Een vraagje: wat is het nut van een 3x HTT op 330, geheugen zal veel moeite hebben daar te komen, kun je dan niet beter 220 5x met geheugen op 2-2-2-5(of iets dergelijks), daardoor krijg je effectief een veel hogere HTT(1100 ipv 990)?
Anoniem: 53576
Vraag: wil dit moederbord wel OCZ EB slikken en gaat ie dan niet over zn nek itt de Abit AV8 die ik nu heb?
Het ging puur om te kijken hoever mijn cpu of mobo HTT gingAnoniem: 80939 schreef op 22 september 2004 @ 10:08:
Een vraagje: wat is het nut van een 3x HTT op 330, geheugen zal veel moeite hebben daar te komen, kun je dan niet beter 220 5x met geheugen op 2-2-2-5(of iets dergelijks), daardoor krijg je effectief een veel hogere HTT(1100 ipv 990)?
Continu draai ik 10.5x243, dit komt over eens met een:
Htt-bus: 4x243 = 972 mhz
Cpu-speed= 10.5 x 243 = 2551,5 mhz
Ddr-speed: 2551,5/11 =232 mhz
htt-bus speed boven de 800 maakt ongeveer geen flikker uit
Dit niet alleen, hoe lager de multieplier hoe lager de latency (of wilde je zeggen dat je dat niet wistTutti-frutti schreef op 22 september 2004 @ 17:35:
[...]
Het ging puur om te kijken hoever mijn cpu of mobo HTT gingDit draai ik echt niet continu... was alleen een testje.
Continu draai ik 10.5x243, dit komt over eens met een:
Htt-bus: 4x243 = 972 mhz
Cpu-speed= 10.5 x 243 = 2551,5 mhz
Ddr-speed: 2551,5/11 =232 mhz
htt-bus speed boven de 800 maakt ongeveer geen flikker uit
Dit niet alleen, hoe lager de multieplier HTT hoe lager de latencytormentor1985 schreef op 22 september 2004 @ 17:57:
[...]
Dit niet alleen, hoe lager de multieplier hoe lager de latency (of wilde je zeggen dat je dat niet wist). waarom denken jullie anders dat echte die hard overklokkers een hoge fsb willen en een lage multiplier
denk ik dat je bedoeld
heb sinds zaterdag nou ook dit bord, alles is aangesloten enzo. Maar heb 1 probleem als ik hem na een lange stil stand of als de stroom er vanaf is geweest probeer te starten krijg ik geen beeld en blijft hij constant de cd/dvd roms en hd's checken. Hij blijft gewoon hangen. Hoor ook geen piep dat alles oke of juist niet is.
Druk ik vervolgens 5 seconde op de uit-knop(1 sec is niet genoeg om hem op dat moment uit te zetten waaruit zeker blijkt dat hij dus vast staat) en ik schakel hem weer in doet hij het prima en krijg ik dit keer wel een piep te horen. Bij het opstarten krijg ik dan wel te zien dat ik te ver had overgeclocked en dat ik naar de bios moet om het daar weer normaal in te stellen, terwijl ik nog nooit met dit mobo heb geoc'ed.......
Wat ik al heb gedaan is een andere voeding gebruikt. Er zit er een 420 watt antec truepower op en krijg ik de volgende voltages:
vcore 1.50
+12 11.61
+5 4.97
3.3V 3.12
Vandaag had ik mijn q-tec 350 watt er aan gehangen precies hetzelfde probleem en precies dezelfde voltages. Overigens afgelezen bij msi core center.
Ik denk dat het aan het moederbord ligt iemand enig idee?
Mijn overige specs zijn
amd 64 3500+
1 gig corsair 3200xl
radeon 9700
audigy2
maxtor sata 160 gb
dvd-rom stations
gotters
Druk ik vervolgens 5 seconde op de uit-knop(1 sec is niet genoeg om hem op dat moment uit te zetten waaruit zeker blijkt dat hij dus vast staat) en ik schakel hem weer in doet hij het prima en krijg ik dit keer wel een piep te horen. Bij het opstarten krijg ik dan wel te zien dat ik te ver had overgeclocked en dat ik naar de bios moet om het daar weer normaal in te stellen, terwijl ik nog nooit met dit mobo heb geoc'ed.......
Wat ik al heb gedaan is een andere voeding gebruikt. Er zit er een 420 watt antec truepower op en krijg ik de volgende voltages:
vcore 1.50
+12 11.61
+5 4.97
3.3V 3.12
Vandaag had ik mijn q-tec 350 watt er aan gehangen precies hetzelfde probleem en precies dezelfde voltages. Overigens afgelezen bij msi core center.
Ik denk dat het aan het moederbord ligt iemand enig idee?
Mijn overige specs zijn
amd 64 3500+
1 gig corsair 3200xl
radeon 9700
audigy2
maxtor sata 160 gb
dvd-rom stations
Heb ff zitten te zoeken en kwam dit topic tegen.
Asus A7N8X-E boot niet met Radeon 9700 Pro
Ik ga mijn moederbord daarom omruilen denk ik.
Asus A7N8X-E boot niet met Radeon 9700 Pro
meerdere mensen met amd hadden er dus last van de 1 wel en de ander niet.Potatoman schreef op 15 februari 2004 @ 00:24:
Final Update: het werktJeuj
De oplossing: AGP aperture size mag niet hoger dan 64Mb zijn..
Op 32 en 64 Mb werkt ie, alles hoger loopt ie vast.
Nou ja, het is in ieder geval opgelost nu
verschillende keren in dit topic al genoemd, core centre is niet betrouwbaar, in de meeste gevallen bleek dat na meten met een multiemeter de 12V gewoon 12V was en niet 11,5V, test maar eens en lees een een stujkkie (1 a 2 paginas) terug.dikki dik schreef op 22 september 2004 @ 19:08:
vcore 1.50
+12 11.61
+5 4.97
3.3V 3.12
![]()
gotters
Anoniem: 96789
Nou dat wil ik niet zeggen hoor.De mijne geeft met de multimeter een véél te hoge 5V aan.Andere voeding erin gezet.Bleek met de multimeter dat 12V op 10.80 draaitvage schreef op 22 september 2004 @ 20:21:
[...]
verschillende keren in dit topic al genoemd, core centre is niet betrouwbaar, in de meeste gevallen bleek dat na meten met een multiemeter de 12V gewoon 12V was en niet 11,5V, test maar eens en lees een een stujkkie (1 a 2 paginas) terug.
![]()
* vage

Maar op dit moment kan ik nog niet eens mijn MSI mobo goed testen

Anoniem: 119490
ik heb sinds gisteren ook alles binnen.. amd 3500+ , raptor, msi neo2 platinum, corsair 1024 dual channel ram c2pt , (xfx 6800 GT had ik al)
alles loopt heel lekker...
wat is dit ding snel
alles loopt heel lekker...
wat is dit ding snel
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 119490 op 22-09-2004 20:56 ]
Anoniem: 76695
Klein vraagje.
Hardstikke enthousiast enzo over dit bord, maar tot nu toe gaat dit "ervaringen" topic nogal over de minpuntjes en de overklokbaarheid. Dat is leuk en aardig, maareh:
Wat is de ervaring met de stabiliteit van het bord?
Is hij net zo rock-steady stabiel als m'n MSI K7T 266PRO2-RU, en m'n Asus A7N8X Deluxe 2.0, of is het een instabiel rotding zoals m'n MSI KT4V (vreemde vastlopers, "ineens" corrupte bestanden, het was een leuke frisbee).
Hardstikke enthousiast enzo over dit bord, maar tot nu toe gaat dit "ervaringen" topic nogal over de minpuntjes en de overklokbaarheid. Dat is leuk en aardig, maareh:
Wat is de ervaring met de stabiliteit van het bord?
Is hij net zo rock-steady stabiel als m'n MSI K7T 266PRO2-RU, en m'n Asus A7N8X Deluxe 2.0, of is het een instabiel rotding zoals m'n MSI KT4V (vreemde vastlopers, "ineens" corrupte bestanden, het was een leuke frisbee).
Ik ben ook van plan dit bord te kopen, maar vraag me nog 1 ding af, ik heb een pci sata raid controller.
Nu de vraag; hebben de pci sloten een gezamelijke bandbreedte op dit bord, of hebben ze allemaal een eigen bandbreedte?
Nu de vraag; hebben de pci sloten een gezamelijke bandbreedte op dit bord, of hebben ze allemaal een eigen bandbreedte?
We create our own reality
ag, iemand moet het zijn.
maarre dat lost nog niet mijn probleem op

Sliktie goedAnoniem: 53576 schreef op 22 september 2004 @ 13:45:
Vraag: wil dit moederbord wel OCZ EB slikken en gaat ie dan niet over zn nek itt de Abit AV8 die ik nu heb?
"Ok I am now running the ddr booster at 3.2v on my Neo2. It does work fine and has allowed me to hit 300HTT 1:1 so far on my 3500 EBs."
[ Voor 24% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-09-2004 21:48 ]
Hoe zit het eigenlijk met de geluidsproductie van de actieve North Bridge koeling? Maakt die koeler erg veel lawaai of valt het mee?
Ben namelijk in principe niet van plan er een andere koeler op te zetten als ik dit MB aanschaf.
Ben namelijk in principe niet van plan er een andere koeler op te zetten als ik dit MB aanschaf.
Ik zelf vindt het wel mee vallen, want er valt een grote stilte als ik 4 casefan's uitschakelBlade_357 schreef op 22 september 2004 @ 22:07:
Hoe zit het eigenlijk met de geluidsproductie van de actieve North Bridge koeling? Maakt die koeler erg veel lawaai of valt het mee?
Wooooooow!!Tutti-frutti schreef op 22 september 2004 @ 21:47:
[...]
Sliktie goed
"Ok I am now running the ddr booster at 3.2v on my Neo2. It does work fine and has allowed me to hit 300HTT 1:1 so far on my 3500 EBs."
Ik heb met Salland gesproken en kan mijn Abit AV8 omruilen voor de MSI K8N Neo2.
Zal wel een weekje duren voor dat geregeld is maar goed.
Booster is ook onderweg... dit is compatible met deze plank heb ik begrepen? Ik had overigens begrepen dat meer volt niet zou uitmaken bij EB mem maar op diverse fora zie ik mensen met EB op 3,3 v hoger komen dus het zal wel degelijk uitmaken.
Tot hoe ver kan je eigenlijk in de bios gaan voor cpu v en vdimm?
En Tutti-frutti: waar heb je dit gevonden? Op Xtreme zeker?
Zat effe te twijfelen om de EB te verkopen en er OCZ 1024MB PC3200@222 EL Rev.2 Platinum Series Dual Channel voor te kopen maar daar wacht ik nog maar ff mee dan....
Hoger voltage maakt wel uit hoor op deze reepjes... Voor de rest van je vragen, zie startpostAnoniem: 53576 schreef op 23 september 2004 @ 12:34:
[...]
Wooooooow!!
Ik heb met Salland gesproken en kan mijn Abit AV8 omruilen voor de MSI K8N Neo2.
Zal wel een weekje duren voor dat geregeld is maar goed.
Booster is ook onderweg... dit is compatible met deze plank heb ik begrepen? Ik had overigens begrepen dat meer volt niet zou uitmaken bij EB mem maar op diverse fora zie ik mensen met EB op 3,3 v hoger komen dus het zal wel degelijk uitmaken.
Tot hoe ver kan je eigenlijk in de bios gaan voor cpu v en vdimm?
En Tutti-frutti: waar heb je dit gevonden? Op Xtreme zeker?
Zat effe te twijfelen om de EB te verkopen en er OCZ 1024MB PC3200@222 EL Rev.2 Platinum Series Dual Channel voor te kopen maar daar wacht ik nog maar ff mee dan....
ik raadt je gewoon eb-mem aan trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 23-09-2004 14:08 ]
KAN IEMAND AUB DE MOEITE NEMEN OM HEEL EVEN EEN 6-1 CARDREADER AAN TE SLUITEN (MITS AANWEZIG NATUURLIJK) OP EEN VAN DE USB POORTEN EN LUISTEREN OF OOK BIJ U EEN HOGE PIEP KLINKT??
MIJN DANK IS GROOT
MIJN DANK IS GROOT
Die piep komt eruit doordat je shif-knop vast zit, of door resonatie van je capslock lampje. Een 6-in-1 cardreader op een usb poort geeft geen geluid.
dynax: dat mag wel even subtieler?
CAPS gebruiken is zoo kinderachtig.

Ja sorry..maar ik had het al eens gevraagd, maar geen reactie.
Ik had er al een topic over geopend, maar schijnbaar heeft niemand een cardreader, of ff geen zin, terwijl het een kleine moeite is om het ff te proberen.
Maar nu is het onder de aandacht zie ik.
Ik moet maar terug met het mobo, maar had graag geweten of het gewoon een ontwerpfout is of een incidenteel geval.
De shiftknop zit niet vast, en normaal maakt een cardreader ook geen geluid, maar de piep komt van het mobo af.
Voor het verhaal zie hier: dynax in "cardreader aansluiten veroorzaakt hoge p..."
Ik had er al een topic over geopend, maar schijnbaar heeft niemand een cardreader, of ff geen zin, terwijl het een kleine moeite is om het ff te proberen.
Maar nu is het onder de aandacht zie ik.
Ik moet maar terug met het mobo, maar had graag geweten of het gewoon een ontwerpfout is of een incidenteel geval.
De shiftknop zit niet vast, en normaal maakt een cardreader ook geen geluid, maar de piep komt van het mobo af.
Voor het verhaal zie hier: dynax in "cardreader aansluiten veroorzaakt hoge p..."
[stupid] moet caps nou weer perse met hoofdletters?BalusC schreef op 23 september 2004 @ 15:15:
dynax: dat mag wel even subtieler?CAPS gebruiken is zoo kinderachtig.
Ik zat te denken, zal ik nou dit moederbordje nemen? (Heb het eigenlijk al besteld, maar ja) Want een nForce4 lijkt me eigenlijk wel heel cool, met AGP EN PCI-E, alleen dan komt eigenlijk de hoofdvraag, wanneer komen deze nou eens op de markt, en is het misschien niet slimmer om erop te w88, of tegen de tijd dat ze komen me huidige mobo (een Neo2 dus) te upgraden naar een nForce4? Ik ben benieuwd wat anderen ervan denken.
Anoniem: 111708
de eerste gf4 bordjes komen waarschijnlijk in Q4 2004, da's dus vanaf volgende maand
Nu neo2 nemen, en wel zien wanneer ze écht op de markt komen, en of het het upgraden waard issn0x0r schreef op 23 september 2004 @ 15:58:
[...]
[stupid] moet caps nou weer perse met hoofdletters?[/stupid]
Ik zat te denken, zal ik nou dit moederbordje nemen? (Heb het eigenlijk al besteld, maar ja) Want een nForce4 lijkt me eigenlijk wel heel cool, met AGP EN PCI-E, alleen dan komt eigenlijk de hoofdvraag, wanneer komen deze nou eens op de markt, en is het misschien niet slimmer om erop te w88, of tegen de tijd dat ze komen me huidige mobo (een Neo2 dus) te upgraden naar een nForce4? Ik ben benieuwd wat anderen ervan denken.
Anoniem: 112410
De nieuwe snelle PCI-express producten zullen ook wel met schaarste en te duur uitkomen. Voor de komende periode zou ik de Neo2 nemen aangezien de 3500+ lichtjes in prijs aan het dalen is, en de huidige videokaarten snel genoeg zijn voor alle games!
nou...
http://www.tweakers.net/pricewatch/95909
niet duur (vergeleken met een 6800), wel snel, en pci-E
http://www.tweakers.net/pricewatch/95909
niet duur (vergeleken met een 6800), wel snel, en pci-E
Hmz, tjsa, dat is natuurlijk ook wel weer zo, je hebt dan strax wel allemaal dit en dat op je mobo, maar een PCI-E kaartje is dan ook gelijk weer 280 euro, en dan wil ik eigenlijk het liefst een SLI combo 
edit:
Nou ja zeg! Eerst was de AMD64 3500+ € 342,- en moet je nou kijken, € 351,50 echt absurd!
(Blij dat ik 342 heb betaald btw
) Maar ik vind het wel raar. PC Globe had hem namelijk eerst voor 342 staan, en nu dus voor 380 euro.
Nou ja zeg! Eerst was de AMD64 3500+ € 342,- en moet je nou kijken, € 351,50 echt absurd!
[ Voor 38% gewijzigd door sn0x0r op 23-09-2004 17:18 ]
Is de 3500+ in prijs aan het stijgen? Dan moet ik snel zijn dus
.
Trouwens, imo kan je misschien toch beter nu de Neo2 kopen. Dan kan je lekker wachten tot de kinderziektes uit de nForce4 zijn, tot ie goedkoper wordt enz. en dan upgraden indien het de moeite waard is
.

Trouwens, imo kan je misschien toch beter nu de Neo2 kopen. Dan kan je lekker wachten tot de kinderziektes uit de nForce4 zijn, tot ie goedkoper wordt enz. en dan upgraden indien het de moeite waard is
inderdaad, de nf4 staat nog in de kinderschoenen, mooie van sli is koop nu de 1e kaart, later de 2e kaart.
Maar de vraag is of de nf4 de sli echt goed gaat ondersteunen, op dit moment zijn er maar 20 lanes beschikbaar voor pci-e da's dan 16 voor het eerste pci-e slot en 4 voor het 2e slot mits er geen afgehaald worden voor gblan aansluitingen en de vraag is of sli dat voldoende vindt.
Dus zit je met je neo2 zo slecht noch niet, je kunt nu je neo2 kopen met alles erop en eraan, setje goeie schijven, flinke proc, en dan over een halfjaartje upgraden naar een nf4 boardje en dan heb je in de tussentijd toch mooi spul onder je cpu gehad!
Maar de vraag is of de nf4 de sli echt goed gaat ondersteunen, op dit moment zijn er maar 20 lanes beschikbaar voor pci-e da's dan 16 voor het eerste pci-e slot en 4 voor het 2e slot mits er geen afgehaald worden voor gblan aansluitingen en de vraag is of sli dat voldoende vindt.
Dus zit je met je neo2 zo slecht noch niet, je kunt nu je neo2 kopen met alles erop en eraan, setje goeie schijven, flinke proc, en dan over een halfjaartje upgraden naar een nf4 boardje en dan heb je in de tussentijd toch mooi spul onder je cpu gehad!
Hmz, zoals jullie het zeggen, klinkt het allemaal wel heel logisch. Dan blijf ik fijn bij me Neo2 voorlopig, en dan later nog eens naar een nf4 (En de VGA plank upgrade kan ik ook wel gebruiken ook
)
en nu zoek ik nog iemand die hier in de buurt woont
(dordrecht).
Ben beetje iedereen nagegaan die een neo2 heeft, maar dat is allemaal minimaal een uur rijden
.
Ik wil namelijk even mij bios flashen bij een van jullie
Ben beetje iedereen nagegaan die een neo2 heeft, maar dat is allemaal minimaal een uur rijden
Ik wil namelijk even mij bios flashen bij een van jullie
Omdat hotflashen niet op mn abit nf7-s, asus a8v en msi k7t turbo2 luktsn0x0r schreef op 23 september 2004 @ 21:59:
Waarom moet je dan naar iemand toe?
Ik wens je veel succes, maar ik denk niet dat de meeste neo2 bezitters met liefde hun bios chip uit een draaiend systeem laten trekken
idd, ik heb ook een Abit bios geflashed in een Asus bord 
Eerst de flash opstarten en op het allerlaatst VOORDAT ie wil flashen chipje wisselen.
Eerst de flash opstarten en op het allerlaatst VOORDAT ie wil flashen chipje wisselen.
Dat weet ikPakjebakmeel schreef op 24 september 2004 @ 09:25:
idd, ik heb ook een Abit bios geflashed in een Asus bord
kheb wel eens meer gehotflashed... Maar in uniflash krijg ik steeds de melding "unknown chip (write protect?)"
issie misschien 512 kb en kan je bord het niet aan?
Anoniem: 109468
het zal vast wel al eerder in deze thread langs zijn gekomen, maar ik heb het niet gevonden: kunnen op dit bord nou een ZM80D-HP VGA koeler en een Zalman 7000Cu CPU koeler naast elkaar worden gezet of wordt dit te krap?
Corsair 3200XL nonpro TWINX RAM moet wel lukken ivm met de CPU koeler heb ik begrepen?
Corsair 3200XL nonpro TWINX RAM moet wel lukken ivm met de CPU koeler heb ik begrepen?
Dat gaat niet gaan, spijtig genoeg.Anoniem: 109468 schreef op 24 september 2004 @ 17:06:
het zal vast wel al eerder in deze thread langs zijn gekomen, maar ik heb het niet gevonden: kunnen op dit bord nou een ZM80D-HP VGA koeler en een Zalman 7000Cu CPU koeler naast elkaar worden gezet of wordt dit te krap?
Normaal gezien wel, de Pro versie zou gewoon niet gaan omdat die 'groter' is dan de gewone XL's. Er zijn (dacht ik) toch al een aantal mensen die deze combinatie gebruiken, dus ik veronderstel dat het geen probleem isAnoniem: 109468 schreef op 24 september 2004 @ 17:06:
Grrr.. is heb ik daar speciaal een aparte tabel voor gemaakt... ik voel me nutteloosAnoniem: 109468 schreef op 24 september 2004 @ 17:06:
Het is niet jou schuld dat mensen de startpost niet (volledig) lezen
. Je verricht trouwens geweldig goed werk hoor!
Laat ik nu net mijn oude BIOS chip van mijn MSI K8N NEO2 54G Platinum als reserve hebben liggen nadat ik deze vandaag vervangen heb voor een gloednieuwe BIOS chip die ik online besteld had met de laatste 1.2 biosversie erop..heb er zelfs een PLCC EEPROM extractor bij gekocht zodat ik in het vervolg alle BIOS chips makkelijk uit hun socket kan halen!Tutti-frutti schreef op 24 september 2004 @ 09:27:
[...]
Dat weet ik
kheb wel eens meer gehotflashed... Maar in uniflash krijg ik steeds de melding "unknown chip (write protect?)"
"Oude" BIOS en EEPROM werken inmiddels wel weer goed..echter waren 2 pinnetjes verbogen aangezien ik wilde hotflashen maar geen extractor had voorheen, nu heb ik deze weer recht gebogen en werkte alles weer perfect..kreeg vandaag dus alsnog de bestelde EEPROM en die zit nu in mijn plankje en werkt ook perfect! Dus voor wie een verkeerde BIOS flash heeft..ik heb nog een EEPROM voor de K8N NEO2 met BIOS 1.2 liggen..
[ Voor 3% gewijzigd door MaxPayne op 25-09-2004 01:13 ]
It's a plane, its a bird..no it's super tweaker
Waarom kom je daar dan nu meeMaxPayne schreef op 25 september 2004 @ 01:12:
[...]
Laat ik nu net mijn oude BIOS chip van mijn MSI K8N NEO2 54G Platinum als reserve hebben liggen nadat ik deze vandaag vervangen heb voor een gloednieuwe BIOS chip die ik online besteld had met de laatste 1.2 biosversie erop..heb er zelfs een PLCC EEPROM extractor bij gekocht zodat ik in het vervolg alle BIOS chips makkelijk uit hun socket kan halen!
"Oude" BIOS en EEPROM werken inmiddels wel weer goed..echter waren 2 pinnetjes verbogen aangezien ik wilde hotflashen maar geen extractor had voorheen, nu heb ik deze weer recht gebogen en werkte alles weer perfect..kreeg vandaag dus alsnog de bestelde EEPROM en die zit nu in mijn plankje en werkt ook perfect! Dus voor wie een verkeerde BIOS flash heeft..ik heb nog een EEPROM voor de K8N NEO2 met BIOS 1.2 liggen..
Mocht het zijn dat mijn chippie niet meer geflasht kan worden op een of andere manier... ljikt me stug maar goed, dan contact ik je wel
edit: oink oink ... nog een x bios reset gedaan, en daarna paar keer insert rammen als ik hem aan doet.. en hij is terug, mn lieve bordje
[ Voor 35% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-09-2004 12:47 ]
Anoniem: 119490
ik kan iedereen dit bord aanraden, dit is echt super...
mooie openingspost tutti, ik heb hem helemaal gelezen
mooie openingspost tutti, ik heb hem helemaal gelezen
Kan iemand mij vertellen of ik een Asetek WaterChill KT12A L-20 / L-30 in combinatie met een Zalman ZM80-D kan gebruiken met dit moederbord?
Ik wou graag de northbridge voorzien met de waterblok van 1 van deze wc-kits.
Gezien het feit dat ik een Zalman ZM80-D op m'n videokaart heb gemonteerd en het allemaal krap eruit ziet op de foto's ben ik er niet zo zeker van.
Ik bestel 1 van deze wc-kits gezamelijk met de cpu en mobo. Ik kan nog corrigeren
Gezien het feit dat ik een Zalman ZM80-D op m'n videokaart heb gemonteerd en het allemaal krap eruit ziet op de foto's ben ik er niet zo zeker van.
Ik bestel 1 van deze wc-kits gezamelijk met de cpu en mobo. Ik kan nog corrigeren
[ Voor 18% gewijzigd door pSycho-Y2K op 25-09-2004 14:47 ]
Ik heb mijn MSI K8N Neo2 Platinum WLAN besteld met een 3500+ erbij, hoop deze volgende week binnen te krijgen. Maar wat ik me afvraag (en ik hoop dus dat iemand het hier al heeft geprobeerd/draaien) is of hij goed 4 x 512 Mb aan kan...
Op dit moment heb ik 2 x 512Mb Crucial Ballistix PC4000 in mijn DFI zitten en ik heb nog 2 x 512Mb OCZ PC3700EL "over". Voor zover ik de vorige posts heb gelezen en de manual zou je met 4 x 512Mb aan double-sided geheugen (Ik ga er dus vanuit dat al de 4 modules double-sided zijn) maar op 333DDR i.p.v 400DDR kunnen draaien.
Dit zou op te lossen zijn door in de bios de snelheid van Auto af te halen en fixed 200 in te stellen, maar werkt dit ook goed? Ervaringen please!
Op dit moment heb ik 2 x 512Mb Crucial Ballistix PC4000 in mijn DFI zitten en ik heb nog 2 x 512Mb OCZ PC3700EL "over". Voor zover ik de vorige posts heb gelezen en de manual zou je met 4 x 512Mb aan double-sided geheugen (Ik ga er dus vanuit dat al de 4 modules double-sided zijn) maar op 333DDR i.p.v 400DDR kunnen draaien.
Dit zou op te lossen zijn door in de bios de snelheid van Auto af te halen en fixed 200 in te stellen, maar werkt dit ook goed? Ervaringen please!
https://powershellisfun.com
Zit er bij die kit geen vga wc koeler ?pSycho_Y2K schreef op 25 september 2004 @ 14:44:
Kan iemand mij vertellen of ik een Asetek WaterChill KT12A L-20 / L-30 in combinatie met een Zalman ZM80-D kan gebruiken met dit moederbord?
Je kan er op rekenen dat die northbridgekoeler NIET samengaat met de zalman heatpipe koeling
Andere chipset-koeling wordt onmogelijk, tenzij je een betere en net zo'n lage koeler als de standaard msi koeler weet te vinden.
zoo, lang niet meer gepost hier
jullie weten vast nog wel dat mijn systeem heel erg raar deed en om de haverklap crashte..
alles is dus RMA gedaan.. en het bleek dat mijn bordje kapot was.. ik krijg het overmorgen of woensdag terug en alles is door salland fijn opnieuw geinstalleerd en werkend gemaakt.. dus dat word fijn inpluggen, testen en gamen maar
jullie weten vast nog wel dat mijn systeem heel erg raar deed en om de haverklap crashte..
alles is dus RMA gedaan.. en het bleek dat mijn bordje kapot was.. ik krijg het overmorgen of woensdag terug en alles is door salland fijn opnieuw geinstalleerd en werkend gemaakt.. dus dat word fijn inpluggen, testen en gamen maar
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Nee oke, dat had ik begrepenTutti-frutti schreef op 25 september 2004 @ 23:54:
[...]
Zit er bij die kit geen vga wc koeler ?
Je kan er op rekenen dat die northbridgekoeler NIET samengaat met de zalman heatpipe koeling
[...]
Is het dan het beste om de Zalman ZM80-D te demonteren en vervolgens de GPU- en Chipset wc blokken te monteren (met eventueel de heatsinks van de Zalman op de geheugen te laten zitten) ?
Goede keuspSycho_Y2K schreef op 26 september 2004 @ 12:48:
[...]
Nee oke, dat had ik begrepen
Is het dan het beste om de Zalman ZM80-D te demonteren en vervolgens de GPU- en Chipset wc blokken te monteren (met eventueel de heatsinks van de Zalman op de geheugen te laten zitten) ?
Ik vind het een mooi moederbord, alleen heb ik een paar rare probleempjes.
Als ik aan het kopieren of uitpakken ben, dan gaat mijn HDD's om de 40 a 60 MB flink ratelen, het is dan net of hij z'n cache aan het flushen is. Het geluid klinkt naar het geluid dat hij geeft als hij aan het seeken is. Dit probleem komt meer voor als ik de drivers van WinXP zelf gebruik. Bij de drivers van Nvidia (SW en normal) komt het dan minder voor.
Tevens heb ik als ik de SW-drivers gebruik een lange opstarttijd tussen het booten en het opstartscherm van WinXP. En als ik soft-reboot een hanger voor de POST. Dit is dan alleen te fixen als ik een hardwarematige roboot geef
Als ik aan het kopieren of uitpakken ben, dan gaat mijn HDD's om de 40 a 60 MB flink ratelen, het is dan net of hij z'n cache aan het flushen is. Het geluid klinkt naar het geluid dat hij geeft als hij aan het seeken is. Dit probleem komt meer voor als ik de drivers van WinXP zelf gebruik. Bij de drivers van Nvidia (SW en normal) komt het dan minder voor.
Tevens heb ik als ik de SW-drivers gebruik een lange opstarttijd tussen het booten en het opstartscherm van WinXP. En als ik soft-reboot een hanger voor de POST. Dit is dan alleen te fixen als ik een hardwarematige roboot geef
[ Voor 11% gewijzigd door steven2 op 27-09-2004 15:16 ]
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Dat is wat raar. Als je reboot krijg je dus een zwart scherm, en hij boot niet door?steven2 schreef op 27 september 2004 @ 15:11:
Ik vind het een mooi moederbord, alleen heb ik een paar rare probleempjes.
Je kan eens kjiken of dat probleem weg is wanneer je maar 1 hdd aan je ide poorten hebt hangen ?
Dat van dat seeken weet ik niet...
Ik heb nu ook dit mooie mobo, maar kan iemand mij even uitleggen hoe ik die wireless lan precies aan de gang krijg? Ik heb die pci kaart in het communication pci slot geplaatst, maar zou verder niet echt weten hoe ik dit op gang krijg? Iemand hier enige informatie over?
Dat zwarte scherm komt denk ik door de HDD-drivers. Ik vraag mij dus af of jullie dat ook hebben. Ik zou vanavond kijken of dit ook met 1 HDD gebeurd.Dat is wat raar. Als je reboot krijg je dus een zwart scherm, en hij boot niet door?
Je kan eens kjiken of dat probleem weg is wanneer je maar 1 hdd aan je ide poorten hebt hangen ?
Dat van dat seeken weet ik niet...
Welke IDE-driver gebruiken jullie en hebben jullie ook een lange wachtijd tussen POST en WinXP opstart-scherm?
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Aha... ik dacht dat je geen beeld meer had met soft reboot (dus dat de bios niet op komt, POST).steven2 schreef op 27 september 2004 @ 16:41:
[...]
Dat zwarte scherm komt denk ik door de HDD-drivers. Ik vraag mij dus af of jullie dat ook hebben. Ik zou vanavond kijken of dit ook met 1 HDD gebeurd.
Welke IDE-driver gebruiken jullie en hebben jullie ook een lange wachtijd tussen POST en WinXP opstart-scherm?
Ik gebruik gewoon die van nforce 5.02. Ik heb alleen geen hdd eraan hangen, maar 2 dvd(rw)-drives.
Je moet gewoon de drivers installeren die er op de cd bijgeleverd worden ?blakez schreef op 27 september 2004 @ 16:20:
Ik heb nu ook dit mooie mobo, maar kan iemand mij even uitleggen hoe ik die wireless lan precies aan de gang krijg? Ik heb die pci kaart in het communication pci slot geplaatst, maar zou verder niet echt weten hoe ik dit op gang krijg? Iemand hier enige informatie over?
[ Voor 29% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-09-2004 16:44 ]
Dit bord was bij mij gewoonweg NIET stabiel te krijgen, simpelweg omdat m'n Sapphire 9600Pro hem niet zo graag mocht (geld voor een nieuwe kaart was op). Fastwrites en AGP op 4x gezet, en hij is RETEN stabiel.
De layout vind ik, ondanks het feit dat m'n ZM80C-HP het een en ander blokt, érg goed.
De layout vind ik, ondanks het feit dat m'n ZM80C-HP het een en ander blokt, érg goed.
Je hebt alles geprobeerd dat in de TIPS staat van de startpost ?Anoniem: 76695 schreef op 27 september 2004 @ 17:35:
Dit bord was bij mij gewoonweg NIET stabiel te krijgen, simpelweg omdat m'n Sapphire 9600Pro hem niet zo graag mocht (geld voor een nieuwe kaart was op). Fastwrites en AGP op 4x gezet, en hij is RETEN stabiel.
Voeding wel in orde?
[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-09-2004 17:38 ]
je hebt toch wel een draadloze router?blakez schreef op 27 september 2004 @ 16:20:
zo, ja driver derop zetten (staan op cd) en dan bureau accesoires/communicatie/wizard netwerk instellen
Na de nodige problemen te hebben gehad (zie boven), draait alles inmiddels stabiel en ik kan zelfs dagen PRIME95 draaien zonder een probleem, echter wat mij nu inmiddels wel is opgevallen is dat er geen enkel probleem te detecteren valt maar dat mijn windows al 2x bevroren is geweest verspreid over een paar dagen. En altijd nadat ik een tijd niet achter de PC had gezeten..
Draai onderstaande configuratie met windows XP Pro en SP2 slipstreamed verder alle meeste recente updates..
Draai onderstaande configuratie met windows XP Pro en SP2 slipstreamed verder alle meeste recente updates..
Misschien heb je het zonder SP2 niet, omdat amd64 niet zo goed met sp2 zou functioneren (ik heb er zelf eigk weinig van gemerkt, maargoed). Wat was nou precies het probleem dat je een instabiel systeem had ?MaxPayne schreef op 27 september 2004 @ 21:29:
Na de nodige problemen te hebben gehad (zie boven), draait alles inmiddels stabiel en ik kan zelfs dagen PRIME95 draaien zonder een probleem, echter wat mij nu inmiddels wel is opgevallen is dat er geen enkel probleem te detecteren valt maar dat mijn windows al 2x bevroren is geweest verspreid over een paar dagen. En altijd nadat ik een tijd niet achter de PC had gezeten..
Doordat ik:Tutti-frutti schreef op 27 september 2004 @ 21:47:
[...]
Misschien heb je het zonder SP2 niet, omdat amd64 niet zo goed met sp2 zou functioneren (ik heb er zelf eigk weinig van gemerkt, maargoed). Wat was nou precies het probleem dat je een instabiel systeem had ?
1. Mushkin geheugen had voorheen met de befaamde BH6 chips wat niet 100% compatible was met mijn moederbord. en nadat ik dit omgeruild had bij Mushkin USA voor PC3200 L2V2 CAS222 geheugen alles goed liep, MAAR:
2. Ik net als jou er een verkeerde BIOS opflashte (waarschijnlijk DMI gedeelte overscheven met de WINFLASHER!)..echter na een paar dagen proberen werkte de EEPROM ineens weer...welke ik nu dus inmiddels vervangen door een nieuwe chip die al besteld was (reserve BIOS chip nu dus!).
Alles draait nu dan ook wel goed, maar zoals ik vandaag weer merk voor de 2e keer in een aantal dagen wil het eens voorkomen dat mijn windows "bevriest" en enkel als ik weg ben en de PC idle staat (met een paar weppagina's open of aan het downen met DC++4.03).
Moet dan de computer rebooten omdat niks meer reageert en de CPU in C&Q stand staat.
Hoop dat meer mensen hier een oplossing voor hebben? Las wel dat mensen met de K8N NEO PLATINUM (S754) ook van dit soort troubles hadden in een forum
Je krijgt geen bsod dus. Wat wel het geval zou kunnen zijn, is wanneer je overklokt, dat de cpu in cnq stand ook overgeklokt is, en die speed niet trekt op 1.1 voltMaxPayne schreef op 27 september 2004 @ 22:15:
[...]
Doordat ik:
1. Mushkin geheugen had voorheen met de befaamde BH6 chips wat niet 100% compatible was met mijn moederbord. en nadat ik dit omgeruild had bij Mushkin USA voor PC3200 L2V2 CAS222 geheugen alles goed liep, MAAR:
2. Ik net als jou er een verkeerde BIOS opflashte (waarschijnlijk DMI gedeelte overscheven met de WINFLASHER!)..echter na een paar dagen proberen werkte de EEPROM ineens weer...welke ik nu dus inmiddels vervangen door een nieuwe chip die al besteld was (reserve BIOS chip nu dus!).
Alles draait nu dan ook wel goed, maar zoals ik vandaag weer merk voor de 2e keer in een aantal dagen wil het eens voorkomen dat mijn windows "bevriest" en enkel als ik weg ben en de PC idle staat (met een paar weppagina's open of aan het downen met DC++4.03).
Moet dan de computer rebooten omdat niks meer reageert en de CPU in C&Q stand staat.
Hoop dat meer mensen hier een oplossing voor hebben? Las wel dat mensen met de K8N NEO PLATINUM (S754) ook van dit soort troubles hadden in een forum
Sorry, ik bedoelde de lange wachtijd tussen POST en WindowsTutti-frutti schreef op 27 september 2004 @ 16:44:
[...]
Aha... ik dacht dat je geen beeld meer had met soft reboot (dus dat de bios niet op komt, POST).
Heb je een SCSI-HDD?Ik gebruik gewoon die van nforce 5.02. Ik heb alleen geen hdd eraan hangen, maar 2 dvd(rw)-drives.
Yo Tweakers!
Ik heb vandaag mijn Lian-Li PC-V1000 case binnen. Hier moet het moederbord in komen waarover in dit topic zwaar over gesproken wordt.
Aan de achterkant van de case heb je de IO Shield, maar die past niet met de connectors achteraan het moederbord. Geen probleem dacht ik, daar zit in de doos een ander IO Shield bij.
Alleen, hoe vervang je die plate? Ik vind er echt niets over en geloof me, ik heb gezocht...
Help?
Ik heb vandaag mijn Lian-Li PC-V1000 case binnen. Hier moet het moederbord in komen waarover in dit topic zwaar over gesproken wordt.
Aan de achterkant van de case heb je de IO Shield, maar die past niet met de connectors achteraan het moederbord. Geen probleem dacht ik, daar zit in de doos een ander IO Shield bij.
Alleen, hoe vervang je die plate? Ik vind er echt niets over en geloof me, ik heb gezocht...
Help?
Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case
Ik heb zelf een Antec lifestyle Sonata en daar kon ik zo dat IO Shield naar de binnenkant er uit drukken.. Dan die nieuwe IO shield er vanaf de binnekant terug in drukken tot hij vast klikt.. Denk dat dit bij elke case wel het zelfde is.. gl!Hoaxbe schreef op 28 september 2004 @ 00:06:
Yo Tweakers!
Help?
Om nog effe terug te komen op het gebruik van die wireless lan.. Ik kom er nog niet uit.. Ik heb de drivers van de cd geinstalleerd, maar onder netwerkverbindingen geeft ie aan dat de draadloze netwerk verbinding niet beschikbaar is? Ik heb hier een laptop (acer travelmate 800) die wlan ondersteund en dus wou ik proberen om op m'n laptop draadloos internet te ontvangen via de bijgeleverde netwerk kaart en antenne bij m'n moederbord.. Dit moet toch mogelijk zijn?
[ Voor 25% gewijzigd door blakez op 28-09-2004 00:15 ]
Ja, m'n voeding is méér dan in orde (ben niet dom ofzo...). De uitlezing in de BIOS is nogal... brak.
Op AGP4x/no Fastwrites draaien is helemaal zo erg niet, je merkt eigenlijk niks geen snelheids verschil tussen 8x/fastwrites.
Door het budget is het hele systeempje trouwens nog verre van optimaal, m'n ouwe 2x512MB PC2700 is gerecycled (wat overigens wel goed is voor 4400MB/sec geheugenbandbreedte, 1T timings), en rotsstabiel op CAS2.5/3/3/7.
Daar moet ook verandering inkomen. Videokaart ook. Een 6800GT wacht op m'n salaris, net zoals wat PC3200. Niet veel bijzonders.
Op AGP4x/no Fastwrites draaien is helemaal zo erg niet, je merkt eigenlijk niks geen snelheids verschil tussen 8x/fastwrites.
Door het budget is het hele systeempje trouwens nog verre van optimaal, m'n ouwe 2x512MB PC2700 is gerecycled (wat overigens wel goed is voor 4400MB/sec geheugenbandbreedte, 1T timings), en rotsstabiel op CAS2.5/3/3/7.
Daar moet ook verandering inkomen. Videokaart ook. Een 6800GT wacht op m'n salaris, net zoals wat PC3200. Niet veel bijzonders.
Net had ik weer een "freeze" en weer toen ik niks deed en terug kwam bij mijn PC..echter nu stond deze maar even aan..wie o wie weet wat het probleem is?
Draai BIOS 1.2.
Draai BIOS 1.2.
Heb hem vandaag binnen gekregen. Zal hem vanavond eens testen met EBpc3500 en AMD 3500+ wc.
Dus je probeert het internet dat op je PC met de Neo2 binnenkomt te delen met een laptop via de wireless kaart van MSI? Je maakt geen gebruik van een AP dus, een dergelijke verbinding tussen 2 wifi-ontvangers noemt een 'ad-hoc' verbinding. Om erachter te komen hoe je dat moet instellen met de software die jij hebt zul je de handleiding moeten raadplegen, of er voor Googlenblakez schreef op 28 september 2004 @ 00:09:
Om nog effe terug te komen op het gebruik van die wireless lan.. Ik kom er nog niet uit.. Ik heb de drivers van de cd geinstalleerd, maar onder netwerkverbindingen geeft ie aan dat de draadloze netwerk verbinding niet beschikbaar is? Ik heb hier een laptop (acer travelmate 800) die wlan ondersteund en dus wou ik proberen om op m'n laptop draadloos internet te ontvangen via de bijgeleverde netwerk kaart en antenne bij m'n moederbord.. Dit moet toch mogelijk zijn?
volgens mij kun je je pc ook omtoveren in een access point toch?
Is er dan niemand hier die last heeft van een niet reagerende computer met dit bord en in SP2?

bij werkt t prima.MaxPayne schreef op 28 september 2004 @ 22:00:
Is er dan niemand hier die last heeft van een niet reagerende computer met dit bord en in SP2?
heb t er nu net een paar uur op staan, bevalt me eigenlijk helemaal niet al die beveiligingen...............

moet ik daar weer een kruisje voor gaan zoeken om al die troep uit te schakelen

Ik heb SP2 niet eens geinstalleerd vanwege dat bericht dat DEP niet goed zou werken. Bovendien gebruik ik FF dus heb geen popstopper nodig. Zit achter een firewall dus heb geen windows FW nodig. Voor binnen het netwerk heb je natuurlijk de Nforce wall. Kortom, zinlose update.
jaja, ik weet dat je ook beveiligingslekken update maar daar heb ik toch geen last van aangezien ik geen wormen krijg door die router... Voor de rest is het een kwestie van een beetje opletten op wat voor site's je komt.
jaja, ik weet dat je ook beveiligingslekken update maar daar heb ik toch geen last van aangezien ik geen wormen krijg door die router... Voor de rest is het een kwestie van een beetje opletten op wat voor site's je komt.
Ik sluit me aan bij Pakjebakmeel, ik heb (Geen AV en geen FW) in de afgelopen 3 jaar nog nooit een virus gehad, of spyware/adware. Mijn ouders hebben beide beveiligingen (AV en FW dus) en hebben altijd spyware en hebben al 2x een virus gehad nu. Denk gewoon na bij wat je doet, dan is er niets aan de hand. (Zitten overigens achter een router ja)
Routers helpen GOED tegen wormen, blaster heb ik ook nooit gehad ondanks dat mijn pc altijd aantaat en ik geen blaster fix had. komt natuurlijk door nat. Je poorten hangen niet direct aan het net.
Gisteren dit bordje ingebouwd met onderstaand spul. Ik vind het een zeer leuk bord! Eindelijk kan ik mijn EB pc3500 zn werk laten doen
Heb nu al 10x 260 1:1 1T gedraaid met 3-2-2-10, kan dr van houden
Op de Abit AV8 wou dat niet omdat ie bij de 225 kuren kreeg. Zal vanavond eens wat meer pushen en wat screens dumpen in dit topic.
Heb nu al 10x 260 1:1 1T gedraaid met 3-2-2-10, kan dr van houden
Op de Abit AV8 wou dat niet omdat ie bij de 225 kuren kreeg. Zal vanavond eens wat meer pushen en wat screens dumpen in dit topic.
Mochten er hier meer mensen zijn met dat vage rood-oranje-rood-oranje LED probleem waardoor het moederbord niet doorstart bij een koude start: het schijnt dat in sommige situaties de videokaart niet lekker wordt geinitialiseerd ofzo, en dat het moederbord nog voor de initialisatie van de videokaart blijft "hangen" (vandaar geen groene LEDjes op de D Bracket)
Hopelijk werkt MSI aan een oplossing voor dit probleem. Wordt een beetje gek van het feit om vrijwel elke keer als ik de computer voor de eerste keer aanzet gelijk een powercycle af te werken (aan-uit-aan)
Hopelijk werkt MSI aan een oplossing voor dit probleem. Wordt een beetje gek van het feit om vrijwel elke keer als ik de computer voor de eerste keer aanzet gelijk een powercycle af te werken (aan-uit-aan)

[ Voor 3% gewijzigd door mindcrash op 29-09-2004 11:44 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Anoniem: 115888
idd tot alle hele nr's. 1.0, 1.1 en 1.2 zijn official. dit kun je altijd checken via de msi site of gewoon live-update.
FF een vraagje: welk bios is het beste voor deze plank?
[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 53576 op 29-09-2004 15:29 ]
Added to startpostAnoniem: 115888 schreef op 29 september 2004 @ 13:58:
idd tot alle hele nr's. 1.0, 1.1 en 1.2 zijn official. dit kun je altijd checken via de msi site of gewoon live-update.
Voorbeeld:
1.24 = 1.2 bios Beta 4
1.2 = 1.2 bios official, nieuwer dan beta 1.24
Bij mijn chieftec was het gewoon flink hard die oude eruit duwen (ik had er best wat kracht voor nodig) en vervolgens de nieuwe erin klikken.Hoaxbe schreef op 28 september 2004 @ 00:06:
Yo Tweakers!
Help?
Ik heb een probleem, wie weet een oplossing...
Probleem: Computer start niet altijd op, komt wel door bios, maar blijft soms in windows boot scherm hangen. Of het duurt enorm lang voordat login scherm verschijnt. Helaas werkt het soms goed, maar soms kan het systeem ook 4 keer achter elkaar blijven hangen. Safe mode of last know config helpt ook niet.
Sinds: Upgrade naar nForce_4.27 drivers > nForce_5.10 drivers (alles behalve nvidia sound drivers installed)
Config: K8N NEO2 plat, 3500+, 2 s-ata HD's in raid 0/1 config
Ik heb het vermoeden dat het ligt aan de nVidia nforce3 IDE/S-ATA drivers... maar hoet kan ik dit het beste oplossen? Oudere versie gebruiken lukt helaas ook niet? Moet ik dan maar de standaard Microsoft drivers gebruiken???
Probleem: Computer start niet altijd op, komt wel door bios, maar blijft soms in windows boot scherm hangen. Of het duurt enorm lang voordat login scherm verschijnt. Helaas werkt het soms goed, maar soms kan het systeem ook 4 keer achter elkaar blijven hangen. Safe mode of last know config helpt ook niet.
Sinds: Upgrade naar nForce_4.27 drivers > nForce_5.10 drivers (alles behalve nvidia sound drivers installed)
Config: K8N NEO2 plat, 3500+, 2 s-ata HD's in raid 0/1 config
Ik heb het vermoeden dat het ligt aan de nVidia nforce3 IDE/S-ATA drivers... maar hoet kan ik dit het beste oplossen? Oudere versie gebruiken lukt helaas ook niet? Moet ik dan maar de standaard Microsoft drivers gebruiken???
Zit er aan te denken om dit mobo + 3500+ aan te schaffen pc zal volgende bevatten
mobo
64 3500+
1024 corsair twinx led
2x 36gb raptor
dvd speler
dvd writer
zal worden gewaterkoeld
360watt chieftecie voldoende ??
of meer?
mobo
64 3500+
1024 corsair twinx led
2x 36gb raptor
dvd speler
dvd writer
zal worden gewaterkoeld
360watt chieftecie voldoende ??
of meer?
Wat voor VGA plank heb je of wil je erin gaan doen? Ik zou voor een stabiele 380W gaan minstens trouwens, hoe dan ook.
[rml][ Ervaringen] MSI K8N Neo2 Platinum (-54G) S939 deel 1[/rml]
Verder naar deel 2 (ff topic titel laten changen, 00ps)
Verder naar deel 2 (ff topic titel laten changen, 00ps)
Dit topic is gesloten.