Ik had de eindbaas gehaald zonder een keer dood te gaan

Hoeveel keer heb je wel niet op F5 en F9 gedrukt???
[ Voor 15% gewijzigd door FireArrow op 14-08-2004 14:19 ]
Verkeerd begrepen, zie mijn post hieronder.
[ Voor 80% gewijzigd door FlashBang op 14-08-2004 14:25 ]
Ow wacht rectificatie ik dacht dat je het hele spel bedoelde.Pu_Dy schreef op 14 augustus 2004 @ 14:22:
Er is helemaal niets moeilijk aan! je blijft gewoon naar achter lopen en die eindbaas kan je geen eens iets doen, als je toch hp verliest gebruik je de soulcube tegen die gewone monsters om zo je hp bij tevullen..
Ik krijg het idee dat er steeds meer spellen uitkomen waar nog 'bugs' in zitten.Wildfire schreef op 13 augustus 2004 @ 23:50:
[...]
Aha... ik vond het al zo raar, bijna bij alle servers kreeg ik die melding. Nogal stom van ID dat ze deze fout er doorheen hebben laten glippen aangezien het zo'n overduidelijke bug is.
They made me do it.
Ik ook, maar ik vond het wel een leuke eindbaas.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Je hebt, of je vind daar ergens in de buurt zo'n PDA, daar staat een code in die je in dat hokje, naast dat scan apparaat, moet invoeren, dan gaat ie uit.Tom S. schreef op 14 augustus 2004 @ 14:44:
Hoi, ik zit vast in het Monorail level. Daar moet ik langs zo'n automated turret gun die aan het plafond hangt, maar hoe schakel ik die uit?
Alvast bedankt
[ Voor 8% gewijzigd door Vanitas op 14-08-2004 14:49 ]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Maar dat hokje is dicht, en die deur wil niet open..Vanitas schreef op 14 augustus 2004 @ 14:47:
[...]
Je hebt, of je vind daar ergens in de buurt zo'n PDA, daar staat een code in die je in dat hokje, naast dat scan apparaat, moet invoeren, dan gaat ie uit.
Niet versturen, editten!!![]()
![]()
[ Voor 10% gewijzigd door Gardocki op 14-08-2004 14:53 ]
They made me do it.
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 14:52 ]
Verwijderd
hmmz.. mijne blijft dat nog wel trekken, zolang die monsters niet flippen/bewegenPu_Dy schreef op 14 augustus 2004 @ 15:01:
Wat ook leuk is, noclip aan zetten en dan gewoon omhoog vliegen...
en dan naar beneden kijken.. dan krijgt je videokaart een hart-aanval.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 15:06 ]
Bovenstaande was de post waarmee ik poogde een plek te 'maken' voor iedereen die het niet met de lyriek rond DOOM-3 eens was. In deze draad kwamen helaas een boel DOOM-3 fans off-topic hun mening spuien, en vragen of de draad gesloten mocht worden (irritant he, als mensen er een andere mening op nahouden dan je eigen?!?). Vrij kort daarna kregen ze hun zin, en is de draad gesloten.Doom 3 is nu een dag of 10 uit. Iedereen is lyrisch. Maar ben ik nu de enige die opgevallen is, dat:
- De ruimtes in de levels allemaal zo klein zijn, dat je nauwelijks nog kunt spreken van 'Field Of View' (het lijkt alsof Id expres moeite heeft gedaan om te zorgen dat je nergens meer dan 10-15 meter voor je uit kunt kijken; niet erg realistisch).
- Er wel heeel vaak 'vijanden' in dat PRECIES dat ene donkere hoekje vlak achter je spawnen. Ik bedoel: een keer is leuk. Twee keer ook. Driehonderdeenendertig keer vindt ik overdreven. Dit heeft niks met AI te maken.
- Er sommige hoekjes ZO donker zijn, dat het bijna lachwekkend wordt. Ik bedoel: in een verlichte kamer is nooit een hoekje dat 100% donker is. Strooilicht zorgt altijd voor een minimale verlichting (als je in de buurt van een licthbron bent). Daarbij zorgt de accomodatie van je ogen aan het donker, er voor dat je toch altijd 'silhouetten' kunt waarnemen. In de DOOM3 engine, waar ze nota-bene de nadruk op de natuurgetrouwe 'lighting' vestigen, bestaat deze 'onlogische' komplete duisternis dus blijkbaar *wel*.
- Er te weinig verschillende (nieuwe?) vijanden inzitten? Ik bedoel: na een aantal levels vol imps en evil 'marines' en dezelfde dikke zombies, begint het toch een beetje te vervelen. Helemaal als je je DOOM 1 en DOOM 2 kunt herinneren, die precies hetzelfde waren (10 jaar oude gameplay?).
- Er te weinig interactie met de omgeving is (tenzij je PDA's als 'omgeving' wilt zien)? Begrijp me niet verkeerd: DOOM 1 en DOOM 2 hadden ook weinig interactie met de omgeving (je had de blue-key en de red-key, en daar moest je alles mee doen). Maar toen kwam Half-Life uit, en die legde de lat nu eenmaal hoger voor alle games die *daarna* uitkwamen. DOOM 3 schijnt hier 'ongevoelig' voor te zijn geweest.
- Het verhaal van de game nauwelijks een spannend 'plot' bevat? Het zijn een beetje aan elkaar hangende commando's van een (irritante) bevelhebber, die je van het ene level naar het andere sturen. Maar waarom je nu bent waar je bent, en heengaat waar je heengaat, dat is me vaak onduidelijk. Het verhaal 'zuigt' je het spel niet verder in. Het ligt er alleen 'bij', als extra laagje waarvan niemand precies wist wat ze er mee aan moesten.
