geval uit me bookmark :) .

Hmmmm Pollewoppert is me voor :P .

PS,
Anoniem: 79835 schreef op 23 augustus 2004 @ 22:22:
[...]

Ik vraag me af wat al die ati fanboys in een nvidia topic komen doen.
Antwoord:
Waarschijnlijk hetzelfde wat jij in het Ati topic doet ;) .

[ Voor 24% gewijzigd door chrisstructor op 23-08-2004 22:35 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

Pubbert

random gestoord

Tyranium schreef op 23 augustus 2004 @ 21:17:
[...]

Okeey dan is er met totaal geen beeldkwaliteit verlies opeens 10+ fps extra, Leuk voor het hele kleine percentage mensen in Nederland die dit weten. Het veel grotere overige deel gamers speelt zonder fix en daarom moet je ook de game zonder 1 of andere vage fix testen om een eerlijke vergelijking te krijgen.
Ik denk wel dat er waarschijnlijk ook dit soort fixes voor HL2 voor Nvidia komen, want gabe heeft denk ik echt niet de voole 100% uit de NV40 hardware gehaald. ;)
Daar heb je gelijk in, maar aangezien de humus fix ook naar John Carmack is gestuurd, zal die het ook niet onopgemerkt zijn gebleven dat er niet alles uit de R420 gehaald word, en met een simpele fix het al (in dat geval 10 fps, maar dan hebben we het wel over 25% extra performance vaak, in hoge reso's met AF en AA) Ok kun je zeggen, de normale consument speelt daar niet mee, maar de normale consument heeft ook geen X800/GF6800 series kaart, dus de bezitter daarvan speelt, of wil iig wel met de extra kwaliteits opties spelen.

Dus ik acht de kans erg groot dat de humus fix, of iig een variant erop in een Doom3 patch zal verschijnen, mocht die er komen, aangezien het spel weinig bugs heeft afaik (Thumbs up ID)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

Thund3r schreef op 23 augustus 2004 @ 20:22:
[...]

Waarom is het nu inneens een cheat? Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik zie geen achteruitgang in de IQ, en het is gemaakt door een medewerker van ATi die ook erg handig is in het maken van bijv. 3Dc en andere D3D/OpenGL demo's, dus hij weet echt wel wat hij doet.
Humus heeft het zelfs netjes bij John Carmack gemeld, en wie weet zit de "cheat" volgens jou, gewoon in de 1ste Doom3 patch, maar dat is gewoon afwachten dus.
Kan je me nog duizend screens laten zien, humus vervangt een shader van Doom3 door een andere. Dat is cheaten. Dat is waar alle fanATics tegn protesteerden toen nv het deed. De humus fix is idd nie te zien op screens, maar dat waren de niet gerenderde stukken in 3dmark door nv kaarten ook niet. Toch was dit een cheat. Als ATi het doet is het opeens toegelaten?

Een spel moet gespeeld worden zoals de makers het voor ogen hadden, en een shader vervangen hoort daar niet bij. Niet volledig trilineair filteren ook niet, maar dat hebben onze rode fanboys allang aanvaard als legitiem. Het kan verkeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 23-08-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
[...]

Kan je me nog duizend screens laten zien, humus vervangt een shader van Doom3 door een andere. Dat is cheaten. Dat is waar alle fanATics tegn protesteerden toen nv het deed. De humus fix is idd nie te zien op screens, maar dat waren de niet gerenderde stukken in 3dmark door nv kaarten ook niet. Toch was dit een cheat. Als ATi het doet is het opeens toegelaten?

Een spel moet gespeeld worden zoals de makers het voor ogen hadden, en een shader vervangen hoort daar niet bij. Niet volledig trilineair filteren ook niet, maar dat hebben onze rode fanboys allang aanvaard als legitiem. Het kan verkeren.

In het geval van Doom3 staat ID blijkbaar toe dat nVidia shaders vervangt in haar drivers. Zie ook mijn post HIER iets eerder in het topic. Kleine veranderingen in de engine zorgen er voor dat nVidia's drivers compleet op hol slaan en dat de performance onderuit vliegt, terwijl ATi's drivers/kaartjes er geen moeite mee hebben. Dat riekt naar shaderreplacement bij uitstek. Maar niemand klaagt er nu over, en John Carmack keurt het zelfs goed.

Zoals al eerder vermeldt is, is John Carmack helemaal op de hoogte van de humustweak, en zal dit in een toekomstige Catalyst dan wel patch van Doom3 komen. Dus precies zoals de makers het voor ogen hadden...

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

aha, dus de humuscheat.... jammer dat het zo moet :( zullen we het ATI dagboek even dichtslaan en weer gezellig over nvidia nieuwtjes praten :) al dat geneuzel welke kaart beter is, welke engine beter, welke shader beter is, hopeloos en het eindigt op niks! misschien moet er een apart topic komen voor dit soort onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

humus vervangt een shader van Doom3 door een andere. Dat is cheaten. Dat is waar alle fanATics tegn protesteerden toen nv het deed.
Ten eerste; Ati doet niks, het is Humus die een tweak aanreikt.
Ik vind het nogal een verschil als iets "stiekum" in een driver gebeurd, wat Nv toendertijd deed, of dat je zélf een tweak uitvoert bij een spel. Iemand is vrij om de Humustweak wel of niet toe te passen, dit heeft dus geen ruk met cheaten te maken. Het is puur een fix om Ati eigenaren aan een betere performance te helpen, niets meer of minder.

Zou Ati de Humusfix "stiekum" in de OpenGL driver verwerken dan geef ik je gelijk, dan is het een cheat. (totdat J. Carmack officiëel zijn "toestemming" geeft)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 23-08-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

ten tweede blijft het een cheat :P en zullen we er nu aub over ophouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 10:00
Ik mag gek zijn, maar die screenshots geven toch wel héél erg grote verschillen aan, bekijk ze maar eens full-screen en dan snel switchen. Lichten zijn feller en overgangen harder.
Of dit al gefixt is of niet, het zal wel, maar dan wil ik eerst daar screenies van zien.

Daarnaast is Humusfix geen cheat van Ati, maar een gebruiker die graag Doom3 wat sneller wil spelen en aan het uitzoeken is hoe dat moet.

Al met al gaat het volgens mij werkelijk nergens over. Iedereen weet nu wel welke kaart waar beter presteert. Iedereen weet ook dat de kaarten een gelijke IQ neerzetten. Iedereen weet ook dat er op dit moment niet gecheat wordt. Als laatste weet iedereen dat bepaalde spellen voor bepaalde kaarten "geoptimaliseerd" zijn en dat plotselinge veranderingen in het spel dan wel problemen kunnen geven.

@Arjan84: 3DMark2001 en Aquamark zijn niet de beste benchers ben ik ondertussen ook achtergekomen. Far Cry en Doom3 (evt. 3DMark03 zijn wat beter voor het testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
epo schreef op 23 augustus 2004 @ 23:07:
aha, dus de humuscheat.... jammer dat het zo moet :( zullen we het ATI dagboek even dichtslaan en weer gezellig over nvidia nieuwtjes praten :) al dat geneuzel welke kaart beter is, welke engine beter, welke shader beter is, hopeloos en het eindigt op niks! misschien moet er een apart topic komen voor dit soort onzin.
En daarom reageerde ik net ook zo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:48
Sommige blaaten hier wel over de "gemiddelde consument" ten eerste koopt de gemiddelde consument een ati 9200 pro 256 mb voor 400 euro omdat ze er geen zak vanaf weten en op het aantal mb's afgaan (zelfde met aantal Megapixels in Digitale camera's). En ten tweede zal het hun geen zak intresseren of ze nou 20/30 of 60 fps hebben. Meestal starten ze een spel op en drukken zonder ergens naar te kijken op new game. Dus op de standaard waarden van de game of die de game jou systeem geeft.

[ Voor 23% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-08-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 15:32

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

totally offtopic:
Pollewob schreef op 23 augustus 2004 @ 21:19:
Mensen laat dit niet te veel uitlopen op een ATI vs nVidia discussie. Dit topic is in basis niet bedoelt voor 'welke is beter' gevechten :)
hehe, een modbreak...
[...]

Kan me herinneren toen de eerste Geforce-en uitkwamen je met Quake3 S3tc kon doen, ten kosten van de beeldkwaliteit, maar dit werd gewoon open naar buiten gebracht, en iedereen was vrij om te kiezen.

Die humus-tweak is onofficieel als ik dit zo lees, en zoals IceEyz al aangeeft zien die screenies met humus-tweak er nogal overbelicht uit....

About the ati-fanboys.... I could not agree more.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:02
CJ schreef op 23 augustus 2004 @ 19:24:
Tja, blijkbaar zitten hier ook nog al wat mensen die de afgelopen tijd onder een rots hebben geleefd. R520 pas in Q4? Haha tuurlijk. Blijf maar mooi geloven wat je wilt geloven. ;)
Ach zolang die x800xtpe kaarten anno Q3 2004 zo goed als niet te leveren zijn denk ik benst dat Q4 2005 nog niet eens zo ver van de werkelijkheid af zit. Denk eerder dat de refresh ala Q1 2005 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101380

Heuh, vandaag me XFX 6800 Ultra binnen, maar hij doet niet wat ik wil. :/

Na het testen van nieuwe (uiteraard hogere ;)) kloksnelheden vind ie het nodig om het volgende te zeggen: "The test failed to run at the selected clock frequencies. Please lower your settings and try again."

Hij zegt dit ook als ik slechts 1Mhz overclock, dus dat het meteen teveel is kan ook niet.

Iemand een idee? :)

Ik gebruik Forceware 61.77 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733 schreef op 23 augustus 2004 @ 23:18:
[...]

Ten eerste; Ati doet niks, het is Humus die een tweak aanreikt.
Ik vind het nogal een verschil als iets "stiekum" in een driver gebeurd, wat Nv toendertijd deed, of dat je zélf een tweak uitvoert bij een spel. Iemand is vrij om de Humustweak wel of niet toe te passen, dit heeft dus geen ruk met cheaten te maken. Het is puur een fix om Ati eigenaren aan een betere performance te helpen, niets meer of minder.

Zou Ati de Humusfix "stiekum" in de OpenGL driver verwerken dan geef ik je gelijk, dan is het een cheat. (totdat J. Carmack officiëel zijn "toestemming" geeft)
Humus is een ATI employee, nog iets?

En don't get me started over "stiekum". Quack3 anyone? Trliniair filteren anyone?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 24-08-2004 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101380 schreef op 24 augustus 2004 @ 00:28:
Heuh, vandaag me XFX 6800 Ultra binnen, maar hij doet niet wat ik wil. :/

Na het testen van nieuwe (uiteraard hogere ;)) kloksnelheden vind ie het nodig om het volgende te zeggen: "The test failed to run at the selected clock frequencies. Please lower your settings and try again."

Hij zegt dit ook als ik slechts 1Mhz overclock, dus dat het meteen teveel is kan ook niet.

Iemand een idee? :)

Ik gebruik Forceware 61.77 btw.
Wat zijn je temperaturen?
Probeer eens met een 2 aparte molexen met zo weinig mogelijk randapparatuur aan vast. Dit hielp alvast bij mijn GT overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835 schreef op 24 augustus 2004 @ 00:39:
[...]

Wat zijn je temperaturen?
Probeer eens met een 2 aparte molexen met zo weinig mogelijk randapparatuur aan vast. Dit hielp alvast bij mijn GT overclock.
52 graden.
Aan alle2 de molexjes hangt niks anders (Tagan 480W voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101380 schreef op 24 augustus 2004 @ 00:43:
[...]

52 graden.
Aan alle2 de molexjes hangt niks anders (Tagan 480W voeding)
Hmm..
Probeer eens met rivatuner. Zet in het poweruser tabblad - overclocking - DisableInternalClockTest op 1.
Zet je core 10Mhz hoger en draai eens 3dmark om te zien of er artifacts zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geprobeerd... ook op 445/1220 maakt ie het testje mooi af

Raar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101380 schreef op 24 augustus 2004 @ 01:27:
Geprobeerd... ook op 445/1220 maakt ie het testje mooi af

Raar :)
Die xfx is toch standaard op 425 geklokt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835 schreef op 24 augustus 2004 @ 09:40:
[...]

Die xfx is toch standaard op 425 geklokt niet?
Klopt.. standaard loopt 'ie op 425/1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 79835 schreef op 24 augustus 2004 @ 00:35:
[...]

Humus is een ATI employee, nog iets?

En don't get me started over "stiekum". Quack3 anyone? Trliniair filteren anyone?
1. Ik werk voor de Rijksuniversiteit van Groningen. Zijn daardoor al mijn posts in naam van de RuG gemaakt of officiele RuG statements? Dacht het niet he? Humus heeft er in z'n vrije tijd aan gewerkt, en z'n werkgever pakt dit nu op. Maar daardoor is de tweak nog altijd door een gamer gemaakt en niet door ATi. ATi heeft hem geen opdracht gegeven om te gaan zitten wroeten in de Doom3 code.

2. Quake3. Dat ging over een totaal van 5 textures op de weet-ik-veel-hoeveel textures, en kwam omdat er bepaalde optimalisaties in zaten voor de originele Radeon, waardoor de Radeon8500 een beetje raar ging doen. Een paar dagen daarna was er een fix die precies dezelfde IQ opleverde. De optimalisaties bleven er in, maar de IQ bleef goed. Dat kon je helaas niet van nVidia zeggen met haar clippingplanes in 3DMark2003 en shaderreplacement.

En als ik jouw was zou ik eens wat meer research doen over nVidia en brilineair en trilineair filteren... dan zul je zien dat daar ongeveer dezelfde optimalisaties gebruikt worden als bij ATi.

Kom toch eens met wat steekhoudende argumenten die wel gebaseerd zijn op feiten.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-06 11:24

Sm0k3r

cough...cough...

Trouwens een vraag, weet iemand wanneer de NV48 uitkomt, refresh van de NV40 chip??

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
CJ schreef op 24 augustus 2004 @ 10:58:
[...]

1. Ik werk voor de Rijksuniversiteit van Groningen. Zijn daardoor al mijn posts in naam van de RuG gemaakt of officiele RuG statements? Dacht het niet he? Humus heeft er in z'n vrije tijd aan gewerkt, en z'n werkgever pakt dit nu op. Maar daardoor is de tweak nog altijd door een gamer gemaakt en niet door ATi. ATi heeft hem geen opdracht gegeven om te gaan zitten wroeten in de Doom3 code.

2. Quake3. Dat ging over een totaal van 5 textures op de weet-ik-veel-hoeveel textures, en kwam omdat er bepaalde optimalisaties in zaten voor de originele Radeon, waardoor de Radeon8500 een beetje raar ging doen. Een paar dagen daarna was er een fix die precies dezelfde IQ opleverde. De optimalisaties bleven er in, maar de IQ bleef goed. Dat kon je helaas niet van nVidia zeggen met haar clippingplanes in 3DMark2003 en shaderreplacement.

En als ik jouw was zou ik eens wat meer research doen over nVidia en brilineair en trilineair filteren... dan zul je zien dat daar ongeveer dezelfde optimalisaties gebruikt worden als bij ATi.

Kom toch eens met wat steekhoudende argumenten die wel gebaseerd zijn op feiten.
idd

Om terug on topic te geraken : hoe is het met de 6800 tov 9800pro ? IEmand daar ervaringen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ schreef op 24 augustus 2004 @ 10:58:
[...]

Bij Ati kan je volledig triliniair filteren niet aanzetten in de drivers (brilineair hebben ze stiekum aangezet), bij nvidia wel. ATi doet geen volledige AF en je kan die niet forceren in de drivers, bij nvidia wel. Dit zijn gewoon feiten. Je moet dit niet proberen ontkennen. Hoe meer steekhoudende argumenten wil je nog?

http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=464
Why are you not doing full AF ?
Why did ATI say to the general public that they were using trilinear by default, when in fact it was something else?

Doe jij maar eens wat research.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ze zeggen dat de GT best value for money is tov Ultra.

Maar als de XFX Ultra op 425/1200 loopt. Dat is de prijs per Mhz bijna
hetzelfde. (ultra zelfs goedkoper)

salland:

XFX 6800 GT: 440 EURO => 440/350mhz = 1.257 euro / mhz
XFX 6800 Ultra: 531 EURO => 531/425mhz = 1.249 euro / mhz.
Ultra normaal => 531/400mhz = 1.326 euro / mhz
Dus de Ultra is in verhouding nog goedkoper zelfs :)
of vergeet ik nu iets. :)

Dus waarom zou je een GT kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
M55 schreef op 24 augustus 2004 @ 12:30:
Ze zeggen dat de GT best value for money is tov Ultra.

Maar als de XFX Ultra op 425/1200 loopt. Dat is de prijs per Mhz bijna
hetzelfde. (ultra zelfs goedkoper)

salland:

XFX 6800 GT: 440 EURO => 440/350mhz = 1.257 euro / mhz
XFX 6800 Ultra: 531 EURO => 531/425mhz = 1.249 euro / mhz.
Ultra normaal => 531/400mhz = 1.326 euro / mhz
Dus de Ultra is in verhouding nog goedkoper zelfs :)
of vergeet ik nu iets. :)

Dus waarom zou je een GT kopen ?
Lekker vaag, ooit aan gedacht dat prijzen per winkel verschillen? Ik heb de xfx geforce 6800gt voor 425 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Schumi4ever schreef op 24 augustus 2004 @ 12:46:
[...]

Lekker vaag, ooit aan gedacht dat prijzen per winkel verschillen? Ik heb de xfx geforce 6800gt voor 425 gekocht.
dan zou de Ultra daar ook wel goedkoper zijn he :+
maar ja je hebt wel gelijk prijzen verschillen per winkels :)

[ Voor 11% gewijzigd door M55 op 24-08-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 15:34
Unggggg mensen,

Worden we niet ziek van dat constante gemekker van, NEEE ATI is beter, NEE Nvidia is beter, oww oww bla bla dit bla bla dat, jeetje zeg, laten we het gewoon hier in het nvidia topic over nvidia houden, zoals we dat in alle vorige delen hebben gedaan want met dit gemekker komen we niet verder.

Iedereen heeft zijn eigen prefs, de ene ati, de andere nvidia (me included) en thats it.

BTB, zit toch nog even te wachten net zoals deathchant op die kaartjes van gainward, is toch wel interesant, en lolz zit ook nog effe op wat cash te wachten, pffff 500 balltjes is toch niet goedkoop enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 22:23
Kennelijk vinden mensen het leuk om te discussiëren over welke kaart sneller is. Daar is toch niets mis mee? Ik bedoel wat moet je anders met 500euro kaart? Spellen draaien toch bij beide (ati x800 en nv 6800) goed, dus dan ga je toch lekker wedstrijdje houden? (niet echt mine cup of tea, maar als die knakkers dat nu leuk vinden, laat je ze toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

DrDeathhand schreef op 24 augustus 2004 @ 13:47:
Unggggg mensen,

Worden we niet ziek van dat constante gemekker van, NEEE ATI is beter, NEE Nvidia is beter, oww oww bla bla dit bla bla dat, jeetje zeg, laten we het gewoon hier in het nvidia topic over nvidia houden, zoals we dat in alle vorige delen hebben gedaan want met dit gemekker komen we niet verder.

Iedereen heeft zijn eigen prefs, de ene ati, de andere nvidia (me included) en thats it.

BTB, zit toch nog even te wachten net zoals deathchant op die kaartjes van gainward, is toch wel interesant, en lolz zit ook nog effe op wat cash te wachten, pffff 500 balltjes is toch niet goedkoop enzo :)
Eens! Maar ja, als er nu een apart flame-topic geopend wordt is het misschien handig :)

Ja ik wacht nog steeds op de echte golden samples van GainWard. Ik heb de leverancier gebeld en heeft het naar deze/volgende week uitgesteld. Ik ben sowieso de eerste die een krijgt, omdat ik al van eind mei aan het zeuren ben daar :)
Ik hoor woensdag meer.
Wel ongelooflijk kut dat GainWard niet eens gereageerd heeft op de mail die ik een dikke 2 a 3 weken geleden gestuurd heb.

Volgens NEXXEXIUM (GainWard 6800Ultra GS) zit er nogal behoorlijk wat koelpasta onder de koeler van GainWard. Hij had wat weggehaald en ineens was de temperatuur behoorlijk gezakt.

Ik ben het wachten eigenlijk beu. Zo lang hoefde ik nieteens bij Alternate te wachte (1,5 maand). Dit is nu echt al bijna 3 maanden aan de gang. Voor kerst heb ik er nog geen.
Ik verwacht ook geen email meer van GainWard. Ik moet maar eens bellen gaan. Of jij misschien Dr.Dodenhand, kun jij bellen...............

Ik vraag me 1 ding af....
De 6800series is uitgekomen met het heatpipedesign. GainWard en LeadTek hebben voor zover ik weet GEEN heatpipedesign. Ik vraag me af hoeveel zo'n heatpipedesign nou bijdraagt, want het is gebleken dat de GainWards een stuk koeler zijn dan de XFX

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Met een beetje discussie is niks mis mee, helemaal mee eens, maar deze topic is niet bedoeld voor een flame war of zo, van ATI RULEZ, NVIDIA SUCKS en dat soort meuk, als je dat wil kan je een nieuwe topic aanmaken, of zo en dat daar in doen, toch??? deze topic heeft specifiek, Nvidia geforce topic! deel9 al weer, dus lijkt me logisch dat daar vooral over nvidia spullekes word gepraat gediscussieerd, en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DrDeathhand schreef op 24 augustus 2004 @ 15:31:
Met een beetje discussie is niks mis mee, helemaal mee eens, maar deze topic is niet bedoeld voor een flame war of zo, van ATI RULEZ, NVIDIA SUCKS en dat soort meuk, als je dat wil kan je een nieuwe topic aanmaken, of zo en dat daar in doen, toch??? deze topic heeft specifiek, Nvidia geforce topic! deel9 al weer, dus lijkt me logisch dat daar vooral over nvidia spullekes word gepraat gediscussieerd, en noem maar op.
Mee eens.
Of dat gezeik dat er overal bewijs voor moet zijn......zodra mensen grafiekjes zien denken ze dat dat bewijs is.
Bewijs is voor mij echte gebruikerservaringen, niet een of ander reviewtje van anandtech. Tis slechts een matige indruk wat je kunt krijgen over de prestatie van een kaart. Ik laat mijn keuze dus ook niet afhangen van het aantal reviews dat ik lees of grafiekjes die ik zie.

Je kunt nog zo'n bikkel-kaart kopen volgens alle reviews, als jij net degene bent die een verotte kaart hebt, dan heb je ook niks

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
HAha Deathchant,

Pfffff ik ben het wachten ook beu hoor, eerst eeuwen moeten wachten op die asus kaart die maar nooit kwam, maar whew, geluk bij een ongeluk dat hij ook niet binnen is gekomen anders had ik major bucks betaald voor een kaart die net zo presteerd als een xfx 6800 gt kaartje lol, dat zou echt ene DOHHHH moment zijn geweest, en een gRRRRR moment. En dan nog lang lang lang moeten wachten op antwoord van die gainward, tis niet fun meer, en wel erg slecht hoor dat zij niet gereageerd hebben, krijg het gevoel van dat gainward zo is van TALK TO THE HAND BABY.

Hmmm en das een interesting point die je aansnijd, uhmm maar bedoel je niet van hij had wat koelpasta weggehaald en ineens was de temp behoorlijk gestegen?? m

En over alternate, je kan zeggen wat je zeggen wil, tis een dure shop, maar je krijgt daar wel bijna alles redelijk vlug. Ik ben altijd goed tevreden geweest daar over alternate, hebben nooit moeilijk gedaan, had daar destijds een leadtek 5950 kaartje gekocht, maar die paste eerst niet in mijn bak, daarna werkte hij niet goed dus toen heb ik hem omgewisseld met een 9800XT, grootste fout ever, maar ja, daarom zit ik dus weer op een ti4600 maar ze deden dus echt niet moeilijk daarover.

Maar over die heatpipe design, blijkbaar moet dat toch wel beter koelen anders zou er niet zo'n verschil zijn, maar ik vraag me wel af waarom er dan zo weinig card makers zijn die die model gebruiken, de meeste gebruiken toch het standaard ref model van nivida, met een mooie stikker van hun eigen er op, dus hmzzz, maar misschien moeten we wachten tot de 2e gen 6800 kaartjes, dan komen er misschien meer.

MAar hey ik heb net de 61.77 det drivers geinstalleerd, en ik moet zeggen ben aardig tevreden, maar, effe onder ons hier, welke driver versie presteerd tot nu toe het beste ??

LOL ahahah en dan gainward bellen??? echt niet, als zo'n modern bedrijf mijn mailtje niet gaat beantwoorden dan ga ik ze ook niet bellen hoor pffff, no way hoozay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DrDeathhand schreef op 24 augustus 2004 @ 15:42:
Hmmm en das een interesting point die je aansnijd, uhmm maar bedoel je niet van hij had wat koelpasta weggehaald en ineens was de temp behoorlijk gestegen??
Nee je leest het goed! Het liep zelfs bijna nags de core!! Temps gingen OMLAAG.
En over alternate, je kan zeggen wat je zeggen wil, tis een dure shop, maar je krijgt daar wel bijna alles redelijk vlug. Ik ben altijd goed tevreden geweest daar over alternate, hebben nooit moeilijk gedaan, had daar destijds een leadtek 5950 kaartje gekocht, maar die paste eerst niet in mijn bak, daarna werkte hij niet goed dus toen heb ik hem omgewisseld met een 9800XT, grootste fout ever, maar ja, daarom zit ik dus weer op een ti4600 maar ze deden dus echt niet moeilijk daarover.
Tja, ik heb kutervaringen. Kep 1.5 maand liggen bellen en emailen, alle kosten waren voor mij enzo.....dus lang en offtopic verhaal.
Maar over die heatpipe design, blijkbaar moet dat toch wel beter koelen anders zou er niet zo'n verschil zijn, maar ik vraag me wel af waarom er dan zo weinig card makers zijn die die model gebruiken, de meeste gebruiken toch het standaard ref model van nivida, met een mooie stikker van hun eigen er op, dus hmzzz, maar misschien moeten we wachten tot de 2e gen 6800 kaartjes, dan komen er misschien meer.
Ik wil dus zeggen dat ik mensen met een XFX heb gezien die IDLE al 64 graden worden. Terwijl de GainWards 56 IDLE worden. XFX heeft heatpipe en GainWard niet dus, vandaar dat ik dit aansnij.
MAar hey ik heb net de 61.77 det drivers geinstalleerd, en ik moet zeggen ben aardig tevreden, maar, effe onder ons hier, welke driver versie presteerd tot nu toe het beste ??
Ik heb een Asus FX5900Ultra geflasht naar Asus FX5950Ultra. Ik heb maar 3 fatsoenlijke drivers in mijn lijstje staan die ik goed vind: 45.23 whql, 53.03 whql en 56.72 whql die ik nu gebruik. Ik had laatst de 61.76 en 61.77 geprobeerd. In beide massale framedrops: ik kon Unreal Tournament GOTY niet eens meer spelen op 640x480. 3DMArk van 2700......
Nee, geef mij voorlopig maar de 56.72 drivers. Zijn voor mij het beste.
LOL ahahah en dan gainward bellen??? echt niet, als zo'n modern bedrijf mijn mailtje niet gaat beantwoorden dan ga ik ze ook niet bellen hoor pffff, no way hoozay
Dan neem ik dus aan dat je ook geen Gainward bestelt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
hmmmm, nou ik weet het nog niet mate,

Ik ga eerst even afwachten tot dat de 2e gen kaartjes binnen komt, en dan gaan we kijken, nogmaals ik vind die gainward erg interesting, mooie kaart, goede preformance, pff tsja kijk dat gainward niet antwoord enzo is slecht, zeker, maar de preformance van hun kaartjes spreken ook boekdelen, en als je het kaartje eenmaal hebt, dan heb je niks meer met gainward te maken, maar alleen maar met je comp winkel, en met de kaart zelf dus. Ik vind gainward nog steeds een goede keuze, maar XFX is ook erg mooi , en ik heb nog steeds een zwak voor PNY, dus we wachten even af.

Hmm jah, ik denk dat ik ook maar terug ga naar de oudere drivers, want dit is niet leuk zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DrDeathhand schreef op 24 augustus 2004 @ 15:59:
hmmmm, nou ik weet het nog niet mate,

Ik ga eerst even afwachten tot dat de 2e gen kaartjes binnen komt, en dan gaan we kijken, nogmaals ik vind die gainward erg interesting, mooie kaart, goede preformance, pff tsja kijk dat gainward niet antwoord enzo is slecht, zeker, maar de preformance van hun kaartjes spreken ook boekdelen, en als je het kaartje eenmaal hebt, dan heb je niks meer met gainward te maken, maar alleen maar met je comp winkel, en met de kaart zelf dus. Ik vind gainward nog steeds een goede keuze, maar XFX is ook erg mooi , en ik heb nog steeds een zwak voor PNY, dus we wachten even af.

Hmm jah, ik denk dat ik ook maar terug ga naar de oudere drivers, want dit is niet leuk zeg.
Als die 61.77 voor jou goed zijn, dan moet je niet op mijn woord afgaan he. Zijn puur mijn eigen ervaringen.

Het is niet waar dat je als je de kaart koopt niks meer met GanWard te maken hebt, maar alleen met je leverancier. Stel je GainWard gaat kapot, dan doet jouw leverancier hetzelfde. Alleen als jij zelf het regelt met GainWard gaat het sneller dan als je het je leverancier laat doen, dus daar vergis je je in. Je kunt het beter altijd zelf regelen en niet via je leverancier doen. Want daar zit dan weer 3 dagen tussen aan begin en 3 dagen aan eind dus....

Wat bedoelde je met 2e gen kaarten? Ik neem aan dat je de 2e revisie bedoelt?
Ja , ik wacht gewoon geduldig. De 2e revisie zijn meestal beter omdat alle "kinderfoutjes" eruit zijn gehaald dan. Iedereen komt dan met zijn eigen kaart.
By the way, GainWard heeft mijn leverancier wel gezegd dat ze op 15 augustus met de nieuwe kwamen................(duurt alweer lekker lang)

Wat ik trouwens gehoord heb is dat een aantal fabrikanten (o.a. eVGA) de betere cores heeft gekregen van nVidia.
je hoef er niet vanuit te gaan dat GainWard deze ook heeft. Dit zijn gewone Ultra-cores, standaard op 400/1100, maar getest op 430/1200 speeds.
Voor hetzelfde geldt heeft GainWard alleen die kaarten even in 3dmark getest en toen meteen als goldensamples verkocht heeft. Misschien hebben ze niet eens met spellen getest.
Op hun website staat wel: een hele serie stress-testen, maar ja..........moet je ook maar raden wat dat inhoudt.

Wat zijn jouw ervarnigen met PNY ?

ze zeggen dat PNY eigenlijk Asus is

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 24-08-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119772

^ Heb dus louter een QuadroFX1000 gehad van PNY ; 3D workstation kaart dus. Maar de situatie is vergelijkbaar met Golden Samples. Voor die Quadro's pakken ze ook alleen de beste cores en memory. Verder is PNY 'the bare bones', nix franjes of extra's.

www.magna.nl heeft scherpe prijzen wat betreft PNY Quadro's imho.

Over die Gainwards. Tjah, de GT is m'n eerste van hun en hij is fijn. Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat de batch bij Komplett.nl GoldenSample GT's zijn.

Die heatpipe ; mmm, misschien goed, misschien iets minder. De Gainward loopt iig 46 idle met hun systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Nou de 56.72 drivers staan er al weer op, ben benieuwd in cod hoe die gaan verschillen kwa preformance, want jeetje ik krijg bij sommige levels online, vooral waar veel van die bosjes zijn echt enorme frame drops.

Hmmm ja daar heb je trouwens ook wel gelijk in, dat over de leverancier enzo, I stand corrected, en trouwens, ik heb er zelf mee te maken gehad, kan ik gelijk over pny vertellen, ik had jaren terug dit pny kaartje gekocht via ebay.com mooi goedkoop enzo, was net rond de tijd dat morrowind uit was gekomen, dus ik was van YES!!! dan wacht ik tot dat ik de kaart binnen heb, en dan pas ga ik morrowind spelen want het spelen daarvan op een geforce 2 gts pro kaart ging niet echt van yAY!, eindelijk kwam de kaart binnen, netjes verpakt in doos enzo, doe ik het zakje open, valt er ineens iets op de grond ik van what the :/ :/ :/ bleek het zo'n rond dingetje te zijn, zo'n transistor of zo, was er gewoon van af gebroken, maar toen ik beter keek bleek dat een van de twee pinnetjes die aan het bordje moet zitten niet goed vast ge ge, dang ik heb een brain inzinking denk ik, dang hoe heet dat nou, vast gesoldeerd te zijn, dus ik het kaartje terug gestuurt en voila kreeg een nieuwe, later was ik wat aan het expirimenteren, met een moederbordje, P4PE, ook via ebay gekocht, die bleek DOA te zijn, waardoor dat vidkaartje een jolt of zo had gekregen, maar dit maal ben ik er achter gekomen dat er ook een pny in frankrijk zit, dus daarna toe gestuurt en weer een nieuwe kaart gekregen. Verders kan ik echt over de preformance van de kaart niet klagen, echt super goed kaartje, super goede preformance, ben er erg blij mee. BTW effe over ebay, ik koop er al jaren en jaren, en ik krijg bijna altijd goed spul hoor :*) :*) die ene mobo en pny kaartje zijn de enigste hardware dingen die ooit stuk waren.

Anyways, mijn ervaringen van pny zijn dus erg positief. Daarvoor heb ik altijd hercules gehad, maar omdat die er mee gekapt zijn, tsja houd dat ook op. Dus tis nog effe moeilijk, kweet dat pny gewoon een normale 6800 ultra uitbrengen, op de ref snelheden die nvidia heeft opgegeven. Maar XFX blijft nog steeds een favoriet van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 119772 schreef op 24 augustus 2004 @ 16:27:
^ Heb dus louter een QuadroFX1000 gehad van PNY ; 3D workstation kaart dus. Maar de situatie is vergelijkbaar met Golden Samples. Voor die Quadro's pakken ze ook alleen de beste cores en memory. Verder is PNY 'the bare bones', nix franjes of extra's.

www.magna.nl heeft scherpe prijzen wat betreft PNY Quadro's imho.

Over die Gainwards. Tjah, de GT is m'n eerste van hun en hij is fijn. Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat de batch bij Komplett.nl GoldenSample GT's zijn.

Die heatpipe ; mmm, misschien goed, misschien iets minder. De Gainward loopt iig 46 idle met hun systeem.
100%? dat is een leuke garantie wat je me geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 16:43
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weertdebeste/xfx6800layout.JPG

dit is m'n xfx-ultra....wat me opvalt is dat 't geheugen maar aan één kant van de kaart zit...heeft dat bepaalde voor/nadelen ??

ik heb er zo'n dubbele heatpipe opgebouwd.....qua temperatuur scheelt het niet zo héél veel (2-5 graden koeler)....'t geluid is wel een stuk minder....de originele koelers koelen gewoon erg goed....

475/1275 trekt ie nu wel....13.000+ 3dmarks....is toch netjes dacht ik zo

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weertdebeste/zallman.JPG

[ Voor 85% gewijzigd door Mr. Detonator op 24-08-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
.

[ Voor 100% gewijzigd door Mr. Detonator op 24-08-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

offtopic:
Aub resize die plaatjes. :P

Zitten die heatpipes niet in de weg bij je molex connector?

[ Voor 66% gewijzigd door Tyranium op 24-08-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Tyranium schreef op 24 augustus 2004 @ 18:54:
offtopic:
Aub resize die plaatjes. :P

Zitten die heatpipes niet in de weg bij je molex connector?
hehe..goed gezien.... ;) ik heb ze idd een beetje meer naar achter moeten doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Weet iemand van jullie wat er allemaal bij de Gainward PowerPack!
Ultra/2400 TV/DVI/DVI 256MB (oftewel Gainward 6800GT, niet de golden sample) zit in de retail verpakking. Op de gainward site staat erg weinig info, op het eind alleen dit zinnetje:

"The Gainward's bundle items are subject to change.Please refer to your local Gainward's dealer for more information,or the description in the regional Product package." :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19361

Ik heb nu sinds vandaag die XFX 6800 ultra, maar ik heb wat rare artifacts als ik mijn scherm op 1600x1200 zet. Hier een daar krijg ik wat rare strepen in mijn windows (2D dus) omgeving. In 3D merk ik er helemaal nix van.. Iemand een idee wat dit kan zijn? Zodra ik weer terugschaken naar 1280x1024 is er geen artifact meer te bekennen. Dit is wel vreselijk irritant omdat ik altijd op 1600x1200 gedraaid heb en dat is ook de native resolutie van mijn schermpje.. Heb al diverse drivers geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
DrDeathhand schreef op 24 augustus 2004 @ 13:47:
Unggggg mensen,

_/-\o_

Dit is toch het nVidia GeForce Topic ?
Waarom voor de mensen die het graag willen een nVidia/Ati Discussie topic ofzo ;)
Ik wordt echt enorm ziek van het ATi vs. nVidia gezeur. :r

@ Mr. Detonator
Darn, die kaart ziet er zo geil uit met die Zalman koeler erop :o :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 24-08-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 17:32
Anoniem: 19361 schreef op 24 augustus 2004 @ 21:00:
Ik heb nu sinds vandaag die XFX 6800 ultra, maar ik heb wat rare artifacts als ik mijn scherm op 1600x1200 zet. Hier een daar krijg ik wat rare strepen in mijn windows (2D dus) omgeving. In 3D merk ik er helemaal nix van.. Iemand een idee wat dit kan zijn? Zodra ik weer terugschaken naar 1280x1024 is er geen artifact meer te bekennen. Dit is wel vreselijk irritant omdat ik altijd op 1600x1200 gedraaid heb en dat is ook de native resolutie van mijn schermpje.. Heb al diverse drivers geprobeerd..
Probeer eens die molexen te verwisselen!

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90323

quote:
Knot3D schreef op 22 augustus 2004 @ 21:55:
Deathchant,
Je gaat dus niet voor de Extreme Ultra (6145) ? Die heeft de core stock op 450Mhz.
Noujah, de 6015 is natuurlijk ook erg goed.

Maar nogmaals, ik raad je aan bij je leverancier (al moet het telefonisch) te dubbel checken of het echt een Golden Sample kaart is van de nieuwste batch ;

* dual fans
* koperen heatsinks
* rode pcb
* 1,6ns memory
Deathchant schreef op 23 augustus 2004 @ 00:17:
[...]
Ja, wel ultra extreme. Die is STOCK gewoon 400/1100 hoor. Alleen in enhanced mode kan ie 450/1200 aan. Zo zat het toch? Alles wordt 400/1100 geleverd en kun je met enhanced settings setten op 430/1200 of 450/1200.......

Hoe kun je in godsnaam checken of een kaart 1.6 ns heeft? Dan moet je de koeler en al eraf slopen. Vind mijn leverancier niet zo leuk.....
Er bestaan geen kaarten die stock > 400 draaien. Onder stock in deze versta ik dan hoe ze van de productieband komen. De leveranciers kunnen de bios aanpassen zodat ie wel sneller draait dan 400. Zoals gainward xfx evga dat doen.
Dat wordt hier als stock gezien. In feite is het dus zo dat er alleen 400 mhz core's zijn die wel hoger kunnen draaien, wat sommige producenten dus ook doen. Op deze wijze kunnen ze een sneller product verkopen en moet ie ook op de snelheid stabiel staan waarop ie verkocht wordt anders is het RMA.

Van gainward hoef je niks te slopen om de core of mem te checken ff wat schroefies en klaar en dan kan je op http://www.samsung.com checken of het mem 1,6 ns heeft. Dat zal ongetwijfeld niet zo'n probleem moeten zijn omdat die krengen met mach5 uit de fabrieksmolens kunnen vliegen.

http://www.nvidia.com/page/geforce_6800.html
-------------------
Joh ik heb een GS alleen dan zonder rood pcb ik zeg BIG DEAL!!!!!!!!!!
En de 6015 heeft maar 1 koperen heatsink en ver rood alu memory grill koeling

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 90323 op 24-08-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19361

Fern schreef op 24 augustus 2004 @ 21:28:
[...]

Probeer eens die molexen te verwisselen!
Net ff getest... maakt geen verschil.. Zijn allebei dedicated lijntjes van een 460W Enlight voeding. Dit zou toch ruim voldoende moeten zijn. Het meest vreemde is dat ik er in 3D dus helemaal geen last van heb.. het is aleen in 2D omgeving. Als ik mijn internet explorer niet gemaximaliseerd heb staan, maar beetje kleiner, dan zie ik rechst boven dit venster allemaal vage strepen/artifacts.. Echt heel vreemd.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
@ Deathchant: Het heatpipe-systeem van de XFX geldt alleen voor het geheugen. Het is niet zo als bij die (prachtige :9~ ) Zalman koeler. De core zit gewoon met tandpasta tegen een amumulimniulium (8)7) koelblok aan en de heatpipe loopt over het geheugen naar het einde van dat blok.

Die heatpipe heeft volgens mij geen enkel nut, tussen de heatpipe en de geheugenchips zit een dikke plak plastic die de hitte "verplaatst". Had echt wel beter gekund en met zo'n GainWard met koperen koeling zit je wel een stuk beter. Mocht je hem ooit krijgen en de temps vallen een beetje tegen, dan moet je controleren wat ze bij jou op de core hebben gesmeerd; een beetje AS5 kan helemaal geen kwaad. :)

@ M55: Corespeed per €€€ is niet gelijk aan performance per €€€. Daarnaast is een GT gewoon een lekkere smak geld goedkoper, maar met een paar klikken wél even snel!

@ Mr. Detonator: Chips aan één kant kan een simpelere PCB-layout betekenen en met twee kanten gevuld heb je meer geheugen. Qua performance maakt het niets uit in ieder geval, tenzij je dus 512MB hebt. Niet dat we dat de komende jaren nodig hebben...

offtopic:
Dood topic dit... Deathchant, DrDeathHand, Mr. Detonator... echt gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1088251353.gif
NV48, speculaties??
Wanneer is hij uit, 512MB, zekerheid = puur AGP geen bridge chip...

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119772

Tyranium schreef op 24 augustus 2004 @ 20:16:
Weet iemand van jullie wat er allemaal bij de Gainward PowerPack!
Ultra/2400 TV/DVI/DVI 256MB (oftewel Gainward 6800GT, niet de golden sample) zit in de retail verpakking. Op de gainward site staat erg weinig info, op het eind alleen dit zinnetje:

"The Gainward's bundle items are subject to change.Please refer to your local Gainward's dealer for more information,or the description in the regional Product package." :/
Die van mij is behoorlijk karig... :/ cd's met expertool 3.17 (3.18 'mag' je uiteraard zelf weer gaan dl'en), WinDVD4 dat toch iedereen al heb en een of ander video editing dingetje van Gainward zelf. Kzit nu op werk dus kan zijn dat ik iets heb vergeten, maar t lijkt me van niet. De doos is wel zo'n grote luxe en alles is toppie verpakt.

Uiteraard zitten er ook 2 DVI to VGA connectors in. Helaas geen games voor mij.

Maar als het goed is bundelen ze nu (of binnenkort) Doom 3 met de 2400 :o

http://www.gainward.de/ne...olden_Sample_DOOM_III.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

IceEyz schreef op 24 augustus 2004 @ 22:47:
@ Deathchant: Het heatpipe-systeem van de XFX geldt alleen voor het geheugen. Het is niet zo als bij die (prachtige :9~ ) Zalman koeler. De core zit gewoon met tandpasta tegen een amumulimniulium (8)7) koelblok aan en de heatpipe loopt over het geheugen naar het einde van dat blok.

Die heatpipe heeft volgens mij geen enkel nut, tussen de heatpipe en de geheugenchips zit een dikke plak plastic die de hitte "verplaatst". Had echt wel beter gekund en met zo'n GainWard met koperen koeling zit je wel een stuk beter. Mocht je hem ooit krijgen en de temps vallen een beetje tegen, dan moet je controleren wat ze bij jou op de core hebben gesmeerd; een beetje AS5 kan helemaal geen kwaad. :)
Ik ben niet van plan om de GainWard te gaan ontleden. Stel er gaat iets kapot..........Ik leg 590 euro voor dat ding neer, dan moet ie ook maar goed zijn. Als ik al hoor dat Nexxexium meer koelpasta eraf heeft moeten halen......
nee, van videokaarten blijf ik liever met mijn tengels vanaf. Ik zou mezelf niet kunnen vergeven als iets misging.

Bovendien, waarom smeren die gasten niet zelf wat AS5 erop dan? Als ze toch al zo duur zijn. Ik krijg namelijk het vaag vermoeden alsof ze maar wat crap erop smeren....
offtopic:
Dood topic dit... Deathchant, DrDeathHand, Mr. Detonator... echt gezellig :)
LOL :). Ik heb allang mijn nickname gewijzigd. Maar kep een email gestuurd naar Remy (ReemF), maar hebben mijn naam niet veranderd helaas. Dus heb ik mijn nieuwe nick maar even onder mijn oude gezet....

[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 25-08-2004 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

nog even Source stress test met driver 66.00 gedaan, maar liefst 100 fps in 1280x1024x32 met water reflect op all etc. 16xAF. Dat is een winst van 13 fps tov vn 65.62!

Hiermee presteert de 6800U nu op hetzelfde niveau als m'n X800XT in HL2.

[ Voor 19% gewijzigd door edward2 op 25-08-2004 10:11 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

edward2 schreef op 25 augustus 2004 @ 10:10:
nog even Source stress test met driver 66.00 gedaan, maar liefst 100 fps in 1280x1024x32 met water reflect op all etc. 16xAF. Dat is een winst van 13 fps tov vn 65.62!

Hiermee presteert de 6800U nu op hetzelfde niveau als m'n X800XT in HL2.
Dat is heel mooi! Zijn jouw bevindingen van de 66.00 beter dan de 61.77 (niet alleen naar Source gekeken)?

En heb je ook op 1600x1200 getest? Heb jij een gemodde X800XT of een "zuivere" X800XT en van welk merk?

offtopic:
Hoe kom jij aan HL2 ??

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 25-08-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

@ M55: Corespeed per €€€ is niet gelijk aan performance per €€€. Daarnaast is een GT gewoon een lekkere smak geld goedkoper, maar met een paar klikken wél even snel!
met een paar klikken is de ultra ook weer sneller ? lijkt me :)
btw een GT loopt altijd goed op 425/1200 (lijkt me niet) ?

hier staat dat toekomstige XFX 6800 Ultra waarschijnlijk op 450 zullen gaan lopen :)

[ Voor 17% gewijzigd door M55 op 25-08-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Deathchant schreef op 25 augustus 2004 @ 10:49:
[...]

Dat is heel mooi! Zijn jouw bevindingen van de 66.00 beter dan de 61.77 (niet alleen naar Source gekeken)?

En heb je ook op 1600x1200 getest? Heb jij een gemodde X800XT of een "zuivere" X800XT en van welk merk?

offtopic:
Hoe kom jij aan HL2 ??
De 66.00 zijn veel beter dan de 61.77, scheelt soms wel 30%, ook de Far Cry en Doom3 performance blijft naar stijgen. Het wordt hoog tijd dat er nieuwe reviews uitkomen met de 6800U op 425 en met nieuwe drivers, ik vind ze erg gelijk opgaan, waarbij de 6800U steeds sneller wordt.

Ik heb een echte X800XT PE, ik draai altijd op 1280, dus geen 1600 testen gedaan

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's leuk maar ik hoop alleen dat er niet teveel twijfelachtige optimalisaties inzitten.
(en dat ie snel whql wordt en FM approved)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 25-08-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

edward2 schreef op 25 augustus 2004 @ 11:38:
De 66.00 zijn veel beter dan de 61.77, scheelt soms wel 30%.....
ik heb de 61.77 drivers geprobeerd op mijn FX5950Ultra, maar massale framedrops, ik kon UT niet meer spelen in 640x480.

Dus maar weer terug naar 56.72.
Misschien ligt het aan het feit dat ik directx9.0c nog niet heb geinstalleerd.
Als ik deze installeer, moet ik dan verder nog wat speciaals doen om met de nieuwe 6800Ultra de SM3.0 aan te zetten in FarCry ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Deathchant,

Volgens mij was het zo dat als je de sm3.0 aan wil zetten voor Farcry dat je die 1.2 patch moest installeren en dan zou het zo gaan, maar er zijn niet veel mensen die blij zijn met die patch, meer problemen dan dat het voordelen geeft.

Hmmm ik heb toch de 61.77 drivers weer geinstalleerd, die oudere drivers liepen naar mijn gevoel toch minder. Hmm ik probeer nooit beta drivers uit maar misschien moet ik maar toch eens die 66.00 drivers proberen, als dat zo veel preformance winst levert. Maar ik denk dat het toch verstandiger is te wachten tot dat nvidia ze whql heeft gemaakt, dan weet je bijna zeker dat het goed zit daar mee.

Soooo, effe wat tickets besteld, voor Chr of Riddick en the Village, effe lekker wat anders doen vanavond dan achter de comp hangen :) heeheh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Met een FX-kaart hebben de 6x.xx ForceWares helemaal geen zin lijkt me. Die zijn echt bedoeld voor de nieuwe 6800's. Tenzij er een spel is die fouten vertoont, dan kun je beter de laatste drivers proberen.

SM3.0 in Far Cry? Dan heb je inderdaad DirectX9.0c nodig, de 1.2 Patch voor Far Cry en in Far Cry console moet je zetten /r_enableSM30path 1
Nu weet ik niet meer zeker of dat commando helemaal klopt, maar ik weet het 90% zeker. :)

Ik zal vandaag ook eens wat benches gaan draaien met zowel 61.77 als de nieuwe 66.00 en mijn resultaten hier droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Om sm3 (beta nog ;)) te gebruiken in far cry heb je een geforce 6800 (gt/ultra) nodig, 61.77 drivers of hoger, dx9.0c en fcx.exe uit de sdk van dx9.0c en patch 1.2. Als je die trouwens installeert krijg je ook een aantal docs welke uitleggen hoe je sm2.0b en sm3 kunt aanzetten :)

en dan in de console: \r_sm30path 1 :)

Ik draai op dit moment trouwens de 65.62 drivers, maar ik ga denk ik maar eens die 66.00 proberen want extra performance is nooit mis :D

Hebben de mensen die 66.00 al geprobeerd hebben een verschil in iq gezien?

[ Voor 14% gewijzigd door Benotti op 25-08-2004 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DrDeathhand schreef op 25 augustus 2004 @ 12:27:
Deathchant,

Volgens mij was het zo dat als je de sm3.0 aan wil zetten voor Farcry dat je die 1.2 patch moest installeren en dan zou het zo gaan, maar er zijn niet veel mensen die blij zijn met die patch, meer problemen dan dat het voordelen geeft.

Hmmm ik heb toch de 61.77 drivers weer geinstalleerd, die oudere drivers liepen naar mijn gevoel toch minder. Hmm ik probeer nooit beta drivers uit maar misschien moet ik maar toch eens die 66.00 drivers proberen, als dat zo veel preformance winst levert. Maar ik denk dat het toch verstandiger is te wachten tot dat nvidia ze whql heeft gemaakt, dan weet je bijna zeker dat het goed zit daar mee.
Zijn de 61.77 WHQL dan? ik dacht dat de 61.76 WHQL waren?

En dat een driver voor de Geforce 6 series niet goed werkt op een FX kan ik me niet voorstellen. De 45.23 deden het perfect bij mij. En de 53.03 werken perfect op een GeForce 4Ti4200.
Ik zie in ieder geval wel. Eerst die GainWard 6800Ulra afwachten, en dan maar directx9.0c erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Beste Deathchant,

Hmmzzz volgens mij zijn indd die 61.77 drivers whql, maar eerlijk zeggen, ik heb er niet op gelet toen ik de drivers aan het installen was, :O sowwy, maar andere mensen weten het misschien.

Maar even iets, GULP!, die kaart van gainward is 590 euries??? LOLZ ahaha you got to love de prijzen van de grafische kaarten op het moment zeg, je kan daar gewoon een hele computer voor kopen, ahaha ok de computer is dan wel zo'n simpel desktop ding, maar toch :) de prijzen van die kaarten mogen echt wel om laag hoor. Hoe wel ik kan me herinneren in de tijd dat ik mijn viper 770 ging halen dat hij toen ook iets van 399 gulden was of meer zelfs, hmzzzz die trend zal nooit veranderen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DrDeathhand schreef op 25 augustus 2004 @ 14:07:
Beste Deathchant,

Hmmzzz volgens mij zijn indd die 61.77 drivers whql, maar eerlijk zeggen, ik heb er niet op gelet toen ik de drivers aan het installen was, :O sowwy, maar andere mensen weten het misschien.

Maar even iets, GULP!, die kaart van gainward is 590 euries??? LOLZ ahaha you got to love de prijzen van de grafische kaarten op het moment zeg, je kan daar gewoon een hele computer voor kopen, ahaha ok de computer is dan wel zo'n simpel desktop ding, maar toch :) de prijzen van die kaarten mogen echt wel om laag hoor. Hoe wel ik kan me herinneren in de tijd dat ik mijn viper 770 ging halen dat hij toen ook iets van 399 gulden was of meer zelfs, hmzzzz die trend zal nooit veranderen denk ik.
Ja het is eigenlijk abnormaal wat die dingen kosten. Ik heb zelfs een jongen in mijn MSN lijst staan die beweert dat hij een 6800Ultra voor 250 euro kan krijgen. Zogenaamd tegen inkoopprijs. Zelfs DAN is de kaart nog zeker 400 euro.
Ik heb hem gezegd dat hij het maar regelt voor me :)

Die GainWard kaart is een golden sample (430/1200) en de "gewone" Ultra is ook rond die prijs.
Alle prijzen wat je nu ziet (XFX, AOpen etc )zijn van de reference kaart. Het is logisch dat je wat meer betaalt voor non-reference kaarten. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik sowieso 34% korting krijg dus.....dan betaal ik sowieso minder en omdat ik had begrepen dat GainWard het topmerk is in VGA kaarten wilde ik deze eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Nieuws

Gigabyte GeForce6600GT preview: http://hkepc.com/hwdb/6600gt-1.htm

Afbeeldingslocatie: http://hkepc.com/hwdb/6600gt/test.jpg

Benchmarks: http://hkepc.com/hwdb/6600gt-1.htm

Effe Babelfish er bij pakken en het is allemaal vrij goed te volgen. :7 Helaas alleen geen AA+AF benchmarks. Al met al een heel erg leuk kaartje voor die prijs. :)

Overigens bericht Beyond3D dat de NV50 waarschijnlijk pas eind 2005 zal worden geintroduceerd en begin 2006 pas goed beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Overigens bericht Beyond3D dat de NV50 waarschijnlijk pas eind 2005 zal worden geintroduceerd en begin 2006 pas goed beschikbaar zal zijn.
Ik weet het niet hoor maar op andere fora hebben mensen het over de nv48 die medio november uitkomt, laatste true agp kaart van NVDIA, waarom nu nv50 nu al terwijl er een refresh aankomt van de nv40, net zoals de 5950 vorig jaar.

Ik w8 wel op de nv48 ipv 1 maand wachten op gainward en 600 euro uitgeven aan iets inferieurs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Wordt inderdaad een leuk kaartje. Ben alleen benieuwd of die nieuwe 6-pin connector ook op de retail-kaarten zal zitten of dat dit alleen bij deze sample nodig is.
offtopic:
66.00 wordt gedownload :)...ja, nu al...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
wat is dit nou weer voor voedingskabel? :O

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op 24 augustus 2004 @ 18:41:
[afbeelding]

dit is m'n xfx-ultra....wat me opvalt is dat 't geheugen maar aan één kant van de kaart zit...heeft dat bepaalde voor/nadelen ??

ik heb er zo'n dubbele heatpipe opgebouwd.....qua temperatuur scheelt het niet zo héél veel (2-5 graden koeler)....'t geluid is wel een stuk minder....de originele koelers koelen gewoon erg goed....

475/1275 trekt ie nu wel....13.000+ 3dmarks....is toch netjes dacht ik zo

[afbeelding]
super !!

Zit te denken om of deze te kopen, of de Artic Silencer 5

kan je ff je plaatjes resizen ? ok... thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

cool ik gooi net xfx 6800 ultra in mijn winkelwagen (salland)
en ineens van 531 naar 520 verlaagd... gelukkig net niet 5 minuten eerder besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Tja, 66.00 is inderdaad sneller dan de 61.77 :)
Doom3 blijft een beetje CPU-limited bij mij geloof ik, zit rond de 60 op 1600x1200 en 3DMark03 gaat er ook niet erg veel op vooruit, zit nu met 410/1110 ruim boven de 12k. Coolbits is nu in ieder geval weer geüninstalled, vind het toch niet fijn om wat instellingen te missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Sm0k3r schreef op 25 augustus 2004 @ 15:19:
[...]

Ik weet het niet hoor maar op andere fora hebben mensen het over de nv48 die medio november uitkomt, laatste true agp kaart van NVDIA, waarom nu nv50 nu al terwijl er een refresh aankomt van de nv40, net zoals de 5950 vorig jaar.

Ik w8 wel op de nv48 ipv 1 maand wachten op gainward en 600 euro uitgeven aan iets inferieurs :)
Urhm, er staat eind 2005 voor de release van NV50.. niet eind 2004, want dan komt inderdaad NV48 uit. Eerst werd gedacht dat NV50 in het voorjaar/zomer 2005 uit zou komen. Nu dus eind 2005...
joostve schreef op 25 augustus 2004 @ 15:19:
[...]

wat is dit nou weer voor voedingskabel? :O
Die krijg je standaard bij de nieuwe PCI Express moederborden...

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 25-08-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edward2 schreef op 25 augustus 2004 @ 11:38:
[...]

De 66.00 zijn veel beter dan de 61.77, scheelt soms wel 30%, ook de Far Cry en Doom3 performance blijft naar stijgen. Het wordt hoog tijd dat er nieuwe reviews uitkomen met de 6800U op 425 en met nieuwe drivers, ik vind ze erg gelijk opgaan, waarbij de 6800U steeds sneller wordt.
Da's leuk maar ik hoop alleen dat er niet teveel twijfelachtige optimalisaties inzitten.
http://www.nvnews.net/vbu....php?t=35410&page=1&pp=15

Afbeeldingslocatie: http://img13.exs.cx/img13/4952/opts.gif

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 25-08-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb die thread ook gelezen, ik heb dit niet gezien in, in andere apps dan Doom3.

Wat je hier boven ziet is bilinear filteren, op andere punten ging het detail zelfs omhoog (zal wel komen door het ontbreken door blending net voor de mipmaplijn).

[ Voor 15% gewijzigd door edward2 op 25-08-2004 16:17 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De topicstarter meldt nu ook dat hij het in meerdere spellen heeft gezien en in 3dMark03.

"Well I can now confirm that there is indeed a bug or optimization in these drivers which creates very harsh mip map transitions with the following settings even!
4xAA, 16xAF, All 3 Opts off, trilinear filtering.

-This is noticed in other games but it is not as pronounced as it is in Doom 3 and 3D Mark.

-65.52 does not exibit this behavior nor does 61.77"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

CJ schreef op 25 augustus 2004 @ 16:09:
[...]

Urhm, er staat eind 2005 voor de release van NV50.. niet eind 2004, want dan komt inderdaad NV48 uit. Eerst werd gedacht dat NV50 in het voorjaar/zomer 2005 uit zou komen. Nu dus eind 2005...
Ik zei toch ook niet eind 2004 NV50, check es op pagina 11 helemaal bovenaan, heb ik een roadmap gelinked, dus het w8en is het waard want als het goed is komt de NV48 eind 2004 uit AGP, dus geen NV40 voor mij ik w8 nog wel een maand of 2-3. Heb nu toch al ruim een jaar gew8, blijf wel effe kalm 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94113

Halloa ik heb mij geforce Point of View 6800 besteld

Hij is over 2 dagen binnen ik kan niet wachten.
Ik zal het wel laaten wetten als hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:39

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Anoniem: 19361 schreef op 24 augustus 2004 @ 22:07:
[...]

Net ff getest... maakt geen verschil.. Zijn allebei dedicated lijntjes van een 460W Enlight voeding. Dit zou toch ruim voldoende moeten zijn. Het meest vreemde is dat ik er in 3D dus helemaal geen last van heb.. het is aleen in 2D omgeving. Als ik mijn internet explorer niet gemaximaliseerd heb staan, maar beetje kleiner, dan zie ik rechst boven dit venster allemaal vage strepen/artifacts.. Echt heel vreemd.. :|
Ik heb ook dezelfde lijntjes. Niet altijd maar af en toe wel. Ook alleen in 2d mode. Ik heb een XFX 6800 ultra met de nieuwste nvidia drivers. Mogelijk ligt het aan de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Sm0k3r schreef op 25 augustus 2004 @ 16:57:
[...]

Ik zei toch ook niet eind 2004 NV50, check es op pagina 11 helemaal bovenaan, heb ik een roadmap gelinked, dus het w8en is het waard want als het goed is komt de NV48 eind 2004 uit AGP, dus geen NV40 voor mij ik w8 nog wel een maand of 2-3. Heb nu toch al ruim een jaar gew8, blijf wel effe kalm 8) .
Ah sorry, ik had je even verkeerd begrepen.

Maar goed, NV48 gaat dus waarschijnlijk langer mee dan verwacht (aangezien NV50 pas een jaar later uit komt), dus zal je daar wel een goede koop mee doen. De eerste geruchten over NV48 doen er op wijzen dat het op 480 Mhz core en 600 Mhz mem zal worden geklokt. Maar goed, aangezien kloksnelheden meestal in de laatste week voor launch worden bepaald zal dit straks wel anders zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 25-08-2004 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

CJ schreef op 25 augustus 2004 @ 18:03:

De eerste geruchten over NV48 doen er op wijzen dat het op 480 Mhz core en 600 Mhz mem zal worden geklokt. Maar goed, aangezien kloksnelheden meestal in de laatste week voor launch worden bepaald zal dit straks wel anders zijn.
Ik hoop eigenlijk dat Nvidia de yields nog wat beter krijgt en de core clock omhoog kan doen, zodat het tenminste 500mhz is. Maar je hoeft niet altijd je clocksnelheid te verhogen om verbeteringen te krijgen, kijk de 5800Ultra => 5950Ultra maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 38733 schreef op 25 augustus 2004 @ 16:24:
De topicstarter meldt nu ook dat hij het in meerdere spellen heeft gezien en in 3dMark03.

"Well I can now confirm that there is indeed a bug or optimization in these drivers which creates very harsh mip map transitions with the following settings even!
4xAA, 16xAF, All 3 Opts off, trilinear filtering.

-This is noticed in other games but it is not as pronounced as it is in Doom 3 and 3D Mark.

-65.52 does not exibit this behavior nor does 61.77"
Ik geloof dat de optimalisaties in deze driver niet uitgezet kunnen worden. Overigens speel ik altijd met deze aan en ik vind ze niet slechter of beter dan de van de X800, in beide gevallen zijn soms op bepaalde textuurvlakken wat wazige mipmaplijntjes zichtbaar.

Feit is wel dat met deze driver over de 100fps ga in de Source VST in 1280x1024 x16AF waterreflect op all en het IQ is gewoon goed, alle reflecties zijn zichtbaar itt 61.77. Deze kaart begint echt een beest te worden. Vooral in het shadergedeelte van de VST(met die draaiende vlakken) is hij gewoon een stuk sneller dan de X800XT, ik had dat niet verwacht.

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 25-08-2004 19:34 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vooral in het shadergedeelte van de VST(met die draaiende vlakken) is hij gewoon een stuk sneller dan de X800XT, ik had dat niet verwacht.
Nu nog even afwachten of de kaart ook hetzelfde doet. ;) Vergelijkende screenshots zou nice zijn. :P
Sorry dat ik wat sceptisch ben maar in het Ati topic liet ik al een screenshot vergelijking zien waarin te zien was dat de 6800U veel waterreflectie's overslaat (pics van Firingsquad).
En dan natuurlijk samen met het berichtje over de verklote mipmaps die de 66.00 driver laat zien maakt me een beetje wantrouwig. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 25-08-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 38733 schreef op 25 augustus 2004 @ 20:13:
[...]

Nu nog even afwachten of de kaart ook hetzelfde doet. ;) Vergelijkende screenshots zou nice zijn. :P
Sorry dat ik wat sceptisch ben maar in het Ati topic liet ik al een screenshot vergelijking zien waarin te zien was dat de 6800U veel waterreflectie's overslaat (pics van Firingsquad).
En dan natuurlijk het berichtje over de verklote mipmaps die de 66.00 driver laat zien maken me een beetje wantrouwig. :)
Terecht dat je met dit soort dingen sceptisch moet blijven, in 3d is niks gratis. Ik zal zelf nog wel eens uitzoeken hoe ik shots maak en dan kijken of ik die kan uploaden.

Het ziet er iig niet zo uit als in 61.77 en er is ook een verschil in perf. tussen de verschillende waterreflecties, dus het lijkt iig erop dat er dan ook meer gerenderd wordt met waterreflect op all.

Het mooiste zou zijn als je op 2 pc's eea kan vergelijken.

Ik zie in Doom3 trouwens geen opvallende mipmaps, maar dat spel is zo verrekte donken. Ik zal wel eens een deatmatch leveltje starten met meer luxgeweld.

[ Voor 9% gewijzigd door edward2 op 25-08-2004 20:23 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

zo, ff dit topic doorgelezen, en ondanks dat het voornamelijk over de 6xxx serie gaat hier, toch mijn vraag:

Ik ga binnekort mijn trouwe geforce 2 mx eens vervangen, omdat mijn scherm toch wel erg irritant knippert af en toe, en zit ik te denken aan een (XFX/MSI) geforce fx 5500.

Is dit een beetje een ok budget kaartje? (budget zo rond de 75€, t zijn krappe tijden en de rest moet ook geupdate worden de komende tijd)
Ik game eigenlijk nauwelijks, hooguit eens een keer RTS spellen (WC3 enzo) en CoD/SOF ofzo.

En zou ik dan beter voor die MSI of voor die XFX gaan?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Tyranium schreef op 25 augustus 2004 @ 18:28:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat Nvidia de yields nog wat beter krijgt en de core clock omhoog kan doen, zodat het tenminste 500mhz is. Maar je hoeft niet altijd je clocksnelheid te verhogen om verbeteringen te krijgen, kijk de 5800Ultra => 5950Ultra maar. :)
Ja maar daar kwam de performanceboost vooral dankzij de uitbreiding van de geheugenbus van 128-bit naar 256-bit. Daardoor kon de FX5900-serie op lagere snelheden draaien dan de FX5800Ultra en toch sneller zijn.

Een nieuwe verdubbeling van de geheugenbus hoef je niet te verwachten, dus zal de performanceboost bij de NV48 refresh voornamelijk komen van hogere kloksnelheden en kleine tweaks (net zoals bij NV35 -> NV38).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

CJ schreef op 25 augustus 2004 @ 22:35:
[...]

Ja maar daar kwam de performanceboost vooral dankzij de uitbreiding van de geheugenbus van 128-bit naar 256-bit. Daardoor kon de FX5900-serie op lagere snelheden draaien dan de FX5800Ultra en toch sneller zijn.

Een nieuwe verdubbeling van de geheugenbus hoef je niet te verwachten, dus zal de performanceboost bij de NV48 refresh voornamelijk komen van hogere kloksnelheden en kleine tweaks (net zoals bij NV35 -> NV38).
En mooiste gerucht "eerste consumenten vid. card met 512MB" en nvidia is dan enige bedrijf die de laatste "native AGP" vid.card uit brengt.
ATI gaat voor pci-express chips met bridge chip naar AGP.
Ik hoop ook op de 500MHz met 600MHz mem.

Nog een paar maandjes, ik moet het nu nog doen met me oude ti4600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
CJ schreef op 25 augustus 2004 @ 14:41:
Nieuws

Gigabyte GeForce6600GT preview: http://hkepc.com/hwdb/6600gt-1.htm

[afbeelding]

Benchmarks: http://hkepc.com/hwdb/6600gt-1.htm

Effe Babelfish er bij pakken en het is allemaal vrij goed te volgen. :7 Helaas alleen geen AA+AF benchmarks. Al met al een heel erg leuk kaartje voor die prijs. :)

Leuke kaart. :Y)
Nu nog de AGP versie.

• M55
  • Niet online

M55

hoe zit het met de encoding van mpeg 1,2,4 dat die 6800 hardwarematig moet kunnen doen , is dat al getest ergens ? of nog niet mogelijk met de huidige drivers ?

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

zo, ff dit topic doorgelezen, en ondanks dat het voornamelijk over de 6xxx serie gaat hier, toch mijn vraag:

Ik ga binnekort mijn trouwe geforce 2 mx eens vervangen, omdat mijn scherm toch wel erg irritant knippert af en toe, en zit ik te denken aan een (XFX/MSI) geforce fx 5500.

Is dit een beetje een ok budget kaartje? (budget zo rond de 75€, t zijn krappe tijden en de rest moet ook geupdate worden de komende tijd)
Ik game eigenlijk nauwelijks, hooguit eens een keer RTS spellen (WC3 enzo) en CoD/SOF ofzo.

En zou ik dan beter voor die MSI of voor die XFX gaan?
Wellicht is het een idee om eens naar een tweede hands kaart te kijken. Veel mensen ruimen nu hun kaart op ivm de nieuwe 6800 reeks. Dan kun je meestal voor weinig geld toch nog een goede kaart kopen

Of kijk eens op beursen. Een kennis van mij kocht een MSI Ti4600 en jaar geleden of zo voor 75 Euri. Nieuw in doos. De software die erbij zat was als het ware nog meer waard. 28 Augustus is er weer een PC Dumpdag. Als je de mogelijkheid hebt moet je er maar eens kijken.

Waarom zou je met minder doen als je meer kan krijgen :)

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

hmmmm da's idd een idee nog ja, om ff op de super pc discount te gaan kijken van t weekend....Had niet gezien dat die dit weekend was :)

Hou ik idd ff in gedachten.

-Xbox Gamertag: Dbongers

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 15:57
Hoe verander ik de reso van bijvoorbeeld Nalu of Timbury? Deze, met name timburly zijn veelste laag in reso standaard en ik wil ze graag 1280 zien?. moet ik dan gewoon de .exe opstarten met iets er8er ?

Ik heb met Timbury al in die txt files lopen kloten, maar het helpt niks?

[ Voor 18% gewijzigd door Carel op 26-08-2004 12:01 ]

Anoniem: 90323

Carel schreef op 26 augustus 2004 @ 11:56:
Hoe verander ik de reso van bijvoorbeeld Nalu of Timbury? Deze, met name timburly zijn veelste laag in reso standaard en ik wil ze graag 1280 zien?. moet ik dan gewoon de .exe opstarten met iets er8er ?

Ik heb met Timbury al in die txt files lopen kloten, maar het helpt niks?
wtf hebbie t over?

Denk dat ie dat zeemeermin-grietje bedoeld. :)

Anoniem: 47718

Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar AOpen, omdat ik bij Salland Automatisering een 6800 Ultra van AOpen heb besteld. Ik kreeg binnen een kwartier antwoord!

Vraag:

Geachte meneer/mevrouw,

enkele dagen geleden heb ik bij de de webwinkel
www.sallandautomatisering.nl een bestelling gedaan met onder andere een
AOpen Aeolus GeForce 6800 Ultra 256 MB. Aangezien de website van Salland
Automatisering aangeeft dat de levertijd langer dan twee weken is en ik
dit per e-mail van een medewerker van Salland Automatisering bevestigd
heb gekregen, hoopte ik dat u bij AOpen zelf meer weet. De algemene
beschikbaarheid van Nvidia GeForce 6800 Ultra videokaarten is bij alle
merken erg slecht momenteel aangezien levertijden zeer hoog liggen
(Alleen van het merk XFX schijnen er wel al een aantal verkrijgbaar te
zijn maar de koeler daarvan schijnt erg luidruchtig te zijn en die van
AOpen niet). Zou u mij misschien een betere indicatie kunnen geven dan
"langer dan twee weken" wanneer de AOpen Aeolus GeForce 6800 Ultra 256
MB in Nederland in de winkels zal liggen?

Alvast bedankt,

Mathias

Antwoord:

Beste Mathias,

Ik heb navraag gedaan bij onze sales afdeling, de indicatie aan onze kant is
dat het mogelijk 2 a 3 weken kan duren. Het kan echter ook langer zijn, een exacte indicatie kunnen we u helaas niet geven.

Met vriendelijke groet,

Erik

Dit duurt echt achterlijk lang hoor, hoe is het nou toch mogelijk dat die levering zo slecht op gang komt? En waarom krijgt XFX het zowat als enige voor elkaar om wel kaarten te leveren?

Zucht gewoon nog 2 a 3 weken wachten :( . Ik hoop dat ik hem binnen heb voordat Half-Life 2 uitkomt... Anders toch maar voor een ander merk gaan als die eerder zijn... Wil AOpen graag belonen voor een geweldige Campzone dit jaar :) maar ze maken het me wel moeilijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 47718 op 26-08-2004 16:04 ]

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:02
Anoniem: 47718 schreef op 26 augustus 2004 @ 16:02:

Dit duurt echt achterlijk lang hoor, hoe is het nou toch mogelijk dat die levering zo slecht op gang komt? En waarom krijgt XFX het zowat als enige voor elkaar om wel kaarten te leveren?

Zucht gewoon nog 2 a 3 weken wachten :( . Ik hoop dat ik heb binnen heb voordat Half-Life 2 uitkomt...
Dat heeft met veel dingen te maken waarschijnlijk. DDR3 dat toch lastig is om te krijgen (en eerst werd er nog gezegt dat het een makkie zou zijn).
Mischien ook wel het feit dat er steeds meer lui zijn die 3D freaks zijn en allemaal zo snel mogelijk het nieuwe speeltje willen hebben. (ja de markt is klein maar volgens mij groeit deze markt wel hoe duur het ook is. Sommige mensen hebben er steeds meer voor over)
Mischien toch dat het productieproces erg complex is en er veel uitvallers zijn en het daarom lastig is om uiteindelijke kaarten met grote getalen te produceren. (krijg ook het idee dat fabrikanten erg voorzichtig zijn met de grote van hun productie omdat ze bang zijn om met vooraad te blijven zitten)

Ergens denk ik dat de meeste fabrikanten hun kaarten nog niet ruimschoots op de markt willen zetten omdat ze nog met een hoop oude high end kaarten zitten. Verklaar me hiermee voor gek maar ik denk dat dit best realistich is omdat XFX de enige is die best goed levert en die mischien niet met grote oude voorraad zit.
Dit komt onder andere door de achterlijke aantallen waarin zowel nvidia als ati refreshes uitbrengen en er van bv de 6800 serie al 4 modellen zijn (ultra,gt,nu,le) en dat heeft de x800 ook (xtpe,xt,pro,se) en dit is de situatie na slechts 2 maanden op de markt. Nu moeten fabrikanten dus gaan gokken welke kaarten er nu wel of niet goed verkopen en gokken ze verkeerd zitten ze met stapels kaarten en chips die ze nergens kwijt kunnen en ze gedwongen worden om ze zonder winst te moeten verkopen om het te stimuleren.

Uiteindelijk geef ik nvidia en ati de schuld, hun belachelijke strijd om zieltjes te winnen gaat ten koste van de fabrikanten van de kaarten en de consument.
Vroeger was het nog makkelijk tegenwoordig moet je er een complete studie van maken om de juiste kaart te kopen.
Ja de highend markt is niet reuze maar hij groeit naar mijn mening wel zeker als ik om me heen zie wat voor gpu er onderhand gemiddeld in een pc zit.

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:39

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Anoniem: 47718 schreef op 26 augustus 2004 @ 16:02:

Zucht gewoon nog 2 a 3 weken wachten :( . Ik hoop dat ik hem binnen heb voordat Half-Life 2 uitkomt... Anders toch maar voor een ander merk gaan als die eerder zijn... Wil AOpen graag belonen voor een geweldige Campzone dit jaar :) maar ze maken het me wel moeilijk.
Mede hierdoor heb ik ook een XFX ultra gekocht. Ik houd echt niet van wachttijden. Ik heb eerst grondig rondgekeken en men scheen toch wel enthousiast te zijn over de XFX. Ik heb er geen spijt van. De koeler vind ik zelf niet luidruchtig. De snelheid staat standaard al op 425 i.p.v. 400 zoals hij zou moeten zijn. Wat ik ook geweldig vind is de software die erbij zit. Normaal kijk ik er nooit naar, maar het spel "X2 the threat" is echt geweldig (soort van Elite met handelen in de ruimte) en ik ben er al 2 weken verslaafd aan.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:48
Tyranium schreef op 25 augustus 2004 @ 18:28:
[...]

Dit was vooral driver verbetring en een 256 bit bus zoals hier al eerder is gezegd. De 5800 ultra scoorde soms nog beter dan de 5950 ultra vaak net iets eronder met de, toendertijd, geupdate drivers ipvm de drivers die toen uitkwamen met de 5800 ultra.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 15:57
Anoniem: 38733 schreef op 26 augustus 2004 @ 15:40:
Denk dat ie dat zeemeermin-grietje bedoeld. :)
Ja die bedoel ik, en dat mannetje met die kevers, ik heb het gewoon over die Nvidia demo's

Maargoed, heeft iemand dus een suggestie voor die resoluties hiervan, ik neem niet aan dat ik de eerste ben die dit afvraagt?

• M55
  • Niet online

M55

Asus levert de 6800 Ultra nu op 425/1100 (ipv 400/1100)
http://www.asus.com/prog/...99ULTRA%20Deluxe&langs=01 stock

[ Voor 71% gewijzigd door M55 op 26-08-2004 17:56 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.