Stinger666 schreef op 29 september 2004 @ 01:45:
Zit ik van de week de Consumenten gids te lezen. Staat er een soort van rectificatie over de Nikon D70. Ze hadden een tijd terug D-SLR's getest. Komt de Nikon bij hun als allerslechtste ofzo uit de bus. (Zou ff de test moeten zoeken) o.a. slechte belichting, ruis en kleurcontrast.
Natuurlijk hebben veel mensen gemaild en geschreven dat dit onmogelijk of niet goed getest was. Nu stond er in dat artikeltje van onlangs dat ze bij hun bevindingen blijven en er betere camera's te krijgen zijn voor minder of hetzelfde geld. Kortom het blijft in hun ogen een slechte camera. Nu vraag ik me af wie er nou blind is. Iedereen met een D70 of de Consumentenbond (Nikon is toch veel gebruikt in de Semiprof en prof wereld)
Nu lees ik allelei reviews en overal komt deze camera er goed tot zeer goed uit. De review bij Dpreview vind ik okey maar ik ben het niet altijd met hun objectieve mening eens. Iets wat hun minder ruis vinden hebben vind ik weer andersom maargoed. Andere reviews en daarvan 4 op de 5 is positief. Nu mag er altijd wel een negatieve tussen zitten maar dit is natuurlijk wel ernstig.
Wat zijn nou de echte nadelen of slechte eigenschappen van deze machine bijv. t.o.v. een 300D. Dan kan ik ff die Consumentenbond review gaan zoeken en heb ik meer vergelijkingsmateriaal. O.a. t.o.v. andere reviews en camera's.
De gebruikers zullen het het beste weten. Ik spaar zelf nog even door en wil dan gaan voor de D70 of 20D met voorlopig een kitlens. De 300D spreekt me wel aan maar heb er teveel negatiefs over gelezen over het ontbreken van erg prettige functies die een D70 of 20D zeker wel heeft.
Veel verhaal maar graag jullie reacties.
Als ik tijd en geluk heb probeer ik de review op te trommelen.
Ik heb beide artikels eens gelezen, en in mijn ogen is het echt complete onzin. Volgens mij heeft er daar iemand aan de knoppen gezeten die absoluut geen verstand had van fotografie, of die je in ieder geval niet meer dan een trust compact camera zou toevertrouwen.
Het kan toch niet zo zijn dat zij het een hele gewone camera vinden, en de beeldkwaliteit zelfs matig, terwijl andere (bekende) bladen zoals Focus het tot dé dSLR van het jaar uit roepen? Tot nu toe is de Consumentengis test de enige negatieve test over de D70, ik zou wel gaan twijfelen aan mezelf wanneer ik als enige een negatieve test zou uitbrengen hoor.
Bovendien zitten die test al heel raar in elkaar. Ze zijn Compactcamera's met een dSLR aan het vergelijken. Ik heb altijd geleerd dat ik geen appels bij peren mag optellen?
Daarbij testen ze ook de Canon A70 en A75. De 15 euro minder kostende A70 scoort op alle punten gelijk aan de A75, behalve dan dat ie wat minder instelmogelijkheden heeft qua belichting, en een slechtere zoeker. Tóch word deze een stuk hoger beoordeeld dan de A75
O en houd je vast, de Nikon Coolpix 2200 (2,1 MP) scoort qua beeldkwaliteit béter dan de D70. Heel geloofwaardig ja
De consumentenbond moet zich bezig houden met waar ze verstand van hebben. Dat zijn strijkbouten, waterkokers en wasmachines, geen dSLR of normale digitale camera's.
Tot zo ver mijn bescheiden mening 
[Voor 11% gewijzigd door Zoefff op 29-09-2004 08:46]