- Je monsters niet weg kunt duwen, schoppen, slaan, of zelfs maar overheen springen. Erg raar als er een paar van die kleine (ok, klein niet, maar maximaal de helft van hoe groot jij zelf bent) spinnen voor je voeten staan. Instinctief wil je ze dan een rotschop verkopen, of over ze heen lopen. Maar dat staat de engine niet toe: je mag van de engine niet OVER je vijanden heen lopen c.q. springen. Ik heb die behoefte toch erg vaak.
- De vier jaar werk die ze er in gestopt hebben, er niet uit komt? Als ze me zouden vertellen dat het in een jaar gemaakt was, had ik het ook geloofd. Ik vind de maps en ruimtes allemaal erg vierkant en niet erg geometrich 'uitdagend'. 'Simpel' zou ook een goede omschrijving zijn. Ze kunnen wel prat gaan op hun 3D-engine, maar de Source Engine van HL2 is ook niet mis. En de engine van Max Payne 2 deed het ook prima. Om nog maar te zwijgen over de 'upcoming' Unreal 3 Engine.
Kortom: al met al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik, helemaal met de 'hype' die al twee jaar rond deze game bestaat, een beetje teleurgesteld ben in Id (of in ieder geval in deze game van ze).
Ze hebben in het verleden de gaming-lat twee (en misschien zelfs wel drie) keer radicaal hoger gelegd, voor de hele gaming wereld. De eerste keer was met Wolfenstein; de allereerste game met 3D textures. Toen kwam DOOM, de eerste 3D game met 'niet vierkante' maps en geometry. Toen kwam Quake, eigenlijk de eerste 'echte' 3D game.
Nu is DOOM 3 uit, en helaas kan ik niet zeggen dat er nu een lat radicaal hoger is gelegd. Zowel de DOOM 3 engine, als de levels, als de gameplay is op z'n zachts gezegd 'standaard' naar huidige maatstaven.
Beetje jammer dat er zoveel ophef wordt gemaakt om zo'n 'standaard' game.
En dus voor alle mensen die het roerend met me eens zijn, en dit eens lekker met elkaar willen delen: leef je uit in dit topic. Ik heb hier expres een aparte topic voor gekozen, want het leek me dat wanneer de DOOM3-antifans in dezelfde draad gaan posten als de DOOM3-fans, dit al snel uitdraaid in een totalitaire flamewar.
Kortom: Dit is de plek voor al je (ongezouten) kritiek op Id's nieuwe oogappel.
[ Voor 12% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 15:18 ]
"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein
Even voor de duidelijkheid: die mensen kregen niet hun zin (lees de sluitmessage nog maar eens goedtofus schreef op 14 augustus 2004 @ 15:14:
Omdat alle DOOM-3 fans mijn topic kwamen verpesten, hier de wederdienst:
[...]
Bovenstaande was de post waarmee ik poogde een plek te 'maken' voor iedereen die het niet met de lyriek rond DOOM-3 eens was. In deze draad kwamen helaas een boel DOOM-3 fans off-topic hun mening spuien, en vragen of de draad gesloten mocht worden (irritant he, als mensen er een andere mening op nahouden dan je eigen?!?). Vrij kort daarna kregen ze hun zin, en is de draad gesloten.
Omdat er geen andere plek is waar DOOM-3 anti-fans terecht kunnen, leek het me dan maar 'the right thing' om verder te gaan in het algemene DOOM-3 topic. Als zal dit ongetwijfeld leiden tot een boel 'gooien met persoonlijke meningen'. So be it. Ik had de discussie over de non-kwaliteit van DOOM-3 graag apart gevoerd, zonder de 'fans' lastig te vallen.
Het wel/niet geweldig zijn van DOOM III is vooral een persoonlijke mening; Het is mijn ervaring als je twee 'kampen' met vrij duidelijke persoonlijke meningen BIJ ELKAAR voegt, je vaak een ordinaire, platte (woorden) ruzie als resultaat krijgt.Het wel/niet geweldig van Doom III gaat zowel de 'fans' aan als de 'niet fans' aan.
[ Voor 19% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 15:51 ]
"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Dat is een kwestie van normaal met elkaar op een nette manier om kunnen gaantofus schreef op 14 augustus 2004 @ 15:28:
[...]
Het wel/niet geweldig zijn van DOOM III is vooral een persoonlijke mening; Het is mijn ervaring als je twee 'kampen' met vrij duidelijke persoonlijke meningen BIJ ELKAAR voegt, je vaak een ordinaire, platte (woorden) ruzie als resultaat krijgt.
Ieder zijn eigen mening en vrijheid daarin. Zolang men zijn eigen mening maar op een nette manier onderbouwd en eventueel verdedigt.Het leek mij dat de fans niet zaten te wachten op de gezouten mening van ons, nuchtere anti-fans. Het zelfde geld vice versa. Ik zit absoluut niet te wachten op een reactie die mij verteld dat ik niet moet zeuren over de 10-15m Field of View, omdat nu juist zorgt voor zo'n lekker claustrofobisch sfeertje. Ik ben nml. van mening dat het een manier is om langs de (performance-)beperkingen van de engine heen te glippen (wat je niet ziet, hoef je nml. ook niet te renderen). Verder is het potjandorie een Mars-basis waar mensen (normaliter, als de Hel een keer niet is losgebarsten ;p) moeten werken. Dat doe je toch niet in zulke donkere, claustrofobische, slecht verlichtte ruimtes? Niet erg ergonomisch, voor een mars-basis.
Dat is onzin. Iedereen mag hier zijn mening kwijt over dit spel. Men hoeft het echter niet iedere keer te herhalen. Als jij 1x in een post aangeeft wat jij van dit spel vind (zoals je hierboven doet) hoef je die mening niet herhaaldelijk opnieuw te posten (geldt niet alleen voor jou hoor, ook voor ieder ander die hier zijn mening kwijt wil). Men leest je mening, is het hier wel/niet mee eens, en indien ze willen kunnen ze er op reageren op een nette manier. Daarna kan jij beslissen of je wel/niet je mening wilt verdedigen en uitbouwen, maar dit kan je ook doen op een manier waarbij je niet in herhaling valtMaar goed, we (de fans en de niet-fans) zitten nu in hetzelfde draadje. Denk dat de niet-fans snel overstemd (en dus gaan mensen niet meer posten) zullen worden door de fans.
Nooit meegemaakt dat je eigen mening/ervaringen ZODANIG afwijken van het overgrote deel van de posts in een draad, dat je het idee had dat ze een hele andere discussie aan het voeren waren, dan waar jij je in wilde mengen?!?Men leest je mening, is het hier wel/niet mee eens, en indien ze willen kunnen ze er op reageren op een nette manier. Daarna kan jij beslissen of je wel/niet je mening wilt verdedigen en uitbouwen, maar dit kan je ook doen op een manier waarbij je niet in herhaling valt
[ Voor 25% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 16:03 ]
[ Voor 16% gewijzigd door MetroidPrime op 14-08-2004 17:03 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Hij ligt in die ene kleine ruimte, in die donkere hoek, vlak nadat je die imp in je rug gespawned kreeg.... Je weet weltatata schreef op 14 augustus 2004 @ 16:49:
Nu zit ik weer vast.
Ik zoek die pda van docter nog wat (williams?) zodat ik Alpha Labs 4 in mag.
Ik heb me rot gezocht en vind hem nergens!
[ Voor 4% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 16:53 ]
Wij hebben daar niks op tegen, sterker nog: het lijkt ons een goed ideeMetroidPrime schreef op 14 augustus 2004 @ 16:47:
Aangezien er nog steeds geen mod-topic is, wil ik me er wel aan wagen, als de modjes het goed vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door Crash op 14-08-2004 16:55 ]
Op gamer.nl kan je lezen dat er een soundpack circuleerd van toen Trent Reznor nog het geluid verzorgde, de soundpack vervangt de meeste sounds denk ik (het zijn er een hoop), ik heb het spel nog niet maar velen zijn er positief over.---Wapens produceren zulke lamme geluiden, straalt echt niets van uit. Die dingen moeten KNALLEN! Of iig een leuk en 'bevredigend' geluid produceren.
---Reacties van vijanden op hits (kreten, bewegingen) zijn eveneens onder de maat. Dat ze verdwijnen na een kill is ook jammer.
Doom 3 is nu een dag of 10 uit. Iedereen is lyrisch. Maar ben ik nu de enige die opgevallen is, dat:
- De ruimtes in de levels allemaal zo klein zijn, dat je nauwelijks nog kunt spreken van 'Field Of View' (het lijkt alsof Id expres moeite heeft gedaan om te zorgen dat je nergens meer dan 10-15 meter voor je uit kunt kijken; niet erg realistisch).
Ja, ben ik het mee eens. Alhoewel je natuurlijk de praktische redenen voor de engine kunt bedenken, is het jammer dat er niet meer 'grotere' stukken zijn. Op mijn pc draait D[super]3[/super] net, en dan zouden grote stukken nog meer laggen. Dit is natuurlijk geen excuus op allemaal van die kleine gangen. (wat meer buiten levels was leuk geweest!)
- Er wel heeel vaak 'vijanden' in dat PRECIES dat ene donkere hoekje vlak achter je spawnen. Ik bedoel: een keer is leuk. Twee keer ook. Driehonderdeenendertig keer vindt ik overdreven. Dit heeft niks met AI te maken.
Tja, daar moet je van houden. Ik betrap me zelf er alweer op, dat als ik een deur open doe met een sleutel, ik snel een stapje naar achter doe. Voor de altijd waar wachtende zombie of Imp. Ook als er een imp voor je spawnt, je eerst omdraaien om de monsters achter je te killen
.
Op zich vind ik dit niet zo erg, het gaat mij niet om de realisme waar de zombies enzo vandaag komen, maar had misschien wel iets beter uitgewerkt kunnen worden. Bijv soms zie je imps vanuit het plafond, uit een muur, door een raam komen. Ook in de doom 3 alpha zag je een Pinky Demon een muur kapot beuken, en er doorheen rennen. Zulke dingen hadden het leuker gemaakt.
- Er sommige hoekjes ZO donker zijn, dat het bijna lachwekkend wordt. Ik bedoel: in een verlichte kamer is nooit een hoekje dat 100% donker is. Strooilicht zorgt altijd voor een minimale verlichting (als je in de buurt van een licthbron bent). Daarbij zorgt de accomodatie van je ogen aan het donker, er voor dat je toch altijd 'silhouetten' kunt waarnemen. In de DOOM3 engine, waar ze nota-bene de nadruk op de natuurgetrouwe 'lighting' vestigen, bestaat deze 'onlogische' komplete duisternis dus blijkbaar *wel*.
Carmach was er nog over gevraag, of er strooi licht in de game zou komen, en dat was besloten van niet. Het weerkaatsen van licht zou te zwaar zijn voor de huidige games, en dat heeft helaas als invloed dat je perfect donkere hoekjes kan krijgen. En alhoewel de game word gepromote op zijn lighting, (en naar mijn ogen ook een sprong voorwaarts is in de technologie) heb ik al jou punten ook nog nooit eerder gezien in een game?
- Er te weinig verschillende (nieuwe?) vijanden inzitten? Ik bedoel: na een aantal levels vol imps en evil 'marines' en dezelfde dikke zombies, begint het toch een beetje te vervelen. Helemaal als je je DOOM 1 en DOOM 2 kunt herinneren, die precies hetzelfde waren (10 jaar oude gameplay?).
Helemaal mee eens.. De toegevoegde vijanden van de niet oude doom's zijn naar mijn idee ook nogal nutteloos. Ik had meeeeer demons willen zien. Ipv 12000 imps! De zombies zijn logisch, (tenslotte zijn alle normale mensen zombies geworden) maar de imps mochten wel wat minder.
- Er te weinig interactie met de omgeving is (tenzij je PDA's als 'omgeving' wilt zien)? Begrijp me niet verkeerd: DOOM 1 en DOOM 2 hadden ook weinig interactie met de omgeving (je had de blue-key en de red-key, en daar moest je alles mee doen). Maar toen kwam Half-Life uit, en die legde de lat nu eenmaal hoger voor alle games die *daarna* uitkwamen. DOOM 3 schijnt hier 'ongevoelig' voor te zijn geweest.
Dit is natuurlijk helemaal een eigen mening. Shooters tegenwoordig 'moeten' niet perse interactie met de omgeving hebben. Het is natuurlijk aan de developers om het wel of niet te implementeren. Alhoewel ze in het begin je nog braaf uitleggen dat je moet klikken op iemand om te praten, zit er wel opvallend weinig praten in de game. En waar praten moest, ging het automatisch.
het had leuk geweest, maar niet 'verplicht'
- Het verhaal van de game nauwelijks een spannend 'plot' bevat? Het zijn een beetje aan elkaar hangende commando's van een (irritante) bevelhebber, die je van het ene level naar het andere sturen. Maar waarom je nu bent waar je bent, en heengaat waar je heengaat, dat is me vaak onduidelijk. Het verhaal 'zuigt' je het spel niet verder in. Het ligt er alleen 'bij', als extra laagje waarvan niemand precies wist wat ze er mee aan moesten.
Yup, het verhaal is inderdaad redelijk dun. Maar ik moet zeggen dat je wel heel erg het verhaal word ingezogen door de PDA's. Je leest zo de laatste dagen van veel mensen, en hoort ook nog eens de audio-files. Waar het verhaal van halflife 1 erg goed was, was er op verhaal ontwikkeling bijna niks. Dit is waar doom 3 het bij mij wel goed doet. Ik weet niet tot hoe ver jij hem hebt gespeeld. Maar vooral later krijg je van die emails en audio's te horen waarbij je er echt achter komt wat er gebeurd is. Toppie vind ik
- Je monsters niet weg kunt duwen, schoppen, slaan, of zelfs maar overheen springen. Erg raar als er een paar van die kleine (ok, klein niet, maar maximaal de helft van hoe groot jij zelf bent) spinnen voor je voeten staan. Instinctief wil je ze dan een rotschop verkopen, of over ze heen lopen. Maar dat staat de engine niet toe: je mag van de engine niet OVER je vijanden heen lopen c.q. springen. Ik heb die behoefte toch erg vaak.
dit is ZEER frustrerend. Die spinnen staan soms ERG vaak om je heen, dan wil je ze schieten kan dat niet omdat zij jou raken, en je beeld omhoog schiet. Hadden ze echt moeten fixen!
- De vier jaar werk die ze er in gestopt hebben, er niet uit komt? Als ze me zouden vertellen dat het in een jaar gemaakt was, had ik het ook geloofd. Ik vind de maps en ruimtes allemaal erg vierkant en niet erg geometrich 'uitdagend'. 'Simpel' zou ook een goede omschrijving zijn. Ze kunnen wel prat gaan op hun 3D-engine, maar de Source Engine van HL2 is ook niet mis. En de engine van Max Payne 2 deed het ook prima. Om nog maar te zwijgen over de 'upcoming' Unreal 3 Engine.
Tja, ik vind het level design echt prachtig. Alles zou zo in een echte 'mars basis' gestopt kunnen worden, en het level design heeft natuurlijk niks te maken met de engine zelf. De HL2 engine, en de Maxpayne 2 engine zitten nou eenmaal een stapje onder de Doom 3 engine, die (volgens mij) veel meer Dx9 features ondersteund dan enig andere engine tot nu toe. Ik vind de source engine ook prachtig. Maar hij doet helaas voor grafische kwaliteit toch nog wat onder voor de doom 3 engine.
En de upcoming Unreal Engine is die er al? nee volgens mij nietnog even op wachten dus..
Kortom: al met al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik, helemaal met de 'hype' die al twee jaar rond deze game bestaat, een beetje teleurgesteld ben in Id (of in ieder geval in deze game van ze).
Ze hebben in het verleden de gaming-lat twee (en misschien zelfs wel drie) keer radicaal hoger gelegd, voor de hele gaming wereld. De eerste keer was met Wolfenstein; de allereerste game met 3D textures. Toen kwam DOOM, de eerste 3D game met 'niet vierkante' maps en geometry. Toen kwam Quake, eigenlijk de eerste 'echte' 3D game.
Nu is DOOM 3 uit, en helaas kan ik niet zeggen dat er nu een lat radicaal hoger is gelegd. Zowel de DOOM 3 engine, als de levels, als de gameplay is op z'n zachts gezegd 'standaard' naar huidige maatstaven.
Beetje jammer dat er zoveel ophef wordt gemaakt om zo'n 'standaard' game.
Tja, dit kan je van twee kanten bekijken. Hoe revolutionair kan je een game maken? Self shadowing, wat de engine wel kan, maar standaard niet aan staat in Doom3, heb ik echt nog nergens gezien! Ook zo mooi gebruik van bumpmapping en llichten zie je bijna nergens. De enige engine die hier een beetje in de buurt komt op dit moment is de Far Cry engine, maar die kan alleen eilanden projecteren. Dus das op zich ook wel jammer.
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Verwijderd
Ok, dit is dus het probleem:vacuumcleaner schreef op 13 augustus 2004 @ 17:29:
Heren een probleem:
Doom legaal gekocht maar wil niet lekker draaien.
Specs zie hier: http://specs.tweak.to/4682
Ik heb
- GF4 Ti4200
- Directx 9.0c
- Nvidia 61.77 drivers
- Laatste mobo drivers
- gpu @ stockspeeds
Het probleem is dat de textures van de mannetjes half-om-half worden gerenderd. De ene kant is dus lichter/anders dan de andere kant.
Na wat andere drivers te hebben geprobeerd komt het zelf voor dat doom3 soms ontiegelijk sloom draait.
Ik ben nu doom3 opnieuw aan het installen en zal, mocht het probleem nog niet zijn opgelost, pics plaatsen van het probleem
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Ik heb hem op mijn Acer Aspire 2012WLCi gespeeld en hij loopt aardig goed. Ik heb zelf even de video resoluties veranderd naar 1280 x 800 (WXGA). Met de timedemo kwam ik op 20,1 FPS.418O2 schreef op 14 augustus 2004 @ 18:28:
Iemand by any chance al meteen mobility radeon 9700 gespeeld? zo ja, hoeveel ram op je vidkaart en hoe liep het?
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
dat was net mijn puntVerwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 18:06:
QUOTE Tja, ik vind het level design echt prachtig. Alles zou zo in een echte 'mars basis' gestopt kunnen worden, en het level design heeft natuurlijk niks te maken met de engine zelf. De HL2 engine, en de Maxpayne 2 engine zitten nou eenmaal een stapje onder de Doom 3 engine, die (volgens mij) veel meer Dx9 features ondersteund dan enig andere engine tot nu toe. Ik vind de source engine ook prachtig. Maar hij doet helaas voor grafische kwaliteit toch nog wat onder voor de doom 3 engine.
En de upcoming Unreal Engine is die er al? nee volgens mij niet nog even op wachten dus.. QUOTE
DE engine van de nieuwe unreal komt pas is 2006.
Ik heb er beelden van gezien, zat een filmpje bij de pcgameplay was echt gewoon om te huilen zo mooi
wat ik dan niet begrijp waarom hij op mijn laptop dan gewoon niet draait ?Copyman schreef op 14 augustus 2004 @ 18:50:
[...]
Ik heb hem op mijn Acer Aspire 2012WLCi gespeeld en hij loopt aardig goed. Ik heb zelf even de video resoluties veranderd naar 1280 x 800 (WXGA). Met de timedemo kwam ik op 20,1 FPS.
[ Voor 5% gewijzigd door Wiebbe op 14-08-2004 18:57 ]
Die heb ik ookCopyman schreef op 14 augustus 2004 @ 18:50:
[...]
Ik heb hem op mijn Acer Aspire 2012WLCi gespeeld en hij loopt aardig goed. Ik heb zelf even de video resoluties veranderd naar 1280 x 800 (WXGA). Met de timedemo kwam ik op 20,1 FPS.
Buiten dat je post over-kritisch is (het is een spel ffs), heeft "Field of View" niets te maken met afstand die je kan kijken, maar de hoek die de camera-lens heeft. Grote hoeken worden vooral bij racegames gebruikt om snelheid te simuleren. Doom heeft een gewone shooter Field-of-View (60 graden ofzo, schat ik).tofus schreef op 14 augustus 2004 @ 15:28:
[...]
Ik zit absoluut niet te wachten op een reactie die mij verteld dat ik niet moet zeuren over de 10-15m Field of View, omdat nu juist zorgt voor zo'n lekker claustrofobisch sfeertje.
zoveel beter is een 9700 nou ook weer niet dan een 9600Pic_Art schreef op 14 augustus 2004 @ 18:59:
Een 9700 is toch wel ff wat beter dan een 9600.
En misschien heeft hij een verse install gedaan?
[ Voor 47% gewijzigd door Spockz op 14-08-2004 19:27 ]
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Verwijderd
Kun je in Windows zien voordat je Doom 3 opstart vanuit de dosbox met ipconfig geloof ik, of bij de eigenschappen van je netwerkverbinding. en misshcien vanuit de doom console met netstat ofzow.JediUberknaft schreef op 14 augustus 2004 @ 19:23:
ff snel vraagje ...
hoe kan je zien wat je ip is als je een server heb aangemaakt ?? zodat iemand anders makkelijk kan joinen ??
hoe zie je dat in je console ??
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 19:27 ]
Zou je ook kunnen aangeven waar die zgn. 'over-kritiek' 'm dan in zou zitten? Volgens mij heb ik toch tamelijk helder en duidelijk mijn problemen met D3 verwoord.Buiten dat je post over-kritisch is (het is een spel ffs)
Ik bedoelde 'blikveld', of 'kijkveld', maar als ik dat had gezegd hadden waarschijnlijk minder mensen begrepen wat ik bedoelde. En dan nog: ik kom net pas op de nederlandse 'varianten'. Zou niet weten hoe je 'blikveld' anders zou moeten verwoorden, in 't engels.[..] heeft "Field of View" niets te maken met afstand die je kan kijken, maar de hoek die de camera-lens heeft.
Ik voel me ook helemaal niet de grond ingestampt door jouw reactie ;p. Ik vind het een duidelijke reactie, die helder je mening verwoord.Aangezien ik mijzelf wel een beetje op niveau vind, wil ik me wel even wagen aan jou 'kritiek'op de game zelf. Je moet niet verkeerd begrijpen, ik wil je echt niet de grond in stampen, maar zal gewoon mijn mening geven over de op jou gegeven punten.
De reden dat ik een apart topic wilde openen, was omdat ik een draad wilde waar mensen serieuze en gefundeerde kritiek konden uiten op D3 en daarover discussieren. Deze draad gaat vooral over hele algemene doom 3 zaken, vooral voor en door mensen die veel plezier beleven aan Doom 3. Het leek me in principe niet gepast om hier tussen te gaan 'wroeten' met kritiek.Ook vind ik het jammer dat je een speciaal Anti topic wilden openen, met als reden dat 2 kampen van standpunten niet samen gaan? (hoe krijg je anders een discussie ) dis volgende keer gewoon hier! np! de mensen die meteen gaan flamen horen hier niet thuis, en kunnen van mij part een OW krijgen ofzo
[ Voor 6% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 19:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dat bedoel je ook niet. Je bedoelt gewoon te zeggen dat je de levels klein vind.tofus schreef op 14 augustus 2004 @ 19:33:
[...]
Zou je ook kunnen aangeven waar die zgn. 'over-kritiek' 'm dan in zou zitten? Volgens mij heb ik toch tamelijk helder en duidelijk mijn problemen met D3 verwoord.
[...]
Ik bedoelde 'blikveld', of 'kijkveld', maar als ik dat had gezegd hadden waarschijnlijk minder mensen begrepen wat ik bedoelde. En dan nog: ik kom net pas op de nederlandse 'varianten'. Zou niet weten hoe je 'blikveld' anders zou moeten verwoorden, in 't engels.
'Line Of Fire'
Ah, en nu ga *jij* mij vertellen wat *ik* bedoelde? En nu verwacht je dat dat een serieuze discussie opleveren gaat?Dat bedoel je ook niet. Je bedoelt gewoon te zeggen dat je de levels klein vind.
Nee, dat bedoel je niet. Je bedoel gewoon te zeggen dat je mijn mening niet wil horen, als 'ie niet overeenstemt met *JOUW* mening.En je overkritiek zit 'm in het uitpluizen van elk logisch (of onlogisch) onderdeel. Doet me denken aan mensen die de continuïteitsfoutjes uit films gaan zitten halen als hobby. Verder ben ik 't wel gedeeltelijk met je kritiek eens hoor, je hoeft 't alleen niet zo op te dringen (in ellenlange posts, apart topic).
[ Voor 3% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 19:44 ]
Dat heet 'cynisme'...of 'sarcasme', of hoe 't dan ook heet. Het was in ieder geval als een soort humoristische steek onder de gordel bedoeld ;pPic_Art schreef op 14 augustus 2004 @ 19:47:
Nu doe je het zelf ook. Komaan zeg niet zo kinderachtig.
Dat vond ik dus ook. Vandaar dat ik me dus af en toe ook flink aan enkele van deze zaken 'in game' aan het ergeren ben. En naast die op-, en aanmerkingen, vroeg ik me dus af of ik de enige was, die zich af en toe gewoon ronduit ergert aan de gameplay.LiToKi schreef op 14 augustus 2004 @ 19:47:
En verder heb ik je mening aandachtig doorgelezen en kan me er hier en daar wel in vinden. Ik vond 't alleen een beetje te veel van 't goede. Vandaar.
[ Voor 34% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 19:53 ]
Dat WIL je helemaal niet!tofus schreef op 14 augustus 2004 @ 19:49:
[...]
Dat heet 'cynisme'...of 'sarcasme', of hoe 't dan ook heet. Het was in ieder geval als een soort humoristische steek onder de gordel bedoeld ;p
Maar je hebt helemaal gelijk. Laten we het op Doom 3 houden, qua onderwerp.
Ja valt me ook op. Heeft denk ik te maken met dat de shotgun een soort 'spread' heeft. De kogels gaan alle kanten op, rechtdoor. In een soort kleine waaier. En omdat Doom 3 per-poly hit-detectie heeft, heb je kans dat er nogal wat naast vliegen, ook al sta je er bovenop. Met een machinegun heb je dat een stuk minder.Zo heb ik bijvoorbeeld een vraagje:
Valt het jullie ook op dat sommige vijanden (met name imps) nogal moeilijk te doden zijn, met name als ze wat dichter in je buurt komen? Sommige imps heb ik in 1 schot dood. Soms moet ik ze echt 6 of 7 keer raken.
Met de shotgun, allicht. ;p
[ Voor 11% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 20:08 ]
ik snap niet waarom het teveel van het goede kan zijn?LiToKi schreef op 14 augustus 2004 @ 19:47:
Hehe
Ok, ok, ik DENK dat je BEDOELT te zeggen dat de levels klein zijn en dat je daardoor weinig ziet. Dat je niet verder kan kijken dan 10-15 meter. Of dat ze niet breder zijn dan 10-15 meter. Ik wilde alleen ff kwijt dat dat niet FOV was.
En verder heb ik je mening aandachtig doorgelezen en kan me er hier en daar wel in vinden. Ik vond 't alleen een beetje te veel van 't goede. Vandaar.
Ik heb zelf het idee dat dat misschien wel wat doettofus schreef op 14 augustus 2004 @ 20:07:
Nog een vraagje: ergens in een donkere ruimte, in een donker hoekje, vlak nadat die imp in je rug is gespawned (;p ik geloof op de brug van Monorail Sector 2, vlak nadat je door de airlock binnen bent gekomen), is een paneel met daarop twee knoppen. Eentje moet je indrukken om de toxic-levels te laten dalen, maar als je de andere knop (genaamd: 'DCL Processing') indrukt, zie je een melding oplichten die je verteld dat je *NA* het cleanen minimaal 2 uur moet wachten met 'DCL Processing'.
Nu vroeg ik me af: heeft iemand ook daadwerkelijk 2 uur gewacht om te kijken wat die knop nu precies doet? Want ik vermoed hier een 'easter egg', of zoiets.
Ik had zelf in ieder geval niet het geduld...
[ Voor 4% gewijzigd door Wiebbe op 14-08-2004 20:28 ]
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
zo slim was IK ook nog wel .. maar dan weet ik wat HIJ moet doen ...Pic_Art schreef op 14 augustus 2004 @ 19:30:
Ja maar dat is dus niet JOUW ip, je hebt ZIJN ip nodig dus moet HIJ die handeling(en) uitvoeren.
[ Voor 9% gewijzigd door JediUberknaft op 14-08-2004 20:41 ]
Had ik persoonlijk inderdaad een mooie truuk gevonden om tenminste een schijn van 'radiosity' te wekken. Had ook helemaal geen 'dikke' ambient verlichting hoeven zijn. Net genoeg om niet op RGB (0,0,0) uit te komen voor komplete vlakken. Dit passen ze in Doom 3 inderdaad niet toe.Over dat de ruimtes in doom3 nogal donker zijn: de klassieke truuck is het toevoegen van ambiente verlichting, dat is dat er onafhankelijk van de lichtbron altijd een beetje licht is overal.
[ Voor 8% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 20:52 ]
Wiebbe schreef op 14 augustus 2004 @ 20:27:
[...]
offtopic:
ik snap niet waarom het teveel van het goede kan zijn?
hij heeft nooit gezegd dat het een bagger game was, alleen dat hij bepaalde punten niet goed vond.
Hij noemt die punten op, punten die alleen een mening zijn en ook nog eens niemand afvallen/flamen en vergelijkt ze met bestaande games. door die punten vind hij het de 2jarige Hype, en de hype die wij met zen allen in dit topic hebben niet waard.
Waarom jij meteen moet mierenneuken in 2/3 posts dat FOV niet is wat hij bedoeld, is ook weer een beetje teveel van het goede. Ik wist tenminste meteen wat hij bedoelde en daar gaat hem om nietwaar?
Das nogal zwaar overtrokken, niet dat je geen gelijk hebt, maar alle dingen die je tegenwoordig op je scherm ziet worden niet *raw* gerenderd, voor bijna alles wordt wel een sneller truckje gebruikt waardoor het sneller gaat. ook voor radiocity (schrijf je dar zo?) zal wel een leuk truckje om de hoek komen.Infinitive schreef op 14 augustus 2004 @ 20:39:
Voor diffuse verlichting kan je nog wel even wachten trouwens. Om een techniek als radiocity realtime toe te passen mag je de rekenkracht van je pctje nog wel met een factor 10.000 verdubbelen (ruwe gok...).
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ja, idd. Als je in een 3D-pakket een scene gaat *renderen* als in Doom 3, is je PC toch al snel een aantal seconden bezig. Terwijl het spel op 30+ fps loopt. Ik hoop dat ze een truckje vinden voor radiosity, al zal 't wel even duren...Maverick schreef op 14 augustus 2004 @ 20:56:
[...]
Das nogal zwaar overtrokken, niet dat je geen gelijk hebt, maar alle dingen die je tegenwoordig op je scherm ziet worden niet *raw* gerenderd, voor bijna alles wordt wel een sneller truckje gebruikt waardoor het sneller gaat. ook voor radiocity (schrijf je dar zo?) zal wel een leuk truckje om de hoek komen.
[ Voor 8% gewijzigd door tofus op 14-08-2004 21:03 ]
Voor renderen wordt de GPU helemaal niet gebruiktPic_Art schreef op 14 augustus 2004 @ 20:59:
In een 3D pakket is het dan ook nauwkeuriger hé. EN daar wordt de GPU minder gebruikt.
[ Voor 18% gewijzigd door LiToKi op 14-08-2004 21:04 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Crash op 14-08-2004 21:04 ]
Verwijderd
idd ja, dat valt me ook op, zelfs op Veteran is t nog makkelijk met al die medpacksVerwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 19:39:
Ik heb vandaag Doom3 ff gekocht, hardstikke legaal voor €60 >.<
Ik ben nu bij Alpha labs 3.
Voor ik de game had, had ik veel gelezen over kritiek over het spawnen van die mislukte aliens. Nou tis me niet 1x opgevallen.
Ik heb al veel games gespeeld, (Moh, UT2k4) en elke keer in voornamelijk multiplayer speel ik anders als anderen. Ik ren als een 'brainless noob' gewoon overal doorheen.
Nu doe ik dat ook met doom 3, tot nu toe is alles vrij logisch, alles is makkelijk te vinden, maar wat ik super lachen vind, is dat als je die shift knop in gedrukt houd (rennuh) en de vijanden een beetje negeert, voor je het weet stap je in een lift en buh bye vijanden...lvl uitgespeeld zonder 1 kogel te schiete, soms staan ze wel in de weg maar ja..je moet natuurlijk wel rennen met een shotgun
*ren ren*...*bonk....alien voor je reet*...*tjik tjik...BLAM*...en weer verder rennen, en die domme zombies negeren.
Zo is de game ook totaal niet eng! Want al die 'schikmomenten' gebeuren vaak achter me![]()
En ja, als je ff niet weet waar je heen moet, ff omdraaien, ff geweertje pakke en schiete maar.
ik gebruik btw geen cheats, maar er liggen best veel medicpacks enzo.
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad, speelplezier hangt niet alleen van het spel af, ook van de speler zelf. Maar iedereen moet het zelfs weten natuurlijk.Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 21:34:
Het kan aan mij liggen hoor... maar waarom koop je het spel om er vervolgens als een dwaas doorheen te rennen ipv gewoon te spelen... met spelen bedoel ik: elk monster wat je ziet overhoop knallen... de enge momenten die je nu mist maken naar mijn idee dit spel nou juist zo leuk.
maar zoals ik al zei "dat is mijn mening" voordat ik weer allemaal mierenliefhebbende over me heen krijg
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
GameSpy: Obviously there's been have been both positive and negative comments about the game. How do you feel when you see people complaining about things like the use of the flashlight, etc? The flashlight caused an issue with some fans because you could have a weapon AND the flashlight at the same time.
Todd Hollenshead: I've seen some of the comments about the flashlights and I tend to think that they're silly, quite frankly. It's a game-ism, just like save games and load games are game-isms. You could say "well, that's not realistic, because if you die, you should never be able to play the game." I think that some people want to be able to see everywhere in the dark, which is exactly what we intended them to want to feel when they played the game; they just don't appreciate that that's exactly what the experience was intended and they get frustrated by it. Which is unfortunate -- instead of enjoying the trepidation and realizing that this is exactly the experience id was trying to put in the box, they're saying "I want to do something different." But that's not DOOM 3. That's not a scary game if we show you where everything is. Part of the experience of the fun house is not knowing what's around the corner.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 22:26 ]
THNX! maar waar heb je die gevonden? ik heb in geen enkele email in m'n pda en ook in geen enkele audio file zoiets gevonden...
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Pic_Art schreef op 14 augustus 2004 @ 22:20:
Dat zegt iemand geloof ik tegen je. (op een gegeven moment..)
offtopic:
Hoe steun ik het anti-jamba front?
de chaingun is errug fijn tegen ze, maar daar vind je maar erg weinig ammo voorkixor schreef op 14 augustus 2004 @ 22:30:
De code voor de plasmagun vind je geloof ik op internet. De martianbuddy website.
Wel leuk gedaan, die verwijzingen daar naar toe
Kom nu trouwens aldoor van die 'mutanten' tegen welke je beschieten met hun tentakel. Wat is nu het beste wapen om deze lui neer te leggen, ze zijn behoorlijk tough
[ Voor 35% gewijzigd door kixor op 14-08-2004 22:39 ]
ja wie niet eigenlijkdeuxani schreef op 14 augustus 2004 @ 21:05:
Was iemand deze secret al opgevallen? (Aanklikbaar)
Check dat logo van ID op die muur:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Verwijderd
Kan iemand mij uitleggen wat met "radiosity" bedoeld wordt??tofus schreef op 14 augustus 2004 @ 20:47:
[...]
Had ik persoonlijk inderdaad een mooie truuk gevonden om tenminste een schijn van 'radiosity' te wekken. Had ook helemaal geen 'dikke' ambient verlichting hoeven zijn. Net genoeg om niet op RGB (0,0,0) uit te komen voor komplete vlakken. Dit passen ze in Doom 3 inderdaad niet toe.
Je komt straks mannetjes met dat wapen tegen.kixor schreef op 14 augustus 2004 @ 22:36:
Oh, naja mijn excuses
Er is wel een code welke je op internet op moet zoeken, vond ik toen leuk gedaan. Maar geen idee meer waar dat dan voor geweest is
Edit:
Dat viel mij ook al op, het ammo gehalte voor de chaingun is wel erg mager... in tegenstelling tot eigenlijke elke andere gun waarvoor je tig kogels vindt...
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
[ Voor 33% gewijzigd door kixor op 14-08-2004 23:26 ]
Verwijderd
Welke sound mod heb je gebruikt?Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 22:54:
Yip, Martianbuddy vond ik ook 'a nice tough'! Ik ben nu net langs dat stuk met die candles (met die spawning versies van die Imps). Ik speel het spel echt niet langer dan een minuutje of 40 achter elkaar, ik vind die sfeer echt supergoed, TE goed eigenlijk hehe. Die soundpack is trouwens TOP!!!!!!!!!!!!! (waarom ID dat in Godesnaam niet gebruikt heeft, is mij een raadsel, guns klinken echt SUPER nu!!!!!
Verwijderd
Je capslock staat aanboss1 schreef op 15 augustus 2004 @ 00:35:
HELP IK ZIT VAST IN DE LEVEL MET DE MONO RAIL IK STA VOOR DIE AIRLOCK SLUIS EN DE MONORAIL KAN NIET VERDER HEB IK EINDELIJK AL DIE GASTEN NEERGEMAAIT STA IK VOOR EEN COMPUTERSCHERMPJE WAAROP IK EEN CODE MOET INGEVEN OM DE SLUIS TE OPENEN MAAR IK VIND DIE CODE NERGENS IK HEB 2 PDA'S GEVONDEN MAAR DAAR STAAT NIKS OP IK HEB HEEL DE LEVEL AL EEN PAAR X HEEN EN WEER GELOPEN EN NIKS GEVONDEN VAN EEN DEUR OF EEN GANG WEET IEMAND HOE IK VERDER MOET?
GRT MB
Nou dan zal het zeker aan mij liggen. Maar ik vond het een zware tegenvaller het spel moet ik zeggen. Ben blij dat ik het niet gekocht heb.Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 21:46:
[...]
Inderdaad, speelplezier hangt niet alleen van het spel af, ook van de speler zelf. Maar iedereen moet het zelfs weten natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 15-08-2004 01:11 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq