Naar aanleiding van mijn post?Tips weer geupdate ("Gebruik GEEN halve multipliers")
Verwijderd
dit bord heeft:
LAN
• Supports dual LAN jacks
- 1 LAN supports 10/100/1000 Fast Ethernet by Marvell 88E1111 PHY
- 1 LAN supports 10/100/1000 Fast Ethernet by Realtek 8110S (1000Mbps)
Wat kun je met de twee poorten? Kan ik er een gebruiken om internet te delen met een tweede pc via ICS?
Maakt het nog uit of je gebruik maakt van de Marvell of de Realtek?
Thx!
Mace
LAN
• Supports dual LAN jacks
- 1 LAN supports 10/100/1000 Fast Ethernet by Marvell 88E1111 PHY
- 1 LAN supports 10/100/1000 Fast Ethernet by Realtek 8110S (1000Mbps)
Wat kun je met de twee poorten? Kan ik er een gebruiken om internet te delen met een tweede pc via ICS?
Maakt het nog uit of je gebruik maakt van de Marvell of de Realtek?
Thx!
Mace
Onder andere, maar ik heb het ook zelf ondervonden
Dat wil ik eigenlijk ook wel eens weten, of er nog een verschil zit tussen de 2 LAN poorten. Ik bedoel dus in verschil met prestatie oid. Ik neem aan van niet, maar je weet maar nooit
Wat zou er stuk wezen ?
Gister begonnen met bouwen.
MSI K8N Neo2 PLat (-54G)
Corsair Twinx 1024 3200 XLPRO
Amd Athlon FX-53 s939 met stock koeler
Antec NeoPower 480W
Western Digital Raptor WD740GD
Audigy2 ZS
Hercules 3D Prophet 9800 Pro
Gister alles goed alles werkte,vandaag dacht ik toch ff ander fannetje in de kast want de harddiskswerden te warm naar mijn zin.Dus gelijk ff de bekabeling netjes weg gewerkt,ik dacht nou laat ik windows XP sp1 nog eens opnieuw installeren want dat gaat heus rap,nou dat heb ik geweten.het volgende ik heb geen geluid meer uit mijn 5.1 Klipsch set ik gebruikte deze driver 1.84.50,wat hier nou de oorzaak van is ? ik weet het niet meer.
heb het volgende geprobeerd:ouwe audigy 1 erin windows weer op nieuw installen ook bij deze kaar geen geluid.In mijn bios staat de onboard audio zooi dicht verders niet veel veranderd in het bios,ook niet overclocken.heb later de onboard sound eens aangezet en mijn speakers ook overgezet naar onboard geluids driver geinstalleerd ,toen kreeg ik wel geluid uit mijn speakers met een of andere mixer software kon je dus het een en ander testen,maar gewoon in media player een mp3 beluisteren gaat niet.In windows staan bij mijn weten de instellingen goed.Ik weet het niet meer ,Ben al heel de middag bezig om te ontdekken wat dit nou is .Zou het Moederbord niet goed wezen ?
Er is nu opeens wel wat geluid, maar moet dan de volume knop abnormaal ver open draaien
MSI K8N Neo2 PLat (-54G)
Antec NeoPower 480W
Audigy2 ZS
Gister alles goed alles werkte,vandaag dacht ik toch ff ander fannetje in de kast want de harddiskswerden te warm naar mijn zin.Dus gelijk ff de bekabeling netjes weg gewerkt,ik dacht nou laat ik windows XP sp1 nog eens opnieuw installeren want dat gaat heus rap,nou dat heb ik geweten.het volgende ik heb geen geluid meer uit mijn 5.1 Klipsch set ik gebruikte deze driver 1.84.50,wat hier nou de oorzaak van is ? ik weet het niet meer.
heb het volgende geprobeerd:ouwe audigy 1 erin windows weer op nieuw installen ook bij deze kaar geen geluid.In mijn bios staat de onboard audio zooi dicht verders niet veel veranderd in het bios,ook niet overclocken.heb later de onboard sound eens aangezet en mijn speakers ook overgezet naar onboard geluids driver geinstalleerd ,toen kreeg ik wel geluid uit mijn speakers met een of andere mixer software kon je dus het een en ander testen,maar gewoon in media player een mp3 beluisteren gaat niet.In windows staan bij mijn weten de instellingen goed.Ik weet het niet meer ,Ben al heel de middag bezig om te ontdekken wat dit nou is .Zou het Moederbord niet goed wezen ?
Er is nu opeens wel wat geluid, maar moet dan de volume knop abnormaal ver open draaien
[ Voor 4% gewijzigd door Macaco op 16-09-2004 21:43 ]
Hmmmm raar dit. Andere speakertjes maken niet uit lijkt me he ?Mayhem schreef op 16 september 2004 @ 21:39:
Wat zou er stuk wezen ?
MSI K8N Neo2 PLat (-54G)
Antec NeoPower 480W
Audigy2 ZS
Dit is heel vreemd, ik heb geen tweede speakerset ,maar ik zal is kijken of de koptelefoon wel gewoon speelt. Gister alles perfect in spelletjes, mp3's super geluid zat erin,vandaag is het over en uit
Verwijderd
Als ie dus blijft hangen moet ik dus me pc wel via de voeding uitschakelen. Het nadeel is dat als ik hem weer aan wil doen dat ie helemaal niks doet. Ik moet dus eerst de bios resetten en dan pas doet ie het weer. Dus bios reset helpt ook niks.Tutti-frutti schreef op 16 september 2004 @ 17:35:
[...]
Daar heb ik iig geen last van. Erg raar is het wel. Heb je al eens geprobeerd een bios reset te doen, en dan alles even opnieuw instellen.
Tips weer geupdate ("Gebruik GEEN halve multipliers")
Ik word er werkelijk gestoord van! Er moet toch een oplossing zijn?
Probeer je bios nog eens te flashen, gewoon opnieuw. En probeer zo weinig mogelijk op je board aan te sluiten, dus ook even niets op je lan etc, kijken of dan het probleem te voorschijn komt.
Voor degenen die interesse hadden voor een zalman 7000 koeler :

[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-09-2004 23:26 ]
Leuk om die foto's te zien, dat heldert ineens een hoop op
. Zullen latjes met heatspreaders geen problemen vormen dan? Ik zou eigenlijk niet weten hoeveel dat uitmaakt qua 'dikte' van een latje RAM.
Ik was van plan om dit bord te kopen ism met de Zalman 7000Cu. En Corsair Twinx 3200XL Pro
.
Maar ik vraag me nu toch af of dat wel gaat passen
. Toch maar een andere cpu cooler.

Maar ik vraag me nu toch af of dat wel gaat passen

Ik ben ook van plan om dit bord te gaan kopen en dan in combinatie met een athlon 64 3500+ cpu..
Nu heb ik net heel het topic zo'n beetje doorgelezen, maar heb toch nog een paar vraagjes omtrent het geheugen en de harde schijven:
Als eerste vraag ik me af hoe groot het verschil in performance is wanneer ik twee reepjes Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400Mhz geheugen op m'n mobo zet of dat ik ga voor het Corsair overclock geheugen.. Ik ben niet echt van plan om direct te gaan overclocken ofzo, dus denk zelf dat het alleen maar geld verspilling is.. Of kan je het wel degelijk in snelheid merken?
Dan m'n tweede vraag.. Ik koop waarschijnlijk twee identieke hardeschijven om in raid-0 te zetten en ik zat zelf te denken aan zoiets: Hitachi Deskstar 7K250, 120Gb, 7200rpm,8Mb,SATA150.. Dat wil dus zeggen dat ik in totaal 240 GB heb.. Ruim voldoende voor mij, maar nu vraag ik me af of het ook verstandig is om nog een Western Digital Raptor 36.7Gb, 10Krpm, 8Mb, SATA bij te kopen en die dan buiten die raid-0 configuratie te gaan gebruiken als primaire boot schijf met alleen windows XP pro erop.. En bijbehorende programma's, foto's, mp3, etc.. En dan die raid-0 schijven te gaan gebruiken voor games en als extra opslag.. Of zou het even snel werken, wanneer ik enkel die raid-0 config aanhou en daar een boot partitie op aanmaak voor windows xp?
Als eerste vraag ik me af hoe groot het verschil in performance is wanneer ik twee reepjes Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400Mhz geheugen op m'n mobo zet of dat ik ga voor het Corsair overclock geheugen.. Ik ben niet echt van plan om direct te gaan overclocken ofzo, dus denk zelf dat het alleen maar geld verspilling is.. Of kan je het wel degelijk in snelheid merken?
Dan m'n tweede vraag.. Ik koop waarschijnlijk twee identieke hardeschijven om in raid-0 te zetten en ik zat zelf te denken aan zoiets: Hitachi Deskstar 7K250, 120Gb, 7200rpm,8Mb,SATA150.. Dat wil dus zeggen dat ik in totaal 240 GB heb.. Ruim voldoende voor mij, maar nu vraag ik me af of het ook verstandig is om nog een Western Digital Raptor 36.7Gb, 10Krpm, 8Mb, SATA bij te kopen en die dan buiten die raid-0 configuratie te gaan gebruiken als primaire boot schijf met alleen windows XP pro erop.. En bijbehorende programma's, foto's, mp3, etc.. En dan die raid-0 schijven te gaan gebruiken voor games en als extra opslag.. Of zou het even snel werken, wanneer ik enkel die raid-0 config aanhou en daar een boot partitie op aanmaak voor windows xp?
[ Voor 4% gewijzigd door blakez op 17-09-2004 02:09 ]
Ik weet het niet maar denk van wel. De ene is van marvell ( 3com ) en de andere een realtek dacht ik. Mijn voorkeur voor snel en degelijkheid gaat toch wel uit naar een 3com dan...sn0x0r schreef op 16 september 2004 @ 21:14:
Dat wil ik eigenlijk ook wel eens weten, of er nog een verschil zit tussen de 2 LAN poorten. Ik bedoel dus in verschil met prestatie oid. Ik neem aan van niet, maar je weet maar nooit
De ene (marvell dacht ik) maakt gebruik van de functies van de Nforce3 chipset.. terwijl de andere een compleet aparte netwerk chip is.Pakjebakmeel schreef op 17 september 2004 @ 08:30:
[...]
Ik weet het niet maar denk van wel. De ene is van marvell ( 3com ) en de andere een realtek dacht ik. Mijn voorkeur voor snel en degelijkheid gaat toch wel uit naar een 3com dan...
Lijkt me dat de marvell de beste prestatie levert aangezien die geintregreerd zit op de chip en die andere een losse realtek is. Mijn ervaring met realtek is dat het beter cross platform compatible is maar mindere prestaties levert dan 3com/marvell kaarten.
Werkt de firewall op beide poorten? En waarom kan ik niet op msn als ik hem aan heb staan, ondanks dat ik de msn wizard heb gevolgd . De poorten zijn geopened.
Ja, ik weet dat ik er al een tijdje een topic over heb lopen maar daar is geen enkele reactie op gekomen dus misschien dat jullie het weten.
Continue disconnects. etc sommige site's openen wel en dan weer nie.
Werkt de firewall op beide poorten? En waarom kan ik niet op msn als ik hem aan heb staan, ondanks dat ik de msn wizard heb gevolgd . De poorten zijn geopened.
Ja, ik weet dat ik er al een tijdje een topic over heb lopen maar daar is geen enkele reactie op gekomen dus misschien dat jullie het weten.
Continue disconnects. etc sommige site's openen wel en dan weer nie.
FireWall uitzetten?
Ik werk nu al een aantal jaar zonder, en ook geen AntiVirus, en ik heb serieus nog NOOIT last gehad van een virus of andere vervelende shizzle...
[Ontopic]
Ik laat een Zalman cooler dus gewoon lekker zitten en spaar gelijk door voor een goeie WC Setup want daar heb ik veel meer aan
Ik had een leuke gezien die peltiers erin heeft zitten in de blokjes en dan nog een element dat je vloeistof ook met een peltier koelt. Heel leuk setje denk ik, alleen moet ik nog is iets verzinnen op dat NB blokje, want die ging volgens mij niet passen.
[/Ontopic]
[Ontopic]
Ik laat een Zalman cooler dus gewoon lekker zitten en spaar gelijk door voor een goeie WC Setup want daar heb ik veel meer aan
[/Ontopic]
[ Voor 56% gewijzigd door sn0x0r op 17-09-2004 10:12 ]
OMG wat een focking choas. Mede door die stomme niet buigzaam en wegwerkbare ide roundcables van MSITutti-frutti schreef op 16 september 2004 @ 23:25:
Probeer je bios nog eens te flashen, gewoon opnieuw. En probeer zo weinig mogelijk op je board aan te sluiten, dus ook even niets op je lan etc, kijken of dan het probleem te voorschijn komt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou ff me kast opruimen als ik jou was
Was voor mij wel noodzakelijk als je weet wat er allemaal in zit
Das mijnus niet gelukkig hoorPakjebakmeel schreef op 17 september 2004 @ 11:55:
[...]
OMG wat een focking choas. Mede door die stomme niet buigzaam en wegwerkbare ide roundcables van MSI
Ik zou ff me kast opruimen als ik jou was
Was voor mij wel noodzakelijk als je weet wat er allemaal in zit
ohwjah, laamaa, je had watercooling ook
Ik slaap nog sorry
Verwijderd
hoi tutti-frutti,
bedankt voor je foto's.
Ik heb ook een 7000 koeler besteld. Is dat nog wel een goede keuze? Als ik je foto's zo zie maak ik me haast zorgen of alles wel past. Ik bedoel, heb je er wel of geen spijt van dat je voor deze koeler hebt gekozen?
Thx,
Mace
bedankt voor je foto's.
Ik heb ook een 7000 koeler besteld. Is dat nog wel een goede keuze? Als ik je foto's zo zie maak ik me haast zorgen of alles wel past. Ik bedoel, heb je er wel of geen spijt van dat je voor deze koeler hebt gekozen?
Thx,
Mace
ik heb hem gehad. Prima cooler en nadeel is dat ie een beetje hoog tav een sp97 waardoor je moet oppassen voor crushed cores wat bij een a64 minder aanwezig is door de heatspreader. Maar dat rechtvaardigd het prijsverschil nog lang niet
Dat gaat passen, past bij mij namelijk ook.Bartjeee schreef op 17 september 2004 @ 00:49:
Ik was van plan om dit bord te kopen ism met de Zalman 7000Cu. En Corsair Twinx 3200XL Pro.
[afbeelding]
Maar ik vraag me nu toch af of dat wel gaat passen. Toch maar een andere cpu cooler.
Heb Corsair Twinx PC3200XL (2 x 512) met platinum heatspreader en een Zalman 7000B Cu en dit natuurlijk op de Neo2. Je houdt 3 a 4 mm over tussen je heatspreader en de koelrib(ben).
Maar zeg je wel wordt wel krap
En voor je Modules lijkt het me ook niet zo heel super, een goeie airflow lijkt me goed en met iets er vlak boven lijkt me dat niet zo heel super.
kwl, ik kijk of ik de digi van iemand kan lenen en dan laat ik je een met server klitteband gebundelde kast zien 
Maar niet vanaaf. maandag maybe
Maar niet vanaaf. maandag maybe
[ Voor 14% gewijzigd door Pakjebakmeel op 17-09-2004 19:06 ]
Verwijderd
Hmm, ik heb dus twee reepjes RAM en die moeten toch in de onderste twee slots wil je Dual-Channel hebben? Maar het lijkt me dan niet mogelijk die Zalman 7000 koeler erop te zetten? Het geheugen zit dan in de weg?sn0x0r schreef op 17 september 2004 @ 17:23:
[...]
Dit vond je een teringzooi? Plaatje van mijn huidige setup komt er tegen de avond aan, kijken of je het dan nog een teringzooi vindt
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 19:02:
[...]
Hmm, ik heb dus twee reepjes RAM en die moeten toch in de onderste twee slots wil je Dual-Channel hebben? Maar het lijkt me dan niet mogelijk die Zalman 7000 koeler erop te zetten? Het geheugen zit dan in de weg?

Past prima
Verwijderd
Ik heb een vraagje over het kleine broertje de MSI K8N NEO Platinum voor socket754. Die wil ik binnenkort bestellen maar ik wil het liefste Soundstorm(van onboard geluid). Maar! Ik zag op de site:
7.1 channel audio codec RealTek ALC850.
- Compliance with AC97 v2.3 Spec.
Ik hoorde dat Realtek soundstorm is, of is het AC97. Ik weet het niet
Wat voor een voeding heb ik nodig voor dit moerderbord en een amd64 3500.
een sata schijf en drie scsi schijven met controller en audigy 2 geluidskaart en dvd brander en dvd speler
heb nu een 350watt voeding
Groeten Huibert
een sata schijf en drie scsi schijven met controller en audigy 2 geluidskaart en dvd brander en dvd speler
Groeten Huibert
Hmz, iets van een 480W ofzo? Tis namelijk nogal een hele lijst met hardware dat je hebt. Ook de fans e.d. spelen een rol natuurlijk.
Maakt btw ook wel een beetje uit welk merk/type voeding je hebt, stabiel is natuurlijk altijd makkelijker dan een of ander cheap ass ding dat z'n wattage niet waar kan maken.
Maakt btw ook wel een beetje uit welk merk/type voeding je hebt, stabiel is natuurlijk altijd makkelijker dan een of ander cheap ass ding dat z'n wattage niet waar kan maken.
[ Voor 41% gewijzigd door sn0x0r op 17-09-2004 21:02 ]
Je vergeet 1 belangrijk ding te noemen.. wat is je vga kaart ?
Maar hij wilt de Pro versie kopen, en volgens mij zijn die net iets groter... Iig bedankt voor de uitleg, aangezien ik van zin ben net hetzelfde materiaal als jou te kopenWR. schreef op 17 september 2004 @ 17:03:
[...]
Dat gaat passen, past bij mij namelijk ook.
Heb Corsair Twinx PC3200XL (2 x 512) met platinum heatspreader en een Zalman 7000B Cu en dit natuurlijk op de Neo2. Je houdt 3 a 4 mm over tussen je heatspreader en de koelrib(ben).
Ik denk dat je je setup gewoon effe in het welke voeding moet ik kopen topic moet posten in Overige Hardwarehuibert schreef op 17 september 2004 @ 19:54:
Wat voor een voeding heb ik nodig voor dit moerderbord en een amd64 3500.
Groeten Huibert
Ik zie hier een 1.3 beta bios 
http://members.lycos.co.uk/syar2003/S939_neo2_bios/
Gekomen via: http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=61167
http://members.lycos.co.uk/syar2003/S939_neo2_bios/
Gekomen via: http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=61167
[ Voor 28% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-09-2004 22:23 ]
En trouwens.. er zijn hidden bios opties :
Shift + F2
en dan
Alt + F3
Kheb maar even wat foto'tjes geschoten, doe ik allemaal voor jullie
Dit kan in alle biossen, en hier wat extra functies @ cell menu (bios 1.2):

We kunnen weer aan de gang met de volgende functies:
NV/ATI Speed up
DRAM drive strenght
PCI Clock auto detect
En nog iets onder powermanagement:

Vid Controll
Is dit de nforce voltage ?
Verder kan je bij advanced chipset features "AGP Sideband Address" instellen.
* Tutti-frutti gaat bios 1.3 beta 5 proberen
Shift + F2
en dan
Alt + F3
Kheb maar even wat foto'tjes geschoten, doe ik allemaal voor jullie
Dit kan in alle biossen, en hier wat extra functies @ cell menu (bios 1.2):
We kunnen weer aan de gang met de volgende functies:
NV/ATI Speed up
DRAM drive strenght
PCI Clock auto detect
En nog iets onder powermanagement:
Vid Controll
Is dit de nforce voltage ?
Verder kan je bij advanced chipset features "AGP Sideband Address" instellen.
* Tutti-frutti gaat bios 1.3 beta 5 proberen
[ Voor 72% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-09-2004 22:50 ]
Verwijderd
morgen krijg ik alles binnen:
msi neo2 , amd 64 3500 , raptor, corsair 1024 ...
kan niet wachten
msi neo2 , amd 64 3500 , raptor, corsair 1024 ...
kan niet wachten
Verwijderd
Realtek AC'97 is geen Soundstorm. Op deze generatie moederborden zit dat helaas niet. Ik ben echter over deze soundchip ook erg te spreken hoor.Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 19:25:
Ik heb een vraagje over het kleine broertje de MSI K8N NEO Platinum voor socket754. Die wil ik binnenkort bestellen maar ik wil het liefste Soundstorm(van onboard geluid). Maar! Ik zag op de site:
Ik heb in 1.3 b5 nog geen merkbare changes tov 1.2 gezien. Ik ga nu sata @ poort 1&2 proberen
. Want daar zitten we op te wachten natuurlijk
.
[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-09-2004 23:12 ]
Heb nu mijn nieuwe Mushkin geheugen binnen en dat werkt stabiel op CAS222 5 1T en AGRESSIVE timings echter nu heb ik een BIOS geflashed en piept mijn bord enkel nog bij het opstarten..geen beeld...batterij er al uit gehad en EEPROM geleegd maar geen succes...weet iemand hoe ik goed kan hot flashen en waar ik eennieuwe bios chip kan krijgen (SNEL!)?
Woon in Eemnes, vlakbij Hilversum
Woon in Eemnes, vlakbij Hilversum
It's a plane, its a bird..no it's super tweaker
Helaas. Sata poort 1 en 2 laten mijn systeem rebooten als ik van windows probeer te booten. Ook agp met 1 of 2 ophogen helpt niet... deze ziekte is er nog niet uit helaas.Tutti-frutti schreef op 17 september 2004 @ 23:12:
Ik heb in 1.3 b5 nog geen merkbare changes tov 1.2 gezien. Ik ga nu sata @ poort 1&2 proberen. Want daar zitten we op te wachten natuurlijk
.
Nog even een vraagje aan jullie:
Als ik mijn de NV/ATI Speedup (hidden optie) aan doe in de bios, dan clockt hij mij kaart eigenlijk juist onder. Ik heb een 9800pro, maar wel een gemodificeerde bios.
Standaard bios = 380/340
Mijn bios = 405/365
Nv/ati speedup Auto geeft: 405/365
Nv/ati speedup Disabled geeft: 405/365
Nv/ati speedup Enabled geeft: 385/351
Het zou kunnen dat de mobobios het zo regelt, dat hij "weet" dat een 9800pro normaal op 380/340 geklokt is. In dat geval clockt hij de kaart inderdaad over.
Kan iemand even met een standaardbios op zijn vga-kaart testen, of deze wordt overgeklokt ?
[ Voor 43% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-09-2004 00:08 ]
iemand met eenn backup van een werkende bios zodat ik deze kan hotflashen?
Misschien een beetje snel van me om dit nu nogmaals te vragen..blakez schreef op 17 september 2004 @ 02:07:
Ik ben ook van plan om dit bord te gaan kopen en dan in combinatie met een athlon 64 3500+ cpu..Nu heb ik net heel het topic zo'n beetje doorgelezen, maar heb toch nog een paar vraagjes omtrent het geheugen en de harde schijven:

Verwijderd
Er zijn nieuwe drivers voor de nVidia chipset, namelijk versie 5.10. Hier werkt hij zonder problemen
Dan kan ik mijn 9600PRO (geflashed naar een XT) dus ook maar beter zo latenTutti-frutti schreef op 17 september 2004 @ 23:27:
[...]
Helaas. Sata poort 1 en 2 laten mijn systeem rebooten als ik van windows probeer te booten. Ook agp met 1 of 2 ophogen helpt niet... deze ziekte is er nog niet uit helaas.
Nog even een vraagje aan jullie:
Als ik mijn de NV/ATI Speedup (hidden optie) aan doe in de bios, dan clockt hij mij kaart eigenlijk juist onder. Ik heb een 9800pro, maar wel een gemodificeerde bios.
Standaard bios = 380/340
Mijn bios = 405/365
Nv/ati speedup Auto geeft: 405/365
Nv/ati speedup Disabled geeft: 405/365
Nv/ati speedup Enabled geeft: 385/351
Het zou kunnen dat de mobobios het zo regelt, dat hij "weet" dat een 9800pro normaal op 380/340 geklokt is. In dat geval clockt hij de kaart inderdaad over.
Kan iemand even met een standaardbios op zijn vga-kaart testen, of deze wordt overgeklokt ?
Is er iemand die na het installen van de nForce Drivers nog leuke dingen heeft ontdekt? En na het uitkomen van het bericht dat de nForce4 komt, zit ik eigenlijk HEEL erg te twijfelen of ik nu nog wel met dit mobo'tje zou beginnen.
Idem... heb gehoord dat ie zelfs dit jaar nog uitkwam? Je kan natuurlijk altijd blijven wachten op iets nieuwers, maar bij sommige dingen is het toch de moeite waardsn0x0r schreef op 18 september 2004 @ 19:09:
En na het uitkomen van het bericht dat de nForce4 komt, zit ik eigenlijk HEEL erg te twijfelen of ik nu nog wel met dit mobo'tje zou beginnen.
Heb net dezelfde memory aangeschaft. Maar zoals je in de vorige posts kon lezen kan ik niet overclocken.Bartjeee schreef op 17 september 2004 @ 00:49:
Ik was van plan om dit bord te kopen ism met de Zalman 7000Cu. En Corsair Twinx 3200XL Pro.
[afbeelding]
Maar ik vraag me nu toch af of dat wel gaat passen. Toch maar een andere cpu cooler.
Volgens de verkoper ligt het aan de corsair memory.
Heeft mij OCZ aangeraden. Heeft ze in bestelling staan, van zodra ze binnen zijn mag ik ze testen in mijn systeem. Ik zal dan iets laten weten. Kan wel enkele weken duren.
Anandtech kan oc'en als een gek met deze reepjes, hij kan goed meedraaien met OCZ dat standaard al PC3500/3700 is, ik denk dat het dan eerder aan het mobo ligt, maar ook dat kan niet, want als je kijkt naar euh... pakjebakmeel, die gaat helemaal hardpapichulo schreef op 18 september 2004 @ 21:11:
[...]
Heb net dezelfde memory aangeschaft. Maar zoals je in de vorige posts kon lezen kan ik niet overclocken.
Volgens de verkoper ligt het aan de corsair memory.
Heeft mij OCZ aangeraden. Heeft ze in bestelling staan, van zodra ze binnen zijn mag ik ze testen in mijn systeem. Ik zal dan iets laten weten. Kan wel enkele weken duren.
edit:
OOOEEEH! Ik zou nog een fototje maken van me case
FF doen, en dan komt hij er zo aan.
Oke, hier is ie
troep en ja, ik ga er nog wat aan doen, maar nog ff niet, want daar heb ik nog geen zin in
Zodra ik nieuw mobo krijg e.d. dan wel 
OOOEEEH! Ik zou nog een fototje maken van me case
Oke, hier is ie
[ Voor 20% gewijzigd door sn0x0r op 18-09-2004 22:31 ]
sn0x0r schreef op 18 september 2004 @ 21:22:
edit:
Oke, hier is ietroep en ja, ik ga er nog wat aan doen, maar nog ff niet, want daar heb ik nog geen zin in
Zodra ik nieuw mobo krijg e.d. dan wel
offtopic:
Ziet er fijn uit, moet je een foto van een oude rommelige PIII?
Moet ik wel eerst een cam zoeken...
Ziet er fijn uit, moet je een foto van een oude rommelige PIII?
Zo te lezen gaan die Pro XL reepjes niet samen met de Zalman (toch niet in de eerste slots dan), maar ik had gehoord dat dit met de gewone XL's wel ging? Iemand die dat kan bevestigen?
Als ik naar die plaatjes kijkt wordt het krap
Ik heb 3200XL Pro's en die zijn toch echt een centimeter hoger dan standaard latjes?
Ik zit nu eens even te kjiken wat voor HTT we kunnen halen 
Ik zit nu op 310 HTT (ddr406) en 3dmark 2001se is iig al bij test 4... ik ga gewoon lekker rustig verder testen en niet te snel concluderen dat het stabiel werkt, maar 310 is iig al lekker hoog
I'll keep you updated!
Ik zit nu op 310 HTT (ddr406) en 3dmark 2001se is iig al bij test 4... ik ga gewoon lekker rustig verder testen en niet te snel concluderen dat het stabiel werkt, maar 310 is iig al lekker hoog
[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-09-2004 23:35 ]
[HTT @ 320]

335 mhz is freeze.
Ik wil met de testen (3dmark, pi 1m , pifast) alleen duideljik maken dat het stabiel is, scores zijn niet echt interesant
.
Even wat verdere informatie. Als ik mijn cpu multi omhoog gooi, dan wiltie niet meer. Het kan best zijn dat dit max van cpu is, meer htt lustie gewoon niet. Geheugen divider hoger gooien lukte ook niet, het zou allemaal met mn cpu te maken kunnen hebben.
335 mhz is freeze.
Ik wil met de testen (3dmark, pi 1m , pifast) alleen duideljik maken dat het stabiel is, scores zijn niet echt interesant
Even wat verdere informatie. Als ik mijn cpu multi omhoog gooi, dan wiltie niet meer. Het kan best zijn dat dit max van cpu is, meer htt lustie gewoon niet. Geheugen divider hoger gooien lukte ook niet, het zou allemaal met mn cpu te maken kunnen hebben.
[ Voor 119% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-09-2004 11:16 ]
Als ik het zo lees passen Corsair 3200XL Pro's niet ism met een Zalman 7000CU
. Maar als ik zo de review's lees clocken die reepjes toch goed en ze zien er ook nog goed uit
. Zijn er nog meer stille coolers voor S 939.

Ik heb het volgende geprobeerd ,de Audigy1 kaart uit het oude systeem in het nieuwe systeem gezet,en windows XP er nieuw opgezet, en ook daarbij geen geluid ,daarna de nieuwe Audigy2SZ in het oude systeem ingebouwd en windows XP erop gezet en geen problemen,dus mijn speakers en de Audigy2 zijn in orde.Mayhem schreef op 16 september 2004 @ 21:39:
Wat zou er stuk wezen ?
MSI K8N Neo2 PLat (-54G)
Antec NeoPower 480W
Audigy2 ZS
Mijn mobo is middels RMA terug gestuurd ,ik weet niet wat er gebeurd is bij mijn eerste install werkte alles naar behoren en dag later na tweede install geeft ie de brui eraan.
Ik las trouwens op het MSI forum (eng) een onderwerp over C n Q http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=60816 dat ze een CPU driver van AMD's website gebruiken zou die ook voor mijn Cpu bedoeld zijn ? Zijn er meer GoT'ers die deze driver gebruiken ?
Dit is gewoon normaal, zoals iedereen cnq gebruikt. Sterker nog dit is de enige manier hoe je CnQ KAN gebruikenMayhem schreef op 19 september 2004 @ 00:34:
[...]
Ik heb het volgende geprobeerd ,de Audigy1 kaart uit het oude systeem in het nieuwe systeem gezet,en windows XP er nieuw opgezet, en ook daarbij geen geluid ,daarna de nieuwe Audigy2SZ in het oude systeem ingebouwd en windows XP erop gezet en geen problemen,dus mijn speakers en de Audigy2 zijn in orde.
Mijn mobo is middels RMA terug gestuurd ,ik weet niet wat er gebeurd is bij mijn eerste install werkte alles naar behoren en dag later na tweede install geeft ie de brui eraan.
Ik las trouwens op het MSI forum (eng) een onderwerp over C n Q http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=60816 dat ze een CPU driver van AMD's website gebruiken zou die ook voor mijn Cpu bedoeld zijn ? Zijn er meer GoT'ers die deze driver gebruiken ?
Ik had dat Corecenter geinstalleerd en daarbij CnQ enebled in bios leekt erop dat het toen ook al werkte.In Corecenter vinkte ik CnQ aan hoorde duidelijk mijn fannetje rustiger aan draaien,hierbij niet die cpu driver geinstaleerd.Tutti-frutti schreef op 19 september 2004 @ 00:48:
[...]
Dit is gewoon normaal, zoals iedereen cnq gebruikt. Sterker nog dit is de enige manier hoe je CnQ KAN gebruiken
Hoop gauw dat ze na dit weekend mijn mobo gerepareerd hebben
Goofy666 schreef op 18 september 2004 @ 22:55:
[...]
offtopic:
Ziet er fijn uit, moet je een foto van een oude rommelige PIII?Moet ik wel eerst een cam zoeken...
Zo te lezen gaan die Pro XL reepjes niet samen met de Zalman (toch niet in de eerste slots dan), maar ik had gehoord dat dit met de gewone XL's wel ging? Iemand die dat kan bevestigen?
WR. schreef op 17 september 2004 @ 17:03:
[...]
Dat gaat passen, past bij mij namelijk ook.
Klopt toch hij heeft het over de XL nonpro, deze past wel zeker. Ik draai namelijke met hetzelfde geheugen
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Ben momenteel met andere PC.
Omdat mijn systeem volledig is gecrasht.
Kan niet meer in XP geraken. Geraakt maar tot tweede zwart scherm met veel tekst en met vermelding; CMOS checksum error - Defaults loaded
Weet iemand raad?
Want ik moet vandaag systeem aan de praat krijgen.
Kan niet meer in XP geraken. Geraakt maar tot tweede zwart scherm met veel tekst en met vermelding; CMOS checksum error - Defaults loaded
Weet iemand raad?
Ik denk dat je geheugen dan niet goed is, want als het in 2 systemen niet werkt, dan zal het wel niet zo zijn dat beide mobo's kaas zijn. (Kan wel, maar de kans is nou eenmaal kleiner) Waren ze DOA of heb je er eerst nog een tijdje mee kunnen werken? RMA?
Reset je bios eens met de jumper die onder het oranje communication-pci slot zit. Als je dat hebt gedaan en je doet je systeem weer aan, druk dan direct en druk zo veel als je kan "insert". Als je dan in de bios kan komen , moet je even optimized defaults loaden.papichulo schreef op 19 september 2004 @ 08:41:
Ben momenteel met andere PC.
Weet iemand raad?Want ik moet vandaag systeem aan de praat krijgen.
Ik wist zelf niet tot gisteren eigenlijk, dat insert de settings voor 1 x op default zet, maar wel je bios setrtings behoudt. (Race Eend was hier gisteren namelijk, waarbij we de ddr-booster met bh-5 en bh-6 geheugen hadden getest, max was toch 240-245 mhz c2-2-2-5, beetje jammer)
Geen boeiende resultaten behaald met die DDR RAM Booster? Dat zou wel jammer zijn, ik krijg er namelijk ook een, tis dat ik hem gratis krijg dan, anders had ik hem fijn gecanceld
Nou.. zonder booster looptie max op 216 mhz c2-3-2-5. Scheelt wel behoorlijksn0x0r schreef op 19 september 2004 @ 12:47:
Geen boeiende resultaten behaald met die DDR RAM Booster? Dat zou wel jammer zijn, ik krijg er namelijk ook een, tis dat ik hem gratis krijg dan, anders had ik hem fijn gecanceld
(met dus op 2-2-2-5 @ ddr490)
[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-09-2004 12:58 ]
wat is dat booster voor iets ?
soft/hardware ?
soft/hardware ?
Verwijderd
Ik heb nou dit moederbord voor even te testen
Moet wel weer de boxed koeler erop zetten want mijn thermalright 120 pas hier niet op.Maar als dit alles is dan kan ik ermee leven
Nou heb ik alles geinstalleerd.
Systeem -
AMD64 3800
Moederbord - MSI K8N Neo2 (-54G)
Geheugen - Corsair XMS 3200 2x512mb
VGA - Hercules 9000pro 128mb
Hardeschijven - SATA , WD raptor - IDE , IBM 80gb - IDE , WD 160gb
branders - Pioneer 108 dvd brander , lite-on cd brander
Behuizing - Xaser3
Voeding - enermax 470watt noisetaker
Even voor de goede orde mijn VGA kaart was een gainward 1800GS oftewel een Nvidia 5950ultra , deze is stuk gegaan door mijn oude mobo Asus A8V(zie het topic erover)dus deze is in garantie omdat hij 7maand oud was.Ik krijg hier van alternate.de het geld terug omdat de wettelijke termijn van 4 weken overschreden is en dat Gainward geen alternatief kan aanbieden op dit moment.
Daarom moet ik effe met mijn 3e VGA kaart doen
Dus daarom even een 9000pro
Niet te vergeten wel met 128mb
Dus kan me opnieuw gaan orienteren in de VGA markt
.Nou las ik dat half oktober op de 939chipset PCI Expres uitkomt Abit , dus dan zal de rest ook wel snel komen.Vandaar dat ik dit moederbord eerst wilde testen , heb iemand zover gekregen.Daar ben ik hem ook zeer dankbaar voor
En op dit moment is er géén goede kaart leverbaar
Dus nou weet ik ook niet wat ik zal doen.PCI expres is niet veel sneller als de 6800ultra in sommige benches.Dus gewoon ook dadelijk voor AGP of wachten op PCI expres.Wachten moet ik zo wie zo omdat de 6800ultra's en X800 platinum edition slecht leverbaar zijn.
Nou het probleem.Ik heb niks overgeclocked.Maar mijn voeding waarde loopt ook niet zo stabiel.
+12V - 11,449 - 11,551 , voorheen was dit boven de +12V iets maar maar wel constant
+5V - 5,13 - 5,08 , dit precies hetzelfde.
Het loopt niet constant maar schommelt constant tussen deze waarde.Dit heb ik nooit eerder gehad.Laatste was dat mijn +12V stabiel liep en ook +5V liep stabiel
Nou is mijn vraag is dit normaal.
Zit volgens verschillende reviews op 5% onder(+12V)Goede voedingen moeten dat aan kunnen.Zeggen de reviews.Laatst gelezen de review tussen OCZ en Enermax voeding.
Is dit voor zorgen te maken ja of nee
Moet wel weer de boxed koeler erop zetten want mijn thermalright 120 pas hier niet op.Maar als dit alles is dan kan ik ermee leven
Nou heb ik alles geinstalleerd.
Systeem -
AMD64 3800
Moederbord - MSI K8N Neo2 (-54G)
Geheugen - Corsair XMS 3200 2x512mb
VGA - Hercules 9000pro 128mb
Hardeschijven - SATA , WD raptor - IDE , IBM 80gb - IDE , WD 160gb
branders - Pioneer 108 dvd brander , lite-on cd brander
Behuizing - Xaser3
Voeding - enermax 470watt noisetaker
Even voor de goede orde mijn VGA kaart was een gainward 1800GS oftewel een Nvidia 5950ultra , deze is stuk gegaan door mijn oude mobo Asus A8V(zie het topic erover)dus deze is in garantie omdat hij 7maand oud was.Ik krijg hier van alternate.de het geld terug omdat de wettelijke termijn van 4 weken overschreden is en dat Gainward geen alternatief kan aanbieden op dit moment.
Daarom moet ik effe met mijn 3e VGA kaart doen

Dus kan me opnieuw gaan orienteren in de VGA markt

Nou het probleem.Ik heb niks overgeclocked.Maar mijn voeding waarde loopt ook niet zo stabiel.
+12V - 11,449 - 11,551 , voorheen was dit boven de +12V iets maar maar wel constant
Het loopt niet constant maar schommelt constant tussen deze waarde.Dit heb ik nooit eerder gehad.Laatste was dat mijn +12V stabiel liep en ook +5V liep stabiel
Zit volgens verschillende reviews op 5% onder(+12V)Goede voedingen moeten dat aan kunnen.Zeggen de reviews.Laatst gelezen de review tussen OCZ en Enermax voeding.
Link naar site van OCZ (de maker ervan) klik
en een linkje naar de pricewatch: klik
De bedoeling van dit ding is dat je het in een Geheugen bank zet, en vervolgens 2 molex connecters erin propt. Vervoglens kun je d.m.v. dit ding meer Voltage door je reepjes heen jassen waardoor je vaak hoger kunt klokken.
Wat vinden jullie.... Huidige topic start houden, of deze:
[hier stond de nieuwe lay-out]
... het is de nieuwe geworden.
[hier stond de nieuwe lay-out]
... het is de nieuwe geworden.
[ Voor 110% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-09-2004 21:57 ]
Geniaal 
(De nieuwe dus. Maar dat wist je al
)
(De nieuwe dus. Maar dat wist je al
[ Voor 66% gewijzigd door Roberto op 19-09-2004 20:25 ]
Bij het snel vergelijken van de 2 vallen me deze verschillen op:
- het "accesoires" prentje is niet meteen zichtbaar, daarvoor moet je op 'Meer' klikken;
- het kleine 'Important' stukje is vervangen door het volgende:
"VidHiermee kan je het voltage van de voltageregulator regelen als ik het goed heb begrepen. Dit zou misschien wat impact kunnen hebben op de hoogte en stabiliteit van de vcore.";
- en natuurlijk de geweldige achtergrond
+1 voor de nieuwe dus
.
- het "accesoires" prentje is niet meteen zichtbaar, daarvoor moet je op 'Meer' klikken;
"VidHiermee kan je het voltage van de voltageregulator regelen als ik het goed heb begrepen. Dit zou misschien wat impact kunnen hebben op de hoogte en stabiliteit van de vcore.";
+1 voor de nieuwe dus
Ok... het wordt dus de nieuweGoofy666 schreef op 19 september 2004 @ 20:35:
Bij het snel vergelijken van de 2 vallen me deze verschillen op:
+1 voor de nieuwe dus.
-Verder heb ik de accesoires niet meteen zichtbaar gemaakt, omdat dit plaatje de topic start gewoon uglèh maakt.
-Het important stukje heb ik weggehaald, omdat dit dubbelop is. Inmiddels heb ik wel bij het stuk van overklokken gezet dat het aanbevolen is om eerst de tips door te lezen
Ik voeg denk ik ook nog een kop toe van compatible koelers. Zowel voor cpu als voor northbridge.
[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-09-2004 20:45 ]
Zeer goed idee, misschien kan je er ook evt. bijzetten dat de Corsair Pro XL latjes niet samengaan met de Zalman 7000X koelerTutti-frutti schreef op 19 september 2004 @ 20:44:
Ik voeg denk ik ook nog een kop toe van compatible koelers. Zowel voor cpu als voor northbridge.
Is dit al bevestigd dan ? Aha.. ik heb het antwoord al gevonden op vorige pagina. Ik ga inderdaad dit soort dingen er wel bijzettenGoofy666 schreef op 19 september 2004 @ 20:48:
[...]
Zeer goed idee, misschien kan je er ook evt. bijzetten dat de Corsair Pro XL latjes niet samengaan met de Zalman 7000X koeler.
Zow.. kheb het gemaakt, en ik heb het even gehad, check the new topicstart en 1st reply
[ Voor 159% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-09-2004 22:18 ]
Na veel gezoek en gedoe heb ik gevonden waarom mijn systeem onstabiel was zonder overclock. Defecte s-ata HD. Een ide-schijf erin alles geinstall. en werkt nu zeer stabiel, enkel overclocken lukt niet. Maar zoals ik al zei in eerdere post ga ik wachten tot OCZ memory binnenkomt en die testen met mijn systeem.
Laat nog iets weten.
Laat nog iets weten.
Heb je de sata in poort 3 of 4 gehangen ? Draai je bios 1.2 ?papichulo schreef op 20 september 2004 @ 00:05:
Na veel gezoek en gedoe heb ik gevonden waarom mijn systeem onstabiel was zonder overclock. Defecte s-ata HD. Een ide-schijf erin alles geinstall. en werkt nu zeer stabiel, enkel overclocken lukt niet. Maar zoals ik al zei in eerdere post ga ik wachten tot OCZ memory binnenkomt en die testen met mijn systeem.
Laat nog iets weten.
Verwijderd
Niemand antwoord op mijn vraag die een paar draadjes erboven staat :?:
Als die waarde kloppen of dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Dit dus -
Dit dus -
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 13:54 ]
De 12 volt is niet zo netjes. Ik haal gewoon 12.30-12.40 volt. Maar heb je ook instabiliteit ? Zo ja --> zorgen maken om voeding.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 13:53:
Niemand antwoord op mijn vraag die een paar draadjes erboven staat :?:
Dit dus -
Hmz, daar heb ik met mijn voeding niet zo'n last van
Een TrueControl 550W die ik aan de voorkant van me Case netjes bij kan stellen. Probleem bij mijn huidige mobo is dat ik Voltages niet kan uitlezen in het bios of andere software, waardoor ik het dus met een multimeter moet doen, maar ja, deze heb ik zelf niet, dus moet ik hem dan lenen van iemand anders. Toch wel fijn als ik dat strax in het bios van me nieuwe mobo kan zien. Nog ff een vraagje, kloppen die waardes van de voltages in het bios een beetje, of zijn ze niet zo accuraat?
Verwijderd
Een klein beetje instabiel ja.Tutti-frutti schreef op 20 september 2004 @ 14:01:
[...]
De 12 volt is niet zo netjes. Ik haal gewoon 12.30-12.40 volt. Maar heb je ook instabiliteit ? Zo ja --> zorgen maken om voeding.
Maar zorgen maken over voeding

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 15:00 ]
ik heb hetzelfde, in me ouwe bakkie (xp 2500+) gaf mijn tagan 480 W, keurig 12 volt aan. Nu heb ik volgens corecentre iets van 11.7 V op mn 12 staan. De 5 en 3.3 zijn wel precies, maar dan ook precies wat ze moeten zijn.
binnenkort eens wat testen door mn schijven cd-rom en fans (5 stuks) los te koppelen, kijken wat er dan gebeurt
binnenkort eens wat testen door mn schijven cd-rom en fans (5 stuks) los te koppelen, kijken wat er dan gebeurt
Dan gebeurt er heeeeel weinigvage schreef op 20 september 2004 @ 18:35:
ik heb hetzelfde, in me ouwe bakkie (xp 2500+) gaf mijn tagan 480 W, keurig 12 volt aan. Nu heb ik volgens corecentre iets van 11.7 V op mn 12 staan. De 5 en 3.3 zijn wel precies, maar dan ook precies wat ze moeten zijn.
Idle (cnq uit):
msi corecell: 12.20 of 12.32
voltmeter: 12.26
Stressed:
msi corecell: 12.14
voltmeter: 12.14
Best netjes dus
hahahahahaha
net een multimeter eraan gehangen:
12.32 idle, 12.15 load
lange leve de onboard uitleeszut
de 5 V is trouwens gewoon "echt" 5V...
* vage is weer diep gelukkig
net een multimeter eraan gehangen:
12.32 idle, 12.15 load
lange leve de onboard uitleeszut
de 5 V is trouwens gewoon "echt" 5V...
* vage is weer diep gelukkig
wat ik heb gedaan:
- zet de pc aan,
- pak zo'n voedingstekker die je achterin een CD-rom of IDE schijf stopt.
- hang 1 van de 2 contacten van de multimeter in 1 vd 2 middelste gaten
- hang de ander in 1 van de 2 buitenste gaten.
- je krijgt nu je 12V of 5V waarde te zien
daarna zet je 3dmark aan en bekijk je het verschil
//edit * vage heeft bedacht dat het een molex heet die "voedingstekker"
- zet de pc aan,
- pak zo'n voedingstekker die je achterin een CD-rom of IDE schijf stopt.
- hang 1 van de 2 contacten van de multimeter in 1 vd 2 middelste gaten
- hang de ander in 1 van de 2 buitenste gaten.
- je krijgt nu je 12V of 5V waarde te zien
daarna zet je 3dmark aan en bekijk je het verschil
//edit * vage heeft bedacht dat het een molex heet die "voedingstekker"
[ Voor 12% gewijzigd door vage op 20-09-2004 23:07 ]
Tsja, je mag de 2de pin (de zwarte dus
) ook gewoon aan je case (mits deze van een geleidend materiaal is ofcourse) vastmaken. Ik heb net hetzelfde gedaan, en heb gelijk mijn waardes ff iets bijgewerkt
Het is trouwens nooit precies 5.00 of 12.00 want mijn +5V loopt van 5.00 tot 5.03 en mijn +12V van 11.99 tot 12.05. Ook nog lekker or, dus ik zie geen probleempjes
Alleen me +3.3V nog ff, want die heb ik nog niet bijgesteld.
edit:
Het valt me op (ik heb 0.1 kennis van electro
) dat de +5V veel stabieler is dan de +12V lijn.
Het valt me op (ik heb 0.1 kennis van electro
[ Voor 19% gewijzigd door sn0x0r op 20-09-2004 23:39 ]
Verwijderd
Even getest met een multimeter.
5V - 5.89
12V - 12.30
Bios
5V - 5.107
12V - 12.096
Proggie
5V - 5.134
12V - 11.49
Dit allemaal onder normale omstandigheden.
Met die multimeter kloppen volgens mij wel de waardes of niet? Zeker de 12V.
Ik snap het niet meer maar ja als het maar goed is.
5V - 5.89
12V - 12.30
Bios
5V - 5.107
12V - 12.096
Proggie
5V - 5.134
12V - 11.49
Dit allemaal onder normale omstandigheden.
Met die multimeter kloppen volgens mij wel de waardes of niet? Zeker de 12V.
Ik snap het niet meer maar ja als het maar goed is.
Wie heeft er ook last dat als je een 6-1 cardreader aansluit er een hoge pieptoon veroorzaakt word??
Ik heb welliswaar het broertje van dit mobo, de K8N Neo...maar ze zijn bijna hetzelfde.
Ik heb er een topic over geopend, zie hier:
cardreader aansluiten veroorzaakt hoge piep
Iemand ook ervaring hiermee?
Ik heb welliswaar het broertje van dit mobo, de K8N Neo...maar ze zijn bijna hetzelfde.
Ik heb er een topic over geopend, zie hier:
cardreader aansluiten veroorzaakt hoge piep
Iemand ook ervaring hiermee?
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? (heb het probleem met BIOS 1.0 en 1.2). En oh ja, dit gebeurt trouwens maar af en toe:
- Opstarten met de power knop -> systeem hangt nog vóór de videokaart geinit is (dus geen beeld)
- Reboot -> gaat door de POST, melding in de trend van het volgende op het scherm: "Safe values loaded. Please disable overclocking features in the CELL menu."
Systeem draait voor de rest stabiel (dus geen BSODs, spontane reboots of whatever), en het leuke is: ik heb nog geen enkele waarde in het CELL menu aangepast (behalve dan de 1T/2T memory timings op 1T zetten vanwege de hogere memory bandwidth - maar met de default 2T waarde had ik hetzelfde probleem ook geloof ik). Van de LEDjes op de D Bracket wordt ik ook niet zoveel wijzer eigenlijk.
Wie heeft enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik vind het niet zo erg om mijn doos opnieuw op te starten maar erg normaal is dit ook weer niet
- Opstarten met de power knop -> systeem hangt nog vóór de videokaart geinit is (dus geen beeld)
- Reboot -> gaat door de POST, melding in de trend van het volgende op het scherm: "Safe values loaded. Please disable overclocking features in the CELL menu."
Systeem draait voor de rest stabiel (dus geen BSODs, spontane reboots of whatever), en het leuke is: ik heb nog geen enkele waarde in het CELL menu aangepast (behalve dan de 1T/2T memory timings op 1T zetten vanwege de hogere memory bandwidth - maar met de default 2T waarde had ik hetzelfde probleem ook geloof ik). Van de LEDjes op de D Bracket wordt ik ook niet zoveel wijzer eigenlijk.
Wie heeft enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik vind het niet zo erg om mijn doos opnieuw op te starten maar erg normaal is dit ook weer niet
[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 21-09-2004 13:48 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Je hebt het met bios 1.1 niet ? Misschien heeft het iets te maken met het feit dat de hidden bios optie "NV/Ati speedup" standaard op auto staat. Misschien kan hij je kaartje niet helemaal handelen, en loopt hij daar soms op vast ofzo. Probeer deze optie eens uit te zetten (staat in cell menu , maar doe eerst "shift+f2 en dan alt+f3"). Maybe ben je dan van je probleem af.mindcrash schreef op 21 september 2004 @ 13:38:
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? (heb het probleem met BIOS 1.0 en 1.2). En oh ja, dit gebeurt trouwens maar af en toe:
Het lijkt me verder dat je ddr400 geheugen hebt, misschien goed op zelf nog even in te stellen dat het mem op 200 moet lopen (in cell menu, dram config).
BIOS 1.1 heb ik nooit geprobeerd, ik ben gelijk van 1.0 naar 1.2 gegaan. En mijn Corsair 3200XLPRO latjes draaien inderdaad op 200Mhz en 2-2-2-5 timingsTutti-frutti schreef op 21 september 2004 @ 14:25:
[...]
Je hebt het met bios 1.1 niet ? Misschien heeft het iets te maken met het feit dat de hidden bios optie "NV/Ati speedup" standaard op auto staat. Misschien kan hij je kaartje niet helemaal handelen, en loopt hij daar soms op vast ofzo. Probeer deze optie eens uit te zetten (staat in cell menu , maar doe eerst "shift+f2 en dan alt+f3"). Maybe ben je dan van je probleem af.
Het lijkt me verder dat je ddr400 geheugen hebt, misschien goed op zelf nog even in te stellen dat het mem op 200 moet lopen (in cell menu, dram config).
Ik zal zeker eens even naar die hidden BIOS opties kijken.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Die laatste timing kan bij AMD cpu's toch beter wat hoger zijn? (Misschien bij deze latjes niet, maar normaal gesproken dacht ik van wel dus) Ik bedoel de 5 dus.
IK wil jullie er trouwens even op wijzen dat er een nieuw gedeelte bij de topicstart gedaan is over koelercompatibiliteit.
Mocht je een bepaalde koeler hebben of weet ik veel wat en het paste wel of niet, dan kun je me daarover mailen:
Mocht je een bepaalde koeler hebben of weet ik veel wat en het paste wel of niet, dan kun je me daarover mailen:
(In)compatible Koelers |
![]() Als toevoeging op de startpost zal ik hier een lijst plaatsen met compatible koelers. Dit wegens de afwijkende lay-out van het bord die naast zijn voordelen (betere flow), helaas ook zijn nadelen kent dat er een aantal koelers niet passen. Hier plaats ik de koelers waar twijfels over kunnen bestaan. Mail me dus als je weet dat jouw koeler/vgakoeler/cpukoeler-combinatie wel of niet past: |
CPU |
Zalman 7000 CNPS 7000 (A/B) (Cu/Al/Al-Cu) Deze koeler past mits je geen passieve heatpipe koeling gebruikt. Mocht je ook gebruik maken van wat hogere geheugenmodules zoals Corsair XXL Pro geheugen, dan zou je deze in slot 3 en 4 moeten doen. |
Chipset |
Zalman N47J De N47J past op de nforce3-chip, als je geen heatpipegeval of grote vgakoeler (Arctic silencer) gebruikt. Hij past in ieder geval met in ieder geval de volgende 3dkaarten: -9800pro (voor de zekerheid 2 pinnetjes iets naar binnen buigen) - ... Graph-O-Matic Rev2.0 VGA & Chipset ![]() Deze past zonder problemen. |
VGA-koelers |
Heatpipe Koelers Door het gebruik van heatpipekoelers vervallen een aantal mogelijkheden voor het plaatsen van andere koelers. Bepaalde cpu-koelers zullen hierdoor in de knoop komen (zoals de 7000-serie van zalman). Andere chipset-koeling wordt onmogelijk, tenzij je een betere en net zo'n lage koeler als de standaard msi koeler weet te vinden. Arctic Silencer ![]() Door het plaatsen van deze koeler wordt het moeilijker om andere chipsetkoelers te plaatsen. |
[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-09-2004 21:43 ]
Wel jammer ik had graag zo'n Zalman cpu koeler gewild maar kheb een heatpipe vga koeler,ik zal het voorlopig wel gewoon met de stock cpu koeler moeten blijven doen.
3xVerwijderd schreef op 21 september 2004 @ 22:04:
@Tutti-frutti: is die 330 Mhz Hypertransport Bus snelheid 4x or 5x?
Ok.. ik even de 1.3 beta 5 bios ge-edit. Ik heb alle opties die niet zichtbaar waren erbij gedaan.
Het zijn de volgende:
Advanced Chipset features:
- AGP Sideband
Power Management:
- ACPI Function
- Power Status
- Hammer Vid Control
Pnp/PCI Configuration:
- Reset Configuration data
H/W Monitor:
- Shutdown Temperature
- Smart NB Fan Target
- Full Screen Logo display
- "-12.0V" toegevoegd aan status
Cell Menu:
- NV/ATI Speed Up
- DRAM drive strength
- PCI Clock Auto Detect
* Tutti-frutti gaat hem eerst even testen.. en zet het daarna waarschijnlijk online ....
Dus niet, want hij werkt niet, en ik hoop dat ik em kan hotflashen
Het zijn de volgende:
- AGP Sideband
Power Management:
- ACPI Function
- Power Status
- Hammer Vid Control
Pnp/PCI Configuration:
H/W Monitor:
- Shutdown Temperature
- Smart NB Fan Target
Cell Menu:
- NV/ATI Speed Up
- DRAM drive strength
- PCI Clock Auto Detect
* Tutti-frutti gaat hem eerst even testen.. en zet het daarna waarschijnlijk online ....
[ Voor 14% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-09-2004 00:09 ]
*slik, keep us updated...Tutti-frutti schreef op 21 september 2004 @ 23:57:
Ok.. ik even de 1.3 beta 5 bios ge-edit. Ik heb alle opties die niet zichtbaar waren erbij gedaan.
Het zijn de volgende:
- AGP Sideband
Power Management:
- ACPI Function
- Power Status
- Hammer Vid Control
Pnp/PCI Configuration:
H/W Monitor:
- Shutdown Temperature
- Smart NB Fan Target
Cell Menu:
- NV/ATI Speed Up
- DRAM drive strength
- PCI Clock Auto Detect

Bij mij werkt "Hiden Opties" niet hoor, zelfs niet met de MSI 1.2 BIOS..hoe kan dit?

Dit topic is gesloten.