[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 70 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.167 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Hee blackie, je gedraagt je defensief. Je hoeft je niet te schamen dat je alleen met GPS vliegt. Maar ga er niet omheen lopen draaien. Iedereen staat open om eventuele vragen te beantwoorden. Ik kan best snappen dat je de FMC erg lastig vindt, maar ga dan niet beweren dat wij niet zelf vliegen. Bijna alle moderne vliegtuigen in de commerciele luchtvaart gebruiken een FMC tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Gezellig houden, we willen het topic niet op slot hebben O-) , ruzies vecht je maar ergens anders uit hoor :P

Tuurlijk vind k het wel gezellig :D, daarom houden zo ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 05-10-2004 22:39 ]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 21:12
Vind jij het niet gezellig dan. Ik vermaak me prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28510

Blackhole schreef op 05 oktober 2004 @ 20:35:
Nog even terug tekomen op het MD11 cockpit van PMDG die ze aan het maken zijn.
Ik vind dat ze nu wel erg goed hun best moeten doen.

Want als dit al een freeware panel is, dan wil ik hem nog wel eens zien van PMDG.

..........

Ik moet zgegen dat het toch wel echt een mooi panel is voor een freeware bak.
Dit is inderdaad wel een mooi panel voor een freeware kist, maar je moet toegeven dat er niet veel van klopt. De beeldschermen kloppen niet, de knoppen van de autopilot lijken niet op het echte, en de radiostack lijkt helemaal niet. Zelfs de rudder pedalen zien er niet hetzelfde uit. Niet vergelijkbaar met een payware kist. Waar zijn trouwens de gear lampjes in het 2D panel?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 28510 op 05-10-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

Anoniem: 90313 schreef op 05 oktober 2004 @ 22:27:
[...]

Aangezien GoT is om elkaar te helpen, bij deze wat Nederlandse les. Het is namelijk geloof ik ook een regel om in Algemeen Beschaafd Nederlands je mening te geven op GoT.

1. Het begin van een zin doe je altijd met een hoofdletter.
2. Probeer korte zinnen te vermijden.
3. Gebruik komma's alleen waar ze nodig zijn.
4. In dit geval is het geen vind maar vindt
4. Het is NIET "berijd" maar "bereid".
5. Een mening vertel en zeg je NIET maar geef je over het algemeen.
6. Het is NIET "mee te lopen" maar "te hebben meegelopen".
7. Overal het algemeen blijven bans NIET hangen.
8. Probeer het veelvuldig gebruik van "want" in je zinnen te voorkomen.
9. Gebruik spaties en enters alleen wanneer het nodig is.

Bovenstaande aanwijzingen bevorderen de leesbaarheid van je reactie. Verder is het ook storend om altijd maar weer te lezen dat jij zogenaamd altijd maar het goede voorbeeld geeft. Dat ook jij met bans te maken hebt gehad doet mij het tegendeel vermoeden.
Anders doe je ff normaal? Respect is weer ver te zoeken hier geloof ik, respecteer iedereen zoals die is, VWO of IVBO, je kan niet met elkaar misschien maar zonder al helemaal niet! De tering ik snap niet dat jullie hier elkaar altijd zo af moeten vallen...

edit:

Het is niet 'Aangezien GoT is om elkaar te helpen' maar 'Aangezien GoT er is om elkaar te helpen' klinkt een stuk beter...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 51137 op 05-10-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Anoniem: 121157 schreef op 05 oktober 2004 @ 22:11:
[...]

Oh wie wil me helpen om online te komen vliegen en oefenen met radio? Sleepie heb je nog tijd?
ik :) vraag m'n email adres maar aan sleepie ofzo, die hebben 'em wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
  • Laatst online: 25-06-2020
nealzie schreef op 05 oktober 2004 @ 22:46:
[...]

Nealzie :) Ik wist dat je een keer terug zou komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:44
welk panel is dat nou van die md-11 hierboven (freeware)?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Hey BEKOL, paas em ook ff mijn msn, me hebt ook cursus nodig!

Oh en een FMC (of hét FMC, als systeem) vliegt het vliegtuig *niet*. Een autopilot (of automatic flight control computers), die besturen het vliegtuig. Daar heeft INS/FMC/GPS/VOR/NDB niets mee te maken. Voor de rest vind ik je argument zwak omdat je, je mening helemaal niet daarmee onderbouwd. Dit is dus *GEEN* (Lees : ***GEEN***) aanval/flame maar een doodnormale reply, waar je **WEL** op kan reageren zonder dat je daar een ban/ow voor krijgt.

En waarom denkt men dat t meteen ongezellig is hier :? sjeeszzz, er word een mening gegeven en als iemand er niet mee eens en een tegenargument geeft worden de onderwerpen mods, ban en OW's erbij gehaald. *zucht*

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
nealzie schreef op 05 oktober 2004 @ 22:46:
[...]

Ik heb altijd tijd om leergierige mensen te helpen >:)
Alleen nu even niet, want ik duik zo mijn bed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90313

Topicstarter
.

[ Voor 133% gewijzigd door Anoniem: 90313 op 06-10-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Hey BEKOL, ik kwam na wat lezen "Brake accumulator" tegen, en Sleepie wist em niet zeker, weet jij wat t betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jeehaa schreef op 05 oktober 2004 @ 23:26:
welk panel is dat nou van die md-11 hierboven (freeware)?
Dat MD11 panel is nooit verder dan de Beta fase gekomen. Ik heb er een tijdje gebruik van mogen maken en het was werkelijk een fantastisch freeware project aan het worden. Ik betreur het dan ook dat er met PMDG de commercie bij wordt betrokken. Wellicht is dit voor de kwaliteit van het product wel goed, dat zal de tijd leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121157

ND schreef op 05 oktober 2004 @ 23:37:
Hey BEKOL, ik kwam na wat lezen "Brake accumulator" tegen, en Sleepie wist em niet zeker, weet jij wat t betekent?
Uhhhh een reserve power pack met stikstof, in geval van hydraulic power loss geeft je accumulator nog reserve druk. Ding staat trouwens op 3000PSI.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Anoniem: 121157 schreef op 05 oktober 2004 @ 23:43:
[...]

Uhhhh een reserve power pack met stikstof, in geval van hydraulic power loss geeft je accumulator nog reserve druk. Ding staat trouwens op 3000PSI.

8)7
Tnx man! (heb je msn?)

Maar stel dat mn hydraulics uitvallen, moet ik dan manueel naar dat ding overschakelen of gaat dat automatisch? Ik doe t namelijk liever zelf denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ND schreef op 05 oktober 2004 @ 23:46:
[...]

Tnx man! (heb je msn?)

Maar stel dat mn hydraulics uitvallen, moet ik dan manueel naar dat ding overschakelen of gaat dat automatisch? Ik doe t namelijk liever zelf denk ik.
Hij is ongeveer 3000PSI, kan een kleine afwijking inzitten. Bij de 737NG wordt het normale remsysteem en de autobrakes gevoed door hydraulisch systeem B. Stel de druk daalt tot onder de 1500PSI dan wordt systeem A automatisch aangeroepen voor alternative brakes die alleen manual zijn. Hierdoor komt de druk weer op de 3000PSI.

Ben hier ook nog aardig noob in, als ik het fout heb hoop ik dat Bekol me kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou het niet weten ND, ben geen piloot :)

Bij een totale failure van SYS A en B, weet ik dat de ground spoilers, in-en outboard flightspoilers, neuswielbesturing en autopilot niet beschikbaar is.

De in en outboard remmen hebben alleen druk van de accumulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Hmmm, gaat wel veel automatisch zo te lezen (naast dat fmc gebeuren van hierboven). Merk je wat van dat overschakelen? (1500psi switch naar 3000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Een vraagje: sinds ik het full package van Frank/Derice heb geïnstalleerd duurt het opstarten van FS nou, even gokken, een kleine 500 jaar.
Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Anoniem: 90313 schreef op 05 oktober 2004 @ 23:42:
[...]

Dat MD11 panel is nooit verder dan de Beta fase gekomen. Ik heb er een tijdje gebruik van mogen maken en het was werkelijk een fantastisch freeware project aan het worden. Ik betreur het dan ook dat er met PMDG de commercie bij wordt betrokken. Wellicht is dit voor de kwaliteit van het product wel goed, dat zal de tijd leren. :)
het lijkt wel een beetje op het door pmdg ontwikkelde panel maar niet helemaal. maar t feit dat pmdg van de md-11 wel shots van het panel (h/g)eeft en van de 744 niet doet vermoeden dat ze er al langer mee bezig zijn. op t forum zeggen ze dat ze eerst de 744 launchen en daarna (maand(en)) de md-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123809

Eens kijken wat we grafisch uit FS konden halen :)
Wel jammer dat de JPEG-compressie goed zichtbaar is.

Meer op wat verloren webruimte

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~bhj.vanharen/tnet/fs%20(3).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~bhj.vanharen/tnet/fs%20(12).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~bhj.vanharen/tnet/fs%20(28).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~bhj.vanharen/tnet/fs%20(35).jpg
Afbeeldingslocatie: http://vanharen.nl.eu.org/pub/tweakers/fs%20(50).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~bhj.vanharen/tnet/fs.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 123809 op 06-10-2004 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122592

Ikzelf kan (nog) niet met FMC vliegen or maar wat ik mij afvraag:
In het echie kunnen sommige vliegtuigen hun FMC aan de AT hangen zodat ook de snelheid volgens het vluchtplan wordt geregeld. Kunnen jullie dat ook in Fsim?
bijv. de md-11 kan zn fmc aan de at hangen. gaaf he eigenlijk.
Die piloten van tegenwoordig........;-)

Btw erg mooie foto's Bramsel. echt super!...... edit: het zijn animatie plaatjes en dan zeg ik foto's .....hmn...ken je nagaan hoe realistisch ik ze vind....super. trouwens all foto's die ik hier heb gezin zijn erg mooi. Wou dat ik het kon......

En idd over die hydr accumulator is er om nog te kunnen remmen op de baan als je hydr loss heb en van dat overschakelen merk je niks (afgezien van de toeters en bellen die afgaan in cockpit over je hydr loss) je heb het er als piloot druk genoeg mee om je kist manueel nog te kunnen bedienen. bijv bij f-70 heb je spierballen nodig en bv bij grote bakken (767,md-11, 74, bla bla) heb je je ram air hydr generator (die uitklapbare fan ) die voor een hydr druk zorgt om de kist nog een beetje te controleren.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 122592 op 06-10-2004 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 10:57
Rateltje schreef op 06 oktober 2004 @ 00:44:
Een vraagje: sinds ik het full package van Frank/Derice heb geïnstalleerd duurt het opstarten van FS nou, even gokken, een kleine 500 jaar.
Dit heb ik ook.. duurt best lang, maar je hebt er wel wat voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Even ter vergelijking:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/TH48WTJ00722%5Dafbeelding

ik denk dat ik in mijn hele leven nog nooit zo'n spuuglelijk panel gezien heb. het lijkt wel een beetje op het panel dat mijn jonge neefje heeft in zijn speelgoed vliegtuig :P

ter vergelijking dan maar even:

Afbeeldingslocatie: http://www.precisionmanuals.com/images/products/MD11/screenshots/MD11_01.jpg

dat lijkt er al heel wat meer op :*)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Hey Mvriend, anderz ga je efen leker een toppik nederlandze taal oppenen ofso! Beetje kinderachtig en betweterig om hier iedereen te gaan verbeteren. Het is overigens ook nog volledig offtopic! Eerst zaag je iemand (Blackhole, die in mijn ogen om de meest kleine dingen al de raarste zaken naar zijn hoofd krijgt) helemaal af omdat hij verteld hoe hij vliegt. Vervolgens verdedigd (moet je niet meer doen Blackie) hij zichzelf en vervolgens ga je zitten miepen over zijn spelling/tikfouten/forum-taal. Erg kinderachtig.
Ik wilde eerst niet reageren, want het is te triest voor woorden. Maar ik loop inmiddels al een stuk of 60 topics mee en ik kan me ontzettend opwinden over die bullshit die jij zit uit te kramen. Prima als je over FS dingen te melden hebt en prima als je twijfels hebt aan de manier van iemands vliegen, maar laat iedereen gewoon in de waarde!!!!!!! Niet van deze onzin, maakt het voor de meeste mensen niet gezelliger! Het is niet voor niks dat de meeste oude rotten van vele topics geleden hier niet meer te vinden zijn! Terwijl ik wel weet dat ze nog vliegen, want we hebben vaak genoeg contact via msn.

Just my 2 cents!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Deze vindt ik toch ook niet onaardig:

Afbeeldingslocatie: http://www.acsoft.ch/Flight_Simulator/ACS-MD11-PANEL/panelnight.GIF

Freeware panel van ACsoft.
http://www.acsoft.ch/Flig...PANEL/acs-md11-panel.html

Ik gebruik deze al een hele tijd en het werkt erg leuk, vooral in combinatie met de MD-11 van IFDG

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis_k op 06-10-2004 09:06 . Reden: reden voor gebruik van panel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

Anoniem: 90313 schreef op 05 oktober 2004 @ 23:32:
[...]

Mijn oplossing is niet per definitie fout maar inderdaad kan het wezen dat sommige mensen jouw suggestie de leesbaarheid vinden bevorderen. Dat is persoonlijke smaak en respecteer ik dan ook gewoon.

Een grote hoeveelheid storende taalfouten van mijnheer Blackhole zijn met simpel een keer rustig overlezen te voorkomen. Tevens vindt de heer Blackhole het noodzakelijk om op alles en iedereen die niet exact doet zoals hij het wil te reageren. Dat reageren is al knap hinderlijk, zeker als hij dan vervolgens te lui is om tekst te controleren op fouten.

[...]

Goed aangezien je toch kans zag om mij te corrigeren waar ik je zeer dankbaar voor ben, wil ik jouw ook nog wel even een handje helpen. Afvallen is een optie als je last hebt van overgewicht, aangezien ik geen last van overgewicht heb hou ik het in dit geval bij aanvallen. De zin wordt dan dus:

De tering ik snap niet dat jullie hier elkaar altijd zo aan moeten vallen...

Om de leesbaarheid dan toch nog even verder te bevorderen kan je er van maken:

De tering ik snap niet dat jullie hier elkaar altijd zo moeten aanvallen...
Het kan niet wezen dat... maar het kan zijn dat.

Tevens zeg jij dat Blackhole overal op reageert maar je doet zelf precies hetzelfde!!! En nog niet eens m.b.t. Flightsimulator maar m.b.t. spelling!!!! Kansloos is een keuze maar jij zoekt gewoon dingen om hem op af te zeiken.

Afvallen daarentegen is een woord wat heel goed gebruikt kan worden waar ik het voor doe, 'iemand afvallen' namelijk is gewoon een normale woordkeuze.

Dan nog een mooie uitsmijter:
"Afgunst wordt veeleer geboren uit de onvolkomenheid van hem die haar koestert, dan uit de volkomenheid van hem die haar inboezemt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 51137 schreef op 06 oktober 2004 @ 09:34:
[...]

Het kan niet wezen dat... maar het kan zijn dat.

Tevens zeg jij dat Blackhole overal op reageert maar je doet zelf precies hetzelfde!!! En nog niet eens m.b.t. Flightsimulator maar m.b.t. spelling!!!! Kansloos is een keuze maar jij zoekt gewoon dingen om hem op af te zeiken.

Afvallen daarentegen is een woord wat heel goed gebruikt kan worden waar ik het voor doe, 'iemand afvallen' namelijk is gewoon een normale woordkeuze.

Dan nog een mooie uitsmijter:
"Afgunst wordt veeleer geboren uit de onvolkomenheid van hem die haar koestert, dan uit de volkomenheid van hem die haar inboezemt."
ach ik laat me er niet over uit maar ik weet wel dat mijn 2 bans hier op got wel voor een 90% met hem te maken hebben.
En dan durft hij dit nog tezeggen:
Dat ook jij met bans te maken hebt gehad doet mij het tegendeel vermoeden.

En dat zijn ook mijn enige bans.( zelfs nooit een OW of wat dan ook gehad)
Maar helaas dat wordt niet in gezien door hem en door andere.
Maar wat me erg opval nu weer, ben bijna 12 uur weggeweest en zelf een mod is er nog niet op in gegaan.
Terwijl mijn gevallen veel minder erg waren, en nog wel ontopic.
die worden dan wel binnen 15 min weg gehaald, en gelijk een weekban.
maar nu loop er heel wat mensen over hem te praten en ik heb nog niets gezien van een mod.

Maar hier bij wil ik nu weer laten voor dat er dadelijk weer onschuldige slachtoffers valen.
Dus van nu af aan alleen maar over FS, en laat de rest achter wegen.
Houd het gezellig voor andere en voor jezelf.

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 06-10-2004 10:03 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat zijn "bans"? :)

Verder zit ik met een klein PMDG 737 probleempje. Ik probeer mewat meer te verdiepen in fuelplanning, maar ik krijg iedere keer op de grond of in de lucht een FMC warning dat ik niet genoeg fuel bij me heb. Dit resulteert dat ik dan weer te veel meeneem, terwijl dat helemaal niet nodig was.

Wie kan me helpen? tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
BANS is dat je wordt geweert uit een bepaald gedeelde van, of zelfs uit het hele forum voor een bepaalde tijd of voor altijd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94390

Om weer on-topic te komen, deze komt ook over niet al te lange tijd beschikbaar (hij is nu gold gegaan):

Afbeeldingslocatie: http://www.simforums.com/forums/uploads/SteveHalpern/2004-10-04_135326_f1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.simforums.com/forums/uploads/SteveHalpern/2004-10-04_135347_f2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.simforums.com/forums/uploads/SteveHalpern/2004-10-04_135402_f3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.simforums.com/forums/uploads/SteveHalpern/2004-10-04_135433_f5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Heren, wat is een beetje een reeël fuel verbruik voor een 744 tijdens cruise, climb en descend?

Nu cruise 9600kg brandstof per uur, climb 36000kg per uur en descend 7200kg per uur.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Weet iemand waar ik een plattegrond van schiphol kan krijgen? Dus van de gates, taxiways, en landing/startbanen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
DeeJee schreef op 06 oktober 2004 @ 11:57:
Weet iemand waar ik een plattegrond van schiphol kan krijgen? Dus van de gates, taxiways, en landing/startbanen.
http://www.1c.nl/html/mod...&d_op=viewdownload&cid=33

:)

[ Voor 15% gewijzigd door El_Bandito op 06-10-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

JRR

Anoniem: 94390 schreef op 06 oktober 2004 @ 11:01:
Om weer on-topic te komen, deze komt ook over niet al te lange tijd beschikbaar (hij is nu gold gegaan):

[afbeelding]
Raar kleurtje van dat panel. Volgens mij hebben ATR cockpits altijd een bruinachtige kleur in plaats van een grijze. Maar we zullen het ermaar op houden dat het nog een beta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
El_Bandito schreef op 06 oktober 2004 @ 11:55:
Heren, wat is een beetje een reeël fuel verbruik voor een 744 tijdens cruise, climb en descend?

Nu cruise 9600kg brandstof per uur, climb 36000kg per uur en descend 7200kg per uur.
Dat hangt af van dingen als bijvoorbeeld je gewicht en de wind. Het varieert. Als je de PSS gebruikt, daarvoor zijn handige fuelplanners te downloaden op avsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122592

omdat vele zo fijn aan het motten waren hebben jullie mijn postje niet gezien. :|
het gaat om de 1e alinea. kan fsim dit ook?

[bericht]
In het echie kunnen sommige vliegtuigen hun FMC aan de AT hangen zodat ook de snelheid volgens het vluchtplan wordt geregeld. Kunnen jullie dat ook in Fsim?

Btw erg mooie foto's Bramsel. echt super!...... edit: het zijn animatie plaatjes en dan zeg ik foto's .....hmn...ken je nagaan hoe realistisch ik ze vind....super. trouwens alle foto's die ik hier heb gezien zijn erg mooi. Wou dat ik het kon......

En idd over die hydr accumulator is er om nog te kunnen remmen op de baan als je hydr loss heb en van dat overschakelen merk je niks (afgezien van de toeters en bellen die afgaan in cockpit over je hydr loss) je heb het er als piloot druk genoeg mee om je kist manueel nog te kunnen bedienen. bijv bij f-70 heb je spierballen nodig en bv bij grote bakken (767,md-11, 74, bla bla) heb je je ram air hydr generator (die uitklapbare fan ) die voor een hydr druk zorgt om de kist nog een beetje te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

momania

iPhone 30! Bam!

offtopic:
Zo jongens, ik hoop dat de topic warning duidelijk genoeg is, ik wil vanaf hier dus ook geen verkeerd woord meer zien

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Anoniem: 122592 schreef op 06 oktober 2004 @ 12:52:
Ja dat kan. VNAV heet dat systeem (Vertical Navigation). Je drukt op VNAV en de AT volgt de snelheden die geprogged staan in de FMC. Simpel gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Anoniem: 123809 schreef op 06 oktober 2004 @ 04:26:
Eens kijken wat we grafisch uit FS konden halen :)
Wel jammer dat de JPEG-compressie goed zichtbaar is.

[...]
bram mag ik jou vragen zowel je videokaart instellingen als je fs instellingen hier neer te zetten. daarbij neem ik aan dat je die op je 'bram64' systeem hebt staan.

zie mijn specs en ik heb toch het idee dat alles veel strakker of juist smoother is bij jullie.gister heb ik met de instellingen zitten rommelen om het beter te maken en dat is een beetje gelukt. 1 van die schuifjes in het hardware tabblad stond op 8 en moest op 4 anders werden mijn aircraft textures blurry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Rateltje schreef op 06 oktober 2004 @ 12:39:
[...]

Dat hangt af van dingen als bijvoorbeeld je gewicht en de wind. Het varieert. Als je de PSS gebruikt, daarvoor zijn handige fuelplanners te downloaden op avsim.
Ik gebruik de 747-400 van Posky :) En werk met FSNAV... daar moet je zelf het brandstof-verbruik invullen. En die waardes kloppen nu voor geen meter, dus vandaar dat ik ff ongeveer wil weten hoeveel zo'n 744 nu verbruikt tijdens cruise, climb en descend...

Ik vlieg nu met ''clear weather''

Ja die proggies zijn allemaal leuk en aardig, hij vertelt je hoeveel fuel je moet meenemen, maar niet hoeveel ie verbruikt... :) Dat is eigenlijk meer voor als je moet gaan tanken.... hoeveel je moet meenemen.

[ Voor 36% gewijzigd door El_Bandito op 06-10-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Rateltje schreef op 06 oktober 2004 @ 00:44:
Het is gewoon mijn pakket. Derice heeft er niets mee te maken die heeft het alleen (zonder mijn toestemming, maakt niet uit ;) ) online gezet.
En nee het is niet normaal dat het 500 jaar duurt. Is dit bij het opstarten van FS of wanneer je een vlucht start? Wanneer je een vlucht start en het laden duurt wat langer dat is te verwachten.

Overigens begreep ik een eedere post van je niet helemaal. Gebruik je die afcads die opdiezelfde server stonden in FS2002? Dat kan namelijk niet. Die afcads zijn alleen voor FS2004 gemaakt.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_FrankO schreef op 06 oktober 2004 @ 13:37:
[...]

Het is gewoon mijn pakket. Derice heeft er niets mee te maken die heeft het alleen (zonder mijn toestemming, maakt niet uit ;) ) online gezet.
En nee het is niet normaal dat het 500 jaar duurt. Is dit bij het opstarten van FS of wanneer je een vlucht start? Wanneer je een vlucht start en het laden duurt wat langer dat is te verwachten.

Overigens begreep ik een eedere post van je niet helemaal. Gebruik je die afcads die opdiezelfde server stonden in FS2002? Dat kan namelijk niet. Die afcads zijn alleen voor FS2004 gemaakt.
Dat van dat lang opstarten is aan het begin als je FS opstart , bij het starten van een vlucht gaat het nog best wel snel.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
El_Bandito schreef op 06 oktober 2004 @ 13:30:
[...]

Ik gebruik de 747-400 van Posky :) En werk met FSNAV... daar moet je zelf het brandstof-verbruik invullen. En die waardes kloppen nu voor geen meter, dus vandaar dat ik ff ongeveer wil weten hoeveel zo'n 744 nu verbruikt tijdens cruise, climb en descend...

Ik vlieg nu met ''clear weather''

Ja die proggies zijn allemaal leuk en aardig, hij vertelt je hoeveel fuel je moet meenemen, maar niet hoeveel ie verbruikt... :) Dat is eigenlijk meer voor als je moet gaan tanken.... hoeveel je moet meenemen.
Je kunt het met zo'n fuelplanner wel zelf berekenen aan de hand van de gegevens die zo'n proggie verschaft. Maar voor een kant en klaar antwoord........ mmmm.... kijk eens in je aircraft.cfg voor e.e.a. aan gegevens en ga aan het rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Het is alleen bij het opstarten van FS zelf dat het zo lang duud met het AI pakket van The_FrankO. Verder bij het laden is de wachttijd niet echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
The_FrankO schreef op 06 oktober 2004 @ 13:37:

Blackhole schreef op 06 oktober 2004 @ 13:40:
Dat van dat lang opstarten is aan het begin als je FS opstart , bij het starten van een vlucht gaat het nog best wel snel.
Inderdaad, wat Blackie zegt klopt, het is bij het opstarten van FS. Dat duurt echt enige minuten.
Wat betreft de afcads, ik heb nog geen error gehad (dat is toch opvallend) dus neem ik aan dat ze werken. Maar ik heb al gezien dat er voor FS9 een nieuwe AFCAD versie is gemaakt, dus ik ga maar eens een vlucht maken en kijken of er in bijvoorbeeld Barcelona ook wat rondrijdt en -vliegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123809

jeehaa schreef op 06 oktober 2004 @ 13:20:

bram mag ik jou vragen zowel je videokaart instellingen als je fs instellingen hier neer te zetten. daarbij neem ik aan dat je die op je 'bram64' systeem hebt staan.
Inderdaad op 'bram64'.
Tja, dit was natuurlijk op z'n mooist om wat leuke screenshots te maken.
FS draait onder XP64, met de ATI beta-drivers.
FSAA & Anisotropic filtering in de drivers op max (4x, 16x) en dan op 1920x1440 FS'en.
In FS ook alles op max (autgen etc.)
Verder heb ik 9m scenery ge-enabled in fs9.cfg (geen idee of dat boeit.)
De scenery die ik gebruikt heb is Flylogic Switzerland Pro.
FPS: 7 (op de grond) tot 30 (in de lucht).
Die framerate op de grond is natuurlijk niet echt prettig, daarom draai ik normaal 1280x960 met autogen en dynamic scenery op normal en cloud pct op high, voor de rest alles hetzelfde als hiervoor.
Het is altijd zoeken naar de juiste balans tussen speelbaarheid en grafische kwaliteit.

Overigens resulteerde het instellen van FSAA en Anisotropic filtering op max (in plaats van minimaal of gemiddeld) in een flinke toename van het aantal fps.
Dit had 'k laatst ergens gelezen (weet niet meer of 't hier was) en dat blijkt dus ook voor mij op te gaan :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 123809 op 06-10-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JRR schreef op 06 oktober 2004 @ 12:24:
[...]

Raar kleurtje van dat panel. Volgens mij hebben ATR cockpits altijd een bruinachtige kleur in plaats van een grijze. Maar we zullen het ermaar op houden dat het nog een beta is.
Inderdaad, je loopt achter, de nieuwe ATR's kunnen met het bruine of met de blauwe kleur geleverd worden. Uiteraard heeft Flight1 dit als keuze mogelijkheid ingebouwd...

De beta is goud, dus we testen alleen nog maar de installatie en eventuele grove tekstfouten....

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 94390 op 06-10-2004 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zag trouwens zojuist dat er nieuwe screenshots zijn van de in ontwikkeling zijnde Real Germany 3:

Afbeeldingslocatie: http://www.aerosoft.de/shop-de/bilder/screenshots/fs2004/realgermany3_14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aerosoft.de/shop-de/bilder/screenshots/fs2004/realgermany3_12.jpg

Ziet er erg real uit, wou dat Nederland ook is in deze kwaliteit kwam :)

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 90313 op 08-10-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Ziet er strak uit.
Het NL2000 team was / is toch ook met zo iets bezig. Ze hadden 4000 luchtfoto's van een MB of veertig gekregen van een of ander bedrijf. Volgens mij zou dat dan versie 3 zijn van de scenery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
The_FrankO
Ben even naar EKCH gevlogen voor een AFCAD 2002/2004 check, maar ik zie hier toch voldoende vliegtuigen van diverse pluimage. Of heeft dat alleen met PAI te maken?

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/pai.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De afcads van fs2004 zijn compleet anders dan die van fs2002. Daarom zal FS2002 deze ook nooit goed kunnen gebruiken.

Dat je wat vliegtuigjes ziet staan zoals op die screenshot van je komt omdat FS zelf al een aantal gates heeft. Een gedownloade van bijvoorbeeld avsim zal veel meer verkeer laten zien. Let dan wel op je FPS ;)

Overigens kun je volgens mij hier FS2002 afcads vinden: http://afcad.projectai.com daar komen overigens ook die FS2004 afcads vandaan :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Ok is duidelijk, thx :)
Zal ik dan maar eens een afcad pakket pakket gaan maken voor FS2002? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:22
Anoniem: 121157 schreef op 06 oktober 2004 @ 10:39:

Verder zit ik met een klein PMDG 737 probleempje. Ik probeer mewat meer te verdiepen in fuelplanning, maar ik krijg iedere keer op de grond of in de lucht een FMC warning dat ik niet genoeg fuel bij me heb. Dit resulteert dat ik dan weer te veel meeneem, terwijl dat helemaal niet nodig was.

Wie kan me helpen? tx!
Na het inleggen van de route, init perf, engine ratings kijk ik op de PROG pagina waar de verwachte fuel bij aankomst staat (fob dacht ik). Dan tune ik de actuele fuel zodat ik een fob van ong. 2000 (kg) overhoud (deze stap kan realistischer denk ik :) ).
Heel af en toe krijg nog wel een fuel too low melding en soms ook houd ik 1000 kg meer over dan de estimate. Misschien omdat ik de cruize wind / temperatuur dan niet goed heb gezet (terwijl ik meestal met hetzelfde fair weather vlieg }:O ).

En natuurlijk drie extra badkuipen (a 80 liter) als je van de polderbaan moet starten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door mekkieboek op 06-10-2004 20:50 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha 3 badkuipen! Dat is een goeie.

Tx voor je bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Init ref page? :? Kan iemand mij een snelcursus geven? :) (graag met plaatjes, dat is wel zo duidelijk denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-07 09:18

bennierex

Pilot_Z

mekkieboek schreef op 06 oktober 2004 @ 20:45:
[...]

Na het inleggen van de route, init perf, engine ratings kijk ik op de PROG pagina waar de verwachte fuel bij aankomst staat (fob dacht ik). Dan tune ik de actuele fuel zodat ik een fob van ong. 2000 (kg) overhoud (deze stap kan realistischer denk ik :) ).
Heel af en toe krijg nog wel een fuel too low melding en soms ook houd ik 1000 kg meer over dan de estimate. Misschien omdat ik de cruize wind / temperatuur dan niet goed heb gezet (terwijl ik meestal met hetzelfde fair weather vlieg }:O ).

En natuurlijk drie extra badkuipen (a 80 liter) als je van de polderbaan moet starten. :)
Bij een 737 reken je ongeveer 15kg per minuut taxiën. Fuel plannen is trouwens imho een vak apart. Ik weet niet of je er aan kunt komen, maar er zijn uitgebreide tabellen en grafieken voor om de benodigde fuel te berekenen. Deze houden ook rekening met wind, cruise-mode (ECON, LRC, fixed IAS of Mach), flightlevel, OAT, etc.
Hiermee kun je je tripfuel verkrijgen. Dan stop je er nog taxi fuel, ongeveer 30% reserve fuel, alternate fuel en final reserve fuel bij en dan heb je zo'n beetje de hoeveelheid die je mee moet nemen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Een afbeelding van de nog steeds roelerende FMC van de 767PIC. 8)
Als je op de knop INIT REF drukt krijg je default de PERF INIT page zoals hier afgebeeld.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fmc_perf_init.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Hazel op 07-10-2004 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Dat is een mooie FMC 8) Er was nog een soort van ... Ref page waar ik dingen niet van begreep maar ben het even kwijt. 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door ND863 op 07-10-2004 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
ND schreef op 07 oktober 2004 @ 08:09:
Dat is een mooie FMC 8) Er was nog een soort van ... Ref page waar ik dingen niet van begreep maar ben het even kwijt. 8)7
Kan me haast niet voorstellen dat de Noof de FMC niet goed kent? B) Ik zal hier zo even de INIT/REF INDEX page neerzetten, kun je kiezen ;)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fmc_init_index.jpg

De FMC van de 737NG heeft nog meer functies heb ik gezien, maar als je uitleg wilt kan ik je alleen de pagina's van de 767 FMC aanbieden. Het is gewoon invullen wat leeg is, in de volgorde die de LSK (Line Select Key) 6R aangeeft.

IDENT: '1e pagina' van de FMC die je ziet als je je FMC voor het eerst selecteert. Hierop staan dingen als het vliegtuigmodel (dat weet je vaak al wel denk ik :9) de AIRAC cycle en het soort motor dat onder de vleugel hangt.

POS INIT: Hier zet je de huidige positie neer. Dat kan door de ICAO code van de luchthaven in te putten of (dmv het IRS) de huidige positie handmatig in te stellen.

PERF INIT: Plaats om de ZFW in te vullen. De FMC bepaalt dan automatisch de Gross Weight. Verder Reserves, de waarde die bepaalt wanneer een onvoldoende brandstof waarschuwing wordt afgegeven. Ook hier de Cruise Altitude invullen en de Cost Index.

TAKE OFF REF: Stand van de flaps voor take-off, Temperatuur voor het bepalen van de take-off thrust en de Altitude van de baan.

APPROACH REF: Hier hoef je niets in te vullen. Deze pagina wordt automatisch 'ingevult' wanneer je de bestemming nadert en geeft de snelheden aan die het vliegtuig moet hebben bij een bepaalde flapstand. Het enige wat je net voor final moet doen is de snelheid bij de laagste flapstand kopieren naar FLAP/SPEED waardoor deze snelheid (de Vref) bij je EADI speedbar verschijnt.

Tot zover de INIT/REF afdeling. Zijn er verder nog vragen en heb ik het goed uitgelegd? B)

[ Voor 82% gewijzigd door Hazel op 07-10-2004 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:22
bennierex schreef op 07 oktober 2004 @ 01:20:
[...]

Bij een 737 reken je ongeveer 15kg per minuut taxiën. Fuel plannen is trouwens imho een vak apart. Ik weet niet of je er aan kunt komen, maar er zijn uitgebreide tabellen en grafieken voor om de benodigde fuel te berekenen. Deze houden ook rekening met wind, cruise-mode (ECON, LRC, fixed IAS of Mach), flightlevel, OAT, etc.
Hiermee kun je je tripfuel verkrijgen. Dan stop je er nog taxi fuel, ongeveer 30% reserve fuel, alternate fuel en final reserve fuel bij en dan heb je zo'n beetje de hoeveelheid die je mee moet nemen. :Y)
Ik geef meteen toe, ik leg mijn realisme lat niet zo hoog. Ofschoon mijn drie badkuipen schatting niet onredelijk is. Ik heb dat wel eens bekeken en toen was ik bij het short holden van 36L toch echt 200 kg lichter. Is fuel plannen overigens niet echt een vak apart dwz is dat niet de taak van de mensen op kantoor?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Rateltje schreef op 06 oktober 2004 @ 17:55:
Ok is duidelijk, thx :)
Zal ik dan maar eens een afcad pakket pakket gaan maken voor FS2002? :P
Hey misschien een duffe vraag hoor, maarehhh wat maakt het zo dat jij nog zo'n fs2002 freak bent ? Daar is natuurlijk niks mis mee, maar ik vraag het me zo af. Of heet 't met de PIC te maken O-)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Wilde schreef op 07 oktober 2004 @ 09:12:
[...]

Hey misschien een duffe vraag hoor, maarehhh wat maakt het zo dat jij nog zo'n fs2002 freak bent ? Daar is natuurlijk niks mis mee, maar ik vraag het me zo af. Of heet 't met de PIC te maken O-)
Hehe, mijn PC is gewoon te traag voor FS9 :'( En dat de PIC draait met FS8 is HEEL mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Ter ondersteuning van het verhaal van BenRex, hier is een basis-flightplan te downloaden waarop je duidelijk de brandstofberekening kunt zien (pagina 2).
De gegevens in het flightplan inclusief de brandstofberekening worden inderdaad door het kantoor van de maatschappij geleverd, gewoon aan de hand van de computer. Voor de vliegers zou dat veel te veel tijd kosten, en met de slots van tegenwoordig is het tevens een onbegonnen taak.

[ Voor 40% gewijzigd door Hazel op 07-10-2004 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106009

Met natuurlijk de aantekening dat de vliegers uiteindelijk beslissen hoeveel fuel ze meenemen ivm bv runway changes. 90% bij ons rond het gewoon af naar boven. Krijg je van kantoor 89.487 kgs, wordt het dus 90 ton. Probeer ook maar eens 89.487 er precies in the krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

even heel wat anders. Ik wilde eens een keertje geen grote kist. geen ATC en geen FMC dus vandaar deze vlucht in deze kleine CRJ alles manual gevlogen volgende de jeppesen kaarten.. heeeeel erg leuk om te doen, want je hebt het ontzettend druk met VOR's tunen radialen vliegen enz...

jammer dat er maar max. 10 pics gepost mogen worden, want ik het er nog veel meer hele mooie

KSFO (san fransisco) - KLAX (los angeles) en de kist is van project opensky (zo maar een willekeurige livery gekozen :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/10.jpg

dat standaard panel pakt de ILS een stuk slechter op dan de PMDG :P

[ Voor 5% gewijzigd door jos_zwa op 07-10-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

of voor ik het vergeet. voor de mensen die willen weten welke sids en stars ik (manual) gevlogen heb:

PORTE3 SID san fransisco[/b]

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/13.jpg

SADDE6 Arrival (STAR)

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/12.jpg

ILS runway 24L los angeles

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/11.jpg

suc6 :P

[ Voor 21% gewijzigd door jos_zwa op 07-10-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Is dat programmatje freeware oid? Ziet er wel mooi uit, ik gebruik nu SimPlates voor charts maar dan moet hij elke keer PDF bestanden opstarten en hij is niet echt compleet bij nederlandse airports...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Megamind schreef op 07 oktober 2004 @ 12:28:
Is dat programmatje freeware oid? Ziet er wel mooi uit, ik gebruik nu SimPlates voor charts maar dan moet hij elke keer PDF bestanden opstarten en hij is niet echt compleet bij nederlandse airports...
nee is geen freeware. dat is jeppesen simcharts 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Jos, gave shots. Je moet alleen op final wel je Heading Selector instellen, dit volgens mij in verband met Go Around procedures, zodat je direct runway track kan nemen. :)

Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
jos_zwa schreef op 07 oktober 2004 @ 12:20:
*knip*
dat standaard panel pakt de ILS een stuk slechter op dan de PMDG :P
mmmmmmmm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Anoniem: 121157 schreef op 07 oktober 2004 @ 13:01:
Hoi Jos, gave shots. Je moet alleen op final wel je Heading Selector instellen, dit volgens mij in verband met Go Around procedures, zodat je direct runway track kan nemen. :)

Of niet?
helemaal gelijk :D vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik wil hier eigenlijk niet meer posten, maargoed... :P

Je kan gewoon in de PMDG manual rotzooi fuel planning gedoe vinden...
ze hebben dr ook een tabel bij met verbruik voor 736/7
Belangrijk is je Trip Length, dus als je 2200nm vliegt, zoek je in dat tabel op hoe lang je daar over doet... 2200nm is ongeveer 5:20.. Dan zoek je de wind op, als je bijv. zo'n 75kts headwind krijgt, dan houd je rekening met een langere tijd, dus 5:20x75=400, dat wordt je "wind component adjustment", en die tel je op bij het aantal nm, dus in dit geval 2200+400=2,600 NAM (Nautical air miles) en aan de hand daar van kan je dus weer dat tabel gebruiken om het te gebruiken fuel af te lezen.
Hetzelfde trucje doen je voor de weg naar je alternate... Taxi neem je zo'n 500lbs, maar misschien iets meer als je idd naar de poldèur baan moet...
holding fuel neem je zo'n 2000lbs, en reserve zo'n 1,800lbs bijvoorbeeld... maargoed, dit staat allemaal in de manual!
en als jullie dit al aan hadden gehaald, mijn excuses voor het ongemak..

(zo, dit was echt mijn laatste post hoor :P maar ik kon mezelf niet houden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:05
nealzie schreef op 07 oktober 2004 @ 19:02:
Ik wil hier eigenlijk niet meer posten, maargoed... :P

Je kan gewoon in de PMDG manual rotzooi fuel planning gedoe vinden...
ze hebben dr ook een tabel bij met verbruik voor 736/7
Belangrijk is je Trip Length, dus als je 2200nm vliegt, zoek je in dat tabel op hoe lang je daar over doet... 2200nm is ongeveer 5:20.. Dan zoek je de wind op, als je bijv. zo'n 75kts headwind krijgt, dan houd je rekening met een langere tijd, dus 5:20x75=400, dat wordt je "wind component adjustment", en die tel je op bij het aantal nm, dus in dit geval 2200+400=2,600 NAM (Nautical air miles) en aan de hand daar van kan je dus weer dat tabel gebruiken om het te gebruiken fuel af te lezen.
Hetzelfde trucje doen je voor de weg naar je alternate... Taxi neem je zo'n 500lbs, maar misschien iets meer als je idd naar de poldèur baan moet...
holding fuel neem je zo'n 2000lbs, en reserve zo'n 1,800lbs bijvoorbeeld... maargoed, dit staat allemaal in de manual!
en als jullie dit al aan hadden gehaald, mijn excuses voor het ongemak..

(zo, dit was echt mijn laatste post hoor :P maar ik kon mezelf niet houden :P)
Dat is inderdaad een goede manier om de fuel load uit te rekenen. Een andere mogelijkheid is natuurlijk het gebruiken van een programma als deze.

Waarom reken jij eigenlijk met lbs? Ik gebruik zelf kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Het is voor mij zeker 2 weken geleden dat ik een landing heb gemaakt!

- Net weer een vluchtje EHAM -> EGGP, de avond valt en FS ook 8)7
- Ik open de map van FS en dat was ook de druppel voor FS
- Ik ben aan het cruisen vliegt er een ander tegen me knetter aan |:(

Er waren toch meer met het avond probleem? Is daar een patch voor ofzo? Ik kon niks vinden op avsim..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Is er een mogelijkheid om dat ATC panel te blokeren in FS 2004 behalve als ze tegen jou praten. Heel irritant want ik probeerde een paar mooie screens te maken op final, maar elke keer springt dat ATC scherm ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
Dennis_k schreef op 07 oktober 2004 @ 19:31:
Is er een mogelijkheid om dat ATC panel te blokeren in FS 2004 behalve als ze tegen jou praten. Heel irritant want ik probeerde een paar mooie screens te maken op final, maar elke keer springt dat ATC scherm ervoor
Ik gebruik dat ding al een tijd niet meer, maar volgens mij kun je hem met de ` (links naast de 1 dus) gewoon laten verdwijnen.
Als ATC wat tegen je te zeggen heeft, komtie weer tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Settings -> ATC -> Auto-open ATC window :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Springt dit venster dan wel in beeld als de ATC het tegen mij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dennis_k schreef op 08 oktober 2004 @ 11:29:
Springt dit venster dan wel in beeld als de ATC het tegen mij heeft?
Ja, iedere keer wanneer ATC iets zegt komt het venster naar boven, en verdwijnt weer wanneer het niet tegen jou was (ivm reply).

Ikzelf vind het een buggy systeem, en ram dan vaak op ` om het venster weer weg te krijgen.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Dan heb ik deze instelling al goed staan. Zodar het niet tegen mij is springt dit venster openen om na de berichten weer te verdwijnen. Ik vindt het zo irritant, vooral als ik op final zit en met de hand ga landen. Dan ben je best geconcentreerd bezig met alles en dan poef, zo'n ATC scherm voor je neus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dennis_k schreef op 08 oktober 2004 @ 11:54:
Dan heb ik deze instelling al goed staan. Zodar het niet tegen mij is springt dit venster openen om na de berichten weer te verdwijnen. Ik vindt het zo irritant, vooral als ik op final zit en met de hand ga landen. Dan ben je best geconcentreerd bezig met alles en dan poef, zo'n ATC scherm voor je neus
Je kunt dit volgens mij niet uitzetten nee. Hij komt in beeld zodra er een melding voor wie dan ook is. Alleen blijft hij voor jou wel in beeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
DutchCommando schreef op 07 oktober 2004 @ 19:25:
[...]

Dat is inderdaad een goede manier om de fuel load uit te rekenen. Een andere mogelijkheid is natuurlijk het gebruiken van een programma als deze.

Waarom reken jij eigenlijk met lbs? Ik gebruik zelf kg.
alles in de luchtvaart gebeurt in lbs-en :)

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spitfire around EGKK.

En als ik dan toch daar ergens moet parkeren kan ik gelijk wel even gaan spotten naar vertrekkende planes :)

Was gelukkig nog erg druk.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9U845J46HIB7

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0Q53Y5P670X8

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/87E2J7AFOVC4

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/G0M1ET4O5L1C

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/V86V7G4TIT56

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/LW2P8OJ8BK0L

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/467S679L79O8

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/GD921Q29282D

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0W5M8U0669R7

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/N210Q841XKC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Dennis_k schreef op 08 oktober 2004 @ 11:54:
Huh ik heb het vinkje UIT staan en de ATCer heb ik geen last meer van :| Hij popt ook niet omhoog als ie iets tegen jou zegt, maar dat maakt je alleen maar alerter :) Net alsof in real er ook een scherm op pupt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Evilernie schreef op 08 oktober 2004 @ 15:56:
[...]

alles in de luchtvaart gebeurt in lbs-en :)
Hohoho, we zitten hier niet in een land waar we lbs etc gebruiken. Ook in de rest van europa praten we gewoon over kilogrammen. Op de EFIS van deze 737 is dat bijvoorbeeld goed te zien: http://www.airliners.net/open.file/684636/L/ Kilogrammen komen ook terug bij het berekenen van fuel, TOW etc. Airbus geeft bijvoorbeeld op zijn site ook specificaties op in zowel lbs als kg (ton).

offtopic:
Een klein beetje research mag dus wel, gewoon maar wat roepen helpt niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28510

Weet iemand of de FMC van de PIC767v2 ook verbeterd zal worden? Met name het lettertype van de oude FMC klopt volgens mij niet helmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-07 12:04
Afbeeldingslocatie: http://forums.avsim.net/user_files/93689.jpg

Mooi weer :9
Afbeeldingslocatie: http://forums.avsim.net/user_files/93691.jpg

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DutchCommando schreef op 08 oktober 2004 @ 17:28:
[...]

Hohoho, we zitten hier niet in een land waar we lbs etc gebruiken. Ook in de rest van europa praten we gewoon over kilogrammen. Op de EFIS van deze 737 is dat bijvoorbeeld goed te zien: http://www.airliners.net/open.file/684636/L/ Kilogrammen komen ook terug bij het berekenen van fuel, TOW etc. Airbus geeft bijvoorbeeld op zijn site ook specificaties op in zowel lbs als kg (ton).

offtopic:
..

Wat dacht je van heel rusland ')

@ Blackhole: Heeft die spitfire een beetje een leuk panel en vliegeigenschappen ???

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Wilde schreef op 08 oktober 2004 @ 20:57:
[...]
Wat dacht je van heel rusland
Het is maar goed dat niet "heel Rusland" binnen Europa ligt. Maar ik denk dat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt. Voor allen die me nog niet volgen: doe niet net alsof je iets zeker weet als je het niet zeker weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op 08 oktober 2004 @ 20:57:
[...]
..

Wat dacht je van heel rusland ')

@ Blackhole: Heeft die spitfire een beetje een leuk panel en vliegeigenschappen ???
ja alles is goed aan dat ding , zelfs het sound klink eindelijk is lekker.
Alleen voor dit ding met je wel geld neer liggen.

hier een screenshot van wat er in die update zit

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/74523HDPADY8

hij is van AlphaSim

http://www.alphasim.co.uk/main.html

Hier wat info:

Although only a supposed stop-gap solution, 5,665 Mk.IX Spitfires were built and it became perhaps the best-known of all the many variants. Based on the Mk.V airframe, the '9 had the new 60-series Merlin engines and so performed much better at high altitude.
The Mk.IX quickly negated the advantage previously enjoyed by the Fw190 during 1942.

** CFS2, FS2002 and FS2004 only **

Features -

- Two-model set with four texture schemes :

Mk.VIII - 421 Sqn. grey/green camo
Mk.VIII - USAAF desert scheme
Mk.IX - 43 Sqn. grey/green camo
Mk.IX - desert scheme

- Dynamic shine effect
- Merlin soundset included
- Sliding canopy and opening access door
- Detailed virtual cockpit with various animations
- Fine-tuned, sim-specific flight characteristics
- Authentic 2D panel and gauges
- CFS2 version includes selectable weapons (bombs & drop tank)

Length: 29 feet 11 ins.
Span: 32 feet 7 ins.
Weight: E/L 4998/6417 lbs
Power: Merlin 61, 63, 66, 70
Range: 1,135 miles with external fuel
Max Speed: 396 m.p.h
Armament: 2 x 20mm Hispano cannon, 4 x 0.5in Browning machine-guns, 1 bomb up to 1,000lb

en kost $US 14.00 (£ 7.81)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

*Blij*
Zo juist m'n eerste vlucht in de PMDG gedaan op basis van een IRL flightplan (keer gehad van een KLM piloot). Tripje EHAM - LFPG. Netjes ingeprogged in de FMC. :)

Ging opzich wel, alleen de descent niet echt, de autoland daarin tegen weer wel, met een beetje klooien. Wel erg gaaf, heb zelf ook eens een IRL vlucht mee mogen maken, en daar zag 't er wel wat indrukwekkender uit dan met zo'n PMDG, al komt het wel beter in de buurt dan met die standaard dingen uit FS2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De MS FS2004 PATCH is uit...

Download link:

http://www.microsoft.com/...e9.1_english.asp#overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Dat is een goed begin van het weekend :P

Het volgende ben ik bij het installen van de patch tegengekomen dus waarschijnlijk zullen er straks meer zijn:

De patch bleef hangen bij MODULES\PANELS.DLL om vervolgens af te breken met de melding the update was not installed successfully.

Even een verse Panels.dll van de originele FS9 CD2 die in MSGAME3.CAB is te vinden terug zetten in de FS9\modules folder en de patch installeert verder probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

DutchCommando schreef op 08 oktober 2004 @ 17:28:
[...]

offtopic:
ik kan me niet voorstellen dat een piloot het fijn vindt om in zo'n config te vliegen. en dan bedoel ik die gesplitte EHSI :D ik heb het wel eens bij de PMDG gedaan maar ik vind het echt niet fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

rdluca schreef op 09 oktober 2004 @ 07:08:
[...]

Dat is een goed begin van het weekend :P

Het volgende ben ik bij het installen van de patch tegengekomen dus waarschijnlijk zullen er straks meer zijn:

De patch bleef hangen bij MODULES\PANELS.DLL om vervolgens af te breken met de melding the update was not installed successfully.

Even een verse Panels.dll van de originele FS9 CD2 die in MSGAME3.CAB is te vinden terug zetten in de FS9\modules folder en de patch installeert verder probleemloos.
bij mij ging gie in 1 keer goed. maar ik ben benieuwd wat er nu allemaal voor files geinstalleerd zijn die mijn add-ons naar de klote gemaakt heeft zoals ander water wat ik geinstalleerd had. fsworld2004 en andere ground textures staan nu denk ik allemaal weer op default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jos_zwa schreef op 09 oktober 2004 @ 12:49:
[...]

bij mij ging gie in 1 keer goed. maar ik ben benieuwd wat er nu allemaal voor files geinstalleerd zijn die mijn add-ons naar de klote gemaakt heeft zoals ander water wat ik geinstalleerd had. fsworld2004 en andere ground textures staan nu denk ik allemaal weer op default.
fsworld2004 ?
waar heb jij die gekocht?

Want bij LHS is hij niet te krijgen.
En dat is toch die addon van 3 dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Blackhole schreef op 09 oktober 2004 @ 13:16:
[...]

fsworld2004 ?
waar heb jij die gekocht?

Want bij LHS is hij niet te krijgen.
En dat is toch die addon van 3 dvd's.
heb ik niet gekocht :P :X :X :*)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De eerste de beste die in dit topic nog een ander gaat corrigeren op spelfouten of afzeiken op wat voor manier dan ook, kan per direct een vakantie verwachten van onbepaalde tijd.