Je moet je DVD-speler (als die aan het einde van de kabel is aangesloten) op master zetten. Dat doe je door de jumper van de dvd-speler om de rechter 2 pinnetjes te schuiven.WR. schreef op 04 september 2004 @ 17:14:
[...]
Bedankt,heb nu alles in elkaar en nou wil alleen met DVD speler het niet doen en me 2e harde schijf (Hitachi Deskstar 7k250 GB S-ATA).
Ik heb me CD writer en DVD speler aan 1 IDE kabel hangen die bij het moederbord zat, en de floppydrive aan 1 kabel rechtstreeks naar moederbord.
Me 1e harde schijf is een WD Raptor 74gb waarop ik nu windows heb geinstaleerd en m'n 2e harde schijf ziet hij wel in het bios maar niet in windows. Er zit wel een floppy bij voor Sata/Raid driver maar die is volgens mij voor als je in RAID setup gaat draaien. Heb verder alles kabels aangedrukt en en nagekeken dus daar ligt het ook niet aan denk.
Heb ook niet aan jumpers gezeten omdat ik hier niet zo bekend mee ben.
Dit is me eerste zelfbouw PC, vandaar dat ik sommige dingen hier moet vragen.
Kan iemand mij misschien verlossen van de problemen?
Je writer (als die halverwege de kabel is aangesloten) doe je op SLAVE zetten, dat is het jumpertje om de middelste 2 pinnetjes.
Het probleem dat je harde schijf niet herkent wordt in windows kan liggen aan het feit dat deze nog niet ge-formatteerd is.
Het ljikt me dat je ze aan sata poort 1 en poort 2 hebt hangen (rechts onder in het bord). Het is aan te raden om toch allebei de drivers te installeren.