[Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G)

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.761 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44
Als je de orginele chipset fan laat zitten, dan zou het gewoon moeten passen bij je VGA plank. Maar als die wilt vervangen door bijv. zo'n Zalman chipset cooler (wat ik persoonlijk wel een must vind, aangezien die 60/50mm krengen altijd zo'n tering herrie maken) dan kan het behoorlijk krap gaan worden. Ik heb verder iig nog niemand hier gezien met een 7000A/B - Cu erop, dus daar kan ik je niet over adviseren.

edit:

Ik kijk btw net ff op zalman site, en zie dat die VGA RAM Heatsinks nu ook los verkrijgbaar zijn. Uiteraard stond dit vast en zeker al heel lang op de site, maar ik kijk er nu net weer pas sinds lange tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door sn0x0r op 12-09-2004 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn0x0r schreef op 12 september 2004 @ 10:54:
Als je de orginele chipset fan laat zitten, dan zou het gewoon moeten passen bij je VGA plank. Maar als die wilt vervangen door bijv. zo'n Zalman chipset cooler (wat ik persoonlijk wel een must vind, aangezien die 60/50mm krengen altijd zo'n tering herrie maken) dan kan het behoorlijk krap gaan worden. Ik heb verder iig nog niemand hier gezien met een 7000A/B - Cu erop, dus daar kan ik je niet over adviseren.
Zoals jij het zegt zou ik in dat geval dus een keuze moeten maken tussen:
- ZM-NB47J northbridge koeler -of-
- ZM80D-HP VGA vga koeler (als dat uberhaupt past met de 7000 cpu koeler).

Nou goed, waar kan ik het meeste 'winst' mee behalen in de vorm van minder geluid? (De winkel waar ik m'n pc besteld heb vraagt overigens 10 euro voor het plaatsen van de zalman chipset koeler). Ik heb me trouwens rot gezocht op internet om te zien of de chipset fan nou wel of niet vervangen moet worden. Jij bent de eerste die daar nu over begint. Maakt die msi fan nou echt zoveel herrie?

Thx again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
ik weet niet zeker of de fan veel herrie maakt, mijn gforce overstemt hem,, feit is wel dattie op +/- 6000 toeren draait. dat "kan" niet stil zijn, ik heb dus ook die passieve nb koeler besteld :)
wordt wel proppen met de videokaart koeler....we salle sien :D

als ik baal van de herrie komt het voornamelijk door m'n 3 hardeschijven, en das jammer want daar doe je niet veel tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:14

Tusk

Sticky Bomb likes you!

sn0x0r schreef op 11 september 2004 @ 17:14:
Tsja, dat gevoel had ik ook, maar na wat reviews gelezen te hebben, kwam ik tot een goeie conclusie. Alleen lag mijn prijsmarge wat hoger dus kon ik daar ook voor gaan. Een paar goeie merken zijn: GEIL, Mushkin, Corsair, OCZ en Kingston. Maar het beste kun je het zien in de reviews. Zoals hier, dit is een roundup tussen aardig wat modules, waar mijn toekomstige 3200XL PRO ook tussen staat. Hier kun je denk ik wel een goeie tussen vinden. Wat ik zelf ook altijd doe, is in jouw prijs klasse iets uitzoeken in de pricewatch, en dan op internet zoeken naar reviews en gaan kijken hoe het presteert. Dan kom je vanzelf wel iets leuks tegen.
de helft van dat geheugen staat niet in de pricewatch... die ultraX en hyperX ken ik nie vinden

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
wat een pret :|

heb ik alleen mn raptor aangesloten op sata 3, en de 1T timings zijn geen probleem, het vervelende: wat ga ik doen met mn 2 andere SATA schijven... mn fotos etc :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
extern usb een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
vage schreef op 12 september 2004 @ 14:28:
wat een pret :|

heb ik alleen mn raptor aangesloten op sata 3, en de 1T timings zijn geen probleem, het vervelende: wat ga ik doen met mn 2 andere SATA schijven... mn fotos etc :|
heb je alles op default staan ? Htt en agp niet overgeklokt ?

Als je dan ook bios 1.2 erop hebt, zou je in dit geval gewoon msi moeten mailen en kijken of zij daar iets van af weten. Anders moet je voor een pci kaart gaan met sata. :|

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 09:36
Als je wilt overclocken kan je dus écht niet meer dan 2 SATA schijven hebben? :| ...

Iemand voorstellen voor een goede SATA schijf met véél opslagcapaciteit? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 20:25

WR.

Goofy666 schreef op 12 september 2004 @ 17:29:
Als je wilt overclocken kan je dus écht niet meer dan 2 SATA schijven hebben? :| ...

Hitachi Deskstar 7K250, 250GB (7200rpm, SATA, 8MB) 169,- in de pricewatch en 158,- bij Salland Automatisering(dat die er niet tussen staat :? )

Heb hem zelf ook net in me nieuwe bak zitten en hij is snel en stil en komt in reviews bijna altijd als snelste en stilste uit de test (op de Raptor 74 Gb na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Bedankt voor de tip, dan zal ik voor die gaan (samen met een Raptor :Y) ).

Heeft misschien iemand toch eens geprobeerd om die SATA 1 & 2 poorten te gebruiken met die nieuwe BIOS? (bij het overclocken dan) 'k Ben toch nog altijd benieuwd naar de resultaten.

edit:
Er zijn precies niet veel Belgische shops die dat schijfje verkopen :X.

[ Voor 17% gewijzigd door Goofy op 12-09-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Goofy666 schreef op 12 september 2004 @ 19:31:
Bedankt voor de tip, dan zal ik voor die gaan (samen met een Raptor :Y) ).

Heeft misschien iemand toch eens geprobeerd om die SATA 1 & 2 poorten te gebruiken met die nieuwe BIOS? (bij het overclocken dan) 'k Ben toch nog altijd benieuwd naar de resultaten.

edit:
Er zijn precies niet veel Belgische shops die dat schijfje verkopen :X.
Ik heb het getest, maar ik kom windows niet in op 232 HTT wat ik dus steeds draai. Met poort 3 en 4 is dit geen probleem.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Spijtig... Toch hartelijk bedankt om het te proberen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Met de nieuwste bios zit ik nu trouwens zelfs op 30, en soms 29 graden idle.. cnq aan :)

Stressed 45 graden. Dit op 1.55 (=1.57 irl) volt en 2,55 ghz :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Laatst online: 07-05 20:55
dit weekend mijn Pc geupgrade met de MSI mobo en 3500+ cpu en 2x 512 corsairxl pro, Enermax voeding 370watt.
behouden zijn de HD's 2x120gb sata Samsung en VGA Asus 9800xt
Op de cpu staat een Zalman 7000A koeler, deze koeler staat 1cm van de VGA af en belemmerd de eerste dimm slot voor geheugen, maw ik kan geen vier geheugenlatjes steken of ik moet een stuk van de koeler afzagen.
Ik vind dit een slecht geplaatste cpu socket.
Ik denk dat het dan onmogelijk is om de vga koeler van zalman erbij de steken.
Koelen doet deze prima 45 idle en 48 stressed(far cry)
Met de sata heb ik in begin een beetje zitten sukkelen maar na enkele herinstall is het dan toch gelukt.
Maar ik heb de indruk dat er niet veel te overklocken valt, de htt staat op 210, bij 215 loopt die onstabiel. Ligt dit nu aan de sata schijven?
Memory staat op 1T en 2.2.5.2 (auto). Heb wel een bandbreedte van 6188
en de 3d mark2003 6784.
Momenteel werkt het zeer stabiel, moet nog afwachten of het zo blijft. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
papichulo schreef op 12 september 2004 @ 20:26:
dit weekend mijn Pc geupgrade met de MSI mobo en 3500+ cpu en 2x 512 corsairxl pro, Enermax voeding 370watt.
behouden zijn de HD's 2x120gb sata Samsung en VGA Asus 9800xt
Op de cpu staat een Zalman 7000A koeler, deze koeler staat 1cm van de VGA af en belemmerd de eerste dimm slot voor geheugen, maw ik kan geen vier geheugenlatjes steken of ik moet een stuk van de koeler afzagen.
Ik vind dit een slecht geplaatste cpu socket.
Ik denk dat het dan onmogelijk is om de vga koeler van zalman erbij de steken.
Koelen doet deze prima 45 idle en 48 stressed(far cry)
Met de sata heb ik in begin een beetje zitten sukkelen maar na enkele herinstall is het dan toch gelukt.
Maar ik heb de indruk dat er niet veel te overklocken valt, de htt staat op 210, bij 215 loopt die onstabiel. Ligt dit nu aan de sata schijven?
Memory staat op 1T en 2.2.5.2 (auto). Heb wel een bandbreedte van 6188
en de 3d mark2003 6784.
Momenteel werkt het zeer stabiel, moet nog afwachten of het zo blijft. :/
Lees de tips (startpost) door, en je weet wat je moet doen om zelfs op 280 HTT geen problemen te hebben :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Tutti-frutti schreef op 12 september 2004 @ 20:30:
[...]

Lees de tips (startpost) door, en je weet wat je moet doen om zelfs op 280 HTT geen problemen te hebben :)
Heb ik wel degelijk gelezen de startpost. Heb bios versie 1.1, mijn sata schijven staan op poorten 3 en 4, memory timings op 1T, zowel Raid class driver als storage controller geinstall. Agressive timings disabled, dimm slots 3 en 4 wegens zalman koeler.
Misschien ben nog iets vergeten? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Ja ? Je hebt bios versie 1.1. En er is al een 1.2 :) link staat in de thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Staat die Zalman CPU koeler dan zo hard in de weg? Ik dacht dat er nog mensen waren met die koeler (ook de 7000A, maar de meesten een 7000B) en dit is de eerste keer dat ik lees dat er een probleem is met de koeler en het plaatsen van het geheugen. Maar er zijn toch niet zo'n grote verschillen tussen het plaatsen van je RAM op slot 3 & 4 of op slot 1 & 2, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
M55 schreef op 12 september 2004 @ 21:35:
Ja ? Je hebt bios versie 1.1. En er is al een 1.2 :) link staat in de thread
Als je leest in de starttopic dan staat er dat je met de versie 1.1 al tot 350 HTT kunt gaan en de 1.2 tot 450.
Mijne geraakt maar tot max. 210 HTT en heb zojuist een kwartiertje Far Cry gespeeld en sprong vanzelf naar windows. Dit klopt niet dacht ik. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
papichulo schreef op 12 september 2004 @ 22:08:
[...]

Als je leest in de starttopic dan staat er dat je met de versie 1.1 al tot 350 HTT kunt gaan en de 1.2 tot 450.
Mijne geraakt maar tot max. 210 HTT en heb zojuist een kwartiertje Far Cry gespeeld en sprong vanzelf naar windows. Dit klopt niet dacht ik. :?
Je hebt 1.2 geinstalleerd , of niet ? Dit is namelijk nodig om de pci-lock goed te laten functioneren. Als je 1.1 hebt zou je de pci lock op 67 68 of 69 moeten zetten.
Maar als bij 210 HTT het al fout gaat vraag ik me af of dit wel een sata/pci lock probleem is. Misschien moet je even het geheugen op fouten testen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit bord dus ook besteld en ik heb een 120 gig hd ATA .... Ik heb een raptor 36,7 gig erbij besteld... kan dit samen? ATA en S-ATA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Dat werkt naar mijn wetens gewoon goed samen zonder problemen, alleen meer dan 2 S-ATA schijven zou problemen moeten veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
papichulo schreef op 12 september 2004 @ 20:26:
Hmz, werkt je geheugen lekker? Ik heb precies dezelfde upgrade besteld, alleen de voeding niet, ik heb reeds al een Antec TrueControl 550W :). Waar heb jij hem btw besteld, je geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Goofy666 schreef op 12 september 2004 @ 17:29:

De Maxtor DiamondMax 300GB SATA diskjes zijn ook wel leuk. 16 MB cache... de mannen van GamePC hebben ze getest en tegenover een stel Raptors gezet en ze zijn er behoorlijk lyrisch over :)

(Deze schijf heb ik als 3e SATA schijf voor m'n nieuwe systeem gekocht naast de 2 Raptors die ik nu al heb, busspeed overclocken hoef ik toch niet om de cpu sneller te laten lopen want ik heb daarnaast een FX-53 gekocht en daar zit een unlocked multiplier op :p)

Ohja, schijfjes zijn te koop bij Komplett... voor 260 euro, en op dit moment hebben ze er nog 2 in voorraad :Y)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en voor 234 staan ze in de pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/93081

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Hmz, 2 van die maxtors met 16 MB cache in een RAID0 en een RAPTOR 36 Gb als winhoos hdd is een leuke combo volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
In die test blijken die RAID 0 setups toch veel betere resultaten te halen dan de 'aparte' schijven, ik dacht dat dit niet veel uitmaakte? :?

Anders Zo 2 schijven ipv de Raptor? :+ Hoewel dat met 2 300GB-versies van de shijf wel kostelijk zal zijn (maar dat is een Raptor zoiezo ook natuurlijk).

edit:
In RAID blijken die schijven meestal even snel, soms zelfs sneller dan een Raptor? Alleen bij de "HDTach 3.0 - Random Access Time" test is de Raptor véél beter, voor de rest is ie ofwel nét ietsje beter, ofwel gewoon 'slechter'. Als de betrouwbaarheid van die schijfjes nu nog meevalt dan denk ik dat er geen Raptor gaat zitten in men volgende config >:).

[ Voor 43% gewijzigd door Goofy op 13-09-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Goofy666 schreef op 13 september 2004 @ 16:31:
In die test blijken die RAID 0 setups toch veel betere resultaten te halen dan de 'aparte' schijven, ik dacht dat dit niet veel uitmaakte? :?

Anders Zo 2 schijven ipv de Raptor? :+ Hoewel dat met 2 300GB-versies van de shijf wel kostelijk zal zijn (maar dat is een Raptor zoiezo ook natuurlijk).

edit:
In RAID blijken die schijven meestal even snel, soms zelfs sneller dan een Raptor? Alleen bij de "HDTach 3.0 - Random Access Time" test is de Raptor véél beter, voor de rest is ie ofwel nét ietsje beter, ofwel gewoon 'slechter'. Als de betrouwbaarheid van die schijfjes nu nog meevalt dan denk ik dat er geen Raptor gaat zitten in men volgende config >:).
Of raptor in raid 0 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Maar dan heb je weer niet zoveel opslagruimte hé ;). Soit, mijn excuses voor de offtopic, 'k zal nu (proberen) te zwijgen over HD's (tenzij iemand er verder over wil zagen en niemand er een probleem mee heeft offcourse O-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

IK las hier ergens boven, dat iemand problemen had met mushkin bh6 2,2,2,5 geheugen pc3200?
Want ik heb ook dat mushkin geheugen 1gb, met paarse heatspreaders, en als ik ga upgraden wil ik deze wel graag mee nemen omdat ze lekker oc-en. Dus lag het bij jouw aan het geheugen of aan de combinatie geheugen mobo/cpu?

edit:

Bij Maxpayne was het dus...

[ Voor 7% gewijzigd door Mister I op 13-09-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Laatst online: 25-01-2019
Ik ben zelf aan het twijfelen tussen een Asus A8V Deluxe en deze MSI. Maar na het lezen van een aantal reviews van de Raid controller van de NForce3 ben ik gaan twijfelen. Uit benchmarks is namelijk op veel sites te zien dat deze in Raid0 slechter en vreemd reageert in vergelijking met een Promise Raid controller.

Dit is een link van de benchmarks van het socket754 board.
reviews: Platformduel op Socket 754: nForce3 250Gb vs. VIA K8T800

Er was nog een interessante link, maar die kan ik nu niet zo vlug vinden. Nu vraag ik me dus af wat jullie ervaringen zijn qua raid0 met dit bord/chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
AquilaDus schreef op 13 september 2004 @ 18:04:
Ik ben zelf aan het twijfelen tussen een Asus A8V Deluxe en deze MSI. Maar na het lezen van een aantal reviews van de Raid controller van de NForce3 ben ik gaan twijfelen. Uit benchmarks is namelijk op veel sites te zien dat deze in Raid0 slechter en vreemd reageert in vergelijking met een Promise Raid controller.

Dit is een link van de benchmarks van het socket754 board.
reviews: Platformduel op Socket 754: nForce3 250Gb vs. VIA K8T800

Er was nog een interessante link, maar die kan ik nu niet zo vlug vinden. Nu vraag ik me dus af wat jullie ervaringen zijn qua raid0 met dit bord/chipset.
Mijn hd-tach ziet er een stuk beter uit hoor... geen rare pieken. Ik zal hem vanavond wel even posten als edit in deze post :). Ik zit nu even windows te installeren. SP2 beviel me niet echt.

edit: Ah, ik had er nog eentje opgeslagen gelukkig :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.speedlinq.nl/hdtach.PNG

Voor als jullie m'n config nog niet uit jullie hoofd kennen: 2x Maxtor DMP 9 Sata in Raid0 - 64KB blocksize.

[ Voor 18% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-09-2004 18:33 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Laatst online: 25-01-2019
Dit ziet er inderdaad beter uit. En komt dit ook in de buurt van zo'n promise onboard controller of is dit misschien zelfs beter? Want ik heb zelf geen idee hoe die ongeveer scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
sn0x0r schreef op 13 september 2004 @ 10:38:
[...]

Hmz, werkt je geheugen lekker? Ik heb precies dezelfde upgrade besteld, alleen de voeding niet, ik heb reeds al een Antec TrueControl 550W :). Waar heb jij hem btw besteld, je geheugen?
Die geheugen heb ik in Belgie besteld bij www.hofline.be. Type geheugen staat niet op de site maar kan je wel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
bios is geflasht naar 1.2 maar geen verandering.
Ga een ata-schijf aansluiten en XP installen. Laat nog iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Hallo Willen jullie hier:

Astennu in "Extreem Geheugen ICM A64"

Even jullie max mem speeds posten

Hartelijk dank :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Mag ik de prijs vragen die je ervoor neergelegd hebt (bij wijze van spreken dan)?

edit:

Vraag aan Mr. papichulo dus, aangezien ik dezelfde als hem heb besteld en nu benieuwd ben of ik me een oor heb laten aannaaien :P

[ Voor 49% gewijzigd door sn0x0r op 13-09-2004 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Astennu schreef op 13 september 2004 @ 21:59:
Hallo Willen jullie hier:

Astennu in "Extreem Geheugen ICM A64"

Even jullie max mem speeds posten

Hartelijk dank :)
Wanneer alles besteld en geleverd is, meteen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Tsja, same here, ik zag papichulo al met een leuke bandbreedte (zelfde geheugen als dat ik besteld heb, eigenlijk hebben we strax alles hetzelfde als je kijkt naar mobo, cpu en mem) alleen mijn streven is om over hem heen te gaan natuurlijk :P Ik ga er btw ook nog een DDR RAM Booster in zetten, ik denk dat ik daar wel een leuke oc mee kan maken.

edit:

Me voeding zal iig niet tekort schieten, heb net met een betere multimeter (die vorige van me buurman was kaas) ff de lijntjes nog preciezer gezet, en deze staan nu werkelijk subliem :P (Al zeg ik het zelf) (Voeding = TrueControl 550W ik ben er blij mee ja!)

[ Voor 32% gewijzigd door sn0x0r op 13-09-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
sn0x0r schreef op 13 september 2004 @ 22:01:
Mag ik de prijs vragen die je ervoor neergelegd hebt (bij wijze van spreken dan)?

edit:

Vraag aan Mr. papichulo dus, aangezien ik dezelfde als hem heb besteld en nu benieuwd ben of ik me een oor heb laten aannaaien :P
De prijs die ik betaald heb voor de memory; 318 euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Nou, dan ben ik nu 7 euro duurder uit, daar kan ik dan gelukkig nog niet wakker van liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Even melden dat ik er ata-schijf er heb ingemonteerd en XP geinstall.. En wat blijkt :X dezelfde miserie. Niks overclocken, als ik fsb op 220 zet werkt het onstabiel.
Bios update al reeds gebeurd. Het probleem ligt aan iets anders.
Nog wel melden dat de memory in slot 3 en 4 steken. Zou dat de oorzaak zijn van onstabiliteit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Wordt er eigenlijk een beetje depie van.
Ik upgrade grootste deel van een stabiel systeem. En krijg er een nieuw onstabiel systeem in de plaats. :r
I.v.m. de MP in de bios, die kan ik niet vinden. Staat die in de cell menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
papichulo schreef op 13 september 2004 @ 23:01:
Wordt er eigenlijk een beetje depie van.
Ik upgrade grootste deel van een stabiel systeem. En krijg er een nieuw onstabiel systeem in de plaats. :r
I.v.m. de MP in de bios, die kan ik niet vinden. Staat die in de cell menu?
Ik heb je nog nergens horen zeggen dat je je hdd's op poort 3 en 4 hebt gedaan...

edit.. ik las alleen net dat je ide hebt gebruikt... wel raar dit dan. Heb je ook al de HTT MP van 5x naar 4x gedaan.. want dat is wel beetje standaard he ... dat je dat moet doen bij overklokken ;). "httbus <1000mhz houden"

[ Voor 23% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-09-2004 23:24 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben dr klaar mee.
MSI de prul in.
:(
Ben nu al een week aan het medderen met dat bordje, maar sorry, ik vind het maar niks.
Systeem blijft maar hangen bij ide detection en bij intro xp.
En dan heb ik nog niet eens een raid config..........

Ik ga maar eens voor een ASUS, misschien dat het beter wil.
Hier wordt ik dus echt niet goed van. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 23:24:
Nou ik ben dr klaar mee.
MSI de prul in.
:(
Ben nu al een week aan het medderen met dat bordje, maar sorry, ik vind het maar niks.
Systeem blijft maar hangen bij ide detection en bij intro xp.
En dan heb ik nog niet eens een raid config..........

Ik ga maar eens voor een ASUS, misschien dat het beter wil.
Hier wordt ik dus echt niet goed van. :r
Kweet niet wat je problemen precies zijn , en wat je instellingen zijn, maar volgens mij is dit echt makkelijk op te lossen. Heb je alle tips uit de startpost gevolgd ?

je hebt namelijk nergens je probleem eerder gepost... je geeft verder ook geen info over wat je settigns zijn, en welke bios je draait etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-09-2004 23:32 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb van alles geprobeerd maar het wil me niet van het probleem afhelpen.
De harde schijf die ik er in heb zitten is een MAXTOR Diamondmax 250gb 16mb
Aangesloten op sata 3 poortje.
Geheugen niks mis mee. 4x 512mb vraag me nu even niet naar een merk
voor de rest in de bios niks veranderd eigenlijk.

Bios 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
w00t w00t. Gaan al die athlon64's zo t**ing hard ?! of heb ik een goede core in handen??

Mijn XPtje 3200+ wilde MAXIMAAL 2550Mhz Op 2.0 volt :X Dit ding gaat al 2600Mhz door van 1.500 naar 1.550 te gaan 8)7 _/-\o_

Resultaat na 20 minuutjes klooien met clockgen:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/74OWA3H71S59

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5714XBSRC0M6 _/-\o_ :9~

btw, dit zijn 2x Diamond max9 120GB Sata op poort 1&2 in Raid0:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2789684H55M8+http://picserver.org/view_image.php/2789684H55M8*Klik

Dit is onder een boxed cooler :? Dat was met de Ixpeetjes wel andere koek :)

[ Voor 68% gewijzigd door Pakjebakmeel op 14-09-2004 09:20 . Reden: Geresized :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Die doet het inderdaad wel lekker.

Mijnus is gewoon maxed out op 2,53 ghz onder waterkoeling, welk voltage er ook over komt te staan :'(

Verder zou het wel kunnen dat je dalijk probs krijgt met je raid, ik zou hem toch op poort 3 en 4 gooien. Of heb jij toevallig een ander revisie moederboard :+ ?

[ Voor 47% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-09-2004 09:30 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
geen id, nog geen problemen tot dusver. Iig is dit op 1.550 volt. Klopt het dat je met clockgen alleen maar binnen de c&q zone je voltage kan veranderen? Dus niet hoger. In de bios kan dat namelijk wel.

Binnenkort neem ik ook wc en dan zullen we eens zien wat ie wil als ie wat meer stroom krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Pakjebakmeel schreef op 14 september 2004 @ 09:37:
geen id, nog geen problemen tot dusver. Iig is dit op 1.550 volt. Klopt het dat je met clockgen alleen maar binnen de c&q zone je voltage kan veranderen? Dus niet hoger. In de bios kan dat namelijk wel.

Binnenkort neem ik ook wc en dan zullen we eens zien wat ie wil als ie wat meer stroom krijgt. :)
Maar is hij echt prime stabiel ? Want op 2,65 kan ik ook wel komen... maar helaas geeft prime dan foutjes :(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Hij is iig pifast stable. Prime moet ik even testen :P

Ik las net een wellicht intressant stukje. Ikzelf wist dit nog niet:
The way a64's calculate the memory speed is a division of the multiplier. The problem is it cant run a .5 multi as the divisor for whatever reason and rounds up to the next whole number. Use 235x11 as a example is (235x11)/11=235mhz ddr. With the .5 multi's not being able to be divided properly and being rounded up on the dividor you would only get (235x10.5)/11=224mhz ddr.

[ Voor 90% gewijzigd door Pakjebakmeel op 14-09-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Mister I schreef op 13 september 2004 @ 17:22:
IK las hier ergens boven, dat iemand problemen had met mushkin bh6 2,2,2,5 geheugen pc3200?
Want ik heb ook dat mushkin geheugen 1gb, met paarse heatspreaders, en als ik ga upgraden wil ik deze wel graag mee nemen omdat ze lekker oc-en. Dus lag het bij jouw aan het geheugen of aan de combinatie geheugen mobo/cpu?

edit:

Bij Maxpayne was het dus...
Mister I,

Dit geheugen is het zelfde geheugen wat jij hebt, en ik heb dit terug moeten sturen naar Mushkin vorige week donderdag (zal er morgen zijn hoop ik) aangezien dit geheugen voor veel problemen zorgt op veel socket 939 moederborden (dual channel) en de athlon 64 met CG stepping! :'(
Ik zelf kreeg het niet stabiel op timings van CAS 2-2-2-6, werkte enkel goed op CAS 2.5-3-3 2T zonder ook maar een geheugen fout of vastloper.
Daarentegen werkte het weer wel goed op CAS 2-2-2-6 op de ABIT NF7-S Rev. 2 op 200MHz van mijn broertje..

Dit is mij inmiddels zowel bevestigd door iemand van MSI als door Mushkin en ik kan het gelukkig omruilen voor hun nieuwe MUSHKIN PC3200 LII V2 geheugen wat voorzien is van dezelfde SAMSUNG CCD chips als het corsair PC3200XL en volgens Mushkin WEL stabiel werkt op Socket 939 (en met name de MSI K8N NEO2 die sinds vandaag ook staat vermeld op hun site!). _/-\o_

Volgens tests werkt het Mushkin geheugen ook op de CAS 2-2-2-5 timings op 2.5/2.6v, wat Corsair niet altijd kan (2.75v/2.8v).

Is nu nog wel afwachten tot ik het heb en dat duurt helaas wel langer dan in een winkel hier in de buurt en daar baal ik dan wel behoorlijk van..

Neem contact met muschkin op en leg ze dit uit en waarschijnlijk krijg je dan een RMA nummer van ze.

[ Voor 9% gewijzigd door MaxPayne op 14-09-2004 16:45 ]

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Die resultaten van Pakjebakmeel zijn wel enorm, en dat nog met zijn SATA's op poort 1 & 2... Tell us the secret! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Seriously? Ik heb geen id :P :P :P Stock coolertje. Cpu volt iets verhoogd naar 1.550v dus. En mijn timings iets lager naar 2,5 .

Verder gewoon lekker geklokt en hij blijft onder de 60 graden. Misschien gewoon een lekkere cpu? Of ze hadden geen 3500+'s meer en hebben een 3800+ omgedoopt?

Wel de nieuwe 1.2 bios iig. Het viel mij wel op dat met bios 1.1 mijn pci lock niet werkte. Met 1.2 dus wel. :) :) :)

dunno

Welkom op got btw :) *beetje laat jaja.

[ Voor 27% gewijzigd door Pakjebakmeel op 14-09-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Tutti-frutti schreef op 13 september 2004 @ 23:10:
[...]

Ik heb je nog nergens horen zeggen dat je je hdd's op poort 3 en 4 hebt gedaan...

edit.. ik las alleen net dat je ide hebt gebruikt... wel raar dit dan. Heb je ook al de HTT MP van 5x naar 4x gedaan.. want dat is wel beetje standaard he ... dat je dat moet doen bij overklokken ;). "httbus <1000mhz houden"
Heb reeds wel vermeld dat ik sata-poorten 3 en 4 gebruikt heb.
Zie reactie zondag 12 sept. 21u33.
De HTT MP ga ik zodadelijk veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Pakjebakmeel schreef op 14 september 2004 @ 00:42:
w00t w00t. Gaan al die athlon64's zo t**ing hard ?! of heb ik een goede core in handen??

Mijn XPtje 3200+ wilde MAXIMAAL 2550Mhz Op 2.0 volt :X Dit ding gaat al 2600Mhz door van 1.500 naar 1.550 te gaan 8)7 _/-\o_

Resultaat na 20 minuutjes klooien met clockgen:

[afbeelding]

[afbeelding] _/-\o_ :9~

btw, dit zijn 2x Diamond max9 120GB Sata op poort 1&2 in Raid0:

[afbeelding]*Klik

Dit is onder een boxed cooler :? Dat was met de Ixpeetjes wel andere koek :)
Zo, wanneer ga je over de 7000 heen? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Pakjebakmeel schreef op 14 september 2004 @ 17:34:
Welkom op got btw :) *beetje laat jaja.
Ikke? Bedankt dan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
"zucht" ik heb dus het zelfde voor , hoger dan 210 baf onstabiel.

heb winxp met sp2
bios versie 1.2
memory is corsair 3200 xll
voltage cpu 1.5 mem voltage 2.7v
zelfs als ik lossere timings neem (cas 2.5-2-2-5) geraak ik niet hoger dan 210.
temp is 43 idle 54 stressed.
sata 1 en 2 raid0(zou toch zeker 220 moeten halen)

iemand nog idee? moet die(naam nu juist vergeten) nu op X5 of X4 staan?

[ Voor 5% gewijzigd door jippen op 14-09-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
jippen schreef op 14 september 2004 @ 19:15:
sata 1 en 2 raid0(zou toch zeker 220 moeten halen)

iemand nog idee? moet die(naam nu juist vergeten) nu op X5 of X4 staan?
Zet uw RAID eens op poort 3 & 4, dat zou kunnen helpen. Hierboven staat ergens (dacht ik) dat het op X4 moest staan, maar kijk het toch maar eens even na in de startpost of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
sn0x0r schreef op 14 september 2004 @ 18:05:
[...]

Zo, wanneer ga je over de 7000 heen? :Y)
nu :P Maar ook niet meer dan dit hoor ... Iig niet totdat ie onder de boxed cooler vandaan is. Benchen op 60graden+ gaat nie zoow lekker he? ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/38181CI5FSD6

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/P0CX8NJ93405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
En dan zeggen dat Twinmos niet compatibel zou zijn met AMD64's >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Hmm, ik had idd ook al de hoop dat het uberhoupt zou gaan werken en dan nu dit? :P

Maar dit is ECHT de limiet, hoger als dit krijg je pifast prime errors. ben trouwens wel benieuwd wat ie onder een prom of waterkoeling kan met een voltgemod bordje :)

Ik heb sinds ik de bios heb geflashed trouwens wel een absurd lage temp. 26 graden idle met C&Q aan terwijl het hier 22,7 is :? Lijkt me een beetje overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
htt pm staat op 4x en raid op sata 3 en 4

nog steeds het zelfde 215 stabiel in windows maar als ik 3dmark draai kom ik na de eerste test in windows terug :(

beetje ontgoocheld: na zoveel centjes uit te geven ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
tis wel een bord waarmee je het moet treffen. Voor mij is dit ook een enkele keer dat een mobo WEL goed werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat MSI en temps niet echt super zijn, dus neem de temp met een flinke korrel zout. (Echt een T.net uitspraak :P) Afijn, de 7000 Integer Buffered is leuk leuk leuk!!!!! :) Ik ben euh, naja, trots dan maar :)

edit:

Overigens ga ik na deze upgrade voor een (peltier) WC setup. Heb zelf een leuk setje samengesteld, en heb nog een rad dat ik voor € 5,- ff kan ophalen bij een 'vriendje'. Ik ga iig niet op me OC blijven draaien met AirCooling omdat ik de temps gewoonweg niet vertrouw, dus ik wil eerst zorgen dat ik zeker weet dat hij echt koel is. Air cooled is niet goed genoeg :P

[ Voor 48% gewijzigd door sn0x0r op 14-09-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
hehe, dit is cker meer dan ik had verwacht en om eerlijk te zijn ben ik er ook wel een beetje trots op hoor. :P Vooral met een boxed cooler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Tsja, waar ik nog het meest versteld van sta is je OC en de bijbehorende score....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
tis iig een stuk hoger met dual channel. Waarom werk dat nu wel zo goed bij de nforce3 en niet bij de nforce2 ? Met een nforce2 gigabyte bord en dit geheugen kwam ik niet hoger dan 3500 IN DUAL channel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
als ik mijn multiplayer op 10 zet.
kan ik gerust tot 240 gaan , juist gestest en stabiel (wat toch ook 2400mhz is)
op x4 mem op 2.5-3-3-5 T1.
Dus het ligt al niet aan mijn gegeugen (oef)

wat betekend spread spectrum eigenlijk in bios ? heb dit eens op enabled gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
GoT heeft een search :P

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
ha ok bedankt (sorry even niet aan gedacht om effe op te zoeken)
Dus spread spectrum uit zetten ?
heb mem eens tot 252 gezet (maar is maar 15 min stabiel gebleven) BSOD

[afbeelding]
[afbeelding]

aan wat zou het dan kunnen liggen dat ik met multiplayer x11 maar tot 210 geraak.

ik blijf proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

MaxPayne schreef op 14 september 2004 @ 16:40:
[...]

Mister I,

Dit geheugen is het zelfde geheugen wat jij hebt, en ik heb dit terug moeten sturen naar Mushkin vorige week donderdag (zal er morgen zijn hoop ik) aangezien dit geheugen voor veel problemen zorgt op veel socket 939 moederborden (dual channel) en de athlon 64 met CG stepping! :'(
Ik zelf kreeg het niet stabiel op timings van CAS 2-2-2-6, werkte enkel goed op CAS 2.5-3-3 2T zonder ook maar een geheugen fout of vastloper.
Daarentegen werkte het weer wel goed op CAS 2-2-2-6 op de ABIT NF7-S Rev. 2 op 200MHz van mijn broertje..

Dit is mij inmiddels zowel bevestigd door iemand van MSI als door Mushkin en ik kan het gelukkig omruilen voor hun nieuwe MUSHKIN PC3200 LII V2 geheugen wat voorzien is van dezelfde SAMSUNG CCD chips als het corsair PC3200XL en volgens Mushkin WEL stabiel werkt op Socket 939 (en met name de MSI K8N NEO2 die sinds vandaag ook staat vermeld op hun site!). _/-\o_

Volgens tests werkt het Mushkin geheugen ook op de CAS 2-2-2-5 timings op 2.5/2.6v, wat Corsair niet altijd kan (2.75v/2.8v).

Is nu nog wel afwachten tot ik het heb en dat duurt helaas wel langer dan in een winkel hier in de buurt en daar baal ik dan wel behoorlijk van..

Neem contact met muschkin op en leg ze dit uit en waarschijnlijk krijg je dan een RMA nummer van ze.
Thnx voor je duidelijke verhaal :)

Dat is dan zwaar minder, omdat dit wel lekkere reepjes zijn die ik nu heb en het op 2 athlon 64's prima werkt. Ik zie het tegen die tijd wel. En anders een rma-tje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
De startpost heb ik al meerdere malen gelezen en van alles geprobeerd maar overclocken lukt niet.
Ik heb i.v.m. overclocken van mijn Pc-system zeer grote pech.
Heb een bios clear gedaan en memory op 1T gezet.
Alles werkt stabiel en haal een bandbreedte van 5891 MB/s.

Maar dit MB heb aangekocht om te kunnen overklocken. Dus in mijn geval een miskoop. Aangezien hier op deze topic niemand mij kan helpen. Zal ik maar voortkwijlen op de benchmarks scores. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:02
Ik zit er ook over te denken dit mobo te kopen, maar ik heb een vraagje (dat wellicht een beetje offtopic is, maargoed);

Heeft het wel zin om een S939 mobo te kopen met het oog op upgraden in de toekomst terwijl je dan vast zit aan AGP? Ik bedoel, kan je over 1,5 jaar nog wel een AGP kaart kopen? Of kan ik dan toch beter met pijn en moeite wachten op de eerste S939 PCI-E mobo's wachten?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Ik persoonlijk denk dat er nog wel een lange tijd AGP kaarten te krijgen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Pakjebakmeel schreef op 14 september 2004 @ 20:47:
Ik heb sinds ik de bios heb geflashed trouwens wel een absurd lage temp. 26 graden idle met C&Q aan terwijl het hier 22,7 is :? Lijkt me een beetje overdreven?
Je hebt écht een killer-bord ;).

Over die PCI-Express: voor je er écht voordeel uit kan halen, en voor alles ivm de technologie goed beschikbaar is zijn we (denk ik) toch weer een klein jaar verder. Volgens mij is het de moeite niet om daar nu op te wachten als je nu een nieuwe pc wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
jippen schreef op 14 september 2004 @ 21:37:
ha ok bedankt (sorry even niet aan gedacht om effe op te zoeken)
Dus spread spectrum uit zetten ?
heb mem eens tot 252 gezet (maar is maar 15 min stabiel gebleven) BSOD

[afbeelding]
[afbeelding]

aan wat zou het dan kunnen liggen dat ik met multiplayer x11 maar tot 210 geraak.

ik blijf proberen
Doe je vcore op 1.55 volt , en kijk dan eens verder. Jij kan echt wel verder komen dan 11x 210 mhz.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Pakjebakmeel schreef op 14 september 2004 @ 20:47:
Hmm, ik had idd ook al de hoop dat het uberhoupt zou gaan werken en dan nu dit? :P

Maar dit is ECHT de limiet, hoger als dit krijg je pifast prime errors. ben trouwens wel benieuwd wat ie onder een prom of waterkoeling kan met een voltgemod bordje :)

Erg raar. Ik heb namelijk waterkoeling. ik zit op 45 graden stressed, maar idle op 29 graden met cnq. Dit op 2.56 ghz en 1.15ghz als cnq aanstaat.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
mijne gaat terug naar 934Mhz Zonder overklok dus !

Mijn zeker weten goed geeikte digithermometer zegt dat het nu 24.3 graden is maar mijn cpu is tijdens dit schrijven 27 ... Lijkt me wel brakke sensor of bios dus...

[ Voor 8% gewijzigd door Pakjebakmeel op 14-09-2004 23:59 ]

• sn0x0r
Voorlopig nog van een brak bios uitgaan denk ik, want normaal gesproken moeten de sensors toch wel een klein beetje fatsoenlijk werken, alleen bij MSI niet :P

• Pakjebakmeel
na de flash was het nog ok. Nadat ik de bios moest resetten voor een overclock is het gekomen.

Ik gebruikte eerst Uamd om de pr+ uit te rekenen. Maar dit is volgens mij alleen maar voor s754 64's . Is er ook zoon tool voor 939's ?

* Hoe kom ik in de advanced oc' pagina van nvidia system tool.?

[ Voor 53% gewijzigd door Pakjebakmeel op 15-09-2004 08:39 ]

• vage
ik heb zo te zien na de biosflash ook de mogelijheid 1T timings te gebruiken....
dus ik denk: kom laat ik patsen met mn 3dmark scores :P (uiteindelijk wil ik gewoon lekker gamen)
het verschil is 1% (11995 vss 12063) of ik met 1 of 2 T timings werk....pfffff ook niet de moeite, heb ik daarvoor zo lopen schelden balen etc :D

moraal van het verhaal: koop een GF 6800GT clock hem op Ultra en u zult gelukkig wezen :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik zit ook even te rommelen met mn geheugen enzo, maar snap een paar dingen even niet.

Die timings, wat is nou goed? En ik las over 1T en 2T, wat houdt het in :? Ik heb nu 11x218.59 draaien (maakt 2404.4MHz).

Mn timings zijn : 2.5-3-3-10-11-16 aldus CPU-Z

Overigens heb ik 4 * 512MB Crucial PC3200 repen....

edit : en met welke opties testen jullie met pifast :?

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 15-09-2004 14:17 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
g00fy schreef op 15 september 2004 @ 14:16:
ik zit ook even te rommelen met mn geheugen enzo, maar snap een paar dingen even niet.

Die timings, wat is nou goed? En ik las over 1T en 2T, wat houdt het in :? Ik heb nu 11x218.59 draaien (maakt 2404.4MHz).

Mn timings zijn : 2.5-3-3-10-11-16 aldus CPU-Z

Overigens heb ik 4 * 512MB Crucial PC3200 repen....

edit : en met welke opties testen jullie met pifast :?
Ik heb zelf de ervaring dat 2.5-3-3-5-11-16 beter is dan 2.5-3-3-10-11-16. Zowel in sisoft sandra als in memtest haal ik hogere memory snelheid.

Dat de T-ras op 10 betere score levert is dus niet waar, tenminste niet op cas 2.5. Misschien is dit wel het geval op cas 2.0.

Verder over de 1t en 2t timings. 1t-timings geeft je ongeveer 20-25% extra geheugen snelheid ten opzichte van de 2t-timings. Dit kan je instellen bij de memory timings, staat onder de memory speed in de bios.

Als je een zo goed mogelijke pifast score wilt hebben, dan zijn de volgende dingen van belang:

-Zo hoog mogelijke cpu-speed
-Zo hoog mogelijk HTT

Deze 2 moet je dus combineren. Nu zit je dus op 218.59 htt, maar waarschijnlijk kan jouw cpu wel wat meer hebben dan 2,4 ghz). Je kan dan wat meer HTT proberen in te stellen, bijvoorbeeld 225 HTT (11x225=2,48ghz). Je geheugen moet dit uiteraard wel aankunnen. Als jou geheugen bijvoorbeeld 240 mhz blijkt aan te kunnen op 2.85 volt, dan zou je het beste de HTT op 240 kunnen zetten, en de Multiplier van je CPU op 10x, je komt dan ook op 2.4 ghz uit. Natuurlijk is 11x 240 beter, maar dan zit je gelijk aan de 2,64 ghz. Je kan daarom, netzoals mij, beter voor een middenweg kiezen, nameljik 233x11 (=2,56 ghz). Dit scoort hoger dan 10x 240.

-Zo strak mogelijke geheugen timings. Oftewel, probeer naast 2.5-3-3-10 even 2.5-3-2-5 ofzo, en check met memtest of het geheugen dat aan kan.

Dit is alles een beetje verteld in een notendop.

4015Wp west (Dordrecht)

• Cartman!
  • Niet online
Bedankt, tis me nu ietsje duidelijk wel. Ik ga even wat rommelen :)

Voor pifast bedoel ik meer welke opties, dus optie 0 of 1 en welke waardes enzo...

Zodra ik die geheugentiming op 1T zet wil die niet meer booten, hoe is dat mogelijk? of is mn geheugen daar te traag voor oid :?

[ Voor 70% gewijzigd door Cartman! op 15-09-2004 15:17 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
g00fy schreef op 15 september 2004 @ 15:02:

Voor pifast bedoel ik meer welke opties, dus optie 0 of 1 en welke waardes enzo...

Zodra ik die geheugentiming op 1T zet wil die niet meer booten, hoe is dat mogelijk? of is mn geheugen daar te traag voor oid :?
Heb je 2.85 volt over je mem staan ? Zo nee, dan moet je dat even proberen.

Je kan beter de HTT weer op 200 zetten. En dan even kijken of hij wel op 1t timings wil :). Verder gebruiken wij hexus_pifast.. gewoon een pifast waar je niets hoeft in te stellen: http://www.ministryofover...205126f411a82f1f58593c8ee

4015Wp west (Dordrecht)

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

g00fy schreef op 15 september 2004 @ 15:02:

2 gb heeft liver 2T timings. Heb zelf namelijk 1 gb en daar heb ik ook een vastloper op als ik het op 1T timings zet. Als ik echter met 512 mb werk dan kan ik hem wel op 1T zetten. Maar het kan ook best zijn dat het bij mij aan cpu/mobo ligt.
Dus dat kan het bij jouw ook zijn.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ok, ik heb het moederbordje ook binnen. Leuke accessoires die erbij zitten. Nu nog wachten op de CPU...

Nog een vraagje, AMD64 cpu's in tray versie zijn er niet meer en waren er nooit geweeest he? Het is dus altijd boxed?

[ Voor 38% gewijzigd door PD2JK op 15-09-2004 16:50 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb bij Salland een non-boxed gekocht... Weetniet of dat officieel is, of dat ze daar gewoon teruggebrachte boxed processoren verkopen, die van mij zat namelijk nog resten koelpasta op...

• vage
wat ik me meen te herinneren is dat amd helemaal van tray is afgestapt....

voordeel is wel: boxed is 3 jaar garantie, tray was altijd maar 1 jaar

• jippen
Tutti-frutti schreef op 14 september 2004 @ 23:08:
[...]

Doe je vcore op 1.55 volt , en kijk dan eens verder. Jij kan echt wel verder komen dan 11x 210 mhz.
_/-\o_
Jep, Bedankt voor de wijze raad (dat was het probleem dus)
heb dus vcore op 1.55 gezet timings mem T1 2.5-3-3-5 standard voltage (straks wel eens proberen met strakkere timings
en eens gebrobeerd. en nu lukt het wel over de 220 stabiel met multiplayer op x11.
Al eens tot 230 geweest maar dan gaat temp over de 60 (boxed cooler) dus eventjes terug geschroefd
WC is onder weg.... 8)

• Cartman!
  • Niet online
Total computing time : 68.28 seconden.... dat is vrij langzaam vergeleken met andere resultaten die ik voorbij zag vliegen :{

56.86 @ 2200MHz (11*200) met agressive timings on
54.38 @ 2310MHz (11*210) met agressive timings on

58.32 @ 2200MHz (11*200) met agressive timings off
54.64 @ 2310MHz (11*210) met agressive timings off

60.22 @ 2404,5MHz (11*218.6) met agressive timings off

hoe kan dat nou :? hij draait sneller maar is toch langzamer :? :? :?

edit : 1.550Volt overigens

[ Voor 78% gewijzigd door Cartman! op 15-09-2004 20:10 ]

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Even een korte vraag m.b.t. de 2 sata schijven (Raptor en Maxtor) die ik aan dit bord heb hangen, moet ik in de bios "DMA transfer" voor sata 3/4 wel of niet inschakelen voor de beste (snelste) performance?

Ik heb wel gezocht maar kan het antwoord niet vinden.

Ik vind trouwens dat de Manual van dit moederbord wel erg beknopt is en weinig uitleg geeft over alle features waaronder deze setting... Zeker als ik de manual vergelijk met die van mijn nu gedateerde MSI K7t266 Pro 2..

Niet echt handig voor een N00b.. :?

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
g00fy schreef op 15 september 2004 @ 19:18:
Total computing time : 68.28 seconden.... dat is vrij langzaam vergeleken met andere resultaten die ik voorbij zag vliegen :{

56.86 @ 2200MHz (11*200) met agressive timings on
54.38 @ 2310MHz (11*210) met agressive timings on

58.32 @ 2200MHz (11*200) met agressive timings off
54.64 @ 2310MHz (11*210) met agressive timings off

60.22 @ 2404,5MHz (11*218.6) met agressive timings off

hoe kan dat nou :? hij draait sneller maar is toch langzamer :? :? :?

edit : 1.550Volt overigens
The strange effect you don't expect :P

Misschien is je mem wel omlaag gegaan. Devider van 200:166 misschien. Of cool and quiet deed zijn werk eventjes niet goed. Probeer eens te kijken of je met de verschillende settings niet iets raars tegen komt in cpu-z ?

4015Wp west (Dordrecht)

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Mad-X schreef op 15 september 2004 @ 21:54:
Even een korte vraag m.b.t. de 2 sata schijven (Raptor en Maxtor) die ik aan dit bord heb hangen, moet ik in de bios "DMA transfer" voor sata 3/4 wel of niet inschakelen voor de beste (snelste) performance?

Ik heb wel gezocht maar kan het antwoord niet vinden.

Ik vind trouwens dat de Manual van dit moederbord wel erg beknopt is en weinig uitleg geeft over alle features waaronder deze setting... Zeker als ik de manual vergelijk met die van mijn nu gedateerde MSI K7t266 Pro 2..

Niet echt handig voor een N00b.. :?
Erg beknopt, I agree.
Maar over die schijven en DMA, als ze op 3 en/of 4 hangen dan zou ik die DMA voor 3 en 4 maar aanzetten. En zitten ze op 1 en 2, dan laat je DMA voor 3 en 4 gewoon uit (of aan, doet er dan niet echt veel toe).

Verwijderd

Ik heb nu de BIOS versie 1.20 geinstalleerd met Live Monitor (erg handig btw, geen geklooi met floppies), maar ik krijg allemaal freezes in 3dmark2003 en Morrowind :?. Meer mensen hier last van? Met versie 1.10 liep alles bij mij in ieder geval perfect. Ik heb alvast een mailtje naar MSI gestuurd.

Oja iemand hierboven schreef dat ie 'last' had van een abnormaal lage temeratuur. Dat heb ik dus ook, 33 graden idle met boxed koeler. Maar soms springt ie opeens 4 graden omhoog een paar keer achter elkaar naar de 48 (ook idle). Klopt echt niks van. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 22:33 ]

Verwijderd

Ik heb ff een offtopic vraag.

Ik heb dus ook een MSI K8N Neo 2 Platinum.

Ik zit steeds met een zeer vaag probleem. Telkens als ik me pc wil uitschakelen krijg je het beeld waarop staat dat ie word afgesloten. Maar daar blijft me pc dus hangen. Ik kan zo lang wachten als ik wil maar uit gaat ie niet. Ik heb al een schone windows installatie gedaan, maar dat hielp niks. :'(

Dus ff op een rijtje:

PC blijft bij afsluit scherm hangen (vastlopen)

Kan iemand van jullie mij helpen?? Alvast bedankt.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 14:26:
Ik heb ff een offtopic vraag.

Ik heb dus ook een MSI K8N Neo 2 Platinum.

Ik zit steeds met een zeer vaag probleem. Telkens als ik me pc wil uitschakelen krijg je het beeld waarop staat dat ie word afgesloten. Maar daar blijft me pc dus hangen. Ik kan zo lang wachten als ik wil maar uit gaat ie niet. Ik heb al een schone windows installatie gedaan, maar dat hielp niks. :'(

Dus ff op een rijtje:

PC blijft bij afsluit scherm hangen (vastlopen)

Kan iemand van jullie mij helpen?? Alvast bedankt.
Daar heb ik iig geen last van. Erg raar is het wel. Heb je al eens geprobeerd een bios reset te doen, en dan alles even opnieuw instellen.

Tips weer geupdate ("Gebruik GEEN halve multipliers")

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.