Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nahjah een kleine vraagje is Sygate firewall 5.6 nog goed? Of zal ik overstappen naar die ene Comodo?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Comodo is dus wel goed....

Mja, dan de vraag hoe krijg ik het zo voor elkaar dattie thunderbird volledig accepteerd of hoe zet ik de email poorten open?

Of toch weer zonealarm gaan gebruiken....

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 08-01-2007 22:14 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wanneer er iets geblocked word zou dat in de logging terug te vinden moeten zijn. Het valt mij op dat component monitor niet altijd gelogged word. Probeer eerst eens of je wel e-mail binnen krijgt wanneer je component monitor uit zet. Kijk daarna eens of je een rule hebt voor Thunderbird die het verkeer naar de juiste ip's (of any) en naar de juiste poorten (of any) toe staat. Verder kun je nog steeds op het Comodo forum kijken natuurlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bor de Wollef schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:52:
Wanneer er iets geblocked word zou dat in de logging terug te vinden moeten zijn. Het valt mij op dat component monitor niet altijd gelogged word. Probeer eerst eens of je wel e-mail binnen krijgt wanneer je component monitor uit zet. Kijk daarna eens of je een rule hebt voor Thunderbird die het verkeer naar de juiste ip's (of any) en naar de juiste poorten (of any) toe staat. Verder kun je nog steeds op het Comodo forum kijken natuurlijk.
Hartsikke bedankt kerel :*)
Met de component monitor uitgeschakeld doet ie wel fatsoenlijk email opahalen en verzenden, gelukkig. Ik helemaal blij _/-\o_
Maar super bedankt mensen voor jullie hulp!

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 09-01-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Let wel dat component monitor het programma niet voor niets blocked. Het geeft aan dat er een een extra component aan het programma is toegevoegd. Staat component monitor op learning of op "turn on"? Dit laatste zorgt er volgens mij voor dat alle aps waar een component aan is toegevoegd geen connectie krijgen. Lekker handig dat dit niet in de logging te zien is.

Reden voor het toevoegen van een component kan zijn dat een stuk malware de connectie probeert over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bor de Wollef schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:10:
Let wel dat component monitor het programma niet voor niets blocked. Het geeft aan dat er een een extra component aan het programma is toegevoegd. Staat component monitor op learning of op "turn on"? Dit laatste zorgt er volgens mij voor dat alle aps waar een component aan is toegevoegd geen connectie krijgen. Lekker handig dat dit niet in de logging te zien is.

Reden voor het toevoegen van een component kan zijn dat een stuk malware de connectie probeert over te nemen.
De component monitor staat op turn on. Dus dat is iig geen punt.

Alleen uw laatste zin volg ik niet, sorry.
Als ik iets toevoeg dan kan iets(malware ofzo) de connectie over nemen? Of wat bedoelde u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zet de component monitor eens op learn mode en je zult zien dat je netjes een popup krijgt bij het lezen van je e-mail waarna je een rule kunt maken. Turn on straft elke component toevoeging af door de connectie te blocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Zijn er meer mensen die al met de beta van Norton 360 aan het spelen zijn?

Ik heb het nu al een paar weekjes draaien, en ben er wel tevreden over.
Het ding is eindelijk niet zo'n resource hog meer als de norton IS was, doet niet alleen firewall & virusscan, maar doet ook antispy, antiphishing en systeem schoonhouden. Daarbij draait het heerlijk in de achtergrond en heb ik er weinig omkijken naar.

Ik ben niet zo'n fan van een firewall die bij elk ditje en datje een popup geeft, als user weet je toch niet of een random proces nou een virus stuk calling-home-troep(spyware) of een vitaal onderdeel is(browser die naar webstek gaat), dat hoort de firewall te weten...

edit: zo, even verduidelijkt

[ Voor 9% gewijzigd door Sabbi op 09-01-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nee, Norton software (en zeker op beveilgingsgebied) laat ik links liggen. Mijn ervaring met all in one pakketten is zowiezo niet zo goed. Vaak is het allemaal net niet de oplossing die je zoekt: ofwel een leuke verzameling maar er zijn op elk vlak vaak betere oplossingen.
ben niet zo'n fan van een firewall die bij elk ditje en datje een popup geeft, als user weet je toch niet of een random proces nou een virus of een windows onderdeel is, dat hoort de firewall te weten...)
Fout, een firewall is geen virusscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Leuk dat je je mening alleen baseert op de naam (kon ik natuurlijk verwachten bij norton, mja, het was ook een lompe app :) )

Verder mijn eigen post even verduidelijkt, en natuurlijk kan je wel betere dingen op elk vlak vinden, maar om nou een losse firewall, een losse virusscanner, een losse backup-per, een losse antyspy, een losse system dokter tegelijk te draaien is pas echt een domper op je systeem. En het gaat hier toch op personal systemen, dat is tegenwoordig zo'n beetje altijd virusscan+vuurmuur.

[ Voor 11% gewijzigd door Sabbi op 09-01-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik basseer mijn mening niet op de naam van de applicatie op zich maar op de slechte reputatie wat betreft software, beveiliging en support die Norton / Symantec inmiddels bij mij heeft opgebouwd. Na zo veel slechte ervaringen heeft Norton voor mij gewoon afgedaan. Voor de rest gaat het hier om Personal Firewalls. Lang niet elke producent biedt een geintegreerd product aan. Het zijn vrijwel alleen de virusscanner bouwers (van oudsher) die dat doen. Tot nu toe zijn er echter weinig geintegreerde producten die mij bevallen of uberhaubt redelijk door leaktests etc heen komen.

Een virusscanner en firewall zijn gewoon dermate andere gebieden dat meestal (tot nu toe) niet de resultaten worden behaald die door de single app oplossingen worden geboden is mijn ervaring.

Losse backup lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk en is gewoon onderdeel van Windows. System doktors (als je hier doelt op reg cleaners etc) vind ik eigenlijk onzin; vaak doen ze meer slecht dan goed. De beste system doktor is een goede tweaker zelf. Bovendien heeft reg cleanen etc ook niets met beveiliging te maken. Wanneer je een andere "System doktor" bedoelt hoor ik het graag natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 09-01-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bor de Wollef schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:20:
Zet de component monitor eens op learn mode en je zult zien dat je netjes een popup krijgt bij het lezen van je e-mail waarna je een rule kunt maken. Turn on straft elke component toevoeging af door de connectie te blocken.
Ok, bedankt, dan ga ik het zo weer proberen :)

Geweldig! Ik kan emails ontvangen, maar wel in learn mode en niet in on mode. Dus even een andere instelling en het is goed. Nja harstikke bedankt! :D

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 09-01-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Ik ben dus ook maar overgegaan op Comodo.

Tijdens de kerstvakantie allerlei firewalls geprobeerd. Gebruikte namelijk Sygate, maar omdat die niet meer bijgewerkt werd, voelde ik me niet meer virtueel veilig. Vandaar mijn zoektocht naar andere personal firewalls. PC-Cillin, McAfee geprobeerd en uiteindelijk met Zonealarm gebleven.

Alleen begon mijn computer kuren te vertonen tijdens de vakantie. Ofwel, ik starte de pc op en op het moment dat het Windows-laadscherm over zou moeten gaan naar het loginscherm, herstarte de pc spontaan. Vervolgens kwam het dan met de vraag of ik normaal of in Safe Mode wou starten en ik koos altijd de normale, waarna het gewoon doorging. Heel vaag, maar ik ben er uiteindelijk vanaf gekomen door Zonealarm eraf te mieteren. Dat pakket was zwaar! En bovendien veroorzaakte het die vreemde crash.

Nu dus de gratis Comodo en ik moet zeggen: ben er zeer tevreden mee. Moet het nog een beetje afstellen, want elke scheet die ik laat, krijg ik een melding van op het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Joopieboy schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:09:
[...]

Ok, bedankt, dan ga ik het zo weer proberen :)

Geweldig! Ik kan emails ontvangen, maar wel in learn mode en niet in on mode. Dus even een andere instelling en het is goed. Nja harstikke bedankt! :D
Graag gedaan. Comodo is een product met wat eigenaardigheden. Wanneer je daar mee leert om te gaan kom je er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

De nieuwe beta versie van Comodo heeft nu ook een animated icon, wat ik wel miste (wat bijv. ZoneAlarm ook heeft). Je krijgt dan mbv een groen en rood pijlje te zien of er verkeer gaande is over de lijn in de systray.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat animated icon is hopelijk ook uit te zetten? Je hebt er eigenlijk niets aan (ik draai ook DU meter die dat ook als feature doet) en ik vind het eigenlijk alleen maar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Bor de Wollef schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:03:
Dat animated icon is hopelijk ook uit te zetten? Je hebt er eigenlijk niets aan (ik draai ook DU meter die dat ook als feature doet) en ik vind het eigenlijk alleen maar irritant.
Ieder zijn smaak.

Ik persoonlijk wil graag weten of er traffic is. Soms kom je erachter dat applicaties of services onderwater gegevens aan het up of downloaden zijn zonder eerst extra schermpjes van de firewall open te trekken om connecties of traffic te controleren. Soms lijkt het systeem niets te doen of te wachten op een request van bijv. de webbrowser, maar kan je zien aan de traffic led dat er toch activiteit is.

Maar voor als je dit niet wilt, de traffic led kan je uitschakelen (rechtermuis actie op systray icon en vink daar de optie "Enable Tray Animation" uit).

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het is inderdaad handig wanneer je kunt zien of er traffic is. Daar gebruik ik DUmeter voor met zijn eigen handige en niet zo schreeuwerige animated icon. Erg goed dat je het animated icon in Comodo kunt uitzetten. Ik heb menig product gezien waarin dat niet mogelijk was namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Bor de Wollef schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:14:
Ik basseer mijn mening niet op de naam van de applicatie op zich maar op de slechte reputatie wat betreft software, beveiliging en support die Norton / Symantec inmiddels bij mij heeft opgebouwd. Na zo veel slechte ervaringen heeft Norton voor mij gewoon afgedaan. Voor de rest gaat het hier om Personal Firewalls. Lang niet elke producent biedt een geintegreerd product aan. Het zijn vrijwel alleen de virusscanner bouwers (van oudsher) die dat doen. Tot nu toe zijn er echter weinig geintegreerde producten die mij bevallen of uberhaubt redelijk door leaktests etc heen komen.

Een virusscanner en firewall zijn gewoon dermate andere gebieden dat meestal (tot nu toe) niet de resultaten worden behaald die door de single app oplossingen worden geboden is mijn ervaring.

Losse backup lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk en is gewoon onderdeel van Windows. System doktors (als je hier doelt op reg cleaners etc) vind ik eigenlijk onzin; vaak doen ze meer slecht dan goed. De beste system doktor is een goede tweaker zelf. Bovendien heeft reg cleanen etc ook niets met beveiliging te maken. Wanneer je een andere "System doktor" bedoelt hoor ik het graag natuurlijk.
Ik kan het niet anders dan het met je eens zijn. Symantec heeft bij mij wel es een virus cq. trojan laten liggen, dit vond Avast! dan weer wel maar die is pas een domper op je systeem. Met McAfee Internet Security, Kaspersky Internet Security en die van Norton is het ook duidelijk merkbaar wanneer ze aan de gang zijn. Mijn huidige combinatie is Comodo met Windows Defender, nu moet ik alleen nog een weinig resource vretende virusscanner hebben en ik ben klaar. Symantec Anti-Virus heeft een weinig resource vretende virusscanner, maar die laat dus het één en ander liggen.

Als je één maal in het half jaar je PC opnieuw installeert dan heb je geen system doctor of whatever nodig. Je Windows loopt nou eenmaal in de soep en er is nog geen fatsoenlijk pakket die dat voorkomt behalve format c:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Ik heb zojuist Comodo (2.4.12.146 RC2) even geinstalleerd, maar krijg gelijk al een BSOD. Zodra ik klaar ben met de installatie en de pc herstart komt hij voordat XP is opgestart met het bekende blauwe scherm en de volgende melding:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

*** STOP: 0X000000050

Alleen in veilige modus kon ik weer in XP om hem zsm weer te verwijderen. Daarna was het probleem verholpen. Erg vreemd en jammer, had Comodo graag aan een test onderworpen.

Iemand last gehad van hetzelfde probleem? Ik las dat het bij Outpost en Kerio ook wel eens voorkwam.

Balen... :(

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ben je er zeker van dat alle eventuele andere firewalls goed gedeinstalleerd waren (als ook eventuele netwerk controles door virusscanners gedisabled). Dit soort problemen komen namelijk vaak voor als dat niet het geval is.

Wat betreft de foutmelding zelf: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA is een geheugen gerelateerde foutmelding (fysiek memory en / of virtueel memory).

Bij Outpost heb ik nog nooit BSOD's meegemaakt voor zover ik mij herinner, bij Kerio wel echter is de melding is die gevallen vrijwel altijd DRIVER ISQ NOT LESS OR EQUAL of een hieraan gerelateerde fout.

Het gaat snel bij Comodo: RC3 is ook al uit.
Latest Changes:

* Addition of Spanish (LA & Spain), Swedish and Turkish after corrections
* Fixed BSODs reported in RC2
* Fixed the bug causing TCP In popups to be asked
Toevoeging:
Ik vind de RC's elkaar wel heel erg snel opvolgen. Blijkbaar hadden ze beter nog even in de beta fase kunnen blijven gezien de grote fouten die worden gefixed.

Ik zie dat er ook een BSOD is gefixed. Misschien dat het nu wel werkt?

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 11-01-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
@ Bor de Wollef

Ik heb Comodo geinstalleerd op een redelijk nieuwe Windowsinstallatie, waar nooit eerder een firewall op heeft gestaan behalve de ingebakken versie van XP. Die staat uiteraard uit. Wel heb ik Avast! erop staan, die naar ik meen ook een netwerkcontrole functie erin heeft zitten, misschien dat dit de boosdiener is zoals je zegt...

Wat betreft de foutmelding, je zegt dat het te maken kan hebben met je geheugen of het virtueel geheugen. Ik heb onlangs het virtueel geheugen verplaatst naar een andere partitie, maar dit werkt inmiddels al keurig 2 weken lang. Ik vermoed dat het toch wat anders is...

Ik ga maar eens RC3 proberen met Avast! compleet uitgeschakeld en zien wat hij dan doet. Bevindingen laat ik nog wel weten...

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik zou inderdaad graag horen wat de uitkomst is inderdaad. Wie weet heb je een nieuwe bug gevonden of last gehad van de BSOD uit RC2 die nu gefixed moet zijn.

Ik wacht op de final. De Rc's volgen mij elkaar te snel op.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 12-01-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Comodo geeft bij mij aan dat het een update heeft gevonden, maar na 5% kapt hij ermee... Iemand ook dit probleem en een idee?

Laat maar, even de fora van Comodo afgestruind... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Vads op 20-01-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sinds de nieuwste Outpost firewall uit is heb ik deze maar eens geinstalleerd. Problemen met een hoop software bleken namelijk te zijn opgelost. Moet zeggen nog steeds een prettige firewall, alleen de entertainment mode laat de firewall crashen. Vandaar dat ik die dus niet meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

' Outpost firewall can be circumvented ' > http://www.heise-security.co.uk/news/83772

toch maar even vervangen, jammer want was wel een aardig ding.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:56:
' Outpost firewall can be circumvented ' > http://www.heise-security.co.uk/news/83772

Je kunt hem toch gewoon vervangen tot er een update is die denk ik niet lang op zich zal laten wachten?

De final van Comodo 2.4 is ook uit overigens. Nog steeds zijn alle eerder door mij genoemde nadelen / bugs aanwezig. Eigenlijk is er maar erg weinig veranderd op het eerste gezicht. Ook de applicatie database is niet geupdate. Zo word bv Internet Explorer hier niet standaard herkend als bekende applicatie.

Upgraden ging trouwens niet bij mij (op 3 systemen). Het upgrade proces duurde erg lang (half uur of meer) waarbij het op ongeveer 40% stukliep met een foutmelding dat de upgrade niet gelukt was. Manueel upgraden kan niet gezien Comodo dan eerst verwijderd moet worden (draait ook alle gemaakte settings en rules de nek om).

Eerder gemaakte specifieke settings worden nog steeds overschreven wanneer je "remember my answer for this application" aanvinkt in het popup window. Het popup window laat overigens nog steeds geen definitie van uitgebreidere regels (bv poorten) toe.

Wat mij betreft amper een update waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lidyja
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-12-2023
Gisteren Comodo voor het eerst geinstallleerd. Alles lijkt in de eerste instantie goed te gaan. Maar als ik gebeld wordt door iemand via skype kan ik de andere kant wel horen, maar zij horen mij niet.
Als ik Comodo uit zet blijft het probleem bestaan. Als ik de pc af wil sluiten blijft hij hangen op: "instellingen worden opgeslagen". Ik moet dan Handmatig de pc afsluiten.
Als Comodo weer helemaal verwijderd is gaat alles weer goed!
Wie heeft dit meer mee gemaakt en zou het te maken kunnen hebben dat op deze PC meerdere gebruikers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Bor, als je Comodo zo'n halfslachtig product vindt, waarom draai je het dan op 3 machines?

Ik heb trouwens ook 'problemen' gehad met het updaten van Comodo naar 2.4. Gelukkig is het vandaag wel gelukt. Dit komt natuurlijk, doordat IEDEREEN die Comodo heeft draaien tegelijk die update moet hebben, waardoor (gisteren+eergisteren) de server overbelast werd. Tsja, en dan heb je natuurlijk wel te maken met een gratis product.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je die e-mail nog naar de makers van Comodo gestuurd hebt met al je op- en aanmerkingen (en of je antwoord hebt gekregen). (Zie: Bor de Wollef in "Personal firewalls: discussietopic")

[ Voor 10% gewijzigd door CoRrRan op 21-01-2007 23:30 ]

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

CoRrRan schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:24:
Bor, als je Comodo zo'n halfslachtig product vindt, waarom draai je het dan op 3 machines?
Het gaat hier om 2 testmachines en een (test) laptop. Daarvoor is een gratis product erg handig; dan hoef ik namelijk geen 3 licenties (of een family licentie) van Outpost of een ander product te kopen.
Ik heb trouwens ook 'problemen' gehad met het updaten van Comodo naar 2.4. Gelukkig is het vandaag wel gelukt. Dit komt natuurlijk, doordat IEDEREEN die Comodo heeft draaien tegelijk die update moet hebben, waardoor (gisteren+eergisteren) de server overbelast werd. Tsja, en dan heb je natuurlijk wel te maken met een gratis product.
Het downloaden was hier het probleem niet. Pas bij de installatiefase ging het elke keer fout.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je die e-mail nog naar de makers van Comodo gestuurd hebt met al je op- en aanmerkingen.
Ja, gedaan
(en of je antwoord hebt gekregen).
Nee, niets meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:39:
[...]

Eerder gemaakte specifieke settings worden nog steeds overschreven wanneer je "remember my answer for this application" aanvinkt in het popup window. Het popup window laat overigens nog steeds geen definitie van uitgebreidere regels (bv poorten) toe.

Wat mij betreft amper een update waard.
Dit los ik altijd met een omweg op:
Als het programma verbinding vraagt met internet moet je remember aanvinken en block all kiezen. Dan ga je naar die programma internettoegang instellingen en doe je daar de regel op de geavanceerde manier aanpassen. Zo krijg je dus geavanceerde regels die wel toegang tot internet mogelijk maken.

Maar inderdaad wel stom dat je niet standaard meteen geavanceerde regels kan aanmaken.

(op dit moment heb ik geen toegang tot de pc met firewall, vandaar niet de preciese benamingen maar ik ga ervan uit dat het wel duidelijk is wat ik bedoel :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habell
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2019
Het is inderdaad een goede firewall. Het enig wat ik ben tegen gekomen bij het testen is dat Nero absoluut niet meer werkt.
Na installatie zorgt Comodo dat Nero niet meer kan opstarten (dr watson wordt gestart met als intelligente melding "General error"). Wanneer Comodo dan weer wordt verwijderd, werkt Nero weer. Het betreft bij mijn test overigens Nero 6.

Ik zal eens kijken of dat probleem is opgelost in versie 2.4.16.174 final. Maar ik betwijfel het, omdat een soortgelijke melding niet in de changelog is terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Hier op kantoor draaien we een hardwarematige firewall achter de DHCP server :)

Thuis draai ik alles onder Windows XP, dus ook de firewall van Windows XP :) zit dan wel 2 routers achter, 1 voor het internet, welke weer aangesloten staat op een draadloze router voor de verdeling door het hele huis heen :) Ingebouwde firewalls van deze (cisco) routers werken perfect :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

KatirZan schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:43:
Hier op kantoor draaien we een hardwarematige firewall achter de DHCP server :)
Ingebouwde firewalls van deze (cisco) routers werken perfect :)
Klopt echter dat soort firewalls voeren geen applicatielevel controle uit op de werkstations zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 17:25
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:56:

Inmiddels is daar een update voor, die op 25 januari is uitgegeven (ik krijg nu echter een mail van het outpost-forum). Dus ze hebben het in 4 dagen opgelost, dat vind ik erg netjes.
Via de downloadpagina kun je de nieuwste versie (1007.591.145) downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Bor de Wollef schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:44:
[...]

Klopt echter dat soort firewalls voeren geen applicatielevel controle uit op de werkstations zelf.
Ja, echter is dit niet noodzakelijk omdat elk netwerk en internet verkeer geleidt wordt via deze server :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

KatirZan schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:48:
[...]

Ja, echter is dit niet noodzakelijk omdat elk netwerk en internet verkeer geleidt wordt via deze server :)
Dan hangt het af van de applicatie level controle die op de server word uitgevoerd ;) Dat is op de normale Cisco firewalls / routers beperkt (in de meeste configuraties zelfs beperkt tot alleen stateful inspection).

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 29-01-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Weet iemand of de meest recente versie van Outpost eigenlijk al goed werkt met 32 & 64 bits Vista ?

Homepage Outpost meldt nl. niets over ondersteuning Vista.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Je kunt de volgende topics doorlezen op het Outpost forum. Zelf ben ik altijd erg huiverig om dit soort redelijk low level programmatuur te draaien op een OS wat officieel niet word ondersteund.

http://outpostfirewall.co...p?t=19795&highlight=vista
http://outpostfirewall.co...p?t=19735&highlight=vista
http://outpostfirewall.co...p?t=19312&highlight=vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dank voor de links. Het komt er dus op neer dat Agnitum idd nog geen Vista compatible versie heeft aangekondigd.

Ben het wel met je eens dat het ws niet verstandig is om Outpost voor XP op Vista te gaan draaien.

Ws ga ik sowieso nog even wachten met Vista tot de ondersteuning qua progs en drivers wat robuster is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Help!!!! schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:00:
ws ga ik sowieso nog even wachten met Vista tot de ondersteuning qua progs en drivers wat robuster is.
Morgen, 30 januari, op de officiële releasedatum van Vista, komen veel fabrikanten met hun nieuwe drivers en programma updates. Dus het loont om morgenavond de sites af te struinen en te zoeken naar bijvoorbeeld de drivers die je nodig hebt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik denk dat het nog wel even duurt na de officiele releasedate van Vista voordat de meeste fabrikanten met nieuwe versies en drivers komen. Er zullen ongetwijfeld een groot aantal fabrikanten zijn die nog niet eens begonnen zijn met nieuwe drivers. Nou moet ik zeggen dat Agnitum met dat soort zaken meestal ook niet de snelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totdat Agnitum met een nieuwe versie uitkomt, blijf ik maar de Windows Firewall van Vista te draaien. Daar kun je nu ook outbound rules mee instellen, dus nog enigzins te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:03:
Totdat Agnitum met een nieuwe versie uitkomt, blijf ik maar de Windows Firewall van Vista te draaien. Daar kun je nu ook outbound rules mee instellen, dus nog enigzins te doen..
Heb nu net ook Vista draaien. Zover ik zie kan deze Advanced Windows Firewall is niet echt een personal firewall :( Er zijn wel programma specifieke rules, maar handmatig en erg beperkt. Je moet zelf handmatig alle progs opgeven. (Correct me if I'm wrong.)

http://en.wikipedia.org/w...Advanced_Firewall_MMC.png

[ Voor 6% gewijzigd door Cyb op 02-02-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Norton Internet Security 2007 ondersteunt wel Vista. Beter dan niks....

http://www.symantec.com/h....jsp?pcid=is&pvid=nis2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 17:25
Cyb schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:50:
Norton Internet Security 2007 ondersteunt wel Vista. Beter dan niks....

http://www.symantec.com/h....jsp?pcid=is&pvid=nis2007
Ik gebruik Kaspersky Internet Security nu op Vista. Nog geen problemen mee ondervonden, en toch een stuk beter aangeschreven dan Norton... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een beetje nieuws van Agnitum:

http://outpostfirewall.co...d.php?p=146420#post146420

Om het overzichtelijk te houden kopieer ik het even schaamteloos;
Vista Compatibility
The current version of Outpost Pro 4.0 and the upcoming Outpost Pro Security Suite 2007 are not Vista-compatible. However, Vista-compatible versions of both products are in development and will be available to all registered users of Outpost products with a current license free of charge.

How do I know if I qualify for the free upgrade?
Any customer with an current license for any product in the Outpost Pro family qualifies for a free-of-charge upgrade to the Vista-compatible version when it is released. So, if you buy a license for Outpost Pro today, you are guaranteed a free upgrade to the Vista-compatible version.

When do you expect to publish the Vista-compatible version?
We have been working on Vista-compatible versions of our software since last year, and we are already starting the first internal alpha-test cycle. As soon as beta versions are available for public testing, you’ll see the news here, in our blog, and in our regular newsletters. If you’re not already signed up for our security newsletters, you can do so here.

Why does it take so long to develop a Vista-compatible version of Outpost Pro?
We have set a very high standard for ourselves in order to deliver the best firewall and security suite for Vista, bar none. We are not rushing to deliver something that is “sort-of” compatible with Vista, because we care about the quality of the security we deliver to our customers. Security is so important these days that we believe it should receive the maximum care and attention in development in order to deliver the maximum protection for our users.

What is so special about the Vista-compatible version of Outpost Pro?
Vista is a completely new operating system with a significantly different and more complex architecture. This means that the Outpost Pro Firewall and Security Suite products for Vista are also completely new applications, with new engine and user interface, that will provide even stronger protection and even better usability.
Key features will include:

* Improved host protection to fight zero-day threats
* Optimized content filter
* Complete fast user-switching support
* IPv6 protocol support

All-in-all, Outpost Pro for Vista will provide the most efficient Internet security possible, at high speed and with minimal resource usage.

Will you let me know when the Vista-compatible versions of Outpost are ready?
Yes, of course. Just provide your email address at this page and we’ll keep you posted on the development, beta-testing, and availability of our Vista-compatible products.
Ik heb een klein stukje vet gemaakt wat ik persoonlijk interessant vind, daar ik Outpost 4 toch wel een behoorlijk stuk zwaarder vond dat mijn oude vertrouwde versie 2.1. Ik hoop ook niet dat ze het vol gaan proppen met een verzameling aan plugins, gewoon een firewall, voor Spyware en andere troep hebben we weer andere tooltjes. Geen eng Norton achtig Securit Suite geneuzel please..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:26:
Ik heb een klein stukje vet gemaakt wat ik persoonlijk interessant vind, daar ik Outpost 4 toch wel een behoorlijk stuk zwaarder vond dat mijn oude vertrouwde versie 2.1.
Outpost Pro is zowiezo niet echt een heel erg licht product. Het probleem in de markt van de security producten voor consumenten is helaas dat veel fabrikanten gewoon maar wat noemen. Dit zie je bij personal firewalls maar ook bij virusscanners, spyware cleaners etc. Bijna elke fabrikant maakt zich wel schuldig aan deze "marketing".

Dit soort leuzen trekken nou eenmaal mensen aan, evenals "als beste getest" etc. Zo lang dit soort uitspraken van de fabrikanten zelf komen hecht ik er 0 waarde aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 09-02-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:54
In mijn Outpost Pro (heb ook v4 en het is redelijk zwaar idd) zie ik dat door een of ander programma, genaamd "CLMLSERVICE.EXE", allemaal (UDP) poorten (echt een enorme waslijst :/ ) open staan..

Hoort dit zo of is dit CLMLSERVICE.EXE kwaadaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 20:46

PromoX

Flying solo

[google=CLMLSERVICE.EXE] levert in ieder geval http://www.file.net/process/clmlservice.exe.html en http://www.file.net/process/clmlservice.exe.html op.

Het zou een onderdeel van een Cyberlink programma moeten zijn. Dit proces kun je zonder problemen uitschakelen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:55
Nu ben ik zelf iptables gewend. Is er voor windows 2000/xp, niet gewoon iets soortgelijks te vinden. Gewoon lekker een textbestand vol brabbelen met regels en je bent klaar. Ik vind het allemaal zo overdreven als ik die screenshots bekijk voor een programma wat enkel op de achtergrond zijn werk hoeft te doen.

edit:
Ik heb er één gevonden @ http://wipfw.sourceforge.net/

ipfw voor windows. Gewoon een tekst bestandje vol brabbelen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door YscO op 11-02-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben deze tegen gekomen:

Blink is een softwarepakket van beveiligingsfirma eEye. De Neighborhood Watch-editie is gratis en dient om uw persoonlijke computer te beschermen tegen hackers en 'identiteitsdiefstal'.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de meningen van de kenners hier op GOT. Zelf kon ik er nog niet écht veel over vinden. De functionaliteit van dit pakket blijft volgens mij beperkt tot alleen de firewall als ik het goed heb. De Personal editie biedt dan een totaalpakket (Anti-virus, Firewall en Spyware). Aangezien het van een vrij respectabel bedrijf afkomstig is ben ik best benieuwd hoe deze software het doet tegenover de andere gratis en betaalde varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:17:
Ik ben deze tegen gekomen:

Blink is een softwarepakket van beveiligingsfirma eEye. De Neighborhood Watch-editie is gratis en dient om uw persoonlijke computer te beschermen tegen hackers en 'identiteitsdiefstal'.
[...]
http://www.eeye.com/html/...ghborhoodwatch/index.html

Weer niet Vista ready. Wat hebben die bedrijven toch, alsof ze Vista niet hebben zien aankomen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nadat ik echt genoeg van ZoneAlarm had, heb ik in een paar weken tijd een behoorlijk aantal firewalls gehad; comodo, een paar opensource-dingen, een tijdje dat ding van Windows maar aan gezet omdat die wel gaat.. En uiteindelijk een paar weken zonder.

Nu heb ik Sygate Personal er op zitten, en dat is een prima ding voor mij.. Niet teveel resourses, niet te zeurderig, maar ook niet helemaal handgestuurd.. Prima :)

Oh, en shareware/payware moet ik niet, omdat ik geen geld voor een firewall over heb (houdt nauwelijks iets tegen hier, heb jaren met enkel AVG gedraait dus..), en het geen warez moet zijn (op iets als een firewall wil ik >99% kunnen vertrouwen..)

[ Voor 23% gewijzigd door TheZeroorez op 25-02-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Sygate is inderdaad een mooi product echter word het niet meer ontwikkeld. Bugs en security gaten (eventueel) worden er dus ook niet meer uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Bor de Wollef schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:20:
Sygate is inderdaad een mooi product echter word het niet meer ontwikkeld. Bugs en security gaten (eventueel) worden er dus ook niet meer uitgehaald.
Vergeleken met Outpost zullen dat aardig wat gaten zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Cyb schreef op maandag 26 februari 2007 @ 00:18:
[...]

Vergeleken met Outpost zullen dat aardig wat gaten zijn denk ik.
Geen idee. Waarom zullen er aardig wat meer gaten in zitten? De kans met een product wat niet meer ontwikkeld is wel dat eventuele gaten pas veel later aan het licht komen (en dan dus niet meer gefixed worden). Dat er geen nieuwe functionaliteit meer word toegevoegd lijkt me duidelijk.

Overigens is mijn Outpost licentie weer verlopen (vind dat een erg onhandig systeem) en ben nu Comodo maar weer eens uitgebreid aan het testen. De grote "stikker" met "gratis" erop trekt toch wel moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 20:46

PromoX

Flying solo

Ik denk dat ik Comodo binnenkort ook maar 's ga testen. Ik draai nu nog Kerio wat ik wel een fijn en uitgebreid programma vind, maar daar is de ontwikkeling inmiddels ook van gestopt.

Ik kan via XS4ALL ook McAfee Virusscan Plus krijgen, maar daar heb ik nog niet zo'n goed gevoel bij.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Bor de Wollef schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:19:
[...]

Geen idee. Waarom zullen er aardig wat meer gaten in zitten?[...]
Omdat het een erg oude personal firewall is. Veel fabrikanten houden nu volgens mij ook rekening met www.firewallleaktester.com, Sygate heeft denk ik aardig wat (nieuwe?) gaten daarvan volgens mij niet gedicht, zover ik me het programma nog kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Ik heb zelf ook Outpost op XP maar die wil zelfs niet installen op mijn Vista (is welliswaar RC1 beta) >.<

Dus ik wou eens Comodo proberen.. Is Comodo wél op Vista te draaien dus?

Zit er trouwens een verschil voor programmacompatibiliteit in of je RC1 hebt of de echte versie uit de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

blacktarantulaX schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:17:
Ik heb zelf ook Outpost op XP maar die wil zelfs niet installen op mijn Vista (is welliswaar RC1 beta) >.<

Dus ik wou eens Comodo proberen.. Is Comodo wél op Vista te draaien dus?

Zit er trouwens een verschil voor programmacompatibiliteit in of je RC1 hebt of de echte versie uit de winkel?
Alleen Norton Internet Security 2007 en Kaspersky Internet Security ondersteunen Vista zover ik weet. Als je nog een paar andere tegenkomt, laat het dan weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

blacktarantulaX schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:17:
Dat klopt, Vista word nog niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Laatst online: 11-11-2019
Mensen ik zoek een serieuze oplossing voor het volgende probleem: keylogging.

Laatst heb ik dit programma geinstalleerd: http://www.firewallleaktester.com/aklt.htm

Aklt genaamd. Daarmee kun je op 5 verschillende manieren testen of je computer keylogging tegenhoudt. Ik gebruikte hiervoor Zonealarm Pro, totdat ik besefte dat deze alle 5 de tests doorliet. Nou toen heb ik even gezocht en zag dat Outpost ze alle 5 zou moeten tegenhouden, maar dat is niet het geval, alleen direct x en screenshot 1 wordt tegengehouden.

Weet er iemand een fuctionele manier om wel door deze test te komen, een firewall misschien dat dit tegenhoudt?

Ik ben ook benieuwd of jullie het er goed van afbrengen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Comodo laat in ieder geval alle tests door zonder een enkele aanwijzing dat er iets niet helemaal in de haak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Ik ben deze tool nu aan het draaien, als het klaar is laat ik wel ff weten wat ie allemaal heeft doorgelaten/tegengelaten..

(Ik draai ook Outpost)

EDIT: Bij mij liet hij ook bijna alles door :S

Alleen DirectX niet omdat de firewall mijn toestemming vroeg, natuurlijk blockte ik hem toen en daarom deed iehet niet.. maar de rest laat ie allemaal door, vroeg ook niet om toestemming =/

[ Voor 45% gewijzigd door Evano op 02-03-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
Wat ik dus bemerk is dat alle firewalls keylogging doorlaten en daar gewoon geen antwoord op hebben.

Wat ik me wel afvraag is hoe de leaktester, de heer Kaddouch, het lukt om alles "passed"te krijgen met Outpost. Bij mij blokkeert hij namelijk alleen 3 tests en er zullen vast wel vele andere methoden zijn om te keyloggen. Een windows instelling, een instelling in de firewall zelf?

Ben benieuwd naar verdere tests van tweakers hier en erg benieuwd naar programms die er wat aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometeus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09-2024
Cyberhawk liet het niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
Dan doe ik vast wat fout want bij mij laat cyberhawk netjes alles door. Zal het morgen opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik kende Cyberhawk niet en heb het dus even geinstalleerd. Ook hier laat het alles gewoon door na een standaard install naast Comodo en de trail van Kaspersky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Bor de Wollef schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:19:
Ik kende Cyberhawk niet en heb het dus even geinstalleerd. Ook hier laat het alles gewoon door na een standaard install naast Comodo en de trail van Kaspersky.
Ik wou het net ook installen, maar krijg de error "Installation ended prematurely because of an error." :?

Redelijk bekend programma op www.wilderssecurity.com zie ik.
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=161731

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb het er inmiddels afgegooid gezien het mijn systeem in samenwerking met de eerder genoemde programma's ERG traag maakte. Programma's als Itunes waren niet meer vooruit te branden waarbij je soms echt moest wachten totdat een actie werd gedaan en dat op een X2 3800+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
Ik heb een leuk programma gevonden die aardig goed werkt: Snoopfree. In combinatie met Outpost passeer ik nu 4 tests. 2 met potpost en 2 met Snoopfree. Screenshot 2 en getasyncstate... worden door snoopfree geblokkeerd. Alleen getsync nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Hier nog een lijstje met Vista compatible firewalls.
http://www.iexbeta.com/wi...ist#Firewalls_.2F_IDS.27s
-JeticoPersonal Firewall v.2 beta jpf2beta NOTE: This will NOT uninstall properly, and may cause probles. If you have to uninstall, do so in safemode, then scan registry for Jetico and delete all corresponding keys.
-Kaspersky Internet Security 6.0.2.614 (32/64-bit) (64 bits runs as 32 bits)
-Kerio WinRoute Firewall 6.3 BETA build 2397 (64-bit) NOTE: Driver won't install on a 32-bit.
-McAfee McAfee Personal Firewall 11.2 build 11.2.121
-Microsoft Windows Live OneCare 1.5 NOTE: MS are currently (02/22/07) offering a 90-day trial for free. OK as an interim until some that actually work show up. (Commodo say March.)
-Symantec Norton 360
-Symantec Norton Internet Security 2006/2007 - NOTE: Download the latest version, more info here
-Trend Micro PC-cillin Internet Security 2007 - NOTE: Get the latest version, more info here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Goed, kan ik dus wéér op zoek naar een andere :/

Maarja, ik heb nu een degelijke, die dan misschien wat ouder is, dus ik heb even genoeg tijd ervoor :+

--Edit: Kerio draait nu, en ik ben tevreden. Na een half uur gedacht te hebben dat ZoneAlarm zo slecht nog niet is was ik al snel weer van mening veranderd :X

Nu eens kijken hoe het zit met die 30 dagen trial.. Als ik dan een aantal goede opties mis moet ik toch aan de warez gaan :X Is prima zo, als ik het tabelletje mag geloven :)

[ Voor 54% gewijzigd door TheZeroorez op 12-03-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Na jarenlang met volle tevredenheid Norton 2006 IS gebruikt te hebben , ben ik overgestapt op NOD32 en Comodo als firewall.

Ik zit nu met probleempjes wat ik niet gewend ben:

1 - Comodo zeurt echt bijna op alles. Als ik firefox open, krijg ik soms wel 7 waarschuwingen dat blaatblaat en nog wat connectie wil hebben. Zwaar irritant, en je moet op alles handmatig 'allowen'.
Als ik in de logs kijk, dan heb ik elke 2sec wel een connectie oid. (zit in grote flat, dus dat is niet gek zitten allemaal op zelfde netwerk)

2 - Elke 5 seconde knalt de CPU load naar 100%, naar 0 en dan weer naar 100. Zwaar irritant en het
ligt aan Comodo.Als ik hem uitzet is het weg

3 - Het geheugenverbruik is verminderd (200mb vs 250 Norton) maar het systeem voelt slomer aan. Dit ligt aan Comodo, want NOD draait heerlijk 8) NOD kan zichzelf ook niet updaten want die wordt blijkbaar geblokt door Comodo, terwijl alles op allow staat.

Goed, nu wil ik eigenlijk van Comodo af. Ik vind hem te streng, en ik kan hem niet minder streng maken.

Mijn wensen:
- Snelheid en geheugengebruik. Allerbelangrijkste, veiligheid mag best minder als hij maar supersnel is.

- Hij moet niet zeuren. Ik wordt al helemaal gek van alle logs die comodo geeft; ik krijg meteen het idee dat ze me zitten te hacken oid wat dus totale onzin is.

Iemand ideetjes? NOD32 heb ik al dus heb alleen firewall nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door InfinityG35 op 13-03-2007 21:12 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb Kerio nu dus.. En tot dusver is het goed.

Het is wel zo dat als programma X een Firefox-venster wil openen, en ik het allow, hij het ook vraagt bij programma Y dat hetzelfde wil doen. Echter, je kunt mooi alles voor dingen als Firefox, en je andere 'vertouwde' proggies op 'allow' zetten :)

De drie processen bij elkaar gebruiken op dit moment 25MB geheugen, en 0 CPU (ver teruggeklokt door RMclock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Hoe moet dit werken? Je firewall moet de capturing van de keys tegenhouden? Ik snap niet echt waarom een firewall dit tegen zou moeten houden, is het pas niet een firewalls pakkie an als dit naar buiten gestuurd wordt?

Bij ZoneAlarm Pro zie ik in ieder geval alles op het scherm, das volgens mij een niet zo goed teken :P Maar goed, het wordt toch pas gevaarlijk als het ongehinderd naar buiten kan gaan?

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Vincent7 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:52:
[...]

Hoe moet dit werken? Je firewall moet de capturing van de keys tegenhouden? Ik snap niet echt waarom een firewall dit tegen zou moeten houden, is het pas niet een firewalls pakkie an als dit naar buiten gestuurd wordt?[...]
Personal firewalls moeten tegenwoordig steeds meer type processen kunnen controleren/managen. Omdat tegen houden van keyloggers daar misschien ook redelijk dicht bij komt, nemen sommige firewalls dat ook mee (ook al outputten deze keyloggers alleen maar naar een file). Het had naar mijn mening ook wel in een virusscanner gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Cyb schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:30:
[...]

Personal firewalls moeten tegenwoordig steeds meer type processen kunnen controleren/managen. Omdat tegen houden van keyloggers daar misschien ook redelijk dicht bij komt, nemen sommige firewalls dat ook mee (ook al outputten deze keyloggers alleen maar naar een file). Het had naar mijn mening ook wel in een virusscanner gekund.
Bedankt voor de uitleg. Ik vind inderdaad ook dat het meer neigt naar de werkzaamheden van AV dan van een firewall. Zolang die Trojan niet door mijn muurtje komt maak ik me geen zorgen :P

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De scheiding tussen AV en een personal firewall is steeds dunner aan het worden. Je ziet dan ook steeds meer geintegreerde producten die zowel AV aanbieden als een Personal firewall. Ik vind wel dat een personal firewall meer moet kunnen dan alleen poortjes blocken. Process control en aanverwante zaken (hetgene wat ook mede de leaktests moet tegenhouden) hoort wat mij betreft in een personal firewall thuis en niet in een AV. Een AV houdt zich in mijn ogen alleen bezig met het actief (on access) en passief (on demand) scannen van gegevensbestanden en gegevenstromen. Of daadwerkelijke acties, welke niet direct virus / malware gerelateerd hoeven te zijn, wel of niet mogen is een taak voor de personal firewall (ism met zijn gebruiker).

Het probleem met geintergreerde applicaties is dat ze een mogelijke andere virusscanner of firewall soms in de weg gaan zitten. Ik gebruik liefst het beste product voor een specifieke taak. In mijn ogen zijn de firewalls in de zogenaamde "suites" meestal te beperkt naar de huidige maatstaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
InfinityG35 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:08:
Elke 5 seconde knalt de CPU load naar 100%, naar 0 en dan weer naar 100. Zwaar irritant en het ligt aan Comodo.Als ik hem uitzet is het weg
Ik heb gelukkig de oplossing gevonden voor dit probleem (in comodo forums). Het is heel simpel:

Klik op activity >>> logs, rechtermuisklik op het veld >>> Log events from en dan het vinkje voor netwerk monitor weghalen.

Het uitzetten van het wegschrijven van logs scheelt dus 100%CPU bij mij, en ik heb nu een veel sneller systeem 8)

[ Voor 7% gewijzigd door InfinityG35 op 14-03-2007 21:14 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Valt Comodo inmiddels de gebruiker al minder lastig? Eerder dit jaar geprobeerd en kreeg telkens meldingen dat applicatie X applicatie Y had opgestart terwijl ik gewoon zelf bijvoorbeeld firefox had geinstalleerd. Werd er knettergek van en kwam er niet achter hoe je dat uit kon zetten.

Nu over naar Kerio, maar die werkt niet goed samen met activesync 4.5 (rapimgr.exe schiet naar 100% cpu load en is niet te killen - pc sluit niet meer af - alleen uninstall van Kero werkt).

Ik overweeg nu Jetico nog, of toch weer Comodo als die beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Valt Comodo inmiddels de gebruiker al minder lastig? Eerder dit jaar geprobeerd en kreeg telkens meldingen dat applicatie X applicatie Y had opgestart terwijl ik gewoon zelf bijvoorbeeld firefox had geinstalleerd.
Dat is gewoon een kwestie van goed instellen en goede rules definieren. Indien je dat niet doet zul je bij elke meer geavanceerde personal firewall "lastig" worden gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Weet je toevallig hoe je dit instelt? gaat hier namelijk niet om internetverkeer maar om "application launches application". Ik kon daar zelf niets voor vinden, en ook als je die popoups krijgt zijn er geen opties: always, never, make a rule, advanced of wat ook.
Bor de Wollef schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:01:
[...]

Dat is gewoon een kwestie van goed instellen en goede rules definieren. Indien je dat niet doet zul je bij elke meer geavanceerde personal firewall "lastig" worden gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik was altijd een tevreden gebruiker van Sygate Personal firewall, maar dat wordt niet meer gemaakt. Na wat (freeware) opties bekeken te hebben, dacht ik dat Kerio Personal Firewall wel handig was. Maar het is inmiddels irritatie #1 van de dag. Niks werkt, ik moet zo'n beetje alle programma's aanmelden als "veilig" voor alle verkeer. Ik krijg onafgebroken foutmeldingen dat spyware doctor code wil injecteren, je klikt de melding weg en je krijgt hem gelijk weer. Ik kan geen nzb bestanden inlezen vanaf newzleech.com. Ik kan andere computers in het netwerk niet vinden, etc. De instellingen zijn zer beperkt en zeer onduidelijk. Bij Sygate sprak alles voor zich.
Ik moet nu dus zeer regelmatig de firewall uitzetten om iets te kunnen doen wat met netwerk of internet te maken heeft. Dat lijkt me niet echt veilig, dus nu vraag ik me af welke firewall nou het meest op die van Sygate lijkt? Ik wil geen zooi van Norton of Mcafee. Ik heb al eens een compleet nieuwe installatie moeten doen vanwege slechte Norton software, en met mcafee heb ik ook niet al te beste ervaringen (vertraagt het systeem enorm).
Ik ga nu eerst even comode firewall proberen, maar ik lees graag jullie suggesties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ga naar Instructions (instrusions hier :X ), en vink 'enable application behaviour blocking' aan.

Ga naar de 'advanced' opties daarvan, en zet alles daar naar je wensen. Scheelt een boel popups ja :+ Ook kun je voor je 'standaard' applicaties natuurlijk wat eigen regels instellen ;)

Maargoed, ik ben dus ook van Sygate naar Kerio gegaan, en toch behoorlijk tevreden.

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 13-04-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik ben persoonlijk erg tevreden over Comodo, enige probleem dat ik nu heb is dat er nog een versie voor Vista uitgebracht is en ik sinds vorige week Vista draai :+ Nog 7 dagen wachten en dan is de Vista release er hopelijk...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al jaren de tevreden gebruiker van zonealarm. Nog nooit een probleem mee gehad en in de jaren gebruik samen met Norman anti virus ook nog nooit last gehad van een virus o.i.d.

Zelf ben ik al wel aan het twijfelen of ik de overstap moet maken naar Nod32 qua anti-virus maar dat is een ander verhaal.

Even terug naar zonealarm: laatst heb ik de update geïnstalleerd waar ik al een paar dagen aan herinnerd werd. Altijd goed zo'n update dacht ik maar toen die geïnstalleerd was (gaat hier wel om de gratis versie) kon ik geen verbinding meer krijgen met internet. In outlook verscheen opeens een plug-in voor het scannen naar spam. Hoewel ik deze heb uitgezet bij instellingen (ik heb nog nooit last gehad van spam in mn mailbox) gaat het niet weg, ook niet als ik het programma afsluit. Als ik zonealarm dan afsluit doet de verbinding het weer en is er niks aan de hand.

Al met al best irritant. Ik heb alles gedeinstalleerd en ben terug gegaan naar een oude installatie van december die ik nog op mn pc had staan.

Is er iemand anders die deze problemen ook heeft? Ik denk dat ik beter over kan stappen naar een andere firewall. Het liefst gratis en met de zelfde opties als zonealarm (elk programma afzonderlijk toegang geven tot internet). Vond zonealarm best gebruiksvriendelijk programma, is er een firewall die als vervanging aan te raden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Comodo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Comodo omdat er helaas steeds minder goede gratis producten over blijven. Comodo is imho verre van perfect maar een van de weinige serieuze opties nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, tnx ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Enigzins offtopic: Bor, jouw avatar is echt geweldig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:48:
Zelf ben ik al wel aan het twijfelen of ik de overstap moet maken naar Nod32 qua anti-virus maar dat is een ander verhaal.
Bij mij het zelfde, altijd ZoneAlarm gebruikt icm McAfee antivirus. Echter kreeg ik het idee dat vooral McAfee erg veel resources en performance van mijn systeem vroeg. Zeker na de laatste versie waarbij ik veel minder mogelijkheden had om dat ding uit te schakelen als ik wat zwaardere games wilde spelen.

Een aantal combinaties geprobeerd en ben uiteindelijk uitgekomen op de combi Comodo en Nod32.
Comodo heeft meer mogelijkheden dan ZoneAlarm en Nod32 is licht zonder de vele toeters en bellen die je bij de meer gangbare merknamen krijgt. Het systeem start snel op en ik kan wanneer nodig met enkele acties Nod32 totaal uitschakelen.

Voor de beveiliging die ik nodig heb werkt deze combinatie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Exact dezelfde combinatie hier, Comodo en NOD32, erg tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Zou iemand mij willen helpen? Ik heb moeite met het instellen van mijn software en hardware firewall. Eerst had ik Sygate Firewall Pro waar het niet bij wilde lukken en nu kan ik `t ook al niet vinden met Comodo. Ook heb ik een nieuw modem (incl firewall).

Probleem 1:
Zonder mijn software firewall krijg ik in BitComet (mijn bittorrent client) netjes onderaan een groen lichtje met WAN: <ip>. Wanneer mijn firewall wél aanstaat voor ik ga connecten krijg ik maar een geel lichtje met LAN: <ip>. Met WAN: <ip> lijkt me dat ik snellere downloads krijg. Alle applicaties heb ik toegang gegeven wanneer daar om gevraagt werdt.

Probleem 2:
Sinds een tijdje heb ik een nieuw modem: SpeedTouch 546 (v5.2.7.19.0) maar nu krijg ik in eMule (P2P progje) geen 'High ID' meer, enkel een 'Low ID' (ook niet wanneer m`n software firewall uit is). Nu weet ik wel dat er in het modem een hardware firewall zit waar iets open gezet of geforward moet worden ofzo, maar waar/hoe doe ik dat nou?? Heb alle opties bekeken onder de intranetpagina v/h modem, maar zie niets wat er op lijkt... met de handleiding kom ik ook nergens.

Bedankt voor het lezen iig, ik hoop dat iemand me de juist richting in wilt sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 17-04-2007 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:24

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

SanderF1 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:56:
Ik ben persoonlijk erg tevreden over Comodo, enige probleem dat ik nu heb is dat er nog een versie voor Vista uitgebracht is en ik sinds vorige week Vista draai :+ Nog 7 dagen wachten en dan is de Vista release er hopelijk...
Waar heb je vandaan dat een Vista versie over 7 dagen gereleased zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Van het Comodo forum, alleen heb ik me een maand vergist dus het is nog eeeven wachten... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind het overigens jammer dat Comodo vrijwel nooit definitie updates krijgt. Mijn comodo kent geen default rules voor msn messenger, firefox, mailwasher, outlook en ga zo maar door.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste