quote: CJ
Geen SM3.0 part? Zeker nog nooit gehoord van R520.
R500 = SM4.0? R500 is de X-Box2 chip, waarvan nog niets zeker isn.. misschien is het wel SM4.0+...
Doom3 engine licensed by everyone? Officieel alleen nog maar Quake4. De rest is nog niet eens officieel bevestigd. Dat is dus net zo veel als de Source Engine: Vampire The Masquerade (Bloodlines), nieuwe game van Arkane Studios (Arx Fatalis).
ATi geen SLI-achtig iets? Hij heeft zeker nog nooit gehoord van het feit dat er al zo'n 2jaar tot aan 256 R3x0 chips aan elkaar gekoppeld kunnen worden en dit ook al gebruikt wordt. Vergeet ook de Maxx tech voor het gemak maar eventjes...
O.Khier ben ik het er niet zo mee eens .
Ten eerste de R520 komt pas volgend jaar Q4 uit ! Weliswaar met PS3.0 maar .. dan pas ?
Ja dan pas .
Verder meer is het zo dat de R520 met PS3 uitkomt nieteens confirmed ! ( ik heb er net zelf ook op gegoogled @ ATI .com staat er iig niks over )
Maar realistish gezien moet de kaart wel PS3.0 + hebben als ATI nog wilt concureren dus daar ga ik ook van uit maar ik vindt het wel humor dat je opeens met kreten als " niks bevestigt " e.d komt zeggen over de licenties m.b.t Doom3 engine , dan lijkt het je wel te schelen of iets confirmed is of niet .
Maargoed genoeg over dat .
Over de Doom3 engine vs HL2 engine .
Wat er in de inquirer staat :
quote: Inquirer
" The HL2 engine may be, or may not be, but people won't be clamouring for a Newell engine as rabidly as a Carmack one. While the proverbial 'people' may be wrong, they are the ones spending the money."
Dit is gewoon zo .
ID software hun engines zijn gewoon razend stabiel zelfs uit alpha builds !
Wie herrinert zich de vroege Quake 3 alpha nog van niezo erg lang geleden ?
Dat draaide net zo goed als de full retail versie !
Ze zullen zeker alleen wat tweaks gedaan hebben om hem full retail te krijgen .
hmmkay kijk eens naar HL2 .. ja ok hij is wat ingewikkelder als Q3 engine toen was maar punt is en blijft , ook Q3 was een nieuwe engine toen - en geen probs mee , HL2 is ook een nieuwe engine maar hoeveel bugs daar nu wel niet inzitten ?
Doom 3 alpha , hup had ik persoonelijk geen problemen mee @ een GF4 TI 4200 @ 4600 clocks draaide best goed ook nog , HL2 alpha ? vergeet het maar

ID software hun engine reputatie gaat niet alleen terug naar Q3 maar verder , Q2 engine is zelfs zo hard gemod dat het veel foefjes kon doen die er niet inzaten kijk maar naar SOF2
" Soldier of Fortune is a hard-core action first-person shooter, based on a heavily modified Quake II engine, featuring Raven’s own state-of-the-art GHOUL rendering system. "
Waar ik heen wil ?
ID engines zijn robuust , betrouwbaar en ze hebben zichzelf vaak bewezen , en wat opgelost moet worden - wordt ook meteen opgepikt dit is alom bekend bij ID fanboys (waarvan ik er overigens geen van ben )
En ik denk dat de game industry gewoon liever voor de D3 engine zal gaan mede hierom en het feit dat .. zeg nou zelf , die engine is gewoon klaar en die game ligt in de winkel
Over ATI MAXX tech heb ik eerlijk gezegd nooit van gehoort omdat ik me nooit bezig heb gehouden met ATI , het was alleen matrox -> nvidia voor mij .
Maar vrees niet we hebben google .
quote: ATI website
RAGE FURY MAXX is ATI's first multiple chip parallel processing board based on two ATI RAGE 128 PRO GL processors for maximum 3D gaming.
Ook dus gewoon 2 GPU`s op 1 bord ?
Nou , ik denk dat je dit kan vergeten met tegenwoordige GPU`s
Hoeveel transistor count we nu al niet hebben met bleeding edge GPU`s van NV en ATI? + hitte , dan 2 van die krengen op 1 plankje ?
Uhm , nee .
Leuk geprobeert door hoe heten die mensen ook alweer met 2 GPU`s on 1 board ?
Naam kwijt .. maar dat was aardig geflopt .
Dus dit is geen SLI achtig iets , 256 CHIPS is wat anders dan 256 kaarten .
Meerdere chips doet me denken aan die uber grote voodoo`s meteen
Note : Ik weet verder alleen wat er daar dus in die ATI FAQ staat aangezien het een discontineud product is dus correct me if i`m wrong .
Om dit nou Versus SLI te doen is buiten kwestie.
ALS ze zo`n kaart wisten te maken met meerdere GPU`s met 1 of andere oplossing , dan zou hij verschrikkelijk duur kosten .
Tenzij als je NV zijn SLI gebruikt , je bijvoorbeeld nu een 6800 GT koopt , en over anderhalf jaar wanneer je wat meer power wilt , is die 6800 GT aardig goedkoop geworden ! En je zo voor een prikke 95 % meer power erbij hebt , dit is de kracht van SLI . dan offset je de koopvan een dan next gen kaart nog wel hoor .
Als laast nog over de inquirer commentaar van iedereen .
Ja ze hebben geen goede reputatie , ze hebben weleens gelijk ( 16 pipes anyone ? ) maar dit is zeker geen roddel - dit is gewoon iemand zijn commentaar over hoe het staat tussen ATI en NVIDIA , je kan het er mee eens zijn of niet maar schijf dit niet af met " Ach tis de inquirer GELOOF HET NIEEE ! tis toch maar een roddel " Dan scheep ik dat meteen zo af van ach die hefet het nieteens gelezen laat staan begrepen dat het om comentaar ging .
My big two cents