Toon posts:

Nikon D70 en Nikkor 18-70/3.5-4.5 Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.639 views sinds 30-01-2008

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
En met dit ding kun je 2000 foto's ipv 600 foto's maken zonder te herladen? :D

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 21:01

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Zo ongeveer ja Jaded ;) Helaas staat er nog geen prijs bij, maar denk niet dat het extreem duur zal worden: het is geen Nikon-brand enzo :)

LinkedIn
Twitter

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17:21
2000? op die site zie ik 1400 staan

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Anoniem: 116136

hij verdrievoudigd de batt. capaciteit, dus in theorie = 600*3=1800 pics, maar het zal dus wel ergens rond die hoeveelheid liggen.. 'T is in ieder geval een mooie aanvulling voor alle D70 gebruikers :)

• Jaded
Acid_Burn schreef op 07 oktober 2004 @ 00:34:
2000? op die site zie ik 1400 staan
Het was ook een ruwe schatting ;)

Is er iemand hier die een macro-lens bij de D70 gebruikt?

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Niet op de D70, Jaded, wel op de D100.

Ik heb de 60/2.8 micro. Zelden zo'n scherpe lens gezien, vooral op de kortere afstanden. Alleen voor insecten e.d. is hij minder geschikt. Dan is 60mm wat aan de korte kant.

Overigens kun je ook eens kijken naar de Tamron 90/2.8 SP Di, of de Sigma 105/2.8 macro. Beide erg goed. :9

• Remy

Remy

Moderator General Chat

Topicstarter
Anoniem: 116136 schreef op 07 oktober 2004 @ 00:46:
hij verdrievoudigd de batt. capaciteit, dus in theorie = 600*3=1800 pics, maar het zal dus wel ergens rond die hoeveelheid liggen.. 'T is in ieder geval een mooie aanvulling voor alle D70 gebruikers :)
Yep :) Abbadon vroeg zich af waarom Nikon niet zo'n grip had gemaakt/uitgebracht voor de D70, maar dat is (waarschijnlijk) zoals iemand al eerder zei omdat het hun instapmodel is, en dat ze nog wat mensen voor de D100 (+ evt opvolger) en hogere modellen willen aantrekken :)

LinkedIn
Twitter

• hbokh
  • Laatst online: 06-04 23:32

hbokh

Unox: the worst OS!

Remy schreef op 06 oktober 2004 @ 23:30:Eindelijk een vertical grip voor AA-batterijen :) De naam is JND70 en is hier te vinden. Nou nog zien dat deze in NL ook op de markt komt :)
Als dat ding op AA-batterijen moet werken, zal de D70 ze wel opvreten en haal je zeker geen >1000 shots!

Zie ook de uitgebreide thread op DPreview D70-forum:
http://forums.dpreview.co...rum=1034&message=10501779

This is my sick nature.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28
't is wel een weinig elegant ding zeg. Kennelijk zijn de geruchten dat Nikon geen aansluitingen voor 'n shutter release in het accucompartiment had gemaakt dus niet waar?

Dato DUO synth voor twee

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:29
Uit het DPreview forum:

D70 vertical grip:
http://www.hkjenis.com/company/dch/DSLR/D70-1.GIF

D100 vertical grip:
http://www.hkjenis.com/company/dch/DSLR/D100-1.gif

Is hetzelfde plaatje, alleen bewerkt in Photoshop...

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:54
Is het nu een Hoax? of gaat het echt werken.

Ik had begrepen dat de shutter niet werkend te krijgen is op de conventionele manier, en je dus met IR of met een modificatie van je cam moet werken.

Gasloos huis uit 1906 - 4,2Kwp Enphase N/Z - Edel Auer 80L WP Boiler - Sanura WTW @ Douche - 5kW Daikin L/W WP

Sander-B schreef op 07 oktober 2004 @ 12:23:
Uit het DPreview forum:

D70 vertical grip:
[afbeelding]

D100 vertical grip:
[afbeelding]

Is hetzelfde plaatje, alleen bewerkt in Photoshop...
Hmm, ik wil niet lullig doen, maar misschien tijd voor een bril? :7 Ik zie toch echt heel duidelijk verschil tussen deze 2 dingen, voornaamste zijn de uitstekende contactjes, en het fijt dat er een mooi draaischijfje zit op die van de D100!

• Anoniem: 27713
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
duidelijk een fotosoep dus!.

de kras die digaginaal over het "leren"hardgreep onder het wieltje loopt zit ook o pcies dezelfde plek.

leuke fotosoep maar beetje overduidelijk als alle kleine details in de foto's overeenkomen.

stand van het wieltje,
lichtinval,
krasjes,
ect.

voor mijn gevoel een hoax, jammer

• David
Ja, of het is een enkel prototype wat ze gebruikt hebben. Misschien is dit wel een soep, maar zelfs dat wil toch niet zeggen dat het hele verhaal een hoax is? Ondanks dat het misschien geen hoax is, vind ik het raar dat het nu opeens wel mogelijk is voor de D70 een grip met shutter release knop te maken.

Dato DUO synth voor twee

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:48
't is ook niet onmogelijk, de grip simuleerd of de afstandsbediening (en bediend de camera dus via IR) Of je camera moet verbouwd worden (dag garantie)..

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 09:30
Allen,

Vraagje: Gaat een Nikkor AF-S 2,0x converter II verminderde functionaliteit (AF?) krijgen van mijn Kitlens (18-70)?

Ik heb nu naast de kitlens de Sigma 70-300 APO super Marcro II, maar ik moet tijdens het fotograferen van bijv. snowboarders erg vaak van lens wisselen. Als ik met de converter mijn lens kan boosten naar 36-140 zou ik een geweldige tussenoplossing hebben...

Iemand enig idee?

Eric

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-06 19:58
Likoning schreef op 07 oktober 2004 @ 16:42:
Allen,

Vraagje: Gaat een Nikkor AF-S 2,0x converter II verminderde functionaliteit (AF?) krijgen van mijn Kitlens (18-70)?
Je verliest de AF op je lens (min. diafragma komt boven de f5.6), verder verlies je met een 2x converter de nodige scherpte.

Anoniem: 22659

De nikon cenverters passen alleen op de teleprimes van Nikon en niet op de objectieven die je noemt. Dat gaat dus niet passen. Zie de site van Nikon. Zie de verwante producten.

Als je toch een converter wilt, kijk dan eens naar de Sigma EX converters.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 07-10-2004 18:18]

• Floor-is
  • Laatst online: 12:05
Past een AF-S Teleconverter alleen op een prime joh? Da's nogal naar, uberhaupt al als het niet op een zoom kan, hoewel ik wel had verwacht dat het niet op de kitlens zou gaan.

Raar van die primes omdat ik voor mijn Canon-lenzen (70-200 bijvoorbeeld) wel gewoon een teleconverter kan gebruiken (maar dat niet wil ivm licht- en kwaliteitsverlies).

Bericht hierboven

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020
Ik probeer voor Photoshop CS een raw plugin te vinden waarmee ik dus de .nef bestanden kan importeren. Volgens nikon wordt die geinstalleerd als je Nikon View installeert, maar dat programma wil ik niet, ik wil alleen de photoshop plugin? Ik ben vast niet de enige hiering, dus weet iemand waar ik die losse plugin kan vinden of hoe ik dit kan oplossen?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020
:D Mooi, dat werkt. Ik heb wel op die adobe site gezeten, maar het daar niet gevonden. Maar ik heb het nu iig :D

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18

Zoefff

❤ 

Zoefff in "Nikon D70 en Nikkor 18-70/3.5-4.5 Deel 2" O-) :P

Wel jammer trouwens dat die grip misschien een HOAX is. Heeft iemand hem zelf ook op de PhotoKina gezien of niet?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Floris schreef op 07 oktober 2004 @ 18:21:
Past een AF-S Teleconverter alleen op een prime joh? Da's nogal naar, uberhaupt al als het niet op een zoom kan, hoewel ik wel had verwacht dat het niet op de kitlens zou gaan.

Raar van die primes omdat ik voor mijn Canon-lenzen (70-200 bijvoorbeeld) wel gewoon een teleconverter kan gebruiken (maar dat niet wil ivm licht- en kwaliteitsverlies).
Klopt en volgens mij kan ook de Nikon converter op de 70-200/ 2.8 van Nikon, alleen weet ik het niet zeker. Volgens mij past die converter op alle primes en alle profi zooms (dus net als de converter van Canon), maar ik weet het niet zeker. Wat ik wel zeker weet, is dat ie niet past op de standaard zoomlenzen.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-06 17:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik dacht dat die converter wel op standaard zoom objektieven past. Probleem is echter dat je minimaal F4 of beter moet hebben, wil het nog werkbaar zijn.
Die 2.0x converter scheelt je 2 à 3 stops.

Leuke lamp, overigens !!

• Mark
Anoniem: 22659 schreef op 07 oktober 2004 @ 20:17:
Klopt en volgens mij kan ook de Nikon converter op de 70-200/ 2.8 van Nikon, alleen weet ik het niet zeker. Volgens mij past die converter op alle primes en alle profi zooms (dus net als de converter van Canon), maar ik weet het niet zeker. Wat ik wel zeker weet, is dat ie niet past op de standaard zoomlenzen.
Klopt niet. De converter past ook op niet profi lenzen (de 70-300D ED is niet echt profi). De AF blijft natuurlijk wel alleen maar werken met lenzen welke maximaal f2.8 hebben over het hele bereik met een 2x converter en f3.5 voor een 1.4x converter.
Voor een compleet overzicht welke lenzen ondersteund worden kun je de volgende PDF's raadplegen (in de kolom TC-201 en verder):
AF Lenzen specification
MF Lenzen
DX lenzen zoals de kitlens van de D70 worden overigens helemaal niet ondersteund. Wellicht dat je daarvoor beter naar een tamron of kenko converter kunt kijken.

[Voor 13% gewijzigd door Mark op 07-10-2004 20:39]

• smallblock

smallblock

Wat ik me wel afvraag: heeft die AF-S converter nog wel de mechanische AF "doorschakeling" of alleen de extra kontaktjes voor een motorische AF-S lens

Leuke lamp, overigens !!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:56
Mij werd geadviseerd om te leren pannen.
Ik dus vrolijk aan de slag langs de snelweg.
Maar kan toch gevaarlijke situaties opleveren.
Ik wilde jullie deze foto niet onthouden.

http://img13.exs.cx/img13/8963/DSC_0583Small.jpg

Mvg Patrick

[Voor 4% gewijzigd door patrickt35 op 07-10-2004 20:47]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:12
Dacht hij dat hij geflitst werd ofzo? :P

|>

Anoniem: 121315

Heeft er iemand ervaring met het 80-200 objectief in combinatie met de D70 en wat vind je er van?

haha die is mooi, die gozer dacht zeker dat je collega's 200 meter verderop stonden met de mobiele pinautomaat >:)

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 09:30
patrickt35 schreef op 07 oktober 2004 @ 20:46:
Heb ik dus ook gehad, had mijn D70 net een half uur, onderweg terug van de winkel naar huis langs de A27 even proberen te pannen, onder de bomen achter een muur van een meter hoog...
Ik denk dat 10% van de automobilisten in de ankers ging... allemaal paranoide vanwege flitsers...
Ben er toen maar snel mee gestopt!

• dawg
  • Niet online
Anoniem: 121315 schreef op 07 oktober 2004 @ 21:14:
Heeft er iemand ervaring met het 80-200 objectief in combinatie met de D70 en wat vind je er van?
Wel met de 70-200VR icm de D100. En dat is echt een superlens, maar wel duur (al vergeet je dat meteen weer wanneer je je foto's bekijkt). :9 :9

De 80-200/2.8D bedoel je neem ik aan?
Ook dat optiek is zeer scherp en contrastrijk. Geen SWM, dus focus is niet zo snel als van de 70-200, maar nog steeds acceptabel. Ook weegt hij wat minder zwaar dan de 70-200, dus zal hij wat beter in balans zijn met je D70. Ik heb echter wel verhalen gelezen dat de statiefbeugel wat minder is, maar dat weet ik niet.

Dus al met al een goede keus. :)

• Mark
Anoniem: 121315 schreef op 07 oktober 2004 @ 21:14:
Van de 80-200 zijn een aantal verschillende versies. Optisch zijn ze echter allemaal zeer goed, er zitten alleen behoorlijke verschillen in AF snelheid en de manier van zoomen (push/pull en draaizoom). Een mooi overzichtje vind je bij Ken Rockwell.

Anoniem: 70664

Nikkor EF lenzen op de D70?
Raar genoeg kan ik het antwoord op deze vraag niet vinden. Ik zie op marktplaats bijvoorbeeld mensen die de EF lenzen verkopen omdat ze digitaal gaan fotograferen. Kopen ze dan een gewoon cammetje of een D70 :?

Kortom:
ik kan heel gunstig een AF 35-105 3.5-4.5, AF 50 1.8, AF 28 2.8, AF 24 2.8 en een sigma AF 90 kopen. Het ziet er allemaal absoluut ongebruikt uit, dozen zijn er bij. Maar passen die dan op een D70 body? Dat zou je toch zeggen... Of mis ik dan allerlei functionaliteit?

• David
Anoniem: 70664 schreef op 10 oktober 2004 @ 11:47:
Nikkor EF lenzen op de D70?
Raar genoeg kan ik het antwoord op deze vraag niet vinden. Ik zie op marktplaats bijvoorbeeld mensen die de EF lenzen verkopen omdat ze digitaal gaan fotograferen. Kopen ze dan een gewoon cammetje of een D70 :?

Kortom:
ik kan heel gunstig een AF 35-105 3.5-4.5, AF 50 1.8, AF 28 2.8, AF 24 2.8 en een sigma AF 90 kopen. Het ziet er allemaal absoluut ongebruikt uit, dozen zijn er bij. Maar passen die dan op een D70 body? Dat zou je toch zeggen... Of mis ik dan allerlei functionaliteit?
Nikon AF-lenzen gaan prima op de D70. EF-lenzen zijn geloof ik lenzen met Canon-mount, dus dat gaat niet passen.

Dato DUO synth voor twee

Ow dank! _/-\o_ Dan ga ik maar een poging wagen om die lenzen te pakken te krijgen. Leuk opstap naar de D70...

• Sander-B
Let wel even op wat je koopt, Nikon/Nikkor AF is volledig compatible met de D70, maar bij oudere AI-S lenzen werkt de lichtmeter niet. Deze lenzen zijn volgens mij ook allemaal MF (= manual focus), dus voor zover ik het weet past/werkt Nikon AF altijd.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-06 19:54

curry684

left part of the evil twins

patrickt35 schreef op 07 oktober 2004 @ 20:46:

[afbeelding]

Mvg Patrick
Pas hier wel een beetje mee op, tis in Nederland illegaal om de indruk te wekken dat je een gezagsdrager bent, wat je wel doet als je met een lomp uitziend fototoestel auto's op de snelweg gaat flitsen ;)

Professionele website nodig?

• Acid_Burn
Onzin.. zo lang je daar niet in uniform staat te fotograferen...

Sander, alle lenzen zijn AF, geen manual (de manual lenzen hebben/hadden toch allemaal zo'n metalen dingetje bovenop? Of gooi ik nu wat door elkaar?)

• dawg
  • Niet online
Mark schreef op 07 oktober 2004 @ 20:35:
[...]

Klopt niet. De converter past ook op niet profi lenzen (de 70-300D ED is niet echt profi). De AF blijft natuurlijk wel alleen maar werken met lenzen welke maximaal f2.8 hebben over het hele bereik met een 2x converter en f3.5 voor een 1.4x converter.
Voor een compleet overzicht welke lenzen ondersteund worden kun je de volgende PDF's raadplegen (in de kolom TC-201 en verder):
AF Lenzen specification
MF Lenzen
DX lenzen zoals de kitlens van de D70 worden overigens helemaal niet ondersteund. Wellicht dat je daarvoor beter naar een tamron of kenko converter kunt kijken.
Dit is een oude TC. De nieuwe TC's werken op alle optieken behalve de DX.

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

mijn bestelling ligt bij konijnenberg atm ;)

one more thing...

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:36
ik las dat de d70 nu bij de makro ligt voor €1169. (daar in de buurt)

Incl BTW is dat ongeveer 1400 euro of er wordt een 28-80 meegeleverd. Doen ze wel vaker!

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-04 08:57

kauffmann

Dutch Power Chicken

Inklusief de 28-80....

http://kauffmann.tweakdsl.nl/images/D70_Makro.jpg

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

• _-= Erikje =-_
lol, ze zullen ook niet ff nalezen of d'r geen spelvaudten instaan ;)
Nog aardig aan de prijs als ik de pricewatch mag geloven (1019 incl. BTW @ TopVision)

[Voor 41% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 11-10-2004 21:26]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 22:00

Arfman

Drome!

Naja, leuke aanbieding als je toch al 100% zeker weet dat je de D70 wilt met die lens. Persoonlijk ga ik voor dit soort aankopen toch liever naar een gerenommeerde fotozaak, om er nog eens rustig met een verkoper over te babbelen onder het genot van een kopje koffie, maar zo ben ik nu eenmaal ;).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ja, maar dat is dus niet dé lens. Dé lens is namelijk de 18-70, en niet de 28-80. Wil niet zeggen dat de 28-80 niet goed is, maar je bent wel vrijwel al je groothoek kwijt, terwijl je bij de 18-70 nog een redelijke groothoek hebt op 27mm :)

buiten dat, is het nogsteeds duur...kijk maar, kan nog 140 euro vanaf..

• miekd

miekd

dus.

http://www.miekd.nl/photo.php?img=self_nikond70_firstpic.jpg

:D

one more thing...

• miekd

miekd

dus.

een vraagje, hoe ontlaad ik mijn accu het beste? ik heb nou gewoon de d70 aangezet en laat de accu zo leeglopen.. maar is er een 'makkelijker manier' ? of een betere?

one more thing...

• Jaded
Hoezo moet hij leeg dan?

• miekd

miekd

dus.

omdat het naar mijn weten altijd beter voor een batterij is om de eerste 3 cycles van volledig vol naar volledig leeg te laten gaan, en daarna verder periodiek dit toe te passen (eigenlijk iedere keer gezien ik 2 accu's heb)

one more thing...

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Bij oudere accu's is dit verstandig ja, maar bij de nieuwere Lithium-Ion accu's is dit volgens mij niet meer nodig. Dit zijn zogenaamde "geheugenloze" accu's / batterijen, je kan ze dus op ieder willekeurig moment aan de 230 hangen, ze zullen daar niet onder lijden.

Bovendien, de accu van mijn D70 heeft echt een enorm lang leven. Ik moet goed mn best doen om hem binnen een dag leeg te krijgen. En dan heb ik altijd nog een backup accu, dus zonder heb ik nog nooit gezeten :P

• miekd

miekd

dus.

nouja, hij is vrijwel leeg nou, ik hang um gewoon aan de lader :)

net ff wat creatief gegoogled en idd, litium ion blijkt het niet te hebben :)

one more thing...

• Arfman

Arfman

Drome!

^^ met Zoeff

Ik heb uit arren moede de accu maar aan de lader gehangen. Vond het belachelijk dat ik 3 uur foto's heb lopen schieten zonder dat de batterijmeter daalde :(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
Zoefff schreef op 12 oktober 2004 @ 22:29:
Bij oudere accu's is dit verstandig ja, maar bij de nieuwere Lithium-Ion accu's is dit volgens mij niet meer nodig. Dit zijn zogenaamde "geheugenloze" accu's / batterijen, je kan ze dus op ieder willekeurig moment aan de 230 hangen, ze zullen daar niet onder lijden.

Bovendien, de accu van mijn D70 heeft echt een enorm lang leven. Ik moet goed mn best doen om hem binnen een dag leeg te krijgen. En dan heb ik altijd nog een backup accu, dus zonder heb ik nog nooit gezeten :P
Bij mijn weten is het zelfs zo dat Li-ion accu's het helemaal niet leuk vinden als je ze geheel ontlaadt. Je kan ze dus beter regelmatig opladen...

• miekd

miekd

dus.

Arfman schreef op 13 oktober 2004 @ 16:16:
^^ met Zoeff

Ik heb uit arren moede de accu maar aan de lader gehangen. Vond het belachelijk dat ik 3 uur foto's heb lopen schieten zonder dat de batterijmeter daalde :(
wat erg voor je 8)7

one more thing...

• Niet online
zo na eindelijk 2 maand gewacht te hebben en problemen met de vorrige leverancier eindelijk de D70 binnen.

pff wat een groot ding, ben nog m'n oude finipix 6900 gewend tja..

alleen moet zeggen na het plaatsen van de battery en lens me het gewicht toch ech wel wennen is in vergelijking met mijn ouder, pff wat een massa.

en dan al niet te beginnen over het de stugheid het koort wat om je nek gaat( ben effe de naam kwijt)

opstarten is een wonder, binnen fractie staat er al de 1e foto op, met of zonder hulp van de autofocus light, en de flits krachtig, pff nogal m'n moeder schrok van de flits en had er na 5 min nog last van dus moest ik maar effe verder op mijn kamer kloten.

na enkele minuten kon ik snel met de "M" functie alle knoppen blindeling vinden voor de iso instelling, flash, kwaliteid, en nog makkelijker de opening en de belichtingstijd, een heerlijk ding hierin

zelfs met flitsen is de laadtijd zeer snel te noemen, en zodra je een foto hebt gemaakt kun je deze al voordat je denk dat die klaar is bekijken op het goed afleesbare scherm, deze auto functie heb ik btw meteen uitgezet, in het donker is dat licht dat ineens onder je neus vandaan komt wel heel erg fel :P

aankomend weekend ga ik even goed aan de slag met me tamron, 2.8 lens en het fotograveren in de dischotheek waar ik werk en dan hoop ik er binnen maand zo ongeveer helemaal aan het fotograveren met dat soort verlichting uit te zijn met iso waardes openingen en belichtingstijd.

een werkelijk heerlijk in de hand liggend apparaat, ( wel effe wennen dat ik niet meer op het scherm hoef te kijken bij het maken van een foto :+ )

• _-= Erikje =-_
Jorentref, de "Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF" toevallig?
Laat dan even weten hoe die bevalt, ik zit ook aan die lens te denken namelijk.

• Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op 13 oktober 2004 @ 22:47:
Jorentref, de "Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF" toevallig?
Laat dan even weten hoe die bevalt, ik zit ook aan die lens te denken namelijk.
ja ik heb idd deze lens,

En om heel eerlijk te zijn heb ik de D70 nog niet eens met de kitlens geprobeerd :o

wat meteen opvald is dat het focusen luidruchtiger en trager is dan de kitlens, door het ontbreken van de swm, moet ik meteen bijzeggen dat dit zeker maar dan ook zeker niet lawaaierig is en traag.
Ik Mag er vanuitgaan dat die 1/10 sec die je extra nodig hebt voor het scherpstellen en de enkele db's aan geluid meer een heel groot bezwaar mogen zijn.

lens ligt makkelijk in de hand alleen zit nu zelf beetje te voelen waar ik de lens vasthoud tijdens het fotograveren ivm ik zo nu en dan met focussen de lens lichtjes tegen mijn vingers aanvoel, maar dit is nog de juiste houding vinden.

de lens zelf heb ik voorzien van een b&w uv (smart) filter ter bescherming, en kan je vertellen het is mij het geld zeer zeker waard, beter een kras op een filter van 80 euro dan een lens van 400+

het diafragma zet ik op zijn kleinst om zodat de camera deze automatisch in steld, let wel elke ander diafragma dan weigerd de camera en krijg je een error waarschuwing dat de lens niet goed staat, dus altijd de lens op automatisch zetten.

enege onregelmatigheden in de lens zijn mij nog niet ogevallen, zelfs na het fotograveren van fijn lijntjespapier met geen zoom en volledige zoom deden mij geen vormingen doen optreden.

ik heb de cam helaas pas om half 6 thuis mogen ontvangen en heb er niet al teveel tijd gehad om ermee te kunnen spelen maar de lichtsterkte samen met de flits die op de D70 zelf zit haal ik nu al resultaten die mijn finepix 6900 nooit en te nimmer met die sluitertijd en diafragma instelling heeft kunnen maken.

aankomende zaterdag avond/nacht kan ik de lens op het werk voor zijn 1e proefrit even laten zien aan mij wat hij kan en dan laat ik jullie zsm weten hoe hij presteerd in donkere omstandigheden (partyverlichting)

korte samenvatting, een lens die zeker luidruchtiger en heel iets langzamer is dan de standaard kitlens, maar dit is zeer zeker niet bezwaarlijk, en word na mijn mening ruimschoots goedgemaakt door zijn zoom 75mm en lichtsterkte.

klein nadeel het is niet duidelijk hoe de lens op de body te bevestigen aangezien ik niet 1,2,3 en nog steeds niet trouwens weet hoe hij precies moet staan om hem erin vast te kunnen draaien, na de 2x nu wel uit ervaring :+

• Acid_Burn
Op de lens staat een stip.. op de body ook.. als die bij elkaar staan kan je em er zo inklikken en vastdraaien.

plaatje uit topicstart
http://www.floor-is.nl/GoT/18-70dx.jpg
Ik bedoel die witte stip rechts. Kijk je aan de voorkant tegen je body aan, dan zie je rechtsboven de aansluiting nog zo'n stip.

[Voor 49% gewijzigd door Acid_Burn op 14-10-2004 01:05]

• Niet online
met de kitlens is dat idd geen probleem, ik bedoelde de tamron SP AF28-75mm, deze heeft er geen stip op zitten voor het vastzeten op de body, ik weet nu na enkele keren van lens verwisselen dat het diafragma instellinsring dus naar boven moet wijzen!

• miekd

miekd

dus.

Ik heb weer eens even een vraagje.. De camera rotate vanzelf de images, en Photoshop leest ze ook als rotated.. ACDSee Classic niet.. plugin? update?

+ Is het mogelijk als ik resize en Save For Web om de EXIF info te behouden?

[Voor 22% gewijzigd door miekd op 15-10-2004 14:06]

one more thing...

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:00
Ik heb inmiddels al heel wat informatie in dit forum kunnen vinden. Maar wat ik ook heel graag zou willen weten is of mijn huidige NIKON flitser (SB24) werkt op de D70? Kan dit of is dit juist af te raden of kan het gewoon niet? Ik wil gewoon graag weten wat ik allemaal (opnieuw) moet aanschaffen als ik overstap naar de D70 vanaf mijn F801.

René

• Acid_Burn
MLO2 schreef op 15 oktober 2004 @ 14:02:
Ik heb weer eens even een vraagje.. De camera rotate vanzelf de images, en Photoshop leest ze ook als rotated.. ACDSee Classic niet.. plugin? update?

+ Is het mogelijk als ik resize en Save For Web om de EXIF info te behouden?
Ik heb ondertussen ACDSee 7. Die kan de foto's roteren a.d.h.v. de EXIF info.. alleen kan dat weer niet tijdens alleen bekijken voor zover ik heb kunnen ontdekken :(

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 11:43

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

chippie777 schreef op 15 oktober 2004 @ 17:24:
Ik heb inmiddels al heel wat informatie in dit forum kunnen vinden. Maar wat ik ook heel graag zou willen weten is of mijn huidige NIKON flitser (SB24) werkt op de D70? Kan dit of is dit juist af te raden of kan het gewoon niet? Ik wil gewoon graag weten wat ik allemaal (opnieuw) moet aanschaffen als ik overstap naar de D70 vanaf mijn F801.

René
Je SB24 flitser zal alleen in manuele mode werken. Dit betekent dat je zelf de belichting moet regelen met behulp van het diafragma. Normaal gesproken zat bij je flitser een boekje waarin je kunt vinden hoe je de flitser in manuele mode kunt gebruiken. In dat boekje staat waarschijnlijk ook een tabel. In deze tabel kun je voor een bepaalde afstand tot een voorwerp, de zoominstelling van je lens vinden welk diafragma je moet gebruiken voor een goede belichting. Meestal staat er voor elke sterkte die je in kunt stellen een apparte tabel in het boekje.

Uiteraard kun je hierna nog altijd even het histogram bekijken om te zien of je het diafragma een stop naar onder of naar boven moet bijregelen en dan de foto nog eens maken. Ik heb hier redelijk goede ervaringen mee, met mijn oude Sigma EF-430 ST flitser die ook alleen manueel op mijn D70 werkt. Kwestie van oefenen en uitproberen ;)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• miekd

miekd

dus.

Acid_Burn schreef op 15 oktober 2004 @ 17:39:
[...]

Ik heb ondertussen ACDSee 7. Die kan de foto's roteren a.d.h.v. de EXIF info.. alleen kan dat weer niet tijdens alleen bekijken voor zover ik heb kunnen ontdekken :(
Liever classic gezien 7 zoveel ram zuipt enzo :/

one more thing...

• Acid_Burn
Kan wel zijn.. maar 7 leest ook .NEF files :) Daarnaast.. Ik heb niet voor niets 1GB geheugen.. dan mag het gebruikt worden ook.

[Voor 48% gewijzigd door Acid_Burn op 15-10-2004 20:55]

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Zondag ga ik naar lelystad met T-mobile voor een slipcursus en meer. Ik ga dan m'n D70 meenemen maar ik heb 1 probleempje. Ik heb maar 512MB geheugen. Uit vakantie ervaring had ik hier nog maar net genoeg aan. Zelf denk ik dat ik meer dan 200 foto's zal maken. Ik heb dus een paar dingen wat ik kan doen.
1. 1 Gig erbij halen (OMG wat zijn de geheugenprijzen gekelderd in 3 maanden)
2. Camera op 3 Mpix zetten
3. Op 6 Mpix laten en dan in plaats van fine op normal zetten.

Optie 1 is een soort van last resort. Optie 2 is ook wel acceptable maar mijn vraag gaat over optie drie. Is dit een goed idee? Ik heb namelijk net 3 foto's gemaakt met Fine, Normal en Basic en bekeken met photoshop. Ik zelf zie niet echt veel verschil. Ook al zoem ik erg ver in.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• miekd

miekd

dus.

Alpha-sphere schreef op 15 oktober 2004 @ 22:13:
Zondag ga ik naar lelystad met T-mobile voor een slipcursus en meer. Ik ga dan m'n D70 meenemen maar ik heb 1 probleempje. Ik heb maar 512MB geheugen. Uit vakantie ervaring had ik hier nog maar net genoeg aan. Zelf denk ik dat ik meer dan 200 foto's zal maken. Ik heb dus een paar dingen wat ik kan doen.
1. 1 Gig erbij halen (OMG wat zijn de geheugenprijzen gekelderd in 3 maanden)
2. Camera op 3 Mpix zetten
3. Op 6 Mpix laten en dan in plaats van fine op normal zetten.

Optie 1 is een soort van last resort. Optie 2 is ook wel acceptable maar mijn vraag gaat over optie drie. Is dit een goed idee? Ik heb namelijk net 3 foto's gemaakt met Fine, Normal en Basic en bekeken met photoshop. Ik zelf zie niet echt veel verschil. Ook al zoem ik erg ver in.
Ik dnek dat je gewoon wat minder foto's moet maken ;) verder zou ik wachten met geheugen.. Sandisk Extreme III komt om de hoek kijken en de prijzen gaan dan zeer hard omlaag.. daarnaast zijn deze kaartjes bijna 75% sneller.

one more thing...

• hbokh

hbokh

MLO2 schreef op 15 oktober 2004 @ 23:13:
[...]Sandisk Extreme III komt om de hoek kijken en de prijzen gaan dan zeer hard omlaag.. daarnaast zijn deze kaartjes bijna 75% sneller.
Maar alleen wanneer je schiet alsof je een motorwinder onder je D70 hebt hangen. Voor de gemiddelde huis-tuin-en-keuken-foto's heb je echt geen snel CF-kaartje nodig! Ik heb er nu een SanDisk Ultra II in hangen, maar behoefte aan een Extreme heb ik niet. Eerder -qua geld- ga ik weer naar de standaard SanDisk.
(Het verhaal wordt inderdaad wel anders als je veel in continuous mode schiet.)

This is my sick nature.

• miekd

miekd

dus.

Zoals je al zegt, de continous mode. Ik heb hem standaard daarop staan.. Bijv. vandaag een set puppies gefotografeerd. Ontzettend makkelijk om dan ff meerdere fotootjes op een rij te schieten, om daarna de beste uit te zoeken :)

one more thing...

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb een 512 MB Lexar 80x CF kaartje. Daarnaast heb ik een 1 GB Dane-Elec (standaard" CF kaart. Op die Dane-Elec kan ik rustig een 6-tal foto's schieten in continuous mode.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

hbokh schreef op 16 oktober 2004 @ 01:27:
[...]

Maar alleen wanneer je schiet alsof je een motorwinder onder je D70 hebt hangen. Voor de gemiddelde huis-tuin-en-keuken-foto's heb je echt geen snel CF-kaartje nodig! Ik heb er nu een SanDisk Ultra II in hangen, maar behoefte aan een Extreme heb ik niet. Eerder -qua geld- ga ik weer naar de standaard SanDisk.
Bovendien, de D70 heeft een enorm grote buffer. Je kan gewoon door blijven schieten totdat je kaartje vol is, omdat hij tegelijkertijd foto's in de buffer kan schrijven, en vanuit de buffer weer naar de geheugenkaart. Als ik met mn Ultra II kaartje schiet, kan ik in large jpg gewoon door blijven schieten totdat mn hele kaartje vol is.

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09-2022
Vergeet niet dat buiten de camera de extra snelheid ook verdienstelijk kan zijn: als je je CF in je cardreader stopt, staan je foto's 2x zo snel op je PC. Da's altijd meegenomen toch?

• hbokh

hbokh

Maar het verschil in snelheid tussen de "Ultra II" en de "Extreme" in een D70 blijkt ook nog eens marginaal:

http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-6816

Het prijsverschil is nog het grootst (1GB: €125,- vs. €143,- bij memoryshop.nl) :)

This is my sick nature.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

agiessen schreef op 16 oktober 2004 @ 11:28:
Vergeet niet dat buiten de camera de extra snelheid ook verdienstelijk kan zijn: als je je CF in je cardreader stopt, staan je foto's 2x zo snel op je PC. Da's altijd meegenomen toch?
Daar heb je wel gelijk in. Bij het inlezen naar de computer let ik er niet zo op. Kopje koffie halen, en als ik terug ben is het klaar ;)

Ik merk echter wel verschil in het bekijken van de foto's op de camera. Als ik foto's vanaf mn Ultra kaartje bekijk, dan zie ik ze vrijwel direct. Bekijk ik ze echter vanaf mn normale kaartje, dan zit er duidelijk een vertraging in. Dit is alsnog minder dan een halve seconde, maar je merkt het wel.

Anoniem: 125299

Anoniem: 70664 schreef op 10 oktober 2004 @ 14:53:
Sander, alle lenzen zijn AF, geen manual (de manual lenzen hebben/hadden toch allemaal zo'n metalen dingetje bovenop? Of gooi ik nu wat door elkaar?)
In 1959 begon Nikon met de Nikon F en de belichtingsmeter koppelde via een palletje met een vorkje op de lens. Met de invoering van de Nikon F2 in 1971 was dat vorkje niet meer nodig maar zat er nog jaren op. Later kreeg je het vorkje + schroefjes los erbij.
Het vorkje grijpt een palletje op de camera, mits de lens op diafragna 5.6 zat. Door het diafragma helemaal open en dicht te draaien was de lens goed gekoppeld.

De oudste lenzen hebben nog steeds dezelfde bajonet. Echter soms steekt de lens iets over deze ring van de bajonet van de AF-camera en kan daarmee je dure apparatuur beschadigen.
AI-lenzen en AIS-lenzen hebben dit niet. Je kunt ze alleen in de handmatige stand (M) gebruiken, weet ik uit ervaring. En dit gaat goed.

• _-= Erikje =-_
aankomende zaterdag avond/nacht kan ik de lens op het werk voor zijn 1e proefrit even laten zien aan mij wat hij kan en dan laat ik jullie zsm weten hoe hij presteerd in donkere omstandigheden (partyverlichting)
En al wakker? :) ik ben nieuwsgierig naar de resultaten.

• miekd

miekd

dus.

Ik heb net gister van de vader van mijn vriendin een oude 35-200mm mogen lenen en hij zit als gegoten.. Wel jammer dat de lens niet mere zo schoon is.. zelfs binnenin zit stof :/

one more thing...

Anoniem: 22591

hbokh schreef op 16 oktober 2004 @ 01:27:
[...]

Kan dat onder een D70, een motordrive? :9

• smallblock

smallblock

Anoniem: 22591 schreef op 17 oktober 2004 @ 23:32:
[...]

Kan dat onder een D70, een motordrive? :9
Tuurlijk kan dat, is heel handig. Hoef je 'm niet meer te tillen. ;)

Leuke lamp, overigens !!

• _-= Erikje =-_
mag ik vragen wat je +- voor die Tamron lens betaald hebt? ze staan in veelvoud op Ebay voor 299 namelijk

Anoniem: 42887

Voor de mensen die tevergeeft aan het wachten zijn op hun reeds bestelde LM-M3 remote control is er een oplossing. Na in verschillende fora gelezen te hebben dat het mogelijk is de D70 te bedienen met een universele afstandsbediening heb ik mijn vergeten Philips SBC RU 520 U eens tevoorschijn gehaald.

Na vijf minuten codes uitproberen (die van Sears, en daarna Sanyo) bleek het gewoon domweg te werken! De eerste code die ik invoerde van Sanyo (0038) zorgt ervoor dat je de sluiter van de D70 kan bedienen.

Verder wilde ik jullie deze foto niet onthouden:

http://images.fotopic.net/?iid=y5y6n6&outx=722&oq=0

Gemaakt met Nikkor 50mm 1.8, en SB600 flitser. Sluitertijd 1/60, diafragma 1.8. Vier A4-tjes deden de rest.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 42887 op 23-10-2004 19:04]

• Remy

Remy

Moderator General Chat

Topicstarter
Strak kirvis, mooie macro :)

Wat ik mis in dit topic zijn meer D70-shots van trotse eigenaren! Dus kom op mensen, laat die platen zien ;)

LinkedIn
Twitter

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Remy schreef op 19 oktober 2004 @ 08:25:

Wat ik mis in dit topic zijn meer D70-shots van trotse eigenaren! Dus kom op mensen, laat die platen zien ;)
Mn vader is een klein weekje naar Wenen, en hij heeft mn D70 gejat :'( :P

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 18:15
Remy schreef op 19 oktober 2004 @ 08:25:

Ik vond dit wel een aardig plaatje:

http://img96.exs.cx/img96/6862/vijver.jpg

Deze is overigens niet in Nederland gemaakt. ;)

• Sander-B
http://www.sandersfotosite.nl/portfolio/playingkids1.jpg
Loosdrechtse plassen (18-70 kitlens)

http://www.sandersfotosite.nl/portfolio/loneleysailor.jpg

http://www.sandersfotosite.nl/troep/merel-bloem.jpg
Merel, eigenlijk een snapshot (50mm/1.8)

http://www.sandersfotosite.nl/troep/zelfportretje.jpg
Zelfportret (50mm/1.8)

http://www.sandersfotosite.nl/troep/sander.jpg
Ikke (18-70 kitlens)

http://www.sandersfotosite.nl/troep/spinnetje.jpg
Spinnetje (18-70 kitlens)

http://www.sandersfotosite.nl/troep/marloes.jpg
Girlfriend (18-70 kitlens)

Niet echt heel bijzonder, maar wel het showen waard.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

Beaves

Usque ad Finem

Sander-B schreef op 19 oktober 2004 @ 10:18:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Merel, eigenlijk een snapshot (50mm/1.8)

[afbeelding]
Zelfportret (50mm/1.8)

[afbeelding]
Ikke (18-70 kitlens)

[afbeelding]
Spinnetje (18-70 kitlens)

[afbeelding]
Girlfriend (18-70 kitlens)

Niet echt heel bijzonder, maar wel het showen waard.
Ik vind ze erg mooi en wat ik vaak bij andere door de D70 gemaakte foto's zie (een mat kleurengeheel), zie ik hier niet, de kleuren zijn erg mooi :)

Heb je iets aan nabewerking gedaan op kleurengebied of komen ze zo uit de camera?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Sander-B
Ik bewerk al mijn foto's lichtjes na:
Verscherpen (Unsharp mask in Photoshop)
Kleuren inderdaad iets bijtrekken (Levels + contrast) in Photoshop.

Standaard vind ik de kleuren ook zeker niet verkeerd, maar de nabewerking geeft ze NET dat beetje extra. Ik zal zo even kijken of ik hier op mn werk nog een origineel heb liggen zodat je het verschil kan zien.

• Remy

Remy

Moderator General Chat

Topicstarter
Kijk, dàt bedoel ik nou, prachtshots Sander-B _o_ Dat fleurt het topic enorm op :*) En wat Beaves al zegt en ik vaak bij Canon-shots mis: lekkere 'poppy' kleuren, de foto's leven echt :)

LinkedIn
Twitter

• Acid_Burn
Beaves schreef op 19 oktober 2004 @ 10:26:
[...]

Ik vind ze erg mooi en wat ik vaak bij andere door de D70 gemaakte foto's zie (een mat kleurengeheel), zie ik hier niet, de kleuren zijn erg mooi :)

Heb je iets aan nabewerking gedaan op kleurengebied of komen ze zo uit de camera?
Dat komt imo omdat Nikon de kleuren weergeeft zoals ze zijn en niet 'vivid' zoals bij de meeste compact cams. Is makkelijk aan te passen in de cam trouwens.

• miekd

miekd

dus.

Nu ik die foto's van de 50mm gezien heb, weet ik zeker dat deze bovenaan mijn verlanglijstje komt :) top :)

one more thing...

Anoniem: 125299

Anoniem: 42887 schreef op 19 oktober 2004 @ 02:25:
Voor de mensen die tevergeeft aan het wachten zijn op hun reeds bestelde LM-M3 remote control is er een oplossing. Na in verschillende fora gelezen te hebben dat het mogelijk is de D70 te bedienen met een universele afstandsbediening heb ik mijn vergeten Philips SBC RU 520 U eens tevoorschijn gehaald.

Na vijf minuten codes uitproberen (die van Sears, en daarna Sanyo) bleek het gewoon domweg te werken! De eerste code die ik invoerde van Sanyo (0038) zorgt ervoor dat je de sluiter van de D70 kan bedienen.
.
Een andere opllossing: Ga snel naar Kruidvat en haal daar de universele afstandsbediening van € 1,99 die in de aanbieding is.
Met de Sanyo TV-code 028 en toets 3 werkt: Kijk maar:

http://groups.msn.com/WIN...RY/natuurman.msnw?Page=17

• Dacide
  • Laatst online: 03-04 11:17
Bij deze meld zicht weer een slachtoffer van de D70. Ook ik heb namelijk het D70 virus opgelopen.

Volgende maand, zodra geld binnen is, zal ik dit schatje kopen. Gewoon met de kit lens 28-70. Mooi statief en een tas erbij. kan nie meer wachten in elk geval.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:58

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Dacide ik hoop dat je bedoeld de 18-70 lens en niet de 28-80 lens...
De 18-70 is zoals je kan lezen stukken beter :)

• Dacide
  • Laatst online: 03-04 11:17
Och, foutje,

Ik bedoel idd de 18-70 kitlens.

De 28-80 lens valt af. Ik hou niet zo van plastic 8)

Anoniem: 42887

Vandaag de Sigma 70-200mm F/2.8 APO HSM even geprobeerd. WOW!!! Dat wordt de volgende baby voor mijn verlanglijstje. Was eigenlijk op zoek naar een Nikkor AF-S 80-200mm 2.8, maar die worden nauwelijks tweedehands aangeboden en kosten ook steeds om en nabij de 1000 eupo. De Sigma lijkt mij dan ook een meer dan redelijk alternatief. Zij er mensen die ervaring hebben met dit objectief? (En voorbeelden kunnen laten zien :))

Voor de vakantie had ik de Sigma 70-300mm Super Macro II gekocht (149 eupo) maar dat is echt drie keer niets. Kwaliteit prijsverhouding misschien wel goed, maar daarom is die prijs waarschijnlijk ook zo laag :P Gelukkig waren ze bij de zaak waar ik hem heb gekocht zo aardig mij het volledige bedrag in de vorm van een waardebon terug te geven, ruim twee maanden na aankoop!

Verder wou ik jullie weer even een aantal leuke foto's laten zien:

http://images2.fotopic.net/?iid=y3llp2&outx=760&oq=0

Let op de auto. Kitlens, sluitertijd 8 sec, diafragma f/3.5

http://images2.fotopic.net/?iid=yf36vv&outx=760&oq=0

Gemaakt in Wenen. Kitlens, sluitertijd 1/500, diafragma f/4.5

Bovenste foto en de foto van de microfoon een aantal posts geleden heb ik op 75x50cm(!) laten afdrukken bij de Hema. Werkelijk waar fantastisch. De scherpte van de foto gaat uiteraard een beetje achteruit, maar als je hem aan de muur wil hangen is het werkelijk waar subliem.

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 42887 op 23-10-2004 19:03]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee