Nikon D70 en Nikkor 18-70/3.5-4.5 Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.105 views sinds 30-01-2008

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:44
Da's geen probleem van de camera of de lens, maar van de fotograaf (jij dus :)). In dit soort situaties is er een te groot verschil tussen licht en donker. Wil je het detail in de schaduwen eruit lichten, dan zul je in de camera moeten overbelichten. Andersom geldt het voor de highlights (dan moet je onderbelichten).

Dato DUO synth voor twee

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:51
Nadeel is alleen dat je nu alles lichter gemaakt hebt, inclusief de prima belichte lucht die daarom een beetje onrealistisch wordt.

Als je Photoshop hebt moet je eens met de Shadows/Highlights tool spelen:

Afbeeldingslocatie: http://www.sandersfotosite.nl/troep/voorbeeld.jpg

Anoniem: 122543

Of je doet geen matrixmeting, maar spot of centrumgericht.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:20

Tarin

Just plain weird.

Anoniem: 122543 schreef op 11 september 2004 @ 13:45:
Of je doet geen matrixmeting, maar spot of centrumgericht.
Dan doe je dus precies wat DiMension bovenaan deze pagina zegt: het geheel iets over- of onderbelichten zodat je onderwerp wel goed is, maar dan gerichter.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Klopt, maar dan hoef je niet zelf aan die wieltjes te draaien om te gokken op een aantal stops over- of onderbelichting. De camera kan het zelf ook best redelijk hoor. ;)

• David
Met 'n goede zoomlens is auto-exposure lock ook een snelle manier om goede belichting in dit soort situaties te bereiken. Zoom in op je onderwerp, druk AE-lock in en zoom uit totdat je geplande compositie is bereikt.

Dato DUO synth voor twee

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Da's geen probleem van de camera of de lens, maar van de fotograaf (jij dus ).
Jep je hebt gelijk, en weet je wat het erge is, ik ben mij er van terdege bewust dat ikzelf te kort "schiet" letterlijk en figuurlijk ;)

Maar oefening baart kunst, het is op zich best wel een stevige materie.
Opeens heb ik het gevoel dat naar mate de kennis van fotografie stijgt (dat kan ;) ) ik steeds meer denk te vergeten, houdt ik rekening met a, b én c, blijkt achteraf dat ik d tm z vergeten ben. Er dramatisch uitgelegd maar ik vertaal mijn gevoel.

@Sander-B Dát ziet er idd wel een stuk beter uit, thnx!! ( Ik had het zelf NIET beter gekund ;) )

@-Roach- Normaal gesproken heb ik de camera standaard op matrix metering staan, spotmetering of centrum metering durf ik nog niet eens te gebruiken, weet nog niet in welke situatie die wel geschikt zijn. (dacht toneel en donkere omgevingen?)

@Demension
Met 'n goede zoomlens is auto-exposure lock ook een snelle manier om goede belichting in dit soort situaties te bereiken. Zoom in op je onderwerp, druk AE-lock in en zoom uit totdat je geplande compositie is bereikt.
Zal ik eens proberen, handige tip! :>

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Extra300s schreef op 11 september 2004 @ 19:36:
@-Roach- Normaal gesproken heb ik de camera standaard op matrix metering staan, spotmetering of centrum metering durf ik nog niet eens te gebruiken, weet nog niet in welke situatie die wel geschikt zijn. (dacht toneel en donkere omgevingen?)
Nee, je gebruikt het met name als je in een situatie zit waar je verschillende lichtniveaus hebt, dus een donker onderwerp tegen een lichte achtergrond, of juist andersom. Je hebt wel gelijk trouwens, je moet veel onthouden en oefening baart ook hier kunst. Je merkt op een gegeven moment vanzelf wat een goede aanpak is voor een bepaalde situatie.
offtopic:
Ik word nogal afgeleid door je avatar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 15:57
Heeft iemand misschien een tip om een filter van de kitlens af te draaien? Ik krijg hem niet meer los :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 09:05

Zoefff

❤ 

Extra300s schreef op 11 september 2004 @ 19:36:
[...]
Ik gebruik spot of centrum metering vaak als ik bijvoorbeeld gebouwen fotografeer, waar je ook een hoop lucht op kan zien. Resultaat is vaak dat je een prima lucht krijgt, maar een veel te donker gebouw. Als je m dan op spot of centrum zet, dan word het gebouw een stuk lichter, maar vaak is de lucht dan wel wat overbelicht.

Zowel gebouw als lucht goed krijgen is in zo'n geval vaak alleen met een fotobewerkings programma te doen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaded schreef op 14 september 2004 @ 11:24:
Heeft iemand misschien een tip om een filter van de kitlens af te draaien? Ik krijg hem niet meer los :(
Het schijnt dat je juist niet teveel kracht moet zetten, want daarmee knijp je het filter feitelijk ovaal en krijg je hem er alleen maar moeilijker af.
Al geprobeerd met een postbode-elastiek meer grip erop te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:20
Jaded schreef op 14 september 2004 @ 11:24:
Lens met de filter op een stroef opervlak duwen (ik gebruik altijd mijn eigen schoenzool). Lichte druk uitvoeren en draaien maar. Mocht dit niet lukken kun je het proberen met van die antislip doekjes welke je ook gebruikt voor het open maken van potjes. Als dat ook nog niet gaat langs de fotograaf en hopen dat hij zo'n "officieel" filter verwijder ding heeft (lijkt op een stuk gereedschap waarmee je ook oliefilters los draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Thanx, goede tips!
Het was me inmiddels gelukt, maar mijn handen liggen wel helemaal open :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 08:40

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Een paar foto's die ik heb genomen een paar dagen terug.

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/inesh_barbeque2004/normal_DSC_1986.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/inesh_barbeque2004/normal_DSC_2057.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/inesh_barbeque2004/normal_DSC_2306.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/inesh_barbeque2004/normal_DSC_2038.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/inesh_barbeque2004/normal_DSC_2312.jpg

Camera: Nikon D70 (uiteraard)
Lens: Nikkor 18-70 kitlens :)
Deze foto's zijn genomen tijdens een bijeenkomst van een Adoptie vereniging waar ik lid van ben, waar allemaal geadopteerde Srilankanen waren.
De foto's uit deze serie zijn hier te bekijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 14-09-2004 20:56 ]

Anoniem: 114802

Sorry maar ik vind ze erg slecht.

Gebruik 's nachts een statief zou ik zeggen :)

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 16:48
Sow Winterpeen...ik denk niet dat een statief hier andere foto's had opgeleverd.
Het is toch geheel duidelijk dat bij elk van bovenstaande foto's de camera redelijk tot goed stil stond (op een tafeltje/stoel of zo?), en dat de beweging uiteraard 'in' de mensen zit, omdat ze zich verplaatsten.

Dat kan best een aardige sfeer opleveren, mits niet overdone. Beter dan alles bevriezen met vies flitslicht, IMO. En dat is hier best aardig gelukt, ware het niet dat de foto's mij verder ook niet zoveel doen/zeggen.
En als je de mensen, zonder flits, ook wilt bevriezen, dan zul je je ISO moeten opschroeven en/of een lichtsterkere lens gebruiken. Helaas zul je dan weer een zwaar overbelichte vuurkorf krijgen...

Anyway - ik vind niet dat je zomaar kan roepen: slechte foto's gebruik een statief...

Anoniem: 119606

Paar dagen geleden het eea voorbij zien komen over een blokker remote control om de d70 te triggeren. Voor de PocketPC bezitters onder ons is er nog iets veel mooiers want je kan je D70 ook bedienen met je PDA. Kijk op onderstaande link voor de details maar simpel gezegd:

- download tv remote controller 5.5 (waar dan ook....)
- copy de nikon .cff file op je pda en selecteer deze in tv remote control

Nou kan je de D70 triggeren en sluitertijden kiezen tot 600 seconden, iets wat niet kan met de nikon remote control. Getest op een HP Ipaq 4150 en werkt perfect.

http://forums.dpreview.co...orum=1034&message=8364560

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

swiv98 schreef op 15 september 2004 @ 09:46:
Sow Winterpeen...ik denk niet dat een statief hier andere foto's had opgeleverd.
Het is toch geheel duidelijk dat bij elk van bovenstaande foto's de camera redelijk tot goed stil stond (op een tafeltje/stoel of zo?), en dat de beweging uiteraard 'in' de mensen zit, omdat ze zich verplaatsten.

Dat kan best een aardige sfeer opleveren, mits niet overdone. Beter dan alles bevriezen met vies flitslicht, IMO. En dat is hier best aardig gelukt, ware het niet dat de foto's mij verder ook niet zoveel doen/zeggen.
En als je de mensen, zonder flits, ook wilt bevriezen, dan zul je je ISO moeten opschroeven en/of een lichtsterkere lens gebruiken. Helaas zul je dan weer een zwaar overbelichte vuurkorf krijgen...

Anyway - ik vind niet dat je zomaar kan roepen: slechte foto's gebruik een statief...
Ik vind ze anders ook slecht. Niet scherp, geen interessante onderwerpen, dito composities, te donker, geen mooie kleuren.

Statief had iig ervoor gezorgd dat de scherpte goed was.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 08:40

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Het klopt ook wel dat het geen geweldige foto's zijn enzo, maar dit was ongeveer het eerste wat ik met de camera deed enzo :)
Zoals je onder de link kan zien die ik poste zitten er wel foto's tussen die wel aardig tot goed zijn.

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 17:19
Klopt het dat er binnenkort een nieuwe Nikon DSLR uitkomt?

Dan wacht ik nog even want dan gaan vast de prijzen dalen.
Of niet?

• David
Blijepeen schreef op 15 september 2004 @ 19:42:
Klopt het dat er binnenkort een nieuwe Nikon DSLR uitkomt?

Dan wacht ik nog even want dan gaan vast de prijzen dalen.
Of niet?
Als iemand het wist zou je er al meer van weten :) Het wachten is op Photokina eind deze maand. Dat zou een ideaal toneel zijn voor Nikon om een nieuwe DSLR aan te kondigen. Van de andere kant: de D70 is nog zo'n groot succes dat het voor Nikon niet echt aantrekkelijk is om nu met de opvolger van de D100 te komen.

Dato DUO synth voor twee

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
DiMension schreef op 15 september 2004 @ 19:48:
[...]

Als iemand het wist zou je er al meer van weten :) Het wachten is op Photokina eind deze maand. Dat zou een ideaal toneel zijn voor Nikon om een nieuwe DSLR aan te kondigen. Van de andere kant: de D70 is nog zo'n groot succes dat het voor Nikon niet echt aantrekkelijk is om nu met de opvolger van de D100 te komen.
Ze moeten Canon wel bijhouden hè, anders verliezen ze marktaandeel aan de 20D / 1DmarkII bijvoorbeeld :)

De D70 is goed geslaagd, natuurlijk. Maar als Nikon een mooie combo maakt van de D70/D2H en de D100 >> D200, dan is die cam interessanter voor de pro's dan een 'startdSLR' als de D70.

Rumournfo:
As of August 2004 the D200 is still vaporware. This will be released as a press release, so just look here (international) and here for Nikon USA each day. This is where all the magazines and other sites read the data, so you may as well get it from the source the day it hits.

Everything else you've heard is baloney since the people who know aren't telling.

Nikon usually releases everything in Finland first. This site here confirms that the D200 has 8.2 MP, 5 FPS and 1/500 sync and will be introduced at Photokina at the end of September 2004.
linqske. Over 2 weken weten we het :)

LinkedIn
Instagram

• Blijepeen
Maar een opvolger van de D70 wordt het zeker niet.
Anders haal ik hem gewoon binnenkort, ik dacht maybe komt er een nieuwe uit dan wordt de D70 at goedkoper.

Thx. Want het geld groeit me niet op de rug

[ Voor 13% gewijzigd door Blijepeen op 15-09-2004 20:09 ]

• Remy

Remy

Topicstarter
Blijepeen schreef op 15 september 2004 @ 19:54:
Maar een opvolger van de D70 wordt het zeker niet.
Anders haal ik hem gewoon binnenkort, ik dacht maybe komt er een nieuwe uit dan wordt de D70 at goedkoper.
Natuurlijk niet, de D70 is van april dit jaar :X Nikon zou gek zijn hee :P

De prijs van de D70 zal wel wat dalen overigens: vanwege de Canon 20D ;) heb nog ff paar maandjes geduld dus. Heel veel zal het niet zijn, maar elke euro daling telt natuurlijk :)

LinkedIn
Instagram

In ieder geval wordt als net goed is morgen officieel de D2x bekend gemaakt. Geruchten zijn dat ie 12Mpix is en voor dik €5000 te koop zal zijn.

Anoniem: 116136

klinkt leuk, maar niet echt een cam voor "huis tuin en keuken" fotografie dus :p

Nee, een D50 of D90/D200 zit er denk ik nog even niet in. Dat duurt nog wel een half jaar vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Even een beetje spammen, want ik vond het wel erg frappant. MM in Rotterdam Centrum heeft deze kit staan voor 1249,- Nederlands model..... Er stond nog een grote stapel, dus ze hebben er vast voldoende op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Klopt, ik heb hem daar vorige week vrijdag gehaald. Niks mis mee dus :*)

Anoniem: 43323

Mijn vriendin kocht vandaag een D70. We zijn net terug van de winkel en zitten er wat naar te kijken en wat merk ik: de viewfinder lijkt wel "slecht afgewassen". Ik bedoel dat er ruis op de viewfinder zit (zowel met als zonder lens dus echt in de body zelf). Is dit normaal (ik vind het maar een vuil effect) of keren we zo snel mogelijk terug naar de winkel voor een nieuwe body?

• ymmud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06-2022
Help! M'n D-70 is gevallen! |:(

Nu maakt hij gelukkig nog wel foto's en alle opties doen het nog alleen wanneer de flitser aangesproken wordt gaat het klepje wel open maar hij flits niet meer en elke keer als je probeert een foto te maken, zie je het "release"knopje van de flitser open gaan! M.a.w. de camera denkt elke keer dat de flitser niet open is.. Weet iemand wat ik hier (zelf) aan kan doen? :/

(was zowiezo van plan om naar een reparatiecentrum te gaan maar misschien is het wel iets kleins)

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Anoniem: 43323 schreef op 18 september 2004 @ 12:49:
Mijn vriendin kocht vandaag een D70. We zijn net terug van de winkel en zitten er wat naar te kijken en wat merk ik: de viewfinder lijkt wel "slecht afgewassen". Ik bedoel dat er ruis op de viewfinder zit (zowel met als zonder lens dus echt in de body zelf). Is dit normaal (ik vind het maar een vuil effect) of keren we zo snel mogelijk terug naar de winkel voor een nieuwe body?
gewoon terug gaan.. je betaalt niet voor niets zoveel, dan moet het wel in perfecte staat zijn

one more thing...

Dit had mijn vriendin ook, maar nadat je de camera voor de eerste keer hebt aangezet is dit voorbij als het goed is. Ik neem aan dat je gekeken hebt terwijl je de accu er niet in had zitten, en je die aan het opladen was oid.

Anoniem: 41851

ymmud schreef op 18 september 2004 @ 12:58:
Help! M'n D-70 is gevallen! |:(

Nu maakt hij gelukkig nog wel foto's en alle opties doen het nog alleen wanneer de flitser aangesproken wordt gaat het klepje wel open maar hij flits niet meer en elke keer als je probeert een foto te maken, zie je het "release"knopje van de flitser open gaan! M.a.w. de camera denkt elke keer dat de flitser niet open is.. Weet iemand wat ik hier (zelf) aan kan doen? :/

(was zowiezo van plan om naar een reparatiecentrum te gaan maar misschien is het wel iets kleins)
Vallen van de camera is niet door de garantie gedekt. Als je naar het reparatiecentrum gaat, en het eerlijk vertelt, heb je nog een kans dat het voor een niet te hoog bedrag wordt gerepareerd omdat de camera wel nog in de garantieperiode zit.

Als je het ding zelf openschroeft, en men ziet dat achteraf op de een of andere manier, kan ik je 100% garanderen dat je geen enkele garantie/medewerking krijgt en je gewoon de volle mep voor de reparatie betaalt...

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dat is normaal, het is gewoon het "lcd-schermpje" in je viewfinder wat uitstaat, omdat er geen accu in zit.

Als je er een accu in zet, gaat het weg. Staat overigens ook *ergens* in de handleiding dat dit normaal is :)

Edit:

Ah, gevonden. Pagina 9, onderaan.
Als de batterij geheel leeg is of als er geen batterij is geplaatst, wordt het beeld in de zoeker vaag. Dit is normaal en duidt niet op een defect. De zoeker gaat weer normaal functioneren zodra u een volledig opgeladen batterij heeft geplaatst.
Niet druk om maken dus, maar lekker fototjes maken :P

[ Voor 22% gewijzigd door Zoefff op 18-09-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
Een vraagje voor de gebruikers.

Is de D70 echt het geld waard in vergelijking met de EOS300D.
Want het blijft toch een verschil van (1250 - 850) 400 euro.
Als ik de review lees van ome Tom dan zegt hij dat geld waard is maar hij vergelijkt met de introductie prijs van beiden. En dat was met een verschil van 100 euro.

Wat mij vooral aanspreekt van de D70 is de body, dat ie veel steviger oogt dan de Canon.
Zelf heb ik nog geen lenzen van beiden, dus daar hoeft mijn beslissing ook niet van af te hangen.
Wat was voor jullie de doorslag voor het kiezen van de D70 en een flink bedrag meer te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik denk dat het heel persoonlijk is of je een D70 of 300D kiest. Vaak is de doorslaggevende factor de lenzen die je al hebt, maar in jou geval hoef je daar dus geen rekening mee te houden.

Als ik de D70 (die ik heb) vergelijk met een 300D waar ik wel eens mee heb geschoten, dan vind ik de D70 wat solider aanvoelen. Ook heeft de D70 een groot scala aan functies die de 300D niet heeft, en deze functies zijn naar mijn idee ook makkelijk te benaderen, vaak zowel via het duidelijke menu, als via de 2 selectieschijven (Canon heeft er maar 1).

Als je nou echt blijft twijfelen moet je misschien eens kijken of je zowel een D70 als 300D ff kan lenen en uitproberen. Ik zou iig voor de D70 gaan. Kost wat meer, maar je krijgt er ook wel veel meer voor, vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 06:25
Blijepeen schreef op 19 september 2004 @ 15:21:
Een vraagje voor de gebruikers.

Is de D70 echt het geld waard in vergelijking met de EOS300D.
Want het blijft toch een verschil van (1250 - 850) 400 euro.
Als ik de review lees van ome Tom dan zegt hij dat geld waard is maar hij vergelijkt met de introductie prijs van beiden. En dat was met een verschil van 100 euro.

Wat mij vooral aanspreekt van de D70 is de body, dat ie veel steviger oogt dan de Canon.
Zelf heb ik nog geen lenzen van beiden, dus daar hoeft mijn beslissing ook niet van af te hangen.
Wat was voor jullie de doorslag voor het kiezen van de D70 en een flink bedrag meer te betalen?
Jemoet er wel rekening mee houden dat het prijsverschil voornamelijk wordt bepaald door de meegeleverde lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
Daar heb je gelijk in. Dus als je de canon en de D70 zou vergelijken met de 18-70 lens is ie stukken beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Volgens mij doe ik iets verkeerd met mijn polarisatie filter. Als ik er doorheen kijk, geven beide kanten een ander effect, maar hij kan toch maar op 1 manier op de camera gedraaid worden?

edit: het is een Tiffen 67mm circular polarizer.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaded op 19-09-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
Jaded schreef op 19 september 2004 @ 22:22:
Volgens mij doe ik iets verkeerd met mijn polarisatie filter. Als ik er doorheen kijk, geven beide kanten een ander effect, maar hij kan toch maar op 1 manier op de camera gedraaid worden?
Ik weet niet hoe het werkt, maar ik weet wel dat het zo hoort :)

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Maar dan kan ik maar van 1 effect gebruik maken?
Als ik er door de ene kant doorkijk kan ik reflecties filteren, en door de andere kant de kleuren warmer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Blijepeen schreef op 19 september 2004 @ 20:03:
Daar heb je gelijk in. Dus als je de canon en de D70 zou vergelijken met de 18-70 lens is ie stukken beter?
Ja, als je even voor het gemak beide body's buiten beschouwing laat en gelijk stelt, is de D70 met die lens beter dan de 300D en z'n kitlens :)

Overigens even een first-time D70-gebruikers-ervaring: ik moet zeggen dat ik flink onder de indruk ben :). ik heb van 2 mensen de afgelopen 3 dagen hun D70s kunnen lenen: 1 met de kitlens, en 1 met de Sigma 70-200 2.8 APO-zoomlens. En het is met recht een prachtcam: supersnel, logische menu's en controls, uitgebreide featureset (voor het geld!) en het allerbelangrijkste: de foto's zien er prima uit :)

Mijn keuze voor een start-dSLR is zo goed als gemaakt ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Jaded schreef op 19 september 2004 @ 23:02:
Maar dan kan ik maar van 1 effect gebruik maken?
Als ik er door de ene kant doorkijk kan ik reflecties filteren, en door de andere kant de kleuren warmer maken.
Je kan toch draaien aan dat filter?
Aan de hand daarvan bepaal je het effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
ik heb gister een kanopolo toernooi gespeeld bij KV de Zwetplassers in wormer. ier was iemand met een D70 bezig met een 28-80 sigmatje en een 70-210 nikkor, misschien een tweaker?

Back on track: @remy: moet ik ook maar ff een keer zien te regelen, van iemand een cam lenen. Ik zit momenteel nogsteeds serieus te twijfelen tussen de D70, de 20D en de 7D (ik weet het, de D70 is een compleet ander segment, maar toch trekt hij me op de 1 of andere manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Anoniem: 116136 schreef op 20 september 2004 @ 12:01:
....
Back on track: @remy: moet ik ook maar ff een keer zien te regelen, van iemand een cam lenen. Ik zit momenteel nogsteeds serieus te twijfelen tussen de D70, de 20D en de 7D (ik weet het, de D70 is een compleet ander segment, maar toch trekt hij me op de 1 of andere manier)
Ja, even kunnen 'voelen' hoe een camera werkt is echt ideaal, welke cam het ook is :) Ik heb al een paar keer met de 10D 'gespeeld' maar helaas geen tijd gehad voor serieus fotograferen :)

Met de D70 was dat wel het geval dus afgelopen weekend, als ik toestemming krijg van het onderwerp van een van mijn foto's zal ik een voorbeeldpica posten ;)

Vergeleken bij de 20D is de D70 niet zo'n heel ander segment hoor ;) Hij bezit toch behoorlijk wat kwaliteiten die ook in een € 2000 of zelfs € 4000-cam niet zouden misstaan. (algemene snelheid, 1/500 flash-sync, burstspeeds/buffer, etc etc). De D70 is alleen wat goedkoper, en mist de zijdezachte ISO-100 die Canon-custom is. Erg sweet :9

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Maar daarintegen gaat de 20D maar weer tot ISO800 (oid). Doe mij dan maar 200-1600 ipv 100-800 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 17:23

Beaves

Usque ad Finem

Zoefff schreef op 21 september 2004 @ 14:27:
Maar daarintegen gaat de 20D maar weer tot ISO800 (oid). Doe mij dan maar 200-1600 ipv 100-800 hoor :)
De 20D gaat tot ISO3200 :P

Volgens mij ben je in de war met een andere non Canon cam ofzo, want alle recente camera's van Canon gaan tenminste tot ISO 1600.

Van de dpreview site:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Sensitivity     

- Auto (100, 200 or 400)
- ISO 100
- ISO 200
- ISO 400
- ISO 800
- ISO 1600
- ISO 3200 (Enhanced H

[ Voor 19% gewijzigd door Beaves op 21-09-2004 14:48 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

O? Dan vergis ik me idd ergens mee. Vond het ook al zo merkwaardig :X :P

Edit

Het is de Nikon D2x waar ik me mee vergis, die gaat van ISO100 tot 800 :)

Zie ook dit topic: Nikon D2x aangekondigd

[ Voor 59% gewijzigd door Zoefff op 21-09-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
delict schreef op 19 september 2004 @ 23:23:
[...]

Je kan toch draaien aan dat filter?
Aan de hand daarvan bepaal je het effect.
Dat klopt wel. Maar het filter geeft ook een ander effect als ik het omdraai. Aan de ene kant worden de kleuren anders, aan de andere kant worden reflecties gefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Jaded schreef op 21 september 2004 @ 15:14:
[...]

Dat klopt wel. Maar het filter geeft ook een ander effect als ik het omdraai. Aan de ene kant worden de kleuren anders, aan de andere kant worden reflecties gefilterd.
Je kan het filter er maar er op 1 manier opschroeven, dus daar bestaat geen twijfel over. ;)
Maar ik heb het zelf ook even getest, en als je 'em verkeerd om houdt dan krijg je inderdaad een beetje vreemde kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Thanx, ik dacht dat het 'een feature' was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Remy schreef op 21 september 2004 @ 14:25:
...

Met de D70 was dat wel het geval dus afgelopen weekend, als ik toestemming krijg van het onderwerp van een van mijn foto's zal ik een voorbeeldpica posten ;)
Ok, dit is hem dus:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/moam/kleinefee.jpg

D70 met Sigma 70-200 F/2.8 APO IF HSM EX zoomlens :) Niet slecht voor een allereerste keer, serieus schieten met een dSLR, en schuin tegen de zon in ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooie plaat, zeker voor de eerste keer, maar die lens is ook wel bloedje geil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Ik heb gisteren wat geoefend met mijn nieuwe camera, en na een snelle selectie is er het volgende uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.dree.nl/pic/Animals/pic009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dree.nl/pic/Animals/pic011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dree.nl/pic/Animals/pic010.jpg

De foto's zijn zo uit de camera, en ik heb nog niet echt tijd gehad om ze bij te knippen ed. De 2 eerste foto's zijn genomen met de kitlens, alleen de laatste met een Nikkor F1.4 50mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

D70 remote -Deel II

Had ik het enige tijd geleden over een goedkope remote voor de D70 van Blokker?
Maar goed dat ik die (nog) niet gekocht heb, want in het Nikonians.org D70-forum lees ik iets over een Palm Pilot as a remote:

http://www.natemc.com/nikontrigger.php

Zojuist getest op een half gare Palm IIIxe die ik hier nog heb liggen stof te vangen ... en werkend bevonden!!

Gewoon met de shareware-versie van OmniRemote v1.17 en de database van bovengenoemde site. Op de D70 richten en ENTER aantippen met de stylus.
En met een stukje reflecterende folie voor de IR-sensor kan je ook van ACHTER de D70 "schieten" (ergens op DPreview D70-forum gezien).

[ Voor 2% gewijzigd door hbokh op 21-09-2004 23:32 . Reden: Typo... ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Tja, echt handig is het natuurlijk niet.
Bij de ML-L3 zit een tasje wat je aan de camera-riem kan vastmaken, en dan heb je 'em dus altijd bij je.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Jaded schreef op 21 september 2004 @ 16:48:
Ik heb gisteren wat geoefend met mijn nieuwe camera, en na een snelle selectie is er het volgende uitgekomen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De foto's zijn zo uit de camera, en ik heb nog niet echt tijd gehad om ze bij te knippen ed. De 2 eerste foto's zijn genomen met de kitlens, alleen de laatste met een Nikkor F1.4 50mm.
Ik vind ze anders prima hoor. Je moet natuurlijk altijd proberen om de foto zo te maken dat je niet later hoeft te gaan croppen. En dat is ook 1 van de redenen waarom je een dSLR hebt, dan kan je precies zien wat je op je beeld krijgt :)

Wat heb je bij de laatste qua witbalans gedaan? Klopt volgens mij niet helemaal, of was dat juist de bedoeling? :P

• hbokh

hbokh

delict schreef op 21 september 2004 @ 23:58:
Bij de ML-L3 zit een tasje wat je aan de camera-riem kan vastmaken, en dan heb je 'em dus altijd bij je.
Tja, als je alleen foto's wilt maken en niet wilt tweaken, ga je maar naar DutchPhotoZone :) :)

Maar aux serieux: de aanschaf van een relatief dure ML-L3 weegt nooit op tegen iets wat je toch al bezit...

This is my sick nature.

• Jaded
@Zoeff
Dat was inderdaad niet helemaal de bedoeling. Ik had de witbalans op 'Shade' gezet. Achteraf vond ik het wel iets hebben. Het geeft een erg warme uitstraling.

[ Voor 8% gewijzigd door Jaded op 22-09-2004 09:08 ]

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ja dat dacht ik al. Maakt ook niet uit, het past wel bij de foto. Dat beestje leeft normaal ook in landen waar het gemiddeld 30 graden is, dus een warme foto is nooit weg ;) :P

Als je in RAW schiet kun je met Photoshop gewoon de witbalans (en belichting) naderhand nog aanpassen.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

delict schreef op 21 september 2004 @ 23:58:
Wat kost de ML-L3 eigenlijk? Is dat ding dan zó duur, ik bedoel omdat er zoveel moeite gedaan wordt een emulatie te creéren van dat ding?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Marco
Extra300s schreef op 22 september 2004 @ 19:27:
[...]

Wat kost de ML-L3 eigenlijk? Is dat ding dan zó duur, ik bedoel omdat er zoveel moeite gedaan wordt een emulatie te creéren van dat ding?
Hij kost gemiddeld €25,-, maar ze zijn nogal slecht leverbaar.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik heb wel een jammer puntje ontdekt aan mn 18-70 lens (de kitlens).

Of het komt door onzorgvuldig gebruik, of gewoon heel intensief gebruik weet ik niet (denk het laatste), maar ik vind hem een beetje gammel zitten. Het voorste deel van de "uitschuifconstructie" kon altijd wel een klein beetje bewegen, maar er zit nu ineens wel heel veel speling in.

Meer mensen die dat meegemaakt hebben?

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:00
Hehe, sinds vandaag ook de trotse bezitter van de D70 18-70.
Eerst de camera leren verkennen, en wanneer ik hem onder de knie heb, zal ik wel eens wat posten. :) :) :) :)

Mvg Patrick

Anoniem: 118342

patrickt35 schreef op 22 september 2004 @ 21:15:
Hehe, sinds vandaag ook de trotse bezitter van de D70 18-70.
Eerst de camera leren verkennen, en wanneer ik hem onder de knie heb, zal ik wel eens wat posten. :) :) :) :)

Mvg Patrick
Patrick, veel plezier ermee. Je zult er geen spijt van krijgen.

met groet

Chris

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
Yes eindelijk besloten welke flitser ik ging kopen, Zat te twijfelen tussen de Nikon SB600 (300euri), SB800(500euri) en de SIGMA EF 500 DG ST Type II (200euri)...

Na verschillende sites te hebben afgestruind en me heb laten informeren bij Cityfoto in Den Bosch (geweldige shop) is het de Nikon Speedlight SB600 geworden, heb er 318 euri voor betaald (gewone winkel is altijd iets duurder)

Ben er ERG tevreden over, ding geeft een hels licht!!

Nu nog even sparen voor de Sigma 80-400 APO EX met optical stabilizer

• hbokh

hbokh

Likoning schreef op 23 september 2004 @ 12:45:
Van harte! Maar de SB-800 heb je laten liggen vanwege de hogere prijs of ...?
[OT:] Enne ... in je signature heb je wel een vreemde lens staan van 17-80 :+

This is my sick nature.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Heeft iemand trouwens hier jongstleden zijn D70 @ Media Markt Rotterdam Centrum gekocht?
Ik stond even te kijken bij de camera's en daar stond iemand te twijfelen of hij nou de 300D of de D70 zou kopen.
Hij had het ook over tweakers e.d. dus misschien wel een tweaker gespot :)

Als het een echte tweaker was dan had ie waarschijnlijk zijn keuze al gemaakt.

• Beaves
  • Laatst online: 06-06 17:23

Beaves

Usque ad Finem

Anoniem: 22659 schreef op 23 september 2004 @ 15:05:
Als het een echte tweaker was dan had ie waarschijnlijk zijn keuze al gemaakt.
Hoezo? Ik ben een echte twijfelkont en ik kan me voorstellen dat je moeite hebt om te kiezen tussen de 300D en de 70D.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Remy

Remy

Topicstarter
Ja hoor, twijfelen tussen een 300D en een D70 is niet zo raar, maar mensen zouden zich eigenlijk niet zo blind moeten staren op body's, alhoewel ze natuurlijk wel belangrijk zijn. Bij een gewone digicam koop je een camera, eventueel wat kleine accessoires zoals extra accu etc :) Maar bij een dSLR koop je jezelf eigenlijk in een lenzensysteem, de body is maar 'tijdelijk' want na 2 ~ 4 jaar is er toch weer een nieuwer model. Er moet door de persoon die kiest dus niet alleen naar de body maar ook naar lenzen worden gekeken, ook voor over 2, 5 en 10 jaar :)

LinkedIn
Instagram

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik ben zelf dan voor de 300D gegaan, ook vanwege mijn budget (D70 toch weer een beetje duurder).
Ook had ik zelf gewoon goede ervaringen met Canon en zijn lenzen (analoge gebied).
Dit zijn de 2 main reasons waarom ik voor de 300D ben gegaan...

Maar kan me inderdaad voorstellen dat je niet echt kan kiezen tussen deze 2 cam's.

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
hbokh schreef op 23 september 2004 @ 14:19:
[...]

Van harte! Maar de SB-800 heb je laten liggen vanwege de hogere prijs of ...?
[OT:] Enne ... in je signature heb je wel een vreemde lens staan van 17-80 :+
8)7 Hehe, 18-70 dus... foutje...

Heb de SB800 indd laten liggen ivm de prijs, 200 euri meer vind ik hem niet waard.. Had wel wat extra leuke features en het licht word wat meer verspreidt en reikt verder, maar ik denk dat ik met de 600 prima af kan...

(en die 200 euri kan ik goed gebruiken als ik die 80-400 wil hebben, lag daar voor 1300 euri in de shop)

• Marco
Na verschillende sites te hebben afgestruind en me heb laten informeren bij Cityfoto in Den Bosch (geweldige shop) is het de Nikon Speedlight SB600 geworden, heb er 318 euri voor betaald (gewone winkel is altijd iets duurder)
Iets duurder?
Ik heb voor mijn SB600 maar €250,- betaald.

Heb je nu een feet flitser?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41866/full.jpg

Dramatisch luchtje hier :P

• Ms_Hyde
  • Laatst online: 19-02 10:53
Na een maand deze topic in de gaten te hebben gehouden heb ik eindelijk zelf D70 kit gekocht. Gezien mijn eerste dSLR heb ik grondig erover zitten lezen, lenzen, noem maar op.

Ergen in deze topic zij iemand dat je de kit voor 1250,- kon krijgen in MediaMarkt @ Rotterdam. Dus ben ik vandaag naar MM @ Den Haag gegaan om eentje te halen. Blijk dat het daar 1399,- kost zo'n 149,- verschil! Dus ik vertelde aan de verkoper dat ie duurder was en dat je hem in Rotterdam voor 1250 kreeg. Verkoper belt met Rotterdam en even later heb ik hem voor 1249,- . Nu nog goed oefenen om het camera goed te beheersen.

Terwijl ik daar stond waren ze bezig met de Canon 20D die net binnen waren. Ik vroeg meteen als ik hem even mocht vasthouden. Hij is ietjes lichter dan de D70, beide met hun kit lens erop. De Canon20D heeft een steviger body maar naar mijn beeld niet zo'n groot verschil met de D70. Trouwens de Canon 20D kit kost daar 1799,- als ik me niet vergist.

En morgen even door Den Haag lopen kijken als ik de Nikkor 50/1.8 D kan vinden. Dan ben ik voorlopig zoet bezig... :+

MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70

• David
Ms_Hyde schreef op 23 september 2004 @ 19:14:
Terwijl ik daar stond waren ze bezig met de Canon 20D die net binnen waren. Ik vroeg meteen als ik hem even mocht vasthouden. Hij is ietjes lichter dan de D70, beide met hun kit lens erop. De Canon20D heeft een steviger body maar naar mijn beeld niet zo'n groot verschil met de D70. Trouwens de Canon 20D kit kost daar 1799,- als ik me niet vergist.
De EOS 20D body is iets zwaarder dan de D70, maar de lens die erbij zit is een stuk lichter (zelfde als op de EOS 300D zit). Kwalitatief een stuk minder dan de Nikon 18-70 DX geloof ik.

Dato DUO synth voor twee

Dat ligt aan welke kit het is. Voor de prijs van 1799 denk ik idd dat het om de 18-55 gaat.

• Jaded
Ms_Hyde schreef op 23 september 2004 @ 19:14:
En morgen even door Den Haag lopen kijken als ik de Nikkor 50/1.8 D kan vinden. Dan ben ik voorlopig zoet bezig... :+
Misschien een goed idee om eerst even naar de Nikkor F1.4 50mm te kijken. Iets duurder wel.

• Ms_Hyde
Ik overweegde idd de Nikkor F1.4 50mm, maar de reviews voor de F1.8 zijn helemaal niet slecht. Prijs/kwaliteit verhouding is heel goed. Maar ik moet het eens nog goed na denken als ik de 1.4 of 1.8 neem.

• Jaded
Ik kan weinig over de F1.8 zeggen. DE F1.4 heb ik zelf, en presteert heel aardig in donkere omgeving, zoals aquaria in de dierentuin. Als je wilt kan ik wel wat foto's laten zien.

• Abbadon
  • Laatst online: 06-06 16:01
Yes eindelijk besloten welke flitser ik ging kopen, Zat te twijfelen tussen de Nikon SB600 (300euri), SB800(500euri) en de SIGMA EF 500 DG ST Type II (200euri)...

Wat heeft je doen besluiten om voor de SB600 te gaan i.p.v. de 800 (even afgezien van sec de prijs)? Ik wil me namelijk ook een van deze twee gaan scoren binnenkort maar ben me nog aan te verdiepen in het hele uitgebreide flitsgebeuren :)

[edit]

Je had 't antwoord al gegeven. Lees draad voor je blaat Abbadon :X

[ Voor 5% gewijzigd door Abbadon op 23-09-2004 20:54 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ms_Hyde
Jaded schreef op 23 september 2004 @ 20:44:
Ik kan weinig over de F1.8 zeggen. DE F1.4 heb ik zelf, en presteert heel aardig in donkere omgeving, zoals aquaria in de dierentuin. Als je wilt kan ik wel wat foto's laten zien.
Ik wil graag wat foto's zien gemaakt met de F1.4 ... presteert ie buiten ook goed? Ik heb wat foto's gezien met de F1.8 die buiten zijn gemaakt, helemaal niet slecht.

• Jaded
Een paar voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://www.dree.nl/brol/blijdorp/DSC_0221.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dree.nl/brol/blijdorp/DSC_0305.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dree.nl/brol/blijdorp/DSC_0490.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dree.nl/brol/blijdorp/DSC_0653.jpg

Deze foto's zijn gemaakt in Blijdorp, in het Oceanium, erg donker dus. Ik heb geen buiten foto's aangezien ik dan gewoon de kitlens pak.

• Ms_Hyde
@Jaded: Dat zijn zeer goede foto's! Ik zal wat meer gaan lezen over de F1.4 ik laat wel weten welke ik uiteindelijk heb gekocht. De F1.4 is veel duurder, maar we zullen zien welke het word.

Update: Dit topic lijkt me wel wat, verschillende meningen over de F1.4 of F1.8
Ik den dat het toch de F1.8 word, ik wil graag nog een zoom lens later dus ik kan beter niet alles uitgeven voor een extra F0.4 die ik zeer waarschijnlijk niet ga gebruiken.

[ Voor 48% gewijzigd door Ms_Hyde op 23-09-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjoost
  • Laatst online: 21:20
Wie weet er wat ongeveer de beste zoomlens van +/- 30-300 equivalent is voor sportgebruik (motorsporten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
@Superjoost:
Lenzen met zo'n grote zoomrange zijn vaak verre van ideaal, omdat ze zowel het wide- als het telebereik moeten beslaan. Kies liever voor twee losse lenzen, zoals de kitlens samen met de Nikon 70-300 ED of de oude 75-300 1:4.5-5.6 (groot, zwaar, maar kwalitatief supergoed en <200 euro tweedehands). Dan heb je over een bereik van 18-300mm prima kwaliteit met maar twee lenzen (en niet al teveel geld)

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121603

Je vraagt de beste Joop, als in echt de beste?
hmmm dan krijg je hele dure keuzes.
Welke sporten hebben we het over? veraf of dischterbij?

Veel gebruikt bij Sportfotografen zijn:
Sigma AF 100-300/4.0 APO EX: €875
Sigma ÀF 300/2.8 APO EX: €2225.00
Nikkor AF 80-200/2.8 IF ED D: €949.00
en Nikons erg dure VR serie.

Als je een wat ruimer bereik wilt: Ook erg goed zijn de Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR: €1295.00, de Sigma AF 80-400/4.5-5.6 APO EX OS: €1195 en de Bigma.

Ik gebruik zelf een Bigma, ofwel de Sigma 50-500. Super beeldkwaliteit en een enorm bereik. Zowel ultra-tele als toch ook nog een scenery kunnen maken is hiermee ideaal. Wel een monopod nodig en 975 Euro bij Konijntje.

Als jij echt 30-300 wilt of iets soortgelijks .. kom je op kwalitatief wel duidelijk minder lenzen uit ... dus is het belangrijk waar je t voor wilt gebruiken.
Moet het dit bereik zijn dan is je keus: Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di: €349.00 of de Sigma AF 28-300/3,5-6,3 Asf. IF: €265.00
Succes met kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 15:17

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Superjoost, voor motorsporten heb je een lens nodig die scherp is en gebruik kan worden bij een hoge sluitertijd. Daarnaast wil je een snelle AF. De goedkopere lenzen, zoals de meeste 28-300mm lenzen moet je vaak tot f/8 stoppen om alles scherp te krijgen. Hierdoor lever je echter in op sluitertijd. Nu hoeft dat geen groot probleem te zijn als je de techniek van meepannen/slepen goed beheerst. Dat is echter veel oefenen, nog meer oefenen en nog meer oefenen. Als je dit niet wilt, dan zul je voor een lens moeten gaan die vanaf de laagste f, al meteen haarscherp is. Je komt dan automatisch uit op de lenzen die ScSilver in zijn reactie opnoemt. Op Dutch Photo Zone loopt er trouwens iemand rond die een Bigma heeft en ook motorsport fotografeerd. Hij is erg tevreden over deze lens en behaalt er heel goede resultaten uit. Kwa prijs/kwaliteit is die lens gewoon een topper.

Als je een beperkt budget hebt, zou je kunnen overwegen om een tweedehands AF 80-200 Nikon schuifzoom te kopen. Deze zou je rond de €300 moeten kunnen vinden. Alleen is de AF van deze lens nogal traag, waardoor deze minder geschikt is voor sport. Het blijft dus moeilijk, maar ik zou je aanraden om rond te kijken naar een 70-200 f/2.8 APO HSM van Sigma. Deze is op sommige plaatsen al voor €900 te verkrijgen.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 06-06 16:01
Ralph Smeets schreef op 24 september 2004 @ 20:15:
..Het blijft dus moeilijk, maar ik zou je aanraden om rond te kijken naar een 70-200 f/2.8 APO HSM van Sigma. Deze is op sommige plaatsen al voor €900 te verkrijgen.
Als je goed kijkt zelfs voor € 750 :) (althans, daar heb ik 'm voor gescored). Imo is dit een ideale lens voor motorsporten; snelle AF, scherp en niet overdreven zwaar :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:51
Op www.cornevaniperen.nl voor 749,- (huh? nu ineens 795,-? Foutje of prijsverhoging?)
Ik heb 'm net vandaag binnengehad, kan het niet laten om er even mee te pronken ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.sandersfotosite.nl/troep/sigma70-200.jpg

Ben pas net thuis dus heb nog niet echt de kans gehad om 'm te proberen.

Nu nog een goed statief ;)

• Cereal
  • Laatst online: 06-06 17:36
En mooie foto's posten ;)

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Laatste aanwinst:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41918/full.jpg

B-W Polarisatiefiltertje :)

Om onderandere dus dit soort dingen mee te kunnen bereiken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41920/full.jpg

Leuk speelgoed :9 :P

[ Voor 41% gewijzigd door Zoefff op 25-09-2004 12:35 ]

• superjoost
  • Laatst online: 21:20
Mensen. Bedankt. Ik weet weer waar ik voor ga sparen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Voor de liefhebbers, ik heb net nog wat fototjes gepost in FG, van mn vakantie in Indonesië :)

[rml][ Showcase] Vakantie Indonesië (Java/Bali)[/rml]/

Uiteraard met D70 geschoten, vandaar dat ik het hier neerzet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
Tha BasZ schreef op 23 september 2004 @ 14:48:
Heeft iemand trouwens hier jongstleden zijn D70 @ Media Markt Rotterdam Centrum gekocht?
Ik stond even te kijken bij de camera's en daar stond iemand te twijfelen of hij nou de 300D of de D70 zou kopen.
Hij had het ook over tweakers e.d. dus misschien wel een tweaker gespot :)
Hehe. That would be me.

Wij gingen samen in discussie en die verkoper stond er als een stuk meubilair bij.
Ik heb hem nog niet, want ik wacht tot hij bij correct op voorraad is en dan koop ik hem voor het nul tarief. Dus gelijk excl. btw.

Al zit ik nog steeds een beetje te twijfelen. Want nu is de 300D inmiddels 800 euro.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.