[Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G)

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.762 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
WR. schreef op 04 september 2004 @ 17:14:
[...]

Bedankt,heb nu alles in elkaar en nou wil alleen met DVD speler het niet doen en me 2e harde schijf (Hitachi Deskstar 7k250 GB S-ATA).

Ik heb me CD writer en DVD speler aan 1 IDE kabel hangen die bij het moederbord zat, en de floppydrive aan 1 kabel rechtstreeks naar moederbord.

Me 1e harde schijf is een WD Raptor 74gb waarop ik nu windows heb geinstaleerd en m'n 2e harde schijf ziet hij wel in het bios maar niet in windows. Er zit wel een floppy bij voor Sata/Raid driver maar die is volgens mij voor als je in RAID setup gaat draaien. Heb verder alles kabels aangedrukt en en nagekeken dus daar ligt het ook niet aan denk.
Heb ook niet aan jumpers gezeten omdat ik hier niet zo bekend mee ben.

Dit is me eerste zelfbouw PC, vandaar dat ik sommige dingen hier moet vragen.

Kan iemand mij misschien verlossen van de problemen :) ?
Je moet je DVD-speler (als die aan het einde van de kabel is aangesloten) op master zetten. Dat doe je door de jumper van de dvd-speler om de rechter 2 pinnetjes te schuiven.
Je writer (als die halverwege de kabel is aangesloten) doe je op SLAVE zetten, dat is het jumpertje om de middelste 2 pinnetjes.

Het probleem dat je harde schijf niet herkent wordt in windows kan liggen aan het feit dat deze nog niet ge-formatteerd is.

Het ljikt me dat je ze aan sata poort 1 en poort 2 hebt hangen (rechts onder in het bord). Het is aan te raden om toch allebei de drivers te installeren.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Dit bord (54G versie) draait nu wel leuk en aardig met een Athlon 64 3500+, echter met alle timing en alles op automatisch in de BIOS krijg ik met geen mogelijkheid een torturetest van Prime95 stabiel zonder maar een fout melding (laatste versie prime en Win XP+ SP2 slipstreamed clean install!). Wie kan mij aub helpen? Heb Mushkin SPECIAL 222 PC3200 geheugen met BH6 geheugen chips. 8)7

T'is om gek van te worden :'(

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
MaxPayne schreef op 05 september 2004 @ 00:34:
Dit bord (54G versie) draait nu wel leuk en aardig met een Athlon 64 3500+, echter met alle timing en alles op automatisch in de BIOS krijg ik met geen mogelijkheid een torturetest van Prime95 stabiel zonder maar een fout melding (laatste versie prime en Win XP+ SP2 slipstreamed clean install!). Wie kan mij aub helpen? Heb Mushkin SPECIAL 222 PC3200 geheugen met BH6 geheugen chips. 8)7

T'is om gek van te worden :'(
Hmm Aggressive timings en performance mode staat op disabled he ?
Draai je de nieuwste bios ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 09:36
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb een vraagje over die OCZ DDR-Booster. Kan je daar vrij veel hoger mee geraken bij het oc'en als je deftig geheugen hebt, met de Neo2 dan? (in mijn toekomstige PC zouden Corsair TwinX PC3200 XLL (2x512MB) latjes komen :) ) Of zou je hem met die combo (Neo2 met Corsair XLL en 3500+) alleen maar gebruiken om er de laatste Mhz'jes te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Goofy666 schreef op 05 september 2004 @ 02:31:
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb een vraagje over die OCZ DDR-Booster. Kan je daar vrij veel hoger mee geraken bij het oc'en als je deftig geheugen hebt, met de Neo2 dan? (in mijn toekomstige PC zouden Corsair TwinX PC3200 XLL (2x512MB) latjes komen :) ) Of zou je hem met die combo (Neo2 met Corsair XLL en 3500+) alleen maar gebruiken om er de laatste Mhz'jes te halen?
Het ligt echt puur aan de chippies die op het geheugen zitten.

Voorbeeld:

2.85 volt over winbond ch-5 chippies. Max @ 217 fsb 2.5-3-3-11 (nforce2)
3.12 volt over winbond ch-5 chippies. Max @ 235 fsb 2.0-2-2-11 (nforce2)

Maar er zijn ook wat geheugens waar de voltages bijna niets maken, zoals bij twinmoss geheugen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wie is er bereid om 2 benchmarks te draaien met dit bord met 2 verschillende busspeeds?

Dit om voor iedereen die nog twijfelt, duidelijk te maken wat voor geheugen het beste is. Ik denk zelf aan 11x200 en 10x220 (of 9x244 als je systeem/geheugen dat haalt). En natuurlijk de rest van de settings gelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
KifArU schreef op 05 september 2004 @ 10:59:
Wie is er bereid om 2 benchmarks te draaien met dit bord met 2 verschillende busspeeds?

Dit om voor iedereen die nog twijfelt, duidelijk te maken wat voor geheugen het beste is. Ik denk zelf aan 11x200 en 10x220 (of 9x244 als je systeem/geheugen dat haalt). En natuurlijk de rest van de settings gelijk houden.
Doe ik wel even. Ben ook eigenlijk wel benieuwd, want het kan zijn dat door de httbus-freq van 5 naar 4 te doen, dat het systeem minder gaat presteren. Toch lees ik ook wel eens dat het verschil tusen 800 en 1000 HTT-bus verwaarloosbaar is.

Ik ga testen. Ik moet alleen kijken of ik 244 misschien kan halen op cas3.0.

edit:

Kheb de resultaten, maar echt veel verschil is er niet. Dit kan ook mede komen door de verlaagde multiplier van de htt bus:

Setting:
Cas-latency: 2.5-3-2-5 (scoor veel beter dan 2.5-3-2-9/10/11!)
Aggressive settings Disabled
Optimal Settings Disabled
AGP-freq: 69 mhz
9800pro @ 405core 365mem
AGP apperture size: 256
Fastwrites on
Vddr: 2.85
Vcore: 1.50
Vagp: 1.60

code:
1
2
3
HTT   MP   CPU-Speed    Htt-bus    DDR    3dm2k3     pifast     3dm2k1se
200   x11    2200        1000      400     6634      54,84s     21333
220   x10    2200        880       440     6651      54,56s     21555

[ Voor 35% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-09-2004 12:18 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan dit bord ook te gaan kopen icm een 3500+

is dit bordje erg picky qua geheugen? Ik heb kingston 1024 dual channel pc 3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 11:57:
ik ben van plan dit bord ook te gaan kopen icm een 3500+

is dit bordje erg picky qua geheugen? Ik heb kingston 1024 dual channel pc 3200
Weet ik niet. Hij pakt in ieder geval wel:

-infineon usa
-kingston met ch-5 geheugen
-Mdt met mdt chippies (draai ik nu mee)
-twinmos met twinmos chippies

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op 05 september 2004 @ 11:09:Kheb de resultaten, maar echt veel verschil is er niet. Dit kan ook mede komen door de verlaagde multiplier van de htt bus:
Mede namens alle andere twijfelaars: Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Dit heb ik geprobeert op relaxte instellingen/automatisch SPD instellingen...maar nog steeds geen stabiele Prime95 en looping 3DMARK2001 SE |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
MaxPayne schreef op 05 september 2004 @ 18:50:
Dit heb ik geprobeert op relaxte instellingen/automatisch SPD instellingen...maar nog steeds geen stabiele Prime95 en looping 3DMARK2001 SE |:(
Kheb je toegevoegd @ icq.. je kan me ook op msn toevoegen, ik wil je wel helpen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44
OMG!!!! :) (Sorry, ik ben echt ultra happppppy)

Ik gok een weekje en dan komt mijn upgrade :)

AMD Athlon 64 3500+
MSI K8N Neo2 Platinum
Corsair TWINX1024-3200XLPRO (2x 512MB)

Dan rest mij nog 2 dingen up te graden. Namelijk mijn IDE schijf (Een Western Digital 2000JB) naar een wd raptor RAID en mijn VGA plankje :P namelijk een Club3D 9600PRO (Flashed naar XT) met een Zalman sandwich eromheen. Ik denk dat ik een 6800GT erin doe, merk nog niet bekend, maar dat komt nog wel, voorlopig is het geld nog ff op :P

edit:

P.s. Reden dat ik zo over happy ben is omdat mijn huidige systeem nogal het huilen waard is :P
Celeron 2.0ghz (met 128 L2 cache dus :P)
512 SDRAM (2x 256) CL2
en een of ander cheapo Chaintech bordje met 4x AGP en usb1.1 en geen firewire

Btw, is er nog een of andere Memory Compatibility list te vinden op MSI.com.tw? Ik kon er geen vinden namelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door sn0x0r op 05-09-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Laat eens weten hoe uw setup het gaat doen met dat geheugen, als je gaat oc'en. Ik ga nl. juist dezelfde setup kopen (ook een Raptor, en de VGA zou later nog geupgrade worden naar een 6800GT).

Enne, over systemen die het huilen waard zijn, check mijn huidige setup :9 : PIII 550Mhz, 512MB SDRAM, A-Trend mobo met AGP 2x, HP schrijver van 8x speed, ...

edit:
Quote verwijderd |:( .

[ Voor 67% gewijzigd door Goofy op 05-09-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Naja, gelukkig ben ik niet de enige dan, maar ik ga btw die raptor raid ook later pas aanschaffen or, dit hoopje geluk (mobo, cpu en mem) kost me al zo'n 800 euro. Das voorlopig toch wel ff genoeg denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga morgen een amd 3500+ bestellen en een neo2 plankje...

het enige waar ik nog niet uit ben is welk geheugen..

kunnen jullie mij vertellen welk het beste hiervoor is (die uiteraard ook compatible is)

alvast bedankt

ps zou ik een andere processor koeler moeten opzetten? zoals de nexus?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Wat is het prestatie/geluidsverschil in REAL LIFE tussen een boxed en zoon nexus bijv. Ik heb vaak gehad dat een cooler een rating heeft voor 19Db (ArtecC.) maar meer herrie maakt dan eentje die 25 zou moeten maken. :?

Volgens mij scheelt het niet al te veel in de temps, aangezien het ontwerp en de grootte ongeveer gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Tutti-frutti schreef op 05 september 2004 @ 19:51:
[...]

Kheb je toegevoegd @ icq.. je kan me ook op msn toevoegen, ik wil je wel helpen :)
Dank je Tutti-frutti ik heb je inmiddels in mijn ICQ staan en hoop je snel te spreken.

Ik draai overigens met een boxed cooler en daarmee wordt de CPU makkelijk 53-60+ graden, kan het zijn dat hij daarom niet stabiel werkt met zware testen ivm hitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Voor alle mensen die nog twijfelen over hun geheugen, is dit misschien een goede tip:

Ik heb besloten om voor Crucial ballistix PC4000 te gaan. Dit is redelijk betaalbaar (ca. 285 euro voor 2x512 MB inclusief verzenden), haalt gegarandeerd 250 MHz met CAS 2,5 en is door de Micron chips erg snel op een AMD 64 platform. Ook kan het meestal bij lagere snelheden (tot ca. 220-230 MHz) op 2-2-2-5 timings draaien.

Enige nadeel is dat het in reviews bijna niet boven de 250 MHz uitkomt, maar ik vind zelf 250 MHz gegarandeerd wel voldoende.
Review: http://www.extremeoverclo...l-Ballistix-PC4000_1.html

[ Voor 12% gewijzigd door KifArU op 06-09-2004 12:07 . Reden: review toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Iemand die mij kan helpen?

Is het ook mogelijk dat mijn 2 IBM 120GXP 80GB HD's voor problemen zorgen op de PROMISE TX2000 PCI raid controller en daardoor Prime95 niet lekker loopt?

Schijven zijn meestal constant actief en veel bezig wat voor op onthoud kan zorgen..beetje vreemd op een schone setup..

Draai in RAID 0 en clustergroote RAID is geloof ik 8K of 16K toen ik hem vorig jaar instelde..

[ Voor 7% gewijzigd door MaxPayne op 06-09-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiyakido
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09-2022

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Die vraag had ik ook dus, of het misschien niet slimmer is om die Boxed cooler eraf te halen, en iets 'beters' erop te zetten. Alleen die 7000B-Cu scheen wat krap te worden geloof ik? Ik wil het liefste de beste prestatie's halen met AirCooling want ik ga voorlopig nog niet met een WC beginnen, alhoewel ik daar zeker al regelmatig over nagedacht heb en het aan de ene kant wel wil, maar 'iets' houdt me nog tegen. In me case is er iig genoeg cooling door de nodige fans en ik heb (tot nu toe) verder geen hitte verspreidende apparatuur in me pc :)

edit:

Je hebt toch ook zo'n beer van een cooling van Thermaltake? Was die niet best goed, of is die er niet voor S939?

Ik ga ff kijkje maken op de site van thermaltake en ook is wat reviews zoeken van cooling op een S939.

[ Voor 24% gewijzigd door Aiyakido op 06-09-2004 12:53 . Reden: Weer wat vergeten :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Ik wil een "normale" cooler. Dus niet zoon 120mm geval. Dan moet je weer voorzichtig zijn met je pc verplaatsen. Zoiets als een SP97 maar dan voor s939. SP97 is ook niet zo superhoog. En als het kan een cooler die in de standaard bracket kan zodat het bordt er niet weer uit hoeft.

Ik gebruik nu clockgen voor de nforce3, als ik aan de htt bus zit blijft de agp netjes op 66Mhz, echter de pci gaat mee omhoog. Is deze niet gelocked of doe ik iets fout?

[ Voor 26% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-09-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Ik ben er nu achter via mijn geheugen testen via de PC van mijn broertje (ABIT NF7-S Rev.2 dat mijn geheugen fouten geeft en waarschijnlijk de boosdoener is...is er iemand die ook Mushkin PC3200 222 geheugen heeft of geheugen met BH6 chips dat problemen geeft op dit bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Iemand die weet of 2x 512MB CRUCIAL BALISTIX geheugen op de laagste timings werkt op dit bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een algemene vraag over de boxed koeler bij de processor.Wie kan even snel tussen door kijken hoe snel de koeler draait dus hoeveel RPM.
Het liefst eentje die ook een 3800 heeft maar 3500 is ook goed.Wel niet overclocked is dat toch zo mag je even ook neer zetten.Waarom ik vraag is heb een gevoel dat sinds gisteren mijn boxed koeler sneller is gaan lopen.Draait hier op 4500RPM stressed op 5800RPM.Temperatuur blijft onder 4500rpm goed.En toen het ook een keer warm was draaide die niet zo snel.Ik hoor hem nou overal er boven uit |:( Heb een zeer stille kast en genoot intens ervan.Af en toe hoorde ik mijn raptor maar dat is normaal , maar nou hoor ik mijn processorkoeler tetteren O-) |:( 8)7 .Ik vraag dit gewoonuit voorzichtigheid.En hij is niet overclocked mijn systeem.

Weet dat het eigenlijk niet hier thuis hoort maar vraag het toch even :+
Alvast bedankt _/-\o_ voor jullie moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Zit er verschil tussen de cooler van de 3500+ en de 3800+? Het lijkt mij wel, maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat ie zoveel heter wordt. En die van de FX-53? Heeft die een andere BOXED cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 07:03
Afbeeldingslocatie: http://semetrix.zerobarrier.nl/misc/msi_corecenter.jpg

Is bij andere MSI K8N Neo2 gebruikers de 12V ook zo laag? Want als deze waarde echt juist is dan houdt dit mij zeker weten tegen bij overclocken want ik krijg 2500MHz gewoon niet stabiel. Ik gebruik een Enermax 460W EG465AX-VE (G) (FMA) en heeft 33A op de 12V lijn (ps. geen zin om te nieuwe voeding te kopen).

Deze cpu temp is tevens Idle en meestal 52C. Stressed zelfs richting de 65C........Moet ik dit nou ook geloven? CPU koeler is de Zalman 7000B & Artic Silver 5 (k*t koeler?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn0x0r schreef op 06 september 2004 @ 23:37:
Zit er verschil tussen de cooler van de 3500+ en de 3800+? Het lijkt mij wel, maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat ie zoveel heter wordt. En die van de FX-53? Heeft die een andere BOXED cooler?
Nou bij mij gaat het niet om de temperatuur , dat zit wel snor.Maar om de RPM van mijn processor koeler.Zoals ik hierboven zie draait die Processor koeler wel wat rustiger :X.Nou ik heb nog niet mijn nieuw mobo(wacht ook op mijn VGA kaart die terug moet komen van garantie).Maar hier draait de enermax 470w noisetaker ook niet zo stabiel
Waarde +5V = 5.107 zie de lijn net recht gaan , kronkelt erg.
+12V = 11.491 en de lijn is net een seismograaf :X B) Waar ze aardbevingen mee meten

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Heb ook dit bord met de AMD 3500+ en GF 6800GT. Loopt niet overclocked gewoon als een zonnetje. Nog geen BSOD gehad. Dit alles met 2x512 Corsair TwinX 3200XL op 2,2,2,5. 2 schijven. Raptor 36 gig en Maxtor 200 gig. Schijven werden meteen herkend na een verse XP install. Dus so far so good. Toch nog wat vragen:

Het booten gaat relatief langzaam doordat de gigabit boot manager er 3 sec. over doet om door te starten. Heeft iemand ervaring met de beste setting zodat het booten nog sneller gaat?

Verder laat XP het "hardware veilig verwijderen icoon steeds zien" met verwijzing naar de 2 sata schijven. Heeft iemand dezelfde ervaring? Kan je natuurlijk gewoon uitzetten in de taakbalk maar vind het toch vreemd.

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het bordje net binnen, ziet er mooi strak uit.

Maar heb wel gemerkt dat bij het inbouwen van Waterkoeling de Chipset koeler problemen gaat geven.
Hij zit veel te dicht op de AGP poort, de borgklem achter op de poort komt tegen het koelblok aan. |:(

CPU is geen probleem mits het koelblok ook op twee uit einden vast gezet kan worden.
Die achterplaat was even lastig maar niet onoverkomelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 00:28:
[...]

Nou bij mij gaat het niet om de temperatuur , dat zit wel snor.Maar om de RPM van mijn processor koeler.Zoals ik hierboven zie draait die Processor koeler wel wat rustiger :X.Nou ik heb nog niet mijn nieuw mobo(wacht ook op mijn VGA kaart die terug moet komen van garantie).Maar hier draait de enermax 470w noisetaker ook niet zo stabiel
Waarde +5V = 5.107 zie de lijn net recht gaan , kronkelt erg.
+12V = 11.491 en de lijn is net een seismograaf :X B) Waar ze aardbevingen mee meten
Waarmee meet jij je voltages? In het bios? Of andere software, want ik ben benieuwd of het bios een beetje goeie waardes weergeeft, of de andere software die je gebruikt dan. Ik heb namelijk mijn Voltages met een multimeter gemeten oid (ben geen expert maar mijn buurman, die tevens ook electrotechniek leraar is, wel) en toen zat het allemaal wel goed, maar ik was dus benieuwd hoe jullie dat doen. (Mijn huidige mobo is te slecht/cheapo om voltages weer te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Semetrix schreef op 07 september 2004 @ 00:07:
[afbeelding]

Is bij andere MSI K8N Neo2 gebruikers de 12V ook zo laag? Want als deze waarde echt juist is dan houdt dit mij zeker weten tegen bij overclocken want ik krijg 2500MHz gewoon niet stabiel. Ik gebruik een Enermax 460W EG465AX-VE (G) (FMA) en heeft 33A op de 12V lijn (ps. geen zin om te nieuwe voeding te kopen).

Deze cpu temp is tevens Idle en meestal 52C. Stressed zelfs richting de 65C........Moet ik dit nou ook geloven? CPU koeler is de Zalman 7000B & Artic Silver 5 (k*t koeler?).
mm mijn 12v is helemaal niet laag en 2500Mhz draait 100% stable, zit maybe wel meer in maar ik heb de laatse weken weinig tijd gehad om te testen nog. Ik draai zelf op een Tagan TG480watt.

Temps van dit bord kloppen niet, de bios leest de winbond chip verkeerd uit, is al een probleem sinds de K8N neo (s754), Abit had hetzelfde probleem maar die hebben 't inmiddels gefixed met een bios update, hopen dat er ook een voor ons komt. zou wel vaag zijn als me CPU idle direct na boot al 56 graden is op default en 54 graden als ik 'm op 10x250 draai, 300mhz hoger en 2 graden lager... right...
Ook me eigen tempsensor geeft maar 32.5graden aan idle default en 38.7 op 2500. iets realistischer. Ignore die temps voor nu gewoon maar :) (pas wel op offcourse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
MaxPayne schreef op 06 september 2004 @ 21:42:
Iemand die weet of 2x 512MB CRUCIAL BALISTIX geheugen op de laagste timings werkt op dit bord?
Volgens Anandtech gaat dit goed: http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2145&p=19

For now, we would recommend Crucial Ballistix or OCZ 3500EB/3700EB as first choice on Athlon 64 motherboards.

En op de volgende pagina in de conclusie:

At the other end of the spectrum, the only Micron entry, the Crucial Ballistix PC3200, showed the most incredible timings that we have ever seen for any memory, reaching all the way to DDR460 at 2-2-2 timings, and all the way to DDR514 at the slightly slower 2.5-2-2 timings. Needless to say, this generated the highest DDR466 and DDR500 test results that we have seen. In addition, the Crucial Ballistix was the only memory in this roundup that performed just as well on the Socket 939 platform as it did on the Intel 478.

In andere reviews vertoont Ballistix PC4000 dezelfde eigenschappen, dus 5-2-2-2 bij DDR400 en maximaal 255 MHz bij CAS 2,5. Maar omdat dit gegarandeerd op DDR500 loopt, lijkt mij dat een betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
mm mijn 12v is helemaal niet laag en 2500Mhz draait 100% stable, zit maybe wel meer in maar ik heb de laatse weken weinig tijd gehad om te testen nog. Ik draai zelf op een Tagan TG480watt.
nice :*) welke timings draaien je geheugen ?
hoeveel vcore ? enz....
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn0x0r schreef op 07 september 2004 @ 08:11:
[...]

Waarmee meet jij je voltages? In het bios? Of andere software, want ik ben benieuwd of het bios een beetje goeie waardes weergeeft, of de andere software die je gebruikt dan. Ik heb namelijk mijn Voltages met een multimeter gemeten oid (ben geen expert maar mijn buurman, die tevens ook electrotechniek leraar is, wel) en toen zat het allemaal wel goed, maar ik was dus benieuwd hoe jullie dat doen. (Mijn huidige mobo is te slecht/cheapo om voltages weer te geven)
Met een utitilty pc probe.Daar zie je ook die lijn lopen waar ik het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jippen schreef op 07 september 2004 @ 11:10:
[...]

nice :*) welke timings draaien je geheugen ?
hoeveel vcore ? enz....
thx
mmm op het ogenblik vrij relaxde timings omdat ik me headroom nog moet vinden.
PC4000 at 2,5-3-3-10 , maybe beter als ik meer tijd heb of me rambooster binnenkomt.
vcore is lekker gewoon default of 1.525, default (1.5 dus) draait ie al top maar omdat ik nog zo weinig tijd heb geen idee ofdat primestable is, boeit nu ook niet zo want hij runned alles 100% stabiel zo, games, 3dmark,pifast allemaal stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 16:29:
[...]

mmm op het ogenblik vrij relaxde timings omdat ik me headroom nog moet vinden.
PC4000 at 2,5-3-3-10 , maybe beter als ik meer tijd heb of me rambooster binnenkomt.
vcore is lekker gewoon default of 1.525, default (1.5 dus) draait ie al top maar omdat ik nog zo weinig tijd heb geen idee ofdat primestable is, boeit nu ook niet zo want hij runned alles 100% stabiel zo, games, 3dmark,pifast allemaal stable.
Op cas 2.5 kan je beter 2.5-*-*-5/6/7 draaien in plaats van 10 is mijn ervaring. Scheelt 100 MB/s in memtest!

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 20:25

WR.

Mad-X schreef op 07 september 2004 @ 00:43:
Heb ook dit bord met de AMD 3500+ en GF 6800GT. Loopt niet overclocked gewoon als een zonnetje. Nog geen BSOD gehad. Dit alles met 2x512 Corsair TwinX 3200XL op 2,2,2,5. 2 schijven. Raptor 36 gig en Maxtor 200 gig. Schijven werden meteen herkend na een verse XP install. Dus so far so good. Toch nog wat vragen:

Het booten gaat relatief langzaam doordat de gigabit boot manager er 3 sec. over doet om door te starten. Heeft iemand ervaring met de beste setting zodat het booten nog sneller gaat?

Verder laat XP het "hardware veilig verwijderen icoon steeds zien" met verwijzing naar de 2 sata schijven. Heeft iemand dezelfde ervaring? Kan je natuurlijk gewoon uitzetten in de taakbalk maar vind het toch vreemd.
Heb precies het zelfde systeem alleen een Raptor 74 gb en een Hitachi Deskstar 250 gb S-ATA, en heb ook dat icoontje van "hardware veilig verwijderen" en me welkom scherm van windows blijft lang hangen.

Verder problemen...

- BSOD's
- Spellen blijven af en toe 10 sec hangen (bekend probleem?)
- Als ik busspeed iets hoger zet dan 200 dat lopen me spellen meteen vast inc. reboot (AGP lock op 67 in plaats van 66, moet werken toch?)
- Onboard netwerkkaart weigert veel dienst (wel/geen internet)

Heb tips uit startpost uitgevoerd behalve van die sata-kabel's op poort 3 en 4 zetten.

Hoop dat er nieuw bios komt die de boel wat stabieler maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
WR. schreef op 07 september 2004 @ 18:07:
[...]

Heb precies het zelfde systeem alleen een Raptor 74 gb en een Hitachi Deskstar 250 gb S-ATA, en heb ook dat icoontje van "hardware veilig verwijderen" en me welkom scherm van windows blijft lang hangen.

Verder problemen...

- BSOD's
- Spellen blijven af en toe 10 sec hangen (bekend probleem?)
- Als ik busspeed iets hoger zet dan 200 dat lopen me spellen meteen vast inc. reboot (AGP lock op 67 in plaats van 66, moet werken toch?)
- Onboard netwerkkaart weigert veel dienst (wel/geen internet)

Heb tips uit startpost uitgevoerd behalve van die sata-kabel's op poort 3 en 4 zetten.

Hoop dat er nieuw bios komt die de boel wat stabieler maakt...
Doe dat laatste maar, en je bent waarschijnlijk van het probleem af.
Verder heb ik ook het "veilig verwijderen" icoon ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Ik had toch last van blauwe schermen maar op cas. 2.5 is alles prima stabiel =) zelfs met agressive timings en 1T timing. Maar in mijn andere mobo wilde het ook al niet op cas2 Waarschijnlijk het mem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Het blijkt dus dat je je SATA harde schijven beter op SATA poorten 3 en 4 zet, maar wat als je nu bijvoorbeeld 3 (of meer) schijven hebt? Gaat het dan problemen geven als je 1 van die schijven op poort 1 en/of 2 zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Goofy666 schreef op 07 september 2004 @ 19:08:
Het blijkt dus dat je je SATA harde schijven beter op SATA poorten 3 en 4 zet, maar wat als je nu bijvoorbeeld 3 (of meer) schijven hebt? Gaat het dan problemen geven als je 1 van die schijven op poort 1 en/of 2 zet?
Als je gaat overklokken wel denk ik.. Maar dat kan ik niet testen voor je helaas.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Eindelijk weer een nieuwe MSI kn8 neo2 binnengekregen...
feels good to be back!

Straks doom3 proberen, maar tot nu toe geen enkel probleem tegengekomen :)
(en hij staat al langer dan 3 uur aan ;) )
------------------------------------
staat nu al een tijdje aan (7 uur ofzo), doom3 geprobeerd...
alles draait vlekkenloos tot nu toe...

[ Voor 27% gewijzigd door pelican op 07-09-2004 23:39 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook iets raars met mijn systeem. :'(

Ik had van de week mijn neo2 en 3500+ binnen gekregenheb alles ingebouwt.

Vol verwachting druk ik op power.

op een ge geven moment krijg ik een scherm van platium met press <del> for bios en <TAB> to procede (of iets in die trant).

Dus ik toets DEL voor de bios, en er gebeurt niets.
TAB deed het ook niet, maar na een poosje hoort je als je een toets indrukt een tik van de PC-speaker.

Ik heb die indikator ledjes op de bracket aan gesloten.
deze bleven hangen op; |:(
1: groen
2: rood
3: groen
4: groen
Deze staat voor: Initializing Floppy Drive Controller.
Het gebeurt met en zonder Floppy Drive aangesloten.

Is dit een bekent probleem en kan ik er wat aan doen, of moet deze RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:03:
Ik heb ook iets raars met mijn systeem. :'(

op een ge geven moment krijg ik een scherm van platium met press <del> for bios en <TAB> to procede (of iets in die trant).

TAB deed het ook niet, maar na een poosje hoort je als je een toets indrukt een tik van de PC-speaker.

deze bleven hangen op; |:(

Is dit een bekent probleem en kan ik er wat aan doen, of moet deze RMA
Een bios reset heeft het niet kunnen oplossen ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet geprobeert, maar het was al met de eerste boot.

eens probeeren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook net het volgende besteld:

MSI K8N Neo2 Platinum 54G
AMD Athlon 64 3500+ Box -, Boxed
Corsair TWINX1024-3200C2PT PC3200, 400 MHz, Kit of 2, 2, 1024 MB
Western Digital Raptor 36 GB, 10.000 rpm, 8 MB, Serial ATA/150

:D over 4 dagen heb ik alles binnen en dan zal ik jullie mijn ervaringen kunnen zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Ik zou eigenlijk ook nog een RAPTOR van 36 erbij willen om me windows op te zetten, maar atm. kan ik 100 euro extra helaas niet meer betalen.

Dat PC Probe is van ASUS? En werkt zodoende alleen op een ASUS mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 07 september 2004 @ 22:14:
[...]

Een bios reset heeft het niet kunnen oplossen ?
Nee helaas, dat hielp niet.

Ik denk(lees hoop) dat het moederbordt D.O.A. is.
Ik ga hem nu uit de kast haalen en kijken of ik er ies aan kan zien.

die D-braket leds gaven geen CPU error aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Tutti-frutti schreef op 07 september 2004 @ 19:20:
[...]

Als je gaat overklokken wel denk ik.. Maar dat kan ik niet testen voor je helaas.
Oke, dan zal ik het zelf moeten ontdekken :Y). Zijn anders de 200-250GB schijfjes van tegenwoordig vrij degelijk? (heb eens gehoord dat die van 200GB nogal snel faalden :X, maar dat is al even geleden). Mijn eerste keus was 2 x Samsung SP1614C schijfjes (SATA, 160GB/stuk), als data, dan nog een WD Raptor van 74GB als hoofdschijf.

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:58
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:39:
niet geprobeert, maar het was al met de eerste boot.

eens probeeren dan.
Probeer is bios upgrade. Of heb je dat al gedaan??

[ Voor 4% gewijzigd door tormentor1985 op 09-09-2004 09:48 ]

Verwijderd

tormentor1985 schreef op 09 september 2004 @ 09:47:
[...]

Probeer is bios upgrade. Of heb je dat al gedaan??
Gaat niet, hij blijft hangen tijdens het booten.

Ik heb wel met andere VGA kaart getest en ander geheugen, zelfde resultaat.

Voor de duidelijkheid nog een keer de klacht omschrijfing;

Ik heb ook iets raars met mijn systeem.

op een ge geven moment krijg ik een scherm van platium met press <del> for bios en <TAB> For POST (power on self test)

deze bleven hangen op;

Is dit een bekent probleem en kan ik er wat aan doen, of is deze D.O.A. ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 11:45 ]

Verwijderd

Mijn systeempje draait stabiel,
al heeft hij wel problemen soms met opnieuw opstarten, dan blijft ie hangen.
wat wel erg vevelend is dat bij 100% cpu-belasting er het netwerkverkeer wegvalt. de verbinding blijft dus, maar er komt geen data meer binnen.
Daarnaast valt regelmatig mijn draadloze netwerk uit, hier wordt dus wel de verbinding verbroken.

Iemand hetzelfde? Iemand een oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 10:09:
[...]

Gaat niet, hij blijft hangen tijdens het booten.

Ik heb wel met andere VGA kaart getest en ander geheugen, zelfde resultaat.

Voor de duidelijkheid nog een keer de klacht omschrijfing;

Ik heb ook iets raars met mijn systeem.

op een ge geven moment krijg ik een scherm van platium met press <del> for bios en <TAB> For POST (power on self test)

deze bleven hangen op;

Is dit een bekent probleem en kan ik er wat aan doen, of is deze D.O.A. ?
probeer ff alle connector kabeltjes van powerled, hddled, speaker e.d. los te halen en alleen power te laten zitten. probeer dan eens of je wat kan, ik had ongeveer hetzelfde bij me eerste boot omdat me powerled connector op andere pinnetjes moest dan ie zat (voorbeeld 3polige stekker zat op 1 en 3 en moest op 1 en 2 )

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
ik krijg die cool 'n' quiet maar niet werkend:
heb de core centre geinstalleerd, op c'n'c gezet,
in de bios cool 'n' quiet op "enabled"
en lekker w88, niks gebeurd.
ik vanaf de CDrom van msi nog maar eens de xp driver voor de processor geinstalleerd, helpt niet.

op tweakers vindt ik geen driver updates voor de A64 939 , wel voor de 754 versie, wat nu ?
ik wil het wel graag aanhebben en testen

//edit, ik heb de 3500+ en het msi mobo ;)

[ Voor 12% gewijzigd door vage op 09-09-2004 19:07 ]

Verwijderd

Even een vraag.Op welke Vcore hebben jullie standaard staan op dit MSI moederbord
Dus voltage op standaard waarde niet overclocked.
Dit vraag ik omdat mijn voltage AMD64 3800 met Asus A8V op 1.55v(zowel Cpu-z als sisoft staat het).Bij het programma Sisoftsandra zegt(beter gezegt waarschuwd) hij Vcore is hoger dan standaard waarden , controleer de Vcore instelling!!! Misschien daardoor dat mijn koeler van de processor harder is gaan draaien :'(
Dit snap ik niet ik overclocked nog niets en ze zeggen dat dit hoger is dan standaard waarden :X

Als dit weer zo'n truc is van Asus net zoals bij mijn VGA kaarten(lees maar in het topic die Tutti-Frutti heeft geopend) dan dwingt hij mij toch voordat de VGA kaart terug is een ander mobo te halen |:( O-)

Voordat ik nou een complete vooroordeel ga geven even dit vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 19:48 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
vage schreef op 09 september 2004 @ 19:05:
ik krijg die cool 'n' quiet maar niet werkend:
heb de core centre geinstalleerd, op c'n'c gezet,
in de bios cool 'n' quiet op "enabled"
en lekker w88, niks gebeurd.
ik vanaf de CDrom van msi nog maar eens de xp driver voor de processor geinstalleerd, helpt niet.

op tweakers vindt ik geen driver updates voor de A64 939 , wel voor de 754 versie, wat nu ?
ik wil het wel graag aanhebben en testen

//edit, ik heb de 3500+ en het msi mobo ;)
Corecell heb je niet nodig, en werkt voor geen meter bij mij dan iig. Hij geeft ook verkeerde (lees: andere) waardes voor de temperaturen.

Het is heel simpel wat je moet doen.
-Zet in de bios cool'n quiet aan.
-Installeer de AMD64 driver (1.1.0.14)
-Zet in powermanagement (in configuratiescherm) het profile op "Minimal powermanagement"

Done :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-09-2004 20:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 19:46:
Even een vraag.Op welke Vcore hebben jullie standaard staan op dit MSI moederbord
Dus voltage op standaard waarde niet overclocked.
Dit vraag ik omdat mijn voltage AMD64 3800 met Asus A8V op 1.55v(zowel Cpu-z als sisoft staat het).Bij het programma Sisoftsandra zegt(beter gezegt waarschuwd) hij Vcore is hoger dan standaard waarden , controleer de Vcore instelling!!! Misschien daardoor dat mijn koeler van de processor harder is gaan draaien :'(
Dit snap ik niet ik overclocked nog niets en ze zeggen dat dit hoger is dan standaard waarden :X

Als dit weer zo'n truc is van Asus net zoals bij mijn VGA kaarten(lees maar in het topic die Tutti-Frutti heeft geopend) dan dwingt hij mij toch voordat de VGA kaart terug is een ander mobo te halen |:( O-)

Voordat ik nou een complete vooroordeel ga geven even dit vragen.
Ik had daar geen last van. Op 1.55 volt was hij bij mij 1.536 volt volgens mij. Je kan hem in bios misschien op 1.45 instellen zodat hij 1.50 gaat lopen. Dit is in ieder geval niet een truc of iets van asus. Je moet het trouwens gewoon uitlezen met asus probe. Succes :)

Oja de standaard vcore op 1.50 volgens mij. In real life krijg ik dan ongeveer 1.54 vcore. Maar die verschillen zijn er eigenlijk altijd, het ligt altijd iets lager of hoger dan ingesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-09-2004 20:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
oops, foutje.

[ Voor 93% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-09-2004 22:06 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• vage
thnks tutti, it woiks :) (c 'n'c )

Nu maar een de game crashes fixen.
Heb corsair value ram, cas 2,5 , staat op 2,5 5 5 10 en 1 T timings
Agressive staat uit.
Toch laat mijn pc me regelmatig in de steek.
Misschien omdat ik 3 HDD's (sata) heb
1 raptor, op 1
2* hitachi in raid 0 op 3,4

Meestal crashed een spel nadat hij even "hangt", soms een BSOD met een memory dump erbij. Best wel irri.

(als ie het doet doet hij het trouwens geweldig :D, die nieuwe geforce 6800GT is echt een monster :D, 3dmark eens volledig gedaan, 10000+ punten, im so (almost) happy)

Ik ben hard aan het denken wat ik allemaal ga proberen:
- Alle waardes en voltages weer op de standaarden zetten (heb AGP op 68 staan, en alle voltages +0,05 (vraag me niet waarom).
- Timing van 1 naar 2 halen,
- Mem op CAS 3 zetten,
- Iemand nog tips ?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
vage schreef op 09 september 2004 @ 21:48:
thnks tutti, it woiks :) (c 'n'c )

Nu maar een de game crashes fixen.
Heb corsair value ram, cas 2,5 , staat op 2,5 5 5 10 en 1 T timings
Agressive staat uit.
Toch laat mijn pc me regelmatig in de steek.
Misschien omdat ik 3 HDD's (sata) heb
1 raptor, op 1
2* hitachi in raid 0 op 3,4

Meestal crashed een spel nadat hij even "hangt", soms een BSOD met een memory dump erbij. Best wel irri.

(als ie het doet doet hij het trouwens geweldig :D, die nieuwe geforce 6800GT is echt een monster :D, 3dmark eens volledig gedaan, 10000+ punten, im so (almost) happy)

Ik ben hard aan het denken wat ik allemaal ga proberen:
- Alle waardes en voltages weer op de standaarden zetten (heb AGP op 68 staan, en alle voltages +0,05 (vraag me niet waarom).
- Timing van 1 naar 2 halen,
- Mem op CAS 3 zetten,
- Iemand nog tips ?
Optimal settings heb je ook uit he ?
Maar ik vind je timings erg vaag staan. Doe deze eens op de normale 2.5-3-3-7 ?

4015Wp west (Dordrecht)

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 11:00:
Mijn systeempje draait stabiel,
al heeft hij wel problemen soms met opnieuw opstarten, dan blijft ie hangen.
wat wel erg vevelend is dat bij 100% cpu-belasting er het netwerkverkeer wegvalt. de verbinding blijft dus, maar er komt geen data meer binnen.
Daarnaast valt regelmatig mijn draadloze netwerk uit, hier wordt dus wel de verbinding verbroken.

Iemand hetzelfde? Iemand een oplossing?
Wat bedoel je met blijven hangen bij opnieuw opstarten? Ik heb dat nu ook soms sinds ik sp2 geinstalleerd heb. Hij gaat na het rebooten de floppy lezen, een keer piepen en dan weer floppy lezen. Zo blijft hij maar doorgaan, tot ik m reset, dan start ie normaal op. 'Fix' was floppy-controller uitdoen :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:58:
[...]

probeer ff alle connector kabeltjes van powerled, hddled, speaker e.d. los te halen en alleen power te laten zitten. probeer dan eens of je wat kan, ik had ongeveer hetzelfde bij me eerste boot omdat me powerled connector op andere pinnetjes moest dan ie zat (voorbeeld 3polige stekker zat op 1 en 3 en moest op 1 en 2 )
uhm interesant, dat was met dit model bord?
Ik heb de power led stekker bekeken en die zit inderdaad op 1 en 3.
Ik ga het morgen uit proberen.

Het is altijd zo'n raar klein dingetje 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 22:48 ]

• vage
@ tutti,

optimal staat uit:
met 2,5 5 5 10 en 2T Stabiel (sisoft membench +/- 4600 mb/s)
met 2,5 5 5 7 en 1T Instabiel, Call of duty, kan ik +/- 2 minuten spelen (sisoft membench +/- 5500 mb/s)

volgende test:
2.5 3 3 7, 2T timing >> en die doet het ook goed (sisoft membench +/- 4800 mb/s)
Al met al niet echt lekker.

Dan komt de vraag, wat is nodig om toch op 1T timings te kunnen draaien ?? (wat is trouwens die 1 of 2 T, dat het uitmaakt merk ik, maar wat doet het?)
Is het het geheugen zelf (corsair value ram ?).
Voltage opschroeven?
Vriendin slaan?

beats me :?

// edit nr zoveel: tijd voor een WTF met een WTF erachter aan, ik snap er geen hol meer van, of toeval of geluk, maarre
2,5 3 3 7 en 1T, membench zit op 5700mb/s en stabiel, 10 minuten COD en niks geen probs.
naja zal wel :D

truste allemaal, tot zaterdag, dan kom ik weer zeuren al het fout gaat ;)

[ Voor 67% gewijzigd door vage op 09-09-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
past op dit bord een Waterchill KT12A-L30 ? De site van asetek zegt dat ie past op 939 maar salland van niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij past.
zij het met 2 boutjes ipv. 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
zij het met 2 boutjes ipv. 4.
uhrm heb je een voorbeeldje. footootje ofzoow. Waarom is da en zit het dan wel stabiel ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen foto.

Maar als je dat montage blok weg haalt zitten er twee openingen op het moederbord, deze komen overeen met de midelste gaten in het (anartica)water koel blok.

Montage geschiet voor de rest op ongeveer de zelfe manier, alleen i.p.v. dat hij op de 4 hoeken wordt vast gezet wordt hij aan de 2 zijkanten in het midden vast gezet.

Naar mijn weten moet dit net zo goed zitten, de standaart koeller zit ook maar op 2 punten vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 12:57:
geen foto.

Maar als je dat montage blok weg haalt zitten er twee openingen op het moederbord, deze komen overeen met de midelste gaten in het (anartica)water koel blok.

Montage geschiet voor de rest op ongeveer de zelfe manier, alleen i.p.v. dat hij op de 4 hoeken wordt vast gezet wordt hij aan de 2 zijkanten in het midden vast gezet.

Naar mijn weten moet dit net zo goed zitten, de standaart koeller zit ook maar op 2 punten vast.
Aha, ik hoop dus dat dit idd goed blijft zitten want ik wordt echt helemaal gek als mijn A64 doorfikt. :? Naja, ik bestel hem binnenkort en dan horen jullie wel hoe het mij is vergaan.

offtopic:
Hoe kan je het beste je pompje en rad plaatsen? Dus rad boven of juist onder en hoe zit dat met het res. ?

Afbeeldingslocatie: http://atro.nl//images/kt%2012-l30(1)atro.jpg
Gaat dat NB blokje wel goed ivm de vidkaart? volgens mij gaat ie daar tegenaan komen... of iig de slangen :?

En moet je bij dit setje ook water vervangen of niet? Kan ie gewoon blijven lopen zonder onderhoud?

[ Voor 14% gewijzigd door Pakjebakmeel op 10-09-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op 10 september 2004 @ 13:47:
[...]

Gaat dat NB blokje wel goed ivm de vidkaart? volgens mij gaat ie daar tegenaan komen... of iig de slangen :?
Ik ben bang van niet, of je moet het lipje van de klem APG poort afbreken.
lijkt me niet handig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Welke set is er goed/zeer goed en past hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
om verder te gaan over de timings... 1T, in combo met 2,5 3 3 7 werkt niet, crashes... :(

ligt dit aan het geheugen of zijn er andere mogelijkheden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
vage schreef op 10 september 2004 @ 16:20:
om verder te gaan over de timings... 1T, in combo met 2,5 3 3 7 werkt niet, crashes... :(

ligt dit aan het geheugen of zijn er andere mogelijkheden ?
Of het aan het geheugen ligt zou je moeten testen.
meuktracker: Memtest86+ 1.26

Het lijkt er iig wel op dat het daar aan ligt, maar je zou ook kunnen proberen om sata-poort 1 en 2 even helemaal niet te gebruiken. Ik heb zelf de agp freq op 67 staan ipv 68, omdat die bij mij niet lekker werkte.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Zo gisteren mijn MUSHKIN PC3200 Special CAS222 (WINBOND BH6 chips met SPD timings van 2-2-2-6!) geheugen terug gestuurd en dat wordt nu door MUSHKIN in de VS vervangen voor hun nieuwe MUSHKIN PC3200 LII V2 geheugen (2x512MB en voorzien van de nieuwe SAMSUNG CCD chips!).

Balen is wel dat het nu helemaal naar Denver moet en ik door deze incompatibiliteit op de GESPECIFICEERDE TIMINGS op de MSI K8N NEO2 (G54) Platinum dus ruim 2 weken zonder geheugen zit |:(

Zo te zien zijn er meer mensen met geheugen problemen met dit bord...ook met WINBOND BH6 geheugen op CAS 2-2-2-10 1T of andere snelle timings?

Bij mij hielp niks om het stabiel te krijgen op snele timings, enkel lagere timings 2.5-3-3-10 2T was stabiel.

Op een ander ABIT NF7-S Rev.2 liep dit wel op 2-2-2-6.. :'(

WINBOND BH5 gaf geen problemen (CORSAIR PC3500 CAS2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
Nieuwe bios beschikbaar v1.2:

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=607&kind=1

Fixes:

- Support FSB to 450MHz. _/-\o_ (niet dat ik dit haal ;) )
- Support K8 CPU Rev. D 939-Pin 128-bit

+ Added .5 multipliers _/-\o_
+ Fixed CPU temps _/-\o_

Ervaringen:
http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=60458
http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=60464
http://forums.pcper.com/showthread.php?t=349808

Updateje: Mijn temp is ongeveer 10c gedaald. Maar het is jammer dat mijn 3500+ @ 2450MHz @ 1.60v icm zalman 7000 toch nog 60c weet te bereiken :(

[ Voor 15% gewijzigd door Semetrix op 10-09-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel

Wat houd dat in?!?

Na geflashed te hebben:

w00t, 100MB/s erbij op het mem!!!

w00tw00t En het probleem dat je pci op 66 niet gelocked is maar op 67 wel is ook opgelost :) :) :) GOED BEZIG MSI!!!! _/-\o_

[ Voor 70% gewijzigd door Pakjebakmeel op 10-09-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Die FSB tot 450Mhz ziet er ook wel vetjes uit, ze zijn écht wel goed bezig _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Dit is zooo lekker, ik ga meteen flashen en werk de topic start ook bij :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Goofy666 schreef op 10 september 2004 @ 19:22:
Die FSB tot 450Mhz ziet er ook wel vetjes uit, ze zijn écht wel goed bezig _/-\o_.
Alleen jammer dat je dat niet haalt als je puur draait op SATA drives wat betreft storage (crash crash crash bij hoge FSB speeds bij BIOS v1.1). Of is dit nu ook automagisch opgelost?

Wat ze bedoelen met die entry over die K8 geen idee... misschien support voor een nieuwe s939 cpu? :?

Wel blij dat ze de problemen betreffende cpu temps hebben opgelost. De FX-53 die ik over een paar daagjes binnenkrijg gaat namelijk voorlopig aircooled door het leven met behulp van een Hyper 6 van Coolermaster :Y) ... denk wel dat ik m hiermee een flink aantal megahertzen hoger kan klokken - maar denk niet dat ik echt blij wordt als hierbij de temps niet echt juist zijn ;) (slightly offtopic: weet iemand trouwens hoe heet zo'n FX-53 (of Athlon 64 s939 cpu in het algemeen) maximaal mag worden?)

[ Voor 7% gewijzigd door mindcrash op 10-09-2004 19:40 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Tutti-frutti schreef op 10 september 2004 @ 19:33:
Dit is zooo lekker, ik ga meteen flashen en werk de topic start ook bij :)
"Dit geen bij inbouwen het voordeel dat alles vanuit 1 punt naar de rest van de kast gaat, is weer wat netter"
mag je ook die typefout verbeteren :+ ("Dit geen")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik zit nu met agp op 66 , sata op poort 3 en 4, maar wel stabiel in windows. Ik hoef de 67 dus niet te veranderen of iets. Beetje jammer dat msi zwijgt over de fixes :)

even poortje 1 en 2 testen hoor >:) --> helaas reboot m'n systeem wanneer ik op de 230 HTT zit, dit is dus niet gefixt.

* Tutti-frutti heeft topicstart geupdate.

[ Voor 38% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-09-2004 20:17 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Tutti-frutti schreef op 10 september 2004 @ 19:58:even poortje 1 en 2 testen hoor >:) --> helaas reboot m'n systeem wanneer ik op de 230 HTT zit, dit is dus niet gefixt.
Als je dat van die SATA poorten zou kunnen testen _/-\o_. Moest die bug opgelost zijn is het al helemáál goed :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Tutti-frutti schreef op 10 september 2004 @ 19:58:
Ik zit nu met agp op 66 , sata op poort 3 en 4, maar wel stabiel in windows. Ik hoef de 67 dus niet te veranderen of iets. Beetje jammer dat msi zwijgt over de fixes :)

even poortje 1 en 2 testen hoor >:) --> helaas reboot m'n systeem wanneer ik op de 230 HTT zit, dit is dus niet gefixt.

* Tutti-frutti heeft topicstart geupdate.
Hm... dus als ik m'n mass storage hdd (de nieuwe 300 gig maxtor diamondmax sata drive met 16mb cache) op sata 1 of 2 druk en de raptors (bootable, windows xp drives) in raid 0 op sata 3/4 dan zou het weleens kunnen dat het geheel probleemloos draait met een flinke oc? (of denk ik nu verkeerd :? )

[ Voor 3% gewijzigd door mindcrash op 10-09-2004 20:41 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
mindcrash schreef op 10 september 2004 @ 20:41:
[...]

Hm... dus als ik m'n mass storage hdd (de nieuwe 300 gig maxtor diamondmax sata drive met 16mb cache) op sata 1 of 2 druk en de raptors (bootable, windows xp drives) in raid 0 op sata 3/4 dan zou het weleens kunnen dat het geheel probleemloos draait met een flinke oc? (of denk ik nu verkeerd :? )
Je windows zal wel draaien. Bestanden naar devices op sata 1/2 kopieren zal problemen leveren bij overklokken.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tutti, volgende week krijg ik mijn spul binnen, koelt de boxed cooler genoeg als je de 3500+ niet overklokt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
_/-\o_ HULDE AAN DIT BORD ( grolsch!!!! B) ) :z

• savale
  • Laatst online: 08:02
is die 3e en 4e sata net zo snel als 1 en 2? en is het mogelijk om op sata 3 en 4 raid te draaien? beetje een slordige bug al zeg ik t zelf...

[ Voor 19% gewijzigd door savale op 11-09-2004 00:58 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik zit zelf te kijken als ik mijn huidige set te kopen, over te stappen naar 939, en dan bevalt de Msi mij toch behoorlijk goed, als ik zo de specs zie :)
Helaas geen Raid voor Ide, dus dan ga ik ook maar over op sata :)

Maar is er al iets bekend van een vmod op het geheugen?

[ Voor 40% gewijzigd door Mister I op 11-09-2004 08:58 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 23:23:
tutti, volgende week krijg ik mijn spul binnen, koelt de boxed cooler genoeg als je de 3500+ niet overklokt???
Denk je dat amd een koeler erbij doet die de cpu laat doorbranden :+ ?
Mister I schreef op 11 september 2004 @ 08:46:
Ik zit zelf te kijken als ik mijn huidige set te kopen, over te stappen naar 939, en dan bevalt de Msi mij toch behoorlijk goed, als ik zo de specs zie :)
Helaas geen Raid voor Ide, dus dan ga ik ook maar over op sata :)

Maar is er al iets bekend van een vmod op het geheugen?
Wel ide raid :D. In de bios kan je instellen welke poorten er gebruik kunnen worden voor raid, er zijn dus 8 poorten, 2x2(master/slave) ide en 4x satapoort :)
Pakjebakmeel schreef op 10 september 2004 @ 19:09:

Wat houd dat in?!?

Na geflashed te hebben:

w00t, 100MB/s erbij op het mem!!!

w00tw00t En het probleem dat je pci op 66 niet gelocked is maar op 67 wel is ook opgelost :) :) :) GOED BEZIG MSI!!!! _/-\o_
Dat heb ik niet, kunnen anderen even kijken of hun bandwidth is toegenomen ?

[ Voor 57% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-09-2004 09:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• vage
Tutti-frutti schreef op 10 september 2004 @ 17:25:
[...]

Of het aan het geheugen ligt zou je moeten testen.
meuktracker: Memtest86+ 1.26

Het lijkt er iig wel op dat het daar aan ligt, maar je zou ook kunnen proberen om sata-poort 1 en 2 even helemaal niet te gebruiken. Ik heb zelf de agp freq op 67 staan ipv 68, omdat die bij mij niet lekker werkte.
de AGP snelheid kan ik wel testen, maar ik ben niet zo happig op dat SATA gebeuren.
ik heb in poort 1 een raptor en poorten 2&3 zitten een raid 1 in voor mn data.
verder zie ik dat je ook met je HTT en FSB hebt lopen klieren, wat ik in eerste instatntie wil is dat het systeem "stock" stabiel draait. dat doet ie nu met 2T timings. dus wil ik stappie verder.... 1 T....

nogmaals de vraag: dat 1 en 2 timings wat is dat nu precies ? dat het snelheid scheelt kan zelfs mn oma zien ;)

• Semetrix
Heeft iemand enig idee of de combinatie van een Thermalright XP-120 en een ATI Silencer 4 op dit moederbord gaat passen?

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:14

Tusk

Sticky Bomb likes you!

wat is het beste geheugen voor deze plank
2x512 tussen de 150/250 euro ?

ik heb me wat verdiept in dat geheugen maar ik wordt helemaal gek :) hoe meer ik lees hoe slechter ik weet welke ik nou moet kiezen

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• sn0x0r
Tsja, dat gevoel had ik ook, maar na wat reviews gelezen te hebben, kwam ik tot een goeie conclusie. Alleen lag mijn prijsmarge wat hoger dus kon ik daar ook voor gaan. Een paar goeie merken zijn: GEIL, Mushkin, Corsair, OCZ en Kingston. Maar het beste kun je het zien in de reviews. Zoals hier, dit is een roundup tussen aardig wat modules, waar mijn toekomstige 3200XL PRO ook tussen staat. Hier kun je denk ik wel een goeie tussen vinden. Wat ik zelf ook altijd doe, is in jouw prijs klasse iets uitzoeken in de pricewatch, en dan op internet zoeken naar reviews en gaan kijken hoe het presteert. Dan kom je vanzelf wel iets leuks tegen.

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:58
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 23:23:
Mijn 3500+ komt met de boxed cooler zelfs niet hoger dan 58 graden @ 2400 mhz (FSB 218) Dus gaat goed komen !!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Tutti-frutti schreef op 11 september 2004 @ 09:00:
[...]

Wel ide raid :D. In de bios kan je instellen welke poorten er gebruik kunnen worden voor raid, er zijn dus 8 poorten, 2x2(master/slave) ide en 4x satapoort :)
He dat is mooi, ik kon het namelijk nergens vinden.
Scheelt weer :)
Twijfel alleen enorm of ik voor 939 ga of dat ik bij 754 blijf en dan een dfi koop.

• sn0x0r
hmz, beetje zonde om nu weer up te graden lijkt me? Tsja, tis natuurlijk jouw feestje, maar je loopt iig niet achter ofzo :P

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

sn0x0r schreef op 11 september 2004 @ 22:43:
hmz, beetje zonde om nu weer up te graden lijkt me? Tsja, tis natuurlijk jouw feestje, maar je loopt iig niet achter ofzo :P
Ben al terug gezakt op contest pifast page naar pagina 2 dus moet weer op pagina 1 komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Samen met dit bord heb ik een Zalman CNPS7000B- CU besteld. Ik overweeg ook nog andere koeling op m'n chaintech 5900 (flash 5950) videokaart, namelijk Zalman ZM80D-HP VGA Cooler Heat Pipe (of eventueel ZM80C-HP als dat zou voldoen), maar ben er volledig onzeker van of dat wel allemaal gaat passen!

zijn de genoemde koelers voor de vga kaart aanraders? Scheelt het alleen geluid of ook temp?

Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik gebruik overigens een Antec sonata lifestyle kast.

Bedankt voor evt. hulp :)

(dit is m'n eerste post op dit forum, als ik in de verkeerde categorie zit te posten, sorry,,,,,, )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Je zit iig al goed met je post ;).

Ik heb het bord zelf nog niet, maar volgens mij gaan die Zalman 7000B met zo'n Zalman heatsink voor je graka niet samen. Met de nodige aanpassingen gaat 'alles', maar dat is ook niet meteen de bedoeling zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 00:31:
Hi,

Samen met dit bord heb ik een Zalman CNPS7000B- CU besteld. Ik overweeg ook nog andere koeling op m'n chaintech 5900 (flash 5950) videokaart, namelijk Zalman ZM80D-HP VGA Cooler Heat Pipe (of eventueel ZM80C-HP als dat zou voldoen), maar ben er volledig onzeker van of dat wel allemaal gaat passen!

zijn de genoemde koelers voor de vga kaart aanraders? Scheelt het alleen geluid of ook temp?
Die ZM80C-HP is zeker een aanrader al zou ik persoonlijk de D kiezen, die is nog iets efficienter.
Temps gaan ZEKER omlaag en geluid is nihil omdat je voor die kaart geen fan meer nodig hebt. Je moet wel airflow in je case hebben dus een langzaam draaiende casefan op de achterkant van je case is een must.

Of het allemaal past op dit board, geen idee, ik heb em (nog) niet...
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.